Σε κάποιο σημείο της θεραπείας τους, οι περισσότεροι πάσχοντες από χρόνιο πόνο λένε ότι θα πρέπει να μάθουν να «ζουν με τον πόνο τους» και ο διαλογισμός τους δίνει τις ικανότητες να κάνουν ακριβώς αυτό. Μια τεχνική χαλάρωσης που περιλαμβάνει την εστίαση στην αναπνοή σας ή μια μάντρα για να ηρεμήσετε το σώμα και το μυαλό σας, ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει κάποιον που πάσχει από πόνο να τον ελέγξει και να τον μειώσει.

Ο διαλογισμός καλλιεργεί μια «συνείδηση ​​που αναπτύσσεται όταν δίνεις προσοχή, σκοπίμως, στην παρούσα στιγμή, χωρίς κρίση», λέει ο Jon Kabat-Zinn, PhD, πρώην εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Ευαισθητοποίησης στην Ιατρική, την Υγεία και την Κοινωνία στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης, στο Worcester, Mass.

Η ιδέα είναι εάν μπορείτε να ηρεμήσετε και να εστιάσετε το μυαλό σας και το σώμα σας, να είστε σε θέση να ελέγξετε τον πόνο σας και τον βαθμό στον οποίο τον αισθάνεστε.

 

Αντιμετωπίζοντας τον πόνο και την απελευθέρωσή του

Είναι σημαντικό να αντιμετωπίσετε τον πόνο σας και την ένταση των μυών, την εφίδρωση και την ευερεθιστότητα που συνοδεύει, εξηγεί ο Robert Bonakdar, MD, διευθυντής διαχείρισης του πόνου στο κέντρο Scripps Integrative Medicine στο Σαν Ντιέγκο. Η ιδέα είναι να χαλαρώσετε το σώμα σας και να συνειδητοποιήσετε τον πόνο σας χωρίς να το κρίνετε ή να τον στερεώσετε. "Οι ασθενείς με πόνο θέλουν να ξεφύγουν από αυτό, αλλά η προσοχή επιτρέπει στους ασθενείς να επιστρέψουν σε αυτή τη σκοτεινή τρύπα, να εξοικειωθούν με τον πόνο και να το αντιμετωπίσουν και να τον ελέγξουν", εξηγεί ο Δρ. Bonakdar.

Λαμβάνοντας το επίκεντρο μακριά από τον πόνο

"Δεν μπορείτε να αισθανθείτε πόνο αν δεν εστιάσετε σε αυτό", λέει ο Gabriel Tan, PhD, ένας ψυχολόγος πόνου στο ιατρείο Michael E. DeBakey Veterans Affairs, στο Χιούστον. "Ας πούμε ότι εστιάζετε στον πόνο σας και στη συνέχεια η επόμενη στιγμή ένα άτομο έρχεται στο δωμάτιο με ένα όπλο και απειλεί να σας σκοτώσει, δεν θα αισθανθείτε πόνο επειδή θα εστιάζεστε στον άνθρωπο με το όπλο. σας βοηθά να μετατοπίζετε την εστία σας κάπως με τον ίδιο τρόπο », εξηγεί ο Tan.

Η μείωση του στρες με βάση την ευαισθησία είναι ένας τρόπος διδασκαλίας του διαλογισμού για τον χρόνιο πόνο. "Το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να σας βγούμε στο πάτωμα, γιατί για τους ασθενείς με πόνο που κάθονται μπορεί να χειροτερέψουν τα πράγματα", εξηγεί ο Kabat-Zinn. "Για τα επόμενα 45 λεπτά, οι άνθρωποι κάνουν αυτό που ονομάζεται σωματική σάρωση εστιάζοντας στην αναπνοή τους και πώς αισθάνεται το σώμα τους στην παρούσα στιγμή από το κάτω μέρος του ποδιού μέχρι το πόδι, μέσω του κορμού και μέχρι το κεφάλι", λέει ο Kabat -Zinn.

Μια μελέτη του 2007 στο Πανεπιστήμιο του Basel Hospital, στην Ελβετία, διαπίστωσε ότι η μείωση του στρες με βάση την ευαισθησία βοήθησε τους ασθενείς με ινομυαλγία με διάφορους τρόπους, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης του πόνου, του άγχους και της κατάθλιψης .

Μια τριετής παρακολούθηση διαπίστωσε ότι οι ασθενείς που συνέχισαν να χρησιμοποιούν κάποια μορφή διαλογισμού στο μυαλό τους συνέχισαν να βλέπουν τα οφέλη.

Ο ΗΓΕΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: SHARON KAY

http://www.health.com/