facebook_page_plugin

Θέατρο

Η Ελεάννα Σαντοριναίου μπήκε δυναμικά στο θέατρο ξεκινώντας με παραστάσεις για παιδιά ηλικίας από 2,5 ετών. Μάλιστα η παράσταση της «Μήλα ζάχαρη κανέλα» παίζεται στο θέατρο Φούρνος εδώ και μια δεκαετία σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία. Φέτος αποφάσισε να δοκιμάζει πιο οργανωμένα τις δυνάμεις της στο θέατρο ενηλίκων με ένα υπέροχο έργο, που σκιαγραφεί τους ενθουσιασμούς, τα πρώτα πάθη και τις βαθιές συγκινήσεις των νέων.

Στο έργο του Αλεξέι Αρμπούζοφ «Η Υπόσχεση – Καημένε μου Μάρικ» τρεις έφηβοι, η Λίκα, ο Λεονίντικ και ο Μάρικ γνωρίζονται κάτω από τις αντίξοες συνθήκες του πολέμου. Μαζί προσπαθούν να επιβιώσουν, να ερωτευτούν και να ονειρευτούν ένα καλύτερο μέλλον. Όταν τελειώσει ο πόλεμος και τα παιδιά ενηλικιώνονται, καλούνται να διαχειριστούν τα όνειρα που έκαναν, τις υποσχέσεις που έδωσαν ο ένας στον άλλον, καθώς και τις σχέσεις που δημιούργησαν.


Η φιλία και η καθάρια αγάπη βρίσκονται στον βαθύτερο πυρήνα όλης της δραματουργίας του Αρμπούζοφ και η Ελεάννα Σαντοριναίου διασκευάζοντας και σκηνοθετώντας το έργο σκύβει πάνω σ’ αυτήν με συναίσθημα και σκεπτικισμό.

Όπως είπε η ίδια στο «α»: «Η «Υπόσχεση – Καημένε μου Μάρικ» είναι ένα έργο πολυεπίπεδο και βαθιά αισιόδοξο. Το ενδιαφέρον είναι ότι μέσα από το πέρασμα του χρόνου και μέσα από αντίξοες συνθήκες όλα αλλάζουν. Οι χαρακτήρες, η πολιτική κατάσταση, οι εποχές… Τίποτα δε μένει σταθερό και οι ήρωές μας πρέπει να επαναπροσδιορίζουν τους εαυτούς τους και την ίδια τους τη ζωή συνεχώς. Όμως αυτό που μένει σταθερό – και εκεί έγκειται και το ενδιαφέρον – είναι η ελπίδα και η σκέψη ότι πάντα πρέπει να συνεχίζουν και να κοιτούν μπροστά.
Το έργο δείχνει ότι η ευτυχία και η αισιοδοξία κρύβονται ακόμα και στις πιο δύσκολες συνθήκες και σκοπός μας είναι να μπορούμε αυτό να το αναγνωρίζουμε και μέσα από αυτό να μην χάνουμε την ελπίδα μας. Με τη σημερινή κατάσταση στην Ελλάδα, με εκατοντάδες νέους να φεύγουν από τη χώρα για να βρουν την τύχη τους κάτω από καλύτερες συνθήκες και με αυτούς που μένουν να αγωνίζονται να φτιάξουν μία ζωή, που κάπως να μοιάζει με αυτήν που είχαν σαν παιδιά και αυτήν που τους υποσχέθηκαν, ένα τέτοιο κείμενο πιστεύω ότι είναι ένα σημαντικό ερέθισμα και μία δόση αισιοδοξίας για ένα κοινό που τόσο χρειάζεται κάτι αισιόδοξο. Ο σκοπός μας είναι βλέποντας την παράσταση να μπορεί κάποιος να στοχαστεί και να ονειρευτεί».

Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στο θέατρο Φούρνος τη Δευτέρα 28/1.

Παίζουν οι ηθοποιοί Παναγιώτης Γαβρελάς, Κόνυ Ζήκου και Ερρίκος Μηλιάρης. Η μουσική είναι του Φάνη Ζαχόπουλου και τα σκηνικά- κοστούμια της Γιωργίνας Γερμανού.

Δείτε το τρέιλερ της παράστασης

Κατερίνα Βρανά: Πέθανα σχεδόν τρεις φορές αλλά τα κατάφερα -Με το αμαξίδιό της πλέον στη σκηνή

Στην καινούργια της παράσταση «Staying Alive» (Σχεδόν Πέθανα) που κάνει πρεμιέρα στις 4 Φεβρουαρίου στο Μικρό Παλλάς, η Κατερίνα Βρανά διακωμωδεί τη θυελλώδη περιπέτεια της υγείας της.

Ήταν Απρίλιος του 2017, όταν η ταλαντούχα stand-up κωμικός, το «Πιο Αστείο Κορίτσι Στον Κόσμο» όπως την έχουν χαρακτηρίσει ήταν περιοδεία στη Μαλαισία για παραστάσεις και αρρώστησε τόσο βαριά που έφτασε σε σημείο να κινδυνέψει η ζωή της.

Η Κατερίνα Βρανά σώθηκε, αλλά ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα με την κίνηση, την όραση και την ομιλία της. Αυτό, όμως, δεν τη σταματά απ’ το ν’ ανέβει στη σκηνή. Γιατί το χιούμορ της έμεινε αλώβητο.

Στο ολοκαίνουριο stand-up show της η Κατερίνα Βρανά, όπως μάς ενημερώνει, θα μιλήσει για όλα. Για Μαλαισιανούς, Άγγλους κι Έλληνες γιατρούς, τσαχπίνες νοσηλεύτριες και γοητευτικούς φυσικοθεραπευτές. Για το πώς η κορτιζόνη αντικαθιστά το μπότοξ, αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά ένα σωστό ζευγάρι σκουλαρίκια.

Η Κατερίνα Βρανά σώθηκε, αλλά ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα με την κίνηση, την όραση και την ομιλία τηςΗ Κατερίνα Βρανά σώθηκε, αλλά ακόμη αντιμετωπίζει προβλήματα με την κίνηση, την όραση και την ομιλία της

Η παράσταση αυτή αποδεικνύει τη μεγάλη της δύναμη και δίνει παράλληλα ένα σπουδαίο μάθημα ζωής σε όλους, με το αμαξίδιό της επί σκηνής.

Πέθανα σχεδόν τρεις φορές αλλά τα κατάφερα!

Η ίδια είχε ανεβάσει και ένα βίντεο στα σόσιαλ μίντια μιλώντας για την περιπέτεια της υγείας της.

«Είμαι εδώ για να σας ενημερώσω για την υγεία μου και στο μεταξύ έχω κι ένα κρύωμα που με ταλαιπωρεί. Ήμουν στη Μαλαισία για παράσταση και κατέληξα στο νοσοκομείο. Πέθανα σχεδόν τρεις φορές αλλά τα κατάφερα! Είμαι πλέον αθάνατη!», λέει με χιούμορ.

«Έμεινα πολλούς μήνες στο νοσοκομείο. Πιθανώς να χρειάζεται να παίρνω φάρμακα για όλη μου τη ζωή. Έχω κάνει κάθε πιθανή φυσιοθεραπεία και πλέον μπορώ λίγο να στέκομαι μόνη μου. Χρειάζομαι 24ωρη βοήθεια για να εξυπηρετηθώ. Ελπίζω σύντομα να καταφέρω να ανέβω στη σκηνή. Διατηρώ το χιούμορ μου, αν και είναι δύσκολο μερικές φορές.
Οι γιατροί και οι νοσοκόμες ήταν εξαιρετικοί μαζί μου. Όλο αυτό ήταν πολύ δύσκολο και συνεχίζω να είμαι τρομαγμένη για την πορεία της υγείας μου. Αν κάτι πάει στραβά, φοβάμαι ότι θα πεθάνω.
Όσο για τα μαλλιά μου -επειδή με ρωτάτε πολλοί- στο νοσοκομείο είχαν γίνει μία άμορφη μάζα και χρειάστηκε να τα κόψω -αυτός είναι ο λόγος που μοιάζω με κανίς!

Σας ευχαριστώ για τη στήριξη και ελπίζω να σας δω σύντομα».

Κατερίνα Βρανά- Staying Alive (Σχεδόν Πέθανα)
Πρεμιέρα: 4 Φεβρουαρίου (για οκτώ μόνο παραστάσεις)

Μικρό Παλλάς, Αμερικής 2 (City Link), Αθήνα
Κάθε Δευτέρα και Τρίτη έως και 26 Φεβρουαρίου
Ώρα έναρξης: 21:00
Διάρκεια: 80 λεπτά
Εισιτήρια: 12 ευρω γενική είσοδος, 10 ΑΜΕΑ

iefimerida.gr

MET HD LIVE
Giuseppe Verdi: Τραβιάτα

18 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019/19:55

ΟΠΕΡΑ

Με την υποστήριξη του Antenna Group
σε συνεργασία με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης,
σε απευθείας ή μαγνητοσκοπημένη μετάδοση
από τη Μετροπόλιταν Όπερα της Νέας Υόρκης
τα μεγαλύτερα έργα της παγκόσμιας όπερας

Παραγωγή του Antenna Group

Μαγνητοσκοπημένη μετάδοση από τη Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης

- Giuseppe Verdi: La Traviata
Λιμπρέτο: Francesco Maria Piave

Στα ιταλικά με ελληνικούς υπότιτλους

Σκηνοθεσία: Michael Mayer
Σκηνικά: Christine Jones
Κοστούμια: Susan Hilferty
Φωτισμoί: Kevin Adams
Χορογραφία: Lorin Latarro

Βιολέττα Βαλερύ: Diana Damrau
Αλφρέντο Ζερμόν: Juan Diego Flórez
Τζόρτζο Ζερμόν: Quinn Kelsey

Μουσική διεύθυνση: Yannick Nézet-Séguin

Ο Γαλλοκαναδός Γιαννίκ Νεζέ Σεγκέν διευθύνει Τραβιάτα, στη νέα, πολυδιάστατη παραγωγή του βραβευμένου με Tony Μάικλ Μάγερ.
Η σοπράνο Ντιάνα Ντάμραου γίνεται η τραγική Βιολέτα, και δίπλα της, ο τενόρος Χουάν Ντιέγο Φλόρες, φλογερός πλην άτυχος εραστής. Την αγάπη τους υπονομεύει ο βαρύτονος Κουίν Κέλσυ ως Ζερμόν.
Εντυπωσιακά σκηνικά μάς μεταφέρουν στον 18ο αιώνα και αλλάζουν ακολουθώντας τον αφηγηματικό χρόνο της ιστορίας.

Ημερομηνία/ Ώρα έναρξης:
18 Ιανουαρίου 2019/19:55

Προπώληση από:
21 Δεκεμβρίου 2018
Τιμές:
Φοιτητές, νέοι, παιδιά, άνεργοι, ΑμεΑ: € 15
Ζώνη Β: € 20
Ζώνη Α: € 25

Ισμήνη, του Γιάννη Ρίτσου στο Θέατρο Φούρνος
Στο Θέατρο Φούρνος ανεβαίνει ξανά η «Ισμήνη» του Γιάννη Ρίτσου, σε σκηνοθεσία Βασίλη Νικολαίδη.

Η Ισμήνη, ο ποιητικός μονόλογος του Γιάννη Ρίτσου είναι μέρος της συλλογής Τέταρτη Διάσταση»(1956-1972). Δικαίως τα κείμενα αυτά θεωρούνται από τα σημαντικότερα του Ποιητή. Η «Ισμήνη» είναι ένα συγκλονιστικό σχόλιο του συγγραφέα πάνω στην «Αντιγόνη», μέσα από τη ματιά της επιζώσης αδελφής της τραγικής ηρωίδας.

Ανατρεπτικό κι «αιρετικό» κείμενο, μας δείχνει την «άλλη όψη» των πραγμάτων, παρουσιάζοντας μιαν άλλη αλήθεια και μιαν άλλη διάσταση του γνωστού μύθου… Η φθορά, ο θάνατος, ο ανομολόγητος έρωτας, το καθήκον, η ματαιοδοξία της δόξας, οι χαμένες ζωές, η ματαιότητα της εξουσίας, είναι μερικά μ’ονο από τα θέματα που εκφράζονται ανάγλυφα και μέσα από εξαίσιες εικόνες, δίνοντας στο κείμενο μια ιδιαίτερη ζωντάνια και θεατρικότητα.

Τελικά μέσα από το έργο αυτό του Ρίτσου η Ισμήνη αναδεικνύεται σε τραγική ηρωίδα, μέσα από την αδυναμία της να ζήσει όπως θα επιθυμούσε, σε συμφωνία με την προσωπική της κοσμοθεωρία.

Συντελεστές
Στον ρόλο της Ισμήνης, η Μαριάνθη Σοντάκη.
Δίπλα της, στον ρόλο του νεαρού αξιωματικού, αποδέκτη του ποιητικού παραληρήματος της ηρωίδας, ο νέος ηθοποιός, Στράτος Χατζηηλίας.
Βιολοντσέλο παίζει «ζωντανά» στην παράσταση η Καίτη Πάντζαρη.
Σκηνοθεσία: Βασίλης Νικολαίδης
Σκηνικός χώρος, κοστούμια: Δημήτρης Ντάσιος
Μουσική σύνθεση: Πλάτων Ανδριτσάκης
Κινησιολογική επιμέλεια: Έφη Καρακώστα.
Φωτισμοί: Αποστόλης Τσατσάκος.
Βοηθός σκηνοθέτη: Σταυρούλα Πετρέλλη
Φωτογραφίες: Σωτηρία Ψαρρού,
Ειδικό μακιγιάζ: Κατερίνα Πεφτίτση.
Προβολή – Επικοινωνία: BrainCo (υπεύθυνη project Σταυρούλα Κεντιέ)
Διάρκεια: 1 ώρα και 15 λεπτά

Κάθε Σάββατο και Κυριακή, στις 9μμ

Από 12/01 Έως 10/03

Θέατρο Φούρνος, Μαυρομιχάλη 168, Νεάπολη Εξαρχείων

Eισιτήρια:
Κανονικό 12 ευρώ, Μειωμένο 10 ευρώ, Ατέλειες 5 ευρώ

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
Τηλ.: 210-6460748

5 ξεχωριστές θεατρικές εμπειρίες

Από Μαρία Κρύου

Σε μια εποχή που η αναζήτηση ιδιαίτερων εμπειριών είναι κορυφαία τάση το θέατρο δεν θα μπορούσε να μένει αμέτοχο. Στις παραστάσεις που ακολουθούν οι θεατές συχνά καλούνται να παίξουν τον δικό τους ρόλο ή γίνονται μάρτυρες σε προτάσεις που ξεφεύγουν από τα κλασικά θεατρικά όρια.
#1 Θέατρο και δείπνο σε βαγόνι του «Οριάν Εξπρές»

Η Τατιάνα Λύγαρη είχε την ιδέα να μας επιβιβάσει σε βαγόνια-αντίκες για ένα ταξίδι γεύσης και πολιτισμού, που πλέον έχει εξελιχτεί σε καλλιτεχνικό θεσμό της πόλης. Φέτος στο βαγόνι-θεατρική σκηνή του Τρένου στο Ρουφ μπορείτε να δείτε το δραματοποιημένο μυθιστόρημα του Γκράχαμ Γκριν «Stamboul train», που διαδραματίζεται παραμονές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου με χώρο δράσης ένα βαγόνι του «Οριάν Εξπρές». Μετά το τέλος της παράστασης μπορείτε να απολαύσετε ένα ρομαντικό δείπνο στο Wagon-Restaurant, σε μια δια­μορφωμένη προπολεμική ιταλική εστιάμαξα. Το μενού περιλαμβάνει ποικιλία ζεστών και κρύων πιάτων, όπως είναι η χορταστική ποικιλία του Συρμού, τα ζουμερά μπιφτεκάκια, οι κοτομπουκιές του Σταθμάρχη, η παραδοσιακή χειροποίητη πίτα της Χρυσούλας κ.ά.
#2 Διαδραστική παράσταση μυστηρίου

Ηθοποιοί και ντετέκτιβ ταυτόχρονα γίνονται οι θεατές στο «Νυφικό πεντοζάλι» της ομάδας Βρες τον Δολοφόνο που παίζεται στο «El Convento del Arte». Αφού καθίσετε στο τραπέζι, οι ηθοποιοί της παράστασης θα σας καλέσουν να αναλάβετε ρόλο ντετέκτιβ. Τι σημαίνει αυτό; Θα πρέπει να αξιολογήσετε τα στοιχεία που δίνονται, να ανακρίνετε τους ηθοποιούς, να αυτοσχεδιάσετε, να απαντήσετε αυθόρμητα σε όλα τα ερωτήματα και να λύσετε γρίφους που θα σας βοηθήσουν στην ανακάλυψη του δολοφόνου, όπως επιτάσσει η υπόθεση του έργου. Και όλα αυτά ενώ απολαμβάνετε με την παρέα σας το μενού που επιμελείται ο σεφ Μιχάλης Ντουνέτας. Πάνω από 15.000 θεατές έχουν προσπαθήσει μέχρι σήμερα να εξιχνιάσουν το μυστήριο, εξασκώντας το αστυνομικό τους δαιμόνιο και απολαμβάνοντας το δείπνο τους.
#3 Θέατρο με κάμερα σε γκρο πλαν

Δεν κατέθεσε απλώς μια ευφυή σκηνοθετική πρόταση ο Άρης Μπινιάρης πάνω στην κωμωδία του Δημήτρη Ψαθά «Ξύπνα Βασίλη»· μας παρέδωσε μία από τις πιο άρτιες θεατρικές προτάσεις της τελευταίας δεκαετίας. Η δράση της παράστασης στη Νέα Σκηνή «Νίκος Κούρκουλος» του Εθνικού Θεάτρου κινηματογραφείται στο μεγαλύτερο μέρος σε πραγματικό χρόνο, με τους ηθοποιούς να παίζουν πίσω από το σκηνικό-οθόνη. Η χρήση της κάμερας βοηθάει στη δημιουργία γκρο πλαν κι επιτρέπει τη σύλληψη της στιγμιαίας κίνησης του ηθοποιού και τη μεταφορά της στην πλατεία. Παρά τη ζωντανή κινηματογράφηση, δεν χάνεται καθόλου η θεατρικότητα, αντίθετα ενισχύεται τόσο από το κείμενο όσο και από τις εκπληκτικές live μουσικές του Φώτη Σιώτα.
#4 Τόλης Βοσκόπουλος live στη σκηνή

Κάτι από την αύρα των μεγάλων κέντρων διασκέδασης έχει η παράσταση «Μαριχουάνα stop!», τα τραγούδια της οποίας ερμηνεύει ζωντανά ο Τόλης Βοσκόπουλος. Σαράντα επτά χρόνια μετά την πρεμιέρα της πολυσυζητημένης ταινίας ο Γιώργος Βάλαρης διασκευάζει, σκηνοθετεί και αναβιώνει στη σκηνή του Gazi Theatre το φιλμ του Γιάννη Δαλιανίδη σε μια λαμπερή υπερπαραγωγή, σηματοδοτώντας έτσι την επιστροφή του Βοσκόπουλου στη θεατρική σκηνή· και συνάμα στο μιούζικαλ που σφράγισε με την ερμηνεία του σε αξέχαστα τραγούδια όπως τα «Γλυκά πονούσε το μαχαίρι», «Το φεγγάρι πάνωθέ μου», «Δεν με νοιάζει».
#5 Check in σε ένα διαφορετικό ξενοδοχείο

Ο Αλέξανδρος Ραπτοτάσιος μας προσκαλεί στο «Hotel Apocalypse», σε ένα πάρτι για το τέλος του κόσμου, για να εξερευνήσουμε τα δωμάτια και να δοκιμάσουμε εμπειρίες με όλες μας τις αισθήσεις. Όσοι αποφασίσετε να παρακολουθήσετε τη βιωματική σκηνική σύνθεση που παρουσιάζεται στο Μπάγκειον, μπαίνοντας στον ρόλο του επισκέπτη, θα πρέπει να είστε εκεί 30 λεπτά πριν από την ώρα έναρξης. Η είσοδος γίνεται ατομικά, οι κρατήσεις αφορούν μόνο μονά δωμάτια και οι Φιλοξενούμενοι οφείλουν να ακολουθούν κάθε οδηγία των Οικοδεσποτών χωρίς εξαιρέσεις και δισταγμούς (για θεατές 15 ετών και άνω).


Η κορυφαία Anna Netrebko εμφανίζεται για πρώτη φορά στη Met στον ρόλο της Αντριάνα Λεκουβρέρ, της μεγάλης ηθοποιού του 18ου αιώνα. Ο Piotr Beczała στον ρόλο του αγαπημένου της, του ήρωα πολέμου Μαουρίτσιο.

Ο Gianandrea Noseda διευθύνει την τραγωδία του Cilea σε σκηνοθεσία του Sir David McVicar, ο οποίος τοποθετεί ιδιοφυώς μέρος της δράσης να εκτυλίσσεται σε μια αναπαράσταση ενός θεάτρου Μπαρόκ.

Η διανομή ρόλων περιλαμβάνει την Anita Rachvelishvili ως πριγκίπισσα της Μπουγιόν, αντίζηλο της Αντριάνα για την καρδιά του Μαουρίτσιο, τον Ambrogio Maestri ως Μισονέ, πιστό φίλο της Αντριάνα, και τον Carlo Bosi στον ρόλο του διπρόσωπου Αββά.
Η Αντριάνα Λεκουβρέρ είναι συμπαραγωγή του Royal Opera House, Covent Garden του Λονδίνου, του Gran Teatre del Liceu της Βαρκελώνης, της Wiener Staatsoper, της San Francisco Opera και της L’Opéra National de Paris.

Διάρκεια: 3 ώρες & 33 λεπτά

Συντελεστές
Διευθυντής ορχήστρας: Gianandrea Noseda
Σκηνοθεσία: Sir David McVicar
Σκηνικά: Charles Edwards
Κοστούμια: Brigitte Reiffenstuel
Φωτισμοί: Adam Silverman
Διανομή: Αντριάνα Λεκουβρέρ (Anna Netrebko), πριγκήπισσα της Μπουγιόν (Anita Rachvelishvili), Maurizio (Piotr Beczała), Αββάς (Carlo Bosi), Μισονέ (Ambrogio Maestri), πρίγκηπας της Μπουγιόν (Maurizio Muraro)

Αίθουσες
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - αίθουσα Α. Τριάντη
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης
Πάτρα: Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο Πανεπιστήμιου Πατρών
Βόλος: Κινηματοθέατρο Αχίλλειον
Αγρίνιο: Δημοτικό Θέατρο Αγρινίου
Χανιά: Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου (ΚΑΜ)
Άγιος Νικόλαος: Κινηματογράφος “REX”
Ζάκυνθος: Cine Φώσκολο
Σύρος: Θέατρο Απόλλων
Τρίκαλα: Δημοτικός Κινηματογράφος Τρικάλων «CINE ΜΥΛΟΣ»
Λεμεσός - Κύπρος: Θέατρο Ριάλτο
Λάρνακα - Κύπρος: Κ – CINEPLEX Cinemas
Λευκωσία – Κύπρος: Κ-CINEPLEX Cinemas
Πάφος – Κύπρος: Κ-CINEPLEX Cinemas

12 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019 ΣΤΙΣ 19:55

Κριτική: Είδαμε το «Masterclass» του Τέρενς ΜακΝάλι
Από την Ελένη Πετάση.
Αν και έχουν εκφραστεί πολλές αντιρρήσεις για το έργο του ΜακΝάλι που παρουσιάζει την Μαρία Κάλας στην πιο ευάλωτη περίοδο της ζωής της, ως μία μονομανή, εγωκεντρική και άκρως αντιπαθητική ντίβα, το κείμενό του εμπεριέχει τη σκοτεινιασμένη ψυχή της.

Είναι, εξάλλου, η εποχή που το ιερό τέρας της όπερας έχει χάσει τη φωνή του, έχει εγκαταλειφθεί από τον Ωνάση και, προσπαθώντας να συμφιλιωθεί με την ήττα του, διδάσκει στη περίφημη σχολή Τζούλιαρντ της Νέας Υόρκης (1971).

Η απρόσιτη τελειότητα της, η εμμονή στην κατανόηση του λιμπρέτου, έτσι ώστε να αποδοθεί η δραματική πλευρά του χαρακτήρα (η ίδια ήταν, ως γνωστόν, και σπουδαία ηθοποιός), οι συχνά έντονες απαιτήσεις της σίγουρα δημιουργούν ένα πεδίο παρανόησης.

Ο Τέρενς ΜακΝάλι υπερβάλλει, φλερτάρει με τον μελοδραματισμό, απευθύνεται στο ευρύτερο κοινό. Και πάνω απ' όλα στοιχειοθετεί μια δική του μυθοπλασία με μη εξακριβωμένα στοιχεία που, ωστόσο, «δικαιολογεί» την ωμότητά της καθώς κάθε τόσο η ηρωίδα ανατρέχει σε - αληθινές - τραυματικές εμπειρίες του παρελθόντος.

«Όταν τραγουδάω δεν είμαι χοντρή, δεν είμαι άσχημη, δεν είμαι η γυναίκα ενός γέρου», λέει για την αρχή της καριέρας της όταν ήταν σύζυγος του Μενεγκίνι ή «Όλα αυτά τα χρόνια που τραγουδούσα, κάνοντας τέλεια τη φωνή μου για να μπορεί να εκφράσει ό,τι αισθανόμουν, ήταν για σένα....έναν άνθρωπο που δεν του αρέσει καν η όπερα», καυτηριάζει με τον τρόπο της τον Άρη Ωνάση.

Αυτόν τον άνθρωπο που ερωτεύτηκε παράφορα και που την ώθησε να κάνει έκτρωση ενώ στη συνέχεια, πριν την εγκαταλείψει για την Τζάκι Κένεντι, την απομάκρυνε από το τραγούδι.

Η Μαρία Ναυπλιώτου, ντυμένη κομψά και πάνω σε ψηλοτάκουνες γόβες (ενδυματολογική επιμέλεια Βασίλη Ζούλια), όχι μόνο μοιάζει στην Μαρία Κάλας αλλά όταν αφηγείται τις υπαρξιακές αγωνίες της μεταμορφώνεται σε μια τσακισμένη γυναίκα που βαθαίνοντας τη φωνή της, φτάνει στις ρίζες της ύπαρξης της. Ωστόσο, όταν εκπαιδεύει τους νέους σπουδαστές, υψώνει συχνά τους τόνους πέραν του δέοντος.

Γενικά, όμως, η ερμηνεία της ακτινοβολεί δύναμη, υπόγειο χιούμορ, ακόμα και «συγκίνηση» τις εξομολογητικές της στιγμές, καθώς παράλληλα ακούγονται οι εξαίρετες άριες των Μπελίνι, Βέρντι, Πουτσίνι που τραγουδούν θαυμάσια οι τρεις ηθοποιοί/μαθητές της.

Με αυτήν την παρέκκλιση προς τις οδηγίες του συγγραφέα ( εκείνος ήθελε να ακούγεται η φωνή της Κάλας) ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος, στην εύστοχη μετάφραση του Στρατή Πασχάλη δημιουργεί μια καλής ποιότητας ψυχαγωγική παράσταση. Άστοχη είναι μόνο η σκηνή της δεύτερης σοπράνο/σπουδάστριας που παρουσιάζεται ως σπαστική προσωπικότητα επιδιώκοντας να εκμαιεύσει το γέλιο του κοινού. Γεγονός που ευτυχώς εξομαλύνεται όταν επανέρχεται στη σκηνή για να ερμηνεύσει την άρια «Σκοτεινή αρμονία» από την «Τόσκα» εκμαιεύοντας στην ηρωίδα μνήμες από τον θρίαμβο της στη Σκάλα του Μιλάνου ή τη σχέση της με τον Βισκόντι που την είχε αποκαλέσει σπουδαία ηθοποιό. Δίπλα της, ο πάντα συνεπής Πέτρος Μπούρας στον ρόλο του πιανίστα Μάνι που επιμελήθηκε και τη μουσική της παράστασης)

Μόνο στο τέλος η αίθουσα πλημμυρίζει από την ηχογραφημένη μοναδική φωνή της αξεπέραστης ντίβας διαπερνώντας την ψυχή μας.

Ελένη Πετάση - Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Σελίδα 11 από 60

forwoman

Μείνετε ενημερωμένοι. Εγγραφείτε στο Newsletter μας.

Ζώδια - Σχέσεις

Υγεία

Παιδί

Τέχνες

Επικαιρότητα

Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.