Αυγούστου 13, 2020

Περιβάλλον

Με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται ταχύτατη πτώση και της τιμής μετατροπής, η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ακόμη και στις 3.000-5.000 ευρώ

Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η υπουργική απόφαση με την οποία ανοίγει ο δρόμος για τη μετατροπή των αυτοκινήτων από βενζινοκίνητα σε «αεριοκίνητα». Μετά τη χρήση υγραερίου, οι οδηγοί θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να επιλέξουν και την κίνηση με φυσικό αέριο το οποίο είναι το φθηνότερο καύσιμο που διατίθεται αυτή τη στιγμή στην αγορά.

Με την απόφαση καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του ειδικού εξοπλισμού με τον οποίο θα καταστεί δυνατή η χρήση πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για την κίνηση των αυτοκινήτων αλλά και οι όροι και προϋποθέσεις ελέγχου.

Σύμφωνα με τη «Ναυτεμπορική», πλέον ανοίγει ο δρόμος για τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων που θα αναλαμβάνουν την εγκατάσταση του «kit» φυσικού αερίου. Με την αύξηση της προσφοράς, αναμένεται ταχύτατη πτώση και της τιμής μετατροπής η οποία αυτή τη στιγμή διαμορφώνεται ακόμη και στις 3000-5000 ευρώ.

Η υψηλή τιμή μετατροπής αποτελεί το ένα βασικό «μειονέκτημα» της μετατροπής του αυτοκινήτου ώστε να χρησιμοποιεί φυσικό αέριο. Κι αυτό διότι η μετατροπή για τη χρήση υγραερίου κοστίζει πλέον περίπου 800-1000 ευρώ με αποτέλεσμα, προς το παρόν το υγραέριο να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον παρά το γεγονός ότι είναι ακριβότερο ως καύσιμο από το φυσικό αέριο. Με τον πολλαπλασιασμό των συνεργείων, οι ισορροπίες αναμένεται να αλλάξουν. Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ο μικρός αριθμός πρατηρίων.

Ωστόσο και αυτό το θέμα θα αντιμετωπιστεί καθώς η ΔΕΠΑ έχει προγραμματίσει επέκταση του δικτύου πρατηρίων υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Όπως αναφέρεται στην απόφαση, οι δεξαμενές με το νέο καύσιμο θα πρέπει να ελέγχονται ανά 48 μήνες μετά την πρώτη εγκατάσταση ενώ το όχημα θα πρέπει υποχρεωτικά να περνά από έλεγχο σε περίπτωση που υπάρξει εμπλοκή σε ατύχημα. Η διάρκεια «ζωής» της δεξαμενής του καυσίμου ορίζεται στα 20 χρόνια. Επίσης, όπως αναφέρεται, το αυτοκίνητο που θα αλλάξει καύσιμο, θα περνάει υποχρεωτικά από έλεγχο:

«Μετά την εγκατάσταση σε όχημα συστήματος κίνησης με φυσικό αέριο, δηλαδή των συσκευών και των εξαρτημάτων που του προσδίδουν την ικανότητα να χρησιμοποιεί για την κίνησή του και φυσικό αέριο, η διασκευή εγκρίνεται από Δημόσιο ή ιδιωτικό ΚΤΕΟ».

https://www.protothema.gr

Περιβάλλον

Οι εναλλακτικές καλλιέργειες μπορούν ν' αυξήσουν κατά 15 δισ. ευρώ το ΑΕΠ της Ελλάδας

Στην αύξηση του ΑΕΠ κατά 15 δισ. ευρώ ετησίως θα μπορούσε να συνεισφέρει η εισαγωγή και καλλιέργεια νέων ενεργειακών φυτών στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον καθηγητή του πανεπιστημίου Θεσσαλίας Νίκου Δαναλάτου.

Συγκεκριμένα, ο καθηγητής υποστηρίζει ότι η συνολική προστιθέμενη αξία από την εισαγωγή και καλλιέργεια νέων ενεργειακών καλλιεργειών στην Ελλάδα, για συνολική παραγωγή-στόχο βιοκαυσίμου 5 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (ΤΙΠ), μπορεί να αυξήσει το ΑΕΠ κατά 15 δισ. ευρώ/έτος κατ' ελάχιστον, αν μειωθεί ταυτόχρονα το εμπορικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών κατά 4,5 δισ. ευρώ λόγω της μείωσης των εισαγωγών πετρελαίου κατά 3 δισ. ευρώ και της αύξησης εξαγωγών θερμοκηπιακών γεωργικών προϊόντων κατά 1,5 δισ. ευρώ.

Μάλιστα, επισημαίνει ότι η αύξηση του ΑΕΠ θα είναι ακόμη μεγαλύτερη λόγω της ανάπτυξης των κλάδων κατασκευής, επισκευής και εμπορίου πελλετοποιητών, θρυμματιστών και λοιπού εξοπλισμού των μονάδων παραγωγής βιοκαυσίμου, όπως και του διπλασιασμού των μεταφορών (θαλάσσιες, σιδηροδρομικές, οδικές) στους χρήστες λόγω της υποδιπλάσιας θερμογόνου δύναμης του βιοκαυσίμου συγκριτικά με ίσους όγκους πετρελαίου.

Σύμφωνα με τον καθηγητή, θα προκύψουν τεράστια περιβαλλοντικά οφέλη, όπως μηδενισμός της εδαφικής διάβρωσης και ερημοποίησης 6 εκ. στρ. (30% των πλέον υποβαθμισμένων γαιών), μείωση της νιτρορύπανσης σε 8 εκ. στρ κατά 75.000 τόνων νιτρικών ετησίως, μείωση της ρύπανσης από λοιπά αγροχημικά, σημαντική βελτίωση της εδαφικής γονιμότητας (οργανική ουσία, ολικό άζωτο), εξοικονόμηση νερού άρδευσης περί τα 800 εκ. κ.μ. (δηλ. 150% άνω ρου Αχελώου) ετησίως, όπως και κεφαλαιώδους σημασίας αύξηση της βιοποικιλότητας και βελτίωση της ποιότητας ζωής της υπαίθρου.

Ένα από τα αναπτυξιακά προγράμματα αφορά τη ζεύξη της γεωργίας και της ενέργειας με την προώθηση της παραγωγής ελληνικών (βιο-) καυσίμων από ενεργειακές καλλιέργειες, για τη μείωση του αρνητικού εμπορικού ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών, την αύξηση του ΑΕΠ και του ρυθμού αύξησης, τη σχετική απεξάρτηση από τα ορυκτά εισαγόμενα καύσιμα, την προστασία του περιβάλλοντος.

Το εν λόγω πρόγραμμα προβλέπει την παραγωγή 10 εκατ. τόνων βιομάζας από ενεργειακές καλλιέργειες χαμηλών εισροών (π.χ. αγριαγκινάρας, switch grass, κλπ) για την παραγωγή στερεών βιοκαυσίμων (chips, pellets, briquettes, κλπ) που θα αντικαταστήσουν περί τους 5 εκ. τόνων πετρελαίου συνολικής αξίας περί τα 3 δισ. ευρώ ή περί το 25% των καθαρών εισαγωγών πετρελαίου, καταλήγει καθηγητής.

https://www.paseges.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή