Δεκεμβρίου 11, 2019

Παιδική ηλικία

Όπως οι περισσότεροι γονείς, έτσι κι εσείς έχετε κύριο μέλημα σας τη σωστή ανατροφή του παιδιού σας. Έχετε αγωνία για το μέλλον του και αναρωτιέστε αν θα τα καταφέρετε να το μεγαλώσετε σωστά. Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά", "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά", "Οι γονείς χωρίζουν" και "Παιδιά στην εφηβεία, γονείς σε κρίση", κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.

Να έχετε υπόψη σας ότι κάθε παιδί σας είναι μοναδικό, όπως και ο τρόπος που το αντιμετωπίζετε.

Να έχετε ξεκαθαρίσει τα δικά σας προσωπικά όρια και να νιώθετε ασφαλείς σχετικά με αυτά, διαφορετικά δε θα μπορέσετε να βοηθήσετε επαρκώς το παιδί σας να θέσει τα δικά του.

Μητέρα και πατέρας πρέπει να συμφωνείτε σε έναν κοινό τρόπο αντιμετώπισης.

Να έχετε ρεαλιστικές προσδοκίες από το παιδί.

Να θυμάστε ότι το παιδί, κατά κανόνα, αντιγράφει και μιμείται τη συμπεριφορά των γονιών του, ανεξάρτητα των "διαλέξεων" που ακούει.

Να του δίνετε απαντήσεις, προσαρμοσμένες στην ηλικία του, σε όλα τα ερωτήματά του.

Να του δείχνετε εμπιστοσύνη.

Να έχετε φροντίσει ώστε οι κανόνες που ισχύουν στο σπίτι να είναι σαφείς.

Να αντιμετωπίζετε άμεσα τα προβλήματα συμπεριφοράς που εμφανίζονται και να μην τα θεωρείτε ασήμαντα, γιατί ίσως έτσι σταδιακά παγιωθούν.

Σκοπός της πειθαρχίας δεν πρέπει να είναι ο περιορισμός της ελευθερίας, αλλά η παροχή μεγαλύτερων περιθωρίων στα παιδιά, σε πλαίσιο που οι γονείς οι ίδιοι μπορείτε διακριτικά να παρατηρείτε.

Να καλλιεργείτε την αυτοεκτίμηση του, επιβραβεύοντας όχι μόνο όσα καταφέρνει αλλά και την προσπάθεια του.

Να αποφεύγετε τις εντάσεις -ασφαλώς και τις χειροδικίες-, τις προσβλητικές ή υποτιμητικές φράσεις.

Όταν χάνετε την υπομονή σας, να θυμάστε ότι εκείνος που πρέπει να φερθεί με ωριμότητα είναι ο ενήλικος. Να μην λέτε "δε σε αγαπάω όταν φέρεσαι έτσι". Καλύτερα να πείτε "με στεναχωρείς όταν φέρεσαι έτσι" ή με "θυμώνεις".

Να μη μαλώνετε μπροστά στα παιδιά σας γιατί αισθάνονται ανασφάλεια.

Μην καταδικάζετε τον εαυτό σας. Λάθη όλοι κάνουμε. Σημασία έχει να είμαστε σε θέση να τα αντιλαμβανόμαστε και να προσπαθούμε να μην τα επαναλαμβάνουμε.

akappatou.gr

Παιδική ηλικία

Μια φίλη μού είπε ότι, από τότε που κάνουν ομοιοπαθητική θεραπεία στα παιδιά της, σώθηκε από τις ιώσεις, και τη συνεχή χορήγηση αντιβιοτικών. Αληθεύει;

Ο Ομοιοπαθητικός Ιατρός απαντά:

Πράγματι, είναι πολλά τα παράπονα πολλών γονιών ότι τα παιδιά τους κυρίως από την ηλικία που πηγαίνουν στους παιδικούς σταθμούς-νηπιαγωγεία κ.λ.π., κουβαλούν στο σπίτι μερικές φορές όποια ίωση κυκλοφορεί. Και πολλές φορές την μεταδίδουν και στους ίδιους. Αυτό συμβαίνει σε πολλές ομάδες ανθρώπων όταν βρίσκονται σε κοινούς χώρους, πόσο μάλλον στα παιδιά. Το πόσο εύκολα αρρωσταίνει κάποιος, εξαρτάται κυρίως από το πόσο γερός είναι ο οργανισμός του, πόσο γερή ισχυρή άμυνα έχει. Οι ευάλωτοι οργανισμοί θα προσβληθούν πιο εύκολα.
Η ισορροπία ή η «ειρηνική συνύπαρξη» οργανισμού μικροοργανισμού, στον ευάλωτο με αδύναμη άμυνα και δυνάμεις οργανισμό, εύκολα διαταράσσεται

Πέφτει η άμυνα συνήθως από κάποιες εξωτερικές συνθήκες (κρύο, ιδρώτας, ρεύματα, παγωμένα νερά κλπ.) και ανεβαίνουν τα μικρόβια ιοί (πολλαπλασιάζονται). Και έτσι φτάνουμε στις ιώσεις ή μικροβιακές λοιμώξεις που ταλαιπωρούν παιδιά και γονείς κάθε χειμώνα.

Η απόπειρα να βομβαρδίσουμε και να σκοτώσουμε τα μικρόβια μέσα στον οργανισμό του παιδιού και έτσι να τον απαλλάξουμε από το πρόβλημα, δεν γίνεται ποτέ με το αζημίωτο. Πάντα ζορίζεται ο οργανισμός του παιδιού, παρά το ότι σκοτώνονται πράγματι τα μικρόβια. Στη συνέχεια, αν έχει αποθέματα δυνάμεων ο οργανισμός θα επανέλθει στην παλιά κατάσταση υγείας.

Συνήθως όμως βλέπουμε να μη γίνεται αυτό, αλλά να μένει λίγο πίσω, έτσι ώστε πιο εύκολα θα προσβληθεί από την επόμενη ίωση που θα κυκλοφορήσει.

Η ίδια αντιμετώπιση θα φέρει τα ίδια αποτελέσματα. Έτσι σταδιακά το παιδί φτάνει σε αυτό που μας περιγράφουν ότι «αρπάζει» ό,τι κυκλοφορεί από ιώσεις (κοινό κρυολόγημα, ρινίτιδες, ωτίτιδες, βρογχίτιδες αμυγδαλίτιδες, κλπ).

Συνήθως, όσο είναι γερός ο οργανισμός δίνει εύκολα τη μάχη του και ξεπερνά τέτοιες καταστάσεις. Όταν όμως καταβληθεί, τότε παρουσιάζεται η ανάγκη υποστήριξης.

Στην Ομοιοπαθητική με την εμπειρία που υπάρχει, δεν θεωρούμε υποστήριξη του οργανισμού του παιδιού την χορήγηση αντιβιοτικών ή άλλων κατασταλτικών φαρμάκων. Υποστήριξη θα έχουμε αν καταφέρουμε να ενισχύσουμε τον ίδιο τον οργανισμό και να τον επαναφέρουμε στην αρχική του κατάσταση υγείας, την οποία είχε πριν αρχίσουν οι επανειλημμένες πτώσεις (ιώσεις κλπ), όταν αντιμετώπιζε μόνος του αυτά τα προβλήματα.

Ειδικά τα παιδιά, τα οποία δεν παρουσιάζουν λόγω ηλικίας εύκολα χρόνια προβλήματα, θεωρούνται οι καλύτεροι μας ασθενείς, γιατί εύκολα και γρήγορα ενισχύεται ο οργανισμός τους, σαν «παρθένος» που είναι. Γι' αυτό και πολλοί γονείς λένε ότι «σώθηκαν» κάνοντας Ομοιοπαθητική θεραπεία στα παιδιά τους.

’λλωστε πολλές φορές κάποιοι γονείς, θέλοντας ίσως να ευχαριστήσουν το γιατρό τους, αναφέρουν ότι σε περιόδους με έξαρση των ιώσεων, τα περισσότερα παιδιά που μείνανε στους παιδικούς σταθμούς, ήταν εκείνα που κάνουν Ομοιοπαθητική θεραπεία.
Χρήστος Ραμμένος, Ιατρός Ομοιοπαθητικός

ourlife.gr

Παιδική ηλικία

Βασική προϋπόθεση για να μπορέσει ένα παιδί να κατανοήσει και να μάθει μια ξένη γλώσσα είναι η απόκτηση όσο το δυνατόν περισσότερων γνώσεων στη μητρική γλώσσα. Συνήθως τα παιδιά ηλικίας 5-6 χρόνων κατέχουν ένα λεξιλόγιο στη μητρική τους γλώσσα που περιλαμβάνει περισσότερες από 2000 λέξεις. Αποτελέσματα ερευνών καταλήγουν ότι η ακουστική αντίληψη ενός παιδιού είναι πολύ καλή από τα 3-6 χρόνια.

Το παιδί χρησιμοποιώντας τις αισθήσεις του σε αυτή την ηλικία είναι πολύ εύκολο να μάθει μια ξένη γλώσσα και μάλιστα πολύ γρήγορα με το τραγούδι, το παραμύθι και το παιχνίδι όπως άλλωστε μαθαίνει και τη μητρική.

Τι πρέπει να κάνετε

Για να γίνει με επιτυχία η μύηση του παιδιού στην ξένη γλώσσα το υλικό που θα χρησιμοποιηθεί πρέπει να είναι συνδεδεμένο με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες του. Η χρήση εικόνας και ήχου είναι αποφασιστικής σημασίας για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Εάν μιλάτε άριστα μια ξένη γλώσσα μπορείτε αρχικά να βοηθήσετε το παιδί σας να εξοικειωθεί με τη γλώσσα αυτή και να εμπλουτίσει σταδιακά το λεξιλόγιό του.

Υπάρχουν πολλά απλά και όμορφα παραμυθάκια με εικόνες που διευκολύνουν το παιδί να κατανοήσει την ιστορία που ακούει στη ξένη γλώσσα. Μπορείτε ακόμα να πλαισιώνετε το διάβασμα με άλλες δραστηριότητες.

Προτιμήστε όμως το βασικό ρόλο της εκμάθησης της ξένης γλώσσας να αναλαμβάνουν δάσκαλοι που είναι εξειδικευμένοι σε αυτή.

Στην ηλικία των 7-8 χρόνων τα παιδιά βρίσκονται πλέον σε καλό επίπεδο γλωσσικής ωρίμανσης και μπορούν να ξεκινήσουν τη συστηματική εκμάθηση της ξένης γλώσσας με τα καλύτερα αποτελέσματα

akappatou.gr

Παιδική ηλικία

Η μητρότητα είναι κάτι μοναδικό, μια εμπειρία ζωής που έρχεται να ανατρέψει όλα όσα πιστεύατε μέχρι τώρα. Και αν και κάθε μαμά είναι μια ξεχωριστή περίπτωση, υπάρχουν ορισμένα κοινά χαρακτηριστικά που μοιράζονται όλες οι μανούλες του κόσμου

Τα ραντεβού δεν είναι πια υπόθεση δύο ατόμων. Τώρα, όταν ακούτε τη λέξη ραντεβού, σας έρχονται στο μυαλό τα play dates και οι συναντήσεις για να παίξουν τα παιδιά.

Τα πρώτα χρόνια το ξυπνητήρι δεν είναι απαραίτητο. Τι να το κάνετε το ξυπνητήρι στις 7, όταν το μωράκι σας θα ξυπνά στις 5.30 το πρωί για γάλα;

Ο ατομικός σας χρόνος είναι πλέον ο χρόνος με την οικογένεια. Σίγουρα κάποια στιγμή θα βρείτε λίγο χρόνο για να τον αφιερώσετε αποκλειστικά στον εαυτό σας, αλλά αυτό θα είναι τόσο μα τόσο σπάνιο.

Η νέα σας γυμναστική είναι η μεταφορά των παιδιών. Αρχικά στην αγκαλίτσα και σπρώχνοντας το καρότσι και αργότερα χεράκι χεράκι θα τα μεταφέρετε όλη την μέρα από το σχολείο στις δραστηριότητες και πάλι σπίτι.
Ο μεσημεριανός ύπνος δεν σημαίνει ότι εσείς θα ξεκουραστείτε. Αν ανήκετε στις τυχερές που τα παιδιά τους κοιμούνται το μεσημέρι, θα ξέρετε ήδη πως αυτές οι 2-3 ώρες είναι οι κατάλληλες για να σιδερώσετε, να καθαρίσετε τα ντουλάπια, να σφουγγαρίσετε το σπίτι κλπ.

Τα ψώνια στο super market αποτελούν την καινούρια σας βόλτα.

Ειδικά αν υπάρχει κάποιος να κρατά το παιδί στο σπίτι, τότε μιλάμε για πραγματική έξοδο υπερπαραγωγή.

Η ησυχία δεν είναι κάτι καλό. Τα παιδιά κάνουν θόρυβο, μιλούν, τραγουδούν, παίζουν με τα παιχνίδια τους και γενικά μέσα στο σπίτι «ακούγονται».

Όταν δεν ακούγονται σημαίνει ή ότι έχουν πάθει κάτι ή ότι ετοιμάζουν κάτι πονηρό. Και στις δυο περιπτώσεις, τρέξτε!

govastileto.gr

Παιδική ηλικία

Πολλές φορές οι γονείς παραπονιούνται ότι η επαφή με το δάσκαλο του παιδιού δεν είναι κατά τη γνώμη τους ικανοποιητική.

Από την πλευρά τους οι δάσκαλοι διαπιστώνουν ότι οι γονείς συχνά παρεμβαίνουν στο έργο τους, είναι επιφυλακτικοί απέναντί τους και δεν λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους αυτά που τους λένε.

Τι μπορείτε να κάνετε:

• Προσεγγίστε τον δάσκαλο με ευγένεια.

• Αφήνετε να σας ενημερώσει εκείνος πρώτα για το μαθητή του.

• Σκεφθείτε τις ερωτήσεις που έχετε σκοπό να του θέσετε από πριν.

• Δείχνετε εμπιστοσύνη σε αυτά που σας λέει.

• Αναγνωρίζετε την προσπάθειά του.

• Αν το παιδί σας αντιμετωπίζει κάποια δυσκολία στο σχολείο, συζητήστε με το δάσκαλο και μην διστάσετε να ζητήσετε την βοήθειά του.

• Μην παραπονιέστε για την αυστηρή βαθμολογία ή την αντιμετώπισή του.

• Αν έχετε διαφορετική άποψη συζητήστε μαζί του τα κριτήρια με βάση τα οποία αξιολογεί το παιδί.

• Μη φύγετε ποτέ χωρίς να του πείτε μία καλή κουβέντα, ας είναι κι ένα απλό «ευχαριστώ» για το χρόνο που διέθεσε για εσάς.

• Οι εκπαιδευτικοί έχουν πείρα με πολλά παιδιά. Επίσης οι περισσότεροι διαθέτουν ευαισθησία και ενδιαφέρον για τους μαθητές τους. Οι γονείς που δεν σέβονται το έργο τους είναι εύλογο ότι δεν θα βρουν στο πρόσωπο των δασκάλων έναν πρόθυμο συνεργάτη.

akappatou.gr

 

Παιδική ηλικία

Πρώτο κουδούνι σήμερα στα σχολεία όλης της χώρας, την ώρα που τα κενά στα σχολεία έχουν φτάσει σε αριθμό ρεκόρ. Σύμφωνα με καταγγελίες των συνδικαλιστικών φορέων των καθηγητών μόνο στα δημοτικά σχολεία τα κενά ανέρχονται σε 9.000, ενώ στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ανέρχονται σε 3.000. Την ίδια ώρα το υπουργείο κάνει λόγο για περίπου 500 κενές θέσεις.
Για χιλιάδες χαμένες ώρες διδασκαλίας στα δημοτικά σχολεία κάνουν λόγο οι δάσκαλοι σε περίπτωση που δεν καλυφθούν τα κενά με τον διορισμό 9.000 εκπαιδευτικών. Σύμφωνα με τα όσα παρουσιάστηκαν χθες στη συνέντευξη Τύπου της ΔΕΟ, τα λειτουργικά κενά σε δασκάλους ανέρχονται σε 5.681.

Σε αυτό τον αριθμό δεν περιλαμβάνονται οι ανάγκες των σχολείων ΕΑΕΠ (ολοήμερα σχολεία με διερευμενο πρόγραμμα), σε ειδικότητες, όπου θα χρειαστούν ακόμη περίπου 3.000 δάσκαλοι.
Αναφορικά με τα 3.000 κενά σε γυμνάσια και λύκεια η ΟΛΜΕ αναφέρει ότι σε αυτά «δεν υπολογίζονται οι ανάγκες σε ειδικότητες στα Επαγγελματικά Λυκείων που δεν έχουν ακόμη συγκροτηθεί τα τμήματα ειδικότητας καθώς και σε ορισμένες περιπτώσεις στα γενικά Λύκεια όπου τα αποτελέσματα των μετεξεταστέων της Α΄ Λυκείου αναμένονται».

Την ίδια ώρα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας σε χθεσινή συνάντηση με τους συνδικαλιστικούς φορείς των δασκάλων δεσμεύθηκε ότι όλα θα έχουν ομαλοποιηθεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, χωρίς κανένας εκπαιδευτικός να υπερβαίνει το ωράριο που του αντιστοιχεί.

news.gr

Παιδική ηλικία

Τα σχολεία ξεκινούν σε λίγο και οι γονείς ανησυχούν για διάφορα θέματα. Ένα από αυτά είναι η κοινωνικοποίηση των μικρών τους. Τι γίνεται όταν το μικρό είναι ντροπαλό; Πώς μπορούν οι γονείς να το ενθαρρύνουν;

Αν το παιδί σας είναι ντροπαλό και δυσκολεύεται στις διαπροσωπικές του σχέσεις, θα πρέπει να το βοηθήσετε ώστε να αισθανθεί άνετα και να μπορέσει να αναπτύξει κοινωνικές επαφές.
Οι γονείς ως πρότυπο. Είναι σημαντικό να είστε το παράδειγμα του. Όταν έρχεστε σ’ επαφή μ’ άλλα άτομα, θα πρέπει να είστε θετικοί και να μην αποφεύγετε το βλέμμα τους. Προσπαθήστε να παρατηρήσετε το παιδί σας για να δείτε ποιες κοινωνικές καταστάσεις είναι δυσάρεστες για εκείνο προξενώντας του περισσότερη αμηχανία. Μόλις καταλάβετε πότε το παιδί σας νιώθει άσχημα, μιλήστε του μαζί του και προσπαθήστε να το καταλάβετε.

Πείτε του πως είναι φυσιολογικό να νιώθουμε ανήσυχοι και ντροπαλοί όταν ξεκινάμε μια νέα τάξη ή όταν συναντάμε νέους ανθρώπους. Μοιραστείτε μαζί του μια εμπειρία σας που νιώσατε αμηχανία.

Βοηθήστε να αναπτύξουν τις κοινωνικές τους δεξιότητες. Ενθαρρύνετε τα να συμμετέχουν σε εξωσχολικές δραστηριότητες. Το σημαντικό βέβαια είναι να βρείτε τι ακριβώς του αρέσει, έτσι το παιδί σας θα προσπαθήσει να δώσει το καλύτερο του εαυτό αρχίζοντας να αποκτά εμπιστοσύνη.

Ωστόσο, θα πρέπει να προσέχετε μην ξεπεράσετε τα όρια. Υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ του να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει το αίσθημα της ντροπής του και να το παρενοχλείτε με συνεχείς συμβουλές για το πώς να είναι πιο εξωστρεφές. Ακόμα, υπάρχει περίπτωση το παιδί σας να είναι χαρούμενο και ικανοποιημένο έχοντας μόνο δύο φίλους σ’ αντίθεση με σας που μπορεί να τους θεωρείτε λίγους. Μην το συγκρίνετε με άλλα παιδιά. Πείτε ένα μπράβο για την προσπάθεια του να είναι κοινωνικό.

Επίσης, δεν χρειάζονται οι ταμπέλες. Η ετικέτα ντροπαλό αυτομάτως κάνει το παιδί σας να αντιμετωπίζει τον ίδιο του τον εαυτό έτσι. Το παιδί σας μπορεί να μη θεωρεί πως είναι πρόβλημα αλλά αν ακούει συνεχώς εσάς να το παρουσιάζετε ως ντροπαλό τότε θα καταλάβει πως κάτι δεν πάει καλά.

Όταν πηγαίνετε σε ένα περιβάλλον δώστε του λίγο χρόνο να συνηθίσει και να νιώσει ασφάλεια. Δεν χρειάζεται να το πιέσετε. Εάν βέβαια το παιδάκι, είναι τόσο ντροπαλό ώστε να αποφεύγει κάθε επαφή ή ότι κινδυνεύει η ικανότητα του να λειτουργεί, τότε μιλήστε με τον σχολικό σύμβουλο ή τον παιδίατρο του.

Παιδική ηλικία

Καθημερινά κι εσείς και ο μπαμπάς του πηγαίνετε με χαρά να πάρετε το παιδί σας από τον παιδικό σταθμό και να μάθετε πώς πέρασε την ημέρα του. Το ρωτάτε "τι κάνατε σήμερα με τη δασκάλα", "έπαιξες;", "έφαγες;", εκείνο όμως αρνείται να σας πει το παραμικρό. Αναρωτιέστε ποιος είναι ο λόγος που συμπεριφέρεται με αυτόν τον τρόπο;

Είναι δικαίωμα του παιδιού να σας μιλά για τις εμπειρίες του όταν το ίδιο επιθυμεί και οφείλετε να το σεβαστείτε. Ο παιδικός σταθμός είναι ένας δικός του χώρος.

Έχετε σκεφτεί ότι με τις ερωτήσεις σας μπορεί να νιώσει ότι ανησυχείτε ή ακόμα ότι δεν εμπιστεύεστε τον παιδικό σταθμό;

Μόλις το παιδί καταλάβει ότι είσαστε άνετη, χαλαρή και δεκτική να το ακούσετε είναι βέβαιο ότι θα θελήσει να μοιραστεί τις εμπειρίες του μαζί σας. Οπότε είναι ανώφελο να το πολιορκείτε με ερωτήσεις μόλις επιστρέφει από τον παιδικό σταθμό. Πολλές φορές το παιδί εκμυστηρεύεται πράγματα που θέλει ή το απασχολούν ή του έχουν συμβεί σε στιγμές χαλάρωσης, όπως την ώρα που πάει για ύπνο.

Ξεκινήστε να του μιλάτε με ηρεμία για ό,τι έχετε κάνει εσείς κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι πιθανό ότι θα αρχίσει να σας διηγείται διάφορα και για τη δική του ημέρα. Αρκεί φυσικά να μην το πιέζετε.

Αν παρόλα αυτά το παιδί αρνείται να μοιραστεί μαζί σας τις καθημερινές του εμπειρίες μήπως θα πρέπει να εξετάσετε τον τρόπο που επικοινωνείτε μαζί του και τη συμπεριφορά απέναντί του; Μήπως είσαστε πιεστική, αυταρχική; Ενισχύετε την ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων του ή μήπως διαρκώς του κάνετε παρατηρήσεις ή του υποδεικνύετε τι να κάνει; Αν πράγματι διαπιστώσετε ότι συμπεριφέρεστε με κάποιον παρόμοιο τρόπο, ίσως χρειάζεται να αναθεωρήσετε τη στάση σας απέναντί του.

akappatou.gr

Παιδική ηλικία

Η συμμετοχή του γονέα που δεν διαμένει με το παιδί σε εκδηλώσεις, όπως οι σχολικές εορτές, δεν μπορεί επίσης να απαγορευθεί, παρά μόνο για σπουδαίο λόγο (εάν ο γονέας με τις ενέργειες του προκαλεί αναστάτωση της εκδήλωσης ή η παρουσία του δημιουργεί προβλήματα στο τέκνο). Η αντίθετη επιθυμία του άλλου γονέα, από μόνη της, δεν μπορεί να συνιστά σπουδαίο λόγο.

Τα παραπάνω αναφέρονται μεταξύ των άλλων σε έγγραφό του υπουργείου Παιδείας προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης σχετικά με τα δικαιώματα των παιδιών-μαθητών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση των οποίων οι γονείς βρίσκονται σε διάσταση ή είναι διαζευγμένοι και ο ένας από αυτούς δεν ασκεί την επιμέλειά τους.

Οι οδηγίες που δίνονται είναι από τον Συνήγορο του Πολίτη, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Ο Συνήγορος του Πολίτη γνωστοποιεί τα ακόλουθα:

Στις περιπτώσεις που λόγω διάστασης ή διαζυγίου των γονέων μαθητή, η άσκηση της επιμέλειας του προσώπου του έχει ανατεθεί στον έναν γονέα (που διαμένει μαζί του), η περιστασιακή επικοινωνία του παιδιού με τον γονέα που δεν μένει μαζί του, αλλά διατηρεί τη γονική μέριμνα αυτού, δεν μπορεί να απαγορευθεί εντός του σχολικού χώρου, κατά μείζονα δε λόγο δεν μπορεί να απαγορευθεί η είσοδος του γονέα αυτού στο σχολείο. Η επικοινωνία αυτή θα γίνεται με τρόπο ώστε το σχολείο να μην μετατρέπεται σε χώρο άσκησης επικοινωνίας γονέα-μαθητή παρεμποδίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία.

Δεδομένου ότι η δικαστική απόφαση περί επικοινωνίας ορίζει μόνο το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ο γονέας που μένει με το παιδί οφείλει να έχει αυτό στη διάθεσή του άλλου γονέα, η επικοινωνία πέραν της ρυθμιζόμενης στη δικαστική απόφαση δεν μπορεί να αποκλείεται παρά μόνο αν ρητά την απαγορεύει η απόφαση, με εξαίρεση της συνδρομής σπουδαίου λόγου (π.χ. παρακώλυση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, άσκηση βίας ή πρόκληση ταραχής) είναι δυνατόν να μην επιτραπεί σε γονέα η είσοδος στο χώρο του σχολείου.

Η οποιαδήποτε προφορική ή γραπτή εντολή του ενός γονέα προς το σχολείο να απαγορεύσει την είσοδο του άλλου ή την επικοινωνία με το τέκνο, εξετάζεται με προσοχή, αλλά δεν είναι υποχρεωτική αφ’ εαυτής.

Η συμμετοχή του γονέα που δεν διαμένει με το παιδί σε εκδηλώσεις, όπως οι σχολικές εορτές, δεν μπορεί επίσης να απαγορευθεί, παρά μόνο για σπουδαίο λόγο (εάν ο γονέας με τις ενέργειες του προκαλεί αναστάτωση της εκδήλωσης ή η παρουσία του δημιουργεί προβλήματα στο τέκνο). Η αντίθετη επιθυμία του άλλου γονέα, από μόνη της, δεν μπορεί να συνιστά σπουδαίο λόγο.

Επισημαίνεται ότι για την περίπτωση που η δικαστική απόφαση θέτει όρους για την υλοποίηση της επικοινωνίας (όπως σε περιπτώσεις που επιβάλλεται η παρουσία του άλλου γονέα ή κοινωνικού λειτουργού), η υποχρέωση συμμόρφωσης προς αυτήν επιβάλλει, προκειμένου να επιτραπεί επικοινωνία στο χώρο του σχολείου, να εξεταστεί από τους εκπαιδευτικούς εάν πληρούνται οι παραπάνω όροι.

Η ενημέρωση του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου επιβάλλεται στο πλαίσιο εκπλήρωσης των υποχρεώσεων του σχολείου. Κατ’ εξαίρεση, εάν από τον γονέα έχει αφαιρεθεί συνολικά η άσκηση της γονικής μέριμνας, υποχρέωση ενημέρωσης του για το πρόσωπο του τέκνου (επομένως και για τη φοίτηση του) έχει ο άλλος γονέας.

Η συμμετοχή του γονέα που δεν ασκεί την επιμέλεια του τέκνου-μαθητή (αλλά το υπόλοιπο της γονικής του μέριμνας) στα συλλογικά όργανα της σχολικής κοινότητας (Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων) δεν μπορεί να αποκλειστεί λόγω της μη δικαστικής ανάθεσης της άσκησης της επιμέλειας σε αυτόν, εκτός εάν προβλέπεται η συμμετοχή του ενός μόνο γονέα, οπότε και προτιμηθεί εκείνος που ασκεί την επιμέλεια.

Η παραλαβή του τέκνου γίνεται από το πρόσωπο που ορίζει ο γονέας που ασκεί την επιμέλειά του. Σε περίπτωση διαφωνίας των γονέων που ασκούν από κοινού την επιμέλεια, η παραλαβή θα πρέπει να γίνεται από το πρόσωπο που είχε οριστεί , πριν προκύψει η διαφωνία τους, έως ότου προσκομισθεί στο σχολείο δικαστική απόφαση, η οποία να επιλύει τη διαφωνία των γονέων.

Μέριμνα του εκπαιδευτικού πρέπει να αποτελεί η προστασία των κατοχυρωμένων δικαιωμάτων του παιδιού-μαθητή σε ανατροφή και από τους δύο γονείς, λαμβάνοντας πάντοτε υπόψη την άποψη του παιδιού και έχοντας ως γνώμονα το συμφέρον του, καθώς και την απρόσκοπτη άσκηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, χωρίς να ευνοεί τυχόν ανοίκειες ιδιοκτησιακές αντιλήψεις του γονέα που ασκεί την επιμέλεια απέναντι στο παιδί-μαθητή.

akappatou.gr

 

Παιδική ηλικία

Αν και το πιο πιθανό όταν οι γονείς χωρίζουν είναι το παιδί να μείνει με τη μητέρα του, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που ο πατέρας αναλαμβάνει το μεγάλωμα του παιδιού. Η ψυχολόγος-παιδοψυχολόγος και συγγραφέας αρκετών βιβλίων μεταξύ των οποίων τα "Οι γονείς κάνουν τη διαφορά", "Μεγαλώστε ευτυχισμένα παιδιά", "Οι γονείς χωρίζουν" και "Παιδιά στην εφηβεία, γονείς σε κρίση", κυρία Αλεξάνδρα Καππάτου συμβουλεύει.

Τι να λάβετε υπόψη σας ως πατέρας

Το παιδί θα προσκολληθεί σε εσάς. Πρέπει να το στηρίζετε με τρυφερότητα και σιγουριά, ώστε να μην αισθάνεται ανασφάλεια αλλά και να το βοηθάτε να λειτουργεί αυτόνομα.

Είναι απαραίτητο να διαθέτετε καθημερινά χρόνο στα παιδιά σας.

Όταν προσαρμοστούν ως ένα βαθμό στην απουσία της μητέρας, θα μπορείτε να έχετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο για τις προσωπικές ανάγκες σας.

Οφείλετε να ευνοείτε την επικοινωνία των παιδιών με την απούσα μητέρα.

Αν η μητέρα δε συναντά τα παιδιά της, ενδεχομένως να χρειαστείτε τη συνδρομή ενός σταθερού αγαπημένου προσώπου από το στενό περιβάλλον σας που να αναλάβει το ρόλο του θηλυκού προτύπου που λείπει από την οικογένειά σας.

Αποφύγετε να κακολογείτε τη μητέρα γιατί αυτό πληγώνει το παιδί καθώς νιώθει ότι απορρίφθηκε ή εγκαταλείφθηκε.

Αν επανεμφανιστεί, θα πρέπει να αποφασίσετε ανάλογα με το συμφέρον του παιδιού και όχι με τα προσωπικά σας αισθήματα προς εκείνην.

Αν σκέφτεστε ως λύση έναν εσπευσμένο γάμο μόνον και μόνον επειδή πιστεύετε ότι το παιδί χρειάζεται μάνα, μη βιαστείτε. Αφήστε το αρκετά μεγάλο διάστημα να προσαρμοστεί πρώτα στη νέα κατάσταση της απουσίας της μητέρας του.

Αν υπάρχει κάποια γυναίκα στη ζωή σας μην αναγκάσετε το παιδί σας να την αντιμετωπίσει ως μητέρα του.

akappatou.gr

 

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή