Δεκεμβρίου 16, 2017

Θέατρο

Ο Παντελής Βούλγαρης σκηνοθετεί μουσικοθεατρική παράσταση με τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου, Χρήστο Θηβαίο και Οδυσσέα Ιωάννου από τις 11/12 στο Θέατρο «Διάνα»

Ένα τρένο που καθυστερεί. Μια μπάντα οκτώ μουσικών και ένας παραγωγός ραδιοφώνου περιμένουν στο σταθμό, όπου συναντιούνται μελωδίες, σκέψεις, εικόνες, συναισθήματα, προσδοκίες.

Το ελληνικό τραγούδι τέμνει την συλλογική μας μνήμη και τους προσωπικούς δρόμους.

Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της μουσικής παράστασης «9:05» με τους Βασίλη Παπακωνσταντίνου και Χρήστο Θηβαίο στο τραγούδι και τον Οδυσσέα Ιωάννου στην αφήγηση, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Παντελή Βούλγαρη.

Η πρεμιέρα της παράστασης είναι προγραμματισμένη για την Πέμπτη 11/12.

Θέατρο

Το επιτυχημένο πρόγραμμα “The Met: Live in HD” συνεχίζεται
Ο Κουρέας της Σεβίλλης από τη Ν. Υόρκη σε όλη την Ελλάδα
Ο Όμιλος ΑΝΤΕΝΝΑ, για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά παρουσιάζει τις παραστάσεις της Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης, φέρνοντας τα μεγαλύτερα έργα της όπερας σε ζωντανή μετάδοση, σε όλη την Ελλάδα και την Κύπρο.

Το βραβευμένο πρόγραμμα The Met:Live in HD, μετά τις ιδιαίτερα επιτυχημένες παραστάσεις «Μάκβεθ» και «Γάμοι του Φίγκαρο» και «Κάρμεν» παρουσιάζει το Σάββατο 22 Νοεμβρίου την όπερα «Ο Kουρέας της Σεβίλλης» του Gioacchino Rossini.

Η γεμάτη ζωντάνια και κέφι παραγωγή της ΜΕΤ στην κλασική κωμωδία του Rossini –που έχει να επιδείξει μερικές από τις πιο γνωστές μελωδίες του λυρικού μελοδράματος – παρουσιάζει την Isabel Leonard στον ρόλο της κεφάτης Ροζίνας, τον Lawrence Brownlee στον ρόλο του πονηρού αγαπημένου της και τον Christopher Maltman στον ρόλο του απέραντα πολυμήχανου και γοητευτικού κουρέα. Ο Michele Mariotti διευθύνει τη ζωηρή και μελωδική μουσική.

Οι αίθουσες προβολής αυξάνονται κάθε χρόνο και ανάμεσά τους βρίσκονται τα Μέγαρα Μουσικής Αθηνών και Θεσσαλονίκης, θέατρα, κινηματογράφοι και άλλοι χώροι πολιτισμού, καλύπτοντας γεωγραφικά σχεδόν όλη την Ελλάδα. Σημειώνεται πως στη Θεσσαλονίκη η παράσταση θα μεταδοθεί την Κυριακή 23 Νοεμβρίου, στην Κέρκυρα το Σάββατο 29 Νοεμβρίου και στo Ρέθυμνο την Κυριακή 30 Νοεμβρίου.

Οι χώροι που θα μεταδοθεί η παράσταση «Ο ΚΟΥΡΕΑΣ ΤΗΣ ΣΕΒΙΛΛΗΣ» είναι οι παρακάτω:

Μέγαρο Μουσικής Αθήνας

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης 23/11

Βόλος: Κινηματοθέατρο «Αχίλλειον» Βόλου

Βέροια: Κινηματοθέατρο «ΣΤΑΡ»

Καστοριά: Αμφιθέατρο ΤΕΙ ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Λαμία: Δημοτικό Θέατρο Λαμίας

Μυτιλήνη: Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης

Χανιά: Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου

Καβάλα: IMARET

Κέρκυρα: Ιόνιος Ακαδημία / Φ.Ε. «ΜΑΝΤΑΡΟΣ» 29/11

Ρέθυμνο: Σπίτι Πολιτισμού Ρεθύμνου 30/11

Ακολουθεί η παράσταση «ΟΙ ΑΡΧΙΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ» του Richard Wagner στις 13 Δεκεμβρίου, σε μουσική διεύθυνση του James Levine. Οι Johan Reuter, Johan Botha και Annette Dasch είναι επικεφαλής της λαμπρής διεθνούς διανομής σ’ αυτή τη γοητευτική και επιβλητική γιορτή της δύναμης της μουσικής και της τέχνης.

Θέατρο

Ψυχολογικό θρίλερ, σουρεαλιστική φάρσα ή μήπως σκοτεινή παραβολή για τη φύση­ της βίας, τη σαγήνη και τη ματαιότητα της τέχνης; Ο «Πουπουλένιος» είναι ένα πολύ σύνθετο και «ύπουλο» έργο. Η στρωτή αυτή παράσταση πρωταγωνιστών είναι­ ολοφάνερο πως έχει την πρόθεση να το συστήσει στο ευρύ κοινό.

Εκκεντρικός όσο και αρχετυπικός στη σύλληψή του είναι ο πολυβραβευμένος «Πουπουλένιος­» (2003 ) του ιρλανδικής καταγωγής Βρετανού συγγραφέα Μάρτιν Μακ­Ντόνα. Τα πάντα διαδραματίζονται­ σε κάποιο ολοκληρωτικό καθεστώς, πιθανότατα σε χώρα του πρώην ανατολικού μπλοκ. Κεντρικός ήρωας είναι ο Χατούριαν (Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης ), ένας συγγραφέας ιστοριών τρόμου, ο οποίος συλλαμβάνεται ως ύποπτος για την αποτρόπαια δολοφονία τριών μικρών παιδιών, καθώς τα θύματα βρήκαν τον ίδιο βασανιστικό θάνατο με εκείνον που περιγράφει στις μυθοπλασίες του: το ένα υποχρεώθηκε να καταπιεί μήλα παραγεμισμένα με ξυράφια, το άλλο χτυπήθηκε με μπαλτά και το τρίτο σταυρώθηκε και θάφτηκε ζωντανό.
Μήπως όμως ο στυγερός δολοφόνος δεν είναι άλλος από τον διανοητικά καθυστερημένο αδερφό του (Γιώργος Πυρπασόπουλος );

Φρίκη­ και αποτροπιασμός τυλίγει τους θεατές στο άκουσμα των εξωφρενικών αυτών γκρανγκινιόλ φόνων και προσωρινή θυμηδία επικρατεί στις φαρσοειδείς σκηνές ανάκρισης από τους δύο μπάτσους, τον «καλό» (Νίκος Κουρής ) και τον «κακό» (Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ). Υποτίθεται πως ο «Πουπουλένιος» είναι μαύρη κωμωδία, όμως η κατηγοριοποίησή του είναι σωστός πονοκέφαλος. Όλες οι αναγνώσεις παραμένουν ανοιχτές σε αυτό το σύνθετο, πρωτότυπο, φλύαρο αλλά και υπερφίαλο έργο-υβρίδιο. Λειτουργώντας την ίδια στιγμή ως ψυχολογικό θρίλερ και ως σουρεαλιστική φάρσα, ο «Πουπουλένιος» εγείρει την αξίωση της σκοτεινής παραβολής για την παιδική φαντασία αλλά και για τη φύση της βίας, για την άσβεστη ανάγκη να λέμε και να ακούμε τρομακτικές ιστορίες προκειμένου να ξορκίσουμε το φόβο του θανάτου αλλά και για τη σαγήνη και τη ματαιότητα της τέχνης.

Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης είχε την ευαισθησία και την ευγενή φιλοδοξία να συστήσει αυτό­ το καθαρόαιμα πειραματικό έργο­ στο ευρύ κοινό, και δη σε ένα κεντρικό εμπορικό θέατρο. Εκτός από την πολύ προσεγμένη μετάφραση και την ικανοποιητική σκηνοθεσία, επωμίστηκε έναν ρόλο που ταιριάζει στο ταμπεραμέντο του, εκείνον του αφηγητή Χατουριάν. Η παράσταση είναι στρωτή κι ευανάγνωστη: οι τέσσερις πρωταγωνιστές εκτοξεύουν τις πνευματώδεις ατάκες τους με στιλ, έστω κι αν ο καθένας τους παίζει με το δικό του τρόπο. γι’ αυτό και ο Οδ. Παπασπηλιόπουλος με την γκροτέσκα κωμική έκφραση μοιάζει εκτός κλίματος, ο Γ. Πυρπασόπουλος δίνει την εντύπωση ότι καταθέτει ένα (ομολογουμένως ενδιαφέρον ) σόλο, ενώ μόνο ο Ν. Κουρής έχει βρει τον ιδανικό υποκριτικό τόνο.

Ωραία ιδέα είναι η αναπαράσταση των ιστοριών με τον τρόπο ενός εφιαλτικού κουκλοθέατρου με «ζωντανές» κούκλες (σκηνικά-κοστούμια: Αθανασία Σμαραγδή, εικονογράφηση: Φίλιππος Φωτιάδης ) παρά τους ενδοιασμούς μου για το αν πραγματικά χρειαζόταν η συμμετοχή ενός παιδιού. ­Μολονότι η παράσταση σε καθηλώνει στο μεγαλύτερο μέρος της, η εγγενής φλυαρία του έργου γίνεται εμφανής προς το τέλος, όταν η σκηνοθεσία έπρεπε να εφεύρει γοργότερους ρυθμούς, εντείνοντας το σασπένς και την υπόκωφη τρέλα κι εγκαθιστώντας μια περισσότερο λοξή και υποβλητική ατμόσφαιρα.

Θέατρο

Με τον καθηλωτικό μονόλογο «Ο δικηγόρος Ντάροου» του Ντέιβιντ Γ. Ρίντελς ο Σταμάτης Φασουλής, από τη σκηνή του θεάτρου Δημήτρης Χορν, μας συστήνει τον αμερικανό δικηγόρο Κλάρενς Ντάροου. Στην ελληνική μεταφορά του έργου τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Νίκος Χατζόπουλος.

Πρόκειται για ένα ρόλο – σταθμό, που πρωτοερμήνευσε το 1974 ο Χένρι Φόντα, ενώ μόλις φέτος την άνοιξη, ο Κέβιν Σπέισι έδωσε μ’ αυτόν την αποχαιρετιστήρια παράστασή του από τη σκηνή του Old Vic Theater του Λονδίνου, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία. Στην Ελλάδα, τον έχουν ερμηνεύσει στο παρελθόν ο Τίτος Βανδής και ο Γιώργος Φούντας.

Ο Κλάρενς Ντάροου (1857 - 1938) υπήρξε ένας θρύλος για την αμερικανική δικαιοσύνη, πνεύμα αδάμαστο και φλογερός υπερασπιστής των φτωχών και των αδικημένων, σε μια εποχή δύσκολη και σκληρή σαν τη δική μας. Ήταν πάντα στο πλευρό όσων, με το αίμα τους, μάχονταν να κατακτήσουν αυτά τα δικαιώματα που σήμερα κινδυνεύουμε να χάσουμε. Είχε θέσει σκοπό της ζωής του την κατάργηση της θανατικής ποινής, υπερασπίζοντας με πάθος την προστασία της ελευθερίας της σκέψης και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια.

Γόνος ενός ζευγαριού με φιλελεύθερες ιδέες σε μια επαρχιακή πόλη του Οχάιο, έμαθε να παίρνει πάντα το μέρος των αδυνάτων και υποστήριζε σθεναρά ότι η πραγματική αιτία του εγκλήματος είναι η φτώχεια και η άγνοια.
Συνδέθηκε με πολύ σημαντικές δίκες, όπως η «Δίκη των Πιθήκων» όπου στο εδώλιο κάθισε... η θεωρία του Δαρβίνου για την εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Αυτή η εμβληματική προσωπικότητα στάθηκε έμπνευση για πολλά θεατρικά έργα και ταινίες. Στην οθόνη την υποδύθηκαν ηθοποιοί όπως ο Όρσον Ουέλς (1959), ο Σπένσερ Τρέισι (1960), ο Κέβιν Σπέισι (1991) και ο Τζακ Λέμον (1999).

Στο Θέατρο Δημήτρης Χορν, ενώ οι πρόβες προχωρούν με εντατικό ρυθμό, ο Μανόλης Παντελιδάκης, που υπογράφει τη σκηνογραφία, επεκτείνει τη σκηνή και μέσα στην πλατεία του θεάτρου, για να φέρει τον ηθοποιό ανάμεσα στους θεατές. Ο Σταμάτης Φασουλής λέει χαρακτηριστικά, για το νέο του θεατρικό εγχείρημα: «Ο Ντάροου απευθύνεται στο κοινό, άλλοτε σαν να είναι οι ένορκοι, άλλοτε σαν να είναι ο δημόσιος κατήγορος και άλλοτε σαν να είναι ο πρόεδρος. Τα χιλιάδες πρόσωπα που παίζουν είναι αόρατα. Το θέμα στον ηθοποιό είναι να τα κάνει ορατά και μόνο από τον τρόπο που τους μιλάει».

Συντελεστές:
Απόδοση: Σταμάτης Φασουλής. Σκηνοθεσία: Νίκος Χατζόπουλος. Σκηνικά: Μανόλης Παντελιδάκης. Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης. Βοηθός σκηνοθέτη: Νικήτας Αναστόπουλος. Φωτογραφίες: Γιώργος Καβαλλιεράκης. Τον δικηγόρο Ντάροου ερμηνεύει ο Σταμάτης Φασουλής.

Πληροφορίες: «Ο δικηγόρος Ντάροου» στο θέατρο Δημήτρης Χορν, Αμερικής 10, Αθήνα.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Από 24 Οκτωβρίου και για 40 παραστάσεις, κάθε Τετάρτη και στις Κυριακή 20:00 και κάθε Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο στις 21:00.

Τιμές εισιτηρίων: Τετάρτη και Πέμπτη: πλατεία 17 ευρώ, εξώστης 15 ευρώ, Παρασκευή: 15 ευρώ, Σάββατο και Κυριακή: πλατεία 20 ευρώ, εξώστης 18 ευρώ.

Κρατήσεις – αγορά εισιτηρίων: Στο τηλέφωνο 211 1000 365 και στο www.ticket365.gr.

Θέατρο

Θεατρική παράσταση "Ο Έλλην Βρυκόλαξ"...Μέσα από ένα ταξίδι έρευνας στη μεσαιωνική και νεότερη ελληνική γραμματεία, επιχειρεί ο δημιουργός της παράστασης, να μας φέρει σε επαφή με αυτά τα μυστηριώδη όντα, όπως τα συναντά κανείς στο έργο ξένων περιηγητών, λαογράφων, ποιητών αλλά και στις μαρτυρίες απλών καθημερινών ανθρώπων μέσα από τοπικές εφημερίδες ή αστικούς μύθους. 3 ηθοποιοί με κύριο όργανό τους την μουσικότητα του λόγου αλλά και το σώμα τους δίνουν θεατρική υπόσταση σε κείμενα κατεξοχήν αφηγηματικά. Για 8 μόνο παραστάσεις τα εκθέματα του Μουσείου, θα παίρνουν σάρκα και οστά, θα ζωντανεύουν και θα αφηγούνται ιστορίες δικές τους αλλά και άλλων ανθρώπων.

Η παράσταση «Ο Έλλην Βρυκόλαξ», μετά από μία επιτυχημένη πορεία που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2013 στο Κεντρικό κτήριο του Μουσείου Μπενάκη και με ενδιάμεσους σταθμούς το Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, τη Σαντορίνη και τη Σίφνο, κλείνει τον κύκλο της στην Αθήνα επιστρέφοντας στον τόπο που ξεκίνησε.

- Πές μου τί στέκεσαι Θανάση, ὀρθός,
βουβὸς σὰ λείψανο, στὰ μάτια μπρός;
Γιατί Θανάση μου, βγαίνεις τὸ βράδυ;
Ὕπνος γιὰ σένανε δὲν εἶν᾿ στὸν Ἅδη; […]

Αριστοτέλης Βαλαωρίτης

Κάπως έτσι αρχίζει το ταξίδι σε μια σκοτεινή, μεταφυσική πλευρά της ελληνικής παράδοσης, που έρχεται να δώσει απάντηση στο ερώτημα: υπήρξαν άραγε ποτέ βρυκόλακες στην Ελλάδα;

Ο δημιουργός της παράστασης «Ο Έλλην Βρυκόλαξ», έχοντας συλλέξει αποσπάσματα από τη μεσαιωνική και νεότερη ελληνική γραμματεία, επιχειρεί να μας φέρει σε επαφή με αυτά τα μυστηριώδη όντα, έτσι όπως τα συναντά κανείς στο έργο καταξιωμένων ελλήνων συγγραφέων, ποιητών, λαογράφων, ξένων περιηγητών, αλλά και στις μαρτυρίες απλών ανθρώπων.

Σκηνοθεσία - Διασκευή Κειμένων-Επιμέλεια κίνησης: Κωνσταντίνος Ντέλλας
Παίζουν: Μαρία Μπαγανά, Κωνσταντίνος Ντέλλας, Έλενα Γεωργίου
Πρωτότυπη μουσική-Επεξεργασία ήχου: Παναγιώτης Γεωργόκωστας
Σκηνογραφία: Ανδρέας Σκούρτης
Ενδυματολογική Επιμέλεια: Ντιάνα Νοτάρογλου

Περιορισμένος αριθμός θέσεων. Κρατήσεις: 6931579051
ΠΟΥ: ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ Κουμπάρη 1, Κολωνάκι, 210 3671000 INFO: 13/10-4/11, 9 μ.μ., Εισ.: 10€ (περιορισμένες θέσεις. Κρατήσεις στο 6931 579 051)

benaki.gr

Θέατρο

"ΚΡΕΑΣ": Μια μαύρη κωμωδία για το πώς μπορεί κανείς να σταματήσει να είναι... «κρέας», στο Αγγέλων Βήμα!

 Είδος: Κωμωδία

Πρεμιέρα: 14 Νοεμβρίου 2014
Μετάφραση: Μαργαρίτα Δαλαμάγκα-Καλογήρου
Σκηνοθεσία: Ιωσήφ Βαρδάκης
Σκηνικά/Κοστούμια: Χρήστος Κωνσταντέλλος

Παίζουν:
Γιάννης Μάνιος
Ακίνδυνος Γκίκας
Δημήτρης Λιακόπουλος
Νικόλας Μπράβος
Κωνσταντίνος Μούτσης


Ημέρες & ώρες παραστάσεων :
Παρασκεύη & Σάββατο στις 19:00- Κυριακή στις 20:00.
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρω (κανονικό)-12 ευρώ (φοιτητικό)- 10 ευρώ(μειωμένο.

Θέατρο

Μετά τις τέσσερις sold out παραστάσεις του Μαΐου στο υπέροχο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά, ο «Ερωτευμένος Σοπέν» του Γιαννίκ Μποκέν με το Μπαλέτο της ΕΛΣ, επιστρέφει στον τόπο του … εγκλήματος. Η ονειρική χορογραφία του Μποκέν πάνω στην ρομαντική μουσική του Σοπέν, την οποία ερμηνεύει συνταρακτικά ο διακεκριμένος πιανίστας Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης, συγκίνησε και αγαπήθηκε από το πολυπληθές κοινό.

Έτσι, η παραγωγή του Μπαλέτου της Λυρικής επαναλαμβάνεται για τέσσερις παραστάσεις τον Οκτώβριο, επιβεβαιώνοντας με τον καλύτερο τρόπο την συνεχιζόμενη συνεργασία Λυρικής και Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά.

Στους πρώτους ρόλους οι: Μαρία Κουσουνή, Βαγγέλης Μπίκος, Ευρυδίκη Ισαακίδου, Ντανίλο Ζέκα, Θανάσης Σολωμός & Ίγκορ Σιάτζκο. Με τους Α’ Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de ballet της ΕΛΣ

Πού: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ Ηρώων Πολυτεχνείου 32 Πειραιάς
Πότε: 10,12, 15,16/10 στις20.00
Είσοδος: € 25, 18, 10, ειδικές τιμές: € 10.

Θέατρο

Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας: Βουκολικό πανηγύρι στο Παλλάς
Λύρες και σαντούρια, λόγγους και ραχούλες, λαϊκά γλέντια και μεγάλες συγκινήσεις μας υπόσχονται φέτος το Παλλάς και ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας, που ανεβάζει με έναν εξαιρετικό θίασο και με τη μορφή λαϊκού γλεντιού, συνοδεία του Γιώργου Μαργαρίτη, το ξακουστό δραματικό ειδύλλιο «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας».

Ό απροσδόκητος θρίαμβος της «Γκόλφως» στην κατά Νίκο Καραθάνο εκδοχή φαίνεται πως άνοιξε το δρόμο για τα ξεχασμένα –ή ακόμη και παρεξηγημένα– βουκολικά μας ειδύλλια, για εκείνα δηλαδή τα δράματα του βουνού και του λόγγου που γίνονταν… sold out στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα. Γιατί τέτοια περίπτωση­ ήταν ο «Αγαπητικός της βοσκοπούλας», με τον οποίο ξεκινάει τη δραστηριότητά της στις θεατρικές σκηνές του City link η εταιρεία Αθηναϊκά Θέατρα Α.Ε.

Το έργο του Δημητρίου Κορομηλά πρωτοπαίχτηκε το 1894 στην Οδησσό κι έκτοτε έχει δώσει πάνω από 15.000 παραστάσεις. Οι ερωτικοί καημοί και οι ίντριγκες που περιγράφει, σε συνδυασμό με το ευτυχές του τέλος, συνέδραμαν ασφαλώς στην τεράστια επιτυχία του. Σκεφτείτε πως ο «Αγαπητικός», εκτός του ότι υπήρξε η αγαπημένη επιλογή των μπουλουκιών μέχρι το 1950, κυκλοφόρησε στις αρχές του 20ού αιώνα με τη μορφή λαϊκού μυθιστορήματος κι έγινε ανάρπαστος, παίχτηκε δε ως θέατρο σκιών και γυρίστηκε τέσσερις φορές στο σινεμά.

Το 1930 ήταν η πρώτη ομιλούσα ταινία του ελληνικού κινηματογράφου, το 1950 η πρώτη έγχρωμη και είμαι σίγουρη πως θυμάστε εκείνη του 1955 με την Αλίκη Βουγιουκλάκη –μελαχρινή τότε ακόμη– ως Κρουστάλλω. Σταδιακά όμως άρχισε να λησμονιέται από τα ρεπερτόρια των θιάσων ως έργο παλιό, πολύ φολκλόρ και απλοϊκό για τα «αστικά» δεδομένα του νέου ελληνικού θεάτρου.

Στο λαμπερό Παλλάς, από τις 11/10, ο Πέτρος Ζούλιας θα επιχειρήσει τη νεκρανάσταση του «Αγαπητικού» με έναν εξαιρετικό θίασο βετεράνων και νεότερων πρωταγωνιστών και μπροστάρη έναν αυθεντικό λαϊκό αοιδό, τον Γιώργο Μαργαρίτη, να μας τραγουδάει «Το φεγγάρι κάνει βόλτα στης αγάπης μου την πόρτα». Η Ρένη Πιττακή, η Μαρία Πρωτόπαππα, η Ευγενία Δημητροπούλου, ο Βασίλης Μπισμπίκης, ο Πάνος Βλάχος, η Χριστίνα Τσάφου, ο Νίκος Μαγδαληνός και ο Χρήστος Στέργιο­γλου επωμίζονται τους κύριους ρόλους.
Όλοι δηλώνουν συγκινημένοι που βρίσκονται εν έτει 2014 να παίζουν σε ένα ελληνικό έργο του 1894. «Θυμόμαστε την ψίχα των προγόνων μας», σημειώνει η Μαρία Πρωτόπαπα. «Βλέπουμε εκείνη την Ελλάδα όπου οι πόρτες όλων των σπιτιών ήταν ανοιχτές και η θλίψη ή η χαρά του ενός ήταν η θλίψη και η χαρά όλων», συμπληρώνει ο Χρήστος Στέργιογλου.

Ένας 13μελής θίασος ερμηνεύει τους υπόλοιπους τσέλιγκες και τσοπάνηδες της Ρούμελης, συνοδεία ζωντανής ορχήστρας που μας βάζει στην ατμόσφαιρα του «Μια βοσκοπούλα αγάπησα, μια ζηλεμένη κόρη». Εξίσου δυνατό είναι και το υπόλοιπο επιτελείο συντελεστών: τα σκηνικά έχει σχεδιάσει η Λίλη Πεζανού, τα κοστούμια η Αναστασία Αρσένη, τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ, τη μουσική, την ενορχήστρωση και τη διδασκαλία ο Θοδωρής Οικονόμου, τη μουσική επιμέλεια κι έρευνα ο Λάμπρος Λιάβας και τις χορογραφίες ο Φώτης ­Διαμαντόπουλος.

Ο ιαμβικός δεκαπεντασύλλαβος του έργου διατηρείται αυθεντικός κι εμπλουτίζεται με δημώδη τραγούδια και χορούς. Και όπως υπογραμμίζει ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας: «Απομακρυσμένος από το φολκλόρ και την ηθογραφία, στόχος μου είναι να αναδείξω τη διαχρονική ποίηση του έργου και να στήσω μια παράσταση συγκίνησης, έτσι όπως αυτή κατακλύζει το κείμενο του Κορομηλά. Στο έργο το δράμα εναλλάσσεται με την κωμωδία, η ορθοδοξία με τη δεισιδαιμονία, το φως με το σκοτάδι. Η ιστορία του έργου διαδραματίζεται σε ένα 24ωρο, ανήμερα της Αναλήψεως, που είναι η μεγάλη γιορτή των βοσκών και των τσοπάνηδων. Απαγορευμένοι έρωτες, θυσίες, εξαγνισμοί και ίντριγκες πλέκουν τον καμβά του έργου, ωθώντας σε μια σκηνική ακροβασία ιλαροτραγωδίας.

Ο “Αγαπητικός” διαθέτει ζωντανό το απόλυτο στοιχείο του έρωτα και της πίστης, σε πείσμα μιας τεχνοκρατούμενης εποχής που διακατέχεται από τη λογική και το ψυχρό συμφέρον. Είναι ένα ταξίδι στην ελληνική ύπαιθρο του παρελθόντος. Έσκυψα στη βρύση της να πιω το γάργαρο καθαρό νερό και να ξεδιψάσω από μια καθημερινότητα αστικής ζωής σε κλιμακούμενη και πολλαπλή ηθική κρίση». Όσοι περάσετε από τη Βουκουρεστίου την ημέρα της πρεμιέρας σημειώστε πως –όπως υποσχέθηκε η εταιρεία Αθηναϊκά Θέατρα Α.Ε.– θα έχει στηθεί ένα μεγάλο πανηγύρι με παζάρι παραδοσιακών προϊόντων και δημοτικά τραγούδια!

Η παράσταση «Ο αγαπητικός της βοσκοπούλας» θα κάνει πρεμιέρα στο Παλλάς στις 11/10.

Θέατρο

Ο πόθος για το παιδί που δεν έρχεται, μετατρέπεται σε εμμονή. Μια εμμονή ηλεκτρισμένη και ολοκληρωτική, που φλογίζει το άνυδρο γυναικείο σώμα και το μεταμορφώνει σταδιακά από τοπίο ζωής σε τοπίο θανάτου.

Ο Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα χαράζει μια αιμάτινη πορεία που αποθεώνει την μητρότητα ως ύψιστη μορφή δημιουργίας και οδηγεί από το φως της γέννας στο σκοτάδι της ματαίωσης, από τη Γυναίκα- Δημιουργό στη Γυναίκα- Αυτουργό.

Ο ισπανός δραματουργός συνθέτει με ακρίβεια ένα πολυφωνικό, σκοτεινό τοπίο εγκλωβισμού, όμοιο με υλικό τραγωδίας, όπου το αρσενικό στοιχείο -η ζωογόνος δύναμη- εξουσιάζει δια της απουσίας του, και σιωπά εκκωφαντικά. Οι φωνές των γυναικών, με κορυφαία αυτή της Γέρμας, ξεπηδούν άναρχα πίσω από τις κλειδαμπαρωμένες πόρτες και διεκδικούν σθεναρά το δικαίωμα στη ζωή και τη δημιουργία. Σαν σύγχρονος χορός τραγωδίας, συνομιλούν με το τότε και το τώρα, γεφυρώνουν το παρόν με το παρελθόν, και θίγουν ζητήματα φύσης και θέσης.

80 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου, στην ματωμένη και μόνη Ελλάδα του 2014, εννέα νέοι ηθοποιοί, μέσω της ομαδικής σύμπραξης, αναζητούν στο κλασικό κείμενο του κορυφαίου ισπανού ποιητή το καθολικό και διαχρονικό εκείνο στοιχείο που φωλιάζει στον πυρήνα της ανθρώπινης ύπαρξης, και επιλέγουν να αφηγηθούν την ιστορία μιας γυναίκας που, κόντρα σε όλες τις κοινωνικές νόρμες, αμφισβητεί και εν τέλει πράττει.

Μετά από μια επιτυχημένη πορεία παραστάσεων στον Πολυχώρο Vault τη χειμερινή σαιζόν 2013-14, και με συμμετοχή σε μεγάλα θεατρικά & καλλιτεχνικά φεστιβάλ σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας, η ΓΕΡΜΑ επιστρέφει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, από 6 Οκτωβρίου, κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 9.00μμ στο θέατρο Βικτώρια.

Σκηνοθεσία: Λίλλυ Μελεμέ

Παίζουν: Μάγδα Κόρπη, Σεβίνα Μαραγκού, Σωτήρης Μεντζέλος, Δήμητρα Μπαλή, Νάντια Πυθαρά, Σάββας Σωτηρόπουλος, Μαρίνα Τσουμπρή. Το ρόλο της Γέρμας ερμηνεύουν σε διπλή διανομή η Μυρτώ Γκόνη και η Ειρήνη Κουμπαρούλη.

(Μαγνησίας 5 & 3ης Σεπτεμβρίου 119)

Θέατρο

Η Κέλλυ Σταμουλάκη κι ο Θίασος «Αβάντι», συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία τους στο «Γυάλινο μουσικό θέατρο» από τις 12 Οκτωβρίου 2014 θα γίνουν «Ακροβάτες της τύχης», συνδυάζοντας και πάλι τους κορυφαίους του θεάτρου και της μουσικής, δημιουργώντας έτσι μία ξεχωριστή οπτική για το θέατρο για παιδιά και για όλη την οικογένεια.

Η Ευρυδίκη, ο Ορέστης Τρίκας και οι Νικόλας Μπράβος, Αντώνης Πασβάντης, Μυρσίνη Δόξα, Νίκος Βατικιώτης, Κίττυ Μαργαρίτη, Σταμάτης Πακάκης, Κωνσταντίνα Χρίστου, Βασιλική Λαθύρη, ως «Ακροβάτες» θα ξεδιπλώσουν σε μια φαντασμαγορία σκηνικών, κοστουμιών, οπτικών εφέ, εναέριων χορογραφιών και ζωντανής μουσικής, την αλήθεια και τους μύθους, που θα ψυχαγωγήσουν και θα διασκεδάσουν με αστείρευτο χιούμορ και σκηνές δράσεις τους μικρούς θεατρόφιλους και τους συνοδούς τους!

Μία παράσταση που θα μείνει αξέχαστη καθηλώνοντας και τους πιο απαιτητικούς θεατές!

Ζωντανή μουσική επί σκηνής με σαξόφωνο, κανονάκι, άρπα, κιθάρα, πιάνο, ακορντεόν, φλάουτο, μεταλλόφωνο, καχόν κι άλλα κρουστά!

 

Η ταινία της εβδομάδος

Το Τετράγωνο

Χρυσός Φοίνικας στις Κάνες για μια ανατρεπτικά (αντι)φιλότεχνη κομεντί. Ένας καταξιωμένος εικαστικός επιμελητής σε ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης οδηγείται σε υπαρξιακή κρίση και ζει αυτοκαταστροφικές σκηνές καθημερινής τρέλας στην προσπάθειά του να βρει το κλεμμένο κινητό και πορτοφόλι του

 

 

 

 

 

 

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin