Νοεμβρίου 23, 2017

Θέατρο

Μετά από τέσσερα χρόνια ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και παρουσιάζει την παραγωγή «Πέρσες» του Αισχύλου.

Το έργο πραγματεύεται την οδύνη των Περσών, όταν πληροφορούνται για τη συντριπτική ήττα τους στη Σαλαμίνα.

Τους «Πέρσες» σκηνοθέτησε ο νεαρός και ταλαντούχος Άρης Μπινιάρης ενώ το ρόλο της Άτοσσας ερμηνεύει η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Σε πρωταγωνιστικό ρόλο ο Νίκος Ψαρράς.

Το έργο θα περιοδεύσει και στην κυπριακή και ελληνική επικράτεια.

Σύμφωνα με το monopoli.gr θα παρουσιαστούν στο Φεστιβάλ και τα ακόλουθα θεατρικά έργα:

Το Εθνικό Θέατρο παρουσιάζει φέτος δύο παραστάσεις, την τραγωδία του Ευριπίδη, «Άλκηστις» σε σκηνοθεσία Κατερίνας Ευαγγελάτου και την αριστοφανική «Ειρήνη», μια συνεργασία των Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη, Νίκου Κυπουργού και Τζίμη Πανούση.

Με την τραγωδία του Ευριπίδη «Μήδεια» επιστρέφει το Θέατρο Τέχνης. Το έργο σκηνοθέτησε η Μαριάννα Κάλμπαρη.

Την περσινή του μεγάλη επιτυχία, «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις θα παρουσιάσει το ΚΘΒΕ. Μόνη διανομή στο φετινό Φεστιβάλ, ο Γιάννης Στάνκογλου στο ρόλο του Ετεοκλή.

Τις «Βάκχες» του Ευριπίδη παρουσιάζει φέτος ο νεαρός σκηνοθέτης Έκτορας Λυγίζος με τον Αργύρη Πανταζάρα στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο Έκτορας Λυγίζος έκανε την εμφάνισή του στην ορχήστρα του αργολικού θεάτρου με τον «Προμηθέα Δεσμώτη», υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Γιώργου Λούκου.

Τέλος, με τον «Οιδίποδα επί Κολωνώ» του Σοφοκλή εμφανίζεται στο Φεστιβάλ, το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας. Το έργο σκηνοθέτησε ο Σταύρος Τσακίρης ενώ τον ομώνυμο ρόλο κρατά ο Κώστας Καζάκος.

 

Θέατρο

Η λευκή ΣΚΗΝΗ παρουσιάζει για πρώτη φορά το αδημοσίευτο έργο του σπουδαίου Δημήτρη Δημητριάδη «Ο Γύρος του κόμπου: Σικελική τραγωδία» στο θέατρο TempusVerum / Εν Αθήναις, σε σκηνοθεσία Γιώργου Δούλου, σε μια παράσταση αυστηρώς ακατάλληλη για ανηλίκους.


Ο ετοιμοθάνατος τύραννος της Σικελίας, Λορέντζο Λαλίνι, καλεί τον Αθηναίο φιλόσοφο Αρίσταρχο Ερμίδη, προκειμένου να λύσει τον «κόμπο» που ο ίδιος έχει δέσει: αφήνει ολόκληρη την περιουσία του στο νόθο γιο του. Οι δύο νόμιμοι γιοι του σχεδιάζουν να τον σκοτώσουν. Ο τύραννος δεν αλλάζει τη διαθήκη του. Μέσα από διαδοχικές συζητήσεις με όλα τα μέλη της οικογένειας, το νήμα περιπλέκεται και ο φιλόσοφος αντιλαμβάνεται πως τίποτε δεν είναι όπως παρουσιάζεται. Όταν γνωρίζει το νόθο γιο, όλα καταρρέουν κι από Σωτήρας μεταμορφώνεται σε Τέρας.

Πέρα και κάτω από την αστυνομική του διάσταση, το έργο στηρίζεται στην ολοκληρωμένη και αντισυμβατική ιδεολογία του Δημητριάδη. Έργο – μήτρα του δραματουργικού του σύμπαντος, όπου αποδομείται αριστοτεχνικά η πλατωνική φιλοσοφία. Με πρόδηλες αναφορές στο μύθο του Σπηλαίου, την Έβδομη επιστολή και τη σικελική εμπειρία του φιλοσόφου, με σπαράγματα πλατωνικών φράσεων και προσώπων, ο Δημητριάδης γκρεμίζει μεθοδικά τον πνευματικό του εχθρό, γιατί «πίστεψε ότι νίκησε τον Άνθρωπο μέσα του».


, περιστρεφόμενος γύρω από δίπολα (Αλήθεια – Ψεύδος, Σάρκα – Πνεύμα, Σκοτάδι – Φως, Καλό – Κακό, Θύμα – Θύτης, Φύση – Ηθική) και δημητριαδικές έννοιες (Έρωτας, Άνθρωπος, Θνητότητα, Εξουσία, Πόνος), καταλήγει στον πλήρη αφανισμό του Ανθρώπου.

Τη σύνθεση ενός τέτοιου θεατρικού οικοδομήματος επιχειρεί να αποδώσει σκηνικά, με πυκνή ατμόσφαιρα και ιδιαίτερη έμφαση στην ύφανση της (περι)πλοκής, η παράσταση της λευκήςΣΚΗΝΗΣ.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία, Σκηνικά, Κοστούμια: Γιώργος Δούλος
Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Δούλος – Νίνα Σκριβάνου
Δραματολόγος – Ηχητική δραματουργία: Νίνα Σκριβάνου
Κίνηση: Κορίνα Κόκκαλη
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Νίκος Πανταζάρας
Επικοινωνία: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Υπεύθυνη οργάνωσης παραγωγής: Νίνα Σκριβάνου
Εκτέλεση παραγωγής: Constantly Productions

Παίζουν: Μαρία Αποστολακέα, Αλκινόη Ζαχαρόγιωργα, Ηρώ Κισσανδράκη, Απόστολος Μαλεμπιτζής, Ιάσονας Νικητέας, Νικόλας Παπαευθυμίου, Γιάννης Σιαμσιάρης

Διάρκεια: 120’

Ημερομηνία:

Από: 24/04/2017 Εως: 23/05/2017
Δευ., Τρί. στις 21.00
Τοποθεσία:

Θέατρο TempusVerum / Εν Αθήναις, Ιάκχου 19, Γκάζι
Eισιτήρια:

Γενική είσοδος 12 ευρώ | Μειωμένο – Φοιτητικό 8 ευρώ | Ατέλειες 5 ευρώ
Προπώληση:

Viva.gr
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ.: 210 3425170

Θέατρο

Το Θέατρο της ΑΣΚΤ φιλοξενεί την παράσταση Κόσμοι από γάλα, μια σκηνική σύνθεση βασισμένη στον πίνακα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι “Ο Μυστικός Δείπνος” και σε κείμενα των Οκτάβιο Πας, Ροντρίγκο Γκαρσία, Ανν Σέξτον.


Επειδή το μωρό κυριαρχεί υπάρχει μια αυγή των ανθρώπων στον κόσμο. Επειδή το μωρό πλέει στο νερό και στο αίμα του υπάρχει μια κραυγή των ανθρώπων στον κόσμο. Επειδή το μωρό θηλάζει υπάρχει ένας λαός φτιαγμένος από γάλα… υπάρχουν πολλοί κόσμοι από γάλα στους οποίους μπορείς να περπατήσεις κάτω από το φεγγαρόφωτο.

Ανν Σέξτον

Ένας νέος μυστικός δείπνος στήνεται επί σκηνής. Καλεσμένοι αυτή τη φορά μια Μητέρα και τα τέσσερα παιδιά της. Ο παλιός κόσμος μοιάζει να καταρρέει και ένας καινούριος κόσμος πρέπει να δημιουργηθεί στην θέση του. Το νέο ευαγγέλιο θα προκύψει από ένα ξεχασμένο παλιό ημερολόγιο.

Μια παράσταση που στηρίζεται στις αρχές του σωματικού θεάτρου και διερευνά τα αιώνια ζητήματα του θεού, της προδοσίας, της αγάπης, του θανάτου και της αναζήτησης μιας βιώσιμης ευτυχίας.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Κατερίνα Κλειτσιώτη
Φωτισμοί: Γιάννης Βολέλης
Βίντεο- αφίσα: Γιώργος Ευθυμίου
Κοστούμια: Ντόνα Πλατανιώτου
Φωτογραφίες: Γιάννης Μισουρίδης

Παίζουν:
Πόλυ Ανδρεάδη
Κατερίνα Κλειτσιώτη
Μαγδαληνή Κρυσταλλινού
Βαγγέλης Ντίνος
Βασίλης Χατζηδημητράκης

Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά
Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

Από: 20/03/2017 Εως: 11/04/2017
Δευ., Τρί., στις 21:00
Τοποθεσία:

Θέατρο ΑΣΚΤ, Πειραιώς 256, Ταύρος
Eισιτήρια:

Είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά
Πληροφορίες / Κρατήσεις:



Θέατρο

Δυο επιτυχημένοι μονόλογοι στο Μεταξουργείο
Εκφραστικές και πηγαίες η Άννα Βαγενά και η Γιασεμί Κηλαηδόνη επαναλαμβάνουν τους επιτυχημένους μονολόγους τους.

«Μαράν Αθά»

Το 2010, η Γιασεμί Κηλαηδόνη ενδύθηκε για πρώτη φορά υποκριτικά το ράσο ενός 90χρονου μοναχού για να μας οδηγήσει στον απολογισμό της ζωής του, ο οποίος αναγκάστηκε να συγκρουστεί με τη θρησκευτική εξουσία, και μας εντυπωσίασε με την καθαρότητα, την ακρίβεια της ερμηνείας της και την αντοχή της – η παράσταση διαρκεί 150΄. Ο δραματικός μονόλογος –από το μυθιστόρημα «Μαράν Αθά» του Θωμά Ψύρρα– φέρει έναν απόηχο Παπαδιαμάντη και Βιζυηνού και παρουσιάζεται σε μια ιδιότυπη στην εκφορά της αφήγηση σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη 

Η φράση "Μαράν Αθά" προέρχεται από την πρώτη επιστολή του Αποστόλου Παύλου προς Κορινθίους, κεφάλαιο 16, παράγραφος 22: "Όστις δεν αγαπά τον Κύριον Ιησούν Χριστόν, ας ήναι ανάθεμα. Μαράν αθά". Η φράση είναι Χαλδαϊκής προέλευσης (η Χαλδαϊκή γλώσσα ταυτίζεται με την Αραμαϊκή του Ευαγγελίου και, εκμοντερνισμένη, ομιλείται ακόμα στις μέρες μας σε κάποιες περιοχές της Συρίας). Σημαίνει "Ο Κύριος είναι κοντά".

Μαράν Αθά σημαίνει "Ο Κύριος είναι κοντά" για να τιμωρήσει τα όσα ανόσια και βλάσφημα έπραξες.
Μαράν Αθά είναι η κολασμένη ζωή ενός άντρα που στα νιάτα του έζησε τον έρωτα σαν αμαρτία και τον ιερατικό βίο σαν τιμωρία.
Σε προχωρημένη πια ηλικία, αφήνεται σε μια εκ των υστέρων χειμαρρώδη εξομολόγηση.
Γιατί όσοι πατήσουν το αγκάθι της ζωής ματώνουν εκ των υστέρων.

"Η γραφή γίνεται Κόλαση, αφού με βάνει να ξαναζώ εις τον πόνον... Ματώνει η καρδία μου να λέγω όσα έπραξα. Άμα πάλιν δεν ιστορήσω τα όσα της ζωής, ουδέν μένει. Σκύβαλα κι ανεμίδα! Και τίποτις... Ωσάν να μην πέρασα από τον κόσμο τούτο! Ο ύστερος Λόγος είναι οπού πετσώνει τα όσα επράχθησαν. Κι έτσι η γραφή γένεται σωτηρία".


Τώρα στη θεατρική σκηνή
Μαράν Αθά, βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Θωμά Ψύρρα, σε διασκευή και σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη.

Ένας 90χρονος μοναχός, ύστερα από 65 χρόνια ηθελημένης σιωπής εξομολογείται, λίγο προτού πεθάνει, τα πεπραγμένα της ζωής του, τη φρικτή τιμωρία και τον ευνουχισμό του από τον προστάτη δεσπότη που τον ανέθρεψε και τον προόριζε για τη διαδοχή του. Σταλμένος απ’ αυτόν σ’ ένα απόμακρο χωριό της Θεσσαλίας να παρακολουθήσει τις μυστικές τελετουργικές συναντήσεις εννέα γυναικών, των Ταρσών, μυείται άθελά του στην γυναικεία απόκρυφη γνώση και του αποκαλύπτεται ένα άγνωστο γοητευτικό σύμπαν που τον οδηγεί στον αληθινό έρωτα και την αγάπη του για μια Ταρσή.
Η αναγνώριση του εαυτού μας, μέσα από την αναγνώριση του άλλου και τα όρια της προσωπικής μας βούλησης και ευθύνης είναι τα εσώτερα μοτίβα της παράστασης.

 

«Αγγέλα Παπάζογλου»

Οι μνήμες και ο λόγος αυτής της σπουδαίας Μικρασιάτισσας, της Αγγέλας Παπάζογλου, γυναίκας του ρεμπέτη Βαγγέλη Παπάζογλου, όπως τις διηγήθηκε στον γιο της Γιώργη Παπάζογλου, έγιναν μέσα από το στόμα, τον λόγο και την ψυχή της Άννας Βαγενά που την ενσαρκώνει όλα αυτά τα χρόνια, κτήμα όλου του κόσμου, πολύτιμη παρακαταθήκη για τις νέες γενιές. Η Άννα Βαγενά για μια ακόμα φορά ένα θεατρικό μάθημα ιστορικής μνήμης, υπογράφοντας και τη σκηνοθεσία μαζί με τον Λάμπρο Λιάβα (από 5/3 ).

 Αγγέλα Παπάζογλου
Μονόλογος Διάρκεια: 85'

Έως : 7/5
Κυρ. Απόγ.: Κυρ. 7 μ.μ.

Μαράν Αθά
Μαράν Αθά
Μονόλογος Διάρκεια: 150'

Έως : 8/4
Σάβ. Βραδ.: Σάβ. 8 μ.μ.

 

Θέατρο

Η «Νίκη» του Χρήστου Α. Χωμενίδη, αφού διαβάστηκε από δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες και τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Μυθιστορήματος, ανεβαίνει από τις 19 Φεβρουαρίου στο «Θέατρον» του Κέντρου Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» σε θεατρική διασκευή Σταμάτη Φασουλή – Γιώργου Λύρα και σκηνοθεσία Σταμάτη Φασουλή, σε παραγωγή του Ιδρύματος Μείζονος Ελληνισμού.

«Νίκη»… Ένα έργο που ζωντανεύει αριστοτεχνικά τα πάθη, τις εξάρσεις και τα τραύματα της Ελλάδας του τελευταίου αιώνα από την Μικρασιατική καταστροφή μέχρι το 2008. Ο Σταμάτης Φασουλής δίνει σάρκα και οστά στους ήρωες του Χωμενίδη και παραθέτει μοναδικές εικόνες της Ελλάδας που σημάδεψαν το μέλλον της. Επί σκηνής θα ζωντανέψουν όλα όσα ζήσαμε, ακούσαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε, δακρύσαμε όλα αυτά τα χρόνια.

Όχι, η ζωή της Νίκης δεν ήταν παραμύθι. Δεν μεγάλωσε όπως τα κορίτσια της ηλικίας της, με παιχνίδια, φλερτ και συνοικέσια. Κουβαλούσε εκ γενετής ένα φορτίο τόσο βαρύ, ώστε κινδύνεψε να τη συντρίψει. Πήρε ωστόσο τη ζωή στα χέρια της. Επαναστάτησε κόντρα στην «επανάσταση» για τον έρωτα. Ο συγγραφέας πλέκει πραγματικότητα και μυθοπλασία και δίνει στην ηρωίδα φωνή για να μας πει την ιστορία της σε πρώτο πρόσωπο.

Υπόθεση
Και το όνομα αυτής; Νίκη!

Η Νίκη Αρμάου φεύγει από τη ζωή, σε ώριμη ηλικία, το 2008. Αμέσως μετά τον θάνατό της -απελευθερωμένη από το θνητό σαρκίο της- υπερίπταται, ταξιδεύει στον χώρο και στον χρόνο και ξαναβλέπει τη ζωή της ολόκληρη σαν μια ταινία ή σαν πελώρια τοιχογραφία εποχής. Βλέπει και αφηγείται.

Η ιστορία ξεκινά δύο γενιές πίσω, στις αρχές του 20ου αιώνα. Όταν ο ένας της παππούς, περιπλανώμενος μουσικός στον κάμπο της Μεσσηνίας, έκλεψε τη γιαγιά της και λίγο έλειψε να ξεπαστρέψει το μισό της σόι. Όταν ο άλλος της παππούς, Μικρασιάτης με εμπορικό δαιμόνιο, κατάφερε να αποφύγει την Καταστροφή, για να καταστραφεί λίγο αργότερα μονάχος του, ποντάροντας τα πάντα στο χρηματιστήριο της Κωνσταντινούπολης.

Η ιστορία συνεχίζει με τους γονείς της. Με την ωραία Άννα, η οποία απαρνήθηκε το νυφικό με τα χρυσά φλουριά που της ετοίμαζε ο πατέρας της και ήρθε στην Αθήνα για να γίνει επαναστάτρια. Με τον Αντώνη Αρμάο, που μυήθηκε στο αριστερό κίνημα και αναδείχθηκε -μέσα από τη φλογερή του δράση- σε ηγέτη του.

Γύρω τους, ένας χορός ξεχωριστών προσώπων που το καθένα τους πλάθει και υπηρετεί τον δικό του μύθο. Ο αλητάκος –«σκάνταλος»- θείος Γιάννος, που βγάζει το ψωμί του κάνοντας τον παπατζή και τον γραμμοφωνατζή. Η σκαμπρόζα θεία Μαρκέλλα, πότε του λυρικού και πότε του ελαφρού τραγουδιού, έτοιμη πάντοτε να ενθουσιαστεί, να ερωτευθεί και να χαράξει καινούργια ρότα. Η «σοβαρή» θεία Φανή, δακτυλογράφος σε τράπεζα, η οποία παντρεύεται τον διοικητή της και καταλήγει σύζυγος υπουργού της κατοχικής κυβέρνησης… Στο κέντρο όλων, η γιαγιά Σεβαστή, προσωποποίηση –λες- της ίδιας της Ελλάδας. «Ποιόν αγαπάς, κυρά Σεβαστή; Τους αριστερούς σου γιούς ή τις δεξιές σου θυγατέρες;» «Όλα τα παιδιά μου αγαπώ. Και όλα τα παιδιά του κόσμου!»

Τα γεγονότα τρέχουν καταιγιστικά. Η Νίκη ζει στο πετσί της, εκ γενετής, τους κοινωνικοπολιτικούς κραδασμούς. Βρέφος επί δικτατορίας Μεταξά στην εξορία μαζί με τη μάνα της. Νήπιο στην Κατοχή, στη φροντίδα των προνομιούχων τότε θειάδων της. Παιδάκι στην Απελευθέρωση, να ξανασμίγει ύστερα από χρόνια με τους γονείς της, να γράφει με μπογιά «ΕΑΜ» στον τοίχο. Στα Δεκεμβριανά, το ίδιο το σπίτι της ανατινάζεται. Κι ενώ ο Εμφύλιος βαθαίνει, ο πατέρας της διαγράφεται από το Κομμουνιστικό Κόμμα και γίνεται –στα μάτια των συντρόφων του- από ήρωας, προδότης της εργατικής τάξης. Βρίσκεται πλέον στο στόχαστρο και της Δεξιάς και της Αριστεράς.

Η Νίκη θα περάσει όλη της την εφηβεία σε κατάσταση βαθιάς παρανομίας, κλεισμένη σε μια αυλή με τους γονείς της, με ψεύτικο όνομα και χίλια ανομολόγητα μυστικά. Σαν Ελληνίδα Άννα Φρανκ, που όμως βγαίνει ζωντανή από την προσωπική της φυλακή.

Στα μέσα της δεκαετίας του 1950, η Νίκη δουλεύει σερβιτόρα στο κοσμικό εστιατόριο «Αφρόεσσα», στο κέντρο της Αθήνας, που το διευθύνουν ο πρώην υπουργός θείος της Σάββας Μπογδάνος και η θεία Μαρκέλλα. Εκεί θα συναντήσει τον Αλέξανδρο Στρόφαλη, έναν ανατρεπτικό, εκρηκτικό, ιδιόρρυθμο εικοσιπεντάρη, γόνο αριστερής οικογένειας, ο οποίος πιστεύει ωστόσο πως η ζωή δεν είναι μόνο πεδίο μάχης, αλλά κι ολάνθιστος κήπος. Ότι το παρελθόν μας, μάς ανήκει – δεν του ανήκουμε. Ότι μονάχα ο έρωτας απογειώνει τους ανθρώπους.

Ερωτευμένοι παράφορα –«έξω νου και νόμου»- η Νίκη και ο Αλέξανδρος κάνουν τη δική τους επανάσταση. Μαζί ξεπερνούν ό,τι τους πλήγωσε, τους σκλάβωσε, τους στέρησε τη χαρά. Μαζί σκοτώνουν θριαμβευτικά τη νύχτα.

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Σταμάτης Φασουλής
Θεατρική διασκευή: Σταμάτης Φασουλής – Γιώργος Λύρας
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς – Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Ντένη Βαχλιώτη
Χορογραφίες: Δημήτρης Παπάζογλου
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Λύρας

Διανομή
Φιλαρέτη Κομνηνού, Στέλιος Μάινας, Ευγενία Δημητροπούλου, Γωγώ Μπρέμπου Ευαγγελία Μουμούρη, Σοφία Φαραζή, Μάξιμος Μουμούρης, Αλέξανδρος Καλπακίδης.

Στο ρόλο της γιαγιάς Σεβαστής η Μίρκα Παπακωνσταντίνου.
Την Νίκη σε μικρή ηλικία ερμηνεύουν σε διπλή διανομή: Αναστασία Γουλιάμου & Αυγή Σταυροπούλου.

Παίζουν αλφαβητικά: Νεκταρία Γιαννουδάκη, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, Βερόνικα Δαβάκη, Δημήτρης Δεγαΐτης, Γιώργος Δεπάστας, Λήδα Καπνά, Αυγουστίνος Κούμουλος, Κίμων Κουρής, Κωνσταντίνος Μαγκλάρας, Δανάη Μπάρκα, Πάνος Μπόρας, Φοίβος Ριμένας, Αχιλλέας Σκεύης, Κώστας Φαλελάκης, Βάσια Χρήστου

Πληροφορίες εισιτηρίων

Κανονικό εισιτήριο: VIP: 35€, Α Ζώνη: 30€, Β Ζώνη: 25€, Γ Ζώνη: 20€, Θεωρείο: 15€
Φοιτητικό/Νεανικό: VIP: 30€, Α Ζώνη: 25€, Β Ζώνη: 20€, Γ Ζώνη: 15€, Θεωρείο: 12€
Ανέργων: VIP: 28€, Α Ζώνη: 23€, Β Ζώνη: 18€, Γ Ζώνη: 14€, Θεωρείο: 12€
Α.Μ.Ε.Α.: Πλατεία: 15€, Θεωρείο: 10€

Θέατρο

Ένα σπονδυλωτό τρίπτυχο από τους Αντώνη Φωνιαδάκη, Μπενζαμέν Μιλπιέ και Ντάγλας Λη.

Επιχειρώντας να ανοίξει έναν νέο δρόμο στην καλλιτεχνική ταυτότητα του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, φέρνοντας σε δημιουργικό διάλογο διαφορετικά στιλ του νεοκλασικού μπαλέτου, το έργο «Τοπία» αποτελεί την πρώτη παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στην Κεντρική Σκηνή Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, κατά την περίοδο της δοκιμαστικής λειτουργίας.
Πρόκειται για ένα σπονδυλωτό τρίπτυχο, που θα παρουσιαστεί από τους Αντώνη Φωνιαδάκη, Μπενζαμέν Μιλπιέ και Ντάγλας Λη.

Ο διευθυντής του Μπαλέτου της ΕΛΣ θα παρουσιάσει τη χορογραφία The Shaker Loops, ο έως πρότινος διευθυντής του Μπαλέτου της Όπερας των Παρισίων, διεθνώς αναγνωρισμένος Α' χορευτής και χορογράφος θα την πρώτη χορογραφία του με το Μπαλέτο της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, με τίτλο Sarabande, ενώ ο Βρετανός διακεκριμένος χορογράφος τη νέα του δημιουργία με τίτλο Fortress.
Οι τρείς χορογραφίες που θα παρουσιαστούν στα «Τοπία», είναι:

Fortress
Χορογραφία - κοστούμια Ντάγκλας Λη
Μουσική Έτσιο Μπόσσο
Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Νέα χορογραφία
Με τους Α' Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de Ballet της ΕΛΣ

O διεθνώς αναγνωρισμένος χορογράφος και πρώην A' Χορευτής του Μπαλέτου της Στουτγάρδης Ντάγκλας Λη παρουσιάζει μια νέα δημιουργία, εμπνευσμένη ειδικά για το Μπαλέτο της ΕΛΣ, πάνω στο σόλο πιάνο του Έτσιο Μπόσσο με τίτλο Το 12ο δωμάτιο. Ο χορογράφος σημειώνει: «Δημιουργώντας ένα νέο έργο συχνά ξεκινώ με έναν πολύ γενικό καμβά. Δουλεύοντας έτσι με τους χορευτές, επιτρέπω στον εαυτό μου την ελευθερία να κινηθώ στην κατεύθυνση στην οποία με οδηγεί η δημιουργική διαδικασία· οι ιδέες μου και η μουσική διαμορφώνουν την κίνηση των χορευτών. Στη συνέχεια αποκρυσταλλώνω το βασικό θέμα και χτίζω το έργο μαζί με τους χορευτές, ειδικά στην περίπτωση ενός νέου έργου με χορευτές με τους οποίους δεν έχω εργαστεί ξανά. Η μουσική που επέλεξα είναι του Έτσιo Μπόσσο. Είναι μια μουσική με πολύ συναίσθημα, σύνθετη και με αντιθέσεις, τις οποίες θα ενσωματώσω στη χορογραφία, δημιουργώντας έτσι ένα σπονδυλωτό έργο, αποτελούμενο από επεισόδια, που επιτρέπουν διάφορα υποκεφάλαια ή μικρο-αφηγήσεις. Χρησιμοποιώντας μικρότερη διανομή ελπίζω να αναδείξω τις ποιότητες κάθε χορευτή ξεχωριστά και σε συνδυασμό με τη μουσική να επιτύχω μια αίσθηση οικειότητας ανάμεσα στη μουσική, στον χορευτή και το κοινό».

Sarabande
Χορογραφία Μπενζαμέν Μιλπιέ
Μουσική Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ
Κοστούμια Πωλ Κοξ
Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Με τους Α' Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de Ballet της ΕΛΣ
Συμμετέχουν Κορυφαίοι της Ορχήστρας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Ο Μπενζαμέν Μιλπιέ, πρώην Διευθυντής του Μπαλέτου της Όπερας του Παρισιού, υπήρξε Α' Χορευτής του Μπαλέτου της Νέας Υόρκης [NYCB]. Εκεί, τη δεκαετία του 1990 ερμήνευσε το έργο A Suite of Dances, σε χορογραφία Τζερόμ Ρόμπινς [Jerome Robbins]. Σε ανάμνηση αυτού του υπέροχου σόλο πάνω στις Σουίτες για βιολοντσέλο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, δημιούργησε με τη σειρά του το 2009 τη Sarabande, χορογραφία βασισμένη στις Σονάτες και Παρτίτες για σόλο βιολί και την Παρτίτα για σόλο φλάουτο του ίδιου συνθέτη. Και μπορεί να μοιράζεται με τον Αμερικανό μαιτρ μια μουσικότητα απαλλαγμένη από κάθε κινησιολογικό πλεονασμό, επιτυγχάνει όμως ταυτόχρονα να εγκαταστήσει τη δική του χορογραφική γλώσσα, ρευστή και γεμάτη πλαστικότητα. Το έργο ξεκινά με μια παραλλαγή σόλο, ενώ ακολουθούν αλληλουχίες ντουέτων, τρίο ή κουαρτέτων σε μια χορογραφία ανάλαφρη, που μοιάζει να επινοεί τον εαυτό της καθώς δημιουργείται. Ακριβώς πάνω στη νότα, αλλά χωρίς καμία βαρύτητα.

The Shaker Loops
Χορογραφία Αντώνης Φωνιαδάκης
Μουσική Τζων Άνταμς
Κοστούμια Τάσος Σοφρονίου
Φωτισμοί Σάκης Μπιρμπίλης
Με τους Α' Χορευτές, τους Σολίστ, τους Κορυφαίους και το Corps de Ballet της ΕΛΣ

Πρόκειται για την πρώτη δουλειά του Διευθυντή του Μπαλέτου της ΕΛΣ, Αντώνη Φωνιαδάκη με το Μπαλέτο της Λωρραίνης, για την οποία ο χορογράφος επέλεξε ένα από τα πιο δημοφιλή κομμάτια του Τζων Άνταμς, το Shaker Loops, που γράφτηκε το 1978 για σεπτέτο εγχόρδων και το οποίο αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του μινιμαλισμού. Η χορογραφία ακολουθεί την ξέφρενη παραδοξότητα της μουσικής, η οποία βασίζεται κυρίως στην έννοια των αέναων κύκλων και των κυματισμών. Η δόνηση της μουσικής ώθησε τον Αντώνη Φωνιαδάκη στη σύλληψη μιας ευαίσθητης χορογραφικής παρτιτούρας, παράλληλης με το έργο του Άνταμς. Η χορογραφία αποκαλύπτει πολλές πλευρές της μουσικής «που ταιριάζει απόλυτα με τον αναβρασμό της εποχής μας», όπως σημειώνει ο χορογράφος.

Info
ΚΠΙΣΝ: Λεωφόρος Συγγρού 364, 176 74 Καλλιθέα
31 Μαρτίου & 1, 2, 4, 5 Απριλίου & 5, 6, 10 Μαΐου 2017. Ώρα έναρξης 20.00.

Τιμές εισιτηρίων δοκιμαστικής περιόδου για τα ΤΟΠΙΑ: €20, €25, €30, €40, €45, €50. Παιδικό, φοιτητικό 15 €. Περιορισμένης ορατότητας €10.

Πληροφορίες για την πρόσβαση στο ΚΠΙΣΝ:

http://snfcc.org/you-the-snfcc/planning-your-visit/?lang=el.

 

Θέατρο

Ο Eugène Labiche (1815-1888) λέγεται ότι έγραψε το έργο ως αντίδραση στον ισχυρισμό κριτικού, σύμφωνα με τον οποίο «η μοιχεία δεν θα μπορέσει ποτέ να προκαλέσει γέλιο»

Τη συνταγή της διαρκούς και εν τέλει πλήρους μεταστροφής της δραματικής εξέλιξης, χρησιμοποιεί ο Eugène Labiche (1815-1888) και στο έργο του «Οι Τρισευτυχισμένοι» (Le plus heureux de Trois, 1870), που έγραψε (σε συνεργασία με τον Edmond Gondinet) ως αντίδραση –όπως λέγεται– στον ισχυρισμό ενός κριτικού, σύμφωνα με τον οποίο «η μοιχεία δεν θα μπορέσει ποτέ να προκαλέσει γέλιο». Με το έργο του αυτό, ο Labiche αποδεικνύει κατά τρόπο αδυσώπητο ότι ο παραπάνω ισχυρισμός δεν ισχύει.

Η υπόθεση του έργου είναι «απλή»: στο σπίτι του Μαρζαβέλ περιφέρεται ένα πλήθος ανθρώπων που τους συνδέουν μοιχείες -παρελθούσες, παροντικές και μελλοντικές- οι οποίες κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να αποκαλυφθούν εξαιτίας ενός οδηγού ταξί και διαφόρων αντικειμένων-φετίχ: ενός ρολογιού-κούκου, μιας ελαφοκεφαλής με κέρατα, μιας γυάλας με χρυσόψαρα, ενός κομματιού υδρορροής, δύο πορτοκαλιών.

Όλα τα παραπάνω σύρουν τυραννικά τους ήρωες από την ελπίδα στην απελπισία και αντιστρόφως. Εμείς, το κοινό, συμπάσχουμεμέσα από το γέλιο, ένα γέλιο, όμως, άγριο, ανελέητο, σχεδόν σαδιστικό, καθώς ανακαλύπτουμε τον ίδιο παραλογισμό και τα ίδια αδιέξοδα στις δικές μας σχέσεις, την ίδια σκοτεινή και ζωώδη πλευρά στη δική μας φύση.

Ο Labiche δεν ενδιαφέρεται, λοιπόν, μόνο για τους ήρωές του: οι κόσμοι που δημιουργεί είναι φτιαγμένοι από το υλικό του δικού μας κόσμου, μιας ζούγκλας με τους δικούς της κανόνες, που αντιστέκονται σχεδόν σε κάθε προσπάθεια αλλαγής τους. Φέρνει τους ήρωές του στα άκρα για να κάνει εμάς να αναμετρηθούμε με το αιώνιο ερώτημα «είναι, τελικά, εφικτή η ευτυχία;»

Σκηνοθετεί ο Γιάννης Χουβαρδάς. Παίζουν οι Δημήτρης Τάρλοου, Λαέρτης Μαλκότσης, Άγγελος Παπαδημητρίου, Χρήστος Λούλης, Άλκηστις Πουλοπούλου, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Λένα Παπαληγούρα.

Τιμές Εισιτηρίων: Τετάρτη γενική είσοδος (λαϊκή) 15 ευρώ, Παρασκευή έως Κυριακή: κανονικό 20 ευρώ, senior (άνω των 65): 17 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 14 ευρώ.

Για κρατήσεις στα τηλ. 210 8210991, 210 8210082 και viva.gr.

Θέατρο

Πώς μπορεί να επανακατοικηθεί η πόλη; Πώς ανακυκλώνουν την πόλη οι άστεγοι, χρησιμοποιώντας τα «νεκρά» σημεία της, τα κενά ανάμεσα σε δύο κτίρια, τους χώρους κάτω από μια γέφυρα;

Πώς ένα είδος χορού, που πάει κόντρα στο ανθρώπινο σώμα και την οργανικότητά του, μπορεί μέσα από τον πόνο να γεννήσει ομορφιά; Πώς μπορεί μια κοινωνία, που λόγω κρίσης λειτουργεί κόντρα στην ανθρώπινη φύση, να παράγει ομορφιά, λυρισμό, να ξυπνήσει την αισιόδοξη πλευρά μας;

Η Πατρίσια Απέργη επιστρέφει με την ομάδα χορού Αερίτες στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με το Cementary, από 1 έως 3 Μαρτίου 2017, λίγο προτού ταξιδέψει με την παράσταση στη Λυών και τη Μασσαλία. Η χορογράφος υποστηρίζει ότι «ανήκουμε σε μια γενιά που μας έχουν αρπάξει το μέλλον. Η μεγαλύτερη μορφή αντίστασης είναι να μπορείς να ονειρευτείς το μέλλον σου με αισιοδοξία και όχι προς την κατεύθυνση της καταστροφής.»

Η Απέργη, μια χορογράφος σε διαρκή διάλογο με την εποχή της και τα συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά δεδομένα, μετά από τα era povera και Πλάνητες, βάζει και πάλι την πόλη στο προσκήνιο, για να τροφοδοτήσει σκέψεις γύρω από τους δυνατούς τρόπους (επανα)κατοίκησης. Μεσούσης της κρίσης, κόντρα στις κυρίαρχες «πένθιμες» αντιλήψεις, η πόλη εξακολουθεί να παραμένει ο κατεξοχήν χώρος στον οποίο οι κοινωνικές σχέσεις δημιουργούν διαρκώς τις συνθήκες για μια πιο αισιόδοξη απεικόνιση της ζωής . Ένα γενναίο εγχείρημα, με μουσική του Βασίλη Μαντζούκη και «συνοδοιπόρους», σε αυτή την ιδιαίτερη χαρτογράφηση, μερικούς από τους πιο εκλεκτούς χορευτές της νεότερης γενιάς: Εύα Γεωργιτσοπούλου, Νώντα Δαμόπουλο, Χαρά Κότσαλη, Γιώργο Μιχελάκη, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Ηλία Χατζηγεωργίου.

Η Απέργη αντιμετωπίζει την αστική πραγματικότητα ως το πεδίο μιας ιδιόμορφης καλλιτεχνικής έκφρασης, ένα «έργο τέχνης» μέσα από το οποίο η πόλη ανακατασκευάζεται, πλάθεται από τη διαχείριση των εικόνων της. Η χορογράφος εντοπίζει, σε αυτήν ακριβώς την «αυτόχθονα δημιουργικότητα», τη δυνατότητα αντίστασης του κάθε υποκειμένου. Μια δύναμη απορρέει από τους εκφραστικούς κώδικες και το κινητικό λεξιλόγιο που εγχαράσσεται στο «σώμα» της πόλης, ικανό να τροφοδοτήσει νέους χορογραφικούς πειραματισμούς και αναζητήσεις.

Συντελεστές

Σύλληψη & Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη
Δραματουργία: Roberto Fratini
Μουσική σύνθεση: Βασίλης Μαντζούκης
Σκηνικά: Δημήτρης Νασιάκος
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Βοηθός Χορογράφου: Δήμητρα Μητροπούλου
Χορευτές: Εύα Γεωργιτσοπούλου, Νώντας Δαμόπουλος, Χαρά Κότσαλη, Γιώργος Μιχελάκης, Ιωάννα Παρασκευοπούλου, Ηλίας Χατζηγεωργίου
Καλλιτεχνικοί Συνεργάτες: Adrian Kolaritz, Δήμητρα Μερτζάνη
Εκτέλεση Παραγωγής: Ρένα Ανδρεαδάκη

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συμπαραγωγή/Residencies: Maison de la Danse / European pole of creation (Λυών, Γαλλία), Centro de Criação de Candoso (Γκιμαράες, Πορτογαλία), O Espaco do Tempo (Μοντεμόρ, Πορτογαλία)

Με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού

ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΔΡΑΣΗ

Πέμπτη 2 Μαρτίου

Μετά την παράσταση, συζήτηση του κοινού με τους συντελεστές
Συντονισμός: Γιώργος Μητρόπουλος, δημοσιογράφος

Διαβάστε περισσότερα

Η Πατρίσια Απέργη πραγματοποιεί τη χορογραφική της έρευνα in situ, μελετώντας κινητικούς κώδικες που γεννιούνται στην πόλη για να τους εντάξει στη συνέχεια στο σκηνικό χώρο. Αυτή η διαδικασία επιτρέπει στη χορογράφο να εμπλουτίσει το λεξιλόγιό της με στοιχεία που δεν αναγνωρίζονται αυτομάτως ως «χορευτικά», αλλά λειτουργούν ως ψηφίδες της ίδιας της καθημερινότητας εντός του θεάτρου. Έτσι, η σκηνή λειτουργεί ως συνέχεια του αστικού τοπίου, επιχειρεί να συγκεράσει το «μέσα» και το «έξω», δημιουργώντας έναν ιδιαίτερο διάλογο με τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της πόλης. Όπως έχει δηλώσει και η ίδια, «το δημιουργικό κομμάτι υποχρεωτικά τροφοδοτείται από τα κοινωνικά δρώμενα, αφού εντείνεται η ανάγκη για έκφραση και δράση».

Λόγω της θεματικής των έργων της, η Πατρίσια Απέργη χαρακτηρίζεται από το διεθνή Τύπο ως «η χορογράφος της γενιάς της κρίσης». Πράγματι, από το era povera έως το πιο πρόσφατο Πλάνητες, η Απέργη θεωρεί πως η δημιουργικότητα δεν μπορεί να μένει ανεπηρέαστη από το κοινωνικό περιβάλλον μέσα από το οποίο αναδύεται. Έτσι, είτε πρόκειται για τη βίαιη και καταστροφική σχέση του σώματος με την πόλη (ή του σώματος της πόλης με τους κατοίκους της), είτε για τους αφανείς, ανέστιους κατοίκους της, το ζητούμενο είναι να δημιουργηθεί επί σκηνής ένα πρίσμα κατανόησης των φαινομένων που εκδηλώνονται ή εκτονώνονται στο καθημερινό αστικό τοπίο.

Πέρα από το διάλογο με τη σύγχρονη αστική πραγματικότητα, η δουλειά της Απέργη χαρακτηρίζεται από μια ιδιάζουσα «ελληνικότητα». Το στοιχείο αυτό δεν έχει να κάνει με το φολκλόρ ή με ένα μεταμοντέρνο πάντρεμα του παλιού με το νέο, αλλά αποκαλύπτει το ίδιο το θραυσματικό στοιχείο εντός της ελληνικής ταυτότητας: το διχασμό ανάμεσα στο ένδοξο παρελθόν και την κατακερματισμένη σύγχρονη κουλτούρα του Νεοέλληνα. Έτσι, και το κινητικό της λεξιλόγιο ξεπηδά από τις ρωγμές του τοπίου του σύγχρονου χορού στην Ελλάδα. Πρόκειται για ένα μείγμα χοροθεατρικών στοιχείων με μια λανθάνουσα αφηγηματική τάση, σε συνδυασμό με εντελώς εφήμερες αστικές «ντοπιολαλιές». Σκοπός της είναι να αναδείξει ότι η γλώσσα του χορού είναι διαρκώς εν τω γίγνεσθαι, ανοιχτή σε πειραματισμούς και επιμειξίες. Σύμφωνα με την ίδια, «[τα πάντα] χορεύονται, ακόμη και οι ειδήσεις».


Πληροφορίες
Τοποθεσία: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, Συγγρού 107, Αθήνα

Ημερομηνία: 1 - 3 Μαρτίου 2017, 20:30

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 7 - 10 - 15 - 20 €
Μειωμένο, Φίλος ή Μικρή Παρέα (5-9 άτομα): 6 - 8 - 12 - 16 €
Μεγάλη Παρέα (10+ άτομα): 5 - 7 - 11 - 14 €
ΑΜΕΑ & Άνεργοι: 5 € | Συνοδός ΑΜΕΑ: 10 €

Προπώληση: Ομαδικές κρατήσεις στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
- Γραμμή εισιτηρίων, τηλ.: 210 900 5 800, ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00
- Γραμμή Φίλων της Στέγης, τηλ.: 213 017 8200, ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-20:00
- Εκδοτήρια: Συγγρού 107, ωράριο λειτουργίας: ΔΕ-ΚΥΡ 09:00-21:00
- ΓΕΡΜΑΝΟΣ & COSMOTE σε όλο το δίκτυο καταστημάτων
- IANOS στο κατάστημα οδού Σταδίου

Πληροφορίες: Τηλ.: 210 900 5 800

Θέατρο

Το νέο έργο του Ανδρέα Φλουράκη Ταπ-άουτ ανεβαίνει στο Θέατρο Οδού Κεφαλληνίας-Β' σκηνή, από τις 23 Φεβρουαρίου και κάθε Πέμπτη.

Μία μπουνιά βγαίνει έξω από το ρινγκ και αρχίζει να βαράει όλους όσους έχουν πληρώσει εισιτήριο για να τη δουν. Αυτή η μπουνιά περιμένει να τους περιποιηθεί όλους έναν-έναν, άντρες-γυναίκες, δεξιούς-αριστερούς, έξυπνους και βλάκες.
Το Ταπ-άουτ αφηγείται την ιστορία ενός νεαρού kickboxer που σε λίγες ώρες πρόκειται να δώσει τον σημαντικότερο αγώνα της ζωής του ενάντια στον Τζόνι, τον πατέρα του, την καφετέρια που δουλεύει, την χώρα που είχε την ατυχία να γεννηθεί.
Μετά την παράσταση η μπουνιά του ενδέχεται να σας ακολουθήσει…

ΜΟΝΟΛΟΓΟΣ

Συντελεστές:
Κείμενο, Σκηνοθεσία: Ανδρέας Φλουράκης
Βοηθοί σκηνοθέτη: Ελένη Κουρνέτα, Έλλη Βεϊνόγλου
Σκηνικός χώρος: Χριστόφορος Κώνστας
Μουσική: Άρης Γεροντάκης
Φωτισμοί: Δημήτρης Μαργαρίτης
Διεύθυνση Παραγωγής: Παναγιώτης Μπουμπουράκας
Φωτογραφίες – video: Κάλλια Γερακιανάκη
Σχεδιασμός αφίσας: Γιάννης Πάλλης

Ερμηνεία: Τάσος Κορκός 

 

Παραστάσεις: κάθε Πέμπτη στις 19.00
Διάρκεια: 70 λεπτά

Εισιτήρια:
Κανονικό: 12 ευρώ
Φοιτητικό: 8 ευρώ
Άνεργοι και Ατέλειες: 5 ευρώ
https://www.viva.gr/tickets/theater/theatro-odou-kefallinias-skhnh-b-tap-out/

Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας, Β' Σκηνή
Κεφαλληνίας 16-18, Κυψέλη
Τηλ: 210 88 38 727

Θέατρο

Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης Ανγκ Λη σκηνοθετεί το θεατρικό μονόλογο του Άκη Δήμου «…και Ιουλιέτα», με την Πέμη Ζούνη, στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε μια μοναδική εμπειρία 3D Live Theater.

Το έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από 16 χρόνια και καθιέρωσε τον δημιουργό του ως έναν από τους σημαντικότερους έλληνες θεατρικούς συγγραφείς της νεότερης γενιάς.

Στην εκδοχή του Άκη Δήμου βρίσκουμε την Ιουλιέτα μόνη στο σπίτι της. Δεν υπάρχει Ρωμαίος, δεν υπάρχει κανείς. Μιλά σε ένα φανταστικό επισκέπτη για τη ζωή της, τον έρωτα, τη γυναικεία φύση. Μια Ιουλιέτα κουλουριασμένη, ακίνητη, ξεχασμένη – απομεινάρι της πιο ένδοξης ερωτικής ιστορίας που γράφτηκε ποτέ- θυμάται, στοχάζεται και προβλέπει, προειδοποιεί και αποκαλύπτει, μετέχοντας ακούσια σε μια μυσταγωγία της ανθρώπινης ύπαρξης.


Η Ιουλιέτα –όπως το περιγράφει ο συγγραφέας- «όταν μιλάει, δεν αισθάνεται, προσπαθεί να επαναλάβει τα παλιότερα αισθήματά της, να εκβιάσει τη μνήμη της για να γίνει παρόν, ενώ ξέρει πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Σαν να ξεκλειδώνει ένα σεντούκι: από εκεί ανασύρει (από τα βάθη των αισθήσεών της) μια λησμονημένη τρυφερότητα, σκονισμένα αγγίγματα, χνούδια φιλιών- τα ράκη του έρωτά της.»

Ο σκηνοθέτης της παράστασης Ανγκ Λη σπούδασε θέατρο στο Πανεπιστήμιο Illinois των ΗΠΑ και κινηματογράφο στο New York University, απ’ όπου και απέσπασε τα βραβεία καλύτερης ταινίας και σκηνοθεσίας για την ταινία «Fine Line» στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού του.

O Ανγκ Λη έχει βραβευθεί με δύο Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τις ταινίες «Το μυστικό του Brokeback Mountain» (2005) και «Η ζωή του Πι» (2012), με Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για την ταινία «Τίγρης και Δράκος» (2000), με το Βραβείο Directors Guild of America Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τις ταινίες «Τίγρης και Δράκος» και «Το μυστικό του Brokeback Mountain», με Χρυσές Σφαίρες Καλύτερης Δραματικής ταινίας και Σκηνοθεσίας για «Το μυστικό του Brokeback Mountain», με Χρυσό Λιοντάρι στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας για την ταινία «Προσοχή, Πόθος» (2007), με Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας από το National Board of Review και υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για την ταινία «Λογική και Ευαισθησία» (1995), ενώ δύο ακόμα ταινίες του, το «Γαμήλιο Πάρτυ» (1993) και «Φαϊ, ποτό, αρσενικό, θηλυκό»(1994) ήταν υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Συντελεστές της παράστασης

Κείμενο: Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Ang Lee
Ιουλιέτα: Πέμη Ζούνη
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Stage Design, Digital scenography, Art Direction:
Βίκη Μπέτσου
3D modeling, texturing & animation:
Γιώργος Φαραζής, Χρήστος Μπουραντάς, Νίκος Ραδαίος,
Γιώργος Ζήτης, Τάσσος Κατσίκας, Μαργαρίτα Σιμοπούλου
Compositing σκηνών, Color Grading, editing: Βίκη Μπέτσου
3D mapping projection: Βίκη Μπέτσου, Alfredo Pechuan
3D mapping operator: Αντώνης Δελαπόρτας
Προγραμματιστικά περιβάλλοντα εικόνας: Άγγελος Φλώρος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κοστούμια: Λουκία
Επιμέλεια σκηνικών στοιχείων: Έβελυν Σιούπη
Hair designer: Γιώργος Δουδέσης
Κατασκευή σκηνικών: Θανάσης Θαλασσινός
Φωτογράφηση πρόβας-παράστασης: Γεωργία Σιέττου - Στέλιος Δανιήλ
Video πρόβας-παράστασης: 77 Films
Graphic designer: Μαρία Βεϊοπούλου
Συνεργάτης φωτισμού: Εβίνα Βασιλακοπούλου
Τεχνικοί σκηνής: Κώστας Μαρινόπουλος
Μιχάλης Μακρυνάκης
Φάνης Κουλούρης
Χάρης Σκέντζος


Παραγωγή : ART TANK
Διεύθυνση-Εκτέλεση παραγωγής: POINT BLANK
Βοηθός Παραγωγής: Ντέπη Ζούνη

ΗΜΕΡΕΣ & ΩΡΕΣ
Κυριακή 19/02, 20:00
Σάββατο 25/02, 19:00
Κυριακή 26/02, 20:00
Σάββατο 04/03, 19:00
Κυριακή 05/03, 20:00

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ
Γενική είσοδος:
22 ευρώ (προπώληση)
25 ευρώ (ταμείο την ημέρα της παράστασης)
Μειωμένο: 15 ευρώ

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin