Δεκεμβρίου 15, 2018

Κινηματογράφος

Όταν κάτι δεν λειτουργεί και φτάνει στο τέλος, γίνεται η αρχή για κάτι καινούριο και συναρπαστικό

Κριτική

Έρωτες, προδοσίες, κρυμμένα πάθη και ένοχα μυστικά αποκαλύπτονται με γλυκόπικρο, μα εντελώς συμβατικό τρόπο σ’ ένα καθωσπρέπει ιστορικό δράμα βρετανικής τηλεοπτικο-μυθιστορηματικής κοπής.

Δεν είναι μόνο το βρετανικό άγγιγμα, η θηλυκή πρωταγωνίστρια και η ιδέα πως το βιβλίο φέρνει κοντά τους ανθρώπους που κάνει την τελευταία ταινία του Μάικ Νιούελ («Τέσσερις Γάμοι και Μια Κηδεία») και το πρόσφατο «Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν» να μοιάζουν τόσο πολύ. Είναι κυρίως ο στρωτός, ελάχιστα απαιτητικός κι ακαδημαϊκός αφηγηματικός τρόπος με τον οποίο επιλέγουν και τα δυο φιλμ να κινηματογραφήσουν ένα ελαφρύ κοινωνικό δράμα εποχής, βασισμένο σε λογοτεχνικό έργο.

Η «Λέσχη λογοτεχνίας και πίτας από πατατόφλουδες του Γκέρνσεϊ», όπως θα μπορούσαμε να αποδώσουμε τον τίτλο του μυθιστορήματος της Μέρι Αν Σάφερ, είναι στο μεγαλύτερο μέρος της γραμμένη σε επιστολική μορφή και εμπνέεται από γεγονότα που συνέβησαν στο μικρό νησί της Μάγχης κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Σάφερ δεν κατάφερε όμως να ολοκληρώσει τη μυθοπλαστική μεταγραφή τους (πέθανε το 2008), η οποία πήρε την οριστική της μορφή με τη βοήθεια της ανιψιάς της Άνι Μπάρροους, εκδόθηκε και έγινε μπεστ σέλερ.

Σ’ αυτήν μια νεαρή συγγραφέας που ζει στο μεταπολεμικό Λονδίνο, πρόσφατα αρραβωνιασμένη μ’ έναν Αμερικανό στρατιωτικό, αναπτύσσει αναπάντεχες σχέσεις με τους κατοίκους του Γκέρνσεϊ, όταν ταξιδεύει ως εκεί για να γνωρίσει τη λέσχη τους. Αποφασίζει να γράψει την ιστορία τους κατά τη διάρκεια του πολέμου, μα όλα περιπλέκονται καθώς έρωτες, προδοσίες, κρυμμένα πάθη και ένοχα μυστικά αποκαλύπτονται μέσα από έναν προβλέψιμο συνδυασμό γλυκού συναισθηματισμού και πικρού ρεαλισμού. Η σκληρότητα της μοίρας (συνδεδεμένη με τους ναζί και τον πόλεμο) δεν μπορεί να τα βάλει όμως με τη θέρμη των ειλικρινών και ευγενών ανθρώπινων συναισθημάτων (συνδεδεμένα με ένα λυτρωτικό love story), σ’ ένα ακόμα καθωσπρέπει ιστορικό δράμα βρετανικής τηλεοπτικο-μυθιστορηματικής κοπής.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2018. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Κινηματογράφος

Με σχεδόν δεκαετή καθυστέρηση φτάνει στη χώρα μας μια απολαυστική, κοινωνικά αιχμηρή και ονειρικά αισιόδοξη κομεντί του Κεν Λόουτς, ύμνος στις έννοιες της αλληλεγγύης, της κοινότητας και της συλλογικής δράσης.


Ο Έρικ είναι ένας μεσήλικος ταχυδρόμος, οπαδός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο οποίος περνά μια βαθιά ψυχολογική κρίση. Μέχρι που ο πρώην άσος της ομάδας του Ερίκ Καντονά εμφανίζεται από το πουθενά με μερικές πολύτιμες οδηγίες ζωής. Με σχεδόν δεκαετή καθυστέρηση φτάνει στη χώρα μας μια απολαυστική, κοινωνικά αιχμηρή και ονειρικά αισιόδοξη κομεντί του Κεν Λόουτς, ύμνος στις έννοιες της αλληλεγγύης, της κοινότητας και της συλλογικής δράσης.

Με το «Hidden Agenda» (1990) ο Κεν Λόουτς επέστρεψε στις ταινίες μυθοπλασίας και στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή. ακολούθησε το «Riff-Raff» το 1991, αλλά η γνωριμία του με τους νέους Έλληνες σινεφίλ ήρθε τρία χρόνια αργότερα με το «Βροχή Από Πέτρες». Έκτοτε όλες οι ταινίες του Βρετανού σκηνοθέτη προβάλλονται ανελλιπώς στη χώρα μας, οι περισσότερες μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία για το διεθνές εμπορικό τους εκτόπισμα. Όλες πλην του «Αναζητώντας τον Έρικ», το οποίο μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Κανών έμεινε για λόγους δικαιωμάτων και προβλημάτων της εγχώριας διανομής μακριά από τις ελληνικές αίθουσες.


Αυτή η «αδικία», καθώς πρόκειται για έναν από τους καλύτερους Λόουτς της τελευταίας δεκαετίας, διορθώνεται τώρα με την καθυστερημένη προβολή στα μέρη μας των περιπετειών του Έρικ, ενός μεσήλικου ταχυδρόμου σε βαριά κατάθλιψη. Η δεύτερη σύζυγός του τον έχει εγκαταλείψει μόλις, αφήνοντάς του αμανάτι τους δυο έφηβους γιους της, τους οποίους αδυνατεί να νουθετήσει. Επιπλέον, η κόρη του από τον πρώτο γάμο τον αναγκάζει, για χάρη της νεογέννητης εγγονής του, να συναντήσει ξανά τη Λίλι, την πρώτη του σύζυγο και μεγάλο του έρωτα, με την οποία έχει χρόνια να μιλήσει. Όλα αυτά τον οδηγούν σε μια οδυνηρή ψυχολογική κρίση, από την οποία δεν μπορούν, όσο κι αν προσπαθούν, να τον βγάλουν οι συνάδελφοί του, με τους οποίους συνήθιζε να διασκεδάζει στις παμπ και να παρακολουθεί τους αγώνες της αγαπημένης του Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Μέχρι που, ύστερα από ένα καλό… τσιγάρο, εμφανίζεται μπροστά του ο Γάλλος πρώην σούπερ σταρ της ομάδας Ερίκ Καντονά, πρόθυμος να του δώσει μερικές πολύτιμες συμβουλές.

Ο Πολ Λάβερτι πασάρει ακόμη μία φορά στον μόνιμο συνεργάτη του έναν φίνο σεναριακό συνδυασμό κοινωνικής κωμωδίας και ψυχολογικού δράματος που εξερευνά πρωτότυπα το ρόλο της ατομικής συμμετοχής και ευθύνης για έναν άνθρωπο ο οποίος ανήκει σε ένα μικρό ή μεγάλο σύνολο. Ξεκινά από την οικογένεια, περνά στο φιλικό και εργασιακό περιβάλλον, για να απλωθεί σε ολόκληρη την (ταξική) κοινωνία, θυμίζοντάς μας πως και ο πιο μοναχικός από εμάς δεν μπορεί ποτέ να ξεκοπεί εντελώς από τον περίγυρό του, άρα και τις υποχρεώσεις του απέναντί του.

Η ιδέα αυτή δένει υπέροχα με έναν αμίμητο Ερίκ Καντονά, ο οποίος αφενός παρωδεί έξυπνα τις διάφορες «φιλοσοφικές» ατάκες που του άρεσε διαρκώς να ξεστομίζει, αφετέρου συνδέει το ατομικό με το ομαδικό πνεύμα μέσα από την αθλητική συμπεριφορά. Για να γίνουν όλα μαζί κόμπος τελικά –με αρκετή δόση… αισιόδοξης σοσιαλιστικής αφέλειας– σε έναν ξεκαρδιστικά αποτελεσματικό ακτιβισμό, τον οποίο ο Λόουτς χρωματίζει με απολαυστικά χιουμοριστικές, ανθρώπινες και βαθιά πολιτικές πινελιές.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2009. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

Κινηματογράφος

Οι ταινίες που θα δούμε στις αίθουσες την Πέμπτη 26/7

Πώς θα ήταν ο κόσμος εάν οι νόμοι δεν είχαν καμία ισχύ; Οι απαντήσεις αυτήν την εβδομάδα στη μεγάλη οθόνη, στο πρίκουελ του τρομο-franchise «The Purge».

Το Μυστικό της Πεταλούδας
Ισπανικό δραματικό θρίλερ. Ο 9χρονος Νίκο λαμβάνει ένα ανώνυμο σημείωμα που τον προειδοποιεί ότι θα πεθάνει την ημέρα των γενεθλίων του. Κανείς δεν τον πιστεύει, πέρα από έναν άγνωστο ο οποίος θεωρεί πως η απειλή σχετίζεται με μια μυστήρια σειρά δολοφονιών που βασίζονται σε μια συγκεκριμένη μαθηματική ακολουθία.

Έρωτας στη Σιβηρία
Ρομαντικό θρίλερ με τον Κιάνου Ριβς. Όταν μια συμφωνία αγοραπωλησίας διαμαντιών καταρρέει, ένας Αμερικανός έμπορος διαμαντιών ταξιδεύει στη Σιβηρία προς αναζήτηση του συνεργάτη του που έχει εξαφανιστεί. Εκεί ερωτεύεται την Ρωσίδα Κάτια και μαζί της θα πρέπει να αντιμετωπίσει την ομοσπονδιακή υπηρεσία πληροφοριών αλλά και αδίστακτους εμπόρους.

Κάθαρση: Η Αρχή
Πρίκουελ του τρομο-franchise «The Purge». Για να μειώσουν το ποσοστό της εγκληματικότητας για τον υπόλοιπο χρόνο, οι Νέοι Εθνοπατέρες της Αμερικής δοκιμάζουν ένα κοινωνιολογικό πείραμα σε μια απομονωμένη κοινότητα το οποίο καθιστά για 12 ώρες νόμιμα όλα τα εγκλήματα, συμπεριλαμβανομένου και του φόνου.

Ο Μαγεμένος Πρίγκιπας
Animation με τρεις πριγκίπισσες ερωτευμένες με τον ίδιο ιππότη. Ο πρίγκιπας Φιλίπε είναι δεμένος με μια απίστευτη κατάρα, που πολλοί την θεωρούν χάρισμα: όλες οι γυναίκες τον ερωτεύονται ακαριαία! Θύματα της γοητείας του έχουν πέσει και η Χιονάτη, η Σταχτοπούτα και η Ωραία Κοιμωμένη, εκείνος όμως για να σπάσει τα μάγια και να βρει την πραγματική του αγάπη, θα πρέπει να κάνει ένα επικό ταξίδι γεμάτο δοκιμασίες.

Ο Κύριος Κλάιν
Ο Τζόζεφ Λόουζι σκηνοθετεί Αλέν Ντελόν και Ζαν Μορό. Εξαιτίας της συνωνυμίας του με έναν Εβραίο, ένας καθολικός στην κατεχόμενη Γαλλία του 1942 θα επιδοθεί σε έναν απελπισμένο αγώνα επιβίωσης.

Το Χρονικό μιας Αγάπης
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του Μικελάντζελο Αντονιόνι. Ο πλούσιος επιχειρηματίας Ενρίκο προσλαμβάνει έναν ντετέκτιβ για να ερευνήσει το παρελθόν της γυναίκας του, τη στιγμή που εκείνη επανασυνδέεται με τον νεανικό της έρωτα με τον οποίο την ενώνει ένα σκοτεινό μυστικό.

Κινηματογράφος

Η ταινία μας “Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν” κάνει παγκόσμια πρεμιέρα στο 71ο Φεστιβάλ του Λοκάρνο.

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην υπέροχη ομάδα μου και σε όλους αυτούς που μας βοήθησαν με την καρδιά τους. Αισθάνομαι τυχερός που μοιράζομαι τη χαρά μου μαζί σας, για αυτό και το γιορτάζω με αυτή την αισιόδοξη αφίσα.

Βασίλης Κεκάτος

Η ταινία του Βασίλη Κεκάτου διαγωνίζεται για τη Χρυσή Λεοπάρδαλη Καλύτερης Μικρού Μήκους Ταινίας στο 71ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο

.

Ο Μάκης εργάζεται σε ένα επαρχιακό ιχθυοτροφείο. Ενα πρωί, καθ’οδόν για τη δουλειά του, πληροφορείται πως πέθανε την προηγούμενη μέρα. Yστερα από μερικές αποτυχημένες απόπειρες να αποδείξει πως είναι ζωντανός, αποδέχεται την κατάσταση του με απάθεια και αποφασίζει να ξοδέψει την τελευταία μέρα του προσπαθώντας να εξασφαλίσει την επιβίωση των δύο αγαπημένων του καναρινιών, μέχρι τη στιγμή της κηδείας του..

Αυτή είναι η σύνοψη της νέας μικρού μήκους ταινίας του Βασίλη Κεκάτου «Η Σιγή των Ψαριών όταν Πεθαίνουν» που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα των Ταινιών Μικρού Μήκους του 71ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λοκάρνο που φέτος διεξάγεται από την 1η μέχρι και τις 11 Αυγούστου.

Κινηματογράφος

Il Postino
Από Χρήστο Μήτση

Έρωτας, λυρισμός και πολιτική σε μια κινηματογραφικά λιτή, μα τόσο τρυφερή και διασκεδαστική κομεντί, βραβευμένη με Όσκαρ μουσικής και υποψήφια για άλλα τέσσερα (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ αντρικού ρόλου).

Ένα πραγματικό περιστατικό από τη ζωή του διάσημου ποιητή Πάμπλο Νερούντα ενέπνευσε το 1985 τον συγγραφέα Αντόνιο Σκαρμέτα στο «Ardiente Paciencia», το οποίο διασκευάστηκε κινηματογραφικά μία δεκαετία αργότερα, μεταφέροντας την πλοκή του στο ιταλικό νησί (Κάπρι) στο οποίο ο Χιλιανός κομμουνιστής ήταν εξόριστος το 1952.

Ταχυδρόμος της αλληλογραφίας του, ο καλόκαρδος κι αδέξιος Μάριο θα αναπτύξει μαζί του μια αναπάντεχη φιλία, η οποία θα γίνει ακόμα πιο βαθιά από τη στιγμή που θα ζητήσει τη βοήθεια του διάσημου διανοούμενου για να κερδίσει την καρδιά της όμορφης Μπεατρίτσε.

Τρυφερή και διασκεδαστική κομεντί γνήσιας λαϊκότητας και διαχρονικό υπόδειγμα κινηματογραφικής λιτότητας, το «Il Postino» μιλά απλά, μα συγκινητικά για όλα εκείνα τα οποία, κρυμμένα μέσα στην καθημερινότητα, μπορούν να φέρουν κοντά διαφορετικούς ανθρώπους, όπως η ειλικρίνεια, η πολιτική, ο έρωτας και η δύναμη της ποίησης, η οποία «ανήκει όχι σ’ αυτούς που τη γράφουν, αλλά σ’ εκείνους που την έχουν ανάγκη». Βραβεύτηκε με Όσκαρ μουσικής (Λουίς Μπακάλοφ) και ήταν υποψήφιο για άλλα τέσσερα (ταινίας, σκηνοθεσίας, σεναρίου, α΄ αντρικού ρόλου).

Ιταλία, Γαλλία. 1994. Διάρκεια: 108΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Πού παίζεται
ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Αθηναία Θερινός
Χάρητος 50, Κολωνάκι (στάση Μετρό Ευαγγελισμός)

2114130430

STEREO SOUND

€ 8,00, παιδ.- φοιτ., άνω των 65 & € 6,00. Κάθε Δευτ. τα δύο άτομα € 8,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50/ 23.00

ΧΑΛΑΝΔΡΙ -ΧΟΛΑΡΓΟΣ
Αβάνα Θερινός
 Λεωφ. Κηφισίας 234 & Λυκούργου 3

2106756546

€ 8,00, φοιτ.-παιδ. & κάθε Τετ. € 6,00

Πέμ.-Τετ.: 20.50

ΚΑΛΛΙΘΕΑ - ΜΟΣΧΑΤΟ - ΤΑΥΡΟΣ
Διονύσια Θερινός
 Λ. Συγγρού 286 & Μυκηνών 2, Καλλιθέα

2109515514

STEREO SOUND

€ 7,00, Τρ., Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 21.00/ 23.00

Κινηματογράφος

Μετά τα 610 εκατομμύρια δολάρια που μάζεψε η προ δεκαετίας κινηματογραφική «Mamma mia!», αν χρειαζόταν ακόμα και οι ΑΒΒΑ θα επανασυνδέονταν για να γράψουν τα τραγούδια του σίκουελ. Ευτυχώς για όλους μας κάτι τέτοιο δεν χρειάστηκε, καθώς το διάσημο σκανδιναβικό ποπ συγκρότημα είχε στο ενεργητικό του αρκετά χιτάκια για ένα ακόμα σινε-ταξίδι στο νησί Καλοκαίρι. Αφορμή για την επιστροφή μας στο καρτποσταλικό Αιγαίο, το οποίο αυτήν τη φορά είναι στην πραγματικότητα οι Δαλματικές ακτές, αποτελεί η γενναία απόφαση της Σόφι να ανακαινίσει το ξενοδοχείο της μητέρας της Ντόνα, την οποία έχασε ένα χρόνο πριν.

Προετοιμαζόμενη για τη βραδιά των εγκαινίων, τα οποία επιβλέπει ο δανδής μάνατζερ (can you hear the drums) Φερνάντο, διαπιστώνει ότι δίπλα της θα βρίσκονται μόνον ο Σαμ, ο ένας από τους τρεις πατεράδες της, και οι πιστές φίλες της μαμάς της Ρόζι και Τάνια. Ταυτόχρονα, εμείς μαθαίνουμε πώς η νεαρή Ντόνα έφτασε για πρώτη φορά στην ηλιόλουστη Ελλάδα, πώς γνώρισε τους τρεις μπαμπάδες της Σόφι και πώς αποφάσισε να γίνει ξενοδόχος.


Η δαλιανίδειος συνταγή «λίγο κρασί, λίγη θάλασσα και οι ABBA» αποδείχτηκε από κάθε άποψη χρυσοφόρα κι έτσι ο νεοφερμένος σεναριογράφος («Εξωτικό Ξενοδοχείο Μάριγκολντ») και σκηνοθέτης Ολ Πάρκερ δεν έχει τον παραμικρό λόγο να την αλλάξει. Μια εντελώς προσχηματική ιστορία, στην οποία έχει βάλει το χεράκι του κι ο Ρίτσαρντ Κέρτις («Τέσσερις Γάμοι και Μία Κηδεία»), προσπαθεί να συνδέσει τις ρομαντικο-χορευτικές μελωδίες, δημιουργώντας την αίσθηση ενός ατέλειωτου πάρτι, το οποίο με ξέφρενα κιτσάτη απενοχοποίηση απεμπολεί γρήγορα κάθε αίσθηση στοιχειώδους ρεαλισμού. Γιατί στο ελληνικό Kalokairi η ζωή δεν είναι παρά μια αδιάκοπα χαρούμενη γιορτή, στο κρεσέντο της οποία βγαίνει και η Μέριλ Στριπ για να πει ενάμισι τραγούδι.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2018. Διάρκεια: 114΄

Κινηματογράφος

Μετά από 8 χρόνια κινηματογραφικής σιωπής, ο Δημοτικός Κινηματογράφος ΣΤΕΛΛΑ ανοίγει ξανά τις πόρτες του το καλοκαίρι του 2018 για να υποδεχτεί τους κατοίκους της Κυψέλης και όχι μόνο! Η εταιρία διανομής Weird Wave, που έχει την έδρα της στην περιοχή της Κυψέλης, αναλαμβάνει τη διαχείριση του θερινού κινηματογράφου και εγγυάται την προβολή ταινιών υψηλού επιπέδου.

Ο Δημοτικός Κινηματογράφος ΣΤΕΛΛΑ είναι ο πρώτος θερινός που αναβιώνει η Weird Wave, και ο τρίτος κινηματογράφος συνολικά, έχοντας ήδη ανακαινίσει και επαναφέρει στη ζωή 2 χειμερινούς που ήταν εγκαταλελειμμένοι για πολλά χρόνια: το θρυλικό ΑΣΤΟΡ στο κέντρο της Αθήνας που εγκαινιάστηκε το 2015 και την ΑΝΔΟΡΑ στους Αμπελόκηπους που ξανάρχισε να λειτουργεί την άνοιξη του 2018.

Αυτή τη φορά, η Weird Wave επενδύει στη δική της γειτονιά, την Κυψέλη, μια πολυπολιτισμική και ιστορική περιοχή της Αθήνας που έχει στερηθεί εδώ και χρόνια την μαγεία του σινεμά. Βασικός στόχος της Weird Wave είναι πάντα ο ίδιος: να εμπλουτίσει την πολιτιστική ζωή της περιοχής και να ομορφύνει τα βράδια των Αθηναίων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να απολαύσουν ταινίες πρώτης προβολής από τον εκλεκτικό κατάλογό της.

Φέτος το καλοκαίρι, το πρόγραμμα συμπεριλαμβάνει τις ταινίες:

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Με τον Ρικάρντο Νταρίν στον πρωταγωνιστικό ρόλο

Ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑ Η πρώτη επιτυχία του Ντελ Τόρο σε επανέκδοση

ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟΝ ΕΡΙΚ Η κωμωδία του Κεν Λόουτς με τον Ερίκ Καντονά

ΓΙΑ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΚΟ Μια έξυπνη και ανατρεπτική κωμωδία

ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΜΠΕΘΕΡΙΑΣΟΥΜΕ ΠΟΤΕ! Η Νο.1 ιταλική κωμωδία της χρονιάς

Η ΓΕΙΤΟΝΙΣΣΑ Η πρώτη κωμωδία της Σοφί Μαρσό

ΤΣΕ: Ο ΑΡΓΕΝΤΙΝΟΣ Η βιογραφία του Τσε από τον Στίβεν Σόντερμπεργκ

ΤΣΕ: Ο ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣ Το δεύτερο μέρος της βιογραφίας του Τσε Γκεβάρα

ΤΟ ΑΤΕΛΙΕ Από τον βραβευμένο με Χρυσό Φοίνικα Λοράν Καντέ

Ο Δημοτικός Κινηματογράφος ΣΤΕΛΛΑ έχει προϊστορία: αποτελεί συνέχεια του ΠΙΓΚΑΛ που άνοιξε το 1969 και λειτούργησε ανελλιπώς για 21 καλοκαίρια, μέχρι το 1989. Μετονομάστηκε σε Δημοτικός Κινηματογράφος ΣΤΕΛΛΑ το 1992, όταν ξανάνοιξε από τον Δήμο Αθηναίων, και έκλεισε τις πόρτες του το2010.

Και φτάνουμε στον Ιούλιο του 2018. Ο Δημοτικός Κινηματογράφος ΣΤΕΛΛΑεπιστρέφει, με πάνω από 200 καθίσματα, ανανεωμένος και έτοιμος να υποδεχτεί παλιούς θαμώνες και νέους κινηματογραφόφιλους εκεί που ήταν πάντα: στο νούμερο 34 της οδού Τενέδου, στην Φωκίωνος Νέγρη.

Σε λίγες μέρες, η Κυψέλη μετράει τ' αστέρια... ξανά!

Τα στοιχεία προέρχονται από το βιβλίο του Δ. Φύσσα Τα Σινεμά της Αθήνας 1896-2013 – Ιστορίες του Αστικού Τοπίου» (Αθήνα, 2013).

Δημοτικός Κινηματογράφος Στέλλα
Τενέδου 34, Κυψέλη
Φωκίωνος Νέγρη
Τηλ.: 210 8657200

Κινηματογράφος

The Favourite»: Αυτό είναι το τρέιλερ της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου
Το τρέιλερ του «The Favourite», της αναμενόμενης νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου, κυκλοφόρησε σήμερα, Δευτέρα και παρουσιάζει στους σινεφίλ, μια πρώτη εικόνα του τι να αναμένουμε.

Η ταινία ανακοινώθηκε πως θα βγει στις αμερικανικές αίθουσες στις 23 Νοεμβρίου από τη Fox Searchlight, διεκδικώντας μια θέση στην οσκαρική κούρσα. O Έλληνας σκηνοθέτης επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη μετά το «Θάνατο του Ιερού Ελαφιού».

NewsroomHuffPost Greece

Κινηματογράφος

Βραδύκαυστο και ατμοσφαιρικό δραματικό θρίλερ πάνω στη διαχείριση της εξουσίας, το οποίο συνδέει τολμηρά πολιτική και ψυχανάλυση, από τον βραβευμένο σκηνοθέτη της «Paulina».

Χρήστος Μήτσης
Είτε γράφοντας σενάρια για τον συμπατριώτη του Πάμπλο Τραπέρο («Leonera», «Το Αρπακτικό», «Λευκός Ελέφαντας») είτε σκηνοθετώντας τα ο ίδιος («Ο Φοιτητής», «Paulina»), ο Σαντιάγο Μίτρε προσπαθεί πάντα να συνδέσει το προσωπικό δράμα ενός αμφιταλαντευόμενου χαρακτήρα με το κοινωνικό περιβάλλον του, δηλαδή τη σύγχρονη αργεντίνικη πραγματικότητα. Στις δικές του ταινίες, μάλιστα, τα ερωτήματα πάνω στη διαχείριση της εξουσίας επανέρχονται επίμονα, θέτοντας στους πρωταγωνιστές αναπάντητα ηθικά διλήμματα.

Όπως λοιπόν ο ανώτατος δικαστικός Φερνάντο της «Paulina» πρέπει να αποφασίσει αν θα χρησιμοποιήσει την πολιτική του δύναμη για να προστατεύσει διά της πλαγίας οδού την κακοποιημένη κόρη του, έτσι και ο πολιτικά άφθαρτος πρόεδρος της Αργεντινής Ερνάν Μπλάνκο οφείλει να σκεφτεί καλά πόσο «καθαρά» θα κινηθεί στη συνάντηση κορυφής των ηγετών της Λατινικής Αμερικής, η οποία διεξάγεται σε ένα απομονωμένο ξενοδοχείο των χιλιανών Άνδεων.

Η χώρα του στέκεται στο πλάι της Βραζιλίας, η οποία ηγείται της ίδρυσης ενός Οργανισμού Πετρελαίου της Νότιας Αμερικής που δεν θα ελέγχεται από τις ΗΠΑ, οι κινήσεις στη γεωπολιτική σκακιέρα, όμως, είναι εξαιρετικά πολύπλοκες κι εντελώς απρόβλεπτες. Την ίδια στιγμή, ένα σκάνδαλο συνδεδεμένο με τον εν διαστάσει σύζυγο της ψυχολογικά ασταθούς κόρης του Μαρίνα απειλεί τον Μπλάνκο, ο οποίος αναγκάζει την τελευταία να έρθει άμεσα στο ξενοδοχείο του.


Αν και χρησιμοποιεί το κλασικό σεναριακό τέχνασμα της ταυτόχρονης «επαγγελματικής» και οικογενειακής κρίσης για να στριμώξει τον ήρωά του στα σκοινιά, ο Μίτρε υιοθετεί έναν αφηγηματικό ρεαλισμό χωρίς έντονες δραματικές εξάρσεις. Εσωτερικοί και εξωτερικοί χώροι (διάδρομοι, δωμάτια, σκάλες, αλλά και οι γεμάτοι απότομες στροφές δρόμοι στο βουνό) σκηνοθετούνται με τρόπο που εντείνει την αίσθηση του λαβυρίνθου, ενώ το σασπένς για την έκβαση των διαπραγματεύσεων ανεβαίνει αργά και με σαδιστική τελετουργική σταθερότητα. Χάρη στη στιβαρή και λακωνική ερμηνεία του Ρικάρντο Νταρίν οι σκέψεις του Μπλάνκο παραμένουν μέχρι τέλους ένα πραγματικό μυστήριο, αλλά χωρίς την ενδιαφέρουσα τροπή που παίρνει η παράλληλη ιστορία της Μαρίνα ίσως όλα αυτά να έφταναν ως μια ειλικρινή, μα κοινότοπη και μάλλον νωθρή κριτική των διαπλεκόμενων δομών και της αμοραλιστικής γοητείας της εξουσίας. Η εν μέσω της συνάντησης κατάρρευση της τραυματισμένης ψυχολογικά νεαρής, η οποία έχει μεγαλώσει στη σκιά μιας επιβλητικής πατρικής φιγούρας, θα εμπλέξει έναν ψυχαναλυτή και, μέσω ύπνωσης, θα φέρει στην επιφάνεια μερικές αλλόκοτες παιδικές αναμνήσεις. Είναι αληθινές; Είναι επινοημένες; Χωρίς απλοποιητικές εξηγήσεις, με πολλά υπονοούμενα και με μια διακριτική αλλαγή της όλης ατμόσφαιρας της ταινίας, η οποία μπαίνει στα χωράφια του θρίλερ, ο Μίτρε ολοκληρώνει το υπνωτιστικά γοητευτικό δράμα του αντιπαραθέτοντας υποσυνείδητες επιθυμίες και πολιτική πραγματικότητα, ψυχαναλυτικά παιχνίδια κυριαρχίας και στυγνά οικονομικά συμφέροντα. Αμφιβάλλει κανείς για το τελικό αποτέλεσμα;

Αργεντινή, Γαλλία, Ισπανία. 2017. Διάρκεια: 108΄. 

Κινηματογράφος

Η Σωτηρία της Ψυχής
Από Χρήστο Μήτση

Χειροποίητο και τρυφερό δράμα πάνω στο πέρασμα του χρόνου, το νόημα της ζωής και την ανθρώπινη επικοινωνία, μέσα από το συγκινητικό πρίσμα των ινδικών πολιτισμικών παραδόσεων.

Η πρώτη ταινία του 26χρονου Σουμπασίς Μπουτιανί, η οποία έκανε πρεμιέρα στο προπέρσινο Φεστιβάλ Βενετίας, είναι, όπως λέει κι ο ίδιος, η κινηματογραφική ιστορία ενός ταξιδιού πολλαπλής απελευθέρωσης και αφορά τη διαφορετική σχέση τριών γενεών με τη σύγχρονη, πολυδιάστατη ινδική πραγματικότητα. Δέσμιός της σε πνευματικό επίπεδο, ο ηλικιωμένος Ντάγια πείθεται από ένα όνειρό του πως έχει φτάσει πολύ κοντά στο τέλος τα ζωής του. Αναγκάζει λοιπόν το γιο του Ρατζίβ, εργασιομανή πατέρα μιας κοπέλας η οποία ζητά να ξεφύγει από τα πατροπαράδοτα ήθη και να μην παντρευτεί αυτόν που της προορίζουν οι γονείς της, να τον συνοδεύσει ως την ιερή πόλη του Βαρανάσι, όπου και σκοπεύει να «αναπαυτεί» για πάντα.


Πάνω στο πλέον δοκιμασμένο μοτίβο των road, αλλά και των buddy movies, όπου δυο αντίθετοι χαρακτήρες αντιπαρατίθενται διαρκώς κατά τη διάρκεια της ακούσιας συμβίωσής τους, μα τελικά συμφιλιώνονται ανταλλάσσοντας πολύτιμα μαθήματα ζωής, η «Σωτηρία της Ψυχής» ακτινογραφεί τις ανατολικές πολιτισμικές παραδόσεις με λεπτό χιούμορ και βαθύ σεβασμό. Χαράσσει στους ήρωές της ένα σεναριακό μονοπάτι το οποίο όλοι γνωρίζουμε πού θα οδηγήσει τελικά, η περιδιάβασή του, όμως, συνδυάζει συγκινητικά εξωτισμό και ανθρωπιά, συγκίνηση και συμφιλιωτικά μηνύματα.

Με ήπιους δραματικά τόνους, εναρμονισμένους στη βιοσοφία του ινδουιστικού περιβάλλοντος, ο Μπουτιανί παρακολουθεί το πώς η εμμονή του Ντάγια βγάζει στην ατάραχη επιφάνεια τον τρικυμιώδη εσωτερικά κόσμο τριών διαφορετικών «αιχμαλώτων». Ενός ηλικιωμένου στα θρησκευτικά δόγματα, ενός μεσήλικα στον ανταγωνιστικό ματεριαλισμό και μιας νεαρής γυναίκας στα κοινωνικά στερεότυπα. Οι μεταξύ τους διαφωνίες, μας ψιθυρίζει η «Σωτηρία της Ψυχής», δεν είναι στην πραγματικότητα παρά αντίδραση στους περιορισμούς τους οποίους νιώθει ο καθένας από την καθημερινότητα στην οποία ετάχθη. Έτσι, η πολλαπλή απελευθέρωση έρχεται στο τέλος σαν μικρό, πολύτιμο δώρο ενός χειροποίητου και τρυφερού δράματος πάνω στο πέρασμα του χρόνου, το νόημα της ζωής και την ανθρώπινη επικοινωνία.

Ινδία. 2016. Διάρκεια: 102΄

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή