Νοεμβρίου 21, 2019

Κινηματογράφος

Σεναριακά υποδειγματικό κοινωνικό δράμα, το οποίο διερευνά πολύπλευρα, διεισδυτικά και απολύτως κινηματογραφικά τη σχέση προσωπικής ηθικής και συλλογικής κοινωνικής ευθύνης.


Eνας ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ελαφρά ένα οκτάχρονο αγοράκι. Αποφεύγει να καλέσει την αστυνομία, διότι η ασφάλειά του έχει λήξει, και αποζημιώνει τον πατέρα του παιδιού. Αν και ο μικρός έχει μόνο μελανιές, προσφέρεται να τον μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά ο γονιός του αρνείται. Το επόμενο πρωί θα βρει στο νεκροτομείο το πτώμα του αγοριού, η πρώτη γνωμάτευση όμως διαπιστώνει θάνατο από δηλητηρίαση.

Τότε θα ξεκινήσει μια προσωπική αναζήτηση ευθυνών, την οποία ο Βαχίντ Τζαλιλβάντ, με θητεία στο θέατρο, στην τηλεόραση και στη σκηνοθεσία άνω των 30 ντοκιμαντέρ, θα περιγράψει με μια υποδειγματικά μεθοδική σεναριακή επιδεξιότητα, που φέρνει στο νου τον συμπατριώτη του Ασγκάρ Φαραντί («Ένας Χωρισμός», «Ο Εμποράκος»).


Σινεμά των χαρακτήρων, των λεπτομερειών και των ανθρώπινων συμπεριφορών, η «Περίπτωση Συνείδησης» είναι ένα θαρραλέο ψυχολογικό δράμα και ταυτόχρονα ένα (πολιτικο)κοινωνικό δοκίμιο πάνω στη συλλογική ευθύνη. Ο καθένας από τους ήρωες της ταινίας –ο ιατροδικαστής, ο πατέρας του παιδιού, ο εργάτης του ορνιθοτροφείου, η συνάδελφος του γιατρού– έρχεται αντιμέτωπος με ένα δίλημμα και παίρνει μια απόφαση.

Ο τρόπος που το κάνουν μοιάζει απλός και οι συνέπειές της αμελητέες. Ο Τζαλιλβάντ όμως αναζητά τη λεπτή, αόρατη κλωστή που συνδέει αίτιο και αποτέλεσμα, περιγράφοντας με ακρίβεια τη δαιδαλώδη ­διαδρομή της. Μια πορεία η οποία­ διαπερνά οικογενειακές σχέσεις, επαγγελματικές πράξεις και ηθικές στάσεις, ακτινογραφώντας την καθημερινότητα που μας περιβάλλει. Αυτό το αριστοτεχνικά στημένο ιρανικό σινε-δοκίμιο την αποτυπώνει με κινηματογραφική μεγαλοπρέπεια, αποσπώντας τα βραβεία σκηνοθεσίας κι ερμηνείας στο τμήμα Ορίζοντες του Φεστιβάλ Βενετίας αλλά και τον Αργυρό Αλέξανδρο και το βραβείο κριτικών στη Θεσσαλονίκη.

Ιράν. 2018. Διάρκεια: 104΄. Διανομή: AMA FILMS.

 

Άστυ
 Κοραή 4 (ΜΕΤΡΟ Πανεπιστήμιο)

2103221925

DOLBY DIG

€ 7,00. Φοιτ. & άνω των 65 € 6,00. Κάθε Τετ. γεν. είσ. € 5,00.

Πέμ.-Τετ.: 17.50/ 20.00/ 22.10

 

ΠΑΓΚΡΑΤΙ

Πτι-Παλαι
Ριζάρη 24, Παγκράτι

2107253915

DOLBY

€ 6,50

Πέμ.-Τετ.: 18.10/ 20.10/ 22.10

Κινηματογράφος

Με Διαβατήριο τη Γοητεία

Από Χρήστο Μήτση

Το ευρωπαϊκό όνειρο και η ανάγκη για επιβίωση γίνονται ένας χαμηλότονος όσο και συγκινητικός εφιάλτης, σε ένα κομψό ψυχολογικό δράμα με στοιχεία θρίλερ, βραβευμένο σε πολλά διεθνή φεστιβάλ.

Ο τίτλος εργασίας του σκηνοθετικού ντεμπούτο του Μιλάντ Αλάμι, Ιρανού που ζει στη Δανία, ήταν «Κανείς δεν Ξεφεύγει Από τη Νύχτα»· τη νύχτα από την οποία προσπαθεί να δραπετεύσει ο Ισμαήλ, για τον οποίο η φωτεινή πλευρά της ζωής βρίσκεται μακριά από το Ιράν, στον πλούσιο ευρωπαϊκό Βορρά. Για να μπορέσει όμως να παραμείνει στη Δανία, δεν έχει άλλον τρόπο από το να βρει μια ντόπια και να την παντρευτεί. Με διαβατήριο τη γοητεία του, λοιπόν, φλερτάρει ανεπιτυχώς μια σειρά γυναικών, ώσπου συναντά τη συμπατριώτισσά του Σάρα, η οποία καταλαβαίνει αμέσως τα σχέδιά του.

Από εκεί και πέρα, η ταινία του Αλάμι παίρνει διαφορετική τροπή, καθώς απομακρύνεται από το κομψό κοινωνικό δράμα και μπαίνει στα χωράφια του χαμηλότονου ψυχολογικού θρίλερ. Μεθοδικά και σκηνή τη σκηνή, ο νεαρός σκηνοθέτης απογυμνώνει τον Ισμαήλ από τη γοητευτική πανοπλία του και τον φέρνει αντιμέτωπο με τον (ειλικρινή) εαυτό του, ακριβώς όπως κάνει και με το ευρωπαϊκό όνειρο, που ανά πάσα στιγμή μπορεί να μετατραπεί σε εφιάλτη.

Δανία, Σουηδία. 2017. Διάρκεια: 100΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Κινηματογράφος

Ανυπακοή
Από Χρήστο Μήτση 

Ο βραβευμένος με Όσκαρ Σεμπαστιάν Λέλιο («Μια Φανταστική Γυναίκα») αφηγείται με θάρρος και μελαγχολικό ρομαντισμό την απέλπιδα προσπάθεια ενός τριγώνου να ξεφύγει από τα κοινωνικά ταμπού αλλά και από τον ίδιο του τον εαυτό.


Eπειτα από πέντε μεγάλου μήκους ταινίες στην πατρίδα του Χιλή, ανάμεσα στις οποίες βρίσκονται και η βραβευμένη στο Βερολίνο «Gloria», και η περσινή νικήτρια του Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας «Μια Φανταστική Γυναίκα», ο Σεμπαστιάν Λέλιο διασχίζει τον Ατλαντικό για μια ιστορία απαγορευμένου έρωτα.

Βασισμένος στο πρώτο μυθιστόρημα της Βρετανίδας Ναόμι Άλντερμαν «Disobedience» (2006), μας μεταφέρει στην καρδιά της ορθόδοξης εβραϊκής κοινότητας του Λονδίνου, όπου μεγάλωσε η Ρονίτ. Μια γυναίκα που έφυγε από εκεί για τη Νέα Υόρκη πριν από χρόνια, αφήνοντας πίσω της πικρές αναμνήσεις κι ένα μικρό σκάνδαλο. Επαγγελματίας φωτογράφος πλέον, όταν μαθαίνει τον αιφνίδιο θάνατο του ραβίνου πατέρα της, αποφασίζει να επιστρέψει στην Αγγλία για την κηδεία. Εκεί θα αντιμετωπίσει τους παλιούς γνωστούς με αμηχανία (το ίδιο και αυτοί εκείνη) και θα αιφνιδιαστεί όταν μάθει πως ο Ντοβίντ, προστατευόμενος και θρησκευτικός διάδοχος του πατέρα της, έχει παντρευτεί την παιδική της φίλη Έστι. Μια γυναίκα εξαιτίας της οποίας εγκατέλειψε οικογένεια, συγγενείς και φίλους και για την οποία αρχίζει να νιώθει ξανά το ίδιο ­έντονο πάθος.


Ένα γνώριμο σκηνικό κοινωνικού εγκλωβισμού στήνεται γύρω από τη δυναμική μα μπερδεμένη όσον αφορά τα συναισθήματά της Ρονίτ, η οποία διαπιστώνει πως θα αναστατώσει για άλλη μία φορά μια ολόκληρη κοινότητα, τακτοποιημένη κι ευνομούμενη μέσα στα δικά της στάνταρ, αν παραδοθεί στις επιθυμίες της. Ο Λέλιο περιγράφει με συγκρατημένη ένταση και μελαγχολικό ρομαντισμό τις αμφιταλαντεύσεις της, ανοίγει όμως σταδιακά το κάδρο του, όπου εντάσσει τόσο την Έστι όσο και τον Ντοβίντ, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τους δικούς τους δαίμονες.

Η απρόβλεπτη όσο και σπαρακτική δυναμική αυτού του τριγώνου αλλάζει διαρκώς, καθώς τα ένστικτα απελευθερώνονται και οι κοινωνικές ευθύνες ορθώνονται απειλητικές. Με εντελώς διαφορετικό τρόπο ο καθένας, οι τρεις παγιδευμένοι ήρωες θα αναγκαστούν τελικά να πάρουν θέση και να αντιμετωπίσουν τον περίγυρό τους, έχοντας πρώτα αντιμετωπίσει τον ίδιο τους τον εαυτό.

Μ. Βρετανία, ΗΠΑ. 2017. Διάρκεια: 114΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Κινηματογράφος

«Ένα Αστέρι Γεννιέται»: η ιστορία που δεν σταματά να συγκινεί
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 


Το κοινό λατρεύει τις ιστορίες αγάπης, ειδικά εκείνες στις οποίες το ζευγάρι αγωνίζεται να ξεπεράσει όλα τα εμπόδια και να ζήσει ευτυχισμένο, παρότι όλες οι προβλέψεις είναι εναντίον του. Σε αυτές ανήκει και το «Ένα Αστέρι Γεννιέται», ένα love story που πρωτοεμφανίστηκε στη μεγάλη οθόνη το μακρινό 1937, στην οσκαρική ταινία του Γουίλιαμ Γουέλμαν σε παραγωγή του θρυλικού Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ («Όσα Παίρνει ο Άνεμος»).

Η υπόθεση απλή: μια γυναίκα με αγνή καρδιά που αναζητά την ευκαιρία της στη show business γνωρίζει έναν επιτυχημένο σταρ ο οποίος παλεύει με τους δαίμονές του, καθώς βλέπει την κινηματογραφική καριέρα του να καταρρέει. Η επαφή τους θα τους αναγεννήσει τόσο συναισθηματικά όσο κι επαγγελματικά, οδηγώντας αμφότερους στην κορυφή προτού εκδηλωθούν οι πρώτες ρωγμές στη σχέση τους...

Συνταγή γραμμένη για καρδιοχτύπια

Το ανυπέρβλητο συναίσθημα της νίκης του αουτσάιντερ, που έρχεται κόντρα στα πάντα, αποτελεί το μυστικό της επιτυχίας αυτής της ιστορίας η οποία μεταφέρθηκε άλλες δύο φορές στον χολιγουντιανό κινηματογράφο, πάντα με πρωτοκλασάτους πρωταγωνιστές και παρουσία στα Όσκαρ. Το 1954 ήταν η Τζούντι Γκάρλαντ απέναντι στον Τζέιμς Μέισον στην ταινία του Τζορτζ Κιούκορ (έξι οσκαρικές υποψηφιότητες) και το 1976 η Μπάρμπρα Στρέιζαντ δίπλα στον Κρις Κριστόφερσον για λογαριασμό του Φρανκ Πίρσον (Όσκαρ τραγουδιού και 5 Χρυσές Σφαίρες­).

Και ποιος δεν θυμάται βέβαια την ελληνική βερσιόν της ιστορίας, στις «Διπλοπενιές» (1966, Γιώργος Σκαλενάκης), με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ; Τώρα είναι η σειρά του Μπράντλεϊ Κούπερ να σκηνοθετήσει και να συμπρωταγωνιστήσει με τη Lady Gaga στον πρώτο της μεγάλο ρόλο σε ταινία.

Ριμέικ πολλών αστέρων

Το σχέδιο δεν προέβλεπε εξαρχής να στέκεται ο Κούπερ πίσω από την κάμερα. Ο Κλιντ Ίστγουντ θα σκηνοθετούσε με την Μπιγιονσέ πρωταγωνίστρια. Με την παρέμβαση του στούντιο όμως, ο Κούπερ όχι μόνο κάνει το σκηνοθετικό του ντεμπούτο και πρωταγωνιστεί, αλλά ακόμη συνυπογράφει το σενάριο με τους Έρικ Ροθ («Φόρεστ Γκαμπ») και Γουίλ Φέτερς («Η Πρώτη Αγάπη»). Στην ταινία ενσαρκώνει έναν καταξιωμένο κάντρι μουσικό που ερωτεύεται μια άσημη τραγουδίστρια, την οποία φέρνει στο προσκήνιο.

Πώς όμως μια τόσο γνωστή ιστορία καταφέρνει ακόμη να προσελκύει το ενδιαφέρον; «Δεν με απασχόλησε ποτέ να την κάνω πρωτότυπη. Ήξερα ότι έπρεπε να είναι αυθεντική για να πω την ιστορία που ήθελα. Χρειαζόμουν μια οπτική για να σκηνοθετήσω, έπρεπε να ξέρω γιατί το κάνω. Πάντα ήθελα να αφηγηθώ μια ιστορία αγάπης, διότι είναι το συναίσθημα που σε κάνει να νιώθεις πιο ζωντανός από οτιδήποτε άλλο», λέει ο Κούπερ, ο οποίος επέλεξε να τραγουδήσει ζωντανά στα γυρίσματα, χωρίς πλέιμπακ. Έτσι ο τέσσερις φορές υποψήφιος για Όσκαρ ηθοποιός χρειάστηκε να ξεπεράσει της δυσκολίες ενός πρωτάρη σκηνοθέτη αλλά και περφόμερ, καθώς σκηνές της ταινίας γυρίστηκαν μπροστά στο κοινό μεγάλων φεστιβάλ όπως το Coachella. Το φιλμ κέρδισε το κοινό του Φεστιβάλ Βενετίας, όπου έκανε πρεμιέρα, και μένει να δούμε αν ο Κούπερ θα κερδίσει κι εμάς με το κινηματογραφικό του σόλο...

Lady Gaga

Το εκτυφλωτικό άστρο της Lady gaga
Η ποπ σταρ μιλάει για την εμπειρία του πρωταγωνιστικού της ντεμπούτο: «Νιώθω πολύ κοντά στην Άλι γιατί, όπως κι εκείνη, όταν ξεκινούσα, ένιωθα πως η καριέρα μου δεν οδηγούσε πουθενά. Ήθελα επίσης από τότε να ασχοληθώ με την υποκριτική. Αλλά χρειάζεσαι εκείνον που θα πιστέψει σε εσένα και θα σε βοηθήσει να τα καταφέρεις. Αυτός για εμένα είναι ο Μπράντλεϊ Κούπερ. Είχαμε μια απόλυτα ειλικρινή συνεργασία, η οποία ανέδειξε τον πραγματικό, απογυμνωμένο εαυτό μου και με έκανε να νιώσω πολύ τυχερή».

Δείτε το τρέιλερ της ταινίας:

Κινηματογράφος

Ο Οκτώβριος μας υποδέχεται με πλούσιες επιλογές δράματος, αγωνίας και περιπέτειας.

«Ένα Αστέρι Γεννιέται» (A Star Is Born)
Ο καταξιωμένος μουσικός της country Τζάκσον Μέιν ανακαλύπτει και ερωτεύεται κεραυνοβόλα την άσημη και ταλαντούχα Άλι. Εκείνη έχει αρχίσει να εγκαταλείπει το όνειρό της να γίνει μεγάλη τραγουδίστρια, μέχρι που ο Τζακ τη βάζει στο προσκήνιο. Όταν, όμως, η καριέρα της Άλι απογειώνεται, η προσωπική πλευρά της σχέσης τους καταρρέει, καθώς ο Τζακ βρίσκεται παλεύει με τους δικούς του δαίμονες.
Σκηνοθεσία: Bradley Cooper, Σενάριο: Eli Roth, Bradley Cooper, Will Fetters, Ερμηνεύουν: Lady Gaga, Bradley Cooper, Sam Elliott, Andrew Dice Clay.

«Venom»
Ο ρεπόρτερ Eddie Brock προσπαθεί πεισματικά να καταστρέψει τον διαβόητο ιδρυτή του Life Foundation, τον ιδιοφυή Carlton Drake, και αυτή η εμμονή επηρεάζει αρνητικά την καριέρα και τη σχέση του με τη σύντροφο του Anne Weying. Καθώς ερευνά ένα από τα πειράματα του Drake, ο εξωγήινος συμβιωτής Venom εισχωρεί στο σώμα του Eddie, και έτσι ξαφνικά αποκτά υπερδυνάμεις, καθώς και την ευκαιρία να κάνει ό,τι θέλει. Διεστραμμένος, σκοτεινός, απρόβλεπτος και οργισμένος, ο Venom αφήνει τον Eddie να παλεύει με τις ανεξέλεγκτες ικανότητες του, τις οποίες, ομολογουμένως, βρίσκει συναρπαστικές. Όσο ο Eddie και ο Venom έχουν ανάγκη ο ένας τον άλλον για να αποκτήσουν αυτό που θέλουν, έρχονται πιο κοντά. Πού αρχίζει ο ένας και πού τελειώνει ο άλλος;
Σκηνοθεσία: Ruben Fleischer, Σενάριο: Jeff Pinkner και Scott Rosenberg, Ερμηνεύουν: Tom Hardy, Michelle Williams, Woody Harrelson και Riz Ahmed.


«Ο Κύριος & το όπλο» (The old man & the gun)
Ένας ηλικιωμένος ληστής τράπεζας που είχε καταφέρει να ξεφύγει από τη φυλακή πάνω από 12 φορές στη ζωή του, προτού «αποσυρθεί» σε έναν οίκο ευγηρίας, φλερτάρει με μια ακόμα ληστεία! Η ταινία είναι βασισμένη στην αληθινή ιστορία της θαυμαστής απόδρασης του Φόρεστ Τάκερ από το Σαν Κουεντίν στην ηλικία των 70 ετών.
Σκηνοθεσία και σενάριο: David Lowery, Ερμηνεύουν: Robert Redford, Casey Affleck, Sissy Spacek και Danny Glover.


«Ανυπακοή» (Disobedience)
Η εξοστρακισμένη Ronit επιστρέφει από τη Νέα Υόρκη στην κοινότητα των Ορθόδοξων Εβραίων στο Λονδίνο για την κηδεία του ραβίνου πατέρα της. Συναντά την παιδική της φίλη Esti, που είναι πια παντρεμένη με τον διάδοχο του πατέρα της, και ένα για χρόνια καταπιεσμένο, απαγορευμένο πάθος επιστρέφει δριμύ.
Σκηνοθεσία: Sebastián Lelio, Σενάριο: Sebastián Lelio και Rebecca Lenkiewicz, Ερμηνεύουν: Rachel Weisz, Rachel McAdams, Alessandro Nivola και Anton Lesser.


«Το Απίθανο Κοάλα» (Blinky Bill the Movie)
Ο Blinky Bill είναι ένα μικρό και αξιαγάπητο κοάλα με μεγάλη φαντασία. Ένας εξερευνητής στην καρδιά, που ονειρεύεται να αφήσει την μικρή του πράσινη πόλη και να ακολουθήσει τον εξερευνητή πατέρα του στα ταξίδια του. Όταν όμως ο Μr. Bill χάνεται σε ένα ταξίδι του, ο Βlinky είναι ο μόνος που πιστεύει ότι ο πατέρας του είναι ακόμα ζωντανός. Κάπως έτσι ξεκινάει ένα μεγάλο ταξίδι, συναντάει νέους φίλους στην ατέλειωτη έρημο, σε μια περιπέτεια που τον φέρνει αντιμέτωπο με τον επικίνδυνο έξω κόσμο μακριά από το σπίτι του.
Σκηνοθεσία: Deane Taylor, Σενάριο: Fin Edquist, Ερμηνεύουν: Στεφανία Φιλιάδη, Εβελίνα Αραπίδη, Ποίμης Πέτρου και Κωνσταντίνος Κακάνας.


«Ο εξαφανισμένος φάκελος» (Fleuve noir)
Ο Ντάνυ, έφηβος γιος της οικογένειας Αρνώ, εξαφανίζεται. Ο Φρανσουά Βισκόντι, ένας καταπονημένος και απογοητευμένος ντετέκτιβ της αστυνομίας, αναλαμβάνει την υπόθεση. Ο Φρανσουά ξεκινά τις έρευνες για τον αγνοούμενο νεαρό, ενώ ταυτόχρονα μοιάζει απρόθυμος να ασχοληθεί με τον δικό του 16χρονο γιο, Ντενί. Ο Γιαν Μπελαίλ, πρώην καθηγητής του Ντάνυ, όταν μαθαίνει για την εξαφάνιση του μαθητή του, δείχνει έντονο ενδιαφέρον για τις εξελίξεις και προσφέρεται να συνεισφέρει στις έρευνες της αστυνομίας. Όμως, καθώς η υπόθεση οδηγείται προς ένα τέλος, τίποτα πια δεν μοιάζει να είναι όπως εμφανιζόταν στην αρχή.
Σκηνοθεσία: Erick Zonca, Σενάριο: Erick Zonca και Lou de Fanget Signolet, Ερμηνεύουν: Vincent Cassel, Romain Duris, Sandrine Kiberlain και Élodie Bouchez.


«Περίπτωση Συνείδησης» (Bedoone Tarikh, Bedoone Emza)
Ένας ευυπόληπτος ιατροδικαστής εμπλέκεται σε ένα τροχαίο, όπου τραυματίζεται ένα οχτάχρονο αγοράκι. Ο άνδρας προτίθεται να πληρώσει αποζημίωση στον πατέρα του παιδιού και να το μεταφέρει στο νοσοκομείο, αλλά εις μάτην. Το άλλο πρωί, βρίσκει στο νοσοκομείο το πτώμα του αγοριού που έχει μεταφερθεί εκεί για αυτοψία, αλλά η πρώτη γνωμάτευση δείχνει θάνατο από δηλητηρίαση. Ένα εκλεκτό δείγμα του κινηματογράφου των ηθικών διλημμάτων, μπολιασμένo με την ιρανική κινηματογραφική παράδοση της ενδελεχούς μελέτης χαρακτήρων, μια ελεγεία για τους ανθρώπους που ονειρευόμασταν να γίνουμε κι όμως θάψαμε μέσα μας.
Σκηνοθεσία: Vahid Jalilvand, Σενάριο: Vahid Jalilvand και Ali Zarnegar, Ερμηνεύουν: Amir Aghaee, Zakieh Behbahani, Saeed Dakh και Navid Mohammadzadeh.


«Climax»
Στα μέσα των 1990s, 20 Γάλλοι urban χορευτές μαζεύονται σε ένα εγκαταλελειμμένο σχολείο στην καρδιά ενός δάσους για έναν τελευταίο χορό. Η χαρούμενη ατμόσφαιρα όμως αρχίζει να αλλάζει όταν αντιλαμβάνονται πως κάποιος έχει βάλει ψυχοτροπικές ουσίες στα ποτά τους και αδυνατούν να αντισταθούν στις νευρώσεις και ψυχώσεις τους. Για ορισμένους της παρέας αυτό είναι παράδεισος, ενώ για άλλους αποτελεί μια πραγματική κόλαση.
Σκηνοθεσία και σενάριο: Gaspar Noé, Ερμηνεύουν: Sofia Boutella, Romain Guillermic, Souheila Yacoub και Kiddy Smile.

Κινηματογράφος

Ο Τομ Χανκς πρόκειται να υποδυθεί στον κινηματογράφο τον Μίστερ Ρότζερ σε μια βιογραφική ταινία της τηλεοπτικής προσωπικότητας που γεννήθηκε το 1928 και πέθανε το 2003 και είχε παρουσιάσει πολλές επιτυχημένες εκπομπές στην αμερικανική τηλεόραση.

Η πρώτη φωτογραφία του Τομ Χανκς ως Φρεντ Ρότζερ κυκλοφόρησε από την Sony Pictures και η ομοιότητα των δύο είναι εκπληκτική.

Η άτιτλη ταινία, που έχει προσωρινό τίτλο «Εσύ είσαι ο φίλος μου», βασίζεται στην πραγματική φιλία του δημοσιογράφου Τομ Τζάνοντ και του Ρότζερ.

Ο Φρεντ Ρότζερ (20 Μαρτίου 1928 - 27 Φεβρουαρίου 2003) ήταν Αμερικάνος παρουσιαστής, μουσικός, συγγραφέας, παραγωγός και πάστορας. Έγινε γνωστός μέσα από την παιδική σειρά «Mister Rogers' Neighborhood» (1968-2001), στην οποία πρωταγωνιστούσε και χωρίς να υποδύεται κάποιον εξηγούσε σε παιδιά προσχολικής ηλικίας πολλές καταστάσεις του έξω κόσμου. Επίσης, τους έκανε ξεναγήσεις και πειράματα.

Κινηματογράφος

Σ’ Αυτή τη Χώρα Κανείς δεν Ήξερε να Κλαίει
Από Χρήστο Μήτση 

Διονυσιακή κωμωδία, η οποία αυτοσχεδιάζει σεναριακά και παραδίδεται ηθελημένα στον αυτοσαρκασμό και στην (απόλυτη) αφέλεια, στοιχεία που δεν μπορούν όμως να υπονομεύσουν το στομφώδες, αλληγορικό φινάλε της.


Ήτανε, λέει, μια πολιτεία μαγεμένη. Ήτανε, λέει, μια χώρα δίχως φυλακή. Ήτανε, ­λέει, όλοι μαζί κι αγαπημένοι. Ήτανε λέει...» Ένα παλιό τραγούδι­ του Άκη Πάνου, καλού φίλου του Γιώργου Πανουσόπουλου, είναι­ η αφορμή για την επιστροφή του σκηνοθέτη του «Ταξειδιού του Μέλιτος», των «Απέναντι» και της «Μανίας» πίσω από την κάμερα έπειτα­ από 14 ολόκληρα χρόνια. Αυτήν τη χώρα, λοιπόν, όπου «κανείς δεν ήξερε να κλαίει» και την οποία ο Πάνου περιγράφει ως φαντασίωση ενός απελπισμένου –«Άσ’ τον να λέει, η στενοχώρια του τα φταίει. Άσ’ τον να λέει, του ’χει σαλέψει το μυαλό. Μπατίρης είναι, τον κυνηγάνε και τα χρέη... Άσ’ τον να λέει...»–, ο Πανουσόπουλος την βάζει σε μιαν άκρη του αιγαιοπελαγίτικου χάρτη και μας προσκαλεί να γνωρίσουμε το παλιο­μοδίτικο μα τόσο ανατρεπτικό για την εποχή μας modus vivendi.


Οδηγοί μας ένας Γάλλος ευρωβουλευτής και μια Ελληνίδα οικονομολόγος, οι οποίοι καταφθάνουν στο Αρμενάκι για να το «αξιολογήσουν» σύμφωνα με τα μοντέρνα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά πρότυπα. Το πρώτο που ακούν στο καΐκι που τους μεταφέρει στο νησί είναι πως «τα λεφτά είναι ντεμοντέ» και το δεύτερο πως απαγορεύονται τα αυτοκίνητα. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά τα αναρχο-οικολογικά, την ώρα που φτάνουν στην πλατεία του χωριού ένα λαϊκό δικαστήριο εξετάζει την καταγγελία του τοπικού παπά εναντίον δύο νεαρών, οι οποίοι μόλις τον είδαν έπιασαν... τα αχαμνά τους.

Η αθώωσή τους δίνει τον (ιλαρότατο) τόνο τον οποίο έχει υιοθετήσει εξαρχής η ταινία και δεν εγκαταλείπει ποτέ. Το Αρμενάκι, ένας επίγειος παράδεισος όπου μια κοινωνία ανταλλακτικής οικονομίας κι ελευθέρων ηθών έχει βρει την απάντηση σε κάθε ερώτημα που βασανίζει τον αλλοτριωμένο πολιτισμό μας, είναι ένα ουτοπικό σινε-κατασκεύασμα, το οποίο η ασύμμετρη αυτή κωμωδία εξιδανικεύει και ταυτόχρονα υπονομεύει. Διότι κανείς εδώ δεν παίρνει τίποτα στα σοβαρά, ούτε καν η ταινία τον εαυτό της.


Χωρίς πλοκή, με ένα σενάριο-παρέλαση ενσταντανέ της χαρισάμενης καθημερινότητας του νησιού, απλοϊκότατες απαντήσεις σε κάθε «σοβαρό» ερώτημα, χαρακτήρες-καρικατούρες και μια παντελώς αδιά­φορη ερωτική ιστορία, το τελευταίο φιλμ του Πανουσόπουλου είναι μια εφηβικής αθωότητας και παιδικής αφέλειας πρόταση φυγής από την ασφυκτική καθημερινότητα. Αδέξια όσο και παιχνιδιάρα, διαθέτει –δυστυχώς λιγοστές– στιγμές που η απενοχοποιημένη ειλικρίνειά της μοιάζει σημαντικότερη από τη φανερή αδυναμία (ή αδιαφορία;) της να ολοκληρωθεί αφηγηματικά. Θα μπορούσε μάλιστα να ήταν ακόμη και συγκινητική, αν δεν επέλεγε να κορυφωθεί ως μια σοβαροφανής αλληγορία/πολιτική πρόταση... επανάστασης (;), η οποία αποδιοργανώνει κάθε έννοια ιδεολογικής συνέπειας ή κινηματογραφικής συνοχής.

Ελλάδα, Γαλλία. 2018. Διάρκεια: 90΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Κινηματογράφος

Η Mary Poppins επέστρεψε! Δείτε το τρέιλερ του πολυαναμενόμενου «Mary Poppins Returns»
stories from the sea

Έμιλι Μπλαντ, Μέριλ Στριπ και Κόλιν Φερθ στο λαμπερό καστ της πολυαναμενόμενης συνέχειας του πασίγνωστου μιούζικαλ του 1964

Καιρό περιμέναμε το πρώτο επίσημο τρέιλερ για το «Mary Poppins Returns», την πολυαναμενόμενη συνέχεια του πασίγνωστου μιούζικαλ του 1964 και η Disney μας έκανε τη χάρη!

Με ένα λαμπερό καστ πρωταγωνιστών, χορό και πολύ τραγούδι, το τρέιλερ μας μεταφέρει στο Λονδίνο, 25 χρόνια μετά από όλα όσα έγιναν στην ταινία «Mary Poppins», με την Μέριλ Στριπ να υποδύεται την Τόπσι, την ξαδέλφη της Μαίρη Πόπινς, έναν χαρακτήρα που δεν υπήρχε στο παλιό μιούζικαλ.

Emily Mortimer, Ben Whishaw, Emily Blunt & Joel Dawson

Στον ομώνυμο ρόλο η Έμιλι Μπλαντ , ενσαρκώνει τη διάσημη νταντά που έκανε αγαπητή τη Τζούλι Άντριους. Στο καστ συναντάμε, επίσης, τον Κόλιν Φερθ, την Ανγκέλια Λάνσμπερι, τη Τζούλι Ουόλτερς, αλλά και τον 92χρονο Ντικ βαν Ντάικ, ο οποίος υποδύεται τον Μίστερ Ντος Σίνιορ, όπως και στην πρώτη ταινία.

Σύμφωνα με το στόρι, η Πόπινς επιστρέφει για να βοηθήσει τα τρία παιδιά των Μπανκς, της Τζέιν (Έμιλυ Μόρτιμερ) και του Μάικλ (Μπεν Γουΐσο), μετά από μια οικογενειακή τραγωδία.

Lin-Manuel Miranda, Emily Mortimer, Julie Walters, Emily Blunt, Pixie Davies, Nathanael Saleh & Joel Dawson

Ο γνωστός από τα «Annie» και «Chicago» Ρομπ Μάρσαλ ανέλαβε τη σκηνοθεσία της νέας ταινίας, ενώ το σενάριο έγραψε ο Ντέιβιντ Μαγκί. Η πρωτότυπη μουσική ανήκει στον βραβευμένο συνθέτη Μαρκ Σάιμαν, ο οποίος συνυπογράφει τους στίχους μαζί με τον Σκοτ Ουίτμαν.

Η «Merry Poppins Returns» κάνει την έξοδο της στις αίθουσες στις 19 Δεκεμβρίου 2018.

Δείτε παρακάτω το επίσημο τρέιλερ:

Κινηματογράφος

Γιατρέ μου, Κερατωθήκαμε
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Ιντριγκαδόρικη ιδέα που εξαντλείται σε φλύαρες αμπελοφιλοσοφίες και στην άτονη, διαφημιστικού ύφους σκηνοθεσία, η οποία αφαιρεί κάθε συναίσθημα από την πιπεράτη ιστορία της.


Tην ιντριγκαδόρικη πλοκή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ντιέγκο ντε Σίλβα χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη ο σκηνοθέτης Αλέσιο Μαρία Φεντερίτσι, ο οποίος παραβλέπει το γεγονός πως μια καλή ιδέα στο χαρτί δεν μεταφράζεται απαραίτητα και σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία στην οθόνη. Το πρωταγωνιστικό δίδυμο­ Πιέτρο Σερμόντι - Άμπρα Αντζιολίνι ενσαρκώνει ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα, γι’ αυτό και ζητά τη βοήθεια ενός συμβούλου, με μόνη και σημαντική δια­φορά το ότι η σχέση τους είναι εξωσυζυγική.

Η περίπλοκη αυτή κατάσταση αναλύεται λεπτομερώς μεταξύ των τριών κι εξαντλείται σε φλύαρες αμπελοφιλοσοφίες για τη μάχη των φύλων, το φόβο της δέσμευσης και το μυστικό της ευτυχίας, οι οποίες διακόπτονται από μουσικά ιντερλούδια μακρά σε διάρκεια και χωρίς δραματουργικό ενδιαφέρον. Το βασικό όμως πρόβλημα της ταινίας έγκειται στη γενική απουσία συναισθήματος, απόρροια των μονοδιάστατα γραμμένων χαρακτήρων και της άτονης, διαφημιστικού ύφους σκηνοθετικής προσέγγισης­ του Φεντερίτσι. Η συνταγή του σινε­-γιατρού έπεσε εδώ τελείως έξω...

Ιταλία. 2017. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Κινηματογράφος

"Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου μοιάζει ακόμα πιο περίεργη κι από τον Αστακό" σχολιάζουν βρετανικές εφημερίδες


Tα λιμνάζοντα... κινηματογραφικά νερά του Χόλιγουντ έρχεται να ταράξει για μια ακόμα φορά ο έλληνας σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος με τη νέα του ταινία "Τhe Favourite". To πρώτο τρέιλερ του φίλμ κυκλοφόρησε τη Δευτέρα.

Πρόκειται για την πρώτη ταινία εποχής του Λάνθιμου, που διαδραματίζεται στις αρχές του 18ου αιώνα, αλλά πάντα με τη χαρακτηριστική αντισυμβατική οπτική γωνία του έλληνα σκηνοθέτη που έχει φανατικούς φίλους (αλλά και εχθρούς). "Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου μοιάζει ακόμα πιο περίεργη κι από τον Αστακό" σχολιάζουν βρετανικές εφημερίδες.

Η ταινία θα κυκλοφορήσει στη μεγάλη οθόνη (των ΗΠΑ) στις 23 Νοεμβρίου από τη Fox Searchlight, με πρωταγωνίστριες τις Ολίβια Κόλμαν, Εμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάις. To σενάριο της ταινίας υπογράφουν οι Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή