facebook_page_plugin

Ειδήσεις

Διομήδης Κομνηνός: «Λυπούμαι που χάθηκε ένα Ελληνόπουλο»

Βαγγέλης Στεργιόπουλος

Ο Διομήδης διέθετε ακεραιότητα, αξία, αρρενωπότητα, θάρρος
Την περασμένη Τρίτη στο νεκροταφείο Ζωγράφου έγινε το μνημόσυνο του Διομήδη Ι. Κομνηνού.

Πώς και γιατί ο μίτος της ζωής του δεκαεφτάχρονου αυτού παλληκαριού κόπηκε βίαια στις 16 Νοεμβρίου, το είπε με λίγα λόγια ο ίδιος ο πατέρας του, Γιάννης Κομνηνός, πάνω στον τάφο μετά τη δέηση.

Νομίζω, είπε, πως είμαι ο αρμοδιώτερος να μιλήσω τούτη την ώρα και να εκπροσωπήσω τον νεκρό μου γιο. Ο χώρος και η στιγμή δεν επιτρέπουν παραταξιακές ή κομματικές εκδηλώσεις. Για τον πρόσθετο λόγο ότι δεν πολιτεύομαι, ελπίζω η παράκλησή μου αυτή να εισακουσθή.

Ο Διομήδης ήταν στρατευμένος στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια. Και έπεσε για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, εθελοντής τραυματιοφορέας.

Οι τραυματισμένοι που σώθηκαν και που κατέθεσαν για τη δράση του στον εισαγγελέα βρίσκονται τώρα εδώ, στο μνημόσυνό του.

Ο Διομήδης χτυπήθηκε από πυροβόλο όπλο, στην περιοχή Πολυτεχνείου, ώρα 9.45-10.00, το βράδυ της Παρασκευής, 16.11.73. Μια σφαίρα στην καρδιά, «τραύμα μετωπικό». Διεκομίσθη νεκρός στον Σταθμό Πρώτων Βοηθειών και ακολούθως στο Νεκροτομείο, όπου δυο μέρες αργότερα τον είδα, νεκροτομημένο, στο ψυγείο.

Κυριακή 18.11.73: Εγώ και οι συνοδοί μου πηγαίνουμε στο Νεκροτομείο (Μασσαλίας). Ανοίγει στις 8.00. Απρόθυμοι, νυσταλέοι άνθρωποι μάς απαγορεύουν την είσοδο. Επιδεικνύω φωτογραφία του γιου μου. «Ναι, μέσα είναι», μου λέει ένας. Ζητώ να περάσω. «Χρειάζεται άδεια της Στρατιωτικής Διοικήσεως», μου λέει. Υπάρχουν πίσω μας, στο πεζοδρόμιο, και άλλοι που αγωνιούν. Φεύγουμε για την Στρατιωτική Διοίκησι (Σταθμό Λαρίσης).

8.45 μπαίνω στο γραφείο του αντισυνταγματάρχου, αξιωματικού υπηρεσίας προφανώς. Σηκώνεται όρθιος, λέω για το παιδί μου, με ερωτά «γιατί το άφησα να κυκλοφορή», βρίσκει την ώρα να μου πη «οι σημερινοί γονείς δεν ξέρουν να πειθαρχήσουν τα παιδιά τους» και μου δηλώνει αναρμοδιότητα!

Ο αντισυνταγματάρχης λέει: «Ο Στρατός δεν εχτύπησε κανέναν, η Αστυνομία χτύπησε όταν της επετέθησαν τα αναρχικά στοιχεία».

Λέει: «Ο Στρατός παρενέβη όταν η Αστυνομία αντελήφθη ότι δεν ηδύνατο να αντεπεξέλθη και εκάλεσε τον Στρατό». Λέει, επίσης: «Μόνο ένα κορίτσι χτύπησε όταν το τανκ έριξε την κολώνα της πύλης του Πολυτεχνείου και η κολώνα έπεσε πάνω στο κορίτσι. Σας δίνω το λόγο μου για όλα αυτά».

Ζητώ από τον αξιωματικό αυτόν άδεια να δω τον νεκρό μου γιο, ξανά και ξανά! Ο αξιωματικός επαναλαμβάνεται, μας κάνει κατήχηση: «Εγώ, άμα άρχισαν οι φασαρίες, έπιασα το γιο μου και τον έκλεισα μέσα στο σπίτι. Αχ αυτοί οι γονείς! Εσείς γιατί δεν το κάνατε;»

Και δηλώνει ότι η άδεια που ζητώ αφορά τις αστυνομικές αρχές: «Διότι ο Στρατός δεν εχτύπησε, την Παρασκευή δεν υπήρχε στρατιωτικός νόμος, άρα αρμοδία είναι η Αστυνομία».

Τον παρακαλώ να τηλεφωνήση στο Νεκροτομείο, γιατί εκεί ζητούν άδεια της Στρατιωτικής Διοικήσεως. Ο αντισυνταγματάρχης ερωτά παρακείμενον στρατιώτη αν γνωρίζη το τηλέφωνο του Νεκροτομείου, αλλά ούτε αυτός το ξέρει. Η Στρατιωτική Διοίκησις αγνοεί ως και το τηλέφωνο του Νεκροτομείου!

Ο αντισυνταγματάρχης ξανασηκώνεται και, τείνοντάς μου το χέρι, που δεν τ’ αγγίζω, λέει: «Έχω και εγώ γιο. Σας συλλυπούμαι που εχάθη ένα Ελληνόπουλο».

 

«ΤΟ ΒΗΜΑ», 17.11.1974, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»

12.20 της ίδιας μέρας επιτυγχάνω να εισέλθω στο Νεκροτομείο, άνευ αδείας. Ο ιατροδικαστής Καψάσκης και έτεροι τρεις με πολιτικά κάθονται σε ένα τραπέζι και συντάσσουν χαρτιά, αλληλοσυμβουλευόμενοι. Εν στολή υπάρχει μόνον ένας υπαστυνόμος και ένας αρχιφύλαξ.

Οδηγούμαι από υπαλλήλους στον ψυκτικό θάλαμο. Σέρνουν ένα συρτάρι προς τα έξω. Ο Διομήδης μου νεκρός. Τον βρίσκω ωραίο. Είναι το καθαρόαιμο άτι του σπιτιού μου, ο μονάκριβός μου γιος. Έχει μια τρύπα στην καρδιά και μια τομή νεκροτομής (;) από τον αυχένα μέχρι την βουβωνική χώρα. Κυριαρχώ των αντανακλαστικών μου όσο γίνεται. Νοιώθω πριν απ’ όλα την ανάγκη να του μιλήσω.

Του λέω: «Διομήδη, βοήθησέ με να φανώ άξιός σου». Αυθόρμητα, έτσι ακριβώς. Επειδή δεν συνηθίζαμε να φιλιόμαστε, τον φιλώ στα μαλλιά του.

Τα μάτια του είναι μισάνοιχτα. Απορούν. Τον καμαρώνω ξανά!

Προσπαθώ με όλη μου την έντασι να κρατήσω ζωντανή την μορφή του, το αθλητικό παράστημά του. Έπειτα φέρνω βόλτα το συρτάρι και τον προσκυνώ, φιλώντας το τραύμα του, στην καρδιά.

Βγαίνοντας από το δωμάτιο ο υπαστυνόμος με πιάνει μαλακά απ’ το μπράτσο και μου λέει:

«Μια στιγμή παρακαλώ, πού σκοτώθηκε ο γιος σας;»

Είναι βλαξ; Είναι βαλτός; Συνεχίζει:

«Πώς ήρθε εδώ;»

Ο ιατροδικαστής, προς τον οποίον γυρίζω, πρώτα συσκέπτεται με τους απέναντί του και ύστερα του λέει:

«Νομίζω από τον Σταθμό Πρώτων Βοηθειών».

«ΤΟ ΒΗΜΑ», 17.11.1974, Ιστορικό Αρχείο «ΤΟ ΒΗΜΑ» & «ΤΑ ΝΕΑ»

Ο υπαστυνόμος με τον αρχιφύλακα όρθιοι γράφουν. Ο ιατροδικαστής Καψάσκης με τους άλλους, στο τραπέζι τους, γράφουν. Το μαγειρείον σε πλήρη δράση, αμέτοχο, με στυγνή επαγγελματική σκλήρυνση, γράφει.

Ο υπαστυνόμος με συνοδεύει στην έξοδο. Ακριβώς όπως και ο αντισυνταγματάρχης επαναλαμβάνει το πρόσταγμα της ημέρας, την προσχεδιασμένη φράση: «Λυπούμαι που χάθηκε ένα Ελληνόπουλο».

Η κηδεία του Διομήδη ορίστηκε για τη Δευτέρα 19.11. Στο νεκροταφείο έρχονταν κατά πάνω μου νέα παιδιά, μου βάζαν στις τσέπες και στη χούφτα χαρτιά: «Ήμουνα μαζί του» (όνομα). «Σκοτώθηκε εδώ».

Γύρω μας αστυνομικές κλούβες, κοράκια, μυστικοί με φουσκωμένες πίσω τσέπες. Φοβήθηκα συλλήψεις νέων παιδιών. Βρήκα μια πρόφαση –νευρικό κλονισμό της μάνας του παιδιού– κι ανέβαλα την κηδεία την τελευταία στιγμή.

Καταφέρνω να δημοσιεύσω σε 3 εφημερίδες: «τον ΦΟΝΕΥΘΕΝΤΑ την 16η Νοεμβρίου κηδεύομεν».

Την ημέρα της πραγματικής κηδείας δεν διαψεύστηκα: Συνελήφθησαν τρία παιδιά, συμμαθητές του, οδηγήθηκαν στην Δοϊράνης και έπειτα στην Ασφάλεια Μεσογείων.

Ο Διομήδης διέθετε ακεραιότητα, αξία, αρρενωπότητα, θάρρος. Αυτά ήταν τα όπλα του αγοριού. Ανάγκη μου να του ζητήσω από εδώ συγγνώμη που δεν μπορώ παρά γενικά και μόνο να αναφερθώ στους άλλους συνομηλίκους του, με τα αυτά ή και περισσότερα προσόντα και με την ίδια μοίρα. Γιατί θα ντρεπόταν για μένα αν έβλεπα στο πρόσωπό του αυτόν μονάχα.

[Τα αποσπάσματα αυτά από τα όσα είπε ο Γιάννης Κομνηνός πάνω στον τάφο του γιου του μαγνητοφωνήθηκαν από φίλους του Διομήδη.]

*Τα ανωτέρω –ένας ύμνος στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια, ένα συγκλονιστικό ντοκουμέντο για όσα διαδραματίστηκαν εκείνες τις δραματικές μέρες– δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» στις 17 Νοεμβρίου 1974, στην πρώτη επέτειο της εξέγερσης του Πολυτεχνείου. Στη φωτογραφία, ο Διομήδης Ι. Κομνηνός (2/7/1956-16/11/1973).

https://www.in.gr/

Ο πληθωρισμός αλλάζει τις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων
Στην Ευρώπη τα λιγότερο ακριβά μαγαζιά κερδίζουν όλο και περισσότερους πελάτες - Ανθεί η αγορά των μεταχειρισμένων

Αύξηση των πωλήσεων σε εκπτωτικά καταστήματα, αναζήτηση των καλύτερων προσφορών, άνθιση της αγοράς μεταχειρισμένων, μείωση εξόδων… Απέναντι στον πληθωρισμό που πλήττει την Ευρώπη εδώ και πολλούς μήνες, οι καταναλωτές προσπαθούν να προσαρμόσουν τις συνήθειές τους για να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη από την αγοραστική τους δύναμη.

- Εκπτωτικά καταστήματα στον χορό

Σε μια μάλλον χαρακτηριστική εξέλιξη: στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου ο πληθωρισμός αγγίζει το 10%, η γερμανική Aldi έγινε στην αρχή της σχολικής χρονιάς η 4η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στη χώρα, πίσω από την Tesco, την Sainsbury's και την Asda, ξεπερνώντας τη Morrisons.

Η κίνηση αυτή είναι κοινή σε όλη την Ευρώπη: τα λιγότερο ακριβά καταστήματα, ή αυτά που θεωρούνται λιγότερο ακριβά, κερδίζουν αυτή τη στιγμή πολλούς νέους πελάτες.

«Στη Γαλλία, κερδίζουμε 500.000 πελάτες σε κάθε περίοδο», που αναλύεται από την εταιρία Kantar, εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μισέλ Μπιερό, εκτελεστικός διευθυντής πωλήσεων στη Lidl.

«Τα εμπορικά που λειτουργούν σήμερα καλύτερα, είναι η Leclerc, η Aldi, η Lidl και η Hyper U, που είναι σήμερα οι λιγότερο ακριβές», εκτίμησε ο Μισέλ-Εντουάρ Λεκλέρ, πρόεδρος της επιτροπής στρατηγικής στα καταστήματα E.Leclerc.

Για να είναι ανταγωνιστική, η Carrefour, που θεωρείται πιο ακριβή από τους ειδικούς του κλάδου, επέμεινε στις αρχές Νοεμβρίου στην “εκπτωτική” της προσφορά κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του δικού σχεδιασμού για τα επόμενα χρόνια.

Στην Ισπανία, όπου τα προϊόντα τροφίμων αυξήθηκαν πάνω από 15% σε ένα έτος, η Mercadona, που βρίσκεται κάπου στο μέσον μεταξύ μιας εκπτωτικής εταιρίας και ενός σούπερ μάρκετ (με μεγάλη επιφάνεια πωλήσεων αλλά με αρκετά μειωμένη ποικιλία) διατηρεί πάνω από το ένα τέταρτο της αγοράς, πολύ μπροστά από την Carrefour (9,6%) και τη Lidl (5,8%). Αλλά ο ανταγωνισμός με αυτή την τελευταία και την Aldi έχει ενταθεί αυτούς τους τελευταίους μήνες, σύμφωνα με την Kantar.

- Προτεραιότητες και ευκαιρίες

Κλείσιμο
Άλλο ένα αντανακλαστικό των καταναλωτών: μια ιεράρχηση των εξόδων, συνειδητή ή ασυνείδητη. «Όλα αυτά που είναι μη απαραίτητα προϊόντα, για παράδειγμα το κρασί ή η σαμπάνια, το μέλι, τα προϊόντα ομορφιάς» είναι αρκετά μειωμένα, σημείωσε ο Στεφάν Ροζέ της εταιρίας Kantar.

Ωστόσο, δεν έχουν όλοι οι καταναλωτές τις ίδιες προτεραιότητες: στην Κίνα ή τη Νότια Κορέα για παράδειγμα, το κομμάτι των προϊόντων ομορφιάς θεωρείται «πιο σημαντικό» απ’ ό,τι στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον ειδικό.

Λιγότερα γλυκά, λιγότερα μικρά δώρα…Είναι επίσης σε αυτό το είδος των αγορών που οι μειώσεις είναι προφανείς μεταξύ των πελατών. «Οι πωλήσεις μας για προϊόντα εκτός τροφίμων είναι σαφώς μειωμένες», δηλώνει ο Μισέλ Μπιερό.

Όπως αυτό που είναι λιγότερο σημαντικό και μετατίθεται για αργότερα, τα ρούχα για τα παιδιά που μεγαλώνουν συνεχίζουν να πωλούνται αλλά τα ενδύματα ενηλίκων σημειώνουν πολύ λιγότερη επιτυχία. Το ενδιαφέρον για μαστορέματα και εργασίες ανακαίνισης, που βρέθηκαν στο επίκεντρο κατά την επιδημία της Covid-19, όταν όλοι λόγω της καραντίνας ασχολούνταν με το σπίτι τους, έχει περιοριστεί.

«Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, ο όγκος των πωλήσεων μειώνεται με τον πληθωρισμό», δηλώνει η Εμιλί Μαγιέρ, ειδικός σε προϊόντα μεγάλης κατανάλωσης στην εταιρία IRI. Δήλωσε ωστόσο ότι «δεν πρέπει να τα συνδέουμε όλα με τον πληθωρισμό», αυτή η μείωση μπορεί επίσης να εξηγηθεί από τις υψηλότερες πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το 2021 όταν η Covid απέτρεπε όσους ήθελαν να γευματίσουν εκτός σπιτιού.

- Οι λογαριασμοί της καθημερινότητας από ψιλό κόσκινο

Λογαριασμοί τηλεφώνου, ασφάλιση αυτοκίνητου, συνδρομή στο γυμναστήριο - αντί να μειώσουν τα ψώνια τους, πολλοί καταναλωτές βάζουν σε τάξη τα επαναλαμβανόμενα έξοδά τους.

Επαναδιαπραγμάτευση του στεγαστικού δανείου, της ασφάλισης κατοικίας…Σύμφωνα με γαλλικό περιοδικό «60 millions de consommateurs», το όφελος μπορεί να φθάσει σε εκατοντάδες ευρώ τον μήνα για τα νοικοκυριά.

Εάν τα έξοδα περνούν από κόσκινο και ιεραρχούνται, γίνεται το ίδιο για τα έσοδα: η μείωση της αγοραστικής δύναμης με φόντο την αλματώδη αύξηση του πληθωρισμού τροφοδοτεί μισθολογικά αιτήματα σε όλη την Ευρώπη, με γενικές απεργίες σε διάφορες χώρες.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

 

Αναλυτικά οι μέρες που θα ξεκουραστούμε ή θα αποδράσουμε...

Ηαντίστροφη μέτρηση για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έχει ξεκινήσει και δεν είναι λίγοι αυτοί που ψάχνουν να δουν πότε πέφτουν οι αργίες για το 2023 αλλά και τα τριήμερα του νέου έτους. Συνολικά, εκτός Πάσχα και Χριστουγέννων, το 2023 δίνει τρία τριήμερα, ενώ η μέρα του Αγίου Πνεύματος δίνει και τέταρτο για όσους δεν εργάζονται.

Αναλυτικά οι αργίες του 2023:
Πρωτοχρονιά: Κυριακή 1 Ιανουαρίου
Θεοφάνια: Παρασκευή 6 Ιανουαρίου
Καθαρά Δευτέρα: Δευτέρα 27 Φεβρουαρίου
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: Σάββατο 25 Μαρτίου
Μεγάλη Παρασκευή: 14 Απριλίου
Μεγάλο Σάββατο: 15 Απριλίου
Κυριακή του Πάσχα: 16 Απριλίου
Δευτέρα του Πάσχα: 17 Απριλίου
Εργατική Πρωτομαγιά: Δευτέρα 1 Μαΐου
Αγίου Πνεύματος: Δευτέρα 5 Ιουνίου
Δεκαπενταύγουστος: Τρίτη 15 Αυγούστου
28η Οκτωβρίου: Σάββατο 28 Οκτωβρίου
Χριστούγεννα: Δευτέρα 25 Δεκεμβρίου
Σύναξη της Θεοτόκου: Τρίτη 26 Δεκεμβρίου

https://www.newsbeast.gr/

H κακοκαιρία «EVA» σαρώνει ήδη τη χώρα με βροχές, καταιγίδες και κεραυνούς, ενώ εστάλη μήνυμα από το 112 στους κατοίκους των περιοχών στη Δυτική Ελλάδα, το Ιόνιο και τη Μεσσηνία προειδοποιώντας τους για τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα που θα λάβουν χώρα από το μεσημέρι του Σαββάτου.

Το μήνυμα του έλαβαν πολλοί πολίτες των προαναφερθεισών περιοχών έγραφε: «Επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα (ισχυρές καταιγίδες) από μεσημβρινές ώρες Σαββάτου 5/11 σε Δυτική Ελλάδα, Νότιο Ιόνιο και Μεσσηνία. Περιορίστε τις μετακινήσεις σας και ακολουθείτε τις οδηγίες των αρχών. Οδηγίες αυτοπροστασίας: https://www.civilprotection.gr/el/entona-kairika-fainomena».

Το μήνυμα 112 για την «EVA»

Μήνυμα μέσω του 112 στάλθηκε σε κατοίκους περιοχών στη Δυτική Ελλάδα, το Ιόνιο και την Μεσσηνία προειδοποιώντας τους για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα από τις μεσημβρινές ώρες του Σαββάτου 5/11. Στο μέγιστο βαθμό ετοιμότητας και επαγρύπνησης για την αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης από την εκδήλωση πλημμυρών έχουν τεθεί όλες οι δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας, όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου του Πυροσβεστικού Σώματος, επιπυραγός, Ιωάννης Αρτοποιός σε έκτακτη ενημέρωση που πραγματοποιήθηκε για την κακοκαιρία «EVA» το απόγευμα της Παρασκευής.. Παράλληλα, όπως είπε, εκδόθηκε προειδοποιητικό μήνυμα από το 112 προς τους κατοίκους του Βόρειου Ιονίου και της Περιφέρειας Ηπείρου με ισχυρή σύσταση για περιορισμό στις απολύτως απαραίτητες μετακινήσεις κατά την εκδήλωση των καιρικών φαινομένων, ενώ προσέθεσε ότι ανάλογα με την εξέλιξη αυτών των φαινομένων και την ενημέρωση από την ΕΜΥ θα αποσταλούν κι άλλα μηνύματα από το 112 εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Επιπλέον, σε κατάσταση αυξημένης ετοιμότητας και περαιτέρω κλιμάκωσης εφόσον απαιτηθεί προκειμένου να αντιμετωπίσουν άμεσα τυχόν προβλήματα- έχουν τεθεί οι πυροσβεστικές υπηρεσίες των περιοχών που αναμένεται να εκδηλωθούν τα φαινόμενα. Ακόμη, ο κ. Αρτοποιός απηύθυνε ισχυρή σύσταση στους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να περιορίσουν τις μετακινήσεις στις απολύτως απαραίτητες κατά τη διάρκεια των έντονων καιρικών φαινομένων.

Οι συστάσεις της Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας

Ειδικότερα, σε περιοχές όπου προβλέπεται η εκδήλωση έντονων βροχοπτώσεων, καταιγίδων ή θυελλωδών ανέμων η ΓΓΠΠ συστήνει στους πολίτες:

Να ασφαλίσουν αντικείμενα τα οποία αν παρασυρθούν από τα έντονα καιρικά φαινόμενα ενδέχεται να προκαλέσουν καταστροφές ή τραυματισμούς.
Να βεβαιωθούν ότι τα λούκια και οι υδρορροές των κατοικιών δεν είναι φραγμένα και λειτουργούν κανονικά.
Να αποφεύγουν να διασχίζουν χειμάρρους και ρέματα, πεζή ή με όχημα, κατά τη διάρκεια καταιγίδων και βροχοπτώσεων, αλλά και για αρκετές ώρες μετά το τέλος της εκδήλωσής τους.
Να αποφεύγουν τις εργασίες υπαίθρου και δραστηριότητες σε θαλάσσιες και παράκτιες περιοχές κατά τη διάρκεια εκδήλωσης των έντονων καιρικών φαινομένων (κίνδυνος από πτώσεις κεραυνών).
Να προφυλαχτούν αμέσως κατά τη διάρκεια μιας χαλαζόπτωσης. Να καταφύγουν σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο και να μην εγκαταλείπουν τον ασφαλή χώρο, παρά μόνο όταν βεβαιωθούν ότι η καταιγίδα πέρασε. Η χαλαζόπτωση μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνη και για τα ζώα.
Να αποφύγουν τη διέλευση κάτω από μεγάλα δέντρα, κάτω από αναρτημένες πινακίδες και γενικά από περιοχές, όπου ελαφρά αντικείμενα (π.χ. γλάστρες, σπασμένα τζάμια κλπ.) μπορεί να αποκολληθούν και να πέσουν στο έδαφος (π.χ. κάτω από μπαλκόνια).
Να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες των κατά τόπους αρμοδίων φορέων, όπως Τροχαία κλπ.

Επίσης, σε περιοχές που εκδηλώνεται έντονη κεραυνική δραστηριότητα:

Αν βρίσκεστε στο σπίτι:

Μην κρατάτε ηλεκτρικές συσκευές ή το τηλέφωνο διότι ο κεραυνός μπορεί να περάσει μέσα από τα καλώδια. Αποσυνδέστε τις συσκευές τηλεόρασης από την κεραία και την παροχή του ηλεκτρικού ρεύματος.
Αποφύγετε να αγγίξετε τις σωληνώσεις των υδραυλικών (κουζίνα, μπάνιο) καθώς συνιστούν καλούς αγωγούς του ηλεκτρισμού.

Αν βρίσκεστε στο αυτοκίνητο:

Ακινητοποιείστε το στην άκρη του δρόμου και μακριά από δέντρα που ενδέχεται να πέσουν πάνω του.
Μείνετε μέσα και ανάψτε τα προειδοποιητικά φώτα στάσης (φώτα έκτακτης ανάγκης) μέχρι να κοπάσει η καταιγίδα.
Κλείστε τα τζάμια και μην ακουμπάτε σε μεταλλικά αντικείμενα.
Αποφύγετε τους πλημμυρισμένους δρόμους.

Αν βρίσκεστε σε εξωτερικό χώρο:

Καταφύγετε σε κτίριο ή σε αυτοκίνητο διαφορετικά καθίστε αμέσως στο έδαφος χωρίς να ξαπλώσετε.
Προστατευτείτε κάτω από συμπαγή κλαδιά χαμηλών δέντρων στην περίπτωση που είστε μέσα σε δάσος.
Μην καταφύγετε ποτέ κάτω από ένα ψηλό δέντρο σε ανοιχτό χώρο.
Αποφύγετε τα χαμηλά εδάφη για τον κίνδυνο πλημμύρας.
Μην στέκεστε πλάι σε πυλώνες, γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνικές γραμμές και φράκτες.
Μην πλησιάζετε μεταλλικά αντικείμενα (π.χ. αυτοκίνητα, ποδήλατα, σύνεργα κατασκήνωσης κλπ.).
Απομακρυνθείτε από ποτάμια, λίμνες ή άλλες μάζες νερού.

Αν είστε μέσα στη θάλασσα βγείτε αμέσως έξω.

Αν βρίσκεστε απομονωμένοι σε μια επίπεδη έκταση και νιώσετε να σηκώνονται τα μαλλιά σας (γεγονός που δηλώνει ότι σύντομα θα εκδηλωθεί κεραυνός), κάντε βαθύ κάθισμα με το κεφάλι ανάμεσα στα πόδια (ώστε να ελαχιστοποιήσετε την επιφάνεια του σώματός σας και την επαφή σας με το έδαφος) πετώντας τα μεταλλικά αντικείμενα που έχετε επάνω σας.

Πότε και ποιες περιοχές θα χτυπήσει η «EVA»

Η κακοκαιρία «EVA» από σήμερα το πρωί αναμένεται να πλήξει μεγάλο μέρος της χώρας με κατά τόπους επικίνδυνα φαινόμενα που θα έχουν ως κύρια χαρακτηριστικά τα μεγάλα ύψη βροχής, τοπικά τις μεγάλες ραγδαιότητες και τη μεγάλη συχνότητα κεραυνών, όπως ανακοίνωσε την Παρασκευή η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία.

Το έκτακτο δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων θα επικαιροποιείται ανά 12 ώρες και θα είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας ( http://www.emy.gr/emy/el/).

Aναλυτικά το δελτίο επικίνδυνων καιρικών φαινομένων της ΕΜΥ για την κακοκαιρία EVA έχει ως εξής:

«Σύστημα κακοκαιρίας με την ονομασία «EVA» δημιουργεί βαρομετρικό χαμηλό στη βόρεια Ιταλία την Παρασκευή, το οποίο θα κινηθεί νοτιοανατολικά και θα προκαλέσει επιδείνωση του καιρού σε όλη σχεδόν τη χώρα. Από το πρωί του Σαββάτου (05-11-2022) έως και τις βραδινές ώρες της Κυριακής (06-11-2022) θα εκδηλωθούν κατά τόπους επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα που θα έχουν ως κύρια χαρακτηριστικά τα μεγάλα ύψη βροχής, τοπικά τις μεγάλες ραγδαιότητες και τη μεγάλη συχνότητα κεραυνών.

Το Σάββατο (05-11-2022) τα ισχυρά και κατά τόπους επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα θα επηρεάσουν:
α) από το πρωί το βόρειο Ιόνιο και την Ήπειρο,
β) από το μεσημέρι το νότιο Ιόνιο, τη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο,
γ) από το βράδυ τα φαινόμενα θα επεκταθούν στην ανατολική Πελοπόννησο, την κεντρική Στερεά, την ανατολική Θεσσαλία, τη δυτική και κεντρική Μακεδονία και,
δ) κατά τη διάρκεια της νύχτας την ανατολική Στερεά (συμπεριλαμβανομένης της Αττικής), όλη τη Θεσσαλία και την Εύβοια.

Η Αττική θα επηρεαστεί κατά διαστήματα από τις βραδινές ώρες του Σαββάτου (05-11-2022) έως το μεσημέρι της Κυριακής (06-11-2022).

Την Κυριακή (06-11-2022) ισχυρές βροχές και καταιγίδες θα εκδηλώνονται:
α) μέχρι το μεσημέρι στο Ιόνιο,
β) μέχρι το απόγευμα στην ηπειρωτική χώρα (πλην της Θράκης),
γ) από τις πρωινές ώρες στις Κυκλάδες, την Κρήτη και τις Σποράδες και
δ) από το μεσημέρι στα Δωδεκάνησα
Σημειώνεται ότι τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ιδιαίτερα έντονα στη δυτική και την κεντρική Μακεδονία, την ανατολική Θεσσαλία και τις Σποράδες».

Αναλυτικά:

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Λίγες νεφώσεις που βαθμιαία από τα δυτικά θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές. Από το απόγευμα στη δυτική και την κεντρική Μακεδονία θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες, όπου από το βράδυ τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά.
Η ορατότητα τις πρωινές ώρες θα είναι τοπικά περιορισμένη και θα σχηματιστούν κατά τόπους ομίχλες.
Ανεμοι: Ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 5 και από το μεσημέρι 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 23 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Νεφώσεις με βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά αρχικά στο βόρειο Ιόνιο και την Ήπειρο και από το μεσημέρι σταδιακά στα υπόλοιπα τμήματα του Ιονίου, τη δυτική Στερεά και τη δυτική Πελοπόννησο.
Άνεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 5 με 6 και στο Ιόνιο τοπικά 7 και πιθανώς 8 μποφόρ, με εξασθένηση το βράδυ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 24 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις, που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και αργότερα σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα από το βράδυ στην ανατολική Πελοπόννησο, την κεντρική Στερεά, τη Θεσσαλία και κατά τη διάρκεια της νύχτας στην υπόλοιπη Στερεά θα είναι κατά τόπους ισχυρά.
Άνεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 4 με 5 και από το μεσημέρι 6 και στα ανατολικά πρόσκαιρα έως 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 26 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Γενικά αίθριος. Από το μεσημέρι στα δυτικά θα αναπτυχθούν νεφώσεις και θα σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 4 με 5 και από το μεσημέρι 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 16 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις, που το βράδυ θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές.
Άνεμοι: Νότιοι νοτιοανατολικοί 4 με 5 και στα βόρεια 5 με 7 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 17 έως 25 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΕΥΒΟΙΑ
Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες νεφώσεις, οι οποίες από αργά το απόγευμα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και κατά τη διάρκεια της νύχτας σποραδικές καταιγίδες.
Άνεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 15 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αρχικά γενικά αίθριος, βαθμιαία θα αναπτυχθούν νεφώσεις και από το απόγευμα θα σημειωθούν τοπικές βροχές και το βράδυ σποραδικές καταιγίδες. Κατά τη διάρκεια της νύχτας τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά.
Άνεμοι: Από νότιες διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 24 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις που βαθμιαία θα πυκνώσουν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές. Από το απόγευμα θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες και τα φαινόμενα από το βράδυ θα είναι κατά τόπους ισχυρά.
Η ορατότητα τις πρωινές ώρες θα είναι τοπικά περιορισμένη και θα σχηματιστούν ομίχλες.
Άνεμοι: Ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 4 και από το απόγευμα 4 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 22 βαθμούς Κελσίου.

https://www.zougla.gr/

Εχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους οι πρώτες εταιρείες που αναλαμβάνουν να οργανώσουν τη διαμονή όσων επιλέγουν να ζήσουν για λίγο στην Ελλάδα, δουλεύοντας εξ αποστάσεως

Η Ελίζαμπεθ Χάουελ εν μέσω πανδημίας άλλαξε καριέρα και βρέθηκε από την Αλαμπάμα στο... Κουκάκι. Δηλώνει, δε, ενθουσιασμένη.
Μαριάννα Κακαουνάκη

Την περασμένη Τετάρτη η Ελίζαμπεθ Χάουελ παρήγγειλε έναν καπουτσίνο και ετοιμάστηκε για το επαγγελματικό της ραντεβού. Οργάνωσε στην οθόνη της ό,τι αρχείο θα χρειαζόταν και στις έξι το απόγευμα συνδέθηκε μέσω Zoom με τους πελάτες της. «Καλημέρα! Πώς είστε;», τους είπε. Για εκείνους στην Αμερική ήταν πρωί. «Πριν από τέσσερα χρόνια δεν θα μπορούσα με τίποτα να διανοηθώ πως μια μέρα θα δούλευα από ένα καφέ στο Κουκάκι ως σύμβουλος επικοινωνίας», λέει με έντονη αμερικανική προφορά.

Γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια μικρή πόλη της Αλαμπάμα. Μετά το πανεπιστήμιο εργαζόταν –με εξαντλητικά ωράρια– ως δικηγόρος. Η «ελληνική» της ιστορία ξεκίνησε από τη Νεμπράσκα τον Νοέμβριο του 2018: Βρισκόταν εκεί για κυνήγι με την οικογένειά της, χιόνιζε και είχε μείνει στο ξενοδοχείο. Πλησίαζαν τα γενέθλια των 30 και ήθελε να κάνει δώρο στον εαυτό της αυτό που χρόνια ονειρευόταν, ένα ταξίδι στην Ελλάδα. Και πράγματι εκείνο το βράδυ έκλεισε τα εισιτήρια και το επόμενο καλοκαίρι ήρθε. Ενθουσιάστηκε με τη χώρα και γνώρισε τον Νίκο, με τον οποίον κράτησαν επαφή. Ηρθε ξανά για διακοπές, μέχρι που κάποια στιγμή πήρε μια απόλυτα αναπάντεχη απόφαση: να παραιτηθεί από τη δουλειά της και να μετακομίσει εδώ. Θα έκανε ένα διάλειμμα για να σκεφθεί τα επόμενα επαγγελματικά της βήματα, θα περνούσε χρόνο με το αγόρι της και βασικά θα εξερευνούσε τη χώρα που τόσο είχε λατρέψει. «Τι μπορεί να πάει στραβά;», έλεγε στον πατέρα της που αγωνιούσε για την απόφασή της.

Εφτασε στην Ελλάδα στις 18 Φεβρουαρίου 2020. Μία εβδομάδα αργότερα εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα του κορωνοϊού και πριν προλάβει να σκεφτεί τι πρέπει να κάνει, ο πλανήτης μπήκε σε lockdown. Ο,τι σχέδιο είχε ακυρώθηκε και ζορίστηκε πολύ. Σαν από μηχανής θεός ένας συμφοιτητής της τής πρότεινε να αναλάβει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μιας εταιρείας στην Αμερική. Ηταν ελάχιστα τα χρήματα, αλλά εκείνη ξεκίνησε με ενθουσιασμό. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, έχει ένα πλούσιο πελατολόγιο στη Γερμανία, την Αφρική και την Αμερική. Και όλα αυτά τα κάνει από το Κουκάκι – ή όπου αλλού βρίσκεται. «Συνεργάζομαι με εταιρείες που προ COVID δεν είχαν την ευελιξία να είμαι στην άλλη άκρη του κόσμου. Είναι ίσως η μοναδική θετική παρακαταθήκη της πανδημίας», σημειώνει.

Αυτή την τάση παρατηρούσε και η Αμερικανή Τάρα Καπέλ –που ασχολείται με τον τουρισμό– και άρχισε να σχεδιάζει τη Sojrn, μια startup που ουσιαστικά φροντίζει τα πάντα για επίδοξους ψηφιακούς νομάδες. Επειτα από έρευνα κατέληξε στις εννέα χώρες που θα τους πρότεινε και η Ελλάδα ήταν μέσα σε αυτές. «Κατ’ αρχάς γιατί λατρεύω τη χώρα σας αλλά και γιατί είχα εκεί συνεργάτες που εμπιστευόμουν. Επίσης έχετε καλό WiFi και πολλές επιλογές για διαμονή», εξηγεί.


Η Sojrn είναι μια startup που ουσιαστικά φροντίζει τα πάντα για τους επίδοξους ψηφιακούς νομάδες. Από χρηστικά ζητήματα, π.χ. να τους βρει χώρο διαμονής, έως οργάνωση μαθημάτων παραδοσιακών χορών, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους, εκδρομές σε ελληνικά νησιά κ.λπ.
Δέκα στο Παγκράτι

«Πριν από τέσσερα χρόνια δεν θα μπορούσα με τίποτα να διανοηθώ πως μια μέρα θα δούλευα από ένα καφέ στο Κουκάκι ως σύμβουλος επικοινωνίας».

Πέρυσι τέτοιο καιρό, δέκα νομάδες εγκαταστάθηκαν στο Παγκράτι. Την πρώτη ημέρα βρέθηκαν με την «οικοδέσποινά» τους, Χαρά Παπαδουκάκη. Περπάτησαν στη γειτονιά, τους σύστησε τον μανάβη, τους έδειξε τη στάση του λεωφορείου και τους έδωσε πρακτικές συμβουλές – από το εάν πίνεται το νερό μέχρι το τι να κάνουν το χαρτί της τουαλέτας. Κάθισαν για πρωινό και εκεί γνωρίστηκαν καλύτερα – είπαν τι δουλειά κάνει ο καθένας (δικηγόρος, τραπεζίτης, συγγραφέας, λομπίστρια, υψηλόβαθμα στελέχη και σύμβουλοι επιχειρήσεων) και τα ωράριά τους. Το δυσκολότερο το είχε ο Τζακ που εργαζόταν για τη Sony Pictures στο Λος Αντζελες και δούλευε μέχρι τις 3 το πρωί. Oλοι είχαν εγκαταστήσει στο κινητό τους μια εφαρμογή όπου έβλεπαν τις δραστηριότητες κάθε ημέρας πριν πιάσουν δουλειά: από μάθημα ελληνικού χορού, γιόγκα στον Εθνικό Κήπο ή μάθημα φιλοσοφίας. Οσο περνούσε ο καιρός τα μέλη της ομάδας έκαναν και το δικό τους πρόγραμμα. Η Τάρα ανέβαινε συχνά στην Ακρόπολη και έπινε εκεί τον πρωινό καφέ ή πήγαιναν για γυμναστική στο Καλλιμάρμαρο. Αργά το βράδυ, μετά τη δουλειά, έβγαιναν και κάθε Σαββατοκύριακο οργάνωναν εκδρομές.

Το κόστος συμμετοχής τους ξεκινούσε από 4.000 δολάρια τον μήνα και συμπεριελάμβανε διαμονή, πρόσβαση σε χώρο εργασίας, δραστηριότητες αλλά και υποστήριξη από τη Χαρά και την ομάδα της Sojrn σε οτιδήποτε προέκυπτε. Από το να φτιάξουν τη σύνδεση Ιντερνετ (αρκετά συχνό φαινόμενο) ή να δουν τι συνέβη όταν έπεσε ο γενικός στην πολυκατοικία (τελικά έφταιγε ο Ντάνιελ που δούλευε για τη Wall Street και χρησιμοποιούσε και δικά του μόντεμ γιατί φοβόταν μη μείνει χωρίς σύνδεση). Η Χαρά είχε χρειαστεί να ψάξει καινούργιο στρώμα για μια κοπέλα, να επιστρέψει ελαττωματικά παπούτσια, αλλά και να μαλώσει μέσω τηλεφώνου με έναν ταξιτζή που ήθελε να χρεώσει 20 ευρώ για τη διαδρομή Σύνταγμα – Παγκράτι. Στο τελευταίο ομαδικό δείπνο, πάντως, ήταν όλοι ενθουσιασμένοι και έκαναν σχέδια να επιστρέψουν. Και πράγματι, τέσσερις ήδη το έχουν κάνει.

Η Ιωάννα Δρέττα, επικεφαλής της Marketing Greece (της εταιρείας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος με σκοπό την προβολή του τουρισμού), θυμάται πως από τις πρώτες κιόλας συζητήσεις με στελέχη της κυβέρνησης για τους ψηφιακούς νομάδες, όλοι συμφωνούσαν πως είναι ένα κοινό με ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οχι μόνο επειδή ενισχύουν την οικονομία, αλλά γιατί γίνονται οι καλύτεροι πρεσβευτές της χώρας. Πέρυσι τέτοιον καιρό με την ομάδα της συγκέντρωσαν κεφάλαια (από Aegean, Cosmote και Εurobank) και δημιούργησαν την ιστοσελίδα workfromgreece.gr, στην οποία υπάρχουν όλες οι πληροφορίες, δελεαστικές αλλά και πρακτικές. Παρότι δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα νούμερα για το πόσοι έχουν έρθει στην Ελλάδα με αυτόν τον σκοπό, παρακολουθούν με ενδιαφέρον την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα. Πρώτοι είναι οι Αμερικανοί, μετά οι Ρώσοι και οι Βρετανοί. Υπάρχει ιδιαίτερη κινητικότητα μετά το καλοκαίρι αλλά και έπειτα από συγκεκριμένα γεγονότα – όπως, π.χ., από Ρώσους όταν ανακοίνωσε ο Πούτιν πως θα γίνει επιστράτευση.

Καθημερινά δέχονται ερωτήσεις από ενδιαφερομένους. Για το πού υπάρχουν κοινότητες από άλλους νομάδες (εκτός από την Αθήνα υπάρχουν στα Χανιά, στον Βόλο και στο Πήλιο). Ζητούν διευκρινίσεις ή βοήθεια. Κάποια προξενεία δεν γνωρίζουν καν την ύπαρξη της digital nomad visa που θέσπισαν το 2021 τα υπουργεία Εξωτερικών και Μετανάστευσης για να διευκολύνουν πολίτες τρίτων χωρών. Αλλοι αναρωτιούνται εάν πράγματι πρέπει το καθαρό τους εισόδημα να υπερβαίνει τα 3.500 ευρώ τον μήνα για να βγάλουν τη βίζα (είναι πράγματι προαπαιτούμενο).

 

Γραφειοκρατία

Οποιος πληροί τις προϋποθέσεις για τη βίζα και θελήσει να μείνει παραπάνω από δύο χρόνια θα πρέπει να βγάλει άδεια παραμονής. Η Ελίζαμπεθ από την Αλαμπάμα, που πλέον ζει στο Κουκάκι, όταν χρειάστηκε να το κάνει ανέλαβε ο Νίκος όλη τη διαδικασία χωρίς εκείνη να δυσκολευτεί σε κάτι. Ομως η εμπειρία άλλων που μίλησαν στην «Κ» ήταν διαφορετική. Η Κέιτ από την Αγγλία ξεκίνησε στα τέλη του 2020 την προσπάθεια να βγάλει τα χαρτιά της. Εχοντας προσπαθήσει –μάταια– να κλείσει μέσω τηλεφώνου ραντεβού στην αρμόδια υπηρεσία, πήγε από εκεί, αλλά δεν τη δέχονταν. Κάλεσε μπροστά τους το νούμερο και όταν τους απέδειξε πως κανείς δεν απαντάει, την άφησαν να μπει. Πριν καν δουν τι έγγραφα είχε συγκεντρώσει, της έδωσαν ένα τυπωμένο χαρτί με τα απαιτούμενα. Με έκπληξη είδε πως ήταν οδηγίες για… συνταξιούχους (ο εκτυπωτής είχε τυπώσει μόνο την πρώτη από τις τρεις σελίδες). Παρότι δεν της ήταν ξεκάθαρο τι έπρεπε να συγκεντρώσει, βρήκε τις προϋποθέσεις από την αντίστοιχη σελίδα της αγγλικής κυβέρνησης – τα κατέθεσε, αλλά της ζητούσαν μια σειρά από δικαιολογητικά που τελικά δεν χρειάζονταν. Σε άλλη επικοινωνία, ο αστυνομικός δεν μιλούσε αγγλικά, ενώ στην πορεία τής ανακοίνωσαν πως δεν δέχονται το ότι ο σπιτονοικοκύρης δεν ήταν ιδιοκτήτης, αλλά υπενοικίαζε το σπίτι σε εκείνη (τελικά ζήτησε από μια φίλη της να δηλώσει πως τη φιλοξενεί). Θυμάται και άλλους σαν εκείνη, συνήθως συνοδευόμενους από δικηγόρο, να ταλαιπωρούνται στην προσπάθειά τους να κάνουν την Ελλάδα σπίτι τους. «Νιώθαμε πως ήθελαν να μας αποτρέψουν», θυμάται. Χρειάστηκαν πάνω από έξι μήνες για να βγει η άδεια, αλλά δεν πτοήθηκε. Συνεχίζει να εργάζεται από την Ελλάδα: τα καλοκαίρια από τη Μήλο και τον χειμώνα από την Αθήνα διευθύνει μια επιτυχημένη startup με έδρα το Λονδίνο.


Ο Γιώργος Ρεμπούσης είναι προγραμματιστής και εργάζεται από την Αθήνα για μια εταιρεία στην Αγγλία – πάντα υπό το άγρυπνο βλέμμα του Οζι.
Και Ελληνες που δουλεύουν έξω χωρίς να μεταναστεύσουν
Η νέα τάση στα εργασιακά δεν αφορά βέβαια μόνο τους ξένους αλλά και Ελληνες που πλέον έχουν την ευκαιρία να δουλεύουν από εδώ για το εξωτερικό. Ενας από αυτούς είναι ο Γιώργος Ρεμπούσης. Σε διάφορες φάσεις είχε σκεφτεί πως θα ήταν καλό για την καριέρα του να μεταναστεύσει (είναι προγραμματιστής) αλλά δυσκολευόταν να πάρει την απόφαση. Οταν όμως το τμήμα της εταιρείας που εργαζόταν έκλεισε, ξεκίνησε να ψάχνει στην Αμερική, στην Αγγλία και στη Γερμανία αλλά από την Ελλάδα. Επιασε αμέσως δουλειά σε μια επιχείρηση στην Αγγλία (από τους εννέα συναδέλφους της παλιάς του ομάδας, οι οκτώ βρήκαν δουλειά εξ αποστάσεως, ενώ ο ένατος μετακόμισε στην Ολλανδία).

Ο Γιώργος δεν θεωρείται ψηφιακός νομάς, αλλά σε απομακρυσμένη εργασία. Δεν έχει αλλάξει τίποτα στο φορολογικό του καθεστώς. Η αγγλική εταιρεία έχει συνάψει συμβόλαιο με μια εταιρεία στην Ελλάδα, η οποία τον έχει προσλάβει. Είναι όμως μάλλον μία από τις εξαιρέσεις. Στη νομοθετική πρωτοβουλία για όσους εργάζονται εξ αποστάσεως δεν έχει καθοριστεί ακόμη το πλαίσιο για τον φορολογικό και ασφαλιστικό τους χειρισμό, αφήνοντας έτσι ένα σημαντικό νομοθετικό κενό.

Ο κ. Ρεμπούσης μάς εξηγεί πως υπάρχει ευελιξία στο ωράριό του – «αρκεί να είσαι συνεπής». Παρότι πολλές φορές του λείπει το δέσιμο με τους συναδέλφους που είχε όταν δούλευε σε γραφείο, βλέπει πως οι νέοι εργοδότες προσπαθούν να το πετύχουν ακόμα και σε αυτή τη νέα εργασιακή πραγματικότητα. Σύντομα θα ταξιδέψει στην αγγλική επαρχία για να γνωριστεί καλύτερα με την ομάδα του. Θα φυτέψουν δέντρα, θα κάνουν διαλογισμό και πολλές συζητήσεις. Αλλά όμως και στην καθημερινότητά τους, πέρα από τις διαδικτυακές βραδιές με κουίζ ή επιτραπέζια και τη λέσχη βιβλίου, κάθε εβδομάδα έρχεται σε όλους το λεγόμενο «ντόνατ». Ενα λινκ το οποίο πρέπει να πατήσουν και για μισή ώρα να γνωρίσουν καλύτερα έναν συνάδελφό τους. Την περασμένη εβδομάδα ο Γιώργος βρέθηκε να μιλάει με μια Πορτογαλίδα για την Ανδρο – το νησί καταγωγής του, το μωρό που περιμένει και τον Οζι, τον σκύλο του που έχει γίνει η μασκότ στα ζουμ.

https://www.kathimerini.gr/s

Υπεγράφη από τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνι Γεωργιάδη, η απόφαση για το «καλάθι του νοικοκυριού», το οποίο τίθεται σε ισχύ από μεθαύριο, Τετάρτη 2 Νοεμβρίου.

Αυτό ανακοίνωσε το υπουργείο, δίνοντας παράλληλα στη δημοσιότητα το σήμα με το οποίο θα επισημαίνονται τα προϊόντα που περιλαμβάνονται σε αυτό.

Όπως προβλέπεται στην Υπουργική Απόφαση, κατ' εφαρμογήν του άρθρου 87 του Ν. 4986/2022, οι επιχειρήσεις υπεραγορών τροφίμων και άλλων προϊόντων που ασκούν δραστηριότητες λιανικής πώλησης (super markets) με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 90.000.000 ευρώ ετησίως, υποχρεούνται να αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων («καλάθι του νοικοκυριού») που είναι απαραίτητα για αξιοπρεπή διαβίωση και ειδικότερα ένα τουλάχιστον προϊόν από τις εξής 51 κατηγορίες προϊόντων που εντάσσονται στο «καλάθι του νοικοκυριού»:

 

1 Ρύζι
2 Ψωμί για τόστ
3 Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
4 Φρυγανιές
5 Μακαρόνια Νο 6
6 Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
7 Όσπρια (ένα τουλάχιστον είδος)
8 Γαλοπούλα ή/και πάριζα
9 Κατεψυγμένα ψάρια
10 Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
11 Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
12 Γάλα φρέσκο πλήρες
13 Γάλα φρέσκο χαμηλά λιπαρά
14 Γάλα εβαπορέ
15 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
16 Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
17 Τυρί φέτα
18 Τυρί γκούντα
19 Τυρί με χαμηλά λιπαρά
20 Χυμός τομάτας διατηρημένος
21 Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
22 Μαργαρίνες
23 Παρθένο ελαιόλαδο
24 Ηλιέλαιο
25 Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον ένα από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
26 Λευκή ζάχαρη
27 Φόρμουλα μωρών (παιδικές τροφές)
28 Γάλα βρεφικής ηλικίας (παιδικές τροφές)
29 Ελληνικός καφές
30 Στιγμιαίος καφές
31 Γαλλικός καφές
32 Τσάι ή χαμομήλι
33 Κακάο σε σκόνη
34 Χυμός πορτοκάλι
35 Απολυμαντικά χεριών / αντισηπτικά
36 Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη - όχι ταμπλέτες)
37 Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών - χλωρίνες
38 Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
39 Χαρτί κουζίνας
40 Χαρτί υγείας
41 Οδοντόκρεμες
42 Σερβιέτες
43 Ταμπόν
44 Σαμπουάν
45 Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
46 Πάνες ακράτειας
47 Πάνες για μωρά
48 Μωρομάντηλα
49 Σαμπουάν για μωρά
50 Τροφές για σκύλους
51 Τροφές για γάτες.

Ο κατάλογος των καταναλωτικών προϊόντων πρέπει να αποστέλλεται σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη. έως τις 9:00 π.μ.

Η αποστολή του καταλόγου προϊόντων για τις επιχειρήσεις που είναι υπόχρεες αποστολής στοιχείων στην ηλεκτρονική πλατφόρμα e-katanalotis θα γίνεται μέσω της ίδιας πλατφόρμας. Για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, η αποστολή των καταλόγων γίνεται με λίστα στην ηλεκτρονική διεύθυνση Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε..

https://www.iefimerida.gr/

Πηγή:

Αντίστροφα μετρούν οι εμπορικές επιχειρήσεις για την Black Friday, την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου έχοντας ξεκινήσει την επικοινωνιακή τους πολιτική με δελεαστικές προσφορές στα προϊόντα τους. Μπορεί η χρονική στιγμή να είναι δύσκολη με την ακρίβεια να πλήττει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, στον «χορό» όμως των προσφορών έχουν ήδη μπει, μεταξύ άλλων, οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, εταιρείες καλλυντικών, αθλητικών ειδών επίπλων, ειδών σπιτιού, ένδυσης υπόδησης και εποχιακών ειδών με προσφορές τόσο στα φυσικά όσο και στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Αντώνης Μακρής, πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), η Black Friday είναι ένας καθιερωμένος θεσμός στην ελληνική αγορά όπου οι εταιρείες προσπαθούν να δελεάσουν και να βοηθήσουν με χαμηλές τιμές τους καταναλωτές. Παράλληλα, είναι ένα πραγματικό κίνητρο για τον καταναλωτή ο οποίος σε αυτή τη δεδομένη στιγμή πιέζεται οικονομικά, να κάνει αγορές σε προϊόντα που καλύπτουν τις τρέχουσες ανάγκες του με την καλύτερη τιμή.

Ωστόσο, σημειώνει ότι οι επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από τα αυξημένα κόστη, βίωσαν ένα δύσκολο Οκτώβριο. Σύμφωνα με τον κ. Μακρή, καθώς οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν θα υλοποιηθούν το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, θα υπάρξουν προσφορές από τις εταιρίες λιανικής πώλησης ενώ την ημέρα της Black Friday είναι βέβαιο ότι η προσπάθεια που θα κάνουν οι επιχειρήσεις θα έχει μεγάλη ένταση. «Προφανώς υπάρχει επάρκεια προϊόντων, υπάρχει πληθώρα καλών τιμών και μεγάλος ανταγωνισμός στην αγορά. Περιμένουμε όλοι τους καταναλωτές να έρθουν να εκμεταλλευθούν τις προσφορές με αφορμή την εορταστική ημέρα της Black Friday» τονίζει ο κ. Μακρής.

«Διαφορετική» σε σχέση με τις προηγούμενες χαρακτηρίζει την εφετινή Black Friday ο Μάκης Σαββίδης, αντιπρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, αντιπρόεδρος GRECA και εκπρόσωπος για την Ελλάδα και μέλος ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Όπως σημειώνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εφέτος είναι η πρώτη χρονιά που δεν θα πραγματοποιηθούν ενδιάμεσες εκπτώσεις το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου γιατί καταργήθηκαν ύστερα από την εισήγηση εργοδοτικών και καταναλωτικών φορέων και πρώτα από όλα του Εμπορικού Συλλόγου της Αθήνας και του ΙΝΚΑ που συμφώνησαν ότι μια τεράστια εκπτωτική περίοδος κρατούσε τις τιμές ψηλά και δεν διευκόλυνε ούτε τις επιχειρήσεις να προσφέρουν χαμηλότερη τιμή ούτε τους καταναλωτές να βρούνε προϊόντα σε δελεαστικές τιμές. «Η κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων είναι θετική εξέλιξη. Το ζητούσαν εκπρόσωποι του εμπορίου και των καταναλωτών καθώς διαπιστώθηκε ότι στις τεράστιες εκπτωτικές περιόδους δεν μπορούσαν οι επιχειρήσεις να προσφέρουν διαρκώς πολύ καλές τιμές» επισημαίνει.

Όπως αναφέρει ο κ. Σαββίδης, η Black Friday αφορά μία μόνο μέρα και συγκεκριμένα την Παρασκευή 25 Νοεμβρίου. «Είναι λάθος να πάμε σε μια παρατεταμένη περίοδο στην οποία να προσφέρονται μέτριες εκπτώσεις/προσφορές. Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθήνας προτείνει τη συμμετοχή στην εμπορική γιορτή του Black Friday όλων όσων επιχειρήσεων επιθυμούν, μια μέρα μόνο με τη μεγαλύτερη δυνατή τιμή που μπορούν να προσφέρουν»

Προσθέτει επίσης ότι η γιορτή της Black Friday θα είναι μια «ανάσα ρευστότητας για τις επιχειρήσεις που θα διαθέσουν το εμπόρευμά τους με μεγάλες εκπτώσεις. Παράλληλα, οι καταναλωτές θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν τις αγορές τους εν όψει Χριστουγέννων με πολύ καλές τιμές από τις εμπορικές επιχειρήσεις, τόσο από τα φυσικά όσο και από τα ηλεκτρονικά τους καταστήματα».

Χαρακτηριστικά σημειώνει ότι «το ελληνικό ηλεκτρονικό εμπόριο λειτουργεί σε κατάσταση διακλαδικότητας (omnichannel) κατά 85%. Δηλαδή όσες επιχειρήσεις είναι φυσικές έχουν και ηλεκτρονικά καταστήματα. Αυτό σημαίνει ότι οι προσφορές και η κίνηση των ηλεκτρονικών καταστημάτων του ηλεκτρονικού επιχειρείν στη χώρα κινούνται στο ίδιο μοτίβο με τις αναλογικές εμπορικές επιχειρήσεις και αναμένεται να ενισχυθούν περαιτέρω στο πλαίσιο της γιορτής της Black Friday».

Κυνηγοί προσφορών οι Έλληνες καταναλωτές

Στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ενεργειακή κρίση και τον πληθωρισμό που καλπάζει οι Έλληνες έχουν βάλει σκληρούς και διαρκείς περιορισμούς σε ό,τι καταναλώνουν. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΥ «Future Consumer Index Ελλάδα 2022», περιμένουν με ανυπομονησία μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως η Black Friday ή οι έκτακτες εκπτώσεις.

Συγκεκριμένα, δύο στους τρεις (67%) σκοπεύουν να κάνουν αγορές στο επόμενο εκπτωτικό γεγονός, ποσοστό αισθητά υψηλότερο από τον υπόλοιπο κόσμο (56%) και την Ευρώπη (54%). Η πρόθεση αυτή λειτουργεί ανασταλτικά για την τρέχουσα κατανάλωση, καθώς μεταξύ όσων σκοπεύουν να κάνουν αγορές, οκτώ στους δέκα (83%), έναντι 52% παγκοσμίως, αναβάλλουν μέχρι τότε κάποιες αγορές που θέλουν να πραγματοποιήσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες καταναλωτές θα ξοδέψουν περισσότερα κατά το επόμενο μεγάλο εκπτωτικό γεγονός. Μεταξύ όσων σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές, οι μισοί (53%) θα δαπανήσουν περίπου τα ίδια με τα προηγούμενα χρόνια, και ένας στους τρεις λιγότερα (24%), ή και πολύ λιγότερα (8%). Μόλις 15% δηλώνουν ότι θα ξοδέψουν περισσότερα, ποσοστό που φτάνει στο 26%, μεταξύ των νέων 18-29 ετών, και το 24% στην ανώτερη τάξη.

Όπως αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Θάνος Μαύρος, Εταίρος, Συμβουλευτικές Υπηρεσίες, EY Ελλάδος, και Επικεφαλής Τομέα Καταναλωτικών Προϊόντων και Λιανεμπορίου της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη: «Η εξοικείωση που καλλιέργησε η πανδημία στη χρήση των διαδικτυακών καναλιών για την αναζήτηση προσφορών, αλλά και την πραγματοποίηση αγορών, έχει αποκτήσει πλέον ρίζες στη χώρα μας, αλλά και σε όλες τις ομάδες του πληθυσμού, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των καταναλωτών να καταλήγει σε phygital επιλογές. Είναι σαφές ότι, η αγορά κατευθύνεται, πλέον, σε ένα πολυκαναλικό (omnichannel) μοντέλο, καθώς οι καταναλωτές όλων των ηλικιακών ομάδων και κοινωνικών τάξεων θέλουν να μπορούν να απολαμβάνουν τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν, τόσο τα φυσικά καταστήματα, όσο και οι διαδικτυακές αναζητήσεις και αγορές, συνδυαστικά. Με αυτό το δεδομένο, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να βελτιώσουν το επίπεδο εξυπηρέτησης και να αναβαθμίσουν την εμπειρία των καταναλωτών, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στα online κανάλια».

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι απαντήσεις στην έρευνα ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα κάνουν τις αγορές τους ή θα αναζητήσουν προσφορές κατά το επόμενο μεγάλο αγοραστικό ή εκπτωτικό γεγονός. Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι θα κινηθούν κυρίως (38%), ή και μόνο (10%) διαδικτυακά, λίγο λιγότεροι (45%) θα συνδυάσουν φυσικά καταστήματα και online αγορές, και μόλις 7% θα αγοράσουν κυρίως ή αποκλειστικά από φυσικά καταστήματα. Είναι ενδιαφέρον ότι οι άνδρες τείνουν προς τις διαδικτυακές επιλογές (54%) κυρίως, ενώ οι γυναίκες προς το μεικτό μοντέλο (51%).

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την ίδια έρευνα της EY, η ραγδαία αύξηση των τιμών και του κόστους της ενέργειας, καθώς και η αβεβαιότητα που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία, έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε μία συνολική στάση αναμονής και αυτοπεριορισμού. Ένας στους τρεις συμμετέχοντες (34%) δηλώνει ότι έχει μειωθεί το εισόδημά του, ενώ 70%, από 60% πέρσι, αναφέρουν ότι ξοδεύουν λιγότερα χρήματα σε προϊόντα που δεν είναι πρώτης ανάγκης και 51%, από 43% πέρσι, ότι αγοράζουν μόνο τα απαραίτητα. Για το 78% των καταναλωτών η τιμή αποτελεί σήμερα πιο σημαντικό κριτήριο, σε σχέση με την περίοδο πριν την πανδημία.

Εν όψει ενός δύσκολου χειμώνα, τα είδη μόδας, τα ρούχα και τα παπούτσι δεν φαίνεται να αποτελούν αγορές «πρώτης γραμμής». Έρευνα που πραγματοποίησε το GLAMI από τις 4 έως και τις 18 Σεπτεμβρίου μέσα από το ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 4.216 Έλληνες έδειξε ότι οι Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να ξοδέψουν έως και 100 ευρώ για αγορές ειδών μόδας στη φετινή Black Friday.

Συγκεκριμένα, το 50% των Ελλήνων ανέφερε πως περιμένει την περίοδο του Black Friday για να αγοράσει ρούχα και παπούτσια - ποσοστό χαμηλότερο σε σχέση με πέρυσι, τη δεύτερη χρονιά της πανδημίας, όπου στην ίδια ερώτηση το ποσοστό ήταν 66%. Το 43% προτίθεται να ξοδέψει έως και 100 ευρώ για αγορές μόδας, ενώ μικρότερο είναι το ποσοστό (23%) αυτών που θα διαθέσουν ελαφρώς μεγαλύτερο budget, από 100 έως 200 ευρώ. Σημαντικό είναι και το ποσοστό αυτών που δεν έχουν ακόμη σαφή εικόνα για το αν ο προϋπολογισμός τους, τους επιτρέπει να «ενδώσουν» σε αγορές την τρέχουσα περίοδο (24%).

Tο 72% των Ελλήνων συμμετεχόντων επιβεβαιώνει ότι αποφεύγει τα φυσικά καταστήματα με πολύ κόσμο ακόμη και κατά τη διάρκεια των μεγάλων εκπτωτικών περιόδων όπως είναι η Black Friday. Ένα μικρό ποσοστό της τάξης του 9% δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρο κατά πόσο αισθάνεται άνετα στα φυσικά καταστήματα όταν επικρατεί πολυκοσμία ενώ μόνο ένα 19% δήλωσε ότι δεν επηρεάζεται από την παρουσία πλήθους. Σε σχέση με πέρυσι, το ποσοστό που δεν σκοπεύει να στραφεί στα φυσικά καταστήματα μειώθηκε μόνο κατά 5%, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο μόδας εξακολουθεί να διατηρεί την ισχυρή θέση που κατάφερε να κερδίσει τα τελευταία χρόνια.

Αν και δεν ήταν λίγοι αυτοί που δήλωσαν ότι προετοιμάζονται για τις Black Friday αγορές τους με έτοιμη λίστα αγορών (21%), ποσοστό 49% των καταναλωτών αναφέρει πως δεν προσχεδιάζει αλλά απλώς αναζητά τις καλύτερες προσφορές, ακολουθώντας την παγκόσμια τάση που καθιστά την περίοδο, ένα «κυνήγι θησαυρού» με στόχο την απόκτηση ρούχων, παπουτσιών και αξεσουάρ στις χαμηλότερες τιμές.

https://www.zougla.gr/

Σελίδα 7 από 305

forwoman

Μείνετε ενημερωμένοι. Εγγραφείτε στο Newsletter μας.

Ζώδια - Σχέσεις

Υγεία

Παιδί

Τέχνες

Επικαιρότητα

Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.