Ιανουαρίου 17, 2018

Κινηματογράφος

 Κινηματογραφική εβδομάδα… εξερεύνησης είναι αυτή που έρχεται στις αίθουσες, με ταξίδια που ξεκινούν από τον ανεξιχνίαστο θαλάσσιο βυθό και φτάνουν μέχρι το μυστηριώδες διάστημα!

Arrival
Sci-fi δράμα του Ντενίς Βιλνέβ, με την Έιμι Άνταμς. 12 μυστηριώδη διαστημόπλοια με εξωγήινους επιβάτες προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών, ανάμεσά τους και η γλωσσολόγος Λουίζ Μπανκς, συνιστάται για να ερευνήσει το συμβάν. Ενώ ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο, η Λουίζ θα πρέπει να πάρει μία απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ζωή της αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Οδύσσεια
Ο Λαμπέρ Γουιλσόν υποδύεται τον θρυλικό ωκεανολόγο Ζακ-Ιβ Κουστό. Τα ταξίδια του ξακουστού σκάφους «Καλυψώ» από τη Μεσόγειο και τη Νότιο Αφρική μέχρι την Ανταρκτική και όλες οι συγκρούσεις και τα πάθη εντός και εκτός των ταξιδιών αυτών περιγράφονται σε μια ταινία για την οδύσσεια του μεγαλύτερου θαλασσοπόρου του 20ου αιώνα.

Αμερικανικό Ειδύλλιο


Ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη διασκευή του μυθιστορήματος του Φίλιπ Ροθ. Ο Σίμουρ «Σουέντ» Λιβόβ, ένας κάποτε θρυλικός αθλητής του Λυκείου είναι σήμερα επιτυχημένος επιχειρηματίας και παντρεμένος με την Ντον, μια πρώην βασίλισσα ομορφιάς. Η φαινομενικά ειδυλλιακή ζωή τους γκρεμίζεται όταν η αγαπημένη τους έφηβη κόρη, η Μέρρυ, εξαφανίζεται, αφότου κατηγορηθεί για την διάπραξη μιας βίαιης πράξης. Ο Σουέντ αφιερώνει τη ζωή του στο να την βρει και να επανενώσει ξανά την οικογένεια του, μέσα στις κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές της δεκαετίας του ΄60.

Creepy
Γιαπωνέζικο αστυνομικό θρίλερ του Κιγιόσι Κουροσάβα. Ο Τακακούρα, ένας πρώην ιδιωτικός ντετέκτιβ ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του στο νέο τους σπίτι. Όταν μία ανεξιχνίαστη εξαφάνιση που συνέβη 6 χρόνια πριν συνδεθεί με την παράξενη οικογένεια που ζει στο διπλανό από εκείνον σπίτι, το παρελθόν συγκρούεται με το παρόν και ξεκινά ο πραγματικός τρόμος.

Οι Εξομολογήσεις
Μετά το «Ζήτω η Ελευθερία» ο Τόνι Σερβίλο και ο σκηνοθέτης Ρομπέρτο Αντό ξανασυνεργάζονται σε ένα αγωνιώδες δράμα. Μια συνάντηση των G8 πραγματοποιείται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στη γερμανική ακτή. Οι πιο ισχυροί του κόσμου συζητούν για να θεσπίσουν σημαντικές διατάξεις που θα επηρεάσουν βαθιά την παγκόσμια οικονομία. Ένας από τους επισκέπτες είναι ένα μυστηριώδης Ιταλός μοναχός, που προσκλήθηκε από τον Ντανιέλ Ροσέ, τον διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Θέλει να εξομολογηθεί κάτι στον μοναχό εκείνο το βράδυ, μυστικά. Το επόμενο πρωί, ο Ροσέ βρίσκεται νεκρός...

Office Christmas Party
Αμερικανική κωμωδία... καταστροφής, με τους Τζένιφερ Άνιστον και Τζέισον Μπέιτμαν. Όταν η επικεφαλής μιας εταιρείας αποφασίζει να κλείσει το τμήμα του αδελφού της, εκείνος πρέπει να ενώσει τις δυνάμεις του με τους συναδέλφους του για να εντυπωσιάσουν έναν υποψήφιο πελάτη και να κλείσουν μια μεγάλη συμφωνία, που μπορεί να σώσει τις δουλειές τους. Για το λόγο αυτό, αποφασίζουν να διοργανώσουν ένα επικό πάρτι για τα Χριστούγεννα. Φυσικά, το πάρτι γρήγορα ξεφεύγει κάθε ελέγχου και οι παριστάμενοι γίνονται μάρτυρες μιας χιουμοριστικής καταστροφής...

Αγάπη, Αγάπη, Αγάπη
Ο έρωτας στα όρια διά χειρός Κώστα Ζάππα («Μικρές Ελευθερίες» ). Η 40χρονη Στέλλα, προκειμένου να επιβιώσει με τη νεαρή της κόρη Φανή μετά το θάνατο του άντρα της, δίνει παραστάσεις sex show σε έναν παλιό κινηματογράφο τέχνης, που έχει μετατραπεί σε στριπτιζάδικο. Εκεί θα γνωρίσει ένα γερασμένο πια playboy, το Νίκο, που ζει παρατημένος από τη γυναίκα του, αλλά και το γιο του, Έκτορα, ο οποίος μόλις έχει παντρευτεί. Οι δυο τους θα αγαπηθούν, όμως τα παιδιά τους, θα διεκδικήσουν κι αυτά το μερίδιό τους από την αγάπη. Άραγε η αγάπη θα μπορέσει να αλλάξει τη μοίρα αυτών των ανθρώπων; Μπορεί η αγάπη να νικήσει κάτι κολοσσιαίο όπως η μοίρα; Κι αν μπορεί, μέχρι που θα φτάσουν για την αγάπη;

Κινηματογράφος

Η κινηματογραφική εβδομάδα ξεδιπλώνει στην οθόνη το μητρικό ένστικτο των Νικόλ Κίντμαν και Ναόμι Γουάτς σε ένα δράμα και ένα θρίλερ αντίστοιχα, μια σλοβάκικη δραμεντί-έκπληξη και πολλές ακόμη ταινίες.

Lion
Νικόλ Κίντμαν, Ντεβ Πατέλ και Ρούνι Μάρα σε δράμα αναζήτησης στην Ινδία. Ο πεντάχρονος Σαρού μπαίνει στο λάθος τρένο, ταξιδεύει τρομοκρατημένος και μόνος χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του στην βόρεια Ινδία και φτάνει στην χαοτική Καλκούτα. Εκεί γίνεται ένα από τα ημι-άγρια παιδιά του δρόμου και σαν από θαύμα καταφέρνει να επιβιώσει από πολλούς κινδύνους, καταλήγοντας σε ένα ορφανοτροφείο. Τελικά ο Σαρού υιοθετείται από ένα ζευγάρι Αυστραλών, οι οποίοι τον μεγαλώνουν με αγάπη. Ο Σαρού, όμως, δεν μπορεί να αφήσει πίσω του το παρελθόν, και αποφασίζει να εντοπίσει το παλιό του σπίτι και μαζί του την οικογένειά του.

Εγκλωβισμένη
Θρίλερ με τη Ναόμι Γουάτς να προσπαθεί να σώσει ένα μικρό αγόρι. Η Μαίρη είναι μία παιδοψυχολόγος που πολύ πρόσφατα έχασε τον άντρα της και ζει σε μία απομονωμένη εξοχική κατοικία στην Νέα Αγγλία. Εγκλωβισμένη μέσα στο σπίτι εξαιτίας μια δυνατής χειμωνιάτικής καταιγίδας, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να προστατέψει ένα μικρό αγόρι προτού αυτός εξαφανιστεί για πάντα.

Η Δασκάλα


Σλοβάκικη δραμεντί που παρουσιάζει μια απίστευτη ιστορία από το κομουνιστικό παρελθόν. Μπρατισλάβα, δεκαετία του ’80. Μία φαινομενικά ευχάριστη και καλόκαρδη δασκάλα μπαίνει στην καινούρια της τάξη και συστήνεται στους μαθητές της. Όταν έρθει η δική τους ώρα να συστηθούν, η δασκάλα τούς ζητά να αναφέρουν επίσης τι δουλειά κάνουν οι γονείς τους. Βασισμένη στους στενούς δεσμούς της με το κυρίαρχο κομμουνιστικό κόμμα, η δασκάλα θα αρχίσει να ζητά χάρες ανάλογα με την επαγγελματική θέση του καθενός και να χειραγωγεί τους ενήλικες και τα παιδιά για το προσωπικό της συμφέρον.

Citizenfour
Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ για το φιλμ που αποκάλυψε το φαινόμενο «Σνόουντεν». Το 2013 ξεσκεπάζονται τα προγράμματα μαζικής παρακολούθησης που εφαρμόζει η Αμερικανική κυβέρνηση, αμέσως μετά τη συνάντηση του Έντουαρντ Σνόουντεν με δύο δημοσιογράφους. Η Λόρα Πόιτρας καταγράφει αυτή τη συνάντηση, αλλά και τις δραματικές μέρες που ακολούθησαν.

The Bachelor
Ο γάμος του Αντώνη επανενώνει μια καταστροφική παρέα σε μια ελληνική κωμωδία. Ένα “λάθος” της νύφης, φέρνει ξανά μαζί τέσσερις φίλους της καταστροφής και έναν εκρηκτικό πεθερό! Πέντε άντρες ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη να τα γκρεμίσουν όλα. Ένας πεθερός μπαίνει σε μια νεκροφόρα με σκοπό να σκοτώσει έναν έρωτα. Μια παλιά ερωμένη χορεύει ταγκό με τις αναμνήσεις της. Ένας γάμος που ματαιώνεται και μια σχέση που ξεκινάει με το πέπλο της νύφης ν’ ανεμίζει στον αέρα της ανεξαρτησίας. Μπορεί ένα party “από τα παλιά” να επηρεάσει την ροή ενός επερχόμενου γάμου; Μπορεί! Θα το αφήσουν όμως οι άμεσοι εμπλεκόμενοι να συμβεί;

Underworld: Η Αιματοχυσία
Η Κέιτ Μπεκινσέιλ σε νέες βαμπιρικές περιπέτειες. Το επόμενο κεφάλαιο της σειράς μπλοκμπάστερ ταινιών ακολουθεί την Σελίν (Κέιτ Μπεκινσέιλ ), έμπορο θανάτου των Βρικολάκων, που προσπαθεί να αποκρούσει τις επιθέσεις που δέχεται τόσο από την φυλή των Λυκανθρώπων, όσο και από την φατρία των Βρικολάκων που την πρόδωσε. Έχοντας στο πλευρό της μονάχα τον Ντέιβιντ (Τεό Τζέημς ) και τον πατέρα του, Τόμας (Τσάρλς Ντάνς ), θα κληθεί να δώσει ένα τέλος στην αιώνια μάχη μεταξύ Λυκανθρώπων και Βρικολάκων, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να κάνει την υπέρτατη θυσία.

Επίσημη Ιστορία
Επανακυκλοφορία για το αργεντίνικο δράμα που κέρδισε Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 1986. Η Αλίσια, μητέρα ενός υιοθετημένου πεντάχρονου κοριτσιού, διδάσκει Ιστορία σε ένα σχολείο στο Μπουένος Άιρες. Τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική της ζωή, είχε πάντοτε αποδεχτεί την «επίσημη εκδοχή» της Ιστορίας – μέχρι που μια μέρα το προσωπείο του καθεστώτος αρχίζει να καταρρέει γύρω της. Στις ρωγμές αυτού του τεράστιου ψέματος, η Αλίσια υποψιάζεται ότι η Γκάμπι, το κορίτσι που έχει υιοθετήσει, είναι ίσως η κόρη ενός «εξαφανισμένου», ενός από τα χιλιάδες θύματα που βασανίστηκαν και δολοφονήθηκαν από την κυβέρνηση με την κατηγορία της τρομοκρατίας, τη δεκαετία του ’70. Και τότε ξεκινά ένα επώδυνο και πεισματικό ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας – ένα ταξίδι στο οποίο κινδυνεύει να χάσει τα πάντα.

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες από σήμερα Πέμπτη 24/11

Το ερωτικό παιχνίδι των κατασκόπων Μπραντ Πιτ και Μαριόν Κοτιγιάρ πρωταγωνιστεί στη γεμάτη, με 8 ακόμα νέες προβολές, κινηματογραφική εβδομάδα.

Σύμμαχοι
Οι Μπραντ Πιτ και Μαριόν Κοτιγιάρ είναι οι πιο σέξι κατάσκοποι του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η ιστορία μας ταξιδεύει πίσω στο 1942… Για τους κατασκόπους Μαξ Βέιταν (Μπραντ Πιτ ) και Μαριάν Μποσεζούρ (Μαριόν Κοτιγιάρ ), ειδήμονες στην εξαπάτηση και τις δολοφονίες, το κλειδί της επιβίωσής τους είναι η απόκρυψη από όλους της πραγματικής τους ταυτότητας και η αποφυγή κάθε συναισθηματικής εμπλοκής. Όταν, όμως, ερωτεύονται αληθινά ο ένας τον άλλον, κατά τη διάρκεια μιας ιδιαίτερα επικίνδυνης αποστολής, η μόνη τους ελπίδα να πετύχει η σχέση τους είναι να είναι απόλυτα ειλικρινείς μεταξύ τους. Αντ’ αυτού, όμως, η καχυποψία και ο κίνδυνος είναι καθημερινά παρόντες στο γάμο τους με τον Μαξ να ενημερώνεται, τελικά, πως, η ειδυλλιακή οικογενειακή του ζωή μπορεί να είναι όλη ένα ψέμα και πως η μόνη λύση μπορεί να είναι η πλέον επώδυνη…

Gimme Danger
Ντοκιμαντέρ του Τζιμ Τζάρμους για τον Iggy Pop and The Stooges. Εκρηκτικό μουσικό ντοκιμαντέρ που ρόκαρε στις φετινές Κάννες για το θρυλικό πανκ συγκρότημα.

Captain Fantastic


Ανεξάρτητη οικογενειακή κομεντί που βραβεύτηκε στις Κάννες. Βαθιά μέσα στο δάσος, ένας πατέρας μεγαλώνει τα 6 παιδιά του με ένα αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης, θέλοντας να τους δώσει την πιο αγνή παιδική ηλικία μακριά από την κοινωνία. Όταν αναγκαστούν να μπουν μαζί στον κόσμο, όλες του οι απόψεις για το τι πρέπει να είναι ένας γονιός θα αλλάξουν.

Ο Χορευτής

Ντοκιμαντέρ για τον Σεργκέι Πολούνιν, τον κορυφαίο σύγχρονο χορευτή. Προικισμένος με έναν απίστευτο συνδυασμό δύναμης και χάρης, ο Πολούνιν έγινε ο νεότερος πρώτος χορευτής στην ιστορία του Βασιλικού Μπαλέτου του Λονδίνου. Στο απόγειο της δόξας του, στην ηλικία των 22 ετών, οδηγημένος στο όριο της αυτοκαταστροφής από την επιτυχία του, ο Σεργκέι ένιωθε το ταλέντο του περισσότερο ως βάρος παρά ως δώρο. Επαναστάτης, ανατρεπτικός , το «κακό παιδί» του χορού ή «άγγελος από τους ουρανούς», άλλαξε τη μορφή του μπαλέτου που μέχρι τώρα γνωρίζαμε. Όμως η αριστοτεχνία έχει υψηλό τίμημα. Πώς μπορείς να είσαι ελεύθερος άνθρωπος όταν είσαι το πιο «περιζήτητο απόκτημα» στον χώρο του μπαλέτου;

Τρεχάτε Ποδαράκια Μου

Ο Όζι, ένα φιλικό και καλόκαρδο μπιγκλ θα δει την ειδυλλιακή του ζωή να αναστατώνεται, όταν η οικογένειά του αποφασίζει να κάνει ένα ταξίδι στην Ιαπωνία. Υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: δεν επιτρέπονται τα σκυλιά! Καθώς δεν μπορούν να πάρουν τον αγαπημένο τους Όζι μαζί στο ταξίδι, η οικογένεια Μάρτιν συμβιβάζεται με την αμέσως καλύτερη επιλογή, μια από τις καλύτερες πανσιόν για σκύλους, το Γάργαρο Ρυάκι. Το εντυπωσιακό με την πρώτη ματιά μέρος είναι όμως απλή συγκάλυψη για να μπορεί ο μοχθηρός ιδιοκτήτης του να πιάνει ευκολότερα σκύλους. Ο Όζι πολύ σύντομα θα βρεθεί στο αληθινό Γάργαρο Ρυάκι, μια φυλακή για σκύλους, που διοικείται από σκυλιά. Εκεί θα πρέπει να αποφύγει τους κινδύνους και να βρει δύναμη στους νέους του φίλους, τον Τσέστερ, τον Φρόνκι και τον Ντοκ, προκειμένου να δραπετεύσει και να επιστρέψει σπίτι ασφαλής.

Το Κυνήγι Των Χαμένων Βελανιδιών

Ένας animated σκίουρος κι ένα περίτεχνο βελανιδο-ριφιφί. Ο Φράνκι, ένας κουλ σκίουρος με μοναδική αίσθηση του στυλ, αποφυλακίζεται από τον ζωολογικό κήπο και μαθαίνει πως το δάσος στο οποίο μεγάλωσε, βρίσκεται σε τεράστιο κίνδυνο. Μία εταιρεία κατακλέβει τους καρπούς, με μοχθηρούς σκοπούς, και ο Φράνκι είναι ο μοναδικός που μπορεί να σώσει την κατάσταση, αλλά αυτό σημαίνει πως ρισκάρει να χάσει την αγάπη της ζωής του. Ο καλός του φίλος, Κόντι, θα του υπενθυμίσει: αν δεν πάρει πίσω τους κλεμμένους καρπούς, οι ζωές όλων τους βρίσκονται σε κίνδυνο.

Μήδεια

Βραβευμένο ντοκιμαντέρ του Νίκου Γραμματικού. Η ταινία «Μήδεια, Κρείσσων των Εμών Βουλευμάτων» είναι μία κινηματογραφική περιπέτεια βασισμένη στην ομώνυμη τραγωδία του Ευριπίδη. Διαδραματίζεται στους δρόμους της σύγχρονης Αθήνας και παίρνει τη μορφή μιας συναρπαστικής, σχεδόν αστυνομικής έρευνας, στην οποία ντετέκτιβ δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον σκηνοθέτη.

Σφαγείο

Αμερικανική ταινία τρόμου του Ντάρεν Λιν Μπούσμαν («Σε Βλέπω ΙΙ», «Θανάσιμη Μητέρα» ). Σε έναν κόσµο όπου υπάρχει πάντα σκοτάδι, ακόµα και µέσα στην ηµέρα, η ρεπόρτερ κτηµατοµεσιτικών θεµάτων Τζούλια Τάλµπεν θα δει τις ισορροπίες της ζωής της να ανατρέπονται, όταν δολοφονείται βάναυσα η οικογένειά της. Παρόλο που η υπόθεση κλείνει, η Τζούλια συνειδητοποιεί ότι πίσω κρύβονται πολύ περισσότερα απ’ όσα αποκαλύφθηκαν, και επιστρέφει στον τόπο του εγκλήµατος. Θα ανακαλύψει ότι το δωµάτιο στο οποίο έγινε το έγκληµα έχει εξαφανιστεί από το σπίτι της αδερφής της. Έτσι, ξεκινά µια αδυσώπητη έρευνα που θα οδηγήσει την ίδια και τον πρώην φίλο της, Ντετέκτιβ Γκρέιντι, στο Νιου Ίνγκλις, όπου θα συναντήσουν τον αινιγµατικό Τζεµπεντάια Κρόν και το “abattoir”...

Κινηματογράφος

Διήμερο κινηματογραφικό φεστιβάλ με ελεύθερη είσοδο
   
Στις 25 Νοεμβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών και ο δήμος Αθηναίων τιμά την ημέρα ευαισθητοποίησης διοργανώνοντας στον κινηματογράφο «Αλκυονίς» διήμερο φεστιβάλ ταινιών από όλο τον κόσμο, για τη βία κατά των γυναικών.

Την Πέμπτη 24 και την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου, στον κινηματογράφο «Αλκυονίς» Νew Star Cine  στην Πλατεία Βικτωρίας θα προβληθούν 14 ταινίες (από τις 5μμ έως τις 11μμ) σε ένα Κινηματογραφικό Φεστιβάλ σε συνεργασία με την ομάδα «Elles tournent» που διοργανώνει διεθνή φεστιβάλ ταινιών γυναικών δημιουργών στις Βρυξέλλες.


Το Φεστιβάλ ταινιών από όλο τον κόσμο για τη βία κατά των γυναικών στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού μέσω της πολιτιστικής και κινηματογραφικής δημιουργίας. Οι 14 ταινίες του Φεστιβάλ (Βέλγιο, Γαλλία, Ινδία, ΗΠΑ, Πακιστάν, Λίβανο, Αγγλία, Περού, Ελλάδα), παρουσιάζουν τους χαρακτήρες των γυναικών να αντιδρούν στην εναντίον τους βία όχι μόνο καταγγελτικά ή ως θύματα. Με ισχυρή θέληση και με ευφάνταστους τρόπους, oι γυναίκες αναπτύσσουν δυναμικές και γίνονται φορείς αλλαγής.

Το Φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στη μνήμη της Καίτης Παπαρρήγα Κωσταβάρα αγωνίστριας του φεμινιστικού κινήματος που πέθανε τον Ιανουάριο του 2016.

Πληροφορίες:  210-5210645/6

Η είσοδος είναι ελεύθερη

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 24 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

17.00  Έναρξη του Φεστιβάλ

Προβολή ταινιών μικρού μήκους και συζήτηση με θέμα: Ο φεμινισμός και η Βία κατά των γυναικών- Ταινίες των Γυναικών (9 ταινίες μικρού μήκους, συνολικά 60’)

▶ Not for sale (Όχι για πούλημα) | Marie Vermeiren, Βέλγιο, 23’ | Συνεντεύξεις ακτιβιστών και μαρτυρίες γυναικών στην πορνεία

▶ It’s your fault (Είναι δικό σου το λάθος) | ΑΙΒ Collective, Iνδία, 3’ | Εκστρατεία ενάντια στον βιασμό, από την Ινδία με χιούμορ

▶ Whistling at your mom (Σφυρίζοντας στην μητέρα σου) | Siballe a tu Madre, Περού, 3’ | Μία εταιρεία έχει την έξοχη ιδέα να αντιμετωπίσει τους δράστες παρενόχλησης με τις μητέρες τους. «Δεν είμαι εγώ, μαμά, δεν είμαι εγώ...»

▶ Rap against rape (Η ραπ απέναντι στον βιασμό) | Bombaebs, Ινδία, 3‘ | Ένας ράπερ προκαλεί την ινδική κοινωνία ενάντια στον βιασμό. Η ομάδα Bombaebs με αφορμή τις υψηλές στατιστικές στην Ινδία δημιούργησαν αυτό το ραπ τραγούδι για να προκαλέσουν την κοινωνία. «Είναι ένα φόρεμα, όχι ένα ναι»

▶ Les filles sont nulls au jeu video (Τα κορίτσια αποτυγχάνουν στο βίντεο παιχνίδι) | Stephanie Mercier, Γαλλία, 3’ | Η επανεξέταση των βίντεο παιχνιδιών…

▶ Bechdel Test (Το τεστ του Μπεχντέλ) | Anita Saarkisian, ΗΠΑ, 4’Ένα εύκολο τεστ για την κατανόηση της θέσης των γυναικών στην κινηματογραφική βιομηχανία

▶ Journey of two women (Το ταξίδι δύο γυναικών) | Rabia Arif, Ghazala Rhemat, Risham Waseem, Πακιστάν, 15’ | Δύο νεαρές γυναίκες σχολιάζουν τις συνεντεύξεις τους στο θέμα του φύλου –γεμάτες χιούμορ και ενέργεια

▶ Beauty Tips: How to get perfect lips (Τα χείλη της ομορφιάς: Πώς να αποκτήσεις τέλεια κόκκινα χείλη) | Μake love not Scars Αssοciation, Ινδία, 3’ | Εκστρατεία ενάντια στην ελεύθερη πώληση του οξύ-βιτριόλι. Η Ρέμα, που δέχθηκε βιτριόλι στο πρόσωπο, μας μαθαίνει πώς να βάζουμε σωστά το κραγιόν.

▶ Driving Change (Οδηγώντας την αλλαγή) | Κafa Association, Λίβανος, 4’ | Βυρηττός: Το GPS του ταξί για γυναίκες αρχίζει να επιτίθεται στην οδηγό. Μία πολύ δυσάρεστη  κούρσα με το ταξί: μην μένεις σιωπηλή, ακόμη και μπροστά από ένα GPS. Αν είσαι μάρτυρας κακοποίησης, μην κάθεσαι πίσω και την αγνοείς.

Συζήτηση

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 25 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2016

17.00  Dreamcatcher (Ονειροπαγίδα) | Kim Longinotto, Μεγάλη Βρετανία,104’ |

Σικάγο. Η Μπρέντα, πρώην εκδιδόμενη, έχει δεσμευτεί ώστε να αποκτήσουν επίγνωση της πραγματικότητας της πορνείας τα νεαρά κορίτσια της κοινότητας της. Τα όπλα της, η ενέργεια της, η απίστευτη ανθρωπιά της και το χιούμορ της. Η κάμερα την ακολουθεί στις παρεμβάσεις κρίσεων, στις πράξεις πρόληψης κοντά στις νέες, στις νυχτερινές περιπολίες. Ένα ντοκυμαντέρ για την δράση μιας γυναίκας, δυνατό και συγκινητικό Ωμό, δυναμικό και εμπνευστικά ευθύ, IndieWire

Συζήτηση

19.30   Little Black Spider (Μικρή μαύρη αράχνη) | Patrice Toye, Bέλγιο, 94’ | Βέλγιο 1978. Σε μια κρυμμένη τοποθεσία έγκυες έφηβες γεννούν τα παιδιά τους μυστικά. Κατά την μακρά αναμονή, τα κορίτσια μοιράζονται τις χαρές και τις λύπες τους. Διαμορφώνουν στενές φιλίες και διασκεδάζουν με παράξενα παιχνίδια μέχρι που κάποια από αυτές μαθαίνει με οδύνη τα σχέδια που κάνουν οι μοναχές πίσω από τις πλάτες τους

Συζήτηση

21.00   Κλείσιμο του Φεστιβάλ με το «Πού πηγαίνουμε τώρα;» | Nadine Labaki, Λίβανος, Γαλλία, 110’ |  Με φόντο μια διαιρεμένη από τον πόλεμο χώρα αυτές οι γυναίκες επιδεικνύουν μεγάλη ευφυία, εφευρίσκοντας αστεία κόλπα ενωμένες από ακλόνητη φιλία. Έχουν μόνο ένα στόχο,  να διασπάσουν την προσοχή των ανδρών και να τους κάνουν να ξεχάσουν τον θυμό τους και την διαφορά τους. Τσιριχτή κωμωδία όπου γελάς και όπου σκέφτεσαι.

Συζήτηση

Newsbeast.gr

Κινηματογράφος

Ο μαγικός κόσμος της Τζ. Κ. Ρόουλινγκ («Χάρι Πότερ» ), η Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι σε μια ιστορία γυναικείας απελευθέρωσης και ένα αντιπολεμικό δράμα που γυρίστηκε στην Ελλάδα μας περιμένουν την νεα εβδομάδα.

Φανταστικά Ζώα και Πού Βρίσκονται
Ο μαγικός κόσμος της Τζ.Κ. Ρόουλινγκ («Χάρι Πότερ» ) μετακομίζει στη Νέα Υόρκη του Μεσοπολέμου. Ο κίνδυνος παραμονεύει στον κόσμο των μάγων στην αμερικανική μητρόπολη του 1926. Κάτι μυστηριώδες αφήνει ένα μονοπάτι καταστροφής στους δρόμους της πόλης, απειλώντας να ξεσκεπάσει την κοινότητα των μάγων στους Δεύτερους Σαλεμαίους, μια φανατική φατρία Άμαγων (οι Μαγκλ για τους Αμερικάνους ), αποφασισμένων να τους εξολοθρεύσουν. Την ίδια στιγμή, ο πανίσχυρος, σκοτεινός μάγος Γκέλερτ Γκρίντελβαλντ, αφού έχει σπείρει το χάος στην Ευρώπη, έχει ξαφνικά χαθεί… από προσώπου Γης. Χωρίς να γνωρίζει για την αυξανόμενη ένταση, ο Νιουτ Σκαμάντερ καταφθάνει στην πόλη στα τέλη ενός ταξιδιού σε όλο τον κόσμο, για την έρευνα και διάσωση μαγικών πλασμάτων, μερικά από τα οποία φυλάσσονται με ασφάλεια στην απαρατήρητη μαγική, δερμάτινη βαλίτσα του, που όμως κρύβει απεριόριστο χώρο και διαστάσεις. Αλλά η πιθανή καταστροφή δείχνει να έρχεται, όταν ο ανυποψίαστος Άμαγος Τζέικομπ Κοβάλσκι θα αφήσει κατά λάθος ορισμένα από τα ζώα του Νιουτ ελεύθερα σε μια πόλη που είναι ήδη σε ένταση…

Η Τρελή Χαρά
Road movie γυναικείας απελευθέρωσης με πρωταγωνίστρια τη Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι. Η Μπεατρίς είναι μια φλύαρη φαντασιόπληκτη, μια αυτοαποκαλούμενη δισεκατομμυριούχος αριστοκράτισσα, της οποίας της αρέσει να πιστεύει ότι έχει στενές σχέσεις με τους ηγέτες του κόσμου. Η Ντονατέλα είναι μια εσωστρεφής κι εύθραυστη νεαρή κοπέλα, η οποία είναι «κλειδωμένη» στον δικό της μυστηριώδη κόσμο. Και οι δύο νοσηλεύονται στη Βίλα Μπιόντι, μια προοδευτική, αλλά ασφαλής ψυχιατρική κλινική. Η νέα ταινία του Πάολο Βίρτζι αφηγείται την ιστορία της απρόβλεπτης και συγκινητικής φιλίας που αναπτύσσεται ανάμεσα στις δύο γυναίκες, καθώς εγκαταλείπουν το ψυχιατρικό ίδρυμα, σε

Τhe Stopover
Οι Γαλλίδες σκηνοθέτιδες αδερφές Κουλέν σε ένα αντιπολεμικό δράμα που γυρίστηκε στην Ελλάδα. Η Ορόρ και η Μαρίν επιστρέφουν από μία στρατιωτική αποστολή στο Αφγανιστάν, κάνοντας μια ενδιάμεση στάση σε ένα πεντάστερο ξενοδοχείο της Κύπρου. Εκεί, ανάμεσα στους τουρίστες που παραθερίζουν, έχουν στη διάθεση τους τρεις μέρες για να αποσυμπιεστούν σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης που φιλοδοξεί να ανακουφίσει τη στρατιωτική μονάδα από τις εμπειρίες του πολέμου. Όμως, δεν είναι εύκολο να ξεχάσουν τη μάχη και να αφήσουν τη βία πίσω τους.

Το Μέλλον
Η Μία Χάνσεν Λαβ («Eden» ) επιστρέφει με ένα δράμα που έχει πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ. Η Ναταλί διδάσκει φιλοσοφία σε ένα Λύκειο στο Παρίσι. Είναι παθιασμένη με την δουλειά της και απολαμβάνει να βυθίζεται στις σκέψεις και τους στοχασμούς της. Παντρεμένη με δύο παιδιά μοιράζει τον χρόνο της ανάμεσα στην οικογένεια της, τους παλιούς μαθητές της και την πολύ κτητική μητέρα της. Μία μέρα ο σύζυγός της, της ανακοινώνει ότι θα την αφήσει για μία άλλη γυναίκα. Ελεύθερη πλέον (αν και χωρίς να το θέλει ), θα πρέπει να επαναπροσδιορίσει την ζωή της.

Captain Fantastic
Ανεξάρτητη οικογενειακή κομεντί που βραβεύτηκε στις Κάνες. Βαθιά μέσα στο δάσος, ένας πατέρας μεγαλώνει τα 6 παιδιά του με ένα αυστηρό πρόγραμμα εκπαίδευσης, θέλοντας να τους δώσει την πιο αγνή παιδική ηλικία μακριά από την κοινωνία. Όταν αναγκαστούν να μπουν μαζί στον κόσμο, όλες του οι απόψεις για το τι πρέπει να είναι ένας γονιός θα αλλάξουν.

 

Στην Καρδιά Του Δάσους
Μεταφυσικό θρίλερ με τις Έλεν Πέιτζ και Έβαν Ρέιτσελ Γουντ. Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, δύο φιλόδοξες νεαρές γυναίκες ζουν μαζί με τον πατέρα τους σε ένα όμορφο σπίτι στο βουνό. Ξαφνικά, μία μέρα, το ρεύμα κόβεται –κανείς δεν ξέρει γιατί. Χωρίς ηλεκτρικό, βενζίνη και κανενός είδους ενέργεια, ακούν εκατοντάδες θεωρίες στο ράδιο. Τρομοκρατική επίθεση; Φονικός ιός; Μετά από λίγο, το ράδιο σταματά κι αυτό. Απόλυτη σιωπή. Έχοντας χάσει κάθε αίσθηση ασφάλειας, και με αντίπαλο την πείνα και την αβεβαιότητα, οι δύο αδερφές θα πρέπει να συνεργαστούν για να καταφέρουν να επιβιώσουν σε αυτή την κατάσταση. Μοναδικό τους όπλο, οι μνήμες της χαρούμενης οικογένειας που ήταν κάποτε.

Κινηματογράφος

Από Γιάγκο Αντίοχο 

Ο Ισλανδός σκηνοθέτης του «Καρδιά Βουνό», που κυκλοφορεί στις αίθουσες την Πέμπτη 10/11, μιλά για τον ιδιαίτερο πρωταγωνιστή του, τις δυσκολίες που εμπεριέχουν οι ανθρώπινες σχέσεις και το σινεμά της χώρας του.

Πώς θα περιέγραφες τον πρωταγωνιστή σου Φούσι; Περιθωριακό, κοινωνικά απόκληρο, μαμάκια;
Δεν είναι μια συνειδητή απόφαση να έχω ως ήρωες στις ταινίες μου «περιθωριακούς» ανθρώπους. Απλά με ενδιαφέρει να δημιουργώ τους καλύτερους δυνατούς χαρακτήρες, και αυτοί που είναι λίγο παράξενοι, αυτοί που αισθάνονται λίγο άβολα είναι αυτοί τελικά που δημιουργούν ενδιαφέρουσες καταστάσεις παρά εκείνοι που ακολουθούν τη νόρμα. Εκεί εστιάζω: στο χαρακτήρα και στις καταστάσεις. Αλλά ο όρος «περιθωριακός» δεν ήταν ποτέ στο μυαλό μου, τον ανακάλυψαν μάλλον οι δημοσιογράφοι.

Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κάποιος την ταινία σου σαν μια εναλλακτική ρομαντική ιστορία. Αλλά η σχέση του Φούσι με την Σιεφν έχει διαφορετικά επίπεδα και ασυνήθιστη τροπή...
Μόλις βάλεις το στοιχείο «αγόρι γνωρίζει κορίτσι» σε μια ταινία, η ιστορία συνήθως μπαίνει στον αυτόματο πιλότο. Γίνεται προβλέψιμη και επίτηδες προσπάθησα να κάνω μια ανατροπή σε αυτό το κλισέ. Επίσης, ένιωσα πως ο Φούσι, ο κεντρικός χαρακτήρας χρειαζόταν ένα διαφορετικό είδος ολοκλήρωσης. Ήθελα το τέλος να είναι ταυτόχρονα πολύ μικρό και πολύ μεγάλο. Συνειδητοποιούμε ότι κάτι που στους περισσότερους από εμάς φαίνεται μια εντελώς συνηθισμένη δράση, για τον Φούσι είναι ένα επαναστατικό βήμα. Πρόκειται για μια ιστορία για έναν άνδρα που κάνει ένα καθοριστικό βήμα για την υπόλοιπη ζωή του. Είναι κάτι με το οποίο μπορεί να ταυτιστεί πολύς κόσμος, ελπίζω. Επιπλέον, πιστεύω ότι όλοι έχουμε νιώσει ενοχές γιατί κριτικάραμε κάποιον άδικα. Στον χριστιανικό κόσμο υπάρχει ο σπόρος των τύψεων που προκύπτουν από αυτές τις ενοχές. Όταν μοντάραμε την ταινία, έπαιζε ανάποδα για μια στιγμή ο ήχος και το όνομα του πρωταγωνιστή στα ισλανδικά Φούσι, ακούστηκε ως Ιησούς (Jesu ), ηχητικά ακούστηκε έτσι και σκέφτηκα να μια ωραία σύμπτωση.


Που βρήκες τον πρωταγωνιστή της ταινίας Γκούναρ Γιόνσον;
Ο Γκούναρ Γιόνσον έπαιζε το δεύτερο ρόλο σε μια τηλεοπτική εκπομπή σάτιρας στην Ισλανδία πριν δεκαπέντε χρόνια. Τότε τον είδα πρώτη φορά και ήταν έρωτας με την πρώτη ματιά. Αμέσως αισθάνθηκα ότι ήταν τόσο αυθόρμητος και ήθελα να τον δω να παίζει σε ένα δραματικό πρωταγωνιστικό ρόλο. Οπότε το σενάριο γράφτηκε για αυτόν. Είναι η ταινία και δεν θα γινόταν χωρίς αυτόν. Το ταλέντο του είναι τεράστιο και η παρουσία του στην οθόνη μοναδική κατά τη γνώμη μου. Αν και δεν είναι εκπαιδευμένος ως ηθοποιός, είναι απίστευτα επαγγελματίας και ακριβής. Θέλω να είναι σε όλες μου τις ταινίες από εδώ και μπρος.

Υπάρχει κάποιου είδους ισλανδική κινηματογραφική σχολή, η οποία περιλαμβάνει εσένα τον Μπαλτάσαρ Κορμακούρ, τον Γκρίμουρ Χακόναρσον και άλλους ή θεωρείς το σινεμά σας σαν ένα κομμάτι της μεγάλης σκανδιναβικής σχολής;

Δεν ξέρω στα αλήθεια αν μπορεί να το πει κανείς για μια τόσο μικρή χώρα, αν και ταινίες όπως το «Rams» έκαναν μεγάλη επιτυχία. Είμαι πάντως αρκετά μοναχικός οπότε δεν θεωρώ ότι είμαι μέρος κάποιου κινήματος ή κάτι τέτοιο. Η Ισλανδία έχει επηρεαστεί πολύ από τον αμερικάνικο τρόπο ζωής αλλά ταυτόχρονα είναι και μια χώρα του Βορρά. Η Σκανδιναβία είναι πολύ διαφορετική για μένα. Ο Μπαλτάζαρ Κορμάκουρ είναι ένας πολύ ταλαντούχος και οξυδερκής σκηνοθέτης και ταυτόχρονα ένας έμπειρος παραγωγός. Ήταν εξαιρετικός συνεργάτης σε όλη τη διάρκεια της παραγωγής και μου έδωσε πλήρη καλλιτεχνική ελευθερία. Εκείνος και η παραγωγός Άγκνες Γιόχανσεν ήταν πολύ υποστηρικτικοί και έδειχναν κατανόηση της δικής μου προσέγγισης. Ήταν ωραία εμπειρία να γυρίσω ταινία και πάλι στην Ισλανδία. Είναι ωραίο συναίσθημα να κάνεις μια ταινία με μικρό συνεργείο, όπου όλοι είμαστε φίλοι. Το να γυρίζεις μια ταινία στις ΗΠΑ μερικές φορές μοιάζει με στρατιωτική επιχείρηση. Αυτό μπορεί να είναι καλό στην αδρεναλίνη, αλλά τελικά προτιμώ τα μικρά συνεργεία όπου όλοι μπορούν να είναι μέρος της δημιουργικής διαδικασίας. Μου αρέσει να δουλεύω σε άλλες γλώσσες, και να μελετάω πώς μιλούν οι άνθρωποι.
Με κάποιο τρόπο νιώθω πιο ελεύθερος γράφοντας διαλόγους σε άλλες γλώσσες παρά στα Ισλανδικά. Για μένα υπάρχει ένα δέος για τα Ισλανδικά που κάπως με περιορίζει ενώ το να γράφω σε άλλες γλώσσες με απελευθερώνει. Σαν να παίζω ένα μουσικό όργανο. Αλλά όπου και να βρίσκομαι κάθε ταινία είναι μια ευκαιρία μάθησης. Σαν να πηγαίνεις στο πανεπιστήμιο. Θα μου άρεσε να δουλεύω σε πολλά διαφορετικά μέρη.

Τι ετοιμάζεις για το μέλλον;
Τώρα δουλεύω για το Τμήμα Κινηματογράφου του Πανεπιστημίου στη Δανία, ως Υπεύθυνος του Προγράμματος Σκηνοθεσίας. Είναι μια δουλειά πλήρους απασχόλησης, οπότε δεν έχω πολύ χρόνο ούτε για να βλέπω πολλές πρόσφατες ταινίες ούτε καν για το δικό μου γράψιμο. Ωστόσο, έχω πολλές ιδέες για νέα σχέδια και κινηματογραφικά και τηλεοπτικά. Δεν είμαι σίγουρος με ποιο θα ασχοληθώ πρώτα αλλά ανυπομονώ.

Κινηματογράφος

Ο σκηνοθέτης του Blue Valentine επιστρέφει, με ένα ακόμα στιλιζαρισμένο αλλά καλοστημένο και απολαυστικό δράμα, και τον Μάικλ Φασμπέντερ πρωταγωνιστή.

του Λουκά Τσουκνίδα

Μετά το απολαυστικό “Blue Valentine” και το υπερφίαλο “The Place Beyond the Pines”, ο Ντέρεκ Σιανφράνς επιστρέφει με ακόμη μία ανθρώπινη τραγωδία που σκοπό έχει να συγκινήσει, αλλά και να προβληματίσει γύρω απ' τις ανθρώπινες επιλογές, τα κίνητρα και τις συνέπειές τους. Χωρίς ν' αποκλίνει απ' τις αγαπημένες αισθητικές επιλογές του, το εξοντωτικό στιλιζάρισμα και την έμφαση στο μελό, με το “The Light Between the Oceans” ο ανερχόμενος δημιουργός διασκευάζει το ομώνυμο μυθιστόρημα του Μ. Λ. Στέντμαν με τρόπο απολαυστικό, που αναδεικνύει τις βαθύτερες πτυχές ενός, ούτως ή άλλως, καλοστημένου δράματος.

Η υπόθεση

Έχοντας επιζήσει των απάνθρωπων χαρακωμάτων του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, ο Τομ επιστρέφει στον τόπο του, όπου αναλαμβάνει φαροφύλακας σ' ένα νησάκι μακριά απ' τους ανθρώπους, στο μεταίχμιο δύο ωκεανών. Την μοναχική ζωή του έρχεται να αναστατώσει η δροσερή Ίζαμπελ που γίνεται γυναίκα του και μετακομίζει στο ησυχαστήριο δίπλα στον φάρο. Όταν οι δύο απόπειρές τους να κάνουν παιδί αποτυγχάνουν, η βάρκα που μεταφέρει έναν νεκρό άνδρα κι ένα ανυπεράσπιστο μωρό μοιάζει σα δώρο Θεού. Η χαρά της Ίζαμπελ θολώνει την κρίση του Τομ, μα η απόφασή του να το μεγαλώσουν σα δικό τους τον στοιχειώνει απ' την πρώτη στιγμή...

Η κριτική

Στην τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία του, την τρίτη κάτω απ' τα φώτα της δημοσιότητας και το βλέμμα των κριτικών, ο Ντέρεκ Σιανφράνς επιλέγει σοφά να συμμαζέψει, κατά κάποιον τρόπο, την φαντασία του και να εστιάσει σε ένα ζήτημα που αγγίζει τους πάντες, με τρόπο που προκαλεί κρίσιμα ερωτήματα και τραβά το ενδιαφέρον και του πιο δύσκολου θεατή. Η φυσική υπόσταση της μητρότητας απέναντι στην ουσιαστική επίδραση της ανατροφής, η ακαμψία του νόμου απέναντι στην ευκαμψία της ανθρώπινης ηθικής, η επιλογή ενός βραχυπρόθεσμου καλού με το ρίσκο μιας μακροπρόθεσμης καταστροφής, η μάχη της ορθής κρίσης με τις προσταγές της αγάπης, μπαίνουν στο μίξερ του δημιουργού και, ευτυχώς, αντί για ένα μελό αχταρμά, βγάζουν ένα ανθρώπινο δράμα εποχής, πιο προσγειωμένο απ' ό,τι μαρτυρά το στιλιζαρισμένο ύφος του.

Ο Τομ κουβαλά τον δικό του σταυρό, απόρροια της εμπειρίας του στα χαρακώματα. Η Ίζαμπελ είναι νέα και αισιόδοξη, ερωτευμένη κι έτοιμη να φωτίσει τη ζωή του Τομ, να γίνει ο δικός του φάρος. Σύντομα, όμως, αποκτά κι εκείνη το δικό της προσωπικό δράμα, δύο αποβολές που βαραίνουν απίστευτα την ήδη μοναχική καθημερινότητά της στην απομόνωση του νησιού τους. Ο ερχομός της μικρής Λούσι μέσα απ' την απεραντοσύνη του Ωκεανού, εκλαμβάνεται απ' την Ίζαμπελ ως σανίδα σωτηρίας, ως “φάρος” μέσα στο σκοτάδι.

Για τον Τομ, που έχει ζήσει την ανθρώπινη αγριότητα κι έχει γευτεί την ματαιότητα του κυνηγιού της ευτυχίας, προέχει το καθήκον του, αλλά όχι για πολύ. Η ευτυχία της Ίζαμπελ είναι εξίσου σημαντική κι έτσι αποκρύπτει το περιστατικό και αναλαμβάνει το ρόλο του πατέρα...

Με το γνωστό πια λυρικό του ύφος, τα μακρόσυρτα μακρινά και τα “ιπτάμενα” κοντινά πλάνα, πλαισιωμένα από μουσικές που υπερθεματίζουν τις εντάσεις της στιγμής, ο Σιανφράνς ξοδεύει το πρώτο μισό της ταινίας σκιαγραφόντας τη ζωή δίπλα στον φάρο και ανάμεσα στους ωκεανούς, συμπυκνώνοντας επιτυχώς το χρόνο μεταξύ του γάμου των δύο αντι-ηρώων του και της εμφάνισης του παιδιού-σωτήρα. Η σχέση του Τομ και της Ίζαμπελ βασίζεται στην αγάπη, αλλά και την κατανόηση, από μεριάς της, ότι έχει να κάνει με κάποιον που αποσύρθηκε συνειδητά απ' τους ανθρώπους για να μην προξενήσει άλλο κακό, αλλά και για να μην το υποστεί.

Βέβαια, όσο και αν απομακρυνθείς, ο κόσμος θα σε βρει και οι επιλογές σου, όπως το κύμα που ξέβρασε τη βάρκα, μπορούν να έχουν, τελικά, αντίκτυπο μίλια μακριά, καλό ή και κακό.

Στη μέση της αφήγησης, λοιπόν, αρκετό καιρό μετά την εμφάνιση του παιδιού, ο Τομ επιβεβαιώνει αυτό που υποψιαζόταν, ότι η επιλογή του(ς) έχει βλάψει κάποιον άλλον άνθρωπο -τη βιολογική μητέρα που εισέρχεται δυναμικά στο κάδρο- και η επιβαρυμένη του ψυχή δεν αντέχει κι άλλο βάρος. Έτσι, η πολυπλοκότητα της μεγαλύτερης εικόνας έρχεται να διαλύσει την ψευδαίσθηση της απλότητας που αποπνέει η ζωή στο απόμακρο νησί και εδώ είναι που ο Σιανφράνς διαχειρίζεται το υλικό του με τρόπο, όχι απλοϊκό ή συγκινησιοθηρικό, αλλά επαρκώς διερευνητικό. Χωρίς να κρίνει τελεσίδικα, ρίχνει το φως του στις αντιδράσεις των συγκεκριμένων χαρακτήρων αντί για τους “τύπους” που αντιπροσωπεύουν, αλλά και στους προβληματισμούς που προκύπτουν απ' τις λεπτομέρειες, παρά απ' τις, λίγο-πολύ, αναμενόμενες εξελίξεις.

Επιπλέον, διακριτικά και χωρίς κορώνες, το κορίτσι (το παιδί ως φάρος στο σκοτεινό δρόμο των τριών χαρακτήρων) παραμένει στο επίκεντρο των γεγονότων με τρόπο καταλυτικό, αλλά όχι εκβιαστικό, κάτι που υπογραμμίζεται επιτυχώς και στην τελική αποκλιμάκωση. Οι ερμηνείες είναι αναμενόμενα καλές, με τον Μάικλ Φασμπέντερ να ξεχωρίζει, απλώς, επειδή ο ρόλος του είναι πιο “ηρωϊκός”.

Το “The Light Between the Oceans” είναι μία ταινία με περισσότερο βάθος απ' ό,τι η φανταχτερή “όψη” της μαρτυρά, αδικεί κάπως τον εαυτό της, αλλά ξεπερνά τη μετριότητα χάρη στην διαχρονικότητα των προβληματισμών της.

Κινηματογράφος

Μια γεμάτη κινηματογραφική εβδομάδα με 10 πρεμιέρες, ανάμεσα στις οποίες υπάρχουν ο Χρυσός Φοίνικας, ένα all-star cast παραμύθι φαντασίας και τον Όλιβερ Στόουν να μιλάει για τον Σνόουντεν.

Εγώ, Ο Ντάνιελ Μπλέικ

Προλεταριακό δράμα του Κεν Λόουτς, βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα. Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο Ντάνιελ Μπλέικ που είναι 59 ετών και ξυλουργός. Ανακαλύπτει ότι έχει καρδιακά προβλήματα και ζητά για πρώτη φορά στη ζωή του βοήθεια από τις κοινωνικές υπηρεσίες. Ο γιατρός του απαγορεύει να δουλέψει. Οι αρχές όμως έχουν αντίθετη άποψη. Στην προσπάθειά του να βρει δουλειά θα γνωρίσει μια ανύπαντρη μητέρα, που βρίσκεται σε χειρότερη θέση από τον ίδιο. Πρόκειται για τον αγώνα ενός ανθρώπου απέναντι σε ένα άδικο κοινωνικό σύστημα.

7 Λεπτά Μετά τα Μεσάνυχτα
Μοντέρνο, αγωνιώδες παραμύθι με τους Φελίσιτι Τζόουνς, Σιγκούρνι Γουίβερ και Λίαμ Νίσον. Ο Κόνορ είναι 12 ετών και θα πρέπει να διαχειριστεί την πολύ σοβαρή ασθένεια της μητέρας του, πράγμα που τον αναγκάζει να περνάει πολύ χρόνο με την καθόλου συμπαθή γιαγιά του. Επιπλέον έχει να αντιμετωπίσει τον καθημερινό εκφοβισμό από τους συμμαθητές του ενώ ο πατέρας του βρίσκεται μίλια μακριά με νέα σύζυγο και άλλο παιδί. Ξαφνικά ένα βράδυ, λίγο μετά τα μεσάνυχτα ένα τέρας εμφανίζεται στο παράθυρο του Κόνορ και απαιτεί από αυτόν να τον ακούσει. Θα του διηγηθεί τρεις ιστορίες και μετά ως αντάλλαγμα θα πρέπει ο Κόνορ να του διηγηθεί την δική του ιστορία. Μια άγρια και ταυτόχρονα τρυφερή ταινία για το κουράγιο, την πίστη και την αλήθεια.

Σνόουντεν
Ο Όλιβερ Στόουν και η ιστορία του «μαρτυριάρη» Έντουαρντ Σνόουντεν. Ο Σνόουντεν, ο οποίος εργαζόταν για την NSA και την CIA ως υψηλόβαθμος τεχνικός διαχειριστής ηλεκτρονικών συστημάτων, ανακαλύπτει ότι η κυβέρνηση των ΗΠΑ παρακολουθεί όλες τις ψηφιακές επικοινωνίες - όχι μόνο ξένων κυβερνήσεων και τρομοκρατικών ομάδων, αλλά και των απλών Αμερικανών. Απογοητευμένος από τη δουλειά του, συγκεντρώνει σχολαστικά εκατοντάδες χιλιάδες απόρρητα έγγραφα που αποκαλύπτουν την πλήρη έκταση των υποκλοπών, εγκαταλείπει την αγαπημένη του Λίντσεϊ Μιλς (Σαϊλίν Γούντλι ) και βρίσκει το θάρρος να ακολουθήσει την προσωπική ηθική και τις αρχές του.

 

Θάνατος στο Σαράγιεβο
Βραβευμένη στο Βερολίνο πολιτική αλληγορία του Ντάνις Τάνοβιτς. Το ξενοδοχείο Ευρώπη στο Σαράγεβο προετοιμάζεται για το αποψινό γκαλά της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τα 100 χρόνια από τη δολοφονία του Αρχιδούκα Franz Ferdinand. Αλλά το δυσαρεστημένο προσωπικό του σχεδιάζει να απεργήσει, επειδή δεν έχει πληρωθεί δύο μήνες τώρα. Εάν αυτό το αριστοκρατικό πολιτικό δείπνο αποτύχει, το ήδη υποθηκευμένο στις τράπεζες ξενοδοχείο θα κλείσει. Με ελάχιστο χρόνο στη διάθεσή του για να σταματήσει την απεργία, o διευθυντής του κάνει ό,τι περνάει από το χέρι του.

Οι Ευχούληδες
Animation από τους δημιουργούς του «Σρεκ» πάνω στη δημοφιλή παιδική μυθολογία των Ευχούληδων. Μετά μια εισβολή των Μπέργκεν στο χωριό των Ευχούληδων, η Πόπη, ο πιο χαρούμενος Ευχούλης που γεννήθηκε ποτέ, και ο γκρινιάρης Κλωνάρης ξεκινούν ένα ταξίδι με στόχο την διάσωση των φίλων τους. Η αποστολή τους είναι γεμάτη περιπέτεια και ανατροπές, καθώς οι δύο αταίριαστοι σύντροφοι προσπαθούν να ανεχτούν ο ένας τον άλλον αρκετά ώστε να πετύχουν τον στόχο τους, κι έτσι θα μάθουν πολλά για την αναζήτηση της ευτυχίας, όπως και το τι μπορεί να κάνουν κάποιοι για να την αποκτήσουν.

Blood Father: Βίαιη Δικαιοσύνη
Περιπέτεια με τον Μελ Γκίμπσον. H 17χρονη Λίντια είναι ο στόχος ενός ανελέητου ανθρωποκυνηγητού. Ο φίλος της είναι έμπορος ναρκωτικών και την έχει παγιδέψει σε μια πλεκτάνη εξαιτίας της οποίας ένα καρτέλ ναρκωτικών την αναζητά παντού γιατί θεωρεί ότι έχει κλέψει χρήματα. Ο μοναδικός της σύμμαχος είναι ο πατέρας της. Ο ίδιος έχει μπλεξίματα με τον νόμο, έχει υπάρξει κατάδικος, μα πάνω απ΄όλα είναι αποφασισμένος να προστατεύσει την κόρη του. Έστω και για πρώτη φορά στη ζωή του, σκοπεύει να κάνει το σωστό…

Αφερίμ
Αργυρή Άρκτος σκηνοθεσίας στο Βερολίνο για ένα ασπρόμαυρο ρουμάνικο… γουέστερν. Το 1835 ένας αστυνομικός και ο γιος του διασχίζουν τη ρουμανική ύπαιθρο, αναζητώντας έναν τσιγγάνο σκλάβο που κατηγορείται πως πλάνεψε τη γυναίκα του τοπικού άρχοντα. Αυτός ο δημόσιος υπάλληλος με υπερβολικό ζήλο, που θυμίζει σερίφη βγαλμένο από οπερέτα, οργώνει με το άλογό του τα άγρια Βαλκάνια και δεν χάνει ευκαιρία να μαθαίνει στο βλαστάρι του το νόημα της ζωής. Ακόμα και όταν βρίσκουν τον σκλάβο, η περιπέτεια τους απέχει πολύ από το τέλος της…

Invisible
Κοινωνικό δράμα του Δημήτρη Αθανίτη με πρωταγωνιστή τον Γιάννη Στάνκογλου. Ένας πατέρας χάνει τη θέση του στον κόσμο. Ο Άρης είναι ένας μοναχικός 35άρης, χωρισμένος, που δουλεύει σε ένα εργοστάσιο. Όταν απολύεται χωρίς καμιά προειδοποίηση, αποφασίζει να αποδώσει δικαιοσύνη ο ίδιος, καθώς νιώθει θύμα μιας ακραίας αδικίας. Όμως ο Άρης δεν είναι μόνος του. Έχει μαζί του και τον εξάχρονο γιο του…

Μόνος στο Βερολίνο
Μια αληθινή ιστορία γερμανικής αντίστασης στις θηριωδίες των ναζί. Βερολίνο, 1940. Η πόλη έχει παραλύσει από το φόβο. Ο Όττο και η Άννα Κουάνγκελ είναι ένα ζευγάρι που ζει σε ένα φτωχικό διαμέρισμα και προσπαθεί, όπως όλοι οι άλλοι, να αποφύγει τους κινδύνους της ζωής υπό την καταπιεστική ναζιστική κυβέρνηση. Όταν, όμως, ο μοναχογιός τους σκοτώνεται στο μέτωπο, η απώλεια τούς οδηγεί σε μια απίστευτη πράξη αντίστασης. Αρχίζουν να αφήνουν καρτ ποστάλ παντού στην πόλη, στις οποίες γράφουν μηνύματα ενάντια στον Χίτλερ και τους Ναζί. Αν τους πιάσουν, η εκτέλεση είναι σίγουρη.

 

Στην Σκιά του Φόβου
Αγγλο-ιρανική ταινία τρόμου που κέρδισε Βραβείο Σεναρίου στις πρόσφατες Νύχτες Πρεμιέρας. Στην Τεχεράνη του 1988, οι προσπάθειες της Σιντέχ να συνεχίσει τις σπουδές Ιατρικής που άφησε στη μέση λόγω της εγκυμοσύνης της πέφτουν στο κενό. Το άκρως συντηρητικό καθεστώς της χώρας δεν βλέπει με καλό μάτι τη φοίτηση των γυναικών στα πανεπιστήμια, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για δυναμικές προσωπικότητες που έχουν αναπτύξει έντονη πολιτική δράση, όπως η νεαρή Ιρανή. Καθώς ο πόλεμος μεταξύ Ιράν και Ιράκ μαίνεται ανεξέλεγκτος, ο σύζυγος της Σιντέχ καλείται να υπηρετήσει στο στρατό, και η νεαρή μητέρα απομένει μόνη με τη μικρή Ντόρσα, σε ένα διαμέρισμα της ρημαγμένης από τις εχθροπραξίες πρωτεύουσας.

 

Κινηματογράφος

Η γερμανική δραμεντί της Μάρεν Άντε που αναστάτωσε το Φεστιβάλ Κανών και ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς σε ρόλο νέου μαρβελικού υπερήρωα είναι μόνον δυο από τις έξι κυκλοφορίες της σινε-μενού εβδομάδας.

TONI ERDMANN
Η γερμανική δραμεντί της Μάρεν Άντε που αναστάτωσε το Φεστιβάλ Κανών. Ο αιώνια πλακατζής Γουίνφριντ λατρεύει να ενοχλεί την κόρη του. Τρυπώνει στη ζωή της, στις συναντήσεις της, τις εξόδους της, προσπαθώντας να την πλησιάσει. Ενοχλημένη του ζητά να σταματήσει. Τότε συστήνεται το alter ego του Γουίνφριντ- ο Τόνι Έρντμαν. Ο Τόνι είναι ένας περίεργος τύπος με κακό κοστούμι, τραγική περούκα κι ακόμη χειρότερη οδοντοστοιχία. Όσο πιο εκκεντρικός γίνεται, τόσο η κόρη του φαίνεται να ανταποκρίνεται.

DOCTOR STRANGE
Ο Μπένεντικτ Κάμπερμπατς είναι ο νέος υπερήρωας της Marvel. Η ζωή του παγκοσμίως διάσημου νευροχειρουργού Στίβεν Στρέιντζ αλλάζει ριζικά όταν ένα τρομερό αυτοκινητιστικό ατύχημα τού στερεί τη χρήση των χεριών του. Όταν η παραδοσιακή φαρμακευτική ιατρική αποτυγχάνει, ψάχνει για βοήθεια και ελπίδα σε έναν αναπάντεχο τόπο: ένα μυστηριώδες μέρος γνωστό ως Kamar-Taj. Γρήγορα αντιλαμβάνεται ότι αυτό δεν είναι ένα απλό κέντρο ανάρρωσης, αλλά η πρώτη γραμμή μάχης ενάντια στις αόρατες σκοτεινές δυνάμεις που απειλούν να καταστρέψουν την πραγματικότητα μας. Τώρα, ο Στρέιντζ -εξοπλισμένος με καινούργιες μαγικές ικανότητες- αναγκάζεται να επιλέξει αν θα επιστρέψει στην προηγούμενη ζωή του ή θα την αφήσει για να υπερασπιστεί τον κόσμο ως ένας παντοδύναμος μάγος.

Μόνος Στο Βερολίνο
Μια αληθινή ιστορία αντίστασης στις θηριωδίες των ναζί. Γερμανία, 1940. Μετά τον θάνατο του μοναχογιού τους σε μια μάχη του πολέμου, ο Όττο και η Άννα Κουάνγκελ αποφασίζουν να αντισταθούν στον Χίτλερ και τους Ναζί. Αρχίζουν να γράφουν ανώνυμα μηνύματα που καλούν τον λαό να ξεσηκωθεί ενάντια στον Χίτλερ και διαδηλώσουν κατά των Ναζί και τα αφήνουν σε γραμματοκιβώτια σ’ όλη την πόλη. Σύντομα ένας επιθεωρητής της Γκεστάπο αναλαμβάνει να εξιχνιάσει το ποιος κρύβεται πίσω από τα μηνύματα.

Άγνωστοι
Δραματικό θρίλερ με τους Ρέιτσελ Βάις - Μάικλ Σάνον. Η ταινία μας συστήνει την Άλις, μία μυστηριώδη γυναίκα (Ρέιτσελ Βάις ). Ο Τομ και η σύζυγος του διοργανώνουν ένα πάρτυ για να γιορτάσουν τα γενέθλια του. Ένας από τους καλεσμένους φέρνει μαζί του σαν συνοδό την Άλις. Ο Τομ είναι πεπεισμένος ότι γνωρίζει αυτή την γυναίκα με διαφορετικό όμως όνομα και βιογραφικό. Η ίδια η Άλις δείχνει να μην τον έχει ξαναδεί ποτέ.

Η Μεγάλη Αναμονή
Θηλυκό ιταλικό δράμα του πρωτοεμφανιζόμενου Πιέρο Μεσίνα με πρωταγωνίστρια της Ζιλιέτ Μπινός. Η Άννα, λόγω ενός απρόοπτου συμβάντος , περνά μοναχικά τις ημέρες της στα μεγάλα δωμάτια μιας παλιάς βίλας. Μια μέρα εμφανίζεται η Ζαν, η κοπέλα του γιου της Άννας, Τζουζέπε, υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος την κάλεσε στην Σικελία, με σκοπό να περάσουν τις διακοπές τους μαζί. Και ενώ ο Τζουζέπε δεν είναι ακόμα στο σπίτι, η Άννα τη διαβεβαιώνει ότι ο γιος της θα επιστρέψει σύντομα και ότι θα μπορούσε να τον περιμένει εκεί. Οι δύο γυναίκες περνούν τις ημέρες τους γνωρίζοντας καλύτερα η μία την άλλη... Τρία βραβεία στο περασμένο Φεστιβάλ Βενετίας.

Όλγα
Βραζιλιάνικο ιστορικό δράμα του 2004. Η Όλγα Μπενάριο Γκούτμαν είναι μια από τις σχετικά ξεχασμένες και πιο ηρωικές γυναικείες φιγούρες του παγκόσμιου επαναστατικού κινήματος. Αναδείχθηκε σε κεντρική μορφή της Κομμουνιστικής Διεθνούς Νέων. Επιπλέον αναλάμβανε και εκτελούσε πολλές διεθνείς αποστολές για λογαριασμό της Κομιντέρν, πράγμα που της στοίχισε μια σύλληψη στη Μεγάλη Βρετανία για κατασκοπεία.

Κινηματογράφος

Νέος Αλμοδόβαρ, Φρανσουά Οζόν και Ζανγκ Γιμού, περιπέτεια με τον Μπεν Άφλεκ, μια ταινία φαντασίας της Disney και πολλές ακόμη κυκλοφορίες έχει η κινηματογραφικά εβδομάδα.

Julieta
Ο Πέδρο Αλμοδόβαρ επιστρέφει με ένα γυναικείο δράμα. Η Χουλιέτα ζει με την κόρη της, Αντία. Και οι δύο υποφέρουν σιωπηλά για την απώλεια του άνδρα της Χουλιέτα και πατέρα της Αντία, μερικές φορές όμως η θλίψη δεν φέρνει τους ανθρώπους πιο κοντά – τους απομακρύνει ακόμη περισσότερο. Όταν η Άντια κλείσει τα 18, θα εγκαταλείψει την μητέρα της χωρίς καμία εξήγηση και η Χουλιέτα θα ξεκινήσει να την αναζητά με κάθε δυνατό τρόπο. Το μόνο που θα ανακαλύψει είναι το πόσο λίγο γνωρίζει την ίδια της την κόρη.

Ο Λογιστής
Ένα περιπετειώδες θρίλερ με τον Μπεν Άφλεκ. Πρωταγωνιστής σ' αυτό είναι ο Κρίστιαν Γουλφ (Άφλεκ ), ένας εξαιρετικός μαθηματικός που τα πηγαίνει καλύτερα με τους αριθμούς παρά με τους ανθρώπους. Διατηρώντας ως βιτρίνα ένα συνοικιακό λογιστικό γραφείο, ο Κρίστιαν κρατάει τα βιβλία κάποιων εξαιρετικά επικίνδυνων εγκληματικών οργανώσεων. Την ίδια περίοδο που η Δίωξη Οικονομικού Εγκλήματος, με επικεφαλής τον Ρέι Κινγκ (Τζ. Κ. Σίμονς ), αρχίζει να σφίγγει τον κλοιό, ο Κρίστιαν αναλαμβάνει τα βιβλία ενός νομοταγούς πελάτη: μιας εταιρείας ρομποτικής, της οποίας μια λογιστική υπάλληλος (Άννα Κέντρικ ) ανακάλυψε μια λογιστική απόκλιση εκατομμυρίων δολαρίων. Όσο ο Κρίστιαν έρχεται πιο κοντά στην αλήθεια, τόσο ο αριθμός των πτωμάτων αρχίζει να ανεβαίνει.

Frantz
Ασπρόμαυρος Φρανσουά Οζόν εποχής με καταλυτικές έγχρωμες πινελιές και βραβεία στο Φεστιβάλ Βενετίας.Σε μια μικρή γερμανική πόλη μετά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Άννα θρηνεί καθημερινά στον τάφο του αγαπημένου της αρραβωνιαστικού Φραντζ, θύμα μιας μάχης σε γαλλικό έδαφος. Μια μέρα ένας νεαρός, γοητευτικός Γάλλος, ο Αντριάν, αφήνει λουλούδια στον τάφο. Η παρουσία του, μετά την ήττα της Γερμανίας στον πόλεμο, θα προκαλέσει όχι μόνο αντιδράσεις αλλά και πάθη.

Η Μεγάλη Επιστροφή
Πολιτικοκοινωνικό δράμα του Ζανγκ Γιμού με πρωταγωνίστρια την Κινέζα καλλονή Γκονγκ Λι. Ένας άνδρας από την Κίνα αποχωρίζεται από τη σύζυγό του, όταν συλλαμβάνεται ως πολιτικός κρατούμενος. Κατά τις τελευταίες μέρες της Πολιτιστικής Επανάστασης απελευθερώνεται και επιστρέφει σπίτι του για να ανακαλύψει ότι η γυναίκα του έχει αμνησία. Εκείνη, αδυνατώντας να τον αναγνωρίσει, συνεχίζει να περιμένει την επιστροφή του συζύγου της. Εκείνος είναι αποφασισμένος να βοηθήσει την γυναίκα του να θυμηθεί...

Ο Πιτ και ο Δράκος του
Οικογενειακή φαντασία από την Disney με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ και την Μπράις Ντάλας Χάουαρντ. Στο «O Πιτ και ο Δράκος του» ο σκηνοθέτης Ντειβιντ Λόουερι (Ain’t Them Bodies Saints ) επιστρέφει στη μαγική ιστορία της φιλίας ενός αγοριού κι ενός δράκου, και την αφηγείται ξανά με εντυπωσιακά εφέ.Για χρόνια ο ξυλογλύπτης Μρ. Μίτσαμ (Ρόμπερτ Ρέντφορντ ) μαγεύει τα παιδιά μιας ήσυχης κωμόπολης διηγούμενος παραμύθια με πρωταγωνιστή έναν δράκο που ζει στο δάσος. Η ίδια του η κόρη, η Γκρέις (Μπράις Ντάλας Χάουαρντ ), που εργάζεται ως δασοφύλακας, βρίσκει αυτές τις ιστορίες απλώς διασκεδαστικές μέχρι που συναντά τον Πιτ (Όουκς Φέγκλι ). Ο Πιτ είναι ένα μυστηριώδες δεκάχρονο αγόρι χωρίς οικογένεια και σπίτι. Υποστηρίζει ότι ζει στο δάσος με έναν τεράστιο, πράσινο δράκο με το όνομα Έλιοτ. Το πιο παράξενο σε όλη την ιστορία είναι ότι ο δράκος αυτός μοιάζει πολύ με τον δράκο στις διηγήσεις του ο Μρ. Μίτσαμ.

Ouija - Η Πηγή του Κακού
Τα σατανικά παιχνίδια συνεχίζονται. Ποτέ δεν ήταν απλώς ένα παιχνίδι… Μετά από την επιτυχία του μεταφυσικού θρίλερ του 2014, το κοινό τώρα, μεταφέρεται, πίσω, εκεί που ξεκίνησαν όλα και συγκεκριμένα στο 1965, όπου μια χήρα με τα δύο κορίτσια της πραγματοποιούν «συνεδρίες» επίκλησης πνευμάτων προκειμένου να αποσπούν χρήματα από τους εύπιστους πελάτες που προστρέχουν σε εκείνες για παρηγοριά. Πολύ γρήγορα, όμως, αυτό που ξεκίνησε ως αθώα εξαπάτηση του αφελούς κόσμου εξελίσσεται σε κάτι τόσο τρομακτικό που υπερβαίνει ακόμα και τους πιο δυστοπικούς εφιάλτες...

Belgica
Δράμα από τον Βέλγο σκηνοθέτη του «Ραγισμένα Όνειρα». Η ιστορία δύο αδερφών: του χαρισματικού, αλλά ευέξαπτου Φρανκ -σύζυγου, πατέρα κι αμετανόητου γυναικά- και του φιλόδοξου Τζο, που έχει ένα μπαρ με το όνομα Belgica. Οι δυο τους γίνονται συνέταιροι και μετατρέπουν το μπαρ στο σημείο με την καλύτερη μουσική, τον περισσότερο κόσμο και τη μονάδικη διασκέδαση στην πόλη. Ζούνε τη στιγμή και είναι όλα υπέροχα, όταν η ζωή θα τους αναγκάσει να προχωρήσουν.

Σχολικά Γυμνάσια
Μια νεανική αμερικανική κωμωδία έρχεται στις αίθουσες. Ο Ρέιφ έχει καλλιτεχνική φαντασία επικών διαστάσεων… και ένα μικρό πρόβλημα με την εξουσία και τους κανόνες, το οποίο και φουντώνει όταν μεταφέρεται σε ένα άκρως αυστηρό και καταπιεστικό σχολείο. Ο Ρέιφ και ο καλύτερός του φίλος καταστρώνουν ένα σχέδιο για να πατήσουν κάθε έναν κανόνα του σχολείου, με ξεκαρδιστικά αποτελέσματα φυσικά.

Γκάγκστερ και Φιλάνθρωποι
Ασπρόμαυρη σατυρική κωμωδία του 1963, η οποία αποτελείται φαινομενικά από 2 ανεξάρτητα μέρη, οι ήρωες των οποίων όμως διασταυρώνονται προς το τέλος της ταινίας. Στον ρόλο του αρχηγού της συμμορίας με το παρατσούκλι «Καθηγητής», ο ανεπανάληπτος Γκουστάβ Χολοουμπέκ, ενώ σε ρόλο κομπάρσου θα δούμε και τον ίδιο τον σκηνοθέτη Γιέρζι Χόφμαν (η σκηνή στο εστιατόριο ).

Λόγος Καθρέφτης
Ελληνικό ντοκιμαντέρ του Διαμαντή Παπαδόπουλου. Στην ταινία επιχειρείται, μέσα από την καταγραφή της πορείας των απολυμένων καθαριστριών του Υπ. Οικονομικών, η ανάδειξη του διεκδικητικού λόγου ως κύριου στοιχείου της ταξικής συνειδητοποίησης. Διεκδίκηση και Αλληλεγγύη γίνονται ο αληθινός καθρέφτης των αγωνιζόμενων γυναικών αλλά και κάθε καταπιεζόμενου που καλείται, στο δρόμο της αυτογνωσίας και των αγώνων, να συμπορευτεί μαζί τους.

Η ταινία της εβδομάδος

Maria by Callas

Ντοκιμαντέρ για τη σπουδαιότερη σοπράνο του προηγούμενου αιώνα. 

 

 

 

 

 

 

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin