Για να αλλάξεις τον τρόπο που εργάζεσαι και ζεις, χρειάζεσαι εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αποφύγεις την επαγγελματική εξουθένωση.
Alex Soojung-Kim Pang, συγγραφέας

Παγκοσμιοποίηση, αυτοματισμός, τεχνολογία. Παράγοντες που αλλάζουν τον τρόπο που δουλεύεις. Ωστόσο υπάρχει ένας ακόμα παράγοντας που αλλάζει τον τρόπο που ζεις και εργάζεσαι και είναι ο εξής: τι κάνεις τις ώρες που δεν δουλεύεις. Η χαλάρωση είναι ότι σημαντικότερο μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου γιατί είναι αυτή που ενισχύει την ενέργεια και την δημιουργικότητά σου.

Κάποιες φορές ξεχνάς τα οφέλη της και τα συνειδητοποιείς όταν είναι πλέον αργά - όταν έχεις φτάσει ήδη στην επαγγελματική εξουθένωση. Μην περιμένεις να φτάσεις σε αυτό το σημείο. Πάρε άδεια, κάνε διακοπές, ξεκουράσου. 

1.Πάρε στα σοβαρά την χαλάρωση: Νομίζεις ότι μία ημέρα άδειας από την δουλειά δεν θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις. Κάνεις όμως λάθος. Όσο σημαντικό είναι να δουλεύεις σκληρά για να επιτύχεις, άλλο τόσο σημαντικό είναι να ξεκουράζεσαι και να γεμίζεις τις μπαταρίες σου. Γι΄αυτό πάρε την χαλάρωση στα σοβαρά και ξεκουράσου.

2.Συγκεντρώσου: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να δημιουργήσεις χρόνο για ξεκούραση; Ο σωστός προγραμματισμός. Οργάνωσε το πρόγραμμά σου έτσι ώστε να είσαι προσηλωμένος στην δουλειά σου. Έτσι θα είσαι πιο παραγωγικός τις ώρες που δουλεύεις, καθώς δεν θα επιτρέπεις σε τίποτα να σου αποσπά την προσοχή, ενώ παράλληλα θα έχεις ελεύθερο χρόνο για να ξεκουράζεσαι.

3.Να εναλλάσεις τη δουλειά με τη χαλάρωση: Κάνε συχνές εναλλαγές σκληρής δουλειάς και χαλάρωσης. Μετά από περιόδους στρες και άγχους, ο καλύτερος τρόπος είναι να χαλαρώσεις. Γι΄αυτό κάνε συχνές εναλλαγές δουλειάς και χαλάρωσης.

4.Ξεκίνα νωρίς: Έχεις παρατηρήσει πόσο παραγωγικός είσαι το πρωί όταν πηγαίνεις στο γραφείο; Όσο πιο νωρίς ξεκινάς την δουλειά σου, τόσο πιο νωρίς θα την τελειώνεις κιόλας και θα έχεις περισσότερο ελεύθερο χρόνο να ασχολείσαι με τον εαυτό σου.

5.Κάνε διάλειμμα από τη δουλειά...: Οι ψυχολόγοι υποστηρίζουν ότι αν απολαμβάνεις τον ελεύθερό σου χρόνο και δεν κοιτάς τα email σου το βράδυ που γυρίζεις στο σπίτι ή τα Σαββατοκύριακα, τότε και μόνο τότε αφήνεις πίσω σου την δουλειά και ξεκουράζεσαι πραγματικά. Και τότε είσαι πιο χαρούμενος, πιο παραγωγικός και με μεγαλύτερες αντοχές όταν ξαναγυρίζεις στο γραφείο.

6.... και από την τεχνολογία: Ίσως δεν το αντιλαμβάνεσαι, αλλά λόγω της τεχνολογίας, όπου και αν πας κουβαλάς μαζί σου τη δουλειά. Συνεπώς δεν πρόκειται ποτέ να χαλαρώσεις αν δεν αφήσεις στην άκρη τις ηλεκτρονικές σου συσκευές.

7.Να παίρνεις μία εβδομάδα άδεια κάθε τρίμηνο: Το καλύτερο που έχεις να κάνεις αναφορικά με τις διακοπές σου είναι να παίρνεις μία εβδομάδα άδεια κάθε τρεις μήνες. Αυτό θα σε βοηθήσει να διατηρείς την ενέργεια και τις αντοχές σου όταν επιστρέφεις στο γραφείο.

8.Ασχολήσου με πράγματα που σε ευχαριστούν: Αν θέλεις να είσαι παραγωγικός, θα πρέπει να βρεις δραστηριότητες που σε βοηθούν να αποφορτιστείς και σε γεμίζουν ενέργεια.

9.Κάνε πολλή γυμναστική: Όσο περισσότερο γυμνάζεσαι, τόσο καλύτερα αποδίδεις στη δουλειά σου. Μήπως λοιπόν να την εντάξεις στην καθημερινότητά σου;

10. Κοιμήσου αρκετά: Ο ύπνος όχι μόνο σε βοηθάει να ξεκουράζεις το σώμα σου, αλλά και το πνεύμα σου. Βελτιώνει τη μνήμη σου και σε βοηθάει να αποβάλεις κάθε ασήμαντη λεπτομέρεια, αλλά και να αποκτήσεις νέα γνώση.

Οι έντονοι ρυθμοί του σήμερα σε κάνουν να μην αφιερώνεις χρόνο στην ξεκούρασή σου. Για να αλλάξεις όμως τον τρόπο που εργάζεσαι και ζεις, χρειάζεσαι εργαλεία που θα σε βοηθήσουν να κάνεις ένα βήμα πίσω και να αποφύγεις την επαγγελματική εξουθένωση. Και η χαλάρωση είναι ένα από αυτά τα εργαλεία.

.thriveglobal.gr