Μαΐου 31, 2020

Ειδήσεις

Οι μαθητές και η συνοδεία τους εξορμούσαν καθημερινά από τον παραδοσιακό νοτιοκορεάτικο ξενώνα όπου διέμεναν. Στο γεμάτο πρόγραμμά τους περιλαμβάνονταν μαθήματα τάε κβον ντο, γνωριμία με την τοπική κουζίνα και επισκέψεις στις φουτουριστικές εγκαταστάσεις της LG.

Οι μαθητές και η συνοδεία τους εξορμούσαν καθημερινά από τον παραδοσιακό νοτιοκορεάτικο ξενώνα όπου διέμεναν. Στο γεμάτο πρόγραμμά τους περιλαμβάνονταν μαθήματα τάε κβον ντο, γνωριμία με την τοπική κουζίνα και επισκέψεις στις φουτουριστικές εγκαταστάσεις της LG.

«Τα είδαμε όλα!» Ο ενθουσιασμός του 17χρονου Αστέριου Χαρίτου είναι έκδηλος. Μαζί με επτά συμμαθητές του από την Τρίπολη, από το Α΄ και το Γ΄ Λύκειο της πόλης, αποτελούν τη νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού «Life is Good», που διοργάνωσαν από κοινού η LG και ο ΣΚΑΪ. Το τραγούδι τους, «Είναι η πόλη μαγική», έλαβε 7.272 ψήφους μέσω Facebook και SMS από όλη την Ελλάδα, αλλά, όπως αναφέρει στην «Κ» ο Αστέριος, και από ομογενείς στο Σικάγο, στην Καλιφόρνια και στην Αυστραλία. Το έπαθλο ήταν ένα πενθήμερο ταξίδι στη Νότιο Κορέα, από το οποίο επέστρεψαν την Τετάρτη.

«Δεν είχαμε ξαναπάει στην Απω Ανατολή, κανένα από τα παιδιά», λέει ο Αστέριος, ο εμπνευστής της ιδέας συμμετοχής στον διαγωνισμό και συνθέτης του νικηφόρου τραγουδιού. «Ηταν κάτι τελείως καινούργιο και ήταν όλοι πολύ φιλόξενοι και φιλικοί». Oπως αφηγείται, οι διοργανωτές του ταξιδιού είχαν εφοδιάσει τους νεαρούς επισκέπτες και τον συνοδό τους, καθηγητή Γ. Αγγελόπουλο, με δύο επίσημους ξεναγούς, αλλά και δύο συνομήλικούς τους Νοτιοκορεάτες, οι οποίοι, στο πλαίσιο σχολικής τους εργασίας, τους καθοδηγούσαν στον ελεύθερό τους χρόνο στη Σεούλ.

Η ίδια εντύπωση -της φιλοξενίας και του ζήλου των διοργανωτών να ικανοποιήσουν τους νεαρούς ταξιδιώτες- έχει μείνει και στη Γιώτα Μιχαλακοπούλου, επίσης 17 ετών, που ήταν η στιχουργός του τραγουδιού και που πρωταγωνιστεί στο βίντεο κλιπ. «Μία μέρα ζητήσαμε να σταματήσουμε σε ένα σούπερ μάρκετ να πάρουμε μπισκότα», εξιστορεί. «Την επόμενη μέρα, είχαν πάρει ένα πακέτο από τα ίδια μπισκότα για τον καθένα μας».

Οι μαθητές και η συνοδεία του εξορμούσαν καθημερινά από τον παραδοσιακό νοτιοκορεάτικο ξενώνα όπου διέμεναν. Στο γεμάτο πρόγραμμά τους περιλαμβάνονταν μαθήματα Ταε Κβον Ντο («με έβαλαν και έσπασα ένα ξύλο με ένα χτύπημα», λέει γελώντας η Γιώτα), γνωριμία με την τοπική κουζίνα και επισκέψεις στις φουτουριστικές εγκαταστάσεις της LG.

Εκεί, τα παιδιά είδαν από κοντά καινοτόμα προϊόντα που η νοτιοκορεατική πολυεθνική ετοιμάζεται να βγάλει στην αγορά. Μεταξύ αυτών ήταν το έξυπνο ψυγείο («έχει οθόνη μέσα που σου δίνει συνταγές με τα τρόφιμα στα ράφια του», λέει η Γιώτα) και η ηλεκτρική σκούπα που ενεργοποιείται εξ αποστάσεως μέσω κινητού, με τον χρήστη να μπορεί να την παρακολουθεί επί το έργον στην οθόνη του.

Ο διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός «Life is Good» αφορούσε παιδιά από 16 έως 18 ετών, που καλούνταν από τους διοργανωτές να συγκεντρώσουν τους φίλους τους, να φτιάξουν ομάδες 3-8 ατόμων και να δημιουργήσουν βίντεο και μουσικές συνθέσεις που να αναδεικνύουν τις ιδιαιτερότητες της περιοχής τους. Από καθεμία εκ των τριών φάσεων του διαγωνισμού (βίντεο για τη φυσική ομορφιά και τα αξιοθέατα της περιοχής, βίντεο για τα πολιτιστικά δρώμενα, μουσική σύνθεση επικεντρωμένη στην περιοχή), προέκυψαν τέσσερις φιναλίστ.

Ο Αστέριος έμαθε για τον διαγωνισμό από διαφήμιση στον ΣΚΑΪ τον περασμένο Αύγουστο. Αφού έπεισε τους φίλους του να το δοκιμάσουν -βοήθησε και το ότι ήταν καλοκαίρι και είχαν άπλετο ελεύθερο χρόνο- αναζήτησαν βοήθεια από την ευρύτερη τοπική κοινωνία, η οποία ανταποκρίθηκε πρόθυμα.

Η δημοτική αρχή στήριξε με την εκτύπωση φυλλαδίων για να διαδοθεί η υποψηφιότητα της ομάδας.

Ο Γεράσιμος Βάκρος, σκηνοθέτης και ποιητής με καταγωγή από την Τρίπολη, συνέβαλε με την τεχνογνωσία του στην κινηματογράφηση του βίντεο κλιπ (αφού τα παιδιά βεβαιώθηκαν ότι αυτό ήταν συμβατό με τους όρους του διαγωνισμού).

«Θα βγαίναμε κερδισμένοι από τον διαγωνισμό ακόμη κι αν δεν κερδίζαμε», λέει ο Αστέριος. «Με τα γυρίσματα, γνωρίσαμε καλύτερα την πόλη μας, τις άγνωστες ομορφιές της».

«Προσέξαμε μέρη που στην καθημερινότητα μας περνούσαν απαρατήρητα», συμπληρώνει η Γιώτα. Αυτός είναι ίσως και ο πιο μακροχρόνιος θετικός αντίκτυπος του διαγωνισμού. Φέρνει τους νέους που έλαβαν μέρος σε πιο στενή επαφή με τον τόπο τους..

kathimerini.gr

Ειδήσεις

Χιλιάδες νεαρά ζευγάρια, κυρίως από την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία, αλλά και από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, έρχονται να παντρευτούν στην Ελλάδα. «Βούλιαξαν» και φέτος η Σαντορίνη, η Κρήτη και η Ρόδος (φωτογραφία) από ζευγάρια που ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης κάτω από το μοναδικό τους φως.

Χιλιάδες νεαρά ζευγάρια, κυρίως από την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία, αλλά και από τη Βρετανία και τις ΗΠΑ, έρχονται να παντρευτούν στην Ελλάδα. «Βούλιαξαν» και φέτος η Σαντορίνη, η Κρήτη και η Ρόδος (φωτογραφία) από ζευγάρια που ανταλλάσσουν όρκους αιώνιας πίστης κάτω από το μοναδικό τους φως.

«Δεν μπορώ να σας μιλήσω τώρα, πνίγομαι!». «Μα...». «Πνίγομαι σας λέω, είναι ένα κορεάτικο συνεργείο εδώ που κάνει γύρισμα». Πριν προλάβω να αρθρώσω άλλο ένα «μα», είχε κλείσει. Είχα πάρει ένα μεγάλο γραφείο διοργάνωσης γάμων για κατοίκους εξωτερικού στη Σαντορίνη με το ερώτημα εάν φέτος ενισχύθηκε η σχετική τάση. Δεν υπήρξε επικοινωνία, αλλά απάντηση έλαβα. Προφανώς η Σαντορίνη βούλιαξε και φέτος από ζευγάρια που αποφάσισαν να ανταλλάξουν όρκους αιώνιας πίστης κάτω από το μοναδικό της φως.

Επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν, αφού αυτοί οι γάμοι δεν δηλώνονται στα ληξιαρχεία, αλλά υπολογίζεται ότι πέρυσι στο νησί πραγματοποιήθηκαν 1.100 γάμοι και γαμήλιες τελετές. Την πρωτοκαθεδρία κατέχουν οι Κινέζοι, με τους Αγγλους, τους Αμερικανούς, τους Ρώσους, αλλά και άλλους Ασιάτες, όπως οι Ινδοί, να ακολουθούν κατά πόδας. Λέγεται μάλιστα ότι τους ακριβότερους γάμους στο νησί τους πραγματοποιούν οι Ινδοί. Δεν είναι τυχαίο ότι η Σαντορίνη επιλέχθηκε πρόσφατα ως ο δεύτερος καλύτερος πολυτελής προορισμός παγκοσμίως για τους νεόνυμφους από τη βρετανική ιστοσελίδα 101 honeymoons. Προηγούνταν το Παρίσι και ακολουθούσε το Κάπρι. Καθόλου άσχημα.

Η τάση δεν αφορά μόνο τη Σαντορίνη. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, όλο και περισσότεροι είναι οι ξένοι που επιλέγουν ελληνικούς προορισμούς ελαφρώς λιγότερο προβλέψιμους, όπως η Μονεμβασιά, η Σκιάθος (ιδίως μετά την κινηματογραφική επιτυχία «Μamma Mia»), η Σύμη, η Κρήτη, η Πάρος, η Μήλος, η Κως, η Μύκονος, αλλά και η Αθήνα. Η χώρα μας βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων και για τη νέα μόδα, αυτή των ομαδικών γαμήλιων τελετών. Φέτος, 16 ζευγάρια από την Κίνα παντρεύτηκαν στα Χανιά, ενώ αντίστοιχη τελετή πραγματοποιήθηκε και στην Πάρο. Επίσης, στην Κρήτη πραγματοποιήθηκαν πρόσφατα γάμοι ζευγαριών από τη Ρωσία τους οποίους επιμελήθηκε γνωστή εταιρεία εισερχόμενου τουρισμού μέσα από τη διοργάνωση του μεγάλου online διαγωνισμού Μy Greek Wedding, που είχε ως έπαθλα πέντε συμβολικές γαμήλιες τελετές.

Είναι προφανές ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι απεριόριστες. Αυτό διεφάνη πρόσφατα και κατά τη διάρκεια της εξειδικευμένης έκθεσης για γάμους Wedding Fair 2014 της Μπανγκόκ, στην οποία η Ελλάδα συμμετείχε μέσω του διαφημιστικού πρότζεκτ YourWeddinginGreece.com. «Μοιράσαμε 2.500 αντίτυπα του περιοδικού YourWeddingInGreece (σ.σ. προβάλει επιχειρήσεις και προορισμούς για γάμο) τα οποία εξαφανίστηκαν» λέει στην «Κ» η κ. Βίκυ Καραντζάβελου, γενική διευθύντρια της Travel Media Applications που «τρέχει» το πρότζετκ. «Ολοι ζητούσαν περαιτέρω ενημέρωση». Οπως λέει, στην Ταϊλάνδη υπάρχει μια όλο και αυξανόμενη μεσαία τάξη της οποίας οι νέοι επιθυμούν να ταξιδέψουν στη χώρα μας και ο συνδυασμός ενός παραδοσιακού γάμου στην Ελλάδα με διακοπές και μήνα του μέλιτος είναι ιδιαίτερα δημοφιλής.

Γενικότερα, στην Ασία η ιδέα ενός γάμου στο εξωτερικό είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Η Ελλάδα μπορεί μόνο να κερδίσει από αυτό, αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Θόδωρος Κουμέλης. «Ο κλάδος του γάμου στη χώρα μας είναι άρτια οργανωμένος με πληθώρα εξειδικευμένων υπηρεσιών για το μελλόνυμφο ζευγάρι. Η ελληνική παράδοση και κουλτούρα άλλωστε έχει φροντίσει για την ανάδειξη του θεσμού του γάμου στο πιο σημαντικό κοινωνικό γεγονός του ανθρώπου.

Αυτήν ακριβώς την εμπειρία ζητούν να ζήσουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας, οι οποίοι τα τελευταία έτη αυξάνονται θεαματικά από κάθε μεριά της υφηλίου. Αυτή λοιπόν την εμπειρία θέλουν να ζήσουν και οι νέοι Ταϊλανδοί, οι οποίοι πραγματοποιούν μαζί με τους υπόλοιπους Ασιάτες χιλιάδες γάμους στην Ελλάδα».

Νέοι μύθοι

Ο μύθος της Ελλάδας μεγαλώνει - μαζί και οι μύθοι. «Το ξενοδοχείο σας όχι μόνο πρέπει να περιληφθεί στους 10 καλύτερους προορισμούς του Travel Channel για να παντρευτεί κάποιος, αλλά και στους 10 καλύτερους προορισμούς για να συλλάβει», έγραψαν η Ερικα κι ο Μάρκους από τις ΗΠΑ στην εταιρεία που διοργάνωσε τον γάμο τους στη Σαντορίνη. «Ηταν ακριβώς πριν από εννέα μήνες που περάσαμε μια ονειρεμένη εβδομάδα στο ξενοδοχείο σας. Θυμάμαι ότι σπάσαμε μια λάμπα στο δωμάτιο. Εσείς σπάτε πιάτα στους γάμους, μήπως το σπασμένο γυαλί είναι σημάδι γονιμότητας;».

kathimerini.gr

Ειδήσεις

Από σήμερα οι πολυπληθείς επισκέπτες του Ιερού Βράχου της Ακρόπολης θα μπορούν να έχουν επιτόπου ιατρική κάλυψη για τυχόν προβλήματα υγείας που παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια της ξενάγησής τους.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστας Τασούλας ζήτησε από τον υπουργό Υγείας Μ. Βορίδη την απόσπαση ενός γιατρού γενικής Ιατρικής στην Α’ ΕΠΚΑ και το αίτημα αυτό θα ικανοποιηθεί από το υπουργείο Υγείας.

Μέχρι να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες ο υπουργός Εθνικής Αμύνης Δ. Αβραμόπουλος ανταποκρίθηκε άμεσα σε σχετικό αίτημα και ήδη στο χώρο του ιατρείου που βρίσκεται στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης τοποθετήθηκε οπλίτης ιατρός.

Ο υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Κώστας Τασούλας ευχαρίστησε τον κ. Αβραμόπουλο και τον κ. Βορίδη για την άμεση και θετική τους ανταπόκριση στο σχετικό αίτημα του Υπουργείου Πολιτισμού

tanea.gr

Ειδήσεις

Διατηρήθηκε σε διψήφιο ποσοστό η αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων και των αφίξεων ξένων επισκεπτών στον ελληνικό προορισμό για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαΐου, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες η Τράπεζα της Ελλάδος (ΤτΕ).

Ομως ο ρυθμός αύξησης των αφίξεων ήταν υψηλότερος από τον αντίστοιχο ρυθμό των εισπράξεων. Την εξέλιξη αυτή αποδίδει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Ανδρέας Ανδρεάδης στον μεγάλο αριθμό τουριστών στην Αθήνα που έχουν μικρότερη διάρκεια παραμονής από τον μέσο όρο των διανυκτερεύσεων του συνόλου των επισκεπτών στον ελληνικό προορισμό. Με βάση τα τελευταία στοιχεία αλλά και την πρόβλεψη ότι οι αφίξεις των Ρώσων επισκεπτών θα κυμανθούν κοντά στο 1,1 εκατ. από 1,3 εκατ. πέρυσι, ο κ. Ανδρεάδης εκτιμά για το σύνολο του έτους ότι οι ταξιδιωτικές εισπράξεις θα κινηθούν πιο κοντά στα 13 δισ. ευρώ από τα 13,5 δισ. ευρώ.

Σημειώνεται ότι στην αρχή της χρονιάς πριν από τα γεγονότα με την Ουκρανία αλλά και την πτώση της τιμής του ρουβλίου σε σχέση με το ευρώ οι προβλέψεις ανέβαζαν τον αριθμό των Ρώσων τουριστών φέτος στη χώρα μας στο 1,5 εκατ. Βέβαια τόσο η πτώση της κίνησης από τη Ρωσία όσο και η μεγάλη μείωση των τουριστών από την Ουκρανία υπερκαλύπτονται από τις άλλες βασικές για την Ελλάδα αγορές. Παράλληλα, ο αριθμός των αφίξεων από τη γερμανική αγορά που εμφανίζει πτώση έως τον Μάιο αναμένεται να περάσει σε πεδίο ανόδου από το δεύτερο μισό του έτους. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ σχολίασε την τουριστική χρονιά στο Twitter με τη φράση «το ότι η χώρα μας απέναντι σε χαοτικό περιβάλλον από Ουκρανία έως Αίγυπτο είναι όαση σταθερότητας με 21 εκατ. επισκέπτες -περιλαμβανομένων των αφίξεων με κρουαζιέρα- αποτελεί μέγα επίτευγμα».

Βάσει των στοιχείων της ΤτΕ για το πεντάμηνο, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 10,6% φτάνοντας σε 1,95 δισ. ευρώ από 1,77 δισ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2013. Από τους Αγγλους τουρίστες οι ταξιδιωτικές δαπάνες στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 26,7% φτάνοντας σε 193,8 εκατ., από τους Γάλλους κατά 21,2% φτάνοντας σε 167,9 εκατ. ευρώ, από τους Ρώσους κατά 7,8% φτάνοντας σε 111 εκατ. ευρώ και από τους Αμερικάνους κατά 1,7% φτάνοντας σε 134 εκατ. ευρώ. Στον αντίποδα, πτώση κατά 12,6% εμφάνισαν οι ταξιδιωτικές δαπάνες από τους Γερμανούς τουρίστες, φτάνοντας σε 274,2 εκατ. ευρώ. Η δαπάνη ανά ταξίδι των ξένων επισκεπτών στον ελληνικό προορισμό μειώθηκε κατά 5,4% φτάνοντας σε 521,4 ευρώ από 551,3 ευρώ το ίδιο διάστημα πέρυσι.

Οι αφίξεις ξένων επισκεπτών αυξήθηκαν κατά 17% φτάνοντας σε 3,57 εκατ. από 3,05 εκατ. στο πεντάμηνο του 2013. Από τη Ρωσία οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 39% (146 χιλ.), από τις ΗΠΑ κατά 33,4% (123,7 χιλ.), από τη Βρετανία κατά 25,5% (307,1 χιλ.) και από τη Γαλλία κατά 13,9% (246,5 χιλ.). Πτώση κατά 5,8% σημείωσαν οι αφίξεις από τη Γερμανία (376 χιλ.).

Να σημειωθεί ότι για το πεντάμηνο το ταξιδιωτικό ισοζύγιο παρουσίασε πλεόνασμα 1,13 δισ. ευρώ έναντι πλεονάσματος 1,06 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2013 παρουσιάζοντας αύξηση κατά 6,7%. Οι καθαρές εισπράξεις από την παροχή ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιστάθμισαν το 14,6% του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.

Σε ό,τι αφορά τον Μάιο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν 0,8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Από τη Γαλλία οι εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 34,5% φτάνοντας σε 123,7 εκατ. ευρώ, από τη Βρετανία κατά 15,8% φτάνοντας σε 124,6 εκατ. ευρώ, από τη Ρωσία κατά 2,4% φτάνοντας σε 79,8 εκατ. ευρώ και από τις ΗΠΑ κατά 0,2% φτάνοντας σε 83,3 εκατ. ευρώ. Από τη Γερμανία οι εισπράξεις μειώθηκαν κατά 24,8% φτάνοντας σε 170,9 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές αφίξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 12,6% φτάνοντας σε 1,65 εκατ. σε σχέση με τον Μάιο του 2013. Από τις ΗΠΑ οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 43% (65,7 χιλ.), από τη Ρωσία κατά 34,5% (108,8 χιλ.), από τη Γαλλία κατά 26,4% (177,4 χιλ.) και από τη Βρετανία κατά 14,4% (175,8 χιλ.). Από τη Γερμανία οι αφίξεις μειώθηκαν κατά 17,9% (206,8 χιλ.).

 

kathimerini.gr

Ειδήσεις

Στο 174,1% του ΑΕΠ έφτασε το δημόσιο χρέος της Ελλάδας το πρώτο τρίμηνο του 2014, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η Eurostat.
Σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του 2013 το ελληνικό χρέος μειώθηκε κατά 1%, ενώ σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2013 αυξήθηκε κατά 13,5%.

Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ακόμη ότι επί του 174,1% του ΑΕΠ, το 131,3% είναι δάνεια και το 42,4% άλλοι τίτλοι. Σε απόλυτους αριθμούς, το ελληνικό χρέος υποχώρησε στα 314,8 δισ. ευρώ, από 318,7 δισ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του 2013.

Σύμφωνα με την κοινοτική στατιστική υπηρεσία, το πρώτο τρίμηνο του 2014 η Ελλάδα είχε το υψηλότερο χρέος στην ΕΕ και ακολούθησαν η Ιταλία με 135,6% και η Πορτογαλία με 132,9%, ενώ το χαμηλότερο χρέος είχε η Εσθονία με 10%, η Βουλγαρία με 20,3% και το Λουξεμβούργο με 22,8%.

Παράλληλα, πάντα το πρώτο τρίμηνο του 2014, παρατηρήθηκε αύξηση του χρέους σε τριμηνιαία βάση στην ευρωζώνη από 92,7% σε 93,9%, αλλά και στην ΕΕ από 87,2% σε 88%.

news.gr

Ειδήσεις

Η επιδημία του AIDS ενδέχεται να έχει τεθεί υπό έλεγχο μέχρι το 2030, σύμφωνα με έκθεση του ΟΗΕ. Στη σχετική έκθεση, τα δεδομένα της ασθένειας οδηγούν τους ειδικούς σε ιδιαίτερα αισιόδοξα συμπεράσματα, καθώς τα ποσοστά κρουσμάτων HIV και θανάτων λόγω AIDS είναι εμφανώς μειωμένα τα τελευταία χρόνια.

Ωστόσο, ο ΟΗΕ κάνει έκκληση για συντονισμένη διεθνή προσπάθεια αντιμετώπισης της ασθένειας, καθώς «ο τρέχων ρυθμός διεξαγωγής ερευνών δεν μπορεί να βάλει τέλος στην επιδημία».

Τα στοιχεία της έκθεσης της επιτροπής του ΟΗΕ για το AIDS δείχνουν ότι σήμερα, ο αριθμός των φορέων του ιού HIV ανέρχεται στα 35 εκατ. παγκοσμίως, αλλά το 54% αγνοεί ότι φέρει τον ιό.

Τα τελευταία τρία χρόνια οι θάνατοι που οφείλονται στο AIDS μειώθηκαν κατά ένα πέμπτο και πλέον 1,5 εκατ. άνθρωποι το χρόνο χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας της συγκεκριμένης ασθένειας.

Ιδιαίτερα μεγάλη βελτίωση παρουσιάζουν τα στοιχεία της έκθεσης που αφορούν τη Νότια Αφρική και την Αιθιοπία.

Όσον αφορά τη μετάδοση του ιού, το 2013 σημειώθηκαν 2,1 εκατ. νέα κρούσματα, 38% λιγότερα από τα 3,4 εκατ. του 2011.

Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στη βελτίωση της σημερινής εικόνας της πορείας του AIDS, όπως η αύξηση της πρόσβασης σε φάρμακα, ωστόσο το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει.

Η ανεξάρτητη οργάνωση «Γιατροί Χωρίς Σύνορα» προειδοποίησε ότι οι περισσότεροι από τους φορείς του ιού που χρειάζονται φάρμακα, δεν έχουν πρόσβαση σε αυτά.

Επίσης, οι επιστήμονες επισημαίνουν τον διπλασιασμό του αριθμού των ανδρών που επιλέγουν ακόμα και την περιτομή προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο να μεταδώσουν ή να μολυνθούν οι ίδιοι από τον ιό HIV.

Ωστόσο, παρά τις σημαντικές βελτιώσεις τα σοβαρά προβλήματα παραμένουν. Λιγότεροι από τέσσερις στους 10 ανθρώπους, που φέρουν τον HIV, λαμβάνουν κατάλληλη και αποτελεσματική αντιρετροϊκή θεραπεία και μάλιστα πάνω από τα τρίτα τέταρτα των συνολικών νέων κρουσμάτων σημειώνονται αποκλειστικά σε 15 χώρες.

Μεταξύ άλλων, η έκθεση αναφέρει: «Τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν σημειωθεί περισσότερες επιτυχίες απ’ ό,τι τα τελευταία 23 χρόνια. Υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν τι δουλεύει και τι εξακολουθεί να δημιουργεί εμπόδια και σήμερα περισσότερο από ποτέ υπάρχει ελπίδα ότι είναι δυνατό να μπει μια τελεία στη μάστιγα του AIDS».

Ο πρόεδρος της επιτροπής του ΟΗΕ για το AIDS δήλωσε: «Αν επιταχύνουμε τις μελέτες για τον HIV μέχρι το 2020, θα είμαστε σε πολύ καλό δρόμο. Θα μπορούσαμε σταματήσουμε την εξάπλωση της επιδημίας. Εάν κάτι τέτοιο δεν πραγματοποιηθεί, κινδυνεύουμε να αυξήσουμε σημαντικά τον χρόνο να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα, τουλάχιστον κατά μία δεκαετία».

https://www.tanea.gr

Ειδήσεις

Αποδεικνύεται ότι ένας φίλος μας έχει μαζί μας γενετική συγγένεια ανάλογη με έναν τέταρτο Οι φίλοι μας είναι μακρινοί συγγενείς μας!

Τελικά φαίνεται πως, πράγματι, "οι φίλοι είναι η οικογένεια που διαλέγεις", όπως λένε, αφού οι φίλοι μας μοιάζουν γενετικά μαζί μας περισσότερο από ό,τι οι ξένοι, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα με επικεφαλής τον διακεκριμένο Ελληνοαμερικανό καθηγητή κοινωνιολογίας και ιατρικής του Πανεπιστημίου Γιέηλ Νικόλα Χρηστάκη και τον σταθερό συνεργάτη του Τζέιμς Φάουλερ, καθηγητή ιατρικής γενετικής και πολιτικής επιστήμης του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια Σαν Ντιέγκο.

Οι ερευνητές, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ (PNAS), ανέλυσαν το γονιδίωμα 1.932 ατόμων και συνέκριναν ζεύγη φίλων με ζεύγη ξένων. Μεταξύ όλων των ανθρώπων δεν υπήρχε καμία βιολογική συγγένεια, παρά μόνο διαφορά στο επίπεδο των κοινωνικών σχέσεων μεταξύ τους.

Η έρευνα έδειξε ότι, κατά μέσο όρο, κάθε άνθρωπος έχει πιο όμοιο DNA με τους φίλους του που έχει επιλέξει από ό,τι με τους αγνώστους. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι αυτό το εύρημα δεν οφείλεται στην τάση των ανθρώπων να κάνουν φίλους με παρόμοιο φυλετικό (άρα και γενετικό) υπόβαθρο. Η γενετική ομοιότητα μεταξύ των φίλων υπερβαίνει την αναμενόμενη ομοιότητα μεταξύ των ανθρώπων που μοιράζονται μια κοινή εθνική -και γενετική- κληρονομιά. Με ποιούς μηχανισμούς συμβαίνει αυτό, οι ερευνητές δεν μπορούν ακόμη να το πουν.

Πόσο όμοιοι όμως είμαστε με τους φίλους μας; Κατά μέσο όρο, σύμφωνα με την έρευνα, ένας φίλος μας έχει μαζί μας γενετική συγγένεια ανάλογη με έναν τέταρτο εξάδελφό μας, πράγμα που "μεταφράζεται" ότι με τους φίλους μας έχουμε κοινό περίπου το 1% των γονιδίων μας.

"Το 1% δεν ακούγεται μεγάλος αριθμός σε έναν μέσο άνθρωπο, όμως για τους γενετιστές είναι σημαντικός. Είναι αξιοσημείωτο ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν ξέρουν καν ποιοί είναι τέταρτα ξαδέρφια τους γύρω τους, αλλά με κάποιο τρόπο, ανάμεσα σε τόσες πιθανές περιπτώσεις, καταφέρνουμε να διαλέγουμε ως φίλους εκείνους τους ανθρώπους με τους οποίους μοιάζουμε γενετικά", δήλωσε ο Νικόλας Χρηστάκης.

Μάλιστα, οι Χρηστάκης και Φάουλερ ανέπτυξαν μια "βαθμολογία φιλίας", με την οποία προβλέπουν ποιος θα γίνει φίλος κάποιου, με το ίδιο περίπου ποσοστό αξιοπιστίας που οι επιστήμονες προβλέπουν, με βάση τα γονίδια, τις πιθανότητες ενός ανθρώπου να εμφανίσει παχυσαρκία ή σχιζοφρένεια.

Εστιάζοντας σε επιμέρους γονίδια, η έρευνα δείχνει ότι οι φίλοι μοιάζουν περισσότερο μεταξύ τους σε γονίδια που σχετίζονται με την αίσθηση της όσφρησης, ενώ το αντίθετο ακριβώς ισχύει για τα γονίδια που ελέγχουν την ανοσία, με συνέπεια οι φίλοι να διαφέρουν γενετικά όσον αφορά την προστασία τους έναντι διαφόρων ασθενειών. Αυτό όμως μάλλον εξυπηρετεί γενικότερα την κοινωνία, καθώς το να έχει κανείς φίλους που δεν είναι ευάλωτοι στις ίδιες ασθένειες, συνιστά φραγμό στην εύκολη εξάπλωση μιας επιδημίας από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Όσον αφορά την ομοιότητα της… μύτης, οι ερευνητές υποπτεύονται ότι βοηθά τους φίλους να μοιράζονται τα ίδια περιβάλλοντα. Αν, για παράδειγμα, τους αρέσει εξίσου η μυρωδιά του καφέ, τότε είναι πιο εύκολο να συχνάζουν με τις ώρες στις καφετέριες. Επίσης, η όσφρηση ίσως υποσυνείδητα αποτελεί τον τρόπο που κρίνουμε αν ένας ξένος μάς μοιάζει γενετικά και άρα ταιριάζει περισσότερο να γίνει φίλος μας (με παρόμοιο τρόπο οι γυναίκες 'μυρίζουν' τους άνδρες για να βρουν κατάλληλο γενετικά σύντροφο).

Μια άλλη αξιοσημείωτη διαπίστωση είναι ότι τα γονίδια που είναι πιο κοινά με τους φίλους μας, φαίνονται να εξελίσσονται ταχύτερα από τα υπόλοιπα. Αυτό, κατά τον Νικ. Χρηστάκη, πιθανώς εξηγεί εν μέρει, γιατί η ανθρώπινη εξέλιξη φαίνεται να έχει επιταχυνθεί κατά τα τελευταία 30.000 χρόνια, καθώς το φιλικό και κοινωνικό περιβάλλον (με ζωτικό παράγοντα τη γλωσσική επικοινωνία μεταξύ των ανθρώπων) αποτελεί από μόνο του έναν σημαντικό εξελικτικό παράγοντα.

Ακόμη, σύμφωνα με τον ελληνοαμερικανό επιστήμονα, «η νέα έρευνα ενισχύει την αντίληψη ότι οι άνθρωποι είναι "μεταγονιδιακά" όντα, όχι μόνο λόγω των μικροβίων που συμβιούν μαζί μας, αλλά και εξαιτίας των ανθρώπων που μας περιβάλλουν. Φαίνεται πως η ικανότητά μας εξαρτάται όχι μόνο από τη δική μας γενετική σύσταση, αλλά επίσης από τη γενετική σύσταση των φίλων μας».

Όπως είπε ο καθηγητή κοινωνιολογίας και ιατρικής, η νέα έρευνα θέτει ξανά στο προσκήνιο το ερώτημα γιατί οι άνθρωποι έχουν φίλους. Είμαστε ένα από τα ελάχιστα είδη θηλαστικών που έχουν φίλους, μαζί με μερικούς πιθήκους, τους ελέφαντες και τις φάλαινες.

Εξάλλου, μια παρεμφερής γενετική έρευνα που είχε δημοσιευτεί φέτος τον Μάιο, είχε βρει ότι οι άνθρωποι τείνουν να διαλέγουν συζύγους με παρόμοιο DNA.

Ο Νικόλας Χρηστάκης και ο Τζέημς Φάουλερ έγιναν ευρύτερα γνωστοί διεθνώς, με το πετυχημένο βιβλίο τους (που έχει μεταφραστεί το 2010 και στα ελληνικά από τις εκδόσεις Κάτοπτρο) «Συνδεδεμένοι: Η εκπληκτική δύναμη των κοινωνικών δικτύων και πώς αυτά διαμορφώνουν τη ζωή μας».

https://www.news.gr

Ειδήσεις

Οι εκπτώσεις ξεκινούν μία μέρα μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου των ανοικτών καταστημάτων τις Κυριακές, μέτρο για το οποίο υπήρξαν αντιδράσεις. Ξεκινά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, η περίοδος των θερινών εκπτώσεων (14 Ιουλίου-30 Αυγούστου) με τους εμπόρους να ελπίζουν σε αύξηση του τζίρου στην αγορά, λόγω και της αύξησης του τουρισμού. Οι εκπτώσεις ξεκινούν μία μέρα μετά την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου των ανοικτών καταστημάτων τις Κυριακές, μέτρο για το οποίο υπήρξαν αντιδράσεις.

Η ΕΣΕΕ καλεί τους καταναλωτές «να εμπιστευθούν και πάλι τις ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις της περιοχής τους, με τη βεβαιότητα ότι, μέσα στην δύσκολη οικονομική συγκυρία, θα εξαντλήσουν όλα τα διαθέσιμα περιθώρια για καλύτερη τιμολόγηση και χαμηλότερη τελική τιμή πώλησης των προϊόντων που προσφέρουν ώστε να ανταποκρίνεται απόλυτα προς την εκπτωτική αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά».

Στο μεταξύ, όμως, σημειώνεται από τη συνομοσπονδία ότι «παρά τις βελτιώσεις, ο Νόμος περί εκπτώσεων πρέπει να αναμορφωθεί με γνώμονα ένα 'κώδικα δεοντολογίας' για τη προστασία του καταναλωτή και τον εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων σε νέες, απλές πρακτικές πώλησης, λαμβάνοντας πρωτίστως υπόψη τη χαμηλή κατανάλωση που οδηγεί στο κλείσιμο των ελληνικών εμπορικών επιχειρήσεων.

Τα "εργαλεία" της εμπορικής επικοινωνίας για αύξηση των πωλήσεων "εκπτώσεις, προσφορές, προωθητικές ενέργειες και stock" δεν ορίζονται σαφώς και με απλό τρόπο με αποτέλεσμα να μην διακρίνονται με σαφήνεια οι διαφορές μεταξύ τους».

Η ΕΣΕΕ εφιστά την προσοχή στα εξής:


-Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική
-Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης ανήκει στη διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης. Εάν αναγραφεί ποσοστό, πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «50% έκπτωση»).
-Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στην ακρίβεια των εκπτωτικών αναγγελιών, διότι τα προβλεπόμενα πρόστιμα είναι βαρύτατα. Η κάθε παροχή πρέπει να ταυτίζεται και να ανταποκρίνεται προς την αναγγελία, οικονομικά, ποσοτικά και ποιοτικά.

Τι να προσέξουν οι καταναλωτές


Η ΕΚΠΟΙΖΩ υπενθυμίζει στους καταναλωτές τα σημεία εκείνα που πρέπει να προσέξουν ώστε να είναι επιτυχημένες οι αγορές τους, και να μην ξεχνούν:

1. Να αγοράζουν σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Να προγραμματίζουν και να καταγράφουν τις ατομικές - οικογενειακές τους ανάγκες.
2. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην ποιότητα των προϊόντων. Κυκλοφορούν προϊόντα δεύτερης διαλογής, ελαττωματικά κλπ.
3. Να κάνουν έλεγχο αγοράς πριν και κατά την διάρκεια των εκπτώσεων και να μην ξεχνούν ότι οι τιμές των προϊόντων διαμορφώνονται ελεύθερα.
4. Να είναι εγκρατείς στις αγορές, να μην παρασύρονται από το κλίμα φτήνιας, των ευκαιριών, των εκπτώσεων.
5. Να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στην τελική τιμή, και όχι στο μεγάλο ποσοστό έκπτωσης που ίσως είναι και πλασματικό.
6. Να θυμούνται ότι στα προϊόντα τα οποία είναι σε προσφορά δεν γίνονται αλλαγές. Πρέπει βέβαια να ενημερώνεται ο καταναλωτής και να υπάρχει σχετική σήμανση.
7. Να μην ξεχνούν ότι οι αγορές με πιστωτικές κάρτες έχουν ακόμα πολύ υψηλό επιτόκιο. Όχι στην αλόγιστη χρήση των πιστωτικών καρτών και των καταναλωτικών δανείων.
8. Να ελέγχουν πάντα την τελική τιμή του προϊόντος και ιδίως όταν αγοράζουν με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πόσες και πόσο είναι οι δόσεις, ποιο είναι το συνολικό επιτόκιο (ΣΕΠΠΕ) και οι τυχόν άλλες επιβαρύνσεις. Η τιμή των προϊόντων δεν πρέπει να αυξάνεται αν πληρωθεί με πιστωτική κάρτα.
9. Να προσέχουν να μην υπερβαίνουν το όριο στις πιστωτικές κάρτες γιατί τότε θα πληρώσουν επί πλέον τόκους και το προϊόν θα τους στοιχίσει ακριβότερα.
10. Να μην ξεχνούν να ζητούν τη νόμιμη απόδειξη την εγγύηση και τις οδηγίες χρήσης που μπορεί να συνοδεύουν το προϊόν και να είναι στην ελληνική γλώσσα. Το ότι είναι περίοδος εκπτώσεων δεν αναιρεί αυτά τα δικαιώματα του καταναλωτή και τις υποχρεώσεις του εμπόρου, εφόσον το προϊόν είναι ελαττωματικό είναι υποχρεωτική η αλλαγή ή η επιστροφή του.

protothema.gr

Ειδήσεις

Τί μπορείτε να κάνετε αν τα προϊόντα είναι ελαττωματικά; Υπάρχουν εταιρείες που τυπώνουν καταλόγους με τα πωλούμενα είδη τους και τις τιμές τους και δέχονται την εκτέλεση παραγγελιών ταχυδρομικώς. Αν το κατάστημα βεβαιώσει τη λήψη της παραγγελίας σας, δημιουργείται πάλι μια σύμβαση αγοραπωλησίας. Αυτό σας δίνει τα ίδια νομικά δικαιώματα, σαν να αγοράζατε προσωπικά τα είδη από το κατάστημα. Δηλαδή τα αγαθά πρέπει:

• Να συμφωνούν με την περιγραφή.
• Να είναι εμπορεύσιμης ποιότητας.
• Να ανταποκρίνονται στον προορισμό τους.

ΤΙ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΑΝ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΤΤΩΜΑΤΙΚΑ

Αν τα εμπορεύματα δεν συμφωνούν με τους παραπάνω όρους, είναι φανερό ότι η εταιρεία αθέτησε τη συμβατική υποχρέωση σωστής εκτέλεσης της παραγγελίας και συνεπώς διέρρηξε μονομερώς και παράνομα το συμβόλαιο αγοραπωλησίας. Τότε έχετε ακριβώς τα ίδια δικαιώματα σαν να αγοράζετε τα είδη από κατάστημα. Πάντως και πάλι τα νομικά σας δικαιώματα ισχύουν αν είστε σεις ο πραγματικός αγοραστής και όχι ο παραλήπτης ενός δώρου που παραγγέλθηκε από άλλον.

Σε κανονικές συνθήκες, όταν δεν συμφωνηθεί ακριβής χρόνος παράδοσης, ένα κατάστημα που αποδέχτηκε μια παραγγελία έχει υποχρέωση να την εκτελέσει μέσα σε λογική χρονική περίοδο. Αν δεν το κάνει, μπορείτε να ζητήσετε επανόρθωση, δεν μπορείτε όμως να ακυρώσετε την παραγγελία αν πρώτα δεν στείλετε μια προειδοποιητική επιστολή, με ένα κείμενο όπως:

«Έκανα υπομονή δύο μήνες και περίμενα για να παραλάβω τα παραγγελθέντα είδη. Είναι σημαντικό για μένα να τα έχω σε δεκαπέντε μέρες από σήμερα. Αν όχι, θα ακυρώσω την παραγγελία μου και θα ζητήσω την επιστροφή των χρημάτων μου (αν φυσικά έχετε προπληρώσει) ή αποζημίωση (αν η καθυστέρηση άφιξης των εμπορευμάτων σας δημιούργησε πραγματικά μια οικονομική ή ηθική ζημιά)».

Πρέπει να ελέγξετε με κάθε λεπτομέρεια το έντυπο της παραγγελίας προκειμένου να είσαστε βέβαιοι ότι δεν υπάρχει κανένας λόγος επιβάρυνσης του εμπορεύματος και αύξησης της τιμής του. Εφόσον στο έντυπο δεν αναφέρεται με σαφή τρόπο, κανένας λόγος ενδεχόμενης επιβάρυνσης της τιμής, τότε η τιμή θεωρείται σταθερή και δεν έχετε υποχρέωση να δεχθείτε καμιά αύξηση της.

Επίσης, δεν έχετε κανένα δικαίωμα να αλλάξετε άποψη για οποιαδήποτε πράγματα έχετε παραγγείλει, εφόσον το συμβόλαιο αγοραπωλησίας έχει γίνει. Έτσι για παράδειγμα, αν η εταιρεία πήρε την παραγγελία σας, έχει στείλει έντυπο αναγνώρισης της παραγγελίας, έχει εισπράξει την επιταγή που στείλατε ή σας έχει στείλει τα σωστά είδη μέσα σε κανονικά χρονικά πλαίσια, το συμβόλαιο αγοραπωλησίας έχει εκτελεστεί. Μόνο αν αλλάξετε άποψη προτού το κατάστημα αναγνωρίσει την παραγγελία σας, τότε μπορείτε να την ακυρώσετε.

Σε αυτό το πλαίσιο, καμία φορά πρέπει αντί της συνολικής τιμής να καταθέσετε μια προκαταβολή της αξίας της παραγγελίας σας. Νομικά μπορείτε να απαιτήσετε την επιστροφή της προκαταβολής αν το κατάστημα δεν ήταν σε θέση να παραδώσει το εμπόρευμα μέσα στο συμφωνηθέντα χρόνο παράδοσης ή αν το εμπόρευμα ήταν ελαττωματικό. Δεν μπορείτε να ζητήσετε επιστροφή της προκαταβολής επειδή απλώς αλλάξατε γνώμη μετά την παραλαβή του.

Στην περίπτωση σε που το προϊον που παραγγείλατε φτάσει με ζημιές ή χαθεί στα ταχυδρομεία, συνήθως η εταιρεία που πήρε την παραγγελία θα σας το αλλάξει δωρεάν. Είναι δική της δουλειά να κανονίσει το θέμα αποζημίωσης από τα ταχυδρομεία. Ο αποστολέας συνήθως έχει στα χέρια του την απόδειξη παράδοσης δέματος ή τη φορτωτική εμπορεύματος. Αν τα εμπορεύματα που στέλνει είναι μεγάλης αξίας, πρέπει να τα στείλει συστημένα ή μπορεί επίσης να τα ασφαλίσει για τη μεταφορά τους.

 

Χρύσα Τσιώτση

Δικηγόρος

LL.M in Information Technology and Telecommunications Law

(University of Strathclyde in Glasgow- U.K)

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Ειδήσεις

Το σύστημα θα παραμείνει ανοικτό για λίγες ημέρες μετά τη Δευτέρα ώστε να υποβληθούν όλες οι δηλώσεις χωρίς πρόστιμο
Σε σιωπηρή παράταση της προθεσμίας υποβολής των φορολογικών δηλώσεων προσανατολίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες του news.gr το υπουργείο Οικονομικών, ούτως ώστε όλοι οι φορολογούμενοι να προλάβουν να υποβάλουν τις δηλώσεις τους χωρίς πρόστιμο.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, ότι το σύστημα θα παραμείνει ανοικτό για λίγες ημέρες μετά τη Δευτέρα (χωρίς να έχει διευκρινιστεί πόσες), διότι μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής, υπολείπονταν 500.000 και ήταν άγνωστο αν το σύστημα μπορούσε να αντέξει ρυθμό υποβολής 250.000 δηλώσεων τη μέρα.

Λήγει αύριο η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Μέχρι χθες είχαν υποβληθεί 5.450.000 δηλώσεις. Από την μέχρι τώρα εκκαθάριση προκύπτει ότι 4 στους 10 πολίτες θα πληρώσουν φόρο κατά μέσο όρο 1.300 ευρώ. 

https://www.news.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή