Μαΐου 23, 2018

Εναλλακτικά

"Ρωτάς: 'Είναι η επίγνωση αξία ανώτερη από την αγάπη;' Δεν υπάρχει τίποτε το ανώτερο και τίποτε το κατώτερο. Για την ακρίβεια, δεν υπάρχουν καθόλου δυο αξίες. Πρόκειται για τα δυο μονοπάτια που οδηγούν από την κοιλάδα στην κορυφή. Το ένα μονοπάτι είναι εκείνο της επίγνωσης, του διαλογισμού: το μονοπάτι του Ζεν, για το οποίο μιλούσαμε αυτές τις μέρες. Και το άλλο είναι το μονοπάτι της αγάπης, το μονοπάτι των αφοσιωμένων μαθητών, των μπάκτα, των σούφι. Τα δυο αυτά μονοπάτια είναι χωριστά όταν ξεκινάς το ταξίδι΄ χρειάζεται να διαλέξεις. Όποιο κι αν διαλέξεις θα σε οδηγήσει στην ίδια κορυφή. Και καθώς πλησιάζεις την κορυφή, θα εκπλαγείς: οι ταξιδιώτες του άλλου μονοπατιού σε πλησιάζουν περισσότερο. Σιγά-σιγά αρχίζουν τα μονοπάτια να συγχωνεύονται το ένα με το άλλο. Όταν φτάνεις στο υπέρτατο στοιχείο, είναι πλέον ένα.

"Ο άνθρωπος που ακολουθεί το μονοπάτι της επίγνωσης βλέπει πως η αγάπη είναι μια συνέπεια της επίγνωσής του, ένα παράγωγο, μια σκιά της. Κι ο άνθρωπος που ακολουθεί το μονοπάτι της αγάπης βλέπει πως η επίγνωση είναι μια συνέπεια, ένα παράγωγο, μια σκιά της αγάπης. Πρόκειται για τις δυο πλευρές του ίδιου νομίσματος.

"Και να θυμάσαι: αν λείπει η αγάπη από την επίγνωσή σου, τότε δεν είναι ακόμη καθαρή΄ δεν έχει γνωρίσει ακόμη το εκατό τοις εκατό της καθαρότητας. Δεν πρόκειται ακόμη για πραγματική επίγνωση΄ θα πρέπει να είναι ανακατεμένη με ασυνειδησία. Δεν πρόκειται για καθαρό φως΄ θα πρέπει να υπάρχουν θύλακες σκοταδιού μέσα σου που δουλεύουν, που λειτουργούν, που σε επηρεάζουν, που σε δυναστεύουν. Αν είναι δίχως επίγνωση η αγάπη σου, τότε δεν πρόκειται ακόμη για αγάπη. Θα πρέπει να είναι κάτι κατώτερο, κάτι πλησιέστερο στην λαγνεία παρά στην προσευχή.

"Ας είναι λοιπόν αυτό το κριτήριο, αν ακολουθείς το μονοπάτι της επίγνωσης, ας είναι η αγάπη το κριτήριο. Όταν ανθίζει ξαφνικά η επίγνωσή σου και γίνεται αγάπη, να ξέρεις πολύ καλά ότι έχει συμβεί η επίγνωση, ότι έχεις επιτύχει το σαμάντι. Αν ακολουθείς το μονοπάτι της αγάπης, τότε ας λειτουργήσει η επίγνωση ως κριτήριο, ως επαλήθευση. Όταν ξαφνικά, από το πουθενά, στο κέντρο ακριβώς της αγάπης σου, αρχίζει να ανυψώνεται μια φλόγα επίγνωσης, να το ξέρεις πολύ καλά… να χαίρεσαι! Έχεις φτάσει στο σπίτι σου."

Osho, Ah, This!, Ομιλία #8

Εναλλακτικά

Koshas: Τα πέντε επίπεδα του ανθρώπινου συστήματος

joanna pagalia
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της γιόγκα, η ύπαρξή μας ξεπερνά το φυσικό σώμα ή το μυαλό μας. Είμαστε πολυδιάστατα όντα που αποτελούνται από πολλά διαφορετικά, αλληλεπιδραστικά επίπεδα. Στο πλαίσιο της γιόγκα, αυτά τα επίπεδα ονομάζονται οι πέντε «θήκες» της ύπαρξής μας, ή τα πέντε Koshas (μοντέλο Panchamaya). Η λέξη Panchaστα σανσκριτικά σημαίνει πέντε. Η λέξη Maya - μην το συγχέουμε με το māyā, που σημαίνει πέπλο ή ψευδαίσθηση - σημαίνει ”αυτό που εξαπλώνεται”. Η λέξη kosha περιγράφει ένα θηκάρι ή ένα περίβλημα.

Η λέξη Pancha maya kosha, λοιπόν, αναφέρεται στα πέντε ”θηκάρια” που περιβάλλουν το κέντρο μας. Όλα όσα μαθαίνουμε στη γιόγκα ταιριάζουν στο μοντέλο Panchamaya και μπορούν να βοηθήσουν τον μαθητή με τον έναν ή τον άλλον τρόπο. Μερικές φορές τα πέντε koshas παρουσιάζονται ως κάτι πολύ αόριστο, ενώ στην πραγματικότητα απλά περιγράφουν την άποψη της γιόγκα για το πώς λειτουργούν τα πράγματα στο σώμα και το μυαλό μας. Το μοντέλο Panchamaya είναι εξαιρετικά χρήσιμο όταν προσπαθούμε να καταλάβουμε τί συμβαίνει μέσα μας ή στους μαθητές μας.

Ας ρίξουμε, όμως, μια γρήγορη ματιά στις 5 διαστάσεις του ανθρώπινου συστήματος και των κύριων γιογκικών εργαλείων (πρακτικών) που μας δίνουν πρόσβαση σε καθεμία από αυτές τις διαστάσεις.

Annamayakosha-Το Φυσικό σώμα

Η Annamaya Kosha είναι το φυσικό σώμα μας, η «κανονική» έκφραση του σώματός μας που μπορούμε να δούμε, να αγγίξουμε και να νιώσουμε . Είναι η «θήκη» της τροφής, που τρέφεται και δημιουργείται από την καθημερινή πρόσληψη τροφής. Καθώς η πρακτική της γιόγκα ξεκινάει με τις άσανας, το φυσικό σώμα είναι το σημείο εκκίνησης της εμπειρίας μας.

Άσκηση: Για να αρχίσουμε να παρατηρούμε το φυσικό μας σώμα, μπορούμε να δοκιμάσουμε αυτή την άσκηση. Παρατηρούμε τα πέλματα στα παπούτσια μας. Σφίγγουμε και χαλαρώνουμε τους μύες στις γάμπες μας. Τοποθετούμε την παλάμη μας πάνω στο στέρνο μας και νιώθουμε το χτύπο της καρδιάς μας. Αυτή η άσκηση μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα μια αίσθηση γείωσης και γαλήνης.

Pranamayakosha-Το σώμα της ενέργειας

Η Pranamaya Kosha είναι το σώμα της αναπνοής και της ζωτικής μας δύναμης, οι ζωτικές μεταβολικές λειτουργίες που προσφέρουν υγεία και ευεξία. Αυτή η kosha είναι η αναπνοή μας που μετατρέπει το εξωτερικό οξυγόνο σε εσωτερική ζωτικότητα. Με τον έλεγχο του ρυθμού της αναπνοής μπορούμε να ελέγξουμε τα συναισθήματά μας, την ανταπόκρισή μας στο άγχος, τα ενεργειακά μας επίπεδα και το επίπεδο του πόνου που βιώνουμε.

Άσκηση: Ασκήσεις όπως η διαφραγματική αναπνοή, η πλήρης γιογκική αναπνοή και η εναλλακτική αναπνοή, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ενισχύσουν τη σωστή λειτουργία της δεύτερης «θήκης».

Manamayakosha-Το νοητικό-Συναισθηματικό σώμα

Η λέξη Manas σημαίνει μυαλό και η Manamayakosha είναι το στρώμα της οντότητάς μας που εκφράζεται ως νοοτροπία, συναισθήματα και αισθήματα. Το Manamaya Kosha είναι η εσωτερική μας φωνή. Φέρνει τις μνήμες μας στην επίγνωσή μας. Περιλαμβάνει τις γνώσεις που έχουμε αποκτήσει μέσω της εμπειρίας και της εκπαίδευσης.

Άσκηση: Μπορείτε να βρείτε χρήσιμη την παρακάτω άσκηση. Σκεφτείτε μια κατάσταση στη ζωή σας που σας φορτίζει συναισθηματικά. Γράψτε τις σκέψεις σας για αυτήν. Στη συνέχεια, μια προς μια, εξετάστε κάθε σκέψη και ρωτήστε τον εαυτό σας: ”Τι θα ήμουν χωρίς αυτή τη σκέψη;” Παρατηρήστε εάν η αναπνοή σας, η ενέργειά σας και η πνευματική σας κατάσταση μετατοπίζονται. Συνειδητά αντικαταστήστε την αρχική σκέψη με μία που σας κάνει να αισθάνεστε δυνατοί - όπως ”Είμαι ελεύθερος/η να επιλέξω τις αντιδράσεις μου” ή ”Κάτι καλό μπορεί να βγει από αυτό”.

Vijnanamayakosha-Το Σώμα της Σοφίας

Αυτό το kosha αναφέρεται στην διαισθητική κατανόηση και θεωρείται μέρος του λεπτού σώματος. Η λέξη Vijnana σημαίνει να γνωρίζεις και αυτό το «θηκάρι» αντιπροσωπεύει τον ανώτερο νου, τη δύναμη της σοφίας, που βρίσκεται κάτω από την επεξεργασία, τη σκέψη, το αντιδραστικό μυαλό.

Άσκηση: Αυτή τη στιγμή, ας παρατηρήσουμε ότι κάτι μέσα μας, μας παρατηρεί να διαβάζουμε. Αυτό το ίδιο παρατηρητικό ”εγώ” γνωρίζει επίσης τις σκέψεις μας, τη διάθεσή μας, τον τρόπο που αισθάνεται το σώμα μας, το ενεργειακό μας επίπεδο. Τα γνωρίζει όλα αυτά χωρίς να εμπλέκεται σε αυτά. Καθώς ενσωματώνουμε την επίγνωση, μπορούμε να ασχοληθούμε περισσότερο με το να έχουμε την ικανότητα να συγκρατούμε όλα τα άλλα επίπεδα εμπειρίας, χωρίς να συνδεθούμε με το νόημα ή το αποτέλεσμα τους

Anandamayakosha-Το Σώμα της Ευδαιμονίας

Αυτή είναι η πέμπτη και τελευταία θήκη της ύπαρξής μας. Η λέξη Ananda σημαίνει ευδαιμονία, όχι ευδαιμονία με την έννοια των συναισθημάτων, όπως η ευτυχία ή η ευχαρίστηση, αλλά μια εκτεταμένη, απεριόριστη εμπειρία πραγματικότητας. Έχουμε πλέον φτάσει στο κατώφλι της μη δυαδικής φύσης.

Άσκηση: Μπορούμε να «ξυπνήσουμε» την ευδαιμονία μας, μέσα από τρεις πρακτικές. Η πρώτη πρακτική είναι η seva, η ανιδιοτελής υπηρεσία. Αυτή η πρακτική ανοίγει την καρδιά μας στην έμφυτη ενότητά μας με τα άλλα όντα. Η δεύτερη είναι η bhakti yoga, η αφοσίωση στο Θεό. Αυτή η πρακτική ανοίγει την καρδιά μας στην ενότητά μας με το Θεϊκό Ον. Η τρίτη είναι η samadhi, ο έντονα επικεντρωμένος διαλογισμός, ο οποίος ανοίγει την καρδιά μας στη δική μας θεϊκό ύπαρξη. Είμαστε πολυδιάστατα πλάσματα. Η επίγνωσή μας εκδηλώνεται σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα. Η γιόγκα μας «συστήνει» στον εαυτό μας και μας εκπαιδεύει να ζούμε πλήρως και με χαρά σε κάθε επίπεδο της ύπαρξής μας. Επομένως, αν σκοπεύουμε να ζήσουμε τη ζωή μας όντας δυναμικοί και υγιείς, πρέπει να εξετάσουμε όλα αυτά που μας συνθέτουν: τη φυσική μας δομή, τις φυσιολογικές διεργασίες και το περιεχόμενο του νου μας, τις ιδέες και τις διαθέσεις μας απέναντι στο περιβάλλον αλλά και την αίσθηση της λαχτάρας για σύνδεση με κάτι μεγαλύτερο από τον εαυτό μας.

Όσο κι αν κρατήσει η νύχτα, στο τέλος θα έρθει η αυγή

Παροιμία της ΑφρικήςPLUS

huffingtonpost.gr

Εναλλακτικά

Είναι μια αρχαία αφάρμακη, ολιστική μέθοδος θεραπείας διαφόρων ασθενειών και αποτελεί μέρος της παραδοσιακής κινέζικης ιατρικής και έχει ιστορία 4.500 χρόνια. Ο οργανισμός είναι ένα ενεργειακό σύνολο δράσεων και αντιδράσεων που συνεχώς ανακυκλώνεται. Όταν είμαστε υγιείς η ενέργεια κυλάει ελεύθερα μέσα στα νοητά κανάλια που ονομάζονται μεσημβρινοί, όταν για κάποιο λόγο, υπερβολική φόρτηση ψυχική, κακή διατροφή, αλκοόλ, κάπνισμα, τότε η ροή της ενέργειας μπλοκάρει και αρρωσταίνουμε.

Ο βελονισμός με την διέγερση ορισμένων σημείων στους μεσημβρινούς, αποκαθιστα την ελέυθερη ροή της ενέργειας όπου οδηγεί στην υγεία. Ετσι βελτιώνεται η κυκλοφορία, ενισχύεται το αμυντικό σύστημα και όλο το σώμα λειτουργεί αρμονικά, καθώς διατηρείται σε καλή φυσική- πνευματική και ψυχική κατάσταση.

Ο βελονισμός σήμερα βρίσκει εφαρμογή σε πολλά νοσήματα όπως ημικρανία άγχος stress, οξεία οσφυαλγία, αυχενικό, καθώς επίσης βοηθάει στη ρύθμιση του βασικού μεταβολισμού, αδυνάτισμα, στην αισθητική, διακοπή καπνίσματος. Σήμερα στις χώρες της δύσης και στην χώρα μας η εναλλακτική ιατρική παρουσιάζει αυξανόμενη άνθηση και γίνεται ευρύτερα γνωστή. Στις ΗΠΑ το 30% του πληθυσμού έχει καταφύγει σε εναλλακτικές θεραπείες.

Η φύση των παθήσεων του πεπτικού συστήματος με την μεγάλη συχνότητα λειτουργικών διαταραχών και την ύπαρξη αυτόματων υφέσεων και εξάρσεων ευνοεί την άνθηση εναλλακτικών θεραπειών και θεραπευτών με άλλοτε άλλη αποτελεσματικότητα. Έχει ο βελονισμός θέση στη θεραπεία των παθήσεων του πεπτικού συστήματος;Ο βελονισμός αποσκοπεί στην αποκατάσταση της ισορροπίας της ενέργειας του οργανισμού (το «chi”) που ρέει μέσω διαφόρων μεσημβρινών που περνούν από τα σημεία τα οποία ενεργοποιεί ο θεραπευτής με τη νύξη με ειδικές βελόνες. Η μέθοδος αυτή έχει φανεί αποτελεσματική για την αντιμετώπιση της ναυτίας και του εμετού μετά από χειρουργείο, στην εγκυμοσύνη και σε ασθένειες που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία.

Προκαλεί μείωση της έκκρισης γαστρικού οξέος και επιταχύνει την κένωση του στομάχου, βοηθώντας ποσοστό ασθενών με λειτουργική δυσπεψία. Έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο του μετεγχειρητικού πόνου, για την καλύτερη ανοχή του ασθενούς στην κολονοσκόπηση, ενώ τα αποτελέσματα στο σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου είναι εντυπωσιακά.

Υπάρχουν επίσης φυτικές θεραπείες που είναι χρήσιμες στις παθήσεις του πεπτικού:

Α. Το εκχύλισμα μέντας (peppermint oil) είναι χρήσιμο σαν σπασμολυτικό, λειτουργική δυσπεψία και σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου. 

Β. Καυτερή πιπεριά (chili) To δραστικό συστατικό ονομάζεται καψαικίνη βελτιώνει τον πόνο του στομάχου σε ασθενείς με λειτουργική δυσπεψία , παρ ’ότι αρχικά μπορεί να τον επιδεινώσει. Η παρατεταμένη δράση αυτής της ουσίας προκαλεί μείωση της ευαισθησίας των αισθητικών νεύρων στο στομάχι.
Γ. Η γλυκόρριζα επουλωτική δράση στα έλκη του στομάχου, όμως η μακροχρόνια χρήση μπορεί να προσκαλέσει κατακράτηση αλατιού και υπέρταση γι’ αυτό δεν συνιστάται.
Δ. Ο κουρκουμάς μειώνει το φούσκωμα και τον πόνο. Χρησιμοποιείται και σε χρόνιες φλεγμονές του εντέρου όπως η νόσος του Crohn.
Ε. Η μαστίχα Χίου βρέθηκε αποτελεσματική στην επούλωση των ελκών του δωδεκαδακτύλου και την εκρίζωση του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.
Ζ. Το εκχύλισμα ginger (πιπερόριζα) για πρόληψη της ναυτίας και του εμετού των ταξιδιωτών.
Η. Βερβερίνη που που παράγεται από διάφορους θάμνους (λυγαρία, καναπίτσα, ξαγκαθία) μειώνει την διάρροια από κολοβακτηρίδιο και είναι πολύ δραστική ενάντια ενός εντερικού παράσιτου που λέγεται λάμβλια, το οποίο προκαλεί χρόνια διάρροια.

Πάρα πολλά άλλα βότανα έχουν θεραπευτικές ιδιότητες στο πεπτικό. Συχνά οι «κλασικοί» ιατροί χαρακτηρίζουμε αυτούς που εφαρμόζουν την εναλλακτική ιατρική τσαρλατάνους ή απατεώνες, βασιζόμενοι σε περιπτώσεις οικονομικής εκμετάλλευσης ασθενών από ομάδα ιατρών.

Παρόλα αυτά και στην κλασική ιατρική χρησιμοποιούνται θεραπείες χωρίς αποδεδειγμένη αποτελεσματικότητα, ενώ οι κανόνες ιατρικής ηθικής και δεοντολογίας παραβιάζονται συχνά και από μέρος των «κλασικών» ιατρών. Συνοψίζοντας ο βελονισμός ως αφάρμακη μέθοδος θεραπείας στερείται παρενεργειών. Τα αποτελέσματα είναι εμφανή από τις πρώτες συνεδρίες.

Η Γιατρός, Βίκυ Μανούκα

kentrovelonismou.gr

Εναλλακτικά

΄΄Ζητάμε την ευτυχία, αλλά αυτό που κερδίζουμε είναι η δυστυχία. Προσπαθούμε όλοι να είμαστε ευτυχισμένοι, κάνουμε όμως ένα θεμελιώδες λάθος: η ευτυχία δεν έχει σχέση με την προσπάθεια, η ευτυχία έχει σχέση με το να μην την επιζητάς…

΄΄Πειραματίσου λίγο με τούτο. Αυτές τις ημέρες που είσαι μαζί μου, μην τρέφεις καμιά επιθυμία για ευτυχία και δες τότε πώς θα γεμίσει με ευτυχία η καρδιά σου. Μην έχεις καμιά επιθυμία για ειρήνη και δες πώς θα εξαφανιστεί η αναστάτωση από μέσα σου. Μην ικετεύεις για ικανοποίηση και δες πώς θα πέφτει πάνω σου βροχή η ικανοποίηση. Δοκίμασέ το, σε παρακαλώ – μόνο τότε θα το καταλάβεις.

΄΄Πρόκειται για το μεγαλύτερο πείραμα της ζωής. Και σε όσα έχουμε ανακαλύψει σε σχέση με τη ζωή, η πιο σημαντική ανακάλυψη από όλες είναι η εξής: μην ζητάς την ευτυχία αν θέλεις να είσαι ευτυχισμένος, μην ζητάς την ειρήνη αν θέλεις να είσαι ειρηνικός. Ό,τι κι αν ζητήσεις, θα χάσεις. Ό,τι δεν ζητάς, θα το πάρεις. Πολλές φορές έχεις ζητήσει κι έχεις δει ότι δεν λαμβάνεις. Δοκίμασε τώρα να μην ζητήσεις και δες. Δεν υπάρχει λόγος να με πιστέψεις΄ λόγος υπάρχει να πειραματιστείς.΄΄

Osho, The Voice of Silence, Ομιλία #2

Εναλλακτικά

΄΄Όταν είσαι ευτυχισμένος, είσαι κανονικός, διότι να είσαι ευτυχισμένος σημαίνει να είσαι φυσικός. Να είσαι δυστυχισμένος σημαίνει να μην είσαι συνηθισμένος. Δεν υπάρχει κάτι το ιδιαίτερο όταν είσαι ευτυχισμένος – τα δέντρα είναι ευτυχισμένα, τα πουλιά είναι ευτυχισμένα, τα ζώα είναι ευτυχισμένα, τα παιδιά είναι ευτυχισμένα. Τι το ιδιαίτερο υπάρχει εκεί;

Πρόκειται απλώς για κάτι το συνηθισμένο μέσα στην ύπαρξη. Η ύπαρξη είναι φτιαγμένη από το υλικό που λέγεται ευτυχία.

Κοίτα! Δεν βλέπεις τούτα τα δέντρα… τόσο ευτυχισμένα; Δεν βλέπεις τα πουλιά που κελαηδούν… με τόση ευτυχία; Η ευτυχία δεν περιέχει κάτι το ιδιαίτερο. Η ευτυχία είναι ένα πολύ συνηθισμένο πράγμα.

΄΄Η δυστυχία σε κάνει να είσαι κάτι το ιδιαίτερο. Η δυστυχία σε κάνει πιο πολύ εγωιστή. Ο δυστυχισμένος άνθρωπος μπορεί να έχει ένα πιο συμπυκνωμένο εγώ από εκείνο του ευτυχισμένου ανθρώπου. Ο ευτυχισμένος άνθρωπος δεν μπορεί πραγματικά να έχει το εγώ, διότι γίνεται ο άνθρωπος ευτυχισμένος μόνο όταν δεν υπάρχει εγώ. Όσο πιο πολύ είναι χωρίς εγώ, τόσο πιο πολύ είναι ευτυχισμένος΄ όσο πιο πολύ είναι ευτυχισμένος, τόσο πιο πολύ είναι χωρίς εγώ. Διαλύεσαι μέσα στην ευτυχία.

Δεν μπορείς να υπάρχεις μαζί με την ευτυχία΄ υπάρχεις μόνο όταν υπάρχει η δυστυχία. Με την ευτυχία, υπάρχει η διάλυση.΄΄

Osho, The Discipline of Transcendence, Τόμος 2, Ομιλία #8

Εναλλακτικά

Η ευτυχία έχει σχέση με αυτό που είσαι

΄΄Η ευτυχία δεν έχει καμιά σχέση με αυτά που έχεις ή δεν έχεις. Η ευτυχία έχει σχέση με αυτό που είσαι. Όσα πράγματα κι αν συγκεντρώσεις, μπορεί ίσως να αυξήσουν τις έγνοιες σου, τα προβλήματά σου, πάντως δεν θα αυξηθεί η ευτυχία εξ αιτίας τους. Σίγουρα θα αυξηθεί μαζί τους η δυστυχία, αλλά δεν έχουν καμιά σχέση με την αύξηση της ευτυχίας σου.

΄΄Δεν λέω ότι πρέπει να απαρνηθείς τα πράγματα, ότι πρέπει να δραπετεύσεις από το σπίτι σου και να απαρνηθείς την πλατεία της αγοράς. Όχι, μην παρεξηγείς τα λόγια μου. Ό,τι υπάρχει είναι καλό. Τίποτε δεν θα συμβεί είτε αν εγκαταλείψεις τα πράγματα και ξεφύγεις από αυτά είτε αν μείνεις κολλημένος πάνω τους. Μείνε εκεί που είσαι, αλλά άρχισε την αναζήτηση μέσα σου. Έχεις ήδη κάνει πολλή εξωτερική αναζήτηση, τώρα πήγαινε μέσα σου. Τώρα γνώρισε το ένα, και όταν το γνωρίσεις, επιτυγχάνεις τα πάντα. Ικανοποιούνται αμέσως όλες οι επιθυμίες.΄΄

Osho, Die O Yogi Die, Ομιλία #6

Εναλλακτικά

Γιατί η «Στάση του Πτώματος» στη γιόγκα είναι ίσως και η πιο δύσκολη Το πιο ήρεμο κομμάτι σε ένα μάθημα γιόγκα, και για πολλούς το πιο βαρετό, μπορεί να είναι και το πιο σημαντικό 

Τη στιγμή της Savasana ο μαθητής καλείται να αφήσει κάθε ανησυχία και περιττή σκέψη έξω από το μυαλό του. Έρχεται αντιμέτωπος με την απόλυτη σιγή και την ανυπαρξία του έξω κόσμου. 

Η Savasana ή αλλιώς η «Στάση του Πτώματος» στη γιόγκα περιλαμβάνει την πλήρη ακινητοποίηση του σώματος, του προσώπου και του μυαλού. Είναι η τελευταία στάση της πρακτικής όπου το άτομο ξαπλώνει ανάσκελα, κλείνει τα μάτια, αφήνει τα άκρα του ελεύθερα δεξιά και αριστερά και μπαίνει σε πλήρη χαλάρωση. Ακούγεται αρκετά εύκολο και βαρετό αλλά δεν είναι. Στην πραγματικότητα η Savasana είναι η πιο σημαντική στάση στη γιόγκα. Τη στιγμή της Savasana ο μαθητής καλείται να αφήσει κάθε ανησυχία και περιττή σκέψη έξω από το μυαλό του. Έρχεται αντιμέτωπος με την απόλυτη σιγή και την ανυπαρξία του έξω κόσμου. Συγκεντρώνεται, ακούει την αναπνοή του και βιώνει το «τώρα». Του δίνεται η ευκαιρία να νιώσει ευγνωμοσύνη για την πρακτική και να κάνει ένα μίνι –διαλογισμό. Ζώντας σε μια εποχή που όλα κινούνται με φρενήρεις ρυθμούς και έχοντας άπειρες υποχρεώσεις, αυτά τα λίγα λεπτά χαλάρωσης φαντάζουν περιττά, κάνοντας πολλούς να σηκώνουν τα στρώματα τους και να φεύγουν νωρίτερα από το μάθημα, επιστρέφοντας στο χάος της καθημερινότητας. Η Savasana απαιτεί να είσαι ακίνητος και απογυμνωμένος από δεύτερες σκέψεις θέλοντας να αφουγκραστείς το εσωτερικό σου και να το μεταφέρεις και στην καθημερινή σου ζωή. Ωστόσο, κάθε φορά που κανείς παραλείπει αυτή τη στάση, χάνει μια σειρά από σωματικά και πνευματικά οφέλη. Να γιατί λοιπόν οι ειδικοί λένε πως η Savasana είναι κάτι παραπάνω από μια απλή στάση χαλάρωσης. Η Savasana είναι μια σύντομη ευκαιρία να κάνετε ένα διάλειμμα από την πολυάσχολη ζωή σας Όλη η πρακτική της γιόγκα στην ουσία γίνεται για να μας προετοιμάσει να μπούμε στη Savasana, δηλαδή να αποκτήσουμε την ικανότητα να παραμείνουμε χαλαροί και ακίνητοι πέρα από τα άγχη του μυαλού. Ίσως είναι η μόνη ευκαιρία που έχουμε φορές για να χαλαρώσουμε και να αποκτήσουμε πλήρη σωματική και πνευματική συνείδηση. Το σώμα, μέσω της κίνησης, έχει κουραστεί, τεντωθεί, ανοίξει και απελευθερωθεί κι έτσι στο τέλος έχει την ευκαιρία να χαλαρώσει, να αναλογιστεί και να εκτιμήσει τα οφέλη που του δόθηκαν μέσα από την πρακτική. Η ένταση απελευθερώνεται και η αναπνοή επανακτάται.

Η Savasana απαιτεί να είσαι ακίνητος και απογυμνωμένος από δεύτερες σκέψεις θέλοντας να αφουγκραστείς το εσωτερικό σου και να το μεταφέρεις και στην καθημερινή σου ζωή. Η Savasana μας εξοπλίζει ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τυχόν προκλήσεις της καθημερινότητας. Ενεργοποιεί τις αισθήσεις, επιφέρει πνευματική ισορροπία και σωματική επίγνωση.

Η Savasana μπορεί να έχει απίστευτα οφέλη στην ψυχική υγεία Ως μια μορφή διαλογισμού η Savasana έχει τη δυνατότητα να προκαλέσει θετικές αλλαγές στη διάθεση και να μειώσει το στρες και την κόπωση.

Ο ψυχολόγος Dr Nicole Andres λέει πως «Όταν είμαστε συγκεντρωμένοι και το μυαλό μας δεν αποσπάται, το κεντρικό νευρικό μας σύστημα ηρεμεί. Μέρη του εγκεφάλου όπως η αμυγδαλή- μια ομάδα νευρώνων, σε σχήμα αμυγδάλου- που είναι υπεύθυνη για τα συναισθήματα μας, μπορούν να τιθασευτούν και να ελεγχθούν μέσω της συγκέντρωσης, κάνοντας την σκέψη μας πιο διαυγή, τη μνήμη μας καλύτερη, μειώνοντας δραστικά τα επίπεδα του άγχους.

Το πιο δύσκολο στη Savasana είναι τελικά να χαλαρώσεις Η πιο συνηθισμένη αντίδραση όταν φτάνει η ώρα της Savasana είναι να σηκωνόμαστε και να φεύγουμε. Κι αυτό γιατί είναι εξαιρετικά δύσκολο να τιθασεύσουμε τις σκέψεις και τα άγχη μας την ώρα που βρισκόμαστε ξαπλωμένοι και καταϊδρωμένοι πάνω στο στρωματάκι. Συναισθήματα που μπορεί να μην θέλουμε να αντιμετωπίσουμε και διάσπαρτες αγχώδεις σκέψεις μας εμποδίζουν από το να βιώσουμε ολοκληρωτικά τη θεραπευτική λειτουργία της γιόγκα στο σώμα και στο πνεύμα μας. Αν πρέπει να φύγουμε από το μάθημα νωρίτερα, υπάρχει ο σωστός και ο λανθασμένος τρόπος για να το κάνετε.

Καλό θα ήταν να ζητάτε από τον δάσκαλο να βάλει το στρώμα σας στη θέση του, ή να αφήνετε τα προσωπικά σας αντικείμενα εκτός τάξης καθώς και να καθόσαστε κοντά στην έξοδο, προσπαθώντας να είσαστε όσο το δυνατόν πιο διακριτικοί την ώρα που οι άλλοι χαλαρώνουν, κλείνοντας αργά την πόρτα πίσω σας. Η Savasana μας εξοπλίζει ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τυχόν προκλήσεις της καθημερινότητας. Ενεργοποιεί τις αισθήσεις, επιφέρει πνευματική ισορροπία και σωματική επίγνωση.

Ο μαθητής βγαίνει στον έξω κόσμο λίγο πιο έτοιμος για να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Κάθε φορά που σχεδιάζετε λοιπόν να φύγετε πιο νωρίς από το μάθημα, ξανασκεφθείτε το, γυρίστε πίσω, ξαπλώστε στο στρώμα και μπείτε σε αυτή τη δύσκολη αλλά τόσο ευεργετική για τον εαυτό σας στάση.

Πηγή: www.lifo.gr

Εναλλακτικά

THERAVADA BUDDHISM IN GREECE
Αυτές τις μέρες οι άνθρωποι πηγαίνουν παντού αναζητώντας την αρετή[2]. Και πάντοτε φαίνεται να σταματούν στο Wat Pah Pong. Εάν δεν σταματούν πηγαίνοντας, σταματούν στο ταξίδι επιστροφής. Το Wat Pah Pong έχει γίνει ένα σημείο στάσης. Μερικοί άνθρωποι είναι τόσο βιαστικοί που δεν έχω καν την ευκαιρία να τους δω ή να τους μιλήσω. Οι περισσότεροι από αυτούς αναζητούν την αρετή. Δεν βλέπω πολλούς να αναζητούν μια διέξοδο από τις αρνητικές πράξεις τους. Είναι τόσο προσηλωμένοι στο να κερδίσουν την αρετή, που δεν ξέρουν πού θα τη βάλουν. Είναι σαν να προσπαθούν να βάψουν ένα βρώμικο, άπλυτο πανί.

Οι μοναχοί μιλούν έτσι απλά, αλλά είναι δύσκολο για τους περισσότερους ανθρώπους να εφαρμόσουν αυτό το είδος διδασκαλίας. Είναι δύσκολο γιατί δεν καταλαβαίνουν. Εάν καταλάβαιναν, θα ήταν πολύ πιο εύκολο. Ας υποθέσουμε ότι υπήρχε μια τρύπα, και υπήρχε κάτι στον πάτο της. Ο καθένας που θα έβαζε το χέρι του στην τρύπα και δεν θα έφτανε στον πάτο θα έλεγε ότι η τρύπα ήταν πολύ βαθιά. Από τα εκατό ή χίλια άτομα που θα έβαζαν τα χέρια τους μέσα σε αυτή την τρύπα, όλοι θα έλεγαν ότι η τρύπα ήταν πολύ βαθιά. Κανείς δεν θα έλεγε ότι το χέρι τους ήταν πολύ μικρό!

Υπάρχουν τόσοι πολλοί άνθρωποι που αναζητούν την αρετή. Αργά ή γρήγορα θα πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν για μια διέξοδο από τις αρνητικές τους πράξεις. Δεν ενδιαφέρονται όμως πολλοί άνθρωποι γι΄ αυτό. Η διδασκαλία του Βούδα είναι τόσο σύντομη, αλλά οι περισσότεροι απλώς τη προσπερνάνε, ακριβώς όπως περνούν από το Wat Pah Pong. Για τους περισσότερους ανθρώπους αυτό είναι το Ντάρμα, απλά ένα σημείο στάσης.

Μόνο τρεις γραμμές, σχεδόν τίποτα σε αυτό: Sabba-papassa akaranrh: αποφυγή κάθε αρνητικής πράξης. Αυτή είναι η διδασκαλία όλων των Βουδών. Αυτή είναι η καρδιά του Βουδισμού. Αλλά οι άνθρωποι συνεχίζουν να το προσπερνούν, δεν είναι αυτό που θέλουν. Η απάρνηση όλων των αρνητικών πράξεων, μεγάλων και μικρών, του σώματος, του λόγου και του νου... αυτή είναι η διδασκαλία των Βουδών.

Εάν έπρεπε να βάψουμε ένα κομμάτι ύφασμα θα έπρεπε πρώτα να το πλύνουμε. Αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν το κάνουν αυτό. Χωρίς να κοιτάζουν το ύφασμα, το βυθίζουν αμέσως στη βαφή. Εάν το ύφασμα είναι βρώμικο, η βαφή το κάνει να βγαίνει χειρότερο από πριν. Σκεφθείτε το. Βάφοντας ένα βρώμικο παλιό κουρέλι, θα φαινόταν καλό;

Βλέπετε; Αυτός είναι ο τρόπος που διδάσκει ο Βουδισμός, αλλά οι περισσότεροι απλώς το προσπερνάνε. Θέλουν απλώς να κάνουν καλά έργα, αλλά δεν θέλουν να παραιτηθούν από τις αρνητικές πράξεις. Είναι ακριβώς σα να λένε ότι «η τρύπα είναι πολύ βαθιά». Όλοι λένε ότι η τρύπα είναι πολύ βαθιά, κανείς δεν λέει ότι το χέρι του είναι πολύ μικρό. Πρέπει να επιστρέψουμε στον εαυτό μας. Με αυτή τη διδασκαλία πρέπει να κάνετε ένα βήμα πίσω και να κοιτάξετε τον εαυτό σας.

Μερικές φορές αναζητούν την αρετή μέσα στον όχλο ενός λεωφορείου. Ίσως μάλιστα τσακώνονται μέσα στο λεωφορείο, ή είναι μεθυσμένοι. Ρωτήστε τους που πηγαίνουν και θα πουν ότι αναζητούν την αρετή. Θέλουν την αρετή, αλλά δεν παραιτούνται από τα αρνητικά. Ποτέ δεν θα βρουν αρετή με αυτό το τρόπο.

Έτσι είναι οι άνθρωποι. Πρέπει να κοιτάξετε προσεκτικά, να κοιτάξετε τους εαυτούς σας. Ο Βούδας δίδαξε την αναπόληση και την αυτογνωσία σε όλες τις καταστάσεις. Οι αρνητικές πράξεις προκύπτουν από το λόγο, το σώμα και το νου. Η πηγή του καλού, του κακού, της ευτυχίας και της βλάβης έγκειται σε πράξεις, λόγια και σκέψεις. Έχετε φέρει σήμερα μαζί σας τις πράξεις, τα λόγια και τις σκέψεις σας; Ή τα αφήσατε στο σπίτι; Εδώ πρέπει να κοιτάξετε, ακριβώς εδώ. Δεν χρειάζεται να κοιτάξετε πολύ μακριά. Κοιτάξτε τις πράξεις, τα λόγια και τις σκέψεις σας. Ελέγξτε αν η συμπεριφορά σας είναι ελαττωματική ή όχι.
Οι άνθρωποι δεν εξετάζουν με προσοχή αυτά τα πράγματα. Όπως και η νοικοκυρά που πλένει τα πιάτα συνοφρυωμένη. Είναι τόσο προσηλωμένη στο καθάρισμα των πιάτων που δεν συνειδητοποιεί ότι το ίδιο το μυαλό της είναι βρώμικο! Το έχετε δει ποτέ αυτό; Βλέπει μόνο τα πιάτα. Κοιτάει πολύ μακριά, έτσι δεν είναι; Κάποιοι από εσάς το έχετε πιθανά βιώσει αυτό, θα έλεγα. Εδώ είναι που πρέπει να κοιτάξετε. Οι άνθρωποι επικεντρώνονται στο καθάρισμα των πιάτων, αλλά αφήνουν το μυαλό τους να βρωμίζει. Αυτό δεν είναι καλό, ξεχνούν τον εαυτό τους.

Επειδή δεν βλέπουν τον εαυτό τους, οι άνθρωποι μπορούν να διαπράξουν κάθε είδους αρνητικές πράξεις. Δεν κοιτάζουν μέσα στο ίδιο το μυαλό τους. Όταν οι άνθρωποι πρόκειται να κάνουν κάτι κακό θα κοιτάξουν πρώτα γύρω τους για να δουν αν κάποιος κοιτάει ... «Θα με δει η μητέρα μου;» «Θα με δει ο σύζυγός μου;» «Θα με δουν τα παιδιά μου;» «Θα με δει η γυναίκα μου;» Αν δεν τους βλέπει κανείς τότε προχωρούν και το κάνουν. Αυτό είναι προσβλητικό προς τους ίδιους τους εαυτούς τους.

Νομίζουν ότι κανείς δεν παρακολουθεί, γι 'αυτό τελειώνουν γρήγορα τη δουλειά πριν κάποιος τους δει. Και τι γίνεται με τον εαυτό τους; Δεν είναι αυτοί αυτός ο «κάποιος»;

Βλέπετε; Επειδή παραβλέπουν έτσι τους εαυτούς τους, οι άνθρωποι δεν βρίσκουν ποτέ αυτό που έχει πραγματική αξία, δεν βρίσκουν το Ντάρμα. Εάν κοιτάξετε μέσα σας, θα δείτε τον εαυτό σας. Κάθε φορά που πρόκειται να κάνετε κάτι κακό, εάν κοιτάξετε μέσα σας εγκαίρως μπορείτε να το σταματήσετε. Εάν θέλετε να κάνετε κάτι άξιο λόγου, τότε κοιτάξτε μέσα στο μυαλό σας. Εάν ξέρετε πώς να κοιτάξετε μέσα σας τότε θα ξέρετε για το τι είναι σωστό και τι λάθος, τη βλάβη και το όφελος, την κακία και την αρετή. Αυτά είναι τα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουμε.
Αν δεν μιλήσω για αυτά τα πράγματα δεν θα ξέρετε γι 'αυτά. Έχετε απληστία και αυταπάτη στο μυαλό σας, αλλά δεν το ξέρετε. Δεν θα ξέρετε τίποτα αν κοιτάτε πάντα έξω. Αυτό είναι το πρόβλημα με τους ανθρώπους που δεν κοιτάζουν μέσα τους. Κοιτάζοντας προς τα μέσα θα δείτε το καλό και το κακό. Βλέποντας την καλοσύνη, μπορούμε να τη βάλουμε στην καρδιά μας και να εξασκηθούμε ανάλογα.
Αφήνοντας το κακό και ασκώντας το καλό ... αυτή είναι η καρδιά του Βουδισμού. Sabba-papassa akaranam - Να μη διαπράττετε καμία αρνητική πράξη με το σώμα, το λόγο και το νου. Αυτή είναι η σωστή πρακτική, η διδασκαλία των Βουδών. Τώρα το «πανί μας» είναι καθαρό.
Τότε έχουμε kusalassupasampada - καθιστούμε το μυαλό μας ενάρετο και επιδέξιο. Εάν ο νους είναι ενάρετος και επιδέξιος, δεν χρειάζεται να γυρίσουμε με ένα λεωφορείο όλη την ύπαιθρο αναζητώντας την αρετή. Ακόμα και με το να καθόμαστε στο σπίτι μπορούμε να αποκτήσουμε την αρετή. Οι περισσότεροι άνθρωποι όμως αναζητούν την αρετή σε όλη την ύπαιθρο, χωρίς να εγκαταλείπουν τα αρνητικά τους. Όταν επιστρέφουν στο σπίτι, γυρίζουν με άδεια χέρια και επιστρέφουν στα στρυφνά παλιά τους πρόσωπα. Εκεί πλένουν τα πιάτα με στρυφνή όψη, προσηλωμένοι στο καθάρισμα των πιάτων. Εκεί είναι που οι άνθρωποι δεν κοιτούν, είναι πολύ μακριά από την αρετή.
Μπορεί να τα ξέρουμε αυτά τα πράγματα, αλλά δεν τα γνωρίζουμε πραγματικά εάν δεν τα γνωρίζουμε μέσα στο μυαλό μας. Ο Βουδισμός δεν μπαίνει στην καρδιά μας. Εάν ο νους μας είναι καλός και ενάρετος, η καρδιά μας είναι ευτυχισμένη. Υπάρχει ένα χαμόγελο στην καρδιά μας. Αλλά οι περισσότεροι από εμάς δυσκολεύονται να βρουν χρόνο να χαμογελούν, εμείς μπορούμε; Μπορούμε μόνο να καταφέρουμε να χαμογελάμε όταν τα πράγματα πηγαίνουν έτσι όπως θέλουμε. Η ευτυχία των περισσότερων ανθρώπων εξαρτάται από τα πράγματα να πηγαίνουν όπως αυτοί θέλουν. Πρέπει οι πάντες στον κόσμο να λένε μόνο ευχάριστα πράγματα. Έτσι βρίσκετε την ευτυχία; Είναι δυνατόν να οι πάντες στον κόσμο να λένε μόνο ευχάριστα πράγματα; Εάν ήταν έτσι, πότε θα βρείτε την ευτυχία;

Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το Ντάρμα για να βρούμε την ευτυχία. Ό,τι και να συμβαίνει, καλό ή κακό, μην προσκολληθείτε τυφλά σε αυτό. Απλά παρατηρήστε το και στη συνέχεια αφήστε το. Όταν ο νους είναι χαλαρός, τότε μπορείτε να χαμογελάτε. Τη στιγμή που έρχεστε αντιμέτωποι με κάτι το απωθητικό το μυαλό σας γεμίζει αρνητικά. Τότε τίποτα δεν είναι καθόλου καλό.

Sacittapariyodapanarn: Έχοντας απομακρύνει τις ακαθαρσίες, το μυαλό είναι ελεύθερο από ανησυχίες ... ειρηνικό, ευγενικό και ενάρετο. Όταν το μυαλό ακτινοβολεί και έχει παραιτηθεί από το κακό, υπάρχει χαλάρωση ανά πάσα στιγμή. Το γαλήνιο και ειρηνικό μυαλό είναι η αληθινή επιτομή του ανθρώπινου επιτεύγματος.

Όταν οι άλλοι λένε πράγματα που μας αρέσουν, χαμογελάμε. Εάν λένε πράγματα που μας ενοχλούν, συνοφρυωνόμαστε. Πώς μπορούμε ποτέ να πείσουμε τους άλλους να λένε μόνο πράγματα που μας αρέσουν κάθε μέρα; Είναι δυνατόν; Ακόμα και τα δικά σας παιδιά ... έχουν πει ποτέ κάτι που σας πείραξε; Έχετε αναστατώσει ποτέ τους γονείς σας; Όχι μόνο οι άλλοι άνθρωποι, αλλά ακόμη και το ίδιο το μυαλό μας μπορεί να μας αναστατώσει. Μερικές φορές τα πράγματα που εμείς οι ίδιοι σκεφτόμαστε δεν είναι ευχάριστα. Τι μπορείς να κάνεις; Μπορεί να περπατάς και ξαφνικά να κλωτσήσεις ένα κούτσουρο ...

Γδούπος!... «Ωχ!»... Πού είναι το πρόβλημα; Ποιος κλώτσησε ποιον τέλος πάντων; Σε ποιον θα ρίξετε το φταίξιμο; Είναι δικό σου το λάθος. Ακόμα και το δικό μας μυαλό μπορεί να μας είναι δυσάρεστο. Εάν το σκεφτείτε, θα δείτε ότι αυτό είναι αλήθεια. Μερικές φορές κάνουμε πράγματα που δεν μας αρέσουν. Το μόνο που μπορείς να πεις είναι «Ανάθεμα!», δεν υπάρχει κανένας άλλος να κατηγορήσεις.
Αρετή ή όφελος στον Βουδισμό είναι το να αποποιηθείτε αυτό που είναι λάθος. Όταν εγκαταλείπουμε την αρνητικότητα, τότε δεν είμαστε πλέον λάθος. Όταν δεν υπάρχει άγχος, υπάρχει ηρεμία. Το ήρεμο μυαλό είναι ένα καθαρό μυαλό, ένα μυαλό που δεν φιλοξενεί θυμωμένες σκέψεις, είναι καθαρό.
Πώς μπορείτε να καθαρίσετε το μυαλό; Απλά γνωρίζοντάς το. Για παράδειγμα, μπορεί να σκεφτείτε: «Σήμερα είμαι σε πραγματικά σε κακή διάθεση, ό,τι κοιτάζω με προσβάλλει, ακόμα και τα πιάτα στο ντουλάπι.» Μπορεί να αισθάνεστε ότι θέλετε να τα σπάσετε ένα-ένα. Οτιδήποτε κοιτάζετε φαίνεται άσχημο, τα κοτόπουλα, οι πάπιες, οι γάτες και τα σκυλιά ... τα μισείτε όλα. Οτιδήποτε λέει ο σύζυγός σας είναι προσβλητικό. Ακόμη και κοιτάζοντας μέσα στο μυαλό σας δεν είστε ικανοποιημένοι. Τι μπορείτε να κάνετε σε μια τέτοια κατάσταση; Από πού προέρχεται αυτός ο πόνος; Αυτό ονομάζεται «μη έχοντας αρετή». Αυτές τις μέρες στην Ταϊλάνδη έχουν ένα ρητό, ότι, όταν πεθάνει κάποιος η αρετή του τελειώνει. Αλλά αυτό δεν συμβαίνει. Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που είναι ακόμα ζωντανοί και έχουν ήδη τελειώσει την αρετή τους ... εκείνοι οι άνθρωποι που δεν γνωρίζουν την αρετή τους. Το κακό μυαλό συλλέγει όλο και περισσότερη κακία.

Συμμετέχοντας σε αυτές τις περιηγήσεις για την απόκτηση αρετής, είναι σαν να χτίζετε ένα όμορφο σπίτι χωρίς να προετοιμάζετε την περιοχή εκ των προτέρων. Σε λίγο καιρό το σπίτι θα καταρρεύσει, έτσι δεν είναι; Ο σχεδιασμός δεν ήταν καλός. Τώρα πρέπει να προσπαθήσετε ξανά, να δοκιμάστε με διαφορετικό τρόπο. Πρέπει να κοιτάξετε μέσα στον εαυτό σας, κοιτάζοντας τα λάθη στις πράξεις, τα λόγια και τις σκέψεις σας. Πού αλλιώς θα ασκηθείτε, εκτός από τις πράξεις, τα λόγια και τις σκέψεις σας; Οι άνθρωποι χάνονται. Θέλουν να πάνε να εξασκήσουν το Ντάρμα όπου είναι πραγματικά ειρηνικά, στο δάσος ή στο Wat Pah Pong. Είναι το Wat Pah Pong ειρηνικό; Όχι, δεν είναι πραγματικά ειρηνικό. Πραγματικά ειρηνικά είναι μέσα στο ίδιο σας το σπίτι.

Εάν έχετε σοφία όπου κι να πάτε, θα είστε ξέγνοιαστοι. Ο κόσμος είναι ήδη ωραίος όπως είναι. Όλα τα δέντρα στο δάσος είναι ήδη ωραία όπως είναι: υπάρχουν ψηλά, κοντά, κούφια δέντρα... δέντρα κάθε είδους. Είναι απλά όπως είναι. Μέσα από την άγνοια της αληθινής φύσης τους, πηγαίνουμε και ασκούμε τις απόψεις μας επάνω τους ... «Ω, αυτό το δέντρο είναι πολύ μικρό! Αυτό το δέντρο είναι κούφιο!» Αυτά τα δέντρα είναι απλά δέντρα, είναι καλύτερα από εμάς.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο έχω γράψει αυτά τα μικρά ποιήματα στα δέντρα εδώ. Αφήστε τα δέντρα να σας διδάξουν. Έχετε ήδη μάθει κάτι από αυτά; Θα πρέπει να προσπαθήσετε να μάθετε τουλάχιστον ένα πράγμα από αυτά. Υπάρχουν τόσα πολλά δέντρα, όλα έχουν κάτι για να σας διδάξουν. Το Ντάρμα είναι παντού, σε όλα τα πράγματα στη φύση. Πρέπει να καταλάβετε αυτό το σημείο. Μην κατηγορείτε την τρύπα γιατί είναι πολύ βαθιά ... γυρίστε και κοιτάξτε το ίδιο το χέρι σας! Εάν μπορείτε να το δείτε αυτό θα είστε ευτυχισμένοι.

Εάν αποκτήσετε την αρετή, διατηρήστε τη στο μυαλό σας. Αυτό είναι το καλύτερο μέρος για να τη διατηρήσετε. Αποκτώντας αρετή, όπως κάνατε σήμερα, είναι καλό, αλλά δεν είναι το καλύτερο. Η κατασκευή κτιρίων είναι καλή, αλλά δεν είναι το καλύτερο. Η ανοικοδόμηση του μυαλού σας σε κάτι καλό είναι ο καλύτερος τρόπος. Με αυτόν τον τρόπο θα βρείτε το καλό είτε ερχόμενοι εδώ είτε μένοντας σπίτι. Βρείτε αυτή την υπεροχή στο μυαλό σας. Εξωτερικές κατασκευές όπως αυτή η αίθουσα εδώ είναι ακριβώς όπως ο «φλοιός» του «δέντρου», δεν είναι η «καρδιά του».

Εάν έχετε σοφία, οπουδήποτε κοιτάτε, θα υπάρχει Ντάρμα. Εάν λείπει η σοφία, τότε και τα καλά πράγματα γίνονται κακά. Από πού προέρχεται αυτό το κακό; Απλά από το ίδιο μας το μυαλό, από εκεί. Κοιτάξτε πώς αλλάζει ο νους. Όλα αλλάζουν. Ο σύζυγος και η σύζυγος ήταν καλά μαζί, μπορούσαν να μιλάνε ο ένας στον άλλο με πολύ χαρά. Αλλά έρχεται μια μέρα που η διάθεσή τους χαλάει, ό,τι λέει ο σύζυγος φαίνεται προσβλητικό. Το μυαλό έχει αλλοιωθεί, έχει αλλάξει πάλι. Έτσι είναι.

Έτσι, για να εγκαταλείψετε το κακό και να καλλιεργήσετε το καλό, δεν χρειάζεται να ψάξετε οπουδήποτε αλλού. Εάν το μυαλό σας έχει αλλοιωθεί, μην πηγαίνετε να κοιτάτε τον ένα και τον άλλο. Απλά κοιτάξτε μέσα στο ίδιο το μυαλό σας και μάθετε από πού προέρχονται αυτές οι σκέψεις. Γιατί το μυαλό σκέφτεται τέτοια πράγματα; Καταλάβετε ότι όλα τα πράγματα είναι παροδικά.

Η αγάπη είναι παροδική, το μίσος είναι παροδικό. Έχετε αγαπήσει ποτέ τα παιδιά σας; Φυσικά και έχετε. Τα μισείτε ποτέ; Θα απαντήσω για εσάς... Μερικές φορές ναι, έτσι δεν είναι; Μπορείτε να τα πετάξετε; Όχι, δεν μπορείτε να τα πετάξετε. Γιατί όχι; Τα παιδιά δεν είναι σαν σφαίρες, έτσι δεν είναι[3]; Οι σφαίρες εκτοξεύονται προς τα έξω, αλλά τα παιδιά εκτοξεύονται πίσω στους γονείς. Εάν είναι κακά επιστρέφουν πίσω στους γονείς. Θα μπορούσατε να πείτε ότι τα παιδιά είναι το αποτέλεσμα του κάρμα σας. Υπάρχουν καλά και κακά. Τόσο το καλό όσο και το κακό είναι ακριβώς εκεί, μέσα στα παιδιά σας. Αλλά ακόμα και οι κακοί είναι πολύτιμοι. Κάποιος μπορεί να γεννηθεί με πολιομυελίτιδα, να σακατευτεί και να παραμορφωθεί και να είναι πιο πολύτιμος από άλλους. Κάθε φορά που αφήνετε το σπίτι για λίγο, πρέπει να αφήνετε ένα μήνυμα, «Φροντίστε τον μικρό, δεν είναι τόσο δυνατός». Τον αγαπάς ακόμα περισσότερο από τους άλλους.

Θα πρέπει λοιπόν να ρυθμίσετε το μυαλό σας - μισό αγάπη, μισό μίσος. Μην μείνετε μόνο στο ένα ή το άλλο, έχετε πάντοτε υπόψη σας και τις δύο πλευρές. Τα παιδιά σας είναι το αποτέλεσμα του κάρμα σας, ταιριάζουν με στους γονείς τους. Είναι το αποτέλεσμα του κάρμα σας, οπότε πρέπει να αναλάβετε την ευθύνη για αυτά. Εάν πραγματικά σας κάνουν να υποφέρετε, απλά θυμηθείτε, «Είναι το αποτέλεσμα του κάρμα μου». Εάν σας ευχαριστούν, απλά θυμίστε στον εαυτό σας: «Είναι το αποτέλεσμα του κάρμα μου». Μερικές φορές υπάρχει τόση απογοήτευση στο σπίτι σας που απλά θέλετε να φύγετε μακριά. Τα πράγματα γίνονται τόσο άσχημα που μερικοί άνθρωποι σκέφτονται ακόμη και να κρεμαστούν! Είναι αποτέλεσμα του κάρμα.

Πρέπει να αποδεχθούμε το γεγονός. Αποφύγετε τις κακές πράξεις, τότε θα μπορείτε να δείτε τον εαυτό σας πιο καθαρά.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η σκέψη για τα πράγματα είναι τόσο σημαντική. Συνήθως, όταν ασκούνται στο διαλογισμό, χρησιμοποιούν ένα αντικείμενο διαλογισμού, όπως το Bud-dho, το Dham-mo ή το San-gho. Αλλά μπορείτε να το κάνετε ακόμη συντομότερο από αυτό. Κάθε φορά που αισθάνεστε ενοχλημένος, όποτε το μυαλό σας νοιώθει άσχημα, απλά πείτε «Έτσι!»

Όταν αισθάνεστε καλύτερα, απλά πείτε «Έτσι! ... Δεν είναι σίγουρο.» Αν αγαπάς κάποιον, απλά πες «Έτσι!» Όταν νιώθετε θυμωμένοι, απλά πείτε «Έτσι!» Καταλαβαίνετε; Δεν χρειάζεται να πάτε να ψάχνετε στα βιβλία. Απλά «Έτσι!» Αυτό σημαίνει «Είναι παροδικό.» Η αγάπη είναι παροδική, το μίσος είναι παροδικό, το καλό είναι παροδικό, το κακό είναι παροδικό. Πώς θα μπορούσαν να είναι μόνιμα; Πού υπάρχει κάποια μονιμότητα σε αυτά;

Θα μπορούσατε να πείτε ότι είναι μόνιμα στο μέτρο του ότι είναι πάντα παροδικά. Είναι σίγουρο αυτό, δεν γίνεται ποτέ αλλιώς. Μία στιγμή υπάρχει αγάπη, την επόμενη μίσος. Έτσι είναι τα πράγματα. Με αυτή την έννοια είναι μόνιμα. Γι 'αυτό λέω κάθε φορά που η αγάπη εμφανίζεται, απλά πείτε “Έτσι!» Εξασφαλίζει πολύ χρόνο. Δεν χρειάζεται να πείτε "Aniccam, dukkham, anatta." Εάν δεν θέλετε ένα μακρύ θέμα διαλογισμού, πάρτε μόνο αυτή την απλή λέξη ... Εάν έρθει η αγάπη, προτού χαθείτε πραγματικά μέσα σε αυτή, απλά πείτε στον εαυτό σας «Έτσι!» Αυτό είναι αρκετό.

Όλα είναι παροδικά και αυτό είναι το μόνο μόνιμο, διότι είναι πάντοτε έτσι. Για να το δείτε αυτό, δείτε απλά την καρδιά του Ντάρμα, του Αληθινού Ντάρμα.

Τώρα, εάν όλοι έλεγαν «Έτσι!» πιο συχνά, και εξασκούνταν κατ΄αυτό το τρόπο, η προσκόλληση θα γινόταν όλο και λιγότερη. Οι άνθρωποι δεν θα ήταν τόσο προσκολλημένοι στην αγάπη και στο μίσος. Δεν θα προσκολλιόνταν στα πράγματα. Θα εμπιστευόντουσαν την αλήθεια και όχι άλλα πράγματα. Απλά να ξέρετε ότι αυτό είναι αρκετό, τι άλλο χρειάζεται να γνωρίζετε;

Αφού ακούσατε τη διδασκαλία, θα πρέπει να προσπαθήσετε και να τη θυμηθείτε. Τι πρέπει να θυμάστε; Διαλογιστείτε... Καταλαβαίνετε; Εάν καταλαβαίνετε, θα «δέσετε» με το Ντάρμα, το μυαλό σας θα σταματήσει. Εάν υπάρχει θυμός στο μυαλό, απλά «Έτσι!» ... και αυτό είναι αρκετό, σταματά αμέσως. Εάν δεν καταλαβαίνετε ακόμη, εμβαθύνετε στο θέμα. Εάν υπάρχει κατανόηση, τότε όταν ο θυμός ανακύπτει στο μυαλό μπορείτε απλά να το κλείσετε με «Έτσι!» Είναι παροδικό!»
Σήμερα είχατε την ευκαιρία να καταγράψετε το Ντάρμα τόσο ενδόμυχα όσο και εξωτερικά. Ενδόμυχα, ο ήχος εισέρχεται από τα αυτιά για να εγγραφεί στο μυαλό. Εάν δεν μπορείτε να κάνετε τουλάχιστον αυτό τότε ο χρόνος σας στο Wat Pah Pong απλά θα σπαταληθεί.

Καταγράψτε το ενδόμυχα και καταγράψτε το εξωτερικά. Αυτό εδώ το κασετόφωνο δεν είναι τόσο σημαντικό. Το πιο σημαντικό είναι το «μηχάνημα εγγραφής» του μυαλού. Το κασετόφωνο είναι αναλώσιμο, αλλά εάν το Ντάρμα φτάσει πραγματικά στο μυαλό, θα είναι άφθαρτο, θα μείνει εκεί για πάντα. Και δεν χρειάζεται να σπαταλάτε χρήματα στις μπαταρίες.

[1] Η διδασκαλία δίνεται με την ευκαιρία μιας μεγάλης ομάδας λαϊκών που έρχονται στο Wat Pah Pong για να κάνουν προσφορές και να στηρίξουν το μοναστήρι

[2]«Αναζητώντας την αρετή»είναι μια κοινώς χρησιμοποιούμενη φράση στη Ταϊλάνδη. Αναφέρεται στο έθιμο της Ταϊλάνδης του να πηγαίνει κάποιος στα μοναστήρια ή "wats", για να αποτίνει φόρο τιμής στους δασκάλους και να κάνει προσφορές.

[3]Υπάρχει ένα παιχνίδι με τις λέξεις εδώ ανάμεσα στην Ταϊλανδέζικη λέξη “look” που σημαίνει παιδιά, και «look bpeun», που κυριολεκτικά σημαίνει «παιδιά όπλα»... δηλαδή, σφαίρες.

Απόσπασμα από τις διδασκαλίες του Ajahn Chah

Εναλλακτικά

Απόσπασμα από το βιβλίο της Pam Grout “Ε² – Οι Σκέψεις Δημιουργούν την Πραγματικότητά μας – 9 Ενεργειακά Πειράματα που ο Καθένας μπορεί να κάνει” που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Διόπτρα

Αυτό που ανακάλυψε ο Αϊνστάιν και που εκφράζει η φημισμένη εξίσωση Ε = mc2 είναι ότι η μάζα και η ενέργεια βασικά είναι δύο μορφές του ίδιου πράγματος. Η ενέργεια είναι απελευθερωμένη ύλη, και η ύλη είναι ενέργεια που περιμένει να ελευθερωθεί.

Υπάρχει μία τεράστια ποσότητα ενέργειας - μία εξωφρενικά τεράστια ποσότητα ενέργειας - παγιδευμένη μέσα σε κάθε ζωντανό πλάσμα. Εσείς, θεωρώντας ότι είστε ένας άνθρωπος μέσου μεγέθους, περιέχετε μία ποσότητα από τζάουλ δυνητικής ενέργειας που δεν είναι μικρότερη από 7 επί 10 στην 18η δύναμη.

Αυτό μπορεί να μη σας λέει πολλά πράγματα, αλλά για να πάρετε μία ιδέα της ποσότητας, αν είχατε τη σατανική ικανότητα να αυτοεκραγείτε, η συνολική ενέργεια που θα απελευθερωνόταν θα αντιστοιχούσε στην ενέργεια που εκλύουν 30 υπερμεγέθεις υδρογονοβόμβες.

Με άλλα λόγια, ο υλικός κόσμος δεν είναι τίποτε άλλο από πυκνά ενεργειακά πρότυπα. Οι επιστήμονες έβαλαν διάφορα υποατομικά σωματίδια σε έναν επιταχυντή σωματιδίων, τα έστειλαν να συγκρουστούν μεταξύ τους και τελικά ανακάλυψαν ότι τα σωματίδια δεν είναι σωματίδια.

Είναι όλα καθαρή αδέσμευτη ενέργεια που δονείται τόσο γρήγορα ώστε είναι αδύνατον να τη μετρήσουμε και να την παρατηρήσουμε.Έτσι, όπως και αν φαίνονται τα πράγματα με γυμνό μάτι, στην πραγματικότητα είστε ενέργεια.

Εδώ που τα λέμε, τίποτα στον κόσμο δεν είναι πραγματικά συμπαγές. Ούτε εσείς ούτε αυτό το βιβλίο ούτε η καρέκλα στην οποία κάθεστε. Αν αναλύσουμε τον συμπαγή κόσμο στα πιο μικροσκοπικά συστατικά του, βρίσκουμε σωματίδια που χορεύουν και άδειο χώρο. Τα πράγματα φαίνονται συμπαγή επειδή η ενέργεια δονείται λίγο πιο αργά από την ταχύτητα του φωτός.

Αυτό είναι η ενέργεια – δονούμενα σωματίδια. Αυτό σημαίνει ότι εσείς, αυτό το βιβλίο και η καρέκλα, στην πραγματικότητα δονούνται.

Η ενέργεια είναι κάτι πολύ νεφελώδες. Δεν μπορείς να τη δεις, να την πιάσεις, να τη βγάλεις βόλτα. Μπορείς όμως να επηρεάσεις το πώς ρέει μέσα από εσένα (και αυτό είναι κάτι που κάνουμε καθημερινά). Και αφού είναι ο δομικός λίθος από τον οποίο σχηματίζονται τα πάντα στο σύμπαν, αυτό είναι πολύ σημαντικό.

Δοκιμάστε το ακόλουθο πείραμα, που το έμαθα από μία πρωτοπόρο στα ενεργειακά θέματα, την Ντόνα’Ιντεν.

Πλησιάστε τις παλάμες σας μεταξύ τους, σαν να ετοιμάζεστε να χειροκροτήσετε, αλλά σταματήστε δέκα εκατοστά πριν αγγίξουν τα χέρια σας.

Τώρα λυγιστέ τους καρπούς σας προς τα έξω, έτσι ώστε τα χέρια σας να σχηματίσουν ένα Χ. Οι καρποί πρέπει να είναι το κέντρο αυτού του Χ, παραμένοντας σε απόσταση 10 εκατοστών μεταξύ τους.

Στρέψτε την προσοχή σας στο χώρο ανάμεσα στους καρπούς σας. Επειδή οι καρποί περιέχουν αρκετά ενεργειακά κέντρα, οι ενέργειες θα συνδεθούν μεταξύ τους και θα νιώσετε μία αίσθηση στην περιοχή ανάμεσα τους.

Δοκιμάστε να πλησιάσετε τους καρπούς σας κατά 2-3 εκατοστά και μετά να τους απομακρύνετε πάλι.

Είδατε; Τι σας έλεγα; Είστε ενέργεια. Κάθε στιγμή διαπλάθετε και διαμορφώνετε αυτή την ενέργεια με τη συνειδητότητά σας. Το κάνετε αυτό με κάθε σκέψη, κάθε πρόθεση, κάθε πράξη. Το πώς νιώθετε, το τι σκέφτεστε, πιστεύετε και εκτιμάτε, το πώς ζείτε τη ζωή σας, επηρεάζει τον τρόπο που ρέει η ενέργεια από μέσα σας. Για να το θέσουμε με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, επηρεάζει το πώς δονείστε.

Και το πώς δονείστε επηρεάζει το τι προσελκύετε από το εξισορροπητικό, αεικίνητο ενεργειακό πεδίο μέσα στο οποίο κολυμπάτε. Οτιδήποτε συμβαίνει να δονείται στην ίδια συχνότητα ή στο ίδιο μήκος κύματος με εσάς, το προσελκύετε από το πεδίο στον κόσμο σας.

Ας πούμε ότι νιώθετε ενθουσιασμό, χαρά και ευγνωμοσύνη. Αυτά τα συναισθήματα εκπέμπουν δονήσεις υψηλής συχνότητας που έλκουν ακόμη περισσότερα πράγματα που σας προκαλούν ενθουσιασμό, χαρά και ευγνωμοσύνη.

Οτιδήποτε έχει την ίδια υψηλή συχνότητα θα περάσει στο ενεργειακό σας πεδίο. Όμως, αν νιώθετε φόβο και τύψεις, και είστε σίγουροι ότι πίσω από κάθε γωνία κρύβεται ένας τρομοκράτης, εκπέμπετε δονήσεις χαμηλής συχνότητας που θα προσελκύσουν άσχημα πράγματα στη ζωή σας.

Πάντα προσελκύουμε ό,τι ταιριάζει στις δονήσεις μας. Εμείς είμαστε η πηγή των δονήσεων και, επομένως, η πηγή ή το αίτιο της «μαγνητικής έλξης». Εμείς οι ίδιοι είμαστε οι μαγνήτες.

Λειτουργεί όπως και το διαπασών. Αν χτυπήσετε ένα διαπασών μέσα σε ένα δωμάτιο γεμάτο από άλλα διαπασών με διάφορες συχνότητες, μόνο όσα έχουν την ίδια συχνότητα με αυτό που χτυπήσατε θα αρχίσουν να δονούνται και αυτά. Το φαινόμενο παρατηρείται ακόμη και σε μεγάλες αποστάσεις. Οι όμοιες δυνάμεις έλκονται : αυτός είναι ένας κλασικός κανόνας της φυσικής.

by mymindgr
https://www.healingeffect.gr
https://www.mymind.gr

Εναλλακτικά

Η απόλαυση των διαλογισμών σου μου έχει δώσει την αίσθηση της ελευθερίας ότι δεν ανήκω σε κανένα συγκεκριμένο μέρος, χώρα ή ακόμη και εθνικότητα. Είναι πραγματικά σπουδαία. Έχω νιώσει ικανός να κινούμαι χωρίς πολύ φόβο και να δεσμεύομαι δίχως να νιώθω φυλακισμένος. Γιατί τότε, μετά από εννέα χρόνια, νιώθω μια πικρή θλίψη ανάμικτη με αυτή την αίσθηση της ελευθερίας;

“Η ελευθερία έχει δύο πλευρές και αν έχεις μόνο την μία πλευρά, μια και μόνη πλευρά, θα νιώθεις ότι η ελευθερία είναι ανάμικτη με θλίψη. Επομένως πρέπει να κατανοήσεις την όλη ψυχολογία της ελευθερίας.

“Η πρώτη πλευρά είναι η ελευθερία από κάτι: από την εθνικότητα, από μια συγκεκριμένη εκκλησία, από μία συγκεκριμένη φυλή, από μια συγκεκριμένη πολιτική ιδεολογία. Αυτό είναι το πρώτο μέρος της ελευθερίας, το θεμέλιο της ελευθερίας. Είναι πάντα από κάτι. Μόλις επιτύχεις αυτή την ελευθερία, θα νιώσεις πολύ ελαφρύς και πολύ καλά και πολύ ευτυχισμένος. Και για πρώτη φορά θα αρχίσεις να χαίρεσαι την ατομικότητά σου, γιατί η ατομικότητά σου καλυπτόταν από όλα αυτά τα πράγματα από τα οποία έχεις απελευθερωθεί.

“Αλλά αυτό είναι μόνο το μισό και τότε θα έρθει η θλίψη, γιατί λείπει το άλλο μισό. Η ελευθερία από κάτι έχει επιτευχθεί, αλλά ελευθερία για ποιο πράγμα; Η ελευθερία από μόνη της δεν έχει κανένα νόημα, εκτός και αν είναι ελευθερία για κάτι, κάτι δημιουργικό – ελευθερία να φτιάχνεις γλυπτά, ελευθερία να χορεύεις, ελευθερία να δημιουργείς μουσική, ποίηση, να ζωγραφίζεις. Αν η ελευθερία σου δεν μετατραπεί σε μια δημιουργική πραγμάτωση, θα αισθάνεσαι λυπημένος. Γιατί θα βλέπεις ότι είσαι ελεύθερος: οι αλυσίδες σου έχουν κοπεί, δεν έχεις πια χειροπέδες, δεν έχεις πια αλυσίδες, δεν έχεις πια καμιά φυλακή, στέκεσαι κάτω από την έναστρη νύχτα, απόλυτα ελεύθερος, αλλά πού να πας; Τότε έρχεται μια ξαφνική θλίψη.

Ποιο μονοπάτι να επιλέξεις; Μέχρι τώρα δεν υπήρχε κανένα ζήτημα να πας κάπου – ήσουν φυλακισμένος. Ολόκληρη η συνειδητότητά σου ήταν επικεντρωμένη στο πώς θα απελευθερωθείς, η μόνη σου ανησυχία ήταν πώς να γίνεις ελεύθερος. Τώρα που είσαι ελεύθερος, ένα νέο είδος προβλήματος πρέπει να αντιμετωπιστεί. Τι να κάνεις τώρα που είσαι ελεύθερος;

“Η ελευθερία από μόνη της δεν σημαίνει τίποτα, εκτός κι αν επιλέξεις ένα δημιουργικό μονοπάτι. Είτε πηγαίνεις βαθύτερα στον διαλογισμό για αυτοπραγμάτωση – γι΄αυτό ακριβώς μιλούσα: εκτός και αν γίνεις σαν την Πρέμντα, σε κατάσταση εγκυμοσύνης – ή αν έχεις κάποιο συγκεκριμένο ταλέντο που δεν του έχει επιτραπεί να αναπτυχθεί εξαιτίας των δεσμών σου– δεν μπορούσες να συνθέσεις μουσική επειδή είχαν αλυσίδες τα χέρια σου, δεν μπορούσες να χορέψεις γιατί είχαν αλυσίδες τα πόδια σου. Αν έχεις το χάρισμα να γίνεις χορευτής, τότε γίνε χορευτής. Τότε η ελευθερία σου θα είναι πλήρης, τότε ο κύκλος θα είναι πλήρης.

“Ελευθερία από και ελευθερία για κάτι - δεν είναι κάτι καινούργιο αυτό που αντιμετωπίζεις. Το έχει αντιμετωπίσει κάθε άνθρωπος που αγωνίζεται πρώτα για την ελευθερία και έπειτα άξαφνα ανακαλύπτει, ΄Τώρα που είμαι ελεύθερος, τι θα κάνω;΄ Έως τώρα, ήταν πολύ απασχολημένος, συμμετείχε πάρα πολύ, τον απασχολούσε πολύ. Ακόμη και στα όνειρά του σκεφτόταν μόνο την ελευθερία. Και δεν σκέφτηκε ποτέ το τι θα κάνει όταν θα αποκτήσει ελευθερία.

“Αυτό που έχει συμβεί είναι όμορφο. Αλλά χρειάζεται κάτι περισσότερο. Χρειάζεται να γίνεις δημιουργός. Χρειάζεται να βρεις κάποια δημιουργικότητα που να εκπληρώνει την ελευθερία σου, αλλιώς η ελευθερία είναι άδεια. Χρειάζεται είτε να δημιουργήσεις κάτι είτε να ανακαλύψεις κάτι. Είτε να κάνεις να πραγματωθούν οι δυνατότητές σου είτε να πας μέσα σου για να βρεις τον εαυτό σου, πάντως κάτι να κάνεις με την ελευθερία σου.

“Η ελευθερία είναι μόνο μια ευκαιρία για σένα. Δεν αποτελεί από μόνη της τον στόχο. Σου δίνει απλά την όλη ευκαιρία να κάνεις οτιδήποτε θέλεις. Τώρα είσαι ελεύθερος και νιώθεις θλιμμένος, γιατί δεν έχεις χρησιμοποιήσει ακόμη αυτή την ευκαιρία. Καλός θα είναι ο διαλογισμός, καλή η μουσική, η γλυπτική, ο χορός, η αγάπη. Πάντως κάνε κάτι με την ελευθερία σου. Μην κάθεσαι απλά εκεί με την ελευθερία σου, γιατί τότε θα γίνεις θλιμμένος.”

Osho, Sat-Chit-Anand: Truth-Consciousness-Bliss, Ομιλία #14

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin