Αυγούστου 18, 2018

Θέατρο

Ο Γιάννης Μπέζος έχει κάνει σαφές ότι ό,τι επαναλαμβάνεται δεν τον αφορά. Πάντα θα κοντράρεται με το προβλέψιμο και το τετριμμένο. Ενώ φέτος, αποδεικνύει έμπρακτα ότι και η πολυπαγμοσύνη είναι στις αρμοδιότητες των ανήσυχων ανθρώπων. Τα "Παντρολογήματα" έχουν ήδη αγαπηθεί. Και συνεχίζουν..

 

Κύριε Μπέζο, μεταφράζετε, σκηνοθετείτε, πρωταγωνιστείτε. Προβλέψιμη η ερώτησή μου, αλλά θα 'θελα να μου περιγράψετε την εμπειρία σας.
Οταν περνούν τα χρόνια σου στη δουλειά αυτή, αποκτάς μια διάθεση για μια πιο συνολική αντιμετώπιση του αντιπάλου που ονομάζεται ''έργο''. Η εμπειρία μου ήταν αποκαλυπτική, διότι με κάνει να εργάζομαι πιο ελεύθερα και τολμηρά.

Τι σας οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου έργου;
Τα μεγάλα έργα δεν τα διαλέγεις. Σε διαλέγουν αυτά και σου ζητούν να τα συντροφέψεις.

Δεν είναι απελπιστικό να συμπεραίνουμε συνεχώς ότι " συνήθειες της εποχής εκείνης, απέχουν ελάχιστα από τις σημερινές. ";
Είναι δεδομένο οτι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Ο τρόπος ζωής αλλάζει και μας παρασύρει σε πλασματικές εικόνες των
ανθρώπων. Αν μας άλλαζε η Τέχνη, θα ήμασταν καλύτεροι, από την εποχή του Αισχύλου!!

Οι φίλοι του Γκόγκολ, ακόμη κι ο ίδιος, θεωρούσαν τα Παντρολογήματα και τους Παίχτες, απλές φάρσες. Μόνο ο κριτικός Μπελίνσκι διέκρινε την «καλλιτεχνική και πιστή αναπαράσταση των ηθών της μέσης κοινωνίας της Πετρούπολης».
Για να δεις πραγματικά τον πυρήνα του έργου σου, πρέπει να βρίσκεσαι σε μια απόσταση απ' αυτό. Όταν μεσολαβεί και η χρονική απόσταση, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι και άλλες αξίες που ενδεχομένως δεν είχες κατα νου! Ετσι είναι οι μεγάλοι καλλιτέχνες [Γκόγκολ].

Έχω την εντύπωση ότι με τους περισσότερους από τους φετινούς σας συνεργάτες (Χρ. Λούλη, Κ. Λυπηρίδου, Σ. Κεκέ κ.α) συνεργάζεστε πρώτη φορά.
Ναι, είναι η πρώτη φορά. Ελπίζω να μην είναι και η τελευταία!

Ο κόσμος που σας είδε στο Ηρώδειο, στις 27 & 28 Ιουνίου, ενθουσιάστηκε. Εσείς τι έχετε να πείτε για εκείνο το διήμερο;
Η αγωνία η δική μου, είναι πάντα για τον τρόπο επικοινωνίας της σκηνής με την πλατεία. Οταν επιτυγχάνεται, είμαι
ικανοποιημένος. Οταν δεν επιτυγχάνεται, το θέατρο είναι άνευ αντικρύσματος. Στην παράστασή μας η επικοινωνία με το κοινό ήταν κάτι παραπάνω απο έντονη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Θα περιοδεύετε μέχρι τον Σεπτέμβρη. Ποια είναι τα μεγάλα οφέλη της περιοδείας για τον ηθοποιό;
Οι δυσκολίες που μας κάνουν καλύτερους. Η αλλαγή των χώρων. Οι διαφορετικές πόλεις. Το ρίσκο! Κυρίως το τελευταίο. Χωρίς αυτό δεν έχει ενδιαφέρον η δουλειά μας!

Διάβασα κάπου ότι "Σκοπός της είναι να σώσεις την ψυχή σου ". Αν ήταν να διευρύνετε αυτήν την πρόταση, τι άλλο θα λέγατε για τον σκοπό της τέχνης;
Να ''ενοχλήσει'', να συγκινήσει, να ανησυχήσει, να κάνει παρέα. Κι αυτό το τελευταίο, δεν είναι ευκαταφρόνητο, ούτε εύκολο.

Τα σχέδια για τον χειμώνα που έρχεται; Έστω και αν ακόμη αργεί..
Θα παρουσιάσουμε στο Θέατρο Βρετάνια την κωμωδία των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου,'' Ενας Ηρωας με παντόφλες'' απο τις 10 Οκτωβρίου.

Πείτε μου κάτι αισιόδοξο. Κάτι μέσα απ' το έργο, ας πούμε...
Να μπορούσε κάποιος να ακούσει τα γέλια των θεατών. Τον τρόπο που γελούν. Σίγουρα θα γέμιζε αισιοδοξία. Ότι τίποτα δεν χάθηκε. Είμαστε εδώ.

Κωμωδία με γκροτέσκα στοιχεία τα Παντρολογήματα (1842), σατιρίζουν τα ήθη της μικροαστικής κοινωνίας στην τσαρική Ρωσία του 19ου αιώνα. Ο Γιάννης Μπέζος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, πλαισιωμένος από τους Ναταλία Τσαλίκη, Χρήστο Λούλη και άλλους ταλαντούχους ηθοποιούς.

Επόμενοι πέντε σταθμοί της περιοδείας:

14/7/2014 Καστοριά Θέατρο Βουνού
15/7/2014 Κοζάνη Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
16/7/2014 Γιάννενα Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου
17/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"
18/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"

onlytheater.gr

Θέατρο

Με την παράσταση «Celebrating the Greek Connection», που ;έχει σήμερα Σάββατο στο Ηρώδειο , υπό το φως της Πανσελήνου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ολοκληρώνεται η περιοδεία της διάσημης ομάδας χορού Martha Graham Dance Company στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη χορογραφία «Errand» (1947 & 2013) που βασίζεται στο μύθο του Θησέα, τη χορογραφία «Echo» (2014) του Έλληνα χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, μια ειδική παραγγελία για την Martha Graham Dance Company, καθώς και το έργο «Panorama» (1935) τη χορογραφία σήμα κατατεθέν της ομάδας, στην οποία θα συμμετάσχουν και σπουδαστές της δικής μας Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ).

Με βαθιά αγάπη για τη χώρα μας και τον πολιτισμό της, η κορυφαία Μάρθα Γκράχαμ γοητευόταν από τους ήρωες και τις ηρωίδες του ελληνικού δράματος και πρόβαλε μέσα από τη δουλειά της την ελληνική μυθολογία. Η Κλυταιμνήστρα, ο Αγαμέμνονας, ο Ιάσονας, η Μήδεια, η Πηνελόπη, ο Οδυσσέας και οι ιστορίες τους αποτέλεσαν πρωταρχικό πυρήνα μελέτης για το έργο της, αλλά και το βασικό υλικό μιας μεγάλης και σημαντικής καλλιτεχνικής περιόδου της εμβληματικής χορεύτριας, χορογράφου και δασκάλας χορού, που χαρακτηρίστηκε από την ελληνική θεματολογία.

Το 1926, λίγα μόλις χρόνια μετά την άφιξή της στη Νέα Υόρκη, η Μάρθα Γκράχαμ ιδρύει την Martha Graham Dance Company. Την ίδια στιγμή δημιουργεί και ένα κέντρο χορού, το Martha Graham Center of Contemporary Dance όπου θα στεγάσει την ομάδα, ενώ παράλληλα ξεκινά να λειτουργεί στον ίδιο χώρο και το Martha Graham School of Contemporary Dance, το οποίο εξακολουθεί έως σήμερα να θεωρείται η πιο ιστορική και διεθνώς καταξιωμένη σχολή χορού της Αμερικής.

Σε όλα τα χρόνια των δραστηριοτήτων της, η ομάδα έχει μεταφέρει το έργο της Γκράχαμ σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ παραστάσεις της έχουν ανέβει στους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού του πλανήτη. Αν και η ίδια η Μάρθα Γκράχαμ υπήρξε η πιο προβεβλημένη εκπρόσωπος της ομάδας, για την οποία χόρευε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, από τη Martha Graham Dance Company αναδείχτηκαν σπουδαίοι σύγχρονοι χορευτές και χορογράφοι όπως ο Μερς Κάνινγκχαμ, ο Πολ Τέιλορ, ο Μαρκ Μόρις, ο Έρικ Χόκινγκς.

Στις 181 χορογραφίες που η Γκράχαμ δημιούργησε για την ομάδα της συμμετείχαν κατά καιρούς διάσημες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, η Μαργκότ Φοντέιν, η Λάιζα Μινέλι, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η Μάγια Πλισέτσκαγια και η Κάθλιν Τέρνερ.

Σήμερα, η Martha Graham Dance Company διατηρώντας το ανήσυχο και ανατρεπτικό πνεύμα της μεγάλης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδος κοιτάζει σταθερά προς το μέλλον. Η Τζάνετ Αϊλμπερ, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας, στοχεύει στη διάδοση του έργου της Γκράχαμ στις νεότερες γενιές με την εφαρμογή νέων προγραμμάτων που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, χρήση μέσων νέας τεχνολογίας, συνεργασίες με άλλους φορείς πολιτισμού.

Μια από τις βασικές κατευθύνσεις της ομάδας είναι πλέον και η συνεργασία της με καταξιωμένους και νέους χορογράφους για τη δημιουργία της δικής τους χορογραφικής εκδοχής έργων της Γκράχαμ.

Η παράσταση στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον ανθρωπιστικό οργανισμό Lifeline Hellas και τα έσοδα από τα εισιτήρια θα διατεθούν για την υποστήριξη της μονάδας εντατικής θεραπείας νεογνών στα τοπικά περιφερειακά νοσοκομεία Κρήτης, Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων και Αλεξανδρούπολης. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα και την παρουσία των Πρίγκιπα Αλέξανδρου και Πριγκίπισσας Αικατερίνης της Σερβίας.

Θέατρο

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι τις 4 Αυγούστου, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής θα μας παρουσιάζουν μία μουσική παράσταση με τα ωραιότερα τραγούδια του διεθνούς και ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Ένα πρόγραμμα με μουσικές επιλογές του Πάνου Αμαραντίδη, που θα μας μεταφέρει από το Broadway και το West End στην Ιερά Οδό, με στάσεις στη Montmartre, τη Via Veneto και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας των καλοκαιρινών κηποθεάτρων.

O Πάνος Αμαραντίδης προσθέτει στον υπότιτλο τη φράση "όχι μόνο", αφήνοντας για έκπληξη και απενοχοποιώντας τις περαιτέρω επιλογές του.

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι και τις 4 Αυγούστου
Ώρα Έναρξης: 10.00 μ.μ.
Είσοδος: 10€

Χυτήριο - Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός (στάση μετρό: Κεραμεικός)

Θέατρο

Τον εξεγερμένο Σωκράτη του ποιητή Κώστα Βάρναλη, στο καυστικό, «άφθαρτο» κείμενό του η «Αληθινή απολογία του Σωκράτη», θα ερμηνεύσει ο Σταμάτης Κραουνάκης, σε μια παράσταση με αριστοφανικούς ρυθμούς (από τις 10-19 Ιουλίου, εκτός Κυριακής 13/7) στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Ένκε Φεζολλάρι, τη συμμετοχή των παιδιών της Σπείρα-Σπείρα και την υποστήριξη των μουσικών συνθέσεων του Άρη Βλάχου, ο Κραουνάκης θα αναμετρηθεί με έναν ρόλο απαιτητικό αλλά συνάμα ταιριαστό με το σκηνικό του εκτόπισμα και την ψυχική του διάθεση-αφού φαίνεται να κρυφο-βράζει-όπως όλοι μας…

Πότε διαβάσατε την «Αληθινή απολογία του Σωκράτη» και πώς προέκυψε η επιλογή του κειμένου;Μικρός στο γυμνάσιο...και το καλοκαίρι του 2011 πάλι, είδα στο Ηράκλειο, ένα αυγουστιάτικο βράδυ, ότι παίζω τον Σωκράτη.

Μπήκα στο ίντερνετ, διάβασα πάλι το πρώτο κεφάλαιο και είπα θα το κάνω.Ποιο στοιχείο της σκηνοθετικής αντίληψης του Ένκε Φεζολλάρι σε αυτή την παράσταση ερέθισε τη δημιουργικότητά σας;Η λαϊκότητα του.

Έχει συνείδηση του λαϊκού θεάτρου, ξέρει το δρόμο,τη γειτονιά,μ’ έριξε στα βαθειά, μ’ ελευθέρωσε και εγώ του έδινα. Πάντα έχω ανάγκη κάποιος να μου πει ένα όχι...μην το κάνεις αυτό. Ήταν καλός σύμβουλος σ’ αυτό ο Ένκε.

Επίσης έστησε πολύ ωραία τα παιδιά, σαν χορό μαθητών, κατηγόρων, φίλων του φιλοσόφου. Ταιριάξαμε... Ο Σωκράτης του Βάρναλη  διαφέρει από την εικόνα του Πλατωνικού Σωκράτη;Ε, ναι. Αυτός εδώ είναι πολύ παλιόπαιδο,μέγας κοροϊδευτής, έτσι αυτοαποκαλείται και πολύ ερωτιάρης και βαθιά τραγικός- εννοείται...Τον πήρα εύκολα αγκαλιά.

Τον αγάπησα πολύ, τον ξέρω από χρόνια. Μεγάλο κείμενο. Μνημείο.Ίσως το σημαντικότερο της δημοτικής.Το κείμενο του Βάρναλη αποτελεί ένα ερέθισμα για να στοχαστούμε πάνω στις ρωγμές της δημοκρατίας;Μόνο; Νόμοι, λαός,δομές,μηχανισμοί,ψέμα,διαφθορά...όλα θίγονται σαν να γράφτηκε χτες.Κατά τη γνώμη σας, υπάρχει σήμερα δημοκρατία;Όπως το λέει κι ο Βάρναλης «μασκαρεμένη τυραννία».Αν εξαπολύατε το δικό σας «κατηγορώ», όπως ο Σωκράτης, ποιοι θα ήταν πρώτοι στη λίστα;Αν αρχίσει αυτή η επιθετική ονομαστική λίστα θα πιω τα κώνεια.

Μού είναι αρκετή η λάσπη, εξάλλου το κείμενο του φανερώνει τους αείποτε. Δεν υπάρχει λόγος να τους ονομάσουμε, είναι πασιφανείς. Δεν είναι; Περιγράφονται όλοι, λείπουν τα ονόματα μόνο. Το διαδραστικό στοιχείο, η έντονη σχέση με τον θεατή που χαρακτηρίζει αρκετές εμφανίσεις σας, στη νέα σας παράσταση τι μορφή παίρνει;Εδώ η παράσταση είναι στημένη αριστοφανικά, το κείμενο είναι αδυσώπητο και ξεκάθαρο. Δε σηκώνει και πολλά. Παρ’ όλα αυτά βρήκαμε κάποια σημεία που συνομιλώ με τους κατηγόρους- μια και το κοινό, είναι υποτίθεται οι κατήγοροι

.Η Σπείρα-Σπείρα θεωρείται δικό σας δημιούργημα. Ποιο είναι το όνειρό σας για τους νέους καλλιτέχνες που τη στελεχώνουν;Να μεγαλώνουμε, δοκιμαζόμενοι όλοι σε όλο και πιο δύσκολα. Αυτό κάναμε πάντα...Και δεν είναι δικό μου, είναι δικό μας δημιούργημα, εγώ απλά αποφάσισα να τους παραδοθώ εσαεί. Πώς συμμετέχουν τα παιδιά της Σπείρας στο «διάλογο» που ανοίγει ο Σωκράτης επί σκηνής;

Δεν είναι εύκολο να το περιγράψω...θα πρέπει να το δείτε

.Με ποιο τρόπο αποκτούν «φωνή» και οι μελλοντικές γενιές στην παράσταση;Υπάρχει ολόκληρο χωρίο, μελοποιημένο άλλωστε άριστα από τον συνθέτη Άρη Βλάχο… «οι μελλούμενες πολιτείες θα ξέρουν καλύτερα τη δουλειά τους: άμβωνας, θρανίο, εφημερίδα και κλομπ».Ο Σωκράτης του Βάρναλη θεωρεί αθώο το λαό;Καθόλου, τού σούρνει τα εξ αμάξης, αλλά με τρυφερότητα και βαθύτατο πόνο

.Η λαϊκοπόπ γκλαμουριά σε τι παραχώρησε τη θέση της, τώρα, στην περίοδο της κρίσης;Στην αναισθησία. Κατέβηκαν τα βρακιά, πώς να το πω... Πανικός στο ίσωμα. Απ’την άλλη, φάνηκαν και οι δυνατές σχέσεις, ύψωσαν ανάστημα δυνατό...

Πώς αντιστέκεστε στη σκοτεινιά που μας περικυκλώνει;

Με φως αντλούμενο από το τοπίο μας κι από την αισιόδοξη φύση μου. Βοηθούν κι οι αγγέλοι.Θυμάστε κάποια φράση-φυλαχτό του Μάνου Χατζιδάκι

;Διάλεξε εσύ το κοινό σου….

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι.

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, πιάνο: Άρης Βλάχος. Σύμβουλος δραματουργίας: Ναταλί Μινιώτη. Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Κανελλοπούλου. Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Ένκε Φεζολλάρι, Σταμάτης Κραουνάκης. Ήχος: Δημήτρης Μουρλάς. Φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι. Χειρισμός φωτισμών: Δημήτρης Στίγκας. Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης.Σωκράτης: Σταμάτης Κραουνάκης.

 Σπείρα-Σπείρα: μαθητές και κατήγοροι: Αθηνά Αφαλίδου, Χρήστος Γεροντίδης , Αναστασία Έδεν, Τζέρομ Καλούτα, Σάκης Καραθανάσης , Χρήστος Μουστάκας, Κώστας Μπουγιώτης , Ελευθερία Σικινιώτη, Γιώργος Στιβανάκης

.Πληροφορίες: «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» από τις 10 -19 Ιουλίου-εκτός Κυριακής 13 Ιουλίου- στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Αίθουσα: Θέατρο (η αίθουσα κλιματίζεται).

Διάρκεια: 80’.  

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ κανονικό,  12 ευρώ μειωμένο.

Μάνια Στάικου

http://www.clickatlife.gr

Θέατρο

"Η γιαγιά μου η Ευτυχία" είναι πάντα νέα. Η παράσταση- θρίαμβος κάνει τουρ στην Ελλάδα.Η ιστορία της έγινε βιβλίο από την εγγονή της Ρέα Μανέλη ("Η γιαγιά μου η Ευτυχία", εκδ. Άγκυρα), που με την σειρά του, έγινε το υλικό μιας έξοχης θεατρικής αφήγησης – ένας μονόλογος, με τον ίδιο τίτλο, που υπογράφει και σκηνοθετεί ο Πέτρος Ζούλιας. Πρωταγωνιστεί, η Νένα Μεντή.

Αν έχεις τραγουδήσει έστω και μια φορά, το "Είμαι αητός χωρίς φτερά", τότε την ξέρεις. Η Ευτυχία το ΄γραψε. Το ίδιο και το "Όνειρο απατηλό", τη "Φαντασία", τα "Ηλιοβασιλέματα", το "Όλα είναι ένα ψέμα", "Πήρα απ΄τη νιότη χρώματα", "Πάρε το δάκρυ μου", "Στο τραπέζι που τα πίνω", "Τα καβουράκια", "Πετραδάκι πετραδάκι", "Τι έχει και κλαίει το παιδί", "Περασμένες μου αγάπες". Κι άλλα, κι άλλα.

Tην πρώτη φορά την είδα το 2007 στο θέατρο Βασιλάκου, τη δεύτερη πριν από κανά δυό σεζόν, στο "Χώρα", στην Κυψέλη. Και μετά πάλι πρόσφατα, μια Πέμπτη, με καύσωνα και άπνοια, σε έναν κηπάκο, στη Βιβλιοθήκη της Αγίας Παρασκευής, όρθια, πίσω από μια ελιά. Ο κόσμος "ξεχείλιζε" σε καρέκλες, σκαμπό, πεζουλάκια και παρτέρια, κρεμόταν από διπλανά παράθυρα, έκλεινε απέξω το πεζοδρόμιο. Το επόμενο βράδυ, 2.000 άνθρωποι την αποθέωναν όρθιοι στο Βύρωνα, στο Θέατρο Βράχων – μερικοί απ’αυτούς έχουν δει την παράσταση τρεις, πέντε, επτά φορές.

Πώς γίνεται αυτό;

Γίνεται, όταν η ιστορία μιας γυναίκας συναντά την ιστορία μιας χώρας, γίνεται όταν η Ευτυχία από το Αϊδίνι στέκεται όρθια πάνω στις στάχτες της εθνικής τραγωδίας, μπαινοβγαίνει στα παρασκήνια των μπουλουκιών και της αθηναϊκής επιθεώρησης, στριμώχνεται σε καταγώγια με ρεμπέτες, σε καφενεία, μπουάτ και λαϊκά κέντρα...
Γίνεται όταν – χάρη σε ένα κείμενο γραμμένο με μαεστρία και σκηνοθετημένο με απλότητα και μέτρο - η Νένα συναντά την Ευτυχία.

Κι όταν μαζί, οι δυό τους ανεβάζουν στη σκηνή τον Τσιτσάνη, τον Χιώτη, την Κοτοπούλη, μάνες, γιαγιάδες, καράβια, χώρες, την Μικρασία που χάνεται στο βάθος, καημούς, μεράκια, έρωτες, πάθη, θανάτους, ναυάγια - τόσο ζωντανά, ώστε τελειώνοντας o μονόλογος, έχεις την εντύπωση πως τώρα δα παρέλασε από μπροστά σου θίασος ολόκληρος. Γίνεται, κυρίως, όταν βλέπεις την Νένα Μεντή - αυτό το "τέρας" ταλέντου – σε μια performance που είναι ξεκάθαρα ο ρόλος της ζωής της.

Δύο ώρες να μιλάει, να κλαίει, να γελάει, να πάσχει, να "καμώνεται", να ουρλιάζει, να σκίζει τις σάρκες της, να μετράει πληγές, να αφήνεται να την καταπιεί αυτή η υπερμεγέθης περσόνα της ρεμπέτισσας του λαϊκού τραγουδιού, να "υποκρίνεται" ολόκληρη και να δονείται - τόσο που πια, προς το τέλος, δεν ξέρεις ποια ή τι χειροκροτάει ο κόσμος: την Νένα ή την Ευτυχία;
Αλλά δεν έχει σημασία, γιατί δεν τις ξεχωρίζεις – τι τεράστια τιμή αυτή για μια ηθοποιό! Αλλά και τι προνόμιο να είσαι θεατής της. Για μία, για δύο ή τρεις φορές. Ακόμα και όρθια, πίσω από μια ελιά…

ΙΝFO

Πρόγραμμα περιοδείας:

2-3 Ιουλίου Βόλος, Ανοιχτό Δημοτικό Θέατρο "Μελίνα Μερκούρη"

6 Ιουλίου Χαλάνδρι, Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς

7 Ιουλίου, Παπάγου, Κηποθέατρο

25-29 Αυγούστου, Θεσ/νίκη, Θέατρο Κήπου

1 Σεπτεμβρίου Γαλάτσι, Άλσος Βεϊκου

17 -19 Σεπτεμβρίου Χανιά, Πολυχώρος Μega Place

20 - 22 Σεπτεμβρίου Ηράκλειο, Κινηματοθέατρο ΑΣΤΟΡΙΑ-CYTA

26 - 28 Σεπτεμβρίου, Πάτρα, Θέατρο "Πάνθεον"

 

Θέατρο

Λόγω της οικονομικής κρίσης και μετά από απαίτηση πολλών θεατών για οικονομικότερη μετάβαση προς το Αρχαίο Θεάτρου της Επιδαύρου, το Φεστιβάλ Αθηνών-Επιδαύρου συνεργάζεται για πρώτη φορά φέτος με τα ΚΤΕΛ Αργολίδας για τις εξής παραγωγές:

«Ελένη» του Ευριπίδη (5/7 ),

«Προμηθέας Δεσμώτης» του Αισχύλου (12/7 ),

«Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή (18&19/7 ),

«Βάκχες» του Ευριπίδη (8&9/8 )

Αγοράζοντας το εισιτήριό σας για μια από τις προαναφερθείσες παραγωγές του φεστιβάλ, μπορείτε να τύχετε έκπτωσης 45% για τη μετάβασή σας στο θέατρο και την επιστροφή σας στην Αθήνα με το ΚΤΕΛ Αργολίδας, δηλαδή να πληρώσετε 10€ αντί για 19€.

Προσοχή: η έκπτωση ισχύει μόνο για αναχώρηση από Αθήνα και για κανονικά εισιτήρια (όχι για προσκλήσεις και ομαδικές κρατήσεις ). Οι ενδιαφερόμενοι παρακαλούνται να συμπληρώσουν την παρακάτω φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος:
http://www.greekfestival.gr/gr/article115-metakiniseis-epidavroy.htm

Επίσης, ας σημειωθεί πως για πρώτη φορά φέτος ικανοποιείται ένα ακόμη χρόνιο αίτημα που αφορά τους ξένους επισκέπτες της περιοχής: στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου θα υπάρχουν αγγλικοί υπέρτιτλοι για όλες τις προαναφερθείσες παραγωγές.

Θέατρο

Μετά από 3 σεζόν μεγάλης επιτυχίας, όπου και αν παρουσιάστηκε, η σπαρταριστή κωμωδία των Γ. Βάλαρη και Σ. Παπαδόπουλου «Σ’ αγαπάω αλλά…» μετατρέπεται στο «ΔΙΑΖΥΓΙΟ»,  συνεχίζοντας την ξέφρενη πορεία του αυτό το καλοκαίρι!

Σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη και με ένα πολύ δυνατό καστ πρωταγωνιστών (Δήμητρα Ματσούκα, Μαρία Σολωμού, Ιωσήφ Μαρινάκης, Τόνυ Δημητρίου), το «ΔΙΑΖΥΓΙΟ» καταπιάνεται  με ένα θέμα επίκαιρο, ανθρώπινο και οικείο: τον γάμο σε εποχή κρίσης, τα προβλήματά του, τις χαρές , τις λύπες, τη ρουτίνα… αλλά και το διαζύγιο!

Μία διαδραστική «ζευγαρο-κωμωδία» με έντονες κωμικές καταστάσεις, συγκίνηση, τρυφερότητα και  πολλές  ανατροπές που θα σας κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον μέχρι και το τελευταίο λεπτό ! 

Η Υπόθεση
Ο Φώτης (Τόνυ Δημητρίου) είναι αστυνομικός, στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος. Η γυναίκα του, η Κική (Δήμητρα Ματσούκα)-πωλήτρια σε πολυκατάστημα- θέλει εδώ και χρόνια να κάνουν ένα παιδί. Η κουμπάρα τους, η Nίνα (Μαρία Σολωμού), δικηγόρος, είναι παντρεμένη με τον Μάνο (Ιωσήφ Μαρινάκη), επίσης πλούσιο δικηγόρο και φίλο των παιδιών από νεαρή ηλικία. Τέσσερις φίλοι, δύο ζευγάρια και μία ανατρεπτική, σπαρταριστή περιπέτεια με πολλά ερωτηματικά, όπως:

Μπορεί  μία  «τρίχα» να φτάσει στο χωρισμό ένα  ζευγάρι, μετά από 18 ολόκληρα χρόνια γάμου; Μια «αντιπαροχή»  μπορεί να σπάσει μια  κουμπαριά…;

 Ένα «γιαπί»  στους Θρακομακεδόνες  μπορεί να φτάσει στα άκρα ένα φαινομενικά τέλειο ζευγάρι μεγαλοδικηγόρων;

Και - κυρίως - πώς μπλέκονται μέσα σε όλα αυτά- ένα πανίσχυρο απορρυπαντικό,   ένα μωρό απ ‘την  Κίνα, o Παναθηναϊκός και μία Μις Μάρτιος στον μπιντέ;

Πόσο  αγαπάμε στον άλλο την δύναμη ή τις αδυναμίες του; Πόσο συχνά του το λέμε; Υπάρχει έρωτας μετά το γάμο;

Σεξ μετά το γάμο;

Σχέσεις  μέσα στην οικονομική κρίση στην Ελλάδα του σήμερα;  
Όλα αυτά… στο «ΔΙΑΖΥΓΙΟ»: μία υπέροχη κωμωδία που θα σας χαρίσει μοναδικές στιγμές συγκίνησης και άφθονο γέλιο!

 
Πρωταγωνιστούνn (με σειρά εμφάνισης) :
Δήμητρα Ματσούκα
Μαρία Σολωμού                             
Ιωσήφ Μαρινάκης
Τόνυ Δημητρίου
 
Διάρκεια: 100 λεπτά (με διάλειμμα)

Τιμή Εισιτηρίου: 15 €

Προπώληση Εισιτηρίων: livetickets.gr – Public – Ταμεία Θεάτρου
Οργάνωση Παραγωγής: Χαρά Μαγαλιού
 
Πρόγραμμα Περιοδείας
 
Κυριακή, 6 Ιουλίου:                             Σαλαμίνα
Δευτέρα, 7 Ιουλίου:                             Ραφήνα
Τρίτη, 8 Ιουλίου:                                  Χαλκίδα
Πέμπτη, 10 Ιουλίου:                            Σκιάθος
Τρίτη, 15 Ιουλίου:                                Ζάκυνθος
Κυριακή, 20 Ιουλίου:                          Σαντορίνη
Πέμπτη, 24 Ιουλίου:                            Κιλκίς
Σάββατο, 2 Αυγούστου:                      Ξάνθη
Κυριακή, 3 Αυγούστου:                      Αλεξανδρούπολη
Δευτέρα, 4 Αυγούστου:                      Ορεστιάδα
Τρίτη, 5 Αυγούστου:                           Κομοτηνή
Σάββατο, 16 Αυγούστου:                   Μουδανιά
Κυριακή, 17 Αυγούστου:                    Κατερίνη
Δευτέρα, 18 Αυγούστου:                    Έδεσσα
Τετάρτη, 20 Αυγούστου:                    Λιβαδειά
Παρασκευή, 22 Αυγούστου:              Στυλίδα
Κυριακή, 24 Αυγούστου:                    Κως
Δευτέρα, 25 Αυγούστου:                    Ρόδος
Τετάρτη, 27 Αυγούστου:                    Σητεία
Πέμπτη, 28 Αυγούστου:                     Ηράκλειο
Παρασκευή, 29 Αυγούστου:              Χανιά
Σάββατο, 30 Αυγούστου:                   Ρέθυμνο
Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου:                  Λάρισα
Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου:                         Ιωάννινα
Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου:                    Πρέβεζα
Πέμπτη, 4 Σεπτεμβρίου:                     Άρτα
Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου;                         Βόλος
Τετάρτη, 10 & Πέμπτη,11 Σεπτεμβρίου: Θεσσαλονίκη

Θέατρο

Ηθοποιοί και σκηνοθέτες, διαφορετικών καταβολών, με διακριτή όμως καλλιτεχνική ταυτότητα, ενώνουν τις δυνάμεις τους στην παράσταση «Φιλοκτήτης». Ανάμεσά τους και ο Αιμίλιος Χειλάκης, ο οποίος μας μιλάει για τη συνεργασία του με τους Μιχαήλ Μαρμαρινό, Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη και Κώστα Φιλίππογλου.

Ο Αιμίλιος Χειλάκης υποδύεται τον Νεοπτόλεμο στην παράσταση «Φιλοκτήτης» που σκηνοθετεί ο Κώστας Φιλίππογλου.
Ο Κώστας Φιλίππογλου, ενορχηστρώνει σκηνοθετικά τη φιλόδοξη αυτή συμπαραγωγή της εταιρείας Artvities και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Πάτρας που θα παρουσιαστεί και στο Αρχαίο

Θέατρο της Επιδαύρου στις 18 και 19 Ιουλίου.
Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων (λόγω των καλλιτεχνικών υποχρεώσεων του Μιχαήλ Μαρμαρινού στο εξωτερικό) ο «Φιλοκτήτης» θα ταξιδέψει και σε ορισμένα θεατρικά φεστιβάλ ανά την Ελλάδα. Στην τραγωδία του Σοφοκλή, ο Οδυσσέας και ο Νεοπτόλεμος πηγαίνουν στη Λήμνο για να αποσπάσουν με δόλο το τόξο του Ηρακλή που βρίσκεται στην κατοχή του τραυματισμένου Φιλοκτήτη και είναι απαραίτητο-σύμφωνα με ένα χρησμό-για την άλωση της Τροίας.

Ποια ιδιαιτερότητα παρουσιάζει ο «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή;
Μια από τις φράσεις του έργου που με συνταράσσει βρίσκεται στην αρχή του έργου: «όλα τα φέρνει ο χρόνος στον κόσμο των ανθρώπων», όπως την έχει μεταφράσει ο Μπλάνας. Είναι μια τραγωδία ηρώων και ανθρώπων, όχι των θεών. Ακόμη και ο «από μηχανής θεός» είναι ο Ηρακλής και όχι η Αθηνά ή ο Ποσειδώνας.
Είναι δηλαδή η ιστορία της πάλης του ηρωικού ανθρώπου με τον πολιτικό. Οι δύο μεγάλοι πόλοι του έργου είναι ο Οδυσσέας και ο Φιλοκτήτης. Παρόλο που ο Οδυσσέας εμφανίζεται για λίγο, η δράση του αποκαλύπτεται από το πώς άγεται και φέρεται ο Νεοπτόλεμος.
Έχουμε λοιπόν τη λεγόμενη «ρεάλ πολιτίκ» που αντιπροσωπεύει ο Οδυσσέας: να ειπωθούν δηλαδή ψέματα στον μεγάλο ήρωα, τον Φιλοκτήτη, για να αποσπαστεί με δόλο το τόξο του που είναι απαραίτητο για να πέσει η Τροία.
Και ποια είναι η θέση του Νεοπτόλεμου, τον οποίο ερμηνεύετε στην παράσταση;

Ο Νεοπτόλεμος, ο γιος του Αχιλλέα, το παιδί ενός μεγάλου ήρωα που φιλοδοξεί να συμπεριληφθεί και το ίδιο ανάμεσα στους μεγάλους ήρωες προσπαθεί να πείσει με την ηθική. Ο Οδυσσέας του λέει ότι ο Φιλοκτήτης δεν θα πειστεί με τα λόγια αλλά μόνο με ψέματα. Ο Φιλοκτήτης πείθεται με δόλο και λίγο πριν παραδοθεί το τόξο, η ηθική νικάει ξανά και ο Νεοπτόλεμος του ζητά συγνώμη και τού αποκαλύπτει ότι είπε ψέματα.
Αυτοί οι ήρωες λοιπόν οι οποίοι μάχονται ανάμεσα στην ηθική και την πολιτική, πραγματικά συντρίβονται μέσα από τις αρχές της τραγωδίας αλλά χωρίς αυτές να είναι παρούσες. Η ύβρις δηλαδή, έχει προϋπάρξει. Ο Φιλοκτήτητα είναι χτυπημένος από ένα φίδι, γιατί πλησίασε έναν ναό ακάλυπτος και ο φύλακας-φίδι τον χτύπησε στο πόδι. Η ύβρις του έχει διαπραχθεί πριν δέκα χρόνια. Ύβρις, κατά τον Νεοπτόλεμο είναι να πει ο ίδιος ψέματα.
Γι’ αυτό και αποκαλύπτει το ψέμα του και αναζητά τη λύση μέσω της λογικής. Όμως μέχρι τη στιγμή που θα εμφανιστεί ο Ηρακλής, τα πράγματα οδεύουν προς μια μη λύση…Ο Φιλοκτήτης δεν έχει καμία σχέση με τα υπόλοιπα μεγάλα έργα του Σοφοκλή, με τον Οιδίποδα ή την Αντιγόνη. Αυτό όμως είναι και το ωραίο: ο Φιλοκτήτης είναι η τραγωδία των ανθρώπων και όχι η τραγωδία των Θεών.
Είναι και η τραγωδία της εποχής μας;

Εντελώς κομφορμιστικά μπορείς να το πεις και αυτό, ότι δηλαδή ο ηρωικός άνθρωπος, ο Φιλοκτήτης προσπαθεί να πειστεί από τον πολιτικό άνθρωπο και την ανάγκη της πολιτικής για άμεσο αποτέλεσμα. Με την τέχνη δεν μπορούμε να κάνουμε άμεσες αναφορές, αλλά νομίζω ότι αν ειπωθεί και πάλι αυτή η ιστορία, αντιλαμβάνεσαι πάρα πολλά για το σήμερα.
Συνεργάζεστε με μια ομάδα καταξιωμένων ηθοποιών και σκηνοθετών-γιατί και ο Μιχαήλ Μαρμαρινός είναι ηθοποιός αλλά ταυτόχρονα και πολύ πετυχημένος σκηνοθέτης. Σκηνοθετικές δουλειές έχουν παρουσιάσει επίσης ο Κώστας Φιλίππογλου και ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης. Είναι μια ανάγκη που προκύπτει ίσως και λόγω της κρίσης να συνενώνονται γνωστοί καλλιτέχνες;

Κατά τη γνώμη μου αυτό έπρεπε να γινόταν πάντα. Οι στιγμές μας βρίσκουν, δεν τις βρίσκουμε, αρκεί να έχεις ανοιχτές τις κεραίες σου. Λες για παράδειγμα, να μια στιγμή που μπορεί να κληθεί ένας θεατράνθρωπος, όπως είναι ο Μιχαήλ Μαρμαρινός, να είναι απλά ηθοποιός σε μια παράσταση.

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Μιχαήλ Μαρμαρινός.
Ήθελα να συνεργαστώ με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό εδώ και πολλά χρόνια και έτυχε να πραγματοποιηθεί τώρα αυτή η ευχή μου, καθώς βρέθηκε κοινός τόπος, προβληματισμός και χρόνος. Ο Μιχαήλ χωρίς να πρεσβεύει τον δάσκαλο, μόνο με την παρουσία του και τον τρόπο με τον οποίο κινείται στις πρόβες, συνιστά τεράστιο μάθημα. Είναι μεγάλη μας τιμή να τον έχουμε μαζί μας στον «Φιλοκτήτη», να συνομιλούμε με έναν διεθνή καλλιτέχνη.Ο Μιχαήλ είναι βαθιά πολιτικός, δεν είναι ένας σκηνοθέτης που απλά ανεβάζει παραστάσεις, μας το έχει αποδείξει με τις δουλειές του. Από τις προηγούμενες παραστάσεις του νομίζω ότι ο «Εθνικός Ύμνος» όρισε καινούργια αισθητική στο θέατρο.
Σε μια ιδιαίτερη αισθητική εντάσσεται και ο Κώστας Φιλίππογλου, του οποίου τα δείγματα δουλειάς ήταν αρκετά για να μας φέρουν σε επαφή και να σκεφτούμε μήπως θα μπορούσαμε να κάνουμε κάτι πάνω σε κείμενα μεγάλα, όπως είναι αυτό του Σοφοκλή, σε ανοιχτούς χώρους. Ο Κώστας Φιλίππογλου,με την ευρωπαϊκή του θητεία, την παιδεία που έχει από τον Πίτερ Μπρουκ και την Αριάν Μνουσκίν, λατρεύει να δοκιμάζει νέα πράγματα.
Η φιλική σχέση μας με τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη είναι γνωστή, είχαμε κάνει τον «Οιδίποδα», πριν δύο χρόνια, που είχε ανέβει και στην Επίδαυρο. Καθένας από τους βασικούς συντελεστές μπορεί να έχει κάνει διαφορετικά πράγματα κατά καιρούς, αλλά έχουμε κοινή αισθητική αντίληψη και μία βασική αρχή: το αποτέλεσμα είναι πολύ σημαντικότερο από εμάς τους ίδιους.

Πώς λειτουργεί η μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα;
Η μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα είναι μεγάλο εργαλείο. Στο προεισαγωγικό του σημείωμα αναφέρει ότι διαβάζοντας αυτό το έργο, μπορείς να αντιληφθείς, το πότε γράφτηκε, σε ποια ηλικία το έγραψε ο Σοφοκλής και ποια ήταν η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα. Με έναν περίεργο τρόπο όλοι οι ήρωες του Τρωικού πολέμου στην αρχαία ελληνική τραγωδία της Αθηναϊκής Δημοκρατίας παρουσιάζονται με αρνητικό τρόπο κι αυτό δεν είναι τυχαίο.

Σε ποια λοιπόν πολιτική συγκυρία γράφεται ο «Φιλοκτήτης»;
Η Αθηναϊκή Δημοκρατία δεν γνωρίζει πλέον ποια είναι τα κελεύσματά της. Πρέπει να πάει στη Μήλο και καταστρέψει τους κατοίκους της ή να ξανακοιτάξει τα του οίκου της και να δει πώς ο πολιτικός λόγος είναι πλέον σημαντικότερος από την ουσία των πραγμάτων; Οι σοφιστές είχαν καταλήξει να είναι δυνατότεροι από τους σοφούς. Ο λόγος είχε αποκτήσει τέτοια στρεβλότητα που μπορούσες να αποδείξεις ότι το άδικο είναι δίκαιο. Και ο Αριστοφάνης το είχε περιγράψει με αστείο τρόπο στους «Βατράχους» και τις «Νεφέλες».


Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης και Δημήτρης Κουρούμπαλης.
Στην Επίδαυρο το ζητούμενο είναι να καταθέσει κανείς και μια νέα πρόταση για την απόδοση και την ερμηνεία του αρχαίου δράματος. Ποιο νέο τρόπο πρεσβεύει η παράσταση «Φιλοκτήτης»;
Όσοι πηγαίνουν στην Επίδαυρο για να κάνουν κάτι καινούργιο, νομίζω ότι έχουν ήδη ηττηθεί. Το καινούργιο έχει ουσία αλλά συνήθως παρουσιάζεται ως ιδέα. Όμως οι ιδέες λειτουργούν, όταν επαληθεύονται επί σκηνής. Η ιερότητα της Επιδαύρου έγκειται ότι σε αυτόν το χώρο, έχουν ονειρευτεί και έχουν ακούσει υπέροχα λόγια χιλιάδες άνθρωποι.
Η Επίδαυρος δεν είναι ωστόσο εκκλησιαστικός τόπος, όπου ο Επιτάφιος θα πρέπει να βγει με έναν συγκεκριμένο τρόπο. Είναι ένα από τα ωραιότερα θέατρα του κόσμου και για να κάνεις εκεί μια παράσταση πρέπει να γνωρίζεις τους κανόνες της. Όταν λοιπόν πηγαίνεις να κάνεις μια παράσταση στην Επίδαυρο, έχεις διαπράξει ήδη το πρώτο λάθος.
Εμείς κάνουμε μια δουλειά που θα περιοδεύσει στην Ελλάδα για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων και θα καταλήξουμε και στην Επίδαυρο. Αν μας «πιάσει» η ιερότητα της Επιδαύρου θα είναι σαν να περιμένουμε να ακούσουμε το μπράβο ή το αίσχος. Κινδυνεύεις να μπεις σε μια διαδικασία και να πεις τι να κάνω για να μην ακούσω αποδοκιμασίες ή τι να κάνω για να προκαλέσω. Δεν είναι αυτός ο τρόπος μας.

Ένα σχόλιο για το «θέατρο» της σύγχρονης πολιτικής σκηνής;
Η πολιτική πλέον είναι αυτοαναφορική, αυτό είναι το πρόβλημά της. Αν μιλήσουμε με παραστατικούς όρους, έχουμε χάσει τη βαθιά ουσία της πολιτικής που είναι η υπηρεσία του κράτους απέναντι στον πολίτη. Επειδή δεν έχουμε κοινωνικό κράτος και δεν είχαμε σχεδόν ποτέ, δεν μπορούμε λοιπόν να μιλάμε για πολιτική.
Η πολιτική έχει καταντήσει να είναι σαν όσα πρεσβεύει ο Οδυσσέας στον «Φιλοκτήτη»: πρέπει να γίνει αυτό, με κάθε τρόπο. Τα βαθύτερα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας αυτή τη στιγμή δεν λύνονται με τίποτα και βλέπουμε απλά ανθρώπους που προσπαθούν να αποδείξουν ο ένας στον άλλο, ότι αυτοί είναι οι καλύτεροι. Για τη θεατρική σκηνή της πολιτικής στην Ελλάδα, το μόνο που έχω να δηλώσω είναι ότι μας έχουν κλέψει τη δουλειά κακοί «συνάδελφοι».

Όταν ο πολιτικός φοράει τη μάσκα του κλόουν και βλέπεις πολιτικούς για γέλια και για κλάματα, να προσπαθούν να επιβιώσουν παρά τα λάθη τους- παράδειγμα ο Πάγκαλος και ο Λιάπης- αλλά και οποιοσδήποτε άλλος έχει πει φαιδρά πράγματα… Με έναν τρόπο, αυτογελοιοποιούνται στα μάτια του κόσμου σαν κακοί θεατρίνοι.
«Φιλοκτήτης»-πρόγραμμα περιοδείας:

Πρώτη παράσταση: Δευτέρα 30 Ιουνίου, 1 και 2 Ιουλίου στην Πάτρα. Θεσσαλονίκη: 4 Ιουλίου. Δίον 6 Ιουλίου. Καβάλα: 7 και 8 Ιουλίου. Κέρκυρα 9 Ιουλίου. Μεσσήνη: 11 Ιουλίου. Ίλιδα 12 Ιουλίου. Οινιάδες 13 Ιουλίου. Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: 18 και 19 Ιουλίου.
.
Πρωταγωνιστούν: Μιχαήλ Μαρμαρινός (Φιλοκτήτης), Αιμίλιος Χειλάκης (Νεοπτόλεμος), Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (Οδυσσέας, έμπορος). Χορός: Γιάννης Γιαννούλης, Τάσος Δημητρόπουλος, Κώστας Κορωναίος, Δημήτρης Κουρούμπαλης, Γιώργος Παπανδρέου, Κρις Ραντάνοφ, Γιώργος Ρουστέμης.

Πληροφορίες: «Φιλοκτήτης» στις 18 και 19 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, ,ώρα έναρξης 21:00. Τιμές εισιτηρίων (ανά ζώνη) 40 ευρώ, 35 ευρώ, 25 ευρώ (και 15 ευρώ φοιτητικό). Άνω διάζωμα: 15 ευρώ, 10 ευρώ (φοιτητικό), 5 ευρώ (με επίδειξη κάρτας ανεργίας)

Θέατρο

Το σαιξπηρικό έργο ανεβαίνει στο Αίθριο του Ελληνικού Κόσμου σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη.
Η διάσημη ερωτική κωμωδία του Σαίξπηρ «Το Ημέρωμα της Στρίγγλας» φοράει μαύρα γκοθ κοστούμια και μετατρέπεται σε μαύρη κωμωδία... Μέσα από την αιώνια πάλη των δύο φύλων, οι παρεξηγήσεις και οι μηχανορραφίες γίνονται το απαραίτητο συστατικό της ρομαντικής αυτής κωμωδίας, ενώ η σκηνοθετική μπαγκέτα της Φωτεινής Μπαξεβάνη την ‘ανοίγει’ στα όρια της φάρσας, ακολουθώντας τα μονοπάτια της παρωδίας και των ταινιών τρόμου.

Στο ρόλο της διάσημης «Στρίγγλας» η Κατερίνα Λέχου, ενώ συμπρωταγωνιστούν μεταξύ άλλων ο Τάσος Ιορδανίδης, η Σοφία Φαραζή και ο Αντίνοος Αλμπάνης. Οι μουσικές είναι του Θάνου Μικρούτσικου και οι στίχοι του Οδυσσέα Ιωάννου. Η παράσταση θα παίζεται από 19 Ιουνίου για όλο το καλοκαίρι στο Αίθριο του Ελληνικού Κόσμου. Συμμετέχουν: Άγγελος Μπούρας, Παναγιώτης Παναγόπουλος Ευθύμης Ζησάκης, Δημήτρης Διακοσάββας, Τερέζα Γριμάνη και Θοδωρής Κατσαφάδος.

Από 19 Ιουνίου 2014. Αίθριο του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος», Πειραιώς 254, Ταύρος. Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:00. Εισιτήρια: €18, €12 (φοιτητικό, ανέργων), €10 (ομαδικά, άνω των 20 ατόμων). Επιτρέπεται το κάπνισμα και το ποτό. 

http://www.briefingnews.gr

Θέατρο

H Ελεονώρα Ζουγανέλη ενσαρκώνει την Εντίθ Πιαφ.

Στο πρόσωπο της Ελεονώρας Ζουγανέλη βρήκε την Εντίθ Πιαφ του, ο σκηνοθέτης Πέτρος Ζούλιας που ετοιμάζει για την επόμενη θεατρική σεζόν και για λογαριασμό του Εθνικού Θεάτρου, ένα μιούζικαλ για την αξέχαστη Γαλλίδα τραγουδίστρια. Η παράσταση «Πιαφ» που θα παρουσιάστει στη σκηνή του Ρεξ θα βασίζεται στο ομότιτλο βιβλίο της βρετανίδας Παμ Γκεμς, πάνω στο οποίο βασίστηκε και η οσκάρικη ταινία του Ολιβιέ Νταάν «Ζωή σαν Τριαντάφυλλο».

Στην σκηνή, η Ελεονώρα Ζουγανέλη σαν άλλη Εντίθ Πιαφ θα τραγουδά στους κακόφημους δρόμους του Παρισιού της δεκαετίας του '30, μέχρι που ο Λουί Λεπλέ θα την ανακαλύψει και θα την κάνει μία από τις μεγαλύτερες σταρ της παγκόσμιας μουσικής σκηνής.

Η παράσταση αναμένεται να κάνει πρεμιέρα το 2015, τη χρονιά που συμπληρώνονται τα εκατό χρόνια από τη γέννηση της Εντίθ Πιάφ

http://www.artsandthecity.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin