Pegan diet: Όλα όσα πρέπει να ξέρεις για τη νέα δίαιτα των influencers
Από: Βίκυ Χριστοπούλου 

Αν σού αρέσει να ενημερώνεσαι για όλα τα fitness νέα, τότε σίγουρα θα παρακολουθείς τουλάχιστον 2-3 σχετικά blogs ή θα διαβάζεις έστω μερικά περιοδικά. Αν κάνεις κάποιο από τα παραπάνω, τότε σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει ότι οι δύο επικρατέστερες δίαιτες αυτή τη στιγμή, εκείνες με τις οποίες είναι παθιασμένοι όλοι οι influencers είναι δύο: η paleo και η vegan. Φυσικό επόμενο ήταν κάποιος να σκαρφιστεί τη μέση λύση, το υβρίδιο αυτών, τη δίαιτα pegan.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει;
Περιλαμβάνει ό,τι πιο υγιεινό έχουν να προσφέρουν οι δύο δίαιτες. Η διατροφή pegan έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, είναι πλούσια σε φυτικά τρόφιμα, φτωχή σε ζάχαρη και περιλαμβάνει επαρκή πρωτεΐνη για τον έλεγχο της όρεξης και τη σύνθεση των μυών. Oι γενικές της οδηγίες; Nαι στα λαχανικά, τα καλά λιπαρά και τα ψάρια με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως ο σολομός και όχι στα πολλά φρούτα, τα φυτικά έλαια, τη ζάχαρη και τους απλούς υδατάνθρακες. Ιδανικά το κρέας δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 150γρ σε κάθε γεύμα.
Το καλό είναι μάλιστα ότι ο καθένας μπορεί να προσαρμόσει τη διατροφή αυτή ώστε να ταιριάζει με τις προτιμήσεις και τις ανάγκες του. «Εάν είσαι vegan και δεν θέλεις να φας κάτι για ηθικούς ή θρησκευτικούς λόγους, τότε δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Είναι αναγκαίο όμως να παίρνεις Ω3 λιπαρά και όχι μόνο άλφα-λινολενικό οξύ, που υπάρχει στα φυτά», λέει ο διατροφολόγος Dr. Mark Hyman. Και αυτό γιατί “χρειάζεσαι προ-σχηματισμένο DHA, που είναι τροφή για τα κύτταρα του εγκεφάλου σου. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να το πάρεις από τα φύκια».

Γιατί να την επιλέξεις
«Από τη μία πλευρά, ο σούπερ σταρ του NBA LeBron James είναι paleo. Από την άλλη, ο Rich Roll ολοκλήρωσε πέντε Iron Man μαραθώνιους σε επτά μέρες τρώγοντας vegan», λέει ο Dr. Mark Hyman, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί προτείνει το συνδυασμό των δύο ειδών διατροφής. «Μελέτες έχουν δείξει ότι η vegan διατροφή βοηθά στο αδυνάτισμα, αντιστρέφει το διαβήτη και μειώνει τη χοληστερίνη. Η διατροφή paleo φαίνεται να κάνει ακριβώς τα ίδια. Οπότε καλύτερα να αποκλείσεις τα ζωικά προϊόντα και να τρως μόνο όσπρια, δημητριακά και λαχανικά- ή καλύτερα να τρως κρέας και λιπαρά χωρίς τύψεις και να κόψεις τα δημητριακά και τα όσπρια;»

Το πρόβλημα σύμφωνα με το διατροφολόγο είναι ότι πολλοί όταν επιλέγουν κάποια δίαιτα κοιτούν τα αποτελέσματα που τους βολεύουν και δεν το ψάχνουν λίγο παραπάνω. Επίσης πολλές από αυτές τις έρευνες που γίνονται πρωτοσέλιδα σε περιοδικά γίνονται σε μικρό δείγμα ανθρώπων με αποτέλεσμα τα συμπεράσματά τους να μην είναι απόλυτα αξιόπιστα. «Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι οι δίαιτες που χρησιμοποιούν για σύγκριση δεν είναι οι ιδανικές εναλλακτικές δίαιτες», λέει ο Dr. Hyman.

«Η σύγκριση της vegan διατροφής με μια διατροφή με πατατάκια, αναψυκτικά και bagels και η σύγκριση των ζυμαρικών με τη διατροφή paleo δεν είναι ιδιαίτερα βοηθητικές», υποστηρίζει.

Γι’ αυτό και κατέληξε πως το ιδανικό είναι να συνδυάζουμε τις δύο αυτές δίαιτες και να τρώμε pegan

olivemagazine.gr