Οκτωβρίου 19, 2018

Θέατρο

Δραματοποιημένη Νουβέλα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα Διαρκεια : 120 '
Σκηνοθ.:Λ. Κιτσοπούλου

Ερμηνεύουν:

Ν. Καραθάνος, Έμ. Κολιανδρή, Μ. Καλλιμάνη, Β. Βολιώτη, Χρ. Σαπουντζής.

Σκην.-κοστ.: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου. Μουσ.: Ν. Κυπουργός.
Η αντισυμβατική εκδοχή της Λένας Κιτσοπούλου πάνω στο κλασικό έργο σαρκάζει την υποκρισία και τα ταμπού.

Με τον Νίκο Καραθάνο στο ρόλο της Μάνας

Πού παίζεται
Πειραιώς 260(Χώρος Η΄)
On mapΠειραιώς 260,Ταύρος
Τηλ : 2109282900
Παραστάσεις : Mέχρι : 17/9/2014
Πληροφορίες : 15-17/9, 9 μ.μ.
Τιμη : € 20, 15, 10, 5. Προπώληση: εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς), Παπασωτηρίου, Ιανός, Public, www.greekfestival.gr, 2103272000.

Θέατρο

Κατερίνα Λέχου και Τάσος Ιορδανίδης..Ο Λεβάν Τσουλάτζε στην Ελλάδα. Ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες θεάτρου στην Ευρώπη,  έρχεται πρώτη φορά στη χώρα μας για λογαριασμό του θεάτρου Άνεσις.

Ο Γεωργιανός Λεβάν Τσουλάτζε θα σκηνοθετήσει το αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς ''Λεωφορείο ο Πόθος'' με την Κατερίνα Λέχου στο ρόλο της Μπλάνς Ντιμπουά και τον Τάσο Ιορδανίδη στο Ρόλο του Στάνλεϋ' Κοβάλσκι, αφού αποδέχθηκε την πρόσκληση που του έγινε από την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου. Οι πρόβες για το ανέβασμα της παράστασης «Λεωφορείο ο Πόθος» θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου.
Ο Τσουλάτζε θεωρείται ο αναμορφωτής του Γεωργιανού θεάτρου. Οι δουλειές του έχουν ''ταξιδέψει'' και ''ταξιδεύουν'' στην Ιταλία, το Ισραήλ, τη Ρωσία και τη Μεγάλη Βρετανία. Οι σκηνοθεσίες του αφορούν κατά κύριο λόγο έργα κλασσικού ρεπερτορίου και διακρίνονται για την εμπεριστατωμένα καινούρια καλλιτεχνική του άποψη.
Οι  διεθνείς διακρίσεις του πολλές. Το 2012 για το σαιξπηρικό ''Όπως σας αρέσει'' που παίχτηκε στο Globe theatre στο Λονδίνο, βραβεύτηκε με το Award of Excellence.


Χαρακτηριστικά η εφημερίδα ''Guardian'',  τη συγκεκριμένη παράσταση τη βαθμολόγησε με άριστα και έγραψε:
 ''Αν όλες οι θεατρικές παραστάσεις πλησίαζαν στα πλαίσια αυτού που είδαμε, τότε η δουλειά του κριτικού θα ήταν η πιο εύκολη και ευχάριστη στο κόσμο ''.
Στο τέλος του έργου ένα κατάμεστο θέατρο αποθέωσε όρθιο για δεκαπέντε λεπτά τους θαυμάσιους ηθοποιούς του Λεβάν Τσουλάτζε.(Κάποιοι από τους θεατές ήταν όρθιοι και χειροκροτούσαν πριν καν φτάσουμε στο τέλος....)

Η σκηνοθεσία του Τσουλάτζε είναι βαθιά Τσεχωφική, περιβαλλόμενη από απόλυτη ανθρωπιά.

Το πλέον συναρπαστικό είναι ότι τα σαιξπηρικά νοήματα έβγαιναν με πλήρη καθαρότητα. Ακόμα και η πιο μελαγχολική και δύστροπη καρδιά δεν είχε άλλη επιλογή από το να υποκλιθεί στη μπαγκέτα του Τσουλάτζε....'' 


ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ: Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι - Τηλ. 210-7707227

Θέατρο

«Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» είναι το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο όλων των εποχών μετά τη Βίβλο. Την ίδια σαρωτική επιτυχία έχει και το ομώνυμο θεατρικό έργο όποτε και όπου ανέβει στο θέατρο.

Στο παρελθόν η παράσταση παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε  γνωστή αθηναϊκή σκηνή σε μετάφραση Βάσιας Παναγοπούλου - Δημήτρη Μοθωναίου και έτσι επιλέχθηκε να παρουσιαστεί εκ νέου στο θέατρο Χυτήριο τη φετινή σεζόν 2014-15 σε νέα σκηνοθετική προσέγγιση και με καινούριο cast.
Βασισμένο στο πασίγνωστο ημερολόγιο της έφηβης Γερμανοεβραίας από τη Φρανκφούρτη, το έργο των Φράνσες Γκούντριχ και Αλμπερτ Χάκετ παραμένει ένα έργο διαχρονικό που συγκινεί το κοινό κάθε ηλικίας.  Η πρώτη του έκδοση πραγματοποιήθηκε το 1947 στην Ολλανδία και το 1952 στην Αμερική. Από τότε μεταφράστηκε σε παραπάνω από 67 γλώσσες και έχει πουλήσει περισσότερα από 31 εκατομμύρια αντίτυπα.

Το θεατρικό έργο είναι ένα έργο - ντοκουμέντο, μια καταγραφή του απάνθρωπου φυλετικού κατατρεγμού. Ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεη το 1955 και αποτέλεσε κορυφαία στιγμή στην καριέρα των συγγραφέων του που τιμήθηκαν με βραβεία Tony, Pulitzer και το βραβείο της Ενωσης Θεατρικών Κριτικών Νέας Υόρκης.

Οι παραστάσεις του σε όλον τον κόσμο ήταν πάντοτε ένα μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός με τεράστια εμπορική επιτυχία. Στην Ελλάδα γνώρισε μεγάλη επιτυχία το 1955 με τον Κώστα Μουσούρη και τη νεαρή τότε Αντιγόνη Βαλάκου και το 1994 με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και την Ελένη Κούρκουλα.

Το έργο απευθύνεται και στο μαθητικό – φοιτητικό κοινό, ενώ η διδασκαλία αποσπασμάτων στη λογοτεχνία του Γυμνασίου και η αναφορά στο πρόσωπο της Άννας Φρανκ στους μαθητές Λυκείου, αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς να έχουν ως προτεραιότητά τους την παρακολούθηση της συγκεκριμένης παράστασης.

Παράλληλα αποτελεί επιλογή κάθε οικογένειας που θέλει να παρακολουθήσει καλό θέατρο και ταυτόχρονα ένα έργο – σύμβολο. Το έργο είναι αδιαμφισβήτητα επίκαιρο και γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο στις μέρες μας δίνοντας μαθήματα ζωής.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο αθηναϊκό κοινό από τον Οκτωβρίου 2014 μέχρι και τον Απρίλιο του 2015 στο θέατρο Χυτήριο (πρωινά για σχολεία και βραδινές παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σαββατοκύριακο).


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοεν
Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου/ Δημήτρης Μοθωναίος
Σκηνικά/ Κουστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παραγωγή: Θέατρική Σκηνή Ανδρέας Βουτσινάς- Βάσια Παναγοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Oττό Φρανκ: Γιάννης Νταλιάνης
Ήντιθ Φρανκ: Κερασία Σαμαρά
Μάργκο Φρανκ: Μαρία Μοσχούρη
Μιπ Γκις: Μάρλεν Σαϊτη
Πήτερ Βαν Ντάαν: Δημήτρης Μαχαίρας
Πετρονέλα Βαν Ντάαν: Τζούλη Σούμα
Χέρμαν Βαν Ντάαν: Χάρης Σώζος
Κύριος Ντάσσελ: Σαράντος Γεωγλερής
Στο ρόλο της Άννα Φρανκ: η Σταυρούλα Μάκρα
 
Η Βάσια Παναγοπούλου και ο Αλέξανδρος Κοέν γράφουν για την Άννα Φρανκ
Με το βλέμμα στη νέα γενιά που παλεύει σε δύσκολες συγκυρίες και που η γνώση αποτελεί φωτεινό οδηγό, ανεβαίνει από τον Σεπτέμβριο και για τη χειμερινή θεατρική σεζόν 2014 - 2015 η ιστορία της Άννας Φρανκ στο Θέατρο Χυτήριο.

Με νέα προσέγγιση στις σελίδες του ημερολογίου που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά τον θάνατο του Όττο Φράνκ (πατέρα της Άννας).

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, παραμένει το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο μετά τη Βίβλο. Σήμερα που το αυγό του φιδιού έσκασε και δείχνει το αποτρόπαιο πρόσωπό του παντού, δεν αρκεί απλά να αναθεματίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ιστορία και τα εγκλήματα που διέπραξε ο ναζισμός ώστε η νέα γενιά να μάθει και οι μεγαλύτεροι να θυμηθούν τον αφανισμό όποιου υπήρξε «διαφορετικός». Η ιστορία της Άννας Φρανκ, είναι ένας ύμνος στη ζωή - κόντρα στο μαύρο. 
Βάσια Παναγοπούλου

Ένα από τα πιο συγκινητικά ντοκουμέντα των σκοτεινών χρόνων των διωγμών των Ναζί επιστρέφει στη σκηνή για να τοποθετήσει την ιστορία του παρελθόντος στις πραγματικές της διαστάσεις: το ξύπνημα της εφηβείας ενός κοριτσιού και παράλληλα η φρίκη του ναζισμού που βιομηχανοποίησε το θάνατο, επιβεβαιώνουν πως μονάχα οι ανιστόρητοι μπορεί να γοητεύονται από ολοκληρωτικές λογικές. Αυτή θα προσπαθήσει να είναι και η αισθητική κατεύθυνση της παράστασης αποφεύγοντας τον ανώδυνο δρόμο της ηθογραφίας.
Αλέξανδρος Κοέν

Θέατρο

Χαρισματικοί περφόρμερ από την Κίνα θα «καταλάβουν» το χώρο του Παλαιού Ελαιουργείου, για να παρουσιάσουν μια θεαματική αφήγηση που παντρεύει τη μουσική, το τραγούδι, την παντομίμα, τον χορό και τα ακροβατικά.

Πρόκειται για μια εξελιγμένη μορφή του παραδοσιακού κινεζικού θεάτρου, με φιγούρες που κόβουν την ανάσα και άψογο συντονισμό. Η βραδιά θα είναι αφιερωμένη στην αδελφοποίηση Ελευσίνας - Xicheng District of Beijing.

Πληροφορίες: Όπερα του Πεκίνου-Fenglei Bejing Opera Troupe, 10 Σεπτεμβρίου, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αισχυλείων.

Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ και 5 ευρώ το φοιτητικό.

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr,

Βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου (Στουρνάρη 35, Πολυτεχνείο, τtηλ.210 380982, Πανεπιστημίου 37 και Κοραή, τηλ.210 3253232),

Εμπορικό κέντρο «The Mall Athens», (Α. Παπανδρέου 35, Μαρούσι)

 Καταστήματα Seven Spots (Σε όλα τα παραρτήματα Ενδεικτικά:Πανόρμου 8, τΤηλ.210 6459897, Πατησίων 270, Τηλ: 210 2011284, Αχαρνών 335 Τηλ: 210 2116836,

Κεντρικά γραφεία Viva.gr Καποδιστρίου 2 και Λεωφόρος Κηφισίας, 15123 Μαρούσι, 2ος όροφος ακριβώς πάνω από το Super Market AB Βασιλόπουλος στα «Σίδερα Χαλανδρίου».

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση: 13855 και 211 7700 000.

Θέατρο

Η Sara Baras, ανήκει στις καλλιτέχνιδες που συνέβαλαν δυναμικά στην ανανέωση του παραδοσιακού flamenco.Η διάσημη ισπανίδα χορεύτρια και χορογράφος θα επισκεφθεί για πρώτη φορά τη χώρα μας, με ένα χορευτικό υπερθέαμα, που αντλεί τη θεματική του από την ελληνική μυθολογία, τη «Μedusa».

Θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την άρτια τεχνική της σε τρεις παραστάσεις: Στον υποβλητικό χώρο του Ηρωδείου, στις 15 Σεπτεμβρίου, η Sara Baras θα αφηγηθεί- με τον χορευτικό κώδικα του εκρηκτικού flamenco-την ιστορία της τρομαχτικής Μέδουσας.

H παράσταση της, με την υποστήριξη 40 έμπειρων συντελεστών, θα παρουσιαστεί επίσης στην Πάτρα, στις 13 Σεπτεμβρίου, στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 33ου Φεστιβάλ Πάτρας 2014 και μετά στη Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 17 Σεπτεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα θα είναι ο πρώτος σταθμός στην παγκόσμια περιοδεία της Sara Baras. Η «Medusa» αποτελεί συμπαραγωγή των Φεστιβάλ της Μέριδα και της Περαλάντα, δύο σημαντικών διοργανώσεων με αναφορές στην Ελληνική μυθολογία και Ιστορία.
Σύμφωνα με κριτική της El Pais: «η δημοφιλέστερη σταρ της Ισπανίας Sara Baras είναι αλάνθαστη σε κάθε της παράσταση. Διαθέτει λαμπρή κίνηση και επιδεξιότητα ποδιών και σαγηνευτική σκηνική παρουσία».

Σκηνοθεσία, λιμπρέτο, χορογραφία, σχεδιασμός φωτισμών: Sara Baras. Μουσική: Keko Baldomero. Σκηνογραφία: Ras Artesanos, κοστούμια:Tοrres and Cosano, Ras Artesanos, Sara Baras.

Ειδικοί συνεργάτες:audio machine-Juan Carlos Vellido.

Eρμηνεύουν οι : Maria Jesús García – Rosario Pedraja, Carmen Camacho – Cristina Aldón, Tamara Macías – Daniel Saltares, David Martín – Alejandro Rodríguez, Raul Fernández – Manuel Ramírez, Sara Baras, Jose Serrano. Keko Baldomero – Andrés Martínez: κιθάρα. Ivo Cortés: τσέλο. Antonio Suárez - Manuel Muñoz «Pájaro»: κρουστά.

Πληροφορίες: «Medusa»: Ballet flamenco Sara Baras στο Ηρώδειο, 15 Σεπτεμβρίου, ώρα έναρξης:21:00.

Τιμές εισιτηρίων (ανά διάζωμα): 60 ευρώ, 50 ευρώ, 40 ευρώ, διακεκριμένη ζώνη:75 ευρώ.

Άνω διάζωμα!25 ευρώ, Ε΄ζώνη: 15 ευρώ (φοιτητικά, ανέργων, πολυτέκνων, ΑΜΕΑ).

Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr, Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου) και στα καταστήματα Public, σε όλη την Ελλάδα

www.elvaevents.gr , τηλ. 210-7234567. 13 Σεπτεμβρίου Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών και 17 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Θέατρο

Με τον Γιάννη Φέρτη ως βασιλιά Δαρείο, τον Άκη Σακελλαρίου στο ρόλο της Άτοσσας και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο ως Αγγελιαφόρο θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα οι «Πέρσες» του Αισχύλου, η καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.

 Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά αντιπολεμικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, οι Πέρσες θρηνούν για τις ατελείωτες συμφορές και τις στρατιές των νεκρών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Πρόκειται για μια τραγωδία γεμάτη συναισθηματική ένταση και ταυτόχρονα μια άμεση ιστορική μαρτυρία, καθώς ο ίδιος ο ποιητής υπήρξε θεατής της ναυμαχίας.

Η παράσταση θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 15-16/8 θα κάνει στάση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Θέατρο

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933.

Η θεατρική προσαρμογή του Άρη Μπινιάρη στο (έξοχο ) μυθιστόρημα «Το Θείο Τραγί» Γιάννη Σκαρίμπα είναι «η ηλεκτρισμένη ερμηνεία ενός ‘αλήτικου’ αριστουργήματος, μπροστά σε ένα μικρόφωνο, συνοδεία ζωντανής μουσικής, σαν να πρόκειται για ροκ συναυλία», γράφαμε στην πρώτη παρουσίαση της παράστασης στο «Bios».

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933, ο οποίος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη για να γίνει σταβλάρχης στις υπηρεσίες της παλιάς του αγαπητικιάς κι έπειτα να την… οργώσει και να φύγει, αφήνοντας όμως πίσω το μόρτικο καρπό του στην κοιλιά της. Κάπως έτσι, το –εν πολλοίς αγνοημένο– «Θείο τραγί» ερμηνεύεται διονυσιακά και χοϊκά, σαν μια καταραμένη ροκ μπαλάντα.

Δείτε το, θα ανακαλύψετε ένα από τα πλέον παραγνωρισμένα αριστουργήματα του ελληνικού Μεσοπολέμου

(Πειραιώς 260, 25 και 26 Ιουλίου ).

Θέατρο

Η θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για 8η χρονιά. Είστε από τους λίγους που δεν έχουν γνωρίσει ακόμα τον «CAVEMAN» ή από αυτούς που δε χορταίνουν να τον βλέπουν και 2η και 3η και… 8η φορά;

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης παίρνει τη σκυτάλη του Caveman κι έρχεται από τον Οκτώβριο στο θέατρο CORONET να σας συστήσει τη δική του εκδοχή.
Ο μοναδικός σύγχρονος «άνθρωπος των σπηλαίων», το έργο του Rob Becker, έχει δημιουργήσει απανταχού φανατικούς θαυμαστές. Πριν μερικά χρόνια υπολογίζονταν στα 10.000.000. Σήμερα δεν μπορούν να υπολογιστούν, αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό και η Cavemanomania έχει κατακτήσει όλο τον κόσμο.

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης, ένας από τους πιο έμπειρους κωμικούς μας, είναι η εγγύηση για την επιτυχία και για τη νέα θεατρική περίοδο. Ο Caveman εξακολουθεί να κρατά την πρωτιά ως την μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Broadway, μια πρωτιά που την κατέκτησε και στη Αθήνα αλλά και σε κάθε πόλη που παίζεται. Τελικά, έχει αποδειχθεί ότι ο μοναδικός αντίπαλος του Caveman είναι ο ίδιος του ο εαυτός…

Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης
Στο ρόλο του Caveman ο Γιώργος Παρτσαλάκης

Θέατρο

Ο Γιάννης Μπέζος έχει κάνει σαφές ότι ό,τι επαναλαμβάνεται δεν τον αφορά. Πάντα θα κοντράρεται με το προβλέψιμο και το τετριμμένο. Ενώ φέτος, αποδεικνύει έμπρακτα ότι και η πολυπαγμοσύνη είναι στις αρμοδιότητες των ανήσυχων ανθρώπων. Τα "Παντρολογήματα" έχουν ήδη αγαπηθεί. Και συνεχίζουν..

 

Κύριε Μπέζο, μεταφράζετε, σκηνοθετείτε, πρωταγωνιστείτε. Προβλέψιμη η ερώτησή μου, αλλά θα 'θελα να μου περιγράψετε την εμπειρία σας.
Οταν περνούν τα χρόνια σου στη δουλειά αυτή, αποκτάς μια διάθεση για μια πιο συνολική αντιμετώπιση του αντιπάλου που ονομάζεται ''έργο''. Η εμπειρία μου ήταν αποκαλυπτική, διότι με κάνει να εργάζομαι πιο ελεύθερα και τολμηρά.

Τι σας οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου έργου;
Τα μεγάλα έργα δεν τα διαλέγεις. Σε διαλέγουν αυτά και σου ζητούν να τα συντροφέψεις.

Δεν είναι απελπιστικό να συμπεραίνουμε συνεχώς ότι " συνήθειες της εποχής εκείνης, απέχουν ελάχιστα από τις σημερινές. ";
Είναι δεδομένο οτι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Ο τρόπος ζωής αλλάζει και μας παρασύρει σε πλασματικές εικόνες των
ανθρώπων. Αν μας άλλαζε η Τέχνη, θα ήμασταν καλύτεροι, από την εποχή του Αισχύλου!!

Οι φίλοι του Γκόγκολ, ακόμη κι ο ίδιος, θεωρούσαν τα Παντρολογήματα και τους Παίχτες, απλές φάρσες. Μόνο ο κριτικός Μπελίνσκι διέκρινε την «καλλιτεχνική και πιστή αναπαράσταση των ηθών της μέσης κοινωνίας της Πετρούπολης».
Για να δεις πραγματικά τον πυρήνα του έργου σου, πρέπει να βρίσκεσαι σε μια απόσταση απ' αυτό. Όταν μεσολαβεί και η χρονική απόσταση, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι και άλλες αξίες που ενδεχομένως δεν είχες κατα νου! Ετσι είναι οι μεγάλοι καλλιτέχνες [Γκόγκολ].

Έχω την εντύπωση ότι με τους περισσότερους από τους φετινούς σας συνεργάτες (Χρ. Λούλη, Κ. Λυπηρίδου, Σ. Κεκέ κ.α) συνεργάζεστε πρώτη φορά.
Ναι, είναι η πρώτη φορά. Ελπίζω να μην είναι και η τελευταία!

Ο κόσμος που σας είδε στο Ηρώδειο, στις 27 & 28 Ιουνίου, ενθουσιάστηκε. Εσείς τι έχετε να πείτε για εκείνο το διήμερο;
Η αγωνία η δική μου, είναι πάντα για τον τρόπο επικοινωνίας της σκηνής με την πλατεία. Οταν επιτυγχάνεται, είμαι
ικανοποιημένος. Οταν δεν επιτυγχάνεται, το θέατρο είναι άνευ αντικρύσματος. Στην παράστασή μας η επικοινωνία με το κοινό ήταν κάτι παραπάνω απο έντονη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Θα περιοδεύετε μέχρι τον Σεπτέμβρη. Ποια είναι τα μεγάλα οφέλη της περιοδείας για τον ηθοποιό;
Οι δυσκολίες που μας κάνουν καλύτερους. Η αλλαγή των χώρων. Οι διαφορετικές πόλεις. Το ρίσκο! Κυρίως το τελευταίο. Χωρίς αυτό δεν έχει ενδιαφέρον η δουλειά μας!

Διάβασα κάπου ότι "Σκοπός της είναι να σώσεις την ψυχή σου ". Αν ήταν να διευρύνετε αυτήν την πρόταση, τι άλλο θα λέγατε για τον σκοπό της τέχνης;
Να ''ενοχλήσει'', να συγκινήσει, να ανησυχήσει, να κάνει παρέα. Κι αυτό το τελευταίο, δεν είναι ευκαταφρόνητο, ούτε εύκολο.

Τα σχέδια για τον χειμώνα που έρχεται; Έστω και αν ακόμη αργεί..
Θα παρουσιάσουμε στο Θέατρο Βρετάνια την κωμωδία των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου,'' Ενας Ηρωας με παντόφλες'' απο τις 10 Οκτωβρίου.

Πείτε μου κάτι αισιόδοξο. Κάτι μέσα απ' το έργο, ας πούμε...
Να μπορούσε κάποιος να ακούσει τα γέλια των θεατών. Τον τρόπο που γελούν. Σίγουρα θα γέμιζε αισιοδοξία. Ότι τίποτα δεν χάθηκε. Είμαστε εδώ.

Κωμωδία με γκροτέσκα στοιχεία τα Παντρολογήματα (1842), σατιρίζουν τα ήθη της μικροαστικής κοινωνίας στην τσαρική Ρωσία του 19ου αιώνα. Ο Γιάννης Μπέζος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, πλαισιωμένος από τους Ναταλία Τσαλίκη, Χρήστο Λούλη και άλλους ταλαντούχους ηθοποιούς.

Επόμενοι πέντε σταθμοί της περιοδείας:

14/7/2014 Καστοριά Θέατρο Βουνού
15/7/2014 Κοζάνη Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
16/7/2014 Γιάννενα Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου
17/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"
18/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"

onlytheater.gr

Θέατρο

Με την παράσταση «Celebrating the Greek Connection», που ;έχει σήμερα Σάββατο στο Ηρώδειο , υπό το φως της Πανσελήνου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ολοκληρώνεται η περιοδεία της διάσημης ομάδας χορού Martha Graham Dance Company στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη χορογραφία «Errand» (1947 & 2013) που βασίζεται στο μύθο του Θησέα, τη χορογραφία «Echo» (2014) του Έλληνα χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, μια ειδική παραγγελία για την Martha Graham Dance Company, καθώς και το έργο «Panorama» (1935) τη χορογραφία σήμα κατατεθέν της ομάδας, στην οποία θα συμμετάσχουν και σπουδαστές της δικής μας Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ).

Με βαθιά αγάπη για τη χώρα μας και τον πολιτισμό της, η κορυφαία Μάρθα Γκράχαμ γοητευόταν από τους ήρωες και τις ηρωίδες του ελληνικού δράματος και πρόβαλε μέσα από τη δουλειά της την ελληνική μυθολογία. Η Κλυταιμνήστρα, ο Αγαμέμνονας, ο Ιάσονας, η Μήδεια, η Πηνελόπη, ο Οδυσσέας και οι ιστορίες τους αποτέλεσαν πρωταρχικό πυρήνα μελέτης για το έργο της, αλλά και το βασικό υλικό μιας μεγάλης και σημαντικής καλλιτεχνικής περιόδου της εμβληματικής χορεύτριας, χορογράφου και δασκάλας χορού, που χαρακτηρίστηκε από την ελληνική θεματολογία.

Το 1926, λίγα μόλις χρόνια μετά την άφιξή της στη Νέα Υόρκη, η Μάρθα Γκράχαμ ιδρύει την Martha Graham Dance Company. Την ίδια στιγμή δημιουργεί και ένα κέντρο χορού, το Martha Graham Center of Contemporary Dance όπου θα στεγάσει την ομάδα, ενώ παράλληλα ξεκινά να λειτουργεί στον ίδιο χώρο και το Martha Graham School of Contemporary Dance, το οποίο εξακολουθεί έως σήμερα να θεωρείται η πιο ιστορική και διεθνώς καταξιωμένη σχολή χορού της Αμερικής.

Σε όλα τα χρόνια των δραστηριοτήτων της, η ομάδα έχει μεταφέρει το έργο της Γκράχαμ σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ παραστάσεις της έχουν ανέβει στους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού του πλανήτη. Αν και η ίδια η Μάρθα Γκράχαμ υπήρξε η πιο προβεβλημένη εκπρόσωπος της ομάδας, για την οποία χόρευε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, από τη Martha Graham Dance Company αναδείχτηκαν σπουδαίοι σύγχρονοι χορευτές και χορογράφοι όπως ο Μερς Κάνινγκχαμ, ο Πολ Τέιλορ, ο Μαρκ Μόρις, ο Έρικ Χόκινγκς.

Στις 181 χορογραφίες που η Γκράχαμ δημιούργησε για την ομάδα της συμμετείχαν κατά καιρούς διάσημες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, η Μαργκότ Φοντέιν, η Λάιζα Μινέλι, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η Μάγια Πλισέτσκαγια και η Κάθλιν Τέρνερ.

Σήμερα, η Martha Graham Dance Company διατηρώντας το ανήσυχο και ανατρεπτικό πνεύμα της μεγάλης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδος κοιτάζει σταθερά προς το μέλλον. Η Τζάνετ Αϊλμπερ, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας, στοχεύει στη διάδοση του έργου της Γκράχαμ στις νεότερες γενιές με την εφαρμογή νέων προγραμμάτων που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, χρήση μέσων νέας τεχνολογίας, συνεργασίες με άλλους φορείς πολιτισμού.

Μια από τις βασικές κατευθύνσεις της ομάδας είναι πλέον και η συνεργασία της με καταξιωμένους και νέους χορογράφους για τη δημιουργία της δικής τους χορογραφικής εκδοχής έργων της Γκράχαμ.

Η παράσταση στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον ανθρωπιστικό οργανισμό Lifeline Hellas και τα έσοδα από τα εισιτήρια θα διατεθούν για την υποστήριξη της μονάδας εντατικής θεραπείας νεογνών στα τοπικά περιφερειακά νοσοκομεία Κρήτης, Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων και Αλεξανδρούπολης. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα και την παρουσία των Πρίγκιπα Αλέξανδρου και Πριγκίπισσας Αικατερίνης της Σερβίας.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin