Νοεμβρίου 14, 2018

Θέατρο

Η μεγάλη ντίβα του σινεμά Ιζαμπέλα Ροσελίνι έρχεται στην Αθήνα για ένα μοναδικό «one woman show», μόνο που στη σκηνή θα έχει και παρέα... τον σκύλο της.

Η σπουδαία ηθοποιός θα παρουσιάσει το Σάββατο 20 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής, τη νέα παράστασή της με τίτλο «Link Link», που είναι γεμάτη χιούμορ, συναίσθημα και, όπως πάντα, με απέραντη αγάπη για τα ζώα.

«Πάντα αγαπούσα τα ζώα. Όπως έχει πει και ο φιλόσοφος Μάρτιν Μπούμπερ "τα μάτια ενός ζώου έχουν την ικανότητα να μιλούν μία σπουδαία γλώσσα…". Με γοήτευε ιδιαίτερα η διαφορετικότητα στη φύση. Όμως, σε αυτήν την παράσταση θα σας αποδείξω ότι η φύση και το ζωικό βασίλειο μπορούν να μας μάθουν την ουσία της εξέλιξης με τρεις λέξεις: Αλλαγή, συνεργασία, αυτοσχεδιασμός» αναφέρει η Ιζαμπέλλα Ροσσελλίνι, η οποία μέσα από τη νέα παράστασή της φιλοδοξεί να θέσει και στο κοινό της Αθήνας δημιουργικούς προβληματισμούς.

Ο χώρος της μόδας και η σχέση της με τα ζώα

Απλή, γοητευτική, με υπέροχη χροιά φωνής και άπλετο χιούμορ, η κόρη του Ρομπέρτο Ροσελίνι και της Ίνγκριντ Μπέργκμαν έγινε ιέρεια του Ντέιβιντ Λιντς με κορυφαία στιγμή την ταινία «Blue Velvet», υπήρξε μοντέλο και επί σειρά ετών το πρόσωπο στις διαφημίσεις μεγάλης εταιρίας καλλυντικών. Όμως, όλα τα χρόνια της ζωής της διατήρησε το τρυφερό ενδιαφέρον της για το ζωικό βασίλειο. Πριν εννέα χρόνια επέστρεψε στα πανεπιστημιακά έδρανα για να ολοκληρώσει τις σπουδές της στη βιολογία και να συνεχίσει με μάστερ στο αγαπημένο της θέμα, τη συμπεριφορά του ζωικού βασιλείου.

Με την παρότρυνση του Ρόμπερτ Ρέντφορντ, του διάσημου ηθοποιού και λάτρη του ανεξάρτητου πειραματικού κινηματογράφου, δημιούργησε -προ ετών- τη σειρά ταινιών μικρού μήκους «Green Porno» για το κανάλι Sundance και αργότερα η ίδια ιδέα μεταφέρθηκε στο θέατρο ως παράσταση, ταξιδεύοντας σε όλον τον κόσμο. «Όπως η Αγκάθα Κρίστι γράφει για εγκλήματα με τρόπο διασκεδαστικό, έτσι κι εγώ εμπνέομαι από τη βιολογία και γράφω τις ιστορίες μου, που έχουν όμως επιστημονική βάση. Συμβουλεύομαι πάντα τους ειδικούς που εδώ και αιώνες ερεύνησαν τη φύση, αφού καθώς έλεγε και ο Καρτέσιος "το να συναναστρέφεται κανείς ανθρώπους των περασμένων αιώνων είναι περίπου το ίδιο με το να ταξιδεύει"» δηλώνει η ηθοποιός


Μετά την τεράστια εισπρακτική και καλλιτεχνική επιτυχία της παράστασης «Green Porno» ακολούθησαν ντοκιμαντέρ για το Discovery Channel με τίτλο «Τα ζώα μού αποσπούν την προσοχή». Έτσι φτάνουμε στη νέα παράστασή της με τίτλο «Link Link», η οποία είναι επηρεασμένη και πάλι από το ζωικό βασίλειο. Μία συναρπαστική θεατρική εμπειρία, που έχει ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο και έχει μαγέψει κοινό και κριτικούς.

Παρέα με τον σκύλο της επί σκηνής

Η ίδια λέει για το έργο της: «Το "Link Link" είναι σχεδόν παρόμοιο με τον άλλο μου μονόλογο. Είναι εικονογραφημένο με σύντομες κωμικές στιγμές μου στο σπίτι, ταινίες, φωτογραφίες και φυσικά τα σχέδιά μου.

«Αυτήν τη φορά θα μοιραστώ τη σκηνή με τον Παν, το εκπαιδευμένο σκυλί μου. Δεν μπορώ να έχω επί σκηνής όλα τα ζώα, για τα οποία θα μιλήσω στην παράσταση, οπότε ο Παν και εγώ θα μεταμφιεστούμε και θα ερμηνεύσουμε αρκετά διαφορετικά είδη ζώων. Το "Link Link" είναι στην πραγματικότητα ένα μικρό τσίρκο. Θα σας παρουσιάσουμε όλες τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με το μυαλό των ζώων, τη νοημοσύνη και τα συναισθήματα. Θα ερμηνεύσω όμως και πολλούς ανθρώπινους ρόλους» αναφέρει για την παράσταση η Ιζαμπελα Ροσελίνι.

«Θα γίνω ο φιλόσοφος Αριστοτέλης και θα σας υπενθυμίσω ότι "στη φύση όλα είναι χρήσιμα". Θα μεταμορφωθώ στον μεσαιωνικό φιλόσοφο Καρτέσιο, στον ερευνητή και φιλόσοφο Κάρολο Δαρβίνο και σε πολλούς άλλους, και θα τους φέρω στην παρέα μας, καθώς όλοι θα συζητούν για την ουσία των ανθρώπινων όντων και για τις διαφορές που μας διακρίνουν από τα "άγρια" ζώα».

«Περίπου πριν 150 χρόνια, ο Δαρβίνος, με τη θεωρία του περί εξέλιξης, σύνδεσε τους ανθρώπους με τα υπόλοιπα πλάσματα αποδεικνύοντας ότι υπάρχει συνέχεια μεταξύ ζώων και ανθρώπων. Όπως ανέφερε, δεν είναι τα πιο δυνατά είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές. Γιατί στη μακριά ιστορία της ανθρωπότητας και του ζωικού βασιλείου, όσα είδη έμαθαν να συνεργάζονται και να αυτοσχεδιάζουν πιο αποτελεσματικά είναι αυτά που επικράτησαν… Αλλαγή, συνεργασία, αυτοσχεδιασμός!».

Ενας κωμικός μονόλογος που περιλαμβάνει όλες τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με το μυαλό των ζώωνΕνας κωμικός μονόλογος που περιλαμβάνει όλες τις νέες επιστημονικές ανακαλύψεις σχετικά με το μυαλό των ζώων

«Αφήστε τη φαντασία σας ελεύθερη και ελάτε να ζήσουμε μία βραδιά γεμάτη αγάπη για τη ζωή και τη φύση! Γεμάτη χιούμορ, μουσική, ποίηση, συναισθήματα και μαγεία. Όπως λέει και ο ποιητής Καρλ Σάντμπεργκ "η τέχνη είναι σαν τη ζωή. Είναι το ημερολόγιο που κρατάει ένα θαλάσσιο πλάσμα που ζει στη στεριά και που θα ήθελε να πετάξει. Τίποτα δεν συμβαίνει, αν πρώτα δεν ονειρευτούμε…"» καταλήγει και μας καλεί στις 20 Σεπτεμβρίου στο Μεγαρο Μουσικής Αθηνών .

Τιμές εισιτηρίων από 18 έως 60 ευρώ.

Isabella Rosellini Live on Stage /Link Link
Παράσταση με ελληνικούς υπότιτλους
20 Οκτωβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

 

Θέατρο

Σε νέο χώρο, και συγκεκριμένα στο Θέατρο Altera Pars στον Κεραμεικό, θα δούμε φέτος τον επιτυχημένο «Άμλετ» με τον Τάσο Ιορδανίδη στη δεύτερη χρονιά του. Η αλλαγή επιτάσσει και νέα σκηνική προσέγγιση από τον βραβευμένο Λεβάν Τσουλάτζε, που υπογράφει τη σκηνοθεσία της παράστασης, η οποία ξεχώρισε στη συνείδηση κοινού και κριτικών.

Το εξαιρετικό καστ, που συνθέτουν οι Άρης Λεμπεσόπουλος, Πέμη Ζούνη, Ιωάννα Παππά, Θοδωρής Κατσαφάδος, επιστρέφει μαζί με κάποιες νέες προσθήκες στο πλευρό του πρωταγωνιστή, από τις 15 Σεπτεμβρίου έως τις 15 Δεκεμβρίου.

Θέατρο

Όλα όσα θα δούμε στο Μέγαρο Μουσικής: Αυτό είναι το πρόγραμμα 2018 -2019
NewsroomHuffPost Greece

Συμφωνική μουσική, μουσική δωματίου, έθνικ, τζαζ, όπερα, θέατρο, μπαλέτο, σύγχρονος χορός και κινηματογράφος συνθέτουν το πλέγμα του φετινού καλλιτεχνικού προγραμματισμού του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Το βλέμμα μαγνητίζουν οι αστέρες του μουσικού στερεώματος, όπως η Anne-Sophie Mutter, η Φιλαρμονική του Λονδίνου, ο Sir Roger Norrington, ο Nikolai Luganski, η Chamber Orchestra Vienna-Berlin, ο Mikhail Pletnev, o Θεόδωρος Κουρεντζής, η Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας, o William Christie, ο Τhomas Hengelbrock, η Elisabeth Leonskaja, o Fazil Say, η Liudmyla Monastyrska, ο Δημήτρης Πλατανιάς, το σύνολο Les Arts Florissants, ο Valery Sokolov, o Richard Galliano, το Nederlands Dans Theater I, o Michel van der Aa, τα Μπαλέτα του Μόντε Κάρλο.

Μεγάλες Ορχήστρες - Μεγάλοι Μαέστροι - Μεγάλοι Ερμηνευτές,…

… Το Μέγαρο εγκαινιάζει τη νέα καλλιτεχνική περίοδο με την Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας και τον φημισμένο βιρτουόζο του πιάνου Nikolai Luganski [Νικολάι Λουγκάνσκι]. Διευθύνει ο Mikhail Pletnev [Μιχαήλ Πλετνιόφ] (18/11/2018). Εκρηκτική προμηνύεται η μουσική συνάντηση κορυφής ανάμεσα στον διάσημο τούρκο πιανίστα Fazil Say [Φάζελ Σάυ] και τον βρετανό αρχιμουσικό Sir Roger Norrington [Σερ Ρότζερ Νόρρινγκτον] που θα βρίσκεται στο πόντιουμ της Φιλαρμονικής Ορχήστρας του Λονδίνου (13/12/2018). Συγκλονιστική αναμένεται η ερμηνεία του Ρέκβιεμ του Μότσαρτ από το πολυβραβευμένο σύνολο Balthasar Neumann Ensemble and Choir [Σύνολο και Χορωδία Μπαλτάζαρ-Νώυμαν] υπό τη διεύθυνση του ιδρυτή και μουσικού διευθυντή του Thomas Hengelbrock [Τόμας Χένγκελμπροκ] (25/1/2019).

Ο «μαέστρος-φαινόμενο» Θεόδωρος Κουρεντζής και η MusicAeterna παρουσιάζουν τη δική τους εκδοχή για το Ρέκβιεμ του Βέρντι (16/4/2019).

Η μεγάλη σταρ του βιολιού Anne-Sophie Mutter [Άννε-Ζοφί Μούττερ], πλαισιωμένη από την Chamber Orchestra Vienna-Berlin που απαρτίζεται από διεθνούς φήμης σολίστ της Φιλαρμονικής της Βιέννης και της Συμφωνικής του Βερολίνου, ερμηνεύει αποκλειστικά έργα Μότσαρτ (20/5/2019).

Ο γερμανός πιανίστας Christopher Park [Κρίστοφερ Παρκ], ένας από τους πλέον εντυπωσιακούς σολίστ της γενιάς του, συμπράττει με το κορυφαίο βιενέζικο σύνολο Wiener Concert-Verein [Βίνερ Κοντσέρτ-Φεράιν] υπό τη διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη (16/3/2019), ενώ ο γάλλος δεξιοτέχνης του ακορντεόν και του μπαγιάν Richard Galliano [Ρισάρ Γκαλλιανό] ερμηνεύει Άστορ Πιατσόλλα με την ΚΟΑ. Στο πόντιουμ, ο Βλαδίμηρος Συμεωνίδης (21/2/2019). Όσο για τους φίλους του βιολιού, θα απολαύσουν φέτος στο Μέγαρο τον διακεκριμένο ουκρανό βιρτουόζο Βαλέρι Σοκόλοφ, ο οποίος εμφανίζεται με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης που διευθύνει η Ζωή Τσόκανου (1/2/2019).

Στο πλαίσιο του κύκλου Μεγάλοι Ερμηνευτές, η μεγάλη κυρία του πιάνου Elisabeth Leonskaja [Eλίζαμπετ Λεόνσκαγια] παρουσιάζει όλες τις σονάτες του Σούμπερτ, σε έναν πιανιστικό άθλο (20/10/2018, 29/11/2018, 27/3/2019) που θα διαρκέσει δύο καλλιτεχνικές περιόδους (2018–19 και 2019–2020).

Στο πρόγραμμα του κύκλου Όπερα - Μουσικό Θέατρο…

… Το χρυσό δίδυμο William Christie [Ουίλλιαμ Κρίστη] (διεύθυνση ορχήστρας)–Robert Carsen [Ρόμπερτ Κάρσεν] (σκηνοθεσία) και το σύνολο Les Arts Florissants παρουσιάζουν το σπάνιο προκλασικό λυρικό έργο Η όπερα του ζητιάνου [The Beggar’s Opera] των John Gay [Τζον Γκέυ] και Johann Christoph Pepusch [Γιόχαν Κρίστοφ Πέπους] (1 & 2/11/2018).

Ζωντανή σκηνική δράση και προβολές 3D-film δημιουργούν, στην όπερα δωματίου Blank Out του Michel van der Aa [Μισέλ φαν ντερ Άα], έναν από τους πλέον εντυπωσιακούς συνδυασμούς που έχουμε δει μέχρι σήμερα επί σκηνής. Το λιμπρέτο βασίζεται σε έργο της ποιήτριας Ingrid Jonker [Ίνγκριντ Γιόνκερ], η οποία θεωρείται η Sylvia Plath της Νότιας Αφρικής (30 & 31/3/2019).

Οι στοιχειωμένοι (28/2 και 1 & 2/3/2019) τιτλοφορείται η νέα παραγωγή-ανάθεση του Μεγάρου στον Δημήτρη Μαραμή, ένα μουσικό δράμα σε τρία μέρη (Το στοιχειό, Η χτισμένη, Ο βουρκόλακας), ενώ η σοπράνο Liudmyla Monastyrska [Λιουντμίλα Μοναστίρσκα] και ο βαρύτονος Δημήτρης Πλατανιάς υπόσχονται μια ανεπανάληπτη μουσική εμπειρία σε ένα Γκαλά όπερας με την ΚΟΑ υπό τον Μίλτο Λογιάδη (1/12/2018).

Στο πλαίσιο του κύκλου Χορός…

… Το πρωτοποριακό Nederlands Dans Theater 1, που καθηλώνει το κοινό κάθε φορά που εμφανίζεται στο Μέγαρο, παρουσιάζει χορογραφίες των Sol Leόn [Σολ Λεόν]–Paul Lightfoot [Πωλ Λάιτφουτ] και της Crystal Pite [Κρύσταλ Πάιτ] καθώς και το νέο έργο του Marco Goecke [Μάρκο Γκαίκε] που κάνει παγκόσμια πρεμιέρα αυτό τον Σεπτέμβριο (2–5/2/2019).

Οι φίλοι του χορού μπορούν επίσης να παρακολουθήσουν: την Ομάδα χορού Griffόn στο νέο έργο με τίτλο Elizabeth της Ιωάννας Πορτόλου (4–6/4/2019), τη χορογραφία A Line Supreme του Andrea Rama [Aντρέα Ράμα] (28 & 29/11/2018), το Requiem, a choreographed portrait των Αλέξη Τσιάμογλου και RoughCut (11 & 12/1/2019), την περφόρμανς του Breaking Art II (8/3/2019) με πρωτότυπα έργα από νέους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο ομώνυμο εργαστήριο της χορογράφου-εκπαιδευτικού Σοφίας Μαυραγάνη και του μουσικού-συνθέτη Θάνου Πολυμενέα-Λιοντήρη, το οποίο διοργανώνεται για δεύτερη συνεχή χρονιά στο Μέγαρο, ύστερα από τη μεγάλη επιτυχία που σημείωσε πέρυσι. Ο κύκλος κλείνει με δύο ιδιαίτερες βραδιές, στο πλαίσιο των οποίων παρουσιάζεται το Requiem for Aleppo (19 & 20/4/2019), μια νέα χορογραφία βασισμένη σε ιστορίες σύρων προσφύγων (σε συνεργασία με το Syrian Relief Fund).

Η περσινή επιτυχία του Megaron Underground,…

… Ενός καινοτόμου κύκλου εκδηλώσεων στο Υποσκήνιο Β΄ της Αίθουσας Αλεξάνδρα Τριάντη, έναν καινούργιο χώρο θέασης και ακρόασης στον πυρήνα του Μεγάρου όπου φιλοξενήθηκαν, μεταξύ άλλων, τα sold-out Μαθήματα πολέμου που συνεχίζονται και φέτος (Σεπτέμβριος, Νοέμβριος, Δεκέμβριος 2018), ώθησε το ΜΜΑ να εμπλουτίσει το πρόγραμμά του με νέες θεατρικές παραγωγές όπως Το πείραμα (Θέατρο@Μegaron Underground) αλλά και με αναπάντεχες συναντήσεις της «κλασικής» με την παραδοσιακή ή την ηλεκτρονική μουσική και τον αυτοσχεδιασμό.

Για δεύτερη χρονιά, συνεχίζεται ο κύκλος With a Τwist…

… Που εγκαινιάστηκε πέρυσι, δημιουργώντας απροσδόκητες διαφοροποιήσεις του κλασικού και του αναμενόμενου: το προετοιμασμένο πιάνο με εφέ συνυπάρχει με την κινούμενη εικόνα (19/2/2019), το modern classic συνδυάζεται με ονειρικά οπτικοακουστικά περιβάλλοντα (15/3/2019), η άρπα και η φωνή διαλέγονται με τον ηλεκτρονικό ήχο (9/4/2019) και ο Μπαχ συναντά τον Κολτρέιν (23/4/2019).

Το Μέγαρο των παιδιών…

… Δημιουργεί έναν φαντασμαγορικό κόσμο για μικρούς και μεγάλους, όπου η Σταχτοπούτα του Jean-Christophe Maillot [Ζαν-Κριστόφ Μαγιό] ταξιδεύει πάνω στο Φτερωτό Άλογο του Νίκου Καζαντζάκη, με οδηγό Το Γαλάζιο Πουλί του Maurice Maeterlinck [Μωρίς Μαίτερλινκ] και συνοδοιπόρους τον Αμάλ και τους νυχτερινούς επισκέπτες του Giancarlo Menotti [Τζανκάρλο Μενόττι].

Στην Παιδική Σκηνή του Μεγάρου παρουσιάζεται για πρώτη φορά (Οκτώβριος 2018 - Απρίλιος 2019) Το Φτερωτό Άλογο, ένα ανέκδοτο παραμύθι του Νίκου Καζαντζάκη, σε θεατρική διασκευή του σκηνοθέτη Βασίλη Μαυρογεωργίου και μουσική Νίκου Κυπουργού (σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Καζαντζάκη, επιστημονική επιμέλεια: Νίκος Μαθιουδάκης). Οι 12 ηθοποιοί και μουσικοί του θιάσου ξετυλίγουν το νήμα της ιστορίας στη μακρινή Ανατολή, με τη συμμετοχή των μικρών θεατών, παίζοντας ζωντανά μουσική και φωτίζοντας έναν κόσμο γεμάτο βασιλιάδες, πριγκίπισσες, μάγους, δερβίσηδες, πραματευτάδες και καραβάνια.

Παράλληλα, ο παγκόσμιος παιδικός και εφηβικός κινηματογράφος αποκτά τη δική του τριήμερη γιορτή! Το πρόγραμμα του 1ου Παιδικού και Εφηβικού Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας «Κατάλληλο κάτω των 18» περιλαμβάνει σε πρώτη πανελλήνια προβολή 40 ταινίες κινουμένων σχεδίων και live action από 20 χώρες σε 15 γλώσσες καθώς και εργαστήρια, εκπαιδευτικά προγράμματα, διαδραστικές εμπειρίες, παιχνίδια και συζητήσεις με διεθνείς καλεσμένους (7–9/12/2018). Μεγάλος χορηγός: COSMOTE TV. Υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων.

Από τον φετινό προγραμματισμό δεν λείπει η αγαπημένη σειρά Κυριακή πρωί στο Μέγαρο, όπου το ενδιαφέρον μονοπωλεί φέτος η Κλειώ, μια άτακτη και φιλομαθής δεκάχρονη, που ταξιδεύει στο μουσικό χωροχρόνο (4/11 & 25/11/2018, 27/1 & 17/3/2019), με τη βοήθεια ενός μαγικού βιβλίου και ενός πνευστού πήλινου οργάνου, για να γνωρίσει την ιστορία και τη μουσική των λαών από τον Μεσαίωνα μέχρι σήμερα (ιδέα-επιμέλεια-κείμενα-παρουσίαση: Σοφία Τοπούζη).

Τα χριστουγεννιάτικα δέντρα στολίζονται,…

… Τα φώτα σβήνουν, η σκηνή φωτίζεται και η παράσταση αρχίζει: μουσική, παιδική όπερα, μπαλέτο, θέατρο σκιών, μουσικό θέατρο και όχι μόνο! Οι Μουσικοί της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής προτείνουν φέτος στο νεανικό κοινό –αλλά και στους μεγάλους– την αριστουργηματική παιδική όπερα Ο Αμάλ και οι νυχτερινοί επισκέπτες του Giancarlo Menotti [Τζανκάρλο Μενόττι] σε ελληνική μετάφραση (21/12/2018).

Η Σταχτοπούτα μεταμορφώνεται σε μια ποιητική και χιουμοριστική χορογραφία από τον Jean-Christophe Maillot [Ζαν-Κριστόφ Μαγιό]. Ο γάλλος χορογράφος ανακαλύπτει κρυφές πτυχές των χαρακτήρων του έργου, τους οποίους ενσαρκώνουν οι χορευτές των περίφημων Μπαλέτων του Μόντε Κάρλο, και πλάθει μια Σταχτοπούτα συγκινητική, γεμάτη ζωντάνια, μέσα από την κωμική ατμόσφαιρα της μουσικής του Σεργκέι Προκόφιεφ (21–29/12/2018).

Το αριστούργημα του λυρικού και φαντασιακού θεάτρου που μιλά για τοπία με μυστηριώδη πλάσματα και φτερωτά όντα, Το Γαλάζιο Πουλί (22–29/12/2018) του Maurice Maeterlinck [Μωρίς Μαίτερλινκ] ανοίγει τα φτερά του και πετά, αυτά τα Χριστούγεννα, στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί η Σοφία Σπυράτου (διασκευή-κείμενο Στρατής Πασχάλης). Πρωταγωνιστούν η Σμαράγδα Καρύδη και ο Γιάννης Στάνκογλου, πλαισιωμένοι από τους Μουσικούς της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής.

Τα φετινά Χριστούγεννα ο Καραγκιόζης ταξιδεύει στη... Χαβάη. Ο Ηλίας Καρελλάς ετοίμασε μια περιπέτεια με άρωμα καλοκαιριού, γεμάτη μουσική, χρώμα και κύμα! Συνταξιδιώτες του, η ανατρεπτική μπάντα των Burger Project και ο ηθοποιός Λευτέρης Ελευθερίου σε ρόλο-έκπληξη (21–30/12/2018). Αλλά όπου κι αν ταξιδέψει ο αγαπημένος μας ήρωας, θα επιστρέψει στο Μέγαρο, όπου για πρώτη φορά στην Ελλάδα δημιουργείται ένα μόνιμο στέκι για το θέατρο σκιών, Το σπίτι του Καραγκιόζη, στην Παιδική Σκηνή Β΄ του Φουαγιέ ισογείου, η οποία εγκαινιάζεται αυτή τη σεζόν (Νοέμβριος 2018–Απρίλιος 2019).

Θρησκευτικότητα αλλά και κοσμική αγαλλίαση αποπνέουν τα έργα που θα ακουστούν στο χριστουγεννιάτικο επετειακό ρεσιτάλ της Ουρανίας Γκάσιου (23/12/2018), με αφορμή τη συμπλήρωση 25 χρόνων από τα εγκαίνια του εκκλησιαστικού οργάνου (1993).

Λίγο πριν την Πρωτοχρονιά, εορταστικό γκαλά με την ΚΟΑ, τη σοπράνο Βάσια Αλάτη, τον βαρύτονο Τάση Χριστογιαννόπουλο και τον μαέστρο Γιώργο Πέτρου (30/12/2018).

Το Μέγαρο διευρύνει τα Εκπαιδευτικά του Προγράμματα,…

…Δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη σπουδαιότητα της ενασχόλησης των παιδιών με τη μουσική, και προτείνει στο κοινό προγράμματα που απευθύνονται ακόμη και σε βρέφη 8 μηνών («Μαμά, ώρα για μουσική!», 18/11/2018–31/3/2019) αλλά και σε μεγαλύτερες ηλικίες (6–12 χρονών «Μπαμπά, θα γίνω μαέστρος!», 2/12/2018–7/4/2019). Για τους ενήλικες έχουν επίσης προγραμματιστεί, μεταξύ άλλων, masterclasses ακορντεόν (23/11/2018) και διεύθυνσης ορχήστρας (21–25/1/2019), μια πρωτότυπη διαδραστική συζήτηση (28/11/2018, Σύγχρονη μουσική: μουσική από την κόλαση;), εργαστήρια σύνθεσης νέων συνθετών (11/5/2019) κ.ά.

Σταθεροί και νέοι πόλοι έλξης…

… Συνδυάζονται στον προγραμματισμό της σεζόν 2018–2019. Το ενδιαφέρον των θεατών μαγνητίζουν δημοφιλείς κύκλοι όπως το Adagio–Μουσικές για τις ημέρες του Πάσχα (16–22/4/2019), η Παλαιά Μουσική (1/11/2018–22/4/2019), οι Συναυλίες των Μουσικών της Καμεράτας–Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής (12/10 «Το Άξιον εστί», 16/11 «Οι Μουσικοί της Καμεράτας συναντούν τους Deep Purple», 21/12/2018 «Ο Αμάλ και οι νυχτερινοί επισκέπτες», 3–9/1, 9/3, 10/4 και 7/5/2019) και τα Μουσικά πορτρέτα, με αφιερώματα στον στιχουργό και λογοτέχνη Μάνο Ελευθερίου (26 & 27/10/2018), στους συνθέτες Χρίστο Θεοδώρου (8/12/2018), Γιώργο Τσοντάκη (14/1/2019), Κώστα Γρηγορέα (25/2/2019), Γιώργο Μουζάκη (6/3/2019) και στον μουσικό performer των κρουστών Νίκο Τουλιάτο (26/1/2019).

Νέοι πόλοι έλξης δημιουργούνται από έλληνες και ξένους σολίστ που θα προσεγγίσουν διαφορετικά ρεπερτόρια –από το Μπαρόκ μέχρι τον 20ό αιώνα– καταθέτοντας την προσωπική τους ερμηνεία στο πλαίσιο των κύκλων Βιολί (8/10/2018–20/5/2019), Franz Lizst (16/10/2018–20/3/2019), Sergei Rachmaninov (1/4/2018–6/4/2019), Αlfred Schnittke (13/10/2018 & 14/11/2018), Leonard Bernstein (31/10/2018), Aκορντεόν (24/11/2018–13/4/2019) και 100 χρόνια από τη λήξη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου (9–11/11/2018).

O (αγαπημένος) κύκλος Γέφυρες,…

… εδώ και 22 χρόνια, αναδεικνύει κρυφές και φανερές συνάφειες ανάμεσα στις τέχνες και στα ποικίλα μουσικά είδη, ενώ προχώρησε και σε ουσιαστικές θεσμικές παρεμβάσεις που έφεραν στο φως ένα συχνά άγνωστο και ανεκμετάλλευτο νεανικό καλλιτεχνικό δυναμικό μέσα από τη σειρά ακροάσεων Ανοιχτές Πλατφόρμες (από Τρίτη 9/10/2018 και κάθε Τρίτη) αλλά και μέσα από τον Διεθνή Διαγωνισμό Σύνθεσης για ταινία animation (13/5/2019).

Το φετινό πρόγραμμα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη σύγχρονη όπερα-περφόρμανς με κυβερνο-πανκ αισθητική Το σπήλαιο της Έλλης Παπακωνσταντίνου (Fulbright Artist’s Award 2018-2019) και της πολυβραβευμένης ομάδας ODC Ensemble (9 & 10/10/2018), την «Ορχήστρα Βασίλης Τσιτσάνης» σε πρώτη εμφάνιση με τη Δήμητρα Γαλάνη και τη Νατάσσα Μποφίλιου (4 & 5/12/2018), έθνικ και τζαζ συναυλίες, ακόμα και ροκ αφιερώματα στον David Bowie (18/5/2019) και στους Rolling Stones (23 & 24/3/2019) με την Not the Rolling Stones Band! Καλλιτεχνικός προγραμματισμός και επιμέλεια της σειράς Γέφυρες: Δημήτρης Μαραγκόπουλος.

Ζωντανές δορυφορικές μεταδόσεις επιλεγμένων παραστάσεων όπερας, μπαλέτου και θεάτρου…

… Θα απολαύσουν για μια ακόμη χρονιά οι φίλοι της μουσικής και των παραστατικών τεχνών, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με κορυφαίους διεθνείς πολιτιστικούς οργανισμούς, όπως η Μητροπολιτική Όπερα της Νέας Υόρκης (MET HD LIVE / Όμιλος ΑΝΤ1), το Μπαλέτο Μπολσόι (The Bolshoi Βallet Live / Pathé Live) και το Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας (Νational Theatre Live / Βρετανική Πρεσβεία & Βρετανικό Συμβούλιο).

Στον φετινό καλλιτεχνικό προγραμματισμό συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι δύο συναυλίες του Μάριου Φραγκούλη (13 & 14/2/2019, «P.S. I Love You»), οι συναυλίες της ΚΟΑ και οι παραγωγές του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής». Παράλληλα, συνεχίζονται και φέτος οι εκδηλώσεις λόγου και διαλόγου του Megaron Plus με τη συμμετοχή εξεχουσών προσωπικοτήτων της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας και διανόησης.

Και νέα οπτική ταυτότητα

Το Δημιουργικό Γραφείο Post - Spectacular Office επιλέχθηκε να σχεδιάσει, ύστερα από πρόσκληση ενδιαφέροντος, τη νέα οπτική ταυτότητα και τα υλικά προβολής, διαφήμισης και επικοινωνίας του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για την καλλιτεχνική περίοδο 2018 - 2019.

Εξηγώντας την κεντρική ιδέα του σχεδιασμού η ομάφα σημειώνει: «…η μουσική και κατ’ επέκταση ο ήχος γίνονται η αφορμή, το εργαλείο για τη δημιουργία αυτής της νέας οπτικής γλώσσας. Ο ήχος ως κύμα, παλμός, κίνηση μεταφράζεται σε εικόνα μετατρέποντας το άυλο σε απτή πληροφορία. Το φως και η σκιά, δύο χωρικές έννοιες, μεταφράζονται σε βασικές χρωματικές επιλογές, μαύρο-άσπρο, στοχεύοντας στην απλότητα και την ανάδειξη των πρωταρχικών νοημάτων. Με αφορμή αυτές τις σκέψεις οραματιστήκαμε τη νέα οπτική ταυτότητα για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.»

Θέατρο

Δεν προλάβατε να επισκεφτείτε φέτος, το αργολικό θέατρο ή δεν είδατε όλες τις παραστάσεις που επιθυμούσατε; Εφτά θίασοι έχουν προνοήσει για εσάς και επιστρέφουν στην Αθήνα, για να παρουσιάζουν τις παραστάσεις τους σε πολλά ανοιχτά θέατρα στο λεκανοπέδιο και φυσικά στο Ηρώδειο.

«Βάτραχοι», του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Κώστα Φιλίππογλου

Η πρώτη απόπειρα του σκηνοθέτη να καταπιαστεί με την αρχαία κωμωδία, μετά από πρόταση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, έγινε με τους «Βατράχους», κωμωδία που διδάχτηκε στα Λήναια το 405 π.Χ.

Στο πρωταγωνιστικό team απολαμβάνουμε στη σκηνή, μια τετράδα, που έχει ισχυρά εχέγγυα στην κωμωδία τους: Λάκη Λαζόπουλο, Σοφία Φιλιππίδου, Δημήτρη Πιατά και Αντώνη Καφετζόπουλο. Ενώ ξεχωρίζουν και οι ταλαντούχοι ηθοποιοί που απαρτίζουν τον χορό με κορυφαία την Άννα Καλαϊτζίδου.

Η παράσταση, που ξεκίνησε το ταξίδι της από τον Βόλο, θα παρουσιαστεί και στην Αθήνα στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» (29/8), στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» (30/8) , στο Δημοτικό θέατρο «Αλέξης Μινωτής» (3/9), στο Θέατρο «Πέτρας» (4/9) και στο «Κηποθέατρο Παπάγου» (7 και 8/9).

«Αγαμέμνων» ,του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Τσέζαρις Γκραουζίνις

Η παράσταση του Λιθουανού σκηνοθέτη, που έκανε εισπρακτικό ρεκόρ στα φετινά Επιδαύρια με πρωταγωνιστές τους: Μαρία Πρωτόπαππα, Γιάννη Στάνκογλου, Αργύρη Πανταζάρα, Ιώβη Φραγκάτου και Θοδωρή Κατσαφάδο μετά από μια μεγάλη περιοδεία στην Ελλάδα επιστρέφει στην Αθήνα.

Θα παρουσιαστεί στο Ηρώδειο (31/8), στο Βεάκειο (5/9), στο Δημοτικό Αμφιθέατρο «Θανάσης Βέγγος» (18/9) και στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» (19/9).

«Ηλέκτρα», του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου

O πολλά υποσχόμενος σκηνοθέτης έκανε το ντεμπούτο του στην Επίδαυρο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι ήταν η πρώτη φορά που πειραματιζόταν πάνω στο αρχαίο δράμα. Στο ιδιαίτερο εικαστικό περιβάλλον, που σχεδίασε η Νίκη Ψυχογιού, απολαύσαμε έναν εξαιρετικό θίασο: Μαρία Ναυπλιώτου, Χρήστος Λούλης, Νίκος Χατζόπουλος και την Αλεξία Καλτσίκη στον ομώνυμο ρόλο, που κέρδισε τις καλύτερες κριτικές.

Την παράσταση θα ξαναπαρακολουθήσουμε στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (10/9), στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» (14/9) και στο Κηποθέατρο Παπάγου (19/9).

«Ορέστης», του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Γιάννη Αναστασάκη

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ εμπιστεύτηκε για το πρωταγωνιστικό δίδυμο, δύο νέους και ταλαντούχους ηθοποιούς: την Ιωάννα Κολλιοπούλου στον ρόλο της Ηλέκτρας και τον Χρίστο Στυλιανού για Ορέστη. Η πρώτη μάλιστα ήταν και η φετινή νικήτρια του βραβείου «Μελίνα Μερκούρη». Το θίασο ολοκληρώνουν μεταξύ άλλων η Δάφνη Λαμπρόγιαννη , ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος και ο Χρήστος Στέργιογλου.

Η παράσταση που έκανε πρεμιέρα στη Θεσσαλονίκη έρχεται και στην Αθήνα, στο Κηποθέατρο Παπάγου (31/8), στο Θέατρο Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» (2/9), στο Δημοτικό Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» (5/9) στο Άλσος Βεϊκου ( 7/9) και στο Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας (29/9).

«Πλούτος», του Αριστοφάνη του Nikita Milivojevic

Ένα βαλκανικό πλούτο παρουσίασε ο Σέβρος σκηνοθέτης με μικτό θίασο, από Έλληνες και συμπατριώτες του ηθοποιούς, σε μια συμπαραγωγή του Εθνικού Θεάτρου με το Κρατικό Θέατρο της Σερβίας. Στον ομώνυμο ρόλο ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, που συμπρωταγωνιστεί με ένα εξίσου δυνατό team τους: Γιώργο Γάλλο, Μανώλη Μαυροματάκη, τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη, τον Γιάννη Κότσιφα, τον Μάνο Βακούση, τον Κώστα Κορωναίο, τον Γιάννη Κότσιφα και την Μαρία Διακοπαναγιώτου.

Την παράσταση που θα ταξιδέψει και στη γειτονική χώρα, μπορούμε να δούμε στο θέατρο «Πέτρας» (30/8), στο Ηρώδειο( 14/9) και στο Κηποθέατρο Παπάγου (14/9).

«Αχαρνής»,του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου

Ο έμπειρος σκηνοθέτης έκανε ποδαρικό στα φετινά Επιδαύρια, το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου επιλέγοντας τη κωμωδία με την οποία ο Αριστοφάνης, στα 19 του χρόνια, απέσπασε για πρώτη φορά το βραβείο των κωμικών Αγώνων. Ο Πέτρος Φιλιππίδης, ο Παύλος Χαϊκάλης, ο Κώστας Κόκλας, ο Τάκης Παπαματθαίου, και ο Ιωάννης Παπαζήσης βιώνουν ένα ξέφρενο διονυσιακό πανηγύρι, έχοντας μαζί τους ένα χορό αποτελούμενο από ταλαντούχους νέους ηθοποιούς.

Η παράσταση επιστρέφει στην Αθήνα μετά την περιοδεία της, ανά την Ελλάδα και μπορούμε να τη δούμε: στο Θέατρο «Αλίκη Βουγιουκλάκη» (28/8), στο «Κατράκειο Θέατρο» (31/8), στο Ηρώδειο (1/9), στο Θέατρο «Αλέξης Μινωτής» (4/9) , στο Θέατρο «Μίκης Θεοδωράκης»(6/9) και στο Θέατρο «Θανάσης Βέγγος» (9/9).

«Θεσμοφοριάζουσες», του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Βαγγέλη Θεοδωρόπουλου

Στην πρώτη του παράσταση, ως καλλιτεχνικός διευθυντής του «Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου», ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος επέλεξε να σκηνοθετήσει για τέταρτη φορά στη καριέρα του Αριστοφάνη, έχοντας μαζί του μία ομάδα εκλεκτών συνεργατών και έναν θίασο αγαπημένων ηθοποιών με τον Μάκη Παπαδημητρίου, τον Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλο, την Νάντια Κοντογιώργη, την Ελένη Ουζουνίδου, την Άνδρη Θεοδότου και τον Γιώργο Χρυσοστόμου ανάμεσά τους.

Την παράσταση μπορούμε να δούμε στην Αθήνα στο « Κηποθέατρο Παπάγου» (3 και 4/9), στο Θέατρο Άλσους Ηλιούπολης «Δημήτρης Κιντής» (6/9), στο Θέατρο «Βράχων» (7/9), στο «Βεάκειο» (12/9), στο «Ευριπίδειο Θέατρο Ρεματιάς» (13 και 14/9), στο θέατρο «Πέτρας» (17/9) και στο Ηρώδειο (10/9).

Θέατρο

Και επανέρχεται από τις 3 έως τις 22 Σεπτεμβρίου δίνοντάς μας πρόσβαση σε εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο ή με πολύ χαμηλό αντίτιμο.
Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ) έχει ετοιμάσει ένα πολυσυλλεκτικό πρόγραμμα, με θεατρικές και μουσικές παραστάσεις που συνδυάζουν την αρχαία τραγωδία με σύγχρονα στοιχεία, καθώς και την ποιότητα με την πρωτοτυπία και την ψυχαγωγία.

Η αυλαία του Φεστιβάλ ανοίγει με την πρώτη παρουσίαση του μουσικού έργου «Προμηθέας» του Λουκά Θάνου (3,4,5/9-είσοδος 5€), λιμπρέτου βασισμένου στην τραγωδία του Αισχύλου, σε μετάφραση Κ.Χ. Μύρη, με κορυφαίο τον Ψαραντώνη και τη συμμετοχή της Χορωδίας δήμου Αθηναίων. Η Συμφωνική Ορχήστρα (9/9) υποδέχεται στη σκηνή τη συνθέτη και σολίστ του ακορντεόν Ζωή Τηγανούρια, σε μία συναυλία με συνθέσεις της καλλιτέχνιδας, αλλά και διεθνή tango, κινηματογραφική μουσική και μελωδίες από τα Βαλκάνια. Η Φιλαρμονική Ορχήστρα (10/9) μας ταξιδεύει σε ένα μουσικό κινηματογραφικό πανόραμα, το Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής (21/9) και ο ερμηνευτής Ζαχαρίας Καρούνης παρουσιάζουν τις αγαπημένες επιτυχίες του Λευτέρη Παπαδόπουλου σε ένα αφιέρωμα στον κορυφαίο συγγραφέα, ποιητή και στιχουργό, ενώ το κοινό περιηγείται με τους ήχους της Big Band (19/9) στον κόσμο της ελληνικής μουσικής.

Οι τενόροι Αντώνης Κορωναίος και Σταμάτης Μπερής (16/9) σε μία ατμοσφαιρική συναυλία μεταφέρουν τους ακροατές στη νύχτα του Ιουλίου του 1990 με την αξέχαστη συνύπαρξη επί σκηνής των τριών σύγχρονων μύθων, Λουτσιάνο Παβαρόττι, Πλάτσιντο Ντομίνγκο και Χοσέ Καρρέρας. Ο Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος και ο Λευτέρης Ελευθερίου (20/9) με το ιδιαίτερο και πληθωρικό χιούμορ τους ξανασυστήνουν πρόσωπα και μουσικές του χθες και του σήμερα, μέσα από τη σάτιρα και τον αυτοσαρκασμό σε μια μουσική παράσταση που θα ενθουσιάσει. Το Φεστιβάλ κλείνει με μια σπουδαία προσωπικότητα της ελληνικής μουσικής σκηνής, το συνθέτη Μίμη Πλέσσα, ο οποίος συμπράττει με τη Klaudia Delmer και Αντώνη Κορωναίο σε ένα ρεσιτάλ για φωνή και πιάνο (22/9), ξαναζωντανεύοντας τις στιγμές όπου γεννήθηκαν λατρεμένα τραγούδια, με αποκορύφωμα την παρουσίαση της κοινής δισκογραφικής του δουλειάς με τη χαρισματική ερμηνεύτρια.

Το κοινό θα έχει ακόμη την ευκαιρία να απολαύσει την παράσταση «Ίων» του Ευριπίδη από το Άλφα Ιδέα Θέατρο με τον Κωνσταντίνο Μπιμπή και τη Δήμητρα Χατούπη (12/9-είσοδος 5€), καθώς και το Ελισαβετιανό δράμα Εδουάρδος ο Β΄ του Μάρλοου από το Θέατρο Αθηναϊκή Σκηνή Κάλβου – Καλαμπόκη (15/9).

Η κωμωδία «western Άγρια Δύση» του Θοδωρή Αθερίδη από το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ Σερρών & Create4Art (17/9-είσοδος 5€) θα σκορπίσει το γέλιο σε μια παράσταση με φόντο την Κρήτη και τους Γεράσιμο Σκιαδαρέση και Μπέσυ Μάλφα στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. «Το μικρό πόνι» (14/9) του Ισπανού συγγραφέα Πάκο Μπεθέρα, ένα έργο που ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ, θα ευαισθητοποιήσει το κοινό εστιάζοντας στο θέμα του εκφοβισμού, της διαφορετικότητας και της αποδοχής του εαυτού μας, ενώ «Η νεράιδα του φεγγαριού» (8/9) με τη Σάρα Εσκενάζη, βασισμένη σε μύθο της Ιαπωνίας, θα συγκινήσει μικρούς και μεγάλους.

Η προπώληση εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της www.viva.gr αποκλειστικά μέσω χρεωστικών/ πιστωτικών καρτών. Πώληση εισιτηρίων με μετρητά θα γίνεται δυο ώρες πριν την έναρξη της παράστασης στο θέατρο Κολωνού και θα αφορά στα εισιτήρια μόνο της συγκεκριμένης ημέρας.

Θέατρο

Κλείστε θέση σε μια συναρπαστική ιστορία
Από Χρύσα Πασιαλούδη

Ξεκίνησε η προπώληση για την «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» του Καρόλου Ντίκενς που θα ανέβει την χειμερινή σεζόν 2018-2019, στο Θέατρο Διάνα. Η θεατρική μεταφορά του έργου, μένοντας πιστή στο πρωτότυπο, μιλάει απευθείας στις καρδιές μας και συνεχίζει να συγκινεί όλες τις γενιές, από 8 έως 108 ετών, με τη διαχρονικότητα της θεματικής του. Το κλασικό μυθιστόρημα εκδόθηκε το Δεκέμβριο του 1843 και μέχρι σήμερα βρίσκεται στο top shelf των βιβλιοπωλείων, καθώς έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες και έχει διασκευαστεί ξανά και ξανά για το θέατρο, τον κινηματογράφο, ακόμη και σε δημοφιλή εκδοχή κινουμένων σχεδίων που έχει κατακτήσει τον αέρα του κλασικού.

Διακεκριμένοι συντελεστές υπογράφουν την πιο διαχρονική «Χριστουγεννιάτικη Ιστορία» όλων των εποχών, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνας Νικολαΐδη, η οποία έρχεται μετά από τέσσερα χρόνια μεγάλης επιτυχίας με την παράσταση «12 Ένορκοι». Στον απαιτητικό ρόλο του τσιγκούνη Εμπενίζερ Σκρουτζ, ο εξαιρετικός ηθοποιός Θανάσης Κουρλαμπάς, μαζί με τους Ορέστη Τρίκα, Κωνσταντίνο Μουταφτσή, Τατιάνα Μελίδου, Νίκο Βατικιώτη, Κωνσταντίνο Μπάζα και οκτώ ακόμα ταλαντούχους ηθοποιούς. Τον τριπλό ρόλο-κλειδί ερμηνεύει ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, καθώς μεταμορφώνεται στα τρία Πνεύματα των Χριστουγέννων, μέσα από μία «υπερφυσική» βιντεοπροβολή. Μία ιστορία για μικρούς και μεγάλους που συνδυάζει τη λογοτεχνία και το θέατρο με τον πιο ιδανικό τρόπο. Κι όπως επισημαίνει και ο συγγραφέας στον πρόλογο του βιβλίου, μία ιστορία που «Μακάρι να μας στοιχειώνει για πάντα».


Μέρος των εσόδων διατίθεται στην Κιβωτό του κόσμου.

Προπώληση εισιτηρίων: Θέατρο ΔΙΑΝΑ και ηλεκτρονικά μέσω viva.gr. Από εδώ, μπορείτε να αξιοποιήσετε την καλοκαιρινή προσφορά προπώλησης της viva στα €10. 

Θέατρο

 

Οι Μουσικοί της Καμεράτα-Oρχήστρας των Φίλων της Μουσικής και ο κορυφαίος μαέστρος Γιώργος Πέτρου, μετά την επιτυχία των προηγούμενων παραγωγών (Kiss me Kate, West Side Story, Sweeney Todd), συναντούν ξανά το μεγάλο συμφωνικό Μιούζικαλ στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών.

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, άλλο ένα αριστούργημα του μεγαλύτερου ίσως δημιουργού μουσικού θεάτρου της εποχής μας, του Stephen Sondheim, το μιούζικαλ Company (Η Παρέα) , θα παρουσιαστεί την Κυριακή 8 Ιουλίου και τη Δευτέρα 9 Ιουλίου στο Ωδείου Ηρώδου Αττικού.

Το Μιούζικαλ «Company» (Η παρέα) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Broadway το 1970 με τεράστια επιτυχία και αφού απέσπασε 16 υποψηφιότητες στα Τony Awards, κέρδισε 6 βραβεία Tony, συμπεριλαμβανομένων των βραβείων καλύτερου έργου, καλύτερης μουσικής, καλύτερου λιμπρέτου, καλύτερων στίχων, καθώς και 5 Drama Desk Awards και 1 Theatre World Award.

Το Company θεωρείται από τους ειδικούς ένα έργο σταθμός, ένα «concept musical», που με την τολμηρή θεματολογία του και την επαναστατική δομή του, άλλαξε τον τρόπο με τον οποίο το Broadway πλησίαζε τα ζητήματα της καθημερινής ζωής.

Το έργο

Κεντρικό πρόσωπο του έργου ένας αμετανόητος εργένης που αρνείται επίμονα να αφοσιωθεί σε μια σύντροφο ή να προχωρήσει σε ένα γάμο. Με αφορμή τα γενέθλια του, η παρέα του, που αποτελείται από πέντε ζευγάρια σε ευτυχισμένες (φαινομενικά τουλάχιστον) σχέσεις ή γάμους, αποφασίζουν να του κάνουν ένα πάρτυ-έκπληξη.

Με μια σειρά flashback σε αυτοτελείς ξεκαρδιστικές αλλά και συγκινητικές βινιέτες, ο Sondheim δημιουργεί ένα τολμηρό έργο με υπέροχη μουσική, που ξεπερνά κατά πολύ την πρωτοεπίπεδη διασκέδαση και θίγει με ασυνήθιστο για το μουσικό θέατρο τρόπο, θέματα που αφορούν τις σύγχρονες ανθρώπινες σχέσεις και το θεσμό του γάμου.

Η μουσική

Όλα αυτά, πλαισιώνονται από μια ιδιοφυή συμφωνική ενορχήστρωση εντυπωσιακών διαστάσεων, από τον μαιτρ του είδους Johnathan Tunick (Sweeney Todd, a Chorus Line, Passion, Into the Woods) που θα ζωντανέψει μέσα από την Τέχνη των Μουσικών της Καμεράτα, σε 35μελή σύνθεση.

Ο Sondheim, που μετράει στο ενεργητικό του ένα Όσκαρ, οκτώ βραβεία ΤΟΝΥ και οκτώ GRAMMY, χρησιμοποιεί μια περίπλοκη μουσική γλώσσα. Σκληρές αρμονίες, εξελιγμένη αντίστιξη και απρόβλεπτες μελωδικές γραμμές, κλείνουν το μάτι στα κλισέ του Broadway αλλά και της όπερας, υπογραμμίζοντας με αριστοτεχνικό τρόπο την ευφυέστατη δραματουργία του έργου.

Τα κομμάτια «Getting Married Today», «The Ladies Who Lunch» και «Being Alive» ανήκουν στις ωραιότερες και πιο αγαπημένες δημιουργίες του αμερικανικού μουσικού θεάτρου.

Οι συντελεστές

Ο Γιώργος Πέτρου, ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες καλλιτέχνες με διεθνή εμβέλεια που αρνείται τα στεγανά και τις κατηγοριοποιήσεις, διευθύνει, σκηνοθετεί και υπογράφει την μετάφραση αυτής της πολυαναμενόμενης παραγωγής.

Οι Μουσικοί της Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, είναι ένας από τους σημαντικότερους πρέσβεις του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Το δραστήριο αθηναϊκό σύνολο, έκανε μέσα σε λίγα χρόνια την Ευρώπη να μιλάει γι αυτό, ενώ σημαντικά έντυπα όπως τη «Sueddeusche Zeitung» και η «Νέα εφημερίδα της Ζυρίχης» κάνουν λόγο για «το ελληνικό Θαύμα». Το σύνολο, με τη διεθνή του ονομασία Armonia Atenea, διαπρέπει στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αίθουσες και ηχογραφεί για τις σημαντικότερες διεθνείς δισκογραφικές εταιρίες (Deutsche Gramophone, Decca).

Όπως πάντα, γύρω από τους Μουσικούς της Καμεράτας συγκεντρώνεται μια αφρόκρεμα από ταλαντούχους λυρικούς τραγουδιστές και ηθοποιούς που εγγυάται ένα καλλιτεχνικό αποτέλεσμα εξαιρετικής ποιότητας.

Στο ρόλο-έκπληξη του εργένη Ρόμπερτ, ο βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, που με την υπέροχη φωνή του αλλά και την μοναδική του υποκριτική ικανότητα έχει μαγέψει το κοινό στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου, ενώ η διεθνής κριτική τον κατατάσσει ανάμεσα στους σημαντικότερους σύγχρονους λυρικούς τραγουδιστές.

Μαζί του οι αγαπημένοι ηθοποιοί Ναταλία Τσαλίκη, Άννα Κουτσαφτίκη και Κατερίνα Παπουτσάκη. Από το χώρο της όπερας, οι σοπράνο Μυρσίνη Μαργαρίτη και Ελένη Σταμίδου, η μέτζο Μαίρη Ελεν Νέζη, οι τενόροι Δημήτρης Ναλμπάντης και Χρήστος Κεχρής και οι καταξιωμένοι πλέον και στο χώρο του Μιούζικαλ, Χάρης Ανδριανός και Γιάννης Καλύβας.

Το καστ συμπληρώνουν η πολυτάλαντη τραγουδίστρια και ηθοποιός Ξένια Ντάνια και η ανερχόμενη Μαρία Κοσμάτου.

Τις χορογραφίες υπογράφει ο John Todd, ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς χορευτές και χορογράφους, με μεγάλη εμπειρία και διακρίσεις στο είδος.

Το Company απέκτησε φανατικούς φίλους και παίζεται σε όλο το κόσμο με μεγάλη επιτυχία, ως τις μέρες μας. Ίσως γιατί ο θεατής βρίσκει στοιχεία του εαυτού του και συχνά ταυτίζεται με τους αξιαγάπητους χαρακτήρες της «Παρέας». Τι θα ανακαλύψει ο ήρωας του έργου μέσα από αυτή την περιπέτεια; Μήπως η Νέα Υόρκη του 1970 είναι ίδια με την Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο ή και την Αθήνα του 2018;

Συντελεστές:
Μουσική/στίχοι: Stephen Sondheim
Kείμενο: George Furth
Σκηνοθεσία, Μουσική Διεύθυνση, Μετάφραση: Γιώργος Πέτρου
Σκηνικά: Πάρις Μέξης
Κοστούμια: Γιώργινα Γερμανού
Χορογραφία: John Todd
Φωτισμοί: Γιώργος Τέλλος
Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριάνθη Γραμματικού

Βοηθός μαέστρος, μουσική προετοιμασία : Νίκος Λαάρης

Φωτογραφίες: Αθηνά Λιάσκου

Οι Μουσικοί της Καμεράτα-Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής

Διανομή:

Ρόμπερτ: Τάσης Χριστογιαννόπουλος
Τζοάν: Ναταλία Τσαλίκη
Έιμι: Άννα Κουτσαφτίκη
Έιπριλ: Κατερίνα Παπουτσάκη
Σάρα: Μαίρη-Έλεν Νέζη
Χάρι: Χάρης Ανδριανός
Σούζαν: Μυρσίνη Μαργαρίτη
Τζένι: Ελένη Σταμίδου
Πίτερ: Δημήτρης Ναλμπάντης
Πωλ: Γιάννης Καλύβας
Ντέιβιντ: Χρήστος Κεχρής
Λαρι: Μάριος Σαραντίδης
Μάρτα: Ξένια Ντάνια
Κάθυ: Μαρία Κοσμάτου

Μιούζικαλ σε δύο πράξεις (μεταφρασμένο στα ελληνικά με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους)

Διάρκεια παράστασης: 2:40 λεπτά (με διάλειμμα)

Θέατρο


«ΧΟΗΦΟΡΟΙ» ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΣΤΟ ΜΙΚΡΟ ΘΕΑΤΡΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ

Η Ομάδα VASISTAS και η Αργυρώ Χιώτη παρουσιάζουν δεύτερο έργο της τριλογίας της Ορέστειας

06 - 07 Ιουλίου 2018

Στο δεύτερο έργο της τριλογίας της Ορέστειας, κυριαρχεί η φιγούρα της Ηλέκτρας που πενθεί τον δολοφονημένο πατέρα της προσμένοντας εμμονικά ως μόνο φως σωτηρίας την επιστροφή του αδερφού της, Ορέστη, προκειμένου να σχεδιάσουν μαζί την εκδίκηση.

Το ξεκίνημα του έργου είναι ζοφερό με την Ηλέκτρα να θρηνεί πάνω απ’ τον τάφο του πατέρα της και τις Χοηφόρες, τις γυναίκες του χορού που τη συντροφεύουν, να πολλαπλασιάζουν τον θρήνο της ενώ προσφέρουν τις χοές τους. Εκεί την αντικρύζει πρώτη φορά ο αδερφός της που έχει επιστρέψει μετά από χρόνια για να εκδικηθεί τον φόνο του πατέρα του μαζί με τον πιστό του σύντροφό του Πυλάδη, μεταμφιεσμένοι σε ξένους για μην τους αναγνωρίσουν. Βλέποντάς την να θρηνεί, συνειδητοποιεί ότι θα την έχει σύμμαχο στο ιερό αυτό έργο και της αποκαλύπτει την ταυτότητά του σε μια από τις συγκλονιστικότερες σκηνές αναγνώρισης στο αρχαίο δράμα.

Η δράση κατόπιν εξελίσσεται καταιγιστικά. Ορέστης και Πυλάδης με την κάλυψη της Ηλέκτρας προφασίζονται ότι είναι δύο ξένοι που φέρνουν τις στάχτες του πεθαμένου Ορέστη στην Κλυταιμνήστρα. Η Κλυταιμνήστρα υποδέχεται τον Ορέστη και τότε εκείνος, αφού της αποκαλύπτει την ταυτότητά του, την εκτελεί ενώ κατόπιν εκτελεί και τον ομοκρέβατο, συνένοχό της Αίγισθο. Η τραγωδία κλείνει με τις Ερινύες να καταφθάνουν, καταδιώκοντας ανελέητα τον Ορέστη ως τη στιγμή της αθώωσής του από τον Άρειο Πάγο. Αλλά αυτό θα συμβεί στο τελευταίο μέρος της τριλογίας, στις Ευμενίδες.

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Click to share on Facebook (Opens in new window)Click to share on Twitter (Opens in new window)Click to share on Pinterest (Opens in new window)Click to email this to a friend (Opens in new window)Click to share on Google+ (Opens in new window)
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη
Μετάφραση: Θανάσης Βαλτινός
Δραματουργία: Ομάδα VASISTAS
Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας
Μουσική: Jan Van de Engel
Κοστούμια: Ηρώ Βαγιώτη, σε συνεργασία με την Ματίνα Μέγκλα
Βοηθός σκηνοθέτη: Γκέλυ Καλαμπάκα
Κατασκευή μουσικών οργάνων: Αντώνης Χατζηπέρογλου
Επιμέλεια σκηνικού χώρου: Εύα Μανιδάκη
Σύμβουλος δραματουργίας: Νίκος Α. Παναγιωτόπουλος

Παίζουν: Εύη Σαουλίδου, Ευδοξία Ανδρουλιδάκη, Αινείας Τσαμάτης, Αντώνης Αντωνόπουλος, Φιντέλ Ταλαμπούκας, Ματίνα Περγιουδάκη, Γιάννης Κλίνης, Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη, Δημήτρης Κοντός, Ελένη Βεργέτη, Αργυρώ Χιώτη

Εισιτήρια
Ζώνη Α: Κανονικό 20€, Ομαδικά 10+ εισιτήρια 18€, Early Bird 16€, Φοιτητικό, 65+, Καλ. Σωμ. 10€

Ζώνη VIP: Κανονικό 25€, Early Bird 20€

Προπώληση
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να προμηθευτούν εισιτήρια στα κεντρικά εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς Πεσμαζόγλου)
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Παρασκευή 10:00-16:00, Σάββατο 10:00-15:00
Πωλήσεις εισιτηρίων: +30 210 3272000
Ομαδικές αγορές: +30 210 3222720, Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00
Κρατήσεις για ΑμΕΑ: +30 211 7800056, Δευτέρα-Παρασκευή 09:00-17:00

Άλλα σημεία πώλησης
Ωδείο Ηρώδου Αττικού: Δευτέρα-Κυριακή 10:00-14:00 (και 18:00-21:00 μόνο για την παράσταση της ημέρας)
Πειραιώς 260: ημέρες παραστάσεων 19:00-21:00 (από 20:00 μόνο για την παράσταση της ημέρας, έως 23:15 τις ημέρες διπλών παραστάσεων)
Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου: Δευτέρα Πέμπτη 18:00-20:00 & Παρασκευή-Σάββατο 18:00-21:00

 

Μετακίνηση
Οι θεατές μπορούν να εξασφαλίσουν τη μεταφορά τους προς και από την Επίδαυρο με εισιτήριο που κοστίζει μόλις 11€, μέσω του site του Φεστιβάλ (greekfestival.gr) και τη σελίδα της παράστασης που τους ενδιαφέρει.

Η διαδικασία είναι απλή: αφού κλείσουν το εισιτήριό τους, οι θεατές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον κωδικό που αναγράφεται στο εισιτήριο για να κλείσουν μια θέση στο λεωφορείο που αναχωρεί για την Επίδαυρο την ημέρα της παράστασης. Η κράτηση του εισιτηρίου λεωφορείου μπορεί να γίνεται μέχρι τις 17:00 της προηγούμενης ημέρας.

Τα λεωφορεία θα αναχωρούν τις ημέρες των παραστάσεων στις 17:00 από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, στο Σύνταγμα.

Θέατρο

Η κράτηση του εισιτηρίου λεωφορείου μπορεί να γίνεται μέχρι τις 17:00 της προηγούμενης ημέρας

Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου προσφέρει οικονομική μεταφορά των θεατών με λεωφορείο στην Αργολίδα, για την παρακολούθηση των παραστάσεων στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου και στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου.

Οι θεατές μπορούν να εξασφαλίσουν τη μεταφορά τους προς και από την Επίδαυρο με εισιτήριο που κοστίζει 11 ευρώ, μέσω του site του Φεστιβάλ (greekfestival.gr) και τη σελίδα της παράστασης που τους ενδιαφέρει.

Η διαδικασία είναι απλή:
αφού κλείσουν το εισιτήριό τους, οι θεατές μπορούν να χρησιμοποιήσουν τον κωδικό που αναγράφεται στο εισιτήριο για να κλείσουν μια θέση στο λεωφορείο που αναχωρεί για την Επίδαυρο την ημέρα της παράστασης.

Η κράτηση του εισιτηρίου λεωφορείου μπορεί να γίνεται μέχρι τις 17:00 της προηγούμενης ημέρας.

Τα λεωφορεία θα αναχωρούν τις ημέρες των παραστάσεων στις 17:00 από το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη, στο Σύνταγμα.

Ειδικά για την παράσταση Ευμενίδες, που πραγματοποιείται στις 14 & 15 Ιουλίου στις 06:00 το πρωί, το λεωφορείο αναχωρεί στις 03.00.

Η υπηρεσία μεταφοράς παρέχεται και για τη δωρεάν προβολή της ταινίας του Μ. Κακογιάννη Ηλέκτρα (30 Ιουνίου) στο Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, αφού προηγουμένως οι θεατές έχουν «κλείσει» το αντίστοιχο δελτίο ελεύθερης εισόδου.

Συγκεκριμένα, η μεταφορά έναντι εισιτηρίου στην Επίδαυρο για την παρακολούθηση των εξής παραστάσεων:

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Αγαμέμνων (6 & 7 Ιουλίου)
Θεσμοφοριάζουσες (27 & 28 Ιουλίου)
Οιδίπους επί Κολωνώ (17 & 18 Αυγούστου)

Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου

Χοηφόρες (6 & 7 Ιουλίου)
Αντιγόνη (20 & 21 Ιουλίου)
Προμηθέας Δεσμώτης (3 &4 Αυγούστου
Δωρεάν προβολή της Ηλέκτρας του Κακογιάννη (30 Ιουνίου)

Αρχαίο Στάδιο Επιδαύρου

Ευμενίδες (14 & 15 Ιουλίου)

Θέατρο

Μια υπενθύμιση ότι ο ερωτικός αποχωρισμός δεν έχει ηλικία

25 - 27 Ιουνίου 2018

Στον κουρνιαχτό της εποχής μας, μια ομάδα ανθρώπων της αποκαλούμενης «τρίτης ηλικίας» κάνει τη δική της ξεχωριστή διαδήλωση. Μια διαδήλωση με μοναδικές αποσκευές λόγια διάσπαρτα, έντονα, οικεία, φευγαλέα. Λόγια που θα ακουστούν είτε ατομικά, είτε συλλογικά, έτσι που να δημιουργήσουν μια φωνή, υπενθυμίζοντας ότι ο ερωτικός αποχωρισμός δεν έχει ηλικία.

Μέσα στο λιμάνι του Πειραιά, άνθρωποι ηλικιωμένοι χρησιμοποιούν ως βήμα την μπουκαπόρτα ενός πλοίου −ύψιστο συμβολικό σημείο φυγής− για να προλάβουν να χαιρετήσουν, με όλη την ορμή της νιότης, το αγαπημένο πρόσωπο, τον έρωτα, την ίδια τη ζωή. Τρεις νεαρές ηθοποιοί, η Αθανασία Αγοράκη, η Γιούλη Καρναχωρίτη και η Μυρτώ Πανάγου, ενώνουν τις δυνάμεις τους και σκηνοθετούν αυτή την ιδιαίτερη διαδήλωση για τον έρωτα.


Συντελεστές
Κινησιολογική επιμέλεια: Κατερίνα Τούμπα
Μουσική επιμέλεια: Διονύσης Μακρής
Φωτογραφίες: Βασίλης Βασιλείου, Έφη Τσακαλή
Εξωτερικός συνεργάτης: Πάνος Πανάγου
Σε συνεργασία με κοινωνικές δομές του Πειραιά (2ο Τμήμα ΚΑΠΗ Δραπετσώνας – Κερατσινίου)

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή