Δεκεμβρίου 11, 2018

Περιβάλλον

Η πραγματικότητα πίσω από το πιο τουριστικό μέρος της Νορβηγίας είναι διαφορετική από τις καρτ ποστάλ (pics)
Χιλιάδες άνθρωποι κάθε χρόνο συρρέουν σε μία από τις χαρακτηριστικότερες τουριστικές ατραξιόν της χώρας, όμως η πραγματικότητα είναι λιγάκι αλλιώτικη από αυτή που αντικρίζουν στις φωτογραφίες των τουριστικών οδηγών.

 όπως αποκαλείται από τους ντόπιους, αποτελεί ένα από τα ομορφότερα σημεία που μπορεί να επισκεφθεί κάποιος αν βρεθεί ποτέ στα νορβηγικά φιορδ.

Βρίσκεται στην δυτική πλευρά της σκανδιναβικής χερσονήσου κι υψώνεται περίπου 400 μέτρα πάνω από τη λίμνη Ringedalsvatnet, ενώ για να φτάσει κάποιος στο σημείο απαιτούνται τουλάχιστον έξι ώρες επίπονης πεζοπορίας κι αναρρίχησης.

Το σημείο μαγνητίζει τους επισκέπτες καθώς αποτελεί το έσχατο σημείο ενός «μπαλκονιού» στα απόκρυμνα βράχια των νορβηγικών βουνών, ενώ αποτελεί ειδυλλιακό σημείο για την λήψη φωτογραφιών με θέα την τεράστια κοιλάδα που απλώνεται από κάτω.

Όμως, η πραγματικότητα πίσω από τις πανέμορφες εικόνες είναι αρκετά διαφορετική, καθώς η κοσμομοσυρροή κι η αδημονία να βρεθεί κάποιος στο χείλος του γκρεμού, οδηγεί σε εντάσεις και καταστάσεις που σίγουρα δεν ταιριάζουν στην εικόνα του απίστευτου τοπίου, που παραπέμπει στη φυσική αρμονία και την πνευματική χαλάρωση.

Τα σπρωξίματα, η τεράστια αναμονή, οι τσακωμοί αλλά κι ο περιορισμένος χρόνος, που έχει ο καθένας για να απαθανατίσει το μοναδικό τοπίο αποτελούν τα αρνητικά στοιχεία μίας ενδεχόμενης επίσκεψης στο σημείο.

Πάντως, οι νορβηγικές αρχές έχουν ήδη εισάγει μερικά περιοριστικά μέτρα σχετικά με τις δυαντότητες των επισκεπτών, καθώς επιτρέπεται η ανάβαση μόνο σε άτομα με ορειβατικές ικανότητες και μόνο αν αποτελούν μέρος ομάδας επισκεπτών, διαπιστευμένης από τις αρχές.

gazzetta.gr

Περιβάλλον

Τα μοσχάρια χρειάζονται κατά μέσο όρο 28 φορές περισσότερη έκταση γης και 11 φορές περισσότερο νερό άρδευσης από ό,τι τα πουλερικά και οι χοίροιΗ παραγωγή του μοσχαρίσιου κρέατος είναι περίπου δέκα φορές πιο επιβαρυντική για το περιβάλλον από οποιουδήποτε άλλου είδους κρέατος, όπως το χοιρινό και τα κοτόπουλα, σύμφωνα με μια νέα αμερικανοϊσραηλινή επιστημονική έρευνα.

Τα μοσχάρια χρειάζονται κατά μέσο όρο 28 φορές περισσότερη έκταση γης και 11 φορές περισσότερο νερό άρδευσης από ό,τι τα πουλερικά και οι χοίροι, ενώ παράλληλα ρυπαίνουν πολύ περισσότερο το περιβάλλον (έδαφος, νερά και αέρα). Λαμβανομένων όλων αυτών των επιπτώσεων υπόψη, το μοσχαρίσιο κρέας είναι περίπου δέκα φορές πιο "δαπανηρό" περιβαλλοντικά από τις άλλες ζωικές πρωτεΐνες, γι' αυτό οι επιστήμονες συνιστούν την ελαχιστοποίηση της κατανάλωσής του.

Οι ερευνητές του Κολλεγίου Bard της Νέας Υόρκης, του Πανεπιστημίου Γιέηλ και του Ινστιτούτου Επιστημών Weizmann του Ισραήλ, με επικεφαλής τον καθηγητή Γκίντον Έσελ, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών (PNAS) των ΗΠΑ, σύμφωνα με το BBC και το Γαλλικό Πρακτορείο.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν δεδομένα μιας δεκαετίας (2000 - 2010) από τα υπουργεία Γεωργίας και Ενέργειας των ΗΠΑ, προκειμένου να συγκρίνουν το περιβαλλοντικό κόστος (κατανάλωση φυσικών πόρων, χρήση χημικών λιπασμάτων, εκπομπές αερίων θερμοκηπίου κ.α.) που έχει η παραγωγή των διαφορετικών ζωικών πρωτεϊνών, δηλαδή των επιμέρους ειδών κρέατος, καθώς επίσης των γαλακτοκομικών προϊόντων, ανάλογα με το ζώο από όπου προέρχονται.

Η συγκριτική μελέτη επιβεβαίωσε προηγούμενες εκτιμήσεις ότι το μοσχαρίσιο κρέας επιβαρύνει πολύ περισσότερο -και με διαφορά- τη φύση με το περιβαλλοντικό «αποτύπωμά» του. Μεταξύ άλλων, τα μοσχάρια και γενικότερα τα βοοειδή απελευθερώνουν πενταπλάσια αέρια του θερμοκηπίου σε σχέση με τα πουλερικά και καταναλώνουν εξαπλάσιες ποσότητες αζώτου (μέσω των λιπασμάτων που περιέχονται στις ζωοτροφές τους).Από την άλλη, σε κάθε θερμίδα κρέατος από χοίρους ή πουλερικά που καταναλώνουν οι άνθρωποι, αντιστοιχούν δέκα θερμίδες ζωοτροφών. Όμως για τα βοοειδή, η αναλογία είναι σχεδόν τετραπλάσια. Ενώ το κόστος παραγωγής χοιρινού κρέατος και πουλερικών είναι περίπου το ίδιο, του μοσχαριού είναι κατά πολύ μεγαλύτερο και από τα άλλα δύο είδη.

Ο περιορισμός της παραγωγής μοσχαρίσιου κρέατος μπορεί να αποφέρει σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, σύμφωνα με τους ερευνητές, οι οποίοι καλούν και τους καταναλωτές να συνειδητοποιήσουν ότι οι επιλογές του κρέατος που αγοράζουν, έχουν διαχρονικά μικρότερες ή μεγαλύτερες επιπτώσεις για τον πλανήτη.

Αν και τα συμπεράσματα της μελέτης βασίζονται σε αμερικανικά στοιχεία, άλλοι επιστήμονες εκτίμησαν ότι ανάλογη είναι η κατάσταση και στην Ευρώπη, με δεδομένο ότι και στην ευρωπαϊκή ήπειρο κυριαρχούν τα βοοειδή, ενώ η διαδικασία παραγωγής του τελικού προϊόντος (κρέατος) είναι σχεδόν ίδια.

Πηγή: Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων

Περιβάλλον

  Τα αδέσποτα ζώα, σκύλοι και γάτες, είναι πλέον μια πραγματικότητα στις αστικές περιοχές της χώρας μας. Η κατάσταση αυτή είναι αρκετά πολύπλοκη και απαιτεί μια πολύ ευαίσθητη και προσεκτική προσέγγιση. Τα ζώα αυτά κυκλοφορούν ελεύθερα στους δρόμους με αποτέλεσμα να παρατηρούμε τα εξής φαινόμενα:

Tα ζώα περιφέρονται στους δρόμους και τα πάρκα, σχηματίζοντας αγέλες, ή μόνα τους.διατρέφονται ελλιπώς, αφού τη διατροφή τους αναλαμβάνουν οι ελάχιστοι ευαισθητοποιημένοι συμπολίτες μας.

Τα περισσότερα από αυτά δεν έχουν δεχτεί ποτέ στη ζωή τους κάποιας μορφής κτηνιατρική πρόληψη, με αποτέλεσμα ναι είναι εκτεθειμένα σε κάθε λογής κίνδυνο για την υγεία τους.

Εκτός όμως από τη δική τους υγεία, τα ζώα αυτά είναι πολλές φορές δεξαμενή και διαφόρων μεταδοτικών ασθενειών για τα υπόλοιπα ζώα (λεϊσμανίαση, λευχαιμία και AIDS της γάτας) ή και τους ανθρώπους (λεϊσμανίαση).

Λόγω της κακής εμπειρίας που πιθανόν έχουν από τους ανθρώπους (αφού τα περισσότερα από αυτά έχουν εγκαταληφθεί), είναι φοβικά με αποτέλεσμα πολλά από αυτά να παρουσιάζουν επιθετική συμπεριφορά.Η συμβολή της τοπικής αυτοδιοίκησης σε ό,τι αφορά τα αδέσποτα, μία επιτροπή πολιτών που διακατέχονται από Ζωοφιλικά αισθήματα είναι ένα πρώτο βήμα που μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στον τομέα αυτόν.

Απαιτείται επίσης η συνεργασία του Δήμου με τα Ζωοφιλικά σωματεία και συλλόγους της περιοχής, καθώς και με τους κτηνιάτρους που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα στην περιοχή του Δήμου.

Η δράση θα πρέπει να επικεντρωθεί στους παρακάτω στόχους:

Ενημέρωση των κατοίκων σχετικά με τα ζώα, τα χαρακτηριστικά, τη συμπεριφορά και τούς τρόπους αναπαραγωγής τους, ώστε να αποφεύγονται τα ανεπιθύματα ζευγαρώματα και να ελαττωθεί ο αριθμός των ζώων που γεννιούνται χωρίς να το επιθυμούμε.

Ετσι θα ελαττωθεί τελικά και ο αριθμός των ζώων που καταλήγουν τελικά στο δρόμο και τα πάρκα.

Καταγραφή των ζώων που τελικά κυκλοφορούν αδέσποτα στην περιοχή του Δήμου και επισήμανσή τους με αντίστοιχο σήμα - ταυτότητα.

Εμβολιασμός των ζώων αυτών με τα απαραίτητα εμβόλια και ταυτόχρονα άνοιγμα σχετικού βιβλιαρίου Υγείας από τον κτηνίατρο.

Στείρωση των ζώων αυτών.

Συλλογή εάν αυτό είναι εφικτό των αδεσπότων ζώων σε περιφραγμένο χώρο, όπου θα είναι εύκολη και δυνατή και η σωστή διατροφή τους.

https://www.care.gr

Περιβάλλον

Με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται ταχύτατη πτώση και της τιμής μετατροπής, η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ακόμη και στις 3.000-5.000 ευρώ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα». Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.

Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική», πλέον ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα αναλαμβάνουν την εγκατάσταση του «kit» φυσικού αερίου. Με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται ταχύτατη πτώση και της τιμής μετατροπής η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ακόμη και στις 3000-5000 ευρώ.

Η υψηλή τιμή μετατροπής αποτελεί το ένα βασικό «μειονέκτημα» της μετατροπής του αυτοκινήτου ώστε να χρησιμοποιεί φυσικό αέριο. Κι αυτό διότι η μετατροπή για τη χρήση υγραερίου κοστίζει πλέον περίπου 800-1000 ευρώ με αποτέλεσμα, προς το παρόν το υγραέριο να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον παρά το γεγονός ότι είναι ακριβότερο ως καύσιμο από το φυσικό αέριο. Με τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων, οι ισορροπίες αναμένεται να αλλάξουν. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων.

Ωστόσο και αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο:

«Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».

https://www.protothema.gr

Περιβάλλον

Οι εναλλακτικές καλλιέργειες μπορούν ν' αυξήσουν κατά 15 δισ. ευρώ το ΑΕΠ της Ελλάδας

Στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 15 δισ. ευρώ ετησίως θα μπορούσε να συνεισφέρει η εισαγωγή και καλλιέργεια νέων ενεργειακών φυτών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον καθηγητή του πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νίκου Δαναλάτου.

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής υποστηρίζει ότι η συνολική προστιθέμενη αξία από την εισαγωγή και καλλιέργεια νέων ενεργειακών καλλιεργειών στην Ελλάδα, για συνολική παραγωγή-στόχο βιοκαυσίμου 5 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (ΤΙΠ), μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ κατά 15 δισ. ευρώ/έτος κατ' ελάχιστον, αν μειωθεί ταυτόχρονα το εμπορικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών κατά 4,5 δισ. ευρώ λόγω της μείωσης των εισαγωγών πετρελαίου κατά 3 δισ. ευρώ και της αύξησης εξαγωγών θερμοκηπιακών γεωργικών προϊόντων κατά 1,5 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, επισημαίνει ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι ακόμη μεγαλύτερη λόγω της ανάπτυξης των κλάδων κατασκευής, επισκευής και εμπορίου πελλετοποιητών, θρυμματιστών και λοιπού εξοπλισμού των μονάδων παραγωγής βιοκαυσίμου, όπως και του διπλασιασμού των μεταφορών (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, οδικές) στους χρήστες λόγω της υποδιπλάσιας θερμογόνου δύναμης του βιοκαυσίμου συγκριτικά με ίσους όγκους πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, θα προκύψουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη, όπως μηδενισμός της εδαφικής διάβρωσης και ερημοποίησης 6 εκ. στρ. (30% των πλέον υποβαθμισμένων γαιών), μείωση της νιτρορύπανσης σε 8 εκ. στρ κατά 75.000 τόνων νιτρικών ετησίως, μείωση της ρύπανσης από λοιπά αγροχημικά, σημαντική βελτίωση της εδαφικής γονιμότητας (οργανική ουσία, ολικό άζωτο), εξοικονόμηση νερού άρδευσης περί τα 800 εκ. κ.μ. (δηλ. 150% άνω ρου Αχελώου) ετησίως, όπως και κεφαλαιώδους σημασίας αύξηση της βιοποικιλότητας και βελτίωση της ποιότητας ζωής της υπαίθρου.

Ένα από τα αναπτυξιακά προγράμματα αφορά τη ζεύξη της γεωργίας και της ενέργειας με την προώθηση της παραγωγής ελληνικών (βιο-) καυσίμων από ενεργειακές καλλιέργειες, για τη μείωση του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, την αύξηση του ΑΕΠ και του ρυθμού αύξησης, τη σχετική απεξάρτηση από τα ορυκτά εισαγόμενα καύσιμα, την προστασία του περιβάλλοντος.

Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει την παραγωγή 10 εκατ. τόνων βιομάζας από ενεργειακές καλλιέργειες χαμηλών εισροών (π.χ. αγριαγκινάρας, switch grass, κλπ) για την παραγωγή στερεών βιοκαυσίμων (chips, pellets, briquettes, κλπ) που θα αντικαταστήσουν περί τους 5 εκ. τόνων πετρελαίου συνολικής αξίας περί τα 3 δισ. ευρώ ή περί το 25% των καθαρών εισαγωγών πετρελαίου, καταλήγει καθηγητής.

https://www.paseges.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή