Η Δουλειά της , Από Χρήστο Μήτση 

Η Ελλάδα της κρίσης, διαρκώς και λιγάκι υπερβολικά παρούσα σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, κάνει πρωταγωνιστικό ακομπανιαμέντο στη Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου («Bank Bang», «Xenia», «Στο Σπίτι»), ηρωίδα του σκηνοθετικού ντεμπούτου του Νίκου Λαμπό. Η τελευταία είναι η Παναγιώτα, μια 38άρα σχεδόν αγράμματη νοικοκυρά και μητέρα δύο παιδιών. Όταν ο άντρας της μείνει άνεργος, και παρά τις αρχικές αντιρρήσεις του, εκείνη θα αναζητήσει δουλειά και θα προσληφθεί ως καθαρίστρια σε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο. Οι εργασιακές συνθήκες τις οποίες θα αντιμετωπίσει εκεί θα είναι απαιτητικές, αλλά, νιώθοντας για πρώτη φορά οικονομικά και συναισθηματικά αυτάρκης, θα κάνει τα πάντα για να σταθεί στα πόδια της.

Η περιπέτεια της Παναγιώτας και της Ελλάδας συμπορεύονται σε μια αλληγορική ιστορία χειραφέτησης, η οποία περιγράφει, χωρίς διδακτισμούς, το τίμημα μιας καθυστερημένης «ενηλικίωσης». Ο Λαμπό είναι προσεκτικός, αφηγηματικά ακριβής και κοινωνικά ευαίσθητος, αποτυπώνοντας επιτυχημένα και με κινηματογραφικούς όρους έναν ενδιαφέροντα χαρακτήρα. Δεν δείχνει την ανάλογη προσοχή και σε όσους τον περιβάλλουν (ο ρόλος του συζύγου είναι μάλλον μονοδιάστατος και της κόρης δεν αναπτύσσεται, παρά τις αρχικές υποσχέσεις), αλλά επιμένει να αγκαλιάζει την Παναγιώτα με μια συγκινητική τρυφερότητα και να την κρατάει σταθερά στο κέντρο του κάδρου.


Η σεναριακή ανάπτυξη είναι ακλόνητα επικεντρωμένη σε αυτήν και την πολιτικοκοινωνική πραγματικότητα γύρω της (οι καθαρίστριες απολύονται σωρηδόν), το κατόρθωμα αυτού του λιτού κοινωνικού δράματος όμως είναι ότι η πορεία της ηρωίδας προς την ανεξαρτησία δεν είναι καθόλου… ηρωική, συχνά μάλιστα είναι ταπεινωτική και ηθικά συζητήσιμη. Η ερμηνεία της Μαρίσσας Τριανταφυλλίδου, η οποία παίζει με τις σιωπές, τα βλέμματα και τη στάση του σώματος, της προσθέτει αλήθεια και ακόμη μεγαλύτερη δραματικότητα, δικαίως βραβευμένη στο Διεθνές Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Ελλάδα, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 89΄. Διανομή: WEIRD WAVE.