Οκτωβρίου 16, 2018

ΕΞΟΔΟΣ

 Ποιος είπε ότι η Αθήνα είναι μόνο θόρυβος, ψηλά και άχαρα κτίρια, κόσμος που βιάζεται και τρέχει, τσιμέντο και μαυρίλα; Η Αθήνα είναι γεμάτη μικρές οάσεις που θα κάνουν την Κυριακή σου την καλύτερη μέρα της εβδομάδας και θα γεμίσουν τα πνευμόνια σου θετική ενέργεια για την εβδομάδα που πλησιάζει απειλητικά! Οι μικρές αυτές οάσεις είναι πολύ πιο κοντά σου από ό,τι νόμιζες

Είτε είσαι αθλητικός τύπος, είτε χαλαρός, είτε απλά θες να πάρεις την ανάσα σου βρε αδερφέ, τα παρακάτω μέρη θα αποτελέσουν τον ιδανικό κυριακάτικο προορισμό σου για να πάρεις μια δόση αισιοδοξίας, καθαρότητας και ηρεμίας!

Ας ξεκινήσουμε από το αγαπημένο και μη εξαιρετέο κέντρο που αποτελεί πάντοτε την ευκολότερη και πιο προσβάσιμη επιλογή για …ανανέωση εικόνων και τόνωση της ψυχολογίας.

ΠΙΟ ΚΕΝΤΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ

1.Εθνικός Κήπος ή αλλιώς National Garden (που λένε και στο χωριό μου) Αυτή η μικρή όαση, αυτός ο μικρός καταπράσινος παράδεισος βρίσκεται ακριβώς στο κέντρο της Αθήνας και μόλις λίγα λεπτά από το μετρό του Συντάγματος. Όποια μέρα και αν πας θα βρεις τις πύλες του ανοιχτές επιτρέποντας σου να εξερευνήσεις έναν αλλιώτικο κόσμο μέσα στη βουή της πόλης. Ειδικά όμως τις Κυριακές θα συναντήσεις πλήθος κόσμου, από αθλητές μέχρι οικογένειες με μικρά παιδιά!

2.Αναφιώτικα – Πλάκα

Από τα ιδανικά μέρη για κυριακάτικη βόλτα στην Αθήνα δε θα μπορούσαν φυσικά να λείπουν τα Αναφιώτικα και η Πλάκα. Όσες φορές και αν περπατήσεις σε αυτά τα ιστορικά μέρη, κάθε φορά θα είναι διαφορετική. Αναφιώτικα και Πλάκα όντας και αυτά μέσα στο κέντρο της «χαοτικής» Αθήνας, σταματάνε το χρόνο, σε μεταφέρουν σε άλλη εποχή, σε εκείνη της παλιάς και γραφικής Αθήνας που (ευτυχώς) δεν έσβησε ποτέ. Τα χαρακτηριστικά δρομάκια, τα γραφικά σπίτια, τα vintage café και το γενικότερο κλίμα δημιουργούν μια ισορροπία ανάμεσα στο τότε και στο σήμερα.

3.Πεζόδρομος Διονυσίου Αρεοπαγίτου

Θησείο Το Θησείο οδηγεί στον πεζόδρομο του Διονυσίου Αρεοπαγίτου και ο πεζόδρομος του Διονυσίου Αρεοπαγίτου οδηγεί στο Θησείο. Από όπου και αν διαλέξεις να ξεκινήσεις τη βόλτα σου, η διαδρομή είναι εξίσου μαγική. Ξεκινώντας από τον πεζόδρομο θα συναντήσεις νεοκλασικά κτίρια που διατηρούν ακόμα την επιβλητική και αριστοκρατική τους μορφή, ενώ συνεχίζοντας η βόρεια πλευρά χαρίζει μια μοναδική θέα προς τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης. Φτάνοντας στο Θησείο θα δελεαστείς από τα διάφορα café της περιοχής που το καθένα προσφέρει και μια διαφορετική προσέγγιση της θέας. Ειδικά αν πρόκειται για μια ηλιόλουστη κυριακάτικη μέρα μη διστάσεις να διαλέξεις ένα από αυτά και να απολαύσεις ό, τι επιθυμείς με θέα ένα απο τα ωραίοτερα μνημεία της ιστορίας μας.

Απο που πηραν το ονομα τους γνωστες περιοχες της Αθηνας

4.Ακρόπολη – Ιερός

Βράχος Και μιας που είπαμε για Ακρόπολη, αυτή αποτελεί μια από τις σίγουρες και πιο πετυχημένες επιλογές των Αθηναίων για την Κυριακάτικη «εξόρμησή» τους. Ούτε μία, ούτε δύο αλλά ούτε τρεις φορές επίσκεψης είναι αρκετές. Με ήλιο, με συννεφιά, με κρύο ή με ζέστη η Ακρόπολη κάθε φορά ανταμείβει τους «αναβάτες» της με την ομορφότερη θέα.

Και αυτό γιατί όλα φαντάζουν πιο όμορφα από εκεί πάνω. 

5.Λόφος Φιλοπάππου & Λόφος Στρέφη

Οι δυο αυτοί λόφοι αποτελούν δύο μικρούς πνεύμονες πρασίνου και αισιοδοξίας μέσα στο κέντρο της Αθήνας. Όποιον από τους δυο λόφους και αν επιλέξεις η θέα που προσφέρουν είναι εξίσου μοναδική. Μπροστά σου απλώνεται όλη η Αθήνα, που τόσο τα αρνητικά της όσο και τα προβλήματά της μοιάζουν πλέον μικρά και ασήμαντα. Όταν νιώθεις πως σε πνίγει η καθημερινότητα, τα προβλήματα και η μονοτονία, μην απελπίζεσαι.

Θυμήσου αυτές τις μικρές οάσεις που είναι τόσο κοντά σου, ανέβα, ανάπνευσε και όλα θα αρχίσουν να φαντάζουν πιο μικρά και πιο εύκολα!

ΞΕΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ…

6. Μαρίνα Φλοίσβου

Λίγα μόνο λεπτά από το κέντρο της Αθήνας βρίσκεται ένας επίγειος παράδεισος που ειδικά τώρα την άνοιξη θα σε φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην αίσθηση του καλοκαιριού…Θάλασσα, θάλασσα και…θάλασσα, να μη χορταίνει το μάτι σου!

Η Μαρίνα Φλοίσβου αποτελεί φυσικά έναν από τους ιδανικούς προορισμούς για Κυριακάτικη βόλτα καθώς εκτός από τη θάλασσα διαθέτει και αρκετούς χώρους εστίασης, πάρκα για τα παιδιά αλλά και για τα κατοικίδια. Και αν σκέφτεσαι σύντομα να αγοράσεις…κότερο, εκεί μπορείς να ρίξεις μια…ματιά και να πάρεις ιδέες!

7. Πάρε τα βουνά;

Ναι! Τι Πάρνηθα, τι Πεντέλη, τι Υμηττός! Όλα τα έχει η Αττική. Αν δεν αντέχεις άλλο και θες να πάρεις τα βουνά ιδού οι επιλογές σου. Βουνά γεμάτα πράσινο και φυσικό κάλλος που γοητεύουν κάθε φορά τους επισκέπτες τους. Εκεί δε φοβάσαι να αναπνεύσεις, δε φοβάσαι να αφεθείς ελεύθερος, δε φοβάσαι να φωνάξεις (ναι, γιατί όχι;). Αν είσαι δε και αθλητικός τύπος, αυτά τα βουνά της Αττικής αποτελούν τον κατάλληλο προορισμό για πεζοπορία με τα όλα της.

8. Δεν είσαι του βουνού;

Και θάλασσα έχουμε κύριος! Γιατί η Αττική αγαπητέ αναγνώστη δε διαθέτει μόνο το συνωστισμένο κέντρο, λόφους και βουνά αλλά σε μια περιήγησή σου θα εντοπίσεις και εκείνες τις παραθαλάσσιες περιοχές για τις οποίες φημίζεται. Στη νότια πλευρά του νομού βρίσκονται διάφορα παραθαλάσσια μέρη που είναι γνωστά για τις παραλίες τους. Άλιμος, Γλυφάδα, Καβούρι, Βουλιαγμένη, Βούλα, Βάρκιζα, Λαγονήσι, Ανάβυσσος, Σούνιο και Σαρωνίδα.

Η λίστα όμως δεν έχει τέλος καθώς και στην ανατολική πλευρά συναντά κανείς επίσης αξιόλογες παραλίες και περιοχές όπως οι εξής: Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Πόρτο Ράφτη, Αυλάκι, Λούτσα, Σχινιάς, Μάτι, Ωρωπός και Χαλκούτσι. Δε μπορείς να πεις… Οι επιλογές είναι αμέτρητες!

9. Έλα να πάμε στο νησί…;

Γιατί όχι; Αν έχεις βάλει μερικά χρήματα στην άκρη μπορείς να αψηφήσεις τις επιλογές του νομού Αττικής και να το «σκάσεις» για λίγο σε κάποιο κοντινό νησί. Τι θα έλεγες για Αίγινα ή για Αγκρίστρι; Δύο νησιά που αποτελούν συχνή επιλογή των Αθηναίων για αλλαγή παραστάσεων και εισπνοή καθαρού, νησιώτικου αέρα. Δε πιστεύω να έχεις παράπονο αγαπητέ αναγνώστη.

Οι παραπάνω προτάσεις εξυπηρετούν όλα τα γούστα και κυρίως κάθε οικονομική κατάσταση. Για αυτό λοιπόν την επόμενη Κυριακή (και όχι μόνο) μη μείνεις σπίτι. Αξιοποίησέ την με την ιδανική για εσένα επιλογή.

frapress.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Ήδη ξεκίνησε η έκθεση «Ένας κόσμος συναισθημάτων» στο Μουσείο Ακρόπολης 

Με την πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ωνάση και τη συνδιοργάνωση του Μουσείου της Ακρόπολης, από τις 18 Ιουλίου μέχρι τις 19 Νοεμβρίου, το αθέατο σύμπαν των συναισθημάτων, στην προσωπική, κοινωνική και πολιτική ζωή του αρχαίου κόσμου, φωτίζεται στο κορυφαίο μουσείο της χώρας.

129 αριστουργήματα, από τα σπουδαιότερα Μουσεία του κόσμου, φωτίζουν τον αθέατο κόσμο των συναισθημάτων στην αρχαία τέχνη, μέσα από μία έκθεση, την οποία συνδιοργανώνουν το κορυφαίο μουσείο της χώρας, το Μουσείο της Ακρόπολης, και το Ίδρυμα Ωνάση, που μετρά 42 χρόνια προσφοράς στον Πολιτισμό και την Παιδεία.

Λεπτομέρειες της έκθεσης, που φιλοξενήθηκε αρχικά στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο Νέας Υόρκης, παρουσιάστηκαν την  Δευτέρα 17 Ιουλίου, σε προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου, στο αμφιθέατρο του Μουσείου της Ακρόπολης.

Οικοδεσπότης και πρώτος ομιλητής στη συνέντευξη Τύπου ήταν ο πρόεδρος του Μουσείου της Ακρόπολης, κ. Δημήτρης Παντερμαλής, o οποίος έχει αναλάβει τη γενική εποπτεία της νέας παρουσίασης της έκθεσης:

«Η έκθεση για τον “Κόσμο των συναισθημάτων” στην ελληνική αρχαιότητα ακολούθησε παρόμοια διάταξη και διαδοχή των έργων με την έκθεση που προηγήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο του Ιδρύματος Ωνάση στη Νέα Υόρκη. Στήθηκε, όμως, σε ένα διαφορετικό σκηνικό, όπου την πορεία του επισκέπτη υποδεικνύει μια τεράστια σπείρα με κατακόρυφα “λάβαρα” από βινύλιο σε πολλές αποχρώσεις του κόκκινου χρώματος –από το ρόδινο ανοιχτό έως το βαθύ και σκοτεινό κόκκινο–, που αντιστοιχούν συμβολικά στην ποικιλία και την ένταση των συναισθημάτων.

Παράλληλα, η σπείρα αυτή αγκαλιάζει τα δύο κεντρικά εκθέματα, τα λαμπρά αγάλματα του Έρωτα και του Πόθου που αναδύονται μέσα από άφθονο φως, ενώ απέναντι, μέσα σε μια σκοτεινή εσοχή, παρουσιάζεται υποφωτισμένη η τοιχογραφία με τη θυσία της Ιφιγένειας, στην οποία καταγράφονται δυνατά συναισθήματα ενοχής, απελπισίας και προσμονής. Τα άλλα 126 εκθέματα τοποθετήθηκαν ανάμεσα στην κόκκινη σπείρα και σε ένα σπονδυλωτό περίβλημα σε χρώμα γκρι, που μετριάζει σε μεγάλο βαθμό την ένταση του κόκκινου και αντιστοιχεί συμβολικά στο λογικό κόσμο της ψυχής.»

Οι κύριες εκθεσιακές ενότητες είναι πέντε: Η πρώτη έχει τίτλο «Η τέχνη των συναισθημάτων – τα συναισθήματα στην τέχνη». Η δεύτερη ενότητα, με τίτλο «Οι χώροι των συναισθημάτων», διαρθρώνεται σε πέντε υποενότητες: «Ο ιδιωτικός χώρος», «Το πεδίο της μάχης», «Ο δημόσιος χώρος», «Οι ιεροί χώροι», «Το νεκροταφείο».

Οι υπόλοιπες τρεις κύριες ενότητες είναι: «Τα αλληλοσυγκρουόμενα συναισθήματα», «Τα ανεξέλεγκτα συναισθήματα» και «Μήδεια». Η έκθεση εμπλουτίστηκε με 11 βίντεο, τα οποία στήθηκαν δίπλα σε πρωτότυπα έργα και αφηγούνται, με εικόνα και σύντομο κείμενο, τους δραματικούς μύθους στις πολυπρόσωπες παραστάσεις των αγγείων, βοηθώντας έτσι τον επισκέπτη στην πλοήγησή του.

«Η περιήγηση στην έκθεση είναι ένας θορυβώδης περίπατος στην ψυχή του ανθρώπου, τα πάθη της οποίας εκφράζονται μέσα από το φίλτρο της αρχαίας τέχνης. Πολλά από τα εκθέματα είναι μοναδικά καλλιτεχνήματα, τα οποία για πρώτη φορά παρουσιάζονται στη χώρα μας, αλλά πολλά είναι και εκείνα από ελληνικά μουσεία που για πρώτη φορά επικεντρώνεται επάνω τους το διεθνές ενδιαφέρον», επισήμανε ο κ. Παντερμαλής, ο οποίος κλείνοντας τη σύντομη ομιλία του θέλησε να ευχαριστήσει τους βασικούς συντελεστές αυτής της προσπάθειας:

«Το Μουσείο της Ακρόπολης με ιδιαίτερη χαρά δέχτηκε πριν από τρεις μήνες την πρόταση του Ιδρύματος Ωνάση να οργανωθεί και στην Αθήνα η έκθεση “εmotions, ένας κόσμος συναισθημάτων”, που είχε ήδη ξεκινήσει στη Νέα Υόρκη. Ο χρόνος προετοιμασίας ήταν ελάχιστος, αλλά τα εκθέματα ήταν τόσο γοητευτικά που παραμέρισαν κάθε δισταγμό. Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση υπήρξε εξαιρετική και παραγωγική. Γι’ αυτό, ευχαριστώ θερμά τον Πρόεδρο του Ιδρύματος, κ. Αντώνη Παπαδημητρίου, και τους συνεργάτες του στην Αθήνα και στη Νέα Υόρκη. Ευχαριστώ ακόμη θερμά το Υπουργείο Πολιτισμού και την Υπουργό, κα Λυδία Κονιόρδου, για την έγκαιρη έγκριση της πραγματοποίησης της Έκθεσης. Επίσης, τους Διευθυντές των ελληνικών και ξένων Μουσείων που ανταποκρίθηκαν άμεσα στο δανεισμό των έργων τους και, ασφαλώς, τους τρεις επιμελητές της έκθεσης, τον Καθηγητή κ. Άγγελο Χανιώτη, τον επίτιμο Διευθυντή του Ε.Α.Μ. κ. Νίκο Καλτσά και τον Καθηγητή κ. Ιωάννη Μυλωνόπουλο.»

Από τη μεριά του, ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, κ. Αντώνης Παπαδημητρίου, εκφράζοντας τη χαρά του για την ευόδωση της μεταφοράς της σπουδαίας έκθεσης στην Ελλάδα, δήλωσε: «Όταν η έκθεση ξεκίνησε το ταξίδι της τον περασμένο Μάρτιο, στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης, ήμασταν ιδιαίτερα περήφανοι, καθώς συνδεόταν με την εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτισμού. Το ίδιο περήφανοι πρέπει να νιώθουμε όλοι στο Ίδρυμα Ωνάση και σήμερα, καθώς η έκθεση αυτή ξεπέρασε τα σύνορα και κατέφτασε στην Αθήνα. Ο νέος σταθμός της έκθεσης και πάλι υπηρετεί την εξωστρέφεια και την προβολή του ελληνικού πολιτισμού: αυτούς τους σκοπούς δηλαδή που θεραπεύει και το Μουσείο Ακρόπολης, το οποίο γιορτάζει οχτώ χρόνια λειτουργίας υπό την καθοδήγηση του προέδρου του, καθηγητή Δημήτρη Παντερμαλή, που αποτελεί και έναν πραγματικό φίλο του Ιδρύματος.

Στόχος της έκθεσης: να ξυπνήσει την ενσυναίσθησή μας για τον αρχαίο κόσμο ακολουθώντας την κατεύθυνση της ιστορικής έρευνας: όχι ως φορέα έτοιμων διδαγμάτων για τη σύγχρονη κοινωνία, αλλά ως οχήματος που μεταφέρει τον επισκέπτη στο παρελθόν για να του αποκαλύψει τις κυρίαρχες ιδέες κάθε εποχής.»

Στη συνέντευξη Τύπου έδωσαν το «παρών» και οι τρεις επιμελητές της έκθεσης, κκ. Άγγελος Χανιώτης, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών του Ινστιτούτου Ανώτατων Σπουδών (Πρίνστον) και μέλος του Δ.Σ. του Θυγατρικού Ιδρύματος Ωνάση στις ΗΠΑ, Νικόλαος Καλτσάς, επίτιμος διευθυντής στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, και Ιωάννης Μυλωνόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης και Αρχαιολογίας (Κολούμπια), οι οποίοι μεταξύ άλλων δήλωσαν:

Άγγελος Χανιώτης: «Σε κάθε πολιτισμό, οι άνθρωποι δημιουργούν λογοτεχνία και παράγουν τέχνη για να εκφράσουν ή να διεγείρουν συναισθήματα. Η σχέση των αρχαίων Ελλήνων με το συναίσθημα έχει όμως ιδιαιτερότητες. Οι αρχαίοι Έλληνες θεοποίησαν συναισθήματα, όπως τον Έρωτα, τον Πόθο και τον Φόβο και, το σημαντικότερο, δημιούργησαν λογοτεχνία, μύθους και τέχνη για εκφράσουν, για πρώτη φορά στο Δυτικό πολιτισμό, βαθύ προβληματισμό για την υφή του συναισθήματος και τις συνέπειες των ανεξέλεγκτων συναισθημάτων. Με τρόπο κατανοητό για το ευρύ κοινό, η έκθεση αυτή εξηγεί τη σημασία των συναισθημάτων για την πληρέστερη κατανόηση της ιστορίας, της τέχνης, της λογοτεχνίας και της θρησκείας στην αρχαία Ελλάδα. Τα εκθέματα μας δείχνουν θεούς, ήρωες και θνητούς, άνδρες και γυναίκες, ενήλικες και παιδιά, με ένα πρόσωπο άλλοτε χαρούμενο και άλλοτε οργισμένο, άλλοτε φθονερό και άλλοτε λυπημένο, πάντοτε όμως βαθύτατα ανθρώπινο και για αυτό με διαχρονική σημασία.»

Νίκος Καλτσάς: «Καμιά προκατάληψη, κανένα ταμπού δεν περιόρισε a priori την επιλογή των προς έκθεση αντικειμένων. Όλα τα συναισθήματα, από τα πιο υψηλά και θετικά έως τα πιο ταπεινά και αρνητικά, παρουσιάστηκαν με ειλικρίνεια, χωρίς τάσεις εξωραϊσμού και εξιδανίκευσης, στο βαθμό που αυτό ήταν εφικτό να γίνει με το διαθέσιμο υλικό, τόσο στα ελληνικά όσο και στα ξένα μουσεία. Τα πρόσωπα του μύθου, θεοί και ήρωες πλασμένοι κατ’ εικόνα και ομοίωση του ανθρώπου, ξεδιπλώνουν τα συναισθήματά τους ή προκαλούν συναισθήματα πάνω στη στιλπνή επιφάνεια των μελανόμορφων και ερυθρόμορφων αγγείων και δίνουν πνοή στο εκτυφλωτικό λευκό των ελληνικών μαρμάρων. Κάπως ταπεινότερα είναι τα τέχνεργα που έφτασαν σε μας από τον κόσμο των θνητών –με εξαίρεση τα επιβλητικά αττικά επιτύμβια μνημεία–, αλλά γεμάτα έντονα συναισθήματα, ακόμα και τα μικρά και ευτελή από την άποψη του υλικού και της τέχνης μολύβδινα ελάσματα με τις κατάρες των αδικημένων. Η μουσειολογική προσέγγιση, με την κατάλληλη ομαδοποίηση των εκθεμάτων και τις επεξηγήσεις, κατευθύνει τον επισκέπτη να διεισδύσει στο χώρο των συναισθημάτων, εκπλήσσοντάς τον με τον τρόπο που αυτά αποκαλύπτονται στα μάτια του.»

Ιωάννης Μυλωνόπουλος: «Υπάρχουν πάρα πολλές πτυχές της αρχαίας ελληνικής τέχνης που την καθιστούν μοναδική σε σύγκριση με τις καλλιτεχνικές εκφράσεις άλλων σημαντικών πολιτισμών της Μεσογείου. Η έμφαση στην απόδοση συναισθημάτων είναι όμως η πτυχή εκείνη που, αν και δεν έχει μελετηθεί σε βάθος, την μετατρέπει πραγματικά σε πρόδρομο της Δυτικής καλλιτεχνικής δημιουργίας. Αγγειογράφοι όπως ο Εξηκίας, ήδη στον 6o, ή ο Ζωγράφος της Πενθεσίλειας στον 5ο αιώνα π.Χ. και γλύπτες όπως ο Σκόπας στον 4ο ή οι δημιουργοί της περίφημης ζωφόρου της Περγάμου στο 2ο αιώνα π.Χ. δεν ενδιαφέρονταν απλώς να απεικονίσουν αφηγηματικά τα έργα και τις πράξεις μυθικών ηρώων και θεών, αλλά να τους εξανθρωπίσουν μέσα από καθαρώς οπτικά ψυχογραφήματα. Η εκδικητική έξαρση της Μήδειας, η οργή του Αχιλλέα, η ερωτική έξαψη του Δία ή η σεξουαλική ορμητικότητα ενός Σάτυρου διεγείρουν τη φαντασία αρχαίων Ελλήνων καλλιτεχνών και αποδίδονται αρχικά, κατά κύριο λόγο, μέσω χειρονομιών και αργότερα με τη βοήθεια εκφράσεων –συχνά υπερβολικών– του προσώπου. Και όμως, η αληθινή μεγαλουργία της αρχαίας ελληνικής τέχνης και του ενδιαφέροντός της στην απεικόνιση συναισθημάτων έγκειται στο γεγονός ότι δεν αποκλείει το ανθρώπινο στοιχείο. Η αγάπη της ανώνυμης μητέρας για το παιδί της, η απέραντη θλίψη ενός πατέρα για το χαμό του γιου του, η χαρά ενός παιδιού που τρέχει παίζοντας στους δρόμους, η υπερηφάνεια ενός αθλητή για τις νίκες του, αντιμετωπίζονται από τους αρχαίους Έλληνες δημιουργούς με την ίδια καλλιτεχνική σοβαρότητα και οξύνοια που επιδεικνύουν όταν προσπαθούν να απεικονίσουν τον εξίσου πολύπλοκο συναισθηματικό κόσμο των θεών και των ηρώων.»

Τέλος, η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού, κα Λυδία Κονιόρδου, η οποία δεν μπόρεσε να παρευρεθεί στη συνέντευξη Τύπου λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων, μετέφερε το δικό της μήνυμα για την έκθεση: «Στην έκθεση “εmotions, ένας κόσμος συναισθημάτων”, το Υπουργείο Πολιτισμού συμμετέχει με έργα από 20 ελληνικά μουσεία. Μπορούμε λοιπόν να θαυμάσουμε αγάλματα και ανάγλυφα μοναδικής ομορφιάς που αιχμαλωτίζουν τα συναισθήματα σε σώματα και πρόσωπα. Από την αινιγματική Κόρη από το Μουσείο της Ακρόπολης, μέχρι την κεφαλή ενός γελαστού παιδιού από το μουσείο της Βραυρώνας. Από έναν Κούρο του Πτώου που προέρχεται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, μέχρι την παράσταση ενός ζευγαριού που αγκαλιάζεται από το Μουσείο της Δήλου… Όταν κοιτώ αυτούς τους θησαυρούς που αιχμαλωτίζουν τα συναισθήματα μέσα από το διάλογο στο σώμα και την κατασκευή τους, δεν μπορώ ως ένας σύγχρονος “επισκέπτης” παρά να νιώσω τα χέρια που έδωσαν σχήμα σε ένα κομμάτι μάρμαρου, σε μια φούχτα πηλού, νιώθω τα συναισθήματα να εκπέμπονται από την πυρετώδη προσπάθεια του καλλιτέχνη να μεταμορφώσει και να υπερβεί την ύλη. Η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά είναι ένα σπουδαίο δώρο που οι σύγχρονοι Έλληνες πολίτες έχουν το προνόμιο και την υποχρέωση να ανακαλύψουν, να συντηρήσουν, να διατηρήσουν και να μοιραστούν με τον κόσμο, καθώς αποτελεί ένα θεμελιώδες κομμάτι της κοινής μας παγκόσμιας κληρονομιάς. Θα ήθελα να συγχαρώ το Ίδρυμα Ωνάση και όλους αυτούς που συνεργάστηκαν για την πραγματοποίηση αυτής της εξαιρετικής έκθεσης, που ξεκίνησε τη διαδρομή της στη Νέα Υόρκη και φιλοξενείται σήμερα στο Μουσείο της Ακρόπολης.»

Πληροφορίες έκθεσης:

«Ένας κόσμος συναισθημάτων» στο Μουσείο Ακρόπολης | Διάρκεια έκθεσης: 18 Ιουλίου – 19 Νοεμβρίου 2017

ΕΞΟΔΟΣ

Η έκθεση έρχεται για τέσσερις μήνες για να παρουσιάσει για πρώτη φορά στη χώρα μας τη ζωή και το έργο του μεγάλου Ολλανδού ζωγράφου, μέσα από ένα φαντασμαγορικό, βιωματικό ταξίδι.
Ένας νέος, επαναστατικός τρόπος προσέγγισης της εικαστικής δημιουργίας. Ένα εντυπωσιακό, διαδραστικό πολυθέαμα για μικρούς και μεγάλους, από 7 έως 97 ετών.

Μία αρμονική και δημιουργική επικοινωνία ανάμεσα στην σύγχρονη υψηλή τεχνολογία και τα νέα πολυμέσα με τους μεγάλους οικουμενικούς δημιουργούς. Μία ουσιαστικά εκπαιδευτική και παράλληλα άκρως διασκεδαστική διαδικασία για τα παιδιά, τους νέους, για όλους μας. Πολλά έχουν γραφτεί για την έκθεση που έχει συγκεντρώσει περισσότερους από 100.000 θεατές ανά τον κόσμο.

Τι είναι τελικά η Van Gogh Alive – the experience;
Μα πρώτα απ’ όλα μία μεγαλειώδης έκθεση. Μία μοναδική παρουσίαση όλων των έργων του μεγάλου ολλανδού ζωγράφου σε μία και μόνον φορά, κάτι που δεν έχει κανένα προηγούμενο. Όχι με τον καθιερωμένο συνήθη τρόπο, κάτι που για πολλούς θεωρείται πλέον ξεπερασμένο, αλλά με μία μέθοδο που αναδεικνύει νέες οπτικές γωνίες και προοπτικές, που αφηγείται ταυτόχρονα την ιστορία του δημιουργού τους, περιγράφει το ιστορικό, κοινωνικό αλλά και πολιτισμικό περιβάλλον μέσα στο οποίο μεγαλούργησε, καταγράφει και αναλύει τις δημιουργικές του περιόδους και αλληλοεπιρροές, διεισδύει και αγγίζει τις σκέψεις του και τα συναισθήματά του, προβάλει δηλαδή ολόκληρο τον κόσμο του.

3.000 πίνακες, σκίτσα αλλά και κινούμενες εικόνες λοιπόν, προβάλλονται από το φημισμένο σύστημα υψηλής τεχνολογίας SENSORY4™ παντού! Στους τοίχους, τις κολώνες, τις οροφές, το πάτωμα. Σε χώρο 1.500 m2, 40 και πλέον πολυκάναλοι προβολείς υψηλής ευκρίνειας με ήχο υψηλής πιστότητας επίσης, δημιουργούν μία εκπληκτική τριασδιάστατη απεικόνιση στις πολλαπλές αυτές επιφάνειες, σε μία πολλαπλά υποσχόμενη οπτική αλλά και αλληλεπιδραστική εμπειρία. Οι ρέουσες εικόνες που γίνονται ένα σώμα με τους ψηφιακούς ήχους, γεμίζουν τον χώρο με πλούσιες προσλαμβάνουσες για όλες τις αισθήσεις, δημιουργώντας μία μαγευτική και καθηλωτική ατμόσφαιρα που συνεπαίρνει τον επισκέπτη.

Τα διαχρονικά αριστουργήματα ζωντανεύουν και ο επισκέπτης γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι τους. Αποσυντίθενται και ανασυντίθενται, αποκαλύπτουν την εποχή που εμπνεύστηκαν, το πώς ολοκληρώθηκαν, από που προήλθαν τα ερεθίσματα της κατασκευής τους. Εμπλέκονται με τη ζωή και τα βιώματα του δημιουργού τους, μας συνοδεύουν μέσα από τις πολύχρωμες στοές της έκθεσης σ’ ένα ταξίδι στα μέρη που έζησε και καλλιτέχνισε, στο Άμστερνταμ, στην Προβηγκία, στο Παρίσι. Υπερβαίνοντας τον χρόνο και το χώρο, με κύματα ήχων και μουσικών, φωτός και χρωμάτων που προσκρούονται πάνω μας και εισχωρώντας μέσα μας, μας επιτρέπουν να εισπράξουμε, να αντιληφθούμε, να κοινωνήσουμε τον εσωτερικό κόσμο του ίδιου του Βίνσεντ. Σε μία ζωντανή και ολοζώντανη πανδαισία, που διεγείρει και θρέφει όλες τις ανθρώπινες αισθήσεις, που διευρύνει το μυαλό μ’ έναν μοναδικό τρόπο. Σε μία πνευματική και ταυτόχρονα σωματική, σε μία κατ’ ουσία βιωματική εμπειρία, που είναι παράλληλα τόσο πολύ διασκεδαστική, όσο όμως και βαθειά παιδευτική.

Αυτό το ιδιότυπο και εντυπωσιακό «πλανητάριο», μεταφέρει έτσι, μ’ αυτόν τον ονειρικό τρόπο, ακαριαία τους επισκέπτες στο σύμπαν του Βίνσεντ Βαν Γκογκ. Αντικατοπτρίζοντας το όλον του. Την δημιουργία, τις συναισθηματικές εναλλαγές, την ψυχική του κατάσταση, την θυελλώδη ζωή του. Τους καλεί να αφεθούν απαλά σε μία επικοινωνία και επαφή πρωτόγνωρη, να βυθιστούν γλυκά σε μία εμπειρία τονωτική, πλούσια και αλησμόνητη.

Σ’ αυτήν όμως ακριβώς τη διαδικασία, στην οποία ο θεατής αφού ενσωματωθεί κυριολεκτικά ως συστατικό της στοιχείο, παρεμβαίνει ακολούθως και ο ίδιος με την σειρά του σ’ αυτήν, μέσω των social media σε πραγματικό χρόνο και χώρο. Οι παρεμβάσεις του προβάλλονται μέσα στην ίδια την έκθεση στο Facebook & Twitter Wall, ενώ διαχέονται και σ’ όλους τους υπόλοιπους επισκέπτες, σε μία εξαιρετική αναγωγή της συγκινησιακής εξατομικευμένης εμπειρίας σε συλλογική. Μέσω τις καθολικής επικοινωνίας με την τέχνη, που διασφαλίζει και την απόλυτη εις βάθος επικοινωνία του θεατή – επισκέπτη, με τα έργα αλλά και τον δημιουργό τους.

Η μοναδική τρισδιάστατη εικαστική πρόταση Van Gogh Alive – The experience, είναι η πρώτη παρόμοια προσέγγιση στον χώρο των εικαστικών δημιουργών. Μέχρι σήμερα έχει περιοδεύσει σε 35 μητροπόλεις του κόσμου και την έχουν επισκεφτεί περισσότεροι από 10.000.000 θεατές. Το κοινό της έκθεσης θεωρείται το πλέον διευρυμένο σε σχέση με τέτοιου είδους εκδηλώσεις.

Info
Διοργάνωση: ΛΑΒΡΥΣ
Από 7 Νοεμβρίου 2017 έως και 5 Μαρτίου 2018

ΕΞΟΔΟΣ

Μιλάμε για το πιο ανατρεπτικό κουρείο στου Ζωγράφου
Δώσαμε ραντεβού νωρίς το πρωί της Δευτέρας. Μέρα που υποτίθεται δεν έχουν πολλή δουλειά..
Γεωργίου Ζωγράφου 25...

Φθάσαμε τις 10.00 το πρωί κατόπιν ραντεβού και βρήκαμε ....
Ένα κουρείο ανατρεπτικό!!!!

Δυό άνθρωποι με όρεξη για δουλειά, χιούμορ, ταλέντο, έμπνευση και καλλιτεχνικές... ανησυχίες.
Η χημεία τους υπέροχη!!!!

Δουλεύουν με κέφι και το διασκεδάζουν. Μαζί τους οι πελάτες περνούν τέλεια. Εννοείται ότι υπάρχουν φορές εκτός απο το μηνιαίο ραντεβού τους, κάποιοι να πεταχτούν "για μια καλημέρα"..
Τρέχουν, κουρεύουν, ξυρίζουν, γελούν λένε ανέκδοτα, γράφουν στίχους....
Το δίδυμο έχει κατακτήσει με τις γνώσεις κ την τέχνη του τους πελάτες της περιοχής και όχι μόνο..Δεν είναι καθόλου τυχαίο που έρχονται από όλες της περιοχές της πόλης στο χώρο τους για να απολαύσουν ένα κούρεμα με το απαραίτητο "super σβήσιμο" στο σβέρκο.

Το zografoubarbershop βρίσκεται στην ίδια περιοχή εδώ και πολλά πολλά χρόνια, όταν ο Ιδιοκτήτης του Θανάσης ξεκινούσε τα πρώτα του βήματα....
Σήμερα έμπειρος πια, κουβαλάει στις αποσκευές του ένα πολύ καλό όνομα και ένα μεγάλο σταθερό πελατολόγιο από όλη την Αθήνα.

Πριν τρία χρόνια ήλθε ο Ιάσονας και εκεί έδεσε το γλυκό. Ένωσαν ψαλίδια και μηχανές και το αποτέλεσμα αιφνιδίασε ευχάριστα τον "κόσμο" τους. Από τότε δουλεύουν ασταμάτητα, ακούραστα με κοινό στόχο οι πελάτες τους όχι να φεύγουν ευχαριστημένοι, αλλά να έρχονται ξανά και ξανά..

Στα διάλειμματα τους γράφουν στίχους και δοκιμάζουν μουσικές...
Είναι οι καλλιτέχνες του στίχου και του ψαλιδιού!! 

Ζητήσαμε να φωτογραφηθούν στην είσοδο του κουρείου για το αφιέρωμα και αυτοί επέλεξαν να στηθούν σε γειτονικό πρατήριο βενζίνης...Τόσο ανατρεπτικοί..


Μην ξεχάσετε πάντως να κάνετε ένα άκρως παραδοσιακό ξύρισμα με τη φαλτσέτα και τη ζεστή πετσέτα, μία full περιποίηση με μασάζ προσώπου.

Ευχαριστούμε για την φιλοξενία Θανάση και Ιάσονα και  σας ευχόμαστε να παραμείνετε έτσι με την αχτύπητη χημεία σας και το υπέροχο ταλέντο σας στο ψαλίδι και στο στίχο.

Καλές δουλειές.

Το κουρείο τους βρίσκεται στην διεύθυνση:
Γεωργίου Ζωγράφου 25
τηλ: 21 0775 5603

Ζωγράφου OldSchool Barbershop
@zografoubarbershop


Μίκα Καππάτου
forwoman.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Συνηθισμένο κάθε μεσημέρι τα καλοκαίρια να βάζει αυτό το δυτικό αεράκι ο λεγόμενος μαίστρος..Όλη η αύρα της θάλασσας ερχόταν μέσα στη πόλη, μέσα στα σπίτια μας μαζί κ η μυρωδια τών πεύκων , άλλοτε από τον Αη Θανάση και άλλοτε από το Μαιστράτο...

Κοιτώντας το ρολόι του τοίχου να δείχνει κοντά 2 μεσημέρι (14.00) με τρώνε τα φίδια...Πάλι τα ίδια σκέφτομαι...

Απ΄το παράθυρο της κουζίνας μπαίνει μαΐστρος....Πάλι θα χάσω το μεσημεριανό μου μπάνιο. Το έχει δει ο μπαμπάς γι αυτό καθυστερεί...

Μα γιατί κάθε μεσημέρι τα ίδια και τα ίδια;;

Μου στερεί αυτός ο αέρας δυο πράγματα που αγαπώ...

Το μπάνιο στο φανάρι (εκεί έμαθα να κολυμπώ και στη Κυανή Ακτή ) και την παρέα που κάνω με τον μπάμπα.....Όλη η διαδικασία κάτι σαν παραμύθι....Να περιμένω φορώντας το μαγιό να περάσει με την βέσπα να φύγουμε....

Να κορνάρει με τον χαρακτηριστικό ήχο που κάνει και να κατεβαίνω τα σκαλιά πέντε πέντε για να φύγουμε...
Πιο μικρή θυμάμαι πολύ καλά, με έβαζε μπροστά όρθια, (είχα μάθει στις διαταυρώσεις που έκοβε ταχύτητα) να πατάω το κουμπάκι της κόρνας μόνη μου...

Πολλές φορές το έκανα για πλάκα, πόσο μου άρεσε δεν λέγεται..Μεγαλώνοντας καθόμουν πίσω "αντρικά" ποτέ "γυναικεία" όπως ο μπαμπάς...Ετσι και μόνο έτσι!!

Να φθάνουμε στο φανάρι και να κάνουμε μπάνιο...Μεγάλη στιγμή, η πιο γλυκιά της μέρας μου..
Μικρούλα τον θαυμαζα που μπορούσε να κάνει βουτιές και να πηγαίνει μακριά...Μεγαλώνοντας έπαψα να τον θαυμάζω γιατί τα είχε κόψει αυτά. Κολυμπάει σαν γέρος, κουρασμένα.... όταν το λέω ...δεν του αρέσει.

Να βάζει μαΐστρο και να μου λέει να βγω απ΄το νερό...
Να παίζουμε με άλλα παιδιά μπάλα στα ρηχά.

 

Όταν στο φανάρι έχει λαδιά, κάνουμε διαγωνισμό κολύμβησης ποιος θα φτάσει πρώτος στις καταβόθρες. Το βράδυ λοιπόν ο νικητής παίρνει κέρασμα στο ζαχαροπλαστείο του μπαμπά.
Ένα δροσερό αναψυκτικό ΔΙΑΝΑ ή υποβρύχιο βανίλια σε πολύ παγωμένο νερό ή δυό μπάλες παγωτό κρέμα-σοκολάτα

Μετά το κολύμπι καθόμαστε πάνω στις πέτρες για να στεγνώσουμε και μου μιλάει, μου μιλάει και εγώ ακούω, ακούω...
Απίστευτες ιστορίες της εποχής, της κατοχής, του σεισμού, του μαγαζιού, της δουλειάς και της πλατείας (Κεντρική πλατεία Αργοστολίου την δεκαετία του ΄70)

Άμα έχει κύμα είναι καλύτερα, εμπνέεται περισσότερο στις πέτρες και στα φύκια του Φαναριού που καθόμαστε.. άσε που έχουμε περισσότερο χρόνο...Και εγώ νιώθω πως ο μαΐστρος με το ζόρι βάζει μέσα μου τη μυρωδιά της θάλασσας ...Και εισπνέω, εισπνέω εισπνέω, βαθιά μέχρι να σκάσω από ευτυχία που ζω τη στιγμή!

Η ώρα της επιστροφής είναι πάντα η ίδια...Βλέπει το καράβι που έρχεται από Ληξούρι προς Αργοστόλι και καταλαβαίνει τι ώρα είναι.

Φεύγουμε από εκεί με μουρμούρα που μας "χάλασε" ο μαΐστρος το μπάνιο μας. Εγώ πάλι σκέφτομαι ότι πέρασα πολύ ωραία και ευτυχώς που δεν το έχασα...Σήμερα έκανα το έβδομο....

Σπίτι για φαγητό ξεκούραση και λίγο διάβασμα... Το βράδυ στο μαγαζί έχουμε να συσκευάσουμε μάντολες (τοπικό παραδοσιακό προιόν με αμυγδαλάκι και ζαχαρίτσα) βαμμένες με κόκκινο φυτικό χρώμα από φύκια θάλασσας και μόλις κλείσουμε, πολύ αργά πλένουμε πεζοδρόμια εμείς τα παιδιά με αμοιβή φυσικά!!!

(Aπό το ημερολόγιο μου - Στιγμές της ζωής μας με τον Μπαμπά...Ιούλιος 1973)

Τέτοιες μέρες μου λείπεις πολύ - 22 χρόνια πίσω..

 

Μίκα Καππάτου  

forwoman.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Όσοι έχουμε συμμετάσχει στις πολύ όμορφες ποδηλατοβόλτες «Στις Γειτονιές της Πόλης με Ποδήλατο» αγκαλιάζουμε την πρωτοβουλία του Οργανισμού Πολιτισμού Αθλητισμού Νεολαίας και Άθλησης του Δήμου Αθηναίων και του οργανισμού “Πόλεις για Ποδήλατο” για Κυριακάτικες βόλτες για όλη την οικογένεια στις διαφορετικές γειτονιές της Αθήνας.

Την Κυριακή 25 Ιουνίου,σειρά έχει η 1η δημοτική κοινότητα του δήμου Αθηναίων. Η εκκίνηση θα δοθεί στις 11:00 στην Πλατεία Δημαρχείου (Πλ. Κοτζιά ) και από κει οι ποδηλάτες θα κατευθυνθούν προς τα Εξάρχεια, θα κατηφορίσουν προς τον Άγιο Παύλο και στη συνέχεια θα επιστρέψουν μέσω Κεραμεικού και Πλατείας Κουμουνδούρου στην οδό Αθηνάς.

Η βόλτα είναι περίπου 5 χιλιόμετρα και θα υπάρχει, όπως πάντα συνοδεία δημοτικής αστυνομίας και τροχαίας για την ασφάλεια των συμμετεχόντων, χωρίς όμως να κλείνουν οι δρόμοι και να προκαλείται οποιαδήποτε όχληση στην πόλη.


Η διάρκεια της βόλτας είναι περίπου 45 λεπτά.
Σημείο Συνάντησης: Πλατεία Δημαρχείου, 11:00 το πρωί, Κυριακή 25 Ιουνίου
Πληροφορίες: https://www.facebook.com/events/797857307057071

ΕΞΟΔΟΣ

Το τατουάζ ή δερματοστιξία είναι μια μορφή τροποποίησης του σώματος με την τεχνική της εισαγωγής ανεξίτηλου μελανιού στο χόριο στρώμα του δέρματος με σκοπό την αλλαγή του χρώματός του.

Σήμερα, κάνουν τατουάζ διάσημοι καλλιτέχνες όπως αθλητές, μουσικοί, ηθοποιοί, άνδρες και γυναίκες που ζούν μια “κανονική ζωή, εργάζονται σε “κανονικά επαγγέλματα, με κανονικές κοινωνικές επαφές και με κανονικές οικογένειες. Όλα τα παραπάνω και σε συνδυασμό με την αυξανόμενη αποδοχή των τατουάζ μεταξύ των επαγγελματιών, έχουν κάνει τα τατουάζ μέρος της καθημερινότητάς μας.

Εμείς επισκεφθήκαμε το Κατάστημα τατουάζ και piercing το οποίο είναι πλήρως εξοπλισμένο με τεχνικές προχωρημένες στην περιοχή Ιλιον το INK LAB TATTOO και σας το παρουσιάζουμε.

Είναι ένας χώρος εντυπωσιακός, καθαρός με ωραία ενέργεια, που απαρτίζεται από μια ομάδα νέων καλλιτεχνών καταρτισμένων που διαθέτουν φαντασία έμπευση και όρεξη για αυτό που κάνουν..

Η απόφαση γίνεται παιχνιδάκι για το αν πονά ή δεν πονά  κάνοντας ένα tattoo, μιλώντας με τον ιδιοκτήτη που μας πείθει ότι είναι μια μοναδική εμπειρία. Μάλιστα πριν τελειώσεις το σχέδιο ήδη σκέφτεσαι σε πιο σημείο του σώματος σου θα «χτυπήσεις» το επόμενο. Εκεί που εμείς δυσκολευτήκαμε ήταν στην επιλογή σχεδίου.

Εύκολη υπόθεση, γιατί τα παιδιά είναι  tattoo artists, και αγαπάνε ότι έχει να κάνει με ART

Το Κατάστημα τατουάζ και piercing  θα το βρείτε:

Highlights info row image
21 0576 1432

https://www.facebook.com/INKLABTATTOOATHENS/

 

forwoman.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Από Δημήτρη Αντωνόπουλο Δημήτρη Αντωνόπουλο

Τα τσιμπολογήματα στο φεστιβάλ θα έχουν τον cool χαρακτήρα του δρόμου, άλλοτε με τοπικές λιχουδιές και άλλοτε με δημοφιλή εδέσματα.

Από τις, στον αγαπημένο χώρο της Τεχνόπολης στο Γκάζι, η αφρόκρεμα των μικρών παραγωγών της Ελλάδας δίνει το καθιερωμένο της ραντεβού με τους Αθηναίους, σε ένα φεστιβάλ που συστηματικά προβάλλει το μεράκι και την εξέλιξη του γευστικού δυναμικού της χώρας. Δεκάδες εταιρείες και παραγωγοί, οι οποίοι εκφράζουν τόσο την παράδοση όσο και τον εκσυγχρονισμό και την καινοτομία που διαμορφώνουν το σημερινό δυναμισμό της ελληνικής γαστρονομίας, απλώνονται σε αυτόν το γοητευτικό χώρο με το βιομηχανικό χρώμα του 20ού αιώνα. Εκτός όμως από τις ερεθιστικές ελεύθερες γευσιγνωσίες και αγορές που μπορείς να κάνεις, η βόλτα στο φεστιβάλ «Ελλάδα Γιορτή Γεύσεις» μπορεί να αποδειχτεί άκρως διασκεδαστική τόσο γευστικά όσο και θεαματικά.

Τρεις ιδιαίτεροι γευστικοί πόλοι με διαφορετικές εκδοχές streetfood θα στηθούν μέσα στην Τεχνόπολη για να αγοράζετε λιχουδιές και να τις τρώτε βολτάροντας ή να κάθεστε στις καρέκλες και στα τραπέζια που θα βρίσκονται δίπλα τους. Ο πρώτος, έξω από το κτίριο του Μηχανουργείου, εστιάζει στο απολύτως ταιριαστό ζευγάρι αλλαντικά - μπίρα. Εκεί στα περίπτερα των Ελλήνων μικροζυθοποιών, εκτός από τις γευσιγνωσίες των προϊόντων τους, θα μπορείτε στη συνέχεια να διαλέγετε τον τύπο της μπίρας που σας ενδιαφέρει και να αγοράζετε όσα ποτήρια θέλετε. Σε αυτήν τη γειτονιά θα βρίσκονται οι μπύρες Νήσος, Delphi Beer, Marea, Noctua, Zeos, Argos Star, Άλη, ενώ απέναντί τους, στο περίπτερο της γνωστής αλλαντοποιίας Μουτεβελής, θα μπορείτε να αγοράσετε χοτ ντογκ με σπέσιαλ λουκάνικο.

Εκεί θα βρίσκονται επίσης τα αλλαντικά Kudros από γηγενή ράτσα μαύρου χοίρου καθώς και τα σπέσιαλ κρουσαλίδικα λουκάνικα του κρεοπωλείου Κρήτη­. Έξω από το κτίριο Δεξαμενές Καθαρισμού, όπου θα βρίσκεται η έδρα της τιμώμενης περιοχής, της Δυτικής Μακεδονίας, δύο ντόπιοι­ σεφ θα την εκπροσωπήσουν ετοιμάζοντας παραδοσιακές νοστιμιές με δημιουργική διάθεση, βασισμένοι σε τοπικά υλικά.

Πρόκειται για τον Άγγελο Ναουμίδη από την ομώνυμη ταβέρνα (Βραβείο Ελληνικής Κουζίνας 2017 ), ο οποίος θα μαγειρέψει κρύα καραβιδόσουπα με καραβίδες Βεγορίτιδας και άγρια καπνιστή πέστροφα –επίσης Βεγορίτιδας– με τοπικά βότανα, αλλά και για τον Γιάννη Γιαννίτσα, ο οποίος θα φτιάξει τραγανό χοιρινό σε κρούστα από αυθεντική πιπεριά Φλωρίνης και ριζότο με μοσχαρίσια γλώσσα, καπνιστό τουλουμίσιο τυρί και σκόνη παστουρμά. Κάτω από την Καμινάδα, τέλος, η τροχήλατη καντίνα Kamaroni θα είναι ένα «μακαρονάδικο δρόμου» που θα πουλάει ποικιλία ζυμαρικών, ενώ το Δειπνοσοφιστήριον θα ετοιμάζει φαλάφελ και ποικιλία από ωραία mini burgers.


Μείνετε συντονισμένοι με το site του φεστιβάλ http://www.elladagiortigefseis.gr/ για όλα τα νέα.

ΕΞΟΔΟΣ

Από Βασιλική Γερονίκου 
ΑΠό τις πιο must μέχρι και τις πιο εναλλακτικές, συγκεντρώσαμε όλες τις επιλογές που κάνουν τις μέρες του Πάσχα στην πόλη ξεχωριστές.


Από τον παραθαλάσσιο Άγιο Θεόδωρο στην Ανάβυσσο (2291041464 ) μέχρι την καταπράσινη μονή Πεντέλης (2108041757 ) και τη μονή Καισαριανής (2107236619 ) με τη δημοφιλή μεσημεριανή περιφορά του Επιταφίου, το Πάσχα στην πόλη κρύβει σίγουρα μια αύρα εξοχής και μια βόλτα στην ανοιξιάτικη Αθήνα θα σας πείσει.

Αν επιμένετε στο κέντρο, η εμπειρία της περιφοράς του Επιταφίου του Αγ. Δημητρίου Λουμπαρδιάρη στο 

θησείο (2109219297 ) και της Αγ. Μαρίνας στο λόφο Νυμφών (2103463783 ) με θέα την Ακρόπολη θα σας ανταμείψει.


Στο κέντρο γίνονται και οι πιο ξεχωριστές Αναστάσεις: τα δρώμενα της αιθιοπικής εκκλησίας στο Πολύγωνο (Μπόχαλης 12 ) προσδίδουν εξωτική νότα στο αναστάσιμο βράδυ των πιο εναλλακτικών, ενώ αν επιθυμείτε κάτι από βυζαντινή μεγαλοπρέπεια, οι χορωδίες του Αγ. Διονύσιου στο Κολωνάκι (Τσακάλωφ 38 ) και του Αγ. Γεωργίου της πλατείας Καρύτση θα σας καταπλήξουν.

Τέλος, με τους αθεράπευτα… πιστούς στην ομορφιά της Αθήνας δίνουμε ραντεβού στον Λυκαβηττό, στον Αϊ-Γιώργη ή στους Αγίους Ισιδώρους, για να απολαύσουμε τη θέα στη φωτισμένη από τα βεγγαλικά Αθήνα.

ΕΞΟΔΟΣ

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται ο στολισμός του Επιταφίου στις εκκλησίες. Αρχικά ψάλλονται οι Μεγάλες Ώρες, που περιέχουν ψαλμούς, τροπάρια, Αποστόλους, Ευαγγέλια και Ευχές. Στη συνέχεια ψάλλεται ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής και γίνεται η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου.

Ακολούθως, τοποθετείται στο Ιερό Κουβούκλιο ένα ύφασμα, πάνω στο οποίο έχει κεντηθεί ή ζωγραφιστεί ο Κύριος, νεκρός. Το ύφασμα αυτό λέγεται Επιτάφιος.

Το βράδυ της ίδιας ημέρας ψάλλεται ο όρθρος του Μεγάλου Σαββάτου και η υμνολογία είναι σχετική με την ταφή του Κυρίου από τους Ιωσήφ και Νικόδημο και την κάθοδο της ψυχής Του στα σκοτεινά βασίλεια του Άδη. Σχετικά τα τροπάρια: «Ο ευσχήμων Ιωσήφ...», και «Ότε κατήλθες προς τον θάνατον...».

Όταν ο Κύριος απέθανε, το σώμα Του μπήκε στον τάφο, η δε ψυχή του ενωμένη με την Θεότητά του κατήλθε στον Άδη και αφού τον νίκησε απελευθέρωσε τις ψυχές. Και την τρίτη ημέρα ενώθηκε και πάλι η Ψυχή με το Σώμα και το Σώμα Ανέστη εκ Νεκρών. Έτσι νικήθηκε ο Άδης και ο θάνατος.

Κατά τη διάρκεια της ακολουθίας ψάλλονται σε τρεις στάσεις (μέρη) τα λεγόμενα Εγκώμια, μικρά τροπάρια πολύ αγαπητά στο λαό, αγνώστου ποιητή. Τα πιο γνωστά είναι: «Η ζωή εν τάφω…», «Άξιον εστί μεγαλύνειν…», «Αι γενεαί πάσαι…» και «Ω γλυκύ μου Έαρ…».

Στη συνέχεια γίνεται η Περιφορά του Επιταφίου, εκτός του ναού και στα όρια της Ενορίας.

 

Μετά την επάνοδο του Επιταφίου στην εκκλησία διαβάζεται περικοπή από το Ευαγγέλιο του Ματθαίου (κζ' 62-66): Αρχιερείς και Φαρισαίοι πηγαίνουν στον Πόντιο Πιλάτο και του ζητούν να σφραγίσουν τον τάφο, επειδή θυμούνται ότι ο Κύριος σε μία αποστροφή των λόγων του είχε πει ότι σε τρεις μέρες θα αναστηθεί. Ο Πιλάτος τους δίνει την άδεια.

Τροπάρια

Ο ευσχήμων Ιωσήφ
από του ξύλου καθελών
το άχραντόν σου σώμα,
σινδώνι καθαρά
ειλήσας και αρώμασιν,
εν μνήματι καινώ
κηδεύσας απέθετο.
Ότε κατήλθες προς τον θάνατον,
η ζωή η αθάνατος,
τότε τον άδην ενέκρωσας
τη αστραπή της Θεότητας·
ότε δε και τους τεθνεώτας
εκ των καταχθονίων ανέστησας,
πάσαι αι δυνάμεις
των επουρανίων εκραύγαζον·
Ζωοδότα Χριστέ
ο Θεός ημών, δόξα σοι.

Εγκώμια

Η ζωή εν τάφω
κατετέθης, Χριστέ,
και αγγέλων στρατιαί εξεπλήττοντο,
συγκατάβασιν δοξάζουσαι την σην.

Άξιον εστί
μεγαλύνειν σε των πάντων κτίστην·
τοις σοις γαρ παθήμασιν έχομεν
την απάθειαν, ρυσθέντες της φθοράς.

Αι γένεαι πάσαι
ύμνον τη ταφή σου
προσφέρουσι, Χριστέ μου.
Ω γλυκύ μου έαρ,
γλυκύτατον μου τέκνον,
που έδυ σου το κάλλος;

Έθιμα

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής ομάδες παιδιών γυρνούν από σπίτι σε σπίτι και τραγουδούν το μοιρολόι «Σήμερα μαύρος ουρανός», γνωστό και ως «Μοιρολόι της Παναγίας». Σε πολλές περιοχές της χώρας τα κορίτσια της ομάδας κρατούν ένα στεφάνι, πλεγμένο με λουλούδια εποχής, το οποίο στη συνέχεια το εναποθέτουν είτε στον Επιτάφιο, είτε στον τάφο του προσφάτως αποβιώσαντος ενορίτη. Τα Κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής, όπως τα ονομάζει η Λαογραφία, τείνουν σήμερα να εκλείψουν.
Στη Σκιάθο και σε όσες περιοχές ακολουθούν το Αγιορείτικο τυπικό η περιφορά του Επιταφίου γίνεται τις πρώτες πρωινές ώρες του Μεγάλου Σαββάτου.

Στη Ναύπακτο, η περιφορά του Επιταφίου συνδυάζεται με ρίψη πυροτεχνημάτων στο λιμάνι, σε ανάμνηση της ηρωικής προσπάθειας του μπουρλοτιέρη Ανεμογιάννη να πυρπολήσει την τουρκική ναυαρχίδα στο χώρο αυτό.
Στην Κέρκυρα, η περιφορά των Επιταφίων ξεκινά το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής από την εκκλησία του Αγίου Γεωργίου στο Παλαιό Φρούριο. Μέχρι της 9:30 το βράδυ, από κάθε εκκλησία βγαίνει ο Επιτάφιος με την απαραίτητη μπάντα της ενορίας, τις χορωδίες, τους πιστούς. Τελευταίος βγαίνει ο μεγαλοπρεπέστατος επιτάφιος της Μητρόπολης.
Στη Θράκη, ένα από τα έθιμα είναι και το «κάψιμο του Ιούδα». Οι νεότεροι συνήθως, αφού φτιάξουν το ομοίωμα του Ιούδα, το περιφέρουν από σπίτι σε σπίτι και ζητούν κλαδιά. Τη Μεγάλη Παρασκευή, μετά την περιφορά του Επιταφίου, θα βάλουν φωτιά στα κλαδιά αυτά και θα «κάψουν» τον Ιούδα. Συνηθίζεται μέρος της στάχτης αυτής, να το ρίχνουν στα μνήματα.
Στη Νέα Πέραμο Καβάλας, κατά την περιφορά του επιταφίου, οι κάτοικοι σε κάθε γειτονιά της πόλης αναβιώνουν ένα πολύ παλιό έθιμο: καίουν από ένα ομοίωμα του Ιούδα, τη στιγμή που η πομπή του επιταφίου περνάει από τους δρόμους. Ολόκληρη η πόλη εκείνη τη νύχτα φωτίζεται από τις δεκάδες φωτιές, που ανάβουν οι κάτοικοι, στέλνοντας έτσι το μήνυμα της κάθαρσης, αλλά και της αιώνιας ανάστασης.
Στη συνοικία Καμίνι της Ύδρας, ο Επιτάφιος μπαίνει στη θάλασσα και διαβάζεται η ακολουθία του.

Στη Ζάκυνθο, το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής, πλήθος πιστών συμμετέχει στην περιφορά του Εσταυρωμένου που διασχίζει όλη την πόλη. Στις 2 μ.μ. στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου του Μώλου εκτός από τον Εσταυρωμένο λιτανεύεται και η εικόνα της «Mater Dolorosa», δηλαδή της Παναγίας του Πάθους. Η λιτανεία διασχίζει σχεδόν όλη την πόλη και επιστρέφει στην πλατεία Σολωμού, όπου, πάνω σε βάθρο, ο Μητροπολίτης ευλογεί τον κλήρο και το λαό με τον Εσταυρωμένο. Η λιτανεία καταλήγει στον ίδιο ναό, όπου γίνεται η εναπόθεση του Χριστού στον Επιτάφιο.

Στην Αμοργό, τη Μεγάλη Παρασκευή προσφέρονται ψωμί, ελιές και νηστίσιμα γλυκά και κατά την περιφορά του Επιταφίου οι γυναίκες ραίνουν την πομπή με αρώματα.
Στην Ίο, μετά την Αποκαθήλωση, οι νέοι του νησιού παίζουν τις «μπάλες», ένα παιχνίδι με μικρές σιδερένιες κόκκινες και πράσινες μπάλες. Κατά την Περιφορά των Επιταφίων των δύο Ενοριών του νησιού, τα Εγκώμια ψάλλονται από χορωδίες γυναικών και κοριτσιών.

Στο χωριό Πλάκες της Μήλου το απόγευμα της Μεγάλης Παρασκευής γίνεται η αναπαράσταση της Αποκαθήλωσης του Χριστού.
Στην Πάρο, η περιφορά του Επιταφίου κάνει δεκαπέντε στάσεις. Σε καθεμία από αυτές φωτίζεται κι ένα σημείο του βουνού, όπου τα παιδιά ντυμένα ρωμαίοι στρατιώτες ή μαθητές του Χριστού, αναπαριστούν σκηνές από την είσοδο στα Ιεροσόλυμα, την προσευχή στο Όρος των Ελαιών, το Μαρτύριο της Σταύρωσης και την Ανάσταση.

Στο χωριό Πύργος της Σαντορίνης, μετά την Αποκαθήλωση βγαίνει το «Τάνταλο» στους δρόμους του χωριού για να αναγγείλει το γεγονός και οι καμπάνες ηχούν πένθιμα. Η περιφορά του Επιταφίου σημαίνεται από μικρές φωτιές σε λυχναράκια. Οι γυναίκες από τις αυλές των σπιτιών ραίνουν την πομπή του Επιταφίου με ροδόνερο.

Στη Σύρο, οι Καθολικοί επιτάφιοι από τις εκκλησίες των Ευαγγελιστών και του Αγίου Γεωργίου συναντώνται με τους Ορθόδοξους από τους ναούς της Μητροπόλεως (Μεταμόρφωσης) του Αγίου Νικολάου και της Κοιμήσεως, μετά το τέλος της περιφοράς στην κεντρική πλατεία Μιαούλη. Ακολουθεί κατανυκτική δέηση και ψάλλονται τροπάρια της Μεγάλης Παρασκευής από τη χορωδία του Αγίου Νικολάου και Ιεροψάλτες.

Στην Τήνο, οι περιφορές των Επιταφίων στη Χώρα συγκλίνουν στη μαρμάρινη εξέδρα της παραλίας, ενώ ο Επιτάφιος της Ενορίας του Αγίου Νεκταρίου καταλήγει μέσα στη θάλασσα, στην περιοχή Καλάμια στα Κιόνια.

Στη Μονή του Προφήτου Ηλία, στο Άγιο Πνεύμα Σερρών, που βρίσκεται σ' ένα λόφο πάνω από το ομώνυμο χωριό, αναβιώνει το έθιμο της Αποκαθήλωσης του Κυρίου.
Στο Αγρίνιο, αμέσως μετά την περιφορά των επιταφίων, αναβιώνει το έθιμο των χαλκουνιών.Τα χαλκούνια είναι αυτοσχέδιες εκρηκτικές κατασκευές που αποτελούνται από έναν μεγάλο κύλινδρο γεμάτο με ένα μείγμα μπαρουτιού και ένα φυτίλι στο άκρο. Η ιστορία τους χάνεται στα χρόνια της Τουρκοκρατίας όταν οι Βραχωρίτες (νυν Αγρινιώτες) τα άναβαν κατά την περιφορά του Επιταφίου για να απομακρύνουν τους αλλόθρησκους.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin