Οκτωβρίου 18, 2018

Βιβλίο

Πώς προχωράς αφού χάσεις τον άνθρωπο που αγαπάς; Πώς ξαναχτίζεις τη ζωή σου απ’ την αρχή;

Η Λουίζα Κλαρκ δεν είναι πια ένα συνηθισμένο κορίτσι. Ύστερα από τους έξι μήνες που πέρασε με του Γουίλ Τρέινορ, πασχίζει να τα καταφέρει χωρίς αυτόν. Όταν ένα απίστευτο ατύχημα την αναγκάζει να γυρίσει στο πατρικό της και στην οικογένειά της, αισθάνεται ότι είναι ακριβώς πίσω στο σημείο απ’ όπου ξεκίνησε.

Το σώμα της αναρρώνει αλλά η ψυχή της θέλει βοήθεια. Κι έτσι η Λου καταλήγει στο υπόγειο μιας εκκλησίας με τα μέλη μια ομάδας ψυχολογικής στήριξης με τα οποία μοιράζεται σκέψεις, γέλιο και κλάμα. Εκεί θα γνωρίσει και τον Σαμ Φίλντινγκ, τον νοσοκόμο που την έσωσε, τον μόνο που μπορεί να την καταλάβει. Και τότε θα εμφανιστεί ένα πρόσωπο από το παρελθόν του Γουίλ και θα ανατρέψει τα σχέδιά της οδηγώντας την σ’ ένα διαφορετικό μέλλον…

Η συνέχεια του παγκόσμιου μπεστ σέλερ ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ, ένα μυθιστόρημα που θα σας κάνει να γελάσετε, να κλάψετε και να απολαύσετε κάθε σελίδα, κάθε στιγμή.

 

λίγα λόγια για την συγγραφέα

Η ΤΖΟΤΖΟ ΜΟΪΣ γεννήθηκε το 1969 και μεγάλωσε στο Λονδίνο. Αφού έκανε διάφορες δουλειές, όπως δακτυλογράφος στο σύστημα Μπράιγ, σπούδασε στο Royal Holloway and Bedford nwe College του Πανεπιστημίου του Λονδίνου. Το 1992, παρακολούθησε σεμινάριο δημοσιογραφίας στο City University με υποτροφία της εφημερίδας The Independent, για την οποία εργάστηκε για δέκα χρόνια ως βοηθός συντάκτη και ως ανταποκρίτρια σε θέματα πολιτισμού. Από το 2002, όταν εκδόθηκε το πρώτο μυθιστόρημά της, ασχολείται αποκλειστικά με τη συγγραφή.

Το βιβλίο της ΠΡΙΝ ΕΡΘΕΙΣ ΕΣΥ, που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ, έχει πουλήσει περισσότερα από 3 εκατομμύρια αντίτυπα παγκοσμίως και κυκλοφορεί σε 36 χώρες.

Η Τζότζο ζει σε ένα αγρόκτημα στο Έσεξ με τον άντρα της και τα τρία παιδιά τους.

Βιβλίο

  - Ένα ψυχολογικό θρίλερ που μοιάζει με παραμύθι
Το κορίτσι με το κόκκινο παλτό, που μόλις κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Μεταίχμιο σε μετάφραση της Βάσιας Τζανακάρη, είναι η ιστορία της απαγωγής ενός χαρισματικού παιδιού που εκτυλίσσεται μέσα από την αφήγηση δύο διαφορετικών προσώπων: της μικρής Κάρμελ, που πέφτει θύμα απαγωγής, και της μητέρας της Μπεθ.

Η εναλλαγή μεταξύ των αφηγηματικών φωνών όχι μόνο ενισχύει το σασπένς, αλλά συμβάλλει στη λεπτομερή σκιαγράφηση των περίπλοκων δεσμών μητέρας και κόρης: της βαθιάς αγάπης, της αλληλεξάρτησης, αλλά και των δυσκολιών που ορισμένες φορές ανακύπτουν. Η Hamer κατορθώνει να μεταφέρει με ακρίβεια και πειστικότητα δύο ξεχωριστές οπτικές χωρίς να χάνει το κεντρικό νήμα της υπόθεσης με αποτέλεσμα ένα πρωτότυπο καθηλωτικό μυθιστόρημα μοναδικής συναισθηματικής έντασης.

Όπως έχει αναφέρει η ίδια η συγγραφέας, η ιδέα για το βιβλίο ξεκίνησε με την εικόνα ενός κοριτσιού, χαμένου στο δάσος. Το κόκκινο χρώμα, το διεστραμμένο αρπακτικό που προσποιείται τον συγγενή για να μπορέσει να πλησιάσει το αθώο κορίτσι, το δάσος και το φεστιβάλ αφήγησης που αποτελούν το σκηνικό τη στιγμή της απαγωγής είναι στοιχεία που συνδέουν το μυθιστόρημα με τη διάσημη ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας και γι’ αυτούς τους λόγους το χαρακτηρίζουν παραμύθι του 21ου αιώνα. «Μεγάλωσα με τα παραμύθια των Γκριμ, η παιδική μου ηλικία ήταν απόλυτα συνυφασμένη με αυτά» έχει δηλώσει η συγγραφέας «όμως μόνο όταν τέλειωσα το βιβλίο συνειδητοποίησα τις ομοιότητες με την Κοκκινοσκουφίτσα». Και όπως ακριβώς συμβαίνει στα κλασικά παραμύθια, το εμπνέεται από τους χειρότερους ανθρώπινους φόβους -τον χαμό ενός παιδιού, τον βίαιο αποχωρισμό από τα αγαπημένα μας πρόσωπα, την απώλεια της αθώτητας-, και μας αναγκάζει να επαναπροσδιορίσουμε τις αξίες και τις μέχρι τώρα επιλογές μας.

Το μυθιστόρημα της Hamer, αναπάντεχο και συγκινητικό, έχει συμπεριληφθεί στις βραχείες λίστες σημαντικών βρετανικών λογοτεχνικών βραβείων -Costa Book Awards, Βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα στο Edinburgh International Book Festival και The John Creasey New Blood Dagger-, ενώ είναι υποψήφιο για το British Book Industry Award, στην κατηγορία Λογοτεχνικό Ντεμπούτο. Από την πρώτη στιγμή της κυκλοφορίας του έχει προκαλέσει τεράστια αίσθηση και ήδη συζητιέται έντονα η κινηματογραφική του μεταφορά. είναι ένα βιβλίο που φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει: κανείς δεν μπορεί να το αφήσει από τα χέρια του ή να το βγάλει από τη σκέψη του, αφού το ολοκληρώσει.

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Η Κάρμελ πάντα ήταν διαφορετική. Η μητέρα της η Μπεθ, προσφάτως χωρισμένη, αγωνιά για την ιδιομορφία της κόρης της, καθώς προσπαθεί να ξαναχτίσει τη ζωή τους. Όταν πάνε με τη μικρή σε ένα τοπικό φεστιβάλ αφήγησης, ο χειρότερος φόβος της Μπεθ θα γίνει πραγματικότητα. Η Κάρμελ εξαφανίζεται.

Η Μπεθ δεν μπορεί να δεχθεί το ενδεχόμενο ότι η κόρη της έχει χαθεί για πάντα και αγωνίζεται για την ανεύρεσή της. Στο μεταξύ η Κάρμελ ξεκινά ένα ταξίδι τόσο απίστευτο όσο και τρομακτικό στο πλευρό ενός άντρα που θα την εκμεταλλευτεί ως παιδί-θαύμα με θεραπευτικές ικανότητες.

Η ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ

Η Kate Hamer σπούδασε δημιουργική γραφή στο Aberystwyth University και παρακολούθησε το αντίστοιχο σεμινάριο του λογοτεχνικού πρακτορείου Curtis Brown. Τιμήθηκε με το βραβείο Rhys Davies για διήγημά της το 2011, ενώ πρόσφατα της απονεμήθηκε η λογοτεχνική υποτροφία της Ουαλίας. Ζει στο Κάρντιφ με τα παιδιά και τον άντρα της.

Βιβλίο

Στα βιβλιοπωλεία βρίσκεται ήδη το νέο ερωτικό θρίλερ της "Ωραίας Ελένης", από τις εκδόσεις "Ωκεανίδα".

Η γνωστή δημοσιογράφος και παρουσιάστρια του δελτίου ειδήσεων του Star channel, Ελένη Τσαγκά, κάνει "πρεμιέρα" για το βιβλίο της "Το δίλημμα του σκαντζόχοιρου", αφιερώνοντάς το στον σύζυγο Νίκο και τα δίδυμα παιδιά της, Βαγγέλη και Μαρίνα.
"Το δίλημμα του σκαντζόχοιρου" αναφέρεται στο...
όνειρο της ζωής, τον έρωτα, και το μόνο σίγουρο είναι πως η γυναίκα του σήμερα, που θα το διαβάσει, θα δει τον ίδιο της τον εαυτό.

Το οπισθόφυλλο του βιβλίου είναι χαρακτηριστικότατο και σίγουρα θα σας δώσει μία μικρή περίληψη από το εσωτερικό του:
"....Είτε για να ζεσταθούν είτε για να ζευγαρώσουν, οι σκαντζόχοιροι όταν πλησιάζουν ο ένας τον άλλο πληγώνονται από τα αγκάθια του συντρόφου τους. Πονάνε. Το ίδιο συμβαίνει συχνά και με τους εραστές. H υπερβολική οικειότητα κάποια στιγμή τραυματίζει κι απογοητεύει.

«Τελικά υπάρχει ασφαλής απόσταση ανάμεσα στο πολύ κοντά που πληγώνει και στο πολύ μακριά που παγώνει;» αναρωτιέται η Γεωργία, η ραδιοφωνική παραγωγός στο μεγαλύτερο σταθμό της πόλης, που ζούσε μια ήρεμη και βαρετή ζωή για πολλά χρόνια δίπλα στον εφηβικό της έρωτα κι ας τον είχε πιάσει αρκετές φορές με άλλες γυναίκες.
Και μετά… ξύπνησε!
Κι αποφάσισε να πιει τη ζωή με το μπουρί της σόμπας ψάχνοντας ταυτόχρονα για το μεγάλο έρωτα.

Απογοητεύεται όμως από τους άντρες και πληγώνεται, αλλά και κείνη τους πληγώνει χωρίς οίκτο. Και τους αποτελειώνει με συνοπτικές διαδικασίες. Αλλά ούτε μία στιγμή δεν εγκαταλείπει. Γιατί μπορεί στα είκοσί της να αισθανόταν σαράντα, τώρα όμως στα τριάντα και βάλε νιώθει είκοσι και βγάλε. Και δεν φοβάται πια να ζήσει, να ερωτευτεί, να ρισκάρει, φοβάται μόνο το μυστηριώδη άγνωστο που της στέλνει μήλα και ανθοδέσμες, και στο τέλος φτάνει να απειλεί την ίδια της τη ζωή."

Ένα "μάθημα ζωής" στα χέρια σας, από μία από τις ομορφότερες παρουσίες στη δημοσιογραφία και την τηλεόραση.

Βιβλίο

 "Απλά για να έχουμε κάτι για να μιλήσουμε".

Ο Ιωσήφ Μπρόντσκι πήγε στην Αμερική το 1974 και έγινε καθηγητής σε πέντε κολέγια. Λίγο αργότερα έμαθε γι 'αυτόν ο διευθυντής του Γυναικείου Πανεπιστημίου Mount Holyoke και προσκάλεσε τον ποιητή να διδάξει στο Τμήμα Σλαβικών Σπουδών, αν και ο Μπρόντσκι εγκατέλειψε το σχολείο σε ηλικία 15 ετών και δεν είχε δίπλωμα.

Η στάση του ποιητή προς την διδασκαλία ήταν πολύ υπεύθυνη. Ούτε σχέδια ή σημειώσεις διαλέξεων, ούτε κανονικά βιβλία δεν είχε. Διηγούνταν τα έργα των πεζογράφων και ποιητών που ήταν κοντινοί σ’αυτόν (που καταλάβαινε και αγαπούσε ο ίδιος). Κατά την διάρκεια των διαλέξεων συνεχώς έπινε καφέ και κάπνιζε.

 

Μόνο ένα πράγμα όντως τον έκανε να γίνει έξω φρενών: η ανεξέλεγκτη άγνοια της αμερικανικής νεολαίας. Μια μέρα εξοργισμένος από μια ομάδα φοιτητών ο Μπρόντσκι κάθισε στην γραφομηχανή του και βιαστικά έγραψε "λίστα των βιβλίων που ο καθένας πρέπει να διαβάσει."

Ποιά απ’ αυτά έχουμε διαβάσει εμείς;

 

1. Μπαγκαβάτ Γκίτα
2. Μαχαμπαράτα
3. Γκιλγκαμές
4. "Ιλιάδα", "Οδύσσεια" του Ομήρου
5. "Ιστορία" του Ηροδότου


6. Παραστάσεις του Σοφοκλή
7. Παραστάσεις του Αισχύλου
8. "Ιππόλυτος", "Βάκχες", "Ηλέκτρα", "Φοίνισσαι" του Ευριπίδη
9. "Ιστορία του Πελοποννησιακού Πολέμου" του Θουκυδίδη
10. "Διάλογοι" του Πλάτωνα


11. "Ποιητική", "Φυσική", "Ηθική", "Περί ψυχής" του Αριστοτέλη
12. Λουκρήτιος "Για τη φύση των πραγμάτων"
13. Πλούταρχος "Βιοι Παράλληλοι"
14. Βιργίλιος "Αινειάδα", "Βουκολικών", "Γεωργικά"
15. Τάκιτος. "Χρονικά"


16. Οβίδιος. "Μεταμορφώσεις", "Ηρωίδες", "Ερωτικήτέχνη"
17. Καινή Διαθήκη
18. Γάιος Καλιγούλας "Η ζωή των καισάρων"
19. Μάρκος Αυρήλιος
20. Κάτουλλος


21. Οράτιος
22. Επίκτητος
23. Αριστοφάνης
24. Κλαύδιος Αιλιανός"Ποικίλη ιστορία", "Περί ζώων ιδιότητος"
25. Απολλόδωρος "Αργοναυτική"


26. Μιχαήλ Ψελλός «Χρονογραφία»
27. Εδουάρδος Γίβων «Η ιστορία της παρακμής και της πτώσης της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας"
28. Πλωτίνος " Εννεάδες"
29. Ευσέβιος «Εκκλησιαστική Ιστορία»
30. Βοήθιος "Η παρηγοριά της Φιλοσοφίας"


31. Ο Πλίνιος ο νεότερος "Γράμματα"
32. Ηράκλειτος "Περί φύσεων"

33. Αυγουστίνος "Εξομολογήσεις"

34. Θωμάς Ακινάτης "Summa Theoloqica"
35. Φραγκίσκος της Ασίζης "Μικρά Άνθη του Αγίου Φραγκίσκου"


36. Νικολό Μακιαβέλι "Ο ηγεμόνας"
37. Δάντης Αλιγκέρι "Θεία Κωμωδία"
38. Διηγήματα του Σακέτι, Φράνκο
39. Σαίξπηρ "Αντώνιος και Κλεοπάτρα", "Αμλετ", "Μάκβεθ", "ΕρρίκοςΕ΄"
40. Φράνσις Μπέικον


41. Μάρτιν Λούθερ
42. Ιωάννης Καλβίνος
43. Μισέλ ντε Μονταίν "Δοκίμια"
44. Θερβάντες. "Δον Κιχώτης"
45. Ντεκάρτ

46. Χένρι Άνταμς "The Education of Henry Adams"
47. Τόμας Χομπς "Λεβιάθαν"
48. Μπλεζ Πασκάλ "Σκέψεις"
49. Τζον Μίλτον"Χαμένος Παράδεισος"
50. Ζπινόζα "Πραγματείες"


51. Σταντάλ "Το μοναστήρι της Πάρμας", "Το Κόκκινο και το Μαύρο", "Η ζωή του Ανρί Μπρυλάρ"
52. Τζόναθαν Σουίφτ "Τα ταξίδια του Γκιούλιβερ"
53. Λώρενς Στερν "ΤρίστραμΣάντυ"
54. Πιερ Σοντερλό ντε Λακλό "Οι επικίνδυνες σχέσεις"
55. Μοντεσκιέ "Περσικές επιστολές"


56. Τζων Λοκ "Δεύτερη πραγματεία περί κυβερνήσεως"
57. Άνταμ Σμιθ "Πλούτος των Εθνών"
58. Λάιμπνιτς
59. Ντέιβιντ Χιουμ
60. Ιμμάνουελ Καντ "Κριτική του καθαρού Λόγου"


61. Κίρκεγκωρ "Φόβος και τρόμος", "Είτε - Είτε", "Φιλοσοφικά Ψιχία"
62. Ντοστογιέφσκι "Σημειώσεις από το υπόγειο", "Οι δαιμονισμένοι"
63. Γκαίτε "Φάουστ", "Το ταξίδι στην Ιταλία"
64. Τοκβίλ "Η Δημοκρατία στην Αμερική"
65. Ντε Κουστίν "Empire of the Czar: A Journey Through Eternal Russia"


66. Έριχ Άουερμπαχ "Μίμησης"
67. Πρέσκοτ "Ο Λαβύρινθος της Μοναξιάς"
68. Καρλ Πόπερ "Λογική της επιστημονικής ανακάλυψης", "Η ανοιχτή κοινωνία και οι εχθροί της"
69. Ελίας Κανέττι " Μάζα και Εξουσία"

Ποίηση συνιστώμενη για ανάγνωση:

Αγγλική / Αμερικανική: Ρόμπερτ Φρόστ, Τόμας Χάρντι, Ουίλιαμ ΜπάτλερΓέιτς, Τόμας Στερνς Έλιοτ, ΟυίστανΧιου Ώντεν, Μαριάννα Μούρ, ΕλίζαμπεθΜπίσοπ.
Γερμανική: Ράινερ Μαρία Ρίλκε, Γκεόργκ Τράκλ, Πέτερ Χούχελ, Ινγκεμποργκ Μπάχμαν, Γκότφριντ Μπεν.
Ισπανική: Αντόνιο Ματσάντο, ΦεδερίκοΓκαρθία Λόρκα, Λουίς Σερνούντα, Ραφαέλ Αλμπέρτι, Χουάν Ραμόν Χιμένεθ, Οκτάβιο Λοσάνο Πας.


Πολωνική: Λεόπολντ Σταφ, Τσέσλαβ Μίλος, ΖμπίγκνιεβΧέρμπερτ, ΒισλάβαΣυμπόρσκα.
Γαλλική: ΓκιγιώμΑπολλιναίρ, Ζιουλ Σουπερβάιλ, Πιερ Ρεβερντύ, Μπλεζ Σαντράρ, Μαξ Ζακόμπ, ΦρανσίΖαμ, Αντρέ Φρενό, Πωλ Ελυάρ, Βικτώρ Σεγκαλέν, Ανρί Μισό.
Ελληνική: Κωνσταντίνος Καβάφης, Γιώργος Σεφέρης, Γιάννης Ρίτσος.


Ολλανδική: Μάρτινους Νέιχοφ (MartinusNijhoff) "Awater".
Πορτογαλική: Φερνάντο Πεσσόα, Κάρλος Ντορουμόντ ντε Αντραντέ.
Σουηδική: Γκούναρ Εκελεβ, Χάρι Μάρτινσον, Βέρνερ Ασπενστρομ, ΤούμαςΤράνστρεμερ.
Ρωσική: Μαρίνα Τσβετάγιεβα, Όσιπ Μάντελσταμ, Άννα Αχμάτοβα, Μπορίς Πάστερνακ, Βλαντισλάβ Χοντασέβιτς, Βίκτορ Χλέμπνικοφ, Νικολάι Κλιούεφ, Νικολάι Ζαμπολότσκι

 

Πηγή: adme.ru
Μετάφραση από την Koshel Valeria

Πηγή: ekpaideytikos.g 

thessalonikiartsandculture.gr

Βιβλίο

Απόσπασμα από την 3η ποιητικη συλλογή, με τιτλο "Φθινοπώρου περίπλους".

 

Μυθοπλασίες

 

Όταν καταρρεύσουν

-θα έρθει κάποτε η στιγμή-
θρόνοι ανύπαρκτοι
κι εξουσίες ανεπαρκείς
-δικά μας πλάσματα του μύθου-
σημασία δεν έχει
το ‘’ποιος’’, το ‘’γιατί’’ και το ‘’πότε’’
σημασία έχει η προσφορά
του καθενός
-ενσυνείδητη ή μη-
το δώρο αποδέξου.

 

Κι αν γκρεμιστείς κι εσύ
απ’ την αρχή ξανάχτισε
δίχως μεμψιμοιρίες
με απόφαση ανδρική
-ακόμα κι αν
σώμα έχει γυναικείο-
σκιά πάντα δε θα ‘χουμε
για τέτοιες αποφάσεις.

 

Ποτέ δεν υπολειπόσουν
ποτέ δεν υπερτερούσες
πάντα ο ίδιος ήσουν
ακόμα κι αν δε το ‘χες
συνειδητοποιήσει.

 
 

Η Λουκία Ροδίτου Σπούδασε Σχολή Θετικών Επιστημών -Τμήμα Μαθηματικό στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ζει και εργάζεται ως καθηγήτρια Μαθηματικών σε σχολείο της Αθήνας και τον ελεύθερο χρόνο της αφοσιώνεται σ΄αυτό που ξέρει να κάνει πολύ καλά με αγάπη. Πήρε το πρώτο βραβείο ΚΖ' Λογοτεχνικό Διαγωνισμό  απο τον Πολιτιστικό Σύλλογο "Παρνασσος" τον Δεκέμβρη του 2010. Έχει ολοκληρώσει επίσης ένα υπέροχο μυθηστόρημα με τίτλο "Αντίθετα της λίθης"

https://www.facebook.com/lroditou

 

Mίκα Καππάτου

forwoman.gr

 

Βιβλίο

Μια διπλή, βίαιη ιστορία απαγωγής και κακοποίησης

Το βιβλίο
Η Κλαρίσα φοβάται όλο και περισσότερο τον συνάδελφό της Ρέιφ, με τον οποίο πέρασε μια νύχτα μαζί υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες.

Ο Ρέιφ δεν την αφήνει σε ησυχία και δε δέχεται αντιρρήσεις. Είναι πάντα εκεί... Όταν καλείται να παραστεί ως ένορκος, η Κλαρίσα ανακουφίζεται.

Η δικαστική αίθουσα είναι ένα ασφαλές καταφύγιο, ένα μέρος στο οποίο ο Ρέιφ δεν μπορεί να εισχωρήσει.

Όμως, καθώς ξεδιπλώνεται μια βίαιη ιστορία απαγωγής και κακοποίησης στην αίθουσα του δικαστηρίου, η Κλαρίσα αρχίζει να βλέπει αντιστοιχίες μεταξύ της κατάστασής της και αυτής της νεαρής γυναίκας στο εδώλιο του μάρτυρα.

Καθώς συνειδητοποιεί ότι φέρει το βάρος των αποδείξεων, η Κλαρίσα ξετυλίγει το διεστραμμένο, μακάβριο παραμύθι που έχει υφάνει γύρω τους ο Ρέιφ- και ανακαλύπτει ότι η κατάληξη που αυτός οραματίζεται είναι πιο τρομακτική απ’ ό,τι θα μπορούσε να φανταστεί.

Η Κλαιρ Κένταλ
Γεννήθηκε στην Καλιφόρνια και σπούδασε στην Αγγλία. Ζει στα νοτιοδυτικά των Ηνωμένων Πολιτειών. Το Ξέρω πού είσαι (The Book of You) είναι το πρώτο της μυθιστόρημα και έχει μεταφραστεί σε περισσότερες από 20 γλώσσες.

Βιβλίο

Από τον εκδοτικό οίκο Quidam κυκλοφόρησε η γαλλική έκδοση της συλλογής διηγημάτων του Χρήστου Οικονόμου «Κάτι θα γίνει, θα δεις» σε μετάφραση Michel Volkovitch που στα ελληνικά κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πόλις.

Το βιβλίο
Δεκάξι ιστορίες από τα Καμίνια, τη Νίκαια, τη Δραπετσώνα. Από τον ντόκο των Κρητικών, από το ουζερί "Υπάρχω", από το φουγάρο της ΔΕΗ στο Κερατσίνι. Ιστορίες για τράπεζες που παίρνουν σπίτια, για σπίτια που παίρνουν φωτιά, για όνειρα που γίνονται στάχτη. Για το σκοτάδι που ζει στη διπλανή πόρτα. Κάτι θα γίνει όμως, θα δεις. Γιατί εκεί όπου μεγαλώνει ο φόβος μεγαλώνει κι εκείνο που σώζει από τον φόβο.
Ο Χρήστος Οικονόμου

Σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Ε.Μ.Π. και μουσική (χωρίς να ολοκληρώσει) σε διάφορα ωδεία. Δίδαξε 3 χρόνια εθελοντικά ελληνικά σε μετανάστες στο Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών.

Το 2005 διακρίθηκε σε μουσικό διαγωνισμό που διοργάνωσε η εταιρεία Μικρή Άρτος με το τραγούδι "Αγύριστο κεφάλι" σε σύνθεση και στίχους του ιδίου, το οποίο κυκλοφόρησε στο συλλογικό δίσκο "2η ακρόαση" της Μικρής Άρκτου.

Το 2009 εκδόθηκε το πρώτο του μυθιστόρημα "H Πόλη του αναστέλλοντος ήλιου", εκδόσεις Μελάνι, με το οποίο ήταν υποψήφιος για βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου συγγραφέα 2010 από το περιοδικό Διαβάζω.

Το διήγημά του "Ανθρωποθυρίδα" τιμήθηκε με το Γ΄ Βραβείο πεζογραφίας στον ΚΘ΄ λογοτεχνικό διαγωνισμό 2011 του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσού και συμπεριλαμβάνεται στον ΣΤ΄ τόμο της συλλογής διηγημάτων "Το ελληνικό φανταστικό διήγημα", εκδόσεις Αίολος, 2012.

Το 2012 βραβεύτηκε με το Α' Βραβείο στο διαγωνισμό Θεατρικού Μονόπρακτου της Εταιρείας Θεατρικής Ανάπτυξης Λεμεσού για το μονόλογο "Ώρα ανάγκης". Διηγήματά του έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς σε εφημερίδες και περιοδικά (Ελευθεροτυπία, Officiel, Pop up, Ιntellectum) και μεταφραστεί στα αγγλικά.

Βιβλίο

"Έρως ανίατος": ένα μυθιστόρημα για τον μαρασμό των ερωτικών σχέσεων
Ο συγγραφέας Δημήτρης Μίγγας μιλά για έναν συνάδερφό του που ερωτεύεται με πάθος και παρότι προσπαθεί να ξαναβρει τους καθημερινούς του ρυθμούς, η ζωή έχει άλλη άποψη...Από τις εκδόσεις Μεταίχμιο.

Το βιβλίο
Ένας συγγραφέας επιχειρεί να γράψει ένα μυθιστόρημα θέλοντας να μιλήσει για τη φθορά του σώματος και τις εκπτώσεις φιλοδοξιών και ονείρων. Ωστόσο ο ηθοποιός ήρωάς του (δίχως αυτό να είναι στα σχέδια του δημιουργού) ερωτεύεται μια μοναχική, ξεχωριστή και ιδιόμορφη γυναίκα. Ο συγγραφέας επιδοκιμάζει την πρωτοβουλία του και αποφασίζει να ασχοληθεί επιπλέον με την έκρηξη και τον αναπότρεπτο μαρασμό της ερωτικής σχέσης.

Σελίδα τη σελίδα ξαναβρίσκουν όλα τον κανονικό ρυθμό. Ώσπου ένα απόγευμα η ηρωίδα επισκέπτεται τον συγγραφέα στο σπίτι του…
Κάποιες φορές οι ήρωες ανεξαρτητοποιούνται, λειτουργούν αυτόνομα, ακόμα και ανταγωνιστικά προς τον συγγραφέα. Από ένα σημείο και μετά είναι τέτοια η διαδοχή των γεγονότων, των σκηνών και των διαλόγων που ο συγγραφέας δεν είναι σίγουρος για το πού θα οδηγήσουν οι ήρωές του τον ίδιο και το μυθιστόρημά του.

Βιβλίο

Γιατί χτυπά δυνατά η καρδιά των ερωτευμένων; Σεξ και έρωτας πάνε πακέτο; Τι ερωτεύονται οι γυναίκες στους άνδρες; Ο έρωτας είναι γραμμένος στα άστρα; Μπορεί να υπάρξει έρωτας μεταξύ φίλων; Ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα; Ο έρωτας αδυνατίζει; Το στρες σαμποτάρει τον έρωτα; Γιατί ερωτευόμαστε λάθος ανθρώπους;

- 100 ερωτήσεις με τις πιο άμεσες, αληθινές και περιεκτικές απαντήσεις για τον έρωτα, που ορίζει τη ζωή και την ύπαρξή μας ανά τους αιώνες, δίχως να αφήνει κανέναν ασυγκίνητο!
- 45 ειδικοί, με ξεχωριστές γνώσεις και από διαφορετική σκοπιά ο καθένας, αναλύουν, αποσαφηνίζουν και εξηγούν πώς, πότε, ποιους ερωτευόμαστε και γιατί.
- 234 έρευνες αποκαλύπτουν, συμπληρώνουν ή ανατρέπουν όλα όσα ξέρουμε ή δεν ξέρουμε για τον έρωτα!
- 1 βιβλίο που πάνω απ' όλα έρχεται να μας υπενθυμίσει ότι η τέχνη του να αγαπάς και να αγαπιέσαι δεν είναι τόσο απλή υπόθεση όσο νομίζουμε! Ή, μήπως, είναι; (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)

Περιεχόμενα

Τι εστί έρως;
Ο έρωτας είναι τυφλός;
Γιατί χτυπά δυνατά η καρδιά των ερωτευμένων;
Ο έρωτας ξεκινάει με ένα φιλί;
Υπάρχει έρωτας με την πρώτη ματιά;
Ποιος είναι ο μύθος του έρωτα;
Ο έρωτας και ο βήχας δεν κρύβονται;
Γιατί η καρδιά είναι το σύμβολο του έρωτα;
Η εμφάνιση έχει τον πρώτο λόγο στον έρωτα;
Ο έρωτας είναι εγκεφαλική υπόθεση;
Η άνοιξη ξυπνάει τον έρωτα;
Πότε είναι πιο πιθανό να ερωτευτούμε;
Ο πρώτος έρωτας είναι ο πιο δυνατός;
Υπάρχουν μικροί και μεγάλοι έρωτες;
Ο έρωτας είναι μόνο χημεία;
Πότε και γιατί γιορτάζει ο έρωτας;
Γιατί οι ερωτευμένοι θέλουν να είναι συνέχεια μαζί;
Πόσα στάδια έχει ο έρωτας;
Στον πόλεμο και στον έρωτα όλα επιτρέπονται;
Ο έρωτας περνάει από τη... μύτη;
Πώς ερωτεύονται τα δύο φύλα;
Ο Έρως είναι αστέρι;
Τι είναι ο πλατωνικός έρωτας;
Ο έρωτας είναι κυνηγητό;
Γιατί το κόκκινο είναι το χρώμα του έρωτα;
Τι ερωτεύονται οι άντρες στο πρόσωπο των γυναικών;
Και τι ερωτεύονται οι γυναίκες στους άντρες;
Σεξ και έρωτας πάνε πακέτο;
Γιατί εξιδανικεύουμε στον έρωτα;
"Ερωτευόμαστε" από... μωρά;
Είναι αληθινός ο έρωτας με έναν σταρ;
Ο έρωτας είναι μουσική στα αυτιά μας;
Οι άντρες πράγματι ερωτεύονται τις ξανθές;
Γιατί το κόκκινο τριαντάφυλλο είναι το λουλούδι του έρωτα;
Ο έρωτας αδυνατίζει;
Ερωτευόμαστε κάποιον που μας μοιάζει;
Γιατί τα ετερώνυμα έλκονται και στον έρωτα;
Ένας είναι ο μεγάλος έρωτας;
Είναι αληθινός ο παιδικός έρωτας;
Ο έρωτας χρόνια δεν κοιτά;
Μπορεί να υπάρξει έρωτας μεταξύ φίλων;
Οι άντρες ερωτεύονται γυναίκες που τους θυμίζουν τη μητέρα τους και οι γυναίκες άντρες που τους θυμίζουν τον πατέρα τους;
Πώς εξηγείται ο έρωτας χωρίς ανταπόκριση;
Μόνο οι άνθρωποι ερωτεύονται;
Μπορεί κάποιος να είναι ερωτευμένος με δύο πρόσωπα ταυτόχρονα;
Ποια σωματικά χαρακτηριστικά των γυναικών ξυπνούν το ερωτικό ενδιαφέρον;
Γιατί οι άντρες ερωτεύονται τις γυναίκες που φορούν ψηλά τακούνια;
Γιατί οι γυναίκες ερωτεύονται άντρες που φορούν μπλε;
Ο έρωτας κάνει καλό στην υγεία;
Πόσο διαρκεί ο έρωτας;
Άλλο έρωτας και άλλο αγάπη;
Γιατί νιώθουμε ευτυχισμένοι όταν είμαστε ερωτευμένοι;
Ο έρωτας όλα τα νικά;
Ο έρωτας μεταμορφώνει;
Ο έρωτας περνάει από το στομάχι;
Ο έρωτας είναι ίδιος για όλους;
Γιατί το δαχτυλίδι επισφραγίζει τον έρωτα;
Ποιοι είναι οι πιο ποθητοί στον έρωτα;
Ο έρωτας είναι γλυκός;
Ο έρωτας είναι γραμμένος στα άστρα;
Ο έρωτας είναι μόνο για δύο;
Το στρες σαμποτάρει τον έρωτα;
Υπάρχει τρόπος να φέρουμε τον έρωτα στη ζωή μας;
"Ραγίζει" η καρδιά από έρωτα;
Ο έρωτας με έρωτα περνάει;
Έρωτας και λογική δεν συμβαδίζουν;
Τι είναι ο καρμικός έρωτας;
Είναι οι απαγορευμένοι έρωτες πιο δυνατοί;
Η σχέση με τους γονείς μας αναπαράγεται στον έρωτα;
Έρωτας χωρίς πάθος γίνεται;
Η σοκολάτα είναι υποκατάστατο του έρωτα;
Ο έρωτας είναι για τα νιάτα;
Γιατί ερωτευόμαστε λάθος ανθρώπους;
Ο γάμος σκοτώνει τον έρωτα;
Ο έρωτας αγαπά την... απιστία;
Γιατί νιώθουμε πιο ολοκληρωμένοι όταν είμαστε ερωτευμένοι;
Γιατί οι άντρες ερωτεύονται νέες και οι γυναίκες πιο ώριμους άντρες;
Μπορεί να αναθερμανθεί ένας παλιός έρωτας;
Υπάρχει αρρωστημένος έρωτας;
Ο έρωτας αποτελεί πηγή έμπνευσης;
Διαβάζεται ο έρωτας στο... χέρι;
Πού "κατοικεί" ο έρωτας;
Ο δεσμός με τη μητέρα μπορεί να επηρεάσει τον έρωτα;
Ο έρωτας είναι τρέλα;
Ο έρωτας επαναλαμβάνεται;
Ο έρωτας είναι υπόθεση του ενός;
Μίσος και αγάπη συνυπάρχουν στον έρωτα;
Ο έρωτας είναι γραφτός;
Πεθαίνεις από έρωτα;
Το σεξ είναι το μυστικό του αιώνιου έρωτα;
Τι φέρνει καλοτυχία στον έρωτα;
Είναι έρωτας ένας ανεκπλήρωτος έρωτας;
Υπάρχουν προγνωστικά στον έρωτα;
Υπάρχουν ερωτευμένοι με τον έρωτα;
Ο έρωτας μπορεί να νικήσει τον θάνατο;
Ο έρωτας είναι διαχρονικός;
Πώς θα είναι ο έρωτας στο μέλλον;
Μπορούμε να ζήσουμε χωρίς έρωτα;
Υπάρχει παντοτινός έρωτας;
Ο έρωτας είναι μυστήριο;

ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ 99 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ
ΚΑΣΣΑΒΕΤΗ ΦΛΩΡΑ

Εκδόσεις

ΜΙΝΩΑΣ

Βιβλίο

Μία μόνο λέξη μού φαίνεται ταιριαστή για το μυθιστόρημα της Αμερικανίδας Κάρσον Μακ Κάλερς «Η Καρδιά Κυνηγάει Μονάχη» κι αυτή είναι η λέξη εξαιρετικό,που θα χρησιμοποιήσω και συνολικά για το έργο της.

Η αλήθεια είναι πώς πάντα ξεχώριζα, με εντελώς συναισθηματικό τρόπο, την Μακ Κάλερς και μετανιώνω που την ξεχνάω καμιά φορά όταν αναφέρομαι στην αγαπημένη μου αμερικάνικη λογοτεχνία, γιατί αν πιστεύω πως δεν επιτρέπεται πια με τίποτα ο μέσος αναγνώστης των καιρών μας να αγνοεί πχ την Τόνι Μόρρισσον, μια συγγραφέα εντυπωσιακή και ευτυχώς εν ζωή καταξιωμένη-τότε τι πρέπει να ειπωθεί για την Κάρσον Μακ Κάλερς, που πρωτοπόρα ούσα σε δύσκολους καιρούς έχει ανοίξει διάπλατα νέους λογοτεχνικούς δρόμους, όχι απλώς στην αγγλόφωνη γυναικεία γραφή, αλλά στα πλαίσια όλης της αμερικάνικης λογοτεχνίας, μαζί με συγγραφείς επιπέδου και ύφους Στάινμπεκ, Φώκνερ, Λόντον κ.α. που έχουν βαθύτατα επηρεάσει την σημερινή παγκόσμια;

Η «Καρδιά Κυνηγάει Μονάχη» είναι μια ακόμα καθαρόαιμη , πλήρης, αρμονική, τεχνικώς απόλυτα ισορροπημένη ιστορία και ως προς την δομή της αλλά και βαθύτατα ψυχογραφική ως προς τους χαρακτήρες που εκφέρουν λόγο, χωρίς κανένα σημείο κάμψης της κεντρικής συγγραφικής ιδέας και αποδυνάμωσης της έκδηλα κεντρομόλου τεχνικής, που η Μακ Κάλερς ακολουθεί ευλαβικά σε όλα της τα έργα και αποδεικνύεται ιδανική γιατί δεν αποβαίνει σε βάρος του πεντακάθαρου διά ταύτα.

Με την εμπνευσμένη, λεπτεπίλεπτη, ρεαλιστική, ευαίσθητη και μαζί παθιασμένη γραφή της (και) σ΄αυτό το μυθιστόρημα η Μακ Κάλερς αποτυπώνει -με λιγότερους υπαινιγμούς απ΄ό,τι στο επίσης υπέροχο «Ανταύγειες σε Χρυσά Μάτια» -την μοναξιά, την αγωνία και τον υπαρξιακό πόνο των λογής καθημερινών ανθρώπων, θυτών και πιο συχνά θυμάτων και δη ανυπεράσπιστων, ενός ακραία ρυπογόνου και μοχθηρού πολιτισμού, που κομπάζει για τις μηχανές και τα προϊόντα, που εφηύρε,αλλά που δεν έχει ακόμα καταφέρει -γιατί δεν το έχουν θελήσει αυτοί που τον εξουσιάζουν- να μην θυσιάζει άκριτα την πεμπτουσία της Ελευθερίας του στον βωμό του χρήματος.

Χωρίς κραυγαλέα στολίδια στον λόγο της άρα χωρίς απώλειες καίριων νοημάτων χαμένων σε δαιδαλώδεις περιγραφές τόπων, προσώπων και καταστάσεων, σοκαριστικά λιτά, η Μακ Κάλερς αναπαριστά με απλές λέξεις και εύληπτες φραστικές διατυπώσεις -που δεν θα αποδυναμωθούν ποτέ, καθώς η ιστορία, δυστυχώς, επαναλαμβάνεται- την εκάστοτε αληθινή ζωή.

Τόπος παρατήρησης των ηρώων και των συμπεριφορών τους μια μικρή πόλη του Νότου. Η Μακ Κάλερς αγαπάει και γνωρίζει καλά τον αμερικάνικο Νότο. Απλοί λευκοί και μαύροι άνθρωποι λίγο πριν ξεσπάσει ο Β΄Παγκόσμιος πόλεμος ζουν τις λύπες και τις χαρές μιας εύθραυστης και φτωχικής καθημερινότητας έχοντας δημιουργήσει ένα προσωπικό κουκούλι μέσα στο οποίο προστατεύουν μύχια όνειρα και σχέδια για την καλύτερη μέρα που προσδοκά ο καθένα τους πως θα΄ρθει .

Πολλές φορές οι διαδρομές τους συναντιούνται, οι βουλήσεις τους συγκρούονται ή συμμαχούν και η αναμονή του αποτελέσματος των πράξεών τους φέρνει ένα παράξενο συναίσθημα λύπης ανάμικτης με ελπίδα,που απλώνεται τελικά σ΄ολόκληρη την πόλη.

Μια ανομοιογενής ομάδα ανθρώπων που γνωρίζονται μεταξύ τους και οι ζωές τους σε κομβικές στιγμές της αφήγησης και της πλοκής, καθώς μπαίνουν ορμητικά η μια στην άλλη, είναι η πηγή από την οποία αντλεί έξοχο υλικό η Μακ Κάλερς:

η αεικίνητη Μικ, μια έφηβη μόλις δεκατεσσάρων χρόνων που σκέφτεται συνεχώς την μουσική και στις νότες του Μότσαρτ που λαθρακούει από τα ραδιόφωνα που έχουν στα πιο πλούσια σπίτια,πλάθει το όνειρό της
ο γλυκός Σίνγκερ, ένας ευγενικός, κωφάλαλος, νέος άνδρας που η φιλία του με τον πάμφτωχο, βουλιμικό και κάποτε ανέμελο ανθρωπάκο Αντωνόπουλο δοκιμάζεται σκληρά όταν αυτός τρελαίνεται και ύστερα χωρίζουν οι δρόμοι τους και οι βολεμένοι και χορτάτοι συγγενείς του, που δεν νοιάζονται γι αυτόν,τον κλείνουν σε άσυλο
ο πληθωρικός Τζέηκ, ένας έντονα υποψιασμένος άνδρας που θεωρεί ότι έχει καταλάβει πως λειτουργεί ο διαολεμένος εκείνος μηχανισμός που διαιωνίζει την αδικία στον κόσμο και θέλει να μοιραστεί την αλήθεια του και την πρότασή του για να αλλάξει κάποια μέρα αυτό,με τους νικημένους ανθρώπους που συναντά στο διάβα του αλλά οι προσπάθειές του πέφτουν πάνω στον χοντρό τοίχο της υποταγής και του φόβου τους
ο καλόκαρδος Μπιφ, που όλη του η ζωή είναι η καφετέριά του, που αντιλαμβάνεται μεν καλά το βάθος των στιγμών και καταστάσεων που ζουν όλοι τους και η καρδιά του είναι γεμάτη καλωσύνη αλλά σιωπά
ο ακούραστος, εργατικός Κόουπλαντ, ο μαύρος γιατρός που έχει από πολύ νέος στραφεί στον μαρξισμό και αν και η ζωή του είναι μια συνεχής κι ανιδιοτελής προσφορά στους ανθρώπους, δεν έχει μπορέσει να πείσει ούτε τα ίδια του τα παιδιά για την αποδοχή της αλήθειας της ιδεολογίας του ενώ η δουλική θρησκοληψία που κυριαρχεί γύρω του κι έχει ποτίσει τα μυαλά των φτωχών χαίρει, φυσικά, άκρας αποδοχής

Το μυθιστόρημα της Μακ Κάλερς είναι σαν τη σιγανή, μόλις που την ακούς μα επίμονη βροχή που πέφτει πάνω σε άνυδρα τσιμέντα και τα λειαίνει με υπομονή. Άνυδρα τσιμέντα οι άνθρωποι, μα σιγανή και γλυκιά βροχή η αλληλλεγγύη τους. Μονίμως χειραγωγημένοι συνεχιστές της φθονερής μικρότητας των κοινωνικών ανισοτήτων,που τους βαραίνουν, γίνονται μουσκίδι απ΄αυτή τη βροχούλα ως την βαθιά ψυχή κι όταν επιτέλους την ανακαλύψουν, θα είναι παντοδύναμη, θα είναι η μόνη συμπαγής και τεράστια ομπρέλα που θα τους ενώσει από κάτω της και θα τους προστατέψει από την δική τους δειλή κι εγωιστική μοναξιά και την ακόμα πιο δειλή, την θρασύδειλη μοχθηρία της εξουσίας.

«Η Καρδιά Κυνηγάει Μονάχη» της Κάρσον Μακ Κάλερς,

Μετάφραση: Βικτωρία Τράπαλη,

Εκδ. Εξάντας, σελ. 352

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin