Ιουνίου 24, 2018

Κινηματογράφος

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου 
Η χλιδάτη ηθοποιός του Χόλιγουντ Μακαρένα Γρανάδα καλείται να επιστρέψει στην Ισπανία για τις ανάγκες των γυρισμάτων μιας επικής κινηματογραφικής παραγωγής που επιφυλάσσει εκπλήξεις για εκείνη και το συνεργείο. Εντυπωσιακά σκηνικά και κουστούμια που οφείλονται στην τελειομανία του οσκαρικού Τρουέμπα, το σενάριο χάνει όμως γρήγορα την κατεύθυνσή του, βασισμένο σε μια εξαιρετικά αδύναμη πλοκή.

Ο Φερνάντο Τρουέμπα επιστρέφει στο «Κορίτσι των Ονείρων μου» (1999 ) για να γυρίσει την κινηματογραφική του συνέχεια «Η Βασίλισσα της Ισπανίας». Η πλειονότητα του καστ επανέρχεται, τα δεδομένα όμως έχουν αλλάξει. Το ιστορικό πλαίσιο μεταφέρεται στη φασιστική Ισπανία του Φράνκο, όπου η χλιδάτη πλέον ηθοποιός του Χόλιγουντ Μακαρένα Γρανάδα καλείται να επιστρέψει για τις ανάγκες των γυρισμάτων μιας επικής κινηματογραφικής παραγωγής.
Η προσοχή τού βραβευμένου με ξενόγλωσσο Όσκαρ για το «Belle Epoque» Τρουέμπα στις λεπτομέρειες των σκηνικών και των κουστουμιών εξασφαλίζει μια εντυπωσιακή εικαστική αναπαράσταση της περιόδου, ενώ η Πενέλοπε Κρουζ δεν δυσκολεύεται να φέρει τον αέρα της σταρ στον ρόλο και να κυριαρχήσει με διαφορά στην ταινία. Το σενάριο όμως χάνει την κατεύθυνσή του όταν επιχειρεί να απεικονίσει βεβιασμένα τόσο το «βαρύ» πολιτικό φόντο όσο και την αλλοπρόσαλλη καθημερινότητα ενός πολυέξοδου γυρίσματος με φαντασμένους σταρ, με τις όποιες­ αστείες στιγμές να αγνοούνται ακόμη.

Έτσι η πλοκή αποδυναμώνεται και ο φιλμικός χρόνος επιμηκύνεται, μέχρι το –απόλυτα προβλέψιμο– τέλος των περιπετειών των σινεφίλ ηρώων.

Κινηματογράφος

Η Οσκαρική ηθοποιός μεταμορφώνεται σε πανκιό, δασκάλα και άστεγο σε ένα ρεσιτάλ βιντεο-μεταμορφώσεων στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.
Σαν ηρωίδα του Τζέιμς Τζάρμους, η Κέιτ Μπλάνσετ εικονοποιεί την πανκ

Σύμφωνοι, δεν έρχεται «ζωντανά» αλλά ακόμη και ως βιντεο-εγκατάσταση, η Κέιτ Μπλάνσετ παραμένει αυτό που λέμε «θεά». Λατρεμένη ηθοποιός, με ερμηνευτικές ικανότητες χαμαιλέοντα, η οσκαρική Αυσταλή μεταμορφώνεται μοναδικά σε δεκατρείς προσωπικότητες και, ταυτόχρονα, ενσαρκώνει δεκατρία καλλιτεχνικά κινήματα – από το φουτουρισμό και τον ντανταϊσμό μέχρι το Δόγμα ’95.

Θέλετε δυο-τρία παραδείγματα; Ως δασκάλα, η Μπλάνσετ μαθαίνει σε παιδιά του δημοτικού πως στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση. Ως τηλεοπτική παρουσιάστρια, ξεκινά το δελτίο ειδήσεων λέγοντας πως όλη η τέχνη είναι ένα ψέμα. Ως άστεγος, κουβαλά τα λιγοστά του υπάρχοντα μες στα ερείπια και ουρλιάζει τις ρήσεις του Λούτσιο Φοντάνα περί arte povera. Όλα αυτά, στην περίφημη εγκατάσταση του Γερμανού εικαστικού και κινηματογραφιστή Γιούλιαν Ρόζεφελντ Μανιφέστο.


Όπως μας ενημερώνει και το Φεστιβάλ Αθηνών, «με αυτήν την κινηματογραφική εγκατάσταση που προβάλλεται σε δεκατρείς γιγαντοοθόνες, ο Ρόζεφελντ αποτίνει φόρο τιμής στα καλλιτεχνικά μανιφέστα του 20ού αιώνα. Οι θέσεις ρευμάτων όπως ο Φουτουρισμός, το Νταντά, η Ποπ Αρτ, το Fluxus, αλλά και το Δόγμα 95 του Λαρς φον Τρίερ, όπως και οι Χρυσοί Κανόνες της Κινηματογράφησης του Τζιμ Τζάρμους επανερμηνεύονται με τη μορφή μονολόγων από την Καίητ Μπλάνσετ.

Η βραβευμένη Αυστραλή ηθοποιός ενσαρκώνει το μανιφέστο-κολάζ υποδυόμενη δεκατρείς διαφορετικούς ρόλους, μεταξύ αυτών μια χορογράφο, μια δασκάλα, μια εργάτρια, μια χρηματίστρια και έναν άστεγο. Η ταινία αποκαλύπτει τόσο την επιτελεστική διάσταση όσο και την πολιτική σημασία των συγκεκριμένων διακηρύξεων, ενώ συγχρόνως θέτει υπό συζήτηση τον ρόλο των καλλιτεχνών σήμερα. Έργα του Ρόζεφελντ περιλαμβάνονται στις συλλογές των σημαντικότερων μουσείων του κόσμου».

Στην Πειραιώς 260, ως 19 Ιουλίου. Εισιτήριο: 5€. Με την αγορά του εισιτηρίου για την έκθεση μπορείτε να την επισκεφθείτε οποιαδήποτε ημερομηνία θέλετε από 05/06 ως 17/07 από τις 19:00 ως 23:00.

 

Κινηματογράφος

 Μετά από μία θριαμβευτική χρονιά, η σπουδαία και γοητευτική ηθοποιός Ιζαμπέλ Ιπέρ πρωταγωνιστεί στη καινούργια ρομαντική κομεντί του Βέλγου σκηνοθέτη Μπάβο Ντεφούρν, την οποία “ντύνουν” οι μελωδίες των Pink Martini.

Έχοντας επανειλημμένα αποδείξει πως μπορεί να αντεπεξέλθει­ σε κάθε ερμηνευτική πρόκληση­, η Ιζαμπέλ Ιπέρ δεν έχει, φυσικά­, πρόβλημα να υποδυθεί μια τραγουδίστρια η οποία είχε συμμετάσχει στο διαγωνισμό της Eurovision πριν από πολλά χρόνια και τώρα εργάζεται, χωρίς να την αναγνωρίζει κανείς, σε ένα εργοστάσιο συσκευασίας φαγητού­. Ένας νεαρός συνάδελφός της όμως καταλαβαίνει πως η Λιλιάν είναι η Λορά, το ίνδαλμα του πατέρα του. Τη γνωρίζει, την ερωτεύεται και προσπαθεί να την πείσει να επιστρέψει στο τραγούδι.


Η δεύτερη ταινία του Βέλγου μικρομηκά Μπαβό Ντεφίρν είναι μια παλιομοδίτικη, περιορισμένου βεληνεκούς ρομαντική κομεντί πάνω­ σε μια «ανορθόδοξη» ερωτική ­σχέση. Η χαριτωμένη ιστορία χτίζεται μεθοδικά, στο πλαίσιο μιας δοκιμασμένης συνταγής, και η αισιόδοξη πλευρά της δεν ανεβάζει τον κινηματογραφικό δείκτη σακχάρου σε επικίνδυνα επίπεδα. Είναι φανερό όμως πως δεν αξιοποιούνται όλες οι σεναριακές δυνατότητες αυτού του μελωδικού love story (όπως η παρουσία του πρώην συζύγου της Λορά ), το οποίο μάλλον θα περνούσε απαρατήρητο χωρίς τη χαρισματική παρουσία της αστείας, δυναμικής και την ίδια στιγμή μελαγχολικής Ιζαμπέλ Ιπέρ.

 

 

Κινηματογράφος

Τα θερινά σινεμά άνοιξαν! Δείτε την αναλυτική λίστα των αιθουσών
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλου

«Στην Παγίδα του Νόμου»
Από μικροί ξέρουμε ότι το καλοκαίρι ξεκινάει ανεπίσημα όταν ανοίγουν οι πρώτοι θερινοί κινηματογράφοι και αρχίζουμε να μετράμε τα... παγωτά. Η αγαπημένη κινηματογραφική συνήθεια των Αθηναίων επιστρέφει, καθώς τα περισσότερα θερινά ανοίγουν τους κήπους και τις ταράτσες τους για να προβάλουν νέες αλλά και παλιές αγαπημένες ταινίες σε αποκατεστημένη κόπια. Πρώτη επανέκδοση για φέτος το «Στην Παγίδα του Νόμου», μία από τις διασημότερες ταινίες του Τζιμ Τζάρμους. Στην ασπρόμαυρη δραμεντί ο Αμερικανός ευρηματικός δημιουργός φτιά­χνει μια ξεχωριστή παρέα... αποτυχημένων, που αποτελείται από τον Τζον Λούρι, τον διάσημο crooner τραγουδιστή Τομ Γουέιτς και τον πάντα ξεκαρδιστικό Ρομπέρτο Μπενίνι.

Η νέα άφιξη αυτήν τη σεζόν είναι η Αίγλη στη Λ. Πεντέλης, που εμπλουτίζει την πιάτσα του Χαλανδρίου.
Δείτε ποιοι θερινοί κινηματογράφοι έχουν ήδη ανοίξει:
Αβάνα - Λεωφ. Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3
Αελλώ - Ελ. Βενιζέλου 12, Ραφήνα
Αελλώ Cinemax-Cyta - Πατησίων 140
Αθηναία - Χάρητος 50, Κολωνάκι
Αίγλη - Λ. Πεντέλης 100, Χαλάνδρι
Αίγλη Ζαππείου - Κήπος Ζαππείου (είσ. από Βασ. Όλγας )
Ακτή - Θησέως & Αιόλου, Βουλιαγμένη
Αλεξάνδρα - Ηρ. Πολυτεχνείου 27, Κάτω Χαλάνδρι
Αλέκα (Δημ. Κιν/φος ) - 3ης Ορ. Ταξιαρχίας 13, πλ. Αλεξανδρή, Ζωγράφου
Άλσος - Δεκελείας 152, Ν. Φιλαδέλφεια
Αλόμα - Μ. Γερουλάνου 103 & Πόντου 39, Αργυρούπολη
Αμαρυλλίς Αγ. Ιωάννου 2, Αγ. Παρασκευή
Αμίκο - Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάνδρι
Αμύντας - Κων/πόλεως 16, Υμηττός
Άνοιξις - Ευρυπίδου 19, Ν. Ηράκλειο
Αρκαδία - Καραολή Δημητρίου 32 & Φορμίωνος 222, Πάρκο Βύρωνα
Άρτεμις (Δημ. Κιν/φος ) - Νευροκοπίου 2-4 (παραπλεύρως Κέντρου Νεότητας ), Παπάγου
Αστέρι - Φιλοκτήτου 86 & Νέστορος (Εμπορικό κέντρο Ιλίου ), Ίλιον
Βάρκιζα - Θάσου 22, Βάρκιζα
Βοξ - Πλατεία Εξαρχείων
Γαλάτσι - Άλσος Βεΐκου
Δεξαμενή - Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι
Διονυσία - Λ. Συγγρού 286 & Μυκηνών 2, Καλλιθέα
Εκράν - Ζωοδ. Πηγής & Αγαθίου, Νεάπολη
Ελληνίς Cinemax - Λ. Κηφισίας 29, Αμπελόκηποι
Ζέφυρος - Τρώων 36, Άνω Πετράλωνα
Θησείον - Απ. Παύλου 7, Θησείο
Κήπος - Θερμοπυλών 49 & Κνωσού, Μοσχάτο


Κοράλι Cinemax - Αφροδίτης & Ιθάκης, Σαρωνίδα
Λαΐς (Ταινιοθήκη της Ελλάδος ) - Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου
Λάουρα - Φορμίωνος & Νικηφορίδη 24, Νέο Παγκράτι
Λιλά - Νάξου 115, Αγ. Λουκάς, Πατήσια
Μίμης Φωτόπουλος (Δημ. Κιν/φος ) - Αγ. Κων/νου 40 (δίπλα στο Αίθριο ), Μαρούσι
Μπομπονιέρα Digital Cinema - Παπαδιαμάντη 12, Κηφισιά
Παναθήναια - Μαυρομιχάλη 165, Αμπελόκηποι
Ρία - Αφροδίτης 8, Βάρκιζα
Ριβιέρα - Βαλτετσίου 46, Εξάρχεια
Σινέ Αργυρούπολη - Κύπρου 68 & Δωδεκανήσου, Αργυρούπολη
Σινέ Γέρακας (Δημ. Κιν/φος ) - Μιλτιάδου & Γαργηττού (δίπλα στο κολυμβητήριο ), Γέρακας
Σινέ Παλήνη - Ελ. Βενιζέλου 3 & Λεωφ. Μαραθώνος
Σινέ Πετρούπολις (Δημ. Κιν/φος ) - 25ης Μαρτίου 168, Πετρούπολη
Σινέ Φλοίσβος - Πάρκο Φλοίσβου Π. Φαλήρου (πλησίον Μαρίνας )
Σπόρτινγκ - Κ. Παλαιολόγου 18, Ν. Σμύρνη
Τρία Αστέρια - Λ. Ηρακλείου 386, Ν. Ηράκλειο
Φιλίπ - Ελ. Βενιζέλου 40, Ν. Σμύρνη
Φλέρυ - Σκίπη 5-7 & Θησέως, Καλλιθέα
Χλόη - Κασαβέτη 17, Κηφισιά
Σινέ Νίκαια - Θηβών 245, Νίκαια (Πολυχώρος «Μάνος Λοϊζος» )
Σινέ Παράδεισος - Αγ. Γεωργίου & Ζάππα 4, Κορυδαλλός
Σινέ Σελήνη - Αγ. Νικολάου 17 & Πανθέας, Σελήνια Σαλαμίνας
Σίσσυ - Λ. Μαραθώνος 36, Ν. Μάκρη
Τα Χρόνια της Αθωότητας - Λεωφ. Σουνίου (έναντι ΟΤΕ ), Λαύριο
Ωρωπός - Πινδάρου 5, Σκάλα Ωρωπού
Cine Βοτσαλάκια - Πλαζ Βοτσαλάκια (Δημοτικό Κολυμβητήριο Πειραιά )
Cine Ψυχικό - Κηφισίας 290 & Παρίτση 2, Φάρος Ψυχικού
Cine Paris - Κυδαθηναίων 22, Πλάκα
Mariel - Λ. Μαρκοπούλου 39, Πόρτο Ράφτη
Odeon Escape - Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον
Smart Cinema - Εμπορικό κέντρο Smart Park, Σπάτα
Ster Cool Τύμβος - Δημοσθένους 8, Παραλία Μαραθώνα
Village Renti Summer - Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Αγ. Ιωάννης Ρέντη

Δείτε ανάλυτικά το πρόγραμμα κάθε κινηματογράφου.

Κινηματογράφος

Πέντε ζευγάρια, εν μέσω ενός καυτού καλοκαιριού στη Μαδρίτη, έρχονται αντιμέτωπα με τις σεξουαλικές τους ιδιαιτερότητες στην ισπανική διασκευή της αυστραλιανής κωμικής έκπληξης της περσινής χρονιάς «Μαζί σου κι ας Πεθάνω». Ο νεαρός σκηνοθέτης/ηθοποιός Πάκο Λεόν προσπαθεί να εμπλουτίσει ανεπιτυχώς μια έξυπνη κινηματογραφική ιδέα, που έχει να κάνει με τις πολλαπλές όψεις της ερωτικής επιθυμίας, με τη μεσογειακή υπερβολή και την αλμοδοβαρική εξτραβαγκάντζα.

Είπαμε ότι ο σεξουαλικός παράγοντας είναι η κύρια αιτία των ανθρώπινων νευρώσεων, σύμφωνα με τις φροϊδικές θεωρίες, αλλά εδώ ο Ισπανός Πάκο Λεόν το παρατραβάει...

Η διασκευή του στην αυστραλιανή κωμική έκπληξη της περσινής χρονιάς «Μαζί σου κι ας Πεθάνω» προσπαθεί να εμπλουτίσει ανεπιτυχώς μια έξυπνη κινηματογραφική ιδέα, η οποία αφορά τις πολλαπλές όψεις της ερωτικής επιθυμίας, με τη μεσογειακή υπερβολή και την αλμοδοβαρική εξτραβαγκάντζα. Μπορεί οι ιστορίες πέντε ζευγαριών Ισπανών που έρχονται αντιμέτωποι με τις σεξουαλικές ιδιαιτερότητές τους να βγάζουν γέλιο σε κάποιες στιγμές, αλλά από ένα σημείο και μετά η επανάληψη και η αναγκαστική διόγκωση κάθε λογής παρεξηγήσεων μοιάζουν αναπόφευκτες. Οι kinky Μαδριλένοι μένουν γρήγορα γυμνοί από γνησιότητα και μασκαρεύουν τη σεναριακή ένδεια με ανεκδοτολογικά ψιμύθια.

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 

Σε μια καλοκαιρινή Αθήνα ο άφραγκος μουσικός Νίκος καλεί την πρώην κοπέλα του Σοφία να περάσουν μαζί μερικές ημέρες σε μια άδεια βίλα την οποία έχει αναλάβει να προσέχει. Γρήγορα οι ερωτικές αντιζηλίες θα βγουν στην επιφάνεια και η μάχη των δύο φύλων θα πάρει φωτιά. Βραβεία στα φεστιβάλ Λοκάρνο και Θεσσαλονίκης για μια μεταμοντέρνα χαριτωμένη, σινεφίλ και παιχνιδιάρικη, άλλο τόσο εσωστρεφή κι εξυπνακίστικη κομεντί πάνω στις σύγχρονες ερωτικές σχέσεις.

«Ξέρω πως αν πάω σήμερα τη βόλτα μου, θα την πετύχω. Δεν ξέρω όμως αν θέλω να την πετύχω. Ξέρω όμως ότι θα πάω». Ο Νίκος και η Σοφία­ είναι ένα νεαρό ερωτευμένο­ ζευγάρι το οποίο πρωταγωνιστεί στο οκτάλεπτο «Ο Έλβις Είναι Νεκρός» (2013 ) και, με φόντο τη σύγχρονη Αθήνα, προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα συναισθήματά­ του.

Τακτοποιούνται όμως τα ερωτικά συναισθήματα και πώς μπορεί να τα διαχειριστεί μια εξωστρεφής, μπερδεμένη, θαρραλέα μα και άλλο τόσο φοβισμένη νέα γενιά; Ο Στέργιος Πάσχος συναντά ξανά­ τους χωρισμένους ήρωες της μικρού μήκους του έπειτα από τρία χρόνια.

Σε μια καλοκαιρινή Αθήνα ο Νίκος, ακόμη άφραγκος μουσικός, προτείνει στην πρώην του, τη Σοφία, να περάσουν μαζί μερικές ημέρες σε μια άδεια βίλα την οποία έχει αναλάβει να προσέχει στα βόρεια προάστια. Με το που καταφθάνει εκείνη οι ερωτικές αντιζηλίες δεν αργούν να βγουν στην επιφάνεια και η μάχη των δύο φύλων παίρνει φωτιά: αποφασισμένος να μάθει γιατί τον χώρισε, την κλειδώνει στο στούντιο ηχογράφησης του σπιτιού μέχρι να του τα εξηγήσει όλα αναλυτικά.

Αναμφίβολα ταλαντούχος, ο Πάσχος υιοθετεί μια «πολυπρισματική» σκηνοθετική προσέγγιση, που προσπαθεί να αποδώσει την αντιφατική συναισθηματική κατάσταση των ηρώων. Ο καταιγιστικός λόγος απέναντι στη γλώσσα των σωμάτων, ο εγκλεισμός στην καρδιά μιας μεγαλούπολης, ρεαλισμός και την ίδια στιγμή αποστασιοποίηση, ο Νίκος Νικολαΐδης (στο σπίτι του οποίου έχουν γίνει τα γυρίσματα ) και η νουβέλ βαγκ αγκαλιά. Ήδη από τον τίτλο, το «Άφτερλωβ» φιλοδοξεί να γίνει το μεταμοντέρνο love story-μανιφέστο της γενιάς των ’10s, ανάλαφρα χαριτωμένο και υπόκωφα μελαγχολικό.


Διαθέτει μια σινεφίλ ευστροφία που του χαρίζει φρεσκάδα και δύο πρωταγωνιστές –με credit συνσεναριογράφου– που ζουν παθιασμένα τους ρόλους τους. Ρόλους που από ένα σημείο και μετά παγιδεύονται στην επανάληψη, στην αυτοαναφορικότητα και στους υστερικά ατακαδόρικους διαλόγους, ιδανικοί εκφραστές μιας τολμηρής όσο κι εξυπνακίστικης ταινίας που βραβεύτηκε στα φεστιβάλ Λοκάρνο και Θεσσαλονίκης και θα βρει πολλούς φαν ανάμεσα στους νεαρούς κινηματογραφόφιλους.

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 

Μετακομίζοντας στο Μπρούκλιν, ο Τζέικ γίνεται φίλος με τον Τόνι, γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του. Μετά το θάνατο του τελευταίου όμως οι οικονομικές διαφορές των γονιών τους θα ξεκινήσουν μια αντιπαράθεση που θα ταράξει τη φιλία τους, σε μια συναισθηματικά ρεαλιστική, ζεστή και ειλικρινή απέναντι στους χαρακτήρες της ιστορία ενηλικίωσης με κοινωνικές ευαισθησίες.

Θα μπορούσαμε να πούμε πως ο Άιρα Σακς γυρίζει ταινίες συναισθηματικού ρεαλισμού. Δράματα χαρακτήρων δηλαδή, συνήθως ανάλαφρα και με γουντιαλενικό άρωμα, τα οποία περιστρέφονται συχνά γύρω από θέματα αναζήτησης ταυτότητας και αποτυπώνουν με μια χαλαρή­ ειλικρίνεια τον περίπλοκο συναισθηματικό κόσμο των ηρώων. Έχει μάλιστα μια ιδιαίτερη κινηματογραφική σχέση με τη χώρα μας. Ο Χρήστος Κωνσταντακόπουλος της Faliro House έχει κάνει παραγωγή στις τελευταίες δύο ταινίες του, με τον Θύμιο Μπακατάκη του «Αστακού» να είναι διευθυντής φωτογραφίας στο «Keep the Lights on» (2012 ) και τον Χρήστο Βουδούρη του «Πριν τα Μεσάνυχτα» στο «Η Αγάπη Είναι Παράξενη» (2014 ).
Περισσότερο από την Ελλάδα όμως, ο Σακς έχει στενή σχέση με τη Νέα Υόρκη, όπου εγκαταστάθηκε πριν από τρεις δεκαετίες και αποτελεί το φυσικό ντεκόρ των πιο πρόσφατων ταινιών του. όπως και των «Μικρών Κυρίων». Μετά το θάνατο του παππού του ο μικρός Τζέικ μετακομίζει από το Μανχάταν στο Μπρούκλιν. Εκεί γνωρίζει τον Τόνι, τον συνομήλικο γιο της γυναίκας που νοικιάζει το μαγαζί του παππού του, με τον οποίο γίνονται στενοί φίλοι. Οι γονείς του Τζέικ όμως θέλουν να δια­πραγματευτούν με τη Λίονορ, τη μητέρα του Τόνι, το νοίκι του μαγαζιού, του οποίου τη χρήση φαίνεται πως ο παππούς είχε παραχωρήσει σε εκείνη δωρεάν.
Αυτό θα γίνει η αφορμή να ξεκινήσει μια αντιπαράθεση που θα ταράξει τη φιλία των δύο εφήβων, την οποία ο Σακς περιγράφει με έναν casual τρόπο που τονίζει τις μικρές λεπτομέρειες, τις χαλαρές στιγμές και τα αθώα συναισθήματά της, τα οποία αγγίζουν αυτά μιας­ ερωτικής σχέσης. Παράλληλα αυτή η τρυφερή μελέτη χαρακτήρων αποτυπώνει με εξίσου δια­κριτικές πινελιές έναν κόσμο πολύ πιο προσγειωμένο στην καθημερινότητα των ενηλίκων, που από το εμπόριο μέχρι την καλλιτεχνία (ο πατέρας του Τζέικ είναι ηθοποιός ) είναι άρρηκτα δεμένος με τα υλικά αγαθά και τις οικονομικές εξαρτήσεις.

Χωρίς εξάρσεις και μελοδραματισμούς, οι «Μικροί Κύριοι» ακολουθούν μια συνηθισμένη, σχεδόν κοινότοπη ιστορία αντρικής φιλίας κι ενηλικίωσης και, φωτίζοντας με κομψό τρόπο τις φευγαλέα πολύτιμες στιγμές της (απαρατήρητες στο παρόν, σημεία αναφοράς για τις μελλοντικές αναμνήσεις ), την κάνουν ξεχωριστή. τόσο συναισθηματικά όσο και κινηματογραφικά. Οι αναφορές στον «Γλάρο» του Άντον Τσέχοφ και –μέσω του τίτλου– στους «Μικρούς κυρίους» της Λουίζα Μέι Άλκοτ είναι ενδεικτικές του κομψού τρόπου με τον οποίο η ταινία αναφέρεται στο χάσμα των γενεών και στις σχέσεις προσδοκίας και διάψευσης στη ζωή, η οποία είναι τελικά αυτή που θα δώσει με το πέρασμα του χρόνου στα πάντα (συναισθήματα, ελπίδες, απογοητεύσεις... ) τη σωστή τους διάσταση.

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση 

Αφού συμμαχήσει με σκοτεινές μαγικές δυνάμεις και σκοτώσει τον αδερφό του και βασιλιά Ούθερ, ο αδίστακτος Βόρτιγκεν ανεβαίνει στο θρόνο της Αγγλίας. Ξέρει όμως πως ο γιος του Ούθερ, που είναι ακόμη ζωντανός, θα επιστρέψει για να τραβήξει το μυθικό σπαθί Εξκάλιμπερ από το βράχο και να τον εκδικηθεί. Βιντεοκλιπίστικη, χαβαλετζίδικη και προβλέψιμη μεταμοντέρνα διασκευή της αρχής του μύθου των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης.

Μετά την αποφασιστική τελευταία μάχη της ταινίας, στον επινίκιο επίλογό της ο Αρθούρος ολοκληρώνει την κατασκευή ενός γιγάντιου τραπεζιού στη μεγάλη σάλα του Κάμελοτ. Προφανώς, λοιπόν, ο θρύλος των Ιπποτών της Στρογγυλής Τραπέζης θα λάμψει στο επόμενο­ κεφάλαιο της –wishful– σειράς, στην αρχή της οποίας «πρωταγωνιστής» είναι το Εξκάλιμπερ. Το μυθικό σπαθί του βασιλιά Ούθερ, το οποίο μετά τη δολοφονία του τελευταίου από τον αδίστακτο αδερφό του Βόρτιγκεν, σφετεριστή πλέον του θρόνου της Αγγλίας, βρίσκεται βαθιά καρφωμένο σε ένα βράχο. Ο θρύλος λέει πως μόνον ο νόμιμος διάδοχος μπορεί να το τραβήξει και ο Βόρτιγκεν το περιμένει, σε αντίθεση με τον νεαρό Αρθούρο, έναν τσαμπουκαλή μικροαπατεώνα που μεγάλωσε σε πορνείο του Λονδίνου χωρίς να ξέρει τι του επιφυλάσσει η μοίρα.
Ο μύθος της ιστορικής ενοποίησης των βρετανικών φύλων υπό τους Αγγλοσάξονες δέχεται άλλη­ μία κινηματογραφική μεταφορά από τον μεταμοντέρνα παιχνιδιάρη Γκάι Ρίτσι, τον Βρετανό σκηνοθέτη του «Δυο Καπνισμένες Κάννες» και του... ανακαινισμένου «Sherlock Holmes».

Αν και ο Μέρλιν δεν κάνει ακόμη εδώ την εμφάνισή του, η παρουσία της μαγείας είναι κυρίαρχη, όπως και αυτές των ειδικών εφέ, των τριψήφιων ντεσιμπέλ και του καταιγιστικού μοντάζ, το οποίο σπιντάρει, υπονομεύει, νοστιμίζει κι ενίοτε μπουρδουκλώνει τη βιντεοκλιπίστικη αφήγηση. Οι προσθαφαιρέσεις στη γνωστή ιστορία, που την κάνουν να φέρνει στον Ρομπέν των Δασών, δεν προσφέρουν ιδιαίτερες συγκινήσεις και ανεξαιρέτως όλοι οι χαρακτήρες μοιάζουν χάρτινοι ακόμη και με τα μέτρα ενός graphic novel.

Για όποιον θέλει να δει και μια χριστιανική αλληγορία (υπάρχει μέχρι και η σκηνή της Αποκαθήλωσης ), μπράβο του, οι υπόλοιποι ας αναζητήσουν το «Εξκάλιμπερ» του Τζον Μπούρμαν.
ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 126΄

Κινηματογράφος

Δραματική 2016 | Έγχρ. | Διάρκεια: 134'
Ιταλογαλλική ταινία, σκηνοθεσία Μαρκο Μπελόκιο με τους: Βαλέριο Μαστραντρέα, Μπερενίς Μπεζό, Γκουίντο Καπρίνο

Ο 35χρονος Μάσιμο, επιτυχημένος δημοσιογράφος, επιστρέφει στο Τορίνο και το άδειο πλέον πατρικό του σπίτι και έρχεται αντιμέτωπος με το παρελθόν του, το οποίο στοιχειώνει ο ξαφνικός θάνατος της μητέρας του, όταν εκείνος ήταν μόλις εννέα ετών.

Ένα δοκίμιο πάνω στη έννοια της απώλειας, τη διαχείριση του μίσους, τον φόβο και της ανάγκης ύπαρξης μιας εξωτερικής βοήθειας που για τον μικρό Μάσιμο είναι ένας τρομακτικός αντιήρωας της τηλεόρασης ο Belphegor . Ο σκηνοθέτης αυτοαναιρεί τις δύο κύριες εμμονές του στις αξίες της οικογένειας και της καθολικής εκκλησίας ως μέσα για να οδηγηθεί κάποιος στην λύτρωση. Η οικογένεια αυτοαναιρείται τόσο με την διαπίστωση ότι ο πατέρας του έχει δεσμό με μια γυναίκα 30 χρόνια μικρότερή του όσο και στο πρόσωπο της νονάς που του έκρυβε την αιτία του θανάτου της μητέρας του. Όσο για την εκκλησία όλο η φιλοσοφική προσέγγιση συνοψίζεταστα στη φράση του μικρού Μάσιμο προς τον πατέρα του, όταν ο εφημέριος ακροβατούσε σε μεταφυσικές ερμηνείες-δικαιολογίες «Που ξέρει αυτός τι είπε η μητέρα μου με το θεό;». Το έργο διαδραματίζεται σε δύο χρόνους με συχνές εναλλαγές από το παρελθόν στο παρόν και το αντίθετο, χρησιμοποιώντας την παράθεση των αντίθετων καταστάσεων για την κατανόηση της διαφορετικότητας στη συναισθηματική αντιμετώπιση της απώλειας της μητέρας όπου ο μικρός του Σεράγεβου έπαιζε ηλεκτρονικά δίπλα στη νεκρή του μητέρα.

Κινηματογράφος

Με τους «Φύλακες του Γαλαξία 2» να πρωταγωνιστούν, το κινηματογραφικό mixtape αυτής της εβδομάδας  4 Μαίου περιλαμβάνει 9 ακόμα νέες ταινίες.

Φύλακες του Γαλαξία 2
Το καινούργιο mixtape του Στάρλορντ είναι έτοιμο να σώσει ξανά το σύμπαν. To διαγαλαξιακό ταξίδι συνεχίζεται με τους Φύλακες να παλεύουν να διατηρήσουν ενωμένη την αυτοσχέδια οικογένειά τους και να δημιουργούν νέες συμμαχίες, προσπαθώντας να ξεσκεπάσουν το μυστήριο που καλύπτει την αληθινή καταγωγή του Πίτερ Κουίλ.
Ο Μαθητευόμενος
Βραβευμένο φεστιβαλικό δράμα φυλακών από τη Σιγκαπούρη. Ο Αϊμάν, ένας 28χρονος σωφρονιστικός υπάλληλος μεταφέρεται στην μεγαλύτερη φυλακή της περιοχής, εκεί όπου εργάζεται για χρόνια ο 65χρονος δήμιος Ραχίμ, ένας από τους πιο δραστήριους εκτελεστές στο κόσμο. Όταν εκείνος προτείνει στον νέο του συνάδελφο να γίνει μαθητής του, ο Αϊμάν καλείται να αγνοήσει τη συνείδησή του, αλλά και ένα τραυματικό γεγονός από το παρελθόν που τον στοιχειώνει και τον συνδέει με τον ισχυρό δήμιο… Όταν Τελειώσει ο Έρωτας
Η Μπερενίς Μπεζό πρωταγωνιστεί στο νέο οικογενειακό δράμα του Γιοακίμ Λαφός. Μέσα σε 15 χρόνια κοινής συμβίωσης, η Μαρί και ο Μπορίς απέκτησαν δύο κόρες, αλλά και ένα σπίτι. Όταν αποφασίσουν να χωρίσουν, το σπίτι αυτό τους… αναγκάζει να συνεχίσουν να συγκατοικούν, καθώς η Μαρί είναι αυτή που το αγόρασε, ο Μπορίς εκείνος που το ανακαίνισε και κανείς τους δεν είναι πρόθυμος να υποχωρήσει. Το Δίχτυ
Ο Κιμ Κι-Ντουκ επιστρέφει με την ιστορία ενός Βορειοκορεάτη ψαρά που «παρασύρεται» στον καπιταλιστικό Νότο. Όταν το δίχτυ του πιάνεται στη μηχανή της βάρκας του, η θάλασσα οδηγεί τον φτωχό βορειοκορεάτη ψαρά στα ύδατα της Νότιας Κορέας. Χωρίς να το καταλάβει, ο ίδιος βρίσκεται μπλεγμένος στα δίχτυα της τεταμένης κατάστασης της Κορεάτικης χερσονήσου, όταν νοτιοκορεάτες αξιωματικοί τον συλλαμβάνουν με την κατηγορία της κατασκοπίας. Δύο Καρδιές
Γαλλικό δράμα με τον Ταχάρ Ραχίμ. Η ζωή μιας γυναίκας στο Παρίσι που βρίσκεται σε λίστα αναμονής μοσχεύματος, μπλέκεται μακάβρια με τη ζωή του άγνωστου σε εκείνη νεαρού σέρφερ Σιμόν, όταν ο τελευταίος, μετά από ένα ατύχημα, ζει συνδεδεμένος στα μηχανήματα ενός νοσοκομείου. Άγρια Όνειρα
Καναδικό θρίλερ με τον Μπιλ Πάξτον. Όταν ο νεαρός Τζόνας ερωτεύεται τη νέα του γειτόνισσα, την Κέισι, αποφασίζει να κλέψει τα χρήματα που ανήκουν στον διεφθαρμένο αστυνομικό πατέρα της που την κακομεταχειρίζεται συστηματικά και να ξεκινήσει μια νέα ζωή μαζί της, μακριά από τα διαλυμένα τους σπίτια. Τα χρήματα αυτά όμως, προέρχονται από εμπόριο ναρκωτικών και ο πατέρας της Κέισι ξεκινά ένα ανελέητο κυνηγητό μέχρι να τους βρει... Ένας Δράκος Έρχεται
Μια ταινία τρόμου από το… Ιράν. Μια μέρα μετά τη δολοφονία του Ιρανού πρωθυπουργού τον Ιανουάριο του 1965, ένας πολιτικός κρατούμενος βρέθηκε κρεμασμένος μέσα σ’ ένα ναυάγιο, δίπλα σ’ ένα νεκροταφείο στη μέση ενός έρημου νησιού. Ο θρύλος έλεγε πως κάθε φορά που θαβόταν κάποιος στο νεκροταφείο γινόταν σεισμός, κι έτσι ένας ντετέκτιβ αποφασίζει να μάθει την αλήθεια έχοντας στο πλευρό του έναν μηχανικό ήχου κι έναν γεωλόγο. Τι έχει απομείνει από εκείνη την έρευνα όταν ο φάκελος ξανανοίγει 50 χρόνια μετά και ο ντετέκτιβ ανακρίνεται από την αστυνομία; Στην Κορυφή του Κόσμου
Περιπετειώδες animation στον παγωμένο ευρωπαϊκό Βορρά του 19ου αιώνα. Η νεαρή Σάσα, κόρη αριστοκρατικής οικογένειας της Αγίας Πετρούπολης, αρνείται να πιστέψει πως ο παππούς της, ένας διάσημος εξερευνητής και κατασκευαστής ενός προηγμένου τεχνολογικά αρκτικού πλοίου, χάθηκε με το σκάφος του στην προσπάθειά του να κατακτήσει τον Βόρειο Πόλο. Εκμεταλλευόμενη όλα όσα έμαθε για τις εξερευνήσεις από τον αγαπημένο της παππού, αποφασίζει να το σκάσει από τους αυστηρούς γονείς της και να ξεκινήσει ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αναζήτησή του. Το Παλιό και το Νέο (Γενική Γραμμή)
Κλασικός, επαναστατικός Αϊζενστάιν του 1929. Μετά τον θάνατο του πατέρα της, η Μάρθα έχει ως μοναδική κληρονομιά μια αγελάδα και ένα μικρό κομμάτι γης και για να καταφέρει να βγάζει ένα μικρό εισόδημα, ζητά από έναν εύπορο αγρότη της περιοχής ένα άλογο για το μικρό της χωράφι. Όταν εκείνος αρνείται, η απελπισία της Μάρθα μεγαλώνει και μαζί της γιγαντώνεται και η ανάγκη για επανάσταση. Άγγελοι
Μεταφυσικό εφηβικό love story βασισμένο σε ομώνυμο βιβλίο. Η 17χρονη Λους, μεταφέρεται με απόφαση των γονιών της στο ίδρυμα Sword & Cross, ένα μυστήριο και αυστηρό αναμορφωτήριο για εφήβους. Εκεί, την προσοχή της τραβά ο νεαρός Ντάνιελ, καθώς έχει την αίσθηση πως τον γνωρίζει εδώ και χρόνια. Ερευνώντας το παρελθόν του στην προσπάθειά της να ερμηνεύσει το παράξενο αυτό αίσθημα, η Λους ανακαλύπτει πως ο Ντάνιελ είναι ένας έκπτωτος άγγελος που είναι ερωτευμένος μαζί της εδώ και αιώνες…

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin