Δεκεμβρίου 15, 2018

Κινηματογράφος

Το πρώτο βιβλίο της ερωτικής τριλογίας της Ε.Λ. Τζέιμς, που έκανε πιο πικάντικη τη σεξουαλική ζωή χιλιάδων νοικοκυρών και ζάμπλουτη τη συγγραφέα (100 εκατ. πωλήσεις σε 52 γλώσσες ), μεταφέρεται επιτέλους στο σινεμά, με την υπόσχεση ότι οι ερωτικές σκηνές δεν θα «λογοκριθούν» για να μη χαρακτηριστεί ακατάλληλη η ταινία.

Η φοιτήτρια φιλολογίας Άννα Στιλ (η Ντακότα Τζόνσον, κόρη του Ντον Τζόνσον και της Μέλανι Γκρίφιθ ) ζει τη σεξουαλική της ολοκλήρωση στο κρεβάτι (και όχι μόνο ) του δισεκατομμυριούχου κι ελαφρώς διεστραμμένου Κρίστιαν Γκρέι (ο Τζέιμι Ντόρναν του «The Fall» του BBC ).

«Ο κ. Γκρέι θα σας δεχτεί τώρα», γράφει η αφίσα της ταινίας, η Beyonce διασκευάζει το «Crazy in Love» για το soundtrack κι εκατομμύρια γυναίκες αναριγούν.

Δείτε το δεύτερο τρέιλερ του ερωτικού δράματος της σεζόν που ρίχνει μερικά kinky ψίχουλα (παγάκι, μαστίγιο, χειροπέδες ) ακόμη στους ανυπόμονους λάτρεις του best seller παρακάτω. Το «50 Αποχρώσεις του Γκρι» κυκλοφορεί στις ελληνικές αίθουσες στις 12 Φεβρουαρίου του 2015.

Η γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου φέτος θα είναι πιο S/M από ποτέ.

Κινηματογράφος

Η 31χρονη πλέον, βραβευμένη με Σεζάρ Γαλλίδα ηθοποιός Μελανί Λοράν, την οποία όλοι γνωρίσαμε στο «Άδωξοι Μπάσταρδη­» του Κουέντιν Ταραντίνο, έχει ήδη περάσει ήδη μία φορά πίσω από την κάμερα, καθώς έγραψε και σκηνοθέτησε το προ τριετίας γυναικείο οικογενειακό δράμα «Les Adoptes».

Βασισμένη σε μυθιστόρημα και χωρίς να κρατά κάποιο ρόλο για τον εαυτό της αυτήν τη φορά, επιστρέφει στις θηλυκές πρωταγωνίστριες προκειμένου να αφηγηθεί μια αλά «Η Ζωή της Αντέλ» σχέση δύο νεαρών συμμαθητριών, οι οποίες γοητεύονται η μία από την άλλη κιόλας από την πρώτη ματιά.

Το κινηματογραφικό ύφος της Λοράν δεν έχει, βέβαια, πολλά­ κοινά με το μετωπικό ρεαλισμό­ και την απελευθερωτική τόλμη­ του Αμπντελατίφ Κεσίς, είναι όμως προσγειωμένο και ειλικρινές, «κλέβοντας» από την αρχικά ανέμελη φιλία της συνεσταλμένης Σαρλί και της σέξι, εξωστρεφούς Σαρά (ιδανικό κάστινγκ η γεμάτη ερωτισμό Λου ντε Λαάζ ) ζωντανά συναισθήματα και πάθη.

Εκεί που νομίζεις πως αυτά θα μείνουν μετέωρα, καθώς οι «Δύο Ανάσες» ακολουθούν για σχεδόν μία ολόκληρη ώρα μια χωρίς δραματικές εξάρσεις πλοκή, τα μυστικά τα οποία συνοδεύουν­ την απρόβλεπτη συμπεριφορά της Σαρά έρχονται στην επιφάνεια, φορτώνοντας σταδιακά με σασπένς κι ένταση τη βραδυφλεγή ιστορία.

Έτσι αυτή παίρνει μια ενδιαφέρουσα κι εν πολλοίς απροσδόκητη τροπή, την οποία η Μελανί Λοράν παρακολουθεί με σκηνοθετική συνέπεια, δεν μπορεί όμως να υποστηρίξει σεναριακά, αφήνοντάς τη να ξεφύγει στην εύκολη υπερβολή.

Πατώντας μέχρι τότε σε ημιτόνια, η ταινία μοιάζει σαν να μπήγει έξαφνα τις φωνές, με την τελική κορύφωση να προδίδει όχι μόνο κάθε ­διακριτικότητα αλλά και την εσωτερική (γαλλική ) κομψότητα των χαρακτήρων, οι οποίοι μοιάζουν να έχουν βγει από ρουτινιάρικο χολιγουντιανό θρίλερ

Κινηματογράφος

Σε έναν παράλογο κόσμο, άγνωστο και απόμακρο, ακόμα και ο ξεναγός μας σε αυτόν, θα έχει το αλαφροΐσκιωτο στοιχείο.

Αλλά, αν αυτός ο κόσμος παρατηρηθεί κάπως καλύτερα, θα φανεί πως δε διαφέρει και πολύ από τη συνηθισμένη καθημερινότητα που εγώ και εσύ ζούμε. Απλώς, τα παράδοξα που εδώ θεωρούμε σπάνια ή όχι τόσο έκδηλα, σε αυτόν τον παράλληλο κόσμο είναι ο κανόνας.
Αυτός είναι ο κόσμος του Roy Andersson, του σκηνοθέτη που μετά από 25 χρόνια σιωπής στα μεγάλου μήκους τεκταινόμενα, ξανασυστήθηκε με τα Τραγούδια Από Το Δεύτερο Όροφο και έκανε τους πάντες να απορούν με το ιδιαίτερο στυλ του.

Τα Τραγούδια ήταν το πρώτο μέρος μιας τριλογίας σχετικής με το νόημα της ανθρώπινης φύσης, η οποία συνεχίστηκε το 2007 με το Εσείς, Οι Ζωντανοί και φέτος κλείνει θριαμβευτικά με το Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί Συλλογιζόμενο Την Ύπαρξη Του.

Το σχεδόν σουρεαλιστικό χιούμορ του σκηνοθέτη για άλλη μια φορά βγαίνει στο προσκήνιο και καθοδηγεί τα γεγονότα της πλοκής. Η κάθε πράξη, η κάθε ανάσα των αποθαρρημένων πρωταγωνιστών του διέπεται από μια τραγική γελοιότητα που τους κάνει να μοιάζουν με βασανισμένα καρτούν, τα οποία βαρέθηκαν τη δουλειά τους, να ζουν, δηλαδή, μόνο για να υποφέρουν από τη θέληση του σχεδιαστή τους.

Αλλά το χειρότερο στην περίπτωσή τους είναι το ότι δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξη αυτής της ανώτερης δύναμης με την οποία αδυνατούν να συμφιλιωθούν. Θεωρούν πως οι πράξεις τους μπορούν να αλλάξουν τη ζωή και τους φυσικούς της νόμους, μα ποτέ δε συνειδητοποιούν αυτή τη ματαιότητα και, σαν το Σίσυφο, ξανασκαρφαλώνουν την απόκρημνη πλαγιά, κουβαλώντας την ανθρώπινη απληστία.

Η οποία απληστία είναι πανταχού παρούσα. Οι δυνατότεροι από τους χαρακτήρες των στατικών μονοπλάνων του Andersson είναι αυτοί που ενδίδουν στο νόμο του περπατήματος πάνω στα πτώματα των υπολοίπων. Αυτοί που μπορούν ακόμα και να διαπράξουν μια μαζική δολοφονία για την ίδια τους τη διασκέδαση, χαζεύοντάς την με τις ανέσεις μιας υποχθόνιας και σωματικά νεκρής μπουρζουαζίας.

Τα θύματά τους, από την άλλη, δηλώνουν πως είναι καλά και χαίρονται που ο τηλεφωνικός συνομιλητής τους αισθάνεται το ίδιο. Αν και όλοι τους ξέρουν πως κανένας δεν είναι καλά. Και στη μέση όλων αυτών, δύο πλανόδιοι πωλητές περπατούν αργά σε έναν κόσμο στον οποίο ο νόμος του χωροχρόνου δείχνει να καταρρίπτεται, προσπαθώντας να πουλήσουν υποκατάστατα χαράς, εξίσου δυστυχείς με τους υπόλοιπους.

Οι λάτρεις των προηγούμενων ταινιών του, της αποστασιοποιημένης Τέχνης του παραλόγου, του Brecht, του Vallejo, έχουν κάθε λόγο να γίνουν κοινωνοί του αριστουργηματικού φινάλε της τριλογίας. Και, σαν άλλα περιστέρια, να κάτσουν στο κλαδί του κινηματογραφικού καθίσματος και να παρατηρήσουν από ψηλά τα καμώματα της «άλλης» ανθρωπότητας.


Σκηνοθεσία: Roy Andersson, πρωταγωνιστούν: Holger Andersson, Nils Westblom. H ταινία προβάλλεται από την Ama Films.
Φοίβος Κρομμύδας

clickatlife.gr

Κινηματογράφος

Πλούσια είναι η κινηματογραφική εβδομάδα με ολοκαίνουργιο Ρόι Άντερσον, ένα βιογραφικό δράμα με τον Τζέρεμι Ρένερ και τον Ντάνιελ Ράντκλιφ να βγάζει… κέρατα.

 

Ένα Περιστέρι Έκατσε Σε Ένα Κλαδί, Συλλογιζόμενο την Ύπαρξη του

Η ταινία που θα σάρωνε κάθε βραβείο (αν υπήρχε ) μακροσκελέστερου τίτλου, αλλά… αρκέστηκε στο Χρυσό Λιοντάρι στη φετινή Βενετία ολοκληρώνει την τριλογία, η οποία αποτελείται από τα «Τραγούδια Από το Δεύτερο Όροφο» και «Εσείς οι Ζωντανοί». Εδώ ο μοναδικά εκκεντρικός Σουηδός σκηνοθέτης και σεναριογράφος ακολουθεί δύο κακόμοιρους πωλητές στην προσπάθειά τους να πουλήσουν μια πραμάτεια από δόντια βρικόλακα και λαστιχένιες μάσκες, ενώ γύρω τους εκτυλίσσεται μια σειρά από βινιέτες, διαποτισμένες με σουρεαλιστικό και μαύρο χιούμορ. Ο Άντερσον εμπνέεται από έναν πίνακα του Πίτερ Μπρίγκελ του πρεσβύτερου (για τον τίτλο ), από τον Ντοστογιέφσκι και τον «Κλέφτη Ποδηλάτων» του Βιτόριο ντε Σίκα για να παρατηρήσει (όπως το πουλί του τίτλου ) την ανθρώπινη κατάσταση και να εκφράσει τις ανησυχίες του γι’ αυτήν.



Ο Αγγελιοφόρος Πρέπει να Πεθάνει

Μια αληθινή «βρόμικη» ιστορία της CIA αποκαλύπτεται στην οθόνη, με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Ρένερ. Βασισμένο σε αληθινή ιστορία το βιογραφικό δράμα, που σκηνοθετεί ο Μάικλ Κούεστα, δημιουργός του τηλεοπτικού «Homeland», ζουμάρει στην υπόθεση του βραβευμένου με Πούλιτζερ Γκάρι Γουέμπ. Ο μαχητικός δημοσιογράφος τόλμησε να τα βάλει με την CIA και άρχισε να ερευνά την πιθανή διασύνδεσή της με κύκλωμα που διακινούσε μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών στην Λατινική Αμερική.




Μεταμόρφωση

Ταινία φαντασίας, με τον –πρώην Χάρι Πότερ– Ντάνιελ Ράντκλιφ να βγάζει… κέρατα. Ο Ιγκ Πέρις (Ράντκλιφ ) αντιμετωπίζει βαριές κατηγορίες για το βιασμό και τη δολοφονία της κοπέλας του. Το έγκλημα όμως συνέβη ένα βράδυ που ο ίδιος ήταν πολύ μεθυσμένος με αποτέλεσμα να μην θυμάται τίποτα. Το επόμενο πρωί ξυπνά και ανακαλύπτει ότι στο μέτωπο του έχουν φυτρώσει κέρατα. Τα κέρατα δεν γίνονται ορατά από τους άλλους αλλά έχουν την μεταφυσική ιδιότητα να εκμαιεύουν ομολογίες για εγκληματικές πράξεις. Ο Ιγκ, αποφασίζει να εκμεταλλευτεί αυτή την ιδιότητα, να ανακαλύψει ποιος διέπραξε το στυγερό έγκλημα και να εκδικηθεί.




Δυο Ανάσες

Η Γαλλίδα σταρ Μελανί Λοράν μετά το «Εύθραυστες Ισορροπίες» κάθεται για δεύτερη φορά στην σκηνοθετική καρέκλα, σε μία ταινία βασισμένη στο ομώνυμο νεανικό μυθιστόρημα της Αν-Σοφί Μπράσμ. Η ιστορία ενηλικίωσης έχει για πρωταγωνίστρια την δεκαεφτάχρονη Τσάρλι, μία έφηβη στο μεταίχμιο αβεβαιότητας μεταξύ παιδικής ηλικίας και ώριμων προβληματισμών. Κάποια στιγμή, εισβάλει στη ζωή της η Σάρα, ένα διαφορετικό κορίτσι με περισσό θράσος. Ανάμεσα στις δυο κοπέλες θα ξεκινήσει μια δυνατή φιλία, όμως ο χαρακτήρας της εύθραυστης Τσάρλι δε μπορεί να αντέξει για πολύ τα τερτίπια και τις τσαχπινιές της απρόβλεπτης Σάρα…




Το Παιδί Ζιγκ-Ζαγκ

Ευρωπαϊκή περιπέτεια με πρωταγωνιστή ένα τολμηρό παιδί, τον Νόνο, που θέλει να γίνει ο καλύτερος αστυνομικός επιθεωρητής στον κόσμο... Δυο μέρες πριν το Μπαρ Μίτζβα του, ο ονειροπόλος μικρός θα σταλεί χωρίς να το θέλει στον αυστηρό θείο του. Στην διάρκεια του ταξιδιού με το τρένο, όμως, ο Νόνο έχει μια τελευταία ευκαιρία να αποδείξει τι αξίζει. Μαζί με τον ιδιοφυή τζέντλεμαν-ληστή Φίλιξ Γκλικ σταματάει το τρένο και μπαίνει σε ένα κόσμο γεμάτο μεταμφιέσεις, ανθρωποκυνηγητό, Γαλλικά τραγούδια και τη Ζοχάρα, μια μυστηριώδη γυναίκα που θα αλλάξει τη ζωή του Νονο για πάντα.

Κινηματογράφος

Το πρωτοποριακό φεστιβάλ της Ταινιοθήκης της Ελλάδος επιστρέφει για όγδοη φορά παρουσιάζοντας, μέχρι τις 26/11, την αφρόκρεμα της παγκόσμιας αβανγκάρντ κινηματογραφικής σκηνής, ρετροσπεκτίβες σε σπουδαίους σκηνοθέτες και αφιερώματα που φωτίζουν παραγνωρισμένα έργα και κινήματα.

Το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου συμπυκνώνει στη δεκαπενθήμερη διάρκειά του τους δημιουργικούς σκοπούς της Ταινιοθήκης της Ελλάδος.

Από τη μία φέρνει στη χώρα μας τα highlights της παγκόσμιας πρωτοπορίας, τα σύγχρονα αβανγκάρντ φιλμ που διευρύνουν τα όρια της 7ης τέχνης και ιχνηλατούν το καλλιτεχνικό μέλλον της.

Από την άλλη κοιτάζει με ερευνητική ματιά το παρελθόν του σινεμά, προβάλλοντας τα αριστουργήματα που καθόρισαν τη συναρπαστική αιωνόβια πορεία του.

Συμπεριλαμβάνει μάλιστα στο πρόγραμμά του τα έργα σπουδαίων Ελλήνων δημιουργών, πραγματοποιώντας αφιερώματα με τις κορυφαίες στιγμές του οπτικού πολιτισμού μας.

Η παρουσία της αθηναϊκής σινεφιλικής κοινότητας, λοιπόν, είναι επιβεβλημένη από 12 μέχρι 26/11  στο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.στις δύο αίθουσες της Ταινιοθήκης για την πιο φιλόδοξη διοργάνωση στην ιστορία του Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου.


  


«Holy Motors»

 

Ο Λεός Καράξ στην Αθήνα
Ο 53χρονος Γάλλος νεωτεριστής σκηνοθέτης είναι σίγουρα το πρόσωπο του φεστιβάλ. Το σινεμά του Λεός Καράξ (κατά κόσμον Αλεξάντρ Οσκάρ Ντιπόν ) είναι καταδικασμένο να λατρεύεται και να μισιεται. Οι ταινίες του είναι (αντι )ποιητικά παραληρήματα που μιλούν με μια αιρετική, σκοτεινά συναισθηματική γλώσσα για τα ανθρώπινα συναισθήματα και την κινηματογραφική μαγεία. Συνθέτοντας δεξιοτεχνικούς κινηματογραφικούς κόσμους, ο Γάλλος βιρτουοζός αποτελεί έναν από τους σπουδαιότερους σύγχρονους οραματιστές της 7ης τέχνης, με το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου να παρουσιάζει όλες τις μεγάλου μήκους ταινίες του, το σπονδυλωτό φιλμ «Tokyo!», το οποίο συν-σκηνοθέτησε με τους Βονγκ Τζουν-Χο και Μισέλ Γκοντρί, καθώς και το μικρού μήκους «Sans Titre», ένα επετειακό ταινιάκι για τα πεντηκοστά γενέθλια του Φεστιβάλ Κανών. Μη χάσετε όμως και το ανοιχτό masterclass που θα δώσει ο Λεός Καράξ την Τετάρτη 19/11 (4 μ.μ. ) στην Ταινιοθήκη.

 



«Το Χρώμα του Ροδιού»

 

Το βλέμμα στο παρελθόν και το παρόν
Δεν είναι τυχαίο ότι το Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου επιλέγει να ανοίξει και να κλείσει την όγδοη διοργάνωσή του με την προβολή δύο κλασικών αριστουργημάτων. Οι αποκατεστημένες ψηφιακές κόπιες του ορμητικού «Επαναστάτη Χωρίς Αιτία» του Νίκολας Ρέι και του ποιητικού «Χρώματος του Ροδιού» του Σεργκέι Παρατζάνοφ αποκαλύπτουν τις κρυφές πτυχές δύο έργων που υπηρετούν εντελώς διαφορετικά κινηματογραφικά ρεύματα και είδη, αλλά μοιράζονται το δικαίωμα στην πρωτοπορία. Την ίδια στιγμή το φεστιβάλ παρουσιάζει σύγχρονα διαμάντια της αβανγκάρντ κινηματογραφίας, όπως το «Απ’ ό,τι Ήταν Πριν», το πενταμισάωρο ασπρόμαυρο οπτικό ποίημα του Φιλιππινέζου Λαβ Ντίαζ που κέρδισε τη Χρυσή Λεοπάρδαλη του φετινού Λοκάρνο, αλλά και το ντοκιμαντέρ «Η Ταινία-Μπαλάντα της Μαμαντάντα» των Λίλι Μπένσον και Κασάντρα Γουάν για τη ζωή μιας άγνωστης ηρωίδας του ντανταϊστικού κινήματος της Νέας Υόρκης.

 

Το φετινό Διαγωνιστικό Τμήμα είναι αυτό που αναλαμβάνει να μας συστήσει τα best of της πρόσφατης πρωτοποριακής κινηματογραφίας.

Ένα από αυτά είναι το «Mambo Cool», μια αφηγηματικά παράδοξη απεικόνιση του κολομβιανού περιθωρίου από τον Κρις Γκουντ, ο οποίος θα βρεθεί στην Αθήνα για να παρουσιάσει το ντεμπούτο του. Το «Οχυρό Μπιουκάναν» του Μπέντζαμιν Κρότι καταγράφει την καθημερινότητα σε μια στρατιωτική βάση, ενώ το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Σιδερένιο Μέσο» του Τζ.Π. Σνιαντέκι, το οποίο χαρτογραφεί την απέραντη κινεζική ενδοχώρα μέσα από τις σιδηροδρομικές γραμμές της, είναι σίγουρα ένα από τα highlights του φεστιβάλ. Το ίδιο ισχύει και για την καινούργια ταινία του Πορτογάλου δεξιοτέχνη Πέδρο Κόστα «Λεφτά για Άλογα».

 


«Απ’ ό,τι Ήταν Πριν»


Έλληνες, Γερμανοί και Αμερικανοί στην οθόνη

Οι Έλληνες δημιουργοί κατέχουν ένα μεγάλο κομμάτι του φετινού προγράμματος της διοργάνωσης. Καταρχάς το φεστιβάλ έχει ετοιμάσει μια ρετροσπεκτίβα στον ρηξικέλευθο εικονογράφο της ελληνικής πραγματικότητας Γιάννη Οικονομίδη, που περιλαμβάνει, εκτός από τις μεγάλου μήκους ταινίες του, τα λιγότερο γνωστά ντοκιμαντέρ «Καλημέρα Νύχτα», «Μόνο Μυρίζοντας Γιασεμί», «Η Ζωή που Θα Ήθελες» και τη μικρού μήκους ταινία «Σταδιακή Βελτίωση του Καιρού».

Επίσης, τα αφιερώματα στη Φρίντα Λιάππα και στο μεταπολιτευτικό σινεμά αποτελούν σίγουρα πόλο έλξης για τους Αθηναίους σινεφίλ. Το 8ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου έχει συμπεριλάβει, τέλος, στο πρόγραμμά του το Πανόραμα Αμερικανικών Πειραματικών Αφηγήσεων στη νέα χιλιετία (ξεχωρίζει «Ο Χρόνος που Σκοτώναμε» της Τζένιφερ Τοντ-Ριβς ) κι ένα αφιέρωμα σε τέσσερις Γερμανούς της νέας γενιάς (μη χάσετε το «Τοτέμ» της Τζέσικα Κρουμάχερ ) για να γνωρίσετε την αφρόκρεμα της αβανγκάρντ σκηνής των δύο χωρών.

Κινηματογράφος

Ψηφίζουμε όλοι την καλύτερη ταινία για το μεγάλο ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ
Το 7ο Φεστιβάλ Μαθητικών Ταινιών «Πάμε Σινεμά;» θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2014 στην Αθήνα, και θα μεταδοθεί ζωντανά από την Τηλεόραση. Στην Κριτική Επιτροπή θα συμμετέχουν γνωστοί καλλιτέχνες του κινηματογράφου.
Πάρτε μέρος στην ψηφοφορία γαι το Βραβείο Κοινού.
Όλοι οι μαθητές, δάσκαλοι, κινηματογραφιστές και κινηματογραφόφιλοι δείτε τις ταινίες και ψηφίστε την καλύτερη. Η ταινία που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους, θα κερδίσει το Μεγάλο Βραβείο Κοινού, του 7ου Μαθητικού Φεστιβάλ ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ; Η ψηφοφορία ολοκληρώνεται την ημέρα διεξαγωγής του φεστιβάλ. Κλικάρετε τα κουτάκια που προτιμάτε και επιβεβαιώνετε πατώντας την ένδειξη vote στο κάτω μέρος της φόρμας.
Ευχόμαστε σε όλα τα σχολεία καλή επιτυχία

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα Πάμε Σινεμά; Κολοκοτρώνη 60 10560, Αθήνα Τηλ: 2103313004 Fax: 2103313005 e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!
Οι ψήφοι που μετράνε στην ψηφοφορία κοινού είναι αυτοί που γίνονται στη φόρμα της ιστοσελίδας του ΠΑΜΕ ΣΙΝΕΜΑ; και όχι στο You Tube.

Μην κάνετε το λάθος να ψηφίζετε στο You Tube

 

Ψηφίστε για το βραβείο κοινού του 7ου Φεστιβάλ Πάμε Σινεμά;

 

 

Vote

 

 

Κινηματογράφος

​Έκπληξη προκάλεσαν τα φετινά βραβεία του 55ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, με τις διακρίσεις να μην απονέμονται στα φαβορί: τον «Χρυσό Αλέξανδρο» κατέκτησε η ταινία «Ατέρμονη Θλίψη»!

Η τελευταία δημιουργία του Χόρχε Πέρες Σολάνο, που απέσπασε το βραβείο της καλύτερης ταινίας, αναφέρεται στον ψυχικό κόσμο των δύο πρωταγωνιστριών της ιστορίας που ζουν σε ένα έρημο χωριό του Μεξικού ξεχασμένο και περιφρονημένο. Στο φιλμ περιγράφεται η θέση των γυναικών σε έναν κόσμο απόντων ή ανεύθυνων ανδρών, όπου τα μαρτύρια αντιμετωπίζονται με στωικότητα και σιωπηλή οδύνη.

Η ταινία του Άσαφ Κορμάν «Δίπλα της» από το Ισραήλ απέσπασε το ειδικό βραβείο Κριτικής Επιτροπής - «Αργυρός Αλέξανδρος», ενώ ο «Χάλκινος Αλέξανδρος», για την πρωτοτυπία και την καινοτομία, δόθηκε στην ταινία «Μάθημα» των Κριστίνα Γκρόζεβα και Πέταρ Βαλτσάνοφ.

Το βραβείο σκηνοθεσίας απέσπασε ο Μίροσλαβ Σλαμποσπίτσκιι για την ταινία «Η φυλή», ένα φιλμ που προκάλεσε πλήθος σχολίων επειδή είναι γυρισμένο στη γλώσσα των κωφάλαλων και δεν υπάρχουν υπότιτλοι, ενώ το βραβείο καλλιτεχνικής επίτευξης κέρδισε το «Πλευρικοί άνεμοι» του Μάρτι Χέλντε από την Εσθονία.

Το βραβείο γυναικείας ερμηνείας απέσπασε η Μπρουκ Μπλουμ για την ερμηνεία της στην ταινία «Εκτός Ελέγχου», ενώ το αντίστοιχο ανδρικής ο Σβέριρ Γκούντνασον για τον ρόλο του στην ταινία «Το πάρκο με τις μύγες».

Η Κριτική Επιτροπή της Διεθνούς Ομοσπονδίας των Κριτικών Kινηματογράφου (Fipresci) αποτελούμενη από τους Χοσέ Αντόνιο Τεόντορο, πρόεδρος (Καναδάς), Μιγκέ Τουράν (Τουρκία) και Νίνο Φένεκ Μικελίδη (Ελλάδα), απένειμε τα εξής βραβεία:

- Για το Διαγωνιστικό Τμήμα: «Καληνύχτα μαμά», των Σεβερέν Φιαλά και Βερόνικα Φραντς, Αυστρία.
- Για Ελληνική Ταινία: «Νορβηγία» του Γιάννη Βεσλεμέ
- Ειδική μνεία: «Πολκ» των Νίκου Νικολόπουλου και Βλαδίμηρου Νικολούζου.

Τέλος, η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου βράβευσε «Το Μικρό Ψάρι», του Γιάννη Οικονομίδη, ο τηλεοπτικός σταθμός της Βουλής των Ελλήνων απένειμε το βραβείο «Ανθρώπινες Αξίες» στην «Μαθήματα Αποκατάστασης» του Ιβάν Ι. Τβερντόβσκι, η οποία πήρε και το βραβείο Κοινού FISCHER του Διεθνούς Διαγωνιστικού.

Κινηματογράφος

Καθώς η Γη πεθαίνει από έντονη ξηρασία, τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας είναι η μετοίκησή της στον πλανήτη ενός μακρινού γαλαξία. Μια εξερευνητική αποστολή ξεκινά, οι τολμηροί αστροναύτες της όμως δεν ξέρουν αν και πότε θα επιστρέψουν. Θεαματικότατο, αλλά πομπώδες, υπέρμετρα φιλόδοξο και οπτικά ευρηματικό, αλλά μελοδραματικά υπερφορτωμένο, το ταξίδι του Νόλαν στα άστρα δεν είναι το νέο «2001».

Τον αποκαλούν «νέο Κιούμπρικ» και ο ίδιος κάνει τα πάντα για να επιβεβαιώσει το χαρακτηρισμό. Τολμηρός, τελειομανής και φιλόδοξος, ο Κρίστοφερ Νόλαν είναι από τους ελάχιστους σκηνοθέτες στο Χόλιγουντ με απόλυτη ελευθερία κινήσεων, ένας από τους μετρημένους στα δάχτυλα auteurs μεγάλης κλίμακας όπως ο Στίβεν Σπίλμπεργκ και ο Τζέιμς Κάμερον. Ολοκληρώνοντας με επιτυχία την υπερηρωική τριλογία του «Σκοτεινού Ιππότη» κι έχοντας στο ενδιάμεσο κερδίσει κοινό­ και κριτικούς με το hi tech θρίλερ «Inception», ο Βρετανός δημιουργός βάζει μπρος τη δική του διαστημική οδύσσεια κι επιχειρεί να φτάσει σε έναν καινούργιο, θαυμαστό κινηματογραφικό γαλαξία. Πρώτα πρέπει να φτάσει έτη φωτός μακριά από τη Γη η απελπισμένη ανθρωπότητα, η οποία βλέπει τον πλανήτη να ασφυκτιά από μια ολοένα κι εντονότερη ξηρασία.

Ο πρώην πιλότος και νυν αγρότης Κούπερ, χήρος πατέρας δύο παιδιών, προσπαθεί να προστατεύσει την οικογένειά του, ώσπου μια σειρά από παράξενα φαινόμενα στη βιβλιοθήκη του σπιτιού του τον οδηγούν σε ένα κρησφύγετο της NASA και στο απόκρυφο σχέδιό της. Η μοναδική ελπίδα των ανθρώπων είναι η μετοίκησή τους σε έναν κατοικήσιμο μακρινό πλανήτη, στον οποίο μπορούν πλέον να ταξιδέψουν μέσα από μια χωροχρονική «σκουληκότρυπα». Η εξερευνητική αποστολή είναι σχεδόν έτοιμη, αλλά το τετραμελές πλήρωμά της δεν ξέρει αν και πότε (ο χρόνος θα κυλάει διαφορετικά γι’ αυτούς ) θα επιστρέψει. Ο Κούπερ δέχεται να πιλοτάρει­ το σκάφος, όμως η μικρή του κόρη Μερφ δεν τον συγχωρεί γι’ αυτήν την απόφασή του.

Η σκιά της «Οδύσσειας του Διαστήματος» πέφτει αναπόφευκτα βαριά­ σε αυτήν την πολυδιάστατη sci fi περιπέτεια, αλλά ο προνοητικότατος Νόλαν φροντίζει να μην αναμετρηθεί στα ίσα με το εμβληματικό αριστούργημα του Κιούμπρικ. Με περισσότερες επιρροές από το «Contact» (κυρίως ), τις «Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου» και την «Άβυσσο», αφιερώνει μιαν ολόκληρη ώρα στην όλη προετοιμασία και τη σχέση του Κούπερ με τη Μερφ, ενώ κατόπιν μοιράζει την πλοκή ανάμεσα στη Γη και στο μακρινό Διάστημα. Βαρυφορτωμένο, προσπαθώντας να γίνει επεξηγηματικό και ταυτόχρονα να μπορεί να αιφνιδιάζει με ψευδο-επιστημονικές ανατροπές, το σενάριο των Τζόναθαν και Κρίστοφερ Νόλαν είναι ένα περίτεχνο και μαζί διάτρητο κατασκεύασμα.

Η οπτική ευρημα­τικότητα και η σκηνοθετική δεξιοτεχνία του τελευταίου σε κάνουν να ξεχνάς πολλές από τις αφέλειές του, όχι όμως και τον κινηματογραφικό στόμφο που τυλίγει κάθε εικόνα και κάθε ατάκα του υπερφιλόδοξου αυτού εγχειρήματος. Το οποίο επιστρατεύει ποιήματα του Ντίλαν Τόμας, τα τελειότερα οπτικά εφέ κι ένα σωρό μελοδραματικά κλισέ, θέλοντας να πει την τελευταία λέξη για την κινηματογραφική επιστημονική φαντασία, την ανθρώπινη φύση και την κοσμική αλήθεια. Δεν λέει πολλά περισσότερα από το «η αγάπη είναι η κινητήριος δύναμη του σύμπαντος».

ΗΠΑ. 2014. Διάρκεια: 169΄. Διανομή: VILLAGE FILMS.

Κινηματογράφος

Η μεγαλύτερη ελπίδα της Ντίσνεϊ για την σεζόν των βραβείων είναι ταυτόχρονα και το μεγαλύτερό της στοίχημα: το «Into the Woods» είναι ένα καθαρόαιμο μιούζικαλ, είδος όχι τόσο εμπορικό στην κινηματογραφική παράδοση, και μάλιστα ένα μιούζικαλ που ναι μεν είναι πολύ πετυχημένο στην θεατρική του εκδοχή αλλά δεν έχει φτάσει στο επίπεδο mainstream αναγνωσιμότητας όπως το «Σικάγο» ή το «Mamma Mia!».

Το διαλεχτό καστ, που αποτελείται από αξιόπιστους νέους ηθοποιούς αλλά και ονόματα-κράχτες όπως αυτά της Μέριλ Στριπ και του Τζόνι Ντεπ, ίσως βοηθήσει στο να ξεπεραστεί η δυσκολία αυτή.

 Ενώνοντας ήρωες και ηρωίδες από μερικά από τα πιο αγαπημένα παραμύθια των αδερφών Γκριμ, το «Into the Woods» έχει ως πρωταγωνιστές την Σταχτοπούτα, την Κοκκινοσκουφίτσα, τον Τζακ από το «Ο Τζακ και η Φασολιά», και τη Ραπουνζέλ σε μια ιστορία με πολλή μαγεία, ανατροπές και πνευματώδη παιχνίδια πάνω στα αγαπημένα παραμύθια, με ένα κοινό νήμα: πρόσεχε τι εύχεσαι...

  H ταινία κυκλοφορεί την ημέρα των Χριστουγέννων στις ΗΠΑ.

Κινηματογράφος

Μια σούπερ κινηματογραφική εβδομάδα είναι αυτή που έρχεται με την καινούργια sci-fi περιπέτεια του Κρίστοφερ Νόλαν και το νέο κοινωνικό δράμα των αδελφών Νταρντέν να ξεχωρίζουν.

Interstellar

Οραματιστής νέων συναρπαστικών κινηματογραφικών κόσμων και μετρ του σινεμά της απόδρασης από την πραγματικότητα, ο Κρίστοφερ Νόλαν παρουσιάζει την πιο φιλόδοξη ταινία της καριέρας του. Η εξωγήινη εξτραβαγκάντζα του παρουσιάζει το τέλος του πλανήτη όπως τον ξέραμε. Η έμβια ζωή στη Γη θα αποτελεί σύντομα παρελθόν και η ανθρωπότητα μετρά αντίστροφα μέχρι το δραματικό τέλος της. Μοναδική ελπίδα η φυγή έξω από τη στρατόσφαιρα και η ανακάλυψη μιας νέας φιλόξενης εστίας για το είδος μας. Μπροστάρης σε αυτό το ταξίδι ο πρώην πιλότος και λάτρης της περιπέτειας Κούπερ, ο οποίος αφήνει πίσω τα δύο παιδιά του για να βρει την καινούργια Γη της Επαγγελίας. Ο πιο καυτός σταρ των καιρών μας Μάθιου ΜακΚόναχι είναι αυτός που αναλαμβάνει να απογειώσει την εξωγήινη περιπέτεια προς τον οσκαρικό γαλαξία, με την Αν Χάθαγουεϊ να κάθεται δίπλα του στο πιλοτήριο

 

 


Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα

Παρότι έχει σαρώσει όλα τα βραβεία του Φεστιβάλ Κανών (δύο φορές Χρυσό Φοίνικα! ), το ασυναγώνιστο δίδυμο των Βέλγων auteurs έφυγε από τη φετινή Κρουαζέτ με άδεια χέρια, υπογράφοντας παρόλα αυτά μία από τις σπουδαιότερες ταινίες της καριέρας του. Στο απόλυτα επίκαιρο πολιτικά και συγκινητικό όσο δεν περιγράφεται «Δυο Ημέρες, Μια Νύχτα» η εργάτρια εργοστασίου Μαριόν Κοτιγιάρ έχει στη διάθεσή της ένα σαββατοκύριακο για να πείσει τους δεκάξι συναδέλφους της να αλλάξουν την απόφασή τους (έχει ήδη προηγηθεί μια ψηφοφορία ) και να ψηφίσουν υπέρ της παραμονής της στη δουλειά, θυσιάζοντας έτσι το χιλίων ευρώ ετήσιο μπόνους τους. Χωρίς μελοδραματισμούς και διδακτικές ευκολίες, η κινηματογραφική ευθύτητα συναντά το αμεσότερο σύγχρονο κοινωνικό δίλημμα, με την οσκαρική ντίβα Μαριόν Κοτιγιάρ σε ρεσιτάλ λιτής και ουσιαστικής ερμηνείας.

 




We Are The Best 

Τρεις νεαρές μαθήτριες σχηματίζουν μια πανκ μπάντα στη Σουηδία του ’80. Σε συνέχεια των «Δείξε μου Αγάπη», «Μαζί» και «Λίλια για Πάντα», το «We are the Best!» είναι η έβδομη ταινία του Λούκας Μούντισον όπου παρουσιάζει την Μπόμπο, την Κλάρα και τη Χέντβιγκ, τρεις μικρές επαναστάτριες στη Στοκχόλμη των 80s. Οι τρεις κοπέλες παρά τις διαφορές τους βρίσκουν το κοινό τους στοιχείο στη μουσική και φτιάχνουν μια μπάντα χωρίς να έχουν μουσικά όργανα, θέλοντας να αποδείξουν ότι η πανκ μουσική δεν έχει πεθάνει και ότι εκείνες είναι «οι καλύτερες», σε μια προσπάθεια ανεξαρτητοποίησης από τους μεγάλους και το σχολείο. Πρόκειται για μια ξεχωριστή ταινία για την εφηβεία και τη γυναικεία φιλία όπου ο Μούντισον καταφέρνει να απεικονίσει την αθωότητα εκείνων των χρόνων χωρίς τη συγκαταβατικότητα των ενηλίκων απέναντι στους εφήβους.

 




Οι Υπερέξι

Στο υπερηρωικό animation της Disney, ο 14χρονος Χίρο Χαμάντα αναπτύσσει μια πολύ ιδιαίτερη σχέση με ένα κατασκευασμένο από τον μεγάλο του αδερφό ρομπότ με φουσκωτό σουλούπι, προγραμματισμένο να βοηθά και να θεραπεύει τους ανθρώπους. Μαζί με τους πωρωμένους με την τεχνολογία φίλους του Γκο-Γκο Ταμάγκο, Γουασάμπι, Ξινομελένια και Φρεντ θα βγουν στους δρόμους του μητροπολιτικού Σαν Φρανσόκιο (πώς λέμε Σαν Φρανσίσκο και Τόκιο ), φορώντας ρομποτικές στολές μάχης, για να αντιμετωπίσουν μια απειλητική συνωμοσία. Συναίσθημα, χιούμορ και μπόλικη ρομποτική από τα Walt Disney Animation Studios, που επέλεξαν μια αρκετά ελεύθερη απόδοση του ομώνυμου κόμικς της Marvel. Κυκλοφορεί, φυσικά, και σε 3D.

 

>


Τα Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα

Βίαιο, αιματοβαμμένο θρίλερ με βραβείο κριτικών στο Φεστιβάλ Κανών. Με δανεικά, υποθήκες κι ένα πρόγραμμα crowdfunding που του εξασφάλισε μερικές χιλιάδες δολάρια, ο 30χρονος Τζέρεμι Σόλνιερ γύρισε ένα πρωτότυπο, χιουμοριστικά βίαιο θρίλερ εκδίκησης, το οποίο απορρίφθηκε από το Φεστιβάλ του Σάντανς, προορισμένο να έχει την τύχη της προηγούμενης ταινίας του «Murder Party», μιας φτηνής κωμωδίας τρόμου του 2007. Η επιλογή όμως του «Τα Ερείπια Είναι Πάντα Θλιμμένα» από το Δεκαπενθήμερο Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ Κανών άλλαξε την τύχη τόσο του φιλμ όσο και του δημιουργού του, ο οποίος επέστρεψε από την Κρουαζέτ με το βραβείο FIPRESCI της Διεθνούς Ένωσης Κριτικών. Τώρα όλοι μιλούν για ένα ευρηματικό θρίλερ που φέρνει στο νου το «Μόνο Αίμα» των αδερφών Κοέν, δεδηλωμένη πηγή έμπνευσης άλλωστε του Σόλνιερ.

 




Συγκάλυψη

Τομ Χάρντι και Τζέιμς Γκαντολφίνι πρωταγωνιστούν σε νεοϋορκέζικο γκανγκστερικό δράμα που σκηνοθετεί ο Μίκαελ Ρόσκαμ του υποψήφιου για Όσκαρ «Bullhead». Η ιστορία, που είναι βασισμένη σε σενάριο του Ντένις Λιχέιν («Mystic River», «Gone Baby, Gone» ), μας συστήνει τον Μπομπ Σαγκινόφσκι (Τομ Χάρντι ), έναν μοναχικό μπάρμαν που βρίσκεται άθελα του μπλεγμένος στον νεοϋορκέζικο υπόκοσμο του Μπρούκλιν. Ακολουθώντας τις οδηγίες του καταπιεστικού ιδιοκτήτη του μπαρ και ξαδέλφου του, Μαρβ (Τζέιμς Γκαντολφίνι ), ο Μπομπ θα βρεθεί μπλεγμένος σε μια ασυνήθιστη περίπτωση ληστείας, προκαλώντας την προσοχή της αστυνομίας η οποία ερευνά το παρελθόν της γειτονιας του

 

>

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή