Το κεχρί είναι μια καλή πηγή φυτικής πρωτείνης,είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδιαίτερα νιασίνη,φολικό οξύ και Β6. Περιέχει σίδηρο,ασβέστιο,κάλιο,μαγνήσιο,χαλκό και ψευδάργυρο. Δεν περιέχει γλουτένη ,έτσι μπορεί να αντικαταστήσει το σιτάρι στο διαιτολόγιο ατόμων,τα οποία πάσχουν από κοιλιοκάκη η άλλης μορφής αλλεργία στο σιτάρι.

Οι φυτικές ίνες του κεχριού βοηθούν στη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης λίθων στή χολή, μειώνουν την έκκριση των χολικών αλάτων τα οποία σε περίσσεια οδηγούν στο σχηματισμό πέτρας. Επίσης καθυστερεί την απορρόφηση σακχάρων στο έντερο, με αποτέλεσμα το επιπεδό τους στο αίμα να αυξάνεται σταδιακά και όχι απότομα.Το κεχρί είναι ιδανική τροφή για άτομα που πάσχουν από διαβήτη τύπου 2.

Οι λιγνάνες, που περιέχονται σε αφθονία στο κεχρί,μετατρέπονται από τα ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου, σε ουσίες που επίσης δρούν προστατευτικά για την καρδιά και παράλληλα μειώνουν την πιθανότητα εμφάνισης διάφορων ορμονοεξαρτώμενων τύπων καρκίνου, ιδιαίτερα του μαστού.
Το κεχρί έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο,ένα ανόργανο στοιχείο που εκτελεί πληθώρα λειτουργιών στον οργανισμό.

Ποσότητα ανά 100 g
Θερμίδες (kcal) 378
Λιπίδιο 4,2 g
Χοληστερόλη 0 mg
Νάτριο 5 mg
Κάλιο 195 mg
Υδατάνθρακες 73 g
Φυτικές ίνες 9 g
Πρωτεΐνη 11 g
Βιταμίνη A 0 IU Βιταμίνη C 0 mg
Ασβέστιο 8 mg Σίδηρος 3 mg
Βιταμίνη D 0 IU Βιταμίνη B6 0,4 mg
Βιταμίνη B12 0 µg Μαγνήσιο 114 mg

Ιδιότητες

Το κεχρί έχει την ιδιότητα να αυξάνει τα επίπεδα της σεροτονίνης στόν οργανισμό και με αυτόν τον τρόπο ηρεμεί το σώμα και βελτιώνει την διάθεση.

Είναι μια από τις αγαπημένες τροφές των χορτοφάγων,γιατί με τις φυτικές του ίνες δημιουργεί αίσθημα πληρότητας στο στομάχι,ενώ ταυτόχρονα εφοδιάζει τον οργανισμό με καλής ποιότητας πρωτείνη.

Λόγω του μαγνησίου που περιέχει το κεχρί είναι κατάλληλο για αθλητες που προπονούνται εντατικά πχ ποδηλάτες ,δρομείς μεγάλων αποστάσεων οι οποίοι συχνά αντιμετωπίζουν κράμπες στα πόδια.

Βοηθούν στην ανάπτυξη και επιδιόρθωση των ιστών του σώματος, Ο που περιέχει παίζει σημαντικό ρόλο στη δομή του κάθε κυττάρου στο σώμα μας. Είναι ένα βασικό συστατικό πολλών άλλων ενώσεων όπως τριφωσφορική αδενοσίνη ή ΑΤΡ, του μορίου που ωφείλετε η ενέργεια του σώματος.

Ο φώσφορος είναι ένα σημαντικό συστατικό των νουκλεϊκών οξέων, βασικά δομικά στοιχεία του γενετικού μας κώδικα. Επιπλέον, ο μεταβολισμός των λιπιδίων στον οργανισμό βασίζεται στο φώσφορο.

Βοηθά στην πρόληψη της χολολιθίασης. Μια μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Gastroenterology δείχνει, να τρώμε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αδιάλυτες φυτικές ίνες, όπως ειναι το κεχρί, μπορεί να βοηθήσει τις γυναίκες να αποφύγουν πέτρες στην χολή.

Σημαντικά καρδιαγγειακά οφέλη για τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες
Τρώγοντας μια μερίδα δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το κεχρί, τουλάχιστον 6 φορές την εβδομάδα είναι μια ιδιαίτερα καλή ιδέα για τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες με υψηλή χοληστερόλη, υψηλή αρτηριακή πίεση ή άλλα σημεία της καρδιαγγειακής νόσου (CVD).

Κατά του Καρκίνου του Μαστού
Ερευνητές εξέτασαν το πόσοστο φυτικών ινών σε 35.972 συμμετέχοντες σε μία μελέτη Γυναικών στo Ηνωμένο Βασίλειο και βρήκαν οτι σε μια διατροφή πλούσια σε φυτικές ίνες από δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το κεχρί και τα φρούτα δίνουν σημαντική προστασία, έναντι του καρκίνου του μαστού για τις προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. (Cade JE, Burley VJ, et al., International Journal of Epidemiology).

Ενάντια στο παιδικό άσθμα.Σύμφωνα με την Αμερικανική πνευμόνολογική ένωση , σχεδόν 20 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από άσθμα, στο οποίο φέρεται να είναι υπεύθυνο για πάνω από 14 εκατομμύρια χαμένες σχολικές ημέρες στα παιδιά.

Η αύξηση της κατανάλωσης δημητριακών ολικής αλέσεως και τα ψάρια θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο παιδικού άσθματος κατά περίπου 50%, προτείνει το Διεθνές Μελέτη για αλλεργίες και το άσθμα στην παιδική ηλικία (Tabak C, Wijga AH).