Τι τρώει ένας χορτοφάγος και τι ένας vegan
By Lady Papaya

Το ξέρω πως μπορεί να σας ακούγεται ελαφρώς χαζό αυτό το θέμα, όμως από προσωπική εμπειρία έχω διαπιστώσει πως στην Ελλάδα, υπάρχει μία ασάφεια μέσα στο μυαλό των ανθρώπων (όχι ιδιαίτερα δημιουργική) και δεν ξέρουν πως ένας χορτοφάγος και ένας vegan έχουν διαφορετικές διατροφικές συνήθειες. Και δυστυχώς αυτό συμβαίνει ακόμα και από ανθρώπους, που δουλεύουν στο χώρο της εστίασης. Μου έχει τύχει πολλές φορές να διαβάζω για vegan friendly μενού, που έχει μέσα τυρί ή να μου προτείνουν να φάω ένα πιάτο με όστρακα ή άλλα θαλασσινά…

Πάμε, λοιπόν, να λύσουμε όλες τις απορίες, ώστε να ξέρεις κι εσύ τι τρώει ένας φίλος σου, που έχει επιλέξει αυτό το διατροφικό μονοπάτι.

Τι τρώει ένας χορτοφάγος

Οι χορτοφάγοι χωρίζονται σε διαφορετικές κατηγορίες.

Είναι o ovo-vegetarian, που δεν τρώει ούτε κρέας, ούτε ψάρια, ούτε γαλακτοκομικά, αλλά τρώει αυγά

Είναι ο lacto-vegetarian, που δεν τρώει ούτε κρέας, ούτε ψάρια, ούτε αυγά, αλλά τρώει γαλακτοκομικά

Είναι ο pescaterian, που δεν τρώει ούτε κρέας, ούτε αυγά, ούτε γαλακτοκομικά, αλλά τρώει ψάρια και θαλασσινά

Είναι ο flexitarian/semi vegetarian, που κάνει μία διατροφή κυρίως χορτοφαγική, αλλά μπορεί και να φάει κρέας μία στις τόσες. Ο συγκεκριμένος μάλιστα όρος είναι σχετικά καινούργιος.

Τι τρώει ένας vegan

Και οι vegans χωρίζονται σε διάφορες κατηγορίες

Είναι οι απλοί vegans, που δεν τρώνε κρέας κανενός είδους, ούτε αυγά, ούτε γαλακτοκομικά, ούτε επεξεργασμένα φαγητά που να περιέχουν συστατικά που προέρχονται από τα ζώα, όπως για παράδειγμα ζελατίνη. Πολλοί vegans επίσης απέχουν από τροφές, που φτιάχτηκαν χρησιμοποιώντας ζωικά προϊόντα, αλλά μπορεί να μην περιέχουν κάτι ζωικό στην τελική τους διαδικασία, όπως η ζάχαρη και μερικά κρασιά. Οι vegans επίσης δεν τρώνε μέλι.

Είναι οι raw vegans, που είναι vegans οι οποίοι όμως δεν τρώνε τροφές που έχουν ψηθεί πάνω από τους 46 βαθμούς, διότι πιστεύουν πως οι τροφές που ψήνονται/μαγειρεύονται πάνω από αυτή τη θερμοκρασία χάνει τα θρεπτικά συστατικά της και δεν είναι καλές για το σώμα.

Και είναι και αυτοί που ακολουθούν μακροβιοτική διατροφή, που δεν είναι vegan, μιας και περιστασιακά τρώνε ψάρι. Αυτού το τύπου η διατροφή περιλαμβάνει μη-επεξεργασμένες vegan τροφές, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως. Η ζάχαρη και τα εξευγενισμένα έλαια αποφεύγονται. .
ladypapaya.com