Στον καλύτερο πρεσβευτή των ηλεκτρονικών πωλήσεων αναδεικνύεται η υγειονομική κρίση όπως δείχνουν μέχρι σήμερα η κίνηση στην αγορά αλλά και τα στοιχεία των επιχειρήσεων
Δήμητρα Σκούφου

Στον καλύτερο πρεσβευτή των ηλεκτρονικών πωλήσεων αναδεικνύεται η υγειονομική κρίση καθώς όπως δείχνει μέχρι σήμερα η κίνηση στην αγορά αλλά και τα στοιχεία των επιχειρήσεων οι Ηλεκτρονικές» βιτρίνες συνεχίζουν να διατηρούν και να αυξάνουν τους πελάτες τους σε αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα τα οποία δέχονται λιγότερες επισκέψεις ενδεχομένως από το φόβο των καταναλωτών , παρά την άρση των περιορισμών και των αυξημένων μέτρων προστασίας που έχουν ληφθεί από τις επιχειρήσεις.

Είναι ενδεικτικό όπως προκύπτει από στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου , (GRECA) σε εντυπωσιακούς ρυθμούς κινήθηκε και το Μάιο η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού με την τάση των καταναλωτών για χρήση του κινητού τηλεφώνου , του τάμπλετ και των υπολογιστών να παραμένει ιδιαιτέρως ισχυρή όσων αφορά τις για αγορές.

Δεδομένων μάλιστα των νέων καταναλωτικών τάσεων που διαμορφώνονται οι επιχειρήσεις αξιοποιούν ηλεκτρονικές πλατφόρμες ακόμα και εάν πρέπει να επωμιστούν οι ίδιες το κόστος των προμηθειών που τους ζητούνται, εκτιμώντας ότι πρέπει να κρατήσουν την ομάδα αυτή των καταναλωτών η οποία αναδύθηκε εν μέσω πανδημίας και θεωρείται δυναμική.

Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Ελληνικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA) ενώ ο συνήθης ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ήταν στο 25% στη στο σύνολο του Μαΐου (εβδομάδα 18 έως 22/5) ο ρυθμός ανάπτυξης έφτασε το 107% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 ενώ τετραπλασιάστηκε από την αρχή του 2020.

Ιδιαίτερη σημασία έχει επίσης το γεγονός ότι και μετά την λήξη της καραντίνας οι καταναλωτές δεν επέστρεψαν αυτόματα στα φυσικά δίκτυα των καταστημάτων, αλλά συνεχίζουν να αγοράζουν online, δείχνοντας αυξημένη εμπιστοσύνη πλέον και στα ηλεκτρονικά καταστήματα, περισσότερο από το παρελθόν, και αυτό παρά την επιβράδυνση του αναπτυξιακού ρυθμού, που σημειώθηκε την τελευταία εβδομάδα του Μαΐου γεγονός που αποδίδεται στην λειτουργία και των εμπορικών κέντρων αλλά και στον σχετικά καλό καιρό που επικράτησε στη χώρα μας και την ανάγκη επιστροφής των καταναλωτών στην κανονικότητα.

Σύμφωνα με την έρευνα που διενεργήθηκε σε μηνιαία βάση στην περίοδο της πανδημίας από τον GR.EC.A τον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου με την συνεργασία των μηχανών σύγκρισης τιμών BestPrice & Skroutz και την ομάδα eMarket Intelligence της Convert Group ,οι καταναλωτές φαίνεται να προσπαθούν να μειώσουν τις επισκέψεις τους στα καταστήματα και την έκθεση τους στον κορωνοϊό και έχουν ομαδοποιήσει τις αγορές τους.

Τα στοιχεία αντλήθηκαν από 4.451 eshops με τα οποία συνεργάζεται το Skroutz και από 2.116 eshops με τα οποία συνεργάζεται το BestPrice. Από την έρευνα έχουν εξαιρεθεί όλες οι κατηγορίες υπηρεσιών (όπως αεροπορικά εισιτήρια, μουσική, ταινίες, συνδρομές σε παιχνίδια) αλλά και η κατηγορία αγορών από online super markets και ειδών κινητής τηλεφωνίας.

Παράλληλα όπως προκύπτει από την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών σε δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο τον Μάρτιος-Μάιος 2020 με θέμα τις αγοραστικές-καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα, η πανδημία επηρέασε την συχνότητα των επισκέψεων των καταναλωτών στα καταστήματα με τις επισκέψεις συνολικά στα καταστήματα τροφίμων να έχουν μειωθεί λόγω του κορωνοϊού κατά 55%.

https://www.in.gr/