Αυγούστου 19, 2019

Κινηματογράφος

 

Το κλασικό αριστούργημα La Strada, του Φεντερίκο Φελλίνι, κυκλοφορεί σε αποκατεστημένη κόπια στις 8 Αυγούστου από την Bibliotheque.

 

Η ταινία Λα Στράντα (ιταλ. La Strada), γνωστό κι ως Πουλημένη απ’ τη μητέρα της ή ως Ο Δρόμος είναι νεορεαλιστικό δράμα παραγωγής 1954 σε σκηνοθεσία Φεντερίκο Φελίνι. Το σενάριο της ταινίας έγραψε ο ίδιος ο Φελίνι σε συνεργασία με τους Τούλιο Πινέλι και Ένιο Φλαϊάνο. Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Άντονι Κουίν, η Τζουλιέτα Μαζίνα (σύζυγος του σκηνοθέτη) και ο Ρίτσαρντ Μπέιζχαρτ.

Η ταινία έλαβε το Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας το 1956 ενώ το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την κατέταξε στην πρώτη δεκάδα στη λίστα με τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών.

Η Τζελσομίνα (Τζουλιέτα Μαζίνα) ένα ονειροπαρμένο και καλοκάγαθο πλάσμα που βλέπει μόνο το καλό στους άλλους, πωλείται (στην κυριολεξία) από τη μητέρα της στον Ζαμπανό (Άντονι Κουίν) ένα βάρβαρο πλανόδιο «καλλιτέχνη τσίρκου». Ο Ζαμπανό συμπεριφέρεται με το χειρότερο τρόπο στη Τζελσομίνα και δε διστάζει να την απατήσει με άλλες γυναίκες.

Έπειτα από μια έκρηξη βίας του Zαμπανό, η Tζελσομίνα αποφασίζει να δραπετεύσει. Σε ένα γειτονικό χωριό βλέπει την παράσταση ενός άλλου περιπλανώμενου, του ισορροπιστή Tρελού (Pίτσαρντ Mπέιζχαρτ), και μένει έκθαμβη. ο Ζαμπανό όμως τη βρίσκει και την αναγκάζει να τον ακολουθήσει. Οι δυο τους πλέον αποτελούν μέλη του προσωπικού ενός τσίρκου.

Στο ίδιο τσίρκο εργάζεται κι ο ισορροπιστής Τρελός που είχε μαγέψει τη Τζελσομίνα με τα ακροβατικά του. Ο Τρελός θα βοηθήσει τη Τζελσομίνα να καταλάβει ότι αγαπά τον Ζαμπανό παρά τον βίαιό του χαρακτήρα κι ότι εκείνος τη χρειάζεται κι ενώ σε εκείνη θα δοθούν πολλές ευκαιρίες να σπάσει τα δεσμά της και να ξεφύγει από τον τύραννο εκείνη θα παραμείνει δίπλα του για να υπομείνει τις βίαιες του εκρήξεις.

Ο δρόμος του Φελίνι θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα του 20ου αιώνα, μια ταινία που ρίχνει μια θλιβερή ματιά στην χαμένη αθωότητα και στο δρόμο που ο καθένας από εμάς καλείται να διαλέξει κάποια στιγμή στη ζωή του.

Ο Φελίνι, ο οποίος γεννήθηκε, μεγάλωσε και παρέμεινε στο Ρίμινι της Εμίλια Ρομάνια μέχρι τα 18 του χρόνια δανείστηκε στοιχεία από το χαρακτήρα ενός βοσκού που ζούσε στο Ρίμινι όταν ο σκηνοθέτης διένυε την εφηβεία του, προκειμένου να περιγράψει το βίαιο Ζαμπανό.

Ο βοσκός εκείνος εκτός από το γεγονός ότι αναλάμβανε τον ευνουχισμό γουρουνιών είχε πλαγιάσει σχεδόν με όλες τις κοπέλες της περιοχής κι ότι άφησε έγκυο μια κοπέλα για την οποία όλοι έλεγαν ότι έφερε το παιδί του διαβόλου[1]. Ο Φελίνι ονόμασε τον ήρωα Ζαμπανό εμπνευσμένος από τα ονόματα των ιδιοκτητών μικρών τσίρκων στη Ρώμη Zamperla και Saltano[2]. Ο Φελίνι ήθελε τον Άντονι Κουίν για τον ρόλο του Ζαμπανό και ο ηθοποιός δέχτηκε την προσφορά ζητώντας μερίδιο από τα κέρδη της ταινίας.

Όταν ο ατζέντης του το έμαθε, άλλαξε τη συμφωνία απαιτώντας προπληρωμή. Η ταινία αποτέλεσε την πρώτη παγκόσμια επιτυχία του σκηνοθέτη, καθώς κι εκείνη που του χάρισε διεθνή αναγνώριση (Παρά το γεγονός ότι είχε προηγηθεί η επιτυχημένη ταινία Οι Βιτελόνι (I Vitelloni, 1953) η οποία όμως άργησε να λάβει την αναγνώριση που της άξιζε από το διεθνή τύπο).

Ο Κουίν παραδέχτηκε χρόνια αργότερα ότι η απόφαση του ατζέντη του του στοίχισε πάρα πολλά εκατομμύρια δολάρια. Στο ρόλο της αφελούς Τζελσομίνα εμφανίζεται η σύζυγος του σκηνοθέτη Τζουλιέτα Μαζίνα δίνοντας μια ερμηνεία που παραπέμπει στην τέχνη της παντομίμας και στο Σαρλό. Η μουσική επένδυση του Νίνο Ρότα και σε συνδυασμό με τη φωτογραφία του Οτέλο Μαρτέλι χάρισαν στην ταινία μια θέση στην κινηματογραφική αιωνιότητα.

Κινηματογράφος

Updated | Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 1/8
Από Βασιλική Γερονίκου Βασιλική 

Update: Η πρεμιέρα της ταινίας «Η Μάχη Της Επικράτησης» αναβάλλεται.

O οσκαρικός Ντενίς Αρκάν («Η Επέλαση των Βαρβάρων») επιστρέφει με νέα κοινωνική σάτιρα και ο Σιλβέστερ Σταλόνε μπαινοβγαίνει στις φυλακές.

Δεσμοί Αίματος
Μετά το θάνατο της συζύγου του, η κάποτε στενά δεμένη οικογένεια του Ελία δοκιμάζεται, αμφιβολίες βγαίνουν στο φως και όλα μοιάζουν ύποπτα σε ένα ψυχολογικό θρίλερ του Αργεντίνου σκηνοθέτη Μιγκέλ Κοάν.

Η Πτώση Της Αμερικανικής Αυτοκρατορίας
Όταν γίνεται αυτόπτης μάρτυρας μίας ένοπλης ληστείας που πάει στραβά, ένας απένταρος διανοούμενος βρίσκεται μπροστά σε μία αναπάντεχη -και καθόλου αθώα- ευκαιρία να πλουτίσει. Κοινωνική σάτιρα του οσκαρικού Καναδού Ντενίς Αρκάν («Η Επέλαση των Βαρβάρων»).

Ο Χορός Της Ζωής Μου
Μυθοπλαστική βιογραφία του σπουδαίου Κουβανού χορευτή Κάρλος Ακόστα, από τους δρόμους της Αβάνας μέχρι την καταξίωσή του στο Βασιλικό Μπαλέτο του Λονδίνου. Βασισμένη στην αυτοβιογραφία του, σε σκηνοθεσία της Ιθίαρ Μπογιαΐν («Η Ελιά») και σενάριο του Πολ Λάβερτι («Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ»).

Τα Παράπονά Σας Στον Έφορο
Όταν οι ελεγκτές της εφορίας απειλούν να του κλείσουν την εταιρία εξαιτίας μίας φορολογικής απάτης, ο Φρεντ και οι συνεργάτες του αναγκάζονται να μετακομίσουν τη στιλάτη διαφημιστική τους επιχείρηση σε μία οικονομικά υποβαθμισμένη ζώνη έξω από το Παρίσι. Γαλλική κωμωδία με τον Ζιλ Λελούς.

Σχέδιο Απόδρασης: Προσωπική Υπόθεση
Θέλοντας να εκδικηθούν τον δημιουργό της φυλακής υψηλής τεχνολογίας από την οποία μόλις απέδρασαν, ο Ρέι Μπρέσλιν και η ομάδα του διασταυρώνονται με έναν αναπάντεχο σύμμαχο που αναζητά την απαχθείσα κόρη ενός Κινέζου δισεκατομμυριούχου. Ο Σιλβέστερ Σταλόνε μπαινοβγαίνει στις φυλακές στην τρίτη ταινία της σειράς.

Όταν Λείπει η Μαμά
Μια αφοσιωμένη μητέρα τριών παιδιών αποφασίζει να κάνει δώρο στον εαυτό της δέκα μέρες διακοπές χωρίς την οικογένεια. Ο εργασιομανής σύζυγός της που λείπει συνεχώς από το σπίτι θα πρέπει να αναλάβει το ρόλο της και αυτό δεν είναι εύκολο…

Η Έβδομη Σφραγίδα
Στην κορυφαία δημιουργία του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, ο Μαξ φον Σίντοφ παίζει σκάκι με τον Θάνατο προσπαθώντας να κερδίσει χρόνο ώστε να βρει απαντήσεις στα υπαρξιακές του αγωνίες και στα μεταφυσικά του προβλήματα.

8 ½
Ο Γκουίντο Ανσέλμι, σκηνοθέτης σε υπαρξιακή κρίση, ετοιμάζει μια νέα ταινία, προσπαθεί να ξεκαθαρίσει τη σχέση του με τη γυναίκα του και τις ερωμένες του, ενώ ταυτόχρονα βασανίζεται από εφιάλτες και αναμνήσεις των παιδικών του χρόνων. Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας (1964) και μια μεγάλη στιγμή του Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, που μετατρέπεται στο alter ego του Φελίνι στους ρυθμούς της μουσικής του Νίνο Ρότα.

Οι Δεκατρείς
Σοβιετική πολεμική ταινία του Μίκαϊλ Ρομ πάνω στις περιπέτειες μιας διμοιρίας του Κόκκινου Στρατού στην έρημο του Καρακούμ κατά τη διάρκεια του Σοβιετικού Εμφυλίου.

 

Κινηματογράφος

Ποια Νομίζεις Ότι Είμαι
Από Χρήστο Μήτση 

Είναι σίγουρο πως στο μέλλον θα πέφτουμε όλο και συχνότερα πάνω σε κινηματογραφικούς χαρακτήρες σαν την Κλερ. Μια χωρισμένη καθηγήτρια πανεπιστημίου και μητέρα δύο παιδιών στα 50 της, η οποία έχει σχέση με έναν αρκετά νεαρότερό της άντρα. Όταν ο τελευταίος αποφασίζει να απομακρυνθεί, εκείνη προσπαθεί να τον πλησιάσει μέσω του συγκατοίκου του. Κατασκευάζει λοιπόν στο Facebook το ψεύτικο προφίλ μιας σέξι 24χρονης και, αφού γίνει φίλη του, αρχίζει να απολαμβάνει ένα διαδικτυακό φλερτ το οποίο την αναζωογονεί και την ιντριγκάρει.

Η Ζιλιέτ Μπινός είναι απολαυστική σε μια από τους καλύτερες ερμηνείες της τα τελευταία χρόνια, εκφράζοντας με τον πιο λιτό τρόπο περίπλοκα και αντιφατικά για την ηλικία και το κοινωνικό στάτους της συναισθήματα. Αξιοποιεί απόλυτα το σεναριακό εύρημα της εκ των υστέρων αφήγησης όλης της ιστορίας από την Κλερ σε μια ψυχαναλύτρια κι εκμεταλλεύεται στο έπακρο την αντίστιξη των αντιδράσεών της στο παρόν, όπου όλα έχουν τελειώσει(;), και σε ένα παρελθόν όπου τα πάντα εξελίσσονται μέσα σε μια ψυχολογική αβεβαιότητα.


Είναι κρίμα που ο ρόλος της δεν υποστηρίζεται από ένα πειστικό δράμα, καθώς από ένα σημείο και μετά, με την ταινία να φλερτάρει όλο και εντονότερα με το θρίλερ, οι χαρακτήρες αρχίζουν να αντιδρούν υπερβολικά, παρασυρμένοι από μια διάθεση έντονης καταγγελίας της μαζικής ψύχωσης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κι αυτό επειδή, βασισμένος σε ένα μπεστ σέλερ της Καμίγ Λοράνς, ο Σαφί Νεμπού (του χαμηλότονου «Στα Δάση της Σιβηρίας») διαλέγει έναν περίπλοκο κινηματογραφικό τρόπο για να καταλήξει σε κάτι μονοδιάστατο, το οποίο «φιλολογεί» επιφανειακά για κάτι βαθιά προβληματικό σε πολιτισμικό, ακόμη και υπαρξιακό επίπεδο.

Γαλλία. 2019. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: SEVEN FILMS.

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Αθηναία Θερινός

Χάρητος 50, Κολωνάκι (στάση Μετρό Ευαγγελισμός)

2114130430

STEREO SOUND

€ 8,00, παιδ.- φοιτ., άνω των 65 & € 6,00. Κάθε Δευτ. τα δύο άτομα € 8,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΩΝ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Ελληνίς Cinemax Θερινός
 Λεωφ. Κηφισίας 29, Αμπελόκηποι

2106464009

€ 8, παιδ.-φοιτ. € 6,50. Κάθε Τετ. στα 2 εισιτήρια το 1 δώρο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 (σταθ.) και στο www.cinemax.gr

Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 22.45

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ
Αελλώ Cinemax
 Πατησίων 140

2108259974-5

DOLBY DIG.

€ 8,00. Παιδ.-μαθητ. € 6,00. Φοιτ., άνεργοι & άνω των 65, γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 21.30

Λιλά Digital Cinema Θερινός
 Νάξου 115, Αγ. Λουκάς, Πατήσια

2102016849

€ 7,50, φοιτ., άνεργοι & άνω των 65 € 6,00, παιδ. € 5,00. Κάθε Τρ., Τετ. τα δύο άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Άνοιξις Θερινός
 Αττική & Ευριπίδου 19, Ν. Ηράκλειο

2102814071

DOLBY STEREO

€ 7,50, φοιτ., παιδ. & άνω των 65 € 6,00. Κάθε Τετ. € 6,00. Online αγορά εισιτηρίων στο www. summercinemas.gr

Πέμ.-Τετ.: 21.00

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Cine Βοτσαλάκια Θερινός
On map Πλαζ Βοτσαλάκια (Δημοτικό Κολυμβητήριο Πειραιά)

2104227427

DOLBY ST.

€ 7,00, φοιτ., άνεργοι, άνω των 65 & κάθε Τρ., Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
Βάρκιζα
On map Θάσου 22, Βάρκιζα

2108973926

€ 8,00, παιδ.€ 6,00

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 20.50 Θερινός

ΧΑΛΑΝΔΡΙ
Μαργαρίτα Cinema Θερινός
On map Δουκ. Πλακεντίας 87, Χαλάνδρι

2106014284

DOLBY STEREO SR

€ 8,00, φοιτ., παιδ. & άνεργοι € 6,00. Κάθε Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΠΛΑΚΑ - ΘΗΣΕΙΟ - ΑΝΩ ΠΕΤΡΑΛΩΝΑ
Cine Paris Θερινός
On map Κυδαθηναίων 22, Πλάκα

210-3248057, 2103222071

STEREO SOUND

€ 8,00, φοιτ. € 6,00, κάθε Τρ., Τετ. γεν. είσ. € 6,00

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Αλόμα Θερινός
On map Μ. Γερουλάνου 103 & Πόντου 39, Αργυρούπολη (σκεπαστός χώρος σε περίπτωση βροχής)

2109951388

DOLBY

€ 6,50, παιδ., φοιτ., άνεργοι & άνω των 65 € 5,00. Κάθε Τετ., Πέμ. τα δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Δευτ., Τρ. γεν. είσ. € 5,00.

Πέμ.-Τετ.: 20.50

ΤΑΥΡΟΣ- ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ
Διονύσια Θερινός
On map Λ. Συγγρού 286 & Μυκηνών 2, Καλλιθέα

2109515514

STEREO SOUND

€ 7,00, Τρ., Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ
Αμύντας Θερινός
Κων/πόλεως 16, Υμηττός

2107626418

DOLBY STEREO

€ 8,00, φοιτ. & κάθε Τετ. € 6,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 22.50

Λάουρα Europa Cinemas Digital Θερινός
On map Φορμίωνος & Νικηφορίδη 24, Νέο Παγκράτι

2107662040

€ 7,50, φοιτ. € 6,00, παιδ.,τρίτη ηλικία & άνεργοι € 5,00. Κάθε Δευτ., Τρ. τα δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Καθημερινά δύο φοιτητές με ένα εισιτήριο

Πέμ.-Τετ.: 20.50

ΠΑΠΑΓΟΥ - ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Άρτεμις (Δημ. Κιν./φος) 3D Digital Θερινός
On map Νευροκοπίου 2- 4 (παραπλεύρως Κέντρου Νεότητας), Παπάγου

2106528173

DOLBY DIG

€ 8,00, παιδ.-φοιτ., πολύτεκνοι, άνεργοι € 6,00.

Πέμ.-Τετ.: 21.00

ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ΛΑΓΟΝΗΣΙ
Κοράλι Cinemax Θερινός
On map Αφροδίτης & Ιθάκης, Σαρωνίδα

2291054097

DOLBY STEREO

€ 7,50, παιδ.-φοιτ. € 6,00

Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 22.45

Κινηματογράφος

Η μικρού μήκους «Polaroid» από τον σκηνοθέτη της «Κούκλας του Σατανά», μία ληστεία που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και «Sibyl».
Περιορισμένες οι επιλογές την τελευταία εβδομάδα πρώτης προβολής του Ιουλίου -όπως είναι αναμενόμενο- ωστόσο πρώτη στη λίστα η νέα ταινία της Ζιλιέτ Μπινός.

«Ποιά νομίζεις ότι είμαι» του Σαφί Νεμπού

Ο ταλαντούχος σκηνοθέτης Σαφί Νεμπού αφηγείται μία ιστορία για τον χρόνο που περνά, την ερωτική επιθυμία, το ψέμα και την αλήθεια στην εποχή του διαδικτύου, με πρωταγωνίστρια την υπέροχη Ζιλιέτ Μπινός.

Η 50χρονη Κλερ, καθηγήτρια πανεπιστημίου, χωρισμένη μητέρα με δύο παιδιά, δημιουργεί ένα ψεύτικο προφίλ στο facebook προκειμένου να κατασκοπεύσει τον νεαρό εραστή της Λουντό, με τον οποίον έχει χωρίσει πρόσφατα.

Εκεί συστήνεται ως Κλάρα, μια όμορφη εικοσιτετράχρονη κοπέλα. Ο Άλεξ, φίλος του Λουντό, γοητεύεται και η Κλερ, παγιδευμένη στο ίδιο της το «παιχνίδι» τον ερωτεύεται παράφορα και φυσικά, βρίσκεται σε αδιέξοδο.

«... Δεν παρίστανα πως ήμουν 24 ετών. Ήμουν 24 ετών».

«Η Ληστεία της Μαφίας» του Τομ ΝτεΝούτσι

1975. Μία συμμορία από μικροεγκληματίες αποπειράται να κάνει τη μεγαλύτερη ληστεία στην ιστορία της Αμερικής, κλέβοντας πάνω από 30 εκατομμύρια δολάρια από τη μαφία στην πιο μικρή πολιτεία των ΗΠΑ, το Ρόουντ Άιλαντ.

«Είναι αλήθεια ότι επιχειρήσατε να ληστέψετε δύο τράπεζες στην ίδια πόλη, την ίδια μέρα;».

Μία εξωφρενικά απλή στον σχεδιασμό της ληστεία, βασισμένη σε πραγματικά περιστατικά, που διαδραματίστηκαν στο βουτηγμένο στο έγκλημα Ρόουτν Άιλαντ της δεκαετίας του ’70.

Πρωταγωνιστούν: Τσαζ Παλμιντέρι, Γουίλιαμ Φορσάιθ, Κλάιβ Στάντεν, Σαμίρα Γουάιλι, Θίο Ρόσι, Ντον Τζόνσον.

«Sex και Ψυχανάλυση» της Ζιστίν Τριέτ

Η Σιμπίλ είναι μια ψυχοθεραπεύτρια που έχει κουραστεί να κάνει αυτή τη δουλειά και αποφασίζει να τα παρατήσει και να επιστρέψει σε αυτό που την παθιάζει όσο τίποτα, την συγγραφή.

Όμως η τελευταία της ασθενής, η Μαργκό, μια μπερδεμένη ανερχόμενη ηθοποιός αποδεικνύεται ότι αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα πηγή έμπνευσης για το βιβλίο της. Ενθουσιασμένη σε βαθμό εμμονής, η Σιμπίλ εμπλέκεται όλο και περισσότερο στην θυελλώδη ζωή της Μαργκό.

Η ταινία -πρωτότυπος τίτλος «Sibyl»- προβλήθηκε τον περασμένο Μάιο στις Κάννες.

Πρωταγωνιστούν: Βιρζινί Εφιρά, Αντέλ Εξαρχόπουλος, Γκασπάρ Ουλιέλ.

«Polaroid» του Λαρς Κλέβμπεργκ

Μια κάμερα έφτασε στα λάθος χέρια τη λάθος στιγμή. Είναι όμορφη αλλά κρύβει κινδύνους. Αυτή είναι η «Polaroid», η μικρού μήκους ταινία (διάρκεια 88 λεπτά) του Λαρς Κλέβμπεργκ, σκηνοθέτη της ταινίας τρόμου «Η κούκλα του Σατανά» (2019).

Η μοναχική έφηβη Μπερντ Φίτσερ δεν έχει ιδέα για τα κρυφά μυστικά που τυλίγουν τη vintage Polaroid φωτογραφική μηχανή που βρήκε τυχαία.

Σύντομα θα ανακαλύψει ότι όλοι όσοι φωτογραφίζει βρίσκουν τραγικό θάνατο. O εφιάλτης μόλις ξεκίνησε. Από τον παραγωγό των επιτυχημένων σειρών ταινιών τρόμου «Σήμα Κινδύνου» και «Η Κατάρα».

Πρωταγωνιστούν: Κάθριν Πρέσκοτ,Μαντλέν Πετς, Χαβιέρ Μποτέτ, Κέιτι Στίβενς, Γκρέις Ζαμπρίσκι, Μιτς Πιλέτζ

Κινηματογράφος

Κλασικός Χίτσκοκ της βρετανικής περιόδου σε επανέκδοση. Η Ίρις, μια νεαρή Aγγλίδα συνταξιδεύει με μια ηλικιωμένη γκουβερνάντα στο θρυλικό Οριάν Εξπρές που διασχίζει την Ανατολική Ευρώπη του '30. Στη διάρκεια του ταξιδιού η κυρία εξαφανίζεται υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες και, προς μεγάλη έκπληξη της ηρωίδας, όλοι οι συνταξιδιώτες αρνούνται την ύπαρξή της.

Θρίλερ 1938 - Διάρκεια: 97'

Αγγλική ταινία, σκηνοθεσία Άλφρεντ Χίτσκοκ με τους: Μάργκαρετ Λόκγουντ, Μάικλ Ρεντγκρέιβ, Ντέιμ Μέι Γουίτι, Πολ Λούκας, Μπάζιλ Ράντφορντ, Νόντον Γουέιν.

Κινηματογράφος

Οι νεκροί δεν πεθαίνουν, Ο Βασιλιάς των Λιονταριών, Anna, Η Ληστεία της Στοκχόλμης
Κωνσταντίνος Καϊμάκης

Οι νεκροί δεν πεθαίνουν (The dead don’t die)(***)


Σκηνοθεσία: Τζιμ Τζάρμους
Πρωταγωνιστούν: Μπιλ Μάρεϊ, Άνταμ Ντράιβερ, Κλόε Σεβινί, Τίλντα Σουίντον, Ντάνι Γκλόβερ, Στιβ Μπουσέμι, Τομ Γουέιτς, Ίγκι Ποπ

Κάπου στην κεντρική Αμερική υπάρχει μια πόλη με το ενδεικτικό όνομα Σέντερβιλ όπου όλα κυλούν ήρεμα και φαινομενικά ειδυλλιακά, με το γραφικό diner, το παραδοσιακό μοτέλ και το ησυχαστήριο-κοιμητήριο δίπλα στην τοπική εκκλησία. Εκεί φτάνουν μια παρέα χιπστεράδων την ίδια στιγμή που κάποια ακραία φαινόμενα φτάνουν στην κορύφωση τους: το φεγγάρι είναι πιο κοντά από ότι συνήθως στη Γη, οι ώρες της νύχτας και της μέρας μπερδεύονται, τα ζώα είναι ανήσυχα και κάποιοι τάφοι έχουν ανοιχτεί. Τα πρώτα ζόμπι κάνουν την εμφάνιση τους και επιτίθενται στους κατοίκους του Σέντερβιλ, προκαλώντας πανικό ενώ ο ντόπιος αστυνόμος και οι βοηθοί του αδυνατούν να βρουν μια λύση.

«Killthehead», λέει ο νεαρός βενζινοπώλης που έχει μυηθεί στις ταινίες τρόμου και ξέρει ότι μόνο έτσι σκοτώνονται τα ζόμπι, δίνοντας τις κατάλληλες οδηγίες στους αστυνομικούς. Εκείνοι όμως επιλέγουν να απέχουν και να εθελοτυφλούν, στρέφοντας το βλέμμα τους αλλού όταν το θέαμα γίνεται γκρανγκινιόλ κι αναλαμβάνοντας δράση μόνο όταν πλέον η κατάσταση δείχνει να μην αντιστρέφεται. Ο Τζάρμους παίζει διαρκώς με τα κλασικά φιλμ τρόμου και φαντασίας. Οι αναφορές του στους νεκροζώντανους γίνονται όχημα κριτικής για τους ζωντανούς. Το σχόλιο του περί ζόμπι αφορά κυρίως την καταναλωτική κοινωνία του σήμερα, προεκτείνοντας την προβληματική του Ρομέρο που πρώτος διατύπωσε περί «πολιτών-ζόμπι» στην αριστουργηματική «Νύχτα των ζωντανών νεκρών» το 1968. Όμως το «Οι νεκροί δεν πεθαίνουν» δεν είναι μόνο ένα αιχμηρό κοινωνικοπολιτικό σχόλιο με σπλάτερ αισθητική (απόλαυση οι σκηνές με τα φαγοπότια των απέθαντων με τον ΙγκιΠοπ να δίνει σόου) αλλά και μια σοφιστικέ κωμωδία που τα χώνει αδιακρίτως. Η πονηρή ματιά του Τζάρμους πέφτει όχι μόνο στους εύκολους στόχους (o redneck ρατσιστής του ΣτιβΜπουσέμι που πυροβολεί όποιον πατήσει το πόδι του στην αυλή του ή οι μανιακοί καταναλωτές που ακόμη κι όταν βγαίνουν από τον τάφο τους «αναζητούν να έχουν αυτά που απολαμβάνουν όταν ήταν ζωντανοί») αλλά και σε πιο ανυποψίαστα θηράματα όπως οι μπλαζέ χιπστεράδες που ειρωνεύονται τα πάντα και τους πάντες ή οι αφελείς αλλά καλόκαρδοι συνωμοσιολόγοι που περιμένουν το τέλος της Γης. ΟΤζάρμους γίνεται κόλαφος για την υλιστική κοινωνία. Παίρνοντας ένα είδος που θεωρητικά είναι από τα πλέον ανάλαφρα και ψυχαγωγικά στο σινεμά, του προσδίδει βάρος ισομερές με ένα έργο γνήσιου προβληματισμού και υψηλής τέχνης, φτιάχνοντας ένα έργο που είναι 100%...Τζάρμους! Τα απαισιόδοξο σχόλιο του για τη σύγχρονη αμερικανική κοινωνία δίνεται όχι μόνο με κωμικές αιχμές αλλά και με συνεχείς αναφορές στην ποπ κουλτούρα και το σινεμά του φανταστικού (από τον Νοσφεράτου, τον Ρομέρο και τον Τόκλιν μέχρι τον Πόλεμο των Άστρων ή τον Χάρι Πότερ) διαθέτοντας σπέσιαλ καστ για πολλά όσκαρ, από το οποίο ξεχωρίζει η «εξωγήινη»ΤίλνταΣουίντον με την βαριά προφορά. «Πάντως είναι λίγο παράξενη» την σχολιάζει κάποιος και ο Μάρεϊ απαντά: «Ναι. Είναι σκοτσέζα»!

Ο Βασιλιάς των Λιονταριών (The Lion King) (**1/2)


Σκηνοθεσία: Τζον Φαβρό
Με τις φωνές των: (στα αγγλικά) Ντόναλντ Γκλόβερ, Σεθ Ρόγκεν, Τσιουετέλ Ετζιόφορ, Μπιγιονσέ Νάουλς - Κάρτερ, Τζον Ολιβερ | (στα ελληνικά) Γιάννη Λάφη, Εύα Τσάχρα, Φοίβου Ριμένα, Βασίλη Μήλιου

Ο μικρός Σίμπα είναι ο διάδοχος του πατέρα του, Μουφάσα. Δεν είναι όλοι, όμως, χαρούμενοι στο βασίλειο με τον ερχομό του μικρού λιονταριού. Ο Σκαρ, ο αδερφός του Μουφάσα -και μέχρι πρότινος διεκδικητής του θρόνου- έχει άλλα σχέδια. Το μονοπάτι για τον θρόνο χαράζεται με προδοσία που οδηγεί τον Σίμπα στην εξορία.

 

Στην liveaction μεταφορά του κλασικού «Βασιλιά των λιονταριών» το θέαμα έχει τον πρώτο λόγο καθώς τα ψηφιακά εφέ κυριολεκτικά οργιάζουν αλλά η σκηνοθετική προσέγγιση του Φαβρό (που έχει το knowhow από την περίπτωση του επιτυχημένου «Μόγλι, το βιβλίο της ζούγκλας») δεν μένει μόνο στο επίπεδο της εικόνας. Μένοντας πιστός στηβασικήπλοκή του πρωτότυπου φιλμ κινουμένων σχεδίων, ο Φαβρό χτίζει μεθοδικά την ιστορία του «κύκλου της ζωής», ενισχύοντας κάπως την αίσθηση της τραγωδίας – καλογυρισμένη και συγκινητική η σκηνή του θανάτου του Μουφάσα- ενώ αναδεικνύει σε απόλυτα σύμβολα του Κακού τις τρομακτικές ύαινες. Όμως και το πιο ανέμελο ή κωμικό στοιχείο του φιλμ έχει τη δική του σημαντική μερίδα, που ενισχύεται τόσο από χαριτωμένο Σίμπα όσο κι από την σπαρταριστή εμφάνιση των δύο ελαφρόμυαλων φίλων του. Ειδικά ο αγριόχοιρος του ΣεθΡόγκεν είναι σκέτη απόλαυση (προτιμήστε την προβολή τηςαυθεντικής ταινία στα αγγλικά) καθώς καρπώνεται όλα τα πετυχημένα αστεία του σεναρίου. Πάντως δεν έχει την φρεσκάδα ή την δυναμική φαντασία του πρώτου «Βασιλιά των λιονταριών» που είχε κερδίσει 2 όσκαρ και είχε σαρώσει τα ταμεία το 1994.

Anna (**)


Σκηνοθεσία: Λικ Μπεσόν
Πρωταγωνιστούν: Σάσα Λους, Ελεν Μίρεν, Λουκ Εβανς, Κίλιαν Μέρφι

H πανέμορφη Άννα Πολιάτοβα πίσω από την βιτρίνα του εύθραυστου μοντέλου που πραγματοποιεί σπουδαία καριέρα στο Παρίσι κρύβει το σκοτεινό πρόσωπο μιας υπερ-κατασκόπου που έχει αναλάβει τις πιο δύσκολες αποστολές των ρωσικών μυστικών υπηρεσιών.

Anna

Περιέργως η ταινία πήγε άκλαυτη στις ΗΠΑ – μόλις 7,5 εκατομμύρια δολάρια εισπράξεις σε ένα μήνα- αφού ως τεχνικό κατασκεύασμα είναι μια υποδειγματική δουλειά από πλευράς Μπεσόν, ο οποίος τηρεί ευλαβικά όλα τα κλισέ της χορταστικής, σπιντάτης και εντυπωσιακής (απίστευτη η σεκάνς της πρώτης δοκιμασίας της Άννας στο εστιατόριο) περιπέτειας. Ο δε χαρακτήρας της ηρωίδας είναι υποδειγματικά δοσμένος από την πρωτοεμφανιζόμενη Σάσα Λους, το μοντέλα της Ντίορ που φαίνεται να το έχει με την υποκριτική. Όμως ο αμερικανός θεατής που δείχνει πόσο τιμωρός μπορεί να γίνει, προφανώς έθαψε το φιλμ λόγω της εμπλοκής του ονόματος του δημιουργού του σε μια σειρά σκανδάλων που φέρει 9 γυναίκες να κατηγορούν τον Μπεσόν για σεξουαλική παρενόχληση. Εκτός κι αν επηρέασε την κοινή γνώμη των ΗΠΑ ο παρακάτω διάλογος που λέγεται μεταξύ Μίρεν (υποδύεται την πιο-σκληρή-δεν-γίνεται προϊσταμένη της Άννα) και Λους μετά από την ανάκριση της τελευταίας από τον αμερικανό πράκτορα ΚίλιανΜέρφι: “Πώς σου φάνηκε;” “Όμορφος, γοητευτικός και λίγο μαλάκας”. «Κατάλαβα. Ο τυπικός πράκτορας της CIA δηλαδή».

Η Ληστεία της Στοκχόλμης (Stockholm) (**)


Σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Μπουντρό
Πρωταγωνιστούν: Ιθαν Χοκ, Νούμι Ραπάς, Μάρκ Στρονγκ

Στοκχόλμη, 1973. O Λαρς, ένας Αμερικανός πρώην κατάδικος, εισβάλλει στη μεγαλύτερη τράπεζα της Σουηδικής πρωτεύουσας με σκοπό, όχι μόνο να αδειάσει το χρηματοκιβώτιο, αλλά και να απαιτήσει από τις αρχές να ελευθερώσουν τον φυλακισμένο φίλο του. Γοητεύοντας σταδιακά τους όμηρους υπαλλήλους της τράπεζας με την χαρισματική, ευαίσθητη, αλλά και λίγο ανισόρροπη προσωπικότητά του, θα τους κάνει, όχι μόνο να τον υπερασπιστούν, αλλά να θελήσουν να τον βοηθήσουν.

Η ιστορία είναι βασισμένη στα πραγματικά γεγονότα που συγκλόνισαν την παγκόσμια κοινή γνώμη το 1973, όχι μόνο για την φιλόδοξη απόπειρα του ήρωα να πετύχει με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια αλλά κυρίως με την επιλογή των ομήρων να στραφούν υπέρ των δραστών, σε σημείο που έκανε πολλούς ψυχολόγους να δηλώνουν με αυτοπεποίθηση ότι «προφανώς οι όμηροι έχουν δεχτεί πλύση εγκεφάλου από τους θύτες» κάτι που δεν ίσχυε σε καμία περίπτωση. Όμως το φιλμ παρά τη ζωντάνια του θέματος και τις συνεχείς ανατροπές (για όσους δεν γνωρίζουν την ιστορία), κυλάει κάπως άνευρα και δίχως τις μικρολεπτομέρειες που συνήθως κάνουν την κρίσιμη διαφορά σε φιλμ αυτού του είδους. Ελεγχόμενες και οι ερμηνείες (αστείος με την περούκα του ο Στρογκ χάνει αμέτρητο βάρος και πόντους από τη στιβαρή συνήθως παρουσία του, οριακά στο στυλ της καρικατούρας ο Χοκ, ενώ η πιο αξιόπιστη λύση είναι η πάντα αποτελεσματική Ραπάς) ενώ σαφώς πιο ενδιαφέρον παρουσιάζει η εικόνα ενός κόσμου που πασχίζει να βρει τη γόνιμη ισορροπία του μεταξύ νομιμότητας, φαρσοκωμωδίας, πολιτικής σκέψης και ανεκτικότητας. Τα ίδια δηλαδή που ψάχνει κάπως άτσαλα και η ταινία του άνισου Ρόμπερτ Μπουντρό.

Ακόμη

»»» Στην ακαδημαϊκή αλλά εμπλουτισμένη από την μεστή ερμηνεία της Τζούντι Ντεντς «Κόκκινη Τζόαν» (**) η οσκαρική ηθοποιός υποδύεται τη βρετανίδα κατάσκοπο Τζόαν Στάνλεϊ που αποκάλυπτε κρατικά μυστικά στους Σοβιετικούς, εργαζόμενη σε μονάδα έρευνας του τρόπου κατασκευής της ατομικής βόμβας.
»»» Η επανέκδοση της βδομάδας είναι η θεσπέσια δημιουργία του Χίτσκοκ – προτελευταία ταινία της βρετανικής περιόδου του - «Η κυρία εξαφανίζεται» (****) με θέμα την εξαφάνιση μιας γηραιάς επιβάτισσας του Οριάν εξπρές που δεν έχει δει κανείς παρά μόνο μια νεαρή συνεπιβάτιδα που δεν μπορεί να πιστέψει πως είναι δυνατόν να μην την έχει προσέξει κανείς σε ολόκληρο το τρένο.

Κινηματογράφος

Από Χρήστο Μήτση - Έπειτα από τέσσερις ταινίες, τις οποίες συνσκηνοθέτησε με τον Μαριάνο Κον, ο Αργεντινός Γκαστόν Ντουπράτ μένει τώρα μόνος πίσω από την κάμερα. Δεν αλλάζει όμως στιλ ούτε θεματική και πάντα με τη σεναριακή βοήθεια του αδελφού του Αντρές μάς συστήνει για πρωταγωνιστή ακόμη έναν sui generis καλλιτέχνη (όπως είχε κάνει τόσο στο «El Artista» όσο και στον βραβευμένο στο Φεστιβάλ Βενετίας «Επιφανή Πολίτη»). Πρόκειται για τον πάλαι ποτέ διάσημο, αλλά τώρα πλέον εκτός μόδας ζωγράφο Ρένζο Νέρβι, έναν κυνικό, δύστροπο και πικρόχολο (σχεδόν) ογδοντάρη, ο οποίος αρνείται πεισματικά να συμβιβαστεί με την εποχή του. Παρά τον δύσκολο χαρακτήρα του και τις κατά καιρούς ισχυρές συγκρούσεις τους, ο ευγενής, κοινωνικός και σικάτος γκαλερίστας Αρτούρο Σίλβα παραμένει ο μόνος καλός του φίλος εδώ και δεκαετίες.

Ομολογώντας μας από την πρώτη κιόλας σκηνή πως είναι δολοφόνος, ο Αρτούρο διηγείται την πρόσφατη ιστορία των δύο φίλων, των οποίων η σχέση θα δοκιμαστεί όταν ένας πάμπλουτος βιομήχανος τού παραγγείλει για την επιχείρησή του έναν πίνακα. Εκείνος θα σκεφτεί τον οικονομικά στριμωγμένο Ρένζο, ο τελευταίος θα δεχτεί έχοντας κάτι εντελώς… αντισυμβατικό στο νου του και οι δύο άντρες θα έρθουν σε σκληρή αντιπαράθεση για ακόμη μία φορά. Η ζωή, όμως, έχει άλλα σχέδια για τους δυο τους, με τους Ντουπράτ να διατηρούν σκηνοθετικά και σεναριακά έναν διασκεδαστικό, ανάλαφρο τόνο, καθώς σατιρίζουν εύστροφα τον κόσμο της σύγχρονης τέχνης (ο πυροβολισμός ενός πίνακα είναι περφόρμανς ή βανδαλισμός;). Την ίδια στιγμή, περιγράφουν πειστικά δυο αντίθετες ιδιοσυγκρασίες –και δυο διαφορετικές στάσεις ζωής– οι οποίες βρίσκουν έναν κώδικα πρωτότυπης επικοινωνίας ακατανόητο για τους περισσοτέρους από εμάς.

Η μαεστρία των Ντουπράτ έγκειται στο ότι οι Αρτούρο και Ρένζο είναι αστείοι, αλλά τρισδιάστατοι χαρακτήρες, γραφικοί, παράξενοι και ταυτόχρονα αληθινοί και ευάλωτοι. Κι όταν η ταινία τραβήξει από το μανίκι την πρώτη σεναριακή ανατροπή της, το ενδιαφέρον μας παραμένει συγκεντρωμένο στην ανανεωμένη σχέση τους, η οποία βάζει απλά μα επώδυνα ερωτηματικά για τη φιλία, την ανθρωπιά και την ατομική ευθύνη. Ακόμα και τότε, όμως, το «Αριστούργημά μου» δεν έχει βάλει την τελική δραματική πινελιά σε μια ιστορία που μέσα από άλλο ένα έξυπνο plot twist επανεξετάζει τη σχέση πολιτισμικών και οικονομικών αξιών, τέχνης και αληθινής ζωής, προσωπικών ηθικών επιλογών και κοινωνικών επιταγών. Κι όπως στον «Επιφανή Πολίτη», οι ζωντανές αντιφάσεις των πρωταγωνιστών δεν τους αφήνουν να βρουν τις απλές, ξεκάθαρες απαντήσεις τις οποίες έχουν όλοι στις χολιγουντιανές κομεντί, αλλά κανένας στην εκτός οθόνης πραγματικότητα.

Αργεντινή, Ισπανία. 2018. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: SEVEN FILMS / ROSEBUD.21.

Mi Obra Maestra / My Masterpiece

Δραματική κομεντί 2018 | Έγχρ. | Διάρκεια: 100'

Αργεντίνικη ταινία, σκηνοθεσία Γκαστόν Ντιπράτ με τους: Γκιγιέρμο Φρανκέλα, Ραούλ Αρεβάλο, Λουίς Μπραντόνι
ΠληροφορίεςΠληροφορίες και κριτικές για την ταινία
Εμφάνιση χάρτη
Πού παίζεται
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Αθηναία Θερινός

On map Χάρητος 50, Κολωνάκι (στάση Μετρό Ευαγγελισμός)

2114130430

STEREO SOUND

€ 8,00, παιδ.- φοιτ., άνω των 65 & € 6,00. Κάθε Δευτ. τα δύο άτομα € 8,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00
ΕΛΛΗΝΟΡΩΣΩΝ - ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Άνεσις Θερινός

On map Λεωφ. Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι

2152159815

DOLBY SR

€ 8,00. Παιδ.-φοιτ., άνεργοι & άνω των 65, ΑμεΑ € 6,50. Κάθε Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο γενικής εισόδου των € 8,00.

Πέμ.-Τετ.: 22.50
ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Άνοιξις Θερινός

On map Αττική & Ευριπίδου 19, Ν. Ηράκλειο

2102814071

DOLBY STEREO

€ 7,50, φοιτ., παιδ. & άνω των 65 € 6,00. Κάθε Τετ. € 6,00. Online αγορά εισιτηρίων στο www. summercinemas.gr

Πέμ.-Τετ.: 21.00
ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
Βάρκιζα

On map Θάσου 22, Βάρκιζα

2108973926

€ 8,00, παιδ.€ 6,00

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 20.40/ 22.30
Μαριλένα Θερινός

On map Αιγύπτου 123, Άνω Γλυφάδα

2109632260, 2109612229

DOLBY DIG.

€ 7,00, παιδ.-φοιτ., άνω των 65 & κάθε Τρ.,Τετ. € 5,00

Πέμ.-Κυρ.: 21.00, Δευτ. 23.00, Τρ., Τετ. 21.00/ 23.00
ΧΑΛΑΝΔΡΙ
Μαργαρίτα Cinema Θερινός

On map Δουκ. Πλακεντίας 87, Χαλάνδρι

2106014284

DOLBY STEREO SR

€ 8,00, φοιτ., παιδ. & άνεργοι € 6,00. Κάθε Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50
Αμίκο Θερινός

On map Επιδαύρου & Ανδρούτσου 20, Χαλάνδρι

2106815532, 2106826372

DOLBY STEREO

€ 8,00, φοιτ.-παιδ., άνεργοι & άνω των 65 € 6,50. Κάθε Τετ. € 6,50.

Πέμ.-Τετ.: 23.00
ΤΑΥΡΟΣ- ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ
Διονύσια Θερινός

On map Λ. Συγγρού 286 & Μυκηνών 2, Καλλιθέα

2109515514

STEREO SOUND

€ 7,00, Τρ., Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 21.00
ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ
Λάουρα Europa Cinemas Digital Θερινός

On map Φορμίωνος & Νικηφορίδη 24, Νέο Παγκράτι

2107662040

€ 7,50, φοιτ. € 6,00, παιδ.,τρίτη ηλικία & άνεργοι € 5,00. Κάθε Δευτ., Τρ. τα δύο άτομα με ένα εισιτήριο. Καθημερινά δύο φοιτητές με ένα εισιτήριο

Πέμ.-Τετ.: 20.50
ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ΛΑΓΟΝΗΣΙ
Τριανόν Cinemax Θερινός

On map Κεφαλληνίας 4, Σαρωνίδα

2291054931, 2291054097

DOLBY STEREO

€ 7,50, παιδ.-φοιτ. € 6,00.

Πέμ.-Σάβ., Δευτ., Τρ.: 21.00

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 11/7

Από Βασιλική Γερονίκου

Αυτήν την εβδομάδα η «Κούκλα του Σατανά» επιστρέφει, η ιστορία του πιο διαβόητου serial killer των ’70s ζωντανεύει και η πολυεθνική οικογένεια του Κριστιάν Κλαβιέ μπαίνει σε νέες περιπέτειες.
Θεέ μου Τι Σου Κάναμε; 2

Οι εκπλήξεις της οικογένειας Βερνέιγ δεν τελειώνουν ποτέ. Αυτή τη φορά, οι τέσσερις γαμπροί της έχουν αποφασίσει να φύγουν από τη Γαλλία με τις συζύγους και τα παιδιά τους και να δοκιμάσουν την τύχη τους στο εξωτερικό. Ανίκανοι να φανταστούν ότι οι κόρες τους δεν θα είναι κοντά, ο Κλοντ και η Μαρί προσπαθούν απεγνωσμένα να τους κρατήσουν δίπλα τους. Συνέχεια της μεγάλης εμπορικής επιτυχίας του 2014 που είδαν 6,5 εκατ. θεατές στη χώρα της.

Η Κούκλα του Σατανά

Στο reboot της διάσημης ταινίας τρόμου, ο αιμοδιψής Τσάκι ζωντανεύει ξανά, και διαθέτοντας πλέον τεχνητή νοημοσύνη, επιστρέφει για να σκορπίσει τον τρόμο και το θάνατο στην οικογένεια του νεαρού Άντι, στοιχειώνοντας σκέψεις, ψυχές και παιχνίδια.

Το Αριστούργημά μου

Αργεντίνικη δραμεντί χαρακτήρων από το σκηνοθέτη του «Επιφανής Πολίτης», με πρωταγωνιστές τον Αρτούρο, έναν γοητευτικό, εκλεπτυσμένο και αρκετά αδίστακτο γκαλερίστα και τον Ρένζο, έναν δύστροπο, ταλαντούχο ζωγράφο σε παρακμή. Η μακροχρόνια φιλία των δύο αυτών αντίθετων ανδρών δοκιμάζεται όταν στη ζωή τους εισβάλει ένας τρίτος χαρακτήρας με σκοτεινές προθέσεις.

Τεντ Μπάντι, Ένας Γοητευτικός Δολοφόνος

Η Λιζ που ζει με την κόρη της και τον σύντροφό της Τεντ, αναγκάζεται να αναρωτηθεί πόσο καλά γνωρίζει τον άνδρα με τον οποίο μοιράζεται τη ζωή της, όταν εκείνος συλλαμβάνεται και κατηγορείται για μια σειρά από ειδεχθείς φόνους. Βιογραφία του πιο διαβόητου serial killer των ’70s, μέσα από τα μάτια της αληθινής συντρόφου του, Ελίζαμπεθ Κένταλ.

Habanastation

Ένα PlayStation γίνεται η αφορμή για να δημιουργηθεί μια απρόσμενη φιλία μεταξύ δύο νεαρών συμμαθητών που προέρχονται από διαφορετικές κοινωνικές τάξεις, σε ένα κοινωνικό Κουβανέζικο δράμα –με πολύ χιούμορ- του 2011.

Κινηματογράφος

Αγαπημένο μου Ημερολόγιο
Από Χρήστο Μήτση 

Eχοντας πάντα τον εαυτό του στο κέντρο του κάδρου, τις περισσότερες φορές ως Μικέλε Απιτσέλα, ο Νάνι Μορέτι καθιερώθηκε σαν ο «Ιταλός Γούντι Άλεν», ένας ευαίσθητος πολιτικά, ανήσυχος αισθητικά και απελπισμένος υπαρξιακά κωμικός που αποτύπωνε τις προσωπικές εμμονές του στο πανί με έναν γοητευτικό, sui generis τρόπο. Στο «Αγαπημένο μου Ημερολόγιο» ο νευρωτικός σκηνοθέτης και ηθοποιός καβαλάει τη βέσπα του και κόβει βόλτες στην καλοκαιρινή Ρώμη, ταξιδεύει στα Αιολικά νησιά για να συναντήσει ένα φίλο του, καθηγητή φιλοσοφίας, και αφηγείται τις κωμικοτραγικές περιπέτειές του με τους γιατρούς.

 

Πρόκειται για ένα ελεύθερο σεναρίου σινε-οδοιπορικό το οποίο μιλά για το σινεμά, την ιταλική καθημερινότητα, τις διαψεύσεις των ιδεών μιας ολόκληρης εποχής και τελικά τη ζωή την ίδια με μια βαθιά συγκινητική, μελαγχολική, μα κατά βάθος αισιόδοξη απλότητα. Μια απλότητα ιδεών γεμάτη σοφία που γίνεται αφηγηματική λιτότητα γεμάτη κινηματογραφικές ιδέες. Η καλύτερη ταινία του Νάνι Μορέτι, η οποία τιμήθηκε με το βραβείο σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ Κανών.

Ιταλία, Γαλλία. 1993. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: STRADA FILMS

Κινηματογράφος

Η τέταρτη ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ είναι μια σουρεαλιστική κωμωδία, χαρακτηριστική της πρώτης περιόδου του, η οποία θα βρει την κορύφωσή της τέσσερα χρόνια αργότερα με τις «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης».

Στα 35 του χρόνια, όμως, ο οργισμένος Ισπανός δημιουργός έχει ακόμα τη φόρα του κοινωνικού αμφισβητία και τον αισθητικό δυναμισμό της Movida και του μαδριλένικου αντεργκράουντ. Όπως λέει ο ίδιος, «ο κόσμος της νοικοκυράς με διασκεδάζει και ταυτόχρονα με τρομάζει, εξαιτίας της τρομακτικής αποξένωσής του».

Έτσι, αποφασίζει να μας συστήσει την Γκλόρια, μια απελπισμένη γυναίκα η οποία δουλεύει ως καθαρίστρια και προσπαθεί να βάλει σε τάξη την αντισυμβατική οικογένειά της και την ίδια της τη ζωή. Το παράλογο εισβάλλει στην αστική ισπανική καθημερινότητα, όπου εξωφρενικοί χαρακτήρες και καταστάσεις διαδέχονται το ένα το άλλο με καταιγιστικό ρυθμό. Κάτω από το ξέφρενο χιούμορ, όμως, μια βαθιά θλίψη αναδύεται από τους τέσσερις τοίχους του μαδριλένικου διαμερίσματος, εκεί όπου ο σουρεαλισμός, το μελόδραμα, η ποπ κουλτούρα, η ευρωπαϊκή ιστορία και η κοινωνική κριτική γίνονται ένα με αφοπλιστικό κι απολαυστικό κινηματογραφικό θάρρος.

Ισπανία. 1984. Διάρκεια: 101΄. Διανομή: ΤΡΙΑΝΟΝ FILMCENTER.

Κωμωδία | 1984| Εγχρ.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή