Ιουνίου 25, 2018

Κινηματογράφος

Αυτές είναι οι ταινίες που θα δούμε από την Πέμπτη 4/9 στους αθηναϊκούς κινηματογράφους

Πικάντικη, χορευτική και συγκινητική η επόμενη κινηματογραφική εβδομάδα, καθώς η Marvel μας συστήνει μια νέα παρέα υπερηρώων, η μακρινή Ασία αποκαλύπτει την τρυφερή, αλλά και την απάνθρωπη καθημερινότητά της, το Λας Βέγκας φιλοξενεί την απόλυτη street dance «μονομαχία» και ο Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν μας αποχαιρετά με μια σπουδαία ερμηνεία.

Φύλακες του Γαλαξία
Μετά τους «Εκδικητές», ετοιμαστείτε για μια ακόμα υπερηρωική ομάδα αταίριαστων, αλλά απολαυστικών χαρακτήρων οι οποίοι αναγκάζονται να συμμαχήσουν για να σώσουν τον κόσμο μας. Πρόκειται για τους Πίτερ Κουίλ ή Σταρ-Λορντ, Γκαμόρα, Ντραξ, Ρόκετ (το ρακούν ) και Γκρουτ (ένα ανθρωπόμορφο… κορμό δέντρου ), γνωστοί και ως ημιπαράνομοι, καυγατζήδες, απόλυτα cool και τελικά ακαταμάχητοι «Φύλακες του Γαλαξία». Ένα ακόμα θεαματικό μπλοκμπάστερ βγαλμένο από τις σελίδες της Marvel, το πλέον χιουμοριστικό της χρυσοφόρας κινηματογραφικής «περιπέτειάς» της.

 

Ο Νο 1 Καταζητούμενος
Ο σκηνοθέτης της σκληρής μουσικής βιογραφίας «Control» και του λιτού νεονουάρ «Ο Αμερικανός» Άντον Κόρμπιν επιβεβαιώνει το αδιαμφισβήτητο ταλέντο του μεταφέροντας στην οθόνη το κατασκοπικό μυθιστόρημα του Τζον λε Καρέ «A most wanted man». Πρόκειται για ένα ατμοσφαιρικό κι απόλυτα ρεαλιστικό θρίλερ πάνω στην μετά την 11η Σεπτεμβρίου παγκόσμια (αντι )τρομοκρατική πραγματικότητα, με τον Φίλιπ Σέιμουρ Χόφμαν σε ένα αξέχαστο, συγκινητικό ρόλο, τον προτελευταίο (ακολουθεί το «Hunger Games» ) της σπουδαίας καριέρας του.

 

The Lunchbox
Μια παραμελημένη νεαρή νοικοκυρά, ένας μοναχικός λογιστής στα πρόθυρα της συνταξιοδότησης και ένα μεταλλικό κουτί κολατσιού. Ένα lunchbox το οποίο συνδέει με τυχαίο, αλλά ανατρεπτικό για τη ζωή του καθενός τρόπο δυο τελείως διαφορετικούς ανθρώπους, οι οποίοι προσπαθούν να βρουν μια διέξοδο επικοινωνίας μέσα στη χαοτική καθημερινότητα της Βομβάης. Αλλιώς, η ινδική έκπληξη της «Εβδομάδας Κριτικής» του περσινού φεστιβάλ Κανών και μια από τις πλέον feelgood στιγμές της φετινής κινηματογραφικής σεζόν.

 

Παίζοντας με τη Φωτιά
Η ηθοποιός και σκηνοθέτης («Καντίρ, ένας Αφγανός Οδυσσέας», «Οι Νύμφες του Hindu Kush» ) Αννέτα Παπαθανασίου ταξιδεύει ως την Καμπούλ για να διδάξει την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Με τη διεισδυτική και τολμηρή κάμερά της αποτυπώνει τη ζωή των Αφγανών καλλιτεχνών του θεάτρου οι οποίοι προσπαθούν να συνδυάσουν τον πολιτισμό με τη σκληρή πραγματικότητα που τους περιβάλλει, το θάρρος και το ταλέντο τους, αλλά και το τίμημα το οποίο καλούνται να πληρώσουν.

 

Step up: All in
Στην πέμπτη ταινία του διάσημου street dance franchise, οι all-stars των προηγουμένων Step up αναμετρήσεων συναντιούνται στο φανταχτερό Λας Βέγκας για την «τελική» μονομαχία, η οποία θα ολοκληρώσει την ονειρεμένη, μα κι επίπονη διαδρομή τους προς τη μουσικοχορευτική δόξα.

Κινηματογράφος

Ένας αστυνομικός ερευνά τη δολοφονία της όμορφης Λόρα, όταν ξαφνικά η υποτιθέμενη νεκρή εμφανίζεται μπροστά του. Αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο, υποβλητικό και στιλάτο νουάρ, ένα από τα γοητευτικότερα της κινηματογραφικής ιστορίας. Με Όσκαρ φωτογραφίας και αξέχαστο σάουντρακ.

Ξεκίνησε σαν b movie της σειράς, άλλαξε σκηνοθέτη (ο παραγωγός Ότο Πρέμινγκερ αντικατέστησε τον Ρόμπερτ Μαμούλιαν ) και φινάλε, έφερε σε σύγκρουση όλα τα μέλη της παραγωγής και κατέληξε σε ανεπανάληπτο αριστούργημα.

Τα λιγότερα τα χρωστάει στο μυθιστόρημα της Βέρα ­Κάσπαρι στο οποίο στηρίζεται και του οποίου­ η πλοκή κρύβει μία και μοναδική έκπληξη: ένας αστυνομικός ερευνά τη δολοφονία της όμορφης Λόρα, όταν ξαφνικά η υποτιθέμενη νεκρή εμφανίζεται μπροστά του.

Σαν δεύτερος Χίτσκοκ, ο οποίος δεν διασκεύασε παρά κατ’ εξαίρεση κάποιο σπουδαίο λογοτεχνικό έργο, ο δαιμόνιος Πρέμινγκερ («Ανατομία Ενός Εγκλήματος» ) τύλιξε την ίντριγκα σε μια ονειρική, γοητευτικά υποβλητική­ ατμόσφαιρα, υπογράμμισε τα πολλαπλά υπονοούμενα του καλογραμμένου σεναρίου, το οποίο γράφτηκε και ξαναγράφτηκε αμέτρητες φορές, κι εξάντλησε την ψυχαναλυτική τόλμη­ του αναδεικνύοντας κινηματογραφικά (από την πλανοθεσία, τις σκιές, τα βλέμματα ) τη διφορούμενη, διεστραμμένη φύση των πρωταγωνιστικών χαρακτήρων.

Υπέγραψε έτσι ένα αρχετυπικό φιλμ νουάρ, το οποίο φλερτάρει μυστικιστικά με το σινεμά του φανταστικού, διαθέτει αξέχαστο σάουντρακ (Ντέιβιντ Ράκσιν ) και βραβεύτηκε με Όσκαρ φωτογραφίας.

Α/Μ. ΗΠΑ. 1944. Διάρκεια: 88΄. Διανομή: MIKROKOSMOS

Κινηματογράφος

Είναι μια αντρική ταινία. Παρόλα αυτά την έχω δει πάνω από δεκαπέντε φορές κι «Ας περιμένουν οι γυναίκες». Είναι ο ορισμός της ταινίας, κάτι σαν τον ορισμό του πέναλτι. Φέτος την άκουσα σε σι ντι ταξιδεύοντας με το αυτοκίνητο μέχρι τη Λευκάδα. Ταξίδεψα με ατάκες αντρικές που συχνά πυκνά επικαλούνται φίλοι μου. Είναι η δική τους γλώσσα.

«Με μεθάει ο δρόμος», έχει πει ο σκηνοθέτης της ταινίας Σταύρος Τσιώλης. Κι είναι πραγματικά μια ταινία περιπλάνησης, για μια ζωή στο δρόμο, όπου οι κομπάρσοι γίνονται πρωταγωνιστές. Οι απόλυτα σουρεάλ διάλογοι για την ελληνική καθημερινότητα και μια πραγματικότητα μέσα από τα μάτια τριών παντρεμένων αντρών με τρεις αδελφές. Τρία μπατζανάκια δεμένα με το σκοινί της νεοελληνικής επαρχιώτικης νοοτροπίας.

Μια μικρή ομερτά με τους δικούς της κώδικες επικοινωνίας.

Το 1998 όταν βγήκε στις αίθουσες γελούσες δυνατά με τους χαρακτήρες θεωρώντας ότι ο ευγενής Μιχάλης, ο παοκτσής Πάνος κι ο πασόκος Αντώνης είναι καρικατούρες. Δικαιώθηκαν όμως και μαζί τους κι ο σκηνοθέτης, αφού αποδείχθηκαν πέρα για πέρα αληθινοί και προφητικοί. Αρχικά η ταινία θα ονομαζόταν «Το ιστορικό συνέδριο της Βόλβης» αλλά επικράτησε ο τίτλος «Ας περιμένουν οι γυναίκες» για να λατρευτεί ,κυρίως, από όλους τους άντρες, αρχικά Σαλονικιούς, σαρκάζοντας όλους τους Ελληναράδες που καψουρεύονται, αλλά δεν υποκύπτουν γιατί όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σταύρος Τσιώλης «εκεί που μεγάλωσα εγώ στην Τρίπολη δεν επιτρέπεται στον άντρα να ερωτευθεί και π..χ να διαλύσει την οικογένειά του, πρέπει να είναι ανώτερος.

Με το “είσαι άντρας ρε, ξέχασε την” μεγαλώναμε. Κι αν κάποιος τύχαινε να εκπέσει, του κόβανε την καλημέρα, έπαυε πια να είναι “έμπιστος”. Γιατί οι άνθρωποι δε συγχωρούν όσους από έρωτα εκπέσανε».Για τους Ελληναράδες που τρώνε κοκορέτσι, μαλώνουν για τις ομάδες και τον τόπο καταγωγής τους – υπέρτατη ατάκα –«στην Κασσάνδρα κατουράτε στη Βόλβη την πετάτε. Η Θεσσαλονίκη πρέπει να ανοίξει τελωνείο. Τι γράφει το διαβατήριο σου κύριε, Λακωνία ; Δε μπαίνεις», μα πάνω από όλα για τα κόμματα. Αλήθεια πόσο μπροστά έβλεπε ο Τσιώλης! «Πάνο τι δουλειά έχει το ΠΑΣΟΚ με αισθήματα;»

Για το μεγάλο καημό του Αντώνη που η μάνα του ψήφισε Ν.Δ. –ίσως η καλύτερη ερμηνεία του αδικοχαμένου Σάκη Μπουλά, ο οποίος εκπροσωπεί με το ασύλληπτο τούτο σενάριο και τον ευρηματικό του ρόλο μια ολόκληρη μεταπολιτευτική Ελλάδα, που πρασίνισε φουριόζα, έκανε θελήματα, βόλεψε κόσμο, λειτούργησε σα μικρός Θεός κι ύστερα μαζεύτηκε. Κι ίσως κάποιοι να υπήρξαν ιδεολόγοι κι αισθηματίες μικροπολιτικάντηδες που διόλου δεν επιδίωξαν την κατάντια της Ελλάδας, αλλά φευ πόσο λίγοι στάθηκαν! - Και τι να πούμε άλλωστε για τον Γιάννη Ζουγανέλη και τον Αργύρη Μπακιρτζή… «Σαβούρη γκόμενε, σας μαζέψαμε εδώ χαμουτζήδες και τρώτε το ψωμί του κοσμάκη;».

Η ταινία είναι ένα οδοιπορικό στην ίδια τη ζωή που σε εκπλήσσει. Μια κατηγορία από μόνη της. Δίχως κανένα πλάνο, κανένα σοβαρό ειρμό, μαγεύει με τη φρεσκάδα, τη μεστή απλότητα και την ειλικρίνεια των προθέσεών της.

Είναι ο μπαμπάς μου, ο θείος μου, ο παππούς μου, ο γείτονας, τα στραβά και τα ανάποδά τους.

Είναι οι κατεργάρηδες που τους δικαιολογείς τα πάντα.

Είναι οι κολλητοί μου, που χαζεύω να πετάνε ατάκες από την ταινία –πώς ταιριάζουν οι άτιμες σε κάθε περίσταση- και να λύνονται στα γέλια.

Οι απροστάτευτοι από τον έρωτα , οι ερασιτέχνες.

Η αντρική φιλία που συνήθως βρίζει, κάνει καζούρα, αμήχανη να εκφράσει αυτό που πραγματικά νιώθει, ως μια μορφή ανάστροφου συναισθήματος.

«Καλά ρε πεταμένε, μισή ώρα με έστησες, λαμόγιο, πελοποννησιακή λέρα».

Το λέει σα να θέλει να πει: "Μου έλειψες ρε φίλε…"

  

 

parallaximag.gr

Κινηματογράφος

Meryl Streep και Johnny Depp στο παραμυθένιο «Into the Woods».Alice in Wonderland, Oz the Great and Powerful, Maleficent, η πορεία της Disney στο κόσμο των παραμυθιών μοιάζει σαν τρένο χωρίς φρένα, και γιατί να έχει φρένα άλλωστε αφού το υλικό από το οποίο μπορεί να δανειστεί ιστορίες είναι σχεδόν άπειρο. Αυτή τη φορά, βάση της νέας της ταινίας δεν αποτελεί κάποιο συγκεκριμένο παραμύθι αλλά ένα θεατρικό μιούζικαλ, το οποίο όμως με τη σειρά του μπλέκει πολλές και διάφορες παραμυθένιες ιστορίες.

Το Into the Woods ήταν μια δημιουργία των James Lapine και Stephen Sondheim και ανέβηκε για πρώτη φορά στο San Diego Old Globe Theatre το 1986, ταξιδεύοντας από τότε σε Broadway, West End, μέχρι Λονδίνο.

Οι σκέψεις για τη κινηματογραφική του μεταφορά άρχισαν από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 όταν η Columbia σε συνεργασία με την Jim Henson Productions, με τους τότε παραγωγούς να έχουν ανακοινώσει τον Rob Minkoff για τη θέση του σκηνοθέτη και ένα πλούσιο cast στο οποίο συμμετείχαν μεταξύ των οποίων οι Robin Williams, Steve Martin, Goldie Hawn, Cher και άλλοι.

Επίσημα εκείνη η ταινία δεν ακυρώθηκε παρά δεκαπέντε χρόνια αργότερα, με την Disney να ανακοινώνει το 2012 ότι ο Rob Marshall (Chicago, Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides) θα αναλάβει τη σκηνοθεσία της ταινίας.

Το Into the Woods μας ταξιδεύει σε έναν εναλλακτικό κόσμο όπου μπλέκονται τα παραμύθια των αδερφών Grimm, με τη ταινία να ακολουθεί τους διάσημους χαρακτήρες, όπως η Κοκκινοσκουφίτσα, η Ραπουνζέλ, η Σταχτοπούτα και άλλοι, και το πως η ζωή τους εξελίχτηκε μετά το happy end του παραμυθιού.

Πρωταγωνιστούν οι Meryl Streep, Anna Kendrick, Lilla Crawford, Mackenzie Mauzy, Daniel Huttlestone, James Corden, Emily Blunt, Chris Pine, Tracey Ullman, Christine Baranski, Billy Magnussen και ο Johnny Depp στο ρόλο του κακού λύκου. Το πρώτο trailer που κυκλοφόρησε δε μας δίνει παρά μια πρώτη γεύση από την ατμόσφαιρα και τους χαρακτήρες της ταινίας..

Κινηματογράφος

Με τις «Ιστορίες για Αγρίους από την Αργεντινή θα κάνει πρεμιέρα το επετειακό 20ό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας - Νύχτες Πρεμιέρας, που θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 28 Σεπτεμβρίου.

Tango Films

Η μαύρη κωμωδία του Αργεντινού Νταμιάν Σιφρόν, «Ιστορίες για Αγρίους» (Wild Tales/Relatos Selvajes) που διεκδίκησε το φετινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες, είναι μία συλλογή από έξι φαινομενικά ασύνδετες ιστορίες, οι οποίες όμως βρίσκουν κοινό παρανομαστή στο πώς η σημερινή πραγματικότητα, συχνά, μας καλεί να απευθυνθούμε σε άγρια ένστικτα για να τα βγάλουμε πέρα, αποκαλύπτοντας συγχρόνως μία κοινωνία σε κρίση.

Αγγίζοντας τις έννοιες της απιστίας, της αδικίας, της ανισότητας και τις ακραίες απαιτήσεις της καθημερινότητας, οι ιστορίες του «Ιστορίες για Αγρίους» μιλούν για αυτούς τους ανθρώπους που αποφασίζουν να ξεπεράσουν τα πολιτισμένα όρια συμπεριφοράς, να εκραγούν και να αφεθούν στην αδιαμφισβήτητη ευχαρίστηση της απώλειας ελέγχου.

Οι χαρακτήρες της κάθε ιστορίας πλησιάζουν την τρέλα, πυροδοτούμενοι από συγκεκριμένες καταστάσεις, βρίσκουν ευχαρίστηση σε αυτό και φτάνουν σε μία παρανοϊκή μορφή κάθαρσης.
Την παραγωγή συνυπογράφει ο Πέδρο Αλμοδόβαρ, δίνοντας το δικό του στίγμα και τοποθετώντας τη βάση για μία ταινία γεμάτη παιχνιδιάρικα και μακάβρια ξεσπάσματα.

Το καστ της ταινίας αποτελείται από τους σημαντικότερους Αργεντινούς ηθοποιούς, ανάμεσά τους και ο Ρικάρντο Νταρίν («Εννέα Βασίλισσες» και «Το Μυστικό στα Μάτια της») και η Μαρία Ονέτο («Η Ακέφαλη Γυναίκα»), ενώ τη μουσική υπογράφει ο δύο φορές βραβευμένος με Όσκαρ («Βαβέλ» και «Το Μυστικό του Brokeback Mountain») Γκουστάβο Σανταολάγια.

Η πρεμιέρα της ταινίας «Ιστορίες για Αγρίους» θα γίνει την Τετάρτη 17 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (μόνο με προσκλήσεις), ενώ θα υπάρξει επαναληπτική προβολή της ταινίας, ανοιχτή για το κοινό, στο πλαίσιο του προγράμματος του φεστιβάλ.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ, θα ανακοινωθεί την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου στα www.cinemag.gr & www.aiff.gr.

ΠΡΟΠΩΛΗΣΗ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ & ΚΑΡΤΩΝ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ:
Η προπώληση των καρτών διαρκείας του φεστιβάλ ξεκινά την Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου στις 15:00 το απόγευμα στους κινηματογράφους Οντεόν Όπερα 1 & 2, Ιντεάλ και Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στις 16.00 στους κινηματογράφους Δαναός 1 & 2. Η είσοδος στις προβολές θα γίνεται αυστηρά με την επίδειξη της κάρτας και του μηδενικού εισιτηρίου (απόδειξη αγοράς).
Η προπώληση των μεμονωμένων εισιτηρίων ξεκινά την Τετάρτη 10 Σεπτεμβρίου. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις ώρες και τα σημεία προπώλησης εισιτηρίων θα βρείτε στο: www.aiff.gr

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Για ακόμα μία χρονιά το Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας διατηρεί την τιμή του εισιτηρίου και των καρτών διαρκείας σταθερή.

Εισιτήρια:
Πρωινές προβολές: 4€
Απογευματινές προβολές, πριν τις 19:55: 5€
Βραδινές προβολές, από τις 20.00: 6 €
Κάρτες Διαρκείας:
Κάρτα 10 προβολών: 35€
Κάρτα 20 προβολών: 60€
Κάρτα 25 προβολών: 75€ (στην τιμή περιλαμβάνονται και δύο ατομικές προσκλήσεις για την Τελετή Έναρξης και Λήξης του Φεστιβάλ.)

ΑΝΕΡΓΟΙ:
Για ακόμα μία χρονιά το Διεθνές Φεστιβάλ Κιν/φου της Αθήνας – Νύχτες Πρεμιέρας, επιθυμώντας να στηρίξει τους άμεσα πληγέντες της οικονομικής κρίσης, θα προσφέρει συνολικά 2.000 προσκλήσεις σε κατόχους κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ για ταινίες που θα προβληθούν στο πλαίσιο της φετινής διοργάνωσης.
Κάθε κάτοχος κάρτας ανεργίας ΟΑΕΔ θα έχει το δικαίωμα να παραλάβει μέχρι τέσσερις (4) δωρεάν προσκλήσεις για το φετινό πρόγραμμα του φεστιβάλ, με την επίδειξη ισχύουσας κάρτας.
Προσοχή: Η κάθε πρόσκληση θα αντιστοιχεί σε ένα μηδενικό εισιτήριο και η επιλογή της ταινίας θα γίνεται από τον ίδιο τον κάτοχο της και με βάση τη διαθεσιμότητα.

Η παραλαβή των προσκλήσεων θα γίνει την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου στο Aegean College Omiros Educational Group (Πανεπιστημίου 17, Αθήνα – τηλ: 2103211228), από τις 11.00 έως τις 18.00. Προσκλήσεις θα δοθούν μόνο τη συγκεκριμένη αυτή ημέρα και απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η επίδειξη ισχύουσας κάρτας ανεργίας και αστυνομικής ταυτότητας.

Κινηματογράφος

Καυτή, διασκεδαστική και περιπετειώδης η επόμενη κινηματογραφική εβδομάδα, καθώς ο Γούντι Άλεν ταξιδεύει με ρομαντικές διαθέσεις ως τη νότιο Γαλλία, η Σκάρλετ Γιόχανσον, προικισμένη με υπερφυσικές δυνάμεις, κάνει άνω – κάτω το Παρίσι, ενώ ο Ντάστι, το ιπτάμενο αγωνιστικό, γίνεται… πυροσβέστης.

Μαγεία στο Σεληνόφως
Πιστός στο ετήσιο ραντεβού του, ο Γούντι Άλεν επιστρέφει για να μας ταξιδεύσει αυτή τη φορά στη Γαλλική Ριβιέρα της δεκαετίας του '20 και σε μια ρομαντική κομεντί απόλυτα καλοκαιρινής διάθεσης. Αφηγηματικός οδηγός του, ανάμεσα στις αριστοκρατικές επαύλεις, τα τζαζ μπαρ και τις ξανθιές αμμουδιές της Κυανής Ακτής, ένας Εγγλέζος (Κόλιν Φερθ ) ο οποίος καταφθάνει στη νότιο Γαλλία με μια περίεργη αποστολή: να αποκαλύψει την απάτη που έχει στήσει μια γοητευτική νεαρή (Έμα Στόουν ) σε μια πλούσια οικογένεια Αμερικανών βιομηχάνων, πείθοντάς την ότι είναι ένα χαρισματικό μέντιουμ.

Lucy
Πως σας φαίνεται η Σκάρλετ Γιόχανσον ως εκδικητής χωρίς οίκτο που τα βάζει όχι μόνο με την κινέζικη μαφία, αλλά και με σύσσωμη την παρισινή αστυνομία; Τα 110 εκατομμύρια δολάρια του αμερικανικού box office λένε πως μοιάζει αρκετά πειστική, σε μια (αλά «Nikita Reloaded» ) περιπέτεια φαντασίας του Λικ Μπεσόν («Λεόν», «Το Πέμπτο Στοιχείο» ) στην οποία μια συνηθισμένη κοπέλα μπλέκει άθελά της σε μια υπόθεση μεταφοράς ναρκωτικών και γίνεται ακούσιο πειραματόζωο, αποκτώντας υπερφυσικές δυνάμεις και φονικές διαθέσεις.

Αεροπλάνα 2: Ιπτάμενοι Πυροσβέστες
Αντιμέτωπος με ένα δίλημμα ζωής και καριέρας, ο εναέριος πρωταθλητής Ντάστι αναγκάζεται να αποσυρθεί από τους αγώνες και να «καταλήξει» πυροσβεστικό αεροπλάνο. Παλεύοντας, όμως, ενάντια στις γιγαντιαίες, καταστροφικές πυρκαγιές θα καταλάβει πως αυτή είναι η ευκαιρία του για να μετατραπεί από εφήμερος πρωταθλητής σε πραγματικός ήρωας, στο θεαματικό, τρισδιάστατο και συγκινητικό σίκουελ των περσινών «Αεροπλάνων»

Κινηματογράφος

Όταν πριν περίπου τέσσερεις μήνες έκανε ντεμπούτο το πρώτο trailer της νέας young-adult ταινίας της 20th Century Fox, The Maze Runner, οι εντυπώσεις που άφησε δεν ήταν και οι καλύτερες, όχι τόσο γιατί αυτό καθ’ αυτό το trailer ήταν κακό αλλά γιατί έμοιαζε μία από τα ίδια. Με τη ταινία να βρίσκεται πια λιγότερο από δύο μήνες από τη πρεμιέρα της, έρχεται το νέο trailer να αναπτερώσει τις ελπίδες…

Βασισμένη στο best-seller βιβλίο του James Dashner, η ταινία ξεκινάει με τον νεαρό Thomas να βρίσκεται ξαφνικά μέσα σε ένα ασανσέρ, χωρίς να θυμάται τίποτα για το παρελθόν του εκτός από το όνομά του. Μέχρι που οι πόρτες ανοίγουν και βγαίνει σε ένα μεγάλο ξέφωτο, περιτριγυρισμένο από ψηλούς τοίχους και 60 συνομήλικούς του να τον υποδέχονται. Οι πρώτοι έφτασαν εκεί πριν δύο χρόνια και η μόνη διέξοδος είναι όταν κάθε πρωί ανοίγουν οι πέτρινοι τοίχοι προς έναν γιγαντιαίο και επικίνδυνο λαβύρινθο, από τον οποίον κανείς δεν έχει βγει ζωντανός.

Η έκπληξη έρχεται την επόμενη μέρα, όταν από το ασανσέρ έρχεται η Teresa, το μοναδικό κορίτσι και φέρνει ένα μήνυμα για τον Thomas…

Ίσως το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που έγινε γνωστό και σίγουρα αλλάζει εντελώς τη δυναμική της ταινίας είναι ότι στο Maze Runner δε θα υπάρχει love story (κλαπ κλαπ κλαπ), με τη πλοκή να επικεντρώνεται στους τομείς δράσης και μυστηρίου.

Σκηνοθετεί ο πρωτάρης Wes Ball και πρωταγωνιστούν οι Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Will Poulter, Thomas Brodie-Sangster, Ki Hong Lee, Aml Ameen και η Patricia Clarkson. Η ταινία θα κάνει πρεμιέρα στις 18 Σεπτεμβρίου.

Κινηματογράφος

Μια χορευτική κωμωδία με τον Νικ Φροστ, μια δραμεντί στην οποία πρωταγωνιστούν οι Κλάιβ Όουεν και Ζιλιέτ Μπινός, μια κροατική σάτιρα και μια κεφάτη γαλλική επανέκδοση είναι οι ταινίες που κυκλοφορούν μια μέρα πριν το Δεκαπενταύγουστο στα σινεμά της Αθήνας.

"Θεϊκό Κόλπο"
Κουβανέζικος Έρωτας
Χορευτική κωμωδία, με τον στρουμπουλό Νικ Φροστ ως βασιλιά της σάλσα. Ο Άγγλος κωμικός ερμηνεύει τον Μπρους, έναν μηχανικό που έχει χάσει την πίστη του στην αγάπη και την όρεξη για ζωή και χορό, το εφηβικό του πάθος. Έως ότου εμφανιστεί η Τζούλια, μια όμορφη, αστεία Αμερικανίδα που θα τον αναστατώσει. Αρκεί η βοήθεια της αδελφής του και του θεότρελου φίλου του για να ζωντανέψει το χορευτικό τέρας μέσα του και να ζήσει έναν κουβανέζικο έρωτα;

Λόγια Και Εικόνες
Ρομαντική δραμεντί με τους Κλάιβ Όουεν και Ζιλιέτ Μπινός. Ο πρώτος ερμηνεύει έναν πληθωρικό καθηγητή φιλολογίας, ενώ η δεύτερη μια συνεσταλμένη καθηγήτρια καλών τεχνών. Οι δυο εκ διαμέτρου αντίθετοι επιστήμονες συγκρούονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων τους σε ένα ιδιωτικό κολέγιο. Το φλερτ, όμως, που αρχίζει ανάμεσά τους θα προκαλέσει έναν έντονο ανταγωνισμό τόσο στους ίδιους όσο και στους μαθητές των τάξεών τους καθώς όλοι προσπαθούν να ανακαλύψουν τι είναι πιο ισχυρό… Η δύναμη των εικόνων ή των λέξεων.

Θεϊκό Κόλπο
Κροάτικη κωμωδία που σατιρίζει τον πουριτανισμό της καθολικής εκκλησίας και η οποία απέσπασε ένα από τα βραβεία κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Πρωταγωνιστής είναι ο πατήρ Φαμπιάν, ένας κληρικός που μετατίθεται σε ένα μικρό νησί των Δαλματικών ακτών που μαστίζεται από υπογεννητικότητα. Υπό την απειλή να μειωθεί το καθολικό ποίμνιο του, συλλαμβάνει ένα σατανικό σχέδιο. Με τη βοήθεια του περιπτερά του χωριού τρυπάνε όλα τα προφυλακτικά που είναι προς πώληση, ενώ αργότερα μπαίνει στο κόλπο και ο φαρμακοποιός του χωριού, ο οποίος αντικαθιστά τα αντισυλληπτικά χάπια με βιταμίνες…

Δείπνο Ηλιθίων
Η κλασική πλέον γαλλική κωμωδία του 1998 σε επανέκδοση. Ένας κυνικός εκδότης προσκαλεί στο σπίτι του έναν κακομοίρη, για να τον συνοδεύσει σ' ένα «δείπνο ηλιθίων» που διοργανώνει με τους φίλους του. Μια πρόσκληση, η οποία γυρνά ως μπούμερανγκ εναντίον του, όταν αποδεικνύεται ότι ο καλεσμένος είναι μια αληθινή μηχανή καταστροφής.

Κινηματογράφος

Στην τριακοστή επέτειο του γάμου τους ένα ζευγάρι Βρετανών επιστρέφει στο Παρίσι, την πόλη όπου είχαν περάσει το μήνα του μέλιτος, προσπαθώντας να ανανεώσουν τη σχέση τους. Πικρή κομεντί θεατρικής δομής με ένα σπουδαίο πρωταγωνιστικό δίδυμο. Από τον σκηνοθέτη του «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» και τον σεναριογράφο του «Ωραίο μου Πλυντήριο».

Πώς θα μοιάζει άραγε η κοινή ζωή του Τζέσι και της Σελίν, ηρώων της τριλογίας του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ «Πριν το Ξημέρωμα / το Ηλιοβασίλεμα / τα Μεσάνυχτα» σε μια εικοσαετία από τώρα;
Αυτή των 65άρηδων Νικ και Μεγκ μας δίνει μια ιδέα, καθώς το κινηματογραφικό σαββατοκύριακό τους στη γαλλική πρωτεύουσα προσπαθεί να αποκαλύψει με παρόμοιο τρόπο την ορατή φθορά, τις υπόγειες εντάσεις και την κρυμμένη τρυφερότητα μιας μακροχρόνιας ερωτικής σχέσης.

Μιας συμβίωσης η οποία μετρά 30 χρόνια και στην επέτειό της οι σύζυγοι αποφασίζουν να επιστρέψουν στο Παρίσι, εκεί όπου είχαν περάσει το μήνα του μέλιτος. Καθηγητής Φιλοσοφίας στο πανεπιστήμιο εκείνος κι εκπαιδευτικός εκείνη, κατορθώνουν έπειτα από καιρό­ να απαλλαγούν από τη φροντίδα του μοναχογιού τους και ξεκινούν για τον απόλυτο ρομαντικό προορισμό με σκοπό να αναθερμάνουν τη ­σχέση τους. Λογοτέχνης και σεναριογράφος, ο υποψήφιος για Όσκαρ Χανίφ Κιουρέισι («Ωραίο μου Πλυντήριο», «Ο Σάμι και η Ρόζι Κάνουν Έρωτα» ) έχει εξερευνήσει με πολλούς τρόπους θέματα κοινωνικών αντιθέσεων, εθνικής και σεξουαλικής ταυτότητας, ενηλικίωσης, οικογενειακών σχέσεων.

Συνεργαζόμενος για τέταρτη φορά ( «Η Μητέρα», «Venus» και η τηλεοπτική μίνι σειρά «The Buddha of Suburbia» ) με τον σκηνοθέτη του «Μια Βραδιά στο Νότινγκ Χιλ» Ρότζερ Μίτσελ, του παραδίδει εδώ μια επώδυνων διαπιστώσεων κομεντί δωματίου, η οποία διαθέτει (βιτριολικό ) χιούμορ και (αιχμηρή ) κομψότητα έτσι όπως έχει στηθεί σαν ένα γενναιόδωρο προς τους ερμηνευτές θεατρικό έργο.

Με σεκάνς-βινιέ­τες, αρχής γενομένης από μια διασκεδαστική αλλαγή ξενοδοχείου, το «Σαββατοκύριακο στο Παρίσι» εναλλάσσει ρυθμικά –αν και όχι πάντα επιτυχημένα– ανάλαφρο και δραματικό ύφος ενώ παρακολουθεί το αξιο­πρεπές, σχεδόν υπερήλικο ζευγάρι να «δραπετεύει» από ένα ακριβό εστιατόριο χωρίς να πληρώσει το λογαριασμό, να προσπαθεί να κάνει έρωτα, να ανταλλάσσει ευφυείς ατάκες και να διαπληκτίζεται εντονότατα καθώς θυμάται απωθημένα και τραύματα του παρελθόντος.

Στην προσπάθειά του να αποτυπώσει μια σχέση ζωής «ως έχει», χωρίς ωραιοποιήσεις ή πικρόχολη γραφικότητα, ο Κιουρέισι καταφεύγει σε μια θεατρικού τύπου δραματουργία, βασισμένη σχεδόν αποκλειστικά στην εξομολογητική πρόζα.

Οι δύο σπουδαίοι ηθοποιοί (ο οσκαρικός Τζιμ Μπρόουντμπεντ και η πολυβραβευμένη στη σκηνή Λίντσεϊ Ντάνκαν ) της δίνουν όσο περισσότερο νεύρο­ και συναίσθημα μπορούν, είναι όμως εκείνες οι άλλες στιγμές –των σιωπών, των βλεμμάτων και των χειρονομιών– που προσδίδουν αλήθεια και λυτρωτικό πόνο στο πιπεράτο δράμα.

Η διακριτική κάμερα του Ρότζερ Μίτσελ, ο οποίος αποφεύγει σοφά κάθε κοινότοπο φολκλόρ, βοηθά την αφηγηματική ρευστότητα, παρασυρμένη από μελωδίες του Κλοντ Ντεμπισί, του Μπομπ Ντίλαν και του Νικ Ντρέικ. Στο τέλος, μάλιστα, σηκώνεται κι εκείνη να χορέψει μαζί με τους πρωταγωνιστές το χορό μάντισον από τη «Χωριστή Συμμορία» του Ζαν-Λικ Γκοντάρ, μια συγκινητική σκηνή σινεφίλ ανθολογίας.

Κινηματογράφος

Ένας καθηγητής φιλολογίας και μια καθηγήτρια καλών τεχνών συγκρούονται κατά την διάρκεια των μαθημάτων τους σε ένα ιδιωτικό κολλέγιο. Το φλερτ που αρχίζει ανάμεσά τους θα προκαλέσει έντονο ανταγωνισμό τόσο ανάμεσα στους ίδιους όσο και στους μαθητές των τάξεών τους, καθώς όλοι προσπαθούν να ανακαλύψουν τι είναι πιο ισχυρό… Η δύναμη των εικόνων ή των λέξεων.

 Ο βραβευμένος με Χρυσή Σφαίρα, Κλάιβ Όουεν (“ΕΞ ΕΠΑΦΗΣ”), και η βραβευμένη με Όσκαρ, Ζιλιέτ Μπινός (“Ο ΑΓΓΛΟΣ ΑΣΘΕΝΗΣ”), είναι οι πρωταγωνιστές της ρομαντικής κομεντί, σε σκηνοθεσία του Φρεντ Σεπισί.

“Πλούσιο, πρωτότυπο, έξυπνο και συγκλονιστικό” είναι τα επίθετα που χρησιμοποιεί ο σκηνοθέτης της ταινίας, Φρεντ Σεπισί, για να χαρακτηρίσει το σενάριο της ταινίας. “Δεν πρόκειται για μια ταινία που απλώς αναφέρεται στην τέχνη… Το “ΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΙΚΟΝΕΣ” βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις δυσκολίες, σωματικές και ψυχολογικές, που βιώνουν δύο άνθρωποι στη ζωή τους, και την καταπολέμηση αυτών μέσω της αλληλοϋποστήριξης και της ιδιαίτερης σχέσης που χτίζουν μεταξύ τους”, συνεχίζει. “Μου αρέσει ιδιαίτερα το κεντρικό θέμα της ταινίας: η σχέση και αλληλεπίδραση των λέξεων και των εικόνων”, δηλώνει η πρωταγωνίστρια της ταινίας, Ζιλιέτ Μπινός.

Ο ρόλος της αποτέλεσε πρόκληση για την ίδια, αφού έπρεπε να εκτελέσει καθήκοντα καλλιτέχνη εκτός από ηθοποιού. Σύμφωνα με τον Σεπισί τα εκτέλεσε με επιτυχία! “Σταθήκαμε τυχεροί γιατί η Ζιλιέτ έχει έμφυτο ταλέντο στη ζωγραφική…”.

 

“…Συχνά, αισθανόμουν σαν να παίζω σε θεατρικό έργο λόγω της τόσο προσεγμένης γλώσσας που χρησιμοποιείται”, δηλώνει ο πρωταγωνιστής της ταινίας, Κλάιβ Όουεν. “Ο δυναμικός ρόλος του λόγου στην ταινία ήταν ένα από τα κύρια κίνητρα που με ώθησαν στο να συμμετάσχω. Κάποιες ταινίες είναι πιο συμβολικές κι εξυψώνουν περισσότερο τις εικόνες, αλλά σε αυτήν την ταινία, και τα λόγια και οι εικόνες έχουν εξίσου σημαντικό ρόλο”.

 

“Δεν υπήρχαν πιο κατάλληλοι ηθοποιοί από τους Μπινός και Όουεν για να πρωταγωνιστήσουν σε αυτήν την ταινία…”, παραδέχεται ο Σεπισί. “Η Ζιλιέτ είναι τόσο δημιουργική και ο Κλάιβ είναι πάντοτε καλά προετοιμασμένος…”, συνεχίζει και σχολιάζει θετικά τη μοναδική χημεία που ανέπτυξαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. Παράλληλα, η Μπινός περιγράφει τη συνεργασία της με τον Όουεν ως “χρυσή”.

 

Σκηνοθεσία: Φρεντ Σεπισί

Πρωταγωνιστούν: Ζιλιέτ Μπινός, Κλάιβ Όουεν

 

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin