Σαν σήμερα, 6 Απριλίου |Όταν ο κόσμος πέταξε με τα φτερά της Ολυμπιακής Αεροπορίας του Αριστοτέλη Ωνάση
1830: Ιδρύεται στη Νέα Υόρκη από τον Τζόζεφ Σμιθ, η Εκκλησία των Μορμόνων. 

1868: Ιδρύεται στις ΗΠΑ η οργάνωση Κου Κλουξ Κλαν.
1869: Πατεντάρεται το πρώτο είδος πλαστικού, το σέλιλοϊντ.
1895: Συλλαμβάνεται ο Όσκαρ Ουάιλντ, αφού έχασε την αγωγή για συκοφαντική δυσφήμιση κατά του Τζον Ντάγκλας, ένατου μαρκήσιου του Κουίνσμπερι.

1896: Οι πρώτοι Ολυμπιακοί Αγώνες ξαναγεννιούνται στην Αθήνα.
1909: Οι Αμερικανοί εξερευνητές Ρόμπερτ Πίρι και Μάθιου Χένσον ανακαλύπτουν τον Βόρειο Πόλο.
1917: Α` Παγκόσμιος Πόλεμος: Οι Ηνωμένες Πολιτείες κηρύσσουν τον πόλεμο στη Γερμανία.
1925: Προβάλεται για πρώτη φορά ταινία σε πτήση της British Air.
1941: Β` Παγκόσμιος Πόλεμος: Η ναζιστική Γερμανία κήρυξε τον πόλεμο εναντίον της Ελλάδας.
1942: Οι Παρτιζάνοι του Τίτο απελευθερώνουν το Σαράγεβο από τους Ναζί.
1957: Ιδρύεται από τον Αριστοτέλη Ωνάση η Ολυμπιακή Αεροπορία μετά την εξαγορά της κρατικής ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις)

Ολυμπιακή Αεροπορία...

Όλα ξεκίνησαν το 1956 όταν τέθηκε έμμεσα από τον τότε πρωθυπουργό Κωνσταντίνο Καραμανλή το ζήτημα της πώλησης της ΤΑΕ στον Ωνάση. Ίσως αυτό συνέβη κατά τη διάρκεια κάποιου δείπνου στο "Χριστίνα". Ο Καραμανλής που μόλις είχε εκλεγεί, προσπάθησε να φέρει΄Έλληνες της διαποράς να επενδύσουν στην Ελλάδα. Ο Έλληνας μεγιστάνας από τη Μικρά Ασία - που κατέκτησε την Αργεντινή, τη Νέα Υόρκη και το Μόντε Κάρλο, ειδικά ύστερα από την πρόσφατη συμφωνία του αιώνα το 1954 με τους Σαουδάραβες- δέχτηκε τελικά, να καταβάλει το μικρό για εκείνον τίμημα. Ποιό; Τα 2.000.000 δολλάρια για να αποκτήσει το νέο εκείνο "παιχνίδι" για τα επόμενα 50 χρόνια- καθώς η σύμβαση θα είχε λήξη το 2006.

Αυτό το "παιχνίδι" έμελλε να έχει ένδοξη ιστορία. Ανάμεσα στους θρυλικούς πρωτοπόρους του, ο Ελευθέριος Βενιζέλος, δεν δίστασε να επιβιβαστεί στο αεροσκάφος "ΑΛΚΥΩΝ" το 1912, θέτωντας έτσι επίσημα το θεμέλιο λίθο της ελληνικής επιβατικής αεροπορίας. Η ΤΑΕ είχε συσταθεί από ιδιώτες το 1935 και χρησίμευε ως κέντρο εκπαίδευσης της μονοπωλιακής Ελληνικής Εταιρίας Εναέριων Συγκοινωνιών - που μετονομάσθηκε σε Ελληνική Βασιλική Αεροπορία- κι επαναλειτούργησε σε κανονική αεροπορική εταιρία. Εκείνη, απορρόφησε πιο μετά μία από τις ανταγωνιστικές, την ΑΜΕ.

Η εταιρεία, ωστόσο, είχε πολλά προβλήματα, ανάμεσά τους :παρωχυμένο στόλο και συνδικαλιστική γκρίνια που ενόχλησε τους κυβερνώντες επιδιώκοντας μια λύση.

Για έναν επιχειρηματία του βεληνεκούς του Ωνάση, η μικρή αυτή εταιρία δεν αποτελούσε κάποια ιδιαίτερη επιχειρηματική ευκαιρία. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι οι περισσότεροι βιογράφοι του Έλληνα Κροίσου συγκλίνουν στο ίδιο συμπέρασμα:από πατριωτισμό και εθνική υπερηφάνεια ανέλαβε αυτήν την πρόκληση. Όχι για το κέρδος. Το μόνο πρόβλημα ήταν ότι ο βασιλιάς των θαλασσών ήξερε ελάχιστα από την οικονομία των αιθέρων...

Ο Ωνάσης ήξερε να τολμά και δεν δίστασε ποτέ στη ζωή του... Πείθει λοιπόν τον Φρανσίς Φαμπρ που διηύθυνε τη γαλλική UTA, και δέχται με μία διετή σύμβαση να απογειώσει την εταιρία την οποία μετονόμασε ο μεγιστάνας σε Ολύμπικ -όπως ήταν και το όνομα της ναυτιλιακής του εταιρίας.

Το 1957, λοιπόν, ιδρύεται από τον Αριστοτέλη Ωνάση η Ολυμπιακή Αεροπορία μετά την εξαγορά της κρατικής ΤΑΕ (Τεχνικαί Αεροπορικαί Εκμεταλλεύσεις) .Στις 6 Απριλίου του 1957 κάνει και το παρθενικό της ταξίδι εκτελώντας πρωϊνό δρομολόγιο στην ιστορία της ελληνικής εναέριας συγκοινωνίας το Αθήνα - Θεσσαλονίκη με ελικοφόρο DC-3 και κυβερνήτη τον Παύλο Ιωαννίδη. Η νεοσύστατη εταιρεία αποτελείται από 15 ελικοφόρα (δεκατέσσερα DC-3 και ένα DC-4) και προσωπικό 835 υπαλλήλων. Οι στολές των αεροσυνοδών είναι σχεδιασμένες από τον ελληνικής καταγωγής Γάλλο σχεδιαστής Jean Desses. Εκείνη τη χρονιά λειτουργεί και η πρώτη αερογραμμή εκτός ελληνικής επικράτειας: Αθήνα - Ρώμη - Παρίσι - Λονδίνο. Οι επιβάτες της ήταν κυρίως επιχειρηματίες και ναυτικοί, που ταξίδευαν για επαγγελματικούς λόγους και κάποιοι απλοί άνθρωποι που είχαν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν, αφού το κόστος τότε ήταν ακόμα υψηλό. Εκείνη την εποχή, ένα αεροπορικό ταξίδι στο εξωτερικό θεωρούνταν πολυτέλεια.

Στις 17 Σεπτεμβρίου ένα ειδικά διαρρυθμισμένο αεροπλάνο της Ολυμπιακής μεταφέρει τη Μαρία Κάλλας στο Μπιλμπάο για μία συναυλία. Ένα αεροσκάφος που διέθετε κρεβάτι για να ξεκουραστεί η σπουδαία ντίβα μέχρι να φτάσει στον προορισμό της.

Η ελληνική πολυεθνική εταιρεία είχε αρχίσει πλέον να πλάθει το μύθο και το image της. Το 1958 μια παραγγελία αποστέλλεται στα φημισμένα εργοστάσια De Havilland στην Αγγλία για αεροσκάφη τύπου Comet. Ακολουθούν οι μελλοντικοί χειριστές τους που θα εκπαιδευθούν από το λόρδο Douglas of Kiztleside, τον πρόεδρο της BEA αυτοπροσώπως. Αρχίζουν να παραδίδονται νέα αεροσκάφη: Βασίλισσα Φρειδερίκη, Βασίλισσα Όλγα, Βασίλισσα Σοφία, Πριγκίπισσα Σοφία.

Οι "γαλαζοαίματες" της Ο.Α. κερδίζουν την προτίμηση των επιβατών στις γραμμές της Κωνσταντινούπολης, Ρώμης, Λονδίνου, Τελ Αβίβ, Λευκωσίας, Βηρυττού, Καίρου, Βρυξελλών, Φρανκφούρτης, Ζυρίχης και Άμστερνταμ.

Το εγχείρημα έχει πετύχει. Ο κόσμος πετάει με τα χρυσά φτερά της Ολυμπιακής...

"Για να πετύχεις στις επιχειρήσεις, πρέπει να κάνεις τους άλλους να δουν, αυτό που βλέπεις εσύ" είπε κάποτε ο Έλληνας κροίσος...