Νοεμβρίου 23, 2017

Θέατρο

Από Μαρία Κρύου 
Κωμωδία ηθών του 20ού αιώνα διαβασμένη με σύγχρονο τρόπο, αμερικάνικη πρωτοπορία των ’70s ή ευρωπαϊκές αναζητήσεις στα όρια του περιθωρίου; Η θεατρική εβδομάδα που ξεκινά έχει απ’ όλα.
«Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν»

Η κινηματογραφική επιτυχία του Φασμπίντερ ­μεταφέρεται στο θέατρο από τον Γιώργο Σκεύα, με πρωταγωνιστές τους Λ. Παπαληγούρα, Μ. Μουμούρη, Γ. Νταλιάνη κ.ά. Θέμα του το πορτρέτο της τσακισμένης ζωής των ανθρώπων του αστικού περιθωρίου σε μια κοινωνία που βιώνει την παρακμή λίγο πριν από την άνοδο του Γ΄ Ράιχ. (Οδού Κυκλάδων, από 18/11)
«Το φιντανάκι»

Ένα έργο χωρίς καμία ρυτίδα, γραμμένο πριν από σχεδόν εκατό χρόνια, έχει επιβεβαιώσει τη διαχρονικότητά του μέσα από ποικίλα ανεβάσματα. Ο Ανέστης Αζάς σκηνοθετεί την κωμωδία ηθών του Παντελή Χορν στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Στη σκηνική του πρόταση διατηρεί ανάγλυφους τους χαρακτήρες με τις αντιφάσεις τους κι επικεντρώνεται σε δύο θεματικά μοτίβα: τον έρωτα και το χρέος που εκτυλίσσονται παράλληλα και, μοιραία, επηρεάζουν τη συμπεριφορά των ανθρώπων. (Από 18/11)
«Fool for love»

Το έργο του πρωτοπόρου Αμερικανού πειραματιστή της off off Broadway σκηνής των ’60s και των ’70s Σαμ Σέπαρντ, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Ιούλιο, αποτελεί το δεύτερο μέρος της τριλογίας Family Plays. Ο σκηνοθέτης Γιώργος Οικονόμου φωτίζει την αμερικανική οικογένεια της υπαίθρου, του West που βίωσε και λάτρεψε ο συγγραφέας. Πρωταγωνιστούν ο Γ. Κέντρος, η Τζ. Θεωνά, ο Γ. Τσαμπουράκης και ο Β. Παλαιολόγος. (Άλμα - Β’ Σκηνή, από 17/11)
«Λαμπρά παράσιτα»

Ο Βρετανός Φίλιπ Ρίντλεϊ, με βασικότερο όπλο το χιούμορ, γράφει έργα ανθρώπινα και ταυτόχρονα πολιτικά αγγίζοντας ευαίσθητα, καθημερινά θέματα. Ένα ζευγάρι της διπλανής πόρτας αφορά και το έργο που ανεβάζει ο Χ. Αττώνης. Ο ίδιος ερμηνεύει κι έναν από τους ρόλους μαζί με τους Κ. Λάττα και Φ. Παυλόπουλο. (Tempus Verum - Εν Αθήναις, από 18/11)
Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό θεάτρου
Fool for Love

Κοινωνικό
του Σαμ Σέπαρντ | Διάρκ. 80'

Το φιντανάκι

Κωμωδία Ηθών
του Παντελή Χορν
Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν

Δράμα
του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ | Διάρκ. 105'
Λαμπρά Παράσιτα

Μαύρη Κωμωδία
του Φίλιπ Ρίντλεϊ | Διάρκ. 90'

Θέατρο

Την Κλυταιμνήστρα θα ερμηνεύσει η Μαρία Ναυπλιώτου στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, που θα παρουσιάσει, το καλοκαίρι, το Εθνικό Θέατρο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Επιδαύρου, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, με την Αλεξία Καλτσίκη στον επώνυμο ρόλο.

Στην Επίδαυρο η Μαρία Ναυπλιώτου πρωτοεμφανίστηκε στις 12 Ιουλίου 1996, μαθήτρια πρωτοετής, ακόμη, στη δραματική Σχολή του «Σύγχρονου Θεάτρου Αθήνας» του Γιώργου Κιμούλη, με το «Σύγχρονο Θέατρο Αθήνας», στον «Οιδίποδα τύραννο» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Νίκου Χαραλάμπους, με τον Γιώργο Κιμούλη στον επώνυμο ρόλο και την Άννα Συνοδινού ως Ιοκάστη. Ήταν μια απ’ τις Θεραπαινίδες κι η Αντιγόνη -ρόλοι βουβοί.

Επανήλθε το καλοκαίρι του 1999 -η πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση στο Φεστιβάλ Επιδαύρου-, με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, σε σκηνοθεσία Νίκου Χουρμουζιάδη και πάλι ως Αντιγόνη αλλά στις «Φοίνισσες» του Ευριπίδη πια. Ακολούθησαν οι φεστιβαλικές συνεργασίες της με το Εθνικό Θέατρο -«Ορέστεια» του Αισχύλου (μέλος του Χορού και Αθηνά στις «Ευμενίδες»), σε σκηνοθεσία Γιάννη Κόκκου (2001), Β΄ Κορυφαία στον «Ίωνα» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Λυδίας Κονιόρδου (2003), Αφροδίτη στον «Ιππόλυτο» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαΐδη (2004)-, με το ΚΘΒΕ και πάλι -ο επώνυμος ρόλος στην τραγωδία του Ευριπίδη «Ιφιγένεια η εν Ταύροις», με σκηνοθέτη τον Γιώργο Μιχαηλίδη (2006), Ανδρομάχη στις «Τρωάδες», επίσης του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη (2009)- και -η πιο πρόσφατη- με το «Θέατρο Τέχνης»

και με τον επώνυμο ρόλο στην «Μήδεια» του Ευριπίδη, που ανέβασε στην Επίδαυρο, μόλις το περασμένο καλοκαίρι (2017), η Μαριάννα Κάλμπαρη -συμπαραγωγή με το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων.
Η ένατη παρουσία της Μαρίας Ναυπλιώτου στην Επίδαυρο, με Κλυταιμνήστρα αυτή τη φορά, θα πραγματοποιηθεί μετά την Μπλανς Ντιμπουά την οποία έχει επωμιστεί στο «Λεωφορείο ο Πόθος» του Τένεσι Γουίλιαμς, που ετοιμάζει ο Μιχαήλ Μαρμαρινός στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, παράσταση η οποία ήταν προγραμματισμένη για τη σεζόν 2016/2017, όπως είχα γράψει στο «Τέταρτο Κουδούνι» στις 23 Μαρτίου 2016, αλλά, τελικά, μετατέθηκε για τη φετινή, με προγραμματισμένη πρεμιέρα στις 6 Φεβρουαρίου.
Η «Ηλέκτρα» έχει να παρουσιαστεί στην ελλαδική σκηνή απ’ το καλοκαίρι του 2015, όταν ο Κωνσταντίνος Ντέλλας ανέβασε, στο «Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν» της Φρυνίχου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μια πειραματική εκδοχή της, με τον τίτλο «Ηλέκτρα [Το τελευταίο αίμα]», την Όλια Λαζαρίδου στον επώνυμο ρόλο και την Ζωή Ξανθοπούλου ως Κλυταιμνήστρα.
Η πιο πρόσφατη, πάντως, ελληνόφωνη «Ηλέκτρα» ανέβηκε το περασμένο καλοκαίρι (2017), απ’ το «Σατιρικό Θέατρο» της

Λευκωσίας, στην Κύπρο και στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Αρχαίου Ελληνικού Δράματος που πραγματοποιείται εκεί, σε σκηνοθεσία Νεοκλή Νεοκλέους, με την Μαριάννα Καυκαρίδου ως Κλυταιμνήστρα και την Άννα Γιαγκιώζη ως Κλυταιμνήστρα.
Στην Επίδαυρο, παραδόξως, η «Ηλέκτρα», μια απ’ τις πιο «αναγνωρίσιμες» τραγωδίες, έχει να παρουσιαστεί απ’ το 2007 -έντεκα ολόκληρα χρόνια θα συμπληρώνονται το καλοκαίρι του 2018, όταν ανεβεί η καινούργια παράσταση! Την «Ηλέκτρα» του 2007 είχε σκηνοθετήσει, για το Εθνικό Θέατρο, ο Πίτερ Στάιν, με τον επώνυμο εκτινάχθηκε -κυριολεκτικά!- η Στεφανία Γουλιώτη ενώ Κλυταιμνήστρα ερμήνευε η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη.

http://totetartokoudouni.blogspot.gr/

 

Θέατρο

5 Παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα και αξίζουν
Από Γιώτα Δημητριάδη 

«Παράξενο ζευγάρι»

Το αστείο, τρυφερό και συγκινητικό έργο του Νιλ Σάιμον ανεβαίνει στο Θέατρο Ζίνα (από 10/11), σε σκηνοθεσία Βλαδίμηρου Κυριακίδη. Στη σκηνή απολαμβάνουμε τον ίδιο τον σκηνοθέτη μαζί με τον ανατρεπτικό Γιάννη Ζουγανέλη σε ένα κωμικό ντουέτο που θα συζητηθεί. Τον θίασο συμπληρώνει μια δυνατή ομάδα ηθοποιών.
«Hair»

Το διάσημο tribal rock μιούζικαλ ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα και κάνει πρεμιέρα στις 15/11 στο Θέατρο Χώρα, ενώ παρουσιάζεται ταυτόχρονα και στο Λονδίνο. Ανάμεσα στους νέους ηθοποιούς και τραγουδιστές που πρωταγωνιστούν είναι οι Αιμιλιανός Σταματάκης, Μαίρη Συνατσάκη, Ίαν Στρατής και Άρης Πλασκασοβίτης, με τον Δημήτρη Μαλισσόβα να σκηνοθετεί.

«Μια πορνογραφική σχέση»

Η Χ. Δενδρινού και ο Β. Παπαδάκης ζουν στο Από Μηχανής Θέατρο (από 15/11) «Μια πορνογραφική σχέση», έργο που έγινε γνωστό από την ταινία του Φ. Φοντέιν. Ένας άντρας και μια γυναίκα συναντιούνται, μέσω αγγελίας, στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου. Το μόνο που επιθυμούν είναι μια σαρκική σχέση. Όμως η μία συνάντηση διαδέχεται την άλλη...

«Άννα Φράνκ - Το ημερολόγιο»

Το βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Το Ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» σκηνοθετεί η Β. Παναγοπούλου στο Χυτήριο. Την έφηβη Γερμανοεβραία υποδύεται η Κωνσταντίνα Δαούτη. Παίζουν οι Αλ. Εσκενάζη, Φ. Γέμτου, Γ. Μπουραζάνας, Δ. Μάριζας κ.ά.

«Περί εκτός ορίων Έρωτος»

Η ομάδα Ro.cooperativa παρουσιάζει στο Από Μηχανής Θέατρο (από 9/11) μια σκηνική σύνθεση σε σκηνοθεσία του Μάνου Παπαδά. Τρεις γυναίκες κι ένας άντρας αφηγούνται την ιστορία τους, που έχει σχέση με τον έρωτα και είναι αφιερωμένη σε αυτούς που ξεπέρασαν τα όρια της λογικής και μεταπήδησαν στη σφαίρα της παραφροσύνης.

Θέατρο

Πέντε σημαντικοί πρωταγωνιστές θα συναντιούνται επί σκηνής στο θέατρο Αθηνών, από τις 7 Οκτωβρίου, με αφορμή ένα πολυβραβευμένο έργο.

Μετά τη μεγάλη επιτυχία του «Πουπουλένιου» και του «Θεού της Σφαγής» στο ίδιο θέατρο, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης επιλέγει και σκηνοθετεί, σε πανελλήνια πρεμιέρα, το συνταρακτικό θρίλερ-μαύρη κωμωδία του Κόνορ Μακφέρσον «Ο Φάρος». Εκεί, συμπρωταγωνιστεί με τον Αιμίλιο Χειλάκη, τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, τον Νίκο Ψαρρά και τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο.

Η υπόθεση
Παραμονή Χριστουγέννων, στο υπόγειο ενός σπιτιού, σ’ έναν παραθαλάσσιο οικισμό στα βόρεια του Δουβλίνου, ενώ έξω μαίνεται η καταιγίδα, τέσσερεις φίλοι κι ένας μυστηριώδης ξένος θα περάσουν τη νύχτα γιορτάζοντας με τον τρόπο που ξέρουν: παίζοντας χαρτιά και πίνοντας.


Ο Σάρκυ έχει επιστρέψει μετά από καιρό, για να προσέχει τον Ρίτσαρντ, τον μεγαλύτερο αδελφό του, που τυφλώθηκε πρόσφατα. Στη γιορτινή βραδιά είναι μαζί τους ο Ιβάν κι ο Νίκυ, φίλοι αδελφικοί, στο ποτό και τις αποτυχίες της ζωής. Κι ένας ακόμη απρόσκλητος επισκέπτης, ο κύριος Λόκχαρτ, που κανείς δεν τον γνωρίζει, ενώ εκείνος μοιάζει να γνωρίζει πολλά.


Ενώ η νύχτα βαθαίνει κι η καταιγίδα θριαμβεύει, οι πέντε άντρες θα παίξουν μέχρι το τέλος, ποντάροντας όλο και περισσότερα: μια πιθανότητα να ξεφύγουν απ’ το παρελθόν τους.

Οι συντελεστές
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Μετάφραση: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης – Αθανασία Σμαραγδή
Σκηνικά: Αθανασία Σμαραγδή
Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος
Κοστούμια: Μαρία Κοντοδήμα
Μουσική: Μίνως Μάτσας
Βοηθοί σκηνοθέτη: Μανώλης Δούνιας – Ελενα Σκουλά
Θεατρικές Επιχειρήσεις: Κάρολος Παυλάκης


Αριστερά ο Προμηθέας Αλειφερόπουλος και δίπλα του ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Σάρκυ: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος
Ρίτσαρντ: Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Ιβάν: Νίκος Ψαρράς
Νίκυ: Προμηθέας Αλειφερόπουλος
Κύριος Λόκχαρτ: Αιμίλιος Χειλάκης

Θέατρο Αθηνών
Βουκουρεστίου 10
Τηλέφωνο: 21033312343
ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: Τετάρτη-Κυριακή: 21:15 / Λαϊκή απογευματινή: Σάββατο στις 18:15.

Θέατρο

Το Νational Theatre Live παρουσιάζει σε απευθείας μετάδοση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών την παράσταση Follies, τo θρυλικό μιούζικαλ του Stephen Sondheim το οποίο ανεβαίνει για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας!

Ένα φαντασμαγορικό υπερθέαμα με ένα λαμπερό καστ σε απευθείας μετάδοση από το Olivier Theatre του Λονδίνου!

Τα καλλίγραμμα κορίτσια του «Follies» ανεβαίνουν για πρώτη φορά στη σκηνή του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας φορώντας αστραφτερά κοστούμια στολισμένα με στρας και μακιγιάζ με γκλίτερ!

Το θρυλικό μιούζικαλ του Αμερικανού Stephen Sondheim [Στήβεν Σόντχαϊμ], ο οποίος έχει βραβευτεί με Όσκαρ, Τόνυ, Γκράμμυ και Ολιβιέ, επιστρέφει στη βρετανική πρωτεύουσα ύστερα από 15 χρόνια, σε μια φαντασμαγορική παραγωγή που έχει αποσπάσει πέντε αστέρια από τους βρετανούς κριτικούς και είναι ήδη sold out!

Η καλύτερη μουσικοθεατρική παράσταση του φθινοπωρινού Λονδίνου από έναν θίασο 37 καλλιτεχνών με πρωταγωνίστρια την εκπληκτική Imelda Staunton [Ιμέλντα Στώντον] (Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ;) και τους Peter Forbes [Πήτερ Φορμπς], Philip Quast [Φίλιπ Κουάστ] και Janie Dee [Τζέηνι Ντη] στους κεντρικούς ρόλους. Μαζί τους, 20μελής ορχήστρα. Μια εμπνευσμένη σκηνοθεσία από τον επίσης πολυβραβευμένο Dominic Cooke [Ντόμινικ Κουκ] (The Comedy of Errors) που αποδίδει πιστά τη λάμψη της χρυσής εποχής του μιούζικ χολ και του καμπαρέ.

«Follies», το μπλόκμπαστερ του παγκόσμιου μουσικού θεάτρου με τα 7 βραβεία Τόνυ, σε απευθείας μετάδοση από το Olivier Theatre την Πέμπτη 16 Νοεμβρίου στις 9:00 το βράδυ. Η δορυφορική προβολή στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (με αγγλικούς υπότιτλους) πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Βρετανική Πρεσβεία και το British Council στο πλαίσιο της σειράς National Theatre Live.

FOLLIES by Sondheim. Directed by Dominic Cooke. Designed by Vicki Mortimer. Αt the National Theatre, London, UK. Credit: Johan Persson
«Follies»
Νέα Υόρκη, 1971. Στο θέατρο Βάισμαν, που την επομένη θα κατεδαφιστεί, έχει στηθεί ένα πάρτι. Τριάντα χρόνια μετά την τελευταία τους εμφάνιση εκεί, τα ηλικιωμένα πλέον μέλη του γυναικείου συγκροτήματος Follies πίνουν, τραγουδούν κι αραδιάζουν ψέματα.

Κριτικές:

«Μην το χάσετε! Πανδαιμόνιο, ένταση και τραγούδια που κάνουν πάταγο.» – Daily Telegraph

«Καταπληκτικό. Ένα γλυκόπικρο μιούζικαλ που εξακολουθεί να προκαλεί αίσθηση.» – Observer

«Θεαματικό. Έξοχο.» – Financial Times

«Η παραγωγή αυτή θα μεταδοθεί σε θεατρικές και κινηματογραφικές αίθουσες. Πρέπει να τη δείτε.» – Independent

Συντελεστές:

NT LIVE – «Follies»
Moυσική – στίχοι: Stephen Sondheim (γενν. 1930)
Kείμενο: James Goldman
Συνολική διάρκεια: 2 ώρες και 10 λεπτά χωρίς διάλειμμα

Σκηνοθεσία: Dominic Cooke
Σκηνικά, κοστούμια: Vicki Mortimer
Χορογραφία: Bill Deamer
Μουσική επιμέλεια: Nicholas Skilbeck
Ενορχηστρώσεις: Jonathan Tunick
Μουσική διεύθυνση: Nigel Lilley

ΜE αγγλικούς υπότιτλους

Ημερομηνία:

16/11/2017
Ώρα 21:00

8 € (φοιτητικά, AMEA) | 15 €
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ.: 210 72.82.333 | www.megaron.gr

Θέατρο

 

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει το αριστούργημα του Χένρικ Ιψεν «Πέερ Γκυντ», στην Κεντρική Σκηνή, σε νέα μετάφραση Γιώργου Δεπάστα, σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη, με τον ίδιο στον ομώνυμο ρόλο και ένα θίασο εξαιρετικών ηθοποιών σε μια παράσταση που ακροβατεί ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία.

Να σου είναι αρκετός ο εαυτός σου
Για όλους τους άλλους να ‘σαι πάντοτε κλειστός
Τίποτε άλλο δεν έχεις στο μυαλό σου
Αυτό θα είναι ο μόνος σου σκοπός

Όρκος του Πέερ στα ξωτικά

Ο Πέερ Γκυντ, το δραματικό ποίημα του Ίψεν, γραμμένο το 1867 κατά τη διάρκεια της παραμονής του στην Ιταλία, είναι εμπνευσμένο και διαποτισμένο από τα λαϊκά Νορβηγικά παραμύθια (ο ίδιος ο Πέερ Γκυντ άλλωστε είναι κι ήρωας λαϊκού παραμυθιού).

Ο Πέερ Γκυντ παλεύει με το όνειρο και τον πειρασμό επιμένοντας με το πείσμα μικρού παιδιού να ζήσει τη ζωή του «ως αυτοκράτωρ του εαυτού του» μέχρι να συνειδητοποιήσει ότι σε όλη του τη ζωή υποκρινόταν ότι είναι κάποιος άλλος.

Μετά από την οδυνηρή συνειδητοποίηση της ματαιότητας της περιπλάνησης του, βρίσκει την αναγνώριση στην αγκαλιά της ιδανικής συντρόφου, της γυναίκας που τον αγάπησε για αυτό που ήταν και που τον περίμενε ως το τέλος.

Ο ίδιος ο Ίψεν προόριζε το δραματικό αυτό ποίημα για ανάγνωση και όχι για σκηνική παρουσίαση όμως τελικά ενέδωσε στις πιέσεις να το προσαρμόσει για το θέατρο (δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία του) και το έργο αναγνωρίστηκε ως αριστούργημα της σκανδιναβικής λογοτεχνίας.

Το Εθνικό Θέατρο παρουσίασε τον «Πέερ Γκυντ» το 1935 (σκηνοθεσία Δημήτρης Ροντήρης και Αλέξης Μινωτής στον ομώνυμο ρόλο) και το 2002 (σκηνοθεσία Βασίλης Νικολαϊδης και Λάζαρος Γεωργακόπουλος στον ομώνυμο ρόλο).


Συντελεστές:

Μετάφραση: Γιώργος Δεπάστας
Δραματουργική επιμέλεια: Ελένη Γκίνη
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Σκηνικά – Κοστούμια: Απόλλων Παπαθεοχάρης
Μουσική: Γιάννης Χριστοδουλόπουλος
Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Βαλσαμάκη
Φωτισμοί: Σάκης Μπιρμπίλης
Βοηθός σκηνοθέτης: Αναστασία Διαμαντοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου: Σωτήρης Μητσούλας

Διανομή:
Μιχάλης Αφολαγιάν, Στεφανία Γουλιώτη, Ιερώνυμος Καλετσάνος, Δημήτρης Λιγνάδης, Δημήτρης Μοθωναίος, Νάνσυ Μπούκλη, Ζωή Μυλωνά, Πάνος Παπαδόπουλος, Κατερίνα Πατσιάνη, Βαγγέλης Ρωμιός, Γιούλικα Σκαφίδα, Σπύρος Τσεκούρας, Γιάννης Τσουμαράκης, Γιωργής Τσουρής

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Από: 23/11/2017 Εως: 04/02/2018
Τετάρτη έως Κυριακή: 20:00

Εθνικό Θέατρο - Κεντρική Σκηνή, Αγίου Κωνσταντίνου 22-24, Αθήνα
Eισιτήρια:

22€, 17€, 10€ (φοιτητικό), κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ 5€ | Κάθε Τετάρτη και Πέμπτη ενιαία τιμή 15€ | Παρασκευή ενιαία τιμή 13€
Προπώληση:

Τηλ.: 210.5288170-171, 210.7234567 

Θέατρο

The Guardian «ένα δυνατό έργο για την συλλογική ενοχή»
Financial Times «μια πολύ δυνατή δουλειά που θέτει στο επίκεντρο τη συλλογική ευθύνη»
Curtain up «ένα θεατρικό κείμενο που δύσκολα ξεχνάς»

Η περσινή επιτυχία Η τάξη μας του Ταντέους Σλομποτζιάνεκ που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο, ξανά στην Κεντρική Σκηνή από 28 Σεπτεμβρίου έως και 12 Νοεμβρίου 2017. Η σκηνοθεσία είναι του Τάκη Τζαμαργιά, ενώ την πρωτότυπη μουσική της παράστασης υπογράφει ο Δημήτρης Μαραμής, ο οποίος εμπνεύστηκε από την πολωνική και εβραϊκή μουσική παράδοση.

Ένα σπουδαίο κείμενο της σύγχρονης ευρωπαϊκής δραματουργίας, γραμμένο το 2009, το έργο του πολωνού Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, καταγράφει με ψυχραιμία, αλλά και γερές δόσεις συναισθήματος, πώς οι ιστορικές συγκυρίες στιγματίζουν τις ζωές των ανθρώπων, φέρνουν στην επιφάνεια τον «κρυμμένο» μας εαυτό και διαλύουν τους πιο ισχυρούς ανθρώπινους δεσμούς.

Το έργο έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει παρουσιαστεί με τεράστια επιτυχία στο Ισραήλ, στην Ουγγαρία, στις Ηνωμένες Πολιτείες, στην Ιταλία, στον Καναδά, στη Σουηδία και στη Μεγάλη Βρετανία. Έχει κερδίσει το αναγνωρισμένο βραβείο «Nike» το 2010 - το κορυφαίο Πολωνικό βραβείο λογοτεχνίας- που για πρώτη φορά απενεμήθη σε θεατρικό έργο. Επίσης κατατάχθηκε ανάμεσα στα καλύτερα σύγχρονα ευρωπαϊκά έργα που γράφτηκαν κατά το 2009/10, από το European Theatre Convention.

Περισσότερα για το έργο...

Πολωνία. Μια μικρή πόλη. Μια μικρή κοινωνία. Μια σχολική τάξη. Δέκα συμμαθητές με διαφορετική θρησκεία, διαφορετικά πιστεύω, αλλά κοινή εθνικότητα. Η ζωή τους από το 1920 έως σήμερα. Πολιτικά καθεστώτα που μεταβάλλονται, Β’ παγκόσμιος πόλεμος, εισβολή των ναζιστών. Κανείς και τίποτα δεν είναι πια το ίδιο. Η συνύπαρξη και η αλληλεγγύη μετατρέπονται σε μίσος. Το μίσος γεννά νέο μίσος και οι δεσμοί διαλύονται.

Το καθηλωτικό κείμενο του Πολωνού Ταντέους Σλομποτζιάνεκ, γραμμένο το 2009, βασίζεται σε μια αληθινή ιστορία και αφορά στη δολοφονία των Εβραίων κατοίκων της πόλης Γιεντβάμπνε από τους καθολικούς συντοπίτες τους. Το έργο παρακολουθεί τη ζωή των συμμαθητών σε μια πορεία από το χθες στο σήμερα, καταγεγραμμένη με ψυχραιμία αλλά και συναίσθημα. Μπορεί άραγε ο χρόνος να επουλώσει τις πληγές; Το σήμερα να αθωώσει το χθες;

Τι συμβαίνει όταν οι ιστορικές συγκυρίες στιγματίζουν τις ζωές των ανθρώπων και αποκαλύπτουν τις σκοτεινές όψεις του εαυτού τους;

συντελεστές παράστασης
Έρι Κύργια
Μετάφραση
Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνοθεσία
Ελένη Μανωλοπούλου
Σκηνικά - Κοστούμια
Δημήτρης Μαραμής
Μουσική
Σωτήρης Τριβιζάς
Στίχοι τραγουδιών
Σάκης Μπιρμπίλης

ΚΤΙΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Τιμές εισιτηρίων
Σάββατο - Κυριακή διακεκριμένη ζώνη 22€

Α΄ Ζώνη 17€

Β΄ Ζώνη (Α’ εξώστης) 15€

Παρασκευή (ενιαία τιμή) 13€

Τετάρτη, Πέμπτη (ενιαία τιμή) 15€

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή η παράσταση θα έχει αγγλικούς υπέρτιτλους.

Θέατρο

Σημαντικό έργο της νεοελληνικής δραματουργίας που απεικονίζει με χιούμορ τις νευρώσεις τεσσάρων γυναικών, ενώ προσπαθούν να απεγκλωβιστούν από τα συναισθηματικά τους αδιέξοδα.

Το δημοφιλές και πολυπαιγμένο έργο των Κεχαΐδη - Χαβιαρά μοιάζει με ωρολογιακή βόμβα στα χέρια του σκηνοθέτη που θα το αναλάβει.
Ως κωμωδία που είναι, πολλά πρέπει να μελετηθούν και να κατακτηθούν: ρυθμός, πλασάρισμα της ατάκας, κλιμάκωση του αστείου, παύσεις, κορυφώσεις. Έπειτα, είναι περισσότερα από όσα δείχνει. Δεν πρέπει να προδιαθέτει για κάτι εύκολο αυτή η χιουμοριστική ματιά στη ζωή τεσσάρων γυναικών που αγκιστρώνονται από τις ερωτικές τους περιπέτειες, μένοντας εγκλωβισμένες στο εδώ και το τώρα, ενώ συνεχώς φαντασιώνονται το άλμα προς τα εμπρός. Δεν πρόκειται για σαπουνόπερα, κι ας βλέπουμε τις ηρωίδες να περιφέρουν τα ερωτικά τους «δράματα» στο καλοβαλμένο κηφισιώτικο σαλόνι, ούτε έχουμε να κάνουμε με καρικατούρες, κι ας βρίσκονται σε συνεχή υστερία. Γι’ αυτό και το έργο μπορεί να σταθεί παντού, δεν εγκλωβίζεται στην ελληνική ταυτότητά του, ούτε εξαρτά από αυτήν τη δυναμική του.

Το ανέβασμά του δεν σηκώνει ιδιαίτερες «σκηνοθετικές απόψεις». Όμως η δουλειά που πρέπει να γίνει δεν είναι αμελητέα και αφορά κατά κύριο λόγο την ανάγνωση των τεσσάρων ηρωίδων. Για να δικαιωθεί το έργο επί σκηνής, χρειάζεται σκηνοθέτης και ηθοποιοί να πιστέψουν σε αυτές και να αγαπήσουν τα (κωμικά) ελαττώματά τους, τις υστερίες, τη φαντασιοπληξία τους. Και βέβαια χρειάζεται όλη η ερμηνευτική δουλειά να ξεκινάει από μέσα και όχι να επαναπαυθεί στην ευκολία της εξωτερικής υπερβολής.

Το στοίχημα, λοιπόν, δεν είναι εύκολο για τον Δημήτρη Καραντζά, με ένα έργο μάλιστα που είχε ευτυχήσει σε ένα συγκλονιστικό πρώτο ανέβασμα από τον Λευτέρη Βογιατζή είκοσι και κάτι χρόνια πριν. Η σκηνοθεσία του σωστά έδωσε χώρο και χρόνο στους χαρακτήρες, ενώ ενδιαφέρθηκε να δείξει και τα δραματικά ημιτόνια του έργου. Επιπλέον, κάποια μικρά σκηνικά ευρήματα έχουν την αξία τους, όπως η σκάλα του σκηνικού, που καταλήγει στο κενό, ακριβώς όπως οι μάταιες απόπειρες των ηρωίδων προς την πολυπόθητη φυγή. Από την άλλη, ο Καραντζάς φαίνεται να παίζει με το ρυθμό και έτσι η παράσταση κινείται μεταξύ στιγμών κινητικότητας και επιβράδυνσης –αδικαιολόγητα κάποιες φορές–, που ζημιώνουν την ευρυθμία της. Επίσης, υπερέβαλε, θεωρώ, στη δραματική ανάγνωση, ειδικά της τελευταίας σκηνής, η οποία καταλήγει να αποδοθεί γειωμένα και πολύ σοβαρά, παρόλο που είναι η σκηνή στην οποία απογειώνεται όλο το ζητούμενο της «μεγάλης φυγής».

Οι τέσσερις ηθοποιοί (Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη, Έμιλυ Κολιανδρή, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη) καλούνται να καταφύγουν σε ερμηνείες που αγγίζουν το όριο της υπερβολής χωρίς να καταλήξουν άδεια σχήματα και να χειριστούν τα εκφραστικά τους μέσα και την αίσθηση του μέτρου έτσι ώστε η υπερβολή να μη γίνει καρικατούρα. Ύστερα από μια μουδιασμένη έναρξη, που τη δημιουργεί μια αίσθηση επιτήδευσης στις ερμηνείες, οι ισορροπίες κατακτώνται και οι τέσσερίς τους παίρνουν πάνω τους την ευθύνη του καλού αποτελέσματος. Πιο αδύναμη εμφανίζεται η Ευδοξία Ανδρουλιδάκη στο –σημαντικό αν και μικρότερο– ρόλο της Ηλέκτρας, που δυναμιτίζει την ατμόσφαιρα με τις παρεμβολές της. Πάντως, η παράσταση ζεσταίνεται σταδιακά και γι’ αυτό συν τω χρόνω θεωρώ ότι θα καλυτερεύει.

 Τώνια Καράογλου -
ΘΕΑΤΡΟ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ Αντισθένους 7 & Θαρύπου, 2109212900. Διάρκεια: 120΄.

Θέατρο

Μετά την sold out για δύο χρόνια επιτυχία «Το Κουκλόσπιτο», ο Γιώργος Σκεύας επιστρέφει στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων διασκευάζοντας για το θέατρο και σκηνοθετώντας τη μεγαλύτερη κινηματογραφική επιτυχία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ «O Γάμος της Μαρίας Μπράουν».
Στον ομώνυμο ρόλο η Λένα Παπαληγούρα,τον θιάσο συμπληρώνουν οι :Μάξιμος Μουμούρης, Γιάννης Νταλιάνης, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη, Γιώργος Συμεωνίδης, Νίκος Γεωργάκης.
Ο Γάμος της Μαρίας Μπράουν υπήρξε η μεγαλύτερη επιτυχία του Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ, ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του Γερμανικού κινηματογράφου και θεάτρου. Η ταινία αποτελεί το πρώτο μέρος μιας τριλογίας με θέμα την ιστορία της Γερμανίας, αμέσως μετά την ήττα του Ναζισμού, κατά την περίοδο του ‘οικονομικού θαύματος”.
“Προτιμώ να κάνω εγώ τα θαύματα, παρά να περιμένω να γίνουν” λέει η Μαρία Μπράουν. Η θρυλική, όπως πλέον θεωρείται, ανοικοδόμηση της Γερμανίας και το “οικονομικό θαύμα” μετά τον πόλεμο, ισοδυναμούσε με εξάλειψη του πρόσφατου παρελθόντος του ίδιου του έθνους. Ο απαιτούμενος όγκος εργασίας σε συνδυασμό με τη δημιουργία μιας νέας, απρόσωπης πραγματικότητας, απέκλεισε εκ των προτέρων κάθε ενδεχόμενη αναμέτρηση με το παρελθόν, στρέφοντας το βλέμμα των ανθρώπων αποκλειστικά προς το μέλλον και αναγκάζοντάς τους να αποσιωπήσουν και να λησμονήσουν το πάθημά τους. Η απώλεια των αισθήσεων και των αισθημάτων αποτέλεσε προϋπόθεση για την “επιτυχία’. Η Μαρία παντρεύεται τον Χέρμαν, εν μέσω βομβαρδισμών και ζούνε μαζί “για μισή μέρα και μια ολόκληρη νύχτα”. Εκείνος φεύγει για το Ανατολικό μέτωπο και η Μαρία μάταια τον περιμένει να γυρίσει. Έχοντας την πληροφορία πως είναι νεκρός, προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή της, μέσα στα ερείπια του πολέμου. Η γνωριμία της με ένα βιομήχανο υφασμάτων της προσφέρει την ευκαιρία που ζητά. Τίποτα δεν τη σταματά μπροστά στην επίτευξη του στόχου. Κοιτάζει μόνο το μέλλον και ξεχνά το παρελθόν, προκειμένου να πετύχει το όνειρό της. Η επιστροφή του συζύγου θα ανατρέψει ριζικά την εξέλιξη των πραγμάτων. Η Μαρία Μπράουν, έχοντας βιώσει την προδοσία, οδηγείται στο αναπάντεχο και τραγικό της τέλος. Το “Οικονομικό θαύμα” αποδεικνύεται, κατά τα λόγια του σπουδαίου μελετητή Τζορτζ Στάινερ, ένα “κούφιο θαύμα”.
Μετάφραση – Διασκευή - Σκηνοθεσία: Γιώργος Σκεύας Σκηνικά - Κοστούμια: Άγγελος Μέντης Μουσική: Σήμη Τσιλαλή Φωτισμοί: Κατερίνα Μαραγκουδάκη Φιλμ: Γιώργος Σκεύας Βοηθός σκηνοθέτη: Γιάννης Σαβουιδάκης Διεύθυνση παραγωγής: Όλγα Μαυροειδή Παραγωγή: Γιώργος Λυκιαρδόπουλος - ΛΥΚΟΦΩΣ
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και η πρεμιέρα αναμένεται για τις 18 Νοεμβρίου. Η προπώληση έχει ήδη ξεκινήσει.

Θέατρο

Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ Cabaret έρχεται στο Παλλάς!
Το πολυβραβευμένο μιούζικαλ Cabaret σφράγισε την ιστορία των μιούζικαλ, όχι μόνο στο χώρο του θεάτρου αλλά και του σινεμά, αφού η κινηματογραφική μεταφορά του από τον Μπομπ Φος το 1972, με τη Λάιζα Μινέλλι στον πρωταγωνιστικό ρόλο, απέσπασε 8 χρυσά αγαλματίδια κι έκανε το Cabaret πασίγνωστο σε όλο τον κόσμο.

To Cabaret θα παρουσιαστεί σε παραγωγή Θεατρικών Σκηνών, σκηνοθεσία Σωτήρη Χατζάκη σε μια υπερπαραγωγή ενάντια σε συμβάσεις, γεμάτη σαγήνη, έρωτα, εκκεντρικότητα, χορό και πολλή μουσική!

Χώρος ονείρου ή εφιάλτη, εικόνα παρακμής ή διέξοδος, τόπος αμφισβήτησης ή διασκέδασης το Cabaret θα μείνει ριζωμένο για πάντα στη μνήμη των Θεατών.

Βερολίνο, 1930. Στη σκιά του ναζισμού ένα υπόγειο Καμπαρέ κινείται στους ρυθμούς της νύχτας. Όλα τα πρόσωπα του έργου ζουν την προσωπική τους ιστορία, συνδεδεμένη με την ιστορία της εποχής. Στο κέντρο της πλοκής, η ιστορία της νεαρής performer Σάλλυ Μπόουλς, που εμπλέκεται συναισθηματικά μ’ έναν Αμερικανό συγγραφέα, τον Κλίφορντ Μπράντσο.

Σε παράλληλο επίπεδο κινείται η σχέση ενός ζευγαριού, της Φροιλάιν Σνάιντερ με τον Χερ Σουλτζ. Πάνω σε όλους αυτούς και στην ιστορία της εποχής που σηματοδοτεί την παρακμή της Δημοκρατίας στη Βαϊμάρη πέφτει η σχολιαστική ματιά του Κομπέρ, ενός πληθωρικού παρουσιαστή με σαρδόνιο χιούμορ.

Στο ρόλο του Κομπέρ ο Τάκης Ζαχαράτος & Σάλλυ Μπόουλς η Τάμτα.

Πρωταγωνιστούν Αλφαβητικά

Κατερίνα Διδασκάλου, Ευθύμης Ζησάκης, Δήμητρα Λημνιού, , Βασίλης Μπισμπίκης Τάσος Νούσιας.
Μαζί τους οι, Δημήτρης Γαλάνης, Έλενα Μεντζέλου, Ελευθερία Παρασκευά και 12μελής θίασος.

Συμμετέχει 10μελή ζωντανή ορχήστρα υπό την Διεύθυνση του Αλέξιου Πρίφτη

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης
Χορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου
Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Στίχοι: Αφροδίτη Μάνου
Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης
Κοστούμια: Άγγελος Μέντης
Διεύθυνση Ορχήστρας - Ενορχήστρωση: Αλέξιος Πρίφτης
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Δήμητρα Καρακωνσταντή
Διεύθυνση Επικοινωνίας : Μαργαρίτα Δρούτσα

ΩΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ

Τετάρτη: 19.00
Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21.00
Κυριακή: 19.00

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ

VIP ZΩΝΗ: 80 ευρώ
ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΖΩΝΗ: 50 ευρώ
Α ΖΩΝΗ: 30 ευρώ
Β ΖΩΝΗ: 20 ευρώ
Γ ΖΩΝΗ: 15 ευρώ
Δ ΖΩΝΗ: 10 ευρώ

Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικές κρατήσεις τηλ. Επικοινωνίας 210 3639343

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin