Φεβρουαρίου 20, 2018

Εναλλακτικά

Κάποιοι άνθρωποι ενίοτε νιώθουν μέσα στην κοινωνία όπως ο χορευτής που προσήλθε σ’ έναν χορό και δεν συνάντησε παρά μόνο παράλυτους˙ με ποιόν τώρα να χορέψει; (Arthur Schopenhauer)

Κανείς δεν μπορεί να βλέπει πέρα από τα όρια του εαυτού του. Με τούτο εννοώ ότι ο καθένας μπορεί να συλλάβει και να κατανοήσει τον άλλον μόνον ανάλογα με την δική του ευφυΐα. Εάν κάποιος έχει ευφυΐα του πλέον χαμηλού είδους, τότε όλα τα πνευματικά χαρίσματα, ακόμη και τα πλέον έκτακτα, δεν θα του κάνουν καμία εντύπωση˙ σ’ έναν άνθρωπο προικισμένο μ’ αυτά, δεν θα προσέξει παρά τα χαμηλότερα στοιχεία της ατομικότητάς του, όλες του δηλ. τις αδυναμίες, τα ελαττώματα της ιδιοσυγκρασίας και του χαρακτήρα.

Τούτα τα στοιχεία είναι αυτά που, κατά την αντίληψή του, συνθέτουν την προσωπικότητα του άλλου, ενώ οι υπέρτερες πνευματικές ικανότητες είναι γι’ αυτόν τόσο αντιληπτές όσο τα χρώματα για τον τυφλό˙ διότι το πνεύμα είναι αόρατο για όποιον δεν έχει και ο ίδιος πνεύμα, κάθε δε αξιολόγηση είναι το γινόμενο της αξίας του αξιολογουμένου επί την γνωστική ικανότητα του αξιολογούντος.

Από τούτα προκύπτει ότι, όποτε συνομιλούμε με κάποιον, καταβιβάζουμε τον εαυτό μας στο επίπεδό του, καθότι όλα εκείνα στα όποια υπερτερούμε αυτού εξαφανίζονται, απαρατήρητη δε περνά ακόμη και η απάρνηση του εαυτού μας που απαιτείται για την ισοπέδωση αυτή. Εάν αναλογισθεί κανείς πόσο χαμηλά είναι το φρόνημα και τα προσόντα των περισσότερων ανθρώπων, δηλ. πόσο ποταποί είναι, θα συνειδητοποιήσει ότι δεν είναι δυνατόν να μιλά μαζί τους χωρίς να γίνει και ο ίδιος, στην διάρκεια της συνομιλίας, ποταπός (κατ’ αναλογία με το φαινόμενα της πτώσεως της ισχύος κατά την διανομή του ηλεκτρικού ρεύματος)˙ θα κατανοήσει τότε σε βάθος το νόημα και το εύστοχον της εκφράσεως sich gemein machen, αλλά και θ’ αποφεύγει κάθε συναναστροφή στην όποια δεν μπορεί να επικοινωνήσει παρά με την parlie honteuse (επονείδιστο μέρος] της φύσης του.

Θα κατανοήσει επίσης ότι, απέναντι σε ηλίθιους και μουρλούς, δεν υπάρχει παρά ένας και μόνον τρόπος να καταστήσει εμφανή την φρόνηση του, κι αυτός δεν είναι άλλος από το να μην μιλά μαζί τους. Όμως, ενεργώντας έτσι, κάποιοι άνθρωποι ενίοτε θα νιώθουν μέσα στην κοινωνία όπως ο χορευτής που προσήλθε σ’ έναν χορό και δεν συνάντησε παρά μόνο παράλυτους˙ με ποιόν τώρα να χορέψει;

Εγχειρίδιο πρακτικής σοφίας
Arthur Schopenhauer

Εικόνα: Gene Kelly | http://autobiographyofasoul.blogspot.gr/2011/08/ive-got-two-herberts-in-front-of-my.html

lecturesbureau.gr

Εναλλακτικά

“Οι κύστες , τα λιπώματα και οι πολύποδες είναι σαν ένα μείγμα θυμού και θλίψης. Είναι κάτι που πρήζεται και «μας πρήζει», ενώ συγχρόνως δεν πονάει γιατί η θλίψη επικρατεί του θυμού. Οι κύστες και οι όγκοι, και οι καλοήθεις, θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαν «ένα κουβάρι θλίψης και πόνου.»

Το λίπωμα, επειδή φαίνεται, είναι «ορατό», πολλοί πιστεύουν ότι εκφράζει ένα αίσθημα ντροπής, ενοχή για κάτι που φαίνεται και δεν μπορούμε να κρύψουμε.
Οι κύστες και οι πολύποδες, είναι εκβλαστήσεις που συνήθως έρχονται να φράξουν κάποιον πόρο, κάποια κοιλότητα, είτε πρόκειται για την κοιλότητα της μήτρας, είτε την ρινική κοιλότητα, είτε το παχύ έντερο κλπ. «Κλείνουν» την κοιλότητα, οπότε, ό,τι πριν κυκλοφορούσε ελεύθερα, μπλοκάρεται.

Οι ασθενείς ομολογούν πρόθυμα ότι αισθάνονται εγκλωβισμένοι σε μια κατάσταση από την οποία θα ήθελαν να βγουν. Δεν τολμούν όμως να την αλλάξουν, συχνά από φόβο μήπως δυσαρεστήσουν τον περίγυρό τους ή, άλλες φορές, επειδή τους εμποδίζει ένα αίσθημα ενοχής.”

PH. DRANSART

ΠΗΓΗ: RENAKOMNINOU
HEALINGEFFECT.GR

awakengr.com

Εναλλακτικά

Κατά το απόγευμα της ίδιας μέρας έφτασε σε μια μεγάλη πόλη και χάρηκε γιατί είχε λαχταρήσει τους ανθρώπους. Είχε ζήσει για πολύ στο δάσος και η αχυρένια καλύβα του περαματάρη που κοιμήθηκε εκείνη τη νύχτα ήταν η πρώτη στέγη πάνω από το κεφάλι του μετά από πολύ καιρό.

‘Έξω από την πόλη, κοντά σ’ ένα όμορφο, περιφραγμένο άλσος συνάντησε ο ταξιδιώτης μια μικρή ομάδα από υπηρέτες και υπηρέτριες, φορτωμένους με καλάθια. Στη μέση, τέσσερις κουβαλούσαν ένα στολισμένο φορείο· στα κόκκινα μαξιλάρια του καθόταν μια κυρία, μια εταίρα και προστατευόταν από τον ήλιο με μια πολύχρωμη τέντα. Ο Σιντάρτα στάθηκε στην είσοδο του άλσους και παρακολούθησε την πομπή, είδε τους υπηρέτες, τις δούλες, τα καλάθια, το φορείο, και στο φορείο τη γυναίκα.

Κάτω από τα μαύρα μαλλιά, που ήταν τραβηγμένα πίσω, είδε ένα πολύ φωτεινό, πολύ τρυφερό και πολύ έξυπνο πρόσωπο, ένα κατακόκκινο στόμα, σαν φρεσκοκομμένο σύκο, φρύδια περιποιημένα και βαμμένα σαν ψηλά τόξα, σκούρα μάτια έξυπνα και άγρυπνα. Είδε τον λαιμό, λεπτό και ψηλό να ξεπροβάλλει από το χρυσοπράσινο φόρεμα, και τα μακρυά χέρια λευκά και ήρεμα και φωτεινά με φαρδιά χρυσά στεφάνια στις αρθρώσεις.

Ο Σιντάρτα είδε πόσο όμορφη ήταν και χάρηκε η καρδιά του. Όταν το φορείο πλησίασε, υποκλίθηκε βαθιά και καθώς σηκωνόταν κοίταξε πάλι το φωτεινό, χαριτωμένο πρόσωπο, διάβασε για ένα λεπτό τα έξυπνα, περήφανα μάτια, ανέπνευσε ένα φύσημα της μυρωδιάς, που δε γνώριζε. Κάποια στιγμή η γυναίκα έγνεψε χαμογελώντας και χάθηκε στο άλσος και πίσω της οι υπηρέτες.

“Κι έτσι”, σκέφτηκε ο Σιντάρτα, “μπαίνω σ’ αυτή την πόλη με καλούς οιωνούς”. Κάτι τον τραβούσε να μπει αμέσως στο άλσος, όμως εκείνη τη στιγμή το ξανασκέφτηκε, αφού παρατήρησε πώς τον κοιτούσαν οι υπηρέτες και οι δούλες από την είσοδο, με πόση περιφρόνηση, πόση δυσπιστία, πόση αποστροφή.

“Είμαι ακόμα ένας σαμάνος”, σκέφτηκε, “είμαι ακόμα ασκητής και ζητιάνος. Δεν πρέπει να ζω πια έτσι, ούτε να μπω έτσι στο άλσος”. Και γέλασε.

Ρώτησε τον πρώτο άνθρωπο που συνάντησε στο δρόμο του για το άλσος και το όνομα αυτής της γυναίκας και έμαθε ότι αυτό το άλσος ήταν της Καμάλα, της γνωστής εταίρας, και ότι εκτός από το άλσος είχε και ένα σπίτι στην πόλη.

Τότε ο Σιντάρτα μπήκε στην πόλη έχοντας πια ένα στόχο. Παρασυρμένος από τους σκοπούς του, αφέθηκε να τον ρουφήξει η πόλη, κινήθηκε στη ροή των μικρών δρόμων, στάθηκε σιωπηλός στις πλατείες και ηρέμησε στις όχθες του ποταμού.

Το βραδάκι κάθησε με το τσιράκι ενός κουρέα, που το είχε δει να δουλεύει στη σκιά μιας καμάρας, αργότερα τον ξαναβρήκε να προσεύχεται σ’ ένα ναό του Βισνού και του διηγήθηκε τις ιστορίες του Βισνού και του Λάκσμι .Τη νύχτα κοιμήθηκε στις βάρκες του ποταμού και νωρίς το πρωί, πριν ακόμα έρθουν οι πρώτοι πελάτες, ο μικρός του ξύρισε τη γενειάδα και του χτένισε τα μαλλιά, αφού τα έκοψε και τα άλειψε με ακριβό λάδι. Έπειτα πήγε να πλυθεί στον ποταμό.

Όταν αργά το απόγευμα η όμορφη Καμάλα πλησίαζε με το φορείο στο άλσος, στάθηκε ο Σιντάρτα στην είσοδο, υποκλίθηκε και δέχθηκε τον χαιρετισμό της εταίρας. Έγνεψε όμως στον τελευταίο από τους υπηρέτες της πομπής, να ειδοποιήσει την κυρία, ότι ένας νέος βραχμάνος λαχταρούσε να της μιλήσει. Μετά από λίγο επέστρεψε ο υπηρέτης και ζήτησε από τον ταξιδιώτη να τον ακολουθήσει. Τον οδήγησε σιωπηλά σ’ ένα κιόσκι, όπου η Καμάλα ήταν ξαπλωμένη σ’ ένα ανάκλιντρο και τους άφησε μόνους.

“Εσύ δεν είσαι που στεκόσουν χθες εκεί έξω και με χαιρέτησες;” ρώτησε η Καμάλα.

“Ναι, σε είδα και σε χαιρέτησα”.

“Αλλά χθες δεν είχες γενειάδα και μακριά σκονισμένα μαλλιά;”

“Ναι, σωστά παρατήρησες, τα είδες όλα. Είδες τον Σιντάρτα, το γιο του βραχμάνου, που άφησε την πατρίδα του για να γίνει σαμάνος κι έτσι ζούσε τρία χρόνια. Τώρα όμως, εγκατέλειψα εκείνο το μονοπάτι και ήρθα σ’ αυτή την πόλη και η πρώτη που συνάντησα πριν μπω ακόμα στην πόλη ήσουνα εσύ. Αυτό ήρθα να σου πω, Καμάλα. Είσαι η πρώτη γυναίκα που ο Σιντάρτα δεν της μιλάει με χαμηλωμένα μάτια. Κι ούτε πια θα χαμηλώνω το βλέμμα μου, όταν συναντώ μια όμορφη γυναίκα”.

Η Καμάλα χαμογελούσε και έπαιζε με τη βεντάλια της, που ήταν φτιαγμένη από φτερά παγωνιού. Και ρώτησε: “Και για να μου πει αυτό, ήρθε σε μένα ο Σιντάρτα:”

“Για να σου το πει και για να σ’ ευχαριστήσει, που είσαι τόσο όμορφη. Και αν αυτό δε σ’ ενοχλεί, θα ήθελα να σε παρακαλέσω να γίνεις φίλη και δασκάλα μου, γιατί δεν ξέρω τίποτα από τη δίκιά σου τέχνη.

Τότε η Καμάλα γέλασε δυνατά.

“Ποτέ δε μου έτυχε, φίλε, νά ‘ρθει σε μένα ένας σαμάνος από το δάσος και να θέλει να τον διδάξω. Ποτέ δεν έτυχε νά ‘ρθει σε μένα ένας σαμάνος με μακριά μαλλιά και με παλιά σχισμένα ρούχα. Πολλοί νέοι έρχονται σε μένα και ανάμεσά τους πολλοί γιοι βραχμάνων, αλλά έρχονται με ωραία ρούχα, κομψά παπούτσια, αρωματισμένα μαλλιά και με γεμάτο πουγγί. Έτσι είναι, σαμάνε, οι νέοι που έρχονται σε μένα”.

Ο Σιντάρτα είπε: “Άρχισα ήδη να μαθαίνω από σένα. Ακόμα και χθες έμαθα κάτι. Έτσι έκοψα τα γένεια, χτένισα τα μαλλιά και τα άλειψα με λάδι. Λίγα είναι αυτά που μου λείπουν ακόμα, κυρία: κομψά ρούχα και παπούτσια και γεμάτο πουγκί. Να ξέρεις όμως ότι ο Σιντάρτα προσπάθησε και πέτυχε δυσκολότερα από αυτά τα μικροπράγματα. Πώς γίνεται λοιπόν να μην πετύχω αυτό που αποφάσισα χθες: να γίνω φίλος σου και να μάθω από σένα τις χαρές του έρωτα! Θα δεις, Καμάλα, τί καλός μαθητής που είμαι, έχω μάθει δυσκολότερα από αυτά που θέλω να μου διδάξεις. Και κάτι ακόμα: ο Σιντάρτα δε σου αρκεί όπως είναι, με λάδι στα μαλλιά αλλά χωρίς ρούχα, χωρίς παπούτσια, χωρίς λεφτά,·”

Γελώντας φώναξε η Καμάλα: “Όχι, καλέ μου, δε μου αρκεί. Πρέπει να χει ρούχα, ωραία ρούχα και ωραία παπούτσια και πολλά λεφτά στο πουγκί και δώρα για την Καμάλα. Το έμαθες τώρα, σαμάνε από το δάσος; Το κατάλαβες;”

“Το κατάλαβα καλά”, φώναξε ο Σιντάρτα. “Πώς μπορούσα να μην καταλάβω αυτά που λέει ένα τέτοιο στόμα! Το στόμα σου είναι σαν φρεσκοκομμένο σύκο, Καμάλα. Και το δικό μου είναι κόκκινο και δροσερό, θα ταιριάσει με το δικό σου, θα δεις. Αλλά πες μου, όμορφη Καμάλα, δε φοβάσαι καθόλου το σαμάνο που ήρθε από το δάσος σε σένα, για να μάθει τον έρωτα,·”

“Γιατί θα πρεπε να φοβάμαι ένα σαμάνο, έναν κουτό σαμάνο από το δάσος, που έρχεται από τα τσακάλια και δεν ξέρει καθόλου τί είναι γυναίκες,·”

“Α! είναι δυνατός ο σαμάνος και δε φοβάται τίποτα. Θα μπορούσε να σε βιάσει, όμορφο κορίτσι, θα μπορούσε να σε ληστέψει, θα μπορούσε ακόμα να σου κάνει οποιοδήποτε κακό”.

“Όχι, σαμάνε, δεν το φοβάμαι αυτό. Φοβήθηκε ποτέ ένας σαμάνος ή ένας βραχμάνος μήπως έρθει κάποιος και τον πιάσει και του κλέψει τη σοφία, την ευσέβεια ή τις βαθυστόχαστες σκέψεις του; Όχι, γιατί του ανήκουν μια για πάντα και δίνει μόνο ό,τι θέλει να δώσει και σ’ όποιον θέλει. Έτσι είναι, και ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την Καμάλα και με τις χαρές του έρωτα. Όμορφο και κόκκινο το στόμα της Καμάλα, αλλά προσπάθησε να το φιλήσεις χωρίς τη θέλησή της, δε θα πάρεις ούτε μια σταγόνα από τη γλύκα, που ξέρει να δίνει. Θέλεις να μαθαίνεις, Σιντάρτα. Μάθε λοιπόν κι αυτό: την αγάπη μπορείς να τη ζητιανέψεις, να την αγοράσεις, να τη δωρίσεις, να τη βρεις στα σοκάκια αλλά δεν μπορείς να την κλέψεις. Πήρες λάθος δρόμο. Όχι, θα ταν κρίμα να αρχίσει έτσι ένας νέος όμορφος σαν εσένα”.

Ο Σιντάρτα υποκλίθηκε χαμογελώντας. “Θάταν κρίμα, Καμάλα, έχεις απόλυτο δίκαιο. Θάταν μεγάλο κρίμα. Όχι, δεν πρέπει να χάσω ούτε μια γλυκιά σταγόνα από το στόμα σου, ούτε και συ από το δικό μου! Ας σταματήσουμε όμως εδώ: ο Σιντάρτα θα ξανάρθει όταν θάχει αυτά που του λείπουν: ρούχα, παπούτσια και χρήματα. Αλλά πες, ευγενική Καμάλα, μπορείς να μου δώσεις μια ακόμα μικρή συμβουλή;”

“Μια συμβουλή; Γιατί όχι; Ποιος δε θάθελε να βοηθήσει ένα φτωχό σαμάνο, που έρχεται από τα τσακάλια και το δάσος;”

“Συμβούλεψέ με λοιπόν, αγαπημένη Καμάλα. Πού μπορώ να πάω για να βρω όσο πιο γρήγορα γίνεται, τα τρία αυτά πράγματα;”

“Φίλε, αυτό θάθελαν πολλοί να το μάθουν. Πρέπει να κάνεις αυτό που έχεις μάθει, να πληρωθείς γι’ αυτό και να αποκτήσεις έτσι χρήματα, ρούχα και παπούτσια. Δεν μπορούν αλλιώς να κερδίζουν χρήματα οι φτωχοί. Τί μπορείς λοιπόν να κάνεις,·”

“Ξέρω να σκέφτομαι, να περιμένω και να νηστεύω”.

“Τίποτ’ άλλο,·”

“Τίποτα. Ξέρω να γράφω στίχους. Θέλεις να μου δώσεις ένα φιλί για ένα ποίημα,·”

” Θα το κάνω, αν μου αρέσει το ποίημά σου. Πώς είναι λοιπόν,·”

Ο Σιντάρτα, αφού σκέφτηκε για ένα λεπτό, είπε αυτούς τους στίχους:

” Η όμορφη Καμάλα μπήκε στο σκιερό άλσος και στην πύλη του στεκόταν ο μελαχρινός σαμάνος. Βαθιά υποκλίθηκε, όταν είδε το άνθος του λωτού και η Καμάλα χαμογελώντας τον ευχαρίστησε.

Είναι προτιμότερη από τις θυσίες στους θεούς, σκέφτηκε ο νέος, είναι προτιμότερη η θυσία στην όμορφη Καμάλα”.

Η Καμάλα χειροκρότησε τόσο δυνατά που τα χρυσά βραχιόλια αντηχούσαν σ’ όλο το άλσος.

“Είναι ωραίοι οι στίχοι σου, μελαχρινέ σαμάνε, και πραγματικά δε θα χάσω τίποτα, αν σου δώσω ένα φιλί γι’ αυτούς”.

Τον τράβηξε κοντά της με τα μάτια, ο Σιντάρτα έγειρε πάνω στο πρόσωπό της και ακούμπησε τα χείλη του στα χείλη της, στο στόμα της που ήταν σαν φρεσκοκομμένο σύκο. Η Καμάλα τον φιλούσε για ώρα πολλή και με μεγάλη έκπληξη αισθάνθηκε ο Σιντάρτα πώς τον διδάσκει, πόσο σοφή είναι, πόσο τον εξουσίαζε, τον έδιωχνε, τον τραβούσε και πώς μετά απ το πρώτο αυτό μακρύ φιλί τον περίμεναν πολλά ακόμα φιλιά, το ένα πίσω απ’ τ’ άλλο, το καθένα διαφορετικό από τ’ άλλα. Έμεινε αναπνέοντας βαριά και αυτή τη στιγμή ήταν, που έκπληκτος σαν παιδί, ανακάλυψε μπροστά στα μάτια του την πληρότητα της γνώσης και της διδαχής της.

“Πολύ ωραίοι είναι οι στίχοι σου”, φώναξε η Καμάλα, “αν ήμουν πλούσια θα σου έδινα γι’ αυτούς ένα χρυσό νόμισμα. Αλλά θα είναι δύσκολο να κερδίσεις με τους στίχους τόσα χρήματα όσα χρειάζονται. Γιατί χρειάζεσαι πολλά χρήματα, αν θέλεις να είσαι φίλος της Καμάλα”.

“Πώς ξέρεις να φιλάς, Καμάλα!” ψιθύρισε ο Σιντάρτα.

“Ναι, αυτό το ξέρω και γι’ αυτό δε μου λείπουν ούτε τα φορέματα, ούτε τα παπούτσια, ούτε τα βραχιόλια, ούτε τα άλλα ωραία πράγματα. Αλλά τί θα γίνει με σένα; Δεν ξέρεις τίποτε άλλο από το να σκέφτεσαι, να νηστεύεις και να γράφεις στίχους,·”

“Ξέρω και τους ύμνους των θυσιών”, είπε ο Σιντάρτα, αλλά δε θέλω να τους ψάλλω πια. Ξέρω και ρητά μαγικά, αλλά δε θέλω να τα ξαναπώ. Έχω διαβάσει τις γραφές…”

“Σταμάτα”, τον διέκοψε η Καμάλα. “Ξέρεις να γράφεις και να διαβάζεις”

“Βέβαια ξέρω. Υπάρχουν μερικοί που ξέρουν”.

“Οι περισσότεροι όμως δεν ξέρουν. Ούτε κι εγώ ξέρω.

Είναι καλό που ξέρεις να γράφεις και να διαβάζεις, πολύ καλό. Ακόμα και τα μαγικά ρητά μπορεί να σου χρειασθούν”.

Εκείνη τη στιγμή ήρθε τρέχοντος μια υπηρέτρια και ψιθύρισε μια είδηση στο αυτί της κυρίας.

“Έχω επίσκεψη”, φώναξε η Καμάλα, “βιάσου και εξαφανίσου, Σιντάρτα, δεν πρέπει να σε δει κανένας εδώ, καταλαβέ το! Αύριο θα σε ξαναδώ”.

Διέταξε όμως την υπηρέτρια να δώσει στον ευσεβή βραχμάνο ένα άσπρο ρούχο. Χωρίς να ξέρει πώς, είδε ο Σιντάρτα την υπηρέτρια να τον τραβά έξω, να τον πηγαίνει παράμερα σ’ ένα σπίτι στον κήπο, να του δίνει ένα άσπρο ρούχο, να τον οδηγεί στους θάμνους και να τον συμβουλεύει να εξαφανιστεί γρήγορα από το άλσος χωρίς να τον δουν.

Ευχαριστημένος έκανε αυτά που του είχε πει. Συνηθισμένος από το δάσος, βγήκε αθόρυβα και πήδηξε το φράχτη του άλσους. Ευχαριστημένος επέστρεψε στην πόλη κρατώντας κάτω από το μπράτσο του το τυλιγμένο ρούχο. Στάθηκε στην πόρτα ενός πανδοχείου, που έμεναν ταξιδιώτες, ζήτησε ήσυχα φαγητό και πήρε σιωπηλός ένα κομμάτι πίττα από ρύζι. Ίσως αύριο να μην χρειαστεί να παρακαλέσω κανέναν για το φαγητό μου, σκέφτηκε.

Ξαφνικά κάτι έλαμψε περήφανα μέσα του. Δεν ήταν πια σαμάνος, δεν του ταίριαζε πια να ζητιανεύει. Έριξε την πίττα σ’ ένα σκύλο κι έμεινε χωρίς τροφή.

“Είναι απλή η ζωή σ’ αυτόν τον κόσμο”, σκέφτηκε ο Σιντάρτα. “Δεν έχει καμιά δυσκολία. Όταν ήμουν σαμάνος όλα ήταν δύσκολα, κοπιαστικά και στο τέλος χωρίς ελπίδα. Τώρα όλα είναι εύκολα, σαν το μάθημα των φιλιών, που μου έδωσε η Καμάλα. Χρειάζομαι ρούχα και χρήματα, τίποτα άλλο, και αυτά είναι κοντινοί στόχοι, που δεν ταράζουν τον ύπνο”. Μετά από καιρό έμαθε το σπίτι της Καμάλα στην πόλη και πήγε εκεί την επόμενη μέρα. Όλα πάνε καλά”, του φώναξε εκείνη από την άλλη πλευρά. “Σε περιμένει ο Καμασβάμι, ο πιο πλούσιος έμπορος σ’ αυτή την πόλη. Αν του αρέσεις, θα σε πάρει στην υπηρεσία του. Είσαι έξυπνος, μελαχρινέ σαμάνε. Τον άφησα να μάθει από άλλους για σένα. Να είσαι φιλικός μαζί του, έχει μεγάλη δύναμη. Αλλά να μην είσαι μετριόφρονας! Δε θέλω να γίνεις υπηρέτης του, πρέπει να γίνεις όμοιος του, αλλιώς δε θα είμαι ευχαριστημένη από σένα. Ο Καμασβάμι αρχίζει να γίνεται γέρος και νωθρός. Αν του αρέσεις, θα έχεις όλη την εμπιστοσύνη του”.

Ο Σιντάρτα την ευχαρίστησε με χαμόγελο, και όταν αυτή έμαθε ότι χθες και σήμερα δεν είχε φάει τίποτα έκανε νόημα να του φέρουν ψωμί και φρούτα και του πρόσφερε.

“Έχεις τύχη” του είπε όταν την αποχαιρετούσε. Η μια πόρτα ανοίγει μετά την άλλη μπροστά σου. Πώς γίνεται αυτό; Έχεις κάτι μαγικό πάνω σου;”

Ο Σιντάρτα είπε: “Χθες σου είπα ότι ξέρω να σκέφτομαι, να περιμένω και να νηστεύω, εσύ όμως βρήκες ότι αυτά δεν ωφελούν σε τίποτα. Ωφελούν όμως, και πολύ μάλιστα, Καμάλα, θα το δεις. Θα δεις ότι οι ανόητοι σαμάνες πιο δάσος μαθαίνουν και μπορούν πολλά ωραία πράγματα, ια οποία εσείς δεν μπορείτε. Προχθές ακόμα ήμουν αναμαλλιασμένος ζητιάνος, χθες φίλησα την Καμάλα και σύννομα θα γίνω ένας έμπορος και θα έχω χρήματα και όλα τα πράγματα που εσύ μετράς στον κόσμο”.

“Τώρα μάλιστα”, είπε αυτή. “Αλλά τί θα γινόσουν χωρίς εμένα, τί θα γινόσουν αν η Καμάλα δε σε βοηθούσε;”

“Αγαπημένη Καμάλα”, είπε ο Σιντάρτα ορθώνοντας το ανάστημά του. “Όταν σε βρήκα στο άλσος, έκανα εγώ το πρώτο βήμα. Η πρόθεσή μου ήταν να μάθω τον έρωτα από αυτή την ωραιότατη κυρία. Από τη στιγμή που πήρα αυτή την απόφαση, ήξερα ότι θα την πραγματοποιούσα. Ήξερα ότι θα με βοηθούσες, το ήξερα από το πρώτο κιόλας βλέμμα σου στην είσοδο του άλσους”.

“Κι αν δεν είχα θελήσει να σε βοηθήσω;”

“Θέλησες. Δες Καμάλα: όταν πετάς μια πέτρα μέσα στο νερό, αυτή κατεβαίνει στον πάτο από τον πιο σύντομο δρόμο. Είναι το ίδιο όταν ο Σιντάρτα βάλει ένα στόχο ή έχει μια πρόθεση. Ο Σιντάρτα δεν κάνει τίποτα, περιμένει, σκέφτεται, νηστεύει, αλλά περνάει μέσα από τα πράγματα του κόσμου όπως μια πέτρα μέσα από το νερό, χωρίς να κάνει τίποτα, χωρίς να ανησυχεί, κάτι τον τραβάει, αφήνεται να πέσει. Τον απορροφά ο στόχος του, δεν μπαίνει τίποτα στην ψυχή του που θα μπορούσε να τον αποσπάσει. Αυτό είναι που οι ανόητοι ονομάζουν μαγεία και πιστεύουν ότι είναι έργο των δαιμόνων. Δεν είναι όμως έργο των δαιμόνων, δεν υπάρχουν δαίμονες. Ο καθένας μπορεί να μαγέψει, ο καθένας μπορεί να πετύχει το στόχο του όταν ξέρει να σκέφτεται, να περιμένει και να νηστεύει”.

Η Καμάλα τον άκουγε. Της άρεζε η φωνή του, αγαπούσε το βλέμμα των ματιών του.

“Ίσως είναι έτσι, όπως τα λες, φίλε” είπε σιγά. “Ίσως όμως είναι αλήθεια ότι ο Σιντάρτα είναι ένας ωραίος νέος, που το βλέμμα του αρέσει στις γυναίκες και γι’ αυτό η τύχη τον ακολουθεί”.

Ο Σιντάρτα την αποχαιρέτησε μ’ ένα φιλί.

“Μακάρι να είναι έτσι, δασκάλα μου. Μακάρι να σ’ αρέσει πάντα το βλέμμα μου, μακάρι πάντα η τύχη να με κυνηγάει”.

***
Έρμαν Έσσε – Σιντάρτα

Εναλλακτικά

Αν έχετε φιλήσει κάποιον στο μέτωπο τότε ξέρετε πόσο ενδιαφέρον έντονο είναι.

Θα σκεφτήκατε πως κάτι τόσο απλό δεν μπορεί να είναι τόσο συναισθηματικό, έτσι;

Οπότε, τι είναι το φιλί στο τρίτο μάτι;

Ένα φιλί στο μέτωπο αντιπροσωπεύει το φιλί στο τρίτο μάτι. Έχει μεγαλύτερο βάθος από όσο οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να συνειδητοποιήσουν. Κατά μία έννοια, είναι σαν να φιλάτε την ψυχή του ατόμου.

Οι άλλοι συνήθως δεν αγγίζουν το μέτωπο μας. Έχουμε τα χέρια μας κρατημένα και ούτω καθεξής αλλά το μέτωπο είναι απλώς διαφορετικό.

Γι αυτούς που δεν ξέρουν, το τρίτο μάτι είναι ένας χώρος με ανώτερη συνείδηση. Είναι επίσης σύμβολο του ποιοι είμαστε. Συνήθως σχετίζεται με την διαφώτιση και την επίγνωση.

Βρίσκεται ανάμεσα στα φρύδια μας. Μπορούμε να το ανοίξουμε όπως και να το κλείσουμε και είναι πραγματικά εκεί παρόλο που δεν μπορείτε να το δείτε.

Το τρίτο μάτι είναι το 6ο Τσάκρα, βρίσκεται ανάμεσα στα φρύδια και λέγεται Ajna στα Σανσκριτικά, που σημαίνει «αντίληψη».

Το χρώμα του είναι το λουλακί και το στοιχείο του το φως.

Το 6ο Τσάκρα συνδέεται με την Όραση, με την Μαντική Ικανότητα, την Πνευματική Γνώση, την Διαίσθηση, την Ανώτερη Συνείδηση και την σύνδεση με τις ευφυείς ενέργειες.

Όταν τα χείλια συναντούν το μέτωπο, όπου βρίσκεται το τρίτο μάτι, αισθανόμαστε μια αίσθηση αφύπνισης από μέσα μας. Η επίφυση (το τρίτο μάτι) βρίσκεται στο μέτωπο.

Στην πραγματικότητα είναι ένας μυστηριώδης αδένας για τον οποίο γνωρίζουμε λίγα, αλλά ταυτόχρονα τα πάντα. Εξαρτάται μόνο το ποιον ρωτάτε.

Ένα φιλί διεγείρει την επίφυση όπως και την βλεννογόνο. Το αποτέλεσμα είναι η απελευθέρωση μελατονίνης.

Η μελατονίνη κυρίως είναι αυτή που μας βοηθά να κοιμόμαστε καλά, οπότε ουσιαστικά ένα φιλί για καληνύχτα στο μέτωπο μπορεί να είναι ωφέλιμο με περισσότερους τρόπους από όσους συνειδητοποιείτε.

Το φιλί στο τρίτο μάτι φέρνει μια αίσθηση ασφάλειας και ευεξίας.

Αν είστε δύσπιστοι, δοκιμάστε το με τους κοντινούς φίλους και την οικογένεια σας. Ή με τον σύντροφο σας. Επιτρέψτε στο θεϊκό άγγιγμα να καταπραΰνει εσάς και αυτούς.

Όσο πιο πολύ το κάνετε, τόσο περισσότερο θα παρατηρείτε τα αποτελέσματα.

Το φιλί στο τρίτο μάτι είναι μια πολύ αναζωογονητική εμπειρία για όλους όσους έχουν τους σωστούς ανθρώπους γύρω τους. Και φυσικά, τις σωστές περιστάσεις.

awakengr.com

Εναλλακτικά

"Σου μιλώ για να σε βοηθήσω να γίνεις σιωπηλός. Λέω κάτι έτσι ώστε να μπορέσεις να πας πέρα από τις λέξεις. Χρησιμοποιώ τις λέξεις για να σε βοηθήσω να μπεις μέσα στην απουσία λέξεων. Είναι ακριβώς σαν να έχεις ένα αγκάθι στο πόδι σου: με ένα άλλο αγκάθι το βγάζεις έξω.

Ο νους σου είναι γεμάτος από λέξεις, πάρα πολλές και φλύαρες πολύ – μπλα, μπλα, μπλα – δουλεύει συνεχώς. Τότε όμως οι άνθρωποι εθίζονται στις λέξεις μου.

Δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου. Επέμενα συνεχώς, 'Μην ασχολείσαι με τα λόγια μου.

Ασχολήσου με τη σιωπή μου, με τα κενά ανάμεσα στις λέξεις, με τα κενά ανάμεσα στις γραμμές'."

Osho, The Last Testament, Τόμος 1, Ομιλία #20


osho.com

Εναλλακτικά

Η σοβαρότητα είναι αρρώστια, δεν είναι τέχνασμα. Οδηγεί στο θάνατο, όχι στην αιώνια ζωή. Η ζωή είναι παιγνίδι, διασκέδαση, επειδή ολόκληρη η ύπαρξη είναι ένα τεράστιο τσίρκο. Είναι σκέτη διασκέδαση - όλα τα χρώματα των λουλουδιών, τόσα πολλά όμορφα ζώα, πουλιά, σύννεφα, και χωρίς κανένα σκοπό΄ δεν εξυπηρετούν κάποιο σκοπό. Δεν υπάρχει κάποιος στόχος στη ζωή. Η ζωή είναι από μόνη της παιγνίδι. Είναι αφθονία ενέργειας, ενέργεια που ξεχειλίζει΄ η ύπαρξη επεκτείνεται συνεχώς.

Δεν την έχει δημιουργήσει κανείς Θεός, γιατί, όποτε δημιουργείς κάτι, υπάρχει κάποιος σκοπός. Όποτε δημιουργείς κάτι, υπάρχει κάποιο κίνητρο κι όταν το δημιουργεί κάποιος, το δημιούργημα δεν μπορεί να είναι τίποτε άλλο από μηχανή. Η ύπαρξη δεν έχει μια ορισμένη χρήση, παραμένει αιώνια, ένα αιώνιο παιγνίδι ενέργειας με εκατομμύρια μορφές.

Η διασκέδαση είναι η ιερότερη λέξη, πολύ πιο ιερή από την προσευχή. Είναι η μόνη λέξη που μπορεί να σου δώσει κάποια έννοια της διάθεσης για παιγνίδι, που μπορεί να σε κάνει και πάλι παιδί. Μπορείς να αρχίσεις να κυνηγάς τις πεταλούδες, να ψάχνεις να βρεις κοχύλια στην ακτή, χρωματιστές πέτρες.

Osho, The Last Testament, Τόμος 3, Ομιλία #23

Εναλλακτικά

Στη μαγεία, ίσως χρησιμοποιούμε πολλά πράγματα. Χρησιμοποιούμε το μυαλό μας, κεριά, τα συναισθήματα μας, τα αστέρια, τις δυνάμεις της φύσης αλλά και αρκετά συχνά την δύναμη του σώματος.


Το Mudra είναι μια μαγική χειρονομία που χρησιμοποιείται για συμβολικούς και τελετουργικούς σκοπούς. Η προέλευση αυτής της πρακτικής είναι ο Ινδουισμός- όπως η Γιόγκα! Τα Mudra για την Μαγεία είναι πολύ συνηθισμένα.

Μέσω αυτών των χειρονομιών ο εξασκών μπορεί εύκολα να εναρμονιστεί με τις Μαγικές Δυνάμεις, τους Θεούς, τα στοιχεία και τόσα πολλά άλλα. Στην Ινδία, τα Mudra χρησιμοποιούνται μαζί με την πραναγιάμα-τις μυστικιστικές ασκήσεις αναπνοής γιόγκα. Χρησιμοποιούνται για να διεγείρουν διαφορετικά μέρη του σώματος. Συνεπώς επηρεάζουν την ροή της πράνα στο σώμα. Είναι καταπληκτικό πόσο απλές είναι και αν εξασκηθείτε αρκετά μπορείτε να δείτε εξαιρετικά αποτελέσματα!

Το Mudra είναι συνήθως πολύ εύκολο να το κάνετε με τα χέρια σας. Λατρεύω να τα χρησιμοποιώ ενώ είμαι στο λεωφορείο, ενώ περιμένω ή γενικά όποτε έχω την ευκαιρία ή όταν νιώθω οκνηρία. Για καλύτερα αποτελέσματα, τα mudra απαιτούν ηρεμία στο μυαλό και διαλογισμό. Θα τα λατρέψετε!

Θα σας παρουσιάσουμε Mudra για καλή υγεία, ζωτικότητα, ευημερία και ευτυχία. Αλλά ας ξεκινήσουμε με τα αγαπημένα μας. Εδώ σας δείχνουμε 3 Mudra για μαγεία, 3 χειρονομίες με τα χέρια που μπορούν να σας δώσουν άμεσες μαγικές δυνατότητες. Αν γίνετε πολλοί αυτές τις χειρονομίες πρόκειται να δείτε εξαιρετικά αποτελέσματα! Ας ξεκινήσουμε…

1) ΤΟ GARUDA MUDRA (MUDRA ΑΕΤΟΣ) : ΤΟ MUDRA ΑΦΥΠΝΙΣΗΣ
Το Γκαρούντα είναι ένα πλάσμα σαν πουλί (κάποιες φορές ανθρωποειδές πουλί.) Είναι το βουνό (vahana) του άρχοντα Βισνού. Συχνά απεικονίζεται ως δυνατός άντρας με κόκκινα φτερά και συχνά σχετίζεται με τις Ηλιακές Ενέργειες. Κάποιες φορές σχετίζεται επίσης με το μυθολογικό πουλί του ήλιου τον Ιερό Φοίνικα.

Το Garuda Mudra χρησιμοποιείται για την Αφύπνιση. Είναι πολύ ισχυρό που όταν χρησιμοποιείται μπορεί μα ανυψώσει την πράνα (την κοσμική ενέργεια) μέσα στο σώμα και στην αύρα μας. Αυτή η ροη ενέργειας αμέσως ενδυναμώνει την μαγεία μας και αφυπνίζει τις εκ φύσεως ικανότητες μας. Είναι η τέλεια αρχή για πολλά ξόρκια και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για πολλούς άλλους λόγους.

Ας δούμε κάποιους.

#Μαγικές ικανότητες του Garuda Mudra:

Ανυψώνει την πράνα και καταπολεμά την εξάντληση

Αφυπνίζει τις δυνάμεις μας-μαγικές και/ή φυσικές

Θεραπεύει ένα κουρασμένο σώμα – ενισχύει τη ζωτικότητα- εξισορροπεί την ενέργεια

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ανακουφίσει τον πόνο

Χρησιμοποιείται για τον καθαρισμό της αύρας

Σπάει τα εμπόδια- χρησιμοποιείται στις τελετουργίες του «Άνοιγμα του δρόμου»

Χρησιμοποιείται εκτενώς πριν την καταπολέμηση (φυσικών ή αόρατων) εχθρών

#Πως να το χρησιμοποιήσετε:

Καθίστε άνετα σε μια καρέκλα

Κάντε την χειρονομία

Αγγίξτε απαλά την κοιλιά σας με τα χέρια σας

Αναπνεύστε κανονικά για 3 λεπτά οραματιζόμενοι την ενέργεια να ρέει ελεύθερα μέσα και έξω από το σώμα.

Προφυλάξεις: το Garuda Mudra πιστεύεται ότι ανεβάζει την πίεση για λίγο. Ζητήστε από τον γιατρό σας οποιαδήποτε συμβουλή.

2) ΤΟ KUBERA MUDRA: ΤΟ MUDRA ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
Ο Kubera είναι ένας ημίθεος Yaksha που θεωρείται ότι είναι ο Άρχοντας του πλούτου και προστάτης του Βορρά. Απεικονίζεται συνήθως με παχουλό σώμα (συνήθως οι θεοί του πλούτου απεικονίζονται ως παχουλοί λόγω της καλής και επιτυχημένης ζωής) φορώντας πολύτιμα κοσμήματα και κουβαλώντας χρήματα.

Το Kubera Mudra λέγεται επίσης «το Mudra των χρημάτων» ή το «Mudra του πλούτου». Η αλήθεια είναι πως αυτό το Mudra πραγματικά ενεργοποιεί την σύνδεση μας με το αστρικό επίπεδο και εξισορροπεί τον Μακρόκοσμο με τον Μικρόκοσμο. «Όσο παραπάνω, τόσο παρακάτω» έλεγαν οι αλχημιστές. Χρησιμοποιείται για να ξεκινήσει την υλοποίηση του μαγικού έργου. Με άλλα λόγια, χρησιμοποιούμε το Kubera Mudra για να φέρουμε στη ζωή μας ότι θέλουμε. Δεν χρειάζεται να αναρωτιόμαστε γιατί αυτό το Mudra χρησιμοποιείται σε τόσες μεθόδους ελέγχου του μυαλού.

#Μαγικές ικανότητες του Kubera Mudra:

Εκδήλωση των επιθυμιών μας

Ελκύει πλούτο και χρήματα

Δίνει ένταση στις επιθυμίες σας

Επικεντρώνεστε στις προθέσεις σας- σας δίνει αυτοπεποίθηση

#Πως να το χρησιμοποιήσετε:

Καθίστε αναπαυτικά σε μια καρέκλα

Κάντε την χειρονομία

Αγγίξτε απαλά τα γόνατα σας με κάθε χέρι

Αναπνεύστε κανονικά για 5 λεπτά συγκεντρωμένοι στις προθέσεις σας.

3) ΤΟ LOTUS MUDRA: ΤΟ MUDRA ΤΟΥ ΦΩΤΟΣ
Ο λωτός έχει πολύ ενδιαφέρον συμβολισμό σε πολλούς αρχαίους πολιτισμούς και παραδόσεις συμπεριλαμβανομένου την Αίγυπτο και την Ινδία. Και στις δύο παραδόσεις ο λωτός είναι σύμβολο φωτός που εγέρθηκε από το Χάος και το Σκοτάδι. Δεν είναι περίεργο που το λουλούδι του λωτού χρησιμοποιείται ως στοιχείο διακόσμησης σε ιερούς ναούς και τοποθεσίες στην Ινδία και στην Αίγυπτο.

Το Mudra Λωτός χρησιμοποιείται για να μας βοηθήσει να εγερθούμε από το σκοτάδι και να συνδεθούμε με το Ιερό Φως. Όπως το λουλούδι του λωτού εγείρεται από τον βάλτο της λάσπης χωρίς να έχει κανένα ίχνος λάσπης πάνω του, έτσι κι εμείς μπορούμε να δούμε το φως ξανά χωρίς κανένα ίχνος σκοταδιού, ελεύθεροι από την αρνητικότητα.

#Μαγικές ικανότητες του Lotus Mudra:

Εξορίζει την αρνητικότητα

Καθορίζει την αυρα

Εξορκίζει βαμπιρικές -δαιμονικές οντότητες (μαζί με τελετουργικά, όχι απλώς ως Mudra)

Σύνδεση με την Θεία Πηγή- Ιερό φως

Καθαρισμός και ευλογία αντικειμένων, ζώων και ανθρώπων (μαζί με τελετουργίες)

Για να γοητέψει οποιονδήποτε και οτιδήποτε.

Για έμπνευση

#Πως να το χρησιμοποιήσετε:

Καθίστε στο πάτωμα- κατά προτίμηση σε μια στάση λωτού ή απλώς με τα πόδια σταυρωμένα.

Κάντε την χειρονομία

Αγγίξτε απαλά τα γόνατα με κάθε χέρι

Αναπνεύστε κανονικά για 5 λεπτά εστιάζοντας στο έντονο φως που λάμπει από τον ουρανό.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: AWAKENGR.COM

Εναλλακτικά

Εμπεριέχει ολόκληρη την Κινέζικη κοσμογονία, τη ζωή, το θάνατο, το πόνο, το φόβο, το φως και το σκοτάδι.

Σύμφωνα με την Κινέζικη φιλοσοφική θεώρηση του σύμπαντος, αυτό κυριαρχείται από δύο αντικρουόμενες κοσμικές δυνάμεις που εκφράζονται με τις δίδυμες αλλά και αντίθετες μεταξύ τους έννοιες Yin (θηλυκό) και Υang (αρσενικό). Αυτές αποτελούν τους δύο αντίθετους και ταυτόχρονα συμπληρωματικούς πόλους της φύσης..

Όλες οι αλλαγές που έχει υποστεί το σύμπαν, εξηγούνται μέσα από τη δράση και αντίδραση αυτών των δύο δυνάμεων. Όλα τα φαινόμενα μπορούν να κατανοηθούν ως αποτέλεσμα της μίξης του Yin με το Υang, το καθένα από τα οποία λειτουργεί σε πλήρη αντίθεση αλλά και αρμονία με το άλλο, αντιπροσωπεύοντας τις αντίθετες αρχές που επικρατούν στο σύμπαν. Το κρύο και η ζέστη, το φως και το σκοτάδι, η κυριαρχία και η υποταγή, η υγεία και η ασθένεια, ο πλούτος και η φτώχια είναι μερικές από αυτές τις αντικρουόμενες αρχές.

Κάθε μία, ως έκφραση του Yin (πχ κρύο) επικρατεί προσωρινά επάνω στην έκφραση του Yang (ζέστη). Επειδή όλες οι συνθήκες επιδέχονται αλλαγή, θα έρθει καιρός που θα επικρατήσει το Yang. Αργότερα αυτό μπορεί να αντιστραφεί. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με έναν αέναο κύκλο, κυριαρχίας της μίας δύναμης επάνω στην άλλη, του Yin επάνω στο Yang και αντίστροφα.

Έτσι όλα τα φαινόμενα έχουν μέσα τους το στοιχείο αυτό της συνεχούς αντίθεσης. Η υγεία φέρνει το σπόρο της αρρώστιας μέσα της, ο πλούτος φέρνει το σπόρο της φτώχιας και διαδοχικά μπορεί να μας συμβεί το ένα ή το άλλο στη διάρκεια της ζωής μας. Κανένα φαινόμενο δεν είναι πλήρως απαλλαγμένο από το αντίθετο του. Κανένας δεν είναι απόλυτα υγιής, εφόσον η υγεία εμπεριέχει την αρχή του αντίθετου της, την ασθένεια. Αυτό, οι Κινέζοι το ονομάζουν ¨Φαινόμενο της παρουσίας, μέσα στην απουσία¨

Λέγεται ότι το ένα συνυπάρχει με το άλλο. Το Yin εμπεριέχεται στο Yang & το Yang εμπεριέχεται στο Yin. Για παράδειγμα, το εσωτερικό μέρος του σώματος είναι Yang και η επιφάνεια είναι Yin. Το πίσω μέρος είναι Yang και το μπροστά είναι Yin. Μέσα στο σώμα υπάρχουν όργανα Yin και όργανα Yang.

Ο εναλλασσόμενος συνδυασμός του θετικού με το αρνητικού, του φωτός με το σκοτάδι, του κρύου με τη ζέστη, κάνει τον κόσμο να συνεχίζει να υπάρχει, δημιουργεί τη συνεχόμενη ροή του Τσι (Qi) ή αλλιώς είναι η δύναμη που δίνει ζωή στο σύμπαν.

Ο άριστος στόχος είναι, μέσα από την εναλλαγή κυριαρχίας της μίας κοσμικής δύναμης επάνω στην άλλη, να επιτευχθεί τελικά ισορροπία, έτσι ώστε και οι δύο να λειτουργούν αρμονικά μεταξύ τους παρά τις αντικρουόμενες τάσεις που τις διακρίνουν.

Τελικά όποιος συνειδητοποιεί το Yin και το Yang, καταφέρνει να ερμηνεύσει το σύμπαν και γίνεται συνεργός της αέναης ροής των πραγμάτων, της εξέλιξης.

Στον Κινέζικο ζωικό, ζωδιακό κύκλο τα έτη με μονό αριθμό κατάληξης (π.χ. 1991) είναι Yin, ενώ τα έτη με ζυγό αριθμό κατάληξης (πχ. 1992) είναι Yang. Δεδομένου ότι ο ζωικός κύκλος αποτελείται από 12 ζώδια, και είναι διαιρετός με το δύο, κάθε ζώδιο μπορεί να είναι είτε Yin είτε Yang.

Yin ... Θηλυκό

Η ακριβής μετάφραση της λέξης Yin είναι ¨σκιασμένο¨ ή συννεφιασμένο¨ και παραπέμπει σε ένα βουνό με τη πλευρά του να μη βλέπει τον ήλιο. Η λέξη Yin χρησιμοποιείται για να καταδείξει το σκοτεινό, κρύο δωμάτιο στο οποίο συνήθιζαν οι Κινέζοι να αποθηκεύουν πάγο.

Το Yin είναι το μαύρο. Αντιπροσωπεύει τις αρχές το θηλυκό στοιχείο, τη μήτρα στο γυναικείο σώμα, το φεγγάρι, της ολοκλήρωση, τη ψυχρότητα, το σκοτάδι, το υλικό στοιχείο, την υποταγή, τον αρνητισμό, την απορρόφηση, τη δεκτικότητα, το χειμώνα, την ακινησία & την απαλότητα. Ευθύνεται για την παθητικότητα, τη δεκτικότητα, την έλλειψη ζωής, την αδυναμία και την υποχωρητικότητα.

Η αρχή του θηλυκού, του Yin συνδέεται με τη γη, το Βορρά και το κρύο.

Στον Κινέζικο ζωικό, ζωδιακό κύκλο τα έτη με μονό αριθμό κατάληξης (π.χ. 1991) είναι Yin . Δεδομένου ότι ο ζωικός κύκλος αποτελείται από 12 ζώδια, και είναι διαιρετός με το δύο, κάθε ζώδιο μπορεί να είναι είτε Yin είτε Yang.

Υin είναι : ο Πετεινός, ο Χοίρος, ο Λαγός, το Φίδι, το Βόδι και ο Τράγος

Παράδειγμα διαδραστικότητας με το Yang : Η ολοκλήρωση των δημιουργημάτων συμβαίνει κάτω από την αρχή του yin (Ενώ η δημιουργία συμβαίνει κάτω από την αρχή του yang).

Yang ... Αρσενικό

Το Yang είναι το άσπρο. H λέξη σημαίνει κατά γραμμα ¨σημαίες που κυματίζουν στον ήλιο¨. H κοσμική δύναμη Yang aαντιπροσωπεύει το αρσενικό στοιχείο, τον ήλιο, τη δημιουργία, τη θερμότητα, το φως, τη λαμπρότητα, τον ουρανό, την κυριαρχία, τη δύναμη, τη φλόγα, την κίνηση, τη δύναμη, το σθένος, την αντοχή, το καλοκαίρι & τη δράση, την τόλμη και τον ουρανό.

Η αρχή του αρσενικού, του Yang συνδέεται με τον ουρανό, το νότο και τη ζέστη.

Το Yang είναι επιθετικό και εξερευνητικό.

Στον Κινέζικο ζωικό, ζωδιακό κύκλο τα έτη με ζυγό αριθμό κατάληξης (πχ. 1992) είναι Yang. Δεδομένου ότι ο ζωικός κύκλος αποτελείται από 12 ζώδια, και είναι διαιρετός με το δύο, κάθε ζώδιο μπορεί να είναι είτε Yin είτε Yang.

Yang είναι: ο Πίθηκος, ο Αρουραίος, η Τίγρης, το Άλογο, ο Δράκος και ο Σκύλος.

Παράδειγμα διαδραστικότητας με το Yin : Η δημιουργία επιτυγχάνεται κάτω από την αρχή του yang ( η ολοκλήρωση των δημιουργημάτων συμβαίνει κάτω από την αρχή του yin).

Εναλλακτικά

Μια παράξενη πνευματική νηστεία από τις μοχθηρές σκέψεις φαίνεται, σύμφωνα με βιβλία, πανεπιστημιακές μελέτες και κέντρα διαλογισμού- να εγγυάται οφέλη σε όλα τα επίπεδα της ζωής 

Οι περισσότεροι δεν είμαστε πολύ περήφανοι γι' αυτή τη σκοτεινή μας πτυχή. Κάποιοι μετανιώνουμε με το πού κάναμε αυτή την κακή σκέψη, ασχέτως αν μας έδωσε έστω και λίγη χαρά (ντροπή!).  Κανείς δεν θέλει να είναι κακός ή αντιπαθής. Κανείς δεν γίνεται κακός, χωρίς να έχει προηγηθεί κάτι που να επέδρασε καταλυτικά στον χαρακτήρα και τη συμπεριφορά του - έχει αποφανθεί η επιστήμη γι' αυτό.

Και οι περισσότεροι προσπαθούμε να μην βλάψουμε κανέναν, εκτός κι αν βρισκόμαστε σε άμυνα ή αν μας έχουν φέρει στο... αμήν. Και πάλι, όμως, ακόμη κι αν δεν κάνουμε κακό σκοπίμως σε κάποιον από το περιβάλλον μας, λίγη ή περισσότερη αρνητική ενέργεια δεν τη γλιτώνουμε: πολύ συχνά μέσα στη μέρα μπορεί να ξεσπάσουμε εκνευρισμένοι φωνάζοντας ή ακόμη και βρίζοντας ή μπορεί να μπούμε στον πειρασμό να κάνουμε μερικές κακές (κάκιστες) σκέψεις για όσους μας κάνουν τη ζωή δύσκολη.

Οι περισσότεροι δεν είμαστε πολύ περήφανοι γι' αυτή τη σκοτεινή μας πτυχή. Κάποιοι μετανιώνουμε με το πού κάναμε αυτή την κακή σκέψη, ασχέτως αν μας έδωσε έστω και λίγη χαρά (ντροπή!). Κι αν αισθανόμαστε ότι κάπως έτσι ξεθυμαίνουμε έστω και νοερά, η αλήθεια είναι ότι στο τέλος της ημέρας στο μυαλό, την καρδιά και την ψυχή απομένει ένα μελανό αποτύπωμα: θα μπορούσαμε αυτό το βάρος να το μετατρέψουμε σε δημιουργικότητα, αυτή τη στιγμιαία κακία σε κάτι όμορφο. H πρόκληση δεν έγκειται στο να τα καταφέρει κανείς με την πρώτη φορά, αλλά στο να καταφέρνει κάθε μέρα να διυλίσει τι απ' όσα λέει ή απ' όσα σκέφτεται είναι πραγματικά χρήσιμο, ωφέλιμο, διδακτικό και αποτελεσματικό σε ό,τι αφορά τους προσωπικούς του στόχους. Δεν είναι... χριστιανικό το θέμα.

Είναι καθαρά πρακτικό σύμφωνα με τον δρ Dacher Keltner, καθηγητή ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, ο οποίος σε σειρά επιστημονικών δημοσιεύσεων, αλλά και βιβλίων του έχει υποστηρίξει ότι το να είναι κανείς "επαγγελματίας" καλός και ευγενής έχει πολλαπλά οφέλη στη ζωή του - και φυσικά ο δρ Ψυχολογίας δεν αναφέρεται σε οφέλη της μετά... θάνατον ζωής.

 "Οι άνθρωποι σε εμπιστεύονται περισσότερο. Αλληλεπιδρούν καλύτερα μαζί σου. Ακόμη και να εξασφαλίζεις υψηλότερες απολαβές μπορείς. Υπάρχουν στατιστικές που αποδεικνύουν ότι η ευγένεια και η καλοσύνη είναι αποτελεσματικότερες σε προσωπικό, επαγγελματικό και κοινωνικό επίπεδο

Ενισχύουν το κοινωνικό στάτους κάποιου, προσελκύουν ωραιότερους και καλύτερης ποιότητας ανθρώπους ως συντρόφους ή ερωτικούς παρτενέρ και εγγυώνται μία υγιέστερη και ευτυχέστερη ζωή εν γένει", λέει ο Keltner.

Πώς μπορείς, όμως, να περάσεις 40 μέρες όχι απλώς προσπαθώντας να είσαι ευγενικός, αλλά χωρίς να κάνεις ούτε μία κακή σκέψη;

Σε αρκετά κέντρα διαλογισμού του εξωτερικού, για παράδειγμα σε μεγάλα στούντιο Kundalini Yoga του Λος Άντζελες, ακόμη και ως πείραμα ακολουθείται αυτή η πνευματική αποτοξίνωση με ταυτόχρονη καταγραφή των φορών που απέτυχε κάποιος να κρατηθεί μακριά από τον πειρασμό μίας μοχθηρής σκέψης.

Πρόκειται για μία παραλλαγή της προσπάθειας του να προσπαθεί κάποιος για 40 μέρες να μιλά ήρεμα ό,τι κι αν έχει να αντιμετωπίσει μέσα στην καθημερινότητά του..!

Κατά τον δρ Keltner η πρόκληση δεν έγκειται στο να τα καταφέρει κανείς με την πρώτη φορά, αλλά στο να καταφέρνει κάθε μέρα -και μέσω της βοήθειας των σημειώσεων που κρατά ο καθένας ως ημερολόγιο σ' αυτή την πρακτική- να διυλίσει τι απ' όσα λέει ή απ' όσα σκέφτεται είναι πραγματικά χρήσιμο, ωφέλιμο, διδακτικό και αποτελεσματικό σε ό,τι αφορά τους προσωπικούς του στόχους.

Πηγή: www.lifo.gr

Εναλλακτικά

Αν ακούς το σώμα σου και του δίνεις προσοχή, θα αρχίσεις να έχεις μια πειθαρχία που δεν μπορείς να την πεις πειθαρχία.

Τώρα λένε οι φυσιολόγοι ότι το σώμα του καθενός, στη διάρκεια του ύπνου, χάνει τη συνηθισμένη του θερμοκρασία επί δυο ώρες΄ η θερμοκρασία πέφτει κατά δυο βαθμούς. Μπορεί να σου συμβεί ανάμεσα στις τρεις και τις πέντε η ώρα ή ανάμεσα στις δυο και τις τέσσερις ή στις τέσσερεις και τις έξι, πάντως το σώμα του καθενός πέφτει δυο βαθμούς στη θερμοκρασία του κάθε νύχτα.

Και εκείνες οι δυο ώρες είναι οι πιο βαθιές ως προς τον ύπνο. Αν ξυπνήσεις στη διάρκεια των δυο εκείνων ωρών, θα αισθάνεσαι αποπροσανατολισμένος όλη την ημέρα. Μπορεί να έχεις κοιμηθεί έξι, επτά ώρες΄ δεν έχει καμιά σημασία. Αν σηκωθείς εκείνες τις δυο ώρες που η θερμοκρασία ήταν χαμηλή, τότε θα αισθάνεσαι όλη την ημέρα κουρασμένος, νυσταγμένος, θα χασμουριέσαι. Και θα αισθάνεσαι ότι λείπει κάτι. Θα είσαι περισσότερο αναστατωμένος. Το σώμα θα το αισθάνεσαι αδιάθετο.

Αν σηκωθείς ακριβώς μετά τις δυο ώρες, όταν έχουν περάσει εκείνες οι δυο ώρες, πρόκειται για την κατάλληλη στιγμή να σηκωθείς. Τότε είσαι τελείως φρέσκος. Αν μπορείς να κοιμηθείς μόνο δυο ώρες, ακόμη και αυτό θα είναι αρκετό. Δεν χρειάζονται έξι, επτά ή οκτώ ώρες. Αν κοιμηθείς μόνο τις δυο εκείνες ώρες που η θερμοκρασία είναι δυο βαθμούς χαμηλότερη, θα αισθάνεσαι πολύ ευχαριστημένος, άνετος. Όλη τη μέρα θα νιώθεις ένα είδος χάρης, σιωπής, υγείας, πληρότητας, ευεξίας.

Πρέπει τώρα όλοι να παρατηρούν πότε συμβαίνουν εκείνες οι δυο ώρες. Μην ακολουθείς κάποια εξωτερική πειθαρχία, επειδή εκείνη η πειθαρχία μπορεί να ήταν καλή για τον άνθρωπο που τη δημιούργησε... Πρέπει να βρεις το δικό σου σώμα, τον τρόπο του, τι ταιριάζει΄ αυτό είναι το σωστό για σένα.

Όταν το βρεις, μπορείς να του επιτρέψεις εύκολα να συμβαίνει και δεν θα είναι κάτι το επιβεβλημένο, γιατί θα είναι συντονισμένο με το σώμα. Δεν υπάρχει τίποτε λοιπόν που να του το επιβάλεις΄ δεν υπάρχει κανείς αγώνας, καμιά προσπάθεια.

Παρατήρησε, ενώ τρως, τι σου ταιριάζει.

Οι άνθρωποι τρώνε συνεχώς κάθε είδους πράγματα. Έπειτα αισθάνονται ενοχλήσεις. Μην ακολουθείς την πειθαρχία κανενός, γιατί κανείς δεν είναι σαν κι εσένα, έτσι λοιπόν κανείς δεν μπορεί να πει τι θα σου ταιριάζει. Γι΄αυτό ακριβώς σου δίνω μόνο μια πειθαρχία και αυτή είναι η επίγνωση του εαυτού, που είναι από ελευθερία.

Άκουγε το δικό σου σώμα. Το σώμα έχει μέσα του μεγάλη σοφία. Αν το ακούς, θα έχεις πάντα δίκιο. Αν δεν το ακούς και του επιβάλεις συνεχώς διάφορα πράγματα, δεν θα είσαι ποτέ ευχαριστημένος΄ θα είσαι στεναχωρημένος, άρρωστος, ανήσυχος, και πάντα ενοχλημένος και με αποσπασμένη τη προσοχή σου, αποπροσανατολισμένος.

Η απόλαυση της στιγμής δεν έχει καμιά σχέση με καινούργια πράγματα. Η απόλαυση της στιγμής έχει σίγουρα κάποια σχέση με την αρμονία.

Osho, The Discipline of Transcendence, Τόμος 1, Ομιλία #4

osho.com

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin