Audrey Munson: Η τραγική ιστορία του πρώτου supermodel της Αμερικής
Σταρ του σινεμά, supermodel -το πρώτο της αμερικάνικης μπελ επόκ- και μούσα σημαντικών καλλιτεχνών. Πολύ πριν τις Kardashians και τις ορδές των social media influencers, η Μunson ήταν η πρώτη πραγματική «celebrity περσόνα».

To όνομά της είναι σχεδόν άγνωστο, όμως το πρόσωπο, το σώμα της είναι αόριστα οικεία -ιδίως στους κατοίκους ή τους επισκέπτες της Νέας Υόρκης. Μοιραία, μάλλον αφού «πάνω» στην Audrey Munson σμιλεύτηκαν μια ντουζίνα από τα πιο γνωστά μνημεία της πόλης. Η Αudrey είναι παντού, είναι ένα άπιαστο ιδανικό ομορφιάς, μια iconic φιγούρα. Ποζάρει στο συντριβάνι έξω από το Plaza Ηotel. Είναι η γυναίκα στη Γέφυρα του Μανχάταν. Το άγαλμα έξω από την Δημόσια Βιβλιοθήκη.

Η «Miss Manhattan» ή «Αμερικανίδα Αφροδίτη -όπως ήταν το παρατσούκλι της- γεννήθηκε στο Ρότσεστερ το 1891. Οι γονείς της χώρισαν όταν 8 χρονών. Όταν έκλεισε τα 17 η Audrey Munson, με τη μητέρα της, Kitty, μετακόμισαν , στην Νέα Υόρκη, όπου η μικρή -φιλόδοξη και αποφασισμένη να λάμψει- αναζήτησε δουλειά ως ηθοποιός ή χορεύτρια. Δεν δυσκολεύτηκε να βρει δουλειά -ήταν χαριτωμένη, καστανή, με τέλειο στήθος, πληθωρικούς γοφούς. Η μεγάλη ευκαιρία της, ήρθε όταν ένας γνωστός φωτογράφος, ο Felix Βenedict Herzog, την ανακάλυψε να χαζέυει αμέριμνη βιτρίνες στην 5η Λεωφόρο και -κεραυνοβολημένος από την ομορφιά της- της ζήτησε να του ποζάρει.

«Αν υπάρχει ανηθικότητα στο γυμνό, κάθε ένας που κάνει μπάνιο θα έπρεπε να συλλαμβάνεται»

Αυτή ήταν η αρχή. Χάρις στις ιδανικές της αναλογίες -ο Τύπος την χαρακτήριζε ως «η πιο τέλεια σχηματισμένη γυναίκα στον κόσμο» μες στην επόμενη δεκαετία, η Audrey θα γινόταν περιζήτητο μοντέλο στους καλλιτεχνικούς κύκλους, η «χαϊδεμένη» φωτογράφων, ζωγράφων και γλυπτών για τους οποίους, πολλές φορές, πόζαρε γυμνή. Δεν είχε αναστολές. Αγαπούσε το σώμα της και ήταν υπέρμαχος της φυσικής, γυναικείας ομορφιάς -πίστευε ότι οι στενοί κορσέδες και τα ψηλοτάκουνα ήταν ένα βάσανο που είχαν επινοήσει άντρες. Θα έπρεπε να καταργηθούν.

Tα πρώτα σύννεφα, φάνηκαν στον ορίζοντα, όταν η Munson ενεπλάκη -χωρίς να το θέλει- μια υπόθεση δολοφονίας

Σειρά είχε το σινεμά και οι ταινίες του βωβού. Το 1915 η Munson πρωταγωνίστησε σε ένα φιλμ με τίτλο «Inspiration» -υποδυόταν πάλι το μοντέλο ενός γλύπτη και σε μια κομβική στιγμή του έργου εμφανιζόταν ολόγυμνη (σ.σ. Ουσιαστικά, αυτή ήταν, μάλλον, και η πιο σημαντική συνεισφορά της στην υπόθεση. Η παραγωγή είχε προσλάβει μια «κανονική» ηθοποιό, την Jane Thomas, για να την ντουμπλάρει στις υπόλοιπες, ντυμένες σκηνές…). Όπως ήταν αναμενόμενο, το φιλμ έκανε πάταγο, Η Audrey ήταν, ουσιαστικά η πρώτη πρωταγωνίστρια της Αμερικής που εμφανιζόταν γυμνή σε ταινία, μη πορνογραφική.

Οι κριτικοί διχάστηκαν -κάποιοι, βρήκαν τις σκηνές της, υπερβολικά τολμηρές, ακόμα και χυδαίες. «Αν υπάρχει ανηθικότητα στο γυμνό, κάθε ένας που κάνει μπάνιο θα έπρεπε να συλλαμβάνεται», φέρεται να δηλώνει η ίδια. Συνολικά, πρωταγωνίστησε σε τέσσερις ταινίες. Το δεύτερό της φιλμ, το «Purity», είναι το μόνο που σώζεται ως σήμερα -βρέθηκε πριν λίγα χρόνια, ξεχασμένο, σε μια γαλλική erotic συλλογή.

Εκείνη την περίοδο η Αudrey κέρδιζε αρκετά χρήματα (σ.σ. 450 δολάρια για κάθε ταινία και, περίπου 30 δολάρια τη βδομάδας από το modeling) τα οποία, όμως ξόδευε χωρίς μέτρο, ενώ έδινε το παρών σε όλα τα ξέφρενα πάρτι της high society, πίνοντας, χορεύοντας και φλερτάροντας. Για ένα διάστημα, υπήρξε ζευγάρι με τον εκατομμυριούχο Ηermann Oelrichs Jr., έναν από τους πιο περιζήτητους εργένηδες της Αμερικής. Οι άντρες, φυσικά, την ποθούσαν, την πολιορκούσαν, της έστελναν λουλούδια, ερωτικά γράμματα. Αλλά εκείνη αρνιόταν να δεσμευτεί -ήταν μια σταρ, η καριέρα της βρισκόταν στο peak της. Γιατί να πει το «ναι» σε έναν άντρα, όταν μπορούσε να τους έχει όλους;