Απριλίου 21, 2018

Κινηματογράφος

Ένας κινηματογραφικός περίπατος στην πολυτάραχη ζωή και στο πλούσιο έργο της συγγραφέως Άλκης Ζέη.

Μια ζωή που κουβαλάει μέσα της ολόκληρη την ιστορία της Ελλάδας του 20ου αιώνα και ένα συγγραφικό έργο που έχει καταξιωθεί διεθνώς και συνεχίζει να καταξιώνεται, επηρεάζοντας πολλές γενιές ανθρώπων.

Με κυρίαρχη μαρτυρία αυτήν της ίδιας της Άλκης Ζέη, αλλά και μαρτυρίες της αδελφής της Ελένης Κόκκου και των αγαπημένων φίλων και συνοδοιπόρων της, του σκηνοθέτη Μάνου Ζαχαρία και του ποιητή Τίτου Πατρίκιου.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Όταν οι φίλοι και συνάδελφοί μου, Πέτρος Σεβαστίκογλου, Στέλλα Θεοδωράκη και Θάνος Αναστόπουλος, μου πρότειναν να κάνω μια ταινία για την Άλκη Ζέη, είπα αμέσως «ναι», θεωρώντας την πρότασή τους εξαιρετικά τιμητική.

Όταν συνειδητοποίησα την ευθύνη του εγχειρήματος, προς στιγμήν τρομοκρατήθηκα αλλά είπα μέσα μου πως αυτή ακριβώς η τεράστια ευθύνη – κινηματογραφική και ηθική – είναι μια πρόκληση απ’ αυτές που μία φορά έρχονται στη ζωή και στη δουλειά σου, και οφείλεις να αναμετρηθείς μαζί της.

Η Άλκη Ζέη δεν είναι μόνο η πολυδιαβασμένη σε όλο τον κόσμο συγγραφέας εξαιρετικών βιβλίων, παιδικών και μη. Είναι μία συγκλονιστική προσωπικότητα, μια γυναίκα που έχει βιώσει σωματικά, στο πετσί της, ολόκληρη την ελληνική ιστορία του 20ου αιώνα.

Μ’ αυτήν την προσωπικότητα, μ’ αυτή την ιστορία, έπρεπε να αναμετρηθώ κινηματογραφικά στον «Μεγάλο περίπατο της Άλκης».

Ξεκίνησα γνωρίζοντας την Άλκη σαν άνθρωπο – δεν την είχα συναντήσει ποτέ ως τότε. Στις διάφορες συναντήσεις μας για καφέ και κουβέντα, μου άνοιξε το σπίτι της και την καρδιά της με εμπιστοσύνη και χαρά για το εγχείρημα της ταινίας.

Πολύ σύντομα, αποφάσισα μέσα μου την κύρια σκηνοθετική κατεύθυνση της ταινίας: η κάμερά μου θα έδινε στην Άλκη τον χώρο να μιλήσει η ίδια, με τον δικό της τρόπο για τη συγκλονιστική ζωή της. Με τη λιτότητα και την απλότητα που τη χαρακτηρίζουν. Χωρίς «κινηματογραφικές» εξάρσεις, με τη σκηνοθετική μου παρουσία διακριτική απέναντι στον δικό της λόγο και τον δικό της τρόπο να εκφέρει αυτό τον λόγο.

Στα δύο χρόνια που κράτησε αυτή η ωραία περιπέτεια, πάνω στα γυρίσματα, κατά τη διάρκεια του μοντάζ, κατά τη διάρκεια του post production, εγώ συνέχεια μάθαινα την ιστορία της χώρας μου μ’ έναν τρόπο που κανένα βιβλίο δεν μπορεί ποτέ να σ’ την μάθει.

Αυτό το χρωστάω στην Άλκη και στους φίλους και συνοδοιπόρους της που συμμετέχουν στην ταινία, όπως ο σκηνοθέτης Μάνος Ζαχαρίας και ο ποιητής Τίτος Πατρίκιος.

Ολοκληρώνοντας κάθε ταινία, ιδιαίτερα ταινία–ντοκιμαντέρ όπως είναι «Ο μεγάλος περίπατος της Άλκης», αναμετριέσαι πάντα μ’ αυτό που είχες ονειρευτεί πριν ξεκινήσεις γύρισμα και μ’ αυτό που πραγματικά έκανες, έχοντας παλέψει με το υλικό σου ώρες και μέρες και μήνες.

Όταν είδα την ταινία για πρώτη φορά στην οθόνη, ολοκληρωμένη, συνειδητοποίησα το μεγαλύτερο μάθημα που πήρα από αυτούς τους ανθρώπους που έζησαν πόλεμο, πείνα, κατοχή, εμφύλιο, εξορίες, φυλακές, δικτατορίες, διαψεύσεις, προδοσίες: η ζωή είναι πάντα πιο μεγάλη από οποιαδήποτε δυσκολία, πιο όμορφη από οποιαδήποτε ασχήμια.

Και μόνο γι’ αυτό το μάθημα της πίστης στη ζωή, της εμμονής στο προσωπικό ήθος από ανθρώπους που βίωσαν πραγματικές τραγωδίες, είμαι στην Άλκη και στους φίλους της απέραντα ευγνώμων και ευτυχής που έκανα την ταινία μαζί τους.

Σε εποχές σαν τη σημερινή, εξαιρετικά δύσκολες, οδυνηρά αγοραίες, στερημένες από οράματα και όνειρα, η γνώση της Ιστορίας από ανθρώπους που τη βίωσαν και, με κάποιον τρόπο, την έφτιαξαν με πράξη την ίδια τους τη ζωή, νομίζω συνιστά μεγάλη δύναμη για επιμονή και πίστη προς ό,τι φαντάζει αδύνατο αλλά είναι δυνατό.

Μαργαρίτα Μαντά

Συντελεστές

Ηχοληψία: Γιάννης Αντύπας
Σχεδιασμός ήχου-Μοντάζ: Χρήστος Γιαννακόπουλος
Μιξάζ: Κώστας Βαρυμποπιώτης
Μουσική: Χρήστος Δεληγιάννης
Μοντάζ: Ιωάννα Σπηλιοπούλου
Φωτογραφία: Ηλίας Αδάμης, Δημήτρης Κασιμάτης
Σενάριο: Πέτρος Σεβαστίκογλου, Μαργαρίτα Μαντά
Σκηνοθεσία: Μαργαρίτα Μαντά

 «Ο Μεγάλος Περίπατος της Άλκης», της Μαργαρίτας Μαντά θα προβάλλεται από τις 4 Νοεμβρίου και κάθε Σαββατοκύριακο στις 16:00 στον κινηματογράφο Δαναό

Κινηματογράφος

Χολυγουντιανή σινε-εβδομάδα με νέες ταινίες των Μάικλ Φασμπέντερ και Έμα Στόουν, αλλά και με ένα εικαστικά αριστουργηματικό animation.

Η Άλλη Όψη της Ελπίδας
Βραβείο σκηνοθεσίας στο Βερολίνο για την τελευταία δραμεντί του Άκι Καουρισμάκι. Ο Κάλεντ από τη Συρία έχει χάσει την οικογένειά του στον πόλεμο και ψάχνει την αδερφή του σε όλη την Ευρώπη. Όταν φτάνει λαθραία στη Φιλανδία βιώνει τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, βρίσκει όμως δουλειά στο εστιατόριο του Βίκστρομ, ο οποίος έχει αλλάξει τελείως τη ζωή του ώστε να ακολουθήσει το όνειρό του.

Ο Χιονάνθρωπος
Ο Μάικλ Φασμπέντερ είναι ο διά χειρός Τζο Νέσμπο ντετέκτιβ Χάρι Χόλε. Με αφορμή την εξαφάνιση μιας γυναίκας, το αγαπημένο κασκόλ της οποίας βρέθηκε τυλιγμένο γύρω από έναν χιονάνθρωπο, αποκαλύπτεται ένας μεγάλος αριθμός ανεξιχνίαστων υποθέσεων γυναικών που έχουν χαθεί το τελευταίο διάστημα και ο επιθεωρητής Χάρι Χόλε καλείται να ανακαλύψει τον ψυχοπαθή δολοφόνο που κρύβεται πίσω από τις εξαφανίσεις πριν χαθούν κι άλλα θύματα.

Loving Vincent
Ο μυστηριώδης θάνατος του Βίνσεντ Βαν Γκογκ γίνεται ένα animation-κινούμενος ζωγραφικός πίνακας. Με αφορμή την τελευταία επιστολή που έγραψε ο Ολλανδός ζωγράφος πριν τον θάνατό του, ο νεαρός Αρμάν ξεκινά ένα ταξίδι σε μέρη της Γαλλίας με σκοπό να μιλήσει προσωπικά με ανθρώπους που έζησαν μαζί του και να ανακαλύψει εάν τελικά ο Βαν Γκογκ αυτοκτόνησε ή δολοφονήθηκε.

Η Μάχη των Φύλων
Έμα Στόουν και Στιβ Καρέλ σε έναν αληθινό αγώνα τένις που έγραψε ιστορία. To 1973 η παγκόσμια πρωταθλήτρια τένις Μπίλι Τζιν Κινγκ, συναντά στο τερέν τον πρώην πρωταθλητή και γυναικά Μπόμπι Ριγκς. Η αναμέτρησή τους θα χαρακτηριστεί από τα media της εποχής ως η «μάχη των φύλων», καθώς θα πυροδοτήσει μία παγκόσμια συζήτηση πάνω στο θέμα της ισότητας των φύλων, προωθώντας έτσι το φεμινιστικό κίνημα.

Η Μεγάλη Υπόσχεση
Ιστορικό δράμα για τη γενοκτονία των Αρμενίων με τους Κρίστιαν Μπέιλ και Όσκαρ Άιζακ. Ο Mάικλ, ένας φοιτητής ιατρικής συναντά την πανέμορφη δασκάλα χορού Άνα στα τέλη του 1914. Η αρμένικη κληρονομιά τους θα τους φέρει κοντά, αλλά σύντομα εκείνος θα συγκρουστεί με την τωρινή αγάπη της Άνας, έναν Αμερικανό φωτορεπόρτερ, που είναι αποφασισμένος να εκθέσει όλη την αλήθεια για τη γενοκτονία των Αρμενίων. Όσο η Οθωμανική Αυτοκρατορία καταρρέει, τόσο πιο έντονα οι τρεις τους θα χρειαστεί να τιθασεύσουν τα πάθη τους, προκειμένου να σωθούν.

Εκδικητής
Περιπετειώδες θρίλερ με τους Τζάκι Τσαν και Πιρς Μπρόσναν. Όταν ένας ταπεινός ιδιοκτήτης εστιατορίου στην Chinatown του Λονδίνου χάνει την κόρη του σε μία βομβιστική επίθεση, αποφασίζει να ξεπεράσει τα όριά του και να εκδικηθεί τους Ιρλανδούς αυτονομιστές που ευθύνονται για τον θάνατό της.

Under the Sun
Ντοκιμαντέρ με «απαγορευμένο» υλικό για την καθημερινή ζωή στη Βόρεια Κορέα. Η καταγραφή ενός χρόνου από τη ζωή μιας οικογένειας στην πρωτεύουσα Πιονγιάνγκ, με φόντο την προετοιμασία της μικρής Ζιν-μι για την καταταγή της στο Κίνημα Νέων της Κορέας την ημέρα του εορτασμού μίας από τις σημαντικότερες εθνικές επετείους της χώρας.

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 
Ακόμη μία άκρως περιγραφική, μονοδιάστατη και… by the book βιογραφία ιδιόρρυθμου καλλιτέχνη, αυτήν τη φορά του διάσημου, αλλά διαβόητου για την αντικοινωνικότητά του Τζέι Ντι Σάλιντζερ, συγγραφέα του «Φύλακα στη Σίκαλη».

Τηλεοπτικός («Empire») και κινηματογραφικός σεναριογράφος («Ο Μπάτλερ», «The Hunger Games: Επανάσταση»), ο Ντάνι Στρονγκ περνάει για πρώτη φορά πίσω από την κάμερα για να βιογραφήσει ένα λογοτεχνικό θρύλο κι ένα μεγάλο καλλιτεχνικό μυστήριο.
Τον συγγραφέα Τζέι Ντι Σάλιντζερ, διάσημο τόσο για το διαχρονικής επιρροής μυθιστόρημά του «Ο Φύλακας στη Σίκαλη» όσο και για την πλήρη απομόνωσή του από τα κοινά για πάνω από μισό αιώνα, από την εποχή της μεγάλης επιτυχίας του στη δεκαετία του ’50 μέχρι το τέλος της ζωής του. By the book κυριολεκτικά και μεταφορικά, το φιλμ του Στρονγκ παραθέτει περιγραφικά τα γνωστότερα περιστατικά της ζωής του ιδιόρρυθμου λογοτέχνη, αναζητώντας τα ερεθίσματα που τον μετέτρεψαν από έναν ταλαντούχο γραφιά στην επαναστατική φωνή μιας ολόκληρης γενιάς.

Οι απαντήσεις είναι κοινότοπες (ο ασυμβίβαστος ήρωας του βιβλίου Χόλντεν Κόλφιλντ δεν είναι παρά ο ίδιος ο Σάλιντζερ) και η όλη προσέγγιση μάλλον μονοδιάστατη, σε μια προσεγμένη παραγωγή που, παρά τις πειστικές ερμηνείες, μένει μέχρι τέλους προσκολλημένη σε μια άτολμη, διεκπεραιωτική κινηματογραφική λογική.
ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 106΄. Διανομή: ODEON.

Κινηματογράφος

Διάρκεια: 94'

Γαλλική ταινία, σκηνοθεσία Κλερ Ντενί με τους: Ζιλιέτ Μπινός, Ξαβιέ Μποβουά, Ζοζιάν Μπαλασκό, Ζεράρ Ντεπαρντιέ
Η Ιζαμπέλ είναι μια Παριζιάνα καλλιτέχνις και χωρισμένη μητέρα που δεν εγκαταλείπει την προσπάθεια να βρει τον αληθινό έρωτα. Παρότι το κενό μεταξύ αυτού που ψάχνει και των αντρών που παρουσιάζονται στη ζωή της μεγαλώνει συνεχώς, εκείνη επιμένει…

Συνοπτική κριτική
Τόσο ανάλαφρη όσο και σαρκαστικά πικρή κομεντί πάνω στο μεσήλικο φλερτ, εμπνευσμένη από τα «Αποσπάσματα ενός ερωτικού λόγου» του Ρολάν Μπαρτ. Μια διαφορετική Κλερ Ντενί («Beau Travail», «White Material», «Trouble Every Day») και μια μπριόζα, απολαυστική γι’ άλλη μία φορά Ζιλιέτ Μπινός.

Κινηματογράφος

Οι ερωτευμένοι Μαρίνα και Ορλάντο σχεδιάζουν να περάσουν το υπόλοιπο της ζωής τους μαζί. Ένα απρόσμενο συμβάν θα φέρει τη Μαρίνα αντιμέτωπη με την οικογένεια του συντρόφου της. Η ιστορία του αγώνα μιας γυναίκας για το δικαίωμα να είναι ο εαυτός της.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Η Φανταστική Γυναίκα είναι για μένα μια ταινία αισθητικού μεγαλείου, αφηγηματικού σθένους, έντασης και συναισθημάτων. Πολυτονική, πολύ-βιωματική, πολύ-συναισθηματική.

Είναι εορτασμός και ταυτόχρονα προσεκτική εξέταση του κεντρικού της χαρακτήρα: Μαρίνα Βιδάλ.

Τι θα αντικρίσουν οι θεατές όταν δουν τη Μαρίνα; Θα δουν ένα πλάσμα που αλλάζει συνεχώς μορφές, που κυλάει, που πάλλεται και μεταβάλλεται συνεχώς. Αυτό που βλέπουν δεν είναι ακριβώς αυτό που φαίνεται, η Μαρίνα είναι μια δίνη που εξιτάρει τη φαντασία και την επιθυμία του θεατή, προσκαλώντας τον να δοκιμάσει τα όρια της δικής του ενσυναίσθησης.

Σκηνοθεσία: Sebastián Lelio

Σενάριο: Sebastián Lelio & Gonzalo Maza

Παίζουν: Daniela Vega, Francisco Reyes, Luis Gnecco

Διάρκεια: 104 λεπτά  

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 
Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής και βραβείο κριτικών στις Κάνες για ένα ντοκιμαντερίστικης ακρίβειας και μεγάλης συναισθηματικής φόρτισης κοινωνικό δράμα με πολιτική ευαισθησία, ερωτική ειλικρίνεια και κινηματογραφικές ιδέες.

Αν και ο Χρυσός Φοίνικας­ του τελευταίου Φεστιβάλ­ Κανών κατέληξε δίκαια στα χέρια του Ρούμπεν Έστλουντ για το «The Square», ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Πέδρο Αλμοδόβαρ ομολόγησε πως το «120 Χτύποι το Λεπτό» ήταν η δική του αγαπημένη ταινία. Και αυτό­ όχι γιατί αφορά ένα gay δράμα (ο Πέδρο έχει δει πάμπολλα από αυτά), αλλά γιατί πρωτίστως αφορά ένα είδος σινεμά που ο Ισπανός δημιουργός αγαπά και το ευρωπαϊκό σινεμά έχει απόλυτη ανάγκη.

Πρόκειται για εκείνα τα –σπάνια– δράματα που θίγουν αληθινά κι επίκαιρα κοινωνικά θέματα, αναδεικνύοντάς τα χωρίς παραβολές και αλληγορίες αλλά και χωρίς τον παραμικρό διδακτισμό. Ιστορίες που μιλούν για συγκεκριμένους ανθρώπους και ταυτόχρονα για όλους μας, για συγκεκριμένα προβλήματα (μεταναστευτικό, ρατσισμός, ανεργία, καταπίεση μειονοτήτων...), που όμως μεταμορφώνονται σε διαχρονικά διλήμματα ζωής μπροστά στην κάμερα.

Σε ένα πρώτο επίπεδο, λοιπόν, η τρίτη σκηνοθετική προσπάθεια του μοντέρ και σεναριογράφου («Ελεύθερος Ωραρίου», «Ανάμεσα στους Τοίχους») Ρομπέν Καμπιγιό είναι η λεπτομερής καταγραφή της καθημερινότητας της ακτιβιστικής οργάνωσης Act Up στο Παρίσι των αρχών του ’90. Αναλυτική παρουσίαση των συνελεύσεων των μελών της κι εξαντλητική ακρίβεια στον τρόπο εργασίας και δράσης τους: ναι, ο αληθινός ακτιβισμός είναι αφοσίωση σε ιδέες, αλλά ταυτόχρονα λογιστική, νούμερα (διόλου τυχαίο το 120 του τίτλου), γραφειοκρατία...

Ο Καμπιγιό όμως δεν σταματάει εκεί. Εισάγοντας διακριτικά στοιχεία αποστασιοποίησης και ονειρικής φαντασίας –όπως ένας διάλογος στο αμφιθέατρο χωρίς «αληθινό» περιβάλλοντα ήχο ή οι σκηνές χορού στο μπαρ με τα αιωρούμενα σωματίδια–, προχωράει ένα βήμα πέρα από τον (κοινωνικό, αλά Νταρντέν) ρεαλισμό και αρχίζει να αφηγείται μια ερωτική ιστορία που γεννιέται «στο πεδίο της μάχης». Αυτήν του νεοφερμένου στην οργάνωση Νατάν και του θαρραλέου, ασυμβίβαστου Σον, οι οποίοι θα φτάσουν μαζί, περνώντας διά πυρός και σιδήρου, στο τέλος της διαδρομής.

Μιας διαδρομής γεμάτης χαρές και απογοητεύσεις, πολιτικές νίκες και συναισθηματικά τραύματα, στιγμές απόλυτης ηδονής και ώρες αβάσταχτης πίκρας.
Το «120 Χτύποι το Λεπτό» δεν είναι η φωτογραφία μιας εποχής, αλλά οι οπτικοποιημένες αναμνήσεις που έχει αφήσει πίσω της. Είναι ένα χρονικό γεγονότων κι ένα ντοκιμαντέρ συναισθημάτων, μια κραυγή καταγγε­λίας κι ένα δοκίμιο πάνω στη μεταμόρφωση – των σωμάτων, των ιδεών μα και της ίδιας της ταινίας, που αλλάζει σταδιακά ύφος και σημείο εστίασης.

Έτσι αυτό που ξεκινά ως στρατευμένη δήλωση εξελίσσεται σε κάτι πολύ πιο περίπλοκο πολιτικά, φιλοσοφικά και κινηματογραφικά, με τον Καμπιγιό, ο οποίος μας αιφνιδιάζει διαρκώς διηγηματικά, να καταφέρνει να συνδυάσει υποδειγματικά το πραγματικό με το φαντασιακό και τον κρότο του πρωτοσέλιδου με τον ψίθυρο της κάθε άγνωστης, μικρής ανθρώπινης ιστορίας.
Γαλλία. 2017. Διάρκεια: 140΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Κινηματογράφος

 Ο Τσάνινγκ Τέιτουμ και ο Τζεφ Μπρίτζες παίρνουν το λάσο τους και δίνουν... αμερικάνικο αέρα στους στιλάτους πράκτορες της λονδρέζικης υπηρεσίας «Kingsman».

Kingsman: Ο Χρυσός Κύκλος
Οι πράκτορες της «Kingsman» σε νέες περιπέτειες. Όταν τα κεντρικά γραφεία της λονδρέζικης μυστικής υπηρεσίας πληροφοριών Kingsman καταστρέφονται, ο Έγκσι και οι υπόλοιποι πράκτορές της συμμαχούν με τους αμερικανούς κατασκόπους της Statesman ενάντια σε έναν αδίστακτο εχθρό προκειμένου να σώσουν τον κόσμο.

Ακόμα Κρύβομαι για να Καπνίσω
Γαλλο-αλγερινό δράμα με τη Χιάμ Αμπάς. Ένα χαμάμ στο Αλγέρι λειτουργεί για δεκάδες γυναίκες όλων των ηλικιών ως καταφύγιο μακριά από τη βία, την καταπίεση και την κακομεταχείριση των ανδρών. Βγάζουν τις μαντίλες, ηρεμούν και μιλούν για όλα. Οι συζητήσεις τις οδηγούν συχνά σε αντιπαραθέσεις, όταν όμως η 16χρονη έγκυος Μεριέμ θα πάει στο χαμάμ οι γυναίκες θα πρέπει να ενωθούν για να τη γλιτώσουν από την οργή του αδερφού της. Στο Τέλος του Τούνελ
Ισπανικό αστυνομικό θρίλερ. Ο Χοακίν ζει απομονωμένος στο σπίτι του μετά από ένα ατύχημα που τον άφησε σε αναπηρικό καροτσάκι. Πνιγμένος στα χρέη, νοικιάζει ένα δωμάτιο του σπιτιού στην εξωτική χορεύτρια Μπέρτα και την εξάχρονη κόρη της. Η άβολη συνύπαρξη τους μετατρέπεται σιγά σιγά σε φιλία κι ερωτικό ενδιαφέρον, έως ότου ο Χοακίν ανακαλύψει ότι η Μπέρτα βρίσκεται εκεί με σκοπό να βοηθήσει μια συμμορία να ληστέψει την διπλανή τράπεζα. Το Κύμα
Νορβηγική ταινία καταστροφής. Την ώρα που γεωλόγος Κρίστιαν ετοιμάζεται να φύγει με την οικογένειά του από το Γκεϊράνγκερ ώστε να δουλέψει εκτός πόλεως, μια ασυνήθιστη σεισμική δραστηριότητα στην περιοχή τον ανησυχεί. Οι φόβοι του επαληθεύονται όταν μια ισχυρή δόνηση σηκώνει τσουνάμι ύψους 85 μέτρων, δίνοντας στον ίδιο και τους υπόλοιπους κατοίκους της πόλης μόλις δέκα λεπτά για να σωθούν. Ομίχλη τον Αύγουστο
Γερμανικό πολεμικό δράμα. Κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου πολέμου, ο 13χρονος Έρνστ βρίσκει την οικογένεια που είχε από καιρό χάσει ανάμεσα στις νοσοκόμες και τα άλλα παιδιά του ιδρύματος που ζούσε. Σύντομα όμως ανακαλύπτει πως το ίδρυμα αυτό είναι η βιτρίνα ενός ναζιστικού προγράμματος ευθανασίας και αποφασίζει να επαναστατήσει… Leatherface
Spin off του «Σχιζοφρενούς Δολοφόνου με το Πριόνι». Ο μετέπειτα ψυχικά άρρωστος εκτελεστής με το πριόνι συναντάται σε νεαρή ηλικία όπου, μαζί με ακόμα τρεις συγκρατούμενούς του, δραπετεύουν από την ψυχιατρική κλινική στην οποία βρίσκονται έγκλειστοι, απαγάγοντας και μια νοσοκόμα την οποία βυθίζουν στον απόλυτο τρόμο. Ένας εξίσου διαταραγμένος ψυχικά αστυνομικός αρχίζει να τους κυνηγάει, με αποτέλεσμα ένα από τα παιδιά να πέσει θύμα του και να καταστραφεί το μυαλό του για πάντα. Κάπως έτσι, ο Leatherface, ένα αδυσώπητο τέρας γεμάτο μίσος και οργή, γεννιέται και ζητά εκδίκηση. Emoji: Η Ταινία
Animation με ήρωα ένα «διαφορετικό», πολυμορφικό emoji. Σε έναν μυστικό κόσμο μέσα στα smartphones, την Τεξτόπολη, ζουν τα emoji, καθένα από τα οποία έχει μία και μόνο έκφραση στο πρόσωπό του. Εκτός από τον Τζιν, ένα υπερκινητικό emoji που έχει γεννηθεί χωρίς φίλτρο και μπορεί να πάρει πολλές και διαφορετικές εκφράσεις. Αποφασισμένο να βρει τον Κώδικα που θα τον κάνει κανονικό όπως τα υπόλοιπα, ο Τζιν ξεκινά ένα ψηφιακό ταξίδι μέσα στις εφαρμογές του τηλεφώνου με τη βοήθεια του καλύτερού του φίλου Κόλλα-Πέντε και της μυστηριώδους χάκερ Ατίθασης. Mystery Train
Ο Τζιμ Τζάρμους ταξιδεύει στην πατρίδα του Έλβις. Ένα ζευγάρι Γιαπωνέζων σ' ένα ταξίδι-προσκύνημα στην πατρίδα του Πρίσλεϊ, μια νεαρή Ιταλίδα που βλέπει το φάντασμα του Βασιλιά, ένας Άγγλος που τον φωνάζουν κοροϊδευτικά Έλβις. Τρεις παράλληλες ιστορίες που συνδέονται με ένα ξενοδοχείο στο Μέμφις και με το πνεύμα του Έλβις Πρίσλεϊ. Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη
Ο Νίκολας Ρεγκ σκηνοθετεί τον alien Ντέιβιντ Μπόουι. Ένας εξωγήινος καταφθάνει στη γη αναζητώντας νερό για τον άγονο πλανήτη του. Χάρη στην ευφυία και τις προηγμένες επιστημονικές του γνώσεις εξελίσσεται γρήγορα σε έναν επιτυχημένο επιχειρηματία, σύντομα όμως υποκύπτει σε ανθρώπινες αδυναμίες που σημαίνουν την αρχή της πτώσης του. Kino Eye
Ντοκιμαντέρ του Ντζίγκα Βερτόφ. Ο φακός, ή αλλιώς το μάτι της κάμερας του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή καταγράφει τις καθημερινές δραστηριότητες των κατοίκων ενός σοβιετικού χωριού.

Κινηματογράφος

 Τα θερινά σινεμά σιγά σιγά κλείνουν, οι χειμερινές αίθουσες επιστρέφουν δυναμικά και η Τζούντι Ντεντς ετοιμάζει το δικό της come back ως βασίλισσα Βικτώρια.

Βικτώρια και Αμπντούλ
Βιογραφική δραμεντί του Στίβεν Φρίαρς, με την Τζούντι Ντεντς ως βασίλισσα Βικτόρια. Στα τελευταία χρόνια της ζωής της η βασίλισσα της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, προς έκπληξη πολλών, ανέπτυξε μια αναπάντεχη φιλία με τον Ινδό Αμπντούλ, μέλος του υπηρετικού της προσωπικού. Ο νεαρός Ινδός έκανε τη βασίλισσα Βικτόρια να δει τον κόσμο με άλλη οπτική και η βαθιά τους φιλία αναστάτωσε ακόμα περισσότερο τον συντηρητικό κύκλο της βασίλισσας, όταν η ίδια έχρισε τον Αμπντούλ έμπιστο δάσκαλο και πνευματικό σύμβουλό της.

Γυάλινο Κάστρο
Οικογενειακό δράμα με τους Μπρι Λάρσον, Γούντι Χάρελσον και Ναόμι Γουότς. Η αληθινή ιστορία μιας κοπέλας που μεγάλωσε σε εκκεντρική, δυσλειτουργική αλλά σφιχτά δεμένη οικογένεια και κατάφερε να χτίσει μια επιτυχημένη ζωή με τους δικούς της

κανόνες.

Πικαδέρο
Ισπανική κοινωνική κομεντί για τον έρωτα στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. «Πικαδέρο» είναι μια ισπανική λέξη που αναφέρεται σε δημόσιους χώρους που πηγαίνουν οι εραστές που δεν έχουν δικό τους σπίτι και η ταινία περιγράφει τις αποτυχημένες προσπάθειες ενός ζευγαριού στη χώρα των Βάσκων να βρει έναν χώρο για να ζήσει τον έρωτα του, καθώς όπου κι αν βρεθούν κάποιος ή κάτι θα τους διακόψει.

Ένα Κάποιο Τέλος

Ο Τζιμ Μπρόουντμπεντ και ο συγκινητικός απολογισμός μιας ζωής. Ο Τόνι Γουέμπστερ ζει μια απομονωμένη και ήσυχη ζωή έως ότου βαθιά κρυμμένα μυστικά από το παρελθόν του έρχονται στην επιφάνεια και τον αναγκάζουν να αναλογιστεί τα λάθη που έκανε ως νέος, την αλήθεια για την πρώτη του αγάπη και τις συνέπειες των αποφάσεων που πήρε μια ολόκληρη ζωή πριν.

Η Ιστορία του Hedi
Δράμα του Μοχάμεντ Μπεν Ατία. O Hedi, ένας ήσυχος νεαρός άνδρας ακολουθεί ένα μονοπάτι ζωής προδιαγεγραμμένο. Ενώ στη χώρα του, την Τυνησία, τα πράγματα φαίνονται να αλλάζουν και να εξελίσσονται, ο ίδιος δεν περιμένει πολλά από το μέλλον του και αφήνει όλες τις σημαντικές αποφάσεις που τον αφορούν σε άλλους. Καθώς η μητέρα του ετοιμάζει το γάμο του, ο εργοδότης του τον στέλνει σε μια παραθαλάσσια πόλη προς αναζήτηση νέων πελατών. Τότε ο Hedi ξεκινά να αποφεύγει τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις και σύντομα θα συναντήσει την εξωστρεφή και γεμάτη ζωντάνια Ριμ με την οποία θα ξεκινήσει μια παθιασμένη ερωτική σχέση. Annabelle: Creation
Οι τρομο-περιπέτειες της σατανικής κούκλας συνεχίζονται. Αρκετά χρόνια μετά τον τραγικό θάνατο της μικρής τους κόρης, ένας κουκλοποιός και η σύζυγός του καλωσορίζουν στο σπίτι τους μια καλόγρια και μια ομάδα κοριτσιών από ένα κατεστραμμένο ορφανοτροφείο της περιοχής. Σύντομα θα γίνουν ο στόχος της δαιμονισμένης δημιουργίας του κουκλοποιού, της Άναμπελ.

Bell’ Antonio

Μαστρογιάνι, Καρντινάλε και Μάουρο Μπολονίνι του 1960. Στην πόλη Κατάνια της Ιταλίας, οι γυναίκες λατρεύουν τον όμορφο και γοητευτικό Αντόνιο και βλέπουν στο πρόσωπό του τον τέλειο εραστή. Στην πραγματικότητα όμως, η ζωή του είναι γεμάτη προβλήματα και σύντομα γίνεται ο περίγελος της πόλης λόγω της υποτιθέμενης ανικανότητάς του.

Κινηματογράφος

Ένα αργεντίνικο δραματικό νουάρ του 1960 διασκευάζεται ως μια πικρή, πολυεπίπεδη παραβολή πάνω στην εξουσία, την ηθική και τις καθημερινές, ψυχολογικές και πολιτικές διαστάσεις τους.

Mόνιμος σεναριογράφος­ του συμπατριώτη του Πάμπλο Τραπέρο («Leonera», «Το Αρπακτικό» ), ο 37χρονος Αργεντινός Σαντιάγο Μίτρε έχει σκηνοθετήσει τρεις ταινίες, ξεκινώντας από τον «Φοιτητή» του 2011 και φτάνοντας στο επερχόμενο πολιτικό θρίλερ «The Summit».

Ενδιά­μεσα η διπλά βραβευμένη στην Εβδομάδα Κριτικής των Κανών «Paulina» είναι αναμφίβολα η κορυφαία δουλειά του, μοντέρνα δια­σκευή ενός αργεντίνικου δραματικού νουάρ του 1960. Σε αυτήν, παρά τις αντιρρήσεις του ανώτατου δικαστικού πατέρα της, η Παουλίνα­ εγκαταλείπει μια πολλά υποσχόμενη καριέρα μεγαλοδικηγόρου και αποφασίζει να δουλέψει ως δασκάλα στην επαρχία.
Εκεί όμως την περιμένει μια σοκαριστική εμπειρία, καθώς πέφτει θύμα βιασμού από μια παρέα νεαρών. Χωρίς να αφορά μια ιστορία εκδίκησης, η ταινία αναζητά την έννοια της απονομής δικαιοσύνης με έναν πολυεπίπεδο τρόπο, που συνδέει τη διαχείριση της εξουσίας με τις προσωπικές ηθικές επιλογές και την κοινωνική ευθύνη που αυτές συνεπάγονται.

Ο Μίτρε διαχειρίζεται συγκινητικά το μελοδραματικό πυρήνα του σεναρίου, υιοθετεί ένα πρωτότυπο αφηγηματικό στιλ που παίζει με το χρόνο και τις «οπτικές γωνίες» και παραμένει ένας μεθοδικός, βαθυστόχαστος ψυχογράφος με πολιτική ευαισθησία και υπαρξιακές ανησυχίες.
Αργεντινή. 2015. Διάρκεια: 103΄. 

Κινηματογράφος

 Ο Τοντ Χέινς και το υπέροχο «Wonderstruck» υπόσχονται να κλέψουν καρδιές στην έναρξη του 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, με Μεγάλο Χορηγό την COSMOTE TV στις 20 Σεπτεμβρίου.

Δύο χρόνια μετά τον καλλιτεχνικό θρίαμβο του «Carol» ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του μοντέρνου αμερικανικού σινεμά επιστρέφει με ένα ήδη δεδομένο φαβορί για τα επερχόμενα βραβεία Όσκαρ.

Το «Wonderstruck», ένα μεγαλόκαρδο και γλυκύτατο παραμύθι για μικρούς και μεγάλους, θα ανεβάσει πανηγυρικά την αυλαία του φετινού 23ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας, σε πανελλήνια πρώτη προβολή, λίγους μήνες πριν την κανονική κυκλοφορία του στις ελληνικές αίθουσες.

Κινηματογραφική μεταφορά του ομώνυμου εικονογραφημένου βιβλίου του Μπράιαν Σέλζνικ, του ίδιου συγγραφέα από τον οποίο ο Μάρτιν Σκορσέζε εμπνεύστηκε πριν μερικά χρόνια το «Hugo», το «Wonderstruck» ενώνει δυο ιστορίες από διαφορετικές εποχές στην ίδια αρμονική αφήγηση.

 

Η μία ιστορία, ιδωμένη ως ένα κομμάτι βωβού και ασπρόμαυρου σινεμά, μας συστήνει την Ρόουζ, ένα μοναχικό κορίτσι από το Νιού Τζέρσεϊ του 1927, που έχει στερηθεί την ακοή του εκ γενετής και ζει χωρίς μητέρα. Η άλλη ιστορία μιλάει για τον Μπεν, ένα αγόρι από την επαρχιακή Μινεσότα του 1977, επίσης χωρίς μητέρα και χωρίς να έχει γνωρίσει πατέρα, το οποίο ονειρεύεται μια καλύτερη ζωή. Οι δυο μικροί ήρωες θα εγκαταλείψουν κάποια στιγμή τη γενέτειρά τους, ακολουθώντας μια παρόρμηση η οποία θα τους οδηγήσει στη Νέα Υόρκη και σε μια σειρά από συμπτώσεις και συναντήσεις οι οποίες θα συνδέσουν τα φαινομενικά ξέχωρα πεπρωμένα τους με αναπάντεχες γέφυρες.

Ο Τοντ Χέινς ζωντανεύει στην οθόνη το βιβλίο του Σέλζνικ σκηνοθετώντας από καρδιάς, με βλέμμα συνεπαρμένο και ονειροπόλο, ένα φιλμ που μπορούν να παρακολουθήσουν με την ίδια ευχαρίστηση όλες οι ηλικίες. Πίσω από την περιπλάνηση των μικρών πρωταγωνιστών του, ωστόσο, ο 56χρονος σκηνοθέτης κρύβει μια ενήλικη θεματική την οποία ανέκαθεν υπηρετούσε μοναδικά, στις περισσότερες δημιουργίες του, είτε πρόκειται για το «Safe» και το «Velvet Goldmine» είτε για το «Ο Παράδεισος Είναι Μακριά» και το «I' m Not There»: το αίτημα του να ανήκεις κάπου και να εξαργυρώνεις την όποια διαφορετικότητά σου βρίσκοντας κατανόηση και ανακούφιση στο πλευρό μιας δικής σου φυλής. Όλα αυτά χωρούν στο «Wonderstruck» με τον πιο μαγευτικό και συγκινητικό τρόπο.

 

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Τζούλιαν Μουρ, Όουκς Φέγκλεϊ, Μίλισεντ Σίμοντς, Μισέλ Γουίλιαμς, Τζέιντεν Μάικλ. Τη μουσική υπογράφει ο πολυβραβευμένος Κάρτερ Μπέργουελ, τη διεύθυνση φωτογραφίας αναλαμβάνει ο καταξιωμένος Έντουαρντ Λάκμαν.

Η πρεμιέρα της ταινίας «Wonderstruck» θα γίνει την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (μόνο με προσκλήσεις).

Μείνετε συντονισμένοι για όλα του νέα της 23ης διοργάνωσης του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας και την ανακοίνωση του πλήρους προγράμματος στη Συνέντευξη Τύπου, η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 13 Σεπτεμβρίου 2017, στον Πολυχώρο του Συλλόγου Φίλων της Μουσικής στο Mέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Για περισσότερες πληροφορίες www.aiff.gr

HuffPost Greece | Newsroom

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin