Οκτωβρίου 19, 2018

Θέατρο

Από τις 8 Οκτωβρίου στο Μικρό Παλλάς επιστρέφει η παράσταση του Θοδωρή Αθερίδη "Πράματα και Θάματα"

Τι είναι το σύστημα; Ποιος είναι το σύστημα; Εγώ είμαι στο σύστημα; Αυτός που πάει κόντρα στο σύστημα είναι αντισυστημικός, ή το σύστημα μεγάλωσε κι εμπεριέχει και τους αντισυστημικούς στις προδιαγραφές του; Αν οι κακοί είναι στις φυλακές, οι καλοί που βρίσκονται;

Στο Μικρό Παλλάς!! «Πράματα και Θάματα»!!

Ο θαυματοποιός Γιάννης Ζουγανέλης παρουσιάζει μια αντεργκράουντ πολιτική σάτιρα βασισμένη σε πιο αληθινή απ' τις πραγματικές ιστορίες που μας λένε στις ειδήσεις... Την έγραψε ο Θοδωρής Αθερίδης, και την εκτελούν κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια σας οι προαναφερόμενος μαζί με τους Λευτέρη Ελευθερίου, Ιωάννα Τριανταφυλλίδου, Νάντια Κοντογεώργη και Γιάννη Μπισμπικόπουλο

Θέατρο

Το χειροκρότημα αυτών που τις είδαν και τις αγάπησαν αλλά και τα αιτήματα όσων δεν τις πρόλαβαν ξαναφέρνουν πέντε παραστάσεις της περασμένης σεζόν και μία του Φεστιβάλ Αθηνών στη σκηνή αυτήν την εβδομάδα.

Priscilla, η βασίλισσα της ερήμου

Το αυστραλιανό μιούζικαλ, βασισμένο στην cult ταινία του Στέφαν Έλιοτ (1994 ), ανεβαίνει και πάλι σε σκηνοθεσία Φ. Ευαγγελινού, με τους Γ. Καπουτζίδη, Φ. Σεργουλόπουλο, Π. Πετράκη, σε μια ακομπλεξάριστη παράσταση με πολλή μουσική και χορό. (Μπάντμιντον, από 26/9 )



Ραμόνα travel: η γη της καλοσύνης

Μετά τις sold out παραστάσεις της στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, η «Ραμόνα» ανοίγει τη σεζόν για το Θέατρο Οδού Κυκλάδων-«Λευτέρης Βογιατζής», με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να μεταμορφώνεται σε μια Μπλανς Ντιμπουά από το… Διδυμότειχο. (Από 1/10 )



Βασιλιάς Ληρ

Σε παραγωγή του Λαϊκού Κλασικού Θεάτρου Γιώργου Βούρου, μεταφρασμένος απευθείας από την πρώτη έκδοση του έργου (1608 ), η οποία κυκλοφόρησε στην Αγγλία την εποχή που ο Σαίξπηρ παρουσίαζε τον Ληρ με τον 25μελή θίασό του. Στον ομώνυμο ρόλο ο Γιώργος Βούρος. (Βαφείο-«Λάκης Καραλής», από 27/9 )



Blasted - Ερείπια

Η ωμή βία συναντιέται με την αποκαλυπτική ποίηση στο πρώτο αυτό έργο (1995 ) της Σάρα Κέιν. Η σκηνοθεσία του Δημήτρη Τάρλοου αποδίδει την ακραία εικονοπλασία που αποζητά το έργο, με πρωταγωνιστές το φλεγόμενο επί σκηνής θεατρικό ζευγάρι Ακύλας Καραζήσης και Λένα Παπαληγούρα. (Πορεία, από 1/10 )



Δύο γυναίκες χορεύουν

Η Χρυσούλα Διαβάτη, στο ρόλο της στρυφνής ηλικιωμένης, δίνει μια ερμηνεία που αποπνέει άρωμα παλιού καλού θεάτρου, έχοντας ως άξια παρτενέρ τη Θάλεια Ματίκα, σε ένα τρυφερό έργο του Ζουζέπ Μαρία Μπενέτ Ζουρνέτ για τις ανθρώπινες σχέσεις. Σκηνοθετεί ο Τάσος Ιορδανίδης. (Ιλίσια-Βολανάκης, από 26/9 )



Μεφίστο

Το μυθιστόρημα-ορόσημο του Κλάους Μαν (1936 ) για τη Γερμανία του Μεσοπολέμου και την άνοδο του ναζισμού, στη διασκευή της Αριάν Μνουσκίν, σκηνοθέτησε πέρυσι με συναρπαστικό τρόπο ο Νίκος Μαστοράκης. Ανεβαίνει στο Εθνικό Θέατρο, με τον Δημήτρη Μαύρο στη θέση του Αλέξανδρου Λογοθέτη. (Από 26/9 )

Θέατρο

 

Έργο γραμμένο στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου (1947) με ένα θέμα -θα μπορούσε να πει κανείς- ανώδυνο. Τετριμμένο. Κάποιοι βολεμένοι της κατάστασης εκμεταλλεύονται την αφέλεια ενός απόστρατου στρατηγού για να τσεπώσουν από τον δημόσιο κορβανά κάποια εκατομμύρια της εποχής.

Δηλαδή, μια πλευρά της ελληνικής ζωής πάρα πολύ γνωστή και αναγνωρίσιμη στις μέρες μας. Το ενδιαφέρον όμως είναι αλλού. Η βαθιά πίστη σε κάτι που ονομάζεται καθήκον. Ίσως η λέξη τρομάξει μερικούς. Μακάρι. Να μπει στη ζυγαριά με την κομπίνα και την ανηθικότητα. Τότε το αριστουργηματικό αυτό έργο θα τα έχει καταφέρει.


Πρεμιέρα: 03 Οκτωβρίου 2014

Παίζουν οι: Γιάννης Μπέζος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Τάσος Γιαννόπουλος, Κώστας Φλωκατούλας, Αλμπέρτο Φάις, Δημήτρης Κανέλλος, Αμαλία Νίνου, Ελένη Τσιμπρικίδου, Δημήτρης Λιόλιος, Ντένια Στασινοπούλου
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος
Σκηνικά-κοστούμια: Γιώργος Πάτσας
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας

Θέατρο

Ένα πολυσύνθετο πρόγραμμα θα παρουσιάσει ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ κατά τη θεατρική περίοδο 2014-2015, στο Θέατρο Βασιλάκου, καθώς και στην Κεντρική και στην Παιδική Σκηνή του Θεάτρου Ακροπόλ.
Από τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό της χειμερινής σεζόν ξεχωρίζει η ανάληψη από τον σκηνοθέτη, Γιάννη Κακλέα, της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Θεάτρου Βασιλάκου.

Αναλυτικά το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Θέατρο Βασιλάκου

«Ματωμένος Γάμος»
Από 13 Νοεμβρίου, κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ο Γιάννης Κακλέας παρουσιάζει τον «Ματωμένο γάμο», το αριστούργημα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα, σε μετάφραση Νίκου Γκάτσου.
Με την παράσταση αυτή εγκαινιάζεται η πρώτη συνεργασία του Γιάννη Κακλέα με τον Θεατρικό Οργανισμό Ακροπόλ, που συνδυάζεται και με την ανάληψη της καλλιτεχνικής διεύθυνσης του Θεάτρου Βασιλάκου από πλευράς του.
Σημειώνεται ότι σύντομα θα ανακοινωθεί και το λοιπό πρόγραμμα.
Ο «Ματωμένος γάμος» είναι το αριστούργημα του Λόρκα. Η ποίηση συναντά την σκληρότητα και το πάθος την απόγνωση. Μία σπουδή για τον έρωτα και τον θάνατο. Σ ́ ένα τόπο που εξορίζει την επιθυμία και την διαφορετικότητα , το πάθος για ζωή, «η βαθειά ρίζα της κραυγής» όπως λέει και ο ποιητής , θα βρει τρόπο να εκφραστεί και να παρασύρει στον όλεθρο όσους αρνήθηκαν τη φωτιά που καίει μέσα μας. Μία τραγωδία για τον πιο αμείλικτο δαίμονα: τον Έρωτα.
Η μετάφραση είναι του Νίκου Γκάτσου. Τη σκηνοθεσία και τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο Γιάννης Κακλέας, τα σκηνικά ο Μανόλης Παντελιδάκης και τους φωτισμούς ο Σάκης Μπιρμπίλης.
Πρωταγωνιστούν oι: Εβελίνα Παπούλια, Λένα Παπαληγούρα, Δημήτρης Μοθωναίος, Ιφιγένεια Αστεριάδη, Λάμπρος Κτεναβός, Ειρήνη Μπούνταλη, Δημήτρης Γεωργαλάς, κ.α.
Κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο Βασιλάκου από 13 Νοεμβρίου.

Επαναλήψεις

«Οδός Πολυδούρη»
Επαναλαμβάνεται η επιτυχημένη παράσταση-συμπαραγωγή με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας-, «Οδός Πολυδούρη» της Ρούλας Γεωργακοπούλου.
Ένας έξοχος μονόλογος σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη, με την Ιωάννα Παππά στο ρόλο της Μαρίας Πολυδούρη.
Από 15 Οκτωβρίου και για δέκα παραστάσεις, κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο & Κυριακή στο Θέατρο Βασιλάκου.

«Το Τάβλι»
Θα επαναληφθεί, επίσης, η μεγάλη θεατρική επιτυχία της περασμένης άνοιξης «Το Τάβλι» του Δημήτρη Κεχαΐδη, με τους Νίκο Κουρή και Μάκη Παπαδημητρίου τόσο στην ερμηνεία όσο και στη σκηνοθεσία.
Ο χώρος και οι ημερομηνίες των παραστάσεων θα ανακοινωθούν προσεχώς. Στο Θέατρο Ακροπόλ.

Κεντρική σκηνή

«Annie»
Αφού μάγεψε πέρυσι στην Αθήνα 50.000 μικρούς και μεγάλους θεατές, η παράσταση «Annie» συνεχίζεται για 2η χρονιά με νέα διανομή στο θέατρο Ακροπόλ, από τις 11 Οκτωβρίου και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.
Η Άννα Παναγιωτοπούλου, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Γιάννης Σαββιδάκης, η Βίκυ Καγιά και η Άννα Αθανασιάδη πρωταγωνιστούν σε μια παραμυθένια ιστορία υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες της Θέμιδας Μαρσέλλου. Τον απαιτητικό ρόλο της μικρής Αnnie ερμηνεύουν εναλλάξ οι χαρισματικές Αδαμαντία Μαστροδούκα και Ζωή Πετράκη.
45 ηθοποιοί, τραγουδιστές, χορευτές και μουσικοί μεταξύ των οποίων 14 χαρισματικά παιδιά (διπλή διανομή) συμμετέχουν σε μια ελληνική υπερπαραγωγή με πανέμορφες μελωδίες, τραγούδια και δυνατές ερμηνείες που θα συγκινήσει το κοινό.
Το «Annie» ανέβηκε για πρώτη φορά στο Broadway το 1977 κι από τότε παίζεται ασταμάτητα σε πάρα πολλές χώρες. Στον κινηματογράφο μεταφέρθηκε με μεγάλη επιτυχία το 1982 από τον John Houston.
Η παράσταση θα παρουσιάζεται κάθε Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο Ακροπόλ.

Παιδική σκηνή

«Ψαρόσουπα»
Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ παρουσιάζει την «Ψαρόσουπα», από τη σειρά βιβλίων - best seller του Γιώργου Λεμπέση (εκδόσεις Ψυχογιός) που με στίχους του Βαγγέλη Λεμπέση και εξαίσιες μουσικές της Ερωφίλης έγινε CD και αγαπήθηκε από μικρούς και μεγάλους. Τα τραγούδια ερμηνεύουν: η Χάρις Αλεξίου, ο Γιάννης Χαρούλης, ο Σταμάτης Κραουνάκης, ο Κώστας Μακεδόνας, ο Πάνος Μουζουράκης, ο Μίλτος Πασχαλίδης, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, κ.α.
Τώρα, η ήδη δημοφιλής «Ψαρόσουπα» μεταφέρεται στη σκηνή του θεάτρου Ακροπόλ, σε σκηνοθεσία του Λευτέρη Γιοβανίδη, ώστε οι μικροί θεατρόφιλοι να απολαύσουν ένα παραμύθι που μιλά για την τόλμη, το θάρρος και για το τί μπορεί να κάνει ο καθένας για το περιβάλλον αλλά και για το διπλανό του. Πρωταγωνιστούν η Σοφία Κουρτίδου, ο Δημοσθένης Ελευθεριάδης, ο Ερρίκος Μηλιάρης, κ.α.

Η παράσταση θα παρουσιάζεται στο Θέατρο Ακροπόλ κάθε Σάββατο και Κυριακή από 4 Οκτωβρίου.

Θέατρο

Δέκα χορευτές και πέντε μουσικοί -μέλη του αρχαιότερου Δερβίσικου τάγματος των Μεβλεβί- θα βρίσκονται στο Radio City, στη Θεσσαλονίκη, το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου για να παρουσιάσουν την απόλυτη χορική ιεροτελεστία, το “Σεμά”.  Πρόκειται για μια ύψιστη κατάσταση συνειδητοποίησης του ανθρώπου, όπου η πρώτη του σκέψη είναι πως υπάρχει κάτι άλλο πολύ μεγαλύτερο από αυτόν, το οποίο και αναζητά. Πρόκειται για μια λατρευτική σχέση, η οποία βασίζεται στην αγάπη και ταυτόχρονα στην ταπείνωση του «εγώ». Με τον κυκλικό χορό Σεμά -που σημαίνει «ακοή, ακρόαση»- οι πιστοί μπαίνουν στη μεταρσιωτική διαδικασία. Η ακοή θεωρείται, εξάλλου, από τους ασκητές ανώτερη αίσθηση, που πραγματοποιείται με συνοδεία μουσικών οργάνων. Το τελετουργικό με τους κυκλικούς βηματισμούς και την περιστροφή κάθε δερβίση γύρω από τον εαυτό του έχει πολλαπλές αναφορές στον θνητό, αλλά και στον αιώνιο κόσμο.

Οι δερβίσηδες, μέσα από μια ιεροτελεστία αιώνων επιδιώκουν να εξαγνίσουν την ανθρώπινη ψυχή. Αφαιρώντας τους μαύρους μανδύες τους μένουν με λευκά ενδύματα για να ξαναγεννηθούν, ξεκινώντας την περιστροφή με το δεξί χέρι στραμμένο προς τον ουρανό -για να «λάβουν τη δόξα του Θεού»- και το αριστερό προς τη γη -για να μεταφέρουν τη θεϊκή δόξα προς τον κόσμο της ύλης. Με το χορό τους μεταδίδουν στο κοινό την εκστατική τους εμπειρία.
Το «Σεμά» βρήκε τον πραγματικό του ρόλο, αυτόν δηλαδή της απόλυτης μέθεξης και της ένωσης του Δερβίση με τον Θεό, με την ίδρυση του τάγματος των Μεβλεβί από τον μεγάλο Πέρση Σούφι, μυστικό και ποιητή Μεβλανά Τζελαλαντίν Ρουμί (1207 μ.Χ.).

Στο συγκεκριμένο τάγμα ο μεγαλος Δασκαλος και ιδρυτης του, Hasan Cikar εφάρμοσε κατά λέξη τη διδασκαλία του Μεβλανά Τζελαλαντίν Ρουμί, ξεπερνώντας τα όρια των θρησκευτικών πεποιθήσεων, του φύλου ή της καταγωγής. Το τάγμα συμπεριλαμβάνει και γυναίκες Δερβίσηδες και δέχεται στην “αγκαλιά” του κάθε άνθρωπο ανεξάρτητα από κοσμοθεωρίες και θρησκευτικές πεποιθήσεις και χωρίς κανέναν περιορισμό παρά μόνο την υπέρτατη επιθυμία για τη ένωσή του με τον Αγαπημένο.

Τιμές εισιτήριων (όλες οι θέσεις είναι αριθμημένες)
Πλατεία Α 24€ /Πλατεία Β 18€ /Εξώστης 15€
Φοιτητών & Ανέργων 12€ ( με την επίδειξη της ταυτότητας)
VIP ( μπροστά στην σκηνή και τα θεωρία ) 28€
Σημεία Προπώλησης
viva.gr, Ianos, Public , Παπασωτηρίου, Seven Spot, Radio City
τηλεφωνικά 11867

Θέατρο

Φέτος τον χειμώνα, από τις 8 Οκτωβρίου, ο Πέτρος Φιλιππίδης θα συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του ως «Φον Δημητράκης», επαναλαμβάνοντας για δεύτερη χρονιά το κλασικό έργο της ελληνικής δραματουργίας, συνεχίζοντας παράλληλα την πορεία του στο θέατρο Μουσούρη.

Ο «Φον Δημητράκης», το κορυφαίο έργο του Δημήτρη Ψαθά, που γράφτηκε το 1946 μέσα στην περίοδο της κατοχής, είναι μια σπαρταριστή σάτιρα πάνω σ’ ένα επίκαιρο θέμα: το πάθος για εξουσία.

Η υπόθεση εκτυλίσσεται σ’ ένα αστικό σπίτι της Αθήνας της Κατοχής του 1942. Ο Δημήτρης Χαρίτος είναι ένας αποτυχημένος και δειλός πολιτευτής, ο οποίος μέσα στην Κατοχή βρίσκει την ευκαιρία να πραγματοποιήσει το μεγάλο του όνειρο, να γίνει Υπουργός, συνεργαζόμενος όμως με τους Γερμανούς. Μέσα όμως στο σπίτι του και πίσω από την πλάτη του επικρατούν αντίθετες τάσεις.

Η οικογένειά του σε αντίθεση με εκείνον αποτελείται από πατριώτες, ο γιος του είναι αντάρτης στα βουνά, η κόρη του λαμβάνει ενεργό μέρος στην αντίσταση, ενώ ο αδερφός του ο Λεωνίδας, δάσκαλος στο επάγγελμα, και αγωνιστής ανοίγει μέσα στην Κατοχή μπακάλικο, απ’ όπου διακινεί στα κρυφά πολεμοφόδια στους αντάρτες στο βουνό πίσω από την πλάτη του.

Ο Δημητράκης καμαρώνει για την υπουργική του καρέκλα, μέχρι που έρχεται η στιγμή να πάρει μία μεγάλη απόφαση.

Πίσω από τη έξοχη κωμωδία χαρακτήρων του Δημήτρη Ψαθά, βρίσκεται σε όλη του την οξύτητα το τραγικό στοιχείο. Θίγεται το θέμα της εξάρτησης των ανθρώπων από την εξουσία, η επικινδυνότητα της αρρωστημένης φιλοδοξίας, ενώ παράλληλα τίθεται το δίλημμα αν οι επιλογές των ανθρώπων πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τη συνείδηση ή με το συμφέρον. Η επιστροφή στη σκηνή του θρυλικού «Φον Δημητράκη» συμπίπτει με μια εποχή που μοιάζει σε πολλά μ’ εκείνην που πρωτοεμφανίστηκε.

Το πρόσωπο του κεντρικού χαρακτήρα είναι «προϊόν» μιας ανώμαλης και δραματικής περιόδου, μα ταυτοχρόνως διαχρονικό και πανανθρώπινο: ένας επικίνδυνος κακομοίρης με μίζερη συνείδηση, ένας εν δυνάμει Κάιν για ένα πινάκιο εξουσίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο μεγάλος Αιμίλιος Βεάκης ήταν ο πρώτος που έδωσε θεατρική πνοή στον Φον Δημητράκη με τον θίασο του, τους «Ενωμένους Καλλιτέχνες» το 1946.
Στη φετινή διανομή, τον ρόλο της Φωφώς στη θέση της Γιάννας Παπαγεωργίου, θα κρατά η Αμαλία Αρσένη.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Πέτρος Φιλιππίδης. Σκηνικά - Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς. Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος. Μουσική επιμέλεια: Ιάκωβος Δρόσος. Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Κάρολος Παυλάκης.
Ηθοποιοί: Πέτρος Φιλιππίδης, Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Μαρία Κατσανδρή, Φαίη Ξυλά, Αμαλία Αρσένη, Γιώργος Ψάλτου, Μανώλης Χουρδάκης, Χρύσα Κλούβα, Χριστίνα Σπατιώτη, Θανάσης Ισιδώρου.

Πληροφορίες:

«Φον Δημητράκης», πλ. Καρύτση 7, Αθήνα.

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: από Τετάρτη 8 Οκτωβρίου κάθε Τετάρτη και Κυριακή στις 19:00, κάθε Πέμπτη και Σάββατο στις 21:00, και κάθε Σάββατο λαϊκή απογευματινή στις 18:00.

Εισιτήρια: 22 ευρώ (γενική είσοδος Σάββατο βράδυ και περίοδο εορτών), 20 ευρώ (πλατεία),17 ευρώ (λαϊκή απογευματινή), 14 ευρώ (νεανικό έως 28 ετών και συνταξιούχοι άνω των 60 ετών), 14 ευρώ οικονομικό.*, 10 ευρώ άνεργοι (με την επίδειξη κάρτας ανεργίας).

Η προπώληση ξεκίνησε στο: http://buy.tickethour.com/Φον-Δημητράκης_se_2001948.html. Ώρες ταμείου: Τρίτη έως Σάββατο 10:30 – 13:30 & 17:00 – 21:30, Κυριακή 11:30 – 19:30, Δευτέρα κλειστό, τηλ.: 2103221579.

*Ενιαίο οικονομικό εισιτήριο για τρεις διαφορετικές παραστάσεις, στην ειδική τιμή των 42 ευρώ. (Θέατρο Αθηνών- «Ο Πουπουλένιος», Θέατρο Βρετάνια- «Ένας Ήρωας με Παντόφλες», Θέατρο Μουσούρη- «Φον Δημητράκης»)

Θέατρο

Μετά την ανακοίνωση του Θεατρικού Οργανισμού «Ακροπόλ» ότι ματαιώνονται οι παραστάσεις του έργου «Θεσμοφοριάζουσες» εξαιτίας μικρής προσέλευσης του κοινού και οικονομικών ζημιών, ο συνθέτης – στιχουργός Διονύσης Τσακνής κάνει την δική του καταγγελία.

Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ” , παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.

Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).

Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του:

«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ” , παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε»

Μετά από την επιστολή-καταγγελία του συνθέτη Διονύση Τσακνή εναντίον της εταιρείας Ακροπόλ και του Θεοφάνη Κιρκινέζου αλλά και το Δελτίου Τύπου που εστάλη, ανακοινώνοντας το άδοξο κατέβασμα των «Θεσμοφοριαζουσών», ο Γιώργος Κιμούλης παίρνει θέση. «Μόνο θλίψη δημιουργεί η ανακοίνωση του εκπροσώπου της εταιρείας Ακροπόλ Α.Ε. Φάνη Κιρκινέζου...» δήλωσε στο onlytheater.gr.

Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ επικαλέστηκε μικρή προσέλευση κοινού για το κατέβασμα της παράστασης, ενώ στο Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε αναφέρεται ότι «όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού».

«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού .Η παράσταση σε διασκευή Γιώργου Κιμούλη και Πιτσιρίκου, έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιούνιου στο Θέατρο Βράχων και η περιοδεία της περιελάμβανε 60 θέατρα σε όλη την Ελλάδα» έλεγε το δελτίο Τύπου

madata.gr

Θέατρο

Με ένα μεγάλο γκαλά όπερας την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο, η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τη μνήμη της κορυφαίας Ελληνίδας υψίφωνου που σφράγισε με την παρουσία της τον κόσμο της όπερας

Η Μαρία Κάλλας, η μεγαλύτερη λυρική τραγουδίστρια του 20ου αιώνα με τη χαρισματική ικανότητα να διαβάζει πίσω από τις νότες και να πλάθει αριστοτεχνικά πειστικούς χαρακτήρες μεγάλης αμεσότητας, πραγματοποίησε τα πρώτα επαγγελματικά βήματά της στην Εθνική Λυρική Σκηνή, προτού ακολουθήσει μια αποθεωτική καριέρα στο εξωτερικό και στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα του κόσμου.

Φέτος, συμπληρώνονται 37 χρόνια από το θάνατό της Μαρία Κάλλας και η ΕΛΣ αποτίνει έναν λυρικό φόρο τιμής στη «φωνή του αιώνα», όπου διάσημες άριες -σημαδεμένες για πάντα από τις ανεπανάληπτες ερμηνείες της- θα κατακλύσουν τις κερκίδες του ρωμαϊκού ωδείου με τη συμμετοχή λαμπρών Ελλήνων και ξένων μονωδών που διαπρέπουν στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου.Η μουσική διεύθυνση της εκδήλωσης είναι του Λουκά Καρυτινού.  Τ

α οπερατικά διαμάντια θα ερμηνεύσουν οι διεθνούς φήμης μονωδοί (με αλφαβητική σειρά): Άρης Αργύρης, Αντρές Βεραμέντι, Δήμητρα Θεοδοσίου, Ντανιέλα Ντεσσί, Έλενα Ξανθουδάκη και Νίκολα Ουλιβιέρι.

Τα έσοδα της συγκεκριμένης εκδήλωσης θα δοθούν στην "Εταιρεία για το Κτήριο της Όπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας»", για την εκπόνηση μελέτης και τις εργασίες επισκευής και αποκατάστασης του ιστορικού κτηρίου της Πατησίων 61, όπου έζησε στα νεανικά της χρόνια η Μαρία Κάλλας και το οποίο πρόκειται να στεγάσει την Ακαδημία Λυρικής Τέχνης "Μαρία Κάλλας".

 Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε στα ταμεία του θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59) και στο www.nationalopera.gr, ενώ από τις 8 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιείται και από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς).

Πληροφορίες:

Gala Όπερας για την Ακαδημία Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας»Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014, 20:30.

Εισιτήρια: 100 ευρώ, 80 ευρώ, 50 ευρώ, 45 ευρώ, 35 ευρώ, 20 ευρώ, φοιτητικό και παιδικό 12 ευρώ.

Θέατρο

Μετά την περιοδεία τους σε όλη την Ελλάδα, όπου σκόρπισαν άφθονο γέλιο σε περισσότερες από 35 πόλεις, οι «Θεσμοφοριάζουσες» επιστρέφουν στην Αττική

Παραστάσεις θα δοθούν στον Κορυδαλλό (1/9), τον Πειραιά (2/9), τα Βριλήσσια (3/9), το Γαλάτσι (4/9), την Πετρούπολη (5/9), τη Νίκαια (7/9), την Ηλιούπολη (8/9), το Χαλάνδρι (9/9 και 10/9), το Αιγάλεω (12/9), το Μαρκόπουλο (14/9), τις Αχαρνές (15/9) και τη Νέα Σμύρνη (18/9).

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» είναι μια από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, την οποία παρουσιάζει κατά το φετινό καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ. Τη διασκευή υπογράφουν ο Γιώργος Κιμούλης & ο Πιτσιρίκος, βασισμένη στη μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη. Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Κιμούλης, Δημήτρης Πιατάς, Φαίη Ξυλά και Θανάσης Αλευράς.

Στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, όλα είναι... γυναίκα.
Άντρες μιλούν για τις γυναίκες, γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες,
άντρες μιμούνται τις γυναίκες, άντρες ντύνονται γυναίκες,
άντρες εναντιώνονται στο γυναικείο κόσμο,
γυναίκες ελπίζουν σ' έναν κόσμο γυναικείο.

Στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα, ο γνωστός ποιητής Ευριπίδης εξαιρετικά ανήσυχος,
επισκέπτεται έναν συγγενή του για να του ζητήσει να τον βοηθήσει. Κινδυνεύει η ζωή του. Όλες οι γυναίκες της πόλης, που σήμερα βρίσκονται μαζεμένες στη μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να βρουν έναν τρόπο να τον
καταστρέψουν, επειδή θεωρούν ότι τις δυσφημίζει στα έργα του.

Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο αυτόν, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του
άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπίσει. Τη δύσκολη αυτή αποστολή αναλαμβάνει ο Συγγενής.

Ποιος είναι όμως αυτός ο Συγγενής; Πουθενά μέσα στο έργο δεν ακούγεται το όνομά
του. Σαν να μην έχει άλλη ταυτότητα εκτός της... συγγένειάς του. Ποιος είναι; Ένας
απλός συγγενής. Ναι. Αλλά ποιου; Του Ευριπίδη; Δικός μας; Όλων; Μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι;

 

Θέατρο

Μιούζικαλ με την Τάνια Τρύπη και Μέμο Μπεγνή το Σεπτέμβρη.Για όλες τις Δευτέρες του Σεπτέμβρη, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής, επανέρχονται στο Χυτήριο και μας παρουσιάζουν μία μουσική παράσταση με τα ωραιότερα τραγούδια του διεθνούς και ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Ένα πρόγραμμα με μουσικές επιλογές του Πάνου Αμαραντίδη, που θα μας μεταφέρει από το Broadway και το West End των γνωστών και δημοφιλών μιούζικαλ, στην Αθήνα των μεγάλων μουσικών παραστάσεων και των καλοκαιρινών κηποθεάτρων. Από το "Phantom of the opera", το "Chicago", την "Piaf", το "Cats" και πολλά άλλα, στην "Οδό ονείρων", την "Όμορφη πόλη" και τη "Στέλλα", όλα μοναδικά ερμηνευμένα από τον Μέμο Μπεγνή και την Τάνια Τρύπη με τη συνοδεία του Κωνσταντίνου Παγιάτη.

Από τη Δευτέρα 25 Αυγούστου και για όλες τις Δευτέρες του Σεπτέμβρη (μέχρι και 29/9) στον Πολυχώρο Χυτήριο
Ώρα Έναρξης: 10.00 μ.μ.
Είσοδος: 10€


ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΧΥΤΗΡΙΟ: Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός (στάση μετρό: Κεραμεικός)
τηλ.: 2103412313, 695 178782

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin