Είτε τρως κρέας είτε είσαι χορτοφάγος, χρειάζεσαι την πρωτεΐνη στη διατροφή σου. Ορίστε λοιπόν γιατί πρέπει να σκεφτείς καλύτερα την ποσότητα πρωτεΐνης που λαμβάνεις κάθε μέρα:

1. Χτίζεις μυς.

Φυσικά ο πιο γνωστός λόγος για τον οποίο όλοι προτιμούν την πρωτεΐνη έχει σχέση με τη δημιουργία ενός δυνατού και λιγνού σώματος. Η πρωτεΐνη αποτελεί το κλειδί στην «επισκευή» και στην «ανανέωση» των μυών του σώματός σου, αφού τους κάνει και πιο δυνατούς. Γι’ αυτό το λόγο είναι σημαντικό να έχεις ένα σνακ γεμάτο πρωτεΐνη και υδατάνθρακες μετά τη γυμναστική.

2. Χάνεις κιλά.

Αν τρως περισσότερη πρωτεΐνη μένεις χορτάτη για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ενώ αν αυξήσεις την ποσότητα που λαμβάνεις, τότε βοηθάς το σώμα σου να κάψει περισσότερα λίπη και όχι μυϊκή μάζα. Ωστόσο, να θυμάσαι πάντα ότι μία διατροφή πλούσια σε πρωτεΐνες, ιδιαίτερα όταν προέρχονται από κρέας ζώων, περιέχει και πολλά κορεσμένα λίπη, αυξάνοντας τους κινδύνους για την υγεία σου.

3. Έχεις μικρότερες πιθανότητες να πάθεις εγκεφαλικό.

Αν και μία διατροφή που περιλαμβάνει μεγάλες ποσότητες κόκκινου κρέατος μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, μία διατροφή που περιλαμβάνει τροφές πλούσιες σε άλλες μορφές πρωτεΐνης, όπως το ψάρι, μπορεί πραγματικά να μειώσει το ρίσκο εμφάνισης εγκεφαλικού επεισοδίου. Μία πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε ότι ο κίνδυνος εμφάνισης εγκεφαλικού μειωνόταν κατά 26% για κάθε 20 γραμμάρια αύξησης στην πρόσληψη της πρωτεΐνης.

4. Κάνεις καλό στην υγεία των οστών σου.

Η πρωτεΐνη δεν «χτίζει» μόνο γερούς μυς αλλά και γερά κόκαλα. Μία πρόσφατη έρευνα σε ηλικιωμένες γυναίκες της Ιαπωνίας αποκάλυψε ότι αυτές που έτρωγαν περισσότερη πρωτεΐνη ήταν λιγότερο εύθραυστες από αυτές που έπαιρναν τις μικρότερες ποσότητες πρωτεΐνης. Μάλιστα τα πορίσματα της έρευνας παρέμεναν ίδια είτε η πρωτεΐνη προερχόταν από κρέας είτε από άλλες χορτοφαγικές πηγές, όπως το tempeh (τέμ-πε).

shape.gr