Μουσταλευριά: Ένας σύμμαχος στη δίαιτα, με πλούσια θρεπτική αξία - Έχει βιταμίνες A, B και C
Ένας διατροφικός θησαυρός.

Ο μούστος είναι ο χυμός των σταφυλιών, πριν από την διαδικασία της ζύμωσης.

Η θρεπτική αξία της μουσταλευριάς είναι πολύ υψηλή λόγω αυξημένης περιεκτικότητας σε μεταλλικά άλατα και βιταμίνες.

Συγκεριμένα, ο μούστος είναι πλούσιος σε βιταμίνη Α, βιταμίνη C, καθώς και σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ενώ από μεταλλικά στοιχεία περιέχει ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο και σίδηρο. Είναι καλή πηγή φυσικών σακχάρων, με αποτέλεσμα η κατανάλωσή της να δίνει γρήγορη ενέργεια στον οργανισμό.

Η βιταμίνη Α. σύμφωνα με τη διαιτολόγο-διατροφολόγο Μαργαρίτα Μπουλούμπαση στο logodiatrofis.gr, βοηθά στην καλή όραση, ενώ οι ανθοκυανίνες (χρωστικές που βρίσκονται κυρίως στα κόκκινα σταφύλια) δυναμώνουν τα αγγεία των ματιών κι επιβραδύνουν τη γήρανση της όρασης και την ανάπτυξη παθήσεων του αμφιβληστροειδούς.

Εκτός από την προστατευτική τους δράση για την όραση, οι ανθοκυανίνες μαζί με τις πολυφαινόλες, λόγω των εξαιρετικά αντιοξειδωτικών ιδιοτήτων τους, εμποδίζουν τη δημιουργία και τη δράση των ελευθέρων ριζών, ενισχύουν τα τοιχώματα των αγγείων και μειώνουν τις φλεγμονές, ασκώντας τόσο αντιγηραντική όσο και καρδιοπροστατευτική δράση.

Η θρεπτική αξία της μουσταλευριάς αυξάνεται όταν της προσθέσουμε κανέλα (η οποία μας βοηθά να βελτιώσουμε τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα), σουσάμι (το οποίο είναι πλούσιο σε ασβέστιο, φώσφορο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνη Ε) ή και καρύδια (τα οποία είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα, βιταμίνη Ε και βιταμίνες του συμπλέγματος Β).

Όλα τα παραπάνω θρεπτικά στοιχεία βελτιώνουν την πνευματική διαύγεια, τη μνήμηκαθώς επίσης σε συνδυασμό με τα φλαβονοειδή του μούστου προστατεύουν την καρδιά, τα αγγεία και τους πνεύμονες και ενισχύουν την ελαστικότητα της επιδερμίδας.

Η μουσταλευριά δεν περιέχει καθόλου λιπαρά, και αυτό την καθιστά ιδανικό γλύκισμα για όλους, ακόμη και για όσους βρίσκονται σε δίαιτα.