Ιουλίου 20, 2018

Θέατρο

Η προβολή γίνεται στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2018

Το αριστούργημα του Μολιέρου από τον εμβληματικό θίασο της Comédie-Française, θεματοφύλακα του κλασικού γαλλικού θεάτρου. Τα σκηνικά φέρουν την υπογραφή του καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου, Éric Ruf.

Δείτε το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου για το 2018
Το φεστιβάλ φιλοξενεί την πολύ πετυχημένη δράση της μετάδοσης νέων παραστάσεων της Comédie-Française που ξεκίνησε φέτος στο Γαλλικό Ινστιτούτο.

Στα γαλλικά, με ελληνικούς υπότιτλους.

Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Clément Hervieu-Léger
Σκηνικά: Éric Ruf
Κοστούμια: Caroline de Vivaise
Φωτισμοί: Bertrand Couderc
Πρωτότυπη μουσική: Pascal Sangla
Σχεδιασμός ήχου: Jean-Luc Ristord
Κομμώσεις: Fabrice Élineau
Βοηθός σκηνοθέτη: Juliette Léger
Βοηθός σκηνογράφου: Dominique Schmitt
Ερμηνεύουν: Yves Gasc (Βάσκος), Éric Génovèse (Φιλήντας), Florence Viala (Αρσινόη), Loïc Corbery (Άλκηστης), Serge Bagdassarian (Ορόντης), Gilles David (Ντυμπουά), Adeline d’Hermy / Georgia Scalliet (Σελιμένη), Clément Hervieu-Léger / Christophe Montenez (Ακάστης), Jennifer Decker (Ελιάνθη), Pierre Hancisse (Κλείτανδρος), και οι ηθοποιοί της Académie de la Comédie-Française: Tristan Cottin (ένας υπηρέτης), Marina Cappe, Ji Su Jeong, Amaranta Kun (υπηρέτες), Axel Mandron (φύλακας)

Εισιτήρια
Κανονικό: 8€
Μειωμένο: 4€|

Θέατρο

Ο κωμικός μονόλογος του Κωνσταντίνου Δέδε, με αφορμή ένα μικρό χιουμοριστικό άρθρο του 19ου αιώνα στην καθαρεύουσα

27 - 28 Ιουνίου 2018

“ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΜΙΑΣ ΛΟΓΙΑΣ ΡΕΓΓΑΣ” ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Μια θεατρική παράσταση στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Άτλας του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, παρουσιάζεται στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος. Ο κωμικός μονόλογος του Κωνσταντίνου Δέδε, με αφορμή ένα μικρό χιουμοριστικό άρθρο του 19ου αιώνα στην καθαρεύουσα, εξελίσσεται και αναπτύσσεται μέχρι τη διαμόρφωση μιας ολοκληρωμένης ιστορίας.

Μια δράση – δήλωση για τη γλώσσα μας που όλο και φθίνει, για την προσφυγιά και για τις αλλαγές που συντελούνται στο μέσα των ανθρώπων σε περίοδο κρίσης. Ένα ταξίδι – παραμύθι που φωτίζει την ιστορία του Πειραιά, ταξιδεύοντας τον θεατή του. Μια δράση που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, έναν χώρο που κρύβει μέσα του όλη την ιστορία της Ελλάδας και σχετίζεται με τη θάλασσα και την εμπορική δραστηριότητα.

Μια ρέγγα… η αιχμαλωσία της «Ως τυφλαί επέσαμεν εις τα δίκτυα των Νορβηγών αλιέων, τρισχίλιαι εν όλω ρέγγαι, πλέουσαι την Βαλτικήν κατά πολυαρίθμους αγέλας και συνελήφθημεν αι μωραί…». Το ταξίδι από τη Νορβηγία «Ο περιορισμός, εις ον με είχον υποβάλει, ήτο αφόρητος. Η φυλακή, εν η κατεδικάσθην να μένω, δεν ήτο την φοράν ταύτην ο ευρύς και βαθύς κόφινος του Νορβηγού αλιέως, αλλά βαρέλιον στενόν, εντός του οποίου και η ελάχιστη κίνησις απέβαινεν αδύνατος». Η άφιξή της στο λιμάνι του Πειραιά στα τέλη του 19ου αιώνα «Εις την Ελλάδαν, εδώ ας φαγωθώ, αφ’ ου δεν ήτο τυχερόν να ζήσω. Εις την χώραν του «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Εις την χώραν που χρόνια τώρα ψάχνει «Τις πταίει»… Εις την Ελλάδα αδελφές μου, εις την Ελλάδα».

Το τέλος…


Συντελεστές
Στο ρόλο της ρέγγας η Βίβιαν Κοντομάρη
Μουσική ερμηνεία: Νεφέλη Μαρκάκη
Κείμενο – Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Δέδες
Χορογραφία – Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Γεωργαλά
Δραματουργική επιμέλεια: Χαρά Λιανού
Βοηθός σκηνοθέτη: Σεβασμία Κοντοσάκου
Κοστούμια: KOnDe – Joanna Misseli
Δερμάτινα αξεσουάρ: Aumorfia | Θεανώ Ποταμιάνου
Μακιγιάζ-Κομμώσεις: Dazzlin’Gal
Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνος Δέδες
Κατασκευή κοστουμιών: Γεωργία Ταφλαμπά | Εριφύλλη Κέντερα
Φωτογραφίες: Γεωργία Θεοδώρου
Video: Πάνος Στεργίου
Μοντάζ: Ιάκωβος Αβδούλο

 

Εισιτήρια - Προπώληση
Είσοδος Ελεύθερη | Κρατήσεις από 12 Ιουνίου στα τηλ.: 210 4516264 & 2104516822 (Τρίτη-Σάββατο, 10.00 π.μ.- 2.00 μ.μ.)

Θέατρο

Παράσταση που συνδυάζει θέατρο, εγκατάσταση και οπτικοακουστικά υλικά, «Ο αποχαιρετισμός» είναι το τελευταίο μέρος του τρίπτυχου «Ανατομία της βίας στην Κολομβία», το οποίο εξετάζει τις διάφορες πτυχές της βίας στη συγκεκριμένη χώρα. Η Heidi Abderhalden και ο αδελφός της, Rolf, που διευθύνουν το Mapa Teatro, παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή για το φάντασμα της κολομβιανής επανάστασης, σ’ ένα σκηνικό που παραπέμπει σε τροπικό δάσος.

Στα τέλη του 2016 υπογράφεται ειρηνευτική συμφωνία μεταξύ της κυβέρνησης της Κολομβίας και της παλαιότερης ενεργής επαναστατικής οργάνωσης της Ν. Αμερικής, των Επαναστατικών Ενόπλων Δυνάμεων της Κολομβίας (FARC), βάζοντας τέλος σε 52 χρόνια εμφύλιας διαμάχης. Ξαφνικά, τα στρατόπεδα των ανταρτών ανοίγουν για δημοσιογράφους από ολόκληρο τον κόσμο και μετατρέπονται σε εθνογραφικά μουσεία. Τα εμβλήματα και οι πρακτικές μιας επανάστασης που απέτυχε εκτίθενται στο κοινό. Μετά από μισό αιώνα πολέμου, η υπογραφή της ειρήνης σηματοδοτεί το τέλος μιας ουτοπίας, τον αποχαιρετισμό στο παλαιότερο επαναστατικό όνειρο της Λατινικής Αμερικής.

Με ελληνικούς υπέρτιτλους.

Συζήτηση μετά την παράσταση στις 5 Ιουλίου.

Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)
Συντελεστές
Σύλληψη – Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Heidi Abderhalden, Rolf Abderhalden
Μουσική – Ήχος: Juan Ernesto Díaz
Σκηνικά: Pierre Henri Magnin
Φωτισμός – Τεχνική διεύθυνση: Jean François Dubois
Κοστούμια: Elizabeth Abderhalden
Live video: Ximena Vargas
Μοντάζ βίντεο: Luis Antonio Delgado, Ximena Vargas
Σκηνική διεύθυνση: José Ignacio Rincon

Παίζουν: Heidi Abderhalden, Rolf Abderhalden, Agnes Brekke, Julián Díaz, Andrés Castañeda, Miguel Molina, Santiago Sepúlveda
Παραγωγή: Mapa Teatro (Κολομβία), Les Indépendances (Ευρώπη)
Συμπαραγωγή: Théâtre de la Ville – Paris avec le Festival d’Automne à Paris Théâtre Vidy-Lausanne Festival Sens Interdits, Next Festival – La rose des vents, Mousonturm

Εισιτήρια
Α Ζώνη: 25€
Β Ζώνη: 15€ – 20€

Προπώληση
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια στα κεντρικά εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσμαζόγλου)

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-16:00, Σάββατο 10:00-15:00
Πωλήσεις εισιτηρίων: +30 210 3272000
Ομαδικές αγορές: +30 210 3222720, Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00
Κρατήσεις για ΑμΕΑ: +30 211 7800056, Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00

Άλλα σημεία πώλησης
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Δευτέρα-Κυριακή 10:00-14:00 (και 18:00-21:00 μόνο για την παράσταση της ημέρας)
Πειραιώς 260: ημέρες παραστάσεων 19:00-21:00 (από 20:00 μόνο για την παράσταση της ημέρας, έως 23:15 τις ημέρες διπλών παραστάσεων)
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτέρα Πέμπτη 18:00-20:00 & Παρασκευή-Σάββατο 18:00-21:00

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν επίσης να προμηθευτούν εισιτήρια στο greekfestival.gr, στο viva.gr και στα φυσικά σημεία πώλησης της Viva:
Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 100, Αθήνα)
Yoleni’s Πολυχώρος (Σόλωνος 9, Κολωνάκι)
Viva Kiosk Σύνταγμα (Πλατεία Συντάγματος 4)
Βιβλιοπωλεία Ευριπίδης (Λεωφόρος Κηφισίας 310, Κηφισιά – Ανδρέα Παπανδρέου 11, Χαλάνδρι)
Media Markt (11 καταστήματα εντός Αττικής)
Seven Spots (14 σημεία της πόλης)
Reload Stores (Ταϋγέτου 19, Άγιος Δημήτριος – Πλατεία Γεωργίου Α’ 3, Τρίπολη)

Θέατρο

Η όπερα Κάρμεν, το αριστούργημα του Μπιζέ, με την σταρ μέτζο σοπράνο Ανίτα Ραχβελισβίλι στον ρόλο του τίτλου, επιστρέφει στις 27, 28, 29, 31 Ιουλίου από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ηρώδειο. Η προπώληση ξεκινά!

 

Η δημοφιλέστερη όπερα του γαλλικού ρεπερτορίου -σύμβολο του έρωτα και της ελευθερίας-, επιστρέφει στο Ηρώδειο από την Εθνική Λυρική Σκηνή στις 27, 28, 29, 31 Ιουλίου 2018, σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Στήβεν Λάνγκριτζ, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Η Κάρμεν, σε σκηνοθεσία του διακεκριμένου Βρετανού σκηνοθέτη και καλλιτεχνικού διευθυντή της Όπερας του Γκαίτεμποργκ Στήβεν Λάνγκριτζ, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε στο Ηρώδειο το 2016 με μεγάλη επιτυχία, είναι σύγχρονη, αιχμηρή, επίκαιρη, και τοποθετείται στην Ευρώπη των κλειστών συνόρων και της φτώχειας. Με συμμάχους τους Γιώργο Σουγλίδη στα εντυπωσιακά σκηνικά και κοστούμια, Τζουζέππε Ντι Ιόριο στους απόκοσμους φωτισμούς και Τόμας Μπέργκμαν στις ατμοσφαιρικές προβολές, ο Λάνγκριτζ δημιουργεί ένα σύγχρονο, αλλά και διαχρονικό συνάμα, περιβάλλον για την ιστορία της Κάρμεν – «μια ιστορία για τα όρια και τη φτώχεια, την ελευθερία και τη σκλαβιά. Μια ιστορία για το σήμερα», όπως αναφέρει ο σκηνοθέτης.

Η Κάρμεν, μια από τις πλέον εμβληματικές όπερες, εξακολουθεί να προκαλεί σήμερα όπως και όταν πρωτοείδε το φως πριν από 143 χρόνια. Μια αντισυμβατική υπόθεση, την οποία εξέφρασε μέσα από την τότε εξίσου αντισυμβατική, σήμερα δημοφιλέστατη μουσική του ο Ζωρζ Μπιζέ. Η Κάρμεν υπερασπίζεται την ελευθερία της και το δικαίωμα να επιλέγει η ίδια ερωτικούς συντρόφους, όχι να την επιλέγουν αυτοί. Αποτελεί απειλή για κοινωνίες ανδροκρατούμενες και πατριαρχικές. Οι επιλογές της απειλούν τα θεμέλιά τους. Μόνη λύση η εξόντωσή της. Την αναλαμβάνει ο ερωτευμένος και «προδομένος» Δον Χοσέ.

Στον ομώνυμο ρόλο μια από τις πιο σπουδαίες μέτζο σοπράνο της εποχής μας, η Γεωργιανή Ανίτα Ραχβελισβίλι, η οποία έχει ερμηνεύσει την Κάρμεν με τεράστια επιτυχία σε Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης, Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, Σκάλα του Μιλάνου, Όπερα του Παρισιού, Αρένα της Βερόνας, Όπερα της Ρώμης, Γερμανική Όπερα του Βερολίνου κ.α., ενώ αμέσως μετά τις παραστάσεις της στο Ηρώδειο θα ερμηνεύσει στη Μετροπόλιταν τον ρόλο της Δαλιδά στην όπερα Σαμψών και Δαλιδά. H μετάκληση της Ανίτα Ραχβελισβίλι έγινε εφικτή χάρη στην ευγενική χορηγία του Ομίλου Μυτιληναίος.

Συντελεστές:
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία: Στήβεν Λάνγκριτζ
Σκηνικά – κοστούμια: Γιώργος Σουγλίδης
Βίντεο – σχεδιασμός βιντεοπροβολών: Silbersalz Film GmcH – Τόμας Μπέργκμαν
Φωτισμοί: Τζουζέππε ντι Ιόριο
Κινησιολογία: Nταν Ο’Νηλ – Φώτης Νικολάου
Διεύθυνση χορωδίας: Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Διεύθυνση παιδικής χορωδίας: Κωνσταντίνα Πιτσιάκου

Κάρμεν: Ανίτα Ραχβελισβίλι (27, 29, 31/7) – Κέιτ Ώλντριτς (28/7)
Δον Χοσέ: Πάβελ Τσέρνοχ (27, 29, 31/7) – Δημήτρης Πακσόγλου (28/7)
Εσκαμίγιο: Διονύσης Σούρμπης (27, 29, 31/7) – Δημήτρης Τηλιακός (28/7)
Μικαέλα: Μαρία Μητσοπούλου (27, 29, 31/7) – Μυρσίνη Μαργαρίτη (28/7)
Θουνίγα: Τάσος Αποστόλου (27, 29, 31/7) – Πέτρος Μαγουλάς (28/7)
Μοράλες: Γιάννης Σελητσανιώτης (27, 28, 31/7) – Νίκος Κοτενίδης (29/7)
Φρασκίτα: Χρύσα Μαλιαμάνη (27, 29, 31/7) – Δανάη Κοντόρα (28/7)
Μερθέδες: Άρτεμις Μπόγρη (27, 29, 31/7) – Χρυσάνθη Σπιτάδη (28/7)
Ντανκάιρε: Χάρης Ανδριανός (27, 29, 31/7) – Νίκος Κοτενίδης (28/7)
Ρεμεντάδο: Νίκος Στεφάνου (27, 29, 31/7) – Χρήστος Κεχρής (28/7)

Συμμετέχει η Ορχήστρα, η Χορωδία, το Μπαλέτο και η Παιδική Χορωδία της ΕΛΣ, στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής της αποστολής.

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκινά σήμερα Σάββατο 9 Ιουνίου και θα πραγματοποιείται στα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών, τα ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ καθώς και online στα: www.viva.gr, www.greekfestival.gr & www.nationalopera.gr.

Θέατρο

Το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας μας προσκαλεί φέτος να γιορτάσουμε τα 35 χρόνια του Θεάτρου Πέτρας, με αγαπημένους καλλιτέχνες και καλοκαιρινές παραστάσεις.

 

Το ατμοσφαιρικό και επιβλητικό θέατρο της Πετρούπολης γιορτάζει και είναι έτοιμο να υποδεχτεί και αυτό το καλοκαίρι το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας και ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό πρόγραμμα, με μουσική, θέατρο και χορό.

Ακολουθεί το συνοπτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2018:

Σάββατο 9 Ιουνίου

Συναυλία από το «Πολυφωνικό Καραβάνι Ηπείρου».

Ώρα έναρξης: 21.00.

Δευτέρα 11, Τρίτη 12 Ιουνίου

Συναυλία του Γιάννη Χαρούλη.

Ώρα έναρξης: 21.00

Παρασκευή 15 Ιουνίου

Συναυλία Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Πετρούπολης με αφορμή τα 50 χρόνια λειτουργίας.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σάββατο 16 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Γοργόνες & μάγκες» σε σκηνοθεσία Γ. Βάλαρη.

Ώρα έναρξης: 21.00.

Τετάρτη 20 Ιουνίου

Συναυλία των Βασίλη Παπακωνσταντίνου και Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

Ώρα έναρξης: 21.30.

Παρασκευή 22 Ιουνίου

«Βραδιά Χορού» από τα τμήματα του Δήμου Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σάββατο 23, Κυριακή 24 Ιουνίου

Διήμερο Αφιέρωμα στην Παράδοση από τα τμήματα του Δήμου Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 20.30. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Δευτέρα 25 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.

Ώρα έναρξης: 21.30.

Τετάρτη 27 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Πρωταγωνιστεί η Δήμητρα Παπαδοπούλου.

Ώρα έναρξης: 21.30.

Πέμπτη 28 Ιουνίου

Συναυλία από το τμήμα μοντέρνας μουσικής από το Δημοτικό Ωδείο Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Παρασκευή 29 Ιουνίου

Συναυλία από το Δημοτικό Ωδείο Πετρούπολης, «Μεγάλο γιορτινό αφιέρωμα στην πρώτη πανσέληνο του καλοκαιριού». Ένας συναυλιακός μαραθώνιος που θα κρατήσει ως τις μεταμεσονύχτιες ώρες και στον οποίο συμμετέχουν μουσικά σύνολα και σολίστ από όλες τις τάξεις του Ωδείου.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.Το πρόγραμμα θα συμπληρωθεί και με άλλες παραστάσεις μόλις ανακοινωθούν.

Θέατρο

Έθεσε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών με τους «Πέρσες» του Αισχύλου ο Άρης Μπινιάρης και πέτυχε. Αν δεν είδατε την πολυσυζητημένη παράσταση του ΘΟΚ έχετε μία ακόμα ευκαιρία.

Ακόμα συντροφεύει τη σκέψη μας η επιβλητική εικόνα της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη-Άττοσα σε μια μαγική ιεροτελεστία που ολοκληρώνεται με έναν δερβίσικο στροβιλισμό στους αξέχαστους «Πέρσες» δια χειρός Άρη Μπινιάρη! Αυτό ήταν το σημαντικότερο εύρημα-αλλά όχι το μόνο- της παράστασης που μίλησε στην καρδιά χιλιάδων θεατών όπου κι αν παρουσιάστηκε, από την Επίδαυρο και την Αθήνα μέχρι την Κύπρο. Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ανέθεσε τη σκηνοθεσία της παλαιότερης σωζόμενης ελληνικής τραγωδίας στον ραγδαία εξελισσόμενο σκηνοθέτη Άρη Μπινιάρη κι εκείνος συνεργαζόμενους με ορισμένους από τους ωραιότερους ηθοποιούς του ελληνικού και κυπριακού θεάτρου την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, το Νίκο Ψαρρά, τον Αντώνη Μυριαγκό, το Χάρη Χαραλάμπους κ.ά. έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία, που δικαίως, η παράσταση επαναλαμβάνεται και φέτος.

Το μόνο σωζόμενο έργο βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα πραγματεύεται την ήττα της αλαζονείας του Ξέρξη και των Περσών στη Σαλαμίνα. Ο ίδιος ο Αισχύλος συμμετείχε στον πόλεμο αυτό, έχασε τον αδελφό του, τους φίλους του κι έτσι αποφάσισε να γράψει ένα έργο από την πλευρά των ηττημένων αναδεικνύοντας τον θρίαμβο των Ελλήνων εξυψώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους Σαλαμινομάχους, που ήταν παρόντες στο κοινό του 472 π.Χ, οχτώ χρόνια μετά την τραγική ναυμαχία. Ο Μπινιάρης τοποθετεί την παράσταση σ’ έναν άπειρο χωροχρόνο της Ανατολής, κάπου στην περσική αυτοκρατορία, γεγονός που υπηρετεί τα αισχυλικά αρχέτυπα και σύμβολα που ανάγουν τους «Πέρσες», τραγωδία επίκαιρη στην εποχή της, σε έργο διαχρονικό, εκπληρώνοντας τον ουσιαστικό κοινωνικό και πολιτικό ρόλο της τέχνης. Η μουσικότητα είναι η οδός που ακολουθεί ο σκηνοθέτης μαζί με τους ηθοποιούς του για να αναδείξει την παράσταση σ’ ένα παράλληλο θεατρικό και μουσικό γεγονός, όπως λέει κι ο ίδιος, «μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης» που καταφέρνει να μας απασχολεί και σήμερα. Η πανελλαδική περιοδεία των «Περσών» ξεκινά από το Θέατρο Κάστρου Καλαμάτα την Πέμπτη 14 Ιουνίου. Στην Αττική θα παιχτεί την Κυριακή 1 Ιουλίου στο Ηρώδειο και στο Βεάκειο του Πειραιά την Τετάρτη 25 Ιουλίου. Η προπώληση έχει ξεκινήσει μέσω viva.gr.

Θέατρο

Όλα όσα θα δούμε φέτος στο «Θέατρο Βράχων»
Από Μαρία Κρύου


Αγαπημένοι σύγχρονοι τραγουδοποιοί και θεατρίνοι έρχονται να ομορφύνουν το καλοκαίρι μας «Στη σκιά των Βράχων», ένα από τα πιο αγαπημένα φεστιβάλ των Αθηναίων.

Θάνος Μικρούτσικος
Θάνος Μικρούτσικος
Το Φεστιβάλ, «Στη σκιά των βράχων» βρίσκεται σχεδόν στην τρίτη δεκαετία του και μοιράζει τις εκδηλώσεις του στα δυο ανοιχτά θέατρα Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» και «Άννα Συνοδινού» με ιδιαίτερα δυνατά πράγματα. Την Πέμπτη 7 και την Παρασκευή 8 Ιουνίου, η έναρξη γίνεται με δυο μοναδικές συναυλίες, σχεδιασμένες για τον χώρο του Θεάτρου Βράχων με πρωταγωνιστή το Θάνο Μικρούτσικο και «όσους περπάτησαν μαζί του».

Ένα μουσικό γεγονός με την αφρόκρεμα του ελληνικού τραγουδιού που θα ερμηνεύσει τα εμβληματικά τραγούδια του σπουδαίου τραγουδοποιού. Το πρόγραμμα των συναυλιών είναι μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον όπως και το πρόγραμμα των θεατρικών παραστάσεων, που ως επί το πλείστον περιλαμβάνει πετυχημένες συνεργασίες του χειμώνα όπως ο «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά.

«Ράφτης κυριών»
Σαράντα μία εκδηλώσεις μετρήσαμε από τις 7/6 έως τις 23/9 και στα highights βρίσκεται μια έκθεση φωτογραφικού και αρχειακού υλικού στη μνήμη του σπουδαίου σκηνοθέτη και διανοούμενου Νίκου Κούνδουρου. Κείμενα για τη δημιουργική πορεία και το ανήσυχο πνεύμα του, πολλές φωτογραφίες από τις ταινίες και τις παραστάσεις του περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα που φιλοξενείται στις σελίδες της ετήσιας έκδοσης του φεστιβάλ. Κάτι ακόμα που αποτελεί αιχμή της φετινής διοργάνωσης είναι οι θεατρικές και μουσικές εκδηλώσεις που υλοποιούνται με ελεύθερη είσοδο σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Αττικής και την Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.

Έξι θεατρικοί μονόλογοι, πέντε συναυλίες, εκθέσεις, το πρώτο Dance School ways festival του Κέντρου Χορού Ντάνκαν, το μοναδικό μαθητικό / φοιτητικό Schoolwave αλλά και οι παραστάσεις από τα ερασιτεχνικά εργαστήρια των Δήμων, όλα δωρεάν δίνουν το στίγμα της πολιτιστικής πολιτικής του Δικτύου.

Προπώληση: Γραφεία Διαδημοτικού Δικτύου Πολιτισμού ( Ευαγγελικής Σχολής 26, Βύρωνας , 6 ος όροφος, 11:00 – 14:00 εκτός Σ/Κ), ταμείο Θεάτρου Βράχων (15:00 – 21:00 Δευτέρα – Παρασκευή και Σ/Κ αν έχει παραστάσεις), Θέατρο Αλίκη (Αμερικής 4, 11:00 – 19:00) και από το www.festivalvraxon.gr. Τηλεφωνικό κέντρο: 2111000365

Θέατρο

Μετά την επιτυχημένη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, o Αιμίλιος Χειλάκης και o Μανώλης Δούνιας συν-σκηνοθετούν φέτος την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Η νέα μετάφραση είναι του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, η πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν η Αθηνά Μαξίμου, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μιχάλης Σαράντης.

Οι δύο σκηνοθέτες ακολουθούν τα πρότυπα της αρχαίας τραγωδίας, όπου όλοι οι χαρακτήρες του δράματος μοιράζονται σε τρεις υποκριτές. Έτσι, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Κρέοντας και Ευρυδίκη, η Αθηνά Μαξίμου, Αντιγόνη και Τειρεσίας και ο Μιχάλης Σαράντης, Αίμονας, Σκοπός και Ισμήνη. Τα οκτώ μέλη του χορού αναλαμβάνουν το ρόλο των αφηγητών και διηγούνται την ιστορία της εμμονικής σχέσης των ηρώων με τα πιστεύω τους. Αυτά που τους οδηγούν στην καταστροφή τους, αφού ο Κρέοντας είναι αποφασισμένος να επιβληθεί και η Αντιγόνη αποφασισμένη να πεθάνει. Στο μεταξύ, οι πολίτες παραδομένοι στον φόβο, ψιθυρίζουν κρυφά, μα δεν τολμούν να αντιδράσουν, ενώ η πόλη παραμένει ακυβέρνητη.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Διασκευή: Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική Διδασκαλία-Ακορντεόν: Άννα Λάκη
Βοηθός Σκηνοθετών: Αλέξανδρος Βάρθης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερατώ Τσάτσου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Δανάη Ψωμοδότη
Φωτογράφος: Μαριλένα Αναστασιάδου

Ερμηνεύουν
Αθηνά Μαξίμου
Αιμίλιος Χειλάκης
Μιχάλης Σαράντης

Χορός
Σωκράτης Πατσίκας
Παναγιώτης Κλίνης
Κρις Ραντάνοφ
Σμαράγδα Κάκκινου
Μαρία Τζάνη
Πάρις Θωμόπουλος
Τίτος Λίτινας
Άννα Λάκη

Έναρξη: 22 και 23 Ιουνίου στο Κηποθέατρο Παπάγου
Ηρώδειο: Τετάρτη 11 Ιουλίου

Θέατρο

Οι καλλιτέχνες δείχνουν ότι οι αναζητήσεις του σύγχρονου χορού έχουν απομακρυνθεί πολύ από το ύφος, την αισθητική και τα ερωτήματα που απασχολούσαν την τέχνη του χορού μέχρι και πριν από μερικά χρόνια

Για ακόμα μία χρονιά, το Φεστιβάλ θα είναι το μεγάλο αθηναϊκό ραντεβού για τους λάτρεις του χορού. Οι θεατές μπορούν να δουν καλλιτέχνες και παραστάσεις που πρωτοστατούν στην παγκόσμια χορευτική σκηνή. Κοινή γραμμή των παραστάσεων είναι η κινησιολογία που διευρύνεται πέρα από τα γνωστά όρια. «Οι καλλιτέχνες δείχνουν ότι οι αναζητήσεις του σύγχρονου χορού έχουν απομακρυνθεί πολύ από το ύφος, την αισθητική και τα ερωτήματα που απασχολούσαν την τέχνη του χορού μέχρι και πριν από μερικά χρόνια», σημειώνει η Καλλιτεχνική Σύμβουλος για το Χορό στο Φεστιβάλ Αθηνών, Στεριανή Τσιντζιλώνη, συνοψίζοντας τα χαρακτηριστικά των παραστάσεων που θα δούμε. «Τελικά η παράσταση γίνεται μια μίξη από διαφορετικά πεδία: τέχνη, επιστήμη, φιλοσοφία».

Πώς όμως πραγματώνει κάθε παράσταση αυτό το σκοπό; Ο Arcadi Zaides θέτει στο επίκεντρο της παράστασης την κινητικότητας των προσφύγων στα σύνορα. Οι El Conde de Terrefiel συνδυάζουν τον φιλοσοφικό λόγο με την εικαστική εγκατάσταση, για να μας μεταφέρουν από το ατομικό στο συμπαντικό. Ο Bruno Beltrão θέτει ως αφετηρία το street dance για να αρθρώσει πολιτικό λόγο. Η Marlene Monteiro Freitas με επιρροές από ποικίλα πεδία, αναπτύσσει μια ιδιαίτερη κινησιολογία που δημιουργεί μία νέου τύπου αρμονία, μέσα από τις αντιθέσεις. Ενώ ο Γιάννης Μανταφούνης με τη Manon Parent αναπτύσσουν μια μεθοδολογία που βασίζεται στον δομημένο χορευτικό αυτοσχεδιασμό, σε ανοιχτό σενάριο.

Arkadi Zaides

Πειραιώς 260 – E
4-6 Ιουνίου, 21:00

Ο πολιτογραφημένος Γάλλος, Λευκορώσος χορογράφος Αρκάντι Ζαΐντες, παρουσιάζει μία lecture performance για την έννοια των συνόρων και τις μετακινήσεις των πληθυσμών γύρω από αυτά. Μια παράσταση που εξετάζει τα όρια της χορογραφίας, με υλικό που προέκυψε μετά από διετή έρευνα με την ομάδα του πάνω στη σχέση ανάμεσα στην κίνηση και τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης. Αφορμή στάθηκε η μελέτη του Talos, του προγράμματος ασφαλείας της Ε.Ε. με στόχο την προστασία και παρακολούθηση των ευρωπαϊκών συνόρων την περίοδο 2008-13. Ο Ζαΐντες εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι περιορισμοί των συνόρων και οι στρατηγικές παρακολούθησης χειραγωγούν το ανθρώπινο σώμα και γεννούν μια νέα χορογραφία, ενώ πίσω του, σε μία οθόνη ζωντανεύουν στιγμιότυπα βασισμένα σε πραγματικό και σε επινοημένο υλικό. Το TALOS είναι μία σύζευξη του φιλοσοφικού με το παραστατικό, μία παράσταση που δημιουργείται από τη συνάντηση της θεωρίας και της πράξης.

Στις 4 Ιουνίου, μετά την παράσταση θα γίνει ανοιχτή συζήτηση με τον Arkadi Zaides (χορογράφο), την Έφη Λατσούδη (Μέλος της Αλληλεγγύης Λέσβου) και τον Κωστή Παπαϊωάννου (τ. Γενικός Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ιστορικό).
Συντονίζει η Στεριανή Τσιντζιλώνη (Καλλιτ. Σύμβουλος για το Χορό, ΦΑ).
Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα ελληνικά (Διάρκεια: 1 ώρα)

Συντελεστές:
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Arkadi Zaides
Σε συνεργασία με τους: Claire Buisson, Nienke Scholts, Jonas Rutgeers, Youness Anzane, Effi & Amir (Effi Weiss & Amir Borenstein), Gabriel Braga, Culture Crew, Amit Epstein, Dyane Neiman, Thalie Lurault, Etienne Exbrayat, Simge Gücük
Διεθνής διανομή: Key Performance – Julia Asperska & Koen Vanhove

Συμπαραγωγή: Les Subsistances, Lyon (Γαλλία), CDC Toulouse (Γαλλία), NEXT Festival, LilleKortrijk-Tournai (Βέλγιο-Γαλλία), La Maison de la Danse, Lyon (Γαλλία), CCNN – Centre Chorégraphique National de Nantes (Γαλλία), TanzQuartier Wien, Vienne (Αυστρία), Wiesbaden Biennale, Wiesbaden (Γερμανία), Teaterhuset Avant Garden, Trondheim (Νορβηγία), K3 – Zentrum für Choreographie | Tanzplan Hamburg που εντάσσεται στο στο πλαίσιο του project Together Apart, με τη χρηματοδότηση του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ιδρύματος Πολιτισμού (Γερμανία)

Residency: O Espaço do Tempo, Montemor-o-Novo (Πορτογαλία), STUK, Leuven (Βέλγιο), Kunstenfestivaldesarts (Βέλγιο), Dialoghi Residencies for Performing Arts in Villa Manin/CSS Udine (Ιταλία), Tanz im August/HAU Hebbel am Ufer (Γερμανία)

Με τη συμμετοχή του DICRéAM. Με την υποστήριξη του Transfabrik Fund – the Franco-German Fund for performing arts,Institut des Croisements
Ο Arkadi Zaides υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας – Ωβέρνη-Ρον-Αλπ

Bruno Beltrão – Grupo de Rua
Inoah
Πειραιώς 260 – Η
13-15 Ιουνίου, 21:00

Ο Βραζιλιάνος Μπρούνο Μπελτράο, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είναι μία ξεχωριστή χορογραφική παρουσία, καθώς με το ιδιαίτερο ιδίωμά του κατάφερε να εισάγει στον κόσμο του σύγχρονου χορού το street dance και τη χιπ χοπ. Η ομάδα του, Grupo de Rua, συστάθηκε το 1996 και αποτελείται αποκλειστικά από αυτοδίδακτους χορευτές από διαφορετικά είδη του street dance. Βραβευμένος το 2010 με το Bessie Award, ο Μπελτράο συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τις χορογραφίες του, που δεν περιορίζονται στη μεταφορά του street dance στη σκηνή, αλλά σε νέες συνθέσεις που δοκιμάζουν τις συμβάσεις του είδους και θίγουν γενικά θέματα και προβληματισμούς.

To Inoah είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δουλειάς του, καθώς μέσα από τις εκπληκτικές σωματικές ικανότητες των χορευτών του, ο Μπελτράο θίγει τα σκάνδαλα διαφθοράς και τις πολιτικές συνθήκες στην πατρίδα του, ενώ παράλληλα μιλάει για το πώς ο άνθρωπος να διαμορφώνεται από τις συνθήκες και τις ιδεολογίες. Μέσα σε μια σχεδόν άδεια σκηνή, δέκα χορευτές πραγματεύονται τη συνδιαλλαγή, τη σύγκρουση, τη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα, σε μία άκρως εντυπωσιακή χορογραφία.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Bruno Beltrão
Βοηθός σκηνοθέτη: Ugo Alexandre Neves
Ερμηνευτές: Bruno Duarte, Cleidson De Almeida “Kley”, Douglas Santos, Igor Martins, João Chataignier, Leandro Gomes, Leonardo Laureano, Linaldo Pantoja “Dhuk”, Ronielson Araújo “Kapu”, Sid Yon
Φωτισμοί: Renato Machado
Κοστούμια: Marcelo Sommer
Μουσική: Felipe Storino
Υποστήριξη: BEIRA
Συμπαραγωγή: Kampnagel (Αμβούργο), Festival de Marseille (Μασσαλία), Wiener Festwochen (Βιέννη), Mousonturm (Φρανκφούρτη), Kunstenfestivaldesarts (Βρυξέλλες), Tanzhaus Nrw (Ντύσσελντορφ)

Θέατρο

Οι πρεμιέρες της εβδομάδας | Ουρανός κατακόκκινος, Δανάη, Κάλι κι άλλα έργα σηκώνουν αυλαία
Από Μαρία Κρύου 

Ένταση στο βλέμμα, ατάκες που σκοτώνουν, πρόσωπα που συνδιαλέγονται επί ίσοις όροις...θα συναντήσουμε στις πέντε νέες παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα.

«Το βιβλίο του Εαυτού μου_Παράδεισος Ι»

«Η παράσταση είναι βασισμένη σε συνειρμούς και σε εικόνες που στόχο έχουν τη σύγκρουση με την κοινή λογική, με την πραγματικότητα και με τα συστήματα αντίληψης που μας έχουν επιβληθεί», μας είπε ο δημιουργός της, Χρήστος Πασσαλής, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Blitz. Πρόκειται για ένα καινούργιο επεισόδιο/κεφάλαιο της θεατρικής σειράς «Το βιβλίο του εαυτού μου» και παίζεται με πρωταγωνιστές τους Eλένη Βεργέτη, Άρη Αρμαγανίδη, Φιντέλ Ταλαμπούκα (Βios, από 10/5).

«Δανάη»

Η γυναίκα και πολυσχιδής καλλιτέχνιδα Δανάη Στρατηγοπούλου ενέπνευσε στον Γρηγόρη Χαλιακόπουλο αυτόν το μονόλογο. Δεν πρόκειται για βιογραφία αλλά για ένα έργο που προβάλλει ξεχωριστές πτυχές από την πολυκύμαντη ζωή της δυναμικής καλλιτέχνιδας, η οποία χάραξε την εποχή της, ως τραγουδίστρια –με το προσωνύμιο «το αηδόνι του Αττίκ»–, ποιήτρια και δημοσιογράφος. Ο Νίκος Χατζηπαπάς σκηνοθετεί την Κατερίνα Βαρδακαστάνη. Στο πιάνο τη συνοδεύει ο Κώστας Χαδούλης (Εκστάν, από 13/5).

«Ο πατέρας»

Μια οικογενειακή τραγωδία βιώνουν οι ήρωες στο έργο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο πατέρας» και τα ψυχαναλυτικά και κοινωνιολογικά ζητήματα που διακυβεύονται αφορούν την πάλη των δύο φύλων, την αμφιλεγόμενη εμπιστοσύνη στη συζυγική σχέση, την παρεμβατικότητα των γονιών στη ζωή των παιδιών, την ανταγωνιστική σχέση πατρότητας και μητρότητας και, τέλος, την κατάρρευση του οικοδομήματος της λογικής. Ο Γιώργος Αρμένης σκηνοθετεί και παίζει μαζί με τους Κώστα Καζανά, Τζένη Σκαρλάτου, Ιλιάδα Λαμπρίδου, Λεωνίδα Αργυρόπουλο και Βίκυ Διαμαντοπούλου (Νέο Ελληνικό Θέατρο, από 14/5).

«Κάλι»

Μια από τις κορυφαίες λογοτεχνικές μορφές της Γαλλίας του 20ού αιώνα, η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ κατάφερνε με μοναδικό τρόπο την ανασυγκρότηση ιστορικών εποχών, μπολιάζοντάς τες με σύγχρονα θέματα. Η ινδουιστική παράδοση της έδωσε την ενέπνευσε για το διήγημά της «Η αποκεφαλισμένη Κάλι» και πάνω σ’ αυτό στήνει την πρωτότυπη μουσικοθεατρική περφόρμανς η Έλια Φίλη με πρωταγωνίστριες τις Εύη Δόβελου και Άννα Παπαϊωάννου (Skrow, από 10/5).

«Ο ουρανός και... Το παντελόνι του»

Σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη και κάτω από ενιαίο τίτλο παρουσιάζονται δύο μονόλογοι υψηλής τέχνης για τη μοναξιά, την ενοχή, τα τραύματα και τα αδιέξοδα. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ερμηνεύει το «Αυτός και το παντελόνι του», γραμμένο εξήντα χρόνια πριν από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και η Νένα Μεντή το «Ουρανός κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη που ανέβηκε για πρώτη φορά πριν από ακριβώς είκοσι χρόνια (Σταθμός, από 11/5).

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin