Φεβρουαρίου 26, 2020

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 20/2
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Οι Έντι Ρεντμέιν και Φελίσιτι Τζόουνς ίπτανται, ο Sonic περνά στο σινεμά, ένα οσκαρικά υποψήφιο ντοκιμαντέρ και μία ξεχωριστή ελληνική ταινία, έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Οι Αεροναύτες
Έντι Ρεντμέιν και Φελίσιτι Τζόουνς στα... ουράνια. Αληθινή ιστορία και ταυτόχρονα αγωνιώδης περιπέτεια επιβίωσης, η ταινία του ανερχόμενου και τηλεοπτικά έμπειρου σκηνοθέτη Τομ Χάρπερ («Peaky Blinders», «War & Peace») δεν ενδείκνυται για όσους παθαίνουν ταχυπαλμία με τα μεγάλα ύψη. Μετά τη «Θεωρία των Πάντων», ο οσκαρικός Έντι Ρεντμέιν και η Φελίσιτι Τζόουνς επανενώνονται κινηματογραφικά, ενσαρκώνοντας, αντίστοιχα, έναν φέρελπι μετεωρολόγο και μια ατρόμητη αεροπόρο, ασυναγώνιστη στα ταξίδια με αερόστατο. Οι δυο τους, αθεράπευτα ρομαντικοί και παθιασμένοι με τις ανακαλύψεις, θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι προς τον ουρανό, ρισκάροντας ακόμα και τη ζωή τους, όχι μόνο για να σπάσουν ρεκόρ και να γράψουν ιστορία, αλλά και για να βρουν δικαίωση σε μια κοινωνία που ψαλιδίζει τα όνειρά τους.

Sonic: Η Ταινία
Ο αγαπημένος ήρωας του βίντεο γκέιμ περνά φορτσάτος στη μεγάλη οθόνη. Ο θρυλικός action χαρακτήρας της Sega Sonic ο Σκαντζόχοιρος έρχεται στους κινηματογράφους, αφού πρώτα χρειάστηκε να περάσει μερικές δύσκολες πίστες. Η αρχική μορφή του ήρωα, βλέπετε, απογοήτευσε πλήρως τους οπαδούς του τάχιστου μπλε σκαντζόχοιρου, έτσι οι συντελεστές της ταινίας ανέβαλαν την κυκλοφορία της, ώστε να τη σχεδιάσουν από την αρχή. Τέλος καλό, όλα καλά λοιπόν για τον Sonic, ο οποίος όμως στην ταινία τα βρίσκει από νωρίς σκούρα. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση θέλει πάση θυσία να τον αιχμαλωτίσει, αποστολή που αναθέτει στον διαβολικό δρα Ρομπότνικ, τον οποίο ενσαρκώνει ο Τζιμ Κάρεϊ. Σύμμαχος του Σόνικ ένας αδαής αστυνομικός και βεβαίως οι υπερδυνάμεις του, που κάνουν τον Γιουσέιν Μπολτ να μοιάζει μπροστά του με... χελώνα.

Στη Γη του Άγριου Μελιού
Υποψήφιο για δύο Όσκαρ ντοκιμαντέρ από τη Βόρεια Μακεδονία. Ντοκιμαντέρ που κυριάρχησε στο Σάντανς, αποσπώντας συνολικά τρία βραβεία, η «Γη του Άγριου Μελιού» ανοίγει παράθυρο σε έναν αφανή κόσμο και μας συστήνει τους πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες Ταμάρα Κοτέβσκα και Λιούμπομιρ Στεφάνοβ. Σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό της Βόρειας Μακεδονίας ζει μια τούρκικης καταγωγής μελισσοκόμος, η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά παραδοσιακές μεθόδους, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Η ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος όμως διαταράσσεται όταν δίπλα της μετακομίζουν περιστασιακοί «συνάδελφοι» με σύγχρονα μέσα, τα οποία απειλούν το φυσικό περιβάλλον. Τότε η μοναχική ηρωίδα θα δώσει μάχη να προστατεύσει τον εύθραυστο μα μείζονα για την ανθρώπινη ζωή μικρόκοσμό της.

Απόστρατος
Ελληνική δραμεντί με μοντέρνα πολιτική ματιά, βραβευμένη από το κοινό του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ένας γοητευτικός τριαντάρης εργένης βρίσκεται ξαφνικά χωρίς δουλειά, έπειτα από μια αποτυχημένη επιχειρηματική επένδυση. Αναγκάζεται τότε να μετακομίσει στο σπίτι του πεθαμένου παππού του στου Παπάγου. Η επιστροφή στη γειτονιά όπου μεγάλωσε και η επανασύνδεσή του με παλιούς φίλους και συμμαθητές τού δίνει ξανά την αυτοπεποίθηση που ένιωθε μικρός. Στο σπίτι όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Καθώς ζει μόνος, παρατηρεί όλο και περισσότερο τα πράγματα του παππού του που ήταν στρατιωτικός κι επηρεάζεται τόσο από τα ανδραγαθήματά του στο πεδίο της μάχης όσο και από την εκπληκτική ομοιότητά τους. Σταδιακά θα υιοθετήσει τον τρόπο συμπεριφοράς του, ενώ θα μάθει κάποια καλά κρυμμένα μυστικά του, με τον δημιουργό της sui generis κομεντί «Ο Ξεναγός» να τον παρατηρεί πίσω από την κάμερα.

Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης
Μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον με τον Χάρισον Φορντ. Στις αρχές του 20ού αιώνα ο διάσημος συγγραφέας γράφει για τον Μπακ, ένα λυκόσκυλο που κλέβουν κάποιοι από την ηλιόλουστη Καλιφόρνια και καταλήγει στον παγωμένο Καναδά, όπου ζεύεται σε έλκηθρο. Εκεί, υπομένοντας άγριες συνθήκες που ξυπνούν τα πρωτόγονα ένστικτά του, ο Μπακ σκληραγωγείται και ταυτόχρονα καλείται να συνεργαστεί με τον νέο του ιδιοκτήτη ώστε και οι δύο να επιβιώσουν. Η πασίγνωστη περιπέτεια, βγαλμένη από το βιβλίο «Το κάλεσμα της άγριας φύσης», φέρνει τον δημιουργό των «Λίλο & Στιτς» και «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας» Κρις Σάντερς μπροστά από ένα ενδιαφέρον πείραμα συνδυασμού live action και animation, με τον Μάικλ Γκριν του «Λόγκαν» να υπογράφει το σενάριο.

Στο Λαβύρινθο
Αστυνομικό θρίλερ με τους Ντάστιν Χόφμαν και Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης του «Κοριτσιού της Ομίχλης» σκαρφίζεται ένα ακόμα θρίλερ μυστηρίου, αυτήν τη φορά με ένα πρωτοκλασάτο πρωταγωνιστικό δίδυμο. Η υπόθεση του «Λαβύρινθου» περιστρέφεται γύρω από την παράξενη υπόθεση μιας κοπέλας η οποία έπεσε θύμα απαγωγής όταν μια μέρα επέστρεφε σπίτι από το σχολείο. Δεκαπέντε χρόνια μετά, ξυπνάει στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου έχοντας απέναντί της έναν ψυχίατρο και χωρίς να θυμάται απολύτως τίποτα. Εκείνος είναι εξίσου πεπεισμένος πως μπορεί να τη βοηθήσει να ανακτήσεις τη μνήμη της όσο και πως όλα όσα της έχουν συμβεί βρίσκονται στο κεφάλι της.

Έμα
Μεταμοντέρνο ερωτικό δράμα από τον Πάμπλο Λαραΐν. Ο σκηνοθέτης εξαιρετικών ταινιών όπως τα «Jackie», «Νερούδα» και «No», υπογράφει μια από τις πιο φιλόδοξες ταινίες του. Οι Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ και Μαριάνα Ντι Τζιρόλαμο ενσαρκώνουν ένα ζευγάρι το οποίο βιώνει ένα τραυματικό γεγονός που κλονίζει τη σχέση τους. Εκείνη θα βρει καταφύγιο στο χορό, μέσω του οποίου επιχειρεί να επουλώσει τις πληγές της και να ξαναβρεί τον εαυτό της ακόμα και εάν χρειαστεί να φτάσει στα άκρα.

Σπύρος Μελετζής: Ο Φωτογράφος της Αντίστασης
Ντοκιμαντέρ για ένα σπουδαίο Έλληνα φωτογράφο. Μπροστά στο φακό της κάμερας του Σαράντου Σακελλάκου, ο φωτογράφος περιγράφει τις στιγμές της φωτογράφισης του Άρη Βελουχιώτη στο βουνό, πώς έζησε από πολύ κοντά τη βία των Δεκεμβριανών, αλλά και πώς κατάφερνε πάντα να τραβάει τόσο καίριες και σπάνιες φωτογραφίες. Ακόμα, μιλά λεπτομερώς για τα τα χαμένα ντοκουμέντα, τη σύλληψή του και την εν συνεχεία εξορία του.

Αξιωματικοί
Σοβιετική ταινία του Βαλντιμίρ Ρογκοβί από το 1971. Η ταινία, βασισμένη σε έργο του συγγραφέα Μπόρις Βασίλιεφ, περιγράφει την ιστορία δύο φίλων οι οποίοι αχώριστοι από τη δεκαετία του '20 και μετά, ζουν ως στρατιώτες από κοντά διαδοχικές ιστορικές πολεμικές συγκρούσεις που τους αλλάζουν τη ζωή.

Κινηματογράφος

Σε ένα από τα διασημότερα παραμύθια των Γερμανών Γκριμ ο Χάνσελ και η Γκρέτελ είναι δύο ανήλικα αδέρφια που παγιδεύονται στο χτισμένο από εδέσματα σπίτι μιας μάγισσας. Στην καινούργια κινηματογραφική διασκευή του Ρομπ Χέιζ, συν-σεναριογράφου της επερχόμενης ταινίας του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου «Monday», η Γκρέτελ αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και οδηγεί τον αθώο, ανυποψίαστο Χάνσελ σε μια μακάβρια περιπέτεια ενηλικίωσης κι ένα αφιλόξενο δάσος, όπου οι δυο τους έχουν εγκαταλειφθεί από την οικογένειά τους.

Βυθισμένοι στη γοτθική ατμόσφαιρα ενός υποβλητικού μύθου, από τη μία ακολουθούμε τα δύο μικρά αδέρφια στη ριψοκίνδυνη περιπλάνησή τους σε έναν κόσμο σκιών και ψευδαισθήσεων, ενώ από την άλλη βρισκόμαστε διαρκώς απέναντι στα διαδοχικά ερωτήματα πάνω στην πίστη, στην αποπλάνηση, στην επιθυμία και στο τέλος της αθωότητας που θέτει στον αναγνώστη/θεατή η διαχρονική ιστορία των Γκριμ. Η ίδια, άλλωστε, δεν είναι παρά ένα τρομακτικό θρίλερ, την ατμόσφαιρα του οποίου συντηρεί ο Νεοϋορκέζος Οζ Πέρκινς («February») τονίζοντας το φανταστικό και ψυχαναλυτικό στοιχείο της.

Προσθέτει δε κι εκείνο της γυναικείας ψυχολογίας, καθώς ξεκινά τη διήγηση με την απούσα από το παραμύθι ιστορία ενός σατανικού κοριτσιού με υπερφυσικές ικανότητες, το οποίο εγκαταλείφθηκε από τους συγχωριανούς του στο δάσος, κι εστιάζει την πλοκή στην αντιπαράθεση της Γκρέτελ και της Χόλντα, της έφηβης που είναι έτοιμη να ανακαλύψει τις αληθινές ικανότητές της και της ηλικιωμένης μάγισσας που προσφέρει το απομονωμένο οίκημά της ως καταφύγιο στα παιδιά, τους προσφέρει κάθε λογής λιχουδιά και τα παγιδεύει εκεί με ύποπτες διαθέσεις.

Η σύγκρουσή τους δεν είναι παρά αυτή της εκδικητικής, μισαλλόδοξης θηλυκής συμπεριφοράς (προϊόν ανδροκρατούμενης κοινωνικής καταπίεσης) με τη σοφή, ισορροπημένη γυναικεία ψυχοσύνθεση, χωρίς να σημαίνει πως η ενηλικίωση επέρχεται τελικά χωρίς επώδυνο τίμημα. Μόνο που οι Πέρκινς και Χέιζ προτάσσουν αντί για τη συναρπαστική αφήγηση τον οπτικό εντυπωσιασμό και τη φεμινιστική παραβολή, υπενθυμίζοντάς μας διαρκώς πως «αυτό που παρακολουθείτε δεν είναι ένα απλό παραμύθι». Η «αθόρυβη» μέθοδος των Γκριμ είναι σαφώς αποτελεσματικότερη...

ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 87΄. Διανομή: ODEON.

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Odeon Όπερα
On map Ακαδημίας 57

DOLBY SR

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 21.30

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αελλώ Cinemax
On map Πατησίων 140

2108259974-5

€ 8,00. Παιδ.-μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65, γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Novacinema Odeon Μαρούσι
On map Λεωφ. Κηφισίας 215, Μαρούσι (απέναντι από το Άλσος Συγγρού)

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

Village 15 Cinemas @ The Mall
On map Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 2 Πέμ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00, Σάβ.-Κυρ. 20.00/ 22.00/ 00.00

Αίθουσα 5 Παρ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
Λάμπρος Κωνσταντάρας - Ρένα Βλαχοπούλου
On map Κουντουριώτου 40 (ΜΕΤΡΟ Αιγάλεω)

2105911390

€ 7,00, παιδ.-φοιτ., άνεργοι, ΑΜΕΑ & κάθε Δευτ., Τρ. € 5,00. Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο. Κάθε Παρ.-Κυρ. μεταγλ. ταινίες € 5,00.

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

WestCity Cinemas
On map Κωνσταντινουπόλεως 82B, Περιστέρι

2105756239

€ 6,50, παιδ., φοιτ. € 5,00. Δευτ., Τρ. γεν. είσ. € 5,00. Κάθε Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 22.15

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Village Shopping And More
On map Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 5 Πέμ., Σάβ., Κυρ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 22.40, Παρ. 19.10/ 21.10/ 23.10

Αίθουσα 7 Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.10/ 00.10

Αίθουσα 8 Πέμ., Κυρ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.10, Παρ. 22.40, Σάβ. 21.10/ 23.10

Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Village 9 Cinemas @ Faliro
On map Λεωφ. Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Προβολές Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 6 Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 21.40/ 23.40

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
Town Cinemas
On map Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα

2108944407, 2112164706

€ 9, 3D προβολές € 10,00. Κάθε Τετ. € 4,00, κάθε Δευτ., Τρ. φοιτ. € 5,00. Online αγορά εισιτηρίων στο www.towncinemas.gr

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Νανά Cinemax
On map Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), Δάφνη

2109703158, 2109706865

€ 7,50. Σάβ., Κυρ. € 8,00. Παιδ. -μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65 & γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο € 8,00 (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και www.cinemax.gr

Αίθουσα 4 Πέμ. & Τετ. 23.30

Αίθουσα 6 Πέμ.-Τετ.: 22.00

Village Cinemas Athens Metro Mall - Ag. Dimitrios
On map Λ.Βουλιαγμένης 276, Αγ. Δημήτριος

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 21.40/ 23.40

ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ - ΙΛΙΟΝ
Odeon Escape (πρώην Ster Cinemas Ίλιον)
On map Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.20

ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Village Cinemas Παγκράτι
On map Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

DOLBY SRD

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Προβολές Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 4 Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.30

https://www.athinorama.gr/

Κινηματογράφος

«Μικρές Κυρίες»: Οι ηρωίδες της Γκρέτα Γκέργουιγκ ήρθαν για να μείνουν
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Η λογοτεχνία του 19ου αιώνα δεν είναι και το καλύτερο μέρος για να αναζητήσει κάποιος δυναμικούς, πληθωρικούς γυναικείους χαρακτήρες που συμπεριφέρονται κόντρα στις συμβάσεις. Η πλειονότητα των μυθιστορημάτων της εποχής ήθελε τις γυναίκες πιστές, υπάκουες και λιγομίλητες, όπως συνέβαινε και στον πραγματικό κόσμο δηλαδή, με κύρια αποστολή στη ζωή τους να κάνουν έναν καλό γάμο και να αποκτήσουν παιδιά. Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν τον άμεσο αντίκτυπο που είχαν οι «Μικρές Κυρίες» σε χιλιάδες αναγνώστριες, και όχι μόνο, όταν κυκλοφόρησε ο πρώτος τόμος τους το 1868. Ξαφνικά στα ράφια των βιβλιοπωλείων βρέθηκε ένα μυθιστόρημα με ηρωίδες τις τέσσερις νεαρές αδερφές Μαρτς, γεμάτες ζωντάνια, οι οποίες ήταν αποφασισμένες να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.

Η ιστορία της συγγραφέως Λουίζα Μέι Άλκοτ απελευθέρωσε τη φαντασία εκατομμυρίων αναγνωστριών μέχρι σήμερα, οι οποίες είδαν την αντανάκλαση του εαυτού τους στις Τζο, Έιμι, Μεγκ και Μπεθ. Ακόμη πιο σημαντικό όμως ήταν το ότι επρόκειτο για μια ιστορία αφηγημένη εξολοκλήρου από τη γυναικεία οπτική γωνία, τη στιγμή που οι αντρικοί χαρακτήρες μειο­ψηφούσαν. Όπως στη λογοτεχνία οι «Μικρές Κυρίες» έδωσαν φωνή σε αμέτρητες κοπέλες, έτσι και η Γκρέτα Γκέργουιγκ με τη φιλόδοξη διασκευή της επιδιώκει να δώσει ανανεωμένη ώθηση στα μηνύματα του βιβλίου της Άλκοτ, ώστε να εμπλουτίσει θεματικά το μοντέρνο σινεμά, το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο στείρο σε έργα με γυναίκες στο επίκεντρο όσο η λογοτεχνία του 19ου αιώνα, αλλά αδιαμφισβήτητα έχει τα περιθώρια να υποδεχτεί ακόμη περισσότερα.

Εν προκειμένω, εξάλλου, μιλάμε για ένα μυθιστόρημα-σταθμός, το οποίο έχουν περάσει 26 χρόνια από την τελευταία φορά που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο. Επιπλέον, η βερσιόν της Γκέργουικ αποκτά ακόμη μεγαλύτερο σημειολογικό ενδιαφέρον, καθώς εμφανίζεται σε ένα σημείο της σεζόν που το ενδιαφέρον μονοπωλούν ταινίες οι οποίες στρέφονται γύρω από ψυχολογικά αδιέξοδα αντρών – είτε στη σκοτεινότερη μορφή τους («Joker»), είτε ως υπαρξιακή αγωνία («Ο Ιρλανδός»), είτε ως ανταγωνισμός για κυριαρχία («Κόντρα σε Όλα»).

Συμπτωματικά αυτές είναι ορισμένες από τις ταινίες που μαζί με τις κατά Γκέργουιγκ «Μικρές Κυρίες» διεκδικούν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ η δημιουργός είναι υποψήφια και στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου. Η ταινία της λοξοκοιτάζει επίσης τα βραβεία α΄ και β΄ γυναικείου ρόλου (Σέρσια Ρόναν και Φλόρενς Πιού αντίστοιχα), κοστουμιών (Τζάκλιν Ντουράν) και πρωτότυπης μουσικής (Αλεξάντρ Ντεσπλά). Όλα αυτά με πρωτότυπη πηγή ένα μυθιστόρημα που η Άλκοτ εμπνεύστηκε από τις εκκεντρικότητες των συγγενών της και το οποίο έγραψε σχεδόν με το ζόρι.

Ο ρομαντικός ρεαλισμός της Άλκοτ
«Δεν απολαμβάνω καθόλου να γράφω αυτήν την ιστορία», εκμυστηρευόταν η Άλκοτ στο ημερολόγιό της καθώς δούλευε τον πρώτο τόμο των «Μικρών Κυριών». Η νεαρή συγγραφέας είχε αναλάβει να ολοκληρώσει ένα βιβλίο που θα απευθυνόταν κυρίως σε κορίτσια, όμως δεν είχε βρει τον τρόπο. «Δεν ξέρω τίποτα για το τι σημαίνει να είσαι κοπέλα, αφού δεν έχω γνωρίσει καμία άλλη πέρα από τις αδερφές μου», θα ομολογούσε αργότερα καθώς ένιωθε παγιδευμένη σε δημιουργικό τέλμα.

Η Φλόρενς Πιού με ένα από τα κουστούμια-διαμάντια της ταινίας
Όπως αποδείχτηκε όμως εκείνες θα αποτελούσαν το κλειδί ώστε η Άλκοτ να σκαρφιστεί την ιστορία των εγκάρδιων αδερφών Μαρτς, που ξεκινά κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, όταν ο πατέρας της οικογένειας στρατολογείται και η μητέρα μαζί με τις κόρες αναγκάζονται να βρουν τρόπο να επιβιώσουν μόνες. Παρά τις αντιξοότητες, το σπίτι τους μετατρέπεται σε καταφύγιο καλοσύνης και αγάπης, με τις Μαρτς να ονειροπολούν καθημερινά, να αφιερώνουν ώρες στις αγαπημένες τους ασχολίες και παράλληλα να βιώνουν τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα. Ανάμεσα στο τέλος της εφηβείας και στο κατώφλι τις ενηλικίωσης, οι Μαρτς σταδιακά καλούνται να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι τα ξέγνοιαστα χρόνια τους δεν θα διαρκούν για πάντα αλλά και με το γεγονός ότι θα πρέπει να μοχθήσουν και να πληγωθούν για να κάνουν τη ζωή που επιθυμούν.

Στην πραγματικότητα οι ηρωίδες των «Μικρών Κυριών» αποτελούν μια εξωραϊσμένη εκδοχή των αληθινών συγγενών της Άλκοτ. Ο πατέρας της λ.χ. έλειπε για καιρό από το σπίτι, όχι λόγω στρατιω­τικών υποχρεώσεων, αλλά επειδή αφιέρωνε μήνες σε ταξίδια εσωτερικής αναζήτησης, εγκαταλείποντας τη γυναίκα του χωρίς χρήματα και με την ευθύνη τεσσάρων παιδιών. Ακόμη όμως και τις περιόδους που βρισκόταν με την οικογένεια, ήταν αδύνατο να κρατήσει μια σταθερή δουλειά, αφήνοντας έτσι το βάρος να πέσει ξανά στους ώμους της συζύγου του. Εκείνη, από την πλευρά της, δεν παραπονιόταν, αφού μοιραζόταν με τον άντρα της την ιδέα ενός εναλλακτικού τρόπου ζωής μακριά από υλικές δεσμεύσεις. Η Άλκοτ άντλησε εικόνες και συναισθήματα από αυτές τις καταστάσεις και τις μετέτρεψε σε μια καθολική ιστορία χειραφέτησης, η οποία ταρακούνησε τις ΗΠΑ και σύντομα τον υπόλοιπο κόσμο.

Η αταλάντευτη Τζο Μαρτς
Το alter ego της Άλκοτ, η δεύτερη κόρη της οικογένειας, είναι εκείνη που συνεπαίρνει τον αναγνώστη με την ορμητικότητα και την αναζωογονητική απειθαρχία της. Η Τζο είναι η πιο προβεβλημένη ηρωίδα των «Μικρών Κυριών», καθώς η εξέλιξή της αποκτά προοδευτικά όλο και πλουσιότερο συμβολικό χαρακτήρα. Εκ φύσεως ανυπάκουη, απορρίπτει την ιδέα του γάμου θέλοντας να προστατεύσει την ανεξαρτησία της, περιφρονεί το φλερτ των αντρών και είναι αποφασισμένη να ζήσει μόνη ως συγγραφέας. Ακόμη κι αν η Άλκοτ υποχρεώθηκε τελικά να παντρέψει την Τζο, κατ’ απαίτηση των αναγνωστών παρακαλώ, το ταμπεραμέντο και οι ιδέες της νεαρής ήταν πρωτάκουστα για την εποχή. Η Τζο δεν έπαψε να δρα με γνώμονα τις επιθυμίες της και πάντα με δική της πρωτοβουλία, εξάλλου εκείνη επέλεξε τον σύζυγό της, νοοτροπία που ενέπνευσε πολλές αναγνώστριες να ακολουθήσουν στη ζωή τους.

Εδώ εντοπίζεται κι ένα από τα κλειδιά της διαχρονικότητας των «Μικρών Κυριών». Έφεραν στο προσκήνιο τις ανείπωτες επιθυμίες των γυναικών κι έτσι κατάφεραν να ξεπεράσουν τις όποιες ταξικές και φυλετικές διαφορές, παρότι οι Μαρτς αντιπροσωπεύουν μια αρχετυπική αμερικανική μεσοαστική οικογένεια του 19ου αιώνα.

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ λέει «I do» στην πρόταση της Σέρσια Ρόναν
Το οποίο με απλά λόγια σημαίνει πως είχαν την άνεση να πάρουν περισσότερα ρίσκα, ενώ οι τέσσερις αδερφές απολάμβαναν περισσότερες ευκαιρίες στη ζωή από ό,τι συνέβαινε γενικώς. Οι εκτός των σελίδων του βιβλίου κοινωνικοί φραγμοί ξεπερνιούνται στο επίπεδο του φύλου, καθώς οι «Μικρές Κυρίες» έδρασαν απελευθερωτικά στις γυναικείες συνειδήσεις, ωθώντας τις αναγνώστριες να διεκδικήσουν τους δικούς τους όρους αυτοπροσδιορισμού και να κατασκευάσουν νέες ταυτότητες. Αναπόφευκτα, την ίδια στιγμή το μυθιστόρημα της Άλκοτ έκανε τομή στις γυναικείες αναπαραστάσεις στη λογοτεχνία, η οποία είδε να γεννιέται ένα νέο, διψασμένο για ιστορίες αναγνωστικό κοινό.

Το «θράσος» της Γκέργουιγκ
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Γκρέτα Γκέργουιγκ, δημιουργός ταυτισμένη με το mumblecore, επέλεξε να κινηματογραφήσει αυτό το εμβληματικό έργο μόλις στη δεύτερη σκηνοθετική της δουλειά. Οι θεματικές που απασχολούν τη Άλκοτ αλλά και τα συναισθήματα που διαχειρίζεται είναι ακριβώς εκείνα που απασχόλησαν την Γκέργουιγκ στο καλόκαρδο ντεμπούτο της «Lady Bird», όπως και στις ταινίες όπου συνυπογράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί («Frances Ha», «Mistress America»).

Ως Μάρμι Μαρτς, η Λόρα Ντερν δίνει μια ερμηνεία γεμάτη ζεστασιά
Κινηματογραφικές ιστορίες που αποθεώνουν τη δύναμη της συντροφικότητας και της φιλίας εξερευνούν τα άγχη των young adults υπό ένα αποκλειστικά γυναικείο πρίσμα και απεικονίζουν την ενηλικίωση ως μια πολυπόθητη απελευθέρωση, ενώ οι ατρόμητες ηρωίδες τους ρίχνονται ολοκληρωτικά στο κυνήγι των ονείρων τους – απόρροια των καλλιτεχνικών ανησυχιών και των έντονων συναισθημάτων τους. Εξ ου και η φωτεινή θαλπωρή που εκπέμπουν οι εικόνες της Γκέργουιγκ στην ταινία, μια διασκευή απόλυτα ρομαντική και με διάχυτη αισιοδοξία, η οποία βέβαια ανά στιγμές φλερτάρει με την υπερβολή.

Ταυτόχρονα όμως η δημιουργός σκηνοθετεί με πηγαία άνεση, έχοντας απολέσει οποιαδήποτε διάθεση σοβαροφάνειας, και παίρνει σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως η απόφαση να εγκαταλείψει τη γραμμική αφήγηση της Άλκοτ και να διηγηθεί την ιστορία μέσα από τα φλας μπακ της Τζο, ενώ παράλληλα εναλλάσσει την οπτική γωνία μεταξύ των τεσσάρων αδερφών. Έτσι η Γκέργουιγκ επιτρέπει να αναδειχτούν εξίσου όλες οι ηρωίδες. Η μούσα της σκηνοθέτιδας Σέρσια Ρόναν ως Τζο, μαζί με τις Φλόρενς Πιού (Έιμι), Έμα Γουότσον (Μεγκ), Ελίζα Σκάνλεν (Μπεθ) δίνουν εντυπωσιακές ερμηνείες, αποδίδοντας με χαρακτηριστική ευστοχία και βάθος τους χαρακτήρες τους.

Επιπλέον η Γκέργουιγκ επιλέγει διακριτικά να διευρύνει την ψυχοσύνθεση της μητέρας των κοριτσιών Μάρμι Μαρτς, την οποία ενσαρκώνει η Λόρα Ντερν. Μπορεί, όπως και στο βιβλίο, η απεικόνισή της να μην απέχει πολύ από αυτήν μιας αγίας, σε ένα χαρακτηριστικό σημείο της ταινίας όμως ακούγεται να λέει: «Υπήρξα οργισμένη σχεδόν κάθε μέρα της ζωής μου». Η Μάρμι δεν διαπραγματευόταν την καλοκάγαθη ιδιοσυγκρασία της και απέφευγε να προκαλεί εντάσεις, αν και γίνεται εύκολα σαφές πως σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε αφελής.

Υπάρχει βέβαια ακόμη μία καινοτομία η οποία αποκαλύπτει τις δια­θέσεις της 36χρονης Αμερικανίδας και αφορά την Τζο. Όπως η Άλκοτ έβλεπε τον εαυτό της στη φλογερή Μαρτς, έτσι συνέβη και με την Γκέργουιγκ, η οποία φροντίζει στην ταινία να υπογραμμίσει με κάθε τρόπο την επαναστατική φύση της. Σε μια χαρακτηριστική σκηνή λέει ψυχωμένα, αρνούμενη να εγκαταλείψει το όνειρό της να γίνει συγγραφέας, «οι γυναίκες έχουν μυαλό και ταλέντο όπως και καρδιά», ενώ στον επίλογο τη βλέπουμε να διαπραγματεύεται σκληρά με τον εκδότη του πρώτου βιβλίου της.

Έτσι οι «Μικρές Κυρίες» γίνονται στην ουσία μια ταινία για τις επιθυμίες μιας γυναίκας, η οποία καλείται να παλέψει διπλά για να πετύχει αυτό που θέλει, συχνά έχοντας απέναντί της ανόητα στερεότυπα. Γίνονται επίσης μια ταινία που μπορεί να απεικονίζει ρομαντικά μια εποχή ανισοτήτων, διχασμών και βίας, αφοσιώνεται ωστόσο σε ηρωίδες οι οποίες ξεπέρασαν τον εαυτό τους αψηφώντας κανόνες που φτιάχτηκαν ερήμην τους.

«Μικρές Κυρίες» στη μεγάλη οθόνη

1917-1918
Η δημοφιλία του βιβλίου της Άλκοτ αναμενόμενα οδήγησε σε σινε-διασκευές μόλις ήταν τεχνικά εφικτό. Οι πρώτες δύο, από τους Αλεξάντερ Μπάτλερ και Χάρλεϊ Νολς, ήταν βωβές, η δεύτερη για λογαριασμό της Paramount.

1933
Ο θρυλικός Τζορτζ Κιούκορ ανέλαβε την πρώτη ομιλούσα μεταφορά, με την Κάθριν Χέμπορν στον ρόλο της Τζο. Η ταινία κυκλοφόρησε εν μέσω της Μεγάλης Ύφεσης, έτσι ο Κιούκορ έδωσε έμφαση στην ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη.

1949
Για πρώτη φορά με χρώμα, οι «Μικρές Κυρίες» αποδόθηκαν επίσης από σπουδαίες ηθοποιούς, όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και η Μέρι Άστορ. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο άνθρωπος πίσω από πολλά χολιγουντιανά hits της εποχής, o Μέρβιν ΛεΡόι.

1994
Η διασημότερη και σημείο αναφοράς για τα ’90s διασκευή, καθώς έγινε με τη σύμπραξη γυναικών μπροστά και πίσω από την κάμερα. Η Γκίλιαν Άντερσον κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, με πρωταγωνίστριες τις Σούζαν Σαράντον, Γουινόνα Ράιντερ και Κίρστεν Ντανστ.Άλλοι 17 νεκροι καταγράφηκαν σε μία εβδομάδα, με τον συνολικό

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 30/1
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Ρόμπερτ Πάτινσον και Γουίλεμ Νταφόε φλερτάρουν με την τρέλα και ο Μάρκος Σεφερλής έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Ο Φάρος
Ρόμπερτ Πάτινσον και Γουίλεμ Νταφόε φλερτάρουν με την τρέλα στο οσκαρικά υποψήφιο θρίλερ. Η μεγάλη έκπληξη όλων των παράλληλων τμημάτων του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών ήταν ένα αμερικανικό ασπρόμαυρο θρίλερ υπαρξιακού τρόμου, το οποίο απέσπασε και το βραβείο της FIPRESCI (παγκόσμια ένωση κριτικών). Σκηνοθετημένο με μια μπαρόκ τόλμη από τον Ρόμπερτ Έγκερς του «The Witch» και εμπνευσμένο από μια αληθινή τραγωδία του 1801, αφηγείται την ιστορία δυο φαροφυλάκων, οι οποίοι στα τέλη του 19ου αιώνα αποκλείονται σε μια ανεμοδαρμένη βραχονησίδα, κατρακυλώντας σταδιακά στην παράνοια. Ρεσιτάλ ερμηνειών από τους Νταφόε και Πάτινσον (οι οποίοι ενδέχεται να φτάσουν στα Όσκαρ), εξπρεσιονιστικές εικόνες, επιρροές από Χέρμαν Μέλβιλ, Ρόμπερτ Λουίς Στίβενσον, Χ. Φ. Λάβκραφτ και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, την οποία επιτείνουν το σκληρό ασπρόμαυρο και το «παλιομοδίτικα» τετράγωνο κάδρο.

The Gentlemen
Ο Γκάι Ρίτσι στήνει συμμοριτοπόλεμο με τους Μάθιου ΜακΚόναχι, Τσάρλι Χάναμ και Κόλιν Φάρελ. Ο οσκαρικός ΜακΚόναχι ενσαρκώνει έναν Αμερικάνο έμπορο ναρκωτικών, ο οποίος έχει φτιάξει μια ναρκω-αυτοκρατορία με έδρα το Λονδίνο. Νιώθει όμως πως πρέπει πια να αποσυρθεί, έτσι θέλει να παραδώσει τα ηνία σε έναν διάδοχο, ώστε να επιστρέψει στην πατρίδα του. Τότε, ξεκινά ένας αγώνας δρόμου διαφόρων φερέλπιδων κακοποιών οι οποίοι φιλοδοξούν να κάτσουν στο θρόνο.

Cosmic Candy
Ένα «εκρηκτικό» γλυκό έχει τον πρώτο λόγο στο ντεμπούτο της Ρηνιώς Δραγασάκη. Θυμάστε εκείνα τα γλυκά με τη μαγική σκόνη που «έσκαγε» μόλις τα βάζαμε στο στόμα; Η βραβευμένη για τις μικρού μήκους της Ρηνιώ Δραγασάκη δεν τα έχει ξεχάσει και μάλιστα εμπνέεται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της από τον… πειρασμό που ψάχναμε μανιωδώς στα περίπτερα. Σε αυτήν πρωταγωνιστεί μια μοναχική, ιδιόρρυθμη 35χρονη ταμίας, η οποία θα χρειαστεί να αλλάξει πλήρως τη ζωή της όταν ένα δεκάχρονο κορίτσι τής χτυπήσει την πόρτα ψάχνοντας τον πατέρα της. Παράλληλα, εκείνη καλείται να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο της απόλυσής της κι ένα ρομαντικό ειδύλλιο για πρώτη φορά στη ζωή της και όλα αυτά καταναλώνοντας υπερβολικές ποσότητες Cosmic Candy.

Το Απίθανο Ταξίδι ενός Φακίρη
Κωμική εκδρομή από την Ινδία στο Παρίσι με ένα μαγικό τουίστ. Από τη Βομβάη ξεκινάει το ταξίδι του προς τη Γαλλία ένας νεαρός φακίρης, με στόχο να βρει τον πατέρα που δε γνώρισε ποτέ. Πρώτη του στάση όμως ένα κατάστημα IKEA, όπου ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια κοπέλα και την πείθει να βγουν ραντεβού. Σε μια παράξενη ανατροπή των γεγονότων όμως, ο φακίρης καταλήγει μπλεγμένος σε μια απίστευτη περιπέτεια, η οποία περιλαμβάνει Σομαλούς μετανάστες, έναν αστυνομικό λάτρη των μιούζικαλ και ένα αερόστατο.

Χαλβάη 5-0
Ο Μάρκος Σεφερλής είναι ο αστυνόμος Μπέκρας στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση. Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε από το λογοπαίγνιο του τίτλου, η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Μάρκου Σεφερλή, σε σενάριο του ίδιου, είναι μια κωμική ταινία μυστηρίου που υπόσχεται δεκάδες γκαγκ και ανατροπές. Ο διάσημος ηθοποιός υποδύεται τον αστυνόμο Μπέκρα, έναν ντετέκτιβ που αναλαμβάνει μια περίπλοκη υπόθεση. Ένας χαλβαδοβιομήχανος βρίσκεται δολοφονημένος στην έπαυλή του, χωρίς κάποιο αποδεικτικό στοιχείο. Αντιθέτως ο αστυνόμος Μπέκρας έχει στη λίστα των υπόπτων πέντε ονόματα του στενού του κύκλου. Θα τα καταφέρει άραγε ο αστυνόμος να εντοπίσει την αλήθεια; Πίσω από την κάμερα βρίσκεται ο συνεργάτης του Σεφερλή από την εποχή της σειράς «Χτυποκάρδια στο Seferly Hills», ο Μάνος Καμπίτης.

Πρόβατα εναντίον Λύκων 2
Αφού χάρη στον γενναίο λύκο Γκρέι μόνιασαν τα πρόβατα με τους λύκους και πλέον ζουν ευτυχισμένα στο μικρό χαριτωμένο χωριό τους, τίποτα δε φαινόταν να διαταράσσει την ηρεμία τους. Να όμως που η γαλήνη τους απειλείται, όταν μια μακρινή φυλή μοχθηρών λύκων μαθαίνει για την παράξενη συνύπαρξή τους και είναι αποφασισμένη να ταξιδέψει και να αποκαταστήσει την τάξη.

Η Μόσχα Επιστρέφει
Βραβευμένο με Όσκαρ πολεμικό ντοκιμαντέρ του 1942. Οι μάχες που έγιναν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, μεταξύ του Οκτώβρη 1941 και Ιανουάριου 1942, μεταξύ των Ναζί και του Κόκκινου Στρατού, μπαίνουν σε πρώτο πλάνο.

Κινηματογράφος

Τραγούδι Χωρίς Όνομα
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Eνα αισθητικά εντυπωσιακό ντεμπούτο που ξεχειλίζει ταλέντο και διαθέτει την αυτοπεποίθηση να διαχειριστεί ετερόκλητες θεματικές, το φιλμ της Περουβιανής Μελίνα Λεόν εμπνέεται από μια τραγική αληθινή ιστορία με φόντο την ταραχώδη δεκαετία του ’80 που έζησε η χώρα. Σε ένα πολιτικά ασταθές κλίμα, με την οικονομία σε ελεύθερη πτώση, τις αντάρτικες ομάδες σε πλήρη ισχύ και τη φτώχεια να είναι καθεστώς, ένα νεαρό ζευγάρι ετοιμάζεται να αποκτήσει παιδί. Εξαιτίας της δεινής οικονομικής κατάστασής του, εμπιστεύεται μια κλινική που υπόσχεται δωρεάν ιατρική περίθαλψη. Αμέσως μετά τον τοκετό όμως οι νοσοκόμες χωρίζουν το μωρό από τη μητέρα, την οποία και διώχνουν, ενώ στη συνέχεια εξαφανίζονται. Ανήμπορη να εντοπίσει το παιδί της, η γυναίκα βρίσκει αναπάντεχα στήριξη σε έναν δημοσιογράφο αποφασισμένο να τη βοηθήσει.

Η ταινία της Λεόν εκπέμπει την εγγενή μελαγχολία ενός κύκνειου άσματος, με υλικά την ποιητική διάθεση, τον αβίαστο λυρισμό και τη νευρικότητα ενός εφιάλτη. Τα κάδρα της, ασφυκτικά, εγκλωβίζουν τους χαρακτήρες στα προσωπικά τους αδιέξοδα. Μοιάζει σαν ο καθένας να βρίσκεται στο προσωπικό του κελί, την ώρα που γύρω του ο κόσμος καταρρέει, με αποτέλεσμα η κραυγή απελπισίας μιας μητέρας να χάνεται μάταια στον εκκωφαντικό θόρυβο. Η Λεόν δίνει έμφαση στο προφίλ κάθε χαρακτήρα, αποδυναμώνοντας την αίσθηση της αγωνίας που προηγουμένως κατασκεύασε επιτυχημένα, ώστε να αντιπαραβάλει εναλλακτικές πτυχές εκμετάλλευσης (οικονομική, πολιτική) που γίνονται καθεστώς σε μια κοινωνία κανιβαλιστική, η οποία δίνει περισσότερη σημασία στον πληθωρισμό από ό,τι στην απαγωγή ενός παιδιού.

Η Λεόν τοποθετείται διακριτικά και χωρίς μεγαλοστομίες απέναντι στην αδικία, στην αποξένωση και στο ταξικό χάσμα –αν και με περισσότερους υπαινιγμούς από όσο θα έπρεπε–, την ώρα που οι ήρωές της αναζητούν μια απελευθερωτική λύση. Εκείνη θα έρθει με τη μορφή μιας κάπως βεβιασμένης και ανοιχτής σε ερμηνείες κατακλείδας, που αφήνει μετέωρες σημαντικές πτυχές της υπόθεσης, η οποία όμως καταφέρνει να συγκινήσει βαθιά.

Περού, Ισπανία, ΗΠΑ. 2019. Α/Μ. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Πού παίζεται
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Έλλη
 Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

2103632789

DOLBY DIGITAL

Παρ.-Κυρ. € 8,00. Δευτ., Τρ. & Πέμ. € 7,00. Κάθε Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 17.50

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Δαναός
 Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

2106922655

€ 8,00, 3D € 10,00, φοιτ. (Δευτ.-Πέμ.) € 6,50, παιδ. € 6,50. Τετ. γεν. είσ. € 5,00, ταινίες 3D € 7,00 (εκτός αργιών). 

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αλεξάνδρα Europa Cinemas Digital
 Πατησίων 77-79 & Λεωφ. Αλεξάνδρας (στάση ΗΣΑΠ Βικτώρια)

2108219298

DOLBY DIG

€ 7,50, άνεργοι € 5,00. Δύο φοιτητές με ένα εισιτήριο € 7,50. Άτομα τρίτης ηλικίας € 6,00. Κάθε Δευτ. & Τρ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Τετ.: 19.40

ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

2103609695

€ 7,00, φοιτ.-παιδ., άνω των 65, ατέλειες & άνεργοι € 5,00. Κάθε Πέμ. τα δύο άτομα € 7,00

Αίθουσα 1 Πέμ.-Κυρ., Τρ., Τετ.: 19.30/ 21.30, Δευτ. 21.30

Αίθουσα 2 Δευτ.: 19.30

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Ατλαντίς Classic Cinemas
 Λεωφ. Βουλιαγμένης 245 (στάση μετρό Δάφνη)

2109711511, 2109750936

DOLBY SR 7.1

€ 7,50, παιδ.-φοιτ., άνω των 65 & άνεργοι (Δευτ.-Παρ.) € 6,50. Κάθε Τετ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 19.40

Κινηματογράφος

Μία απίστευτη ταινία μικρού μήκους για ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα!

Στο «Oblivious» θίγεται συνοπτικά, αλλά με πολύ συγκινητικό και εύστοχο τρόπο το πρόβλημα του sex traffickinh. Στην ταινία παρακολουθούμε ένα κοριτσάκι το οποίο εργάζεται ως σεξουαλική σκλάβα.

Η ταινία δε διαδραματίζεται σε μία χώρα ανόμοια με τη δική μας, αλλά αντιθέτως αν και δεν κατονομάζεται, το μέρος μοιάζει πολύ με τις χώρες του Δυτικού Κόσμου. Ίσως γιατί δυστυχώς και αυτές δεν απέχουν τελικά από το πρόβλημα…

Δείτε το «Oblivious» εδώ

https://www.neolaia.gr/

Κινηματογράφος

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Η εντυπωσιακή κατοικία στην καρδιά της ταινίας δεν αποτελεί απλά το ιδανικό σκηνικό για την λειτουργία των χαρακτήρων αλλά είναι αυτή που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη

«Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού επιθυμούν πάνω απ' όλα να επιδείξουν το σοφιστικέ γούστο τους», λέει ο σκηνοθέτης μιας από τις πιο σημαντικές ταινίες της χρονιάς (για πολλούς, της πιο σημαντικής) για την εντυπωσιακή κατοικία της οικογένειας Παρκ στα «Παράσιτα», κατοικία στην οποία εισβάλλει η φτωχή οικογένεια Κιμ. Στην περιβόητη ήδη ταινία του Μπονγκ Τζουν Χο, που κέρδισε τον περσινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και είναι υποψήφια για έξι Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διεθνούς ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και σχεδιασμού παραγωγής ή σκηνογραφίας), το σπίτι υποτίθεται ότι έχει σχεδιαστεί από έναν διάσημο αρχιτέκτονα, ο οποίος ήταν και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του.

Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Για να δημιουργήσει λοιπόν το σκηνικό, ο σχεδιαστής της παραγωγής Λι Χα-Τζουν, προσπάθησε, όπως λέει να σκεφτεί λιγότερο με την ιδιότητά του και περισσότερο ως αρχιτέκτονας: «Προφανώς έπρεπε να συνυπολογίσουμε τους κινηματογραφικούς παράγοντες, έπρεπε επίσης όμως να δημιουργήσουμε ένα σπίτι τόσο αληθινό ώστε το κοινό να αποδεχτεί την ιδέα ότι έμεναν οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες εκεί».

Το αποτέλεσμα είναι απλό, κομψό και μοντέρνο με έμφαση στο ξύλο, στο γυαλί, στις καθαρές γραμμές και στις σιλουέτες. «Ήθελα το ευρύχωρο λίβινγκ ρουμ και ο μεγάλος κήπος να μοιάζουν με έναν εντυπωσιακό πίνακα», λέει ο Λι. Η τέχνη στους τοίχους του σπιτιού των Παρκ επίσης αποτελεί σύμβολο κοινωνικού στάτους και κάποια από τα έργα είναι αληθινά.

Όπως ο πίνακας που απεικονίζει ένα δάσος και προέρχεται από τη σειρά "Maya" του Νοτιοκορεάτη εικαστικού Seung-mo Park. «Όταν κοιτάζω αυτό το έργο, νιώθω ότι πέφτω σε έναν σιωπηλό, απόμερο χώρο στη μέση ενός δάσους», λέει ο Λι. Ο Seung-mo Park δημιούργησε επίσης μια εικόνα με γάτες ειδικά για την ταινία. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Πεπεισμένοι ότι ο νεαρός γιος τους είναι εικαστικό ταλέντο, οι Παρκ γεμίζουν τον χώρο με τα αφηρημένα έργα του. «Η μητέρα πιστεύει ότι ο γιος της είναι ιδιοφυία σαν τον Ζαν-Πολ Μπασκιά», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας. «Βασικά, θέλει να επιδείξει ότι η οικογένειά της δεν είναι σαν τους παραδοσιακούς πλούσιους – ότι είναι καλλιεργημένοι με τα κριτήρια μιας μοντέρνας αισθητικής». Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους.

Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας:

«Θεωρούμε ότι τα σπίτια ιδανικά θα πρέπει να είναι γήινα, ζεστά και άνετα. Και όταν αυτή η σύμβαση απειλείται, τότε είναι που νοιώθουμε τον μεγαλύτερο φόβο». Πηγή: www.lifo.gr

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες από σήμερα  Πέμπτη 9/1
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Το πολεμικό έπος του Σαμ Μέντες και το βραβευμένο μεταμοντέρνο δράμα του Ρόι Άντερσον έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

1917
Ο Σαμ Μέντες στα χαρακώματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Ο οσκαρικός σκηνοθέτης («American Beauty», «Skyfall») δημιουργεί ένα μεγαλεπήβολο πολεμικό έπος στα χνάρια της «Διάσωσης του Στρατιώτη Ράιαν». Μόνο που εδώ δεν βρισκόμαστε στα παράλια της Νορμανδίας, αλλά στο ανοιχτό πεδίο της Φλάνδρας, όπου διεξήχθη η μάχη του Πασεντάλε. Βρετανοί και Γερμανοί πολεμούσαν εκεί νυχθημερόν από τον Ιούλιο έως τον Νοέμβριο του 1917• οι συμμαχικές δυνάμεις κατάφεραν να επιβληθούν αρχικά, στη συνέχεια όμως υπέστησαν οδυνηρή ήττα. Με φόντο τις ένοπλες συγκρούσεις, δύο νεαροί στρατιώτες αναλαμβάνουν μια φαινομενικά αδύνατη αποστολή: καθώς ο χρόνος μετράει αντίστροφα, καλούνται να διεισδύσουν στις γραμμές του εχθρού και να παραδώσουν ένα μήνυμα που θα σταματήσει μια φονική επίθεση, η οποία θα κοστίσει τη ζωή χιλιάδων στρατιωτών.

Η Ομορφιά της Ύπαρξης
Υπαρξιακό δράμα του Ρόι Άντερσον βραβευμένο στο φεστιβάλ Βενετίας. Μια σειρά στυλιζαρισμένων αυτοτελών βινιετών αντικατοπτρίζουν τους στοχασμούς του σκηνοθέτη πάνω σε διαφορετικά υπαρξιακά ζητήματα, άλλοτε μακάβρια και άλλοτε με καυστικό χιούμορ.

Ένα Ψηλό Κορίτσι
Ρώσικο δράμα εποχής βραβευμένο στις Κάνες. Μετά το εντυπωσιακά σκηνοθετημένο και πολιτικά ώριμο ντεμπούτο του «Οι Δικοί μου Άνθρωποι», ο 28χρονος Καντεμίρ Μπαλάγκοφ συνεχίζει να εντυπωσιάζει με ένα σκληρό δράμα εποχής που φιλοτεχνεί το πορτρέτο δύο γυναικών στο Λένινγκραντ αμέσως μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Ένα παιδί θα τις φέρει κοντά και μια απώλεια θα δοκιμάσει τις ηθικές αντοχές τους σ’ έναν κόσμο γεμάτο προσωπικά και κοινωνικά αδιέξοδα. Η ταινία απέσπασε το βραβείο των κριτικών και εκείνο της σκηνοθεσίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα στις Κάνες, ενώ αποτελεί την επίσημη πρόταση της Ρωσίας στα ξενόγλωσσα Όσκαρ.

Corpus Christi
Πολωνικό φιλμ που έφτασε στις δέκα ταινίες της βραχείας λίστας για το Όσκαρ καλύτερης διεθνούς ταινίας. Ένας νεαρός κατάδικος έρχεται σε κοντινή επαφή με τη θρησκεία και βιώνει μια πνευματική μεταμόρφωση η οποία του γεννά την επιθυμία να γίνει ιερέας. Αυτή θα πραγματοποιηθεί κατά λάθος, όταν ταξιδέψει σε μια κωμόπολη για να εργαστεί σε ξυλουργείο, όμως μια παρεξήγηση θα τον αναγκάσει να εργαστεί ως ιερέας. Η επιλογή του να αποκρύψει την αλήθεια θα οδηγήσει τον ίδιο και τη μικρή ενορία βιώσουν μια υπερβατική εμπειρία.

Η Κατάρα
Αμερικάνικο ριμέικ της ομότιτλης ιαπωνικής ταινίας τρόμου. Μια εκδικητική, πεθαμένη ψυχή, ένα φάντασμα που βρίσκει καταφύγιο σε ένα καταραμένο σπίτι δημιουργεί μια τρομακτική αλυσίδα θανάτου σε όποιον προσπαθήσει να μπει μέσα, είτε με σκοπό να κατοικήσει εκεί είτε εάν τολμά να αναζητήσει την προέλευση του Κακού.

Η Νύχτα τ’ Αγι’ Αντώνη
Ταινία του Θανάση Σκρουμπέλου εμπνευσμένη από την αληθινή ιστορία του αντιστασιακού Δημήτρη Τατάκη. Ένα βράδυ ένας στρατιωικός εν αποστρατεία εγκλωβίζεται στη Μακρόνησο όπου συναναντά τον Περικλή και τη Σάρα, με τους οποίους θα αναγκαστεί να μοιραστεί τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά του.

Ουπς! Ο Νώε Έφυγε…
Ταινία κινουμένων σχεδίων με ήρωες τα ζωάκια που δεν επιβιβάστηκαν στην κιβωτό του Νώε. Δύο πλασματάκια, πατέρας και γιος, που ανήκουν στο φανταστικό είδος των φρουφρούληδων, καταφέρνουν να επιβιβαστούν στην κιβωτό όμως μια απροσδόκητη αναποδιά τους χωρίζει και ο μικρός μένει πίσω, με το ξέσπασμα της τρομερής πλημμύρας να πλησιάζει.

Η Βασίλισσα του Χιονιού
Το κλασικό παραμύθι του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν σε μια μοντέρνα animation διασκευή. Η κακιά Βασίλισσα αναζητά πάση θυσία κάθε καλλιτέχνη με μαγικές ικανότητες ο οποίος είναι ικανός να την εξολοθρεύσει χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του. Σύντομα στο στόχαστρό της μπαίνει ένας ανυποψίαστος μικρός ζωγράφος, ο οποίος δεν έχει ιδέα πως πρόκειται η ζωή του να πάρει μια περιπετειώδη τροπή.

Κινηματογράφος

Ο Ρομάν Πολάνσκι έχει πολλούς λόγους να θαυμάζει τον Ζορζ Κλεμανσό. Τον θαρραλέο Γάλλο εκδότη και πολιτικό, ο οποίος καθόρισε τη Γ΄ Γαλλική Δημοκρατία. Ευφυής, προοδευτικός και ασυμβίβαστος, ήταν από τους ισχυρότερους υπερασπιστές του Εμίλ Ζολά στην πολύκροτη υπόθεση Ντρεϊφίς (Ντρέιφους στα καθ’ ημάς), ενώ ιστορική έχει μείνει η φράση του: «Η στρατιωτική δικαιοσύνη έχει τόση σχέση με τη δικαιοσύνη όσο η στρατιωτική μπάντα με τη μουσική».

Θεωρώντας πως ο ίδιος έχει υπάρξει θύμα ψευδών κατηγοριών και προκατειλημμένων απόψεων περί βιασμού και σεξουαλικής κακοποίησης, ο Πολωνοεβραίος σκηνοθέτης βρίσκει πολλά κοινά ανάμεσα στη δική του ιστορία και σε εκείνη του εβραϊκής καταγωγής Γάλλου αξιωματικού Αλφρέντ Ντρεϊφίς. Αποδιοπομπαίος τράγος της ανάγκης των στρατιωτικών αρχών να βρουν τον προδότη που έδινε απόρρητες πληροφορίες στους Γερμανούς, ο Ντρεϊφίς οδηγήθηκε τον Νοέμβριο του 1894 ενώπιον του στρατοδικείου, όπου καταδικάστηκε για εσχάτη προδοσία. Καθαιρέθηκε και τον Απρίλιο του επόμενου έτους απεστάλη σιδηροδέσμιος στο Νησί του Διαβόλου.

Εν τω μεταξύ, ο γνώστης της υπόθεσης αντισυνταγματάρχης Ζορζ Πικάρ ανέλαβε επικεφαλής των μυστικών υπηρεσιών και δεν άργησε να διαπιστώσει πως πίσω από τις κατηγορίες εναντίον του Ντρεϊφίς είχε στηθεί μια περίτεχνη πλεκτάνη που άφηνε ανέγγιχτο τον αληθινό ένοχο, τον ταγματάρχη Φέρντιντ Εστερχάζι. Αταλάντευτης ηθικής, ως στρατιωτικός παλαιάς κοπής, ξεκινά τότε μια ριψοκίνδυνη έρευνα για τη συγκέντρωση αθωωτικών στοιχείων, αλλά βρίσκει μπροστά του αμετανόητο το γαλλικό μιλιταριστικό κατεστημένο. Η επιμονή του και το πύρινο άρθρο του Εμίλ Ζολά «Κατηγορώ…!» όμως ανοίγουν το δρόμο της (καθυστερημένης) δικαίωσης.

Αν και αντανακλά ξεκάθαρα τις δικές του περιπέτειες, ο Πολάνσκι χειρίζεται την υπόθεση Ντρεϊφίς με στιβαρή νηφαλιότητα, υπογράφοντας την καλύτερη ταινία του εδώ και πολλά χρόνια. Πατώντας σ’ ένα στέρεα δομημένο σενάριο που συνυπογράφει με τον Ρόμπερτ Χάρις («Ο Αόρατος Συγγραφέας»), αναδεικνύει μέσα από ένα καλοκουρδισμένο θρίλερ εποχής τη σχέση πολιτικής πρακτικής και ηθικών αξιών (κοφτερή σαν ψυχρό λεπίδι η τελική σκηνή), εθνικιστικού φανατισμού και ψυχολογίας των μαζών, όσο και την αιώνια διαμάχη κάθε μορφής εξουσίας με την εξατομικευμένη ανθρώπινη συνείδηση.

Ανέκαθεν πιστός στην πεποίθησή του πως ο άνθρωπος στέκει αδύναμος απέναντι σε δυνάμεις που τον υπερβαίνουν («Το Μωρό της Ρόζμαρι», «Τσάιναταουν», «Ο Ένοικος», «Η Ένατη Πύλη», «Αόρατος Συγγραφέας»), ο Πολάνσκι ευθυγραμμίζει δεξιοτεχνικά το διασημότερο στρατιωτικοπολιτικό σκάνδαλο της πρόσφατης ιστορίας με τη ζηλευτή φιλμογραφία του, καυτηριάζει τη διαχρονική μισαλλοδοξία που εμφωλεύει στις ευνομούμενες δυτικές δημοκρατίες, εξαπολύει το «Κατηγορώ…!» του στην πολιτική ορθότητα της #MeToo πραγματικότητας και κερδίζει το Αργυρό Λιοντάρι και το βραβείο κριτικών του φεστιβάλ Βενετίας όσο και τέσσερις υποψηφιότητες Ευρωπαϊκών Βραβείων (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου και α΄ αντρικού ρόλου).

Γαλλία, Ιταλία. 2019. Διάρκεια: 132΄. Διανομή: ODEON.

Κινηματογράφος

Η επιτυχία της θεατρικής βιογραφίας του Πέτρου Ζούλια «Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου» με τη Νένα Μεντή, η οποία παιζόταν στις αθηναϊκές σκηνές σχεδόν για μία δεκαετία, επανέφερε στο προσκήνιο τη σπουδαιότερη Ελληνίδα στιχουργό και την περιπετειώδη ζωή της. Το πρωτότυπο σενάριο της Κατερίνας Μπέη («Θηλυκή Εταιρία», «Success Story») επιχειρεί μια διαφορετική προσέγγιση, η οποία στηρίζεται πάνω στις επώδυνες μνήμες της γεννημένης το 1893 Αϊδινιώτισσας.

«Δεν θέλω να θυμάμαι», λέει εκείνη στην πρώτη φράση της ταινίας, η οποία ξεκινά με μια γιορτινή βραδιά προς τιμήν της λαϊκής ποιήτριας μάλλον στα τέλη της δεκαετίας του ’60 (αφού παρών είναι και ο Μανώλης Χιώτης, που πέθανε το 1970), όπου παρευρίσκονται όλοι οι σπουδαίοι συνθέτες με τους οποίους είχε συνεργαστεί. Επιστρέφουμε γρήγορα στην καταστροφή της Σμύρνης και στο ριψοκίνδυνο πέρασμά της στην Ελλάδα του 1922, για να ακολουθήσει ένα διηγηματικά στρωτό και χτισμένο πάνω στις αναμνήσεις της ηρωίδας πηγαινέλα στο χρόνο, όπου το «φάντασμα» κάθε ιστορικού κεφαλαίου της ζωής της που κλείνει (ο πρώτος και ο δεύτερος σύζυγός της, η μητέρα της…) την επισκέπτεται στο τραπέζι της τιμητικής γιορτής.

Ένα από τα φαντάσματα είναι και ο νεότερος εαυτός της, ερμηνευμένος με νεύρο από την Κάτια Γκουλιώνη («Πολυξένη»), η οποία καταφέρνει να συντονιστεί ερμηνευτικά σε μεγάλο βαθμό με την πιο δύσθυμη κι εσωστρεφή γερασμένη Ευτυχία τής –πάντα εξαιρετικής– Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη. Και οι δύο κρατούν ζωντανό το ασίγαστο πάθος μιας γυναίκας που ήθελε να παίξει στη ζωή με τους δικούς της όρους, πράγμα που η τελευταία δεν της το επέτρεψε ποτέ.

Υπάρχουν στιγμές κατά τις οποίες η ταινία βγάζει στην οθόνη αυτήν την τραγική διάσταση (η κόρης της Μαίρη τραγουδά το «Δυο πόρτες έχει η ζωή»), αφήνει όμως αναπάντητη την ουσιαστική σχέση της γυναίκας Ευτυχίας με τη στιχουργό Παπαγιαννοπούλου αλλά και την Ελλάδα που ζει έξω από τη μικρή αυλή της. Τι το ιδιαίτερο κουβαλούσε η λαϊκή ποιητικότητά της; Τι συνδέει καλλιτεχνικά τα «Καβουράκια» με το «Είμαι αητός χωρίς φτερά» και τη «Φαντασία»; Πώς δένονται όλα αυτά με την κοινωνικοπολιτική πραγματικότητα που τα τραγούδησε;

Η φροντισμένη για τα ελληνικά δεδομένα παραγωγή αναπλάθει πειστικά τις εποχές, ο Άγγελος Φραντζής («Ακίνητο Ποτάμι») δίνει κινηματογραφική πνοή στην αφήγηση και το γέλιο διαδέχεται το δάκρυ σε μια τακτοποιημένη σινε-βιογραφία με το νου της στο μεγάλο –τηλεοπτικοαναθρεμμένο– κοινό. Από την άλλη, το χιούμορ δεν συναρθρώνεται πάντα αρμονικά με το δράμα και οι γραφικότητες (η Ρένα Βλαχοπούλου, τα καλιαρντά του Λουκά, το χαρτοπαικτικό μαχαίρωμα) βάζουν τρικλοποδιές, αλλά η μυθιστορηματική, bigger than life προσωπικότητα της ηρωίδας χαρίζει στην ταινία παλμό και μερικά ειλικρινή συγκινητικά ξεσπάσματα.

Ελλάδα. 2019. Διάρκεια: 123΄. Διανομή: TANWEER.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή