Μιάς και σε όλους μας αρέσει να θαυμάζουμε τις ιδιαίτερες κινήσεις του σώματός μας, θα μιλήσουμε για μια στάση της γιόγκα που προσωπικά απολαμβάνω, και σίγουρα θα προκαλέσει το θαυμασμό και το κίνητρο να ξεκινήσετε να δουλεύετε με το σώμα σας και την ελαστικότητά σας.
Η στάση λέγεται Eka Hasta Bhujasana και σημαίνει ισορροπία στα χέρια με το ένα πόδι πάνω από το βραχίονα, ή elephant trunk pose.

Πρόκειται για στάση ισορροπίας στα δύο χέρια, και μπορεί να δυναμώσει αρκετά τον κορμό και τα χέρια σας.
Για να ξεκινήσετε τη στάση αυτή, ελάτε στη στάση dandasana, την καθιστή θέση στο έδαφος με τεντωμένα γόνατα. Λυγίστε το δεξί σας γόνατο και με τη βοήθεια του χεριού σας φέρτε το προς τα πίσω, ενώ πιάνετε το πέλμα σας με το δεξί σας χέρι. Αν μπορείτε, τοποθετήστε τον μηρό σας πίσω από τον ώμο σας, και στηρίξτε το δεξί σας χέρι στο έδαφος. Τα δάκτυλα του χεριού σας κοιτούν προς τα εμπρός.

Το αριστερό σας χέρι τοποθετείται και αυτό στο έδαφος, έξω από το αριστερό σας πόδι. -Αν μπερδευτήκατε ήδη, μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο παρακάτω- Λυγίστε τους αγκώνες και πιέστε το έδαφος ώστε να σηκώσετε στον αέρα τη λεκάνη σας. Το αριστερό πόδι μπορεί αρχικά να μείνει στο έδαφος, ή αν νιώθετε σίγουροι, ξεκολλήστε τη φτέρνα από το πάτωμα και κρατήστε το γόνατο σε έκταση. Σημαντικό σημείο, να πιέζει ο δεξής μηρός τον βραχίονά σας. Όταν είστε έτοιμοι, και κατά την εκπνοή σας, αφήστε και πάλι το σώμα σας στο έδαφος και απελευθερώστε το δεξί σας πόδι. Δοκιμάστε και την αριστερή σας πλευρά.

Η στάση αυτή δυναμώνει τους καρπούς, τους βραχίονες, τους ώμους, τους κοιλιακούς μύες και τον τετρακέφαλο.
Αν δε μπορείτε να την καταφέρετε δοκιμάστε να στηρίξετε τα χέρια σας σε τουβλάκια. Μην ξεχάσετε να προετοιμάσετε τους καρπούς σας πριν τη δοκιμάσετε και να τους χαλαρώσετε μετά.

Μην πιέσετε το σώμα σας παραπάνω από τα όριά του, δοκιμάστε την με υπομονή και δώστε χρόνο στον εαυτό σας καθώς εξελίσσετε την πρακτική σας στη γιόγκα, ώστε να καταφέρει σταδιακά να την ολοκληρώσει.

Μη δοκιμάσετε τη στάση αν είστε έγκυος, αν πάσχετε από καρδιακές παθήσεις, ή έχετε τραυματισμούς στο σώμα σας όπως στους καρπούς, γόνατα, αγκώνες, ώμους, ισχία, σπονδυλική στήλη κτλ.

Προπαρασκευαστικές στάσεις:
Αντισταθμιστική στάση:

 

«Η Βίβλος της Γιόγκα» – Christina Brown – Εκδόσεις ισορροπον

https://yogasourloulou.wordpress.com