Αυγούστου 20, 2018

Κινηματογράφος

Βραδύκαυστο και ατμοσφαιρικό δραματικό θρίλερ πάνω στη διαχείριση της εξουσίας, το οποίο συνδέει τολμηρά πολιτική και ψυχανάλυση, από τον βραβευμένο σκηνοθέτη της «Paulina».

Χρήστος Μήτσης
Είτε γράφοντας σενάρια για τον συμπατριώτη του Πάμπλο Τραπέρο («Leonera», «Το Αρπακτικό», «Λευκός Ελέφαντας») είτε σκηνοθετώντας τα ο ίδιος («Ο Φοιτητής», «Paulina»), ο Σαντιάγο Μίτρε προσπαθεί πάντα να συνδέσει το προσωπικό δράμα ενός αμφιταλαντευόμενου χαρακτήρα με το κοινωνικό περιβάλλον του, δηλαδή τη σύγχρονη αργεντίνικη πραγματικότητα. Στις δικές του ταινίες, μάλιστα, τα ερωτήματα πάνω στη διαχείριση της εξουσίας επανέρχονται επίμονα, θέτοντας στους πρωταγωνιστές αναπάντητα ηθικά διλήμματα.

Όπως λοιπόν ο ανώτατος δικαστικός Φερνάντο της «Paulina» πρέπει να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει την πολιτική του δύναμη για να προστατεύσει διά της πλαγίας οδού την κακοποιημένη κόρη του, έτσι και ο πολιτικά άφθαρτος πρόεδρος της Αργεντινής Ερνάν Μπλάνκο οφείλει να σκεφτεί καλά πόσο «καθαρά» θα κινηθεί στη συνάντηση κορυφής των ηγετών της Λατινικής Αμερικής, η οποία διεξάγεται σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο των χιλιανών Άνδεων.

Η χώρα του στέκεται στο πλάι της Βραζιλίας, η οποία ηγείται της ίδρυσης ενός Οργανισμού Πετρελαίου της Νότιας Αμερικής που δεν θα ελέγχεται από τις ΗΠΑ, οι κινήσεις στη γεωπολιτική σκακιέρα, όμως, είναι εξαιρετικά πολύπλοκες κι εντελώς απρόβλεπτες. Την ίδια στιγμή, ένα σκάνδαλο συνδεδεμένο με τον εν διαστάσει σύζυγο της ψυχολογικά ασταθούς κόρης του Μαρίνα απειλεί τον Μπλάνκο, ο οποίος αναγκάζει την τελευταία να έρθει άμεσα στο ξενοδοχείο του.


Αν και χρησιμοποιεί το κλασικό σεναριακό τέχνασμα της ταυτόχρονης «επαγγελματικής» και οικογενειακής κρίσης για να στριμώξει τον ήρωά του στα σκοινιά, ο Μίτρε υιοθετεί έναν αφηγηματικό ρεαλισμό χωρίς έντονες δραματικές εξάρσεις. Εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι (διάδρομοι, δωμάτια, σκάλες, αλλά και οι γεμάτοι απότομες στροφές δρόμοι στο βουνό) σκηνοθετούνται με τρόπο που εντείνει την αίσθηση του λαβυρίνθου, ενώ το σασπένς για την έκβαση των διαπραγματεύσεων ανεβαίνει αργά και με σαδιστική τελετουργική σταθερότητα. Χάρη στη στιβαρή και λακωνική ερμηνεία του Ρικάρντο Νταρίν οι σκέψεις του Μπλάνκο παραμένουν μέχρι τέλους ένα πραγματικό μυστήριο, αλλά χωρίς την ενδιαφέρουσα τροπή που παίρνει η παράλληλη ιστορία της Μαρίνα ίσως όλα αυτά να έφταναν ως μια ειλικρινή, μα κοινότοπη και μάλλον νωθρή κριτική των διαπλεκόμενων δομών και της αμοραλιστικής γοητείας της εξουσίας. Η εν μέσω της συνάντησης κατάρρευση της τραυματισμένης ψυχολογικά νεαρής, η οποία έχει μεγαλώσει στη σκιά μιας επιβλητικής πατρικής φιγούρας, θα εμπλέξει έναν ψυχαναλυτή και, μέσω ύπνωσης, θα φέρει στην επιφάνεια μερικές αλλόκοτες παιδικές αναμνήσεις. Είναι αληθινές; Είναι επινοημένες; Χωρίς απλοποιητικές εξηγήσεις, με πολλά υπονοούμενα και με μια διακριτική αλλαγή της όλης ατμόσφαιρας της ταινίας, η οποία μπαίνει στα χωράφια του θρίλερ, ο Μίτρε ολοκληρώνει το υπνωτιστικά γοητευτικό δράμα του αντιπαραθέτοντας υποσυνείδητες επιθυμίες και πολιτική πραγματικότητα, ψυχαναλυτικά παιχνίδια κυριαρχίας και στυγνά οικονομικά συμφέροντα. Αμφιβάλλει κανείς για το τελικό αποτέλεσμα;

Αργεντινή, Γαλλία, Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 108΄. 

Κινηματογράφος

Η Σωτηρία της Ψυχής
Από Χρήστο Μήτση

Χειροποίητο και τρυφερό δράμα πάνω στο πέρασμα του χρόνου, το νόημα της ζωής και την ανθρώπινη επικοινωνία, μέσα από το συγκινητικό πρίσμα των ινδικών πολιτισμικών παραδόσεων.

Η πρώτη ταινία του 26χρονου Σουμπασίς Μπουτιανί, η οποία έκανε πρεμιέρα στο προπέρσινο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι, όπως λέει κι ο ίδιος, η κινηματογραφική ιστορία ενός ταξιδιού πολλαπλής απελευθέρωσης και αφορά τη διαφορετική σχέση τριών γενεών με τη σύγχρονη, πολυδιάστατη ινδική πραγματικότητα. Δέσμιός της σε πνευματικό επίπεδο, ο ηλικιωμένος Ντάγια πείθεται από ένα όνειρό του πως έχει φτάσει πολύ κοντά στο τέλος τα ζωής του. Αναγκάζει λοιπόν το γιο του Ρατζίβ, εργασιομανή πατέρα μιας κοπέλας η οποία ζητά να ξεφύγει από τα πατροπαράδοτα ήθη και να μην παντρευτεί αυτόν που της προορίζουν οι γονείς της, να τον συνοδεύσει ως την ιερή πόλη του Βαρανάσι, όπου και σκοπεύει να «αναπαυτεί» για πάντα.


Πάνω στο πλέον δοκιμασμένο μοτίβο των road, αλλά και των buddy movies, όπου δυο αντίθετοι χαρακτήρες αντιπαρατίθενται διαρκώς κατά τη διάρκεια της ακούσιας συμβίωσής τους, μα τελικά συμφιλιώνονται ανταλλάσσοντας πολύτιμα μαθήματα ζωής, η «Σωτηρία της Ψυχής» ακτινογραφεί τις ανατολικές πολιτισμικές παραδόσεις με λεπτό χιούμορ και βαθύ σεβασμό. Χαράσσει στους ήρωές της ένα σεναριακό μονοπάτι το οποίο όλοι γνωρίζουμε πού θα οδηγήσει τελικά, η περιδιάβασή του, όμως, συνδυάζει συγκινητικά εξωτισμό και ανθρωπιά, συγκίνηση και συμφιλιωτικά μηνύματα.

Με ήπιους δραματικά τόνους, εναρμονισμένους στη βιοσοφία του ινδουιστικού περιβάλλοντος, ο Μπουτιανί παρακολουθεί το πώς η εμμονή του Ντάγια βγάζει στην ατάραχη επιφάνεια τον τρικυμιώδη εσωτερικά κόσμο τριών διαφορετικών «αιχμαλώτων». Ενός ηλικιωμένου στα θρησκευτικά δόγματα, ενός μεσήλικα στον ανταγωνιστικό ματεριαλισμό και μιας νεαρής γυναίκας στα κοινωνικά στερεότυπα. Οι μεταξύ τους διαφωνίες, μας ψιθυρίζει η «Σωτηρία της Ψυχής», δεν είναι στην πραγματικότητα παρά αντίδραση στους περιορισμούς τους οποίους νιώθει ο καθένας από την καθημερινότητα στην οποία ετάχθη. Έτσι, η πολλαπλή απελευθέρωση έρχεται στο τέλος σαν μικρό, πολύτιμο δώρο ενός χειροποίητου και τρυφερού δράματος πάνω στο πέρασμα του χρόνου, το νόημα της ζωής και την ανθρώπινη επικοινωνία.

Ινδία. 2016. Διάρκεια: 102΄

Κινηματογράφος

Ο Γίγαντας
Από Χρήστο Μήτση 

Επιστρέφοντας στην οικογενειακή φάρμα από το μέτωπο του ισπανικού εμφυλίου της δεκαετίας του 1830, ο Μαρτίν διαπιστώνει πως ο μικρότερος αδερφός του Χοακίν έχει γίνει ένας καλοκάγαθος μα εντυπωσιακός στην όψη γίγαντας. Πλασάροντάς τον ως τον «ψηλότερο άνθρωπο στον κόσμο», θα ξεκινήσει μαζί του ένα ταξίδι σε ολόκληρη την Ευρώπη, με προσοδοφόρες παραστάσεις σε θέατρα, βασιλικά παλάτια, αυλές και πλατείες. Στιβαρό, συγκινητικό όσο και ιστορικά ενδιαφέρον δράμα βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Από τον Βάσκο σκηνοθέτη των τρυφερών «Λουλουδιών», βραβεύτηκε με δέκα Γκόγια.

Ξεκινώντας με μια in media res (στη μέση της πλοκής) σκηνή, στην οποία ο Μαρτίν ανακαλύπτει έκπληκτος πως κάποιος έχει κλέψει τα κόκαλα από τον τάφο του αδερφού του Χοακίν, ο «Γίγαντας» ξεδιπλώνεται σαν ένα αγροτικό δράμα πάνω στην καθημερινότητα της φτωχής οικογένειας Ελεϊζέγκι στο Άλτζο της Χώρας των Βάσκων. Είμαστε στη δεκαετία του 1830 και ο Μαρτίν, ο μεγάλος γιος, επιστρατεύεται παρά τη θέλησή του στον πολυετή εμφύλιο. Όταν επιστρέψει τραυματισμένος στο χέρι, θα διαπιστώσει πρώτα πως ο μικρότερος αδερφός του Χοακίν έχει γίνει ένας καλοκάγαθος μα εντυπωσιακός στην όψη γίγαντας και κατόπιν πως στην οικογενειακή φάρμα τον ίδιο τον περιμένει ένα μίζερο και αβέβαιο μέλλον. Έτσι θα πάρει μαζί του τον υπάκουο Χοακίν και, πλασάροντάς τον ως τον «ψηλότερο άνθρωπο στον κόσμο», θα ξεκινήσει μαζί του ένα ταξίδι σε ολόκληρη την Ευρώπη, με προσοδοφόρες παραστάσεις σε θέατρα, βασιλικά παλάτια, αυλές και πλατείες.


Η βασισμένη στην αληθινή ιστορία του «Γίγαντα του Άλτζο» ταινία των Άιτορ Αρέγι και Γιόν Καράνιο (συνσεναριογράφοι των τρυφερών «Λουλουδιών» του 2014, με τον Καράνιο να κρατάει και τον ρόλο του σκηνοθέτη) αποκτά πλέον­ δραματικά έντονο ιστορικό φόντο, ενώ φέρνει στο νου τον «Άνθρωπο Ελέφαντα». Μιλάει­ και αυτή για την έννοια της δια­φορετικότητας και συνδέει μια προσωπική περιπέτεια αυτογνωσίας με τα κοινωνικά ήθη μιας εποχής, τονίζοντας το στοιχείο της ιστορικής αλλαγής, η οποία (όπως και στη ζωή κάθε ανθρώπου) συχνά επέρχεται αθόρυβα, χωρίς να γίνεται καν αντιληπτή. Αν και στο τελευταίο κομμάτι της (αφορά κυρίως τη σχέση των δύο αδερφών) η τεχνικά άψογη παραγωγή των Καράνιο και Αρέγι ξεμένει από ιδέες και χάνει τον υποδειγματικό αφηγηματικό ρυθμό της, παραμένει ωστόσο ένα εξαιρετικά στιβαρό, συγκινητικό όσο και κινηματογραφικά ώριμο δράμα, το οποίο απέσπασε δέκα βραβεία Γκόγια, πλην αυτών καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας, που κατέληξαν στο «Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν».

Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 116΄

 

Κινηματογράφος

Ένας "Γίγαντας" που σάρωσε τα βραβεία Γκόγια, μια Αγκάθα Κρίστι, ένα ρώσικο animation & μια ταινία-θρύλος των 60s

Sicario 2: Η Μάχη των Εκτελεστών
Σκηνοθεσία: Στέφανο Σόλιμα
Πρωταγωνιστούν: Τζος Μπρόλιν, Μπενίσιο Ντελ Τόρο, Τζέφρι Ντόνοβαν, Κάθριν Κίνερ

Ο Αλεχάντρο απαγάγει την κόρη ενός από τους αρχηγούς του Καρτέλ για να πυροδοτήσει τις συμπλοκές αλλά όταν το κορίτσι αντιμετωπίζεται απλώς σας ενέχυρο, η μοίρα της θα βρεθεί στα χέρια των δύο αντρών οι οποίοι θα αρχίσουν να αμφισβητούν την αξία του αγώνα τους.

Ο Γίγαντας
Σκηνοθεσία: Αϊτόρ Αρέγκι, Τζον Γκαράνιο
Πρωταγωνιστούν: Ραμόν Αγκίρε, Ινίγκο Αρανμπούρου, Ινίγκο Αζπιτάρντε

Βόρεια Ισπανία, 1843. Ο νεαρός Μάρτιν, επιστρέφοντας στο σπίτι του μετά τον πόλεμο, πληγωμένος και ηττημένος, βρίσκει τον αγαπημένο του αδελφό, Χοακίν, να έχει μεγαλώσει τόσο, που μοιάζει με αληθινό γίγαντα. Για να βοηθήσουν την οικογένεια τους, οι δυο τους, ξεκινούν μια ριψοκίνδυνη περιπέτεια, στην οποία ο γιγαντιαίος Χοακίν γίνεται νούμερο σε τσίρκο, δίνει παραστάσεις σε πλατείες, θέατρα και αυλές πλουσίων σε όλη την Ευρώπη. Όμως, σύντομα αντιλαμβάνονται πως ο χώρος των θεαμάτων είναι γεμάτος προκλήσεις, ψέματα και προδοσία.

Δέκα Ύποπτοι για Φόνο
Σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ- Μπρενέρ
Πρωταγωνιστούν: Γκλεν Κλόουζ, Τέρενς Σταμπ, Μαξ Αϊρονς, Στέφανι Μαρτίνι, Τζούλιαν Σαντ, Τζίλιαν Αντερσον, Κρίστινα Χέντρικς

Βασισμένη στο best seller μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι “Αράχνες στη Σοφίτα”. Ένας ιδιωτικός ερευνητής καλείται να εξιχνιάσει ένα βίαιο έγκλημα όπου κανένας από τους ύποπτους δεν είναι υπεράνω κάθε υποψίας, ακόμη και η πελάτης του και πρώην ερωμένη του.

Καρδιοκατακτητής
Σκηνοθεσία: Λοράν Τιράρ
Πρωταγωνιστούν: Ζαν Ντιζαρντάν, Μελανί Λοράν, Νοεμί Μερλάντ

Γαλλία, 1809. Ο λοχαγός Neuville (Jean Dujardin) επιστρατεύεται στο μέτωπο και αφήνει πίσω τη μέλλουσα σύζυγο του με ραγισμένη καρδιά. Η αδελφή της (Mélanie Laurent) αποφασίζει να γράψει γράμματα εκ μέρους του, για να την κάνει χαρούμενη. Αλλά όλα πάνε στραβά, όταν ο Neuville επιστρέφει.

Ντάρλινγκ
Σκηνοθεσία: Τζον Σλέσινγκερ
Πρωταγωνιστούν: Τζούλι Κρίστι, Ντερκ Μπόγκαρντ, Λόρενς Χάρβεϊ

Η ιστορία ενός φιλόδοξου μοντέλου που χρησιμοποιεί τους άνδρες για να ανέβει κοινωνικά κι επαγγελματικά. Η Νταϊάνα Σκοτ είναι μια πανέμορφη Αγγλίδα που εργάζεται ως μοντέλο κι είναι αποφασισμένη να πετύχει και να φτάσει στην κορυφή χρησιμοποιώντας θεμιτά κι αθέμιτα μέσα. Γνωρίζει ένα δημοσιογράφο τον Ρόμπερτ Γκολντ, με τη βοήθεια του οποίου της ανοίγεται ένας νέος κύκλος γνωριμιών.

Πρόβατα εναντίον Λύκων
Σκηνοθεσία: Αντρέι Γκαλάτ, Μαξίμ Βολκόφ


Με τις φωνές των: Χρυσούλα Παπαδοπούλου, Ιφιγένεια Στάικου, Διονυσία Τσιτιρίδου, Νικου Παπαδόπουλου, Ποίμη Πέτρου, Κωνσταντίνου Κακανά, Γιάννη Υφαντή, Παναγιώτη Αποστολόπουλου

Σε μια μαγική χώρα κάπου μακριά, σε ένα όμορφο χωριό που μοιάζει με ζωγραφιά ζουν ανέμελα ένα κοπάδι πρόβατα. Η ειδυλλιακή ζωή τους διακόπτεται όταν μια αγέλη λύκων έρχεται να κατασκηνώσει δίπλα στην ρεματιά τους. Σύμφωνα με αρχαίες παραδόσεις ο αρχηγός τους πρόκειται να αποσυρθεί και ο διάδοχός του θα πρέπει να αποδείξει ότι είναι άξιος εξολοθρεύοντας όλους τους αντιπάλους του. Όταν ο δυνατός και πάντα ετοιμοπόλεμος Ραγκλαρ βγαίνει μπροστά, ο μόνος που τολμά να σταθεί απέναντι του είναι ο Γκρέι, ένας αξιαγάπητος αλλά αδέξιος νεαρός λύκος. Για να γίνει αρχηγός και να κερδίσει πίσω την καρδιά της Μπιάνκα, ο Γκρέι πηγαίνει στο δάσος όπου ανακαλύπτει μια κατασκήνωση από τσιγγάνους κουνέλια. Η Μάμι, το κουνέλι μέντιουμ του δίνει ένα μαγικό φίλτρο και ο Γκρέι το πίνει και επιστρέφει στο λημέρι των λύκων, για να ανακαλύψει πως έχει μεταμορφωθεί σε …κριάρι!

elculture.gr

Κινηματογράφος

«Τα ξεχασμένα Χαμόγελα», ένα ντοκιμαντέρ για την ανθρώπινη διάσταση της μεγαλύτερης προσφυγικής κρίσης στην Ευρώπη από την εποχή του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, συστήνονται στο ελληνικό κοινό στην avant premiere της ταινίας την Τετάρτη 20 Ιουνίου (19.00), Παγκόσμια Ημέρα Προσφύγων, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος.

Το ντοκιμαντέρ βασίστηκε σε μαρτυρίες που κατέγραψε η νεαρή καλλιτέχνις Lynda Thalie, πρόσφυγας και η ίδια από την Αλγερία, η οποία ζει και εργάζεται στον Καναδά. Η Lynda Thalie επισκέφθηκε την Ελλάδα τον Σεπτέμβριο του 2016, και με την κάμερα του φωτογράφου Jeff Malo κατέγραψε τις συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων, και κυρίως των παιδιών, που ζουν σε πρόχειρους καταυλισμούς, σκηνές στην ύπαιθρο και συχνά πίσω από συρματοπλέγματα.

«Τα ξεχασμένα Χαμόγελα» φιλοδοξούν να δείξουν πως πίσω από τους αριθμούς κρύβεται μια προσωπική ιστορία, ανεξερεύνητη σε μεγάλο βαθμό μέχρι σήμερα, αλλά απαραίτητη προκειμένου να κατανοήσουμε την απάνθρωπη όψη της σύγχρονης προσφυγικής κρίσης στις ζωές των ανθρώπων. Μετά την προβολή θα ακολουθήσει συζήτηση, παρουσία της σκηνοθέτριας.

Info: Ταινιοθήκη της Ελλάδος Ιερά Οδός 48 και Μεγάλου Αλεξάνδρου 134-136.

Τηλέφωνο: 210 3609695 Τετάρτη 20 Ιουνίου 2018, 19:00

Είσοδος ελεύθερη με σειρά προτεραιότητας

Πηγή: www.lifo.gr

Κινηματογράφος

Οι Σάντρα Μπούλοκ, Κέιτ Μπλάνσετ και Αν Χάθαγουέι φτιάχνουν μια απίθανη "Συμμορία" γυναικών, ενώ ο Χαβιέρ Μπαρδέμ και η Πενέλοπε Κρουζ μας αφηγούνται την ιστορία του μεγαλύτερου βαρόνου ναρκωτικών στον κόσμο

Η Συμμορία των 8
Σκηνοθεσία: Γκάρι Ρος
Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Μπούλοκ, Κέιτ Μπλάνσετ, Αν Χάθαγουεϊ, Ελενα Μπόναμ Κάρτερ, Ντίτρε Γκούντγουιν

Πέντε χρόνια, οκτώ μήνες και 12 ημέρες … Τόσο πήρε στη μόλις αποφυλακισμένη Ντέμπι Oσεαν να σχεδιάσει τη μεγαλύτερη ληστεία της ζωής της. Ξέρει ακριβώς τι χρειάζεται: μια ομάδα από τις καλύτερες στον τομέα τους, ξεκινώντας από την πρώην παρτενέρ της στο έγκλημα, Λου. Οι δυο τους επιστρατεύουν τις υπόλοιπες «ειδικούς»: την κοσμηματοπώλη Αμίτα, την πορτοφολού Κοστάνς, την εξπέρ κλεπταποδόχο Τάμι , τη χάκερ Νάιν Μπολ και τη σχεδιάστρια μόδας Ρόουζ. Ο στόχος είναι 150 εκατομμύρια δολάρια σε μορφή διαμαντιών, τα οποία θα κοσμούν τον λαιμό της παγκοσμίου φήμης ηθοποιού Ντάφνε Κλούγκερ, όσο θα βρίσκεται το επίκεντρο της εκδήλωσης της χρονιάς, του Met Gala. Θεωρητικά, το σχέδιο δεν μπάζει από πουθενά. Στην πράξη, όμως, πρέπει να αποδειχτεί εξίσου αψεγάδιαστο με τα πολυπόθητα διαμάντια, αν η συμμορία θέλει να πετύχει το στόχο της και να τη βγάλει καθαρή.

Αγαπώντας τον Πάμπλο
Σκηνοθεσία: Φερνάντο Λεόν ντε Αρανόα
Πρωταγωνιστούν: Χαβιέ Μπαρδέμ, Πενέλοπε Κρουζ, Πίτερ Σκάρσγκαρντ, Τζούλιετ Ρεστρέπο

Η άνοδος και η πτώση του μεγαλύτερου βαρόνου ναρκωτικών στον κόσμο, Πάμπλο Εσκομπάρ, μέσα από τα μάτια της ερωμένης του και διάσημης δημοσιογράφου Βιρχίνια Βαγιέχο. Η ταινία καταγράφει την «ηγεμονία» του καρτέλ του Εσκομπάρ στην Κολομβία, σε μια περίοδο βίας και τρομοκρατίας που χώρισε τη χώρα στα δύο και είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο χιλιάδων ανθρώπων. Η ταινία είναι βασισμένη στα απομνημονεύματα της Βαγιέχο με τίτλο «Loving Pablo, Hating Escobar».

Ένα Αξέχαστο Καλοκαίρι
Σκηνοθεσία: Κάρλα Σιμόν
Πρωταγωνιστούν: Λάια Αρτίγκας, Πάουλα Ρόμπλες, Μπρούνα Κούζι, Νταβίντ Βερντάγκερ

Μια αληθινή ιστορία της Κάρλα Σιμόν, η επίσημη πρόταση της Ισπανίας για το Ξενόγλωσσο Όσκαρ και υποψήφια για 8 Βραβεία Γκόγια. Η εξάχρονη Φρίντα κοιτάζει σιωπηλά τα τελευταία αντικείμενα που μπαίνουν σε κουτιά στο διαμέρισμα της μητέρας της που έχει πεθάνει. Αποχαιρετώντας την, οι φίλοι της ακολουθούν το αυτοκίνητο κουνώντας τα χέρια τους. Αν και η οικογένεια του αγαπημένου θείου της την υποδέχεται με ανοιχτή αγκαλιά, η Φρίντα χρειάζεται πολύ καιρό να συνηθίσει το νέο της σπίτι στην εξοχή, μακριά από τη Βαρκελώνη. Οι στιγμές παιδικού ενθουσιασμού και ξεγνοιασιάς, εναλλάσσονται με μοναχικές σκέψεις. Το βράδυ, η Φρίντα προσεύχεται για τη μητέρα της, που της λείπει τόσο πολύ, ενώ την ημέρα προσπαθεί να βρει τη θέση της σε αυτή τη νέα ζωή.

Ιστορίες Αγάπης που δεν Ανήκουν σ’ Αυτόν τον Κόσμο
Σκηνοθεσία: Φραντσέσκα Κομεντσίνι
Πρωταγωνιστούν: Λουκία Μασίνο, Τομά Τραμπάχι, Βαλεντίνα Μπέλε, Ιάια Φόρτε

Η Κλαούντια και ο Φλάβιο αγαπιούνταν για πολύ καιρό, παθιασμένα. Μια μέρα αυτό τελείωσε. Εκείνη είναι γύρω στα πενήντα και ο κόσμος μοιάζει ένα μέρος άγριο και αφιλόξενο, σαν ένα έρημο νησί. Εκείνος, αισθάνεται δυνατός, λάμπει από αυτοπεποίθηση και ενώ η Κλαούντια αγωνίζεται να ξεχάσει, αυτός κυριεύεται από τη μανία να προχωρήσει. Οταν ο Φλάβιο συναντά τη Τζιόρτζια, κάτω από την καλοκαιρινή βροχή, ο έρωτας τούς χτυπά από την πρώτη ματιά. Η ενέργεια μιας όμορφης κοπέλας γύρω στα 30 είναι ελιξίριο νεότητας και γι’ αυτόν, και δεν αργεί να υποκύψει σε κάθε επιθυμία της. Την ίδια περίοδο η Κλαούντια γνωρίζει στο πανεπιστήμιο τη Νίνα. Την φοβίζουν η διαφορά ηλικίας, η ιδέα και μόνο να είναι σε σχέση με μια γυναίκα, κι αυτό που την κάνει να διστάζει πιο πολύ, είναι ότι ο σεβασμός δεν θα μεταμορφωθεί ποτέ σε αγάπη. Ομως, η Νίνα είναι τόσο όμορφη και σαγηνευτική, σχεδόν ακαταμάχητη…

Κρυφή Συνταγή
Σκηνοθεσία: Οφίρ Ραούλ Γκράιτσερ
Πρωταγωνιστούν: Τιμ Κάλκχοφ, Σάρα Αντλερ, Ρόι Μίλερ

Ο Τόμας, ένας ταλαντούχος Γερμανός ζαχαροπλάστης, είναι ο εραστής του Ορεν, ενός παντρεμένου άνδρα από το Ισραήλ, που επισκέπτεται συχνά το Βερολίνο για δουλειές. Οταν ο Ορεν σκοτώνεται σε τροχαίο, ο Τόμας ταξιδεύει στην Ιερουσαλήμ για να μάθει περισσότερα για το παρελθόν του αγαπημένου του. Ετσι, θα πλησιάσει τη γυναίκα του, την Ανάτ, κρατώντας κρυφή την ταυτότητά του και προτείνοντάς της να δουλέψει στο καφέ της. Εκείνη δέχεται. Τα γλυκά που φτιάχνει θα φέρουν κοσμοσυρροή στο κατάστημα, αλλά ο ίδιος κάνει δύο βασικά λάθη: δεν χρησιμοποιεί κόσερ υλικά και αδυνατεί να προβλέψει πού θα καταλήξει η σχέση του με τη νεαρή χήρα. Και προκειμένου να προστατέψει την πραγματική του ταυτότητα θα τραβήξει το ψέμα του μέχρι απροσδόκητα άκρα.

Κινηματογράφος

8ο Athens Open Air Film Festival με Σταύρο Τσιώλη και Κώστα Γαβρά στο Σινέ Ριβιέρα

Σινέ Ριβιέρα
Μικρός δραπέτης
Σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες θα προβληθούν οι πρώτες ταινίες δύο καταξιωμένων Ελλήνων δημιουργών

25 Ιουνίου - 06 Ιουλίου 2018

Για δυο μοναδικές καλοκαιρινές βραδιές, και για λογαριασμό δυο ξεχωριστών προβολών, το 8ο Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας συναντά την «Χαμένη Λεωφόρο του Ελληνικού Σινεμά» και μαζί σας καλούν να απολαύσετε ξανά σε μεγάλη οθόνη, και σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες, τις πρώτες ταινίες δύο καταξιωμένων Ελλήνων δημιουργών: του Σταύρου Τσιώλη, με την επετειακή προβολή του τρυφερού «Μικρού Δραπέτη» να χρησιμεύει ως ένας ελάχιστος φόρος τιμής στα 50 χρόνια ασταμάτητης προσφοράς του σκηνοθέτη στο ελληνικό σινεμά, και του Κώστα Γαβρά, το εντυπωσιακό ντεμπούτο του οποίου («Βαγόνι Δολοφόνων») θα προβληθεί και πάλι στη χώρα μας, έπειτα από χρόνια.
Το ραντεβού δίνεται και στις δυο περιπτώσεις σε ένα από τα πιο αγαπημένα θερινά σινεμά της πόλης: το Σινέ Ριβιέρα.

Δευτέρα 25 Ιουνίου / «Ο μικρός δραπέτης» (1968) του Σταύρου Τσιώλη
Όσο το τσίρκο «Η Ζούγκλα» αναμένεται να φτάσει στο χωριό, τα παιδιά παριστάνουν τους μεγάλους, ο γκιώνης ψάχνει τον χαμένο του αδελφό και η μικρή Μαρία του καλοκαιριού συναντά τον μικρό Αλέξη. Ο Αλέξης θα της πει πως είναι δραπέτης και λίγο μετά, με ένα στραπατσαρισμένο πλαστικό μπουκάλι από γάλα στο χέρι, θα της κάνει τη μαγική ερώτηση: «Μαρία, θέλεις όταν μεγαλώσουμε να παντρευτούμε;». Ναι, η Μαρία θέλει και θα τον περιμένει την άλλη Κυριακή και κάθε Κυριακή, να έρθει να την βρει παρέα με τις τίγρεις και τα λιοντάρια, δηλαδή τις μαμάδες και τους μπαμπάδες του…

Η πρώτη ταινία του Σταύρου Τσιώλη είναι ένα μικρομέγαλο ασπρόμαυρο μελόδραμα, που ξεκινάει εκεί που τελειώνουν τα «400 Χτυπήματα» του Φρανσουά Τρυφώ. Στη θάλασσα. Στην ελευθερία της. Εκεί όπου όλα μπορούν να συμβούν.
Πρωταγωνιστούν: Άγγελος Αντωνόπουλος, Άινα Μάουερ, Μαρία Φωκά, Θεανώ Ιωαννίδου, Βασίλης Ανδρονίδης, Σπύρος Κωνσταντόπουλος, Νάσος Κεδράκας, Χρήστος Στύπας, Νίκος Πασχαλίδης
Διάρκεια: 89’ / Ώρα Έναρξης: 21:30

Κώστας Γαβράς

Παρασκευή 6 Ιουλίου / «Βαγόνι Δολοφόνων» (Compartiment tueurs, 1965) του Κώστα Γαβρά
Λίγο πριν το «Ζ» φέρει τη διεθνή αναγνώριση και τον καθιερώσει ως κατεξοχήν πολιτικό σκηνοθέτη, ο Κώστας Γαβράς γύρισε στη Γαλλία δυο εξαιρετικές, κατεξοχήν ψυχαγωγικές, ταινίες είδους: ένα ιδιόρρυθμο αστυνομικό φιλμ και μια καταιγιστική πολεμική περιπέτεια («Μακί, τα Λιοντάρια της Κολάσεως»). Η πρώτη από τις δύο, το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τίτλο «Βαγόνι Δολοφόνων» του 1965, αποτελεί ένα κεφάτο υπερστυλιζαρισμένο φιλμ νουάρ με αστραφτερό καστ δαιδαλώδη και παιγνιώδη πλοκή, σαρκαστικό χιούμορ, σαρωτικό ρυθμό, περίτεχνες γωνίες λήψεις και μια ασυγκράτητη παλλόμενη κάμερα που σαν συμπρωταγωνιστής ελίσσεται γύρω, πάνω και κάτω από τους ηθοποιούς συνθέτοντας μια σχεδόν οργιαστική στροβοσκοπική ασπρόμαυρη σινεμασκόπ χορογραφία.
Πρωταγωνιστούν: Ιβ Μοντάν, Σιμόν Σινιορέ, Ζαν Λουί Τρεντινιάν, Ζακ Περέν, Μισέλ Πικολί
Διάρκεια: 95’ / Ώρα έναρξης: 21.30

  

Εισιτήρια

Γενική είσοδος: 7€
Παιδιά, φοιτητές, 65+ & άνεργοι: 6€

Κινηματογράφος

Το Γαλλικό Ινστιτούτο σας προσκαλεί και φέτος το καλοκαίρι να (ξανά) ανακαλύψετε εκπληκτικά δείγματα της γαλλικής κινηματογραφικής δημιουργίας.

Οι ταινίες που θα προβληθούν, είναι οι εξής:

19.06.2018, 21.30 ́
ΆΓΡΙΟΣ ΠΛΑΝΗΤΗΣ
του René Laloux (1973)
Η ταινία Άγριος Πλανήτης παρουσιάστηκε το 1973 στο Φεστιβάλ Καννών και κέρδισε το Βραβείο της Επιτροπής του Φεστιβάλ, κυρίως χάρη στα γραφικά του Roland Topor, αλλά και τη μουσική του Alain Goraguer, στην οποία αναμιγνύεται η ποπ με τη τζαζ και τη ροκ. Αυτή η ιστορία επιστημονικής φαντασίας διαδραματίζεται στον πλανήτη Ygam, όπου οι Draags, εξελιγμένα όντα, αποίκισαν τους Oms, μετατρέποντάς τους σε μικρά κατοικίδια ζώα τους. Όλα φαίνονται οργανωμένα, μέχρι την ημέρα που ο Terr, ένα παιδί που έχει μετατραπεί σε κατοικίδιο ζώο, ξεκινάει την εξέγερση των Oms προκειμένου να ανακαταλάβουν τον πλανήτη τους…

04.07.2018, 21.30 ́
ΤΡΙΑ ΧΡΩΜΑΤΑ: Η ΜΠΛΕ ΤΑΙΝΙΑ
του Krzysztof Kieslowski (1993)
Σε συνεργασία με το 8ο Athens Open Air Film Festival

Ως το πρώτο από τα τρία μέρη του τρίπτυχου Τρία Χρώματα (Μπλε, Λευκό, Κόκκινο), η ταινία διηγείται την ιστορία της Julie, η οποία, μετά τον θάνατο του άντρα της Patrice, ενός μεγάλου μουσικοσυνθέτη, και της κόρης τους Άννας, σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα, ξεκινάει μία νέα ζωή, ανώνυμη και ανεξάρτητη. Ο Olivier, βοηθός του Patrice και ερωτευμένος μαζί της, προσπαθεί να τη βγάλει από την απομόνωσή της ολοκληρώνοντας το Κοντσέρτο για την Ευρώπη, έργο που άφησε ανολοκλήρωτο ο άνδρας της.

19.07.2018, 21.30 ́
CASQUE D’ΟR
του Jacques Becker (1952)
To Casque d’Or μας μεταφέρει στην περίοδο της Belle Époque, με τις ταραχώδεις αγάπες της όμορφης Casque d’Or, σε μια ανέφικτη ιστορία αγάπης, σημαδεμένη από τη μοίρα. Το έργο αυτό παρουσιάζει τη Simone Signoret σε έναν από τους πιο χαρακτηριστικούς της ρόλους.

07.09.2018, 21.30 ́
JULES & JIM
του François Truffaut (1961)
Ένας θρυλικός ρόλος για τη Jeanne Moreau, το ρεφρέν του τραγουδιού Tourbillon de la vie που βρίσκεται στο θυμικό όλων, μια ιστορία ενός ερωτικού τριγώνου ανάμεσα στον Jules, τον Jim και την Catherine, η οποία θα μας εισάγει στο κλίμα του ciné-club τον Οκτώβριο, αφιερωμένο στη Nouvelle Vague!

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Γαλλική Σχολή Αθηνών

Οι ταινίες προβάλλονται στα γαλλικά με ελληνικούς υπότιτλους

Σε περίπτωση κακοκαιρίας, οι προβολές θα πραγματοποιηθούν στο Auditorium του Γαλλικού Ινστιτούτου Ελλάδος


Στις 21:30

Τοποθεσία:
Γαλλική Σχολή Αθηνών, Διδότου 6, Αθήνα

Eισιτήρια:
Είσοδος ελεύθερη (με σειρά προτεραιότητας, μέχρι εξαντλήσεως των θέσεων)

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
www.ifa.gr/el

Κινηματογράφος

Η ταινία Το Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν, της Ιζαμπέλ Κοϊξέ, κυκλοφορεί στις 28 Ιουνίου από την Odeon.

 

Αγγλία 1959. Μια νεαρή γυναίκα αποφασίζει, παρά την αντίθεση των κατοίκων, να ανοίξει ένα βιβλιοπωλείο σε μια μικρή επαρχιακή πόλη. Μια απόφασή που θα εξελιχθεί σε πολιτικό ναρκοπέδιο, με τους περισσότερους να βλέπουν στο πρόσωπό της έναν ανεπιθύμητο εχθρό. Εκθέτοντας τους κατοίκους σε ριζοσπαστικά αριστουργήματα της εποχής, όπως η «Λολίτα» του Ναμπόκοφ και το «Φαρενάιτ 451» του Ρέι Μπράντμπερι, προετοιμάζει το έδαφος της αφύπνισης για τη συντηρητική αυτή πόλη. Βασισμένο στο best-seller της Πενέλοπε Φιτζέραλντ.

Το βιβλιοπωλείο των αλλαγών
«Το Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν» αφηγείται την ιστορία της ασυμβίβαστης Φλόρενς Γκριν (Έμιλι Μόρτιμερ). Έχοντας χάσει τον άντρα της πριν από 16 χρόνια, η Φλορενς διοχετεύει όλη της την αγάπη στη λογοτεχνία, καθώς όπως θα πει η ίδια «Κανείς δε νιώθει μόνος ανάμεσα στα βιβλία». Η απόφασή της να ανοίξει ένα βιβλιοπωλείο στην επαρχιακή πόλη Χάρντμποροου θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας: άγνοια, φθόνος και όλος ο συντηρητισμός της μικρής αυτής κοινωνίας θα βγουν στην επιφάνεια.

«Υπάρχει κάτι το ηρωικό στον χαρακτήρα της Φλόρενς Γκριν, κάτι απλό και οικείο», σχολιάζει η σκηνοθέτιδα που ταυτίστηκε με την ιδεαλίστρια ηρωίδα όταν πρωτοδιάβασε το βιβλίο της Φιτζέραλντ δέκα χρόνια πριν. «Δεν ενδιαφέρεται και δεν ψάχνει για υποστήριξη από τους γύρω τους. Σηκώνει τα μανίκια και κάνει αυτό που θέλει. Αναπόφευκτα μπαίνει στο στόχαστρο», προσθέτει.

Η μίνι κοινωνική επανάσταση της κεντρικής ηρωίδας θα τη φέρει αντιμέτωπη με μια σειρά από εχθρούς: τους απανταχού κακεντρεχείς που στάζουν το φαρμάκι τους με το «γάντι», τους όχι και τόσο επιτυχημένους καταστηματάρχες της περιοχής και, κυρίως, την ισχυρή γυναίκα του Χάρντμποροου, την κοσμική κυρία Γκαμάρ (Πατρίσια Κλάρκσον), που στη θέση του βιβλιοπωλείου φαντασιώνεται ένα Κέντρο Τεχνών – και θα κάνει τα πάντα για να το επιτύχει.

Μοναδικός σύμμαχος της Φλόρενς στο τολμηρό εγχείρημά της θα είναι ο εκκεντρικός κύριος Μπράντις (Μπιλ Νάι) που ζει μια μοναχική και απομονωμένη ζωή, χωμένος στα βιβλία του και μακριά από τα αδηφάγα βλέμματα της στενόμυαλης τοπικής κοινωνίας. Οι δυο τους, σαν αδελφές ψυχές, θα μοιραστούν την αγάπη τους για τη λογοτεχνία και τον ενθουσιασμό τους για τα πιο ρηξικέλευθα έργα της εποχής, καθώς και τις κοινές τους αρχές και αξίες για τη ζωή. Μαζί θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν την οργή των κατοίκων.

Συντελεστές
Σκηνοθεσία Ιζαμπέλ Κοϊξέ

Σενάριο Ιζαμπέλ Κοϊξέ

Ηθοποιοί Έμιλι Μόρτιμερ, Μπιλ Νάι, Πατρίσια Κλάρκσον, Όνορ Νίφσι, Τζέιμς Λάνς

Κινηματογράφος

Ξεκινά σήμερα (στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών) το πρότζεκτ “Αφροδίτη*” για την τέχνη, το φύλο, τις εικόνες και την πολιτική των σωμάτων (στη σύγχρονη θεωρία του φύλου, ο αστερίσκος υποδηλώνει τη διεύρυνση των ταυτοτήτων). Πρόκειται για ένα τετραήμερο προβολών, εργαστηρίων και ομιλιών στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος (στον θερινό κινηματογράφο Λαΐς) και σε άλλους χώρους. έχοντας ως αφετηρία τον θερινό κινηματογράφο Αφροδίτη, στην περιοχή του Ρουφ, όπου τα προηγούμενα χρόνια είχαν ξεκινήσει ανάλογες δράσεις. Με το πρόγραμμα “Αφροδίτη*” επιχειρείται το ξεκίνημα μιας ετήσιας τοπικής και διεθνούς συνάντησης, που θα εστιάζει στη περιοχή του Ρουφ και στις ομάδες και στους κοινωνικούς χώρους που δραστηριοποιούνται σε αυτή.

Σοφία Ντώνα, Σοφία Μπέμπεζα, Βασιλεία Στυλιανίδoυ, ομάδα AMOQA και γυναικεία κολλεκτίβα Beaver ενώνονται στις ανάγκες του μίνι φεστιβάλ
14 - 17 Ιουνίου 2018

Η Αφροδίτη*, που πήρε το όνομά της από τον ομώνυμο κινηματογράφο στην περιοχή του Ρουφ, είναι ένα «μίνι φεστιβάλ» τεσσάρων ημερών μέσα στο Φεστιβάλ, που περιλαμβάνει ταινίες, βίντεο-περφόρμανς, ντοκιμαντέρ, εργαστήρια και συζητήσεις. Στη σύγχρονη θεωρία του φύλου, ο αστερίσκος υποδηλώνει τη διεύρυνση των ταυτοτήτων του φύλου.

Η επιμελητική ομάδα σε συνεργασία με τη γυναικεία κολεκτίβα Beaver και την ομάδα AMOQA ένωσαν τις δυνάμεις τους για να διοργανώσουν αυτό το μίνι φεστιβάλ που σκοπό έχει την ενδυνάμωση του λόγου των φεμινιστικών και queer πρακτικών στην Αθήνα εκφράζοντας παράλληλα τις διαφορετικές γνώμες και φωνές που συνυπάρχουν σε αυτές τις ομάδες. Το εγχείρημα αυτό εστιάζει στο πώς παρουσιάζεται το φύλο στην καθημερινή ζωή και στις τέχνες και μας εξοικειώνει με την νέα έννοια της «επιτελεστικότητας του φύλου».

Στο φεστιβάλ του Αφροδίτη* εμπλέκονται επίσης τρεις ακόμη ομάδες, η Cinenova από το Λονδίνο, το KuirFest της Άγκυρας και το Schwules Museum του Βερολίνου, που συμβάλουν δυναμικά στην ανταλλαγή ιδεών στη διάρκεια αυτής της μεγάλης καλλιτεχνικής συνάντησης. Στη διάρκεια του προγράμματος θα αναπτυχθούν διάφορες θεματικές όπως:

• η καλλιτεχνική και η πολιτική διάσταση του σώματος σε ό,τι αφορά την ορατότητα, τη βιωματική εμπειρία και την πολιτικοποίηση των έμφυλων σωμάτων αλλά και η καταγραφή των έργων και των δράσεων τους
• ο κοινωνικός και ο πολιτισμικός ακτιβισμός και οι αρχειακές πρακτικές των φεμινιστικών και ΛΟΑΤΚΙ+ συλλογικοτήτων

Το εγχείρημα αυτό έχει αφετηρία του το θερινό κινηματογράφο «Αφροδίτη», στην περιοχή του Ρουφ, όπου ήδη από το 2012 ξεκίνησε εκεί τη δράση της η γυναικεία κολεκτίβα Beaver.

Το 2015 ξεκίνησε τη δραστηριότητά του στην ίδια περιοχή το AMOQA, ένας χώρος έρευνας και προώθησης τεχνών και σπουδών πάνω στη σεξουαλικότητα και το φύλο. Οι δύο αυτές ομάδες διοργανώνουν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, συζητήσεις και δράσεις γύρω από ζητήματα κοινωνικού φύλου, σεξουαλικότητας, φυλής, τάξης και αναπηρίας.

Με το Αφροδίτη* επιχειρείται το ξεκίνημα μιας ετήσιας τοπικής και διεθνούς συνάντησης, που θα εστιάζει στην περιοχή του Ρουφ και στις ομάδες και τους κοινωνικούς χώρους που δραστηριοποιούνται σε αυτή.

Το Πρόγραμμα
Προβολές και έκθεση ζωγραφικής
Οι προβολές θα πραγματοποιηθούν τις τρεις πρώτες μέρες στο ΛΑΪΣ (14-16 Ιουνίου, στις 21:00) και θα έχουν θεματικές ενότητες: οι ιστορίες της* και οι γλώσσες της*, οι πολιτικές της* και τα σώματά της*, οι γλώσσες της* και οι εικόνες της*. Στις 17 Ιουνίου (21:00) οι προβολές θα γίνουν στο Πάρκο Ανοίξεως απέναντι από το σινεμά Αφροδίτη και θα περιλαμβάνουν το Lucky 80’ with Cinenova (επιλογή ταινιών του αρχείου της Cinenova), μια σειρά ταινιών από το απαγορευμένο/λογοκριμένο φεστιβάλ Pembe Hayat KuirFest της Άγκυρας καθώς και τα βίντεο των LGBTQI+ προσφύγων που θα γίνουν κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων.

Παράλληλα, στο χώρο του Beaver, που βρίσκεται δίπλα από τον κινηματογράφο Αφροδίτη, θα πραγματοποιηθεί η έκθεση ζωγραφικής της Σοφίας Ροζάκη (Spil Tsoik). Στον ίδιο χώρο θα υπάρχουν και τα home videos, μία εγκατάσταση από κινούμενες εικόνες που δημιουργούν ένα μωσαϊκό από προσωπικές στιγμές σε έναν μη ιδιωτικό χώρο αναδεικνύοντας τους τρόπους που δημιουργούμε και χρησιμοποιούμε χώρους οικειότητας μέσα στην πόλη.

Συζητήσεις
Οι δύο συζητήσεις στις 14 και 15 Ιουνίου (ώρες 18:00-20:00) στο ΛΑΪΣ θα εστιάσουν σε δύο θεματικές. Την πρώτη μέρα στις αρχειακές πρακτικές μεταξύ αυτο-οργάνωσης και θεσμικού πλαισίου και τη δεύτερη μέρα στις Κουήρ-φεμινιστικές πρακτικές στην Ελλάδα. Σε όλες τις συζητήσεις και τα εργαστήρια θα υπάρχει μετάφραση στα αγγλικά, τα αραβικά και τη νοηματική.

Εργαστήριο
Το Σάββατο 16 Ιουνίου θα πραγματοποιηθεί στο AMOQA (Εριγόνης 3, Κάτω Πετράλωνα) το τετράωρο (12:00-16:00) εργαστήριο Slut Pride με την Άννη Σιμάτη και τη Βανέσα Βενέτη πάνω στα θέματα του στιγματισμού των εργατριών στο σεξ, την ιδέα του Slut Pride (υπερηφάνεια της τσούλας) και της αυτοάμυνας.

Περφόρμανς & Μεγάλο Πάρτι
Την Κυριακή 17 Ιουνίου πριν από τις προβολές στην πλατεία Ανοίξεως θα πραγματοποιηθεί στο Beaver η «Bathe Performance» της Ερατώς Τρίκα (από τις 15:00). Μετά τις προβολές θα ακολουθήσει πάρτι στο Beaver (Βασιλείου του Μεγάλου 46α, Ρουφ). H D.J. το πράσινο καλσονάκι έχει ετοιμάσει ένα dj set/μουσικό αφιέρωμα στις γυναικείες μπάντες που από την δεκαετία του ’70 μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει ένα εκκωφαντικό μουσικό πεδίο έκφρασης. Ποπ, indie, punk, riot grrrl, πειραματισμοί, φασαρίες και ησυχίες. Όλη η βραδιά θα είναι ένας φόρος τιμής σε γυναίκες και μη δυαδικά (non binary) υποκείμενα που μέσα από την μουσική αντιστέκονται στα κατεστημένα.

Η είσοδος είναι ελεύθερη σε όλες τις δράσεις.
Για τις προβολές στο ΛΑΙΣ και στο Πάρκο Ανοίξεως: παραλαβή δελτίων εισόδου 1 ωρα πριν την έναρξη των προβολών, στους χώρους των προβολών (ξεχωριστά δελτία για την κάθε ημέρα).


Συντελεστές
Επιμέλεια: Σοφία Ντώνα, Σοφία Μπέμπεζα, Βασιλεία Στυλιανίδou, σε συνεργασία με το Athens Museum of Queer Arts και τη γυναικεία κολεκτίβα Beaver

Συνεπιμέλεια: Cinenova (Λονδίνο), Schwules Museum (Bερολίνο), Pembe Hayat KuirFest (Άγκυρα)
Καλλιτέχνιδες*/κινηματογραφιστές*: Mareike Bernien & Kerstin Schroedinger, Lizzie Borden, Pauline Boudry & Renate Lorenz, Divya Dureja, Philipp Gufler, Barbara Hammer, Vera Hofmann, Olivia Kastebring & Julia Gumpert & Ulrika Bandeira, Κατερίνα Θωμαδάκη/Μαρία Κλωνάρης, LGBTQΙ+ Refugees group, Χρήστος Μασσαλάς, Μεταθεοδοσία, Karin Michalski, Eshan Rafi, Pembe Hayat KUIRFEST (Zehra Gökçimen & Gökçe Oraloğlu, Salih Salman, Sertaç Koyuncu, Aykut Atasay & İzlem Aybastı & Zeliha Deniz, Nergis Karadağ & Simay Çalışkan), Karol Radziszewski, Πάολα Ρεβενιώτη, Σοφία Ροζάκη, Aykan Safoğlu, Dagmar Schultz, Fabrizio Terranova, Ερατώ Τρίκα, Lene Vollhardt & Luce deLire, κ.ά.
Καλεσμένοι ομιλητές/ομιλήτριες και υπεύθυνοι εργαστηρίων: Irene Ravell & Kerstin Schroedinger (Cinenova), Vera Hofmann (Schwules Museum), Esra Özban & Şirvan Çelikkaleli (Kuir Fest), Πάνος Γιαννικόπουλος, ΄Αλκηστις Ευθυμίου, Ντιάνα Μάνεση, Σούλα Μαρινούδη, Άννη Σιμάτη, Βανέσσα Βενέτη, Μαρία Ντολόρες, Holly Ingleton, Johnny Pavlatos

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin