Οκτωβρίου 28, 2020

Κινηματογράφος

Το μαγευτικό δράμα του Netflix
Η Άνια Τέιλορ-Τζόι σαγηνεύει σαν ιδιοφυής σκακίστρια που πρέπει να ξεπεράσει κάθε δυσκολία και εθισμό για να κατακτήσει την κορυφή. «Το Γκαμπί της Βασίλισσας» στο Netflix, με πρωταγωνίστρια την Άνια Τέιλορ-Τζόι, είναι ένα σκακιστικό δράμα χαρακτήρων του Netflix που πραγματικά σαγηνεύει.

Το Γκαμπί της βασίλισσας αποτελεί ένα δημοφιλές σκακιστικό άνοιγμα, οι πρώτες δηλαδή κινήσεις που παίζουν δύο παίκτες σε έναν αγώνα σκάκι. Αν και είναι οι πρώτες κινήσεις, θεωρούνται  σημαντικές για το «οπλοστάσιο» των grandmasters του παιχνιδιού και για τη ροή και εξέλιξη της παρτίδας. Δυστυχώς, η σχέση μου με το σκάκι, αυτό το ιστορικό παιχνίδι στρατηγικής, προχώρησε ελάχιστα, σε ένα καθαρά amateur επίπεδο. Οι πραγματικοί σκακιστές διαβάζουν βιβλία για το παιχνίδι, μελετούν κινήσεις και στρατηγικές και κυρίως παίζουν. 

Μπορεί κάποιος που δεν παίζει σκάκι και έχει ελάχιστη επαφή μαζί του να απολαύσει μία τηλεοπτική σειρά που βασίζεται σε αυτό το υπέροχο παιχνίδι; Απολύτως! «Το Γκαμπί της Βασίλισσας» είναι η νέα δραματική σειρά του Netflix που πραγματικά σε κρατάει μπροστά από τη μικρή οθόνη, με επτά ωριαία επεισόδια, μία πραγματική έκπληξη. Είναι μεταφορά του ομώνυμου βιβλίου του μεγάλου αμερικανού συγγραφέα Γουόλτερ Τίβις, ένας συγγραφέας που έχει δει και άλλα έργα του στη μεγάλη οθόνη («The Hustler», «Ο Άνθρωπος που έπεσε στη Γη», «The Color of Money»).

Στο «Γκαμπί της Βασίλισσας» όμως, πραγματική βασίλισσα είναι η πρωταγωνίστρια, η 24χρονη αμερικανο-αργεντινο-βρετανή ηθοποιός Άνια Τέιλορ-Τζόι στο ρόλο της παίκτριας-θαύμα, Μπεθ Χάρμον. Η Άνια Τέιλορ-Τζόι, με τα μεγάλα εκφραστικά μάτια, η πρωταγωνίστρια του καθηλωτικού «The Witch» πριν πέντε χρόνια και στις ταινίες «Split» και «Glass» του Μ. Νάιτ Σιάμαλαν, ίσως στον καλύτερο ρόλο της μέχρι τώρα καριέρας της.

«Το Γκαμπί της Βασίλισσας» μας μεταφέρει στην Αμερική των 50s και 60s, μία διαφορετική Αμερική από το σήμερα, με ζωντανά όμως τα σημάδια του ρατσισμού και των προκαταλήψεων. Εκεί, ένα εννιάχρονο κορίτσι, η Μπεθ, μεταφέρεται σε ένα ορφανοτροφείο θηλέων στο Κεντάκι μετά το θάνατο της μητέρας της από τροχαίο. Η προσαρμογή θα είναι δύσκολη, η υιοθεσία δεν έρχεται γρήγορα για κάποια κορίτσια ή και καθόλου (ιδιαίτερα αν είσαι Αφροαμερικανίδα, κάτι που θίγει η σειρά), αλλά η μικρή Μπεθ θα ανακαλύψει ένα υπόγειο που θα της αλλάξει τη ζωή.

Εκεί, έχει το γραφείο του ο φύλακας του ορφανοτροφείου, ο κύριος Σάιμπελ. Στη μέση του γραφείου υπάρχει ένα μικρό τραπέζι με μια σκακιέρα, κάτι που κινεί το ενδιαφέρον της Μπεθ. Το μόνο που την απασχολεί είναι να μην βρίσκεται στους πάνω ορόφους, με τις αυστηρές δασκάλες και τα άλλα κορίτσια. Αμέσως, θα μαγευτεί από αυτό το παιχνίδι που λέγεται σκάκι και ο κύριος Σάιμπελ θα της μάθει πως παίζεται. Ίσως ο και τρόπος να αποδράσει με το μυαλό και στο σώμα της από το ορφανοτροφείο.

Το μεγάλο ταλέντο-ιδιοφυία της Μπεθ στο σκάκι θα αρχίσει να ξεδιπλώνεται όσο περνάνε τα χρόνια, αλλά έχει να αντιμετωπίσει και έναν μεγάλο εχθρό: τις εξαρτήσεις από τα χάπια και το ποτό. Θα την εμποδίσουν να κυνηγήσει το όνειρό της να γίνει πρωταθλήτρια της Αμερικής –μέσα σε ένα πλήρως ανδροκρατούμενο περιβάλλον- και να παίξει ακόμα και εκεί, στη Μόσχα της τότε Σοβιετικής Ένωσης αντιμέτωπη με τον παγκόσμιο grandmaster;

«Το Γκαμπί της Βασίλισσας» είναι ένα δράμα με πολλές αρετές, σίγουρα ανάμεσα στις 5 καλύτερες σειρές του Netflix για το 2020. Άρτια σκηνοθετημένη από τον Σκοτ Φρανκ, σε βάζει στο κλίμα, την «αόρατη» ένταση και άγχος μίας παρτίδας σκακιού, με τα πρόσωπα και των πιο ψυχρών παικτών να «σπάνε» κάποια στιγμή. Ποιος θα περίμενε πως μία τηλεοπτική παρτίδα σκάκι θα είχε τόσο ενδιαφέρον; Στα ίδια υψηλά στάνταρ και ο σχεδιασμός της παραγωγής, με τα υπέροχα κοστούμια και ρούχα (οι γυναίκες θα λατρέψουν τα ρούχα που φοράει η Μπεθ, σαν άλλο 60s είδωλο), τα αυτοκίνητα και κτίρια, αυτά τα rock ‘n roll και soul τραγούδια και το μουσικό score από τον Κάρλος Ραφαέλ Ριβέρα.

Δεν θα υπάρχει δεύτερη σεζόν για το «Γκαμπί της Βασίλισσας» και αυτό είναι καλό. Είναι μία limited σειρά επτά επεισοδίων που μέσα σε επτά ώρες βάζει τέλος. Το πιο ωραίο επτάωρο τηλεοπτικό τσεκ-ματ των τελευταίων ετών.

«Πηγή: https://www.athensvoice.gr

Κινηματογράφος

Οι Τηλεφωνήτριες, ή αλλιώς las chicas del cable, σε παραγωγή Netflix.

Η σειρά μας ταξιδεύει στην Ισπανία, την δεκαετία του 1920-1930. Ενώ η χώρα έχει πληγεί από τη γρίπη, λίγα χρόνια πριν την έναρξη του ισπανικού εμφυλίου πολέμου, οι τηλεφωνικές εταιρίες αρχίζουν να ανατέλλουν, και να δίνουν νόημα σε έναν όρο άγνωστο ακόμη, αυτόν της τηλεφωνικής επικοινωνίας, έτσι ήταν αναγκαία η εύρεση ατόμων, για να μας συνδέουν με την άλλη γραμμή. Συνεπώς εκεί θα συνδεθούμε και εμείς με τις πέντε νεαρές πρωταγωνίστριες μας.

Η Λίδια, μία κυνηγημένη «απατεώνισσα» προσπαθεί να αλλάξει επιτέλους την ζωή της, «η Μάργα μόλις έχει φτάσει στην πόλη, ούσα συνηθισμένη στην επαρχιακή ζωή, είναι τρομοκρατημένη μπροστά στο χάος της μεγαλούπολης και η Καρλότα, μια γυναίκα που δεν φοβάται να πολεμήσει για τα πιστεύω της, καταφθάνουν όλες για τον ίδιο σκοπό, να κερδίσουν μια θέση στο εργατικό δυναμικό, στο άκουσμα της αγγελίας για πρόσληψη ικανών γυναικών ως τηλεφωνητριών, στην εταιρία Θιφουέντες. Εκεί θα συναντήσουν και τις άλλες δυο, την Άνχελες που θα τις καθοδηγήσει στην νέα τους δουλειά ως η εμπειρότερη, και σε εκείνη θα αντικρίσουμε μια δυναμική αλλά παγιδευμένη ψυχή και την προϊστάμενη τους την Σάρα, ένα κορίτσι με χαμένη ταυτότητα.

Τα πράγματα, όμως, δεν θα είναι τόσο ομαλά, μια διεφθαρμένη οικογένεια ως κάτοχος της εταιρείας και γοητευτικοί εργοδότες θα περιπλέξουν ακόμα περισσότερο τις εξελίξεις, με τους τελευταίους να αποτελούν επίσης βασικά πρόσωπα κατά την διάρκεια της πλοκής. Ο Κάρλος και ο Φρανθίσκο, δυο στενοί φίλοι, θα δουν τις ζωές τους να αλλάζουν για πάντα, όταν η αινιγματική Λίδια θα διαβεί το κατώφλι της εταιρίας των γονιών του Κάρλος.

Η δύναμη της φιλίας έχει τον πρωταρχικό ρόλο, πέντε πολύ διαφορετικές μεταξύ τους γυναίκες θα έρθουν κοντά εξαιτίας ενός φόνου, και από τότε θα γίνουν αχώριστες.

Ωστόσο, κάθε κοπέλα κουβαλάει και τα δικά της βάσανα, χρέη, ενδοοικογενειακή βία, καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, πατριαρχική οικογένεια, πρόσωπα του παρελθόντος, και σαν να μην φτάνουν αυτά, όλα διαδραματίζονται σε μια ανδροκρατούμενη κοινωνία, όπου οι γυναίκες είναι αποκλεισμένες από βασικά δικαιώματα, έτσι η εταιρία αυτή αποτελεί για την καθεμία μια ξεχωριστή ευκαιρία να αποδείξει την αξία της, να βρει τον εαυτό της και να συμβάλλει στον αγώνα των τότε γυναικών.

Κάτι τέτοιο δεν φαντάζει εύκολο καθώς βρίσκονται αντιμέτωπες με την εξουσία, τα πολιτικά και τα οικονομικά συμφέροντα, καθώς και την ανακάλυψη του τηλεφωνικού θαλάμου, που θα είναι ολέθριο για τις τηλεφωνήτριες…

Κινηματογράφος

Υπέροχη Σοφία Λόρεν στο πρώτο τρέιλερ της ταινίας του γιου της «Τhe Life Ahead»
Η Ιταλίδα ντίβα θα επιστρέψει στη σκηνή των Όσκαρ; Στο Netflix στις 13 Νοεμβρίου.

Το Netflix έδωσε στη δημοσιότητα το πρώτο τρέιλερ της ταινίας «The Life Ahead» με την ηθοποιό - σύμβολο του ιταλικού σινεμά, Σοφία Λόρεν, η οποία επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη έντεκα χρόνια μετά τον τελευταίο μεγάλο κινηματογραφικό της ρόλο στο «Nine».

Η ταινία σε σκηνοθεσία του γιου της Εντουάρντο Πόντι, βασίζεται στο μπεστ σέλερ του Ρομάν Γκαρί «The Life Before Us» και η 86χρονη Λόρεν υποδύεται την Μαντάμ Ρόζα, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, η οποία παίρνει υπό την προστασία της έναν 12χρονο πιτσιρικά χωρίς οικογένεια από τη Σενεγάλη, τον Μόμο, όταν ο μικρός επιχειρεί να την κλέψει.

Η Ιταλίδα ηθοποιός, με τις περισσότερες από 90 ταινίες, κέρδισε το πρώτο της Όσκαρ το 1961 για τον ρόλο της στην ταινία του Βιτόριο Ντε Σίκα «Η Ατιμασμένη» (αγγλικός τίτλος, Two Women) σε παραγωγή του συζύγού της, Κάρλο Πόντι. Ήταν η πρώτη φορά που δόθηκε το Όσκαρ Α′ Γυναικείου Ρόλου σε ηθοποιό μη αγγλόφωνης ταινίας.

Το «Life Ahead» («Η Ζωή Μπροστά») θα κάνει πρεμιέρα στο Netflix στις 13 Νοεμβρίου, ενώ θα βγει σε περιορισμένη διανομή και στις ιταλικές αίθουσες.

Πηγή: Indiewire

https://www.huffingtonpost.gr/

Κινηματογράφος

Updated | Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 8/10
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Update: Προστέθηκε η κυκλοφορία της ταινίας «Το Γεράκι του Φυστικοβούτυρου» και αναβάλλεται η επανέκδοση του «Ο Δράκος του Κακού ενάντια στον Άγιο Πολεμιστή».

Μια feelgood κωμωδία και δύο συναισθηματικά animation έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Ο Παράδεισος Έπεσε στη Γη
Βραβευμένη στις Κάνες κωμωδία του Παλαιστίνιου auteur Ελιά Σουλεϊμάν. Ο διεθνώς καταξιωμένος δημιουργός υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία, όπου ταξιδεύει ανά τον κόσμο σε μια απόπειρα να βρει χρήματα για το επόμενο πρότζεκτ του. Καθώς οι προσπάθειές του δε βγάζουν πουθενά, παρατηρεί τις συνήθειες και τις συμπεριφορές των ανθρώπων στις χώρες που επισκέπτεται, και εντοπίζει ομοιότητες με την πατρίδα του Παλαιστίνη.

Το Γεράκι του Φυστικοβούτυρου
Feelgood δράμα με τους Σάια ΛαΜπαφ και Ντακότα Τζόνσον. Παράξενος τίτλος έτσι; Κι όμως, η ταινία των Ταίλερ Νίλσον και Μάικλ Σβαρτζ η οποία έκλεψε τις καρδιές των θεατών στο indie φεστιβάλ SXSW κερδίζοντας το βραβείο κοινού, δεν τιτλοφορείται έτσι τυχαία. Η υπόθεσή της αφορά έναν πιτσιρικά με σύνδρομο Down, ο οποίος είναι αποφασισμένος να γίνει επαγγελματίας παλαιστής γι’ αυτό και δραπετεύει από το σπίτι του. Μάλιστα, το σενάριο γράφτηκε πάνω στον πρωτοεμφανιζόμενο Ζακ Γκοτσάγκεν. Στην αποστολή του θα τον βοηθήσει ένας περιπλανώμενος άγνωστος (Σάια ΛαΜπαφ), ο οποίος θα χρειαστεί να τον προστατέψει αλλά και να κοντραριστεί με τη νοσοκόμα του που τον αναζητά μανιωδώς (Ντακότα Τζόντσον). Το σκηνοθετικό δίδυμο αφηγείται το ταξίδι του απροσδόκητου πρωταγωνιστικού ζευγαριού με όρους παραμυθιού γεμάτου ζεστασιά, έχοντας το φόντο μαγευτικές εικόνες του φυσικού τοπίου του αμερικανικού Νότου.

Αντρέι Ταρκόφσκι: Σινεμά σαν Προσευχή
Ντοκιμαντέρ για τον σπουδαίο Ρώσο σκηνοθέτη σε σκηνοθεσία του γιου του. Ο υιός Ταρκόφσκι δίνει το λόγο στον πατέρα του, συνθέτοντας ένα πλήρες πορτραίτο του ίδιου και του έργου του, μέσα από ανεξερεύνητο αρχειακό υλικό, συνεντεύξεις και σημειώσεις του αξεπέραστου auteur.

Γιοσέπ
Animation του κομίστα και σχεδιαστή της Le Monde, Aurel. Το Φεβρουάριο του 1939 η Γαλλία κατακλύζεται από Ισπανούς οι οποίοι δραπετεύουν όπως - όπως από τη δικτατορία του Φράνκο. Η λύση που προκρίνει η κυβέρνηση θέλει τους Ισπανούς να συσσωρεύονται σε στρατόπεδα συγκέντρωσης όπου αναγκάζονται να επιβιώσουν υπό άθλιες συνθήκες. Χτίζουν δικούς τους στρατώνες, τρέφονται με τα άλογα με τα οποία ταξίδεψαν, ενώ εκατοντάδες είναι εκείνοι που χάνουν τη ζωή τους εξαιτίας της ανθυγιεινής κατάστασης και της έλλειψης νερού. Σε ένα από αυτά τα στρατόπεδα δύο άντρες θα γνωριστούν και θα συνάψουν μια απροσδόκητη φιλία. Πρόκειται για έναν αστυνομικό και έναν αντι-φρανκικό σχεδιαστή.

Τα Χελιδόνια της Καμπούλ
Ταινία κινουμένων σχεδίων από τους παραγωγούς του «Τρίο της Μπελβίλ». Το καλοκαίρι του 1998, στην υπό κατοχή Ταλιμπάν Καμπούλ, δύο νεαροί ερωτευμένοι ελπίζουν σε ένα καλύτερο μέλλον παρά τη βία και τη δυστυχία που τους περιτριγυρίζει. Όλα αυτά, μέχρι τη μέρα που μια ανόητη χειρονομία θα αλλάξει για πάντα τη ζωή τους.

Κινηματογράφος

Στο Netflix τον Οκτώβριο έρχονται νέοι και πολλοί ενδιαφέροντες τίτλοι σε όλες τις κατηγορίες της διαδικτυακής πλατφόρμας. Απ’ το πολυαναμενόμενο «The Haunting of Bly Manor» μέχρι την νέα ταινία του Άαρον Σόρκιν, «Η Δίκη των 7 του Σικάγου», ακολουθούν οι σειρές, ταινίες και ντοκιμαντέρ που θα μας κρατήσουν συντροφιά τον επόμενο μήνα.

Οι σειρές:
Good Morning, Verônica – Διαθέσιμο από 1/10/2020

Ενώ κυνηγά ένα αρπακτικό από μια σελίδα γνωριμιών, μια αναξιοποίητη αστυνόμος ανακαλύπτει ένα ζευγάρι με ένα φρικτό μυστικό και έναν ιστό συνωμοσίας που το κρατά κρυφό.

Oktoberfest: Beer & Blood – 1/10/2020
Μόναχο, 1900. Ένας φιλόδοξος ζυθοποιός χρησιμοποιεί διάφορες τακτικές για να δημιουργήσει μια μπιραρία που θα κυριαρχήσει στο προσοδοφόρο Oktoberfest της πόλης.

Emily in Paris

Η “Έμιλι στο Παρίσι”, η νέα σειρά από τον δημιουργό του “Sex and the City”, Ντάρεν Σταρ, κάνει πρεμιέρα στις 2 Οκτωβρίου στο Netflix.

To the lake – 7.10.2020

Σε αυτήν την αγωνιώδη και αρκετά επίκαιρη σειρά, μια επικίνδυνη ασθένεια εξαπλώνεται γρήγορα. Για τους επιζώντες ο φόβος έχει πολλά πρόσωπα. Αντιμέτωπη με το τέλος του πολιτισμού μετά το ξέσπασμα μιας επιδημίας, μια ομάδα διακινδυνεύει τη ζωή, τους αγαπημένους —και την ανθρωπιά— σε έναν σκληρό αγώνα επιβίωσης.

The Haunting of Bly Manor – Διαθέσιμο από 9/10/2020

Οι “Δαίμονες της Έπαυλης Μπλάι” είναι η συνέχεια της σειράς “Οι Δαίμονες του Χιλ Χάουζ” του 2018. Η σειρά που έρχεται στις οθόνες μας στις 9 Οκτωβρίου αποτελεί το νέο κεφάλαιο της ανθολογίας, με την ιστορία να εκτυλίσσεται γύρω από την έπαυλη Μπλάι και τη ζωή όσων μένουν σ’ αυτήν, ζωντανών και νεκρών. Στους “Δαίμονες της Έπαυλης Μπλάι” πρωταγωνιστούν οι Βικτόρια Πεντρέτι, Χένρι Τόμας, Όλιβερ Τζάκσον-Κόεν, Κέιτ Σίγκελ, Τ’Νία Μίλερ, Ραχούλ Κόλι, Μπέντζαμιν Έβαν Έινσγουορθ, Άμελι Σμιθ και Αμέλια Ιβ.

Social Distance – 15/10/2020

Ο όρος «Social Distance» δεν έχει πολύ καιρό που μπήκε στις ζωές μας και για την ακρίβεια μάθαμε τη σημασία του μετά την έξαρσης της πανδημίας COVID-19. Η σειρά – ανθολογία του Netflix που χωρίζεται σε 8 μέρη παρουσιάζει πώς μια ομάδα ανθρώπων βίωσε την κοινωνική αποστασιοποίηση που προκάλεσε ο κορονοϊός.

Someone Has to Die – 16/10/2020

Η νέα mini σειρά μυστηρίου «Κάποιος Πρέπει να Πεθάνει» εκτυλίσσεται στην Ισπανία του ’50, όπου δύο γονείς καλούν τον γιο τους από το Μεξικό για να του γνωρίσουν τη μνηστή του, αλλά προς έκπληξή τους εκείνος γυρίζει με έναν χορευτή μπαλέτου.

La Révolution – 16/10/2020

Σε μια αλλιώτικη ιστορία της Γαλλικής Επανάστασης, ο μελλοντικός εφευρέτης της γκιλοτίνας ανακαλύπτει μια ασθένεια που κάνει τους αριστοκράτες να σκοτώνουν λαϊκούς.

Grand Army – 16/10/2020

Πέντε μαθητές στο μεγαλύτερο δημόσιο λύκειο του Μπρούκλιν παλεύουν για να πετύχουν, να επιβιώσουν, να απελευθερωθούν και να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους.

Barbarians – 23/10/2020

Κατά τη διάρκεια της μάχης του Τευτοβούργιου Δρυμού το 9 μ.Χ., η μοίρα τριών ανθρώπων ενώνεται, όταν τα γερμανικά φύλα προσπαθούν να ανακόψουν την εξάπλωση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

The Queen’s Gambit – 23/10/2020

Όταν η νίκη σ’ τα παίρνει όλα, τότε τι σου μένει; Το “Γκαμπί της Βασίλισσας” ακολουθεί μια νεαρή που είναι ταλέντο στο σκάκι, η οποία ξεκινά από ένα ορφανοτροφείο και καταλήγει να είναι στο επίκεντρο όλου του κόσμου. Αλλά η ευφυΐα έχει το τίμημά της. Η καθηλωτική μεταφορά του πρωτοποριακού μυθιστορήματος του Γουόλτερ Τέβις έρχεται στο Netflix στις 23 Οκτωβρίου, με την Άνια Τέιλορ-Τζόι.

Suburra – 30/10/2020

Έχοντας τις πλάτες των αφεντικών της μαφίας, ένας γκάνγκστερ με διασυνδέσεις στην κυβέρνηση και στο Βατικανό σχεδιάζει να μετατρέψει την Όστια, λίγο έξω από τη Ρώμη, σε καινούργιο Λας Βέγκας.

Οι ταινίες:
Ahí te encargo – Διαθέσιμο από 2/10/2020

Ο Άλεξ, ένας διαφημιστής, θέλει οπωσδήποτε να γίνει πατέρας, αλλά η γυναίκα του διανύει το απόγειο της καριέρας της στη δικηγορία και η μητρότητα δεν είναι στα σχέδιά της. Μια απροσδόκητη επίσκεψη θα δοκιμάσει τον έρωτά τους.

The Binding – 2/10/2020

Ενώ επισκέπτεται τη μητέρα του αρραβωνιαστικού της στη νότια Ιταλία, μια γυναίκα πρέπει να καταπολεμήσει τη μυστηριώδη κατάρα που σκοπεύει να βλάψει την κόρη της.

© Netflix
Hubie Halloween – 7/10/2020

Παρά την αφοσίωσή του στην πατρίδα του, το Σάλεμ της Μασαχουσέτης (και τους θρυλικούς εορτασμούς της πόλης για το Χάλοουιν), ο Χιούμπι Ντουμπουά είναι αντικείμενο χλευασμού, τόσο για τα παιδιά όσο και για τους μεγάλους. Φέτος όμως, κάτι τρομακτικό θα ακουστεί τη νύχτα και μόνο ο Χιούμπι μπορεί να σώσει το Χάλοουιν.

The Trial of the Chicago 7 – 16/10/2020

Το 1968, όλος ο κόσμος παρακολουθούσε τη στιγμή που η δημοκρατία αρνιόταν να το βάλει κάτω. Σε σενάριο και σκηνοθεσία του βραβευμένου με Όσκαρ Άαρον Σόρκιν. Σύνοψη: Μια ειρηνική διαμαρτυρία στο συνέδριο εκλογής αρχηγού των Δημοκρατικών το 1968 κατέληξε σε άγρια σύγκρουση μεταξύ αστυνομίας και Εθνοφρουράς. Οι διοργανωτές της, συμπεριλαμβανομένων των Άμπι Χόφμαν, Τζέρι Ρούμπιν, Τομ Χέιντεν και Μπόμπι Σιλ, παραπέμπονται με την κατηγορία της συνωμοσίας για υποκίνηση εξέγερσης και η δίκη που ακολούθησε ανήκει στις πιο διαβόητες δίκες στην ιστορία.

Rebecca – 21/10/2020

Μια νεαρή νιόπαντρη κοπέλα μετακομίζει στην επιβλητική οικογενειακή έπαυλη του άντρα της σε μια αγγλική ακτή που τη δέρνει ο άνεμος και παλεύει να ξεφύγει από τη σκιά της συγχωρεμένης πρώην γυναίκας του, της Ρεβέκκα, της οποίας το πνεύμα ζει ακόμα στο σπίτι, πολύ μετά τον θάνατό της. Η μοντέρνα ματιά στο γοτθικό μυθιστόρημα της Δάφνης Ντι Μωριέ έρχεται στο Netflix με πρωταγωνιστές τους Άρμι Χάμερ, Λίλι Τζέιμς και Κριστίν Σκοτ Τόμας.

Ακόμη μερικές πρωτότυπες ταινίες που θα κάνουν πρεμιέρα τον Οκτώβριο:
Serious Men – 2/10/2020
Òlòtūré – 2/10/2020
Ginny Weds Sunny – 9/10/2020
The Forty-Year-Old Version – 9/10/2020
A Babysitter’s Guide to Monster Hunting – 15/10/2020
Cavader – 22/10/2020
Τα παιδικά:
Carmen Sandiego – 1/10/2020
Over the Moon – 23/10/2020
Τα ντοκιμαντέρ:

Dick Johnson Is Dead – 2/10/2020
Song Exploder: Η Μουσική στο Μικροσκόπιο – 2/10/2020
David Attenborough: A Life on Our Planet – 4/10/2020
Deaf U: Το Σιωπηλό Πανεπιστήμιο – 9/10/2020
BLACKPINK: Light Up the Sky – 14/10/2020
Rooting for Roona – 15/10/2020
Unsolved Mysteries – 19/10/2020

ps://mensarena.gr

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 1/10
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Ένα θρίλερ με τον Τζέσι Άιζενμπεργκ και ένα πολιτικό δράμα από τον οσκαρικό Άαρον Σόρκιν έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Vivarium
Θρίλερ μυστηρίου με τους Τζέσι Άιζενμπεργκ και Ίμογκεν Πουτς. Ένα νεαρό ζευγάρι αναζητά το ιδανικό σπίτι όταν βρίσκουν τους εαυτούς τους παγιδευμένους σε μια μυστηριώδη γειτονιά που μοιάζει με λαβύρινθο, καθώς όλα τα σπίτια σε αυτήν είναι πανομοιότυπα.

Η Δίκη των 7 του Σικάγο
Δικαστικό δράμα βασισμένο στην αληθινή ιστορία των ακτιβιστών που συνελήφθησαν στην εξέγερση του Σικάγο το 1968. Μια από τις πλέον σημαντικές στιγμές του αμερικανικού αντιπολεμικού κινήματος στα τέλη της δεκαετίας του ’60 αναβιώνει στην οθόνη ο σπουδαίος σεναριογράφος (των «Ζήτημα Τιμής», «The Social Network», «Steve Jobs» και της τηλεοπτικής «Δυτικής πτέρυγας») και σκηνοθέτης («Το Παιχνίδι της Μόλλυ») Άαρον Σόρκιν. Στη φιλόδοξη για οσκαρικές υποψηφιότητες ταινία αφηγείται την ιστορία των διαδηλωτών ενάντια στον πόλεμο του Βιετνάμ οι οποίοι αναστάτωσαν το εθνικό συνέδριο του Δημοκρατικού Κόμματος το 1968, συνελήφθησαν και οδηγήθηκαν σε δίκη που απέκτησε μεγάλη πολιτική σημασία και δημοσιότητα.

Ο Κόσμος του Απού
Το τελευταίο μέρος της τριλογίας του Ινδού auteur Σατγιατζίτ Ράι. Ως ορφανός ενήλικας πλέον, ο άνεργος Απού αφού προσπαθεί μάταια να γίνει συγγραφέας, ταξιδεύει σε ένα επαρχιακό γάμο όπου καταλήγει εκείνος τελικά να γίνει ο γαμπρός. Με τη νέα του σύζυγο θα γυρίσει στην Καλκούτα, όπου τον περιμένει ένας νέος κύκλος τραγωδιών και ατυχιών.

Κινηματογράφος

Μόνο δύο οι κινηματογραφικές πρεμιέρες αυτής της εβδομάδας και μόνο στους θερινούς κινηματογράφους, μετά την ανακοίνωση και των νέων μέτρων.

Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο πρωταγωνιστεί σε μια οικογενειακή κωμωδία, ενώ από την Σιγκαπούρη έρχεται μια δραματική ταινία που κέρδισε το Βραβείο Σεναρίου στο Φεστιβάλ του Τορίνο.

Πόλεμος στο Σπίτι (The War with Grandpa)

Αμερικάνικη οικογενειακή, κωμωδία, 94'

Σκηνοθεσία: Τιμ Χιλ

Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Ντε Νίρο, Ούμα Θέρμαν,Ρομπ Ριγκλ, Όουκς Φέγκλεϊ, Λόρα Μαράνο, Τσιτς Μάριν, Τζέιν Σέιμουρ, Κρίστοφερ Γουόκεν

Ο Πίτερ και ο παππούς του, Εντ, είναι πολύ αγαπημένοι και δεμένοι μέχρι που ο παππούς του θα μετακομίσει στο σπίτι της οικογένειάς του και θα αναγκαστεί να εγκαταλείψει το πιο μεγάλο κεκτημένο του, το δωμάτιό του! Ο Πίτερ, όμως, δεν το βάζει κάτω και με την βοήθεια των φίλων του θα κάνει τα πάντα για να τον διώξει! Αλλά και ο παππούς του δεν παραδίνεται εύκολα... Ένας πόλεμος είναι προ των πυλών!

Η Εποχή της Βροχής (Wet Season)

Σιγκαπουριανό δράμα, 103'

Σκηνοθεσία: Άντονι Τσεν

Πρωταγωνιστούν: Γιαν Γιαν Γεό, Tζία Λερ Κο, Κρίστοφερ Μινγκ-Σουν Λι, Σάι Μπιν Γιανγκ

Η ταινία αφηγείται την ιστορία μιας σαραντάρας καθηγήτριας κινέζικης γλώσσας που μετά από χρόνια γάμου αδυνατεί να μείνει έγκυος με τον απορροφημένο από τις δουλειές σύζυγό της, ενώ ταυτόχρονα φροντίζει τον ανήμπορο πεθερό της. Μέσα σε αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο η σχέση που θα αναπτύξει με έναν από τους νεαρούς μαθητές της θα την οδηγήσει σε πρωτόγνωρα μονοπάτια

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 10/9
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Η live action Μουλάν και ένα επικό γκανγκστερικό δράμα από την Ιταλία έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Μουλάν
Η ατρόμητη πολεμίστρια της Disney σε live action περιπέτειες. Στο ρόλο της γενναίας Μουλάν βρίσκουμε την εν πολλοίς άγνωστη στη Δύση Γιφέι Λιού, ενώ τον ρόλο του αυτοκράτορα κρατά ο εδώ και καιρό (κινηματογραφικά) εξαφανισμένος Τζετ Λι. Πίσω από την κάμερα βρίσκουμε τη σκηνοθέτιδα Νίκι Κάρο («Η Γυναίκα του Ζωολογικού Κήπου»), η οποία καλείται να βρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ των επικών και των ποιητικών στοιχείων του πρωτότυπου φιλμ, χωρίς όμως να έχει στο πλευρό της τα διάσημα τραγούδια του Μάθιου Γουάιλντερ που ακούστηκαν εκεί για πρώτη φορά.

Ο Προδότης
Ιταλικό γκανγκστερικό φιλμ βασισμένο σε αληθινά γεγονότα. Στην πιο φιλόδοξη ταινία του τα τελευταία χρόνια, η οποία μάλιστα αποτέλεσε την ιταλική πρόταση για τα φετινά Όσκαρ, ο βετεράνος auteur Μάρκο Μπελόκιο («Εις το Όνομα του Πατρός») μεταφέρει στην οθόνη τη συναρπαστική ιστορία του Τομάσο Μπουσέτα. Ενός Σισιλιάνου, μέλους της Κόζα Νόστρα, του οποίου οι καταγγελίες κατά τη δεκαετία του ’80 οδήγησαν στη σχεδόν οριστική εξάρθρωση της περιβόητης μαφιόζικης οργάνωσης. Ήταν μάλιστα ο πρώτος άντρας που τόλμησε να δώσει πολύτιμες πληροφορίες στις αρχές για την Κόζα Νόστρα, αφού πρώτα είδε μέλη της οικογένειάς του να δολοφονούνται από τη μαφία, γεγονός που ήταν αδύνατον να τον αφήσει άπραγο...

Άλυτη
Ελληνική ταινία φαντασίας του Μίνου Νικολοκακάκη. Ένας γιατρός µετακοµίζει σε ένα απομακρυσμένο χωριό για να κάνει το αγροτικό του. Εκεί, ερωτεύεται µια ευπαθή κοπέλα, η οποία ζει απομονωμένη από τους δεισιδαίμονες συγχωριανούς της, διότι πάσχει από µια σπάνια ασθένεια που καθιστά το δέρµα της σα φλοιό δέντρου. Αποφασισμένος να την θεραπεύσει, ο γιατρός θα συνειδητοποιήσει σύντοµα ότι τα πράγµατα δεν είναι όπως φαίνονται, ιδιαίτερα όταν εκείνη του αποκαλύπτει ένα παράδοξο τρόπο για να την σώσει.

Πρόσωπο με Πρόσωπο
Υποψήφιο για δύο Όσκαρ φιλμ του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν από το 1976. Στα όρια της σχέσης του θα φτάσει ένα παντρεμένο ζευγάρι ψυχιάτρων, όταν ένας από αυτούς κλονιστεί από μια βίαιη νευρική κρίση, η οποία αφήνει συνταρακτικές συνέπειες στην επικοινωνία τους.

Το Ατύχημα
Υποψήφιο για ξενόγλωσση Χρυσή Σφαίρα ρομαντικό δράμα του Τζόουζεφ Λόουζι. Στην Οξφόρδη μια Αυστριακή φοιτήτρια έχει σχέση με Βρετανό συμφοιτητή της, τον οποίο σκοπεύει να παντρευτεί. Τα σχέδιά της ανατρέπονται όταν βρίσκει τον εαυτό της να πέφτει στο κρεβάτι με ένα δυστυχισμένο ζευγάρι καθηγητών.

Μια Σφαίρα στην Καρδιά
Σπάνια γαλλική ταινία του 1966 με τις Τζένη Καρέζη και Φρανσουάζ Αρντί. Ένας νεαρός αριστοκράτης από τη Σικελία σημαδεύει το γερασμένο γκάνγκστερ που επιχειρεί να του κλέψει την περιουσία. Όταν εκείνος οργισμένος ορκίζεται εκδίκηση, ο Σικελιανός υποχρεώνεται σε διαφυγή στην Ελλάδα, κυνηγημένος από τα τσιράκια του εγκληματία.

Ο Θεός και ο Διάβολος στη Χώρα του Ήλιου
Πρωτοποριακό σουρεαλιστικό φιλμ του βραζιλιάνικου cinema novo. Αφού σκοτώσει το αφεντικό που προσπαθεί να του κλέψει το μισθό, ένας άντρας περνά στην παρανομία και αυτοανακηρύσσεται άγιος.

Κινηματογράφος

«Νύχτες Πρεμιέρας»: Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας επιστρέφει για 26η χρονιά και online


Από τις 23 Σεπτεμβρίου έως τις 4 Οκτωβρίου
Η σπουδαία κινηματογραφική γιορτή της πόλης, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου «Νύχτες Πρεμιέρας», επιστρέφει για 26η χρονιά, πλήρως προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες, συστήνοντας για πρώτη φορά στη χώρα μας μια υβριδική εκδοχή της διοργάνωσης, προσιτή σε όσο το δυνατόν περισσότερους θεατές.

Οι 26ες «Νύχτες Πρεμιέρας» θα πραγματοποιηθούν στους φυσικούς τους χώρους, τις αίθουσες ΙΝΤΕΑΛ, ΔΑΝΑΟΣ 1 και ΟΠΕΡΑ 1, ενώ, ειδικά φέτος, θα φιλοξενηθούν με ασφάλεια οι προβολές και στα θερινά σινεμά ΛΑΪΣ - Ταινιοθήκη της Ελλάδας, ΡΙΒΙΕΡΑ, ΤΡΙΑΝΟΝ και ΣΤΕΛΛΑ.

 

Για την καλύτερη και ασφαλή εξυπηρέτηση των θεατών, σε συνεργασία με το Festival Scope και Shift 72, το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας «Νύχτες Πρεμιέρας» συμπληρώνει το πρόγραμμά του με μια σειρά online προβολών σε ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα  (online.aiff.gr) όπου οι θεατές θα μπορούν να απολαμβάνουν ταινίες και από την ασφάλεια του σπιτιού τους, σε όλη την Ελλάδα.

Ειδικότερα, η ψηφιακή πλατφόρμα συμπεριλαμβάνεται στον φετινό προγραμματισμό για τους θεατές (ευπαθείς ομάδες, άτομα που φροντίζουν ασθενείς ή λόγω επαγγέλματος έρχονται σε επαφή με ασθενείς, κάτοικοι εκτός Αθηνών κ.ά.) που δεν θα μπορούν εκ των πραγμάτων να παραστούν στις προβολές, εξασφαλίζοντας συγκεκριμένο αριθμό geo-blocked προβολών, τηρώντας όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας και υψηλού επιπέδου ψηφιακής διάδρασης κατά τα πρότυπα επιτυχημένων παραδειγμάτων μεγάλων διεθνών Φεστιβάλ.

Στην περίπτωση που οι συνθήκες της πανδημίας το επιβάλλουν, η συγκεκριμένη πλατφόρμα παρέχει την ασφάλεια μέρος του Φεστιβάλ να διεξαχθεί ψηφιακά διατηρώντας τον πλούτο των παράλληλων δράσεων της διοργάνωσης, όπως masterclass, συζητήσεις,εισαγωγή από σκηνοθέτες και Q&A αλλά και ευρεία διάδραση με το κοινό, προσαρμοσμένες στο διαδικτυακό περιβάλλον.

Οι θεατές, από τη στιγμή που προαγοράζουν το εισιτήριό τους και ξεκινούν το online streaming της ταινίας (αφού πατήσουν play) έχουν στη διάθεσή τους 24 ώρες για να ολοκληρώσουν την προβολή.

To αναλυτικό πρόγραμμα των online προβολών θα ανακοινωθεί μαζί με το πλήρες πρόγραμμα του 26ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας στη Συνέντευξη Τύπου η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου, στον θερινό κινηματογράφο ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ, στις 20.30, και θα μεταδοθεί με live streaming στα κανάλια των μέσων κοινωνικής δικτύωσης του Φεστιβάλ.

Η προπώληση ξεκίνησε

Ήδη από χθες Δευτέρα, 7 Σεπτεμβρίου, ξεκίνησε η προπώληση των Καρτών Διαρκείας και η διάθεση των καρτών ΑμεΑ για το 26ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας.

• Διαδικτυακά, στο viva.gr και
• Στα φυσικά σημεία πώλησης στο Δίκτυο Καταστημάτων Viva (με κάρτα και
μετρητά).

Για τους θεατές διατίθενται κάρτες διαρκείας των 5, 10 και 20 προβολών, αξίας 25€, 45€ και 70€ αντίστοιχα, μέχρι εξαντλήσεως των διαθέσιμων καρτών. Οι κάρτες διαρκείας δεν εξαργυρώνουν εισιτήρια για τις ταινίες που θα
προβληθούν διαδικτυακά στην πλατφόρμα του Φεστιβάλ.

Έκδοση εισιτηρίων
Με τη χρήση μοναδικού κωδικού, ο κάτοχος της κάρτας μπορεί να εκδίδει τα μηδενικά εισιτήρια για τις προβολές της επιλογής του τόσο ηλεκτρονικά, μέσω του viva.gr όσο και σε όλα τα φυσικά σημεία πώλησης από τις 17 Σεπτεμβρίου, για όποια προβολή επιθυμεί ανεξάρτητα από μέρα και ώρα προβολής.

Από τις 23 Σεπτεμβρίου στα φυσικά σημεία πώλησης προστίθενται και τα ταμεία των κινηματογράφων που συνεργάζονται με το Φεστιβάλ, μόνο για τις προβολές που πραγματοποιούνται στον εκάστοτε κινηματογράφο.

ΚΑΡΤΕΣ ΑμεΑ
Σε όλες τις προβολές του Φεστιβάλ η είσοδος των θεατών με αναπηρία είναι δωρεάν με τη χρήση κάρτας διαρκείας 5 προβολών (μέχρι εξάντλησης του διαθέσιμου αριθμού καρτών), ενώ και οι σινεφίλ σκύλοι οδηγοί τυφλών
είναι καλοδεχούμενοι.
Οι ενδιαφερόμενοι/ες μπορούν να αποστείλουν από τη Δευτέρα 7 Σεπτεμβρίου e-mail στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. με στοιχεία επικοινωνίας (ονοματεπώνυμο, κινητό τηλέφωνο, e-mail) για τη δωρεάν έκδοση της σχετικής κάρτας διαρκείας 5 προβολών με την απαραίτητη επισύναψη ενός από τα παρακάτω:
• κάρτα πολιτισμού AμεΑ (Υπ. Πολιτισμού)
• κάρτα ελεύθερης μετακίνησης ΑμεΑ (ΟΑΣΑ)
• κάρτα ανεργίας ΑμεΑ (ΟΑΕΔ)
• κάρτα σωματείου κωφών/βαρήκοων ή οποιοδήποτε άλλο σχετικό
έγγραφο

Σε περίπτωση ανάγκης συνοδού θα πρέπει να γίνεται ταυτόχρονη αίτηση για 2 κάρτες διαρκείας ΑμεΑ και να διευκρινίζεται η ανάγκη.

Για διαρκή ενημέρωση και περισσότερες πληροφορίες, συντονιστείτε στα sites του aiff.gr και του cinemagazine.gr και στις σχετικές σελίδες στα social media: Facebook AIFF, Instagram, Twitter.

https://www.protothema.gr/

Κινηματογράφος

Οι ταινίες της εβδομάδας – O θρίαμβος του χάους

Βαθμολογία

5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1 : μέτρια, 0: απαράδεκτη

«Tenet» (ΗΠΑ, 2020)
Ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος, τον οποίο ο πλανήτης μας ζει στην ιστορία της τελευταίας, ήδη πολυσυζητημένης ταινίας του Κρίστοφερ Νόλαν, είναι ο ψυχρός πόλεμος της «αντιστροφής εντροπίας αντικειμένων». Αυτό σημαίνει ότι σε έναν κόσμο που κινείται στην «εποχή του λυκόφωτος», κάποιες δυνάμεις έχουν εφεύρει τον τρόπο να γυρίζουν πίσω τον χρόνο, σαν να λέμε ότι η σφαίρα επιστρέφει στην θαλάμη – όχι όμως μόνον η σφαίρα αλλά τα… πάντα.

Αυτό μπορεί να φέρει τα πάνω κάτω στον χωροχρόνο και στην ανθρώπινη κοινωνία αλλά το πώς ο κεντρικός ήρωας, ένα α λα Τζέιμς Μποντ μυστικός πράκτορας (Τζον Ντέιβιντ Γουόσινγκτον) θα τα βγάλει πέρα στην αντιμετώπιση του προβλήματος, είναι κάτι που στην κυριολεξία μοιάζει αδύνατον να περιγραφεί, να εξηγηθεί, ή να ερμηνευτεί. Επομένως από κάποια στιγμή και μετά νιώθεις ότι βρίσκεσαι σε μια ταινία που ακυρώνει κάθε έννοια της έκπληξης αφού εδώ τα πάντα μπορούν να συμβούν και όντως συμβαίνουν.Το ακούμε εξάλλου στην ίδια την ταινία όταν κάποια στιγμή ένας ήρωας λέει «όλα τα περιμένω πιά».

Γνωστός για τα κινηματογραφικά παιχνίδια που του αρέσει να παίζει με τον χρόνο και την έννοιά του – κάτι που φάνηκε στην γυρισμένη «ανάποδα» ταινία που τον έκανε για πρώτη φορά γνωστό, το «Memento» – ο Κ. Νόλαν βάζει για μια ακόμη φορά τον θεατή στο μάτι ενός (στην κυριολεξία) σεναριακού κυκλώνα και τον παρατά να τα βγάλει πέρα μόνος του, με ελάχιστη – αν όχι μηδαμινή – βοήθεια. Είναι προφανές ότι οι εξηγήσεις δεν ενδιαφέρουν τον σκηνοθέτη (δεν θα μου έκανε εντυπωση αν και μου έλεγαν ότι ο ίδιος ο Νόλαν δεν είχε ιδέα του τι γύριζε), γι’ αυτό εξάλλου το «Tenet», όπως παλαιότερα το «Inception», δεν είναι οι συνηθισμένες περιπέτειες πλατιάς κατανάλωσης (φαντασίας ή μη). Βομβαρδιζόμαστε με απανωτές επιστημονικές πληροφορίες και πομπώδεις φράσεις – ατάκες που δεν σημαίνουν τίποτε: «η αρχή δεν ανακαλύφθηκε αλλά θα ανακαλυφθεί στο μέλλον». «Η άγνοια είναι τα μεγαλύτερο όπλο». Κάπου νιώθεις ότι ο Νόλαν σου κλείνει τόσο συχνά το μάτι που εν τέλει, αυτό το μάτι κλείνει μια και καλή, οπότε η ταινία γυρίζεται από μονόφθαλμο.

Με πάσα ειλικρίνεια μπορώ να πω ότι μέσα στο «Tenet» δεν βρήκα καμία απάντηση στα δεκάδες ερωτήματα που είχα, χώρια από το ότι ακόμα και ο τιτλος της που θα μπορούσε να μεταφραστεί ως «αρχή», ενώ υποτίθεται ότι είναι η λέξη κλειδί της ιστορίας, μόνον κλειδί δεν είναι * ή αν θέλετε είναι ένα κλειδί που ψάχνει απεγνωσμένα για κλειδαρότρυπες τις οποίες ο Νόλαν δεν δίνει ποτέ γιατί βέβαια, δεν τις έχει. Σίγουρα το «Tenet» είναι μια ασυνήθιστη ταινία και σίγουρα ανήκει σε αυτές που θα μπορούσαν να διχάσουν βρίσκοντας φανατικούς υποστηρικτές και (όπως στην περίπτωση του υπογράφοντος αυτού του κειμένου) άσπονδους εχθρούς. Γιατί μια ταινία δεν σημαίνει αυτομάτως ότι μπορεί να γίνει και αποδεκτή μονο και μόνο επειδή την γύρισε ο Κρίστοφερ Νόλαν, ένας από τους μεγαλύτερους auteur του σινεμά των καιρών μας. Αντιθέτως, η ακατάληπτη εικόνα της, μπορεί για κάποιους να γίνει ακόμα και κουραστική, ενώ κάποιους άλλους θα τους γοητέψει έτσι όπως είχε συμβεί με έναν άλλο σινε λαβύρινθο την «¨Οδό Μαλχόλαντ» του Ντέιβιντ Λιντς. Εδώ, νιώθεις ότι ο σκηνοθέτης τόλμησε να κάνει σχοινοβασία σε τεράστιο ύψος από το έδαφος, χωρίς από κάτω να έχει δίχτυ προστασίας. Και έπεσε…

Βαθμολογία: ½

ΑΘΗΝΑ: OΛΑ ΤΑ VILLAGE – ODEON ΙΛΙΟΝ – TOWN CINEMAS – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΑΘΗΝΑΙΟΝ – ΑΝΕΣΙΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΘΗΝΑΙΑ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΚΑΤΕΡΙΝΑ – ΛΙΛΑ – ΤΡΙΑΝΟΝ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ -.ΑΡΙΑΝ κ.α ΘΕΣ/ΚΗ: ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ODEON – VILLAGE κ.α.

—————————————————-

«Τιμώμενος επισκέτης» («Guest of honor», Καναδάς, 2019)
Θα μπορούσε μια ιστορία της οποίας ο κεντρικός ήρωας είναι ένας υπάλληλος του υπουργείου Υγειας με δουλειά τον υγειονομικό έλεγχο εστιατορίων, να αποτελέσει ενδιαφέρον υλικό για μια ταινία; Δύσκολο γιατί ακούγεται λίγο μίζερο αλλά από την άλλη πλευρά, είναι και θέμα επιλογής σκηνοθέτη. Στον Καναδοαρμένιο Ατόμ Εγκογιάν αρέσει να καταπιάνεται με «λοξά» θέματα («Εξότικα», «The adjuster») βάζοντας κάτω από το μικροσκοπιο του τραυματισμενες ψυχές προβληματικών ανθρώπων, όπως ακριβώς ο κεντρικός ήρωας αυτής της ταινίας τον οποίο υποδύεται ο θαυμάσιος βρετανός ηθοποιός Ντέιβιντ Θιούλις.

Ο ελεγκτής είναι τυπικός αλλά και αδικαιολόγητα αυστηρός με τους «στόχους» του, ορισμένες φορές λειτουργεί ακόμα και ενάντια στους κανόνες που οφείλει να ακολουθεί. Και το ερώτημα βρίσκεται στο που οφείλεται αυτή η σκληρότητά του; Κάποιο ρόλο θα πρέπει να έχει παίξει το παρελθόν του, ίσως και η σχέση με την εξίσου προβληματική κόρη του (Λάισλα Ντε Ολιβέιρα), την ιστορία της οποίας παρακολουθούμε σε παράληλη δράση.

Ο Εγκογιάν δουλεύει ήρεμα και υπομονετικά το θέμα και τους δύο ήρωές του, αφήνει τον θεατή να κάνει την έρευνά του, τις υποθέσεις του, να σκαλίσει το παρελθόν πατέρα και κόρης, που προφανώς βαραίνει από σκοτεινά μυστικά. Αν και ο σύνδεσμος παρελθόντος – παρόντος δεν έχει την σεναριακή στιβαρότητα μιας μεγάλης ταινίας, το αποτέλεσμα είναι μια ατμοσφαιρική, νυχτερική κυρίως δημιουργία, σε σημεία συγκινητική, άλλοτε όμως παγωμένη. Την παρκολουθείς με ενδιαφέρον και αργότερα την σκέφτεσαι χωρίς ιδιαίτερο λόγο.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: KAPMEN – ΣΤΕΛΛΑ – ΔΑΦΝΗ κ.α.

—————————————————-

«Ο πατέρας» («Bashtata», 2019)
Ένα ταξίδι χωρίς προορισμό βασισμένο σε μια ιδέα που διακρίνεται από ευαισθησία, πλάθει τον κόσμο της βουλγάρικης αυτής ταινίας συμπαραγωγός χώρα της οποίας είναι η δική μας. Χωρίς προορισμό διότι η απόφαση ενός ηλικιωμένου άντρα (Ιβάν Μπάρνεφ) να «βρει» την πεθαμένη γυναίκα του έχοντας ακούσει στην κηδεία της μια άλλη γυναίκα να λέει ότι συνομίλησε με το πνεύμα της, προφανώς, δεν μπορεί να οδηγήσει κάπου συγκεκριμένα. Μπορεί όμως πράγματι να οδηγήσει κάπου γιατί οι σκηνοθέτες αποτυπώνουν με ειλικρίνεια την αγωνία και τον πόθο ενός απελπισμένου ανθρώπου, το πρόσωπό του οποίου, οι εκφράσεις, η όλη συμπεριφορά του μα και η επαφή με τον γιό του (Ιβάν Σάβοφ), είναι ο χάρτης μιας στενάχωρης σε σημεία ταινίας, στην οποία ωστόσο διακρίνονται κgι αναλαμπές ευεξίας.

Αυτός ο ίδιος ο άνθρωπος τελικά, είναι το ταξίδι της ταινίας του ταλαντούχου ντουέτου σκηνοθετών Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βακάνοφ, των οποίων οι προηγούμενες δημιουργίες, «Δόξα» και «Μάθημα», είχαν κάνει αίσθηση στους φεστιβαλικούς κύκλους. Ο «Πατέρας» έχει το χάρισμα να μιλά κατευθείαν στην καρδιά του θεατή και ο θεατής θέλει πραγματικά να τον ακούσει. Γι’ αυτό και ο «Πατέρας» προκάλεσε συζητήσεις στο περσινό Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης όπου έκανε την πανελλήνια πρεμιέρα του.

Βαθμολογία: 2 ½

ΑΘΗΝΑ: ΣΙΝΕ ΦΛΕΡΥ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ – ΕΚΡΑΝ

Επανέκδοση

Η «Γκαρσονιέρα» («The appartment», ΗΠΑ, 1960)
Δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Βραβευμένο με πολλά Οσκαρ, το αξεπέραστο αυτό φιλμ του Μπίλι Γουάιλντερ αφηγείται την ιστορία ενός πού παράξενου ερωτικού τριγώνυ, με γωνίες έναν υπάλληλο, την ερωμένη του αφεντικού του και το ίδιο το αφεντικό το οποίο δανείζεται από τον πρώτο την γκαρσονιέρα του για να την χρησιμοποιεί ως ερωτική φωλιά. Το αποτέλεσμα είναι μια αριστουργηματική δαντέλα ευφυών διαλόγων, θαυμάσιας πλανοθεσίας (προσέξτε τους εσωτερικούς εργασιακούς χώρους) και ζεστών ερμηνειών με την Σίρλεϊ Μακ Λέιν στον τσαχπίνικο ρόλο της γυναικας που προκαλεί σύγχυση στους άντρες που την πολιορκούν, το όχι και τόσο σκληρό αφεντικό Φρεντ Μακ Μάρεϊ και τον όχι και τόσο αφελή υπάλληλο Τζακ Λέμον. Μην την χάσετε αν δεν την έχετε δει ξαναδείτε την όσοι την έχετε ήδη υπόψη σας!

Βαθμολογία: 5

ΑΘΗΝΑ: ΘΗΣΕΙΟ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΧΛΟΗ – ΟΡΦΕΥΣ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΑΠΟΛΛΩΝ – ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

https://www.in.gr/

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή