Μαΐου 23, 2018

Εναλλακτικά

"Δεν έχει κέντρο αυτός ο κυκλώνας, ο κυκλώνας ο ίδιος αποτελεί το κέντρο. Έχουμε τη χρόνια συνήθεια να διαιρούμε τα πράγματα στα δυο, έχουμε τη χρόνια συνήθεια του δυϊσμού: ο Θεός κι ο κόσμος, το σώμα κι η ψυχή, το κατώτερο και το ανώτερο, το καλό και το κακό. Η συνήθεια εμμένει. Τώρα πρόκειται για το κέντρο και για τον κυκλώνα.

"Ας επιμείνω σε τούτο: ο κυκλώνας αποτελεί το κέντρο και δεν υπάρχει κανένα άλλο κέντρο του. Μόλις κατανοήσεις αυτό το ενιαίο της ζωής, τότε θα εξαφανιστεί κάθε ένταση, άγχος, αγωνία. Η αγωνία δημιουργείται επειδή πάντα διαιρείς. Μέσω της διαίρεσης διχάζεσαι΄ μέσω της διαίρεσης γίνεσαι σχιζοφρενικός. Νομίζεις τώρα ότι βρίσκεσαι στην περιφέρεια – στον κυκλώνα – κι ότι έχει χαθεί το κέντρο, πρέπει λοιπόν τώρα να βρεις το κέντρο.

"Πρόκειται για την παλιά συνήθεια του δυϊσμού. Το 'κέντρο κι ο κυκλώνας' είναι καινούργια γλώσσα, η συνήθεια όμως είναι πολύ παλιά, το gestalt είναι πολύ παλιό. Όπου και να βρίσκεσαι πάντα, δεν είναι το σωστό, θα έπρεπε να ήσουν κάπου αλλού.

"Η όλη μου έμφαση βρίσκεται στο ότι ό,τι υπάρχει είναι σωστό. Δεν υπάρχει άλλο σωστό. Δεν υπάρχει κάπου που πρέπει να πας. Αυτή είναι η μόνη ζωή που υπάρχει, ο μόνος χορός που υπάρχει. Μόνο τότε μπορείς να είσαι αυθόρμητος, πραγματικά αυθόρμητος."

Osho, Tao: The Pathless Path, Τόμος 2, Ομιλία #6

http://www.osho.com/el/highlights-of-oshos-world/osho-quotes

Εναλλακτικά

 Η παλαιότερη μέθοδος αυτό-θεραπείας στον κόσμο: Διαρκεί μόνο 10 λεπτά την ημέρα!

αυτό-θεραπεία
Σε αυτό το άρθρο σας δίνουμε έξι Αγιουβερδικές τεχνικές αυτό-θεραπείας που δεν διαρκούν παραπάνω από 10 λεπτά καθημερινά. Η συνεχή πρακτική τους θα σας δώσει καλύτερη φυσική, ψυχική και πνευματική υγεία.

αυτό-θεραπεία

Σύμφωνα με αυτή την αρχαία μέθοδο θεραπείας, για να κρατήσετε την υγεία σας θα πρέπει να πετύχετε την ολοκληρωμένη εναρμόνιση του σώματος, της ψυχής και του μυαλού.

Η Αγιουβέρδα είναι το αρχαιότερο ολιστικό θεραπευτικό σύστημα που χρησιμοποιείται, ακόμα και τώρα στην μοντέρνα εποχή. Αυτό που είναι ακόμα πιο ενδιαφέρον είναι ότι οι άνθρωποι στην Ινδία δίνουν προτεραιότητα στην Αγιουβερδική θεραπεία πέρα από την συμβατική ιατρική και την μελετούν στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.

Εξάλλου, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, στο συνέδριο του στο Alma Ati το 1977, αναγνώρισε επίσημα την Αγιουβέρδα και πρότεινε την πρακτική και την εκλαΐκευση της.

Όσο το σώμα, η ψυχή και το μυαλό λειτουργούν με αρμονία, ένα άτομο θα παραμείνει υγιές- αυτός είναι ο πυρήνας της Αγιουβερδικής φιλοσοφίας και η αρχαία ινδική θεραπεία που προήλθε από αυτή.

Τα πάντα στο σύμπαν είναι ενέργεια που διεισδύει και διασυνδέεται, λέει η Αγιουβέρδα.

Τα τρία dosha (ένα είδος βιο-ρυθμιστών) που κρατούν το σώμα ζωντανό και σε λειτουργία είναι τα ‘pitta’ , ‘kapha’ και ‘vata’.

Το vatta ρυθμίζει την αναπνοή, το ‘kapha’ διατηρεί την δύναμη και το ‘pitta’ ελέγχει τον μεταβολισμό.

Εάν είναι ευθυγραμμισμένα το ένα με το άλλο, τότε νιώθουμε υπέροχα.

Η κατάλληλη διατροφή, το μασάζ, η γιόγκα και ο διαλογισμός βελτιώνουν τις ικανότητες μας στην αυτό-θεραπεία.

Η παλαιότερη μέθοδος αυτό-θεραπείας διαρκεί μόνο 10 λεπτά

Το πρωί- 6 λεπτά

Καθαρισμός γλώσσας- 30 δευτερόλεπτα

Αφού βουρτσίσετε τα δόντια σας, αφαιρέστε όλα τα υπολείμματα της πλάκας από την γλώσσα χρησιμοποιώντας μια βούρτσα, ένα καθαριστικό γλώσσας ή ένα αμβλύ μαχαίρι. Το ήπαρ, η χοληδόχος κύστη και τα νεφρά είναι τα όργανα που βοηθούν το σώμα μας να ξεφορτωθεί τις βλαβερές ουσίες.

Ως υποπροϊόντα συγκεκριμένων διαδικασιών του μεταβολισμού τα ιζήματα και οι τοξίνες δημιουργούνται στην γλώσσα. Αν δεν τα αφαιρέσουμε, μετά από καιρό ξεκινούν να μπλοκάρουν την ροή της ενέργειας στο σώμα.

Χρησιμοποίηση της δύναμης του σησαμέλαιου – 2 λεπτά

Αφού βουρτσίσετε τα δόντια και τη γλώσσα σας, ξεπλύνετε το στόμα σας για 2 λεπτά με ένα κουτάλι σησαμέλαιο, φτύστε το και ξεπλύνετε με πιο ζεστό νερό.

Το σησαμέλαιο αποτρέπει την δημιουργία οδοντικής πλάκας, την τερηδόνα και την ουλίτιδα. Είναι πλούσιο σε λινελαϊκό οξύ και δρα ενάντια στους μύκητες, τα βακτήρια και τους ιούς.

Μασάζ στον εαυτό σας – 3 λεπτά

Για το μασάζ θα χρειαστείτε γάντια, ακατέργαστο μετάξι ή μαλακή βούρτσα. Κάντε μασάζ σε κάθε σημείο του σώματος σας 10-20 φορές με αυτή τη σειρά : λαιμός, πλάτη, όσο πιο μακριά μπορείτε να φτάσετε και μετά τρίψτε τους ώμους σας, τα χέρια και τα δάχτυλα με κυκλικές κινήσεις. Κάντε μασάζ στο στήθος χρησιμοποιώντας οριζόντιες κινήσεις. Μετά κινηθείτε προς το στομάχι, το οποίο τρίψτε το από την κορυφή προς τα κάτω και από τα αριστερά στα δεξιά. Οι επόμενοι είναι οι μηροί. Τρίψτε τους από έξω προς τα μέσα και από πάνω προς τα κάτω. Μετά, προχωρήστε στα γόνατα και στα πόδια κάνοντας τα μασάζ με κυκλικές κινήσεις.

Το μασάζ βελτιώνει την κυκλοφορία και αποκαθιστά την ενέργεια. Κάθε τμήμα του δέρματος είναι συνδεδεμένο με ένα εσωτερικό όργανο και όλα αυτά λειτουργούν πολύ καλύτερα και αυξάνεται η ροή του αίματος μετά το μασάζ, ισχυρίζονται οι ασκούντες της Αγιουβέρδας.

Κατά τη διάρκεια της ημέρας- 2 λεπτά

Πιείτε καυτό νερό- 30 δευτερόλεπτα

Βράστε μισό λίτρο νερό για 10-15 λεπτά, βάλτε το σε ένα θερμός και πιείτε 3 γουλιές κάθε μισή ώρα.

Χάρη στα ειδικά ενεργειακά χαρακτηριστικά του το βρασμένο νερό παρακινεί την πέψη και βοηθά στην απομάκρυνση των τοξινών από το σώμα.

Πρακτική χαλαρωτικής αναπνοής- 2 λεπτά

Πάρτε μια βαθιά ανάσα από τη μύτη σας, κρατήστε τη για λίγα δευτερόλεπτα και εκπνεύστε από την μύτη. Μην σκέφτεστε τίποτα. Αν σας είναι δύσκολο, τότε σκεφτείτε κάτι όμορφο όπως την παραλία, τον αέρα…. Τα προβλήματα και ο φόβος συχνά οδηγούν τα όργανα σε ασθένειες.

Η χαλάρωση βοηθά και εσάς και τα όργανά. Με αυτό τον τρόπο παρακινούμε τον εγκέφαλο να παράγει ενδορφίνες (ορμόνες της ευτυχίας) που μας κάνουν χαρούμενους. Ωστόσο αυτό θα χρειαστεί λίγη εξάσκηση.

Το απόγευμα- 2 λεπτά

Διέγερση της πέψης και βελτίωση της ποιότητας των ονείρων – 2 λεπτά

Ζεστάνετε λίγο σησαμέλαιο. Κάντε μασάζ με λίγες σταγόνες στο στομάχι και χρησιμοποιώντας ολόκληρη την παλάμη συνεχίστε το μασάζ με απαλές κυκλικές κινήσεις δεξιόστροφα. Τότε, μουλιάστε μια πετσέτα σε ζεστό νερό και κρατήστε τη πάνω στο στομάχι σας μέχρι να κρυώσει. Τέλος σκουπίστε το στομάχι σας.

Αυτό το ήπιο μασάζ βοηθά στην πέψη με το να διεγείρει τις συσπάσεις των εντέρων, έτσι λύνει το πρόβλημα της αϋπνίας που συμβαίνει λόγω της κακής πέψης.

Τόσο απλό, αλλά τόσο ισχυρό. Γιατί δεν ξεκινάτε από αύριο;

awakengr.com

Εναλλακτικά

Υπάρχουν στιγμές που νιώθουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα επιπλέον, σωματικά αντέχουμε όμως το μυαλό μας αδυνατεί να ανταπεξέλθει, είναι αυτό που ονομάζουμε μπλοκάρισμα. Όταν είμαστε προσκολλημένοι στις λίστες με το τι πρέπει να κάνουμε και τα καθημερινά καθήκοντα, χάνουμε την αίσθηση της ροής της ζωής. Ένα μεγάλο μπλοκάρισμα προκαλεί ο φόβος. Όποτε προκύπτει φόβος διακόπτεται η πορεία μας. Σκέψεις όπως, «δεν μπορώ», ή «δεν υπάρχει αρκετό» ή «δεν υπάρχει τρόπος» μπλοκάρουν τις δημιουργικές μας ιδέες και

 την ενέργεια που χρειαζόμαστε για να προχωρήσουμε προς τα εμπρός.

Στη συνέχεια ο φόβος μας οδηγεί σε μια επανεξέταση των πραγμάτων και αρχίζει το μέλλον να έρχεται γεμάτο με αρνητικά αποτελέσματα. Όλα αυτά τα στοιχεία μας αποσυνδέουν από την φυσική ροή της ζωής.

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να ξεφύγετε από το συναισθηματικό μπλοκάρισμα γρήγορα, είναι μέσα από μια τεχνική αναπνοής που χρησιμοποιείται συχνά στην γιόγκα Kundalini και ονομάζεται αναπνοή της φωτιάς.

Η αναπνοή της φωτιάς είναι μια ρυθμική αναπνοή μέσα και έξω από τη μύτη. κάτι όπως η βαθιά εισπνοή. Η αναπνοή προέρχεται από ένα χαλαρά διάφραγμα.

Στην εισπνοή, το διάφραγμα σας επεκτείνεται. Στην εκπνοή, απελευθερώνει καθώς αναπνέετε μέσα και έξω από τη μύτη σας. Μόλις μπει σε ένα ρυθμό, θα επιταχύνετε την αναπνοή μέχρι να γίνει η ανάσα της φωτιάς.

Οι αρχάριοι στην ανάσα της φωτιάς συχνά τονίζουν την εκπνοή. Αυτό είναι ένα συνηθισμένο λάθος που μπορεί να διορθωθεί εύκολα, αρκεί να θυμόμαστε ότι η εισπνοή και η εκπνοή είναι ομοιόμορφα και με τη ίδια ένταση.

Είναι επίσης κοινό για όσους το κάνετε πρώτη φορά να αισθανθείτε δύσπνοια. Αυτό σημαίνει ότι το διάφραγμα σας είναι σφιχτό από το άγχος και την ένταση ή ότι αναπνέετε προς την αντίθετη κατεύθυνση.

Να θυμάστε ότι για την εισπνοή, το διάφραγμα εκτείνεται και στην εκπνοή, συστέλλεται. (Πάντα να είστε σίγουροι ότι το διάφραγμα σας είναι χαλαρό.)

Ασκώντας την αναπνοή της φωτιάς, απελευθερώνετε την ένταση στο διάφραγμα σας και στην πραγματικότητα απελευθερώνετε τον εαυτό σας από πολλά συναισθηματικά μπλοκαρίσματα.

Η αναπνοή της φωτιάς έχει πολλά οφέλη πέρα από τη διάλυση του μπλοκαρίσματος: οξυγονώνει και καθαρίζει το αίμα, διεγείρει τη ροή της ενέργειας στο σώμα σας, διεγείρει την υπόφυση (η οποία σας βοηθά να φέρετε όλους τους άλλους αδένες σε ισορροπία), και ενισχύει τον ηλεκτρομαγνητικό σας τομέα, έτσι ώστε να μαγνητίζετε το μεγαλείο.

Λέγεται ότι με ένα λεπτό αναπνοή της φωτιάς, μπορείτε να επιτύχετε τα ίδια οφέλη που θα καταφέρετε σε μία ώρα κάνοντας την ίδια στάση με μια κανονική αναπνοή.

Κάθε φορά που νιώθετε να μπλοκάρετε από άγχος ή πίεση, εφαρμόστε την αναπνοή της φωτιάς. Είναι επίσης καλό να το κάνετε πριν από μια σημαντική συνάντηση, ένα ερωτικό ραντεβού, ή οπουδήποτε θέλετε να ενισχύσετε την παρουσία και τη δύναμή σας.

randomvibes.gr

Εναλλακτικά

Osho: Μου φαίνεται ότι οι άνθρωποι νιώθουν πως το να είναι απλώς ο εαυτός τους δεν είναι αρκετό. Γιατί οι περισσότεροι άνθρωποι πιέζονται να αποκτήσουν δύναμη και κύρος, αντί να είναι απλώς ανθρώπινα όντα; 

Ο καθένας προσπαθούσε να σε βελτιώσει, να σε κάνει καλύτερο. Ο καθένας έδειχνε τα ψεγάδια σου, τα λάθη σου, τα σφάλματά σου, τις αδυναμίες σου, τα ελαττώματα σου. Κανένας δεν δίνει έμφαση στην ομορφιά σου, στην ευφυΐα σου, στο μεγαλείο σου. Και μόνο το να είσαι ζωντανός, είναι τόσο μεγάλο δώρο, κανένας όμως δεν σου είπε ποτέ να ευχαριστείς την ύπαρξη.

Αντίθετα, όλοι γκρινιάζουν και παραπονιούνται. Φυσικά, αν όλοι όσοι είναι γύρω από τη ζωή σου, σου δείχνουν ότι δεν είσαι αυτό που θα έπρεπε να είσαι και εξακολουθούν να σου δίνουν μεγάλα ιδανικά που πρέπει να ακολουθήσεις και που πρέπει να γίνεις, τότε η οντότητά σου δεν επαινείται ποτέ.

Αυτό που επαινείται είναι το μέλλον σου. Το να μπορέσεις να γίνεις σεβαστός, δυνατός, πλούσιος, διανοούμενος, διάσημος. Όταν λοιπόν σε στρέφουν διαρκώς εναντίον του εαυτού σου, δημιουργείς την ιδέα: "Δεν είμαι αρκετός έτσι όπως είμαι, κάτι λείπει. Και πρέπει να είμαι κάπου αλλού, όχι εδώ.

Δεν είναι αυτός ο τόπος που είμαι προορισμένος να είμαι, αλλά κάπου πιο ψηλά, που να έχω δύναμη, να με σέβονται και να με υπολογίζουν."

Αυτή είναι η μισή ιστορία, που είναι άσχημη, που δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Αυτό θα μπορούσε να εξαλειφθεί, αν οι άνθρωποι ήταν λίγο περισσότερο ευφυείς γονείς και δάσκαλοι. Δεν χρειάζεται να κακομαθαίνεις το παιδί, αλλά πρέπει να το βοηθήσεις να αναπτύξει τον αυτοσεβασμό του, την εμπιστοσύνη στον εαυτό του και να αποδέχεται τον εαυτό του. Αντίθετα, εσύ γίνεσαι εμπόδιο στην ανάπτυξή του. Αυτή η πλευρά είναι η άσχημη, είναι όμως η απλή πλευρά. Μπορεί να απομακρυνθεί, γιατί είναι τόσο απλό και τόσο λογικό να δεις ότι δεν είσαι εσύ υπεύθυνος γι' αυτό που είσαι, αλλά ο τρόπος που σ' έφτιαξε η φύση.

Το να θρηνείς πάνω απ' το χυμένο γάλα είναι σκέτη ανοησία.
Το δεύτερο μέρος όμως, είναι εξαιρετικά σημαντικό. Ακόμα και αν αφαιρεθούν όλες αυτές οι αντιλήψεις, αν αποπρογραμματιστείς, αν αυτές οι ιδέες βγουν έξω απ' το νου σου, ακόμα και τότε θα νιώθεις πως δεν είσαι αρκετός, αλλά αυτό είναι μια εντελώς διαφορετική εμπειρία. Οι λέξεις είναι ίδιες, αλλά η εμπειρία θα είναι διαφορετική. Δεν είσαι αρκετός, επειδή μπορείς να είσαι περισσότερο. Δεν τίθεται πλέον ζήτημα να γίνεις διάσημος, σεβαστός, δυνατός, πλούσιος. Αυτό που θα σε ενδιαφέρει θα είναι ότι η ύπαρξή σου είναι απλώς και μόνο ένας σπόρος...


Δεν έχεις γεννηθεί έτοιμο δέντρο, αλλά απλώς ένας σπόρος. Και πρέπει να αναπτυχθείς μέχρι να φτάσεις στο σημείο ν' ανθίσεις. Και αυτό το άνθισμα θα είναι η πληρότητά σου. Αυτό το άνθισμα δεν έχει καμιά σχέση με τη δύναμη, με τα χρήματα, με την εξουσία. Έχει σχέση μόνο μ' εσένα. Είναι μια ατομική πορεία. Γι' αυτό και η άλλη αντίληψη είναι εμπόδιο, είναι αναστάτωση, είναι κακή χρήση της φυσικής επιθυμίας για ανάπτυξη. Κάθε παιδί γεννιέται για να αναπτυχθεί και να γίνει ένα ολοκληρωμένο ανθρώπινο ον, γεμάτο αγάπη, συμπόνια, σιωπή. Δεν τίθεται ζήτημα σύγκρισης και ανταγωνισμού.

Η άλλη αντίληψη όμως, η πρώτη, σε αναστατώνει, επειδή η τάση να αναπτυχθείς, η τάση να απλωθείς, η τάση να γίνεις κάτι περισσότερο χρησιμοποιείται από την κοινωνία, από τα επενδυμένα συμφέροντα. Σου γεμίζουν το μυαλό, ώστε να νομίζεις πως αυτή η τάση είναι για να κάνεις περισσότερα χρήματα, αυτή η τάση σημαίνει να είσαι στην κορυφή με κάθε τρόπο. Όπου κι αν βρίσκεσαι, πρέπει να είσαι στην κορυφή. Λιγότερο απ' αυτό και θα νιώθεις πως δεν τα κάνεις καλά, θα νιώθεις ένα βαθύ σύμπλεγμα κατωτερότητας.

Όλη αυτή η αντίληψη παράγει ένα σύμπλεγμα κατωτερότητας, επειδή σε θέλει να είσαι ανώτερος από τους άλλους. Σου διδάσκει τη σύγκριση και τον ανταγωνισμό. Σου διδάσκει τη βία. Σου διδάσκει πως η επιτυχία είναι ο στόχος. Έτσι, αναπτύσσεσαι με την τάση να είσαι κάποιος άλλος. Η κοινωνία έχει μετακινήσει το κεφάλι σου στα επίγεια πράγματα κι έχεις ξεχάσει εντελώς ότι το κεφάλι σου έχει μετακινηθεί. Και πρέπει να προσέχεις να μη χειραγωγείσαι από κανέναν, όσο καλές προθέσεις κι αν έχει. Πρέπει να σώσεις τον εαυτό σου από τους ανθρώπους καλών προθέσεων, από εκείνους που σε συμβουλεύουν να κάνεις αυτό κι εκείνο.

Άκουσέ τους και ευχαρίστησέ τους. Δεν θέλουν να κάνουν κακό, αλλά το κάνουν. Άκου- σε μόνο την καρδιά σου. Αυτή είναι ο μόνος δάσκαλος. Στο αληθινό ταξίδι της ζωής, η διαίσθησή σου είναι ο μοναδικός δάσκαλος. Ένας σπόρος πρέπει να ταξιδέψει πολύ μέχρι να γίνει λουλούδι.

Η κοινωνία όμως είναι πονηρή. Μετατρέπει τα φυσικά σου ένστικτα σε κοινωνική χρησιμότητα. Αυτά τα δυο μέρη σού δίνουν την αίσθηση ότι, όπου κι αν βρίσκεσαι, κάτι σου λείπει. Πρέπει να πετύχεις κάτι άλλο, να κατορθώσεις κάτι άλλο, να αναρριχηθείς. Τώρα χρειάζεται η ευφυΐα σου για να ξεκαθαρίσεις τι είναι φυσική σου τάση και τι είναι κοινωνική αντίληψη.


Ξέκοψε από τα σκουπίδια αυτών των κοινωνικών αντιλήψεων, για να μπορέσει η φύση να παραμένει καθαρή, αγνή και αμόλυντη. Και θ' αναπτυχθείς, θα ανθίσεις και μπορεί να βγάλεις τριαντάφυλλα ή μπορεί να βγάλεις κατιφέδες. Δεν θα είσαι ανώτερος αν βγάλεις τριαντάφυλλα ούτε θα είσαι κατώτερος αν βγάλεις κατιφέδες. Το ζήτημα είναι ν' ανθίσεις.

Το ίδιο το άνθισμα σού δίνει βαθιά ευχαρίστηση. Όλη η ένταση, όλη η απογοήτευση εξαφανίζονται και σε τυλίγει μια βαθιά γαλήνη. Πρώτα όμως πρέπει να πετάξεις τα κοινωνικά σκουπίδια, αλλιώς θα συνεχίσουν να σε αποσπούν. Πρέπει να γίνεις πλούσιος, μα όχι οικονομικά. Ο πλούτος είναι κάτι άλλο. Ένας ζητιάνος μπορεί να είναι πλούσιος και ένας βασιλιάς όχι.

Ο πλούτος είναι ποιότητα της ύπαρξης. 
Ο πλούτος είναι η αυθεντικότητά σου, 
η εντιμότητά σου, η αλήθεια σου, 
η αγάπη σου, η δημιουργικότητά σου, 
η ευαισθησία σου και η διαλογιστικότητά σου.
Αυτά είναι ο πλούτος σου.
Αυτά είναι ο αληθινός πλούτος.
Αυτά είναι η αληθινή δύναμη.

tantra-yoga-events.blogspot.gr

Εναλλακτικά

Πώς ορίζεται μια ενεργειακή σύνδεση, πως συμπεριφέρεται και πως μας επηρεάζει;
Κατ’ αρχήν δημιουργούμε ενεργειακές συνδέσεις αυτόματα, κάθε φορά που στρέφουμε την προσοχή μας σε κάποιον ή σε κάτι. Όσο πιο ισχυρό είναι το συναισθηματικό φορτίο που παράγει το αντικείμενο της σύνδεσης, τόσο πιο μεγάλη και ισχυρή είναι η ενεργειακή σύνδεση. Θα πρέπει να διευκρινήσουμε ότι οι εν λόγω συνδέσεις λειτουργούν σαν πραγματικές χορδές ή λώροι που κυριολεκτικά μας δένουν με ανθρώπους, πράγματα και καταστάσεις και δημιουργούνται στο πεδίο του ενεργειακού ή αιθερικού σώματος, γνωστού και ως σώματος της ενέργειας.

Το αιθερικό είναι το αμέσως λεπτοφυέστερο σώμα μετά το φυσικό και είναι ορατό σαν ένα λευκό περίβλημα που πολλοί ορίζουν και ως αύρα. Η κύρια λειτουργία του αιθερικού σώματος είναι η απορόφηση και διανομή της ζωτικής ενέργειας –πράνα- μέσω των κύριων και δευτερευόντων ενεργειακών κέντρων και μεσημβρινών. Είναι στο επίπεδο του αιθερικού σώματος που εργαζόμαστε με θεραπευτικά συστήματα όπως ο βελονισμός, η ομοιοπαθητική, η γιόγκα, το σιάτσου, η ρεφλεξολογία κ.α. για να επιφέρουμε θεραπεία και εναρμόνιση και στο επίπεδο του φυσικού σώματος, μια και όλες ανεξαιρέτως οι ασθένειες εμφανίζονται πρώτα στο επίπεδο του αιθερικού σώματος πριν εκδηλωθούν στο φυσικό.

Βιώνοντας την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας

Αντί Επιλόγου…

Οι ενεργειακές συνδέσεις ξεκινούν από το πεδίο του ενεργειακού μας σώματος και εκτείνονται σαν χορδές ή λώροι που προσκολούνται και αγκιστρώνονται στα ενεργειακά σώματα άλλων ανθρώπων ή καταστάσεων, μεταφέροντας αντίστοιχης ποιότητας ζωτικό, συναισθηματικό ή και διανοητικό φορτίο. Είναι συνεπώς εύκολο να αντληφθεί κανείς πως είμαστε ενεργειακά συνδεδεμένοι με τα μέλη της οικογένειας και τα παιδιά μας, τον σύντροφο μας, τους φίλους και συναδέλφους μας, ακόμα και τους «εικονικούς» φίλους του προφίλ μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είναι «συνδεδεμένοι» μαζί μας και βλέπουν τις φωτογραφίες και τις καθημερινές αναρτήσεις μας.

Οι περισσότερες ενεργειακές συνδέσεις δημιουργούνται στα κέντρα του πρόσθιου και οπίσθιου ηλιακού πλέγματος, γιατί από όλα τα ενεργειακά κέντρα, το ηλιακό πλέγμα αποτελεί την έδρα του συναισθηματικού σώματος και κυβερνά την έκφραση και διαχείριση των συναισθημάτων. Αυτός είναι και ο λόγος που τα ισχυρά αρνητικά κυρίως συναισθήματα όπως ο θυμός, η χαιρεκακία και η ζηλοφθονία δημιουργουν έντονη αίσθηση δυσφορίας στην περιοχή του ηλιακού πλέγματος και συχνά χρόνιες γαστρο-οισοφαγικές και πεπτικές νόσους και διαταραχές.

Ωστόσο, το είδος κάθε ενεργειακής σύνδεσης καθορίζεται από δύο κύριους παράγοντες: α) το είδος της δραστηριότητας που εκδήλωνουμε και β) τη συναισθηματική χροιά ή ποιότητα που παράγεται. Για παράδειγμα, οι ανθρωποι που παράγουν έργα διάνοιας, αρθρογραφούν, συγγράφουν, διδάσκουν, κάνουν ερευνητικό έργο δημιουργούν και δέχονται ενεργειακές συνδέσεις με όλους τους αποδέκτες της δραστηριότητας τους όπως μαθητές, αναγνώστες και εκδότες, κυρίως στο επίπεδο του ενεργειακού κέντρου του λαιμού, που σχετίζεται με την κατώτερη διάνοια.

Παρομοίως οι ειδικοί των επαγγελμάτων συμβουλευτικής και υγείας όπως γιατροί, νοσηλευτές, ψυχολόγοι, θεραπευτές δημιουργούν και δέχονται ενεργειακές συνδέσεις με τους θεραπευόμενους και πελάτες τους, στο κέντρο της καρδιάς, του ηλιακού πλέγματος αλλά και του αφαλού, που παραδοσιακά σχετίζονται με τη συμπόνοια, τη συναισθηματική υποστήριξη αλλά την μεταφορά ζωτικής, ενδυναμωτικής ενέργειας στις πάσχουσες περιοχές. Είναι επίσης πολύ σημαντικό για την ενεργειακή μας υγεία και προστασία να συνειδητοποιήσουμε πως οι συνδέσεις που δημιουργούμε στο σεξουαλικό μας κέντρο είναι από τις πιο ισχυρές και έχουν μακροπρόθεσμη επίδραση στο ενεργειακό μας σώμα, ακόμα και όταν μια σχέση ή απλή επαφή έχει ολοκληρωθεί, ή συνέβη μόνο για ένα βράδυ.

Η διάκριση στην επιλογή ερωτικών συντρόφων είναι πραγματικά σημαντική γιατί όταν συνδεόμαστε σεξουαλικά ανταποκρινόμενοι αποκλειστικά και μόνο στο ένστικτο της απόλαυσης και της επιθυμίας ή με σκοπό να επιβεβαιώσουμε τη ματαιοδοξία της «κατάκτησης», εκθέτουμε χωρίς διάκριση τον εαυτό μας σε μια βαθιά και μακροχρόνια ενεργειακή ανταλλαγή με ανθρώπους που δεν έχουμε αφιερώσει χρόνο να γνωρίσουμε πραγματικά και να αξιολογήσουμε το επίπεδο της συνειδησιακής τους καθαρότητας και αρετής, ενώ ήδη έχουμε εκτεθεί και αφομοιώσει το ενεργειακό τους δυναμικό.

Επιπρόσθετα, η συναισθηματική χροιά ή ποιότητα της ενεργειακής σύνδεσης καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την επίδραση στο ενεργειακό μας σώμα. Κάθε φορά που κάνουμε επικριτικές σκέψεις, κουτσομπολεύουμε λεκτικά έναν άλλον άνθρωπο ή σκεφτόμαστε αρνητικά για τον εαυτό μας, δημιουργούμε μια ενεργειακή σύνδεση που μεταφέρει την τοξική ενέργεια της αρνητικότητας, πλήττοντας το ενεργειακό σώμα του άλλου ανθρώπου αλλά φυσικά και το δικό μας, γιατί δημιουργείται εκατέρωθεν ανταλλαγή ενέργειας. Οι αρνητικές σκέψεις, λέξεις και συναισθήματα κάθε είδους λειτουργούν σαν ραπίσματα στο ενεργειακό σώμα τόσο του ανθρώπου που τα δέχεται, όσο και αυτού που δημιουργεί.

Νομίζω πως όλοι έχουμε βιώσει την εξάντληση που συνοδεύει τα έντονα αρνητικά συναισθήματα, τις εκρήξεις θυμού, ζήλειας ή φόβου αλλά και την ενέργεια που δημιουργείται μέσα μας και γύρω μας όταν μιλάμε ή σκεφτόμαστε χωρίς αγάπη, σεβασμό και στοργή για έναν άλλο άνθρωπο. Η ενεργειακή μόλυνση και ρυπαρότητα που δημιουργείται πλήτει πρωτογενώς και πρωτευόντως αυτόν που τη δημιουργεί και δευτερευόντως αυτόν που τη δέχεται, είτε το γνωριζει, είτε όχι. Αντιθέτως έχετε αισθανθεί την καθαρότητα, την ενεργειακή διαύγεια αλλά και την ευπρέπεια που υπάρχει σε λατρευτικούς χώρους όπως εκκλησίες ή αρχαίοι ναοί, όπου οι ανθρωποι είναι προσεκτικοί με τη συμπεριφορά τους και καθημερινά απαγέλλονται προσευχές και δεήσεις προς το Θείο για το καλό της ανθρωπότητας.

Αντιστοίχως το αίσθημα ανάτασης και ευφορίας που υπάρχει μέσα μας όταν ερωτευόμαστε ή βοηθάμε, φροντίζουμε έναν άλλον άνθρωπο μέσα από την καρδιά μας ή προσευχόμαστε για το καλό ανθρώπων που έχουν ανάγκη. Αυτή είναι και η βάση της θεραπευτικής επίδρασης που έχει η προσευχη ή η απλή λεγόμενη καλή προαίρεση προς τον εαυτό μας και τους άλλους. Δημιουργούμε δυνατές ενεργειακές συνδέσεις που τις τροφοδοτούμε συνειδητά με σκέψεις και συναισθήματα στοργής, ενδιαφέροντος, θεραπείας και αγάπης, οι οποίες μεταφέρονται και επιδρούν με ωφέλεια στο ενεργειακό σώμα του άλλου ανθρώπου, αφού πρώτα έχουν θρέψει με τις ίδιες ποιότητες το δικό μας.

Ωστόσο, η ζωή είναι ένας δυναμικός στίβος εξέλιξης όπου μοιραία και αναπόφευκτα οι ανθρωποι σήμερα, περισσότερο από ποτέ ανταγωνίζονται, συγκρίνονται και συγκρούνται στην προσπάθεια τους να ξεχωρίσουν και να επικρατήσουν. Είναι μέρος της ζωής μας και της εξέλιξής μας να πληγώσουμε και να πληγωθούμε, να επικρίνουμε, να κάνουμε άστοχες ενέργειες ή να πάρουμε λάθος αποφάσεις και η λύση δεν είναι να αυτομαστιγωνόμαστε ή απλώς να κηρρύτουμε και να ηθικολογούμε. Το να αναλαμβάνουμε όμως την ευθύνη για την ποιότητα που δημιουργούμε και μοιραζόμαστε στις σχέσεις μας, στην καθημερινότητα μας, είναι σίγουρα κάτι που οφείλουμε και πρέπει να μάθουμε, ώστε να είναι η επίδραση μας όσο πιο πολύ μπορούμε ωφέλιμη και αν μη τι άλλο λιγότερο βλαπτική.

Ένας πολύ αγαπημένος μου φίλος πάντα δίδασκε στις ιατρικές του διαλέξεις πως επειδή οι σκέψεις μας είναι αόρατες και δεν φαίνονται, δεν σημαίνει πως δεν επιδρούν στον κόσμο των ορατών φαινομένων. Είναι μέρος της εξέλιξης και της ωρίμανσής μας να συνειδητοποιήσουμε πως είναι απολύτως προς το συμφέρον μας το να μην βλάπτουμε τον εαυτό μας και τους άλλους με τις σκέψεις, τις λέξεις και προθέσεις μας. Και αν ακόμη δεν είμαστε έτοιμοι να αλλάξουμε από συμπόνοια, ας αλλάξουμε τουλάχιστον από συμφέρον ως τη δική μας προστασία και όφελος από την αποφυγή της αρνητικότητας.

Είναι πάντα το αποτέλεσμα που μετράει και αλλάζει την ποιότητα της ζωής μας προς το καλύτερο και κυρίως ως προς το πιο εξελικτικό. Ένας πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να σταματήσουμε τη ροή της αρνητικότητας, να απεγκλωβιστούμε από σχέσεις ή καταστάσεις που έχουν πάψει να μας εξελίσουν και να θεραπευθούμε από μνήμες και τραυματικές εμπειρίες του παρεθόντος, είναι η επίγνωση της αρνητικότητας που δημιουργείταιι και η συνειδητή διαχείριση των ενεργειακών μας συνδέσεων.

Τεχνική για τη λύση των αρνητικών ενεργειακών συνδέσεων:

• Νοερά επικαλεστείτε βοήθεια, προστασία και θεραπεία σε όποια αρχή πιστεύετε.

• Δημιουργείστε την πρόθεση να συγκεντρώσετε όλες τις αρνητικές ενεργειακές χορδές που έχουν συνδεθεί στο ενεργειακό σας σώμα, είτε αυτές που έχετε δημιουργήσει εσείς, είτε αυτές που έχουν δημιουργήσει άλλοι προς εσάς, είτε χορδές που σας συνδέουν με αρνητικές εμπειρίες και καταστάσεις.

• Με το δεξί σας χέρι αρχίστε να συγκεντρώνετε τις χορδές από την κορυφή της κεφαλής και προς τα κάτω και με το αριστερό σας χέρι από το επίπεδο των πελμάτων και προς τα πάνω μέχρι να φθάσετε στο ύψος του ηλιακού πλέγματος, ενώνοντας όλες τις χορδές σε ένα ενιαίο νήμα.

• Με το δεξί σας χέρι εκτελέστε μια απότομη, δυναμική κίνηση σαν να κόβετε το νήμα των χορδών με ένα μαχαίρι, επαναλαμβάνοντας νοερά τρεις φορές τη λέξω «αποκόπτω».

• Οραματιστείτε την οπίσθια πλευρά του σώματος σας και εκτελέστε ακριβώς την ίδια διαδικασία, στο ύψος του σώματος πίσω ακριβώς από το ηλιακό πλέγμα.

• Κρατήστε για λίγο την επίγνωση σας στην αναπνοή σας και δημιουργήστε μέσα σας μια αίσθηση γαλήνης και ήρεμης αποταύτισης.

• Επικαλεστείτε την αποσύνδεση της αύρας σας από αρνητικές συνδέσεις κάθε φορά που βρίσκεστε σε προσευχή ή διαλογισμό. Η θεραπευτική επίδραση είναι ισχυρή και πολύ αποτελεσματική.

Μη διστάσετε να μας απευθύνετε τυχόν ερωτήσεις ή απορίες σχετικά με τη φύση των ενεργειακών χορδών και την εκτέλεση της τεχνικής.

Μαριάννα Χρυσικάκου

enallaktikidrasi.com

Εναλλακτικά

"Η αμφισβήτηση απαιτεί μεγάλο θάρρος, διότι θα αμφισβητείς το κάθε τι που μπορείς. Θα σε περιβάλλουν κάθε είδους αμφιβολίες. Θα απομακρυνθούν όλα τα παρηγορητικά πιστεύω, τα πιστεύω που σου έδιναν κάποια σιγουριά, κάποια σταθερότητα, κάποια αίσθηση ότι ανήκεις σε μια μεγάλη παράδοση, μια σεβαστή θρησκεία με άγιες γραφές, με μεσσίες, με εκπροσώπους τού Θεού.

"Είχες όλα αυτά τα πράγματα να σε περιβάλλουν. Σου έδιναν μια αίσθηση ζεστασιάς, ότι δεν είσαι μόνος. Προσπαθώ να κάνω το εξής: να απομακρύνω το οτιδήποτε σού δίνει μια ψεύτικη αίσθηση ζεστασιάς και σε κρατά μισοκοιμισμένο σε όλη σου τη ζωή.

"Τα πιστεύω είναι το όπιο που σου δίνουν όλες οι θρησκείες σε γερές δόσεις. Προσπαθώ να καταστρέψω τον εθισμό σου στο όπιο. Η όλη μου προσπάθεια είναι να σε αφήσω μόνο σου."

osho.com

Εναλλακτικά

Ζαρατούστρα : Προσταγή δύναμης (Ξαναδιαβάζοντας το Νίτσε)

“Μόνος φεύγω τώρα, μαθητές μου! Κι εσείς φύγετε τώρα και να είστε μόνοι. Έτσι θέλω να γίνει. Φύγετε μακριά από μένα και φυλαχτείτε από τον Ζαρατούστρα! Κι ακόμα καλύτερα: ντραπείτε γι αυτόν! Ίσως σας εξαπάτησε. Ο άνθρωπος της γνώσης πρέπει όχι μόνο να αγαπά τους εχθρούς του, πρέπει και να μισεί τους φίλους του. Ντροπιάζει κανείς τον δάσκαλό του όταν μένει για πάντα μόνο μαθητής . . .” (Νίτσε “Τάδε έφη Ζαρατούστρα”).

Ο Ζαρατούστρα σε μια αποστροφή προς τους μαθητές του χαράζει τα όρια και τους όρους της σχέσης του δασκάλου με τους μαθητές του. Θεωρεί πως η μοναξιά συνιστά το αναγκαίο στοιχείο για την αυτογνωσία και την ανύψωση – τελείωση του ανθρώπου.

“Ολόκληρος ο Ζαρατούστρα είναι ένας διθύραμβος στη Μοναξιά ή, αν έχω γίνει κατανοητός, στην καθαροσύνη . . .”.

Ίσως αυτή η επιθυμία του Ζαρατούστρα για μοναξιά να θυμίζει ανάλογη επιθυμία του Χριστού πριν τη Σταύρωσή του (“Κατά Ιωάννην Ευαγγέλιον, 13:36 και 16:32”,

“Ιδού έρχεται ώρα . . . ίνα σκορπισθήτε έκαστος εις τα ίδια και εμέ μόνον αφήτε”).

Όσο κι αν ο Νίτσε διακήρυξε το Θάνατο του Θεού, δεν παύει ωστόσο να επηρεάζεται από κάποιες πτυχές της διδασκαλίας του Ναζωραίου. Φαίνεται πως οι μεγάλοι δάσκαλοι και οι “λυτρωτές” του κόσμου καταφεύγουν στη μοναξιά, γιατί μόνον έτσι μπορούν να νιώσουν τη μοναδικότητά τους μακριά από την πεζότητα και τη ρηχότητα του πλήθους και των μαθητών τους που στο δάσκαλό τους αναζητούν το πρότυπο για να θεμελιώσουν την πίστη τους.

Γι αυτό ο Ζαρατούστρα εντοπίζοντας τη βασική αιτία που ωθεί τους ανθρώπους και ιδιαίτερα τους νέους στην αναζήτηση – μίμηση προτύπου, τους απομακρύνει. Γνωρίζει πολύ καλά πως η ανάγκη δόμησης προσωπικής ταυτότητας σε συνδυασμό με την αίσθηση μιας εσωτερικής κενότητας – αδυναμίας, συνιστά την κατεξοχήν αιτία προσκόλλησης σε ένα πρόσωπο – πρότυπο. Συμπληρωματικά προς αυτό ο χαμηλός δείκτης αυτοεκτίμησης και η ανάγκη κοινωνικής αποδοχής συνυφαίνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο επωάζεται η άκριτη μίμηση των προτύπων.

“Ψάχνεις οπαδούς; – ψάξε μηδενικά!”.

Πιστός σε αυτή του τη θέση ο Ζαρατούστρα (Νίτσε) διώχνει από κοντά του τους μαθητές του. Δεν θέλει, δηλαδή, να γίνει αντικείμενο άγονης μίμησης και μιας αδιέξοδης λατρείας. Κι αυτό γιατί πιστεύει πως η άγονη ταύτιση και η προσήλωση στο πρόσωπο – πρότυπο αλλοτριώνει το υποκείμενο, εξοστρακίζει την αυθεντικότητά του, αλλοιώνει τα συναισθήματά του και απενεργοποιεί κάθε μηχανισμό δόμησης μια αυτεξούσιας και ελεύθερης προσωπικότητας. Η μίμηση – προσωπολατρία δημιουργεί πνευματικά ανδράποδα και εξαρτημένες συμπεριφορές. Παθητικοποιεί, ποδηγετεί και διαβρώνει κάθε στοιχείο διαφορετικότητας.

Συνάμα η άγονη μίμηση κτίζει “πιστούς” και όχι σκεπτόμενους δημιουργούς. Θρυμματίζει την ατομικότητα και ευνοεί τον άγονο ομοιομορφισμό που χαρακτηρίζει άτομα δειλά που αναζητούν την ασφάλειά τους στην αγέλη και στην υπακοή στο πρόσωπο – δύναμη. “Η δύναμη της αγέλης είναι ο λύκος”.

“Είστε οι πιστοί μου, αλλά πόση σημασία έχουν γενικά οι πιστοί! Δεν είχατε αναζητήσει ακόμα τον εαυτό σας . . . ”.

Ιδού, λοιπόν, η αιτία της εθελοδουλείας και της απότοκης ηθικής εξαχρείωσης – χειραγώγησης του ανθρώπου. Η απουσία θέλησης, η έλλειψη δύναμης, ο φόβος της ευθύνης και η άρνηση του εαυτού μας.

Η υπέρβαση όλων αυτών των αρνητικών συναισθημάτων μπορεί να επιτευχθεί μόνο με τη θέλησή μας να είμαστε ο εαυτός μας:

“Το να μη θέλεις να είσαι κάτι άλλο από αυτό που είσαι, ούτε στο μέλλον ούτε στο παρελθόν ούτε στον αιώνα τον άπαντα . . . Όχι απλώς να υπομένεις το αναγκαίο . . . αλλά να το αγαπάς” (Νίτσε).

Η ανακάλυψη του εαυτού μας και η εμπιστοσύνη στη δύναμή μας αποτελεί την αναγκαία συνθήκη όχι μόνο για την αυτοπραγμάτωσή μας αλλά και για γόνιμη και δημιουργική σχέση με τους συνανθρώπους, τους ηγέτες και τους δασκάλους μας. Γιατί μόνον έτσι θα βοηθήσουμε τον εαυτό μας και θα μπορούμε να διακρίνουμε την αιτία από το αποτέλεσμα.

“Τώρα σας καλώ να με εγκαταλείψετε και να βρείτε τον εαυτό σας και μόνον όταν όλοι σας θα με έχετε απαρνηθεί, θα επιστρέψω σ΄ εσάς . . .” (Ζαρατούστρα)

Αλήθεια, πόση δύναμη χρειάζεται ο μαθητής να απαρνηθεί το δάσκαλό του και ο πιστός το σωτήρα του; Πόσο αναγκαίο κρίνεται και για το άτομο – μαθητή και για το δάσκαλο – πρότυπο; Βέβαια την “απάρνηση” του Ζαρατούστρα δεν πρέπει να τη συγχέουμε με αυτήν του Πέτρου, το μαθητή του Ιησού για τον οποίο είπε:

“Αμήν, αμήν λέγω σοι, ου μη αλέκτωρ φωνήσει έως ου απαρνήση με τρις”.

Η απαίτηση του Ζαρατούστρα για αποκαθήλωσή του εδράζεται στη θέση του πως η αποκόλληση του μαθητή από το δάσκαλο – πρότυπό του συνιστά μία αναγκαία διαδικασία για την ωρίμανση και τη βίωση της δύναμής του:

“κάθε δάσκαλος δεν έχει πάνω από έναν μαθητή, κι αυτός ο μαθητής γίνεται άπιστος στο δάσκαλό του, αφού είναι προορισμένος να γίνει κι ο ίδιος δάσκαλος”.

Η πρώτη “απάρνηση” (Πέτρος) συμβολίζει την ανθρώπινη δειλία – αδυναμία, ενώ η δεύτερη (μαθητή Ζαρατούστρα) μία φυσική αναγκαιότητα. Κάθε άρνηση, λοιπόν, του δασκάλου – αυθεντία προετοιμάζει το δρόμο για την αυτογνωσία και την εσωτερική ελευθερία. Γιατί όσο ο μαθητής – άνθρωπος είναι προσκολλημένος στο δάσκαλο – ηγέτη πρότυπό του τόσο απομακρύνεται από τη δυνατότητα να γνωρίσει τα όριά του και να σμιλεύσει τη δύναμή του για δημιουργία.

Το “Γνώθι σαυτόν” και το “εδιζησάμην εμεωυτόν” (Ηράκλειτος) συναντά την προσταγή του Ζαρατούστρα “να βρείτε τον εαυτό σας”. κι αυτό θα επιτευχθεί όχι για λόγους εγωκεντρισμού ή μιας αδιέξοδης οίησης, αλλά για να καταστεί δυνατή η γνώση των ικανοτήτων μας και η χάραξη μιας άλλης προοπτικής για τον κόσμο. Διαφορετικά θα δικαιωθεί η θέση της βίβλου πως

“αν δεν γνωρίζεις τον εαυτό σου, θα ακολουθήσεις το δρόμο του κοπαδιού”.

Στην τυφλή υπακοή και στην άγονη συμμόρφωση στις παραδοσιακές αξίες (ηθικές . . .) ο Νίτσε αντιτείνει τον Υπεράνθρωπο, το σύμβολο της δύναμης που καταφάσκει τη ζωή και οδεύει σε απάτητους δρόμους για την πραγμάτωση των δυνατοτήτων που πολλές φορές δεν τις γνωρίζουμε. Ο Υπεράνθρωπος συνθέτει το “Είναι” με το “Γίγνεσθαι”, το Διονυσιακό πνεύμα με το Απολλώνειο. Η σύνθεση του πραγματικού με το μεταφυσικό. Η δικαίωση του Ηράκλειτου για την αφανή “παλύντροπο αρμονία” του κόσμου.

Αν οι εξουσίες της κάθε εποχής (πολιτικοί, αυθεντίες . . .) ερμηνεύουν ως αλήθεια ό,τι τους κάνει δυνατούς, τότε και εμείς πρέπει να αντιτάξουμε τη δική μας δύναμη που θα ανατρέψει την υποκρισία και τα ψεύδη των αιώνων.

“Διότι, όταν η αλήθεια έρθει σε σύγκρουση με τα ψεύδη των χιλιετιών, θα προκληθούν δονήσεις, έξαρση σεισμών, μετατόπιση των βουνών και των κοιλάδων, που όμοιές της δεν έχουμε φανταστεί ποτέ” (Νίτσε)

***

Ηλίας Γιαννακόπουλος
Φιλόλογος

Αντικλείδι , http://antikleidi.com

Εναλλακτικά

Όρθιες άσανας: Γιατί είναι τόσο σημαντικές;

PHOTO ΓΙΩΡΓΟΣ ΖΑΧΑΡΙΟΥ
Studio Pada Yoga
Στις μέρες μας βλέπουμε πληθώρα δασκάλων ή μαθητών της γιόγκα να φωτογραφίζονται σε «προχωρημένες» και πολύ δύσκολες άσανας. Πολύ συχνά οι μαθητές μου με ρωτούν γιατί δεν βγάζω κι εγώ φωτογραφίες σε θεαματικές θέσεις και επιμένω στις όρθιες που, κατά τη γνώμη τους, είναι πιο απλές και συνηθισμένες.

Καταρχήν να πω ότι κοιτώντας την Geeta Iyengar να κάνει μια Virabhadrasana 2 (https://iyengarhomepractice.files.wordpress.com/2015/08/screen-shot-2015-08-02-at-10-13-36-pm.png?w=624), μόνο απλή δεν τη λες.

Κατά δεύτερον, για μένα μια τέλεια όρθια άσανα είναι πολύ πιο συναρπαστική από μια φαντασμαγορική θέση που βασίζεται αρκετά στην ευλυγισία και τη δύναμη αυτού που την κάνει χωρίς να μπορούμε πάντα να «δούμε» τα λάθη που υπάρχουν.

Ο B.K.S. Iyengar λέει ότι όταν εξασκούμε την Tadasana και τις όρθιες άσανας σωστά «…νιώθουμε μια ελαφράδα στο σώμα και το μυαλό μας αποκτά ευκινησία, σβελτάδα». Επίσης, υποστηρίζει ότι η τακτική πρακτική τους, φέρνει ευλυγισία στην σπονδυλική στήλη, διώχνει τους πόνους της πλάτης, τονώνει και ενεργοποιεί τους μύες των ποδιών.

Όταν ένας μαθητής ξεκινά γιόγκα, θα ξεκινήσει με τις όρθιες θέσεις. Οι όρθιες θέσεις είναι από τη φύση τους δυνατές, και μπορούν να αποδειχτούν αρκετά δύσκολες στην αρχή. Όταν, όμως, διδάσκονται και εκτελούνται σωστά τότε τα πόδια εκπαιδεύονται να τεντώνουν και να κρατάνε ευθυγραμμισμένο το βάρος του σώματος. Μην ξεχνάμε ότι για πολλούς ανθρώπους τα πόδια είναι εκ φύσεως βαριά και αδρανή (tamasic) ενώ πρέπει να γίνουν πιο δυναμικά και ενεργά (rajasic).

Κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας των όρθιων θέσεων, λέω συχνά στους μαθητές να ενεργοποιήσουν τους τετρακέφαλους, προκειμένου να τραβήξουν προς τα πάνω τις επιγονατίδες. Παρότι καταλαβαίνουν τι λέω, στην αρχή τους είναι δύσκολο να «σφίξουν τους μηρούς» και ακόμα περισσότερο να τους κρατήσουν ενεργούς κατά τη διάρκεια της άσανα. Η κατάσταση βελτιώνεται με την πρακτική και την προσπάθεια.

Αλλά και οι μαθητές που τρέχουν, κάνουν ποδήλατο ή κολυμπούν μπορούν να ωφεληθούν από τις ίδιες άσανας. Η ενεργοποίηση των ποδιών που χρειάζεται στις όρθιες στάσεις (τράβηγμα του τετρακεφάλου προς τη λεκάνη και προς το μηριαίο οστό) δεν απαιτείται σε αυτές τις αθλητικές δραστηριότητες. Αν όμως μάθουμε να ενεργοποιούμε τα πόδια μας με αυτόν τον τρόπο, θα βελτιωθεί η επίδοσή μας και στα άλλα σπορ.

Η σωστή πρακτική των όρθιων άσανας κάνουν την περιοχή της λεκάνης ευλύγιστη ενώ σταθεροποιούν τα ισχία και τους βουβώνες. Όταν τα ισχία μας είναι δύσκαμπτα (κάτι που ισχύει για πολλούς αρχάριους μαθητές) οι καθιστές θέσεις και οι μπροστά κάμψεις γίνονται μεγάλο βάσανο. Επίσης, δεν μπορούμε να κάνουμε ανεστραμμένες. Ο Iyengar έλεγε ότι «..θα πρέπει πρώτα να μάθουμε να στεκόμαστε στα πόδια μας πριν μάθουμε να στεκόμαστε στο κεφάλι μας..» Είναι η κίνηση των ποδιών που μας τραβάει προς τα πάνω στις ανεστραμμένες, προκειμένου να μην συμπιέζουμε τον αυχένα μας. Η εκμάθηση πρώτα των όρθιων άσανας θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε τραυματισμούς κατά τη διάρκεια της πρακτικής μας.

Αν ακόμα δεν έχετε πειστεί, παρατηρήστε την παραπάνω φωτογραφία που λέγαμε και μετά προσπαθήστε να την αντιγράψετε. Θα καταλάβετε πολύ καλά τι εννοώ!

(Για κάθε πληροφορία, ερώτηση ή διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με τη Μαρία Χρυσοχεράκη στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.)

huffingtonpost.gr

Εναλλακτικά

Ο Alan Watts συχνά θεωρείται ως ένας από τους πιο πολυγραφότατους φιλοσόφους του 20ου αιώνα και είναι ευρέως γνωστός για τις αντιλήψεις του σχετικά με τον Ζεν Βουδισμό και την Ινδική και Κινέζικη φιλοσοφία. Συνέγραψε περισσότερα από 20 βιβλία σχετικά με την φιλοσοφία και την ψυχολογία της θρησκείας και έφτιαξε ένα εκτεταμένο αρχείο διαλέξεων σε ηχητική μορφή, πλούσιο με την χαρακτηριστική διαύγειά του και χιούμορ του.

Ο Watts πέρασε την καριέρα του διδάσκοντας τους άλλους πώς να ξεμάθουν οτιδήποτε η κοινωνία μας διδάσκει και εστίασε περισσότερο στο να αναγνωρίσουμε ότι η μόνη στιγμή που υπάρχει συνεχώς είναι αυτή που ζούμε στο παρόν. Κάθε απορία σχετικά με τη ζωή, την αγάπη, την πραγματικότητα ή τον εαυτό μπορεί να διαφωτιστεί από τον Watts και τις ιδέες του που απαντούν υπαρξιακά ερωτήματα.

Ακόμα και μετά το θάνατό του το 1973, οι διδαχές του και οι στοχασμοί του παραμένουν εφαρμόσιμα στις ζωές μας σήμερα.

Εδώ είναι 30 από τις πιο διάσημες ρήσεις του:

Για την αντίληψη

«Όλος ο κόσμος είναι μια φαντασμαγορία, μία απίθανη ψευδαίσθηση»

«Προσέχουμε μόνο ό,τι θεωρούμε αξιοσημείωτο, συνεπώς η όρασή μας είναι πολύ επιλεκτική».

«Η μνήμη δημιουργεί το μέλλον όπως και το παρελθόν. Δε θα γνώριζες ότι θα σου συνέβαινε κάτι αύριο αν δεν σου συνέβαινε κάτι χτες».

«Ο κόσμος είναι ακριβώς η σχέση μεταξύ του κόσμου και των μαρτύρων του, και έτσι αν δεν υπάρχουν μάτια σε αυτόν τον κόσμο, ο ήλιος δεν φτιάχνει άλλο φως, ούτε και τα αστέρια».

«Αν δεν θυμάσαι τίποτα δεν ξέρεις ότι είσαι εκεί».

«Δεν υπάρχει τίποτα εκτός από το αιώνιο τώρα».

«Τα πράγματα και γεγονότα έχουν μόνο μία προφορική πραγματικότητα».

Για την τέχνη και την δημιουργικότητα

«Ένας καλλιτέχνης είναι ένα άτομο που κάνει σίγουρα πράγματα με δεξιοτεχνία, αλλά δεν ξέρει στα αλήθεια πώς το κάνει. Έμαθες την τέχνη με μεθόδους που δεν ξέρεις πώς τις έμαθες, που δεν μπορείς να περιγράψεις, επειδή το μυαλό σου είναι ικανό να απορροφά όλων των ειδών τις πληροφορίες που είναι ιδιαίτερα εύστοχες για να μεταφραστούν σε λέξεις».

«Οι δημιουργικοί άνθρωποι μπορούν να διεγείρουν την δημιουργικότητα στους άλλους με την όσμωση».


Για το σύμπαν

«Εσύ και εγώ είμαστε τόσο συνεχόμενοι με το σύμπαν όσο είναι το κύμα με τον ωκεανό».

«Οτιδήποτε σε αυτό το σύμπαν εξαρτάται από οτιδήποτε άλλο».

«Οτιδήποτε συμβαίνει, οτιδήποτε έχω κάνει ποτέ, οτιδήποτε οποιοσδήποτε άλλος έχει κάνει ποτέ είναι μέρος ενός αρμονικού σχεδιασμού στον οποίο δεν υπάρχει κανένα λάθος».

«Μέσω των ματιών μας, το σύμπαν αντιλαμβάνεται τον εαυτό του. Μέσω των αυτιών μας το σύμπαν ακούει τις αρμονίες του. Είμαστε οι μάρτυρες μέσω των οποίων το σύμπαν αποκτάει συνείδηση της δόξας του και του μεγαλείου του».

Για την ζωή και τον θάνατο

«Ο θάνατος θα πρεπε να ναι ένα από τα μεγαλύτερα γεγονότα της ζωής».

«Το νόημα του να είσαι ζωντανός είναι απλά το να είσαι ζωντανός».

Για την ισορροπία

«Ο καθένας πρέπει να είναι αλατισμένος με σίγουρη αναξιοπρέπεια».

«Το θετικό δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το αρνητικό».

«Να είσαι συνεπάγεται να μην είσαι».

«Το μέσα έχει έξω»

«Μπορείς να σχετίζεσαι με το εσωτερικό μονάχα σε σχέση με κάτι που έχει να κάνει με το εξωτερικό»

Για την επιλογή και την παραπλάνηση

«Η επιλογή δεν είναι μια μορφή ελευθερίας στην αίσθηση του κόσμου. Η επιλογή είναι η πράξη του δισταγμού που συμβαίνει πριν πάρουμε μια απόφαση»

«Έχουμε υπνωτιστεί κυριολεκτικά από τις κοινωνικές συμβάσεις με το να νιώθουμε και να αισθανόμαστε ότι υπάρχουμε μόνο έξω από το δέρμα μας».

«Κάθε ένδειξη ζωής είναι προσωρινή. Η αναζήτηση του να κάνουμε τα πράγματα μόνιμα, να ξεκαθαρίζουμε τα πάντα, να τα διορθώνουμε όλα είναι ένα αδύνατο και άλυτο πρόβλημα»

Για τα αισθήματα

«Δεν υπάρχουν λάθος αισθήματα»

«Αυτό είναι ένα από τα παράξενα προβλήματα του πολιτισμού μας, ότι τρομοκρατούμαστε από τα αισθήματά μας»

«Τα περισσότερα προβλήματα που λύνονται με βιασύνη, λύνονται με τον λάθος τρόπο, ειδικά τα αισθηματικά προβλήματα μεταξύ των ανθρώπων»

«Έχουμε αναστάτωση επειδή πολεμάμε την αλλαγή των πραγμάτων»


Για την αγάπη
«Το πρώτο πράγμα για να ανακαλύψεις είναι αυτό που πράγματι αγαπάς, και θα βρεις ότι υπάρχει κάτι»

«Η αγάπη δεν είναι κάτι που είναι ένα είδος σπάνιου προνομίου, ο καθένας την έχει»

«Ποτέ να μην προσποιείσαι σε μια αγάπη που στην πραγματικότητα δεν αισθάνεσαι. Γιατί η αγάπη δεν είναι δική μας για να την προστάζουμε»

via awakengr.com

Εναλλακτικά

"Σου μιλώ για να σε βοηθήσω να γίνεις σιωπηλός. Λέω κάτι έτσι ώστε να μπορέσεις να πας πέρα από τις λέξεις. Χρησιμοποιώ τις λέξεις για να σε βοηθήσω να μπεις μέσα στην απουσία λέξεων.

Είναι ακριβώς σαν να έχεις ένα αγκάθι στο πόδι σου: με ένα άλλο αγκάθι το βγάζεις έξω.

Ο νους σου είναι γεμάτος από λέξεις, πάρα πολλές και φλύαρες πολύ – μπλα, μπλα, μπλα – δουλεύει συνεχώς. Τότε όμως οι άνθρωποι εθίζονται στις λέξεις μου.

Δεν ήταν αυτός ο σκοπός μου.

Επέμενα συνεχώς, 'Μην ασχολείσαι με τα λόγια μου. Ασχολήσου με τη σιωπή μου, με τα κενά ανάμεσα στις λέξεις, με τα κενά ανάμεσα στις γραμμές'."

Osho, The Last Testament, Τόμος 1, Ομιλία #20

osho.com

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin