Απριλίου 21, 2018

Κινηματογράφος

Αν και γιος αστυνομικού, επιστρέφοντας από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Τζο Κάφλιν διαλέγει τη ζωή του παράνομου και γρήγορα γίνεται ένας από τους πιο διαβόητους γκάνγκστερ στη Βοστόνη της Ποτοαπαγόρευσης. Νουάρ που αποτίνει έναν ξέπνοο και καθαρά περιγραφικό φόρο τιμής στις γκανγκστερικές ταινίες της χρυσής χολιγουντιανής εποχής.

Από τους σπουδαιότερους Αμερικανούς συγγρα­φείς αστυνομικών θρίλερ (crime fiction ), ο Ντένις Λεχέιν έχει δει τέσσερα μυθιστορήματα κι ένα διήγημά του να μεταφέρονται στη μεγάλη οθόνη. Και μάλιστα από auteurs πρώτης γραμμής όπως ο Κλιντ Ίστγουντ («Σκοτεινό Ποτάμι» ) και ο Μάρτιν Σκορσέζε («Το Νησί των Καταραμένων» ) αλλά και ο Μπεν Άφλεκ, ο οποίος μετά το επιτυχημένο σκηνοθετικό ντεμπούτο του με το «Χωρίς Ίχνη» διασκευάζει και πάλι τον αγαπημένο του συγγραφέα. Το γραμμένο το 2012 «Live by night» αφηγείται την ιστορία του Τζο Κάφλιν, του ιρλανδικής καταγωγής γιου ενός αστυνομικού επιθεωρητή, ο οποίος επιστρέφοντας στη Βοστόνη από τον Μεγάλο Πόλεμο διαλέγει τη ζωή του παράνομου, γεγονός που δεν αργεί να τον στείλει στη φυλακή. Βγαίνοντας από εκεί κι έχοντας στο νου του την εκδίκηση, θα αναδειχτεί σε έναν από τους μεγαλύτερους γκάνγκστερ της εποχής της Ποτοαπαγόρευσης και θα ελέγξει το οργανωμένο έγκλημα στην Τάμπα της Φλόριντα.

Στην ηχώ του κλασικού φιλμ νουάρ «They Live by Night» του Νίκολας Ρέι (1948 ), το βιβλίο του Λεχέιν και η ταινία του Άφλεκ αποτίνουν φόρο τιμής στις γκανγκστερικές περιπέτειες της χρυσής χολιγουντιανής εποχής. Μιλούν για την αστραφτερή αλλά και τη σκοτεινή όψη του αμερικανικού ονείρου, ενώ θίγουν θέματα που απασχολούν­ τον δημιουργό Άφλεκ (κυρίως­ στα «Χωρίς Ίχνη» και «The Town» ), όπως το δίκαιο και η κατάρα του αίματος, η έννοια της τιμής, τα όρια της ηθικής και η περιγραφή ενός κόσμου, της σύγχρονης Αμερικής, χτισμένου πάνω στην ευρεία έννοια της αμαρτίας – τη βία και το έγκλημα.
Μόνο που εδώ ο μέχρι τώρα στιβαρός σκηνοθέτης, σεναριογράφος, παραγωγός και πρωταγωνιστής μοιάζει να παρακολουθεί από απόσταση το όλο δράμα, περιγραφικός αφηγητής μιας ιστορίας επιφανειακά γοητευτικής και άλλο τόσο διδακτικής, φορτωμένης βολικές συμπτώσεις κι εύκολες αλληγορίες. Με ένα οσκαρικά πολυβραβευμένο τεχνικό επιτελείο (από τον φωτογράφο Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον μέχρι τον μοντέρ Γουίλιαμ Γκόλντενμπεργκ ) υπεύθυνο για τις προβλέψιμα καλογυαλισμένες εικόνες, γεμάτες νοσταλγικό στιλ, όχι όμως ένταση και αληθινό συναίσθημα.
ΗΠΑ. 2016. Διάρκεια: 128΄. Διανομή: TANWEER.

Κινηματογράφος

Ο Εμποράκος
Από Χρήστο Μήτση 

Βραβείο σεναρίου και αντρικής ερμηνείας στις Κάνες για ένα αριστοτεχνικά σκηνοθετημένο και σεναριακά κεντημένο κοινωνικό δράμα πολλαπλών αναγνώσεων, το οποίο «ξαναδιαβάζει» δημιουργικά το αριστουργηματικό θεατρικό του Άρθουρ Μίλερ.

Ο Γουίλι Λόμαν αποτελεί εμβληματική μορφή του σύγχρονου θεάτρου. Όχι μόνο γιατί είναι ένας γραμμένος με βάθος κι ευαισθησία χαρακτήρας, αλλά γιατί, ως πρωταγωνιστής του έργου του Άρθουρ Μίλερ «Ο Θάνατος του εμποράκου», αντιπροσωπεύει ιδανικά το ανθρώπινο κόστος της μεταμόρφωσης της Αμερικής σε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα: τη μεταπολεμική κοινωνία της αφθονίας, της κατα­νάλωσης, του ανταγωνισμού και μιας νέας μεσοαστικής τάξης. Μιας­ τάξης απελευθερωμένης από το αγροτικό κι εργατικό παρελθόν της, δομημένη πάνω σε φιλελεύθερες σχέσεις κι εμφορούμενη από νέες ηθικές αξίες. Έχοντας φτάσει πλέον μέχρι την Τεχεράνη, η παγκοσμιοποίηση τη μεταμορφώνει με το ρυθμό που η αστική Αμερική άλλαζε όψη (και ψυχή ) την εποχή των Λόμαν και Μίλερ.
Έτσι ο «Εμποράκος» του Ασγκάρ Φαραντί ξεκινάει με μια πολυκατοικία στα όρια της κατάρρευσης, γεγονός που αναγκάζει τον δάσκαλο­ Εμάντ και τη σύζυγό του Ράνα να μετακομίσουν. Το νεαρό ζευγάρι, το οποίο υποδύεται τους Γουίλι και Λίντα Λόμαν σε ένα ερασιτεχνικό ανέβασμα του «Θανάτου του εμποράκου», βρίσκει ένα βολικό καινούργιο διαμέρισμα, από το οποίο όμως η προηγούμενη ένοικος δεν έχει μαζέψει ακόμη τα πράγματά της. Αναζητώντας τη, θα μάθουν πως πρόκειται για μια γυναίκα «με πολλούς αρσενικούς επισκέπτες», ένας από τους οποίους θα περάσει από το διαμέρισμα σε λάθος στιγμή και θα βρει μόνη τη Ράνα στο μπάνιο.

Η εξέλιξη θα αναστατώσει την ευαίσθητη ισορροπία του ζευγαριού και θα σπρώξει τον Εμάντ στην πεισματική αναζήτηση του εισβολέα. Ενός άλλου εμποράκου/Γουίλι Λόμαν όπως αποδεικνύεται, παγιδευμένου στις δικές του ενοχές και αυταπάτες. Μπορεί ο Εμάντ, άνθρωπος της εκπαίδευσης και του πολιτισμού, να τον καταλάβει αφού μάλιστα «τον υποδύεται» στη θεατρική σκηνή; Ο σκηνοθέτης του αριστουργηματικού «Ένας Χωρισμός» συνεχίζει να στοχάζεται πάνω σε αρχετυπικά­ ηθικά διλήμματα, τοποθετώντας τα σταθερά σε συγκεκριμένο ιστορικό­ και κοινωνικό πλαίσιο. Με διακριτικές σκηνοθετικές παρεμβάσεις πλουτίζει σκηνή τη σκηνή το σεναριακά πολυεπίπεδο δράμα του, που εξαρχής οριοθετεί το αυστηρό θεο­κρατικό και φαλλοκρατικό βλέμμα υπό το οποίο εξελίσσεται.
Από τα κοντινά πλάνα στις ρωγμές του τοίχου μέχρι το πώς στρώνει η Ράνα το κρεβάτι (πώς πετάει το μαξιλάρι του Εμάντ ), από τις σιωπές και τα βλέμματα μέχρι τις θεατρικές μεταμφιέσεις, περιπλέκει όλο και ασφυκτικότερα το αδιέξοδο δράμα των χαρακτήρων, περιγράφοντας έναν προς έναν τους λόγους του ηθικού και του ψυχολογικού εγκλωβισμού τους. (Μέσω του εισβολέα ο Εμάντ εκδικείται στην πραγματικότητα τη Ράνα; ) Τέλος, ανανεώνει ευρηματικά τα θαρραλέα ερωτήματα του Άρθουρ Μίλερ και κοιτάζει στα μάτια το θλιμμένο ιρανικό (νεο-αμερικανικό ) όνειρο, κερδίζοντας τα βραβεία σεναρίου και αντρικού ρόλου στις Κάνες, όπως και μια θέση στη βραχεία λίστα των εννέα υποψηφίων για το ξενόγλωσσσο Όσκαρ ταινιών.

Κινηματογράφος

Με τη «Σιωπή» του Σκορσέζε να δηλώνει βροντερό παρόν, η πρώτη εβδομάδα του 2017 ξεκινά με πέντε συνολικά νέες ταινίες.

Σιωπή
Ο Μάρτιν Σκορσέζε, η σιωπή του θεού και το αριστουργηματικό μυθιστόρημα εποχής του Σιουσάκο Έντο. Ο Πορτογάλος ιεραπόστολος Σεμπαστιάου Ροντρίγκες, φτάνει στην Ιαπωνία του 17ου αιώνα για να εμψυχώσει τους καταπιεζόμενους χριστιανούς Ιάπωνες, αλλά και να ανακαλύψει την αλήθεια που κρύβεται πίσω από την αποστασία του προκατόχου του, του έμπειρου ιεραπόστολου Φερέιρα, ο οποίος δεν άντεξε τα πολλαπλά μαρτύρια. O Ροντρίγκες θα βρεθεί, κι αυτός, σύντομα μπροστά σε τρομερά ηθικά διλήμματα αλλά κυρίως μπροστά στη σιωπή του Θεού, ο οποίος μοιάζει να αποδέχεται τα φριχτά βασανιστήρια στα οποία υπόκεινται οι πιστοί Του.

Paterson
Ο Τζιμ Τζάρμους υπογράφει ένα all American κινηματογραφικό χαϊκού. Ο Πάτερσον είναι οδηγός λεωφορείου στην ομώνυμη πόλη του Πάτερσον, στο Νιου Τζέρσι. Κάθε μέρα, ο Πάτερσον ακολουθεί μια ρουτίνα: κάνει το καθημερινό του δρομολόγιο, παρατηρώντας την πόλη καθώς αυτή περνά μπροστά από το παρμπρίζ του και κρυφακούγοντας αποσπασματικά τις συζητήσεις γύρω του. Γράφει στίχους σ’ ένα τετράδιο, βγάζει βόλτα τον σκύλο του, σταματά σ’ ένα μπαρ και πίνει μία μόνο μπίρα και γυρνά σπίτι στη γυναίκα του, τη Λόρα. Αντίθετα, ο κόσμος της Λόρα αλλάζει διαρκώς. Βλέπει νέα όνειρα σχεδόν καθημερινά. Ο Πάτερσον αγαπά τη Λόρα, κι αυτή τον αγαπά. Εκείνος επικροτεί τις νεόκοπες φιλοδοξίες της κι εκείνη υποστηρίζει το ταλέντο του στην ποίηση.

Jackie
Αντισυμβατική βιογραφία της Τζάκι Κένεντι από τον Πάμπλο Λαραΐν («No» ) με τη Νάταλι Πόρτμαν. Μετά τη δολοφονία του Τζον Φ. Κένεντι, ο κόσμος της και η πίστη της συζύγου του, Τζάκι, θρυμματίζονται. Παρά το τραύμα της, μια εβδομάδα μετά καλείται να αντιμετωπίσει το αδιανόητο: να παρηγορήσει τα δυο της μικρά παιδιά, να αδειάσει το σπίτι που ανακαίνισε με πολύ κόπο και να οργανώσει την κηδεία του άντρα της. Η Τζάκι συνειδητοποιεί γρήγορα ότι οι επόμενες εφτά μέρες θα καθορίσουν πώς η ιστορία θα καταχωρίσει την κληρονομιά του συζύγου της, αλλά και το πώς θα μείνει η ίδια στην ιστορία.

Assassin's Creed
Το μπεστ σέλερ βιντεογκέιμ γίνεται ταινία με τους Μάικλ Φασμπέντερ και Μαριόν Κοτιγιάρ. Μέσω μιας επαναστατικής τεχνολογίας που ξεκλειδώνει τις γενετικές του μνήμες, ο Κάλουμ Λιντς βιώνει τις περιπέτειες του προγόνου του, Αγκιλάρ, στην Ισπανία του 15ου αιώνα. Ο Κάλουμ ανακαλύπτει ότι κατάγεται από μια μυστηριώδη κρυφή αδελφότητα, τους Assassins και συγκεντρώνει φοβερές γνώσεις και ικανότητες για να αντιμετωπίσει την καταπιεστική και παντοδύναμη οργάνωση Templar στο σήμερα.

Νυκτόβια Πλάσματα
Ο Τομ Φορντ («Ένας Άντρας Μόνος» ) σκηνοθετεί ένα δράμα υποψήφιο για τρεις Χρυσές Σφαίρες, με τους Έιμι Άνταμς και Τζέικ Τζίλεγχαλ. Η Σούζαν που βιώνει ένα δυστυχισμένο γάμο αποφασίζει ένα βράδυ να διαβάσει το βιβλίο με τίτλο «Νυκτόβια Πλάσματα» που είναι αφιερωμένο σ’ εκείνη και που υπογράφει ο πρώην άντρα της, Έντουαρντ, τον οποίο δεν έχει δει 19 ολόκληρα χρόνια. Ο ήρωας του μυθιστορήματος, ο Τόνι, καθηγητής μαθηματικών, πηγαίνει με το αυτοκίνητο την οικογένειά του από το Ντάλας στην έρημο του Τέξας, αλλά στη διαδρομή, συναντά τη συμμορία του Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον που απαγάγει τη γυναίκα του και την κόρη του.

Κινηματογράφος

Μία διαφορετική βιογραφία σκηνοθετεί ο Πάμπλο Λαραΐν. Το πορτρέτο της Τζάκι Κένεντι που παρουσιάζει είναι γεμάτο φρεσκάδα.

Τι μπορεί να πει κανείς για την Τζάκι Κένεντι που να μην είναι ήδη γνωστό; Αυτό φαίνεται ότι ήταν το ερώτημα που απασχόλησε τον Πάμπλο Λαραΐν, ο οποίος φέτος δοκίμασε τις δυνάμεις του στην αντισυμβατική βιογραφία με το «Neruda».

Στο «Jackie», ο Λαραΐν κάνει «ανατομία» της ψυχής της Τζάκι Κένεντι τις ημέρες μετά τη δολοφονία του συζύγου της, προέδρου των ΗΠΑ, Τζον Κένεντι.

«Η Νάταλι έχει κάτι που θεωρώ απαραίτητο στην υποκριτική: το μυστήριο» σημειώνει ο σκηνοθέτης Πάμπλο Λαραΐν για την πρωταγωνίστριά του Νάταλι Πόρτμαν που φαίνεται να έχει εξασφαλισμένη μια υποψηφιότητα για Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου.

Ο παραγωγός Ντάρεν Αρονόφσκι που έχει συνεργαστεί με την Πόρτμαν και στον «Μαύρο Κύκνο» -ταινία για την οποία η Πόρτμαν κέρδισε Όσκαρ Α' Γυναικείου Ρόλου- λέει ότι «το σημαντικό για μένα σε αυτή τη διαδικασία ήταν το ότι ξέχασα πως έβλεπα τη Νάταλι».

«Η Τζάκι έπρεπε να είναι τόσα πολλά διαφορετικά πράγματα σε τόσες πολλές διαφορετικές στιγμές» λέει η Πόρτμαν, η οποία στην ταινία προσπάθησε να αποδώσει τις κινήσεις και την ιδιαίτερη φωνή της πρώην Πρώτης Κυρίας των ΗΠΑ.


Στις 22 Νοεμβρίου του 1963, κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας στο Ντάλας, ο Τζον Φ. Κένεντι δολοφονείται και το ροζ ταγέρ της Τζάκι (Νάταλι Πόρτμαν) ποτίζεται από το αίμα του συζύγου της. Η Τζάκι Κένεντι καλείται να παρηγορήσει τα δυο της μικρά παιδιά και να οργανώσει την κηδεία του άντρα της. Γρήγορα συνειδητοποιεί ότι οι επόμενες μέρες θα καθορίσουν πώς η ιστορία θα καταχωρίσει την κληρονομία του συζύγου της, αλλά και το πώς θα μείνει η ίδια στην ιστορία.

Σε σενάριο Νόα Οπενχάιμ (το σενάριο βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας), η ταινία μοιάζει ήδη από το τρέιλερ να ξεπερνά τις συμβάσεις μιας χολιγουντιανής βιογραφίας, προσπαθώντας να κατανοήσει -και μάλιστα στην πιο σκοτεινή της στιγμή- μία από τις πιο γνωστές προσωπικότητες στην ιστορία των ΗΠΑ.

Ο σκηνοθέτης Πάμπλο Λαραΐν σημειώνει: «Πώς να ήταν για εκείνη; Όλοι ξέρουμε την ιστορία της δολοφονίας του Τζον Κένεντι. Αλλά τι γίνεται αν επικεντρωθούμε μόνο σε εκείνην; Πώς ήταν οι επόμενες τρεις μέρες, που ήταν βουτηγμένη στον θρήνο, που τα παιδιά της ήταν καταρρακωμένα, που όλα τα μάτια ήταν στραμμένα πάνω της; Η Τζάκι ήταν μια βασίλισσα χωρίς στέμμα, χωρίς θρόνο και σύζυγο. Ήταν κομψή, επιθυμητή και εκλεπτυσμένη. Ήταν μια από τις πιο φωτογραφημένες γυναίκες του 20ού αιώνα. Κι όμως, ξέρουμε πολύ λίγα για αυτήν. Ήταν αδιαπέραστη και μυστηριώδης, μπορεί και η πιο άγνωστη γνωστή γυναίκα της μοντέρνας εποχής. Θέλω να πιστεύω ότι ποτέ δεν θα είμαστε σίγουροι για αυτήν. Δεν θα μάθουμε ποτέ πώς μύριζε ή πώς έλαμπαν τα μάτια της. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι έρευνα. Και να συνθέσουμε μια ταινία από θραύσματα. Κομμάτια μνήμης. Μέρη, ιδέες, εικόνες και ανθρώπους. Ο πρόεδρος Κένεντι πέθανε νέος. Η θητεία του διακόπηκε απότομα και σύντομα, τα κατορθώματα του κινδύνευαν να ξεχαστούν.

Παρ’ όλο που βρισκόταν στην ομίχλη του δικού της τραύματος, η Τζάκλιν Κένεντι ήξερε ότι κάποιος έπρεπε να τελειώσει την ιστορία του. Μέσα σε λίγες μέρες, μετέτρεψε τον σύζυγο της από άνθρωπο σε θρύλο. Καθόρισε την εικόνα του και εδραίωσε την κληρονομιά του. Έτσι, έγινε η ίδια σύμβολο, γνωστή για πάντα σε όλον τον κόσμο με το μικρό της όνομα… Τζάκι»

 

* Η ταινία «Jackie» θα προβάλλεται στις ελληνικές αίθουσες από τις 5 Ιανουαρίου 2017 σε διανομή Feelgood Entertainment.

Κινηματογράφος

Φέτος συμπληρώνονται 30 χρόνια από τον πρόωρο χαμό ενός φιλοσόφου του σινεμά.

Από τον Πάνο Γκένα
Ο Αντρέι Αρσένιεβιτς Ταρκόφσκι προσδιόρισε το συντακτικό ενός κινηματογράφου που ξεπερνούσε την οθόνη. Ιχνηλατώντας την αλήθεια μέσα από τη σχέση του χρόνου και της εικόνας, έγινε ο τρυφερός ανατόμος των αναμνήσεων και των ονείρων που προκαλούσε τους θεατές να «βιώσουν» παρά να «δουν».

Εικονοπλάστης των πιο ζωντανών ταμπλό βιβάν που αιχμαλώτισε η κινηματογραφική κάμερα, έφτιαξε ένα ιδιαίτερο και επιδραστικό φιλμικό σύμπαν με μόλις εφτά ταινίες, που του πρόσφεραν διεθνή αναγνώριση, μεγάλες τιμές και σπουδαία φεστιβαλικά βραβεία. Στη συνεπή φιλμογραφία του ο Ταρκόφσκι αναδημιούργησε τη ζωή και αναζήτησε το Θαύμα που υπάρχει (ή που οφείλει να υπάρχει) στο πλαίσιο της καθημερινότητας.

Άψογος γνώστης της ανθρώπινης ψυχοσύνθεσης ήξερε καλά πως ο κινηματογράφος εξαρτάται από τις εμπειρίες του δημιουργού και του θεατή και αντιμετώπιζε κάθε ταινία του ως μία δεύτερη «συναισθηματική πραγματικότητα». Μέσα στο ανθρωποκεντρικό σινεμά του χώρεσε την πολιτική, την χριστιανική παράδοση, την επιστημονική φαντασία και τη μεταφυσική, ισορρόπησε τον στοχασμό και την ποίηση και ακολούθησε τη βασική ανάγκη της αναζήτησης του «χαμένου χρόνου».

Στο 15-λεπτο βίντεο του Channel Criswell, η ποιητική αρμονία του σινεμά του Ταρκόφσκι αναδεικνύεται μέσα από τις εικόνες και όχι από τις λέξεις.

Κινηματογράφος

Μιούζικαλ που πάει… χορεύοντας για Όσκαρ, ένα ερωτικό δράμα γεμάτο νοσταλγία, βραβευμένα animation και ένας αγνώριστος, δραματικός Γουίλ Σμιθ θα βρεθούν στις αίθουσες από σήμερα και τις μέρες των Χριστουγέννων.

La La Land
Μοντέρνο μιούζικαλ με 7 υποψηφιότητες για Χρυσή Σφαίρα και μεγάλη οσκαρική δυναμική. Στο Λος Άντζελες δύο νέοι ερωτεύονται, προσπαθώντας ταυτόχρονα να φτάσουν τους στόχους τους: εκείνη να γίνει μια διάσημη ηθοποιός, εκείνος να γίνει αναγνωρισμένος μουσικός. Θα καταφέρει η αγάπη τους να επιβιώσει στην σκληρή πραγματικότητα των συνεχών απογοητεύσεων και της απόρριψης; Για τρίτη φορά ζευγάρι μετά τα «Crazy, Stupid, Love.» και «Gangster Squad», ο Ράιαν Γκόσλινγκ και η Έμμα Στόουν τραγουδούν, χορεύουν και συγκινούν στο «La La Land», υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Νταμιέν Σαζέλ («Χωρίς Μέτρο» ).

Η Ρόζα της Σμύρνης


Μια σύγχρονη ερωτική ιστορία συναντά το ιστορικό παρελθόν διά χειρός Γιώργου Κορδέλλα (της τηλεοπτικής «Αναστασίας» ). Η ταινία χωρίζεται σε δυο χρονικές περιόδους... Από τη μία μας ταξιδεύει στην Σμύρνη του 1922, όπου η Ρόζα (Λήδα Πρωτοψάλτη ), κόρη εύπορης οικογένειας, παντρεύεται εσπευσμένα. Από την άλλη βρισκόμαστε στην Aθήνα του 1987, όπου πλέον η Ρόζα ζει με την εγγονή της Μαριάννα (Ευγενία Δημητροπούλου ) κουβαλώντας ένα επτασφράγιστο μυστικό που δε θέλει να μοιραστεί με κανέναν. Το συλλεκτικό πάθος του Δημήτρη (Τάσος Νούσιας ), ενός αρχιτέκτονα, τον οδηγεί στα παράλια της Μικράς Ασίας και στα χνάρια της αινιγματικής Ρόζας. Μια παλιά φωτογραφία και ένα νυφικό είναι αρκετά για να ανασυρθεί μια ερωτική ιστορία από το παρελθόν και να γεννηθεί μια καινούργια.

Βαϊάνα
Περιπετειώδες θαλασσινό παραμύθι κινουμένων σχεδίων της Disney που κέρδισε 2 υποψηφιότητες στις Χρυσές Σφαίρες (καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων & καλύτερο τραγούδι ). Το φιλμ αφηγείται την ιστορία μιας ριψοκίνδυνης έφηβης που σαλπάρει σε μια τολμηρή αποστολή για να σώσει το λαό της. Στην θαρραλέα αυτή περιήγηση, η Βαϊάνα συναντά τον κάποτε ισχυρό ημίθεο Μάουι, που την καθοδηγεί στο να γίνει μια εξαιρετική εξερευνήτρια, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τον ορισμό της φιλίας.

Η Κόκκινη Χελώνα
Σχεδόν βωβό animation, που αποτέλεσε την έκπληξη του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών. Τα κύματα παρασύρουν έναν ναυαγό αγνώστου παρελθόντος σε ένα ερημικό τροπικό νησί. Καθώς οι απεγνωσμένες απόπειρές του να αποδράσει αποτυγχάνουν, θα προσπαθήσει να επιβιώσει σε ένα μέρος που μοιάζει να κατοικείται μονάχα από καβούρια, χελώνες και πτηνά. Μέχρι που μια αναπάντεχη συνάντηση θα αλλάξει για πάντα τη ζωή του... Οταν ο βραβευμένος με Οσκαρ Μίκαελ Ντουντόκ ντε Βιτ αποφάσισε να συνεργαστεί με το θρυλικό ιαπωνικό στούντιο κινουμένων σχεδίων Ghibli, το αποτέλεσμα είναι κινηματογραφικά εντυπωσιακό.

Κρυφή Ομορφιά
Ο σκηνοθέτης του «Ο Διάβολος Φοράει Prada», Ντέιβιντ Φράνκελ, παρουσιάζει το νέο, φιλόδοξο του δράμα με ένα ασυναγώνιστο all-star cast, ανάμεσα στους οποίους ξεχωρίζουν οι Γουίλ Σμιθ, Κέιτ Γουίνσλετ, Κίρα Νάιτλι, Έλεν Μίρεν και Έντουαρντ Νόρτον. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός επιτυχημένου διαφημιστή στη Νέα Υόρκη, ο οποίος βιώνει μια απροσδόκητη βαθιά, προσωπική τραγωδία και αποσύρεται από την καθημερινή του ζωή. Όταν όλα γι’ αυτόν μοιάζουν πλέον μάταια, οι συνάδελφοί του καταστρώνουν ένα σχέδιο για να τον αναγκάσουν να αντιμετωπίσει τη θλίψη του, με έναν παράδοξο, αλλά βαθιά ανθρώπινο τρόπο.

Η Μπαλαρίνα και ο Μικρός Εφευρέτης
Γαλλικό χορευτικό animation που εξελίσσεται στο Παρίσι του 19ου αιώνα. Πρωταγωνίστρια είναι η 11χρονη ορφανή Φελισί που ονειρεύεται να γίνει μπαλαρίνα. Έτσι, φεύγει για να κυνηγήσει το μεγάλο της πάθος στο Παρίσι. Μη έχοντας τίποτα να χάσει, η Φελισί «δανείζεται» την ταυτότητα ενός κακομαθημένου πλουσιόπαιδου και γράφεται στην Σχολή Μπαλέτου της Όπερας, όπου γνωρίζει τον χαρισματικό Βίκτορ, που θα γίνει ο καλύτερός της φίλος. Θα καταφέρει να κάνει το όνειρο να κρατήσει για πάντα;

 

 

Κινηματογράφος

Αυτήν την κινηματογραφική εβδομάδα ταξιδεύουμε στο νέο διαστημικό κόσμο του Star Wars και προσγειωνόμαστε στην πιπεράτη πραγματικότητα των «Τέλειων Ξένων» του Θοδωρή Αθερίδη.

Rogue One: A Star Wars Story
Το πρώτο spin off του Star Wars, μια αυτόνομη ιστορία που εκτυλίσσεται στον αγαπημένο κινηματογραφικό κόσμο που επινόησε ο Τζορτζ Λούκας, μας μεταφέρει σε μια εποχή συγκρούσεων. Μια ομάδα από απρόσμενους ήρωες ενώνει τις δυνάμεις της σε μία αποστολή να κλέψει τα σχέδια του Death Star, του απόλυτου εργαλείου καταστροφής της Αυτοκρατορίας. Αυτό το κομβικό γεγονός στο χρονοδιάγραμμα των Star Wars φέρνει κοντά συνηθισμένους ανθρώπους που καλούνται να κάνουν ασυνήθιστα πράγματα και, έτσι, να υπηρετήσουν κάτι πολύ μεγαλύτερο από τους ίδιους.
Τέλειοι Ξένοι
Αθερίδης, Ναυπλιώτου, Παπαδημητρίου, Καρύδη και Κούρκουλος σε μια κοινωνική κωμωδία με πολλές ανατροπές. Ο πρώτος, διασκευάζει ένα ιταλικό κινηματογραφικό χιτ και βάζει… φωτιές σε ερωτικές και φιλικές σχέσεις, κάνοντας μια πολύ απλή, αλλά και εύστοχη ερώτηση: θα άφηνες τον σύντροφό σου και τους πιο κοντινούς σου ανθρώπους να ακούσουν τις κλήσεις που δέχεσαι στο κινητό σου; Να διαβάσουν τα μηνύματα που λαμβάνεις και στέλνεις; Να δουν τις αποθηκευμένες φωτογραφίες; Και τι θα μάθαιναν για σένα, αν το έκαναν; Επτά φίλοι ξεκινούν ένα τέτοιο παιχνίδι κατά τη διάρκεια ενός δείπνου, μόνο που δεν είναι καθόλου έτοιμοι για αυτό που έρχεται…
Το Κοινόβιο

Ο Τόμας Βίντερμπεργκ και τα αναστατωμένα δανέζικα ’70s. Ο Έρικ και η Άννα είναι ένα ζευγάρι με όνειρα. Μαζί με την έφηβη κόρη τους, Φρέγια, δημιουργούν ένα κοινόβιο σε ένα μεγάλο σπίτι που κληρονομούν στα προάστια της Κοπεγχάγης. Φιλία, αγάπη κι αλληλεγγύη συνυπάρχουν κάτω από την ίδια στέγη, έως ότου μια ερωτική σχέση υποβάλλει ολόκληρο το κοινόβιο σε δοκιμασία. Ο Πιστός
Ρωσικό δράμα που έκανε πρεμιέρα στο Φεστιβάλ Κανών. Ο Βενιαμίν, ένας έφηβος εν μέσω θρησκευτικής αναζήτησης, φέρνει με τις ερωτήσεις του τα πάνω κάτω, με την μητέρα του, τους συμμαθητές του και ολόκληρο το σχολείο. Μπορούν τα κορίτσια να πηγαίνουν στην πισίνα του σχολείου με μπικίνι; Η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση έχει θέση στο σχολείο; Είναι σωστό η Θεωρία της Εξέλιξης να διδάσκεται στο πλαίσιο των μαθημάτων Φυσικής Ιστορίας; Σε μικρό χρονικό διάστημα όλοι γύρω του συνεπαίρνονται από τις βεβαιότητες του νεαρού που ορκίζεται μόνο στην Αγία Γραφή. Μόνο η καθηγήτρια Βιολογίας, η Έλενα, θα αντιπαρατεθεί μαζί του και μάλιστα στο δικό του έδαφος.
Τραγούδα
Animation – διαγωνισμός τραγουδιού με κάθε λογής ζωο-ταλέντα. Ένα κοάλα, ο Μπάστερ Μουν, προσπαθεί με κάθε τρόπο να σώσει το θέατρό του από τη χρεοκοπία. Θα καταφέρει, άραγε, να διοργανώσει τον καλύτερο διαγωνισμό τραγουδιού και να βοηθήσει τους πιστούς του φίλους να βρουν το παλιό τους κέφι; Όταν Ξέσπασε η Βία
Ρουμάνικο νέο-νουάρ. Ο Ρομάν επιστρέφει στη γη που έχει κληρονομήσει από τον παππού του. Αν και είναι αποφασισμένος να πουλήσει αυτήν την αχανή, πλην άγονη έκταση στα σύνορα Ρουμανίας-Ουκρανίας, δέχεται μια προειδοποίηση από το χωροφύλακα της περιοχής πως ο παππούς του ήταν ένας τοπικός αρχιμαφιόζος και πως οι άνδρες του δεν προτίθενται ν’ αφήσουν τη γη –και το λαθρεμπόριο στο οποίο επιδίδονται– χωρίς να παλέψουν. Ο Άϊ-Βασίλης Είναι Πολλή Λέρα
Ο Μπίλι Μπομπ Θόρτον επιστρέφει με τον πολιτικά πιο ανορθόδοξο ρόλο του. Παραμονή Χριστουγέννων και ο Γουίλι Σόουκ επιστέφει ως …ασυνήθιστος Άγιος Βασίλης που συνεργάζεται ξανά με τον βοηθό του, Μάρκους, με σκοπό να ληστέψουν ένα φιλανθρωπικό οργανισμό.

Κινηματογράφος

Ο σημαντικότερος και πιο ριζοσπαστικός δημιουργός του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου πρωταγωνιστεί σε ένα συγκλονιστικά επίκαιρο αφιέρωμα , με τις καλύτερες ταινίες του σε αποκατεστημένες κόπιες, τρεις πρεμιέρες που θα προβληθούν για πρώτη φορά στη χώρα μας και με την παρουσία πλήθους ξένων και Ελλήνων καλεσμένων. Από τις 8 Δεκεμβρίου 2016 μέχρι τις 21 Δεκεμβρίου, στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και στην αίθουσα του Ινστιτούτου Goetheτης Αθήνας, ο μεγάλος αναρχικός του μοντέρνου σινεμά επιστρέφει.

Σε όλη τη μέχρι τώρα ιστορία του σινεμά, δεν έχει υπάρξει άλλος σκηνοθέτης όπως ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. Μέσα σε 15 μόλις χρόνια, και μέχρι τον πρόωρο θάνατό του, ο πυρετώδης και ασταμάτητα παραγωγικός δημιουργός κατόρθωσε να γυρίσει 41 μεγάλου μήκους ταινίες, 3 μικρού μήκους και 3 τηλεοπτικές σειρές, δουλεύοντας παράλληλα ως θεατρικός συγγραφέας και σκηνοθέτης, ηθοποιός , παραγωγός, οπερατέρ, συνθέτης, μοντέρ και σκηνογράφος και αφήνοντας πίσω του ένα έργο πολυσχιδές, θαρραλέο και ολότελα μοντέρνο.

Μέσα από αυτό το πλούσιο, σύνθετο και γεμάτο αντιφάσεις έργο, που δεν μοιάζει με κανένα άλλο στα χρονικά του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο Φασμπίντερ κατόρθωσε να μεταμορφώσει τα ανοιχτά τραύματα της μεταπολεμικής Γερμανίας και ολόκληρης της Ευρώπης σε μερικές από τις πιο συνταρακτικές και ανθρώπινες κινηματογραφικές αφηγήσεις, να εισχωρήσει βαθιά στον ψυχισμό μιας χώρας και να ενώσει εκπληκτικά την συλλογική Ιστορία με τις αφοπλιστικές ιστορίες μιας χούφτας απλών και καθημερινών ηρώων, έτσι απεγνωσμένα όπως ζητούν μια θέση σε ένα σκληρό και ελάχιστα φιλόξενο κόσμο.

Σε λίγες μέρες, μια νεώτερη γενιά κινηματογραφόφιλων θα έχει την ευκαιρία να γνωρίσει τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, μέσα από τις 23 κορυφαίες δημιουργίες της φιλμογραφίας του οι οποίες θα προβληθούν για πρώτη φορά σε μεγάλη οθόνη, έπειτα από πολλά χρόνια, στις ψηφιακές τους αποκαταστάσεις και σπάνιες κόπιες αρχείου 35mm. Τρεις από τις ταινίες αυτές (το «Ενσύρματος Κόσμος» και τα αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ «Ο Άλι στον Παράδεισο» και «Φασμπίντερ») θα προβληθούν σε πανελλήνια πρεμιέρα , ενώ ανάμεσα στα φιλμ που φιλοξενεί το αφιέρωμα βρίσκεται και το σχεδόν 15ωρο έπος «Βερολίνο Αλεξάντερπλατς», για πολλούς η καλλιτεχνική κορωνίδα του σκηνοθέτη.

Πριν από κάθε προβολή , ένας επώνυμος (και συχνά απρόσμενος) καλεσμένος, που έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το έργο του Φασμπίντερ, θα αναλάβει να μυήσει το κοινό στο μοναδικό σύμπαν του σκηνοθέτη, ενώ το αφιέρωμα θα τιμήσουν με την παρουσία τους και δυο από τις πιο εμβληματικές φιγούρες των ταινιών του: Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Χάρι Μπέαρ, συνάδελφος του Φασμπίντερ από το ξεκίνημα της καριέρας του μέχρι το τέλος της, και η Μάργκιτ Κάρστενσεν, η θρυλική πρωταγωνίστρια της ταινίας «Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ».

Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι το κοινό θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει συζήτηση αφιερωμένη στην καλλιτεχνική κληρονομιά και τον αντίκτυπο που άφησε πίσω του ο Γερμανός σκηνοθέτης, στο πάνελ της οποίας θα συμμετάσχουν όχι μόνο οι πρωταγωνιστές του, αλλά και πανεπιστημιακοί, κριτικοί κινηματογράφου και σκηνοθέτες.

Γιατί ένα αφιέρωμα στον Φασμπίντερ τώρα;

«Κάθε σκηνοθέτης ασχολείται με ένα και μόνο θέμα και γυρίζει την ίδια ταινία ξανά και ξανά», είχε δηλώσει κάποτε σε συνέντευξή του ο Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ. «Το δικό μου είναι η εκμετάλλευση των συναισθημάτων, όποιος κι αν είναι ο δυνάστης. Δεν τελειώνει ποτέ η εκμετάλλευση. Είτε πρόκειται για το κράτος που επικαλείται τον πατριωτισμό, είτε πρόκειται για ένα ζευγάρι, ο ένας άνθρωπος μπορεί να καταστρέψει τον άλλο».

Αυτά τα λόγια συμπυκνώνουν με κάποιο τρόπο την αξία της κληρονομιάς του Φασμπίντερ και εξηγούν γιατί ένα αναδρομικό αφιέρωμα στο έργο του, στην Ελλάδα του 2016, μοιάζει πιο επίκαιρο και επείγον από ποτέ. Στο ρευστό περιβάλλον που δημιούργησε στη χώρα η πολύχρονη οικονομική ύφεση και η πολιτική αστάθεια, σ’ έναν κόσμο στον οποίο η μετανάστευση, ο κοινωνικός αποκλεισμός, η μαζική ανασφάλεια και η εκμετάλλευση μονοπωλούν την καθημερινότητα, οι κατατρεγμένοι και περιθωριακοί ήρωες των ταινιών του σκηνοθέτη έρχονται να δώσουν και πάλι μαθήματα ανθρωπιάς, αλληλοκατανόησης και αγάπης για οτιδήποτε οι περισσότεροι γύρω μας ορίζουν ως «ξένο» και «διαφορετικό», άρα και ύποπτο.

Κι όσοι γνωρίζουν το όνομα του Φασμπίντερ μόνο από το τραγούδι του Τζίμη Πανούση, που βαφτίζει αυτό το αφιέρωμα, έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν σε βάθος το έργο ενός από τους σημαντικότερους Ευρωπαίους σκηνοθέτες ο οποίος εξακολουθεί, 34 χρόνια μετά τον πρόωρο χαμό του, να παραμένει επαναστατικός, ασυμβίβαστος και, το κυριότερο, αποστομωτικά μοντέρνος. Ένας ρομαντικός αναρχικός με ένα ζωογόνο πάθος για το σινεμά και για τους ανθρώπους.


Οι ταινίες του αφιερώματος

Η αγάπη είναι πιο κρύα από τον θάνατο (Liebeistkälteralsdertod, 1969)

Ο Έλληνας γείτονας (Katzelmacher, 1969)

Οι θεοί της πανούκλας (Götterderpest, 1970)

Ο έμπορος των τεσσάρων εποχών (Händlerdervierjahreszeiten, 1971)

Φυλαχτείτε από την ιερή πόρνη (Warnungvoneinenheiligennutte, 1971)

Τα πικρά δάκρυα της Πέτρα φον Καντ (DiebitterentränenderPetravonKant,1972)

Ενσύρματος κόσμος (Weltamdracht, 1973) *

Έφι Μπριστ (FontaneEffiBriest, 1974)

Ο φόβος τρώει τα σωθικά (AngstessenseeleAuf, 1974)

Μάρθα (Martha, 1974)

Το παιχνίδι της τύχης (Fraustrechtderfreiheit, 1975)

Η Μάνα Κιούστερς ανεβαίνει στον ουρανό (MutterKüstersfahrtzumhimmel, 1975)

Το μόνο που θέλω είναι να με αγαπάτε (Ichwildochnur, dasihrmichliebt, 1976)

Κινέζικη ρουλέτα (Chinesischesroulette, 1976)

Η χρονιά με τα 13 φεγγάρια (Ineinemjahrmit 13 monden, 1978)

Απόγνωση (Despair, 1978)

Η τρίτη γενιά (Die dritte generation, 1979)

Ο γάμος της Μαρία Μπράουν (DieehederMariaBraun, 1979)

Βερολίνο Αλεξάντερπλατς (BerlinAlexanderplatz, 1980)

Λόλα (Lola, 1981)

Ο καβγατζής (Querelle, 1982)

Ο Άλι στον παράδεισο (Aliimparadies, 2011) *

Φασμπίντερ (Fassbinder, 2015) *

Οι ταινίες με * προβάλλονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα


Βιογραφικό σημείωμα

Ο Φασμπίντερ γεννήθηκε το 1946 στη Βαυαρία, στο περιβάλλον μιας μεγαλοαστικής οικογένειας. Σε ηλικία 15 ετών παράτησε το σχολείο, έπιασε μια πρόχειρη δουλειά και έγινε μέλος ενός πειραματικού θιάσου στο Μόναχο. Η θητεία του στο θέατρο τον προίκισε με γνώσεις για όλα τα στάδια μιας παραγωγής και τον βοήθησε να αναπτύξει μια μοναδική μέθοδο να δουλεύει με τους ηθοποιούς και τους τεχνικούς του, προκειμένου να ξεπεράσει τους περιορισμούς του απειροελάχιστου προϋπολογισμού που είχε στη διάθεσή του.

Μέσα σε δεκατέσσερα χρόνια, από τα πρώτα του βήματα στο σανίδι και τη γνωριμία του με την ηθοποιό Χάνα Σιγκούλα μέχρι τον θάνατό του σε ηλικία 37 ετών από υπερβολική δόση κοκαΐνης και υπνωτικών χαπιών, ολοκλήρωνε τρεις με τέσσερις ταινίες τον χρόνο, εμπλουτίζοντας διαρκώς το σκηνοθετικό του ύφος και παραδίδοντας το ένα αριστούργημα μετά το άλλο. Με αμεσότητα και παρατηρητικότητα, χωρίς περιττά στοιχεία και εξωραϊσμούς, εστίαζε στους ανθρώπους που η κοινωνία επιμένει να αποκαλεί «περιθωριακούς», ή να παραβλέπει, και τους αναδείκνυε: ομοφυλόφιλους, μετανάστες, εργάτες, φτωχοδιάβολους, ιερόδουλες ή ζιγκολό, που παγιδεύονται μέσα στους μηχανισμούς της ορατής ή αόρατης εξουσίας και αναζητούν τη διέξοδο με κάθε τίμημα.

Περισσότερο από κάθε άλλο εκπρόσωπο του Νέου Γερμανικού Κινηματογράφου (του «νέου κύματος» του σινεμά της Δυτικής Γερμανίας, που ξαναγεννήθηκε από τις στάχτες του στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μέσα από τις ταινίες των Βέρνερ Χέρτζογκ, Βιμ Βέντερς, Φόλκερ Σλέντορφ, κ.α), ο Φασμπίντερ άσκησε δριμύτατη κριτική στο ηθικό και πολιτικό σύστημα της χώρας του μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ περιέγραφε με λεπτομέρειες ή υπαινιγμούς την παρακμή μιας κοινωνίας προσκολλημένης αναχρονιστικά σε έναν ασφυκτικό και στενόμυαλο κώδικα αξιών, που δαιμονοποιούσε όσα μέλη της διαφοροποιούνταν από τον κανόνα. Μόνο που ο Φασμπίντερ δεν έμεινε εκεί, αλλά καταπιάστηκε χάρη σε μια ασύλληπτη ενέργεια με τα αρχετυπικά θέματα του έρωτα, της ζήλιας, της προδοσίας, δίνοντας στο σινεμά του μια οικουμενική και διαχρονική χροιά, όμοια με αυτή που χαρακτηρίζει τα γνήσια έργα τέχνης.

Το αφιέρωμα «Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ και ξερό ψωμί!» γίνεται στoπλαίσιο του στο πλαίσιο του προγράμματος του Ινστιτούτου Goethe «aproposdocumenta» και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών επιστημών του ΕΚΠΑ.

Πληροφορίες

Η επίσημη έναρξη του αφιερώματος θα γίνει την Πέμπτη 8 Δεκεμβρίου, στο Ινστιτούτο Goethe της Αθήνας, παρουσία των πρωταγωνιστών Χάρι Μπέαρ και Μάργκιτ Κάρστενσεν.

Οι προβολές θα διεξαχθούν από τις 9 μέχρι τις 16 Δεκεμβρίου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος και από τις 17 έως τις 21 Δεκεμβρίου στην αίθουσα του Ινστιτούτου Goethe της Αθήνας.

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Ταινιοθήκη της Ελλάδας, Ιερά οδός 48, Αθήνα
Ινστιτουτο Goethe, Ομήρου 14, Αθήνα

Ημερομηνία: 8 - 21 Δεκεμβρίου 2016

Κινηματογράφος

 Κινηματογραφική εβδομάδα… εξερεύνησης είναι αυτή που έρχεται στις αίθουσες, με ταξίδια που ξεκινούν από τον ανεξιχνίαστο θαλάσσιο βυθό και φτάνουν μέχρι το μυστηριώδες διάστημα!

Arrival
Sci-fi δράμα του Ντενίς Βιλνέβ, με την Έιμι Άνταμς. 12 μυστηριώδη διαστημόπλοια με εξωγήινους επιβάτες προσγειώνονται σε διάφορα σημεία του πλανήτη μας. Μία ομάδα ειδικών, ανάμεσά τους και η γλωσσολόγος Λουίζ Μπανκς, συνιστάται για να ερευνήσει το συμβάν. Ενώ ο χρόνος πιέζει και ο κόσμος απειλείται με έναν παγκόσμιο πόλεμο, η Λουίζ θα πρέπει να πάρει μία απόφαση που θα θέσει σε κίνδυνο όχι μόνο την ζωή της αλλά και ολόκληρη την ανθρωπότητα.

Οδύσσεια
Ο Λαμπέρ Γουιλσόν υποδύεται τον θρυλικό ωκεανολόγο Ζακ-Ιβ Κουστό. Τα ταξίδια του ξακουστού σκάφους «Καλυψώ» από τη Μεσόγειο και τη Νότιο Αφρική μέχρι την Ανταρκτική και όλες οι συγκρούσεις και τα πάθη εντός και εκτός των ταξιδιών αυτών περιγράφονται σε μια ταινία για την οδύσσεια του μεγαλύτερου θαλασσοπόρου του 20ου αιώνα.

Αμερικανικό Ειδύλλιο


Ο Γιούαν ΜακΓκρέγκορ σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί στη διασκευή του μυθιστορήματος του Φίλιπ Ροθ. Ο Σίμουρ «Σουέντ» Λιβόβ, ένας κάποτε θρυλικός αθλητής του Λυκείου είναι σήμερα επιτυχημένος επιχειρηματίας και παντρεμένος με την Ντον, μια πρώην βασίλισσα ομορφιάς. Η φαινομενικά ειδυλλιακή ζωή τους γκρεμίζεται όταν η αγαπημένη τους έφηβη κόρη, η Μέρρυ, εξαφανίζεται, αφότου κατηγορηθεί για την διάπραξη μιας βίαιης πράξης. Ο Σουέντ αφιερώνει τη ζωή του στο να την βρει και να επανενώσει ξανά την οικογένεια του, μέσα στις κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές της δεκαετίας του ΄60.

Creepy
Γιαπωνέζικο αστυνομικό θρίλερ του Κιγιόσι Κουροσάβα. Ο Τακακούρα, ένας πρώην ιδιωτικός ντετέκτιβ ζει ευτυχισμένος με τη γυναίκα του στο νέο τους σπίτι. Όταν μία ανεξιχνίαστη εξαφάνιση που συνέβη 6 χρόνια πριν συνδεθεί με την παράξενη οικογένεια που ζει στο διπλανό από εκείνον σπίτι, το παρελθόν συγκρούεται με το παρόν και ξεκινά ο πραγματικός τρόμος.

Οι Εξομολογήσεις
Μετά το «Ζήτω η Ελευθερία» ο Τόνι Σερβίλο και ο σκηνοθέτης Ρομπέρτο Αντό ξανασυνεργάζονται σε ένα αγωνιώδες δράμα. Μια συνάντηση των G8 πραγματοποιείται σε ένα πολυτελές ξενοδοχείο στη γερμανική ακτή. Οι πιο ισχυροί του κόσμου συζητούν για να θεσπίσουν σημαντικές διατάξεις που θα επηρεάσουν βαθιά την παγκόσμια οικονομία. Ένας από τους επισκέπτες είναι ένα μυστηριώδης Ιταλός μοναχός, που προσκλήθηκε από τον Ντανιέλ Ροσέ, τον διευθυντή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Θέλει να εξομολογηθεί κάτι στον μοναχό εκείνο το βράδυ, μυστικά. Το επόμενο πρωί, ο Ροσέ βρίσκεται νεκρός...

Office Christmas Party
Αμερικανική κωμωδία... καταστροφής, με τους Τζένιφερ Άνιστον και Τζέισον Μπέιτμαν. Όταν η επικεφαλής μιας εταιρείας αποφασίζει να κλείσει το τμήμα του αδελφού της, εκείνος πρέπει να ενώσει τις δυνάμεις του με τους συναδέλφους του για να εντυπωσιάσουν έναν υποψήφιο πελάτη και να κλείσουν μια μεγάλη συμφωνία, που μπορεί να σώσει τις δουλειές τους. Για το λόγο αυτό, αποφασίζουν να διοργανώσουν ένα επικό πάρτι για τα Χριστούγεννα. Φυσικά, το πάρτι γρήγορα ξεφεύγει κάθε ελέγχου και οι παριστάμενοι γίνονται μάρτυρες μιας χιουμοριστικής καταστροφής...

Αγάπη, Αγάπη, Αγάπη
Ο έρωτας στα όρια διά χειρός Κώστα Ζάππα («Μικρές Ελευθερίες» ). Η 40χρονη Στέλλα, προκειμένου να επιβιώσει με τη νεαρή της κόρη Φανή μετά το θάνατο του άντρα της, δίνει παραστάσεις sex show σε έναν παλιό κινηματογράφο τέχνης, που έχει μετατραπεί σε στριπτιζάδικο. Εκεί θα γνωρίσει ένα γερασμένο πια playboy, το Νίκο, που ζει παρατημένος από τη γυναίκα του, αλλά και το γιο του, Έκτορα, ο οποίος μόλις έχει παντρευτεί. Οι δυο τους θα αγαπηθούν, όμως τα παιδιά τους, θα διεκδικήσουν κι αυτά το μερίδιό τους από την αγάπη. Άραγε η αγάπη θα μπορέσει να αλλάξει τη μοίρα αυτών των ανθρώπων; Μπορεί η αγάπη να νικήσει κάτι κολοσσιαίο όπως η μοίρα; Κι αν μπορεί, μέχρι που θα φτάσουν για την αγάπη;

Κινηματογράφος

Η κινηματογραφική εβδομάδα ξεδιπλώνει στην οθόνη το μητρικό ένστικτο των Νικόλ Κίντμαν και Ναόμι Γουάτς σε ένα δράμα και ένα θρίλερ αντίστοιχα, μια σλοβάκικη δραμεντί-έκπληξη και πολλές ακόμη ταινίες.

Lion
Νικόλ Κίντμαν, Ντεβ Πατέλ και Ρούνι Μάρα σε δράμα αναζήτησης στην Ινδία. Ο πεντάχρονος Σαρού μπαίνει στο λάθος τρένο, ταξιδεύει τρομοκρατημένος και μόνος χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι του στην βόρεια Ινδία και φτάνει στην χαοτική Καλκούτα. Εκεί γίνεται ένα από τα ημι-άγρια παιδιά του δρόμου και σαν από θαύμα καταφέρνει να επιβιώσει από πολλούς κινδύνους, καταλήγοντας σε ένα ορφανοτροφείο. Τελικά ο Σαρού υιοθετείται από ένα ζευγάρι Αυστραλών, οι οποίοι τον μεγαλώνουν με αγάπη. Ο Σαρού, όμως, δεν μπορεί να αφήσει πίσω του το παρελθόν, και αποφασίζει να εντοπίσει το παλιό του σπίτι και μαζί του την οικογένειά του.

Εγκλωβισμένη
Θρίλερ με τη Ναόμι Γουάτς να προσπαθεί να σώσει ένα μικρό αγόρι. Η Μαίρη είναι μία παιδοψυχολόγος που πολύ πρόσφατα έχασε τον άντρα της και ζει σε μία απομονωμένη εξοχική κατοικία στην Νέα Αγγλία. Εγκλωβισμένη μέσα στο σπίτι εξαιτίας μια δυνατής χειμωνιάτικής καταιγίδας, θα πρέπει να βρει έναν τρόπο να προστατέψει ένα μικρό αγόρι προτού αυτός εξαφανιστεί για πάντα.

Η Δασκάλα


Σλοβάκικη δραμεντί που παρουσιάζει μια απίστευτη ιστορία από το κομουνιστικό παρελθόν. Μπρατισλάβα, δεκαετία του ’80. Μία φαινομενικά ευχάριστη και καλόκαρδη δασκάλα μπαίνει στην καινούρια της τάξη και συστήνεται στους μαθητές της. Όταν έρθει η δική τους ώρα να συστηθούν, η δασκάλα τούς ζητά να αναφέρουν επίσης τι δουλειά κάνουν οι γονείς τους. Βασισμένη στους στενούς δεσμούς της με το κυρίαρχο κομμουνιστικό κόμμα, η δασκάλα θα αρχίσει να ζητά χάρες ανάλογα με την επαγγελματική θέση του καθενός και να χειραγωγεί τους ενήλικες και τα παιδιά για το προσωπικό της συμφέρον.

Citizenfour
Όσκαρ καλύτερου ντοκιμαντέρ για το φιλμ που αποκάλυψε το φαινόμενο «Σνόουντεν». Το 2013 ξεσκεπάζονται τα προγράμματα μαζικής παρακολούθησης που εφαρμόζει η Αμερικανική κυβέρνηση, αμέσως μετά τη συνάντηση του Έντουαρντ Σνόουντεν με δύο δημοσιογράφους. Η Λόρα Πόιτρας καταγράφει αυτή τη συνάντηση, αλλά και τις δραματικές μέρες που ακολούθησαν.

The Bachelor
Ο γάμος του Αντώνη επανενώνει μια καταστροφική παρέα σε μια ελληνική κωμωδία. Ένα “λάθος” της νύφης, φέρνει ξανά μαζί τέσσερις φίλους της καταστροφής και έναν εκρηκτικό πεθερό! Πέντε άντρες ανεβαίνουν στη Θεσσαλονίκη να τα γκρεμίσουν όλα. Ένας πεθερός μπαίνει σε μια νεκροφόρα με σκοπό να σκοτώσει έναν έρωτα. Μια παλιά ερωμένη χορεύει ταγκό με τις αναμνήσεις της. Ένας γάμος που ματαιώνεται και μια σχέση που ξεκινάει με το πέπλο της νύφης ν’ ανεμίζει στον αέρα της ανεξαρτησίας. Μπορεί ένα party “από τα παλιά” να επηρεάσει την ροή ενός επερχόμενου γάμου; Μπορεί! Θα το αφήσουν όμως οι άμεσοι εμπλεκόμενοι να συμβεί;

Underworld: Η Αιματοχυσία
Η Κέιτ Μπεκινσέιλ σε νέες βαμπιρικές περιπέτειες. Το επόμενο κεφάλαιο της σειράς μπλοκμπάστερ ταινιών ακολουθεί την Σελίν (Κέιτ Μπεκινσέιλ ), έμπορο θανάτου των Βρικολάκων, που προσπαθεί να αποκρούσει τις επιθέσεις που δέχεται τόσο από την φυλή των Λυκανθρώπων, όσο και από την φατρία των Βρικολάκων που την πρόδωσε. Έχοντας στο πλευρό της μονάχα τον Ντέιβιντ (Τεό Τζέημς ) και τον πατέρα του, Τόμας (Τσάρλς Ντάνς ), θα κληθεί να δώσει ένα τέλος στην αιώνια μάχη μεταξύ Λυκανθρώπων και Βρικολάκων, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει πως θα χρειαστεί να κάνει την υπέρτατη θυσία.

Επίσημη Ιστορία
Επανακυκλοφορία για το αργεντίνικο δράμα που κέρδισε Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας το 1986. Η Αλίσια, μητέρα ενός υιοθετημένου πεντάχρονου κοριτσιού, διδάσκει Ιστορία σε ένα σχολείο στο Μπουένος Άιρες. Τόσο στην επαγγελματική όσο και στην προσωπική της ζωή, είχε πάντοτε αποδεχτεί την «επίσημη εκδοχή» της Ιστορίας – μέχρι που μια μέρα το προσωπείο του καθεστώτος αρχίζει να καταρρέει γύρω της. Στις ρωγμές αυτού του τεράστιου ψέματος, η Αλίσια υποψιάζεται ότι η Γκάμπι, το κορίτσι που έχει υιοθετήσει, είναι ίσως η κόρη ενός «εξαφανισμένου», ενός από τα χιλιάδες θύματα που βασανίστηκαν και δολοφονήθηκαν από την κυβέρνηση με την κατηγορία της τρομοκρατίας, τη δεκαετία του ’70. Και τότε ξεκινά ένα επώδυνο και πεισματικό ταξίδι αναζήτησης της αλήθειας – ένα ταξίδι στο οποίο κινδυνεύει να χάσει τα πάντα.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin