Μαΐου 28, 2020

Κινηματογράφος

«Η ζωή είναι σαν τον καφέ, πότε γλυκιά, πότε πικρή, μα ποτέ άγευστη. Βάζεις το νερό χλιαρό μια κουταλιά καφέ και λίγο ζάχαρη. Τον ανακατεύεις τόσες φορές, όσες και τα χρόνια αυτουνού που θα τον πιει, από σεβασμό…», έτσι αρχίζει η ταινία, μ’ αυτή τη χαρακτηριστική κουβέντα.

Όλη ταινία διαδραματίζεται σε ένα χώρο, στο εσωτερικό ενός παραδοσιακού καφενείου στο χωριό. Δεν σας κρύβω πως με είχε κουράσει λίγο αυτό, δεν είναι κάτι που συνηθίζεται στις ταινίες, ήταν περισσότερο λες και παρακολουθούσα θεατρική παράσταση. Στη συνέχεια, όμως, μπαίνοντας στο νόημα και στο όλο κλίμα της ταινίας, το βρήκα πραγματικά ενδιαφέρον και ιδιαίτερο. Δεν κάνει καθόλου βαρετή την ταινία η συγκεκριμένη σκηνοθεσία ίσα ίσα που στο τέλος αποδεικνύεται και ανατρεπτική. Γενικότερα όμως η ταινία δεν έχει δράση, είναι πιο κοινωνική, ψυχολογική αλλά θα τη χαρακτήριζα και φιλοσοφική.

Η ιστορία περιτριγυρίζεται γύρω από τέσσερεις άντρες, άγνωστοι μεταξύ τους που όμως έχουν ένα κοινό, ένα κοινό παρονομαστή. Ποιος είναι αυτός; Θα το μάθετε μόνο εάν παρακολουθήσετε την ταινία, εγώ δεν πρόκειται να σας αποκαλύψω τίποτα. Οι τέσσερεις αυτοί άντρες, ο Αλέξανδρος, ο Πλάτωνας, ο Δημήτρης και ο Νίκος βρίσκονται στο καφενείο για φαινομενικά διαφορετικό λόγο. Ο Αλέξανδρος κάθεται μπροστά από το λάπτοπ του έχοντας σχηματισμένο ένα χαμόγελο στα χείλη του. Είναι μια ευγενική, φιλική φυσιογνωμία και είναι αυτός που κάνει το βήμα ώστε να ξεκινήσει συζήτηση μεταξύ τους. Ο Πλάτωνας είναι ο καφετζής. Άντρας 70 χρόνων που έχει ζήσει τη ζωή με το κουτάλι. Τα λόγια του είναι μετρημένα και σοφά. Ο Δημήτρης είναι ένας κομψός κύριος με το κουστούμι του και έχει ένα ήρεμο τόνο στη φωνή του. Ο Νίκος από την άλλη είναι ένας μάτσο άντρας, ξεχειλίζει από βαρβατίλα.

Ουσιαστικά παρακολουθούμε τη συζήτηση μιας αντροπαρέας που μόλις γνωρίστηκε και ανταλλάζουν απόψεις. Το κυρίαρχο θέμα συζήτησής τους είναι οι γυναίκες. Ένα μεγάλο κεφάλαιο που απασχολεί κάθε αντρικό μυαλό.

Για τις ερμηνείες των ηθοποιών, είναι το λιγότερο συγκλονιστικές. Το καστ των ηθοποιών είναι πολύ σωστά επιλεγμένο. Είναι μια ομαδική και καλά δουλεμένη δουλειά, κάτι το οποίο φαίνεται. Οι ερμηνείες σε συνδυασμό με την σκηνοθεσία σου προκαλούν πολλά διαφορετικά, ανάμεικτα συναισθήματα χωρίς τη χρήση εφέ ή μουσική, παρά μόνο μέσω της απλότητας και της αλήθειας.

Δεν είναι μια ταινία που θα ξεκουράσει το μυαλό και θα σε χαλαρώσει, αντίθετα θα σε βάλει σε σκέψεις και εσωτερικές αναζητήσεις. Κάθε φράση, πρόταση, διάλογος είναι πολύτιμος. Είναι μια ταινία που σου προσφέρει απλόχερα μάθημα για τη ζωή. Πολλές φράσεις μου έμειναν στο μυαλό ή με έβαλαν σε σκέψεις ή ακόμη με έκαναν να συνειδητοποιήσω κάποια πράματα που τα είχα ως δεδομένα στη ζωή μου. Αποφάσισα λοιπόν να σας παραθέσω μερικές από αυτές γιατί αφενός διαβάζοντάς τες θα καταλάβετε καλύτερα τί εννοώ και αφετέρου πιστεύω πως έτσι θα σας πείσω καλύτερα για να τη δείτε.

«… ο σκύλος είναι το δώρο του Θεού στον άνθρωπο και ο καθρευτισμός του στη γη, γι’ αυτό αν διαβάσεις τη λέξη Θεός στα αγγλικά ανάποδα σου δίνει τη λέξη σκύλος. God – dog…»

«… ο χρόνος και η ζωή είναι το καλύτερο ζευγάρι δασκάλων, φτάνει βέβαια να τους ακούς γιατί εμείς οι άνθρωποι έχουμε μάθει μόνο να μιλάμε, να ακούμε δεν μάθαμε καλά…»

«.. ο έρωτας είναι σαν τη διαθήκη, ο τελευταίος αναίρει όλους τους υπόλοιπους…»

«… η τιμωρία δεν είναι δική μας δουλειά, είναι δουλεία αλλουνού. Η δική μας δουλειά είναι η προσφορά και η εξέλιξη…»

«… ένα λιοντάρι μπορεί να κρύβει μέσα του ένα ποντίκι και ένα ποντίκι μπορεί να κρύβει μέσα του ένα λιοντάρι…»

«… σ’ αυτό τον κόσμο τίποτα δεν είναι αποκλειστικά δικό μας. Κανένας δεν είναι κανενός…»

«… ο άνθρωπος προέρχεται από το χώμα, το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να εξελίσσεται. Ο εξελισσόμενος, λοιπόν κατά κανόνα, δεν μπορεί να είναι τέλειος γιατί το τέλειο δεν γίνεται να εξελιχθεί, είναι τέλειο…»

«… η πραγματική αγάπη είναι να αγαπάς κάποιον τυφλά και απόλυτα, αδιαφορώντας για το πώς σου φέρεται ή τι σου έχει κάνει … για να αγαπάς έτσι ή σκύλος πρέπει να είσαι ή γονιός…»

«… η αλήθεια δεν βρίσκεται στα χρώματα, βρίσκεται στις αποχρώσεις…»

Σενάριο – Σκηνοθεσία: Σωτήρης Τσαφούλιας
Πρωταγωνιστούν: Αντώνης Αντωνίου, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Ρένος Χαραλαμπίδης, Μαρκέλλα Γιαννάτου

Από Κλειώ Δημοσθένους 

Κινηματογράφος

Αφιλοκερδώς η πολυβραβευμένη ταινία του Γιάννη Σμαραγδή «ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ»

Αφιλοκερδώς θα προβληθεί στην ΕΡΤ1 η ταινία του Γιάννη Σμαραγδή «Καζαντζάκης», τη Δευτέρα του Πάσχα 20 Απριλίου στις 20:45 το βράδυ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση η σκέψη να δοθεί αφιλοκερδώς στην κρατική τηλεόραση προέκυψε, εκτός των άλλων, διότι πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχει ώς στόχο τη διατήρηση, στήριξη και διάδοση του Ελληνικού πολιτισμού.

Με αυτή τη σκέψη οι συντελεστές αποφάσισαν να προσφέρουν την ταινία στην ΕΡΤ1 για μια προβολή, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στο «ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ» αλλά και στην καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορωνοϊού «με την ελπίδα ότι γρήγορα θα εξέλθουμε από το σκοτεινό τούνελ του φόβου ξαναβρίσκοντας το γεννοβόλο αναζωογονητικό και λυτρωτικό μέσα Φως».

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν: «Σε καιρούς πολεμικούς όπως αυτούς που ζούμε, ο καθένας μας πρέπει να πολεμά με τα δικά του όπλα για το καλό του συνόλου. «Ο καθείς και τα όπλα, είπα», όπως προστακτικά το διατύπωσε ο ποιητής και μέγας Έλληνας Οδυσσέας Ελύτης. Εμείς, οι άνθρωποι της τέχνης, δεν έχουμε άλλο όπλο παρ’ εκτός τα έργα μας, που όταν έχουν αγαθή ψυχή, δύναται να λειτουργήσουν παρηγορητικά και λυτρωτικά για τους συνανθρώπους μας, να τους δώσουν δύναμη και φως ενάντια στη σκοτεινιά και στο φόβο. Τα αγαθά έργα γίνονται ακόμα πιο ισχυρά όταν «δίδονται» χωρίς προσωπικές ιδιοτέλειες και υστεροβουλίες, δηλαδή όταν χαρίζονται».

Η ταινία ήρθε πρώτη σε θεατές στις αίθουσες το 2017 και όπου προβλήθηκε εκτός Ελλάδος, γνωρίζοντας αποθεωτική υποδοχή.

Μερικά σχόλια από ανθρώπους που είδαν και αγάπησαν την ταινία:

Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ – ποιήτρια, βαφτισιμιά του Νίκου Καζαντζάκη

«Η ταινία ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ είναι ένα οπτικό ποίημα, ένα συναρπαστικά κυλιόμενο ποτάμι συναισθημάτων και μνημειωδών εικόνων».

Νίκη Σταύρου - Διευθύντρια και κληρονόμος των Εκδόσεων Καζαντζάκη

«Αυτή η ταινία, όποιος την παρακολουθήσει με καθαρή ματιά, θα του μιλήσει για φως και αγάπη. Ο Γιάννης Σμαραγδής ανακάλυψε την είσοδο του Λαβύρινθου στην καρδιά του Νίκου Καζαντζάκη και φώτισε την ιστορία αγάπης που στήριζε το «σαρανταπληγιασμένο σώμα του» στον δύσβατο ανήφορο της ζωής του. Ο Νίκος Καζαντζάκης είπε: “Μια από τις πιο μεγάλες χαρές που μπορεί ν’ αξιωθεί ο άνθρωπος στον κόσμο τούτο είναι να ΄ναι άνοιξη, να φυσάει αλαφρό αγεράκι και ν’ αρμενίζεις στο Αιγαίο· δεν μπόρεσα ποτέ να φανταστώ πώς γίνεται να ‘ναι αλλιώς ο Παράδεισος. Τι ‘ναι ο κόρφος του Παραδείσου μπροστά στην ελληνική τούτη, καμωμένη από το νερό, πέτρα και δροσερό μελτέμι μια αιωνιότητα;”Αυτό τον παράδεισο μετέφερε, στην απόλυτη φωτεινότητά του, ο Γιάννης Σμαραγδής με αυτή την ταινία».

Νικ Νίκολσον – Πρόεδρος κριτικών κινηματογράφου του Τέξας, ΗΠΑ

"I absolutely loved KAZANTZAKIS!..." - «Λάτρεψα τον ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ!»

James DeMetro –ΚαλλιτεχνικόςΔι ευθυντήςτου Hellenic Film

Society της Νέας Υόρκης

«Ήταν η καλύτερη προβολή ελληνικής ταινίας που έγινε ποτέ στη Νέα Υόρκη».

Agathe Astira στην προβολή στην UNESCO στο Παρίσι

«Δεν τόλμησα να σας ευχαριστήσω μετά από την προβολή αυτού του υπέροχου φιλμ. Πολύ συγκίνηση, συναισθήματα ζωής, πλεγμένα με χιούμορ, ερωτήματα, προσδοκίες… Το φιλμ είναι ισάξιο των έργων του Καζαντζάκη. Συγχαρητήρια».

Ιωάννης Τζήρος – Επίτιμος Πρόξενος της Κύπρου στο Μιλάνο

«Η ταινία είναι ένα αριστούργημα της έβδομης τέχνης. Πρόκειται περί Ελληνικής φιλοσοφίας υψίστου επιπέδου με μια σπάνια έξαρση συναισθημάτων. Δεν έχω δει ακόμη άλλο φιλμ που να το ξεπερνάει. Μείναμε όλοι άφωνοι και δεν βρίσκαμε λόγια ισάξια της αίσθησης που πήραμε από αυτή την ταινία».

Μαρίνα Καλογήρου – ηθοποιός και πρωταγωνίστρια στην ταινία στο ρόλο της Ελένη Καζαντζάκη

«Δεν φαντάζεστε τι έγινε στο Τορόντο... Ουρά ένα ολόκληρο τετράγωνο. Ο κόσμος να κλαίει. Μίλησα μετά την ταινία πάνω από 40 λεπτά, μου έκαναν τόσες πολλές ερωτήσεις, ήταν τόσο συγκινημένοι και ενθουσιασμένοι... Δε με άφηναν να φύγω... Μου φιλούσαν τα χέρια... Μου έλεγαν να μεταφέρω την αγάπη τους σε όλους τους συντελεστές και το ευχαριστώ τους...»

Η ταινία θα προβληθεί στην ΕΡΤ 1, αυτή την Κυριακή, στις 23:30 το βράδυ.

Κινηματογράφος

Δωρεάν σινεμά στην ταινιοθήκη της ΕΡΤ
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

«Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει»
Κάθε μέσο διαθέσιμο για θέαση ποιοτικού σινεμά προσφέρεται στο κοινό αυτές τις μέρες και η ΕΡΤ δε θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση. Εάν λοιπόν κάνετε ένα κλικ  στην ψηφιακή ταινιοθήκη της, θα βρείτε εξαιρετικές ταινίες για να απολαύσετε online και δωρεάν για περιορισμένο χρονικό διάστημα.

Ξεχωρίζουν εκείνες όπου πρωταγωνιστούν μοναδικές ερμηνεύτριες, ορισμένες σε ρόλους που τους χάρισαν βραβεία. Όπως η Τζούλιαν Μουρ, η οποία απέσπασε το πρώτο της Όσκαρ για το «Still Alice: Κάθε Στιγμή Μετράει» (Ρίτσαρντ Γκλέιτζερ & Γουός Γουέστμορλαντ), ενσαρκώνοντας μια καθηγήτρια πανεπιστημίου και μητέρα η οποία συνειδητοποιεί πως σταδιακά χάνει τη μνήμη της. Ανακαλύψτε ακόμα το αστείρευτο ταλέντο της Φλόρενς Πιου, η οποία στο «Λαίδη Μάκβεθ» (Γουίλιαμ Όλντροϊντ) παραδίδει μαθήματα υποκριτικής μόλις στον πρώτο μεγάλο ρόλο της.

«The Tale»
Επιπλέον, η Λόρα Ντερν κλέβει την παράσταση στο πολυσυζητημένο «The Tale», που περιστρέφεται γύρω από τη σεξουαλική κακοποίηση, ενώ η Κατρίν Ντενέβ συμπρωταγωνιστεί με τους Γκιγιόμ Κανέ και Αντέλ Ενέλ στο ψυχολογικό δράμα «Ο Άνδρας που Αγαπήθηκε Πολύ» (Αντρέ Τεσινέ) που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα.

Τέλος, εάν είστε λάτρεις των Smiths ή απλώς έχετε ανάγκη για λίγη εφηβική νοσταλγία, διαλέξτε το απολαυστικό «Τα Πλεονεκτήματα του να Είσαι στο Περιθώριο» (Στίβεν Σμπόσκι). Διαφορετικά, υπάρχει και το βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα αριστουργηματικό φιλμ του Κεν Λόουτς «Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ».

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 20/2
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Οι Έντι Ρεντμέιν και Φελίσιτι Τζόουνς ίπτανται, ο Sonic περνά στο σινεμά, ένα οσκαρικά υποψήφιο ντοκιμαντέρ και μία ξεχωριστή ελληνική ταινία, έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Οι Αεροναύτες
Έντι Ρεντμέιν και Φελίσιτι Τζόουνς στα... ουράνια. Αληθινή ιστορία και ταυτόχρονα αγωνιώδης περιπέτεια επιβίωσης, η ταινία του ανερχόμενου και τηλεοπτικά έμπειρου σκηνοθέτη Τομ Χάρπερ («Peaky Blinders», «War & Peace») δεν ενδείκνυται για όσους παθαίνουν ταχυπαλμία με τα μεγάλα ύψη. Μετά τη «Θεωρία των Πάντων», ο οσκαρικός Έντι Ρεντμέιν και η Φελίσιτι Τζόουνς επανενώνονται κινηματογραφικά, ενσαρκώνοντας, αντίστοιχα, έναν φέρελπι μετεωρολόγο και μια ατρόμητη αεροπόρο, ασυναγώνιστη στα ταξίδια με αερόστατο. Οι δυο τους, αθεράπευτα ρομαντικοί και παθιασμένοι με τις ανακαλύψεις, θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι προς τον ουρανό, ρισκάροντας ακόμα και τη ζωή τους, όχι μόνο για να σπάσουν ρεκόρ και να γράψουν ιστορία, αλλά και για να βρουν δικαίωση σε μια κοινωνία που ψαλιδίζει τα όνειρά τους.

Sonic: Η Ταινία
Ο αγαπημένος ήρωας του βίντεο γκέιμ περνά φορτσάτος στη μεγάλη οθόνη. Ο θρυλικός action χαρακτήρας της Sega Sonic ο Σκαντζόχοιρος έρχεται στους κινηματογράφους, αφού πρώτα χρειάστηκε να περάσει μερικές δύσκολες πίστες. Η αρχική μορφή του ήρωα, βλέπετε, απογοήτευσε πλήρως τους οπαδούς του τάχιστου μπλε σκαντζόχοιρου, έτσι οι συντελεστές της ταινίας ανέβαλαν την κυκλοφορία της, ώστε να τη σχεδιάσουν από την αρχή. Τέλος καλό, όλα καλά λοιπόν για τον Sonic, ο οποίος όμως στην ταινία τα βρίσκει από νωρίς σκούρα. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση θέλει πάση θυσία να τον αιχμαλωτίσει, αποστολή που αναθέτει στον διαβολικό δρα Ρομπότνικ, τον οποίο ενσαρκώνει ο Τζιμ Κάρεϊ. Σύμμαχος του Σόνικ ένας αδαής αστυνομικός και βεβαίως οι υπερδυνάμεις του, που κάνουν τον Γιουσέιν Μπολτ να μοιάζει μπροστά του με... χελώνα.

Στη Γη του Άγριου Μελιού
Υποψήφιο για δύο Όσκαρ ντοκιμαντέρ από τη Βόρεια Μακεδονία. Ντοκιμαντέρ που κυριάρχησε στο Σάντανς, αποσπώντας συνολικά τρία βραβεία, η «Γη του Άγριου Μελιού» ανοίγει παράθυρο σε έναν αφανή κόσμο και μας συστήνει τους πρωτοεμφανιζόμενους σκηνοθέτες Ταμάρα Κοτέβσκα και Λιούμπομιρ Στεφάνοβ. Σε ένα απομακρυσμένο ορεινό χωριό της Βόρειας Μακεδονίας ζει μια τούρκικης καταγωγής μελισσοκόμος, η οποία χρησιμοποιεί αποκλειστικά παραδοσιακές μεθόδους, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον. Η ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος όμως διαταράσσεται όταν δίπλα της μετακομίζουν περιστασιακοί «συνάδελφοι» με σύγχρονα μέσα, τα οποία απειλούν το φυσικό περιβάλλον. Τότε η μοναχική ηρωίδα θα δώσει μάχη να προστατεύσει τον εύθραυστο μα μείζονα για την ανθρώπινη ζωή μικρόκοσμό της.

Απόστρατος
Ελληνική δραμεντί με μοντέρνα πολιτική ματιά, βραβευμένη από το κοινό του φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Ένας γοητευτικός τριαντάρης εργένης βρίσκεται ξαφνικά χωρίς δουλειά, έπειτα από μια αποτυχημένη επιχειρηματική επένδυση. Αναγκάζεται τότε να μετακομίσει στο σπίτι του πεθαμένου παππού του στου Παπάγου. Η επιστροφή στη γειτονιά όπου μεγάλωσε και η επανασύνδεσή του με παλιούς φίλους και συμμαθητές τού δίνει ξανά την αυτοπεποίθηση που ένιωθε μικρός. Στο σπίτι όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Καθώς ζει μόνος, παρατηρεί όλο και περισσότερο τα πράγματα του παππού του που ήταν στρατιωτικός κι επηρεάζεται τόσο από τα ανδραγαθήματά του στο πεδίο της μάχης όσο και από την εκπληκτική ομοιότητά τους. Σταδιακά θα υιοθετήσει τον τρόπο συμπεριφοράς του, ενώ θα μάθει κάποια καλά κρυμμένα μυστικά του, με τον δημιουργό της sui generis κομεντί «Ο Ξεναγός» να τον παρατηρεί πίσω από την κάμερα.

Το Κάλεσμα της Άγριας Φύσης
Μεταφορά του κλασικού μυθιστορήματος του Τζακ Λόντον με τον Χάρισον Φορντ. Στις αρχές του 20ού αιώνα ο διάσημος συγγραφέας γράφει για τον Μπακ, ένα λυκόσκυλο που κλέβουν κάποιοι από την ηλιόλουστη Καλιφόρνια και καταλήγει στον παγωμένο Καναδά, όπου ζεύεται σε έλκηθρο. Εκεί, υπομένοντας άγριες συνθήκες που ξυπνούν τα πρωτόγονα ένστικτά του, ο Μπακ σκληραγωγείται και ταυτόχρονα καλείται να συνεργαστεί με τον νέο του ιδιοκτήτη ώστε και οι δύο να επιβιώσουν. Η πασίγνωστη περιπέτεια, βγαλμένη από το βιβλίο «Το κάλεσμα της άγριας φύσης», φέρνει τον δημιουργό των «Λίλο & Στιτς» και «Πώς να Εκπαιδεύσετε το Δράκο σας» Κρις Σάντερς μπροστά από ένα ενδιαφέρον πείραμα συνδυασμού live action και animation, με τον Μάικλ Γκριν του «Λόγκαν» να υπογράφει το σενάριο.

Στο Λαβύρινθο
Αστυνομικό θρίλερ με τους Ντάστιν Χόφμαν και Τόνι Σερβίλο. Ο σκηνοθέτης του «Κοριτσιού της Ομίχλης» σκαρφίζεται ένα ακόμα θρίλερ μυστηρίου, αυτήν τη φορά με ένα πρωτοκλασάτο πρωταγωνιστικό δίδυμο. Η υπόθεση του «Λαβύρινθου» περιστρέφεται γύρω από την παράξενη υπόθεση μιας κοπέλας η οποία έπεσε θύμα απαγωγής όταν μια μέρα επέστρεφε σπίτι από το σχολείο. Δεκαπέντε χρόνια μετά, ξυπνάει στο δωμάτιο ενός νοσοκομείου έχοντας απέναντί της έναν ψυχίατρο και χωρίς να θυμάται απολύτως τίποτα. Εκείνος είναι εξίσου πεπεισμένος πως μπορεί να τη βοηθήσει να ανακτήσεις τη μνήμη της όσο και πως όλα όσα της έχουν συμβεί βρίσκονται στο κεφάλι της.

Έμα
Μεταμοντέρνο ερωτικό δράμα από τον Πάμπλο Λαραΐν. Ο σκηνοθέτης εξαιρετικών ταινιών όπως τα «Jackie», «Νερούδα» και «No», υπογράφει μια από τις πιο φιλόδοξες ταινίες του. Οι Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ και Μαριάνα Ντι Τζιρόλαμο ενσαρκώνουν ένα ζευγάρι το οποίο βιώνει ένα τραυματικό γεγονός που κλονίζει τη σχέση τους. Εκείνη θα βρει καταφύγιο στο χορό, μέσω του οποίου επιχειρεί να επουλώσει τις πληγές της και να ξαναβρεί τον εαυτό της ακόμα και εάν χρειαστεί να φτάσει στα άκρα.

Σπύρος Μελετζής: Ο Φωτογράφος της Αντίστασης
Ντοκιμαντέρ για ένα σπουδαίο Έλληνα φωτογράφο. Μπροστά στο φακό της κάμερας του Σαράντου Σακελλάκου, ο φωτογράφος περιγράφει τις στιγμές της φωτογράφισης του Άρη Βελουχιώτη στο βουνό, πώς έζησε από πολύ κοντά τη βία των Δεκεμβριανών, αλλά και πώς κατάφερνε πάντα να τραβάει τόσο καίριες και σπάνιες φωτογραφίες. Ακόμα, μιλά λεπτομερώς για τα τα χαμένα ντοκουμέντα, τη σύλληψή του και την εν συνεχεία εξορία του.

Αξιωματικοί
Σοβιετική ταινία του Βαλντιμίρ Ρογκοβί από το 1971. Η ταινία, βασισμένη σε έργο του συγγραφέα Μπόρις Βασίλιεφ, περιγράφει την ιστορία δύο φίλων οι οποίοι αχώριστοι από τη δεκαετία του '20 και μετά, ζουν ως στρατιώτες από κοντά διαδοχικές ιστορικές πολεμικές συγκρούσεις που τους αλλάζουν τη ζωή.

Κινηματογράφος

Σε ένα από τα διασημότερα παραμύθια των Γερμανών Γκριμ ο Χάνσελ και η Γκρέτελ είναι δύο ανήλικα αδέρφια που παγιδεύονται στο χτισμένο από εδέσματα σπίτι μιας μάγισσας. Στην καινούργια κινηματογραφική διασκευή του Ρομπ Χέιζ, συν-σεναριογράφου της επερχόμενης ταινίας του Αργύρη Παπαδημητρόπουλου «Monday», η Γκρέτελ αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και οδηγεί τον αθώο, ανυποψίαστο Χάνσελ σε μια μακάβρια περιπέτεια ενηλικίωσης κι ένα αφιλόξενο δάσος, όπου οι δυο τους έχουν εγκαταλειφθεί από την οικογένειά τους.

Βυθισμένοι στη γοτθική ατμόσφαιρα ενός υποβλητικού μύθου, από τη μία ακολουθούμε τα δύο μικρά αδέρφια στη ριψοκίνδυνη περιπλάνησή τους σε έναν κόσμο σκιών και ψευδαισθήσεων, ενώ από την άλλη βρισκόμαστε διαρκώς απέναντι στα διαδοχικά ερωτήματα πάνω στην πίστη, στην αποπλάνηση, στην επιθυμία και στο τέλος της αθωότητας που θέτει στον αναγνώστη/θεατή η διαχρονική ιστορία των Γκριμ. Η ίδια, άλλωστε, δεν είναι παρά ένα τρομακτικό θρίλερ, την ατμόσφαιρα του οποίου συντηρεί ο Νεοϋορκέζος Οζ Πέρκινς («February») τονίζοντας το φανταστικό και ψυχαναλυτικό στοιχείο της.

Προσθέτει δε κι εκείνο της γυναικείας ψυχολογίας, καθώς ξεκινά τη διήγηση με την απούσα από το παραμύθι ιστορία ενός σατανικού κοριτσιού με υπερφυσικές ικανότητες, το οποίο εγκαταλείφθηκε από τους συγχωριανούς του στο δάσος, κι εστιάζει την πλοκή στην αντιπαράθεση της Γκρέτελ και της Χόλντα, της έφηβης που είναι έτοιμη να ανακαλύψει τις αληθινές ικανότητές της και της ηλικιωμένης μάγισσας που προσφέρει το απομονωμένο οίκημά της ως καταφύγιο στα παιδιά, τους προσφέρει κάθε λογής λιχουδιά και τα παγιδεύει εκεί με ύποπτες διαθέσεις.

Η σύγκρουσή τους δεν είναι παρά αυτή της εκδικητικής, μισαλλόδοξης θηλυκής συμπεριφοράς (προϊόν ανδροκρατούμενης κοινωνικής καταπίεσης) με τη σοφή, ισορροπημένη γυναικεία ψυχοσύνθεση, χωρίς να σημαίνει πως η ενηλικίωση επέρχεται τελικά χωρίς επώδυνο τίμημα. Μόνο που οι Πέρκινς και Χέιζ προτάσσουν αντί για τη συναρπαστική αφήγηση τον οπτικό εντυπωσιασμό και τη φεμινιστική παραβολή, υπενθυμίζοντάς μας διαρκώς πως «αυτό που παρακολουθείτε δεν είναι ένα απλό παραμύθι». Η «αθόρυβη» μέθοδος των Γκριμ είναι σαφώς αποτελεσματικότερη...

ΗΠΑ. 2020. Διάρκεια: 87΄. Διανομή: ODEON.

ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Odeon Όπερα
On map Ακαδημίας 57

DOLBY SR

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 21.30

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αελλώ Cinemax
On map Πατησίων 140

2108259974-5

€ 8,00. Παιδ.-μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65, γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 23.00

ΜΑΡΟΥΣΙ - ΚHΦΙΣΙΑ
Novacinema Odeon Μαρούσι
On map Λεωφ. Κηφισίας 215, Μαρούσι (απέναντι από το Άλσος Συγγρού)

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

Village 15 Cinemas @ The Mall
On map Aνδρέα Παπανδρέου (παραπλεύρως Αττικής Οδού) ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα, Μαρούσι

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 2 Πέμ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00, Σάβ.-Κυρ. 20.00/ 22.00/ 00.00

Αίθουσα 5 Παρ.: 18.00/ 20.00/ 22.00/ 00.00

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ - ΑΙΓΑΛΕΩ - ΧΑΪΔΑΡΙ
Λάμπρος Κωνσταντάρας - Ρένα Βλαχοπούλου
On map Κουντουριώτου 40 (ΜΕΤΡΟ Αιγάλεω)

2105911390

€ 7,00, παιδ.-φοιτ., άνεργοι, ΑΜΕΑ & κάθε Δευτ., Τρ. € 5,00. Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο. Κάθε Παρ.-Κυρ. μεταγλ. ταινίες € 5,00.

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

WestCity Cinemas
On map Κωνσταντινουπόλεως 82B, Περιστέρι

2105756239

€ 6,50, παιδ., φοιτ. € 5,00. Δευτ., Τρ. γεν. είσ. € 5,00. Κάθε Τετ., Πέμ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 22.15

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Village Shopping And More
On map Πέτρου Ράλλη & Θηβών, Άγιος Ιωάννης Ρέντη

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 5 Πέμ., Σάβ., Κυρ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 22.40, Παρ. 19.10/ 21.10/ 23.10

Αίθουσα 7 Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.10/ 00.10

Αίθουσα 8 Πέμ., Κυρ., Δευτ., Τρ., Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.10, Παρ. 22.40, Σάβ. 21.10/ 23.10

Ν. ΣΜΥΡΝΗ - Π. ΦΑΛΗΡΟ
Village 9 Cinemas @ Faliro
On map Λεωφ. Ποσειδώνος 1 & Μωραϊτίνη 3, Δέλτα Π.Φαλήρου

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Προβολές Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 6 Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 21.40/ 23.40

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ
Town Cinemas
On map Ζησιμοπούλου 7 & Α. Μεταξά, Γλυφάδα

2108944407, 2112164706

€ 9, 3D προβολές € 10,00. Κάθε Τετ. € 4,00, κάθε Δευτ., Τρ. φοιτ. € 5,00. Online αγορά εισιτηρίων στο www.towncinemas.gr

Αίθουσα 1 Πέμ.-Τετ.: 22.30

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Νανά Cinemax
On map Λ. Βουλιαγμένης 179 (ΜΕΤΡΟ Αγ.Ιωάννης), Δάφνη

2109703158, 2109706865

€ 7,50. Σάβ., Κυρ. € 8,00. Παιδ. -μαθητ., φοιτ., άνεργοι, ΑμεΑ, άνω των 65 & γκρουπ άνω των 10 ατόμων € 6,50. 3D προβολές: € 9,50, παιδ.-φοιτ. € 8,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο € 8,00 (εκτός αργιών). Κάθε Πέμ. € 5,00 (εκτός αργιών). Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 από σταθ. και www.cinemax.gr

Αίθουσα 4 Πέμ. & Τετ. 23.30

Αίθουσα 6 Πέμ.-Τετ.: 22.00

Village Cinemas Athens Metro Mall - Ag. Dimitrios
On map Λ.Βουλιαγμένης 276, Αγ. Δημήτριος

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 19.20/ 21.40/ 23.40

ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ - ΙΛΙΟΝ
Odeon Escape (πρώην Ster Cinemas Ίλιον)
On map Λεωφ. Δημοκρατίας 67Α, Ίλιον

€ 7,50, Σάβ., Κυρ.& αργίες € 8,00 & € 8,50 (για προβολές μετά τις 22:30). Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, ΑμεΑ

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 20.10/ 22.20

ΠΑΓΚΡΑΤΙ
Village Cinemas Παγκράτι
On map Υμηττού 110 & Χρεμωνίδου (Εμπ. Κέντρο Athens Millenium), Παγκράτι

Τηλ. 14848 (χρέωση 0,49€/min (από σταθερό) και 0,98€/min (από κινητό).

DOLBY SRD

€ 7,50, προβολές 3D : € 9,50. Προβολές Dolby Atmos € 9,50

Αίθουσα 4 Πέμ.-Τετ.: 19.10/ 21.10/ 23.30

https://www.athinorama.gr/

Κινηματογράφος

«Μικρές Κυρίες»: Οι ηρωίδες της Γκρέτα Γκέργουιγκ ήρθαν για να μείνουν
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Η λογοτεχνία του 19ου αιώνα δεν είναι και το καλύτερο μέρος για να αναζητήσει κάποιος δυναμικούς, πληθωρικούς γυναικείους χαρακτήρες που συμπεριφέρονται κόντρα στις συμβάσεις. Η πλειονότητα των μυθιστορημάτων της εποχής ήθελε τις γυναίκες πιστές, υπάκουες και λιγομίλητες, όπως συνέβαινε και στον πραγματικό κόσμο δηλαδή, με κύρια αποστολή στη ζωή τους να κάνουν έναν καλό γάμο και να αποκτήσουν παιδιά. Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν τον άμεσο αντίκτυπο που είχαν οι «Μικρές Κυρίες» σε χιλιάδες αναγνώστριες, και όχι μόνο, όταν κυκλοφόρησε ο πρώτος τόμος τους το 1868. Ξαφνικά στα ράφια των βιβλιοπωλείων βρέθηκε ένα μυθιστόρημα με ηρωίδες τις τέσσερις νεαρές αδερφές Μαρτς, γεμάτες ζωντάνια, οι οποίες ήταν αποφασισμένες να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα.

Η ιστορία της συγγραφέως Λουίζα Μέι Άλκοτ απελευθέρωσε τη φαντασία εκατομμυρίων αναγνωστριών μέχρι σήμερα, οι οποίες είδαν την αντανάκλαση του εαυτού τους στις Τζο, Έιμι, Μεγκ και Μπεθ. Ακόμη πιο σημαντικό όμως ήταν το ότι επρόκειτο για μια ιστορία αφηγημένη εξολοκλήρου από τη γυναικεία οπτική γωνία, τη στιγμή που οι αντρικοί χαρακτήρες μειο­ψηφούσαν. Όπως στη λογοτεχνία οι «Μικρές Κυρίες» έδωσαν φωνή σε αμέτρητες κοπέλες, έτσι και η Γκρέτα Γκέργουιγκ με τη φιλόδοξη διασκευή της επιδιώκει να δώσει ανανεωμένη ώθηση στα μηνύματα του βιβλίου της Άλκοτ, ώστε να εμπλουτίσει θεματικά το μοντέρνο σινεμά, το οποίο μπορεί να μην είναι τόσο στείρο σε έργα με γυναίκες στο επίκεντρο όσο η λογοτεχνία του 19ου αιώνα, αλλά αδιαμφισβήτητα έχει τα περιθώρια να υποδεχτεί ακόμη περισσότερα.

Εν προκειμένω, εξάλλου, μιλάμε για ένα μυθιστόρημα-σταθμός, το οποίο έχουν περάσει 26 χρόνια από την τελευταία φορά που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο. Επιπλέον, η βερσιόν της Γκέργουικ αποκτά ακόμη μεγαλύτερο σημειολογικό ενδιαφέρον, καθώς εμφανίζεται σε ένα σημείο της σεζόν που το ενδιαφέρον μονοπωλούν ταινίες οι οποίες στρέφονται γύρω από ψυχολογικά αδιέξοδα αντρών – είτε στη σκοτεινότερη μορφή τους («Joker»), είτε ως υπαρξιακή αγωνία («Ο Ιρλανδός»), είτε ως ανταγωνισμός για κυριαρχία («Κόντρα σε Όλα»).

Συμπτωματικά αυτές είναι ορισμένες από τις ταινίες που μαζί με τις κατά Γκέργουιγκ «Μικρές Κυρίες» διεκδικούν το Όσκαρ καλύτερης ταινίας, ενώ η δημιουργός είναι υποψήφια και στην κατηγορία διασκευασμένου σεναρίου. Η ταινία της λοξοκοιτάζει επίσης τα βραβεία α΄ και β΄ γυναικείου ρόλου (Σέρσια Ρόναν και Φλόρενς Πιού αντίστοιχα), κοστουμιών (Τζάκλιν Ντουράν) και πρωτότυπης μουσικής (Αλεξάντρ Ντεσπλά). Όλα αυτά με πρωτότυπη πηγή ένα μυθιστόρημα που η Άλκοτ εμπνεύστηκε από τις εκκεντρικότητες των συγγενών της και το οποίο έγραψε σχεδόν με το ζόρι.

Ο ρομαντικός ρεαλισμός της Άλκοτ
«Δεν απολαμβάνω καθόλου να γράφω αυτήν την ιστορία», εκμυστηρευόταν η Άλκοτ στο ημερολόγιό της καθώς δούλευε τον πρώτο τόμο των «Μικρών Κυριών». Η νεαρή συγγραφέας είχε αναλάβει να ολοκληρώσει ένα βιβλίο που θα απευθυνόταν κυρίως σε κορίτσια, όμως δεν είχε βρει τον τρόπο. «Δεν ξέρω τίποτα για το τι σημαίνει να είσαι κοπέλα, αφού δεν έχω γνωρίσει καμία άλλη πέρα από τις αδερφές μου», θα ομολογούσε αργότερα καθώς ένιωθε παγιδευμένη σε δημιουργικό τέλμα.

Η Φλόρενς Πιού με ένα από τα κουστούμια-διαμάντια της ταινίας
Όπως αποδείχτηκε όμως εκείνες θα αποτελούσαν το κλειδί ώστε η Άλκοτ να σκαρφιστεί την ιστορία των εγκάρδιων αδερφών Μαρτς, που ξεκινά κατά τη διάρκεια του αμερικανικού εμφυλίου, όταν ο πατέρας της οικογένειας στρατολογείται και η μητέρα μαζί με τις κόρες αναγκάζονται να βρουν τρόπο να επιβιώσουν μόνες. Παρά τις αντιξοότητες, το σπίτι τους μετατρέπεται σε καταφύγιο καλοσύνης και αγάπης, με τις Μαρτς να ονειροπολούν καθημερινά, να αφιερώνουν ώρες στις αγαπημένες τους ασχολίες και παράλληλα να βιώνουν τα πρώτα σκιρτήματα του έρωτα. Ανάμεσα στο τέλος της εφηβείας και στο κατώφλι τις ενηλικίωσης, οι Μαρτς σταδιακά καλούνται να συμφιλιωθούν με την ιδέα ότι τα ξέγνοιαστα χρόνια τους δεν θα διαρκούν για πάντα αλλά και με το γεγονός ότι θα πρέπει να μοχθήσουν και να πληγωθούν για να κάνουν τη ζωή που επιθυμούν.

Στην πραγματικότητα οι ηρωίδες των «Μικρών Κυριών» αποτελούν μια εξωραϊσμένη εκδοχή των αληθινών συγγενών της Άλκοτ. Ο πατέρας της λ.χ. έλειπε για καιρό από το σπίτι, όχι λόγω στρατιω­τικών υποχρεώσεων, αλλά επειδή αφιέρωνε μήνες σε ταξίδια εσωτερικής αναζήτησης, εγκαταλείποντας τη γυναίκα του χωρίς χρήματα και με την ευθύνη τεσσάρων παιδιών. Ακόμη όμως και τις περιόδους που βρισκόταν με την οικογένεια, ήταν αδύνατο να κρατήσει μια σταθερή δουλειά, αφήνοντας έτσι το βάρος να πέσει ξανά στους ώμους της συζύγου του. Εκείνη, από την πλευρά της, δεν παραπονιόταν, αφού μοιραζόταν με τον άντρα της την ιδέα ενός εναλλακτικού τρόπου ζωής μακριά από υλικές δεσμεύσεις. Η Άλκοτ άντλησε εικόνες και συναισθήματα από αυτές τις καταστάσεις και τις μετέτρεψε σε μια καθολική ιστορία χειραφέτησης, η οποία ταρακούνησε τις ΗΠΑ και σύντομα τον υπόλοιπο κόσμο.

Η αταλάντευτη Τζο Μαρτς
Το alter ego της Άλκοτ, η δεύτερη κόρη της οικογένειας, είναι εκείνη που συνεπαίρνει τον αναγνώστη με την ορμητικότητα και την αναζωογονητική απειθαρχία της. Η Τζο είναι η πιο προβεβλημένη ηρωίδα των «Μικρών Κυριών», καθώς η εξέλιξή της αποκτά προοδευτικά όλο και πλουσιότερο συμβολικό χαρακτήρα. Εκ φύσεως ανυπάκουη, απορρίπτει την ιδέα του γάμου θέλοντας να προστατεύσει την ανεξαρτησία της, περιφρονεί το φλερτ των αντρών και είναι αποφασισμένη να ζήσει μόνη ως συγγραφέας. Ακόμη κι αν η Άλκοτ υποχρεώθηκε τελικά να παντρέψει την Τζο, κατ’ απαίτηση των αναγνωστών παρακαλώ, το ταμπεραμέντο και οι ιδέες της νεαρής ήταν πρωτάκουστα για την εποχή. Η Τζο δεν έπαψε να δρα με γνώμονα τις επιθυμίες της και πάντα με δική της πρωτοβουλία, εξάλλου εκείνη επέλεξε τον σύζυγό της, νοοτροπία που ενέπνευσε πολλές αναγνώστριες να ακολουθήσουν στη ζωή τους.

Εδώ εντοπίζεται κι ένα από τα κλειδιά της διαχρονικότητας των «Μικρών Κυριών». Έφεραν στο προσκήνιο τις ανείπωτες επιθυμίες των γυναικών κι έτσι κατάφεραν να ξεπεράσουν τις όποιες ταξικές και φυλετικές διαφορές, παρότι οι Μαρτς αντιπροσωπεύουν μια αρχετυπική αμερικανική μεσοαστική οικογένεια του 19ου αιώνα.

Ο Τιμοτέ Σαλαμέ λέει «I do» στην πρόταση της Σέρσια Ρόναν
Το οποίο με απλά λόγια σημαίνει πως είχαν την άνεση να πάρουν περισσότερα ρίσκα, ενώ οι τέσσερις αδερφές απολάμβαναν περισσότερες ευκαιρίες στη ζωή από ό,τι συνέβαινε γενικώς. Οι εκτός των σελίδων του βιβλίου κοινωνικοί φραγμοί ξεπερνιούνται στο επίπεδο του φύλου, καθώς οι «Μικρές Κυρίες» έδρασαν απελευθερωτικά στις γυναικείες συνειδήσεις, ωθώντας τις αναγνώστριες να διεκδικήσουν τους δικούς τους όρους αυτοπροσδιορισμού και να κατασκευάσουν νέες ταυτότητες. Αναπόφευκτα, την ίδια στιγμή το μυθιστόρημα της Άλκοτ έκανε τομή στις γυναικείες αναπαραστάσεις στη λογοτεχνία, η οποία είδε να γεννιέται ένα νέο, διψασμένο για ιστορίες αναγνωστικό κοινό.

Το «θράσος» της Γκέργουιγκ
Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι η Γκρέτα Γκέργουιγκ, δημιουργός ταυτισμένη με το mumblecore, επέλεξε να κινηματογραφήσει αυτό το εμβληματικό έργο μόλις στη δεύτερη σκηνοθετική της δουλειά. Οι θεματικές που απασχολούν τη Άλκοτ αλλά και τα συναισθήματα που διαχειρίζεται είναι ακριβώς εκείνα που απασχόλησαν την Γκέργουιγκ στο καλόκαρδο ντεμπούτο της «Lady Bird», όπως και στις ταινίες όπου συνυπογράφει το σενάριο και πρωταγωνιστεί («Frances Ha», «Mistress America»).

Ως Μάρμι Μαρτς, η Λόρα Ντερν δίνει μια ερμηνεία γεμάτη ζεστασιά
Κινηματογραφικές ιστορίες που αποθεώνουν τη δύναμη της συντροφικότητας και της φιλίας εξερευνούν τα άγχη των young adults υπό ένα αποκλειστικά γυναικείο πρίσμα και απεικονίζουν την ενηλικίωση ως μια πολυπόθητη απελευθέρωση, ενώ οι ατρόμητες ηρωίδες τους ρίχνονται ολοκληρωτικά στο κυνήγι των ονείρων τους – απόρροια των καλλιτεχνικών ανησυχιών και των έντονων συναισθημάτων τους. Εξ ου και η φωτεινή θαλπωρή που εκπέμπουν οι εικόνες της Γκέργουιγκ στην ταινία, μια διασκευή απόλυτα ρομαντική και με διάχυτη αισιοδοξία, η οποία βέβαια ανά στιγμές φλερτάρει με την υπερβολή.

Ταυτόχρονα όμως η δημιουργός σκηνοθετεί με πηγαία άνεση, έχοντας απολέσει οποιαδήποτε διάθεση σοβαροφάνειας, και παίρνει σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως η απόφαση να εγκαταλείψει τη γραμμική αφήγηση της Άλκοτ και να διηγηθεί την ιστορία μέσα από τα φλας μπακ της Τζο, ενώ παράλληλα εναλλάσσει την οπτική γωνία μεταξύ των τεσσάρων αδερφών. Έτσι η Γκέργουιγκ επιτρέπει να αναδειχτούν εξίσου όλες οι ηρωίδες. Η μούσα της σκηνοθέτιδας Σέρσια Ρόναν ως Τζο, μαζί με τις Φλόρενς Πιού (Έιμι), Έμα Γουότσον (Μεγκ), Ελίζα Σκάνλεν (Μπεθ) δίνουν εντυπωσιακές ερμηνείες, αποδίδοντας με χαρακτηριστική ευστοχία και βάθος τους χαρακτήρες τους.

Επιπλέον η Γκέργουιγκ επιλέγει διακριτικά να διευρύνει την ψυχοσύνθεση της μητέρας των κοριτσιών Μάρμι Μαρτς, την οποία ενσαρκώνει η Λόρα Ντερν. Μπορεί, όπως και στο βιβλίο, η απεικόνισή της να μην απέχει πολύ από αυτήν μιας αγίας, σε ένα χαρακτηριστικό σημείο της ταινίας όμως ακούγεται να λέει: «Υπήρξα οργισμένη σχεδόν κάθε μέρα της ζωής μου». Η Μάρμι δεν διαπραγματευόταν την καλοκάγαθη ιδιοσυγκρασία της και απέφευγε να προκαλεί εντάσεις, αν και γίνεται εύκολα σαφές πως σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε αφελής.

Υπάρχει βέβαια ακόμη μία καινοτομία η οποία αποκαλύπτει τις δια­θέσεις της 36χρονης Αμερικανίδας και αφορά την Τζο. Όπως η Άλκοτ έβλεπε τον εαυτό της στη φλογερή Μαρτς, έτσι συνέβη και με την Γκέργουιγκ, η οποία φροντίζει στην ταινία να υπογραμμίσει με κάθε τρόπο την επαναστατική φύση της. Σε μια χαρακτηριστική σκηνή λέει ψυχωμένα, αρνούμενη να εγκαταλείψει το όνειρό της να γίνει συγγραφέας, «οι γυναίκες έχουν μυαλό και ταλέντο όπως και καρδιά», ενώ στον επίλογο τη βλέπουμε να διαπραγματεύεται σκληρά με τον εκδότη του πρώτου βιβλίου της.

Έτσι οι «Μικρές Κυρίες» γίνονται στην ουσία μια ταινία για τις επιθυμίες μιας γυναίκας, η οποία καλείται να παλέψει διπλά για να πετύχει αυτό που θέλει, συχνά έχοντας απέναντί της ανόητα στερεότυπα. Γίνονται επίσης μια ταινία που μπορεί να απεικονίζει ρομαντικά μια εποχή ανισοτήτων, διχασμών και βίας, αφοσιώνεται ωστόσο σε ηρωίδες οι οποίες ξεπέρασαν τον εαυτό τους αψηφώντας κανόνες που φτιάχτηκαν ερήμην τους.

«Μικρές Κυρίες» στη μεγάλη οθόνη

1917-1918
Η δημοφιλία του βιβλίου της Άλκοτ αναμενόμενα οδήγησε σε σινε-διασκευές μόλις ήταν τεχνικά εφικτό. Οι πρώτες δύο, από τους Αλεξάντερ Μπάτλερ και Χάρλεϊ Νολς, ήταν βωβές, η δεύτερη για λογαριασμό της Paramount.

1933
Ο θρυλικός Τζορτζ Κιούκορ ανέλαβε την πρώτη ομιλούσα μεταφορά, με την Κάθριν Χέμπορν στον ρόλο της Τζο. Η ταινία κυκλοφόρησε εν μέσω της Μεγάλης Ύφεσης, έτσι ο Κιούκορ έδωσε έμφαση στην ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και αλληλεγγύη.

1949
Για πρώτη φορά με χρώμα, οι «Μικρές Κυρίες» αποδόθηκαν επίσης από σπουδαίες ηθοποιούς, όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ και η Μέρι Άστορ. Τη σκηνοθεσία ανέλαβε ο άνθρωπος πίσω από πολλά χολιγουντιανά hits της εποχής, o Μέρβιν ΛεΡόι.

1994
Η διασημότερη και σημείο αναφοράς για τα ’90s διασκευή, καθώς έγινε με τη σύμπραξη γυναικών μπροστά και πίσω από την κάμερα. Η Γκίλιαν Άντερσον κάθισε στη σκηνοθετική καρέκλα, με πρωταγωνίστριες τις Σούζαν Σαράντον, Γουινόνα Ράιντερ και Κίρστεν Ντανστ.Άλλοι 17 νεκροι καταγράφηκαν σε μία εβδομάδα, με τον συνολικό

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 30/1
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Ρόμπερτ Πάτινσον και Γουίλεμ Νταφόε φλερτάρουν με την τρέλα και ο Μάρκος Σεφερλής έρχονται στους κινηματογράφους αυτήν την εβδομάδα.

Ο Φάρος
Ρόμπερτ Πάτινσον και Γουίλεμ Νταφόε φλερτάρουν με την τρέλα στο οσκαρικά υποψήφιο θρίλερ. Η μεγάλη έκπληξη όλων των παράλληλων τμημάτων του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών ήταν ένα αμερικανικό ασπρόμαυρο θρίλερ υπαρξιακού τρόμου, το οποίο απέσπασε και το βραβείο της FIPRESCI (παγκόσμια ένωση κριτικών). Σκηνοθετημένο με μια μπαρόκ τόλμη από τον Ρόμπερτ Έγκερς του «The Witch» και εμπνευσμένο από μια αληθινή τραγωδία του 1801, αφηγείται την ιστορία δυο φαροφυλάκων, οι οποίοι στα τέλη του 19ου αιώνα αποκλείονται σε μια ανεμοδαρμένη βραχονησίδα, κατρακυλώντας σταδιακά στην παράνοια. Ρεσιτάλ ερμηνειών από τους Νταφόε και Πάτινσον (οι οποίοι ενδέχεται να φτάσουν στα Όσκαρ), εξπρεσιονιστικές εικόνες, επιρροές από Χέρμαν Μέλβιλ, Ρόμπερτ Λουίς Στίβενσον, Χ. Φ. Λάβκραφτ και κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, την οποία επιτείνουν το σκληρό ασπρόμαυρο και το «παλιομοδίτικα» τετράγωνο κάδρο.

The Gentlemen
Ο Γκάι Ρίτσι στήνει συμμοριτοπόλεμο με τους Μάθιου ΜακΚόναχι, Τσάρλι Χάναμ και Κόλιν Φάρελ. Ο οσκαρικός ΜακΚόναχι ενσαρκώνει έναν Αμερικάνο έμπορο ναρκωτικών, ο οποίος έχει φτιάξει μια ναρκω-αυτοκρατορία με έδρα το Λονδίνο. Νιώθει όμως πως πρέπει πια να αποσυρθεί, έτσι θέλει να παραδώσει τα ηνία σε έναν διάδοχο, ώστε να επιστρέψει στην πατρίδα του. Τότε, ξεκινά ένας αγώνας δρόμου διαφόρων φερέλπιδων κακοποιών οι οποίοι φιλοδοξούν να κάτσουν στο θρόνο.

Cosmic Candy
Ένα «εκρηκτικό» γλυκό έχει τον πρώτο λόγο στο ντεμπούτο της Ρηνιώς Δραγασάκη. Θυμάστε εκείνα τα γλυκά με τη μαγική σκόνη που «έσκαγε» μόλις τα βάζαμε στο στόμα; Η βραβευμένη για τις μικρού μήκους της Ρηνιώ Δραγασάκη δεν τα έχει ξεχάσει και μάλιστα εμπνέεται για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία της από τον… πειρασμό που ψάχναμε μανιωδώς στα περίπτερα. Σε αυτήν πρωταγωνιστεί μια μοναχική, ιδιόρρυθμη 35χρονη ταμίας, η οποία θα χρειαστεί να αλλάξει πλήρως τη ζωή της όταν ένα δεκάχρονο κορίτσι τής χτυπήσει την πόρτα ψάχνοντας τον πατέρα της. Παράλληλα, εκείνη καλείται να αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο της απόλυσής της κι ένα ρομαντικό ειδύλλιο για πρώτη φορά στη ζωή της και όλα αυτά καταναλώνοντας υπερβολικές ποσότητες Cosmic Candy.

Το Απίθανο Ταξίδι ενός Φακίρη
Κωμική εκδρομή από την Ινδία στο Παρίσι με ένα μαγικό τουίστ. Από τη Βομβάη ξεκινάει το ταξίδι του προς τη Γαλλία ένας νεαρός φακίρης, με στόχο να βρει τον πατέρα που δε γνώρισε ποτέ. Πρώτη του στάση όμως ένα κατάστημα IKEA, όπου ερωτεύεται κεραυνοβόλα μια κοπέλα και την πείθει να βγουν ραντεβού. Σε μια παράξενη ανατροπή των γεγονότων όμως, ο φακίρης καταλήγει μπλεγμένος σε μια απίστευτη περιπέτεια, η οποία περιλαμβάνει Σομαλούς μετανάστες, έναν αστυνομικό λάτρη των μιούζικαλ και ένα αερόστατο.

Χαλβάη 5-0
Ο Μάρκος Σεφερλής είναι ο αστυνόμος Μπέκρας στην πρώτη του κινηματογραφική εμφάνιση. Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε από το λογοπαίγνιο του τίτλου, η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση του Μάρκου Σεφερλή, σε σενάριο του ίδιου, είναι μια κωμική ταινία μυστηρίου που υπόσχεται δεκάδες γκαγκ και ανατροπές. Ο διάσημος ηθοποιός υποδύεται τον αστυνόμο Μπέκρα, έναν ντετέκτιβ που αναλαμβάνει μια περίπλοκη υπόθεση. Ένας χαλβαδοβιομήχανος βρίσκεται δολοφονημένος στην έπαυλή του, χωρίς κάποιο αποδεικτικό στοιχείο. Αντιθέτως ο αστυνόμος Μπέκρας έχει στη λίστα των υπόπτων πέντε ονόματα του στενού του κύκλου. Θα τα καταφέρει άραγε ο αστυνόμος να εντοπίσει την αλήθεια; Πίσω από την κάμερα βρίσκεται ο συνεργάτης του Σεφερλή από την εποχή της σειράς «Χτυποκάρδια στο Seferly Hills», ο Μάνος Καμπίτης.

Πρόβατα εναντίον Λύκων 2
Αφού χάρη στον γενναίο λύκο Γκρέι μόνιασαν τα πρόβατα με τους λύκους και πλέον ζουν ευτυχισμένα στο μικρό χαριτωμένο χωριό τους, τίποτα δε φαινόταν να διαταράσσει την ηρεμία τους. Να όμως που η γαλήνη τους απειλείται, όταν μια μακρινή φυλή μοχθηρών λύκων μαθαίνει για την παράξενη συνύπαρξή τους και είναι αποφασισμένη να ταξιδέψει και να αποκαταστήσει την τάξη.

Η Μόσχα Επιστρέφει
Βραβευμένο με Όσκαρ πολεμικό ντοκιμαντέρ του 1942. Οι μάχες που έγιναν κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, μεταξύ του Οκτώβρη 1941 και Ιανουάριου 1942, μεταξύ των Ναζί και του Κόκκινου Στρατού, μπαίνουν σε πρώτο πλάνο.

Κινηματογράφος

Τραγούδι Χωρίς Όνομα
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Eνα αισθητικά εντυπωσιακό ντεμπούτο που ξεχειλίζει ταλέντο και διαθέτει την αυτοπεποίθηση να διαχειριστεί ετερόκλητες θεματικές, το φιλμ της Περουβιανής Μελίνα Λεόν εμπνέεται από μια τραγική αληθινή ιστορία με φόντο την ταραχώδη δεκαετία του ’80 που έζησε η χώρα. Σε ένα πολιτικά ασταθές κλίμα, με την οικονομία σε ελεύθερη πτώση, τις αντάρτικες ομάδες σε πλήρη ισχύ και τη φτώχεια να είναι καθεστώς, ένα νεαρό ζευγάρι ετοιμάζεται να αποκτήσει παιδί. Εξαιτίας της δεινής οικονομικής κατάστασής του, εμπιστεύεται μια κλινική που υπόσχεται δωρεάν ιατρική περίθαλψη. Αμέσως μετά τον τοκετό όμως οι νοσοκόμες χωρίζουν το μωρό από τη μητέρα, την οποία και διώχνουν, ενώ στη συνέχεια εξαφανίζονται. Ανήμπορη να εντοπίσει το παιδί της, η γυναίκα βρίσκει αναπάντεχα στήριξη σε έναν δημοσιογράφο αποφασισμένο να τη βοηθήσει.

Η ταινία της Λεόν εκπέμπει την εγγενή μελαγχολία ενός κύκνειου άσματος, με υλικά την ποιητική διάθεση, τον αβίαστο λυρισμό και τη νευρικότητα ενός εφιάλτη. Τα κάδρα της, ασφυκτικά, εγκλωβίζουν τους χαρακτήρες στα προσωπικά τους αδιέξοδα. Μοιάζει σαν ο καθένας να βρίσκεται στο προσωπικό του κελί, την ώρα που γύρω του ο κόσμος καταρρέει, με αποτέλεσμα η κραυγή απελπισίας μιας μητέρας να χάνεται μάταια στον εκκωφαντικό θόρυβο. Η Λεόν δίνει έμφαση στο προφίλ κάθε χαρακτήρα, αποδυναμώνοντας την αίσθηση της αγωνίας που προηγουμένως κατασκεύασε επιτυχημένα, ώστε να αντιπαραβάλει εναλλακτικές πτυχές εκμετάλλευσης (οικονομική, πολιτική) που γίνονται καθεστώς σε μια κοινωνία κανιβαλιστική, η οποία δίνει περισσότερη σημασία στον πληθωρισμό από ό,τι στην απαγωγή ενός παιδιού.

Η Λεόν τοποθετείται διακριτικά και χωρίς μεγαλοστομίες απέναντι στην αδικία, στην αποξένωση και στο ταξικό χάσμα –αν και με περισσότερους υπαινιγμούς από όσο θα έπρεπε–, την ώρα που οι ήρωές της αναζητούν μια απελευθερωτική λύση. Εκείνη θα έρθει με τη μορφή μιας κάπως βεβιασμένης και ανοιχτής σε ερμηνείες κατακλείδας, που αφήνει μετέωρες σημαντικές πτυχές της υπόθεσης, η οποία όμως καταφέρνει να συγκινήσει βαθιά.

Περού, Ισπανία, ΗΠΑ. 2019. Α/Μ. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Πού παίζεται
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Έλλη
 Ακαδημίας 64 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

2103632789

DOLBY DIGITAL

Παρ.-Κυρ. € 8,00. Δευτ., Τρ. & Πέμ. € 7,00. Κάθε Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 17.50

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ
Δαναός
 Λ. Κηφισίας 109 (ΜΕΤΡΟ Πανόρμου)

2106922655

€ 8,00, 3D € 10,00, φοιτ. (Δευτ.-Πέμ.) € 6,50, παιδ. € 6,50. Τετ. γεν. είσ. € 5,00, ταινίες 3D € 7,00 (εκτός αργιών). 

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 18.00/ 20.00/ 22.00

ΛΕΩΦ. ΠΑΤΗΣΙΩΝ - ΑΧΑΡΝΩΝ
Αλεξάνδρα Europa Cinemas Digital
 Πατησίων 77-79 & Λεωφ. Αλεξάνδρας (στάση ΗΣΑΠ Βικτώρια)

2108219298

DOLBY DIG

€ 7,50, άνεργοι € 5,00. Δύο φοιτητές με ένα εισιτήριο € 7,50. Άτομα τρίτης ηλικίας € 6,00. Κάθε Δευτ. & Τρ. 2 άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Τετ.: 19.40

ΓΚΑΖΙ
Ταινιοθήκη της Ελλάδος
Ιερά Οδός 48 & Μεγ.Αλεξάνδρου 134-136, (ΜΕΤΡΟ Κεραμεικός)

2103609695

€ 7,00, φοιτ.-παιδ., άνω των 65, ατέλειες & άνεργοι € 5,00. Κάθε Πέμ. τα δύο άτομα € 7,00

Αίθουσα 1 Πέμ.-Κυρ., Τρ., Τετ.: 19.30/ 21.30, Δευτ. 21.30

Αίθουσα 2 Δευτ.: 19.30

ΔΑΦΝΗ - ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ
Ατλαντίς Classic Cinemas
 Λεωφ. Βουλιαγμένης 245 (στάση μετρό Δάφνη)

2109711511, 2109750936

DOLBY SR 7.1

€ 7,50, παιδ.-φοιτ., άνω των 65 & άνεργοι (Δευτ.-Παρ.) € 6,50. Κάθε Τετ. € 5,00 (εκτός αργιών).

Αίθουσα 2 Πέμ.-Τετ.: 17.40/ 19.40

Κινηματογράφος

Μία απίστευτη ταινία μικρού μήκους για ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα!

Στο «Oblivious» θίγεται συνοπτικά, αλλά με πολύ συγκινητικό και εύστοχο τρόπο το πρόβλημα του sex traffickinh. Στην ταινία παρακολουθούμε ένα κοριτσάκι το οποίο εργάζεται ως σεξουαλική σκλάβα.

Η ταινία δε διαδραματίζεται σε μία χώρα ανόμοια με τη δική μας, αλλά αντιθέτως αν και δεν κατονομάζεται, το μέρος μοιάζει πολύ με τις χώρες του Δυτικού Κόσμου. Ίσως γιατί δυστυχώς και αυτές δεν απέχουν τελικά από το πρόβλημα…

Δείτε το «Oblivious» εδώ

https://www.neolaia.gr/

Κινηματογράφος

Τα «Παράσιτα» πρέπει να πάρουν (τουλάχιστον) το Όσκαρ σχεδιασμού παραγωγής μόνο γι’ αυτό το σπίτι Η εντυπωσιακή κατοικία στην καρδιά της ταινίας δεν αποτελεί απλά το ιδανικό σκηνικό για την λειτουργία των χαρακτήρων αλλά είναι αυτή που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη

«Οι ιδιοκτήτες του σπιτιού επιθυμούν πάνω απ' όλα να επιδείξουν το σοφιστικέ γούστο τους», λέει ο σκηνοθέτης μιας από τις πιο σημαντικές ταινίες της χρονιάς (για πολλούς, της πιο σημαντικής) για την εντυπωσιακή κατοικία της οικογένειας Παρκ στα «Παράσιτα», κατοικία στην οποία εισβάλλει η φτωχή οικογένεια Κιμ. Στην περιβόητη ήδη ταινία του Μπονγκ Τζουν Χο, που κέρδισε τον περσινό Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες και είναι υποψήφια για έξι Όσκαρ (καλύτερης ταινίας, σκηνοθεσίας, διεθνούς ταινίας, πρωτότυπου σεναρίου, μοντάζ και σχεδιασμού παραγωγής ή σκηνογραφίας), το σπίτι υποτίθεται ότι έχει σχεδιαστεί από έναν διάσημο αρχιτέκτονα, ο οποίος ήταν και ο προηγούμενος ιδιοκτήτης του.

Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους. Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Για να δημιουργήσει λοιπόν το σκηνικό, ο σχεδιαστής της παραγωγής Λι Χα-Τζουν, προσπάθησε, όπως λέει να σκεφτεί λιγότερο με την ιδιότητά του και περισσότερο ως αρχιτέκτονας: «Προφανώς έπρεπε να συνυπολογίσουμε τους κινηματογραφικούς παράγοντες, έπρεπε επίσης όμως να δημιουργήσουμε ένα σπίτι τόσο αληθινό ώστε το κοινό να αποδεχτεί την ιδέα ότι έμεναν οι συγκεκριμένοι χαρακτήρες εκεί».

Το αποτέλεσμα είναι απλό, κομψό και μοντέρνο με έμφαση στο ξύλο, στο γυαλί, στις καθαρές γραμμές και στις σιλουέτες. «Ήθελα το ευρύχωρο λίβινγκ ρουμ και ο μεγάλος κήπος να μοιάζουν με έναν εντυπωσιακό πίνακα», λέει ο Λι. Η τέχνη στους τοίχους του σπιτιού των Παρκ επίσης αποτελεί σύμβολο κοινωνικού στάτους και κάποια από τα έργα είναι αληθινά.

Όπως ο πίνακας που απεικονίζει ένα δάσος και προέρχεται από τη σειρά "Maya" του Νοτιοκορεάτη εικαστικού Seung-mo Park. «Όταν κοιτάζω αυτό το έργο, νιώθω ότι πέφτω σε έναν σιωπηλό, απόμερο χώρο στη μέση ενός δάσους», λέει ο Λι. Ο Seung-mo Park δημιούργησε επίσης μια εικόνα με γάτες ειδικά για την ταινία. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Πεπεισμένοι ότι ο νεαρός γιος τους είναι εικαστικό ταλέντο, οι Παρκ γεμίζουν τον χώρο με τα αφηρημένα έργα του. «Η μητέρα πιστεύει ότι ο γιος της είναι ιδιοφυία σαν τον Ζαν-Πολ Μπασκιά», λέει ο σκηνοθέτης της ταινίας. «Βασικά, θέλει να επιδείξει ότι η οικογένειά της δεν είναι σαν τους παραδοσιακούς πλούσιους – ότι είναι καλλιεργημένοι με τα κριτήρια μιας μοντέρνας αισθητικής». Η κατοικία των Παρκ δεν παρέχει απλά τον ιδανικό χώρο για την λειτουργία των χαρακτήρων της ταινίας ή μόνο την προέκτασή τους.

Κάτι σκοτεινό υφέρπει σ΄ αυτό το εντυπωσιακό, μοντέρνο σπίτι, κάτι που καθοδηγεί την πλοκή σε εντελώς απρόσμενα μέρη. Το υπέρκομψο, καλόγουστο, τέλεια φωτισμένο σπίτι, προετοιμάζει το σκηνικό για την επική ανατροπή στο φινάλε με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας:

«Θεωρούμε ότι τα σπίτια ιδανικά θα πρέπει να είναι γήινα, ζεστά και άνετα. Και όταν αυτή η σύμβαση απειλείται, τότε είναι που νοιώθουμε τον μεγαλύτερο φόβο». Πηγή: www.lifo.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή