Μαΐου 28, 2018

Θέατρο

 Ξεκίνησαν οι προπωλήσεις
Από Μαρία Κρύου


«Οιδίπους επί Κολωνώ» με τον Κώστα Καζάκο
Οι παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου

«Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου

Είμαστε άνθρωποι και αυτό που μας ενώνει είναι η κοινή ανθρώπινη μοίρα. Έρεαν τα μηνύματα του έργου μέσα από τη στιβαρή σκηνοθεσία του Τσέζαρις Γκραουζίνις στην περσινή παράσταση του ΚΘΒΕ. Το ίδιο και η ερμηνεία του Γιάννης Στάνκογλου στον ρόλο του Ετεοκλή έρεε αβίαστα, εμφορούνταν από βάθος και γνώση. Με αυτήν την παράσταση που εγκαινιάζεται το Φεστιβάλ Επιδαύρου και από τη φετινή διανομή απουσιάζει η Νάντια Κοντογιώργη. Τους υπόλοιπους ρόλους ερμηνεύουν οι: Κλειώ-Δανάη Οθωναίου (Αντιγόνη ), Ιώβη Φραγκάτου (Ισμήνη ), Γιώργος Καύκας (Άγγελος ), Αλέξανδρος Τσακίρης (Κήρυκας ).

30 Ιουνίου - 1 Ιουλίου

«Οιδίπους επί Κολωνώ» του Σοφοκλή

Τι ωραίο θίασο έχει επιλέξει ο Σταύρος Τσακίρης! Ο καταξιωμένος ηθοποιός και καλλιτεχνικός διευθυντή του ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, Κώστας Καζάκος, επωμίζεται το ρόλο του Οιδίποδα, του τυφλού και ανήμπορου βασιλιά, που "αναζητά" τη λύτρωση του θανάτου και απαντήσεις για την τραγική του μοίρα, ενώ δίπλα του ο Δημήτρης Λιγνάδη, ως περιπλανώμενος Ξένος, είναι εκείνος που «ενώνει» το σήμερα με τον μύθο. Πατώντας πάνω στη φόρμα του αφηγηματικού θεάτρου, ο θίασος εμφανίζεται κι εξαφανίζεται σαν οπτασία του ετοιμοθάνατου Οιδίποδα και μας εξιστορεί την ιστορία-"παραβολή", σ’ έναν χώρο με ελάχιστα αντικείμενα. Παίζουν: Κόρα Καρβούνη (Αντιγόνη ), Τζένυ Κόλλια (Ισμήνη ), Άρης Τρουπάκης (Θησέας ), Δημήτρης Ήμελλος (Κρέων ), Δημήτρης Λάλος (Πολυνείκης ).

7-8 Ιουλίου

Ο Τρυγαίος-Τζίμης Πανούσης
«Βάκχες» του Ευριπίδη

Το 2013 ο Έκτορας Λυγίζος παρουσίασε μια διασκευή της τραγωδίας με τρεις άνδρες ηθοποιούς εξοβελίζοντας τον χορό των βακχών και εντάσσοντας τα χορικά στη βασική πλοκή. Το πως διερευνά τώρα τι μπορεί να σημαίνει διονυσιασμός, πίστη, λατρεία και λαϊκή σοφία σήμερα μένει να το δούμε. Σ’ αυτήν την παραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας παίζει ο ίδιος μαζί με τους εξαιρετικούς Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστο Στέργιογλου αλλά και με κάποιους από τους καλύτερους της νεότερης γενιάς την Ανθή Ευστρατιάδου, τον Βασίλη Μαγουλιώτη, τον Άρη Μπαλή και τον Αργύρη Πανταζάρα.

14-15 Ιουλίου

«Ειρήνη» του Αριστοφάνη

Τολμηρή, ανατρεπτική...σίγουρα απρόσμενη είναι η επιλογή του Κωνσταντίνου Αρβανιτάκη να ερμηνεύσει τον ρόλο του Τρυγαίου ο cult και αμφιλεγόμενος τραγουδοποιός Τζίμης Πανούση στην παράσταση του Εθνικού Θεάτρου. Μια πρωτότυπη μουσική παράσταση –κάτι σαν σύγχρονη όπερα– μας προτείνει ο Νίκος Κυπουργός και στο θίασο συμπράττουν ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, η μέτζο σοπράνο Ειρήνη Καράγιαννη και οι καλλίφωνοι ηθοποιοί Νάντια Κοντογεώργη, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Γιασεμί Κηλαηδόνη, Μαρίνα Σάττι, Νίκος Καρδώνης, Ηλίας Κουνέλας κ.ά. Ο Δημοσθένης Παπαμάρκου (συγγραφέας του πολυσυζητημένου «Γκιακ» ) υπογράφει το λιμπρέτο

21-22 Ιουλίου

Η Κατερίνα Ευαγγελάτου σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο
«Άλκηστη» του Ευριπίδη

Η αναμονή του θανάτου της Άλκηστης, και οι ανατροπές του Ηρακλή που νικά το θάνατο και τη φέρνει πίσω. Η Κατερίνα Ευαγγελάτου έχει πάντα να πει κάτι ουσιαστικό με τις σκηνοθεσίες της επιχειρώντας να φέρει κοινωνιολογικά τις ιστορίες πολύ κοντά μας. Ωρίμασαν οι συνθήκες και της αξίζει να λάβει το βάπτισμα του πυρός στην Επίδαυρο αλλά και την εμπιστοσύνη του Εθνικού Θεάτρου. Η Μαρία Κίτσου (Άλκηστη ) και ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος (Ηρακλής ) πρωταγωνιστούν στην πολυσήμαντη, αμφίσημη τραγωδία και μαζί τους παίζουν οι: Γιάννης Φέρτης (Φέρης ), Κώστας Βασαρδάνης (Απόλλων ), Σωτήρης Τσακομίδης (Θάνατος ), Δημήτρης Παπανικολάου (Δούλος ).

28-29 Ιουλίου

«Μήδεια» του Ευριπίδη

Από σαικσπηρική στρίγκλα που αναζητά το δαμαστή της μεταμορφώνεται σε τραγική ερωτευμένη και προδομένη μητροκτόνο η Μαρία Ναυπλιώτου. Μαζί με τον Χάρη Φραγκούλη που κρατά το ρόλο του Ιάσονα διαθέτουν όχι μόνο το σφρίγος αλλά και την γοητεία για να ερμηνεύσουν τους συγκεκριμένους ρόλους. Η παράσταση έχει την υπογραφή της Μαριάννας Κάλμπαρη και είναι συμπαραγωγή του Θεάτρου Καρόλου Κουν, στο οποίο είναι καλλιτεχνική διευθύντρια, και του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων. Το καστ συμπληρώνουν οι: Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Θεοδώρα Τζήμου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεράσιμος Γεννατάς, Δημήτρης Πασσάς και σπουδάστριες της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης.

4-5 Αυγούστου
Άττοσα στους «Πέρσες» η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη
«Πέρσες» του Αισχύλου

Ιδού η μεγάλη έκπληξη: η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη (Άτοσσα ), ο Χάρης Χαραλάμπους (Αγγελιαφόρος ), ο Νίκος Ψαρράς (Δαρείος ) και ο Αντώνης Μυριαγκός (Ξέρξης ) συναντούν τον νεότερο τους Άρη Μπινιάρη, ο οποίος κατεβαίνει για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, σκηνοθετώντας μία παράσταση σύνθεσης ποιητικού λόγους, μουσικής και θεατρικής δράσης, του Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου. Ο ταλαντούχος καλλιτέχνης, γιος του ηθοποιού και σκηνοθέτη Γιώργου Μπινιάρη, ξέρει πως να αφηγηθεί μια ιστορία με όχημα τη μουσικότητα-θυμάστε το ηλεκτρισμένο «Θείο τραγί» του Σκαρίμπα;- και αν αναρωτιέστε ποια είναι η σχέση του με το αρχαίο δράμα, στο παρελθόν έχει ανεβάσει την «Αντιγόνη» και τις «Βάκχες».

11-12 Αυγούστου

«Εδώ είν’ αλώνι για χορό!», γιορτή λήξης

Γλέντι με τσάμικα και καλαματιανά. Η χορογράφος-σκηνοθέτις Σοφία Σπυράτου ανέλαβε την σκηνοθεσία αυτή της γιορτής όπου τραγουδιστές, οργανοπαίκτες και χορευτές από όλη την Πελοπόννησο θα παρουσιάσουν με την επιμέλεια του μουσικολόγου Λάμπρου Λιάβα, ένα ελληνικό παραδοσιακό γλέντι. Θα πραγματοποιηθεί με τη συνεργασία του Κέντρου Ελληνικής Μουσικής «Φοίβος Ανωγειανάκης» και του Λυκείου των Ελληνίδων Καλαμάτας.

19 Αυγούστου

Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου

Οι εναλλακτικοί της Μικρής Επιδαύρου

Στη Μικρή Επίδαυρο ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ της Αβινιόν Ολιβιέ Πι σκηνοθετεί μια μινιμαλιστική σκηνική ανάγνωση, για τρεις μόνο ηθοποιούς (Philippe Girard, Frédéric LeSacripan, Mireille Herbstmeyer ), του «Προμηθέα Δεσμώτη» και των «Ικετίδων» του Αισχύλου (4-5/8 ). Ένα αλλιώτικο βλέμμα πάνω στα αρχαία κείμενα, ποντάροντας στο «παιχνίδι με τα φύλα», ρίχνουν και οι δύο Έλληνες σκηνοθέτες της Μικρής Επιδαύρου. Ο Δημήτρης Καραντζάς επανεξετάζει το θέμα της «Μήδειας» του Ευριπίδη (30/6-1/7 ) με τρεις άνδρες ηθοποιούς (Γιώργος Γάλλος, Χρήστος Λούλης, Μιχάλης Σαράντης ) και ο Παντελής Δεντάκης διερευνά τον άκρως αντρικό κόσμο στον «Κύκλωπα» του Ευριπίδη (21-22/7 ) αποκλειστικά με γυναικεία διανομή (Στεφανία Γουλιώτη, Άννα Καλαϊτζίδου, Κατερίνα Λυπηρίδου ). Πρώτη φορά σκηνοθετεί στη Μικρή Επίδαυρο η Ιώ Βουλγαράκη. Με αφετηρία το δράμα της Πηνελόπης και τη Μνηστηροφονία της ομηρικής «Οδύσσειας», παρουσιάζει στη Μικρή Επίδαυρο την παράσταση «Άφιξις» (7-8/7 ).

Για την αγορά εισιτηρίων για τις παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου (εκτός των παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου ) προσφέρεται έκπτωση 20% για τα εισιτήρια οποιαδήποτε παράστασης στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου. Περισσότερες πληροφορίες και αναλυτικό πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα :http://greekfestival.gr

 

Θέατρο

«Ταξική», γλυκόπικρη ιρλανδική κωμωδία των ’90s, γραμμένη για να παιχτεί από δύο ηθοποιούς, πυροδοτώντας τον αυτοσχεδιασμό και τις διαρκείς μεταμορφώσεις τους, παρουσιάζεται από ένα χαρισματικό ντουέτο ηθοποιών και συν-σκηνοθετών ως προσεγμένη παραγωγή, στα όρια του stand up comedy και της κοινωνικής κριτικής.

Έχετε δει παράσταση­ που το χειροκρότημα και οι επευφημίες ξεκινούν προτού καν αρχίσει; Αυτό συμβαίνει στο «Πέτρες στις τσέπες του», όπου έχει ενταχτεί –εν είδει ζεστάματος– μια μπασκετική αναμέτρηση των δύο πρωταγωνιστών, με τον Μάκη Παπαδημητρίου να νικά κατά κράτος στα σουτ τον Γιώργο Χρυσοστόμου.

Ευθύς αμέσως το χάρτινο κι επιζωγραφισμένο ασπρόμαυρο, σαν για παιδικό θέατρο, σκηνικό της Μαγδαληνής Αυγερινού μας μεταφέρει στην καντίνα η οποία έχει στηθεί στο χώρο γυρισμάτων μιας χολιγουντιανής υπερπαραγωγής, σε μια κωμόπολη της Βόρειας Ιρλανδίας, κι εμείς παρακολουθούμε τον αντίκτυπο που έχουν τα εν λόγω­ ­γυρίσματα στη ζωή δύο φτωχών ντόπιων κομπάρσων.

Από γραφής το «Πέτρες στις τσέπες του» θέλει μόνο δύο ηθοποιούς να παίζουν όλους τους ρόλους – τους δύο κομπάρσους αλλά και τον Άγγλο σκηνοθέτη της ταινίας με τους βοηθούς του, την Αμερικανίδα σταρ, τον σεκιουριτά της κ.λπ. Η δραματουργική συνθήκη της Μαρί Τζόουνς είναι σαφής. Ο αυτοσχεδιασμός, η σωματικότητα­, η θεατρικότητα, η φωνητικότητα και η επιστροφή της σκυτάλης από τον σκηνοθέτη στον ηθοποιό-πολυεργαλείο ήταν, εξάλλου, στα ’90s –όταν γράφτηκε το έργο– τα κυρίαρχα αιτήματα του αγγλοσαξoνικού θεάτρου. ας θυμηθούμε εδώ τους Complicite.

Η Μαρί Τζόουνς (γενν. 1951 ), ιδρυτικό μέλος ιρλανδικών θεατρικών ομάδων που προέτασσαν τέτοια ζητήματα, κατέκτησε το West End, το Broadway, το βραβείο Laurence Olivier αλλά και διεθνή φήμη κι εμπορική επιτυχία με το «Πέτρες στις τσέπες του»: μια «ταξική» μαύρη κωμωδία που ασκεί κριτική εξίσου στο επίπλαστο Χόλιγουντ και στον καπιταλισμό, με φόντο μια αγροτική κοινότητα-θύμα­ και τους κατοίκους ως κομπάρσους νεο-δουλοπάροικους.

Οι Παπαδημητρίου και Χρυσοστόμου ανέβασαν το έργο φωτίζοντας την ταξική παράμετρο και το μελαγχολικό υπόβαθρό του. Το ίδιο το έργο όμως μοιάζει να έχει απωλέσει τη δυναμική του. Η συγκεκριμένη παράσταση είναι εν τω μεταξύ τόσο προσεγμένη, ώστε παύει να είναι… απογειωμένη. Η σκηνοθεσία, με μια αταίριαστη καλλιέπεια, ρυθμικά χάσματα και υφολογική μονοτονία, επέβαλε ένα παίξιμο ολότελα παρωδιακό. Οι δύο ηθοποιοί παίζουν όλους τους ρόλους, ακόμη δηλαδή και τους βασικούς χαρακτήρες, σαν να πρόκειται για καρικατούρες ή έστω τύπους. Αυτό αφήνει το έργο να διο­λισθήσει στο stand up comedy και του αποστερεί την εσωτερική συνοχή όσο και τις αντιθέσεις.

Μπήκε δηλαδή μια τρικλοποδιά στο αβανταδόρικο «έχω έναν ρόλο και από αυτόν πηδάω σε άλλους εκατό», ενώ υπερπροβλήθηκε ο ήπιος διδακτισμός της Τζόουνς. Ακόμη κι έτσι, ωστόσο, η παράσταση είναι όμορφα φτιαγμένη.

Διότι αφουγκράζεται την ιστορία των δύο κομπάρσων σαν ένα απλοϊκό παραμύθι που λέει πικρές αλήθειες και σαν μια αλληγορία που μας αφορά ακόμη, ειπωμένη με φόρμα χαμογελαστή. Το καλύτερο; Βγάζουν γέλιο οι κλοτσοπατινάδες, τα σκέρτσα και τα νάζια τους, με καλύτερη στιγμή τον Χρυσοστόμου ως ηδυπαθή σταρ του σινεμά να κορτάρει τον Παπαδημητρίου κάνοντας γιόγκα.

 

Θέατρο του Νέου Κόσμου(Κεντρική Σκηνή)

Τηλ : 2109212900
Παραστάσεις : Έως : 28/5
Πληροφορίες : Απόγ.: Σάβ. 6 μ.μ., Κυρ. 7, 14, 21, 28/5, Δευτ. 8, 15, 22, 29/5, 6 μ.μ. Βραδ.: Τετ.-Σάβ. 9.15 μ.μ.
Τιμη : € 15, 12 (Σάβ., Κυρ.), 13, 10

Θέατρο

Η πρώτη μεγάλη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής είναι η διάσημη για τις υπέροχες άριες, την μελωδική μουσική και τη δραματική θεατρικότητά της, Μαντάμα Μπαττερφλάι, η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών. Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε τη Δευτέρα 8 Μαΐου!


Το κορυφαίο αριστούργημα του Τζάκομο Πουτσίνι θα παρουσιαστεί για πέντε μοναδικές παραστάσεις, στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού, ανοίγοντας το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών. Η μεγαλειώδης παραγωγή, η οποία πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013, παρουσιάζεται σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία του Αργεντινού σκηνοθέτη Ούγκο ντε Άνα.

Υπόθεση

Η υπόθεση της όπερας αφορά το μοιραίο έρωτα της δεκαπεντάχρονης γκέισας Τσο-Τσο-Σαν για τον Πίνκερτον, υποπλοίαρχο του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής. Ύστερα από τρία χρόνια απουσίας, ο αξιωματικός επιστρέφει με την Αμερικανίδα σύζυγό του στην Ιαπωνία, μαθαίνοντας ότι έχει αποκτήσει γιο από τη Μπαττερφλάι. Εκείνη δέχεται να παραδώσει το παιδί στον Πίνκερτον, αλλά στη συνέχεια αυτοκτονεί.

Στις πέντε παραστάσεις της Μπαττερφλάι, το κοινό θα απολαύσει σπουδαίους μονωδούς όπως τους Τσέλια Κοστέα, Σάε Κιουνγκ Ριμ, Στέφανο Σέκκο, Δημήτρη Πακσόγλου, Διονύση Σούρμπη κ.ά.

Στην ιταλική γλώσσα, με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους.

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017 μπορείτε να δείτε εδώ.

Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

31/05/2017 02/06/2017 03/06/2017 04/06/2017 07/06/2017
Στις 21.00

Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Δ. Αρεοπαγίτου, Αθήνα
Eισιτήρια:

€25, €45, €55, €60, 85, €100
Παιδικό, φοιτητικό: €15
Προπώληση:

Εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών, Πανεπιστημίου 39, Αθήνα, τηλ.: 210 3272000 | Ταμεία της ΕΛΣ στο Θέατρο Ολύμπια, Ακαδημίας 59, Αθήνα, τηλ.: 210 3662100 | Ταμεία της ΕΛΣ στο ΚΠΙΣΝ, Συγγρού 364, Καλλιθέα, τηλ.: 2130885700 | www.nationalopera.gr | www.greekfestival.gr
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

www.nationalopera.gr

 www.greekfestival.gr

 

Θέατρο

Η τέταρτη παραγωγή στο Θέατρο Rex, είναι η «Οπερέττα» μια παράσταση με αφορμή την «Οπερέττα» του Βίτολντ Γκομπρόβιτς, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Εθνικό Θέατρο, από 3 Μαΐου, σε σκηνοθεσία του Νίκου Καραθάνου.

Ο κόμης Αρισταίος σχεδιάζει να αποπλανήσει την όμορφη Αλμπερτίνα. Η επιτυχία του σχεδίου του είναι η αρχή μιας αλληλουχίας απροσδόκητων και εξωφρενικών γεγονότων, όπου συνυπάρχουν η μόδα με την επανάσταση και αντιμάχονται η διαφθορά του ενδύματος με την αθωότητα της γύμνιας.

Η ευφάνταστη, ανατρεπτική και διαχρονική Οπερέττα του σπουδαίου Πολωνού συγγραφέα Βίτολντ Γκομπρόβιτς υιοθετεί την ελαφράδα του μουσικού αυτού είδους και υπονομεύει, με το σαρωτικό της χιούμορ, τα πλαστά πολιτικά, ηθικά και ιδεολογικά πρότυπα. Εκθέτει παράλληλα τη γελοιότητα των προσώπων που τα εκφράζουν και προτείνει την υπεροχή της απλότητας και της «γύμνιας» απέναντι στην κενότητα κάθε εφήμερης μόδας.

Συντελεστές

Μετάφραση: Γιάννης Αστερής
Σκηνοθεσία: Νίκος Καραθάνος
Διασκευή: Νίκος Καραθάνος, Γιάννης Αστερής
Σκηνικά-κοστούμια: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Αμάλια Μπένετ
Βοηθός σκηνοθέτης: Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Μπιτούνη
Βοηθοί σκηνογράφου: Μυρτώ Λάμπρου, Δημήτρης Αγγέλης, Τζίνα Ηλιοπούλου
Βοηθοί ενδυματολόγου: Στέλλα Γάσπαρη-Κάκαρη, Μαρίνα Μουρτζή, Λίνα Σταυροπούλου

Διανομή (με αλφαβητική σειρά)

Χάρης Ανδριανός, Αλέξανδρος Βαρδαξόγλου, Μαρία Διακοπαναγιώτου, Βασιλική Δρίβα,
Πάρις Θωμόπουλος, Νίκος Καραθάνος, Ευαγγελία Καρακατσάνη, Νάντια Κοντογεώργη, Κώστας Κορωναίος, Νίκος Λεκάκης, Κώστας Μπερικόπουλος, Ιωάννα Μπιτούνη, Εύη Σαουλίδου, Μιχάλης Σαράντης, Έλενα Τοπαλίδου, Άγγελος Τριανταφύλλου, Χάρης Φραγκούλης, Λυδία Φωτοπούλου, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Μουσικοί επί σκηνής

Ilya Algaer (κοντραμπάσο), Γιώργος Δούσος (γκάιντα, καβάλ, ντουντούκ, κλαρίνο, φλάουτο), Διονύσης Κοκόλης ( τρομπέτα), Μενέλαος Μωραΐτης (τούμπα), Κώστας Νικολόπουλος ( κιθάρα), Βασίλης Παναγιωτόπουλος ( τρομπόνι), Ιάκωβος Παυλόπουλος (κρουστά), Άγγελος Τριανταφύλλου (πιάνο).

Φωτογράφος παράστασης: Πάτροκλος Σκαφίδας

Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

Από: 03/05/2017 Εως: 28/05/2017
Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ. στις 20:00
Κυρ. στις 19:00
Τοποθεσία:

Εθνικό Θέατρο - Θέατρο Rex, Σκηνή Μαρίκα Κοτοπούλη, Πανεπιστημίου 48, Αθήνα
Eισιτήρια:

20€ | 15€ | 10€ (φοιτητικό) | Tετ. και Πέμ. ενιαία τιμή 13€
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ.: 210.3305074 | Κρατήσεις συλλόγων: 210.5288178 | www.n-t.gr

Θέατρο

Θέατρο: Επιστροφή στο Μπουντεγιοβιτσε
Η θεατρική ομάδα Art Vouveau, μετά την πρώτη της επιτυχημένη βωβή κωμωδία «ΤΑ ΔΕΚΑΝΙΚΙΑ, ή πώς ξέμαθα να περπατώ», επιστρέφει με ένα βωβό νουάρ δράμα βασισμένο στο θεατρικό έργο «Η παρεξήγηση» του Αλμπέρ Καμύ .

Υπόθεση του έργου:
Μια ερημωμένη από τους πολέμους χώρα. Ένα απομακρυσμένο χωριό. Ένα απομονωμένο πανδοχείο δίπλα στο ποτάμι. Ένας άντρας επιστρέφει, μετά από πολλά χρόνια, στον τόπο που μεγάλωσε για να ανταμώσει την χήρα μητέρα του και την αδερφή του. Οι δύο γυναίκες που διαχειρίζονται το πανδοχείο, προσπαθώντας να επιβιώσουν, δολοφονούν και ληστεύουν τους λιγοστούς πελάτες. Όταν δε θα αναγνωρίσουν τον συγγενή τους, αυτός θα αποφασίσει να υποδυθεί τον πελάτη που ψάχνει για δωμάτιο.

Ο βραβευμένος με Νόμπελ συγγραφέας και φιλόσοφος Αλμπέρ Καμύ γράφει την «Παρεξήγηση» το 1942, κατά τη διάρκεια του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Αυτό το θεατρικό έργο μαζί με τον «Καλιγούλα», τον εμβληματικό «Ξένο» και τα φιλοσοφικά δοκίμια «Ο μύθος του Σίσυφου» και «Ο Επαναστατημένος Άνθρωπος» συμπληρώνουν τη μελέτη του σπουδαίου στοχαστή πάνω στο παράλογο της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο ίδιος δήλωσε για την

«Παρεξήγηση»: «Αυτό είναι το έργο που με αντιπροσωπεύει περισσότερο».
Η ομάδα Art Vouveau ,στη δεύτερη δουλειά της, αντλεί υλικό από το κινηματογραφικό είδος του νουάρ των δεκαετιών ’40-’50. Ο Camilo Bentancor βασίζει την σκηνοθεσία του στη χρήση εκφραστικών μασκών φτιάχνοντας ένα σωματικό εικαστικό νουάρ. Μέσα σε μια ατμόσφαιρα μυστηρίου, τέσσερις ηθοποιοί με τη συνοδεία ζωντανής μουσικής αφηγούνται, χωρίς τη χρήση λόγου, μια σκοτεινή ιστορία εμποτισμένη με τις φιλοσοφικές θέσεις του Αλμπέρ Καμύ. Εγκλωβισμένοι χαρακτήρες, θύτες και θύματα την ίδια στιγμή, σε καλούν να τους παρατηρήσεις, χωρίς να τους κρίνεις , ή, όπως θα έλεγε ο Καμύ, χωρίς να τους δικάσεις.

 

 

 

Συντονισμός - Σκηνοθεσία: Camilo Bentancor
Μουσική σύνθεση: Γιάννης Σελέκος

Παίζουν οι ηθοποιοί: Αφροδίτη Κλεοβούλου, Θανάσης Μεγαλόπουλος, Φοίβος Συμεωνίδης Δανάη Τίκου
Στο πιάνο: Γιάννης Σελέκος
Στο κουδούνι: Μαρία Ψαρολόγου

Θέατρο OLVIO
Ιερά Οδός 67 & Φαλαισίας 7 | Βοτανικός, 118 55

ΠΡΕΜΙΕΡΑ: Τρίτη 2 Μαΐου 2017
- για 9 μόνο παραστάσεις-
Δευτέρα και Τρίτη στις 21.30| Διάρκεια: 85 λεπτά (χωρίς διάλλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: 12 ευρώ, Φοιτητικό: 8 ευρώ, Ανέργων: 5 ευρώ
Πληροφορίες – Κρατήσεις: Τηλ: 210-3414118

Θέατρο

 

Ένα road trip με οδηγό τον Δάντη.

Η Θεία Κωμωδία περιγράφει ένα ταξίδι προς το φως, που αρχίζει τον Απρίλιο του 1300. Επτά αιώνες μετά, μεταφέρεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης. Ένα ταξίδι-θεατρική εμπειρία με τρεις οριακούς σταθμούς: Κόλαση, Καθαρτήριο, Παράδεισος.

«Πότε έζησες; Ποια ήταν η ζωή σου;»

Ένα πνευματικό road trip. Μια υπαρξιακή φαντασμαγορία. Τρεις οριακοί σταθμοί: Κόλαση, Καθαρτήριο, Παράδεισος.

Για πρώτη φορά, Έλληνες δημιουργοί καταπιάνονται με το κορυφαίο έργο της μεσαιωνικής Ευρώπης, τη Θεία Κωμωδία του Δάντη. Η σκηνοθέτις Αργυρώ Χιώτη και η ομάδα Vasistas, με την πορεία εντός και εκτός συνόρων, επιστρέφουν στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, δύο χρόνια μετά τα Αίματα, και παρουσιάζουν, από 22 Απριλίου έως 7 Μαΐου στην Κεντρική Σκηνή, αυτή τη μνημειώδη «οραματική αυτοβιογραφία» του Δάντη, το φανταστικό ταξίδι του στο βασίλειο των νεκρών.

Από τον ανεξάντλητο όγκο της τριλογίας του Δάντη, η ομάδα δημιουργεί μια εξαιρετικά συμπυκνωμένη εκδοχή της, επιλέγοντας αποσπάσματα που μεταφέρουν το βαθιά προσωπικό χαρακτήρα του κειμένου και τη δύσβατη πορεία ενός ανθρώπου, από τα σκοτεινά βιώματα της καθημερινότητας στις επίπονες στιγμές της κρίσης, ως φωτεινές διαφυγές της ζωής, από την κατάδυση στον κόσμο των σκιών μέχρι την έξοδο στο φως.

Στη σκηνή, ένας συμπαγής πυρήνας ερμηνευτών ξεδιπλώνει την αφήγηση, εμβαθύνοντας στους κώδικες που αναπτύσσουν οι Vasistas τα τελευταία χρόνια, οι οποίοι βασίζονται στην εκφραστική δυναμική του σώματος και τη μουσική διάσταση της χορικότητας.

Στην παράσταση συμπράττει ένα κουαρτέτο εγχόρδων, παρόν επί σκηνής καθ’ όλη τη διάρκειά της και ενταγμένο στη σκηνική δράση.

Μουσικός μινιμαλισμός και ηλεκτρονική μουσική συνομιλούν ζωντανά με τη χρήση σύγχρονων μέσων, συντελώντας έτσι στη δημιουργία της ιδιαίτερης σκηνικής εμπειρίας του road trip της Θείας Κωμωδίας.

Ο ποιητής και μεταφραστής Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος, βαθύς γνώστης της μεσαιωνικής παράδοσης και λογοτεχνίας και δημιουργός του περίφημου έργου Σύσσημον ή Τα Κεφάλαια, υπογράφει τη δραματουργία της παράστασης.

Ο Δάντης (Dante Alighieri, περ. 1265-1321) έγραψε τη Θεία Κωμωδία στις αρχές του 14ου αιώνα και, πιθανότατα, η συγγραφή του διήρκησε περίπου δεκαπέντε χρόνια. Πρόκειται για ένα επικό αφηγηματικό ποίημα, συνολικής έκτασης 14.233 ομοιοκατάληκτων 11σύλλαβων στίχων, χωρισμένο σε τρία μέρη: Κόλαση, Καθαρτήριο, Παράδεισος.

Στη Θεία Κωμωδία, ο Δάντης περιγράφει σε πρώτο πρόσωπο ένα φανταστικό ταξίδι του στον Κάτω Κόσμο. Το ταξίδι διαρκεί επτά ημέρες (όσο και η δημιουργία του κόσμου) και υποτίθεται πως ξεκινά στις 7 Απριλίου 1300, λίγο πριν από το Πάσχα. Οδηγοί και συνοδοιπόροι του Δάντη είναι ο Ρωμαίος ποιητής Βιργίλιος και η Βεατρίκη – η τελευταία αποτελεί αναφορά στην ισόβια αγαπημένη του, Beatrice Portinari (1266-1290).

Εμβληματικό έργο της μεσαιωνικής Ευρώπης και από τα πιο επιδραστικά κείμενα για την ιταλική γλώσσα αλλά και την ανθρώπινη σκέψη, η Θεία Κωμωδία, ποίημα αλληγορικό όσο και αυτοβιογραφικό, πολύσημο και πολυπρισματικό, αποτελεί μια θαυμαστή σύνοψη των κοσμολογικών και χριστιανικών αντιλήψεων που επικρατούσαν την εποχή του Δάντη: στο λυκόφως του Μεσαίωνα και τη χαραυγή της Αναγέννησης (τέλη 13ου με αρχές 14ου αιώνα).


ΔΕΣ 2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ
Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη

Δραματουργία: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος, Vasistas

Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη

Κοστούμια: Χριστίνα Κάλμπαρη

Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας

Σχεδιασμός ήχου: Jan Van de Engel

Μουσική επιμέλεια: Μάρκελλος Χρυσικόπουλος

Καλλιτεχνική συνεργάτρια: Ariane Labed

Βοηθός δραματουργίας: Άρτεμις Χρυσοστομίδου

Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα

Βοηθός σκηνογράφου: Μυρτώ Μεγαρίτου

Βοηθός ενδυματολόγου: Ιφιγένεια Νταουντάκη

Διδασκαλία roller-skating: Κωνσταντίνος Μαρτζέκης

Εκτέλεση παραγωγής: Γκέλυ Καλαμπάκα, Βασιλική Γεωργιοπούλου

 

Ερμηνεύουν: Ευθύμης Θέου, Ελένη Βεργέτη, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αντώνης Αντωνόπουλος, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Ματίνα Περγιουδάκη, Γιάννης Κλίνης

Κουαρτέτο εγχόρδων: Αλέξης Καραϊσκάκης Νάστος (τσέλο), Φαίδων Μηλιάδης / Μιγκέν Σελμάνι (πρώτο βιολί), Αγγελική Κασδά (δεύτερο βιολί), Κρυσταλλία Γαϊτάνου / Ηλίας Λιβιεράτος (βιόλα)

Το κείμενο της παράστασης βασίστηκε στη μετάφραση της Θείας Κωμωδίας από τον Κώστα Καιροφύλλα, υπό την επιμέλεια του Νίκου Α. Παναγιωτόπουλου.

Χρησιμοποιούνται επίσης ποιήματα του Edgar Lee Masters από τη συλλογή Ανθολογία του Σπουν Ρίβερ σε μετάφραση Σπύρου Αποστόλου, με την ευγενική άδεια των εκδόσεων Gutenberg, καθώς και τα Cantos XIV και XV του Ezra Pound σε μετάφραση Γιώργου Βάρσου, με την ευγενική άδεια των εκδόσεων Πατάκη.

Παραγωγή: Στέγη Ιδρύματος Ωνάση

Συμπαραγωγή: Les Théâtres (Γαλλία)

Με την υποστήριξη: KOMM’N’ACT Γαλλία

 

 

Θέατρο

 «Αγάπη» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Τη Μεγάλη Δευτέρα, 10/4 η περφόρμανς «Αγάπη» (ναι, με το «Α» κεφαλαίο ), «κατοικεί» το χώρο δοκιμών του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά, προς τέρψιν όλων όσοι θα έρθουν να τη συναντήσουν. Εκείνη τη νύχτα ο άνθρωπος έρχεται αντιμέτωπος με το Πρόσωπο του. Αναζητά το είδωλο του στην πίσω μεριά του καθρέφτη και απολογείται. Αναλαμβάνει μια θέση που ποτέ δεν αποδέχεται: την προσωπική του ευθύνη. Ένα ιδιαίτερο θέαμα στη σκηνοθεσία του ηθοποιού και σκηνοθέτη –γνωστού από τις κατ’ οίκον παραστάσεις «Η Όγδοη Μέρα»- Ηλία Κουνέλα. Συμμετέχουν: Ιφιγένεια Γρίβα, Παναγιώτης Καμμένος, Χάρις Καρνέζη, Σοφία Κουνέλα, Κώστας Ξυκομηνός, Μαρία Προϊστάκη, Στέλλα Ράπτη, Ναταλία Στυλιανού, Άννα Χανιώτη, Λήδα Χατζή. Σκηνογραφική επιμέλεια: Μαρία Καραθάνου. Φωτιστική επιμέλεια: Γιώργος Αγιαννίτης.

«Αντιφώνηση» στο Θέατρο της Οδού Κυκλάδων

Τη Μεγάλη Τετάρτη, 12/4, ο συγγραφέας και στοχαστής Δημήτρης Δημητριάδης αυτοπροσώπως ανεβαίνει στη σκηνή και κουβεντιάζει με τον …Σαίξπηρ. Γιατί η «Αντιφώνηση» του Θεσσαλονικιού συγγραφέα είναι, ουσιαστικά, ένας διάλογος με το πρώτο σονέτο του άγγλου βάρδου. Ο Γιάννης Σκουρλέτης και η ομάδα bijoux de kant δημιουργούν στη σκηνή του Θεάτρου της Οδού Κυκλάδων «Λευτέρης Βογιατζής» ένα θρηνητικό ποιητικό σύμπαν. Με όρους ιερουργίας που σχετίζονται με την Εβδομάδα των Παθών, την εθελούσια Θυσία και το Θάνατο χαρτογραφεί μια πορεία Μαρτυρίου που κορυφώνεται με τον επιτάφιο θρήνο. Η λύτρωση του ήρωα θα έρθει όταν, αφού παραδώσει την φθαρτή ψυχή του στο λατρεμένο ον, θα απαλλαγεί από το αιώνια γερασμένο του σώμα κερδίζοντας την μόνη δυνατή Αθανασία. Μαζί με τον Δημητριάδη, συμμετέχει ο ηθοποιός Ζώης Ζούτσος. Με την «Αντιφώνηση» ολοκληρώνεται το αφιέρωμα του θεάτρου στα 400 χρόνια από το θάνατο του Σαίξπηρ.

«Από τη σιωπή της προθήκης στο θεατρικό λόγο» στο Μουσείο Μπενάκη

Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη, 10 & 11/4, ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος της μοναδικού ενδιαφέροντος αυτής δράσης που ένωσε φέτος το Εθνικό θέατρο με το Μουσείο Μπενάκη, κάνοντας κάτι που δεν έχει ξαναγίνει: τα εκθέματα του μουσείου και οι ιστορίες τους «ζωντάνεψαν» από μια ομάδα εξαιρετικών ηθοποιών –από τον Δημήτρη Ήμελλο μέχρι τον Στρατή Πανούριο, σε σκηνοθεσία και σύλληψη του τελευταίου. Δείτε τώρα τις τέσσερις τελευταίες θεματικές παραστάσεις: «Νεοπτόλεμου μύησις» (10/4, 7.30 μ.μ. ), «Σκόρδα κεφάλια δώδεκα κρομμύδια δεκαπέντε» (10/4, 10 μ.μ. ), Ερωφίλης κέντημα (11/4, 7.30 μ.μ. ) και «Το είπε ο γέρος» (11/4, 9.30 μ.μ. )

«Αφέντης και Δούλος» στο Νέο Θέατρο «Κατερίνα Βασιλάκου»

Μεγάλη Δευτέρα και Τρίτη, 10 & 11/4 είναι οι δύο τελευταίες βραδιές για τη δευτερότριτη παράσταση που κέρδισε τις καρδιές των θεατών στο τέλος της φετινής σεζόν. Ένα διήγημα του Λέοντος Τολστόι. Ο Δημήτρης Λιγνάδης ως Αφέντης, με μια αποκαλυπτική εναρκτήρια εξομολόγηση-προσωπική μαρτυρία. Ο Γιώργος Νανούρης ως σκηνοθέτης, διασκευαστής αλλά και …Δούλος. Όλα αυτά, σε μια παράσταση-ανοιχτή παραβολή για το νόημα της ζωής και της ανθρωπιάς. Η υπόθεση θέλει έναν πλούσιο έμπορο να αψηφά τις ακραίες καιρικές συνθήκες και, με μοναδικό κίνητρο το κέρδος, να βγαίνει με τον υπηρέτη του μέσα στην παγωμένη νύχτα για να προλάβει να αγοράσει πρώτος ένα κτήμα σε τιμή ευκαιρίας. Στο δρόμο, εξαιτίας μιας δυνατής χιονοθύελλας, χάνονται και βρίσκονται ανυπεράσπιστοι μπροστά στους κινδύνους της μανιασμένης φύσης. Ο αφέντης θα προσπαθήσει να σώσει τον εαυτό του αφήνοντας τον δούλο μόνο και αβοήθητο. Πολύ σύντομα όμως θα βρεθεί στην ίδια θέση μ’ αυτόν και τότε θα ακούσει για πρώτη φορά την καρδιά του να χτυπά πραγματικά…

«Η Μεγάλη Θυσία» στο Έαρ Βικτώρια

Μεγάλη Δευτέρα, 10/4, στις 7.30, ένα θεατρικό αναλόγιο για το οδοιπορικό του Ιησού προς τη Σταύρωση και την Ανάσταση προτείνουν οι Γιώργος Χριστοδούλου, Γεωργία Ζωή και Λυδία Ψιλοβίκου. Κι έτσι, η Μεγάλη Εβδομάδα ξεκινά στο θέατρό τους τη Μεγάλη Δευτέρα με τη «Μεγάλη Θυσία», σε κείμενα Λυδίας Ψιλοβίκου, με την Αρετή Κοκκίνου να συνοδεύει τους τρεις ερμηνευτές με την κιθάρα της σε δικούς της μουσικούς αυτοσχεδιασμούς.

Θέατρο

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στον Λευτέρη Βογιατζή και στον Μένη Κουμανταρέα, εσαεί πρόεδρο του θεάτρου της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής.

ΚΑΘΩΣ ΨΥΧΟΡΡΑΓΩ ή η εκπλήρωση μιας ύστατης επιθυμίας

ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Ο πρωτότοκος γιος της οικογένειας Μπάντρεν, ο μαραγκός, μαστορεύει το κιβούρι της, ετοιμοθάνατης ακόμα, μητέρας του Αντυ Μπάντρεν και η οικογένεια – πατέρας, τέσσερα αγόρια και μια κόρη ετοιμάζονται να το μεταφέρουν με την άμαξα και τα μουλάρια τους, από το βαμβακόσπιτο στην άλλη άκρη της φανταστικής επαρχίας Γιοκναπατάουφα του Αμερικανικού νότου μέσα στο κατακαλόκαιρο… Μια άγρια καταιγίδα θα ανατρέψει τα σχέδια τους αφού πλημμυρίζει το ποτάμι, καταρρέει η γέφυρα και τα κοράκια φέρνουν γυροβολιές πάνω από τα κεφάλια τους…

Μέσα από περιπέτειες και κινδύνους, κωμικοτραγικά περιστατικά και συγκρούσεις – που αναδεικνύουν την απανθρωπιά και την βρωμιά που συγκλόνιζαν τον Νότο στις αρχές του εικοστού αιώνα – οι ήρωες φτάνουν τελικά ρημαγμένοι, στον προορισμό τους και εκπληρώνουν την υπόσχεση που έδωσε ο πατέρας στην μάνα: να την θάψει στον τόπο και στα χώματα που εκείνη γεννήθηκε….

Ο Φώκνερ έγραψε το «Καθώς ψυχορραγώ» νέος, το 1929 δουλεύοντας νυχτοφύλακας ανάμεσα στα μεσάνυχτα και στις τέσσερις το πρωί μέσα σε έξι βδομάδες. Το έργο θεωρείται ένα από τα αριστουργήματα της αμερικάνικης λογοτεχνίας, και φαίνεται να είναι μια τοιχογραφία του Αμερικανικού νότου.

Σημείωμα σκηνοθέτη

Μελετώντας το έργο προκειμένου να συλλάβω το μεγαλείο της δεξιοτεχνίας του Ουίλλιαμ Φώκνερ παρατήρησα πως ο μεγάλος πρωτοπόρος της μοντέρνας γραφής, σπάζει τους παραδοσιακούς κανόνες της λογοτεχνίας και γράφοντας κατά την γνώμη μου, «δήθεν» αυτόματα, πλάθει αριστοτεχνικά μια νέα φόρμα πάνω στα χνάρια των μεγάλων εικαστικών του κυβισμού, παρατηρώντας τους χαρακτήρες από διάφορες πλευρές ταυτόχρονα, σαν να μετακινείται γύρω από ένα αντικείμενο για να παρατηρήσει τις πλευρές οι οποίες θα συγχωνευτούν σε μια εικόνα..

Η αρχική μου παρατήρηση μαζί με το άλλοτε απλό και αλλού ποιητικό – καμμιά φορά λόγιο ιδίωμα των χαρακτήρων – οι αφηγηματικοί μονόλογοι των ηρώων, αλλά και οι υποσυνείδητες τους διαδρομές, ο ημερολογιακός χρόνος των εννέα ημερών του μύθου, καθώς και ένας άλλος άχρονος λογοτεχνικός τόπος, της ιδιοφυΐας του Φώκνερ, μου έδωσε την «ελευθέρια» να δουλέψω με τον θίασο των συνεργατών μου την παράσταση «κλέβοντας» από όλα τα ήδη θεάτρου ακόμη και από τους περιοδεύοντες θιάσους τσίρκου που φαίνεται να έχουν γοητεύσει τον Φώκνερ.

Η εντελώς χειροποίητη παράσταση μας, επιθυμώ να παρασύρεται από το ένστικτο, να αφήνεται στην ανάγκη, να είναι καθαρτική με συναισθήματα εκρηκτικά (απόλυτη μελαγχολία – υπέρμετρη χαρά) σαν τα ρυθμικά χορευτικά μπλουζ του Μισισιπή.

Σοφία Φιλιππίδου


Συντελεστές:

Μετάφραση: Μένης Κουμανταρέας
Ελεύθερη απόδοση- διασκευή: Χλόη Κολύρη
Σκηνοθεσία: Σοφία Φιλιππίδου
Σκηνογραφική επιμέλεια: Κυριακή Μαυρογεώργη

Παίζουν: Σοφία Φιλιππίδου, Κώστας Βασαρδάνης, Μιχάλης Καλιότσος, Έλενα Μεγγρέλη, Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Μιχαήλ Ταμπακάκης και Μορφέας Παπουτσάκης

Δευτέρα και Τρίτη
Ώρα έναρξης: 21.00
(Παράταση μέχρι 09/05/17)
Τοποθεσία:

Θέατρο της οδού Κυκλάδων – Λευτέρης Βογιατζής, Κεφαλληνίας & Κυκλάδων 11, Κυψέλη
Eισιτήρια:

15€ | 10€ μειωμένο
Προπώληση:

Ταμείο του Θεάτρου | https://www.ticketservices.gr
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ.: 210 8217877

Θέατρο

Μαρία Χασάπη, χορογράφος με εικαστικό στίγμα
Από Μαρία Κρύου 

Φυσιογνωμία της νεοϋορκέζικης χορευτικής πρωτοπορίας η Μαρία Χασάπη (Maria Hassabi ) κινείται μεταξύ χορού και περφόρμανς κι έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση με τρεις εξαιρετικούς χορευτές.

Ο χορευτικός κόσμος της Κύπριας χορογράφου-χορεύτριας, άλλοτε στατικός κι άλλοτε κινούμενος, έχει μια εικαστική χροιά και η ένταση είναι πάντα παρούσα με διάφορους τρόπους, καθώς, όπως λέει και η ίδια «με την επιβράδυνση της ταχύτητας, αποχρώσεις που συνήθως παραβλέπονται γίνονται ο πυρήνας του έργου».

Τα σώματα των χορευτών της έχουν τραβήξει τα βλέμματα των θεατών ακόμα και των περαστικών σε περφόρμανς που έχουν φιλοξενηθεί σε μεγάλα μουσεία και χώρους τέχνης (Kunsthalle στο Όσλο, ArtSonje στη Σεούλ, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη κ.α. ), σε σημαντικά φεστιβάλ και θέατρα.

Στην κεντρική σκηνή της Στέγης έρχεται –για πρώτη φορά στη χώρα μας– με το «Staged», ένα έργο που έκανε πρεμιέρα τον Οκτώβριο του 2016 στο The Kitchen της Νέας Υόρκης, στο πλαίσιο του φεστιβάλ Crossing the Line. Μαζί με τους Jessie Gold, Hristoula Harakas και Oisín Monaghan, τρεις από τους καλύτερους Νεοϋορκέζους χορευτές, δημιουργούν μέσα από παράλληλα σόλο μια ενιαία σύνθεση που μοιάζει με ένα γεμάτο εκπλήξεις, κινούμενο μεγάλο γλυπτό

 

Staged

 

Σύγχρονος Χορός Διάρκεια: 84'

 

Από : 7/4 Έως : 9/4

 

Απόγ.: Κυρ. των Βαΐων 9/4, 5.30 μ.μ. Βραδ.: Παρ. 7-Κυρ. 9/4, 8.30 μ.μ.

 

Προγραμματισμένη Πρεμιέρα: 7/4

 

Θέατρο

Το έργο του Κωνσταντίνου Δ. Τζαμιώτη, Μια εξαιρετικά απλή δουλειά, φιλοξενεί το Studio Μαυρομιχάλη, από τις 26 Απριλίου 2017, για 10 μόνο παραστάσεις.

Μια απρόσμενη επίσκεψη διαταράσσει την καθημερινότητα ενός ταριχευτή. Ο Ευστράτιος Ευθυμίου, αν και έμπειρος επαγγελματίας, βρίσκεται αντιμέτωπος με μια ασυνήθιστη κατάσταση. Κάτι πραγματικά καινούργιο που τον αναγκάζει να ξετυλίξει τις σκέψεις του και να οδηγηθεί σε μια εκ βαθέων εξομολόγηση υπό τον ήχο του ραδιοφώνου στο εργαστήριο του.

«Μόνον τα νήπια και οι χειρότεροι εγκληματίες δικαιούνται να επικαλούνται την πραγματικότητα γιατί είναι οι μόνοι που πιστεύουν ειλικρινά σ’ αυτήν.

Οι μόνοι αυθεντικοί πραγματιστές, οι μόνοι που δεν τους καίγεται καρφί αν μοιάζουν με αυτό που μοιάζει να είναι ο άνθρωπος και γι’ αυτό είναι πιο ανθρώπινοι από κάθε άλλον. Εμείς οι υπόλοιποι αρκούμαστε σε μερικές φλοίδες πραγματικότητας που ίσα-ίσα φτάνουν για να κρύψουμε τη γύμνια μας όντας έκθετοι στο απόλυτο σκοτάδι. Κανονικοί τυφλοί. Να τι είμαστε οι περισσότεροι από μας. Και αδαείς.

Η αδαημοσύνη μας συναγωνίζεται την τυφλότητά μας. Δεν αναφέρομαι μονάχα στα σπουδαία. Η άγνοια μας εκτείνεται και στα πιο ταπεινά, η άγνοιά μας τυλίγει τα πάντα.»

Ένα έργο για τη χαμένη αίσθηση της ζωής, μια εκ βαθέων εξομολόγηση για την έννοια του καθήκοντος και της δημιουργικότητας και παράλληλα ένα αλληγορικό σχόλιο για την αμφιταλάντευση μεταξύ της ανάγκης για σταθερότητα και της επιθυμίας για αλλαγή.

Το έργο «Μια εξαιρετική απλή δουλειά» του Κωνσταντίνου Τζαμιώτη πρωτοπαρουσιάστηκε το 2006 στο πλαίσιο του Θεσμού «Θεατρικά Αναλόγια» στο θέατρο Άλεκτον.. Κατόπιν επιλέχθηκε από το Ίδρυμα Qouasimodo και συμπεριλήφθηκε στην Ευρωπαϊκή Ανθολογία Θεάτρου, μεταφράστηκε σε αρκετές γλώσσες και παρουσιάστηκε στη Βουδαπέστη και το Μιλάνο.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Ορέστης Τάτσης
Σκηνικά -κοστούμια: Κώστας Γράβος
Φωτισμοί: Βαγγέλης Νάνος
Μουσική επιμέλεια/ραδιοφωνική παραγωγός: Θάλεια Καραμολέγκου
Ηχολήπτης: Γιάννης Σκανδάμης
Διαβάζει ο Στάθης Κόκκορης
Κατασκευή Σκηνικού: Λευτέρης Βουρεκάς, Κώστας Γράβος
Κατασκευή ομοιώματος: Βασιλική Κήτα

 

Στο ρόλο του Ευστράτιου Ευθυμίου ο Δημήτρης Μηλιώτης

Διάρκεια παράστασης: 60’ χωρίς διάλειμμα

 

Ταυτότητα Εκδήλωσης

Ημερομηνία:

Από: 26/04/2017 Εως: 07/05/2017
Τετ., Πέμ., Παρ., Σάβ., Κυρ. στις 21.15
Τοποθεσία:

Studio Μαυρομιχάλη, Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα
Eισιτήρια:

Γενική είσοδος 10 ευρώ | Μειωμένο/φοιτητικό 5 ευρώ
Πληροφορίες / Κρατήσεις:

Τηλ. 210 6453330 | www.studiomavromihali.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin