Οικογενειακή Ευτυχία Α.Ε. (Family Romance, LLC)
Σκηνοθεσια: Βέρνερ Χέρτσογκ
Παίζουν: Μαχίρο Τανιμότο, Ίσι Γιουίτσι

Περίληψη: Η εταιρεία «OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Α.Ε.» μισθώνει ηθοποιούς που αναπληρώνουν συγγενείς, φίλους ή αγαπημένα πρόσωπα για λογαριασμό των πελατών της, ώστε να εξασφαλίζεται αυτό ακριβώς που δηλώνει η επωνυμία της. Οι υπάλληλοι της εταιρείας συμπαρίστανται στους πελάτες αναλαμβάνοντας ρόλους σε πάρτι, γάμους, κηδείες ακόμη και σε ιδιαίτερα προσωπικές στιγμές. Οι ανθρώπινοι δεσμοί μοιάζουν εύθραυστοι και προκατασκευασμένοι: Πόσους ρόλους υποδύονται στην πραγματικότητα οι άνθρωποι στις σχέσεις τους; Ποια είναι τα όρια της ευτυχίας και ποια αυτά της απεικόνισής της;

Ο ακούραστος Βέρνερ Χέρτσογκ διεισδύει στα έγκατα της Ιαπωνικής κοινωνίας και μας συστήνει μια ιδιότυπη μέθοδο ευτυχίας. Έχοντας γυρίσει ταινίες και στις επτά ηπείρους, αυτή τη φορά ο δαιμόνιος auteur εντυπωσιάζεται από ένα πραγματικό γεγονός που συμβαίνει στην Ιαπωνία, όπου εταιρείες μισθώνουν υπαλλήλους- ηθοποιούς για να παίξουν συγκεκριμένους ρόλους προσφέροντας μερικές στιγμές ευτυχίας σε μοναχικούς ανθρώπους, μια συνθήκη που είχαν αξιοποιήσει στις « Άλπεις» και ο Γιώργος Λάνθιμος με τον Ευθύμη Φιλίππου.

Ο κεντρικός ήρωας, που και στην πραγματικότητα εργάζεται σε μια τέτοια εταιρεία, προσλαμβάνεται από μια μητέρα για να υποδυθεί τον άγνωστο πατέρα της κόρης της. Εκείνος όμως θα αναπτύξει μια στενή και αληθινά πατρική σχέση με το κορίτσι, ενώ ταυτόχρονα καλείται να αντιμετωπίσει τα προσωπικά του προβλήματα. Παράλληλα όμως παρακολουθούμε και διάφορες άλλες μικρές ιστορίες: μιας νύφης που νοικιάζει έναν πατέρα για να τη συνοδεύσει στην εκκλησία τη μέρα του γάμου της, ή μια γυναίκα που προσλαμβάνει followers για να κάνει εντύπωση.

Κινούμενος ανάμεσα στο ντοκιμαντέρ και στη μυθοπλασία, και εκμεταλλευόμενος στο έπακρο τα τοπία της Ιαπωνίας, ο Χέρτσογκ ουσιαστικά φτιάχνει μια ταινία για τον εκφυλισμό των σχέσεων, που τελικά έχει απρόσμενες διαστάσεις. Γιατί οι άνθρωποι που αγοράζουν αυτή τις ψεύτικες στιγμές, λάμπουν πραγματικά από χαρά σε αντίθεση με τον κεντρικό ήρωα, που πάντα είναι βυθισμένος στη μελαγχολία. Κι έτσι ο Γερμανός δημιουργός μοιάζει να αναρωτιέται αν τελικά αυτή η περιβόητη ευτυχία δεν είναι παρά μια απόφαση που μπορεί να πάρει κανείς για τον εαυτό του, ή απλώς μια απέλπιδα αναζήτηση.

Ειρωνικός απέναντι στις ανθρώπινες σχέσεις αλλά ταυτόχρονα και βαθιά υπαρξιστής σχετικά με την ανθρώπινη φύση που αναζητάει μια αλήθεια που ίσως δεν αντέχει, ο Χέρτσογκ υπογράφει την πιο ιδιαίτερη ταινία του, που ισορροπώντας στην κόψη του ξυραφιού ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα, θέτει ένα καίριο ερώτημα: κατά πόσο είναι εφικτή η ευτυχία, ή τελικά αν όλο αυτό το κυνηγητό δεν είναι τίποτα άλλο από μια εναλλαγή ρόλων και προσωπείων.