Φεβρουαρίου 19, 2020

Μουσική

Μετά από έναν χειμώνα απουσίας από τη συναυλιακή σκηνή και την προετοιμασία της νέας του δισκογραφικής δουλειάς που θα κυκλοφορήσει σύντομα, ο Γιάννης Χαρούλης θα κάνει και φέτος, ένα μεγάλο καλοκαιρινό μουσικό ταξίδι ανά την Ελλάδα.

Ο Γιάννης Χαρούλης ξεκινάει από τη Θεσσαλονίκη στο Θέατρο Γης, την Τετάρτη 1 Ιουνίου. Στην Αθήνα θα βρεθεί για δύο μεγάλες συναυλίες στο Θέατρο Πέτρας, την Δευτέρα 13 & Τρίτη 14 Ιουνίου 2016.

Ο αγαπημένος Γιάννης Χαρούλης, που αναγνωρίζεται πια για την αυθεντική και ειλικρινή του στάση απέναντι στη μουσική του και τον κόσμο, υπόσχεται και φέτος να μας ταξιδέψει σε άλλους τόπους και άλλες εποχές, από το χθες μέχρι το σήμερα. Θα μας υποδεχθεί με αγαπημένα τραγούδια, μπλεγμένα όπως πάντα με τις βαθιές ρίζες της κρητικής παράδοσης. Χωρίς να παύει να πειραματίζεται κάθε φόρα , πάντα με σεβασμό και διατηρώντας την ουσία της μουσικής και των στίχων, μας καλεί να γίνουμε ένα, αγκαλιάζοντας αυτή τη μουσική εμπειρία και τραγουδώντας παρέα.

Μαζί του οι μουσικοί:

Λευτέρης Ανδριώτης/λύρα
Μιχάλης Καλκάνης/ κοντραμπάσο
Βασίλης Μπαχαρίδης/ κρουστά
Κωνσταντής Πιστιόλης / Πνευστά
Θανάσης Τζίνγκοβιτς/ κιθάρα
Πάνος Τόλιος / τύμπανα

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη: Θέατρο Γης
Αθήνα: Θέατρο Πέτρας


Ημερομηνία: Θεσσαλονίκη: Τετάρτη 1 Ιουνίου 2016
Αθήνα: Δευτέρα 13 και Τρίτη 14 Ιουνίου 2016
Ώρα έναρξης: 21:00


Τιμές εισιτηρίων: 11€ φοιτητικό – ανέργων και 13€ γενική είσοδος

 

Μουσική

Το Human Requiem, ο Ύμνος στη ζωή και την αλληλεγγύη στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μια συγκλονιστική μουσική παράσταση , το Human Requiem, παρουσιάζεται τη Μεγάλη Εβδομάδα, στο ΠΛΑΙΣΙΟτου Κύκλου Αdagio –

Μουσική για τις μέρες του Πάσχα, τη Μεγάλη Τρίτη 26 και τη Μεγάλη Τετάρτη 27 Απριλίου (ώρα έναρξης 21:00) στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το Human Requiem, έργο βασισμένο στο Γερμανικό ρέκβιεμ του Μπραμς, αποτελεί έναν ύμνο προς τη ζωή και την αλληλεγγύη . Οι κορυφαίοι ερμηνευτές Μάρλις Πέτερσεν, αγαπημένη σοπράνο του ελληνικού κοινού και ο «διεθνής» έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός συμπράττουν με ένα από τα καλύτερα χορωδιακά σύνολα παγκοσμίως, τη φημισμένη Χορωδία της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου που συνεργάζεται μόνιμα με την περίφημη Φιλαρμονική της ίδιας πόλης, υπό τη μουσική διεύθυνση του Χάις Λέναρς για να παρουσιάσουν μια πρωτοποριακή διαδραστική εκδοχή του Γερμανικού ρέκβιεμ του Γιοχάννες Μπραμς (1833-1897) η οποία καταργεί τα όρια ανάμεσα στους καλλιτέχνες και το κοινό.

Τη χορωδία και τους σολίστ διευθύνει ο Χάις Λέναρς. Τους συνοδεύουν μουσικά οι διακεκριμένοι πιανίστες Άνγκελα Γκάσσενχουμπερ και Φίλιπ Μάγερς. Η σύλληψη και η σκηνοθεσία ανήκουν στον Γιόχεν Ζάντιγκ και η δραματουργία στους Ίλκα Ζάιφερτ και Σάσα Βαλτς, με καλλιτεχνικούς συνεργάτες τον Ντάβιντε Καμπλάνι και την Κλαούντια Ντε Σέρπα Σοάρες, που φροντίζουν για την κίνηση καλλιτεχνών και κοινού επί σκηνής. Η εικαστική επιμέλεια είναι του Μπραντ Ουάνγκ. Τους φωτισμούς υπογράφει ο Γεργκ Μπίτνερ. Χρέη βοηθού μαέστρου έχει αναλάβει ο Νίκολας Φινκ. Εμφανίζονται παιδιά από την πολυπολιτισμική παιδική χορωδία POLYPHONICA.

Το Human Requiem ανεβαίνει στο Μέγαρο με την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος , του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και της Πρεσβείας της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.

Γερμανικό Ρέκβιεμ – Ανθρώπινο Ρέκβιεμ

«Ως προς τον τίτλο, τώρα, ομολογώ
ότι ευχαρίστως θα αφαιρούσα το επίθετο “γερμανικό”
και θα έβαζα απλώς “ανθρώπινο”».

Ο Μπραμς σε γράμμα του (1867) προς τον μαέστρο Καρλ Ράινταλερ, που διηύθυνε την πρεμιέρα του Γερμανικού ρέκβιεμ.

Στο πλαίσιο της Σειράς Broadening the Scope of Choral Music [Διευρύνοντας το πεδίο δράσης της χορωδιακής μουσικής], η Χορωδία της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου παρουσιάζει το Γερμανικό ρέκβιεμ, έργο 45 (για σολίστ, μεικτή χορωδία και πιάνο) του Μπραμς με έναν διαφορετικό τρόπο: δίνοντάς του τον τίτλο Ηuman Requiem (Aνθρώπινο ρέκβιεμ), ο σκηνοθέτης Γιόχεν Ζάντιγκ και συντελεστές της ομάδας χορού Sasha Waltz & Guests εμπλέκουν το ανθρώπινο σώμα στη διαδικασία παρουσίασης του έργου και δημιουργούν μια παράσταση όπου κείμενο , μουσική, σώμα και χώρος γίνονται ένα.

Η χορωδία βρίσκεται επί σκηνής, με τους τραγουδιστές και το κοινό σε κίνηση, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η απόσταση μεταξύ σκηνής και κοινού –γεγονός που καταργεί τον παραδοσιακό τρόπο πρόσληψης της μουσικής σε μια συναυλία . Στην επί σκηνής «κοινότητα» τραγουδιστών και ακροατών, το μήνυμα του Μπραμς μεταφέρεται σε όλον το χώρο και εξατομικεύεται –γίνεται ένα ανθρώπινο ρέκβιεμ.

Ο σκηνοθέτης Γιόχεν Ζάντιγκ για την παράσταση

«Μια εμπειρία αμεσότητας και ταπεινότητας.
Σκοπός μας δεν είναι το μεγαλεπήβολο.
Αυτό που θέλουμε όλοι μας –και λέγοντας “όλοι”
εννοώ τη χορωδία, τον μαέστρο και όλο το κοινό–,
είναι να αφεθούμε στο ρέκβιεμ, να το αποδεχθούμε».

Στο προσωπικό σημείωμά του για την παρουσίαση του έργου στην Αθήνα, ο Ζάντιγκ αναφέρει: «Η δημιουργία του Human Requiem είναι ένα μακρύ ταξίδι σε διαρκή εξέλιξη το οποίο φτάνει τον Απρίλιο του 2016, στην Αθήνα, έναν σταθμό-ορόσημο.

Όταν πρωτοάκουσα, πριν από πολλά χρόνια, την ορχηστρική εκδοχή του Γερμανικού ρέκβιεμ του Μπραμς, ήταν μεγάλο το σοκ. Η μουσική και το κείμενο μού μίλησαν αμέσως. Ένιωσα ότι ο Μπραμς είχε γράψει ένα διαχρονικό αριστούργημα που περιέχει ένα αιώνιο μήνυμα για όλα τα ανθρώπινα όντα, ένα μήνυμα που μας θυμίζει ότι είμαστε θνητοί, εξυμνώντας την αγάπη και τη χαρά στη ζωή μας. Ένα carpe diem και ένα memento mori ταυτόχρονα.

Είχα ένα όνειρο. Πώς θα ήταν άραγε ΑΝ το κοινό περιβαλλόταν από μια χορωδία με περισσότερες από 60 ανθρώπινες φωνές; Ήθελα να δημιουργήσω μια γεμάτη ένταση, καθηλωτική ιεροτελεστία που θα μας έκανε να βιώσουμε την εμπειρία μιας συναυλίας μέσα από μια νέα διάσταση. Η ανθρώπινη φωνή είναι το πιο αρχέγονο όργανο, ένα όργανο του ανθρώπινου σώματος και πνεύματος που μιλά απευθείας στην ψυχή μας.

Είμαι ιδιαίτερα ευγνώμων που η Χορωδία της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου, με τους εξαίρετους τραγουδιστές της, ήταν ανοιχτή στην ιδέα αυτή, την οποία αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί, με την υποστήριξη της ομάδας Sasha Waltz & Guests. Επιλέξαμε προσεκτικά την πιανιστική εκδοχή για τέσσερα χέρια, καθώς αναδεικνύει την ανθρώπινη διάσταση του έργου, μεταμορφώνοντάς το σχεδόν σε ένα κομμάτι a cappella. Το πιάνο αντικαθιστά ολόκληρη την ορχήστρα και μας επιτρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας στη χορωδία και να ταξιδέψουμε σε ένα τοπίο από ανθρώπινες φωνές σε όλες τους τις εκφράσεις. […]

Μετά τις πρώτες παραστάσεις στο Radialsystem του Βερολίνου το 2012, η παραγωγή ταξίδεψε στο Αμβούργο, στο Ρότερνταμ, στο Άμστερνταμ, στο Παρίσι, στη Γρανάδα, στο Χονγκ Κονγκ και στις Βρυξέλλες. Είμαι πολύ χαρούμενος που φέρνουμε το έργο αυτό στην Αθήνα, στο πλαίσιο του Κύκλου Αdagio, τη Μεγάλη Εβδομάδα. Το Human Requiem είναι μια συλλογική εμπειρία κάθαρσης −αναφέρομαι ως σκηνοθέτης στην ελληνική τραγωδία στη γνησιότερη μορφή της, όπου ο χορός διαδραματίζει πάντοτε κεντρικό ρόλο.

Είμαι ενθουσιασμένος που, σε αυτές τις δύο μουσικές παραστάσεις, συναντώνται επί σκηνής δύο εξαίρετοι σολίστ: η γερμανίδα σοπράνο Μάρλις Πέτερσεν που ζει στην Αθήνα και ο έλληνας βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός, οι οποίοι άρχισαν ταυτόχρονα την καριέρα τους στη Νυρεμβέργη και συμβολίζουν με άριστο τρόπο την ελληνογερμανική φιλία.

Ζούμε σε πολύ δύσκολους καιρούς. Ο κόσμος μας βρίσκεται σε κρίση και είναι γεμάτος δυσπιστία, βία, πόλεμο και τρόμο. Ο κόσμος μας χρειάζεται ανθρωπιά όσο ποτέ άλλοτε. Πρέπει να συνδέσουμε τα Εγώ μας και να ανακτήσουμε τον έλεγχο του Εμείς. Πρέπει να ξαναμάθουμε να ακούμε ο ένας τον άλλον. Καμιά άλλη μορφή τέχνης δεν μπορεί να μας το διδάξει αυτό καλύτερα από τη μουσική, μια γλώσσα με καθολική απήχηση η οποία ξεπερνά τα εθνικά, κοινωνικά και θρησκευτικά σύνορα που εξακολουθούν να μας χωρίζουν.

Η θνητότητά μας είναι ό,τι πιο δύσκολο έχουμε να μάθουμε, αλλά ταυτόχρονα μας κάνει όλους ίσους μεταξύ μας, σαν αδέρφια. Συμπάσχοντας, παρηγορούμε ο ένας τον άλλον. Γι’ αυτό και οι άνθρωποι, πάνω από χίλια χρόνια, βάδιζαν προς την Ελευσίνα από την Ιερά Οδό: γιόρταζαν την ομορφιά της Ζωής γιατί είχαν αποδεχθεί τη θνητότητα ως μέρος της ανθρώπινης ύπαρξης στα θρυλικά Ελευσίνια Μυστήρια.

Μετά τις δύο παρουσιάσεις του Human Requiem στο Μέγαρο, θα αρχίσουμε την έρευνά μας για την υλοποίηση ενός μελλοντικού κινηματογραφικού πρότζεκτ στον ιστορικό χώρο της Ελευσίνας, με τη συμμετοχή της Χορωδίας της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου».

ΗUMAN REQUIEM
Διάρκεια: 70 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)

Marlis Petersen, σοπράνο
Δημήτρης Τηλιακός, βαρύτονος
Angela Gassenhuber, PHILIP Mayers, πιάνο
Nicolas Fink, βοηθός μαέστρος

Σύλληψη-σκηνοθεσία: Jochen Sandig
Δραματουργία: Ilka Seifert, Sasha Waltz
Καλλιτεχνικοί συνεργάτες: Davide Camplani, Claudia De Serpa Soares
Eικαστική επιμέλεια: Brad Hwang
Φωτισμοί: Jörg Bittner

Χορωδία της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου
Gijs Leenaars, μουσική διεύθυνση

Εμφανίζονται παιδιά από την πολυπολιτισμική παιδική χορωδία POLYPHONICA

Μια παραγωγή της Χορωδίας της Ραδιοφωνίας του Βερολίνου σε συνεργασία με τη Sasha Waltz & Guests και το Radialsystem v

Mε την υποστήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, του Υπουργείου Εξωτερικών, της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας και της Γερμανικής Πρεσβείας στην Αθήνα.



Πληροφορίες
Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα


Ημερομηνία: Μ. Τρίτη 26 και M. Τετάρτη 27 Απριλίου, ώρα 21:00


Tιμές εισιτηρίων: 20 € (γενική είσοδος) ● 10 € (ειδική τιμή)


Πληροφορίες: Τηλ.: 210 72.82.333
www.megaron.gr

Μουσική

 Πέντε ξεχωριστές βραδιές με Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα στο Μέγαρο
Το Πάσχα πλησιάζει και το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έχει προγραμματίσει στο πλαίσιο του κύκλου Adagio, πέντε ξεχωριστές βραδιές για την Εβδομάδα των Θείων Παθών και του Πάσχα – μέρες που αποκτούν βαθύτερο νόημα με το βλέμμα όλων στραμμένο στο προσφυγικό δράμα.

Μέρες κατάνυξης, περισυλλογής και ανάτασης, μέρες υψηλής έμπνευσης για τους δημιουργούς.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των συναυλιών:

23 Απριλίου/20:30

Ex Silentio: Μνήμη

Έργα από συνθέτες, επώνυμους και ανώνυμους, που έζησαν και δημιούργησαν σε ξένους τόπους μέχρι και τον 16ο αιώνα.

24 Απριλίου/20:30

Μίκης Θεοδωράκης: Ραψωδία - Μαουτχάουζεν

25 Απριλίου/20:30

Οι επτά λόγοι του Ιησού στο Σταυρό

Στο πνεύμα των ημερών, το κατανυκτικό έργο του Χάυντν παρουσιάζεται στην πιανιστική εκδοχή του από τον διακεκριμένο πιανίστα Νίκο Λαάρη και, μέσα από τις συγκλονιστικές φωτογραφίες του Γιάννη Μπεχράκη, συνδέεται με το προσφυγικό δράμα.

26, 27 Απριλίου /21:00

Human Requiem

Μια διαδραστική «χορογραφημένη» εκδοχή του Γερμανικού Ρέκβιεμ του Μπραμς μέσα από την πρωτοποριακή ματιά του Γιόχεν Ζάντιγκ: τα όρια ανάμεσα στο κοινό και τους καλλιτέχνες καταργούνται και η κλασική μορφή της συναυλίας αποδομείται.

27 Απριλίου/20:30

Giuseppe Verdi: Requiem

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα


Ημερομηνία: 23, 24, 25, 26 και 27 Απριλίου 2016


Πληροφορίες: www.megaron.gr

Μουσική

“Κάτω από το δέντρο”, Σάββατο 16 Απριλίου, στις 11:30 μ.μ.
AN Groundfloor, Σολωμού 13, Εξάρχεια, 106 82 Αθήνα, Τηλ.: 210 3305056 Είσοδος: 5 ευρώ

Η Μουσική Σκηνή An Groundfloor, βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το ιστορικό υπόγειο των Εξαρχείων, το AN CLUB.

Τι συμβαίνει όταν ανακατέψεις το blues με μία δόση ελληνικής παράδοσης, μία ιδέα reggae, λίγο ροκιά παραλίας και στο τέλος προσθέσεις afrobeat και κουνήσεις δυνατά;

Τι συμβαίνει όταν παντρεύεται το cajon με το μαντολίνο; Η σχολική μελόντικα με τις ηλεκτρικές μπασογραμμές; Του Bοτανικού ο μάγκας με τον Dave Brubeck;

Η Κρήτη με το Πουέρτο Ρίκο;

Η Ήπειρος με τη Νέα Ορλεάνη;

Η Τζαμάικα με την Ικαρία;

Απάντηση θα πάρεις μόνο...

“Κάτω από το δέντρο”, στο ΑΝ Groundfloor, το Σάββατο 16 Απριλίου, λίγο πριν τα μεσάνυχτα.

Οι “Κάτω από το δέντρο” είναι μία παρέα από γνωστούς μουσικούς, που ταξιδεύουν στα μονοπάτια της World μουσικής, παρουσιάζοντας το δικό τους R’n’B... το κατ’ αυτούς Roots ‘n’ Blues.

Ο Πάνος “Tsiko” Κατσικιώτης (από τους “Σύνδρομο”, “Αδέσποτα σκυλιά”, “Άλλα μαντάτα”, “Downtown beat”, “667” και “Palyrria”) στη φωνή, το μαντολίνο και τη μελόντικα.

Ο Γιώργος “Pfefer” Πιπέρης (από τους “Direct Connection”) στην κιθάρα.

Ο Αλέξανδρος “Chakradar” Τσάμης (από τους “Occasional Dream”) στα φωνητικά και στα κρουστά.

Ο Νίκος Ακτύπης (από τους “Samatistas”) στο μπάσο.

Ο Κώστας Κούβδος (από τους “Blues Trick” και τους “De Traces”) στην κιθάρα και στη φυσαρμόνικα.

Ιnfo:


https://www.facebook.com/angroundfloor/?fref=tsp
https://www.facebook.com/Kato-Apo-To-Dentro-141342839245844/?fref=n%2Ff
https://katoapotodentro.bandcamp.com/releases
https://soundcloud.com/katoapotodentro
https://www.youtube.com/user/katoapotodentro

forwoman.gr

Μουσική

Μετά την πρώτη sold out ακουστική συναυλία στις 26 Φεβρουαρίου στον «Πολυχώρο Τέχνης και Έκφρασης +αίσθημα» και μετά από απαίτηση του κοινού που μπόρεσε ή δεν μπόρεσε να την παρακολουθήσει, ο Μαυρίκιος επιστρέφει και για μία δεύτερη, το Σάββατο 16/4 στις 10 το βράδυ.

Ο μόλις 25 ετών Μαυρίκιος Μαυρικίου, ερμηνευτής κορυφαίων συνθετών, πιανίστας με κλασικό και σύγχρονο ύφος, συνθέτης τραγουδιών και θεατρικής - κινηματογραφικής μουσικής και μαέστρος - ενορχηστρωτής της 20μελούς "Ορχήστρας των Αισθήσεων" που τον συνοδεύει στις συναυλίες του με καταξιωμένους ερμηνευτές και δημιουργούς τα τελευταία χρόνια, επιστρέφει για ακόμη μία φορά με μια καινοτόμα μουσική πρόταση. Μια ακουστική βραδιά χωρίς μικρόφωνα. Μια βραδιά με φυσικό ήχο. Μια βραδιά με αλήθεια.

Ο νέος καλλιτέχνης που έχει ήδη στο ενεργητικό του σειρά συναυλιών και συνεργασιών με κορυφαίους δημιουργούς και ερμηνευτές όπως ο Μίμης Πλέσσας, ο Γιώργος Χατζηνάσιος, ο Αντώνης Μιτζέλος, ο Βασίλης Λέκκας, η Ελένη Δήμου, η Γιώτα Νέγκα, η Μελίνα Κανά και άλλους που τον εμπιστεύτηκαν, μία σειρά sold out συναυλιών σε όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό, ένα χρυσό ολοκληρωμένο άλμπουμ και την δεύτερη δισκογραφική του δουλειά έτοιμη να κυκλοφορήσει, παρουσιάζει για ακόμη μία φορά κάτι αλλιώτικο.

Τα τελευταία 2 χρόνια δημιούργησε, ενορχηστρώνει και διευθύνει ο ίδιος την 20μελή «Ορχήστρα των Αισθήσεων» η οποία τον πλαισιώνει στις συναυλίες του. Το Σάββατο 16/04/2016 και ώρα 10.00 μ.μ., ο Μαυρίκιος ανεβαίνει ξανά στην σκηνή του «Πολυχώρου Τέχνης και Έκφρασης +αίσθημα» [Αθηνάς 30, Μοναστηράκι] με την φωνή του, ένα κλασικό πιάνο, την σολίστ φλαουτίστα Κωνσταντίνα Ρούσσου, τον σολίστ σαξοφωνίστα Φοίβο Μποζά και την σκηνοθετική επιμέλεια του Στέλιου Καλαθά.

Όσον αφορά το ρεπερτόριο, ο Μαυρίκιος θα ερμηνεύσει επιλογές τραγουδιών από κορυφαίους έλληνες δημιουργούς όπως Θεοδωράκη, Χατζιδάκι, Πλέσσα, Χατζηνάσιο, Σπανό, Ξαρχάκο, Σαββόπουλο, Κραουνάκη, Σπανουδάκη, Κορκολή, Ρεμπούτσικα, Μικρούτσικο, Μαχαιρίτσα, Ιωαννίδη μέχρι Γιαννίδη και Σουγιούλ καθώς και επιλογές διαμάντια από το διεθνές ρεπερτόριο. Τέλος, ο Μαυρίκιος θα ερμηνεύσει για πρώτη φορά τραγούδια από την καινούργια του δισκογραφική δουλειά με τον Μίμη Πλέσσα.

Ατμόσφαιρα μυσταγωγική, στίχοι που ταξιδεύουν, μελωδίες που ξυπνούν αισθήσεις, κλασσικές πινελιές και ένα ξεχωριστό «ταξίδι στο συναίσθημα» που ψάχνει τους ακροατές του.

Ταυτότητα παράστασης:

«Ταξίδι στο συναίσθημα» - Μια ακουστική βραδιά χωρίς μικρόφωνα και ηχεία

Ερμηνεία - Πιάνο: Μαυρίκιος Μαυρικίου
Φλάουτο: Κωνσταντίνα Ρούσσου
Σαξόφωνο: Φοίβος Μποζάς
Σκηνοθετική επιμέλεια: Στέλιος Καλαθάς

«Πολυχώρος Τέχνης και Έκφρασης +αίσθημα»
Αθηνάς 30, Μοναστηράκι [Μετρό Μοναστηράκι]

Σάββατο 16/04/2016 - Ώρα προσέλευσης: 21.30 - Ώρα έναρξης: 22:00.
Διάρκεια παράστασης: 2 ώρες με διάλειμμα

Γενική είσοδος: ευρώ10 με ποτήρι κρασί

Τηλ. κρατήσεων: 6946105520

Μουσική

Η Μελίνα Κανά μετά από την περιοδεία της στις μουσικές σκηνές της Ελλάδας, επιστρέφει στο γνώριμο και πάντα φιλόξενο κοινό της Αθήνας παρέα με τον Γόη του Θησείου, την αγαπημένη της μπάντα.

Θα τους απολαύσετε στα γνωστά κι αγαπημένα τραγούδια της Μελίνας, αλλά και μοναδικές μουσικές διασκευές παλιών και νέων τραγουδιών. Από τον Στυλίτη, τα Έρημα Κορμιά και τα Μεταξωτά ως την Φεϊρούζ και από τον Πεχλιβάνη του Θανάση Παπακωνσταντίνου και την Ευχή του Νίκου Παπάζογλου, μέχρι το Έρωτά μου Αγιάτρευτε του Τάκη Σούκα και τη Δάφνη του Ψαρογιώργη.

Ένα μουσικό πρόγραμμα με μελωδικότητα και δυναμισμό, καινοτόμες ενορχηστρώσεις και μουσικές ανατροπές.

Ηλεκτρική εξωστρέφεια και διονυσιακοί σταθμοί της παράδοσης, τρυφεροί διάλογοι κιθάρας-φωνής και απογειωτικές κορυφώσεις είναι μερικά από τα χαρακτηριστικά αυτής της παράστασης, που συνεπαίρνουν και προσδίδουν πληρότητα σ' αυτό το πρόγραμμα.

Η παρέα που αποτελεί τον Γόη του Θησείου είναι οι:
Παναγιώτης Μανουηλίδης, διασκευές, ενορχήστρωση, μπάσο, κιθάρες, τραγούδι
Θάνος Καζαντζής, τύμπανα, ηλεκτρονικά
Κώστας Νικολόπουλος, κιθάρες
Νίκος Παπαϊωάννου, τσέλο, λαούτο
Γιώργος Δούσος, πνευστά

10 και Κυριακή 17 Απριλίου στη μουσική σκηνή του Σταυρού του Νότου+ (Plus).

Info
Σταυρός του Νότου (Plus)
Φραντζή 14, Νέος Κόσμος
Τηλ. 210 922 6975

Μουσική

Από την κλασική στην τζαζ: Πιανόραμα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Τρίτη, 29 Μαρτίου 2016 17:17Από την κλασική στην τζαζ: Πιανόραμα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Κερδίστε προσκλήσεις
Το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μας προσκαλεί στο φετινό Πιανόραμα σε δύο ειδικές συναυλίες , οι οποίες θα μας ταξιδέψουν από την κλασική στην τζαζ μουσική . Βραδινό ταξίδι στα μονοπάτια της τζαζ με Καλαντζή, Κοντραφούρη, Παπαδόπουλο, Βερδίνογλου και όχι μόνο!

Το φετινό διήμερο αφιέρωμα (8 & 9/4) στον ήχο του πιάνου, με τα ρεσιτάλ των Δεστούνη, Ζουγανέλη, Τροχόπουλου και Βασιλάκη, δεν σταματά στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος .

Το ΠΙΑΝΟΡΑΜΑ συνεχίζεται στην Αίθουσα Banquet, με δύο τζαζ συναυλίες σε… «’round midnight» διάθεση (ώρα έναρξης 22:30). Στην πρώτη («On… keyBOARD», 8/4), Καλαντζής και Κοντραφούρης εξερευνούν τα μονοπάτια της τζαζ μουσικής και του αυτοσχεδιασμού. Μια εξαιρετική συνεύρεση ανάμεσα σε δύο σπουδαίους μουσικούς που ανιχνεύει τις «εκλεκτικές συγγένειες» ανάμεσα σε ένα πιάνο και σε ένα αρμόνιο Hammond. Στη δεύτερη («REUNION», 9/4), ο Γιάννης Παπαδόπουλος και ο Δημήτρης Βερδίνογλου (featuring Δημήτρης Καλαντζής), δέκα χρόνια μετά, ξαναενώνουν τις δυνάμεις τους πάνω από τα ασπρόμαυρα πλήκτρα, σε μια αλλιώτικη συνάντηση που θα κλείσει με έναν εντυπωσιακό επίλογο: ένα free jam session σε ένα τζαζ πανδαιμόνιο με συμμετοχές-έκπληξη και πολλά πιάνα επί σκηνής!

Αναλυτικά το πρόγραμμα:

8 Απριλίου/18:00
Κωνσταντίνος Δεστούνης
Έργα: Θ. Αντωνίου , Γ. Ψαθά, Προκόφιεφ, Liszt

8 Απριλίου/20:30
Κάρολος Ζουγανέλης
Έργα: Scarlatti, Ραχμάνινοφ, Ραχμάνινοφ/Βόλοντος,
Bizet/Βόλοντος, Albéniz/Godowsky, Bizet/Horowitz, Liszt,
Mozart/Βόλοντος, Liszt/ Horowitz

8 Απριλίου/22:30
Γιώργος Κοντραφούρης, Δημήτρης Καλαντζής
On… keyBOARD
Βραδινή βόλτα στα μονοπάτια της τζαζ και του αυτοσχεδιασμού

9 Απριλίου/18:00
Παναγιώτης Τροχόπουλος
Έργα: Αλεξάντρ Σκριάμπιν, Σεργκέι Ραχμάνινοφ, Franz Liszt,
Αλεξάντρ Αλάμπιεφ/Franz Liszt, Franz Liszt/Ferrucio Busoni

9 Απριλίου/20:30
Δημήτρης Βασιλάκης
Έργα: J.S.Bach/J.Brahms, D. Scarlatti, G. Ligeti,
F. Chopin/L. Godowsky, I. Albéniz

9 Απριλίου/22:30
Γιάννης Παπαδόπουλος, Δημήτρης Βερδίνογλου,
feat. Δημήτρης Καλαντζής: Reunion
Δυνατός επίλογος για το «Πιανόραμα», μια βραδιά με συμμετοχές - έκπληξη κι ένα εντυπωσιακό jamming-session!


Πληροφορίες
Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα


Ημερομηνία: Παρασκευή 8 και Σάββατο 9 Απριλίου 2016


Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 10 € (για κάθε ξεχωριστή συναυλία)
Ειδική τιμή: 5 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+, πολύτεκνοι)
Ενιαίο εισιτήριο για 3 συναυλίες της ίδιας ημέρας
Γενική είσοδος: 25 €
Ειδική τιμή: 12 € (φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ, 65+, πολύτεκνοι)


Πληροφορίες: Τηλ.: 210 72.82.333
www.megaron.gr

Μουσική

Το Εθνικό Θέατρο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, ανοίγει τα παράθυρα της Αγίου Κωνσταντίνου και προσκαλεί το κοινό σε μια ξεχωριστή βραδιά – για την ελληνική ποίηση. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου και μπροστά από το κτίριο Τσίλλερ, από τις 20:00 έως τις 22:00.


Έλληνες ποιητές της παλαιότερης και της νεότερης γενιάς, ηθοποιοί και καλλιτέχνες θα διαβάσουν ποιήματα της επιλογής τους, ενώ οι φοιτητές της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου θα τους συνοδεύσουν μουσικά με μελοποιημένους στίχους.


Την επιμέλεια της εκδήλωσης έχει ο σκηνοθέτης και μουσικός Κώστας Γάκης.

Να είστε όλοι εκεί!

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Εθνικό Θέατρο, επί της οδού Αγίου Κωνσταντίνου και μπροστά από το κτίριο Τσίλλερ, Αθήνα

Ημερομηνία: Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016
20:00 – 22:00

Πληροφορίες - κρατήσεις: www.n-t.gr

Μουσική

Η 18η Μαρτίου είναι μια ξεχωριστή μέρα για την jazz καθώς τη μοιράζονται ο σταρ τρομπετίστας Ambrose Akinmusire (στη Στέγη ), ένα all star κουιντέτο με τον τρομπετίστα Jeremy Pelt (ξεκινάει στο «Half Note Jazz Club» ) και το κιθαριστικό ντούο John Abercrombie / Rudy Linka (στο «Gazarte» ).

John Abercrombie

Εδώ και ένα χρόνο έχει ξεκινήσει μια συζήτηση –με αρκετές hype παραμέτρους– για το πώς η jazz, για μια ακόμα φορά στην ιστορική της διαδρομή, ξεπερνάει τα όποια «στενά» πλαίσια και τα αυστηρά πεδία εφαρμογής της και αγγίζει μια ευρύτερη –και νεότερη– γκάμα ακροατηρίου, ξεκινώντας διάλογο με μουσικά είδη που, λίγο πολύ, διατηρούνται στα δικά τους «κουτιά». Φυσικά, η δική μας άποψη είναι πως η jazz (ως δημιουργική ιδέα και τεχνική και όχι ως μουσικό genre ) πάντα διασυνδέεται με pop, hip-hop, classical και modern συνθέσεις και δεν έχει πάψει να δίνει σπουδαία αποτελέσματα μιας εξαιρετικά γόνιμης world fusion εδώ και σχεδόν τέσσερις δεκαετίες. Όμως μέσα σε μια ευρύτερη πολιτισμική / οικονομική κρίση ή έστω αδράνεια, τα σπέρματα του καινούργιου μπορεί να γίνονται πιο ευδιάκριτα.

Ambrose Akinmusire

Ο Αμερικανός τρομπετίστας Ambrose Akinmusire, που έρχεται για πρώτη φορά στη χώρα μας, είναι μια από τις καλύτερες όψεις αυτού του «καινούργιου» στην jazz. Μουσικός του νέου αιώνα, με ουσιαστικές διακρίσεις στο χώρο της jazz (πρώτα βραβεία στους διαγωνισμούς Thelonious Monk και Carmine Caruso ), βλέπει τη μουσική του να εξελίσσεται και να αναπτύσσεται με τρόπο φυσικό, χωρίς ακαδημαϊσμούς και συνθήκες εργαστηρίου.


Με δυνατές τζαζικές βάσεις από ανθρώπους όπως ο σαξοφωνίστας Steve Coleman ή ο τρομπετίστας Terence Blanchard, με δημιουργικές συνεργασίες με συνομήλικούς του μουσικούς όπως ο Vijay Iyer ή η Esperanza Spaulding, και με απέραντη αγάπη για τη μουσική του Ραβέλ και της Joni Mitchell, ο Ambrose Akinmusire από το 2007 έως σήμερα φτιάχνει ένα δικό του συναρπαστικό δρόμο στη σύγχρονη jazz που αντικατοπτρίζεται στους προσωπικούς του δίσκους «Prelude: To Cora», «When the Heart Emerges Glistering» και «The Imagined Savior is Far Easier to Paint». Οι δυο τελευταίοι έχουν γίνει στην Blue Note Records, δίνοντας μια νέα λάμψη στην ιστορική jazz ετικέτα. Ο Ambrose Akinmusire έρχεται στις 18/3 στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών με το κουαρτέτο του που αποτελείται από τους Sam Harris (πιάνο ), Harish Raghavan (μπάσο ) και Rodney Green (ντραμς ).

Jeremy Pelt
Ο τρομπετίστας Jeremy Pelt, Αμερικανός επίσης, είναι ένα κλικ μεγαλύτερος από τον Akinmusire, ανήκει όμως στην ίδια σχολή προς το πιο straight forward thinking. Αυτό σημαίνει πως στον ήχο του και στις μουσικές του βλέπουμε να κυριαρχεί η πιο hard bop (δηλαδή πιο κλασικά τζαζική ) αντίληψη. Ο ταλαντούχος κύριος Pelt έχει ισχυρούς συγγενικούς δεσμούς με τρομπετίστες όπως ο Lee Morgan ή ο Freddie Hubbard, που αποτελούν το πρότυπο μιας σταθερής μέσα στο χρόνο παράδοσης.

Εκτός αυτού όμως, διακρίνεται και για τις οργανωτικές του ικανότητες και σ’ αυτές οφείλεται η δημιουργία του Power Quintet που εμφανίζεται στο «Half Note Jazz Club» από 18 έως και 21/3. Το all star σχήμα έχει στις τάξεις του τον Steve Nelson, πολύπειρο βιμπραφωνίστα από τους πιο περιζήτητους στον τομέα του, τον ντράμερ Bill Stewart, μια πραγματική ρυθμική γεννήτρια ήδη από τη συμμετοχή του στα γκρουπ του κιθαρίστα John Scofield, τον καταξιωμένο μπασίστα Peter Washington και τον νεότερο πιανίστα Danny Grissett. Συνολικά, πρόκειται για ένα άθροισμα με ιδιαίτερη αξία.

Rudy Linka

Μια σχέση δασκάλου-μαθητή είναι αυτή του John Abercrombie με τον Rudy Linka, αφού ο Τσέχος κιθαρίστας πήρε μαθήματα από τον βετεράνο Αμερικανό μετρ Abercrombie. Όπως όμως συμβαίνει στις καλύτερες αυτών των σχέσεων, η όποια διαφορά επιπέδου πολύ σύντομα εκμηδενίστηκε και μετατράπηκε σε μια δημιουργική συνεργασία που κρατάει χρόνια. Οι δυο τους έχουν αναπτύξει μια intuitive επικοινωνία που με βάση το λυρισμό και το αυτοσχεδιαστικό παιχνίδι δίνει σάρκα και οστά σε μουσικά αποτελέσματα που θα απολαύσουμε στο «Gazarte» στις 18/3.

Μουσική

Το Μέγαρο υποδέχεται το βράδυ του Σαββάτου 5 Μαρτίου μια από τις σημαντικότερες μορφές της σύγχρονης Τέχνης και έναν από τους πλέον εμβληματικούς εκπροσώπους της μινιμαλιστικής μουσικής, τον Μάικλ Νάιμαν, που θα βρεθεί στην Αθήνα με τη διάσημη μπάντα του για να παρουσιάσει στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (ώρα 9:00 μ.μ.) τη συναυλία με τίτλο «Τhe Baroque Project».

The Baroque Project Programme
Ο Μάικλ Νάιμαν έχει γράψει πολλές μελωδίες για τον κινηματογράφο, αντλώντας την έμπνευσή του από το Μπαρόκ. Η συναυλία του στο Μέγαρο θα αρχίσει με τέσσερα αποσπάσματα από τη μουσική του για την ταινία Το συμβόλαιο του σχεδιαστή (1982-3) του Πήτερ Γκρήναγουεϋ, η πλοκή της οποίας τοποθετείται στην Αγγλία του 1695. Τα αποσπάσματα βασίζονται κυρίως σε σπαράγματα μελωδιών αλλά και σε ολόκληρες συνθέσεις του Χένρυ Πέρσελ. Ακολουθούν δύο κομμάτια από τη μουσική για την ταινία του Γκρήναγουεϋ Ένα ζήτα και δύο μηδενικά (1985). Πρόκειται για ελεύθερες συνθέσεις του Νάιμαν εμπνευσμένες από το αγγλικό μπαρόκ του 17ου αιώνα αλλά και τον Μπίμπερ. Στη συνέχεια, θα ακουστεί το έργο Οι παρτιτούρες του μουσικολόγου, παραγγελία των BBC Proms 2005 στον συνθέτη για τις επετειακές εκδηλώσεις για τον θάνατο του Πέρσελ (1695) και τη γέννηση του Χαίντελ (1685). Οι παρτιτούρες βασίζονται εν μέρει σε υλικό από γνωστά και άγνωστα έργα των δύο μεγάλων συνθετών, τους οποίους είχε μελετήσει σε βάθος ο Νάιμαν ως φοιτητής μουσικολογίας τη δεκαετία του 1960.

Η έναρξη του δεύτερου μέρους ανήκει στη σύνθεση Memorial. Είναι εμπνευσμένη από μια άρια της όπερας Βασιλιάς Αρθούρος και πάλι του Πέρσελ. Το έργο αρχικά αφιερώθηκε από τον Νάιμαν το 1985 στη μνήμη των οπαδών της Γιουβέντους που σκοτώθηκαν στο γήπεδο Χέυζελ των Βρυξελλών, αλλά αργότερα ο συνθέτης το παραχώρησε στον Γκρήναγουεϋ για τη μουσική επένδυση της ταινίας Ο μάγειρας, ο κλέφτης, η γυναίκα του και ο εραστής της (1989). Το Memorial θα διαδεχθούν τέσσερα κομμάτια που γράφτηκαν για Τα βιβλία του Πρόσπερο (1991), ένα φιλμ του Γκρήναγουεϋ που αποτελεί την προσωπική του ανάγνωση της Τρικυμίας του Σαίξπηρ. Ένα από αυτά είναι εμπνευσμένο από την Πασακάλια του Κουπρέν. Ο επίλογος της βραδιάς ανήκει σε τέσσερα αποσπάσματα από τους Χορούς του νερού, μια οκταμερή σύνθεση βασισμένη σε ένα μαδριγάλι του Μοντεβέρντι αλλά και σε υλικό του ίδιου του Νάιμαν, η οποία χρησιμοποιήθηκε στην ταινία μικρού μήκους του Πήτερ Γκρήναγουεϋ Making a Splash (1984).

Πληροφορίες
Τοποθεσία: Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασ. Σοφίας και Κόκκαλη, Αθήνα


Ημερομηνία: Σάββατο 5 Mαρτίου 2016, στις 21:00


Τιμές εισιτηρίων: 14 €, 25 €, 35 €, 50 € (Διακεκριμένη Ζώνη)
Ειδικές τιμές: 7,5 € (Φοιτητές, νέοι, άνεργοι, ΑΜΕΑ), 9,5 € (65+, πολύτεκνοι)


Πληροφορίες: Τηλ.: 210 72.82.333
www.megaron.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή