Πέντε στάσεις της yoga που βοηθούν στη δυσκοιλιότητα
By Lady Papaya

Οι φήμες πως η yoga σε στέλνει μία ώρα νωρίτερα στην τουαλέτα και ο φόβος πως μήπως έρθεις σε κάποια άβολη κατάσταση, που δεν μυρίζει άρωμα βανίλια, είναι ίσως αν το καλοσκεφτείς και οι λόγοι για να ανοίξεις το στρωματάκι σου και να ξεκινήσεις yoga. Διότι ορισμένες στάσεις της μπορείς να σας βοηθήσουν στη δυσκοιλιότητα, καθώς χάρη στις μαλάξεις, που γίνονται κατά τη διάρκεια της εκτέλεσής τους, μπορεί και διεγείρεται αίμα στα πεπτικά όργανα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, η γιόγκα είναι ένας από τους καλύτερους φυσικούς τρόπους για τη διαχείριση της δυσκοιλιότητας. Αν συνδυαστεί μαζί με σωστή διατροφή πλούσια σε ίνες και με πολύ νερό, τότε πραγματικά μπορούν να γίνουν θαύματα.

Οι στάσεις που θα σε βοηθήσουν στο πρόβλημα σου είναι η παρακάτω:
Η στάση του παιδιού

Η στάση του παιδιού είναι από τις βασικές στάσεις της yoga. Κάνοντάς τη χαλαρώνουν οι γοφοί και η μέση και βοηθά στο σύστημα να δουλέψει.

Για να μπεις στη στάση ξεκίνα από τα τέσσερα. Από εκεί ένωσε τις μύτες των πελμάτων σου και στείλε τη λεκάνη σου προς τα πίσω, προς τις φτέρνες. Τέντωσε μπροστά τα χέρια σου, με τις παλάμες να ακουμπάνε στο έδαφος και άνοιξε αν χρειάζεται περισσότερο τα πόδια σου. Άφησε το μέτωπό σου να αγγίξει το έδαφος και τον κορμό να ξεκουράζεται πάνω στα πόδια. Αυτό θα δημιουργήσει μία ελαφριά πίεση στον κοιλιακό. Πάρε βαθιές ανάσες και χαλάρωσε μέχρι να σου έρθει να πας στην τουαλέτα.

Γόνατα στο στήθος

Αυτή η στάση λέγεται και στάση απελευθέρωσης αερίων και μάλλον όχι τυχαία. Από ξαπλωτή θέση σηκώνουμε τα πόδια, λυγίζουμε τα γόνατα 90 μοίρες. Κρατάμε γόνατα και αστραγάλους και φέρνουμε με τη βοήθεια των χεριών μας τα πόδια πιο κοντά στο στήθος. Μόλις το κάνουμε αυτό, φέρνουμε πιγούνι στο στέρνο ή απλά προσπαθούμε να φιλήσουμε τα γόνατα. Κράτα αυτή τη στάση για 15 δευτερόλεπτα έως 1 λεπτό και θα δεις να γίνεται δουλίτσα.

Happy baby pose

Έχει πάρει το όνομά της από τον τρόπο που τα μωρά πιάνουν συχνά τις πατούσες τους και τις βάζουν στο στόμα και πρόκειται για μία στάση που πραγματικά σε απελευθερώνει από τυχόν εντάσεις χαμηλά στη μέση και στη βουβωνική χώρα. Ο τρόπος εκτέλεσής της είναι: ξαπλώνουμε και φέρνουμε τα γόνατά μας κοντά στα πλευρά μας. Τα πέλματα μας βλέπουν ουρανό. Με τα χέρια πιέζουμε ελαφρώς τα πόδια προς τα κάτω ενώ εκείνα ελαφρώς αντιστέκονται. Αν δεν φτάνεις να πιάσεις τα πέλματά σου τότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις μία πετσέτα. Κράτα τη στάση μέχρι και 1 λεπτό.

Malasana

Η αλλιώς στάση Squatty Potty. Μία που την κάνεις και μία που όλα δουλεύουν ρολόι. Και την κάνεις κάνοντας ένα squat. Τα πόδια προσπαθείς να τα έχεις κοντά το ένα με το άλλο και τα πέλματα να πατάνε ολόκληρα στη γη. Μετά σιγά σιγά ανοίγεις την απόσταση των ποδιών, ώστε να είναι πιο ανοιχτά από τον κορμό σου. Φέρνουμε παλάμες ενωμένες μπροστά από το στήθος και με τους αγκώνες σπρώχνουμε τους μηρούς για να ανοίξουν κι άλλο.

Στροφές

Οι στροφές κορμού είναι το κάτι άλλο. Είτε μπορείς να τις κάνεις ξαπλώνοντας φέρνοντας τα γόνατα ενωμένα στο στήθος και αφήνοντάς τα να πέσουν πρώτα στα δεξιά ενώ εσύ στρίβεις και κοιτάς αριστερά και μετά στα αριστερά και στρίβεις και κοιτάς δεξιά. Είτε απλά κάνοντας στροφές κορμού ενώ στέκεσαι όρθιος. Οι στροφές να ξέρεις, διευκολύνουν την πέψη…και όταν η πέψη διευκολύνετε όλοι ξέρουμε τι ακολουθεί.

ladypapaya.com/