Νοεμβρίου 21, 2017

Μουσική

Η αγαπημένη του ελληνικού κοινού Yasmin Levy έρχεται στην Αθήνα για μία μεγάλη συναυλία , την Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016 στο Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας.

H Yasmin Levy είναι μια αισθαντική ερμηνεύτρια πολυπολιτισμικών ήχων που έχουν αγαπηθεί από όλο τον κόσμο αλλά και από τη χώρα μας. Έγινε γνωστή με την ερμηνεία σεφαραδίτικης μουσικής, που μετρά περισσότερα από 500 χρόνια ιστορίας. Έχει ταξιδέψει τραγουδώντας στην Ευρώπη, στην Τουρκία, στο Ισραήλ, στις Ηνωμένες Πολιτείες, μοιράζοντας ακούσματα από Ladino (Ισπανό-εβραϊκή μουσική), από φλαμένγκο, αλλά και από δικά της κομμάτια. Στην Ελλάδα έχει συνεργαστεί με την Ελένη Βιτάλη, τον Γιάννη Κότσιρα, τον Γιώργο Νταλάρα και τον Γιάννη Χαρούλη.


Τη συναυλία θα ανοίξει η καλλιτεχνική κολλεκτίβα Πλέγμα.

ΠΛΕΓΜΑ

Επτά νέοι καλλιτέχνες , από διαφορετικά πεδία και με τελείως ξεχωριστές διαδρομές. Οι ιστορίες του Παντελή Κυραμαργιού μετατρέπονται σε τραγούδια από τον ίδιο, που ερμηνεύει η Εύα Λαύκα. Στη συνέχεια η Αμαλία Θεοδωροπούλου και ο Θανάσης Φωτεινιάς ζωγραφίζουν τις μελωδίες.

Το μουσικό τμήμα της κολεκτίβας συμπληρώνουν οι Αλέξανδρος Κούρος, Ιούλιος Κουτσογεωργίου, Νικόλας Μαύρος, Νίκος Σταδιάτης και Γιάννης Ταυλάς.

Διοργάνωση: Smashing Events

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Κατράκειο Θέατρο Νίκαιας, Ακροπόλεως & Νέστορος, Νίκαια


Ημερομηνία: Τετάρτη 6 Ιουλίου 2016
Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:00
19:40 - ΠΛΕΓΜΑ
21:00 - YASMIN LEVY


Τιμές εισιτηρίων: 15€ Προσφορά Εισιτήρια ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ - SOLD OUT!
20€ Γενική Προπώληση
23€ Διακεκριμένη Ζώνη ΕΞΑΝΤΛΗΘΗΚΑΝ - SOLD OUT!
25€ Στο ταμείο την ημέρα της συναυλίας


Προπώληση: Εκδοτήριο TicketServices - Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου)

Online: www.ticketservices.gr / Τηλεφωνικά 2107234567

Δημαρχείο Νίκαιας, Π. Τσαλδάρη 10, 4ος όροφος (Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων)

 

Μουσική

Το τάνγκο είναι κάτι περισσότερο κι από χορός, είναι μουσική, θέατρο, μια ολόκληρη κουλτούρα, ένας τρόπος ζωής και το φεστιβάλ Tango Acropolis, που διοργανώνεται και φέτος στην πόλη μας, στις 9 & 10/7, το αποθεώνει.

Με αφορμή τον εορτασμό των 200 χρόνων της ανεξαρτησίας της Αργεντινής, το Σάββατο 9/7, ο προαύλιος χώρος του Παναθηναϊκού Σταδίου (Καλλιμάρμαρο ) θα μεταμορφωθεί σε μια μεγάλη πίστα για τους ερασιτέχνες και τους επαγγελματίες χορευτές του τάνγκο. Η παράσταση-happening έχει ελεύθερη είσοδο και το ρυθμό θα δώσει η πενταμελής ορχήστρα Evocation ερμηνεύοντας μυστηριακές μελωδίες του Άστορ Πιατσόλα, χαριτωμένα vals και σπιρτόζικες milongas.


Την επόμενη μέρα, την Κυριακή 10/7, στην Τεχνόπολη, ο Luis Alberto Mestre επιμελείται σκηνοθετικά τη μουσικοχορευτική παράσταση «Tango Εn Εros». Δέκα ζευγάρια Αργεντίνων και Ελλήνων χορευτών με τη συνοδεία της ορχήστρα Tangarto και της τραγουδίστριας Martha Moreleon αποκαλύπτουν το πάθος, την ορμή και τη δεξιοτεχνία του πιο ερωτικού χορού, ερμηνεύοντας εντυπωσιακές χορογραφίες.

Το Φεστιβάλ Tango Acropolis τελεί υπό την Αιγίδα της Πρεσβείας της Αργεντινής

Μουσική

5 – 7 Αυγούστου «Παλιά Βλαχάτα», Σάμη, Κεφαλονιά

To Saristra Festival είναι το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός των Ιονίων Νήσων, ένα μουσικό και εικαστικό φεστιβάλ που διοργανώνεται τα τρία τελευταία χρόνια στα ερείπια του Παλιού Χωρίου των Βλαχάτων Κεφαλονιάς που επλήγη (όπως όλο το νησί) από τον καταστροφικό σεισμό του 1953.


Το Saristra Festival ανακοινώνει το ημερήσιο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης, που θα λάβει χώρα στο χωριό/φάντασμα της Κεφαλονιάς ανάμεσα σε τζιτζίκια, συκιές, ροδιές, πρόβατα, αγραπιδιές, παλιά πηγάδια και στοιχειωμένα σπίτια.

Τις τρεις ημέρες στη σκηνή του φεστιβάλ θα εμφανιστούν οι εξής καλλιτέχνες:

8/8 LAST DRIVE // THE CALLAS // THE MAN FROM MANAGRA // EGG HELL // SHAMELESS SPIT (DJ SET)

9/8 ΠΑΥΛΟΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ & B-MOVIES // LEON OF ATHENS // ΣΤΕLLA // PLASTIC FLOWERS // THE BLANK

10/8 ΦΟΙΒΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ // ELEANOR FRIEDBERGER (FIERY FURNACES) // PENNY & THE SWINGING CATS // SKULL & DAWN // BAISER NOIR // BLUE LAGOON (DJ SET)

To Saristra Festival είναι το σημαντικότερο πολιτιστικό γεγονός των Ιονίων Νήσων, ένα μουσικό και εικαστικό φεστιβάλ που διοργανώνεται τα τρία τελευταία χρόνια στα ερείπια του Παλιού Χωρίου των Βλαχάτων Κεφαλονιάς που επλήγη (όπως όλο το νησί) από τον καταστροφικό σεισμό του 1953.

Περισσότεροι από 30 σπουδαίοι μουσικοί, συγκροτήματα και djs έχουν ανέβει στη σκηνή του Saristra στις δύο προηγούμενες εκδοχές του, ενώ περίπου 5.000 άνθρωποι παρακολούθησαν τις τρεις ημέρες της περυσινής διοργάνωσης. Παράλληλα, τα εγκαταλειμμένα κτίρια του χωριού γίνονται οι εκθεσιακοί χώροι που φιλοξενούν σπουδαίες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις, προβολές ταινιών και video art και διαλέξεις από σημαντικούς ακαδημαϊκούς της μουσικής.

Λίγα λόγια για το τι θα δούμε (και ακούσουμε) φέτος

Την διεθνούς φήμης Eleanor Friedberger από τη Νέα Υόρκη με τις εκθειαστικές κριτικές από σύσσωμα τα μουσικά media της υφηλίου.

Τον Φοίβο Δεληβοριά με τους αυτοσαρκαστικούς σημειολογικούς του στίχους και τα εκπληκτικά ξεσηκωτικά live με το γουντιαλενικό χιούμορ.

Τον Παύλο Παυλίδη με τη βαριά κληρονομιά των Ξύλινων Σπαθιών αλλά και την αυτόφωτη σόλο καριέρα του (με highlight την πολυτραγουδισμένη «Μαίρη», τον ορισμό του instant classic).

Τους Last Drive, την κατά πολλούς σπουδαιότερη ελληνική ροκ μπάντα όλων των εποχών (και από τις ελάχιστες που έχει κάνει ουσιαστική καριέρα στο εξωτερικό).

Τους Penny & the Swinging Cats– την εξαιρετική swing μπάντα της (κεφαλονίτισας στην καταγωγή) Πένης Μπαλτατζή.

Τους The Callas, στων οποίων το δεύτερο άλμπουμ έκανε την παραγωγή ο «τεράστιος» Jim Sclavunos (κολλητός του Nick Cave και ντράμερ των Bad Seeds, Grinderman κλπ).

Τον Leon of Athens που «σαρώνει» στην Αγγλία μετά την κυκλοφορία του «Baby Asteroid» (με το πολυσυζητημένο βιντεοκλίπ που φέρει την υπογραφή του Γιώργου Λάνθιμου).

Τους The Man From Managra – την εξαιρετική μπάντα του Coti K. (εμβληματικού παραγωγού των Στέρεο Νόβα, Raining Pleasure κ.α.) που αποδομούν το gospel και έχουν κυκλοφορήσει έναν από τους σπουδαιότερους δίσκους της φετινής χρονιάς.

Τους Egg Hell του ελληνοβραζιλιάνου Jeff Marawi, το τέλειο πάντρεμα του ρομαντικού ροκ και chamber pop.

Τη Σtella που αναβιώνει ιδανικά τα grunge 90s (και κάνει υπέροχα cool live).

Τους Θεσσαλονικείς Plastic Flowers που επιλέχθηκαν πέρυσι στο roster του σημαντικού αμερικάνικου φεστιβάλ South By Southwest.

Τους Skull & Dawn, μετεμψύχωση των Défilé des Ames, με τις σκοτεινές country επιρροές.

Τους indie The Blank κατευθείαν από το line up του φετινού Schoolwave

Τους Κεφαλονίτες swing jazz Baiser Noir.

Dj sets από τους Blue Lagoon (Kormoranos team) και Shameless Spit.

Ένα διήμερο μεσημεριανό beach party στο Mojito Bar στην παραλία της Αντισάμου με dj sets από τους Dagritzikos & Shameless Spit (9/8) και Nausicaä (10/8).

Ένα closing party (11/8) στο Fiasco bar στη Σάμη με dj sets από τους Aris K. και Απόστολο-«Πατριάρχη»-Βαρνά.

-Λίγα λόγια για τις παράλληλες δραστηριότητες-

Buto Workshop – Elements of nature με τη Μαριάννα Τσαγκαράκη (3-7 /8)
Τo butoh είναι μια avant -garde μορφή παραστατικής τέχνης που γεννήθηκε στην Ιαπωνία το 1959. Προκύπτει από τη λέξη buyo που σημαίνει χορός και toh που σημαίνει πάτημα του ποδιού στη Γη. (Επικοινωνία /συμμετοχή: 6939554397, Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.).

Athens Video Art Festival@Saristra Festival (8-9-10/8)
Μια επιλογή από Video installations και video art animation Ελλήνων και ξένων δημιουργών στο πλαίσιο της 10ης επετειακής διοργάνωσης του γνωστού φεστιβάλ.

Photometria Festival@Saristra Festival (8-9-10/8)
Ομαδική έκθεση φωτογραφίας με τίτλο Photometria awards 2014: Reflection

Special Screenings (8-9-10/8)
Τις πολυβραβευμένες σε διεθνή φεστιβάλ ελληνικές ταινίες: «Η αιώνια επιστροφή του Αντώνη Παρασκευά» της Ελίνας Ψύκου, «Να κάθεσαι και να κοιτάς» του Γιώργου Σερβετά και «Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού» του Έκτορα Λυγίζου.

Slide Show Installation: Depression Era (8-9-10/8)
Το Depression Era δημιούργησε και επιμελήθηκε σειρά διαλόγων, κειμένων και φωτογραφικών εργασιών από 33 δημιουργούς, που καταγράφουν για πρώτη φορά το νέο τοπίο της Εποχής της Ύφεσης στην Ελλάδα.

Saristra’s wish tree (8-9-10/8)
Interactive installation εμπνευσμένο από τη Γεωργιανή ταινία ‘The whishing tree’ του Tengiz Abuladze. Το δέντρο γίνεται το ‘μάτι’ της βαθύτερης επιθυμίας.

Δραστηριότητες για παιδιά (8-9-10/8)
Κυνήγι θησαυρού, ζωγραφική και άλλες δραστηριότητες για τους μικρούς επισκέπτες του φεστιβάλ σε ένα απόλυτα ασφαλές μέρος.

Doc Days (8-9-10/8)
Θα προβληθούν τα βραβευμένα ντοκιμαντέρ Earthquake (για το σεισμό του 1953), Little Land (για τον τρόπο ζωής στην Ικαρία) και Kismet (για τις τούρκικες σαπουνόπερες).

Γιώργος Κουβαράς (8-9-10/8)
Προβολή πέντε βραβευμένων ταινιών του σπουδαίου μικρομηκά.

From one world to another (9/8)
Μια Butoh performance από τη Μαριάννα Τσαγκαράκη και την Όλγα Στεφάτου αφιερωμένη σε όλα τα κακοποιημένα παιδιά.

Τα βασικά στοιχεία της τζαζ και ο αυτοσχεδιασμός στο πιάνο» (8/8)
Workshop και performance από τον Γιώργο Τσόλη.

Yoga Lessons by Νίκη Χάγια (8-9-10/8)
Απολαυστική Hatha yoga in the mix με δυναμική vinyasa. Ετοιμάσου να χαιρετήσεις τον ήλιο και την σελήνη και να ανοίξεις το τσάκρα της καρδιάς σου.

ΑΚΟΠΑΝΙΑ (8/8)
Φωτογράφιση πορτραίτου των κατοίκων του Καραβομύλου και των επισκεπτών του φεστιβάλ από την Όλγα Στεφάτου σε ένα σπίτι διαμορφωμένο σε studio.

Τα άγνωστα τραγούδια και χοροτράγουδα της Κεφαλονιάς. (10/8)

Δύο διαλέξεις από τον Γεράσιμο Γαλανό.

Estrella pop-up store (8-9-10/8)
Το περίφημο εστιατόριο της Θεσσαλονίκης, έρχεται στο Saristra για να παρασκευάσει live το μπουγατσάν, το υβριδικό γλυκό (δικής του εφεύρεσης) για το οποίο μιλάει όλη η Ελλάδα (και παραμιλάει η Λιάνα Κανέλλη) τους τελευταίους μήνες.

Γεράσιμος Γαλιατσάτος – Ρευστότητα (8-9-10/8)
Ατομική έκθεση ζωγραφικής

Γιώργος Κατσαρός (8-9-10/8)
Ατομική έκθεση γλυπτικής

Μπάμπης Κακαρούμπας – Το γενεαλογικό δέντρο του κοπαδιού (8-9-10/8)

http://www.saristrafestival.gr 

Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΙΝΑΙ ΔΩΡΕΑΝ
Ώρα προσέλευσης 19:00

Μουσική

Οι «Νύχτες Αλληλεγγύης» αποτελούν μια προσπάθεια να υπάρχει κάθε καλοκαιρινή βραδιά μια γιορτή στη Ρεματιά και να γίνει το Θέατρο ένας τόπος συνάντησης των πολιτών με τους καλλιτέχνες και τα έργα τους.

Από τις 54 συνολικά εκδηλώσεις οι 11 έχουν εισιτήριο ενώ στις 43 η είσοδος είναι ελεύθερη. Σε αυτές καλούνται οι θεατές να συνεισφέρουν τρόφιμα, φάρμακα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης για το Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου, το Κοινωνικό Ιατρείο Αλληλεγγύης Χαλανδρίου και για τις δομές αλληλεγγύης στους πρόσφυγες.

Στο Φεστιβάλ Ρεματιάς θα δοθούν συνολικά 24 θεατρικές παραστάσεις και 30 μουσικές και χορευτικές. Ανάμεσα στις συναυλίες, τρεις θα είναι από τη Φιλαρμονική του Δήμου συνεργαζόμενη και με άλλους μουσικούς.

Συναυλία με ελεύθερη είσοδο θα δοθεί επίσης και από την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, η οποία θα παρουσιάσει αγαπημένα τραγούδια των Beatles σε ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας του Νίκου Πλατύραχου.

Οι «Νύχτες Αλληλεγγύης» είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, ιδιαίτερα δε με δεδομένες τις σοβαρές ελλείψεις προσωπικού, ωστόσο μέσα από αυτές η δημοτική αρχή πραγματώνει μια σειρά από αρχές. Πεποίθηση της είναι ότι η απόλαυση της τέχνης είναι δικαίωμα όλων και ο Δήμος οφείλει να ικανοποιεί αυτό το δικαίωμα. Για αυτό το λόγο τετραπλασίασε το ποσό που διαθέτει για το Φεστιβάλ ενώ αγόρασε καινούργιες κερκίδες αντικαθιστώντας αυτές που νοικιάστηκαν πέρσι μετά τον εμπρησμό της 18ης Μαΐου. Παράλληλα, παραμένει συνεπής στην άποψη ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να αμείβονται καθώς σε όλες τις παραστάσεις με ελεύθερη είσοδο οι καλλιτέχνες θα πληρωθούν.

Επιπλέον, με τις «Νύχτες Αλληλεγγύης» ενισχύονται οι νέοι καλλιτέχνες και τα σχήματα που είναι αυτοδιαχειριζόμενα και διακρίνονται από τη δράση τους στο πλευρό των δοκιμαζόμενων κοινωνικών ομάδων και τις ακτιβιστικές πρωτοβουλίες τους. Οι πέντε μέρες του 2ου OUR FESTIVAL είναι ένα δείγμα (17 παραστάσεις σε 5 μέρες).

Σημειώνεται ότι στο Θέατρο της Ρεματιάς υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο για τα άτομα με κινητική αναπηρία καθώς και τουαλέτα ΑμεΑ.

Ώρα έναρξης εκδηλώσεων Ιουλίου: 9.00 μ.μ.

Ώρα έναρξης εκδηλώσεων Αυγούστου και Σεπτεμβρίου: 8.30 μ.μ.

Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς

Πεζόδρομος Προφήτη Ηλία, Πολύδροσο Χαλανδρίου

: www.halandri.gr

Μουσική


Σε μια στιγμή νομίζεις πως βρίσκεσαι στο Rio de Janeiro, με την επομένη στιγμή να είσαι σε ένα γαλλικό καμπαρέ του μεσοπολέμου η σε ένα palazzo της Νάπολης. Λίγο από την μυστηριώδη Ανατολή, σημερινή Νεα Υόρκη, Αβάνα του '30 η το εξωτικό Saint Tropez η μυστηριώδη Κίνα.

Αυτοί είναι οι δημοφιλείς , «κοσμοπολίτικοι» Pink Martini, ένα από τα πιο επιτυχημένα συγκροτήματα της lounge σκηνής. Πιστοί στο ραντεβού τους με το Ελληνικό κοινό έρχονται την Τρίτη 5 Ιουλίου στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων για να μας «ενθυμίσoυν» με τη φρεσκάδα της μουσικής τους.

Με το φανατικό κοινό να τους παρακολουθεί πιστά, με πλατινένιο το “Sympathique” και το Hang on Little Tomato, θα παρουσιάσουν τις καλύτερες στιγμές της καριέρας τους. Θα θαυμάσουμε την εκθαμβωτική lead singer Storm Large, που θα συνοδεύσει επί σκηνής τους υπόλοιπους, εξαιρετικούς μουσικούς από όλα τα σημεία του πλανήτη και τον πιανίστα – ιδρυτή του συγκροτήματος, τον Thomas Lauderdale.

Μια μοναδική ευκαιρία να τραγουδήσετε μαζι τους τους στίχους «Je ne veux pas travailler», να ερωτευθείτε ξανά ψιθυρίζοντας το «Amado mio», να αναπολήσετε τραγουδώντας «Τα παιδιά του Πειραιά» και να ονειρευτείτε ακούγοντας το «Una notte a Napoli».

 

Ημερομηνία 
5/7/2016 Γκάζι

Μουσική

Φρέσκα, με ευαισθησίες αλλά και radio friendly ήχο, τα τραγούδια της Imany, από το «You will never know» και το «Don’t be so shy» μέχρι το νέο «There were tears», κερδίζουν ακαριαία την αγάπη του ελληνικού κοινού, το οποίο την περιμένει για άλλο ένα σαγηνευτικό live την Τετάρτη 29/6 στο «Estate @ Ακρωτήρι».

Προτού μας επισκεφτεί, η δυναμική όσο και μελαγχολική και, βέβαια, πανέμορφη Γαλλίδα τραγουδίστρια με τις αφρικανικές καταβολές μιλάει στον Νίκο Βουλαλά για τη μουσική της, την προσφυγική κρίση και τις πιθανότητες της Γαλλίας να κερδίσει στο Euro.


Στο «There were tears» υπάρχει ένας πλούτος συναισθημάτων. Από πού έρχονται αυτά; Ίσως από τη μητρότητα;
Τα συναισθήματα και οι ιδέες στο δίσκο αυτό προέρχονται από την εμπειρία μου. Προσπαθώ πάντοτε να είμαι ειλικρινής. Το δίσκο «There were tears» τον έγραψα προτού μείνω έγκυος, οπότε η μητρότητα δεν έχει λειτουργήσει ακόμη ως καλλιτεχνικό ερέθισμα. Είναι μια πρωτόγνωρη κατάσταση για μένα. Τόσο υπέροχη όμως!

Πώς σας επηρεάζει η αφρικανική καταγωγή σας;
Η αφρικανική μου ταυτότητα είναι κομμάτι του εαυτού μου. Δεν τη σκέφτομαι πάρα πολύ. Θα ήταν σαν να περπατάω και να έχω στο νου μου ότι έχω πόδια και χέρια.

Και ποια είναι η επιρροή του Malick Ndiaye ως παραγωγού;
Είναι ένας πολύ υπομονετικός συνεργάτης. Με ωθεί διαρκώς να βάζω τα δυνατά μου για το καλύτερο αποτέλεσμα.

Το label στο οποίο βγάζετε μουσική πρεσβεύει την ανεξαρτησία και την ποιότητα. Ποια είναι η γνώμη σας για τη μουσική βιομηχανία;
Είμαι τυχερή που ανήκω σε μια τόσο προστατευτική εταιρεία, όπως η Think Zik! Παρά το μικρό μέγεθός της, επενδύει χρόνο και χρήμα στις δουλειές μου. Θεωρώ ότι η μουσική βιομηχανία είναι απρόθυμη να αναπτύξει και να εξελίξει έναν καλλιτέχνη. Κι αυτό είναι πρόβλημα, γιατί η καλή μουσική χρειάζεται χρόνο για να δημιουργηθεί.

Σε ένα σημείωμα για το «There were tears», αναφέρετε ότι με αυτά τα τέσσερα τραγούδια «κερδίζετε χρόνο» και ελπίζετε να μη χάσετε την αφοσίωση των θαυμαστών σας. Το φοβάστε αυτό;
Δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα η δημοφιλία και η αναγνωρισιμότητα. Αυτά έρχονται και φεύγουν. Αυτό που φοβάμαι περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι μήπως απογοητεύσω τους θαυμαστές μου. Οπότε αυτό που εννοούσα είναι ότι θα ήθελα να τους κάνω χαρούμενους με το μεγάλο δίσκο που θα ακολουθήσει.

Ποιος είναι ο ήχος και τα θέματα αυτού του ολοκληρωμένου δίσκου που περιμένουμε;
Ο δίσκος θα είναι κυρίως ακουστικός, με πολύ φυσικό ήχο, ατμόσφαιρα και παραγωγή. Χρησιμοποιούμε πολύ τα έγχορδα και τα κρουστά. Με κάποιον τρόπο, είναι κινηματογραφικός. Οι ιστορίες αφορούν τον έρωτα, την ελευθερία, τη χειραφέτηση, την απογοήτευση, την παρατήρηση του κόσμου.


Είπατε ότι ο δίσκος έχει μια κινηματογραφική διάσταση και θυμήθηκα ότι έχετε γράψει τη μουσική για την ταινία «Sous les jupes des filles». Πώς ήταν αυτή η εμπειρία;

Ήταν περίεργο που είχα να γράψω μουσική για να ντύσω τις εικόνες κάποιου άλλου. Έπρεπε να διεισδύσω στις ιδέες και τα θέματα της σκηνοθέτιδας και σεναριογράφου Audrey Dana, που ίσως εμένα να μη με είχαν απασχολήσει ως τότε. Επιπλέον, τις συνθέσεις μου θα ερμήνευαν άλλοι τραγουδιστές. Ήταν συναρπαστικό!

Το ελληνικό κοινό σας αγαπά πολύ. Εσείς γιατί αγαπάτε την Ελλάδα;
Για τη γενναιοδωρία των ανθρώπων της.

Ποιο φαγητό θα ζητήσετε αμέσως μόλις φτάσετε εδώ;
Το ψητό χταπόδι!

Μας επισκέπτεστε συχνά. Τι γνωρίζετε για την κρίση στη χώρα;
Γνωρίζω ότι, όπως συμβαίνει σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι πιο αδύναμοι είναι εκείνοι που υποφέρουν περισσότερο. Αισθάνομαι ότι είναι σκληρή αυτή η κατάσταση για τους Έλληνες και αντιλαμβάνομαι ότι έχουν απογοητευτεί από τους πολιτικούς τους. Είμαι όμως σίγουρη ότι θα αντιμετωπίσετε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο αυτή την αδικία και θα επιβιώσετε.

Και ποια είναι η γνώμη σας για την προσφυγική κρίση;
Είναι σαν να παίρνει το σπίτι σου φωτιά και να χτυπάς την πόρτα του γείτονά σου που γνωρίζεις ότι είναι μέσα, αλλά εκείνος, επειδή δεν θέλει να ξεβολευτεί από την ελάχιστη άνεσή του, δεν σου ανοίγει. Νομίζω ότι ο τρόπος που συμπεριφέρεται η Ευρώπη σε γείτονές της οι οποίοι βρίσκονται σε έκτακτη ανάγκη είναι εγωιστικός. Αναρωτιέμαι πώς θα μας κρίνει η Ιστορία.

Γράφετε tweets υποστηρίζοντας τη Γαλλία στο Euro. Πιστεύετε ότι θα κερδίσετε το τρόπαιο;
Ελπίζω να συμβεί αυτό, γιατί έχουμε μια πολύ καλή ομάδα. Οι πιθανότητες είναι με το μέρος μας, αλλά πρέπει να προσέχουμε τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία. Είναι δυνατοί αντίπαλοι!

Τα εισιτήρια για τη συναυλία της Imany κοστίζουν € 19-49.
Προπώληση από: www.viva.gr, Public, Seven Spots, Media Markt, Reload, 11876.
Ως opening act εμφανίζεται η Angelica Dusk.

από Νίκο Βουλαλά 

Μουσική

Το βλέπεις και σού έρχεται να κλάψεις. Από συγκίνηση; Από θαυμασμό; Από θλίψη για τα δικά μας; Δεν ξέρω. Πριν απο πολλά χρόνια ένας άνθρωπός στη Βενεζουέλα ξεκίνησε να πραγματοποιήσει ένα όνειρο. Ηταν ο Χοσέ Αμπρέου που μάζεψε παιδάκια απο κάθε φτωχή γωνιά της χώρας του κι άρχισε να τα μαθαίνει μουσική για να τα τραβήξει μακριά απο το έγκλημα, τα ναρκωτικά, τη μιζέρια και τους κινδυνους που κουβαλάει μαζί της!!!

Το σχέδιο του ονομάστηκε el Systema.

Κάμποσα χρόνια μετα, 250.000 (!) παιδάκια έμαθαν μουσική, και άρχισαν να φτιάχνονται σχολικές ορχήστρες. Οι ορχήστρες σε όλη τη χώρα ξεπέρασαν τις 100 και από αυτές οι 90 είναι συμφωνικές !

Οι καλύτεροι από αυτούς τους νεαρούς μουσικούς μαζεύονται σε κεντρικές ορχήστρες, με κορυφή την Ορχήστρα Σιμόν Μπολιβάρ, που αυτή την εποχή διευθύνει άλλο ένα προϊόν του el Sistema, ο 28χρονος μαέστρος Γουστάβο Ντουνταμέλ, που είναι επίσης εδώ και λίγους μήνες ο νέος μαέστρος της Φιλαρμονικής του Λος Άντζελες.

Ο Edgar μεγάλωσε σε μία από τις πιο σκληρές γειτονιές του Καράκας. Φοβόταν να βγει από το σπίτι του και φοβόταν να γυρίσει. Μόνο η μουσική θα μπορούσε να τον αποσπάσει από την άσχημη κατάσταση που βίωνε. Πήγε στο παράρτημα του El Sistema της γειτονιάς του και ζήτησε μια τρομπέτα. Δεν μπόρεσαν να του βρούν. Του έδωσαν όμως ένα φαγκότο. Τώρα, ο Edgar πιστεύει ότι αυτό το φαγκότο τού έσωσε τη ζωή. El Sistema θα μπορούσε να είναι το όνομα μια επαναστατικής οργάνωσης από τη δεκαετία του '30. Ίσως αυτό να μας έρχεται στο μυαλό επειδή το El Sistema γεννήθηκε και αναπτύχθηκε στη Βενεζουέλα, μια χώρα που αγωνίστηκε για πολλά χρόνια για την ανεξαρτησία της αλλά και την κατάργηση των απολυταρχικών καθεστώτων.

Το El Sistema είναι μια σκέψη που γεννήθηκε στο μυαλό του Jose Antonio Abreu, ενός οικονομολόγου που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο αγαπούσε τους ανθρώπους και τη μουσική. O Abreu πίστευε ότι, όσο φτωχός κι αν είναι ένας άνθρωπος, αν μπορέσει να αποκτήσει πρόσβαση στη μουσική, η ζωή του θα αλλάξει. Και αποδείχτηκε ότι είχε απόλυτο δίκιο.

Το ξεκίνημα - η ανάπτυξη

Στα 1975 ο Jose Antonio Abreu προσπάθησε να δημιουργήσει μια ορχήστρα όπου οι μουσικοί, αντί να μελετούν ο καθένας μόνος του, θα μελετούσαν όλοι μαζί.

Ήδη υπήρχε μια παρόμοια εμπειρία στη Βενεζουέλα, όπου οι μαθητές των σχολείων πήγαιναν μετά το σχόλασμα σε μεγάλες αίθουσες και ετοίμαζαν όλοι μαζί τις εργασίες τους για την επόμενη μέρα.

Αυτό δεν ήταν κάποιου είδους καινοτομία στον τρόπο μελέτης. Απλώς, οι περισσότεροι γονείς εργάζονταν μέχρι αργά και, αν τα παιδιά επέστρεφαν στις γειτονιές τους, θα απέφευγαν να μελετήσουν με αποτέλεσμα η χώρα να διατηρεί το χαμηλό μορφωτικό της επίπεδο.

Επιπλέον, η εγκληματικότητα και η χρήση ναρκωτικών ήταν πολύ διαδεδομένες. Έτσι, τα παιδιά κινδύνευαν σε κάθε τους βήμα. Ο Abreu κατάφερε να βρει παιδιά που είχαν κάποιο ταλέντο στη μουσική αλλά και δασκάλους από ολόκληρη τη Βενεζουέλα.

Η πρώτη του ορχήστρα, η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Βενεζουέλας, δημιουργήθηκε στις 12 Φεβρουαρίου του 1975 και έδωσε την πρώτη συναυλία της στις 30 Απριλίου της ίδιας χρονιάς.

Πολύ γρήγορα συνδέθηκε με άλλες ορχήστρες αλλά και ηχογράφησε με πολλούς και γνωστούς μαέστρους. Η ορχήστρα σύντομα έγινε πόλος έλξης για πολλούς νέους. Πολύ σύντομα όλο και περισσότεροι ήθελαν να μελετήσουν Τσαϊκόφσκι, Μότσαρτ ή Μπερλιόζ και σχεδόν όλοι ήθελαν να παρακολουθήσουν τις συναυλίες της ορχήστρας.

 

Κάθε εξωτερικός παρατηρητής θα θεωρούσε ότι όλη αυτή η προσπάθεια δεν θα είχε καμία πιθανότητα να επιτύχει.

Ο Abreu και οι συνεργάτες του υποστήριζαν ότι θα τα καταφέρουν.

Το κεντρικό τους μήνυμα στους νέους όλης της χώρας ήταν «Να παίζεις και να αγωνίζεσαι».

Οι πρώτοι όμως που έπρεπε να αγωνιστούν για την επιτυχία του προγράμματος ήταν οι ίδιοι. Έβαλαν όλη την ενέργεια και όλη την πίστη τους σ' αυτό τον σκοπό.

Τέσσερα χρόνια μετά από το δειλό ξεκίνημα της ορχήστρας, στις 20 Φεβρουαρίου του 1979, ο Abreu παίρνει το πράσινο φως να επεκτείνει το πρόγραμμα. Τώρα μπορεί κάθε πόλη ή και κάθε γειτονιά να δημιουργήσει τη δική της ορχήστρα που θα αποτελείται από παιδιά και νέους. Κάθε παιδί θα διαλέγει ένα όργανο, θα το παίρνει δωρεάν και θα συναντιέται με τα υπόλοιπα παιδιά σε μεγάλες αίθουσες για να μελετήσει υπό τις οδηγίες των καλύτερων δασκάλων της χώρας. Φυσικά, το πρόγραμμα πέρασε μέσα από τεράστιες δυσκολίες.

Η χρηματοδότησή του μειωνόταν σε περιόδους κρίσης –πέρασε αρκετές η Βενεζουέλα- με αποτέλεσμα ο Abreu και η ομάδα του να αγωνίζονται σκληρά να το κρατήσουν ζωντανό.

Σήμερα όμως, το El Sistema, που είναι πλέον αναπτυγμένο σε nucleos (πυρήνες), έχει υπό την επίβλεψή του 150 ορχήστρες νέων και 70 ορχήστρες παιδιών, που βρίσκονται σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Βενεζουέλας. Οι καλύτεροι μουσικοί της χώρας διοχετεύονται στην ορχήστρα νέων Simon Bolivar, που είναι και η κεντρική ορχήστρα του προγράμματος. Το πρόγραμμα Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας αρχίζουν να δουλεύουν πάνω στην εκφραστικότητα του σώματος και τον ρυθμό.

Η ενθάρρυνση των παιδιών να κρατήσουν το σώμα τους ενεργό την ώρα που παίζουν, είναι ένα από τα κλειδιά της ανάπτυξης του προγράμματος. Στην ηλικία των πέντε ετών, τα παιδιά παίρνουν τα πρώτα τους όργανα, συνήθως ξύλινα φλάουτα και κρουστά. Ταυτόχρονα μπαίνουν και σε χορωδία, έτσι ώστε να αρχίσουν να συνηθίζουν στην ομαδική δουλειά. Στην ηλικά των επτά ετών, τα παιδιά μπορούν να πάρουν το πρώτο έγχορδο ή πνευστό τους όργανο. Μπορούν να αλλάζουν όργανα, αλλά δεν ενθαρρύνονται να το κάνουν συχνά. Η αρχική τους εκπαίδευση περιλαμβάνει τραγούδι και μελέτη του οργάνου.

Συχνά συγκεντρώνονται στο παίξιμο μίας και μόνο νότας έτσι ώστε να αποκτήσουν την αίσθηση της ποιότητας του ήχου για το όργανό τους. Υπάρχουν τρία επίπεδα καθημερινής μελέτης: Στο πρώτο, τα παιδιά δουλεύουν με ολόκληρη την ορχήστρα, στο δεύτερο παίζουν σε μικρότερα σύνολα και στο τρίτο μελετούν ατομικά. Σε όλα αυτά τα επίπεδα, ο δάσκαλος κάθε παιδιού είναι ο ίδιος. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η διαδικασία εκμάθησης να προχωράει πιο γρήγορα, καθώς ο δάσκαλος γνωρίζει από νωρίς τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία κάθε μαθητή.

 

Οι μαθητές παίζουν μπροστά σε κοινό όσο το δυνατόν περισσότερο, πράγμα που μειώνει το άγχος της έκθεσης καθώς η συναυλία γίνεται φυσικό μέρος της καλλιτεχνικής διαδικασία. Επίσης, οι νέοι μουσικοί ενθαρρύνονται να παρακολουθούν άλλες ορχήστρες νέων έτσι ώστε να παίρνουν έμπνευση από αυτούς. Από πολύ νωρίς τα παιδιά παίζουν και με άλλες ορχήστρες πέρα από τη δική τους. Μάλιστα συμμετέχουν ακόμη και στην ορχήστρα Simon Bolivar, στην οποία τακτικά μέλη γίνονται οι καλύτεροι μουσικοί της χώρας.

Ο βασικός σκοπός του El Sistema είναι να δημιουργήσει την αίσθηση της ασφάλειας και της χαράς στους νέους μουσικούς, χτίζοντας ταυτόχρονα την αυτοπεποίθησή τους μέσα από την αίσθηση της αξίας του ατόμου μέσα στην ομάδα. Η πειθαρχία δεν είναι το βασικότερο κομμάτι της διαδικασίας αλλά, όταν δεν είναι αποτέλεσμα πίεσης, θεωρείται χρήσιμο εργαλείο. Η παρακολούθηση των μαθημάτων δεν είναι υποχρεωτική. Τα παιδιά συμμετέχουν για τον εαυτό τους, τους φίλους και τους δασκάλους τους.

Χωρίς σκληρή δουλειά από την πλευρά των μαθητών, το πρόγραμμα θα οδηγείτο σε σίγουρη αποτυχία. Όμως, η διασκέδαση και το παιχνίδι δεν ξεχνιέται ποτέ.

Η μεγάλη πλειονότητα των δασκάλων και των στελεχών κάθε πυρήνα, προέρχεται από παλαιότερους σπουδαστές του προγράμματος. Είναι εκείνοι που καταλαβαίνουν καλύτερα τους στόχους και τις ανάγκες της διαδικασίας, είναι εκείνοι που καταλαβαίνουν πώς αισθάνονται οι νέοι μουσικοί. Οι δάσκαλοι ασχολούνται με κάθε παιδί ξεχωριστά.

Αν κάποιο παιδί λείψει δύο συνεχείς φορές από το μάθημα, πηγαίνουν στο σπίτι του για να δουν τι συμβαίνει. Ο στόχος τους δεν είναι να κάνουν παρατήρηση στο παιδί, αλλά να συζητήσουν μαζί του τους λόγους για τους οποίους δεν ήρθε στα μαθήματα,έτσι ώστε να το κάνουν να νιώσει καλύτερα.

Συχνά, οι πυρήνες προσαρμόζουν κατά ένα ποσοστό τη λειτουργία τους στις ανάγκες των παιδιών. Το El Sistema έχει πλέον μια σειρά από συγκεκριμένους κανόνες, που μέσα στα χρόνια λειτουργίας του, έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικοί. Για παράδειγμα, σε μουσικό επίπεδο, οι υπεύθυνοι του προγράμματος έχουν βρει ότι είναι καλύτερα να επιλέγουν την απλούστερη δυνατή ενορχήστρωση, έτσι ώστε να παίζουν μαζί όλα τα παιδιά και να βγάζουν πολύ δυνατό ήχο.

Βεβαίως, η ενορχήστωση αλλάζει όσο τα παιδιά ανεβαίνουν επίπεδο. Όμως ο δυνατός ήχος που παράγεται από πολλά όργανα που παίζουν μαζί παραμένει. Όπως λέει ο διευθυντής της ορχήστρας νέων Simon Bolivar, Gustavo Dudamel, «όταν παίζουμε για παράδειγμα την Πέμπτη του Beethoven, η Πέμπτη γίνεται το πιο μεγάλο και πιο σημαντικό ζήτημα του κόσμου». Οι ορχήστρες ασχολούνται με τα έργα των γνωστών και μεγάλων κλασικών συνθετών αλλά και με πολλά έργα από το ρεπερτόριο των συνθετών της Λατινικής Αμερικής, που είναι άλλωστε και πολύ πιο κοντά στους ήχους που έχουν τα παιδιά στο αυτί τους από τη στιγμή που γεννήθηκαν. Το πρόγραμμα συνεργάζεται πολύ στενά με τους γονείς των παιδιών.

Όταν ένα παιδί γίνει δύο ή τριών ετών, οι υπέυθυνοι του προγράμματος συναντούν τους γονείς του και τους εξηγούν όλες τις λεπτομέρειες και τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν. Όταν τα παιδιά παίρνουν τα πρώτα τους όργανα, οι δάσκαλοι μιλούν στους γονείς για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να συμπεριφέρονται στα παιδιά και να τα ενθαρρύνουν στη μελέτη τους. Από τη στιγμή που ένα παιδί αποφασίζει να μπει σε μια ορχήστρα, παίρνει υποτροφία. Αυτό αποτελεί τιμή για την οικογένειά του αλλά έχει και πρακτική αξία: το παιδί δεν θα χρειαστεί πλέον να φύγει από το πρόγραμμα επειδή πρέπει να δουλέψει.

Το El Sistema ξεκίνησε περισότερο από αγάπη στα παιδιά και λιγότερο από αγάπη στη μουσική. Η έμφαση βρίσκεται στην ανάπτυξη της κοινότητας και στην αλληλεγγύη. Οι δάσκαλοι, οι μαθητές και οι γονείς βρίσκονται σε μια ατμόσφαιρα αλληλοσεβασμού και αγάπης που τους κάνει να νιώθουν ασφαλείς και ευτυχισμένοι. Μέσα σε μια χώρα που πέρασε πολύ δύσκολες στιγμές, το να νιώθει κανείς ότι κρατάει τη ζωή του στα χέρια του είναι πολύ θετικό πράγμα. Και τα παιδιά του El Sistema όχι μόνο νιώθουν ότι μπορούν να ζήσουν όσο όμορφα θέλουν, αλλά και ότι μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο.

Η αναγνώριση Οι περισσότερο παγκόσμιοι οργανισμοί έχουν αναγνωρίσει το El Sistema ως ένα σπουδαίο κοινωνικό πείραμα στο βαθμό που κατόρθωσε να μειώσει τη φτώχεια και να ανεβάσει το μορφωτικό επίπεδο του λαού της Βενεζουέλας. Ταυτόχρονα όμως, αποτελεί κι ένα σπουδαίο πρόγραμμα εκμάθησης μουσικής. Χώρες όπως η Αργεντινή, η Αυστραλία, η Βολιβία, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Κόστα Ρίκα, η Κούβα, το Εκουαδόρ, το Περού, η Σκοτία και πολύ πρόσφατα οι περισσότερες πολιτείες της Βόρειας Αμερικής, θέλησαν να το δοκιμάσουν. Ίσως κανείς δεν περίμενε πριν από μερικά χρόνια ότι μια χώρα που έχει περάσει από δεκάδες μεγάλα προβλήματα, όπως η Βενεζουέλα, θα μπορούσε να αποτελέσει πρότυπο για τόσες χώρες.

Σε καθαρά μουσικό επίπεδο, νέοι που ξεκίνησαν μέσα από το El Sistema βρέθηκαν μέσα στα χρόνια σε μερικές από τις καλύτερες ορχήστρες σε ολόκληρο τον κόσμο. Όμως και η κεντρική ορχήστρα του προγράμματος, η ορχήστρα νέων Simon Bolivar, λογίζεται σήμερα ως μία από τις σημαντικότερες. Μεγάλη συμμετοχή σε αυτή την εξέλιξη έχει και ο Gustavo Dudamel, ο διευθυντής της ορχήστρας, που ξεκίνησε κι αυτός ως ένας σπουδαστής του προγράμματος. Ο Dudamel γεννήθηκε το 1981 σε οικογένεια μουσικών. Ο πατέρας του ήταν τρομπονίστας και η μητέρα του δασκάλα ωδικής. Το κύριο όργανό του ήταν το βιολί αλλά πολύ γρήγορα, στα δεκατέσσερα μόλις χρόνια του, άρχισε να σπουδάζει διεύθυνση ορχήστρας με δάσκαλο μάλιστα τον ίδιο τον Jose Antonio Abreu.

Ο Dudamel άρχισε να κερδίζει τον ένα διαγωνισμό μετά τον άλλο και πολύ γρήγορα η αξία του αναγνωρίστηκε από μαέστρους όπως ο Claudio Abbado και ο sir Simon Rattle. Έχει ηχογραφήσει τέσσερις δίσκους με την ορχήστρα νέων Simon Bolivar και αρκετούς ακόμη με άλλες ορχήστρες.

Από τον περασμένο Σεπτέμβριο είναι διευθυντής της Φιλαρμονικής του Los Angeles, με την οποία ερμήνευσε στην εναρκτήρια βραδιά την Πρώτη συμφωνία του Gustav Mahler, έργο που ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε σε dvd αλλά και μέσω του i-tunes.

Φυσικά, ο Dudamel δεν εγκατέλειψε την ορχήστρα νέων Simon Bolivar, με την οποία θα συνεχίσει να εμφανίζεται σε ολόκληρο τον κόσμο. Η ορχήστρα έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον των μεγαλύτερων φεστιβάλ κι έχει εμφανιστεί στις περισσότερες πόλεις της Ευρώπης και της Αμερικής, όχι μόνο επειδή αποτελεί το προϊόν ενός τόσο σημαντικού κοινωνικού πειράματος, αλλά και γιατί είναι ένα από τα πιο δυναμικά μουσικά σύνολα.

Σε μια κοινωνική πραγματικότητα που κάνει τους ανθρώπους να απομονώνονται όλο και περισσότερο, σε έναν κόσμο όπου η καχυποψία έχει αντικαταστήσει τη διάθεση για επικοινωνία, η ορχήστρα νέων Simon Bolivar αποδεικνύει ότι μπορεί να υπάρξει μια διαφορετική προοπτική.

Για να νιώσει κανείς πόση χαρά μπορεί να κρύβει η αγάπη για τη μουσική και πάνω απ' όλα πόση ελπίδα μπορεί να έχει το να μοιράζεσαι αυτή την αγάπη, δεν έχει παρά να τους ακούσει να ερμηνεύουν το Danzon No 2 του Arturo Marquez.

Ή ακόμη περισσότερο, να τους δει, ενώ είναι σκυμμένοι πίσω από τις παρτιτούρες τους, να σηκώνονται όρθιοι στο εκρηκτικό φινάλε.

ΒΟΧ Δισκογραφία ορχήστρας νέων Simon Bolivar / Gustavo Dudamel 1. Beethoven Symphonies 5 and 7 (Deutsche Grammophon 2006) 2. Mahler Symphony 5 (Deutsche Grammophon 2007) 3. Fiesta (διάφοροι συνθέτες) (Deutsche Grammophon 2008) 4. Tchaikovsky Symphony 5 / Francesca da Rimini (Deutsche Grammophon 2009) Φιλμογραφία 1. The promise of music του Enrique Santchez Lansch (Deustche Grammophon 2008) 2. Beethoven/Mussorgsky Gustavo Dudamel: Live from Salzburg - with the Simon Bolivar youth orchestra (Deustche Grammophon 2008) 3. El Sistema: music to change life του Paul Smaczny και της Maria Stodlmeier (Euroarts 2009)

Πηγή: apenantioxthi.blogspot.gr

Μουσική

Καλοκαίρι για τα καλά και οι συναυλίες σε ανοιχτούς χώρους που ήδη ξεκίνησαν, ήρθαν να μας το θυμίσουν.

Οι Έλληνες καλλιτέχνες βγαίνουν στους δρόμους και οι περισσότεροι επέλεξαν παρέα, στις εξορμήσεις τους ανά την Ελλάδα.

Βασίλης Παπακωνσταντίνου - Γιάννης Ζουγανέλης


«Άντε να λύσουμε να ξεκινήσουμε και τους βαρέθηκα δεν τους μπορώ» και κάπως έτσι ξεκινούν οι συναυλίες για τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου και Γιάννη Ζουγανέλη.
Οι δύο κορυφαίοι καλλιτέχνες δεν χρειάζονται συστάσεις. Έχουν συστηθεί μόνοι τους μέσα από το σαραντάχρονο έργο τους και θα μοιραστούν για πολλοστή φορά αυτό το καλοκαίρι την ίδια σκηνή. Τους ενώνουν κοινές εμφανίσεις και τραγούδια. Την Τετάρτη 15 Ιουνίου θα βρεθούν στο θέατρο Δάσους της Θεσσαλονίκης.

Θάνος Μικρούτσικος – Μίλτος Πασχαλίδης


Σε πείσμα των καιρών ο Θάνος Μικρούτσικος και ο Μίλτος Πασχαλίδης θέλουν να ξορκίσουν το κακό, ταξιδεύοντας σε όλη την Ελλάδα με τραγούδια κοινού αισθήματος. Τραγούδια αγαπημένα που 3 γενιές περπάτησαν μαζί τους, καθιστώντας τα μ’ αυτό τον τρόπο διαχρονικά.

Μάριος Φραγκούλης – Γιώργος Περρής

 

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές, αγαπημένοι του ελληνικού κοινού και εκλεκτοί ανάμεσα στους ομότεχνους τους παγκοσμίως, θα πραγματοποιήσουν αυτό το καλοκαίρι μία σειρά συναυλιών σε μικρές και μεγάλες πόλεις στην Ελλάδα και την Κύπρο παρουσιάζοντας τη νέα τους δισκογραφική δουλειά που κυκλοφόρησε στις αρχές Μαΐου με τίτλο «Κιβωτός».
Οι δυο τους θα εμφανιστούν 18 Ιουνίου στην Άνδρο.

Φίλιππος Πλιάτσικας


«Ένα πλοίο για τον παράδεισο» το νεο του τραγούδι σαλπάρει από το Θέατρο Πέτρας την Τετάρτη 6 Ιουλίου και ταξιδεύει σε μακρινούς προορισμούς μέχρι την Γερμανία.
Ο Φίλιππος Πλιάτσικας ξεκινάει φέτος την καλοκαιρινή του περιοδεία στο εξωτερικό και συγκεκριμένα στην Γερμανία όπου θα πραγματοποιήσει τρεις μοναδικές συναυλίες. Η επιτυχία των ευρωπαϊκών συναυλιών του, επισφραγίζεται με την κυκλοφορία του πρώτου αγγλόφωνο cd του, με τίτλο «Philip & Τhe Βorder Βreakers- The key» το οποίο περιέχει 11 ροκ τραγούδια. Συνοδοιπόροι του Φίλιππου σε αυτό το μουσικό εγχείρημα είναι διακεκριμένα πρόσωπα της διεθνούς μουσικής σκηνής όπως οι: Nina Hagen, Roudolf Schenker, Ase Kleveland, Liset Alea κ.α.

Σωκράτης Μάλαμας


Ο Σωκράτης Μάλαμας ξεκινά τις καλοκαιρινές εμφανίσεις με διάθεση και κέφι για ωραίες βραδιές. Η τριαντάχρονη πορεία του τον ακολουθεί στη σκηνή με πολλά τραγούδια, που όχι μόνο αντέχουν στον χρόνο και τραγουδιούνται με πάθος από τους ακροατές του, αλλά κάθε φορά «συστήνονται» εκ νέου από τον ίδιο τον Μάλαμα, ανάλογα με την διάθεση πειραματισμού και την έμπνευση της στιγμής που προκύπτει στα live. Ο Σωκράτης Μάλαμας φωτίζει το ιδανικό σκηνικό για να στηθούν κάποια γλέντια ¨όπως παλιά¨ και να συναντηθούν οι διαφορετικές γενιές που πλέον συναπαρτίζουν το κοινό του. Μαζί του η Λαμπρινή Καρακώστα.
Oι πρώτες εμαφανίσεις:
Παρασκευή 10 Ιουνίου στην Πλατεία Νερού
Σάββατο 18 Ιουνίου Χανιά, Σούγια
Παρασκευή 24 Ιουνίου Κύπρος, Λευκωσία

Λαυρέντης Μαχαιρίτσας – Γιάννης Κότσιρας


Ο περασμένος χειμώνας βρήκε τον Λαυρέντη Μαχαιρίτσα και τον Γιάννη Κότσιρα να παίζουν μαζί σε ένα πρόγραμμα στο οποίο κυριαρχούσαν οι αγαπημένες «Παραγγελιές» του κοινού. Εκεί ζητήθηκαν και ακούστηκαν, μεταξύ άλλων, πολυαγαπημένα τραγούδια των Ν.Γούναρη, Γ.Μπιθικώτση, Μ.Πλέσσα, Φ.Νικολάου, Γ. Πάριου, Δ. Σαββόπουλου, Μ. Λοΐζου κ.ά.
Η ανταπόκριση το κόσμου ήταν μεγάλη και αυθόρμητη, το κέφι ήταν πηγαίο και το χειροκρότημα ζεστό και δυνατό.
Έτσι, φέτος το καλοκαίρι, ο Γιάννης Κότσιρας και ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας θα μοιραστούνε μαζί μας τα τραγούδια εκείνα που το κοινό με την ψηφοφορία του έδειξε ότι αγαπάει και χαίρεται να ακούει! Και φυσικάthumbnail, τραγούδια καινούρια και παλιά από τα πλούσια και αγαπημένα τους ρεπερτόρια και τις δημιουργικές τους διασκευές . Η πρώτη τους εμφάνιση στην Αττική, είναι την Παρασκευή 1 Ιουλίου στο Βεάκειο θέατρο του Πειραιά.

Δήμητρα Γαλάνη, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Γιώτα Νέγκα


Oι τρεις κυρίες ένωσαν τις φωνές τους για πρώτη φορά το χειμώνα που μας πέρασε, παρουσιάζοντας ένα πρόγραμμα βασισμένο στο λαϊκό τραγούδι. Το αποτέλεσμα ήταν μία σειρά μαγικών παραστάσεων που αγκαλιάστηκαν από το κοινό, έγιναν sold out και γνώρισαν αλλεπάλληλες παρατάσεις. O θρίαμβος λοιπόν συνεχίζεται αυτό το καλοκαίρι, σε ανοιχτούς χώρους σε ολόκληρη την Ελλάδα. Στο πρόγραμμα αυτό όλα και όλοι έχουν λόγο. Μαζί τους στη σκηνή και η ομάδα των 9 εξαιρετικών μουσικών που ενώνει την Ανατολή με τη Δύση, το κανονάκι με την ηλεκτρική κιθάρα, τους πολιτισμούς που φέρουν και δένουν τα τραγούδια μεταξύ τους.
Στις πρωτες, για το καλοκαίρι εμφανίσεις: 6 Ιουλίου Πάτρα, 11 Ιουλίου θεατρο Πέτρας, 18 Ιουλίου θέατρο Δάσους Θεσσαλονίκη.

Φοίβος Δεληβοριας


Ύστερα από έναν γεμάτο χειμώνα και με μια καινούργια, ήδη αγαπημένη δισκογραφική "Καλλιθέα" στις αποσκευές του", ο Φοίβος Δεληβοριάς υποδέχεται το καλοκαίρι με ένα παράτολμο πρόγραμμα, που δεν περιέχει ούτε μία διασκευή γνωστού τραγουδιού σε σουϊνγκ.

Οι επόμενες συναυλίες:
12 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΚΥΠΡΟΣ, ΛΕΥΚΑΡΑ ΛΑΡΝΑΚΑΣ (με το συγκρότημα ΛΩΠΟΔΥΤΕΣ)
20 ΙΟΥΝΙΟΥ: ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – STAMP FESTIVAL
28 IOYNIOY: ΑΘΗΝΑ – BIOS ACOUSTIC SUNSETS
1 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΚΕΡΚΥΡΑ -ΒΙΔΑ ΛΑΣΚΑ FESTIVAL
3 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΑΘΗΝΑ-ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛ (με τον ΑΡΓΥΡΗ ΜΠΑΚΙΡΤΖΗ και τη ΜΑΡΘΑ ΦΡΙΝΤΖΗΛΑ)

iefimerida.gr

Μουσική

Ανοιχτό για βραδινές επισκέψεις και ξεναγήσεις θα είναι φέτος το καλοκαίρι το Κέντρο Επισκεπτών του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών στο Θησείο, ενώ οι επισκέπτες του θα μπορούν να παρακολουθήσουν και μουσικές εκδηλώσεις-έκπληξη.

Σύμφωνα με το καλοκαιρινό πρόγραμμα του Κέντρου Επισκεπτών του Εθνικού Αστεροσκοπείου στο Θησείο, το Κέντρο –δηλαδή, το παλιό Αστεροσκοπείο στον ειδυλλιακό Λόφο Νυμφών-, θα είναι ανοιχτό για βραδινές επισκέψεις κάθε Τετάρτη, Παρασκευή και Σάββατο για τους μήνες Ιούνιο, Ιούλιο και Αύγουστο (με μια παύση 7-18 Αυγούστου ).

Οι ξεναγήσεις θα ξεκινούν στις 8 μ.μ. και κάθε μισή ώρα ως τις 9.30. Επίσης, η πρωινή ξενάγηση στο μουσείο θα ξεκινά στις 11π.μ., κάθε πρωί, από Δευτέρα ως Παρασκευή.



Μια απρόβλεπτη συνάντηση της αστρονομίας με τη μουσική περιμένει τους επισκέπτες του Αστεροσκοπείου την Παρασκευή 24/6. Τραγούδια Ελλήνων συνθετών, εμπνευσμένα από τον ουρανό, θα ερμηνευθούν από τον Βασίλη Λέκκα και την Φιόρη-Αναστασία Μεταλληνού, με τον Σάκη Κοτονικόλα να τους συνοδεύει στο πιάνο.


Η ιδιαίτερη αυτή βραδιά, με τίτλο «Τραγούδια για τον ουρανό», θα πραγματοποιηθεί στον προαύλιο χώρο του ιστορικού κτιρίου Σίνα, στις εγκαταστάσεις του Αστεροσκοπείου στο Θησείο.

Θα ακολουθήσει παρατήρηση του νυχτερινού ουρανού με το τηλεσκόπιο Δωρίδη, στον λόφο της Πνύκας, για να παρατηρήσουν οι επισκέπτες τα ουράνια αντικείμενα, στα οποία με την μουσική είχαν νοερά ταξιδέψει νωρίτερα (είσοδος: 10€ ).

Πληροφορίες – προπώληση: 2103490036, 2103490054, 2103490055.

Μουσική

Στο πλαίσιο της 17ης Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής, ένα μεγάλο παζάρι δίσκων θα διεξαχθεί για πρώτη φορά σε υπαίθριο χώρο στην καρδιά της Αθήνας.

Το Πεδίον του Άρεως με δωρεάν είσοδο για όλους, θα μετατραπεί πιλοτικά σε ένα μουσικό χωριό και θα υποδεχθεί 40 σημαντικούς μουσικούς και συγκροτήματα σε δύο stages, ιδιώτες και γνωστά δισκοπωλεία στο πλαίσιο του Vinyl in the City αλλά και χειροτέχνες του Ash In Art.

Επίσης, στην ίδια πλατεία του Πεδίον Άρεως θα εμφανιστούν χοροθεατρικές ομάδες, ακροβάτες και ξυλοπόδαροι, ενώ θα πραγματοποιηθούν εκθέσεις, body painting, θεματικές δράσεις, γευσιγνωσία, workshops, express bazaar και πολλά happenings.

Τα live θα αρχίζουν στις 8 το απόγευμα και θα διαρκούν ως τα μεσάνυχτα την Τρίτη 21 και την Τετάρτη 22 Ιουνίου και έως τις πρώτες πρωινές ώρες στο κλείσιμο της αυλαίας την Πέμπτη 23 Ιουνίου με πολλές εκπλήξεις αγαπημένων καλλιτεχνών. Tο Vinyl in the City θα λειτουργεί από τις 17.00-00.00 και τις τρεις ημέρες.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin