Μαΐου 31, 2020

Ειδήσεις

Aπό τόπος διακοπών η Ελλάδα έγινε και προορισμός με εντυπωσιακό φωτογραφικό φόντο, αφού πρόσφατη έρευνα κατέταξε την Αθήνα στο top ten των πόλεων με τα περισσότερα αυτοπορτρέτα παγκοσμίως

Διαβατήριο, γυαλιά ηλίου, κινητό. Μέχρι πρόσφατα τα τρία αυτά αντικείμενα αποτελούσαν τον απαραίτητο εξοπλισμό κάθε τουρίστα που επέλεγε να περάσει τις διακοπές του στην Ελλάδα.

Στις ημέρες μας, ωστόσο, η ιδιαίτερη αυτή χρηστική τριάδα έχει γίνει η «αγία τριάδα» που εξασφαλίζει τη διεθνή επιτυχία της χώρας μας στα selfies. Σύμφωνα με έρευνα της σελίδας suggestme.com που ειδικεύεται στην ανάλυση δεδομένων από το Διαδίκτυο, η Αθήνα βρίσκεται στη 10η θέση της λίστας των πόλεων με τα περισσότερα αυτοπορτρέτα παγκοσμίως. Προφανώς, αποτέλεσμα της κατακόρυφης αύξησης, τον τελευταίο χρόνο, των τουριστών που καταφθάνουν στην πρωτεύουσα, σε συνδυασμό με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας.

Οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας μελετώντας 6,3 εκατομμύρια αναρτήσεις σε σελίδες ηλεκτρονικής δικτύωσης όπως το facebook, το twitter ή το Instagram, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το 4,25% των χρηστών στόχευσε, όπλισε την ειδική εφαρμογή και εν τέλει τράβηξε με το κινητό του φωτογραφία σε κάποια περιοχή της Αθήνας. Αν και οι επισκέπτες της πρωτεύουσας φαίνεται πως κατέχουν για τα καλά το άθλημα του selfie, υπολείπονται ωστόσο κατά δέκα μονάδες των αντίστοιχων του Λονδίνου, πόλης που στέφθηκε πρωταθλήτρια στην πρωτότυπη αυτή αναμέτρηση.

Τα περισσότερα selfies «made in Greece» έχουν αρχαϊκό φόντο. Κοινώς, τραβήχθηκαν στα πιο δημοφιλή αθηναϊκά σημεία: την Ακρόπολη (17,54%), την Πλατεία Συντάγματος (4,91%) και το Μουσείο Ακρόπολης (4,21%).

Μπροστά από την Ακρόπολη πόζαραν για το δικό τους πορτρέτο ο Ντάνιελ και η Ζόι Βενάνζι από τη Νότια Καρολίνα των Ηνωμένων Πολιτειών. Οι δυο τους είχαν βρεθεί πριν από 30 χρόνια για πρώτη φορά στην Ελλάδα και, νιόπαντροι τότε, είχαν βγάλει φωτογραφία αγκαλιασμένοι με φόντο τον Παρθενώνα. Τώρα, συνταξιούχοι πια, επέστρεψαν στη χώρα μας για να ποζάρουν στο ίδιο σημείο και να δημιουργήσουν ένα ιδιαίτερο κολάζ με τις δύο εικόνες.

Το στοιχείο που συνέδεσε τα δύο κλικ είναι η μπαντάνα που φόραγε στο κεφάλι της η Ζόι το καλοκαίρι του 1984 και η οποία επιστρατεύτηκε ξανά. «Ναι, βγάζουμε selfies. Το κάνουμε για να αποτυπώσουμε τη στιγμή και όχι για να πάρουμε κάποια χαζή πόζα, με τα παντελόνια μας κάτω για παράδειγμα» αναφέρει ο Ντάνιελ. Αλλωστε, οι δυο τους υπολείπονται μιας βασικής προϋπόθεσης για ένα επιτυχημένο selfie: δεν έχουν λογαριασμό στο facebook ή το twitter όπου μπορούν να τ' ανεβάσουν και να δουν τα σχόλια να πέφτουν βροχή.

Παρατήρησαν, ωστόσο, την επίδραση που έχει η συνήθεια αυτή στη συμπεριφορά των νεότερων, όταν βρέθηκαν στη Σαντορίνη. «Εχουμε φωτογραφίες από την Οία με το πιο όμορφο ηλιοβασίλεμα και τους περισσότερους επισκέπτες, αντί να βλέπουν το μαγευτικό τοπίο, να χαμογελούν στο κινητό γιατί μάλλον έγραφαν κάτι στο twitter. Είναι τρελό» δηλώνουν.

Την ίδια τάση, ν' αυξάνονται και να πληθύνονται δηλαδή τα selfies στον κόσμο του Διαδικτύου, παρατηρεί και η Πωλίνα Κιοψένογλου που φροντίζει να τροφοδοτεί το προφίλ της στο facebook με εικόνες που τραβάει μόνη της. «Γενικά βλέπω πολλούς να βγάζουν selfies. Ακόμα και γνωστούς που έχω από Ιταλία, τους βλέπω να ανεβάζουν συνέχεια» υπογραμμίζει. Παρότι η ίδια δεν αντιστέκεται στον πειρασμό των αυτοπορτρέτων, προσπαθεί τουλάχιστον να δημοσιεύει εικόνες που έχουν κάτι να πουν αφού ξέρει καλά πως τα περισσότερα από αυτά δεν θα περάσουν απαρατήρητα από τους ηλεκτρονικούς της φίλους. «Οταν είμαι κάπου μόνη μου, τότε βγάζω αναγκαστικά για να δείξω το τοπίο. Αλλά πρέπει να έχει κάτι ωραίο πίσω, θάλασσα, Ακρόπολη και άλλα τέτοια. Δεν βγάζω χιουμοριστικά selfies, μόνο σοβαρά» αναφέρει.

Τα αρχαία μνημεία ήταν το αγαπημένο φόντο στα αυτοπορτρέτα που τράβηξαν η 24χρονη Ζίρα και η 23χρονη Ακίλα από την Ταϊλάνδη, την εβδομάδα που βρέθηκαν για διακοπές στην Αθήνα. «Μας αρέσει να βγάζουμε selfies και να τα ανεβάζουμε κυρίως στο Ιnstagram. Οι πόζες μας είναι σοβαρές αλλά συχνά κάνουμε το σήμα της ειρήνης ή βγάζουμε τη γλώσσα στον φακό για πλάκα» λένε τα δυο κορίτσια που ήρθαν «ετοιμοπόλεμα» στη χώρα μας, αφού διαθέτουν ειδικό τρίποδο όπου εφαρμόζουν στο κινητό ώστε να πετυχαίνουν ακόμα καλύτερες λήψεις. Αλλωστε, όπως παραδέχονται, «στην Ασία βλέπουμε πολλούς φίλους μας να βγάζουν selfies, χρησιμοποιώντας το τρίποδο. Εχει γίνει πια μόδα».

Ιπτάμενη κι ωραία είναι η Μόνικα Σεντζιέρσκα από την Πολωνία γιατί η αγαπημένη της πόζα στον φακό είναι να χοροπηδάει στον αέρα. «Με το κινητό είναι δύσκολο να πατήσεις το κουμπί την κατάλληλη στιγμή αλλά έχουν πλάκα αυτές οι πόζες» αναφέρει ενώ παραδέχεται ότι ανεβάζει τις πιο πετυχημένες φωτογραφίες της στο facebook. Ωστόσο, ο σύζυγός της Πιοτρ επιμένει ότι γενικά ως ζευγάρι είναι παραδοσιακοί και βγάζουν αυτοπορτρέτα από… ανάγκη. «Μιας και έχουμε μία μόνο φωτογραφική μηχανή μαζί μας, όταν ο ένας τραβάει με αυτήν, ο άλλος πρέπει να χρησιμοποιεί το κινητό του, ειδικά όταν δεν είναι κάποιος κοντά μας για να μας φωτογραφίσει».

Στην Αθήνα, το ζευγάρι έβγαλε 3-4 selfies χάρη στην ειδική εφαρμογή που έχουν στα τηλέφωνά τους, προτιμώντας κι αυτοί τη θέα της Ακρόπολης ως φόντο. «Είναι λογικό οι άνθρωποι εδώ να βγάζουν συνέχεια selfies. Υπάρχουν τόσοι ενδιαφέροντες χώροι για φωτογραφίες. Αυτοί πάντως που είδαμε να τραβούν τις περισσότερες, ήταν οι γιαπωνέζοι τουρίστες» σχολίασαν.

Selfie το selfie λοιπόν, έφτασε η Αθήνα στη 10η θέση των πόλεων με τις περισσότερες αυτοφωτογραφίες παγκοσμίως. Οταν, ωστόσο, στην εξίσωση των πόλεων με τα περισσότερα κλικ, που προσπάθησε να λύσει το περιοδικό «Τάιμ» με τη δική του λίστα, μπήκαν και πληθυσμιακά κριτήρια, τότε η κατάταξη σαφώς διαφοροποιήθηκε. Ετσι, η ελληνική πρωτεύουσα κατετάγη 54η ανάμεσα σε σύνολο 459 περιοχών.

Οι υπεύθυνοι του περιοδικού ανέλυσαν ένα δείγμα με 400.000 φωτογραφίες που ανέβηκαν στο Instagram με την ετικέτα #selfie και κατέληξαν στο συμπέρασμα πως αναλογικά με τον πληθυσμό της τα σκήπτρα των selfies κρατάει η Μανίλα των Φιλιππίνων με 258 χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης ανά 100.000 κατοίκους να δημοσιεύουν στα προφίλ τους εικόνες που τράβηξαν μόνοι τους με το κινητό.

Το αντίστοιχο ποσοστό στην Αθήνα είναι 46 «παπαράτσι» του εαυτού τους ανά 100.000 κατοίκους, μιας και στο δείγμα που εξετάστηκε, βρέθηκαν 424 selfies διά χειρός 337 χρηστών του Instagram. Από την 73η θέση της ίδιας κατάταξης, η Θεσσαλονίκη κλείνει το μάτι στον κόσμο του Διαδικτύου. Ανάμεσα στους 100.000 χρήστες του Instagram με έδρα τη συμπρωτεύουσα, selfies κάνουν μόνο οι 36, αφού στη σελίδα δημοσιεύτηκαν 181 διαφορετικές εικόνες από 129 λογαριασμούς συνολικά.


Η γνώμη του ειδικού
Κριτικά απέναντι στο φαινόμενο των selfies στέκεται ο φωτογράφος Καμίλο Νόλλας. Αν και ο ίδιος πριν από περίπου τρία χρόνια εξέδωσε το βιβλίο «Mobile in N.Y.» με εικόνες της Νέας Υόρκης τραβηγμένες αποκλειστικά με την κάμερα του κινητού του τηλεφώνου, δεν μπορεί να εντοπίσει την ουσία της νέας αυτής διαδικτυακής μόδας. «Τα selfies είναι είδος φωτογραφικού αυτοπορτρέτου που εμπεριέχει τρομερό ναρκισσισμό, κατά την άποψή μου.

Πλέον με την εξέλιξη που έχει πάρει η φωτογραφία λόγω των ψηφιακών μηχανών, έχουμε καταλήξει, για να μπορούμε να αποδεικνύουμε ότι ήμασταν κάπου, να το φωτογραφίζουμε. Η ζωή μας έχει γίνει ψηφιακή και το αποτύπωμά μας ψηφιακό και αν δεν κοινοποιήσουμε ένα selfie, απλώς δεν υπάρχουμε». Μιας και ο ίδιος ανήκει στην προηγούμενη γενιά φωτογράφων - είναι 46 ετών -, συνιστά προσοχή σε όσους σηκώνουν την κάμερα αβίαστα για να τραβήξουν αυτοπορτρέτο. «Για να είναι η φωτογραφία προϊόν σκέψης, πρέπει να χρησιμοποιούμε με προσοχή την ψηφιακή τεχνολογία. Και εξηγώ το γιατί: η ευκολία που μας παρέχει μάς κάνει να θέλουμε τόσο πολύ να φωτογραφίσουμε, που τελικά ξεχνάμε πού ήμασταν.

Επειδή λέμε ότι έχουμε τη φωτογραφία για να θυμόμαστε, η μνήμη μας αδυνατίζει. Το αποτέλεσμα είναι να πλημμυρίζει ο υπολογιστής μας από εικόνες που δεν τις ξαναβλέπουμε ποτέ και δεν θυμόμαστε πού τις τραβήξαμε. Είναι προτιμότερο να προσπαθούμε να τις αποθηκεύσουμε στη μνήμη του εγκεφάλου μας. Διαφορετικά, δεν μας μένει τίποτε από το "άρωμά" τους».

Παρόλο που ο ίδιος δεν τραβάει selfies, αναγνωρίζει ότι υπάρχουν και κάποια που ξεχωρίζουν. «Πρέπει να παραδεχθώ ότι υπάρχουν και κάποια πολύ εμπνευσμένα selfies, ειδικά στην άτυπη Ολυμπιάδα που διοργανώθηκε πρόσφατα. Κατά κανόνα, όσο πιο εξτρίμ είναι οι εικόνες τόσο περισσότερο αποτυπώνονται στη μνήμη αυτού που τις βλέπει και αποκτάει ο χρήστης περισσότερους followers στο twitter ή το Instagram

tanea.gr

Ειδήσεις

Στους 940 ανέρχονται οι Έλληνες, που «συνελήφθησαν» από τη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος να ικανοποιούν τις αρρωστημένες ορέξεις τους, παρακολουθώντας «online» βιασμούς βρεφών και παιδιών μέχρι οκτώ χρονών.

Οι 24 επιστήμονες - χάκερ της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος παρακολουθούν όλο το 24ωρο τις ανταλλαγές σεσημασμένων αρχείων μέσω του σύγχρονου υπερόπλου CPS (Child Protection System).

Το λογισμικό, όπως αποκαλύπτει ο «Ελεύθερος Τύπος», δείχνει στους αστυνομικούς ανά πάσα στιγμή πόσα άτομα παρακολουθούν «online» βιασμούς παιδιών και τα IP αποτυπώματα των υπολογιστών τους.

Το CPS, το οποίο κοστίζει περίπου 3.000.000 ευρώ και το προμηθεύτηκε το υπουργείο Δημόσιας Τάξης πριν από περίπου δύο χρόνια, δεν σταματά εκεί, αλλά κατηγοριοποιεί τους παιδόφιλους που βλέπουν «ζωντανά» τα αποτροπιαστικά βίντεο, ανάλογα με τις ηλικίες των παιδιών που απεικονίζονται σε αυτά.

Έτσι, οι άνδρες της ΕΛ.ΑΣ. ξέρουν ποιοι εξ αυτών είναι πιο επικίνδυνοι και δίνουν προτεραιότητα στη σύλληψή τους.

Οι πέντε αξιωματικοί ειδικών καθηκόντων που χειρίζονται το CPS έχουν κάνει μετεκπαίδευση στην Αμερική, στις εγκαταστάσεις του FBI.

Πρόκειται για τους ανθρώπους που παρακολουθούν live στις οθόνες τους τα όσα βλέπουν οι αρρωστημένοι χρήστες του Διαδικτύου.

Όταν εντοπίσουν κάποιον από αυτούς, για τον οποίο υπάρχουν ενδείξεις ότι διασυνδέεται με διεθνή κυκλώματα διακίνησης σκληρού υλικού παιδικής πορνογραφίας, αμέσως σημαίνει συναγερμός.

Ενημερώνουν την Εισαγγελία και, αφού ο εισαγγελέας υπογράψει την απαιτούμενη διάταξη, τότε στέλνουν αίτημα στον πάροχο - εταιρεία υπηρεσιών διαδικτύου.

Μετά την έγκριση του αιτήματος από την εταιρεία, στήνεται η επιχείρηση των αστυνομικών που κάνουν έφοδο στο σπίτι, όπου βρίσκεται ο διαχειριστής του "βρώμικου" υπολογιστή.

Μόνο τον τελευταίο χρόνο, η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει προχωρήσει σε 110 συλλήψεις παιδόφιλων.

Σε αρκετές από αυτές τις περιπτώσεις, οι δράστες είχαν προλάβει να διαγράψουν με τη χρήση ειδικών προγραμμάτων από τον υπολογιστή τους το παράνομο υλικό με αποτέλεσμα να αποφύγουν το Αυτόφωρο.

«Η πιο δύσκολη ώρα είναι όταν έρχεσαι αντιμέτωπος με τις πιο αρρωστημένες ορέξεις των παιδόφιλων. Όταν μέσω των πολύ σύγχρονων λογισμικών μας παρακολουθούμε στην οθόνη μας αυτό που βλέπουν εκείνοι στους δικούς τους υπολογιστές. Δυστυχώς, υπάρχουν Έλληνες που παρακολουθούν online βιασμούς βρεφών. Πληρώνουν συνδρομή σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες που λειτουργούν μέσω υποανάπτυκτων χωρών και βλέπουν τέτοια βίντεο. Δεν μπορεί να χωρέσει ο ανθρώπινος νους αυτά που παρακολουθούν. Όσα χρόνια και να υπηρετώ στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος δεν παύω να σοκάρομαι. Ξανά και ξανά» τονίζει ο επικεφαλής της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Μανώλης Σφακιανάκης.

«Οι άνθρωποι αυτοί είναι άρρωστοι. Βλέπουν αυτά τα αποτροπιαστικά βίντεο γιατί δεν μπορούν να βιάζουν παιδιά. Καλύπτουν έτσι το αρρωστημένο πάθος τους. Όσο για το προφίλ τους, είναι άτομα της διπλανής πόρτας από όλες τις κοινωνικές τάξεις. Από ανθρώπους που δεν έχουν τελειώσει το γυμνάσιο μέχρι γιατρούς, καθηγητές και αρχιμανδρίτες! Πολλοί από αυτούς έχουν οικογένεια και παιδιά» υπογραμμίζει.

akappatou.gr

Ειδήσεις

Οι τουρίστες στην Ελλάδα μέσα από τα… πιάτα τους!

 Η συμπεριφορά κυρίως στο εστιατόριο και οι γαστρονομικές επιλογές των ξένων επισκεπτών στη χώρα μας αποκαλύπτουν την εθνικότητά τους…

Άραβες

Πριν από την οικονομική κρίση θεωρούνταν από τους καλύτερους πελάτες. Τώρα είναι συγκρατημένοι με τα έξοδά τους και προσεκτικοί με τα φιλοδωρήματα, ενώ προσπαθούν να είναι διακριτικοί στον χώρο όπου κινούνται. Στα εστιατόρια προτιμούν συχνά συνταγές με αρνί.

Ρώσοι

Μέχρι το 2008 ήταν από τους καλύτερους τουρίστες, αφού ξόδευαν μεγάλα ποσά, ενώ στο εστιατόριο άφηναν συχνά 20 ευρώ φιλοδώρημα. Τώρα δεν σκορπούν υπερβολικά χρήματα και προσπαθούν να είναι πιο διακριτικοί. Επίσης μεγάλο μέρος των ρώσων επισκεπτών συγκινούνται από την Ορθοδοξία που θεωρούν ότι τους συνδέει με εμάς τους Ελληνες.

Γερμανοί

Ρωτούν λεπτομέρειες για την κατάσταση της χώρας, ενώ κάποιοι δείχνουν να κουβαλούν και ένα είδος ενοχής. Ομως υπάρχει και ένα μικρό «σκληροπυρηνικό» ποσοστό που αισθάνεται ότι ο Ελληνας προσπαθεί να τους κλέψει. Είναι ευγενικοί και μπαίνοντας σε ένα εστιατόριο δείχνουν να ξέρουν τι θέλουν. Θα προτιμήσουν ένα καλό κυρίως φαγητό και κρασί, ενώ όταν τελειώσουν το φαγητό τους μαζεύουν τα πιάτα στην άκρη, δείγμα ότι ο σερβιτόρος μπορεί να σηκώσει το τραπέζι. Επίσης συχνά αφήνουν καλό φιλοδώρημα.

Ιταλοί

Αισθάνονται συγγενείς μας και αυτοί από τη Νότια Ιταλία, αν και υστερούν σε κουλτούρα συγκριτικά με τους βόρειους συμπατριώτες τους, νιώθουν ότι στη χώρα μας κατά κάποιον τρόπο αναζητούν τις ρίζες τους. Θεωρούνται οι πιο γαλαντόμοι. Ισως να μην αφήσουν φιλοδώρημα, αλλά θα παραγγείλουν ένα μεγάλο μέρος του καταλόγου. Οι 8 στους 10 Ιταλούς θα ζητήσουν ψάρι και θαλασσινά. Τους εντυπωσιάζει το ελληνικό λάδι και ζητούν να μάθουν την προέλευσή του και πώς μπορούν να το προμηθευτούν, το μπαλσάμικο της Καλαμάτας και η ρακή.

Ισπανοί

Στην έξοδο για φαγητό μοιάζουν με τους Ελληνες της οικονομικής κρίσης, αφού έχουν κι αυτοί περιορίσειτα έξοδά τους. Η παραγγελία τους θα είναι μετρημένη, θα επιλέξουν προσεκτικά το μαγαζί όπου θα ξοδέψουν και φυσικά θα ρωτήσουν για την κατάσταση στην Ελλάδα καθώς νιώθουν πολύ κοντά μας.
ΒραζιλιάνοιKαταναλώνουν οτιδήποτε θυμίζει Ελλάδα. Γενικά οι Λατίνοι νιώθουν ότι έρχονται να ανακαλύψουν μέρος της ιστορίας τους, ενώ είναι ευαισθητοποιημένοι για την οικονομική κατάσταση της χώρας μας. Οι Βραζιλιάνοι επίσης δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση στον μπακαλιάρο σκορδαλιά.

Γάλλοι

Θεωρούνται οι πιο σνομπ και οι πιο απαιτητικοί πελάτες. Πρέπει να πας με τα νερά τους, αλλά ξέρουν και να παραγγείλουν και να φάνε. Η παραγγελία τους θα είναι πολύ αναλυτική και αν αφήσουν φιλοδώρημα θα είναι πολύ μικρό. Επίσης έχουν ιδιαίτερο, προσωπικό χιούμορ και ενώ δεν είναι όλοι ιδιαίτερα μορφωμένοι, αναζητούν νέους ορίζοντες και τους αρέσει να αναλύουν τα της αρχαίας Ελλάδας.

Άγγλοι

Οταν είναι υψηλού μορφωτικού επιπέδου, αναζητούν την ουσία των πραγμάτων και είναι ανοιχτοί σε νέα δεδομένα. Είναι ευγενικοί, «κύριοι», όπως μας είπαν χαρακτηριστικά, και δείχνουν σεβασμό και ευαισθησία στον χώρο όπου βρίσκονται. Επίσης, όταν είναι αποφασισμένοι ότι θέλουν να φάνε καλά και όχι απλώς πρόχειρα, θα μπουν σε ένα εστιατόριο και θα ξοδέψουν όσα έχουν στην τσέπη, αφήνοντας συνήθως το 5% του λογαριασμού σε φιλοδώρημα. Υπάρχουν όμως και κάποιοι, κυρίως νεαρής ηλικίας, που τους αποφεύγουν όλοι.

Σουηδοί

Είναι ευγενικοί, με υψηλού επιπέδου μόρφωση, αγαπούν τη χώρα και δείχνουν να ανησυχούν για την Ελλάδα. Συνήθως είναι καλοφαγάδες, προτιμούν καλό κρέας και η παραγγελία τους συχνά περιλαμβάνει μόνο φιλέτο.
ΑμερικανοίΕίναι ευγενικοί, δεν είναι αφελείς όπως πολλοί θεωρούν, αλλά έχουν μια «χαριτωμένη αθωότητα». Αν και δεν είναι ιδιαίτερα μορφωμένοι, διψάνε για γνώσεις, δείχνουν τεράστιο ενδιαφέρον για την αρχαία Ελλάδα, ακούνε με ευλάβεια, ενθουσιάζονται εύκολα, δεν είναι αλαζόνες, ενώ δηλώνουν κάθετα αντίθετοι με τους Γερμανούς. Αφήνουν το 10% σε φιλοδώρημα, ενώ χαρακτηριστικό τους είναι ότι ακόμα και αν τους σερβιριστεί ένα πολύ καλό κομμάτι κρέας με σάλτσα, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα ζητήσουν κέτσαπ!

Κινέζοι

Μάλλον οι πλέον ιδιότροποι. Είναι ικανοί, πριν καθήσουν στο τραπέζι, να νεύσουν ανυπόμονα για να εξυπηρετηθούν. Αλλοι τους περιγράφουν ως απρόσωπους. Είναι άτσαλοι στο φαγητό τους και φωτογραφίζουν συνέχεια ό,τι τρώνε. Θα παραγγείλουν 2-3 πιάτα τα οποία θα συνοδεύσουν με τσίπουρο, αλλά στο τέλος δεν ξέρεις αν είναι ευχαριστημένοι αφού πάντα δίνουν την αίσθηση ότι κάτι τους λείπει. Αν και θαυμάζουν τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, δεν κατανοούν εύκολα αυτά που μαθαίνουν. Στην

Ελλάδα έρχονται γιατί το θεωρούν trendy.

πηγή: tanea.gr

Ειδήσεις

Συγκίνηση σε όλο τον κόσμο έχει προκαλέσει η ιστορία του έξι μηνών Γκάμι, ο οποίος γεννήθηκε στην Ταϊλάνδη από παρένθετη μητέρα και πάσχει από συγγενή καρδιοπάθεια, ενώ διαγνώστηκε και με σύνδρομο Down.

Οι γονείς του, ένα ζευγάρι από την Αυστραλία, τον εγκατέλειψαν, αποφασίζοντας να κρατήσουν μόνο την υγιέστατη δίδυμη αδελφούλα του. Τώρα, η ταϊλανδέζα γυναίκα που έφερε στον κόσμο τον Γκάμι δηλώνει ότι τον λατρεύει και θα τον μεγαλώσει σαν δικό της παιδί.

«Γιατί πρέπει να περάσει όλες αυτές τις δυσκολίες; Τον αγαπάω, είναι σαν δικό μου παιδί πλέον» λέει η η 21 ετών Πατάραμον Τζανμπούα, η οποία δημοσιοποίησε την υπόθεση, στο πλαίσιο εκστρατείας που ξεκίνησε για τη συγκέντρωση χρημάτων ώστε να καλυφθούν τα ιατρικά έξοδα για τη φροντίδα του Γκάμι.

Μέσα σε 11 ημέρες, όπως αναφέρει το BBC, συγκέντρωσε 140.000 δολάρια, τα οποία θα τα διαθέσει για τα ιατρικά έξοδα που είναι αναγκαία για να παραμείνει ο Γκάμι στη ζωή.

Η ίδια προέρχεται από φτωχή οικογένεια και γι' αυτό δέχθηκε να γίνει παρένθετη μητέρα έναντι περίπου 16.000 δολαρίων.

Ο Γκάμι διαγνώστηκε με σύνδρομο Down κατά τον τέταρτο μήνα της κύησης.

Οι γονείς του ζήτησαν από την 21χρονη να προχωρήσει σε επιλεκτική άμβλωση -αφού κυοφορούσε δίδυμα- αλλά εκείνη αρνήθηκε, λέγοντας ότι είναι ενάντια στη θρησκεία της.

Μετά τη γέννηση των παιδιών, οι Αυστραλοί -των οποίων τα στοιχεία δεν έχουν γίνει γνωστά- εγκατέλειψαν τον Γκάμι στην Ταϊλάνδη, παίρνοντας μαζί τους μόνο τη δίδυμη αδελφή του.

Το θέμα έχει λάβει τεράστια δημοσιότητα, κυρίως στην Αυστραλία. «Είναι μία πολύ, πολύ θλιβερή ιστορία και λυπάμαι που ένα παιδί εγκαταλείφθηκε με τέτοιο τρόπο» δήλωσε ο πρωθυπουργός Τόνι Άμποτ.

akappatou.gr

Ειδήσεις

Κάθε χρόνο στην Αυγουστιάτικη πανσέληνος κάνει χιλιάδες Έλληνες και τουρίστες να συρρέουν στα αρχαιολογικά μνημεία και σε πάρκα.

Ομολογουμένως είναι ένα μοναδικό και θεσπέσιο θέαμα, και ρομαντικοί και μη θέλουν να το απολαύσουν.

Η φετινή πανσέληνος είναι την Κυριακή 10 Αυγούστου και το υπουργείο Πολιτισμού έχει ήδη διοργανώσει πολλές εκδηλώσεις στα περισσότερα μνημεία της χώρας. Απαγγελίες ποιημάτων, θεατρικές παραστάσεις, τραγούδια και αφιερώματα σε μεγάλους καλλιτέχνες είναι κάποια από εκείνα που θα λάβουν χώρα στις 10 Αυγούστου κάτω από το ολόγιομο φεγγάρι.

Από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη και από τον Έβρο μέχρι την Ρόδο, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να απολαύσουν το μοναδικό θέαμα και τις εκδηλώσεις που έχουν προγραμματιστεί.

Μουσείο Ακρόπολης: Μουσική εκδήλωση με την μπάντα της Πολεμικής Αεροπορίας

Νομισματικό Μουσείο: Συναυλία «Τα φεγγάρια της Μεσογείου», Μ. Στρόφαλης, Φ. Χρήστου, Α.Τρούνι, 9.00μμΑρχαιολογικός

Χώρος Σουνίου: Στον χώρο εκτός της περίφραξης του Ιερού του Ποσειδώνος νότια από το τουριστικό περίπτερο του ΕΟΤ, σε συνεργασία με το Δήμο Λαυρεωτικής «ΘΟΡΙΚΟΣ», μουσική παράσταση με τίτλο «Εκείνων τη Μουσική» με δύο ηθοποιούς, τη Μαρίνα Καλογήρου και το Δημήτρη Παπανικολάου, μαζί με τη λυρική τραγουδίστρια Βασιλική Καραγιάννη που θα ερμηνεύσουν, συνοδεία της ορχήστρας μουσικής δωματίου, αποτελούμενης από οκτώ μουσικούς, πρωτότυπες συνθέσεις του Θεόδωρου Λεμπέση, εμπνευσμένες από κείμενα κορυφαίων λογοτεχνών, Ελλήνων (Σοφοκλής, Ευριπίδης ) και ξένων (Shakespeare, Lorca, Baricco, Williams, Chekhov)Αρχαιολογικό

Μουσείο Βραυρώνας: ΣΑΒ. 9-8-2014

Συνδιοργάνωση με το Δήμο Μαρκοπούλου Μεσογαίας μουσική εκδήλωση των Δημήτρη Βασιλάκη (σαξόφωνα /φωνητικά ), Μαρίας Χριστίνας (ηλεκτρική άρπα) και Αλεξάνδρου Δράκου Κτιστάκη (κρουστά), που θα περιλαμβάνει συνθέσεις αφιερωμένες στο φεγγάρι, κλασικά κομμάτια της τζαζ, ethnic, αποσπάσματα από κλασικά έργα και καινούργιο υλικό.

Ειδήσεις

Σύμφωνα με έρευνα, προλαμβάνουν 670.000 περιστατικά οξέων αναπνευστικών συμπτωμάτων.Η πρώτη μεγάλης κλίμακας έρευνα σχετικά με την ικανότητα των δέντρων να απομακρύνουν ρύπους από την ατμόσφαιρα έδειξε ότι σε εθνικό επίπεδο τα δέντρα σώζουν πάνω από 850 ανθρώπινες ζωές το χρόνο και προλαμβάνουν 670.000 περιστατικά οξέων αναπνευστικών συμπτωμάτων.

Αν και η ατμοσφαιρική ρύπανση, που απομακρύνουν τα δέντρα, ισοδυναμεί με μια βελτίωση της ποιότητας του αέρα περίπου της τάξης του 1%, ωστόσο τα αποτελέσματα αυτής της μικρής βελτίωσης είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την υγεία.

Επιπλέον, οι ερευνητές υπολόγισαν ότι το χρηματικό όφελος από τις παραπάνω θετικές επιδράσεις στην ανθρώπινη υγεία φτάνει σχεδόν τα 7 δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο.

Η συγκεκριμένη μελέτη εξέτασε τέσσερις ρύπους, για τους οποίους η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ, έχει καθιερώσει πρότυπα ποιότητας του αέρα. Οι ρύποι ήταν το διοξείδιο του αζώτου, το όζον, το διοξείδιο του θείου και τα αιωρούμενα σωματίδια με αεροδυναμική διάμετρο μικρότερη από 2,5 μικρά (PM2.5), οι οποίοι επιδρούν αρνητικά στο αναπνευστικό, καρδιαγγειακό και νευρολογικό σύστημα.

Σημαντικό στοιχείο της παραπάνω έρευνας είναι ότι συνδέει άμεσα τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης με τη βελτίωση της ανθρώπινης υγείας. Επίσης, διαπίστωσε ότι αν και η απομάκρυνση της ρύπανσης είναι υψηλότερη στις αγροτικές περιοχές σε σχέση με τις αστικές, ωστόσο οι θετικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία είναι σημαντικά μεγαλύτερες στις αστικές περιοχές από ό,τι στις αγροτικές.

vita.gr

Ειδήσεις

Ερχεται ο «λογαριασμός» του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων για περίπου 6 εκατ. φορολογούμενους. Σταδιακά από την Παρασκευή 1η Αυγούστου θα αρχίσουν να αναρτώνται στο Taxisnet τα εκκαθαριστικά για τον ΕΝΦΙΑ και τον συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος επιβάλλεται σε όσους έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ.
Η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί για τους περισσότερους φορολογούμενους μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να αναζητήσουν τα ηλεκτρονικά εκκαθαριστικά σημειώματα στον λογαριασμό τους στο Taxisnet χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης

Για κάθε σύζυγο θα εκδοθεί ξεχωριστό εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ, ενώ σε περίπτωση που η σύζυγος δεν διαθέτει δικούς της κωδικούς πρόσβασης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει τους κωδικούς του συζύγου. Επίσης, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων θα αποστείλει email στους ιδιοκτήτες ακίνητων με το οποίο θα τους ενημερώνει για την εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ.

Αν και το υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ανακοινώσει το χρονοδιάγραμμα εξόφλησης του φόρου, το πιθανότερο είναι η πληρωμή του να γίνει σε πέντε ίσες μηνιαίες δόσεις, εκ των οποίων η πρώτη δόση θα πρέπει να εξοφληθεί μέχρι το τέλος Αυγούστου, αφού ο φόρος θα βεβαιωθεί με ημερομηνία 31 Ιουλίου 2014.

Ο υπολογισμός του ΕΝΦΙΑ και του συμπληρωματικού φόρου γίνεται με βάση τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί από τους ιδιοκτήτες ακινήτων στο έντυπο Ε9. Οι φορολογούμενοι που θέλουν να διορθώσουν ή να συμπληρώσουν τα στοιχεία της περιουσιακής τους κατάστασης προλαβαίνουν να το πράξουν μέχρι αύριο στις 11 το πρωί. Μετά η ηλεκτρονική εφαρμογή θα κλείσει και όσες προσωρινές δηλώσεις δεν θα οριστικοποιηθούν μέχρι τότε θα διαγραφούν.

Η εφαρμογή ηλεκτρονικής υποβολής του Ε9 θα ξανανοίξει μετά την ολοκλήρωση ανάρτησης των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ προκειμένου να διορθωθούν τα λάθη. Οι φορολογούμενοι που θα εντοπίσουν λάθη στα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ θα έχουν προθεσμία μέχρι τις 30 Νοεμβρίου προκειμένου να τα διορθώσουν. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει να πληρώσουν συνολικά 2,65 δισ. ευρώ. Τόσα υπολογίζει πως θα εισπράξει το υπουργείο Οικονομικών, αν και η κατάσταση στο μέτωπο των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο (κάθε μήνα οι φορολογούμενοι αφήνουν απλήρωτους φόρους κοντά στο 1 δισ. ευρώ) δημιουργεί εύλογη ανησυχία στους κόλπους του οικονομικού επιτελείου για την πραγματική απόδοση του φόρου.

ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΑ
Για πρώτη φορά θα φορολογηθούν τα αγροτεμάχια, οι «τακτοποιημένοι» αυθαίρετοι χώροι, ενώ από τον νέο φόρο ακινήτων «γλιτώνουν» τα γεωργικά και κτηνοτροφικά κτίσματα (αποθήκες, μαντριά κ.λπ.) αλλά και κτίσματα τα οποία δεν έχουν καθόλου... στέγη. Ο νέος φόρος φέρνει μειώσεις επιβαρύνσεων στους φορολογούμενους που έχουν στην κατοχή τους ένα ή περισσότερα ηλεκτροδοτούμενα διαμερίσματα ή μονοκατοικίες οι οποίες έχουν καλύψει πλήρως τους συντελεστές δόμησης των οικοπέδων τους. Την ίδια ώρα όμως φέρνει περισσότερους φόρους για πολλούς φορολογούμενους με μεσαία ακίνητη περιουσία, αποτελούμενη κατά κύριο λόγο από ένα σπίτι στην πόλη (διαμέρισμα ή μονοκατοικία), ένα ή περισσότερα αδόμητα οικόπεδα και ένα ή περισσότερα καλλιεργούμενα αγροτεμάχια, καθώς και γενικότερα για όσους κατέχουν καλλιεργούμενες αρδευόμενες εκτάσεις γης σε περιοχές εκτός σχεδίου, μη ηλεκτροδοτούμενα κτίσματα (είτε ημιτελή είτε αποπερατωμένα) και αδόμητα οικόπεδα.

Από την Παρασκευή 1η Αυγούστου θα αρχίσουν να αναρτώνται στο Taxisnet τα εκκαθαριστικά για τον ΕΝΦΙΑ και τον συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος επιβάλλεται σε όσους έχουν ακίνητη περιουσία αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ. Για κάθε σύζυγο θα εκδοθεί ξεχωριστό εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ.

Η 1η δόση
Την πληρωμή της πρώτης δόσης του φόρου που προέκυψε από την εκκαθάριση των φετινών φορολογικών δηλώσεων θα πρέπει να καταβάλουν μέχρι την Πέμπτη περίπου 2,5 εκατ. φορολογούμενοι. Η δεύτερη δόση θα πρέπει να καταβληθεί μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου και η τρίτη μέχρι 30 Νοεμβρίου. Στα φετινά εκκαθαριστικά ενσωματώνονται μέχρι και 4 διαφορετικοί φόροι: φόρος εισοδήματος, ειδική εισφορά αλληλεγγύης, τέλος επιτηδεύματος και φόρος πολυτελούς διαβίωσης.
Ακατάσχετος λογαριασμός

Τον τραπεζικό λογαριασμό τον οποίο θέλουν να προστατεύσουν από κατασχέσεις καταθέσεων έως 1.500 ευρώ για οφειλές στο Δημόσιο μπορούν να δηλώσουν από σήμερα οι φορολογούμενοι στην ηλεκτρονική εφαρμογή στο Taxisnet. Η εφαρμογή είναι απλή καθώς ο φορολογούμενος θα δηλώσει το IBAN του τραπεζικού του λογαριασμού, καθώς και το πιστωτικό ίδρυμα στο οποίο αυτός τηρείται.
«Πονοκέφαλος» στην κυβέρνηση οι προσφυγές για τον ΦΑΠ
Νέα δημοσιονομική «τρύπα» και ένα ακόμη «πονοκέφαλο» στο οικονομικό επιτελείο αναμένεται να προκαλέσει τυχόν απόφαση των δικαστηρίων που θα κρίνουν αντισυνταγματικό τον Φόρο Ακίνητης Περιουσίας που πλήρωσαν οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τα έτη 2011 και 2012.

Χιλιάδες ιδιοκτήτες έχουν καταθέσει προσφυγές σε όλα τα δικαστήρια της χώρας κάνοντας λόγο για υπερβολική φορολόγηση, η οποία στηρίχθηκε στις αντικειμενικές αξίες οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.

Το θέμα απασχόλησε σε «πιλοτική δίκη» την Ολομέλεια του ΣτΕ, που εξέτασε τρεις ουσιαστικά υποθέσεις, όπου καταγγέλθηκε αντισυνταγματική υπερφορολόγηση που οδηγεί σε δήμευση περιουσίας.

Την ίδια στιγμή, το φθινόπωρο έρχεται νέα «πιλοτική δίκη» στο ΣτΕ για τις «φουσκωμένες» αντικειμενικές αξίες που διογκώνουν αντίστοιχα τους φόρους.

Στις «πιλοτικές δίκες» επιδιώκεται να κριθεί αντισυνταγματικό το φορολογικό σύστημα του ν. 3842/10 για τον τρόπο που προσδιορίζει τη φορολογητέα αξία των ακινήτων, για την απουσία κριτηρίων (εισοδηματικών, οικογενειακής κατάστασης κ.ά.) αλλά και για την αδιαφορία του απέναντι στην αδυναμία πληρωμής και στην έλλειψη φοροδοτικής ικανότητας που έχουν προκαλέσει η μεγάλη οικονομική κρίση, οι περικοπές μισθών, συντάξεων, οι απολύσεις κ.ά.

Αν το ΣτΕ δεχθεί τις σχετικές προσφυγές, η κυβέρνηση θα βρεθεί μπροστά σε έναν νέο μεγάλο «πονοκέφαλο», αφού προσδοκά ετησίως περίπου μισό δισ. ευρώ από τον ΦΑΠ, εισπράττοντας πάνω από 400 εκατ. ευρώ σε κάθε τελευταία οικονομική χρήση.

imerisia.gr

Ειδήσεις

«Το Drifters Project έχει καθαρίσει παραλίες και θαλάσσιες σπηλιές σε όλο το απίστευτο νησί της Κεφαλονιάς από το 2011. Πρόκειται για ένα ελάχιστο μέρος ενός έργου 10 και πλέον ετών. Το 2011, την πρώτη χρονιά, συνεργάστηκα σε ένα πρόγραμμα διάσωσης θαλάσσιας χελώνας, καθάρισα παραλίες στον Πόρο, τη Σκάλα, τις Μηνιές, τη Μακριά Πέτρα και δημιούργησα μια μεγάλη έκθεση στο Ιόνιο Κέντρο, στα Μεταξάτα

Το Drifters Project έχει υλοποιηθεί ήδη σε πάρα πολλές περιοχές στον κόσμο, στις ΗΠΑ (Αλάσκα, Χαβάη, Κόλπος του Μεξικού, Μέιν, Καλιφόρνια), στην Κόστα Ρίκα, τον Παναμά, την Ταϊβάν, την Κίνα, την Ιταλία, την Πορτογαλία, το Μονακό και την Κωνσταντινούπολη. Η επαφή, όμως, με την Ελλάδα ξεκίνησε με ένα πρόγραμμα στη Σαμοθράκη.
«Έκανα την πρώτη μου δουλειά στην Ελλάδα, στη Σαμοθράκη. Είναι ένα άλλο πολύ έντονο και ισχυρό νησί, αλλά πολύ μικρότερο από την Κεφαλονιά. Ήμουν προσηλωμένη, σχεδόν μαγνητισμένη από την Κεφαλονιά, επειδή έχει πολλές ομοιότητες στο συναίσθημα, την ενέργεια, την κλίμακα με το μεγάλο νησί της Χαβάης, όπου άρχισε το έργο μου».

Η Κεφαλονιά εμφανίστηκε μπροστά της μ’ έναν άκρως σύγχρονο τρόπο, μέσω μιας αναζήτησης στο διαδίκτυο, και όπως φαίνεται εκ του αποτελέσματος, διόλου τυχαία.
«Κάπως βαθιά στην σελίδα 14 της αναζήτησης στο διαδίκτυο, το Ιόνιο Κέντρο Τέχνης και Πολιτισμού εμφανίστηκε, προκηρύσσοντας πρόσκληση για την υποβολή προτάσεων. Κατέθεσα την πρότασή μου να φέρω το Drifters Project στο νησί επί τόπου και μια μέρα αργότερα, έλαβα νέα για την υποστήριξη με σκάφος, τη σύνδεση με ψαρά και άλλους σχετιζόμενους με την παράκτια ζώνη. Το μόνο που συνειδητοποίησα αργότερα ήταν ότι ήμουν ένα από τα πρώτα μεγάλα έργα στο Κέντρο. Υποστηρίζουν το έργο μου από τότε, και χάρη στη διευθύντρια, Σοφία Καγκάδη, έχει αυξηθεί τόσο πολύ, ώστε το Plastic Free Island γίνεται για τέταρτη χρονιά».
Το έργο ξεκίνησε πριν τρία χρόνια στο νησί και προβλέπεται μακρά και ενδιαφέρουσα συνέχεια.

Το 2012, καθάρισα ένα τεράστιο θαλάσσιο σπήλαιο με μια Ελληνίδα και μια Γαλλο-Αιγύπτια με αποτέλεσμα μια ταινία μικρού μήκους 

Το 2013, έγινε μια συνεργασία μεταξύ του Drifters Project και ενός ελληνικού αρχαιολογικού έργου εξετάζοντας τα ευρήματα της λίθινης εποχής στην παράκτια ζώνη, για το οποίο κάναμε δύο ακόμη ταινίες μικρού μήκους και μία από κοινού έκθεση στο Ιόνιο Κέντρο με την Dianna Cohen από το Plastic Pollution Coalition.

Το 2014, ανακοινώνεται η συνεργασία με την Plastic Pollution Coalition για το Plastic Free Island.
Θα δημιουργήσουμε ένα πρότυπο κοινωνικής και καλλιτεχνικής παρέμβασης με μια διεθνή ομάδα 40 φοιτητών από την Ελλάδα, την Αυστραλία και τις ΗΠΑ. Βασικοί στόχοι είναι η εμπλοκή και δέσμευση των τοπικών κοινοτήτων όσον αφορά τη μείωση πλαστικού, η μελέτη ιατροδικαστικών στοιχείων της ρύπανσης από το πλαστικό και μετακίνησή του από θαλάσσιες σπηλιές και παραλίες, η δημιουργία μεγάλης κλίμακας δημόσιας τέχνης για να εκτεθεί το πρόβλημα και η δημιουργία εναλλακτικών λύσεων νέου σχεδιασμού, σε σχέση με το πλαστικό για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Δουλεύουμε σκληρά για το έδαφος με πολλούς ανθρώπους στο νησί που θέλουν το ίδιο πράγμα που κάνουμε: ένα βιώσιμο μέλλον απαλλαγμένο από τη διαφθορά του πλαστικού. Θα ενώσουμε τις δυνάμεις μας με την Greenpeace Ελλάδος. Υπάρχει πολλή δουλειά να κάνουμε, αλλά όταν καταστήσουμε αυτό το μοντέλο σε πρότυπο, θα μπορούμε να μεταφέρουμε αυτή την ιδέα και σε άλλα νησιά της Ελλάδας και του κόσμου».

Η τοπική κοινωνία της Κεφαλονιάς αποδεικνύει έμπρακτα τη στήριξή της στο έργο, καθώς η συμμετοχή στις δράσεις ή η διάδοση του έργου που γίνεται είναι μεγάλη και ένθερμη. Τοπικοί φορείς και κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του νησιού δηλώνουν την υποστήριξή τους στο Drifters Project, όπως σημειώνει η κα Longobardi.
Η απορία, ωστόσο, παραμένει. Πώς μια καλλιτέχνιδα αποφάσισε να συνδυάσει την τέχνη με την οικολογία και τον ακτιβισμό;

«Πιστεύω ότι η τέχνη έχει μια δουλειά να κάνει, πέρα από το να είναι ένα αντικείμενο πολυτελείας σε ένα σπίτι ή σε ένα μουσείο. Τέχνη είναι ένας παράγοντας για την κοινωνική αλλαγή. Πιστεύω ότι οι  καλλιτέχνες είναι οι καλύτερες κεραίες που προειδοποιούν για προσεχή πράγματα πριν οι περισσότεροι άνθρωποι μπορέσουν να τα δουν και έτσι, να τα δείξουμε στον κόσμο με έναν τρόπο που προκαλεί την αλλαγή.

Δίνω πολύ μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια και στις τεράστιες και καταστροφικές αλλαγές που προκλήθηκαν στη γη από την ανθρώπινη μηχανή, ιδιαίτερα στον ωκεανό. Είναι τρομακτικό για μένα. Βλέποντας αυτή την πραγματικότητα να ξεδιπλώνεται, μπορώ να το επεξεργαστώ μόνο αναλαμβάνοντας δράση, όχι μόνο ως καλλιτέχνις, αλλά και ακτιβίστρια. Η καλλιτεχνική μου εργασία είναι πολιτική, κοινωνική, ιατροδικαστική και λειτουργική από τη στιγμή που ασχολούμαι και λαμβάνω δράση σε σχέση με τις μεγάλες μάζες πλαστικών υλικών -που κινούνται έξω από τους ωκεανούς, τις παραλίες, τις σπηλιές- πριν βλάψουν περισσότερο τη ζωή».

Η καλλιτεχνική δραστηριότητά της σχετίζεται άμεσα με την ερευνητική διαδικασία. Τα τελευταία χρόνια, υπάρχει έντονη συζήτηση για τη γεωλογική περίοδο που διανύουμε. Πολλοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι είμαστε ήδη στη δεύτερη φάση της Ανθρωπόκαινου περιόδου. Πρόκειται για την εποχή όπου οι μεταβολές και η διάβρωση που συμβαίνουν (με καταιγιστικούς ρυθμούς) στο έδαφος σχετίζονται με την ανθρώπινη παρέμβαση.

«Είμαι μια εννοιολογική καλλιτέχνις με ισχυρή συγγένεια με τα υλικά και τη διαδικασία που βασίζεται στην έρευνα. Η καλλιτεχνική μου πρακτική περιλαμβάνει την καταγραφή και τη συλλογή, εν συνεχεία την παραγωγή στο στούντιο και την εγκατάσταση σε συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά και εμπλοκή των ντόπιων της περιοχής. Συλλογικά, αυτές οι πλευρές της πρακτικής μου εξερευνούν την Ανθρωπόκαινο εποχή ως προϋπόθεση της σύγχρονης ύπαρξής μας μέσα από τον συγκεκριμένο δείκτη αυτής της εποχής, των μεταφερόμενων πλαστικών αντικειμένων μέσω του ωκεανού. Η Ανθρωπόκαινος είναι μια νέα γεωλογική εποχή που προτείνει η Διεθνής Επιτροπή Στρωματογραφίας, μια παγκόσμια επιτροπή που αποφασίζει για τη δομή της Κλίμακας του Γεωλογικού Χρόνου. Η Ανθρωπόκαινος περιγράφει μια νέα εποχή του φυσικού κόσμου, όπως κυριάρχησε, και άλλαξε από τον άνθρωπο».

Το νέο πρόγραμμα, Plastic Free Islands, συνδυάζει την τέχνη στον δημόσιο χώρο με τον ακτιβισμό.

«Με το Plastic Free Island έχουμε εμπλέξει όλο το φάσμα της κοινότητας από μεμονωμένες συμμετοχές μέχρι τις μικρές επιχειρήσεις και τους φορείς διοίκησης, μέσω της εκπαίδευσης, τον ακτιβισμό και κοινωνικά απασχολούμενους στην καλλιτεχνική πρακτική. Είναι μια μορφή τέχνης που συμβαίνει στον κοινωνικό χώρο, και ο κοινωνικός χώρος που είναι περισσότερο σε κίνδυνο αυτή τη στιγμή είναι το υγρό μέρος του πλανήτη».

Το κλειδί για την επίτευξη του στόχου τους είναι η ομαδική δουλειά, που κάθε άλλο παρά εύκολη -ή μίζερη- είναι..
«Πώς μπορούμε να μετακινήσουμε τόνους υλικού από μια παραλία;

 

Πρέπει να σκεφτούμε σαν τα μυρμήγκια, ως συνεργατική μονάδα. Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε και να εμψυχώσουμε ένα φίδι μήκους 15 μέτρων για να χορεύει ως Ουροβόρος; Με ενέργεια, αίμα και ιδρώτα, αλλά όχι πολλά δάκρυα -ως επί το πλείστον ήταν γέλιο».

Τα σχέδια, όμως, δεν σταματούν εδώ. Υπάρχει συνέχεια στις δράσεις και ο βασικός στόχος που είναι η αφύπνιση των ανθρώπων για την καταστροφή που συντελείται.
«Δουλεύουμε με νέους τρόπους κάθε χρόνο.

Θα επιστρέψουμε στην Κεφαλονιά, για μένα είναι μια δέσμευση 10 και πλέον ετών. Έχω, επίσης, ένα πολύ μεγάλο νέο έργο στον Παναμά, καθώς και συνεχιζόμενες εργασίες στη Χαβάη, την Αλάσκα, και άλλες απομακρυσμένες περιοχές σε όλο τον κόσμο.

Είναι απίστευτα ενθαρρυντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι μπορούμε να αλλάξουμε την πορεία της Ιστορίας. Δείτε, για παράδειγμα, το Occupy. Τα social media και οι άνθρωποι προκάλεσαν μια επαναστατική αλλαγή.

Είναι μια διαδικασία που ξεκινάει τώρα, όπου οι άνθρωποι εξεγείρονται ενάντια στην ολοκληρωτική εξαγορά της ζωής τους, όπου γινόμαστε ισχύς που τροφοδοτεί ένα τοξικό προϊόν -το πλαστικό- και με τη σειρά του, ο ωκεανός γίνεται η δύναμη που τροφοδοτεί αυτά τα τοξικά απόβλητα. Ο ωκεανός κραυγάζει για βοήθεια, και τώρα που οι άνθρωποι βλέπουν ότι το διακύβευμα αφορά την υγεία τους, αφυπνίζονται. Η αλλαγή είναι σε εξέλιξη.

Ο ωκεανός είναι η κινητήρια δύναμη του πλανήτη, απ’ όπου ξεκίνησε η ζωή, ρυθμίζει τη θερμοκρασία και το κλίμα όλης της Γης και είναι σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.
Είναι συγκλονιστική η αποσύνδεση τόσο πολλών ανθρώπων από τον φυσικό κόσμο και η αδυναμία να δούμε μερικά βήματα παραπέρα, η εγωκεντρική στάση του ανθρώπινου είδους, όπου το ‘εγώ’ είναι μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία, που θα είμαστε μόνοι και ασυνεχείς και τελικά, στην πραγματικότητα ανεξάρτητοι από τον ιστό της ζωής.

Η ζωή όπως την ξέρουμε αλλάζει, η φύση θα συνεχιστεί, αλλά είναι πιθανό να μην είμαστε μέρος της. Νομίζω ότι έχουμε περίπου 10 λεπτά για να το καταλάβουμε αυτό…»

popaganda.gr

Ειδήσεις

Ο Αντόνιο ταξιδεύει πάνω από 500 χιλιόμετρα κάθε μήνα χωρίς καμία αποζημίωση, απλά για να χαρίσει στα παιδιά ένα χαμόγελο και να τα βοηθήσει να χτίσουν το μέλλον τους.
Μια πολύ γλυκιά ιστορία εκτυλίσσεται στην Ιταλία.

Ένας συνταξιούχος δάσκαλος απέδειξε έμπρακτα ότι αγαπάει τους μαθητές του - και όχι μόνο - και βοήθησε τα παιδιά να αγαπήσουν τα βιβλία.Ο Αντόνιο Λα Κάβα, μετά από 42 χρόνια διδασκαλίας αποφάσισε ότι θα έπρεπε να κάνει κάτι για τα παιδιά που δεν έχουν κοντά στο σπίτι τους μια βιβλιοθήκη για να δανειστούν βιβλία και να αγαπήσουν έτσι το διάβασμα.

Έτσι, το 2003, αγόρασε ένα τρίκυκλο από δεύτερο χέρι, το τροποποίησε έτσι ώστε να μπορεί να μεταφέρει με αυτή πάνω από 700 βιβλία και ξεκίνησε ένα ταξίδι στα πιο απομακρυσμένα χωριά της Νότιας Ιταλίας.

Οπως περνάει απο χωριό σε χωριό, αφήνει ένα όμορφο ήχο να ανακοινώσει την άφιξή του. Μόλις ακούσουν τα παιδιά τον γνώριμο πια ήχο τρέχουν με χαρά να υποδεχθούν τον “δάσκαλο” και να δανειστούν το επόμενο τους βιβλίο.Ο Αντόνιο ταξιδεύει πάνω από 500 χιλιόμετρα κάθε μήνα χωρίς καμία αποζημίωση, απλά για να χαρίσει στα παιδιά ένα χαμόγελο και να τα βοηθήσει να χτίσουν το μέλλον τους.

Σε μια συνέντευξη του, ο Αντόνιο εξήγησε ότι η εμπειρία του στο σχολικό σύστημα, του δημιούργησε την ανάγκη να διδάξει στα παιδιά να αγαπούν τα βιβλία και όχι απλά να μάθουν πως να τα διαβάζουν.

“Η ανάγνωση ενός βιβλίου θα πρέπει να είναι χαρά, όχι καθήκον” είπε.

Το κάθε ταξίδι του όμως δεν τελειώνει τόσο απλά. Πάντα κουβαλά μαζί του κάθε φορά και ένα ξεχωριστό τετράδιο το οποίο το δίνει σε κάθε παιδί κι εκείνο γράφει μία ιστορία..

clickatlife.gr

Ειδήσεις

Ο Jamie Harkins είναι εικαστικός καλλιτέχνης και μουσικός που ζει και εργάζεται στο Mount Maunganui στη Νέα Ζηλανδία. Γνωστός για τη σουρρεαλιστική ζωγραφική τοπίων, αποφάσισε να δημιουργήσει στην πόλη του και συγκεκριμένα στην παραλία στο Mount Maunganui. Η παραλία έγινε καμβάς για 3D beach art και το αποτέλεσμα έχει κάνει το γύρο του διαδικτύου.

Μαζί με τους φίλους του Lucia Lupf, David Rendu, και Constanza Nightingale δημιούργησαν 3D τοπία, χρησιμοποιώντας την τεχνική που έχουμε δει στους street artist και συγκεκριμένα σε όσους δημιουργούν τέχνη του δρόμου με κιμωλία.

Η τεχνική αυτή ονομάζεται anamorphosis, από την ελληνική λέξη αναμόρφωση. Τα έργα τέχνης των νέων καλλιτεχνών με εμπνευστή τον Jamie Harkins, δίνουν μια τρισδιάστατη αίσθηση και δημιουργούν εικόνες πολύ διαφορετικές από αυτές που έχουμε συνηθίσει.

"Έχουμε δει καλλιτέχνες να δημιουργούν στην παραλία, αλλά πάντα πειραματίζονται με γεωμετρικά και flat σχήματα. Κάπως έτσι μας ήρθε η έμπνευση να δημιουργήσουμε 3D εικόνες που εμφανίζονται και εξαφανίζονται ανάλογα από ποια οπτική γωνία τις κοιτάς.

clickatlife.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή