«Όταν τα αντανακλαστικά των δακτύλων πιέζονται, απελευθερώνονται αυτές οι θεραπευτικές ουσίες και μπορεί κανείς να αποκαταστήσει την ισορροπία οποιασδήποτε ασθενούς περιοχής του σώματος.»

The Healing Art of Mudras, Deborah Nasca Τα Mudra είναι χειρονομίες ή απλοί σχηματισμοί των δαχτύλων και των χεριών που διεγείρουν μια ενεργειακή οδό που μπορεί να ξεκλειδώσει ανώτερα επίπεδα επίγνωσης και να επιφέρει τη θεραπεία όταν γίνονται με συγκέντρωση για παρατεταμένες χρονικές περιόδους.

Κάθε δάχτυλο αντιπροσωπεύει ένα στοιχείο της φύσης και όταν αυτό φέρνεται σε επαφή με τον αντίχειρα, ισορροπεί αυτό το στοιχείο και μας βοηθά να θεραπεύσουμε την ασθένεια που προκαλείται από αυτή την ανισορροπία. Με τα Mudra αρχίζουν τα ηλεκτρομαγνητικά ρεύματα μέσα στο σώμα, τα οποία εξισορροπούν τα διάφορα συγκεντρωμένα στοιχεία και αποκαθιστούν την υγεία.

Η Deborah Nasca στο The Healing Art of Mudras είπε, «οι θέσεις των δακτύλων σύμφωνα με τα Mudra συνδέονται με τις θεραπευτικές τέχνες όπως η ακουστική, ο βελονισμός, η ρεφλεξολογία των χεριών και των ποδιών και η θεραπεία μασάζ, καθώς όλα αυτά λειτουργούν με την απελευθέρωση των φυσικών βιοχημικών θεραπευτικών ουσιών του ανθρώπινου σώματος, της ενδορφίνης και της ντοπαμίνης που βοηθούν στην διαδικασία της θεραπείας.

Όταν πιέζονται τα αντανακλαστικά των δακτύλων, απελευθερώνονται αυτές οι θεραπευτικές ουσίες και μπορεί κανείς να αποκαταστήσει την ισορροπία οποιασδήποτε ασθενούς περιοχής τους σώματος. Για παράδειγμα, είναι μια κοινή αντίδραση το να σφίξετε τις γροθιές όταν είστε αγχωμένοι ή βρίσκεστε σε ένταση. Αυτή η αντίδραση βασικά δημιουργεί ένα mudra που ενεργοποιεί ορισμένα αντανακλαστικά σημεία, βοηθώντας έτσι το άτομο να ηρεμήσει.»

Ας δούμε 6 mudra που μπορούν να εφαρμοστούν για να θεραπεύσουν κοινές ασθενείες:

Mudra Gyan (Γνώση) για το στρες Πώς να το κάνετε:

Ενώστε το άκρο του αντίχειρα με την άκρη του δείκτη για να σχηματίσετε ένα Ο ενώ όλα τα άλλα δάκτυλα είναι ευθεία και χαλαρά. Φανταστείτε τον αντίχειρα και τον δείκτη να είναι ένα, όχι αποσπασμένοι ο ένας από τον άλλον, ενώνοντας τον Brahma (αντίχειρα) και την ατομική συνείδηση (δείκτη).

Για ποιο λόγο: Αυτή η χειρονομία λειτουργεί με το στοιχείο του αέρα στο σώμα και συχνά χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της πραναγιάμα και του διαλογισμού. Βοηθά στη διαχείριση του άγχους, στην αύξηση των επιπέδων συγκέντρωσης και στην ηρεμία ολόκληρου του νευρικού συστήματος. Ενεργοποιώντας την επίφυση, το Gyan mudra βοηθάει τους πονοκεφάλους και σας κρατά ήρεμους.

Διάρκεια: Εφαρμόστε αυτό το mudra είτε για 45 λεπτά συνεχόμενα ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά και να επεκτείνετε σταδιακά.

 

Linga Mudra (Φαλλoς) για το κρύο και τον βήχα Πώς να το κάνετε:

Πλέξτε τα δάκτυλα σας και κρατήστε τον αριστερό αντίχειρα ίσιο και όρθιο. Ο δεξιός αντίχειρας θα πρέπει να περικλείει τον αριστερό εξωτερικά. Για ποιο λόγο: Το Linga Mudra είναι γνωστό ότι αυξάνει το στοιχείο της φωτιάς ή τη σωματική θερμοκρασία. Συχνά χρησιμοποιείται για να ξεπεραστεί το ρίγος και το κρύο λόγω της αύξησης του στοιχείου kapha ή λόγω του κρύου καιρού. Μειώνει την υπερπαραγωγή του φλέγματος λόγω του κρύου, της ιγμορίτιδας και άλλων αναπνευστικών προβλημάτων. Αν και προτείνεται να μην το παρακάνετε με αυτό το mudra και να σταματήσετε να το χρησιμοποιείτε όταν το κρύο αφήσει το σώμα καθώς μπορεί να προκαλέσει την υπερβολική ζέστη στο σώμα.

Διάρκεια: Εφαρμόστε αυτό mudra είτε για 45 λεπτά συνεχόμενα ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά και να επεκτείνετε σταδιακά.

 

Shankh Mudra (κοχύλι) για ανοσία και προβλήματα που σχετίζονται με τον λαιμό Πώς να το κάνετε:

Τοποθετήστε τα χέρια σας μπροστά στο στήθος σας. Χρησιμοποιήστε το αριστερό σας χέρι για να πιάσετε τον δεξιό αντίχειρα με τα δάχτυλα σας σταθερά τυλιγμένα γύρω του. Τώρα φέρτε τα υπόλοιπα δάκτυλα του δεξιού χεριού σε θέση ώστε να έρχονται σε επαφή με τον αριστερό σας αντίχειρα. Το σχήμα των χεριών ας θα μοιάζει τώρα με ένα κοχύλι. Διατηρήστε αυτό το σχηματισμό στο επίπεδο του θώρακα και κρατήστε τα μάτια σας κλειστά για όσο περισσότερο μπορείτε. Για ποιο λόγο: 

Tο Shankh Mudra είναι αποτελεσματικό για τη θεραπεία των προβλημάτων που σχετίζονται με το τσάκρα του λαιμού. Ανακουφίζει επίσης τα θέματα που σχετίζονται με την ομιλία όπως το τραύλισμα. Επιπλέον, εξισορροπεί την έκκριση θυροξίνης από τον θυρεοειδή αδένα. Σε συνεργασία με όλα τα 72000 nadis ενισχύει όλο το σώμα και αυξάνει τα επίπεδα ανοσίας.

Διάρκεια: Εφαρμόστε το Shankh mudra είτε για 45 λεπτά συνεχόμενα ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά και να επεκτείνετε σταδιακά.

 

Πράνα mudra (ζωτική ενέργεια) για οπτικά προβλήματα Πώς να το κάνετε:

Ενώστε την άκρη του αντίχειρα με την άκρη του παράμεσου και του μικρού ενώ κρατάτε τα υπόλοιπα δάκτυλα ευθεία. Για ποιο λόγο: Όπως λέει και το όνομα, το Πράνα mudra αυξάνει τη ζωτική ενέργεια του σώματος. Παρέχει μια αίσθηση καθαρότητας στο αυρικό μας επίπεδο, δημιουργεί εσωτερική εστίαση, μεγαλύτερη σαφήνεια και είναι ευεργετικό για τα προβλήματα των ματιών. Εκτός από αυτά, αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας στο σώμα, μειώνει την κόπωση και τη νευρικότητα. Διάρκεια: Εφαρμόστε το Πράνα mudra είτε για 45 λεπτά συνεχόμενα ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά και να επεκτείνετε σταδιακά.

 

Shunya Mudra (ουρανός) για τις παθήσεις των αυτιών Πώς να το κάνετε:

Γυρίστε απαλά το μεσαίο δάκτυλο και πιέστε το προς τη βάση του αντίχειρα. Τώρα, με τον αντίχειρα πιέστε το πρώτο οστό της φάλαγγας του μεσαίου δακτύλου με την άκρη του αντίχειρα. Κρατήστε τα υπόλοιπα δάκτυλα ίσια προς τα πάνω και χαλαρά χωρίς ένταση.

Για ποιο λόγο: Το Mudra της Κενότητας μειώνει το διαστημικό στοιχείο στο σώμα και είναι γνωστό ότι βοηθά στα προβλήματα ακοής και τους πόνους στο αυτί. Θεραπεύει επίσης το μούδιασμα σε οποιοδήποτε άλλο μέρος του σώματος. Προτείνεται να σταματήσετε να κάνετε το mudra μόλις εξαφανιστούν τα συμπτώματα της νόσου. Διάρκεια: Εφαρμόστε το Shunya mudra είτε για 45 λεπτά συνεχόμενα ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά και να επεκτείνετε σταδιακά.

 

Agni Mudra (Φωτιά) για τη δυσπεψία Πώς να το κάνετε:

Λυγίστε τον παράμεσο, τοποθετήστε τον στη βάση του αντίχειρα και τοποθετήστε τον αντίχειρα στο δεύτερο οστό της φάλαγγας του δακτύλου. Τα τρία άλλα δάχτυλα θα παραμείνουν ίσια. Για ποιο λόγο: Όπως υποδηλώνει το όνομα, αυτό το mudra λειτουργεί με το στοιχείο της φωτιάς του σώματος, έτσι αυξάνει τη θερμότητα στο σώμα και επιταχύνει τη διαδικασία της πέψης. Μειώνει το στοιχείο της Γης, το οποίο είναι υπεύθυνο για την αύξηση του σωματικού βάρους και τον λήθαργο. Το Agni Mudra αυξάνει τον μεταβολισμό και ανακουφίζει τα πεπτικά προβλήματα.

Διάρκεια: Εφαρμόστε αυτό το mudra είτε για 45 λεπτά ή για 15 λεπτά τρεις φορές τη μέρα. Μπορείτε να αρχίσετε με 5 λεπτά τη μέρα και να επεκτείνετε σταδιακά. Καθίστε, είτε σταυροπόδι ή σε στάση Λοτού, όποια σας βολεύει, πριν εκτελέσετε κάποια από τα παραπάνω Mudra. Ένας ασθενής μπορεί να τα εκτελέσει και ενώ είναι ξαπλωμένος. Εφαρμόστε αυτές τις χειρονομίες για να βιώσετε την θεραπευτική δύναμη στο χέρι σας. (Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας ή έναν έμπειρο δάσκαλο γιόγκα πριν το ξεκινήσετε, δεν αποτελεί υποκατάστατο της κατάλληλης ιατρικής περίθαλψης σε περίπτωση προϋπάρχουσας κατάστασης.)

 

Αναφορές: Mudras The Healing Art of Mudras Hand gestures Mudras and health

awakengr.com