Νοεμβρίου 24, 2017

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 

Ο Γκρεγκ έχει ιδρύσει μια επιτυχημένη διαδικτυακή υπηρεσία παροχής άλλοθι για απιστίες, η οποία έχει ως πελάτη τον πατέρα της καινούργιας φιλενάδας του. Προσπαθώντας να τον εξυπηρετήσει, θα μπλεχτεί σε μια σειρά από παρεξηγήσεις που ξεκινάνε από τις Κάνες και φτάνουν στην… Τανζανία. Οι αδερφοί Φαρέλι μετακομίζουν σε γαλλική κωμωδία, κουβαλώντας μία και μοναδική καλή ιδέα.

Εμείς γνωρίσαμε τον Φιλίπ Λασό μόλις πέρυσι με το «Όλα θα Πάνε Στραβά», σίκουελ της φαρσοκωμωδίας «Babysitting» (2014 ). Γραμμένες και σκηνοθετημένες από τον ίδιο, οι δύο ταινίες μαζί ξεπέρασαν τους 5,5 εκατ. θεατές στη Γαλλία και οδήγησαν τον νεόκοπο σταρ στο επόμενο –ανάλογου ύφους– κωμικό χτύπημα. Το «Άλλοθι για Παντρεμένους.com» είναι άλλη μία ταινία που ξεκινάει από μια υποσχόμενη σεναριακή ιδέα, πάνω στην οποία αναπτύσσεται ένα υποτίθεται αστείο στόρι: ο Γκρεγκ έχει ιδρύσει μια επιτυχημένη διαδικτυακή υπηρεσία παροχής άλλοθι για απιστίες, η οποία έχει ως πελάτη τον πατέρα της καινούργιας φιλενάδας του. Προσπαθώντας να τον εξυπηρετήσει, θα μπλεχτεί σε μια σειρά από παρεξηγήσεις που ξεκινάνε από τις Κάνες και φτάνουν στην... Τανζανία.


Σχεδόν 3,5 εκατ. Γάλλοι θεατές επιδοκίμασαν το χιούμορ του Λασό, ο οποίος στήνει ένα γαϊτανάκι φαρσικών συμπτώσεων γύρω από ένα κουαρτέτο που παίζει ατελείωτο κρυφτό, με ιδέες δανεισμένες από το πιο παλιό μπουλβάρ μέχρι τους αδερφούς Φαρέλι. Τίποτα δεν είναι­ πειστικό ή καλόγουστο, ελάχιστα πράγματα είναι αστεία και η απιστία είναι, φυσικά, κάτι απαράδεκτο για τον ευτυχισμένο έγγαμο βίο.

Κινηματογράφος

Ένας ακοινώνητος, σπαγκοραμμένος βιολιστής, που ζει κάνοντας αιματηρή οικονομία, φλερτάρει με την καινούργια βιολοντσελίστρια της ορχήστρας, ενώ ανακαλύπτει πως έχει μια κόρη που αγνοούσε την ύπαρξή της. Ένας αστείος Ντανί Μπουν («Είναι Τρελοί Αυτοί οι Βόρειοι», «Σουπερχόνδριος» ) προσπαθεί να ζωηρέψει μια χλιαρή κωμωδία με ετοιμοπαράδοτα μηνύματα, που στηρίζεται σε μία και μόνον ιδέα.

«Pour Elle» («Όλα για Εκείνη» στο DVD ), «3 Ώρες Διορία», «Λάθος στο Λάθος»... Σκηνοθέτης και σεναριογράφος σφιχτοδεμένων αστυνομικών θρίλερ, ο Φρεντ Καβαγέ το γυρίζει τώρα στην κωμωδία, έχοντας μπροστά από την κάμερα τον εμπορικότερο σύγχρονο Γάλλο σταρ. Τον Ντανί Μπουν των «Είναι Τρελοί Αυτοί οι Βόρειοι» και «Σουπερχόνδριος», πειστικότατο ως ακοινώνητο, σπαγκοραμμένο βιολιστή, ο οποίος ζει κάνοντας αιματηρή οικονομία.
Όταν φλερτάρει με την καινούργια βιολοντσελίστρια της ορχήστρας, μαθαίνει ξαφνικά­ πως έχει μια κόρη, της οποίας­ την ύπαρξη αγνοούσε. Δύο κοστοβόρες –όπως αποδεικνύεται– εξελίξεις, με τον εκφραστικότατο Μπουν, ο οποίος διαθέτει σωστό τάιμινγκ και αστεία παρουσία, να κάνει ό,τι μπορεί για να ζωηρέψει μια καλοστημένη αλλά χλιαρή κωμωδία που στηρίζεται σε μία και μόνον ιδέα.

Όλα τα γκαγκ, τα πιο επιτυχημένα εκ των οποίων είναι συσσωρευμένα στην αρχή, περιστρέφονται γύρω από την υπερβολική τσιγκουνιά του ήρωα, ενώ τα ετοιμοπαράδοτα μηνύματα του φιλμ σερβίρονται με μια φτηνή τελική σεναριακή ανατροπή, από τις πλέον τεμπέλικες στα κωμικά χρονικά.
Γαλλία. 2016. Διάρκεια: 89΄. .

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 
Στοιχεία εθνογραφικού ντοκιμαντέρ, το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» και μια αληθινή ιστορία συναντιούνται σε ένα εικαστικά εντυπωσιακό ερωτικό δράμα, υποψήφιο για ξενόγλωσσο Όσκαρ.

Το Βανουάτου, πρώην Νέες Εβρίδες, είναι ένα σύμπλεγμα 82 νησιών του Νοτίου Ειρηνικού που απέκτησαν την ανεξαρτησία τους από τους Βρετανούς μόλις το 1980. Ένα από αυτά είναι η Τάνα, όπου η φυλή των Γιακέλ συνεχίζει ακόμη και σήμερα να απορρίπτει το μοντέρνο τρόπο ζωής και να υπακούει στην πανάρχαια παράδοση του Κάστομ: ένας συνδυασμός μύθων, νόμων, κοινωνικών δομών, εθίμων και τελετουργιών. Οι Αυστραλοί ντοκιμαντερίστες Μάρτιν Μπάτλερ και Μπέντλι Ντιν έμειναν για καιρό ανάμεσα σε αυτούς τους ιθαγενείς που δεν είχαν δει ποτέ στη ζωή τους κάμερα και αποφάσισαν να αποτυπώσουν την καθημερινότητά τους, ό,τι πιο μακρινό στον όρο «παγκοσμιοποίηση» μπορεί να συναντήσει κάποιος στον πλανήτη σήμερα, μέσα από μια αληθινή ιστορία του 1987. Απόλυτα συνδεδεμένη με τους Γιακέλ και διαχρονική όσο το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα».
Όταν οι γειτονικοί Ιμεντίν τραυματίζουν βαριά τον σαμάνο των Γιακέλ, ο φύλαρχος των τελευταίων αποφασίζει πως η διαρκής διαμάχη μεταξύ των δύο φυλών πρέπει να σταματήσει και να γίνουν εκατέρωθεν βήματα συμβιβασμού. Η συμφωνία ειρήνης επιτυγχάνεται και η νεαρή Γουάγουα, όπως ορίζει το Κάστομ, επιλέγεται ως η νύφη των Γιακέλ που θα δοθεί στους Ιμεντίν για την επισφράγισή της. Όμως εκείνη και ο Νταΐν, ο εγγονός του φυλάρχου, είναι ερωτευμένοι. Παρότι η αθέτηση της υπόσχεσης σημαίνει πόλεμο, οι δύο νέοι αποφασίζουν, με κίνδυνο της ζωής τους, να φύγουν μακριά, καθώς τόσο οι Ιμεντίν όσο και οι Γιακέλ είναι υποχρεωμένοι να τους καταδιώξουν.

Οι Μπάτλερ και Ντιν έπεισαν τους ίδιους τους Γιακέλ, διατηρώντας μάλιστα οι περισσότεροι από αυτούς το όνομα και την ιδιότητά τους, να γίνουν συμμέτοχοι στη μυθοπλαστική αναπαράσταση μιας­ ιστορίας ρομαντικού έρωτα, που ήρθε αντιμέτωπος με τον απαράβατο νόμο, κατά έναν τρόπο νικώντας τον και κατά έναν άλλον χάνοντας κατά κράτος. Το μαγευτικό, παρθένο τοπίο ενισχύει τη δια­χρονικότητα του μύθου και αποτυπώνει μεγαλοπρεπώς τη δύναμη του φυσικού ενστίκτου, ενώ τα πανέμορφα, κατά στιγμές καρτποσταλικά πλάνα με φόντο το ενεργό ηφαίστειο Γιαχούλ κάνουν τον Σαίξπηρ και τους εραστές της Βερόνας πρωταγωνιστές ενός συγκινητικού εθνογραφικού ντοκιμαντέρ.

Ακολουθώντας τα βήματα του βωβού «Ταμπού» του Φ.Β. Μουρνάου και του πιο πρόσφατου «10 Βάρκες» του Ρολφ ντε Χέερ, οι Αυστραλοί σκηνοθέτες αναζητούν με το φακό τους τον τρόπο με τον οποίο η παράδοση μιλάει­ στο σήμερα και στον δυτικό θεατή, περιγράφουν τη σύγκρουσή της με τα νέα ήθη κι έθιμα, αναρωτιούνται για την ηθική και πολιτική της διάσταση («αντισταθήκαμε στην αποικιοκρατία, στο χριστιανισμό, τη δύναμη του χρήματος» ) και ανταμείβονται με μια υποψηφιότητα ξενόγλωσσου Όσκαρ και δύο βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας (καλύτερη ταινία και φωτογραφία στο τμήμα Εβδομάδα Κριτικής ).
Αυστραλία. 2015. Διάρκεια: 104΄.

Κινηματογράφος

Υποδειγματικό μελόδραμα γεμάτο πικρό λυρισμό, ζωντανές συγκρούσεις χαρακτήρων και μια δύναμη εικόνων που παραμένει διαχρονική.

Χρήστο Μήτσης 

Δίπλα στα διάσημα ονόματα που θεμελίωσαν το σοβιετικό σινεμά, όπως αυτά των Αϊζενστάιν, Βερτόφ, Πουντόβκιν και Ντοβζένκο, μια σειρά ταλαντούχων σκηνοθετών γέμισαν τη δεκαετία του 1920 τις οθόνες της χώρας τους με βωβά μίνι αριστουργήματα, πολλά από τα οποία έφτασαν στον υπόλοιπο κόσμο έπειτα­ από δεκαετίες.

Ανάμεσα στους σπουδαίους δημιουργούς της «δεύτερης γραμμής», οι Ιβάν Πραβόφ και Όλγα Πρεομπραζένσκαγια συνεργάστηκαν στενά μεταξύ 1927 και 1941, με κορυφαίες στιγμές τις «Γυναίκες του Ριζάν» και τον «Ήρεμο Ντον» (1930 ).

Η πρώτη ταινία εξελίσσεται στο προεπαναστατικό Ριζάν, όπου η ορφανή Άννα ερωτεύεται και παντρεύεται τον νεαρό Ιβάν.

Όταν όμως ο Α΄ Παγκόσμιος ξεσπάει, εκείνος φεύγει για το μέτωπο και η Άννα γίνεται έρμαιο των διαθέσεων του διεφθαρμένου πεθερού της. Υποδειγματικό μελόδραμα, γεμάτο πικρό λυρισμό, το φιλμ περιγράφει παραστατικά τη ρωσική αγροτική καθημερινότητα και δια­θέτει αρχετυπικές μα ζωντανές και συγκινητικές συγκρούσεις χαρακτήρων.

Χωρίς προπαγανδιστικό στόμφο, μένει προσηλωμένο στα –δεμένα με τη γη– πάθη των χαρακτήρων κι εντυπωσιάζει με τη διαχρονική δύναμη των εικόνων του.
Α/Μ. Σοβιετική Ένωση. 1927. Διάρκεια: 88΄

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 

Αλληγορική περί των αμαρτιών της μπουρζουαζίας και της «κανιβαλιστικής» πάλης των τάξεων κωμωδία από έναν υστερικό και άστοχο στη μαύρη σάτιρά του Μπρουνό Ντιμόν («L’Humanite», «Καμίλ Κλοντέλ 1915» ).

Έχοντας κερδίσει θαυμαστές και φεστιβαλικά βραβεία με το ωμό, ρεαλιστικό του στιλ, το οποίο περιλαμβάνει ημι-ερασιτέχνες ηθοποιούς, αποδραματοποιημένες πλοκές και ντοκιμαντερίστικη καταγραφή σκηνών σεξ και βίας, ο Μπρουνό Ντιμόν («L’Humanite», «Φλάνδρα», «Καμίλ Κλοντέλ 1915» ) αλλάζει άρδην κινηματογραφικό ύφος και υπογράφει τώρα μια κωμωδία εποχής με στοιχεία αστυνομικού μυστηρίου.

Στην πραγματικότητα η «Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ» είναι μια ακατάτακτη αλληγορία, μακρινός συγγενής της ιδιότυπης crime μίνι σειράς «Li’l Quinquin» που γύρισε, στην ίδια περιοχή μάλιστα, ο Ντιμόν για τη γαλλική τηλεόραση το 2014. Μόνο που εδώ μεταφερόμαστε έναν αιώνα νωρίτερα, στο καλοκαίρι του 1910, όταν μια σειρά εξαφανίσεων τουριστών αναστατώνει ένα ειδυλλιακό θέρετρο της Μάγχης. Εκεί κάνει δια­κοπές η αριστοκρατική οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ και κατοικούν οι φτωχοί ψαράδες Μπριφόρ, τους οποίους αρχίζουν να υποπτεύονται οι δύο επιθεωρητές που ερευνούν την υπόθεση.

Ο Ντιμόν δεν κρύβει από την αρχή πως τόσο το μυστήριο όσο και ο (υπερβολικά ) κωμικός τόνος του φιλμ δεν είναι παρά προσχήματα. Η κινηματογραφική προσέγγιση αλλάζει, αλλά ο ιδεολογικός στόχος του παραμένει ο ίδιος: η περιγραφή μιας ήρεμης στην επιφάνεια μα εκρηκτικής στα σπλάχνα της καθημερινότητας γεμάτης δυσλειτουργικούς χαρακτήρες, οι οποίοι εδώ είναι φαινομενικά οι άσχημοι και απολίτιστοι Μπριφόρ.

Στην πραγματικότητα όμως η γελοιότητα των Βαν Πέτεγκεμ είναι περισσότερο απάνθρωπη και αλλοτριωμένη, προϊόν ενός πολυτελούς αλλά ολότελα ρηχού και υστερικού modus vivendi.
Το κακό είναι πως αυτή η υστερία, η υπερβολή κι εντέλει η γελοιότητα μεταφέρονται από τους χαρακτήρες στη σεναριακή πλοκή και από εκεί στην ίδια την αφήγηση, μετατρέποντας τη σικ σατιρική διάθεση σε ανεξέλεγκτη παρωδία.

Τα στοιχεία του σλάπστικ, του μελοδράματος και της σουρεαλιστικής παραξενιάς που συσσωρεύονται σπρώχνουν αυτήν την παραβολή περί των αμαρτιών της μπουρζουαζίας και της «κανιβαλιστικής» πάλης των τάξεων (λίγο προτού η Ευρώπη αιματοκυλιστεί από τον Α΄ Παγκόσμιο ) ακόμη περισσότερο προς το γκροτέσκο, το οποίο προσπαθεί, αλλά δεν μπορεί να υπονομεύσει... αλά γαλλικά ο αυτάρεσκος και ποζάτος auteur.

Γαλλία, Γερμανία. 2016. Διάρκεια: 122΄
Κομεντί | 2016| Εγχρ.

Κινηματογράφος

Το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας επιστρέφει στις 8 Ιουνίου

Και αυτό το καλοκαίρι θα είναι αφιερωμένο στον ισπανόφωνο κινηματογράφο.
Το Φεστιβάλ Ισπανόφωνου Κινηματογράφου Αθήνας (FeCHA) επιστρέφει και φέτος στο θερινό κινηματογράφο «Λαΐς», με 15 ισπανόφωνες ταινίες σε πρώτη προβολή, που θα μας κρατήσουν συντροφιά κάτω από τα αστέρια.

Η αυλαία του φεστιβάλ ανοίγει την Πέμπτη 8 Ιουνίου, με τον «Αόρατο Επισκέπτη» - ένα θρίλερ χιτσκοκικών επιρροών - και πέφτει την Πέμπτη 15 Ιουνίου, με τον Ricardo Darín και τη βραβευμένη ταινία «Ο Πιλότος».

Ο «Αόρατος Επισκέπτης» του Oriol Paulo ανοίγει την αυλαία του φεστιβάλ.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το FeCHA φέρνει τον πολυβραβευμένο κινηματογραφικό πλούτο της Ισπανίας, της Αργεντινής, του Μεξικού, του Περού, της Κολομβίας, της Βενεζουέλας, της Χιλής, του Εκουαδόρ και της Κούβας, στο κέντρο της Αθήνας.

Στις οκτώ ημέρες που διαρκεί το FeCHA, οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν, μεταξύ άλλων, τη νέα ταινία του Gael García Bernal, τον κωμικό σουρεαλισμό του Álex de la Iglesia, το βραβευμένο στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης «Η Γη και η Σκιά», αλλά και να εκτεθούν στον πάντα επίκαιρο κοινωνικό και πολιτικό προβληματισμό της Λατινικής Αμερικής.

Το «Λαγούμι» του Kurro González θα προβληθεί την Τρίτη 13 Ιουνίου.
Την Τρίτη και 13 Ιουνίου, πιστοί στο πνεύμα της ημέρας, οι διοργανωτές του φεστιβάλ αποτίουν φόρο τιμής στον ισπανικό τρόμο και προβάλλουν με ελεύθερη είσοδο την κλειστοφοβική ταινία «Το Λαγούμι».

Αμέσως μετά την προβολή της εναρκτήριας ταινίας «Ο Αόρατος Επισκέπτης» στις 8 Ιουνίου, θα ακολουθήσει cocktail party στην ταράτσα της Ταινιοθήκης.
Το πλήρες πρόγραμμα προβολών βρίσκεται στην επίσημη ιστοσελίδα του φεστιβάλ.

O«Πιλότος» του Sebastián Borensztein κλείνει την αυλαία του φεστιβάλ.

Info
Θερινός Κινηματογράφος Λαΐς της Ταινιοθήκης της Ελλάδας
Διάρκεια: 8-15 Ιουνίου 2017
Εισιτήρια: 7 ευρώ, Φοιτητικό-Ανέργων-ΑμΕΑ-Σπουδαστές Ινστιτούτου Θερβάντες-Μικρή Λέσχη Ταινιοθήκης 5 ευρώ και Κάρτα Διαρκείας 40 ευρώ

Κινηματογράφος

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου 
Η χλιδάτη ηθοποιός του Χόλιγουντ Μακαρένα Γρανάδα καλείται να επιστρέψει στην Ισπανία για τις ανάγκες των γυρισμάτων μιας επικής κινηματογραφικής παραγωγής που επιφυλάσσει εκπλήξεις για εκείνη και το συνεργείο. Εντυπωσιακά σκηνικά και κουστούμια που οφείλονται στην τελειομανία του οσκαρικού Τρουέμπα, το σενάριο χάνει όμως γρήγορα την κατεύθυνσή του, βασισμένο σε μια εξαιρετικά αδύναμη πλοκή.

Ο Φερνάντο Τρουέμπα επιστρέφει στο «Κορίτσι των Ονείρων μου» (1999 ) για να γυρίσει την κινηματογραφική του συνέχεια «Η Βασίλισσα της Ισπανίας». Η πλειονότητα του καστ επανέρχεται, τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει. Το ιστορικό πλαίσιο μεταφέρεται στη φασιστική Ισπανία του Φράνκο, όπου η χλιδάτη πλέον ηθοποιός του Χόλιγουντ Μακαρένα Γρανάδα καλείται να επιστρέψει για τις ανάγκες των γυρισμάτων μιας επικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Η προσοχή τού βραβευμένου με ξενόγλωσσο Όσκαρ για το «Belle Epoque» Τρουέμπα στις λεπτομέρειες των σκηνικών και των κουστουμιών εξασφαλίζει μια εντυπωσιακή εικαστική αναπαράσταση της περιόδου, ενώ η Πενέλοπε Κρουζ δεν δυσκολεύεται να φέρει τον αέρα της σταρ στον ρόλο και να κυριαρχήσει με διαφορά στην ταινία. Το σενάριο όμως χάνει την κατεύθυνσή του όταν επιχειρεί να απεικονίσει βεβιασμένα τόσο το «βαρύ» πολιτικό φόντο όσο και την αλλοπρόσαλλη καθημερινότητα ενός πολυέξοδου γυρίσματος με φαντασμένους σταρ, με τις όποιες­ αστείες στιγμές να αγνοούνται ακόμη.

Έτσι η πλοκή αποδυναμώνεται και ο φιλμικός χρόνος επιμηκύνεται, μέχρι το –απόλυτα προβλέψιμο– τέλος των περιπετειών των σινεφίλ ηρώων.

Κινηματογράφος

Η Οσκαρική ηθοποιός μεταμορφώνεται σε πανκιό, δασκάλα και άστεγο σε ένα ρεσιτάλ βιντεο-μεταμορφώσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Σαν ηρωίδα του Τζέιμς Τζάρμους, η Κέιτ Μπλάνσετ εικονοποιεί την πανκ

Σύμφωνοι, δεν έρχεται «ζωντανά» αλλά ακόμη και ως βιντεο-εγκατάσταση, η Κέιτ Μπλάνσετ παραμένει αυτό που λέμε «θεά». Λατρεμένη ηθοποιός, με ερμηνευτικές ικανότητες χαμαιλέοντα, η οσκαρική Αυσταλή μεταμορφώνεται μοναδικά σε δεκατρείς προσωπικότητες και, ταυτόχρονα, ενσαρκώνει δεκατρία καλλιτεχνικά κινήματα – από το φουτουρισμό και τον ντανταϊσμό μέχρι το Δόγμα ’95.

Θέλετε δυο-τρία παραδείγματα; Ως δασκάλα, η Μπλάνσετ μαθαίνει σε παιδιά του δημοτικού πως στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση. Ως τηλεοπτική παρουσιάστρια, ξεκινά το δελτίο ειδήσεων λέγοντας πως όλη η τέχνη είναι ένα ψέμα. Ως άστεγος, κουβαλά τα λιγοστά του υπάρχοντα μες στα ερείπια και ουρλιάζει τις ρήσεις του Λούτσιο Φοντάνα περί arte povera. Όλα αυτά, στην περίφημη εγκατάσταση του Γερμανού εικαστικού και κινηματογραφιστή Γιούλιαν Ρόζεφελντ Μανιφέστο.


Όπως μας ενημερώνει και το Φεστιβάλ Αθηνών, «με αυτήν την κινηματογραφική εγκατάσταση που προβάλλεται σε δεκατρείς γιγαντοοθόνες, ο Ρόζεφελντ αποτίνει φόρο τιμής στα καλλιτεχνικά μανιφέστα του 20ού αιώνα. Οι θέσεις ρευμάτων όπως ο Φουτουρισμός, το Νταντά, η Ποπ Αρτ, το Fluxus, αλλά και το Δόγμα 95 του Λαρς φον Τρίερ, όπως και οι Χρυσοί Κανόνες της Κινηματογράφησης του Τζιμ Τζάρμους επανερμηνεύονται με τη μορφή μονολόγων από την Καίητ Μπλάνσετ.

Η βραβευμένη Αυστραλή ηθοποιός ενσαρκώνει το μανιφέστο-κολάζ υποδυόμενη δεκατρείς διαφορετικούς ρόλους, μεταξύ αυτών μια χορογράφο, μια δασκάλα, μια εργάτρια, μια χρηματίστρια και έναν άστεγο. Η ταινία αποκαλύπτει τόσο την επιτελεστική διάσταση όσο και την πολιτική σημασία των συγκεκριμένων διακηρύξεων, ενώ συγχρόνως θέτει υπό συζήτηση τον ρόλο των καλλιτεχνών σήμερα. Έργα του Ρόζεφελντ περιλαμβάνονται στις συλλογές των σημαντικότερων μουσείων του κόσμου».

Στην Πειραιώς 260, ως 19 Ιουλίου. Εισιτήριο: 5€. Με την αγορά του εισιτηρίου για την έκθεση μπορείτε να την επισκεφθείτε οποιαδήποτε ημερομηνία θέλετε από 05/06 ως 17/07 από τις 19:00 ως 23:00.

 

Κινηματογράφος

 Μετά από μία θριαμβευτική χρονιά, η σπουδαία και γοητευτική ηθοποιός Ιζαμπέλ Ιπέρ πρωταγωνιστεί στη καινούργια ρομαντική κομεντί του Βέλγου σκηνοθέτη Μπάβο Ντεφούρν, την οποία “ντύνουν” οι μελωδίες των Pink Martini.

Έχοντας επανειλημμένα αποδείξει πως μπορεί να αντεπεξέλθει­ σε κάθε ερμηνευτική πρόκληση­, η Ιζαμπέλ Ιπέρ δεν έχει, φυσικά­, πρόβλημα να υποδυθεί μια τραγουδίστρια η οποία είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό της Eurovision πριν από πολλά χρόνια και τώρα εργάζεται, χωρίς να την αναγνωρίζει κανείς, σε ένα εργοστάσιο συσκευασίας φαγητού­. Ένας νεαρός συνάδελφός της όμως καταλαβαίνει πως η Λιλιάν είναι η Λορά, το ίνδαλμα του πατέρα του. Τη γνωρίζει, την ερωτεύεται και προσπαθεί να την πείσει να επιστρέψει στο τραγούδι.


Η δεύτερη ταινία του Βέλγου μικρομηκά Μπαβό Ντεφίρν είναι μια παλιομοδίτικη, περιορισμένου βεληνεκούς ρομαντική κομεντί πάνω­ σε μια «ανορθόδοξη» ερωτική ­σχέση. Η χαριτωμένη ιστορία χτίζεται μεθοδικά, στο πλαίσιο μιας δοκιμασμένης συνταγής, και η αισιόδοξη πλευρά της δεν ανεβάζει τον κινηματογραφικό δείκτη σακχάρου σε επικίνδυνα επίπεδα. Είναι φανερό όμως πως δεν αξιοποιούνται όλες οι σεναριακές δυνατότητες αυτού του μελωδικού love story (όπως η παρουσία του πρώην συζύγου της Λορά ), το οποίο μάλλον θα περνούσε απαρατήρητο χωρίς τη χαρισματική παρουσία της αστείας, δυναμικής και την ίδια στιγμή μελαγχολικής Ιζαμπέλ Ιπέρ.

 

 

Κινηματογράφος

Τα θερινά σινεμά άνοιξαν! Δείτε την αναλυτική λίστα των αιθουσών
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου

«Στην Παγίδα του Νόμου»
Από μικροί ξέρουμε ότι το καλοκαίρι ξεκινάει ανεπίσημα όταν ανοίγουν οι πρώτοι θερινοί κινηματογράφοι και αρχίζουμε να μετράμε τα... παγωτά. Η αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια των Αθηναίων επιστρέφει, καθώς τα περισσότερα θερινά ανοίγουν τους κήπους και τις ταράτσες τους για να προβάλουν νέες αλλά και παλιές αγαπημένες ταινίες σε αποκατεστημένη κόπια. Πρώτη επανέκδοση για φέτος το «Στην Παγίδα του Νόμου», μία από τις διασημότερες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους. Στην ασπρόμαυρη δραμεντί ο Αμερικανός ευρηματικός δημιουργός φτιά­χνει μια ξεχωριστή παρέα... αποτυχημένων, που αποτελείται από τον Τζον Λούρι, τον διάσημο crooner τραγουδιστή Τομ Γουέιτς και τον πάντα ξεκαρδιστικό Ρομπέρτο Μπενίνι.

Η νέα άφιξη αυτήν τη σεζόν είναι η Αίγλη στη Λ. Πεντέλης, που εμπλουτίζει την πιάτσα του Χαλανδρίου.
Δείτε ποιοι θερινοί κινηματογράφοι έχουν ήδη ανοίξει:
Αβάνα - Λεωφ. Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3
Αελλώ - Ελ. Βενιζέλου 12, Ραφήνα
Αελλώ Cinemax-Cyta - Πατησίων 140
Αθηναία - Χάρητος 50, Κολωνάκι
Αίγλη - Λ. Πεντέλης 100, Χαλάνδρι
Αίγλη Ζαππείου - Κήπος Ζαππείου (είσ. από Βασ. Όλγας )
Ακτή - Θησέως & Αιόλου, Βουλιαγμένη
Αλεξάνδρα - Ηρ. Πολυτεχνείου 27, Κάτω Χαλάνδρι
Αλέκα (Δημ. Κιν/φος ) - 3ης Ορ. Ταξιαρχίας 13, πλ. Αλεξανδρή, Ζωγράφου
Άλσος - Δεκελείας 152, Ν. Φιλαδέλφεια
Αλόμα - Μ. Γερουλάνου 103 & Πόντου 39, Αργυρούπολη
Αμαρυλλίς Αγ. Ιωάννου 2, Αγ. Παρασκευή
Αμίκο - Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάνδρι
Αμύντας - Κων/πόλεως 16, Υμηττός
Άνοιξις - Ευρυπίδου 19, Ν. Ηράκλειο
Αρκαδία - Καραολή Δημητρίου 32 & Φορμίωνος 222, Πάρκο Βύρωνα
Άρτεμις (Δημ. Κιν/φος ) - Νευροκοπίου 2-4 (παραπλεύρως Κέντρου Νεότητας ), Παπάγου
Αστέρι - Φιλοκτήτου 86 & Νέστορος (Εμπορικό κέντρο Ιλίου ), Ίλιον
Βάρκιζα - Θάσου 22, Βάρκιζα
Βοξ - Πλατεία Εξαρχείων
Γαλάτσι - Άλσος Βεΐκου
Δεξαμενή - Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι
Διονυσία - Λ. Συγγρού 286 & Μυκηνών 2, Καλλιθέα
Εκράν - Ζωοδ. Πηγής & Αγαθίου, Νεάπολη
Ελληνίς Cinemax - Λ. Κηφισίας 29, Αμπελόκηποι
Ζέφυρος - Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα
Θησείον - Απ. Παύλου 7, Θησείο
Κήπος - Θερμοπυλών 49 & Κνωσού, Μοσχάτο


Κοράλι Cinemax - Αφροδίτης & Ιθάκης, Σαρωνίδα
Λαΐς (Ταινιοθήκη της Ελλάδος ) - Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου
Λάουρα - Φορμίωνος & Νικηφορίδη 24, Νέο Παγκράτι
Λιλά - Νάξου 115, Αγ. Λουκάς, Πατήσια
Μίμης Φωτόπουλος (Δημ. Κιν/φος ) - Αγ. Κων/νου 40 (δίπλα στο Αίθριο ), Μαρούσι
Μπομπονιέρα Digital Cinema - Παπαδιαμάντη 12, Κηφισιά
Παναθήναια - Μαυρομιχάλη 165, Αμπελόκηποι
Ρία - Αφροδίτης 8, Βάρκιζα
Ριβιέρα - Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια
Σινέ Αργυρούπολη - Κύπρου 68 & Δωδεκανήσου, Αργυρούπολη
Σινέ Γέρακας (Δημ. Κιν/φος ) - Μιλτιάδου & Γαργηττού (δίπλα στο κολυμβητήριο ), Γέρακας
Σινέ Παλήνη - Ελ. Βενιζέλου 3 & Λεωφ. Μαραθώνος
Σινέ Πετρούπολις (Δημ. Κιν/φος ) - 25ης Μαρτίου 168, Πετρούπολη
Σινέ Φλοίσβος - Πάρκο Φλοίσβου Π. Φαλήρου (πλησίον Μαρίνας )
Σπόρτινγκ - Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη
Τρία Αστέρια - Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο
Φιλίπ - Ελ. Βενιζέλου 40, Ν. Σμύρνη
Φλέρυ - Σκίπη 5-7 & Θησέως, Καλλιθέα
Χλόη - Κασαβέτη 17, Κηφισιά
Σινέ Νίκαια - Θηβών 245, Νίκαια (Πολυχώρος «Μάνος Λοϊζος» )
Σινέ Παράδεισος - Αγ. Γεωργίου & Ζάππα 4, Κορυδαλλός
Σινέ Σελήνη - Αγ. Νικολάου 17 & Πανθέας, Σελήνια Σαλαμίνας
Σίσσυ - Λ. Μαραθώνος 36, Ν. Μάκρη
Τα Χρόνια της Αθωότητας - Λεωφ. Σουνίου (έναντι ΟΤΕ ), Λαύριο
Ωρωπός - Πινδάρου 5, Σκάλα Ωρωπού
Cine Βοτσαλάκια - Πλαζ Βοτσαλάκια (Δημοτικό Κολυμβητήριο Πειραιά )
Cine Ψυχικό - Κηφισίας 290 & Παρίτση 2, Φάρος Ψυχικού
Cine Paris - Κυδαθηναίων 22, Πλάκα
Mariel - Λ. Μαρκοπούλου 39, Πόρτο Ράφτη
Odeon Escape - Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον
Smart Cinema - Εμπορικό κέντρο Smart Park, Σπάτα
Ster Cool Τύμβος - Δημοσθένους 8, Παραλία Μαραθώνα
Village Renti Summer - Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Αγ. Ιωάννης Ρέντη

Δείτε ανάλυτικά το πρόγραμμα κάθε κινηματογράφου.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin