Αυγούστου 19, 2019

ΕΞΟΔΟΣ

Saristra festival 2019: Το μεγάλο μουσικό και εικαστικό Φεστιβάλ του Ιονίου επιστρέφει


To μεγάλο εναλλακτικό φεστιβάλ του Ιονίου γίνεται φέτος στις 2 –4 Αυγούστου στην Κεφαλονιά, στα Παλιά Βλαχάτα, σε ένα μαγικό σημείο, μόλις 3 χιλιόμετρα από το λιμάνι της Σάμης.

Το Saristra Festival ζωντανεύει για τρεις μέρες το απόκοσμο, ορεινό χωριό Παλιά Βλαχάτα Σάμης, που εγκαταλείφθηκε από τους κατοίκους του έπειτα από τον καταστροφικό σεισμό του 1953.

Πρωτοποριακοί καλλιτέχνες της ελληνικής μουσικής σκηνής συγκεντρώνονται σε ένα περιβάλλον μαγικό, με τα χαλάσματα να δίνουν την αίσθηση ότι ξεπήδησαν από σκηνικό του Game of Thrones ή από το σύμπαν του Tolkien, αλλά και με μικρά σπιτάκια χτισμένα σύμφωνα με την παραδοσιακή επτανησιακή αρχιτεκτονική.

Το φεστιβάλ πήρε το όνομά του από το ιστορικό όνομα της πλατείας του χωριού, «Σαρίστρα», και στήνει μια μεγάλη γιορτή σαν αυτές που συνέβαιναν κάποτε εκεί. Ένα πολύ ιδιαίτερο event με ελεύθερη είσοδο, που ανάμεσα στα –σαν κινηματογραφικό σκηνικό- χαλάσματα περιλαμβάνει συναυλίες, εκθέσεις, προβολές, διαλέξεις και πολλές ακόμα παράλληλες δράσεις.

Το φετινό Φεστιβάλ συνεργάζεται με την ομάδα Communitism, μία ομάδα που έχει συναφή φιλοσοφία με το Saristra και θα παρουσιάσει ένα συλλογικό έργο βασισμένο σε διαφερικά μέσα έκφρασης. Όπως κάθε χρόνο, το Φεστιβάλ θα συνεργαστεί και φέτος με καλλιτέχνες του εξωτερικού. Αυτή τη φορά η φωτογραφική γκαλερί Negpos, από την πόλη Nîmes της Γαλλίας, θα παρουσιάσει διεθνείς καλλιτέχνες που αντιπροσωπεύει.

Επιπλέον, ο διαγωνισμός Saristra Art Open Call, που απευθύνεται σε δημιουργούς της Κεφαλονιάς, θα συνεχιστεί για τέταρτη φορά.

Και φέτος το Δέντρο των Ευχών θα είναι και πάλι έτοιμο να υποδεχθεί τις χιλιάδες ευχές των επισκεπτών!

Αναμένουμε με ανυπομονησία από τους δημιουργούς το οριστικό πρόγραμμα του φεστιβάλ.

ekefalonia.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής για το 2019 μετά τη «Νόρμα» είναι η δημοφιλέστατη «Τραβιάτα» του Τζουζέππε Βέρντι, η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο Ηρώδειο.

Το οπερατικό ντεμπούτο του Κωνσταντίνου Ρήγου

Ο άτυχος έρωτας της «Κυρίας με τις καμέλιες» για τον Αλφρέντο Ζερμόν, όπως τον εμπνεύστηκε και τον μελοποίησε ο Τζουζέππε Βέρντι μέσα από μελωδίες μοναδικής δύναμης, οι οποίες γράφονται ανεξίτηλα στο μυαλό και στην καρδιά, θα ζωντανέψει σε μια νέα παραγωγή σε μουσική διεύθυνση Λουκά Καρυτινού και σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ρήγου.


Η προπώληση των εισιτηρίων για την «Τραβιάτα» της Λυρικής ξεκινά Σήμερα Τετάρτη 12 Ιουνίου στις 12.00 στα Ταμεία της ΕΛΣ, στα Εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών, στα Public και on lineστα ticketmaster.gr &  greekfestival.gr

Η Τραβιάτα θα αποτελέσει το οπερατικό ντεμπούτο του σκηνοθέτη, χορογράφου και διευθυντή του Μπαλέτου της Εθνικής Λυρικής Σκηνής Κωνσταντίνου Ρήγου, ο οποίος στην πολυετή πορεία του, εκτός από τη χορογραφική του δραστηριότητα, έχει σκηνοθετήσει με μεγάλη επιτυχία από θεατρικές παραστάσεις μεγάλης κλίμακας, όπως Bossa Nova, Τιτανικός, Τα κόκκινα φανάρια και Άνεμος (στο Εθνικό Θέατρο), Ρωμαίος και Ιουλιέττα, έως μεγάλες παραγωγές μιούζικαλ, όπως Καμπαρέ, Rocky Horror Show, Ερωτόκριτος κ.ά.

Ο Ρήγος ξανασυναντά την ηρωίδα 20 χρόνια μετά
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος, ακολουθώντας το πνεύμα της συγκλονιστικής μουσικής του Βέρντι, υπογράφει μια σκηνοθεσία που εστιάζει στην «καταναγκαστική ηδονή» η οποία μοιάζει να πνίγει όλους τους πρωταγωνιστές της ιστορίας, καθώς και στην ασφυξία της οικονομικής δοσοληψίας που καθορίζει τα πάντα στις ζωές των ηρώων.

Στον ρόλο του τίτλου δύο κορυφαίες υψίφωνοι, η Λιζέτ Οροπέσα και η Εκατερίνα Σιούρινα
Ένα ψυχογράφημα της Βιολέττας Βαλερύ, από την αυγή του έρωτα έως το σκοτάδι του θανάτου, μέσα σε ένα περιβάλλον «μινιμαλιστικού» μπαρόκ.
Είκοσι ένα χρόνια μετά την εμβληματική του χορογραφία πάνω στην «Κυρία με τις καμέλιες» στο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας και στο Θέατρο Αμόρε, ο Κωνσταντίνος Ρήγος ξανασυναντά τη «διάσημη εταίρα της παριζιάνικης κοινωνίας», με την οποία σχετίστηκε ο Αλέξανδρος Δουμάς υιός και για την οποία έγραψε το θεατρικό του έργο, στην οπερατική της εκδοχή.

Στο Ηρώδειο η όπερα φιάσκο!
Η πρεμιέρα της Τραβιάτας στις 6 Μαρτίου 1853 στο Τεάτρο Φενίτσε της Βενετίας αναφέρεται συνήθως ως μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην ιστορία της όπερας. «Η Τραβιάτα ήταν ένα φιάσκο, μην ψάχνεις να βρεις δικαιολογία, απλώς έτσι είναι», έγραφε την επομένη κιόλας, στις 7 Μαρτίου 1853, ο Βέρντι στον εκδότη του Τίτο Ρικόρντι. Ενάμιση αιώνα αργότερα, το αριστούργημα του Βέρντι αναγνωρίζεται ως ένα από τα πιο δημοφιλή έργα του ρεπερτορίου με εκατοντάδες παραστάσεις κάθε χρόνο στις όπερες όλου του κόσμου και με χιλιάδες θεατών να τις παρακολουθούν εκστατικά.


Τζουζέππε Βέρντι / Τραβιάτα / 27, 28, 30, 31 Ιουλίου / Ωδείο Ηρώδου Αττικού
Στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών
Μουσική διεύθυνση: Λουκάς Καρυτινός
Σκηνοθεσία – Χορογραφία – Σκηνικά: Κωνσταντίνος Ρήγος
Στον ρόλο του τίτλου δύο κορυφαίες υψίφωνοι, η Λιζέτ Οροπέσα και η Εκατερίνα Σιούρινα
Πηγή: iefimerida.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Οι πρώτες ανακοινώσεις βγήκαν και οι δήμοι μας υποδέχονται σε θέατρα και άλση για πλήθος πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Δείτε όλα όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής και βάλτε στα… υπόψη το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας, τα Μενάνδρεια του Δήμου Κηφισιάς και το Φεστιβάλ Αμαρουσίου, τα οποία αναμένεται να παρουσιάσουν το πρόγραμμά τους λίαν συντόμως.

Φεστιβάλ Θερινού Κινηματογράφου της Αθήνας

Το αγαπημένο καλοκαιρινό ραντεβού επιστρέφει για 9η χρονιά με μαγικές εκδηλώσεις από τον Ιούνιο μέχρι τον Αύγουστο, με καινούργιους και πανέμορφους χώρους προβολών και με ένα συναρπαστικό πρόγραμμα ταινιών. Tο φετινό πρόγραμμα απαρτίζεται από αριστουργήματα του παγκόσμιου σινεμά σκηνοθετών όπως ο Φεντερίκο Φελίνι, ο Ντέιβιντ Λιντς, ο Μικελάντζελο Αντονιόνι, ο Λουίς Μπουνιουέλ, ο Ακίρα Κουροσάβα, ο Ζαν Πιέρ Μελβίλ, ο Φρίντριχ Μούρναου, ο Μάικ Λι, ο Στίβεν Φρίαρς, ο Άλφρεντ Χίτσκοκ και άλλοι. Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα δωρεάν προβολών εδώ. 

Φεστιβάλ στη Σκιά των Βράχων

Το φεστιβάλ των Δήμων Βύρωνα & Δάφνης-Υμηττού δηλώνει και φέτος δυναμικό παρόν και παρουσιάζει ένα πολυποίκιλο, πολύχρωμο πρόγραμμα εκδηλώσεων, αρχής γενομένης της 5ης Ιουνίου με εκδήλωση αφιερωμένη στον Γιώργο Μιχαηλίδη. Στις 7 Ιουνίου σειρά παίρνει ο Μίλτος Πασχαλίδης, ενώ ο Γιάννης Χαρούλης συνεχίζει στις 11 και 12 Ιουνίου. Ο Βασίλης Παπακωσταντίνου (21 και 22/6), η Ελευθερία Αρβανιτάκη και ο Γιάννης Κότσιρας (26/6), η Beth Hart (27/6) και ο Σωκράτης Μάλαμας (1/7) είναι μερικοί μόνο από τους καλλιτέχνες που θα δούμε στο Θέατρο Βράχων Δείτε εδώ  το αναλυτικό πρόγραμμα.

Φεστιβάλ Βριλησσίων

Το ανακαινισμένο θέατρο «Νταμάρι – Αλίκη Βουγιουκλάκη» ανοίγει τις πόρτες του για να υποδεχθεί το 29ο Φεστιβάλ Βριλησσίων, το οποίο για ακόμα μια χρονιά θα περιλαμβάνει αξιόλογα και σημαντικά μουσικά σχήματα και θεατρικές παραστάσεις με καταξιωμένους δημιουργούς και καλλιτέχνες. Η αρχή γίνεται στις 10 Ιουνίου με τα «Αηδονίδεια», μια βραδιά παραδοσιακής μουσικής και χορών αφιερωμένη στον Χρόνη Αηδονίδη. Αναλυτικό πρόγραμμα θα ανακοινωθεί τις προσεχείς ημέρες εδώ

Χορωδιακό φεστιβάλ Δήμου Πεντέλης

Ο Δήμος Πεντέλης ετοιμάζει ένα μεγάλο αφιέρωμα στον Μάνο Ελευθερίου ετοιμάζει στις 8 Ιουνίου στο Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας με τη συμμετοχή χορωδιών από άλλους δήμους όπως η Χορωδία Κέντρου Γυναικών Ιλίου, η Μικτή Χορωδία του Συνδέσμου Αιγυπτιωτών Ελλήνων και η Χορωδία Αγίας Μαρίνας Άνω Ιλισίων. Διευθύνει ο μαέστρος Γιώργος Σιτώτης, ενώ το πιάνο συνοδεύει ο σολίστ Σάββας Σοράνογλου. Η είσοδος είναι ελεύθερη, περισσότερα εδώ. .

Διαδημοτικό Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου

Συνδιοργανώνεται από τους Δήμους Μοσχάτου-Ταύρου, Νίκαιας- Αγ. Ιωάννη Ρέντη, Περιστερίου, Λαυρεωτικής, Αγίου Δημητρίου, Αλίμου και Αγ. Παρασκευής τα τελευταία δώδεκα χρόνια και φέτος ανοίγει αυλαία στις 15 Ιουνίου με το Θεατρικό Εργαστήρι του Δήμου Μοσχάτου-Ταύρου «Εν Δράσει» να παρουσιάζει το έργο του Ζωρζ Φεντώ «Από τον γάμο στο διαζύγιο». Η είσοδος στις παραστάσεις είναι ελεύθερη, ενώ το αναλυτικό πρόγραμμα θα βρείτε   εδώ.

Καλοκαιρινές εκδηλώσεις στο Περιστέρι

Μεγάλες συναυλίες, παιδικές παραστάσεις, ειδικές μουσικές βραδιές και χορευτικές εκδηλώσεις περιλαμβάνει το πλούσιο πρόγραμμα του Δήμου για το φετινό καλοκαίρι, με ελεύθερη είσοδο. Ενδεικτικά στις 18 Ιουνίου πραγματοποιείται συναυλία του Δημοτικού Ωδείου, στις 28 Ιουνίου οι Sylvia - Alex & the Band” παρουσιάζουν διαχρονικές συνθέσεις γνωστών ελληνικών και ξένων ροκ τραγουδιών, στις 17 Ιουλίου το συγκρότημα Loose Ties παρουσιάζει funk, soul και bossa nova κομμάτια, ενώ στις 3 Αυγούστου το θέατρο Σκιών Σπυρόπουλου παρουσιάζει τον «Καραγκιόζη Φούρναρη». Αναλυτικά το πρόγραμμα  εδώ. 

Φεστιβάλ Ρεματιάς

Με επίκεντρο το Θέατρο Ρεματιάς, το φεστιβάλ του Δήμου Χαλανδρίου ανοίγει για ακόμα μια χρονιά τις πόρτες του στο φιλοθεάμoν κοινό από τις αρχές Ιουλίου μέχρι τέλη Σεπτέμβρη. Το πρόγραμμα αναμένεται να ανακοινωθεί μέσα Ιουνίου στη σελίδα του δήμου Χαλανδρίου, ενώ μέχρι στιγμής γνωρίζουμε πώς στο πλαίσιο του Φεστιβάλ θα παρουσιαστεί η Αντιγόνη του Σοφοκλή από την Ομάδα Σημείο Μηδέν στις 12 Σεπτεμβρίου.

N. Γ.

in2life.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Free City | Οι δωρεάν δράσεις της εβδομάδας (1-7/6)
Από Άγγελο Κλάδη 


Το καλοκαίρι έφτασε (επιτέλους) και μαζί του ανάβουν οι προβολείς της ένατης διοργάνωσης του δημοφιλούς κινηματογραφικού φεστιβάλ που δίνει ραντεβού σε ανοιχτούς χώρους, αυτήν την Τετάρτη 5/6 στη μαγευτική Ρωμαϊκή Αγορά (9.30 μ.μ.). Το Athens Open Air Film Festival ξεκινάει με την πλέον κατάλληλη ταινία για προβολή με φόντο τα αρχαία, το αριστουργηματικό «Amarcord» (1973) του Φεντερίκο Φελίνι. Ο Ιταλός πληθωρικός auteur δημιουργεί ένα απολαυστικό κολάζ κωμικών ιστοριών, με πρωταγωνιστές μια σειρά εκκεντρικών χαρακτήρων, οι οποίοι παραδίνονται στα πάθη τους. Το «Amarcord», εκτός από τις εντυπωσιακές εικόνες του, μας χάρισε και την εξαιρετική μουσική του Νίνο Ρότα, ενώ απέσπασε εκείνη τη χρονιά και Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Έτοιμοι για λίγο ροκ ψυχεδέλεια στο Νιάρχο; Το Music Escapades συνεχίζει τις βραδιές στα Πανοραμικά Σκαλιά και αυτό το Σάββατο (1/6) έρχονται οι Perfct Chickn (ή γνωστότεροι ως Chickn): μια μπάντα που με τη μουσική της μας γυρνάει σε προηγούμενες δεκαετίες και στον ήχο της συνδυάζει ήχους jazz, funk και post-punk μαζί με κλασικό-πειραματικό ροκ, αγγίζοντας τη ψυχεδέλεια. Καλή αρχή για την πρώτη βραδιά του Ιουνίου!


Το Φεστιβάλ Αθηνών έχει ήδη σημάνει την εκκίνησή του, παρουσιάζοντας μεταξύ άλλων μια σειρά από δωρεάν δράσεις/ πρότζεκτ στο πλαίσιο του προγράμματος Άνοιγμα στην πόλη. Επιλεκτικά από αυτήν την εναρκτήρια εβδομάδα, μπορούμε να αναφέρουμε την άκρως ενδιαφέρουσα βιντεογκατάσταση «Love Story» της Νοτιοαφρικανής Κάντις Μπράιτς (Πειραιώς 260, όλες τις ημέρες), στην οποία προσωπικές μαρτυρίες προσφύγων παρουσιάζονται αφενός διά στόματος των χολιγουντιανών ηθοποιών Τζούλιαν Μουρ και Άλεκ Μπάλντουιν και αφετέρου αυτούσιες με τους κανονικούς τους αφηγητές. Επίσης, η site-specific παράσταση «σινε-παρμένη» του Θανάση Χαλκιά –βασισμένη στη νουβέλα του χιλιανού συγγραφέα Hernán Rivera Letelier– ξεκινάει το τουρ παρουσιάσεών της από το θερινό κινηματογράφο «Ζέφυρος» στις 4 του μηνός (9 μ.μ.), ενώ μια παράσταση πάνω σε κείμενα του Μάριου Χάκκα («Κανένα ρετούς. Θέλω την πραγματικότητα») έρχεται σε συνεργασία με κατοίκους της Καισαριανής στην πλατεία «Εργατικά», από 6 του μηνός (8 μ.μ.).

inRead invented by Teads
Μια και φέτος συμπληρώνονται εκατό χρόνια από το έτος ίδρυσης της Σχολής Bauhaus στη Γερμανία, αρκετές δράσεις στρέφουν το βλέμμα στο επιδραστικό αισθητικό/ αρχιτεκτονικό κίνημα που κρατά φανερό το στίγμα του μέχρι σήμερα. Δύο ξεχωριστές παρουσιάσεις εικονικής πραγματικότητας που συνθέτουν το παζλ του Bauhaus και του αποτυπώματος που άφησε στην αρχιτεκτονική, το χορό, και τη μουσική έρχονται στο Ινστιτούτο Γκαίτε στις 1 και στις 5 Ιουνίου: από τη μία, το Virtual Bauhaus προσφέρει στους επισκέπτες μια εικονική βουτιά στους χώρους της εμβληματικής Σχολής του Ντεσάου, και από την άλλη το βίντεο 360 μοιρών «Das Totale Tanz Theater» εξετάζει την σχέση ανθρώπου-μηχανής και οι συμμετέχοντες ενεργοποιούν μια μηχανή προκειμένου να εκτελέσουν χορογραφία στα βήματα του Oskar Schlemmer. Δωρεάν είσοδος με ελεύθερη συνεισφορά.

Το παράλογο και το παρεμβατικό είναι στοιχεία που κυριαρχούν στη δουλειά του εικαστικού Πάνου Σκλαβενίτη, όπως θυμόμαστε από τις εκκεντρικές περσόνες του «Cargo» με τα κρεμάμενα κουρέλια και τα εθνικιστικά απομεινάρια που είχαμε δει στην τελευταία Μπιενάλε της Αθήνας. Τώρα, αφού έτρεξε ένα πρότζεκτ-παιχνίδι ρόλων ζωντανής δράσης με φοιτητές της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών, παρουσιάζει το αποτέλεσμα. Η οδηγία ήταν οι φοιτητές να μεταμορφωθούν σε ζώο – όχι να προσποιηθούν ή να εκδραματίσουν τη ζωώδη συμπεριφορά, αλλά να γίνουν ένα με αυτήν. Το «It’s me» έρχεται το Σάββατο 1η Ιουνίου, στις 7 το απόγευμα, στη Stoa 42 (Πανεπιστημίου 42), με τη συμμετοχή των Θάνου Γκίκα, Ελένης Καράκου, Ορφέα Κυριάκου Μάκαρη Καπετανάκη και Μαρκέλλας Ξυλογιαννοπούλου στην επιτέλεση.


Η Τεχνόπολη σκέφτεται οικολογικά από την Τετάρτη 5 του μηνός κι έπειτα, με τη θεματική του Innovathens να παίρνει τον τίτλο «GREENability» για το επόμενο διάστημα. Την αρχή κάνει μια ομιλία. Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, η καθηγήτρια Ελένη Μυριβήλη, αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αστικής Ανθεκτικότητας και Προσαρμογής στην Κλιματική Αλλαγή του δήμου Αθηναίων, θα παρουσιάσει το νέο project χαρτογράφησης της χλωρίδας του Εθνικού Κήπου, ενώ το πάνελ συμπληρώνεται από πανεπιστημιακούς καθηγητές, επικεφαλής οικολογικών οργανώσεων και άλλων, οι οποίοι θα θίξουν ευρύτερους προβληματισμούς γύρω από τα σύγχρονα περιβαλλοντικά αδιέξοδα καθώς και προτάσεις για την αντιμετώπισή τους. Ραντεβού στις 7 το απόγευμα.

Υπάρχει, σήμερα, μια «νέα κουήρ Ελλάδα» και ποιες είναι οι προκλήσεις της; Πώς συνδέονται οι κατακτήσεις και τα αιτήματα των κινημάτων φύλου και σεξουαλικότητας με τις νέες εκφράσεις ταυτότητας, τον νέο κουήρ καλλιτεχνικό λόγο, τις καινούριες θεωρητικές και πολιτικές συζητήσεις; Σε διάλογο με τους προβληματισμούς που έθεσε το διεθνές επιστημονικό περιοδικό Journal of Greek Media and Culture στο πρόσφατο αφιέρωμά του με τίτλο «New Queer Greece», ο χώρος Beaver (Μεγάλου Βασιλείου 46Α, Γκάζι, 2112103540) στήνει ένα στρογγυλό τραπέζι με τον συνεπιμελητή και διάφορους συνεργάτες του τεύχους, την Τετάρτη 5 Ιουνίου, στις 7.30 το απόγευμα.


Ποιος είπε ότι διάβασμα και ακατάπαυστο γέλιο δεν πάνε μαζί; Ο Λάμπρος Φισφής παρουσιάζει το συγγραφικό του εγχείρημα «Τετράδιο Κωμωδίας» (εκδ. Πρώτη Ύλη) στο καφέ του Νομισματικού Μουσείου, αυτήν την Τετάρτη (5/6, 7 μ.μ.), και συστήνει στο κοινό τα κείμενα που συμπεριέλαβε. Πρόκειται ουσιαστικά για την πρώτη φορά που ελληνικά stand up κείμενα τυπώνονται στο χαρτί, μαζί με σκόρπιες σημειώσεις του έμπειρου κωμικού, φτιάχνοντας μια συλλογή από αστεία κείμενα. Ως ένας αφηγητής ντοκιμαντέρ στη σύγχρονη ζούγκλα παραλογισμού που ζούμε, ο Λάμπρος απομονώνει όλα τα σουρεάλ στοιχεία που υπάρχουν καθημερινά μπροστά μας και τα απογειώνει με το ταλέντο του ως comedian.

ΕΞΟΔΟΣ

Ξεκινάει απόψε το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019 με τις πρώτες παραστάσεις στην Πειραιώς 260 και το πούλμαν του Φεστιβάλ να μεταφέρει δωρεάν το κοινό προς και από τις εγκαταστάσεις του Φεστιβάλ.

Στις 19:00 το απόγευμα, στον Χώρο Α της Πειραιώς 260 θα γίνουν τα εγκαίνια της έκθεση «Love Story» της Candice Breitz, μία έκθεση όπου πρωταγωνιστούν η Τζούλιαν Μουρ και ο Άλεκ Μπόλντουιν, αναπαριστώντας σύντομα αποσπάσματα από συνεντεύξεις έξι προσφύγων. Στην εγκατάσταση το κοινό μπορεί να δει και τις αρχικές, αμοντάριστες συνεντεύξεις των ίδιων των προσφύγων και μεταναστών. Η εγκατάσταση, που έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές όπου έχει παρουσιαστεί, θα λειτουργεί μέχρι τις 30 Ιουνίου, από τις 19:00 ως τις 24:00.

Από σήμερα θα λειτουργεί στο προαύλιο της Πειραιώς η εγκατάσταση του Μαρκ Χατζηπατέρα, «Building hope», ένα διαδραστικό έργο τέχνης για παιδιά και μεγάλους (30/5-30/6) με τεράστια μαξιλάρια χρωματιστά που λειτουργούν και σαν παζλ. Παράλληλα, στο κτίριο Β, θα υπάρχει η έκθεση του Μουσείου Ελληνικής Παιδικής Τέχνης, με έργα παιδικής ζωγραφικής εμπνευσμένα από το φετινό ρεπερτόριο της Επιδαύρου (30/5-17/7).

Από σήμερα οι επισκέπτες της Πειραιώς θα μπορούν να θαυμάσουν και τη μεγάλων διαστάσεων τοιχογραφία του Παύλου Τσάκωνα «Two, hands» στο εξωτερικό μέρος του κτιρίου Α.

Οι τρεις πρώτες παραστάσεις της Πειραιώς

Μεταμορφώσεις του Οβιδιου, από την ομάδα C. for Circus – Χώρος Ε, 30/5-2/6, 21:00 – η παράσταση είναι sold out

Γένεσις 6, 6-7, από την Angelica Liddell – Χώρος Η, 30&31/5, 21:00

punk από τη Nora Chipaumire – Χώρος Α, 30/5-1/6, 23:00

Με πούλμαν προς και από την Πειραιώς 260

Μεγάλο μέρος του κοινού εξυπηρετήθηκε πέρσι από τη δυνατότητα δωρεάν μεταφοράς προς και από την Πειραιώς 260, για την παρακολούθηση των παραστάσεων του Φεστιβάλ Αθηνών. Έτσι, θα υπάρχει και φέτος πούλμαν για τη μεταφορά των θεατών προς τους χώρους των παραστάσεων.

Συγκεκριμένα, τα δρομολόγια του πούλμαν του Φεστιβάλ Αθηνών θα είναι τα εξής:

Από Σύνταγμα, και συγκεκριμένα από Φιλελλήνων (και γωνία Ξενοφώντος) για την Πειραιώς 260, αναχώρηση στις 20:00. Το πούλμαν θα κάνει μία ακόμη στάση για επιβίβαση στο κατάστημα Hondos Center στην Ομόνοια.
Από Πειραιώς 260 προς Σύνταγμα, αναχώρηση στις 23:00, με μία ενδιάμεση στάση αποβίβασης στο Hondos Center στην Ομόνοια.
Από Πειραιώς 260 προς Σύνταγμα στις 00:30 με μία ενδιάμεση στάση αποβίβασης στο Hondos Center στην Ομόνοια.

Φεστιβάλ Αθηνών, Πειραιώς 260
Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/politismos/poylman-toy-festibal-athinon-gia-metafora-koinoy

ΕΞΟΔΟΣ

Πρωτότυπες φωτογραφίες, πρωτότυπες επιστολές προς τη Μαρία Κάλλας ή της ιδίας, αυθεντικές αφίσες παραστάσεων, αντίγραφα προγραμμάτων παραστάσεων, αποκόμματα συνεντεύξεων και δημοσιεύσεων σε εφημερίδες και περιοδικά εποχής, τηλεγραφήματα, προσωπικά αντικείμενα (ρούχα και αξεσουάρ), πίνακες ζωγραφικής και έργα γλυπτικής, αναμνηστικά αντικείμενα εμπνευσμένα από την καλλιτέχνιδα, σημειωματάρια σκηνικών, παρτιτούρες, δίσκοι, cds, βιβλία, περιοδικά.

Η συλλογή που παρουσιάζεται στη μόνιμη έκθεση προσωπικών αντικειμένων της Μαρίας Κάλλας, στο θέατρο Ολύμπια, Δημοτικό Μουσείο Μαρία Κάλλας, συγκροτήθηκε μετά από αγορές που έκανε ο Δήμος Αθηναίων το 2000 στο Παρίσι κατά τη διάρκεια μεγάλης δημοπρασίας αντικειμένων της Μαρίας Κάλλας με τη συμμετοχή του Υπουργείου Πολιτισμού. Με το πέρασμα του χρόνου η συλλογή εμπλουτίστηκε από δωρεές και χρησιδάνεια.

Τα αντικείμενα της συλλογής διακρίνονται σε κατηγορίες ως προς το είδος τους, ενώ η μουσειολογική ομάδα «έχτισε» ένα περιβάλλον, το οποίο δίνει στον επισκέπτη την αίσθηση ότι η έκθεση αποτελούσε ανέκαθεν μέρος του χώρου και βρίσκεται σ’ έναν συνεχή διάλογο με την ιδιαιτερότητα και την ιστορικότητα του σημαντικού αυτού κτηρίου.

Σκοπός της έκθεσης -σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση του πρώτου χρόνου επαναλειτουργίας του θεάτρου- είναι να αναδείξει τη δύναμη, τη μοναδικότητα και τη λάμψη της Μαρίας Κάλλας και να δημιουργήσει μια διαχρονική σύνδεση μεταξύ της καλλιτέχνιδας και του θεάτρου, που αποτελούν δύο αναπόσπαστα κομμάτια της ιστορίας του λυρικού θεάτρου και του Θεάτρου Ολύμπια.

Την έκθεση εγκαινίασε ο πρόεδρος του ΟΠΑΝΔΑ, Κωνσταντίνος Μπιτζάνης, ο οποίος αναφέρθηκε στις πολλαπλές προσπάθειες που έχουν γίνει ανά τα χρόνια για να φτιαχτεί ένας χώρος που να τιμά τη ζωή και το έργο της Μαρίας Κάλλας και τόνισε τη σημαντικότητα της σύνδεσης αυτού του ιστορικού χώρου με την Μαρία Κάλλας, η οποία αποτελεί κομμάτι της ιστορίας του λυρικού θεάτρου.

 

ΕΞΟΔΟΣ

Ένα πέπλο κυματίζει, παρασυρμένο από τους ανέμους – Gilbert Lascault

Σχεδόν πάντα, στα τωρινά σχέδια της Ρένας Τζολάκη, ένα πέπλο κυματίζει, παρασυρμένο από τους ανέμους. Είναι άλλοτε μια κουρτίνα πίσω από ένα ανοιχτό παράθυρο, άλλοτε ένα πέπλο σ’ ένα καράβι κάτω από ένα μεγάλο δίχτυ με τετράγωνες θηλιές, άλλοτε κάτι απροσδιόριστο για το οποίο μπορούμε μονάχα να πούμε πως είναι κάτι που κινείται.
Διότι τα σχέδια της Ρένας Τζολάκη είναι στοιχειωμένα από αινιγματικές παρουσίες, από λεπτά ξεπετάγματα σχηματισμένα από φως και άνεμο.
Κάποτε, ένας κορμός δένδρου υψώνεται, που είναι επίσης ένας άγγελος, και μια φτερωτή Νίκη, και ένας στροβιλισμός. Κάποτε, οι πόρτες κλείνουν, εμποδίζοντας κάθε φυγή. Κάποτε, κι ίσως πιο συχνά, ανοίγουν.

Κάποτε, ο ίσκιος μεγάλων πουλιών ίπταται μέσα στα δωμάτια. Κάποτε τα πρόσωπα πλανιόνται μέσα σ’ ένα παράξενο τοπίο. Κάποτε τα φύλλα ενός βιβλίου τσαλακώνονται μέσα στο φως.

Εδώ ένα κοχύλι διαφαίνεται μέσα από ένα πέπλο, ένα σπιράλ αφήνεται να διακριθεί. Αλλού ένα δωμάτιο γίνεται τοπίο και αγνοούμε αν βρισκόμαστε στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό του χώρου.
Αλλού πάλι, ένα κύμα είναι ένα βουνό νερού ή μήπως ένα βουνό φαντάζει σαν ένα απολιθωμένο κύμα. Το φως και οι αέρηδες ταράσσουν έναν αβέβαιο κόσμο.

Gilbert Lascault
γράφτηκε με την ευκαιρία της έκθεσης με σχέδια της Ρένας Τζολάκη στο Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας στην πόλη Οσέρ, της Γαλλίας, τον Ιούνιο του1984
Μετάφραση από τα γαλλικά : Γιώργος Αλεξανδρινός

toatelietisrenastzolaki.com

ΕΞΟΔΟΣ

Συνήθειες και πράγματα που φέρνουν αέρα εξωτερικού στην Αθήνα
Τα τελευταία χρόνια ο χαρακτήρας της Αθήνας αλλάζει συνεχώς.


Πρόσφατα είχα διαβάσει ένα άρθρο το οποίο είχε αναδείξει την Αθήνα, το νέο Βερολίνο. Θα είμαι ειλικρινής. Δεν έχω ζήσει στο Βερολίνο, δεν μπορώ να νιώσω τον αέρα που αποπνέει, κι ας έχω πάει δύο φορές αλλά για λίγες μέρες. Δεν μπορώ σίγουρα να καταλάβω αυτόν τον πολυπολιτισμικό και καλλιτεχνικό αέρα που υπάρχει στην πόλη. Αυτό όμως που μπορώ να καταλάβω σίγουρα είναι γιατί συγκρίνουν την Αθήνα τα τελευταία χρόνια με όλες τις άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Φταίει η αύρα της που έχει αλλάξει, φταίει αυτή η νέα γενιά που έχει ταξιδέψει αρκετά και έχοντας ζήσει στο εξωτερικό φέρνει μαζί της συνήθειες από το εξωτερικό, φταίει το διαδίκτυο που μας έχει γεμίσει με ιδέες και παραστάσεις από τις μεγάλες μητροπόλεις. Μάλλον είναι όλα μαζί που έχουν συντελέσει σε αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι τα τελευταία χρόνια ο χαρακτήρας της Αθήνας αλλάζει συνεχώς. Βελτιώνεται, εμπλουτίζεται με καλλιτεχνικά δρώμενα και οι κάτοικοί της καλλιεργούν νέες συνήθειες και συμπεριφορές τις οποίες για χρόνια ζηλεύαμε σε κάθε ταξίδι μας στο εξωτερικό. Αυτές τις νέες συνήθειες που φέρνουν αέρα εξωτερικού στην πόλη μας μαζέψαμε για να σε βάλουμε ακόμα πιο πολύ μέσα σε αυτό το νέο feeling της πόλης.

Συναυλίες, συναυλίες, συναυλίες

Αυτό το καλοκαίρι είναι θα είναι το πιο θερμό συναυλιακό καλοκαίρι που έχει ζήσει αυτή η πόλη. Δεν ξέρω αν θα μας φτάσουν δύο ή τρεις μισθοί για να καταφέρουμε να πάμε σε όσα θέλουμε. Από την ημέρα που άρχισαν να ανακοινώνονται τα ονόματα κοιταζόμασταν μεταξύ μας με γουρλωμένα μάτια. Μία φίλη μου έχει κάνει λίστα με τις συναυλίες που θέλει να πάει αυτό το καλοκαίρι και κατέληξε ότι πρέπει ή να μην πάει διακοπές ή θα πρέπει να πάρει δάνειο. Βλέπεις η λίστα έπιανε δύο σελίδες στο ημερολόγιο της αφού είχε μέσα Release Festival με Iggy Pop, James και άλλα πόσα ονόματα, Athens Rock στο γήπεδο της Λεωφόρου με Slayer και Rotting Christ, Plisskën Festival 2019 στην Τεχνόπολη, SNFestival στο Πάρκο του Σταύρος Νιάρχος με ενδιαφέροντα ονόματα, Ejekt Festival 2019 με πρώτο όνομα τους The Cure, Armin Van Buuren live στην Πλατεία Νερού για το UNITE With Tomorrowland, Sónar Athens τον Οκτώβριο. Αν και εσείς δεν ξέρετε σε πόσες συναυλίες θα βρεθείτε, τότε να σας ειδοποιήσω ότι ενδιάμεσα από όλα αυτά, στο Bolivar θα έρθουν δυνατά ονόματα της ηλεκτρονικής μουσικής. Αν τώρα ψάχνετε πώς θα πάτε σε όλες αυτές τις συναυλίες, σε κάθε άκρη της Αττικής η λύση ακούει στο όνομα Uber.

Άλλωστε καλύτερα να αφήσεις το αμάξι γιατί συναυλία χωρίς αλκοόλ. μπύρα και γενικότερα ξεσάλωμα είναι μισή συναυλία. Άρα να το το Ουμπεράκι πάλι που το έχεις ανάγκη.

Μία πόλη γεμάτη festival

Τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότερα festivals γεμίζουν την πόλη με ενδιαφέροντες αφίσες, μυρωδιές και καλλιτεχνικά ερεθίσματα. Και οι κάτοικοι της πόλης τα ακολουθούν πιστά. Burger Fest, street food festival, εκθέσεις μόδας και πόσα άλλα. Κάθε εβδομάδα όλη η πόλη κινείται σε διαφορετικού ρυθμούς. Προσεχώς μπροστά μας έχουμε τα Made in beer και Athens street food festival τα οποία θα γεμίσουν το αμαξοστάσιο του ΟΣΥ με υπέροχες γεύσεις, μυρωδιές αλλά και κόσμο έτοιμο να δοκιμάσει τα πάντα. Εκτός όμως από τα festival η πόλη έχει γεμίσει και από markets όπου ο μπορείτε να αγοράσετε σε εκπληκτικές τιμές σπάνια και μοναδικά καλούδια. Προσεχώς στην Τεχνόπολη θα λάβει χώρα ένα market που θα λατρέψετε. Στο Vinyl Market για τρεις μέρες θα μπορείτε να βρείτε και να αγοράσετε σπάνιους δίσκους από κάθε είδος μουσικής. Και αν θες έναν φινετσάτο τρόπο για να πάτε στην Τεχνόπολη και όπου αλλού σας οδηγήσει το γούστο σας τότε κατεβάστε την εφαρμογή της Uber στο κινητό σας και θα πάτε παντού με ασφάλεια και γρήγορα.

Νέες συνήθειες και νέα στέκια

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια το να συνδυάζει ένα μαγαζί τον καφέ με το φαγητό ήταν κάτι το εξωπραγματικό. Σήμερα σχεδόν όλα τα cafe προσφέρουν νόστιμα και ενδιαφέροντα πιάτα και το brunch έχει πάει σε άλλο επίπεδο. Το Odori, το Clumsies, το Peek a Bloom, το Zampano και τόσα άλλα μαγαζιά του κέντρου που προσφέρουν brunch γίνονται κάθε Κυριακή σημείο συνάντησης για καφέ και φαγητό μετά τις κρεπάλες του Σαββάτου. Είχαμε και στο χωριό μας brunch, θα ακούσετε να λένε αλλά πιστέψτε με είναι μια υπέροχη συνήθεια που έχει φέρει αέρα εξωτερικού στην πόλη.

Και μιας και είπαμε κρεπάλες, κι αυτό είναι κάτι που έχει αλλάξει. Όχι μόνο πια οι εργαζόμενοι πηγαίνουν για early drinks και aperitivos αλλά έχουν αλλάξει και τα στέκια της πόλης. Το Παγκράτι έχει γεμίσει από υπέροχα μαγαζιά, το Κουκάκι έχει τον πιο ιδιαίτερο χαρακτήρα από κάθε άλλη γειτονιά, η Μαβίλη ζει μια νέα νιότη και το κέντρο ανεβάζει συνεχώς την ποιότητα των μαγαζιών του. Μην ξεχνάμε ότι πια διαθέτουμε την δική μας food district κάτω από το Σύνταγμα, στην Νίκης όπου εθνικές κουζίνες από όλο τον κόσμο έχουν βρει τον δικό τους χώρο έκφρασης και δημιουργίας. Αν δεν ξέρετε πώς να πατε σε όλα αυτά τα μέρη τότε η υπηρεσία Uber ηρθε να φέρει ξανά τον ευρωπαϊκό αέρα που έλειπε από την πόλη. Φινετσάτα, γρήγορα και χωρίς κανένα άγχος για πάρκινγκ μέσω της Uber θα μεταφερθείτε εκεί που θέλετε χωρίς να χάσετε περιττό χρόνο για τις μετακινήσεις σας. Σκεφτείτε μόνο πόσο χρόνο έχετε σπαταλήσει στην ζωή σας για να ψάχνετε να παρκάρετε σε μια από αυτές τις γειτονιές και ειδικά στην Κολοκοτρώνη. Το ένα ουμπεράκι είναι η λύση που ζητούσατε.

Καλλιτεχνικός οργασμός στην πόλη

Κάθε μέρα και μια νέα έκθεση ανοίγει τις πύλες της, μια νέα πτέρυγα στα τόσα ενδιαφέροντα μουσεία μας ξεπροβάλλει, ένα νέο καλλιτεχνικό δρώμενο θα ξεκινήσει για να μας θυμίσει ότι αυτή η πόλη δεν ηρεμεί ποτέ. Μετά την περσινή έκθεση του Van Gogh, φέτος είχαμε εκείνη του Λεονάρντο Ντα βίντσι. Μπορεί να τελείωσε πρόσφατα αλλά μην στεναχωριέστε γιατί υπάρχουν τόσες άλλες. Αυτή που σίγουρα δεν πρέπει να χάσετε είναι οι δρόμοι της Αραβίας όπου θα σας ανοίξουν τους ορίζοντες για έναν τόσο γνωστό αλλά και συνάμα άγνωστο πολιτισμό που έπαιξε τεράστιο ρόλο στην ανθρωπότητα. Και μέσα σε όλα μην ξεχνάμε και τα θέατρα και τα καλοκαιρινά φεστιβάλ θεάτρου όπου παραστάσεις του αρχαίου θεάτρου αλλά και άλλες κλασικές παίζονται με άρτια εκτελεσμένο τρόπο. Όμως η τέχνη δεν κρύβεται μέσα στα μουσεία και τα θέατρα. Η τέχνη έχει κατακλύσει και τους δρόμους της αλλά κυρίως τους τοίχους της. Υπέροχοι street artists δίνουν ζωντάνια σε μουντές και βαρετές γωνιές της πόλης. Στα Εξάρχεια, στο Μεταξουργείο, στο Κουκάκι, αλλά και στην Πειραιώς θα δειτε μοναδικές δημιουργίες που σας κάνουν να χαζεύετε.

Η Αθήνα αλλάζει, μεταμορφώνεται καθημερινά. Έχει αποκτήσει έναν δικό της προσωπικό αέρα που θυμίζει σε μεγάλο βαθμό τις ευρωπαϊκές μητροπόλεις και αυτό μας αρέσει πολύ. Για να δώσει την δική του προσθήκη σε αυτή την αλλαγή έρχεται και το αγαπημένο μέσο μετακίνησης ξανά στη χώρα μας, ανανεωμένο και έτοιμο να σας μεταφέρει στον επόμενο προορισμό σας. Τα ουμπερόταξα έρχονται και προσφέρουν την κοσμοπολίτικη αύρα που έχουν δώσει σε τόσες και τόσες πόλεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι πια δεν θα είναι η πρώτη επιλογή των τουριστών, αφού αυτό εμπιστεύονται, αλλά και η δική σας.

huffingtonpost.gr

ΕΞΟΔΟΣ

Μιας μοναδικής σπουδαιότητας έκθεση «Η Ιαπωνία και το Βιβλίο», με έργα από μια από τις πλουσιότερες και σημαντικές παγκόσμια συλλογές ιαπωνικής τέχνης του Μουσείου Ασιατικών Τεχνών της Κερκύρας, παρουσιάζεται στην Πινακοθήκη δήμου Αθηναίων

Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων, η Αθήνα 2018, Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου δήμου Αθηναίων, μέγας δωρητής της οποίας είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού – Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς – Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κερκύρας, διοργανώνουν την έκθεση «Η Ιαπωνία και το Βιβλίο»

Η έκθεση πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Αθήνα, στο πλαίσιο του εορτασμού των 120 χρόνων διπλωματικών σχέσεων Ελλάδας-Ιαπωνίας που συμπληρώνονται το 2019. Πρόκειται για μία μοναδικής σπουδαιότητας έκθεση που παρουσιάζει θρυλικά έργα, όπως τα εξαιρετικά εικαστικά έργα του 19ου αι, τις σπάνιες εκδόσεις του Λευκάδιου Χερν, και τις εικονογραφήσεις στις φανταστικές ιστορίες, καθώς και manga του Hokusai.

Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν 68 έργα του Μουσείου, πρωτότυπες έγχρωμες ξυλογραφίες των μεγάλων εκπροσώπων του Ukiyo–e, του σημαντικότερου ιστορικά καλλιτεχνικού ρεύματος της Ιαπωνίας, με προεξέχουσα βαρύτητα στο εικαστικό έργο του θρυλικού Katsushika Hokusai (1760-1849), «πατέρα» των σημερινών manga, καθώς και η ιδιαίτερη συνομιλία των δύο πολιτισμών, μέσα από την παρουσίαση του έργου του Έλληνα Λευκάδιου Χερν (Patrick Lafcadio Hearn, 1850-1904), που έζησε στην Ιαπωνία τον 19ο αιώνα και είχε τόσο κρίσιμη επιρροή στην διάδοση της ιαπωνικής λογοτεχνίας και τέχνης, που αναγνωρίστηκε ως «εθνικός συγγραφέας» της Ιαπωνίας.

Τα έργα των εκπροσώπων της Ιαπωνικής σχολής Ukiyo-e, προέρχονται από την Συλλογή Γρηγορίου Μάνου, ο οποίος ίδρυσε το Μουσείο Ασιατικής Τέχνης Κέρκυρας, το 1928. Η συλλογή, που συγκροτήθηκε μεταξύ Βιέννης και Παρισιού, στα τέλη του 19ου αιώνα, είναι μια από τις μεγαλύτερες στον κόσμο σε πλούτο, ποιότητα και αριθμό.

Ukiyo–e σημαίνει «εικόνες ενός ρέοντος κόσμου», κι αποτέλεσε στην τέχνη του 18ου και 19ου αι. αναφορά φιλοσοφίας ως προς την αέναη ρευστότητα του γήϊνου κόσμου. Εξέφρασε με την πρωτοπoριακή του τομή όλη την μεταμορφωτική περίοδο της νέας πρωτεύουσας της Ιαπωνίας, του λιμανιού Edo (σημερινού Τόκιο), ίσως πρώτη διεθνής μεγαλούπολη στον κόσμο, η κινητικότητα της οποίας εκφράζεται στην τέχνη. Έτσι είναι και το καλλιτεχνικό ρεύμα της Ιαπωνίας που εντυπωσίασε βαθιά την Δύση κι άνοιξε τις πύλες συνομιλίας με την δυτική τέχνη. Η επιρροή του εγγράφεται ευδιάκριτα σε έργα μεγάλων ζωγράφων, όπως ο Βαν Γκογκ, ο Μανέ, ο Κουρμπέ ή ο Τουλούζ Λωτρέκ.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα μεγάλων, κλασσικών σήμερα, δασκάλων του είδους, όπως του Utamaro (1753-1806), με την αισθαντικότητα και την ολοζώντανη κίνηση των διάσημων «καλλονών» του, του Hiroshighe (1797-1858), που ξαφνιάζει ακόμα και σήμερα με την απροσδόκητη προοπτική των τοπίων του, του Kunisada (1786-1864), με την αποκαλυπτική ένταση του ρόλου στους ηθοποιούς Kabuki που εξέχουν στην προτίμησή του, του Kiyonaga (1752-1815), με την μοναδική φυσικότητα των «παλλακίδων» του, του Kuniyoshi (1798-1861), διάσημου για τις «γάτες» του και ενός από τους τελευταίους μεγάλους δασκάλους του είδους, κ.α.

Ανάμεσά τους, βαρύνουσας σημασίας και προβολής, το έργο του Katsushika Hokusai (1760-1849), εμπνευστή των σημερινών manga, που με την συνάρθρωση λόγου και εικόνας ανανέωσε ριζικά τις διαστάσεις έκφρασης των δύο μέσων.

Ως φυσικό ακόλουθο στην έκθεση έρχεται η παρουσίαση του έργου του ελληνικής καταγωγής Ιάπωνα συγγραφέα, Λευκάδιου Χερν (Patrick Lafcadio Hearn, 1850-1904), που κεντρίζει έντονα το ενδιαφέρον τόσο με την απίστευτη πορεία της ζωής του, όσο και με την απόκοσμη, ιδιαίτερη αίσθηση της γραφής του. Γνωστό στους κινηματογραφόφιλους το κλασσικό αριστούργημα “Kwaidan”, του Ιάπωνα σκηνοθέτη Masaki Kobayashi, βασισμένο στο βιβλίο του Χέρν, που είχε βραβευτεί το 1965 στις Κάννες. Η εξαιρετική συλλογή των έργων του Χερν ήταν έργο του Τάκη Ευσταθίου, που την δώρισε στο Μουσείο Ασιατικής Τέχνης της Κέρκυρας, συμβάλλοντας σημαντικά στον σημερινό πλούτο των εκθεμάτων του.

Η έκθεση, εκτός από την σπουδαιότητά της σε διεθνές επίπεδο, και το εξαιρετικό ενδιαφέρον για γνώστες και ειδικούς, μπορεί να γίνει πόλος έλξης για την μοναδική επαφή με έναν κόσμο ασυνήθιστο και βαθιά γοητευτικό.

Την επιμέλεια της έκθεσης μοιράζονται ο Ντένης Ζαχαρόπουλος, καλλιτεχνικός σύμβουλος και επιμελητής της Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών του δήμου Αθηναίων και η Δέσποινα Ζερνιώτη, διευθύντρια του Μουσείου Ασιατικής Τέχνης της Κέρκυρας.

Κεντρική φωτογραφία άρθρου: Τεϊοποτείο στην Koshikawa από τη σειρά «36 όψεις του Όρους Fuji» Καλλιτέχνης: Katsushika Hokusai (1760-1849) Ōban, έγχρωμη ξυλογραφία, περ. 1831 Συλλογή Μάνου [ΑΕ 7607]

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη: 10:00 – 21:00, Τετάρτη – Σάββατο 10:00 - 19:00, Κυριακή 10:00 – 16:00

Μέχρι 3 Μαίου
Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων, κτίριο Μεταξουργείου, Λεωνίδου & Μυλλέρου, Πλ. Αυδή

Είσοδος Ελεύθερη

ΕΞΟΔΟΣ

Ξεκινάει η προπώληση για το Φεστιβάλ Αθηνών -Επιδαύρου

Τη Μεγάλη Τρίτη 23 Απριλίου ξεκινά η πολυαναμενόμενη προπώληση για τις παραστάσεις του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2019!

Από τις 12 το μεσημέρι θα είναι διαθέσιμα προς αγορά τα εισιτήρια για Ηρώδειο, Επίδαυρο, Πειραιώς 260 και για τους άλλους χώρους των φετινών παραγωγών του Φεστιβάλ. Μπορείτε να αγοράσετε τα εισιτήριά σας τηλεφωνικά, ηλεκτρονικά και από τα καταστήματα Public.
Συγκεκριμένα:

Τηλεφωνικό κέντρο: 210 8938112 (Δευτέρα έως Κυριακή 09:00-21:00. Στις 23 Απριλίου θα λειτουργήσει 12:00-21:00)

Ηλεκτρονική αγορά: greekfestival.gr και www.ticketmaster.gr

Καταστήματα Public – δείτε το δίκτυο καταστημάτων εδώ https://www.public.gr/templates/publicStorelocator.jsp

Για ομαδικές αγορές (20+ άτομα): 2103222720 και Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Εισιτήρια ΑμεΑ στο email : Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Θα ακολουθήσουν ανακοινώσεις για τις λίγες παραστάσεις για τις οποίες δεν θα ανοίξει προπώληση, όπως επίσης και για την ακριβή ημερομηνία λειτουργίας των ταμείων του Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39).

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή