Νοεμβρίου 14, 2018

Θέατρο

Το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας μας προσκαλεί φέτος να γιορτάσουμε τα 35 χρόνια του Θεάτρου Πέτρας, με αγαπημένους καλλιτέχνες και καλοκαιρινές παραστάσεις.

 

Το ατμοσφαιρικό και επιβλητικό θέατρο της Πετρούπολης γιορτάζει και είναι έτοιμο να υποδεχτεί και αυτό το καλοκαίρι το Διεθνές Φεστιβάλ Πέτρας και ένα ιδιαίτερο πολιτιστικό πρόγραμμα, με μουσική, θέατρο και χορό.

Ακολουθεί το συνοπτικό πρόγραμμα Ιουνίου 2018:

Σάββατο 9 Ιουνίου

Συναυλία από το «Πολυφωνικό Καραβάνι Ηπείρου».

Ώρα έναρξης: 21.00.

Δευτέρα 11, Τρίτη 12 Ιουνίου

Συναυλία του Γιάννη Χαρούλη.

Ώρα έναρξης: 21.00

Παρασκευή 15 Ιουνίου

Συναυλία Φιλαρμονικής Ορχήστρας Δήμου Πετρούπολης με αφορμή τα 50 χρόνια λειτουργίας.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σάββατο 16 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Γοργόνες & μάγκες» σε σκηνοθεσία Γ. Βάλαρη.

Ώρα έναρξης: 21.00.

Τετάρτη 20 Ιουνίου

Συναυλία των Βασίλη Παπακωνσταντίνου και Λαυρέντη Μαχαιρίτσα

Ώρα έναρξης: 21.30.

Παρασκευή 22 Ιουνίου

«Βραδιά Χορού» από τα τμήματα του Δήμου Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Σάββατο 23, Κυριακή 24 Ιουνίου

Διήμερο Αφιέρωμα στην Παράδοση από τα τμήματα του Δήμου Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 20.30. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Δευτέρα 25 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Ηλέκτρα» του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη.

Ώρα έναρξης: 21.30.

Τετάρτη 27 Ιουνίου

Θεατρική παράσταση «Μαντάμ Σουσού» του Δημήτρη Ψαθά σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα. Πρωταγωνιστεί η Δήμητρα Παπαδοπούλου.

Ώρα έναρξης: 21.30.

Πέμπτη 28 Ιουνίου

Συναυλία από το τμήμα μοντέρνας μουσικής από το Δημοτικό Ωδείο Πετρούπολης.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Παρασκευή 29 Ιουνίου

Συναυλία από το Δημοτικό Ωδείο Πετρούπολης, «Μεγάλο γιορτινό αφιέρωμα στην πρώτη πανσέληνο του καλοκαιριού». Ένας συναυλιακός μαραθώνιος που θα κρατήσει ως τις μεταμεσονύχτιες ώρες και στον οποίο συμμετέχουν μουσικά σύνολα και σολίστ από όλες τις τάξεις του Ωδείου.

Ώρα έναρξης: 21.00. Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.Το πρόγραμμα θα συμπληρωθεί και με άλλες παραστάσεις μόλις ανακοινωθούν.

Θέατρο

Έθεσε ψηλά τον πήχη των προσδοκιών με τους «Πέρσες» του Αισχύλου ο Άρης Μπινιάρης και πέτυχε. Αν δεν είδατε την πολυσυζητημένη παράσταση του ΘΟΚ έχετε μία ακόμα ευκαιρία.

Ακόμα συντροφεύει τη σκέψη μας η επιβλητική εικόνα της Καρυοφυλλιάς Καραμπέτη-Άττοσα σε μια μαγική ιεροτελεστία που ολοκληρώνεται με έναν δερβίσικο στροβιλισμό στους αξέχαστους «Πέρσες» δια χειρός Άρη Μπινιάρη! Αυτό ήταν το σημαντικότερο εύρημα-αλλά όχι το μόνο- της παράστασης που μίλησε στην καρδιά χιλιάδων θεατών όπου κι αν παρουσιάστηκε, από την Επίδαυρο και την Αθήνα μέχρι την Κύπρο. Ο Θεατρικός Οργανισμός Κύπρου ανέθεσε τη σκηνοθεσία της παλαιότερης σωζόμενης ελληνικής τραγωδίας στον ραγδαία εξελισσόμενο σκηνοθέτη Άρη Μπινιάρη κι εκείνος συνεργαζόμενους με ορισμένους από τους ωραιότερους ηθοποιούς του ελληνικού και κυπριακού θεάτρου την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, το Νίκο Ψαρρά, τον Αντώνη Μυριαγκό, το Χάρη Χαραλάμπους κ.ά. έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία, που δικαίως, η παράσταση επαναλαμβάνεται και φέτος.

Το μόνο σωζόμενο έργο βασισμένο σε ιστορικά γεγονότα πραγματεύεται την ήττα της αλαζονείας του Ξέρξη και των Περσών στη Σαλαμίνα. Ο ίδιος ο Αισχύλος συμμετείχε στον πόλεμο αυτό, έχασε τον αδελφό του, τους φίλους του κι έτσι αποφάσισε να γράψει ένα έργο από την πλευρά των ηττημένων αναδεικνύοντας τον θρίαμβο των Ελλήνων εξυψώνοντας έτσι ακόμα περισσότερο τους Σαλαμινομάχους, που ήταν παρόντες στο κοινό του 472 π.Χ, οχτώ χρόνια μετά την τραγική ναυμαχία. Ο Μπινιάρης τοποθετεί την παράσταση σ’ έναν άπειρο χωροχρόνο της Ανατολής, κάπου στην περσική αυτοκρατορία, γεγονός που υπηρετεί τα αισχυλικά αρχέτυπα και σύμβολα που ανάγουν τους «Πέρσες», τραγωδία επίκαιρη στην εποχή της, σε έργο διαχρονικό, εκπληρώνοντας τον ουσιαστικό κοινωνικό και πολιτικό ρόλο της τέχνης. Η μουσικότητα είναι η οδός που ακολουθεί ο σκηνοθέτης μαζί με τους ηθοποιούς του για να αναδείξει την παράσταση σ’ ένα παράλληλο θεατρικό και μουσικό γεγονός, όπως λέει κι ο ίδιος, «μια ζωντανή σύνθεση ποιητικού λόγου, μουσικής και θεατρικής δράσης» που καταφέρνει να μας απασχολεί και σήμερα. Η πανελλαδική περιοδεία των «Περσών» ξεκινά από το Θέατρο Κάστρου Καλαμάτα την Πέμπτη 14 Ιουνίου. Στην Αττική θα παιχτεί την Κυριακή 1 Ιουλίου στο Ηρώδειο και στο Βεάκειο του Πειραιά την Τετάρτη 25 Ιουλίου. Η προπώληση έχει ξεκινήσει μέσω viva.gr.

Θέατρο

Όλα όσα θα δούμε φέτος στο «Θέατρο Βράχων»
Από Μαρία Κρύου


Αγαπημένοι σύγχρονοι τραγουδοποιοί και θεατρίνοι έρχονται να ομορφύνουν το καλοκαίρι μας «Στη σκιά των Βράχων», ένα από τα πιο αγαπημένα φεστιβάλ των Αθηναίων.

Θάνος Μικρούτσικος
Θάνος Μικρούτσικος
Το Φεστιβάλ, «Στη σκιά των βράχων» βρίσκεται σχεδόν στην τρίτη δεκαετία του και μοιράζει τις εκδηλώσεις του στα δυο ανοιχτά θέατρα Βράχων «Μελίνα Μερκούρη» και «Άννα Συνοδινού» με ιδιαίτερα δυνατά πράγματα. Την Πέμπτη 7 και την Παρασκευή 8 Ιουνίου, η έναρξη γίνεται με δυο μοναδικές συναυλίες, σχεδιασμένες για τον χώρο του Θεάτρου Βράχων με πρωταγωνιστή το Θάνο Μικρούτσικο και «όσους περπάτησαν μαζί του».

Ένα μουσικό γεγονός με την αφρόκρεμα του ελληνικού τραγουδιού που θα ερμηνεύσει τα εμβληματικά τραγούδια του σπουδαίου τραγουδοποιού. Το πρόγραμμα των συναυλιών είναι μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον όπως και το πρόγραμμα των θεατρικών παραστάσεων, που ως επί το πλείστον περιλαμβάνει πετυχημένες συνεργασίες του χειμώνα όπως ο «Ράφτης κυριών» του Ζορζ Φεντό σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Μυλωνά.

«Ράφτης κυριών»
Σαράντα μία εκδηλώσεις μετρήσαμε από τις 7/6 έως τις 23/9 και στα highights βρίσκεται μια έκθεση φωτογραφικού και αρχειακού υλικού στη μνήμη του σπουδαίου σκηνοθέτη και διανοούμενου Νίκου Κούνδουρου. Κείμενα για τη δημιουργική πορεία και το ανήσυχο πνεύμα του, πολλές φωτογραφίες από τις ταινίες και τις παραστάσεις του περιλαμβάνονται στο αφιέρωμα που φιλοξενείται στις σελίδες της ετήσιας έκδοσης του φεστιβάλ. Κάτι ακόμα που αποτελεί αιχμή της φετινής διοργάνωσης είναι οι θεατρικές και μουσικές εκδηλώσεις που υλοποιούνται με ελεύθερη είσοδο σε συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, την Περιφέρεια Αττικής και την Γενική Γραμματεία Ισότητας των Φύλων.

Έξι θεατρικοί μονόλογοι, πέντε συναυλίες, εκθέσεις, το πρώτο Dance School ways festival του Κέντρου Χορού Ντάνκαν, το μοναδικό μαθητικό / φοιτητικό Schoolwave αλλά και οι παραστάσεις από τα ερασιτεχνικά εργαστήρια των Δήμων, όλα δωρεάν δίνουν το στίγμα της πολιτιστικής πολιτικής του Δικτύου.

Προπώληση: Γραφεία Διαδημοτικού Δικτύου Πολιτισμού ( Ευαγγελικής Σχολής 26, Βύρωνας , 6 ος όροφος, 11:00 – 14:00 εκτός Σ/Κ), ταμείο Θεάτρου Βράχων (15:00 – 21:00 Δευτέρα – Παρασκευή και Σ/Κ αν έχει παραστάσεις), Θέατρο Αλίκη (Αμερικής 4, 11:00 – 19:00) και από το www.festivalvraxon.gr. Τηλεφωνικό κέντρο: 2111000365

Θέατρο

Μετά την επιτυχημένη «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» του Ευριπίδη, o Αιμίλιος Χειλάκης και o Μανώλης Δούνιας συν-σκηνοθετούν φέτος την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή. Η νέα μετάφραση είναι του ποιητή Γιώργου Μπλάνα, η πρωτότυπη μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και τους πρωταγωνιστικούς ρόλους ερμηνεύουν η Αθηνά Μαξίμου, ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μιχάλης Σαράντης.

Οι δύο σκηνοθέτες ακολουθούν τα πρότυπα της αρχαίας τραγωδίας, όπου όλοι οι χαρακτήρες του δράματος μοιράζονται σε τρεις υποκριτές. Έτσι, ο Αιμίλιος Χειλάκης γίνεται Κρέοντας και Ευρυδίκη, η Αθηνά Μαξίμου, Αντιγόνη και Τειρεσίας και ο Μιχάλης Σαράντης, Αίμονας, Σκοπός και Ισμήνη. Τα οκτώ μέλη του χορού αναλαμβάνουν το ρόλο των αφηγητών και διηγούνται την ιστορία της εμμονικής σχέσης των ηρώων με τα πιστεύω τους. Αυτά που τους οδηγούν στην καταστροφή τους, αφού ο Κρέοντας είναι αποφασισμένος να επιβληθεί και η Αντιγόνη αποφασισμένη να πεθάνει. Στο μεταξύ, οι πολίτες παραδομένοι στον φόβο, ψιθυρίζουν κρυφά, μα δεν τολμούν να αντιδράσουν, ενώ η πόλη παραμένει ακυβέρνητη.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Διασκευή: Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Σκηνικά-Κοστούμια: Εύα Νάθενα
Κίνηση: Αγγελική Στελλάτου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Μουσική Διδασκαλία-Ακορντεόν: Άννα Λάκη
Βοηθός Σκηνοθετών: Αλέξανδρος Βάρθης
Βοηθός Σκηνογράφου: Ερατώ Τσάτσου
Βοηθός Ενδυματολόγου: Δανάη Ψωμοδότη
Φωτογράφος: Μαριλένα Αναστασιάδου

Ερμηνεύουν
Αθηνά Μαξίμου
Αιμίλιος Χειλάκης
Μιχάλης Σαράντης

Χορός
Σωκράτης Πατσίκας
Παναγιώτης Κλίνης
Κρις Ραντάνοφ
Σμαράγδα Κάκκινου
Μαρία Τζάνη
Πάρις Θωμόπουλος
Τίτος Λίτινας
Άννα Λάκη

Έναρξη: 22 και 23 Ιουνίου στο Κηποθέατρο Παπάγου
Ηρώδειο: Τετάρτη 11 Ιουλίου

Θέατρο

Οι καλλιτέχνες δείχνουν ότι οι αναζητήσεις του σύγχρονου χορού έχουν απομακρυνθεί πολύ από το ύφος, την αισθητική και τα ερωτήματα που απασχολούσαν την τέχνη του χορού μέχρι και πριν από μερικά χρόνια

Για ακόμα μία χρονιά, το Φεστιβάλ θα είναι το μεγάλο αθηναϊκό ραντεβού για τους λάτρεις του χορού. Οι θεατές μπορούν να δουν καλλιτέχνες και παραστάσεις που πρωτοστατούν στην παγκόσμια χορευτική σκηνή. Κοινή γραμμή των παραστάσεων είναι η κινησιολογία που διευρύνεται πέρα από τα γνωστά όρια. «Οι καλλιτέχνες δείχνουν ότι οι αναζητήσεις του σύγχρονου χορού έχουν απομακρυνθεί πολύ από το ύφος, την αισθητική και τα ερωτήματα που απασχολούσαν την τέχνη του χορού μέχρι και πριν από μερικά χρόνια», σημειώνει η Καλλιτεχνική Σύμβουλος για το Χορό στο Φεστιβάλ Αθηνών, Στεριανή Τσιντζιλώνη, συνοψίζοντας τα χαρακτηριστικά των παραστάσεων που θα δούμε. «Τελικά η παράσταση γίνεται μια μίξη από διαφορετικά πεδία: τέχνη, επιστήμη, φιλοσοφία».

Πώς όμως πραγματώνει κάθε παράσταση αυτό το σκοπό; Ο Arcadi Zaides θέτει στο επίκεντρο της παράστασης την κινητικότητας των προσφύγων στα σύνορα. Οι El Conde de Terrefiel συνδυάζουν τον φιλοσοφικό λόγο με την εικαστική εγκατάσταση, για να μας μεταφέρουν από το ατομικό στο συμπαντικό. Ο Bruno Beltrão θέτει ως αφετηρία το street dance για να αρθρώσει πολιτικό λόγο. Η Marlene Monteiro Freitas με επιρροές από ποικίλα πεδία, αναπτύσσει μια ιδιαίτερη κινησιολογία που δημιουργεί μία νέου τύπου αρμονία, μέσα από τις αντιθέσεις. Ενώ ο Γιάννης Μανταφούνης με τη Manon Parent αναπτύσσουν μια μεθοδολογία που βασίζεται στον δομημένο χορευτικό αυτοσχεδιασμό, σε ανοιχτό σενάριο.

Arkadi Zaides

Πειραιώς 260 – E
4-6 Ιουνίου, 21:00

Ο πολιτογραφημένος Γάλλος, Λευκορώσος χορογράφος Αρκάντι Ζαΐντες, παρουσιάζει μία lecture performance για την έννοια των συνόρων και τις μετακινήσεις των πληθυσμών γύρω από αυτά. Μια παράσταση που εξετάζει τα όρια της χορογραφίας, με υλικό που προέκυψε μετά από διετή έρευνα με την ομάδα του πάνω στη σχέση ανάμεσα στην κίνηση και τις νέες τεχνολογίες παρακολούθησης. Αφορμή στάθηκε η μελέτη του Talos, του προγράμματος ασφαλείας της Ε.Ε. με στόχο την προστασία και παρακολούθηση των ευρωπαϊκών συνόρων την περίοδο 2008-13. Ο Ζαΐντες εξετάζει τους τρόπους με τους οποίους οι περιορισμοί των συνόρων και οι στρατηγικές παρακολούθησης χειραγωγούν το ανθρώπινο σώμα και γεννούν μια νέα χορογραφία, ενώ πίσω του, σε μία οθόνη ζωντανεύουν στιγμιότυπα βασισμένα σε πραγματικό και σε επινοημένο υλικό. Το TALOS είναι μία σύζευξη του φιλοσοφικού με το παραστατικό, μία παράσταση που δημιουργείται από τη συνάντηση της θεωρίας και της πράξης.

Στις 4 Ιουνίου, μετά την παράσταση θα γίνει ανοιχτή συζήτηση με τον Arkadi Zaides (χορογράφο), την Έφη Λατσούδη (Μέλος της Αλληλεγγύης Λέσβου) και τον Κωστή Παπαϊωάννου (τ. Γενικός Γραμματέας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ιστορικό).
Συντονίζει η Στεριανή Τσιντζιλώνη (Καλλιτ. Σύμβουλος για το Χορό, ΦΑ).
Η συζήτηση θα διεξαχθεί στα ελληνικά (Διάρκεια: 1 ώρα)

Συντελεστές:
Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Arkadi Zaides
Σε συνεργασία με τους: Claire Buisson, Nienke Scholts, Jonas Rutgeers, Youness Anzane, Effi & Amir (Effi Weiss & Amir Borenstein), Gabriel Braga, Culture Crew, Amit Epstein, Dyane Neiman, Thalie Lurault, Etienne Exbrayat, Simge Gücük
Διεθνής διανομή: Key Performance – Julia Asperska & Koen Vanhove

Συμπαραγωγή: Les Subsistances, Lyon (Γαλλία), CDC Toulouse (Γαλλία), NEXT Festival, LilleKortrijk-Tournai (Βέλγιο-Γαλλία), La Maison de la Danse, Lyon (Γαλλία), CCNN – Centre Chorégraphique National de Nantes (Γαλλία), TanzQuartier Wien, Vienne (Αυστρία), Wiesbaden Biennale, Wiesbaden (Γερμανία), Teaterhuset Avant Garden, Trondheim (Νορβηγία), K3 – Zentrum für Choreographie | Tanzplan Hamburg που εντάσσεται στο στο πλαίσιο του project Together Apart, με τη χρηματοδότηση του Γερμανικού Ομοσπονδιακού Ιδρύματος Πολιτισμού (Γερμανία)

Residency: O Espaço do Tempo, Montemor-o-Novo (Πορτογαλία), STUK, Leuven (Βέλγιο), Kunstenfestivaldesarts (Βέλγιο), Dialoghi Residencies for Performing Arts in Villa Manin/CSS Udine (Ιταλία), Tanz im August/HAU Hebbel am Ufer (Γερμανία)

Με τη συμμετοχή του DICRéAM. Με την υποστήριξη του Transfabrik Fund – the Franco-German Fund for performing arts,Institut des Croisements
Ο Arkadi Zaides υποστηρίζεται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Επικοινωνίας της Γαλλίας – Ωβέρνη-Ρον-Αλπ

Bruno Beltrão – Grupo de Rua
Inoah
Πειραιώς 260 – Η
13-15 Ιουνίου, 21:00

Ο Βραζιλιάνος Μπρούνο Μπελτράο, που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, είναι μία ξεχωριστή χορογραφική παρουσία, καθώς με το ιδιαίτερο ιδίωμά του κατάφερε να εισάγει στον κόσμο του σύγχρονου χορού το street dance και τη χιπ χοπ. Η ομάδα του, Grupo de Rua, συστάθηκε το 1996 και αποτελείται αποκλειστικά από αυτοδίδακτους χορευτές από διαφορετικά είδη του street dance. Βραβευμένος το 2010 με το Bessie Award, ο Μπελτράο συνεχίζει να εντυπωσιάζει με τις χορογραφίες του, που δεν περιορίζονται στη μεταφορά του street dance στη σκηνή, αλλά σε νέες συνθέσεις που δοκιμάζουν τις συμβάσεις του είδους και θίγουν γενικά θέματα και προβληματισμούς.

To Inoah είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της δουλειάς του, καθώς μέσα από τις εκπληκτικές σωματικές ικανότητες των χορευτών του, ο Μπελτράο θίγει τα σκάνδαλα διαφθοράς και τις πολιτικές συνθήκες στην πατρίδα του, ενώ παράλληλα μιλάει για το πώς ο άνθρωπος να διαμορφώνεται από τις συνθήκες και τις ιδεολογίες. Μέσα σε μια σχεδόν άδεια σκηνή, δέκα χορευτές πραγματεύονται τη συνδιαλλαγή, τη σύγκρουση, τη συνύπαρξη και τη συλλογικότητα, σε μία άκρως εντυπωσιακή χορογραφία.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Bruno Beltrão
Βοηθός σκηνοθέτη: Ugo Alexandre Neves
Ερμηνευτές: Bruno Duarte, Cleidson De Almeida “Kley”, Douglas Santos, Igor Martins, João Chataignier, Leandro Gomes, Leonardo Laureano, Linaldo Pantoja “Dhuk”, Ronielson Araújo “Kapu”, Sid Yon
Φωτισμοί: Renato Machado
Κοστούμια: Marcelo Sommer
Μουσική: Felipe Storino
Υποστήριξη: BEIRA
Συμπαραγωγή: Kampnagel (Αμβούργο), Festival de Marseille (Μασσαλία), Wiener Festwochen (Βιέννη), Mousonturm (Φρανκφούρτη), Kunstenfestivaldesarts (Βρυξέλλες), Tanzhaus Nrw (Ντύσσελντορφ)

Θέατρο

Οι πρεμιέρες της εβδομάδας | Ουρανός κατακόκκινος, Δανάη, Κάλι κι άλλα έργα σηκώνουν αυλαία
Από Μαρία Κρύου 

Ένταση στο βλέμμα, ατάκες που σκοτώνουν, πρόσωπα που συνδιαλέγονται επί ίσοις όροις...θα συναντήσουμε στις πέντε νέες παραστάσεις που κάνουν πρεμιέρα.

«Το βιβλίο του Εαυτού μου_Παράδεισος Ι»

«Η παράσταση είναι βασισμένη σε συνειρμούς και σε εικόνες που στόχο έχουν τη σύγκρουση με την κοινή λογική, με την πραγματικότητα και με τα συστήματα αντίληψης που μας έχουν επιβληθεί», μας είπε ο δημιουργός της, Χρήστος Πασσαλής, ένα από τα ιδρυτικά μέλη της καλλιτεχνικής κολεκτίβας Blitz. Πρόκειται για ένα καινούργιο επεισόδιο/κεφάλαιο της θεατρικής σειράς «Το βιβλίο του εαυτού μου» και παίζεται με πρωταγωνιστές τους Eλένη Βεργέτη, Άρη Αρμαγανίδη, Φιντέλ Ταλαμπούκα (Βios, από 10/5).

«Δανάη»

Η γυναίκα και πολυσχιδής καλλιτέχνιδα Δανάη Στρατηγοπούλου ενέπνευσε στον Γρηγόρη Χαλιακόπουλο αυτόν το μονόλογο. Δεν πρόκειται για βιογραφία αλλά για ένα έργο που προβάλλει ξεχωριστές πτυχές από την πολυκύμαντη ζωή της δυναμικής καλλιτέχνιδας, η οποία χάραξε την εποχή της, ως τραγουδίστρια –με το προσωνύμιο «το αηδόνι του Αττίκ»–, ποιήτρια και δημοσιογράφος. Ο Νίκος Χατζηπαπάς σκηνοθετεί την Κατερίνα Βαρδακαστάνη. Στο πιάνο τη συνοδεύει ο Κώστας Χαδούλης (Εκστάν, από 13/5).

«Ο πατέρας»

Μια οικογενειακή τραγωδία βιώνουν οι ήρωες στο έργο του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ «Ο πατέρας» και τα ψυχαναλυτικά και κοινωνιολογικά ζητήματα που διακυβεύονται αφορούν την πάλη των δύο φύλων, την αμφιλεγόμενη εμπιστοσύνη στη συζυγική σχέση, την παρεμβατικότητα των γονιών στη ζωή των παιδιών, την ανταγωνιστική σχέση πατρότητας και μητρότητας και, τέλος, την κατάρρευση του οικοδομήματος της λογικής. Ο Γιώργος Αρμένης σκηνοθετεί και παίζει μαζί με τους Κώστα Καζανά, Τζένη Σκαρλάτου, Ιλιάδα Λαμπρίδου, Λεωνίδα Αργυρόπουλο και Βίκυ Διαμαντοπούλου (Νέο Ελληνικό Θέατρο, από 14/5).

«Κάλι»

Μια από τις κορυφαίες λογοτεχνικές μορφές της Γαλλίας του 20ού αιώνα, η Μαργκερίτ Γιουρσενάρ κατάφερνε με μοναδικό τρόπο την ανασυγκρότηση ιστορικών εποχών, μπολιάζοντάς τες με σύγχρονα θέματα. Η ινδουιστική παράδοση της έδωσε την ενέπνευσε για το διήγημά της «Η αποκεφαλισμένη Κάλι» και πάνω σ’ αυτό στήνει την πρωτότυπη μουσικοθεατρική περφόρμανς η Έλια Φίλη με πρωταγωνίστριες τις Εύη Δόβελου και Άννα Παπαϊωάννου (Skrow, από 10/5).

«Ο ουρανός και... Το παντελόνι του»

Σε σκηνοθεσία Μάνου Καρατζογιάννη και κάτω από ενιαίο τίτλο παρουσιάζονται δύο μονόλογοι υψηλής τέχνης για τη μοναξιά, την ενοχή, τα τραύματα και τα αδιέξοδα. Ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης ερμηνεύει το «Αυτός και το παντελόνι του», γραμμένο εξήντα χρόνια πριν από τον Ιάκωβο Καμπανέλλη και η Νένα Μεντή το «Ουρανός κατακόκκινος» της Λούλας Αναγνωστάκη που ανέβηκε για πρώτη φορά πριν από ακριβώς είκοσι χρόνια (Σταθμός, από 11/5).

Θέατρο

Μια πρωτότυπη δραματοποιημένη απόδοση της Ιστορίας του Θουκυδίδη. Το θεατρικό κείμενο του Γιάννη Λιγνάδη, που αποτελεί συρραφή ιστορικών γεγονότων ανθολογημένων από τα πέντε πρώτα βιβλία της Ιστορίας του Πελοποννησιακού Πολέμου, επιχειρεί να αναδείξει τη διαχρονική και οικουμενική ουσία της «τραγωδίας του πολέμου», τους σκοτεινούς και πολύπλοκους μηχανισμούς πίσω από το πολεμικό φαινόμενο.

Η πολιορκία και άλωση της μαρτυρικής Πλάταιας, ο εμφύλιος πόλεμος στην Κέρκυρα, οι μάχες της Πύλου και της Σφακτηρίας, η καταστροφή της Μήλου: τα πολεμικά γεγονότα και άλλα δραματικά συμβάντα, όπως ο λοιμός στην Αθήνα, συναρθρώνονται, μεταξύ άλλων, με τον επιτάφιο λόγο του Περικλή και ομιλίες πρωταγωνιστών της πολιτικής ζωής.

Κείμενο, δραματουργία: Γιάννης Λιγνάδης
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Λιγνάδης
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Ιστορικός σύμβουλος: Δρ. Ανδρονίκη Μακρή
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιφιγένεια Καραμήτρου
Φωτισμοί: Εβίνα Βασιλακοπούλου

Παίζουν: Δημήτρης Λιγνάδης, Aurora Marion, Βασίλης Αθανασόπουλος,
Ανδρέας Καρτσάτος, Κώστας Νικούλι, Κατερίνα Πατσιάνη

11 - 20 ΜΑΪΟΥ 2018/21:00

ΘΕΑΤΡΟ @ MEGARON UNDERGROUND

Συμπαραγωγή
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Dramaticus
Σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ

Πριν από τις παραστάσεις, σύντομη εισαγωγική ομιλία από επιστήμονες διεθνούς κύρους.

Θέατρο

του Τόμας Μπέρνχαρντ

σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα

Η μεγάλη θεατρική επιτυχία που ξεκίνησε την πορεία της στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου, συνεχίστηκε στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, επανέρχεται για έναν τρίτο κύκλο παραστάσεων στο θέατρο Πορεία.

η ζωή είναι ένα μαρτύριο όποιος δεν το αντιλαμβάνεται αυτό και δεν επανορθώνει αυτή την κοινοτοπία την όντως οδυνηρή δεν έχει αντιληφθεί τίποτα
Μια μεγάλη ντίβα της όπερας πρόκειται να τραγουδήσει στον «Μαγικό Αυλό» του Μότσαρτ για διακοσιοστή εικοστή δεύτερη φορά. Εξαντλημένη από την πειθαρχία που έχει επιβάλλει στον εαυτό της και από την επαναλαμβανόμενη έκθεσή της στην κρίση του κοινού, αποφασίζει να ματαιώσει τις προγραμματισμένες εμφανίσεις της και να αποσυρθεί με τον τυφλό πατέρα της στην εξοχή. Εκείνος όμως, αλκοολικός και φιλοχρήματος, έχει εναποθέσει όλη του τη ζωή στην τραγουδιστική καριέρα της κόρης του. Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γιατρός, «δόκτωρ» Ιατροδικαστικής, παθιασμένος με την ανθρώπινη ανατομία, αλλά αδιάφορος για την ανθρώπινη ύπαρξη.

Πώς επιδρά η τελειομανία, η στείρα εξειδίκευση, η υπέρμετρη συγκέντρωση, ο αυστηρός αυτοπεριορισμός πάνω στον καλλιτέχνη;

Η τέχνη, η επιστήμη, ακόμη και η σχέση γονιού και παιδιού, αποδεικνύονται ανεπαρκείς και καταστροφικές για την πλήρωση των ανθρώπινων αναγκών. Ο Μπέρνχαρντ μετατρέπει την ιατρική σε επιστήμη της αποσύνθεσης και τη μουσική σε τέχνη της αποπροσωποποίησης και της καταστροφής. Ο μεγάλος Αυστριακός συγγραφέας επιστρατεύει το γκροτέσκο και «χολερικό» χιούμορ του για να υπογραμμίσει το υπαρξιακό άγχος των ηρώων του. Μια άγρια κωμωδία για την τραγωδία της τέχνης, της επιστήμης και της γονεϊκής χειραγώγησης.

Διάρκεια: 180 λεπτά  Τιμές Εισιτηρίων: κανονικό 16 ευρώ, senior (άνω των 65): 14 ευρώ, φοιτητικό, νεανικό (κάτω των 22), ανέργων: 12 ευρώ.

H παράσταση "Ο αδαής και ο παράφρων" αποτελεί παραγωγή της Πειραματικής Σκηνής του ΕΘ και πρωτοπαρουσιάστηκε εκεί την περίοδο 2015-2016.

Θέατρο

«Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε» στο θέατρο «Χώρα»

Μετά την βράβευσή της με το Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κριτικών ως "πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης (2013-2014)" η θεατρική ομάδα Ubuntu επιστρέφει στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας, παρουσιάζοντας επί σκηνής για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νεανικό αριστούργημα του Rainer Maria Rilke «Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε». Το έργο θα παρουσιαστεί από το Σάββατο 21 Απριλίου στο θέατρο «Χώρα», έως τις 26 Μαίου.

Το δημοφιλέστερο έργο του Rilke - «ένα πεζό μολυσμένο από στίχους» όπως ο ίδιος ο ποιητής το χαρακτήριζε - γραμμένο το 1906, με αφορμή τον θάνατο στο πεδίο της μάχης ενός μακρινού προγόνου του ποιητή, μας αφηγείται μια λυρική ιστορία ενηλικίωσης και ηρωισμού, μια πορεία από τον φόβο στη γενναιότητα, θέτοντας σε διαπραγμάτευση την έννοια του «ήρωα».

Μετά την βράβευσή της με το Βραβείο Ένωσης Ελλήνων Κριτικών ως "πρωτοεμφανιζόμενος καλλιτέχνης (2013-2014)" η θεατρική ομάδα Ubuntu επιστρέφει στα θεατρικά δρώμενα της Αθήνας, παρουσιάζοντας επί σκηνής για πρώτη φορά στην Ελλάδα το νεανικό αριστούργημα του Rainer Maria Rilke «Το τραγούδι του έρωτα και του θανάτου του σημαιοφόρου Χριστόφορου Ρίλκε». Το έργο θα παρουσιαστεί από το Σάββατο 21 Απριλίου στο θέατρο «Χώρα», έως τις 26 Μαίου.

Το 1662, ο δεκαοχτάχρονος ιππότης Χριστόφορος Ρίλκε οδεύει προς το μέτωπο, ενάντια σε έναν εχθρό που δεν ξέρει, μην ξέροντας όμως ούτε ο ίδιος ποιος είναι. Καλπάζοντας «πάνω από σκοτωμένους χωρικούς», σε ένα ζοφερό τοπίο, μέσα σε καπνούς και συντρίμμια, θα ψάξει να βρει γύρω του την ομορφιά για να αντισταθμίσει την ασχήμια και τη βιαιότητα του πολέμου. Στο τέλος όμως, ο σημαιοφόρος – πια - Χριστόφορος Ρίλκε, θα πέσει νεκρός και θα είναι σαν να κάηκε από την ίδια αυτή φλόγα για ζωή που φούντωνε μέσα του. Μόνος του. Ένας διάττων αστήρ.

«Ήταν λοιπόν αυτός ο θάνατος ηρωικός; Γνώριζε ο ίδιος ότι πέθαινε ως ήρωας; Τι μας κάνει να χαρακτηρίσουμε μια πράξη ηρωική; Το μέγεθός της; Η συνάρτησή της από το κοινωνικό όφελος; Κι αν αυτά τα ερωτήματα φαίνεται να έχουν εύκολα απάντηση σε μια μεσαιωνική ιστορία, πως θα μπορούσαν να απαντηθούν σήμερα;», σημειώνει η σκηνοθέτις της παράστασης Ελεάνα Τσίχλη.

Γράφει ο Σταύρος Ξηντάρας

Πιστή στην θεατρική απόδοση μεγάλων λογοτεχνικών έργων και την αφηγηματικότητα, όπως στις προηγούμενες δουλειές της («Η χαμένη τιμή της Καταρίνα Μπλουμ» - Bios, «Διαβολιάδα» του Μιχαήλ Μπουλγκάκωφ» - Bios), και εισάγοντας για πρώτη φορά στοιχεία του θεάτρου - ντοκουμέντου, η ομάδα UBUNTU θα επιχειρήσει μια επί σκηνής ανασύσταση όσων συνειδητά ο Ρίλκε δεν άρθρωσε στις 26 στροφές – εικόνες του ποιήματός του: μαρτυρίες επιζώντων πολέμου θα δημιουργήσουν το τοπίο μέσα στο οποίο, δύο ηθοποιοί – αφηγητές θα ερμηνεύσουν το ποίημα, ενώ συνεντεύξεις και αποσπάσματα από βιογραφίες σημερινών «ηρώων» θα προσπαθήσουν να ανοίξουν διάλογο της ιστορίας του τότε με την ζωή του σήμερα.

Γιατί τελικά, αν «έναυσμα του ηρωισμού είναι η Δυσχέρεια» και ήρωας αυτός που «ανατρέπει τους εις βάρος του συσχετισμούς χωρίς ο ίδιος να καθίσταται φορέας του υπερφυσικού», ποιος από μας σήμερα θα μπορούσε να είναι σημαιοφόρος; Υπερασπιζόμενος τι; Και ενάντια σε τι;

Συντελεστές:

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΑΣΙΔΑΚΗ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΕΛΕΑΝΑ ΤΣΙΧΛΗ

ΕΡΕΥΝΑ, ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΙΑ: ΕΛΕΑΝΑ ΤΣΙΧΛΗ, ΑΡΗΣ ΛΑΣΚΟΣ

ΠΑΙΖΟΥΝ: ΑΡΗΣ ΛΑΣΚΟΣ, ΕΛΕΑΝΑ ΚΑΥΚΑΛΑ

ΜΟΥΣΙΚΗ: ΚΟΡΝΗΛΙΟΣ ΣΕΛΑΜΣΗΣ

ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΤΙΝΑ ΤΖΟΚΑ

ΦΩΤΙΣΜΟΙ: ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΛΤΣΟΥ

ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΟΥ - ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΟΥ: ΤΖΕΛΑ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΙΡΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ

Θέατρο

Το Εθνικό Θέατρο ταξιδεύει το φετινό καλοκαίρι με Πλούτο και Ηλέκτρα
Ερχόμαστε κοντά, πάμε μακρυά!


Ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, Στάθης Λιβαθινός, παρουσίασε στην καθιερωμένη Συνέντευξη Τύπου τις φετινές καλοκαιρινές παραγωγές αλλά και τις σημαντικές διεθνείς συμπαραγωγές με την Κίνα και την Σερβία.

 

Με σύνθημα «Ερχόμαστε κοντά, πάμε μακρυά» το Εθνικό θέατρο θέτει ως προτεραιότητα να είναι και να παραμείνει ένα «ανοιχτό Εθνικό» ταξιδεύοντας με τις παραγωγές του εκτός συνόρων, επιδιώκοντας σημαντικές συνεργασίες σε διεθνές επίπεδο.

Ο κ. Λιβαθινός, αφού έκανε μια μικρή αναδρομή στη χρονιά που πέρασε, κατόπιν παρουσίασε τις παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου για το καλοκαίρι του 2018. Πρώτα, θα έχουμε την ευκαιρία να δούμε τον Πλούτο του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία του Nikita Milivojevic, με τον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. H παράσταση, μια συμπαραγωγή με το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας, ξεκινά από την Επίδαυρο στις 13 και 14 Ιουλίου, συνεχίζοντας με μία μικρή περιοδεία σε Ελευσίνα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα, για να καταλήξει τον Σεπτέμβριο στο Βελιγράδι.

Η δεύτερη παραγωγή είναι η Ηλέκτρα του Σοφοκλή, που θα κάνει πρεμιέρα στο Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου στις 20-21 Ιουλίου, σε σκηνοθεσία του ταλαντούχου Θάνου Παπακωνσταντίνου, ο οποίος σκηνοθετεί για πρώτη φορά στην Επίδαυρο. Στη συνέχεια η παράσταση θα περιοδεύσει σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου και άλλες πόλεις της Ελλάδας.

ADTECH GmbH (Master default)
Τέλος, ο κ. Λιβαθινός ανακοίνωσε μία ακόμη διεθνή συνεργασία με το Εθνικό Θέατρο της Κίνας στην παράσταση Αγαμέμνων του Αισχύλου, που προγραμματίζεται να ανέβει στα μέσα του Δεκεμβρίου 2018 στο Πεκίνο, σε σκηνοθεσία του ίδιου, με τη Στεφανία Γουλιώτη και την Αντιγόνη Φρυδά και δεκαπέντε ακόμη Κινέζους ηθοποιούς.

Αναλυτικά οι παραστάσεις:

Πλούτος του Αριστοφάνη
13 & 14 Ιουλίου Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου
19-29/9 Βελιγράδι

Το Εθνικό Θέατρο έχοντας ως προτεραιότητά του την ανάπτυξη ενός δικτύου συνεργασιών και τη σύμπραξη με σημαντικούς διεθνείς θεατρικούς οργανισμούς, πραγματοποιεί το φετινό καλοκαίρι μια νέα συμπαραγωγή με το Κρατικό Θέατρο της Σερβίας παρουσιάζοντας τον «Πλούτο» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Nikita Milivojevic.

Η παράσταση του Nikita Milivojevic με τον μικτό θίασο, από Έλληνες και Σέρβους ηθοποιούς, στοχάζεται πάνω στο κεντρικό ερώτημα που θέτει ο Αριστοφάνης για τον τρόπο κατανομής του πλούτου και εξετάζει τις αναγωγές του στο σήμερα.

Ο Χρεμύλος μετά την επίσκεψή του στο μαντείο των Δελφών επιστρέφει φέρνοντάς μαζί του έναν τυφλό γέρο άντρα, ύστερα από παραίνεση του Απόλλωνα. Με τη βοήθεια του δούλου του, Καρίωνα, ανακαλύπτει πως ο άντρας που έχει πάρει στο κατόπι δεν είναι άλλος από τον Πλούτο. Ο Χρεμύλος και όλοι οι τίμιοι συμπολίτες του θα ευημερήσουν, αν ο Πλούτος ξαναδεί το «φως το αληθινό». Η θεραπεία του Ασκληπιού στέφεται με επιτυχία κι η δικαιοσύνη αποκαθίσταται. Η Πενία (Φτώχεια) που τόσο καιρό διαφέντευε την πόλη, προσπαθεί τώρα να υπερασπιστεί τις χάρες της φτωχής πλην τίμιας ζωής. αλλά οι Αθηναίοι δεν πείθονται και σχεδιάζουν να εγκαταστήσουν τον Πλούτο στην παλιά του θέση, στο πίσω μέρος του ναού της Αθηνάς (εκεί όπου φυλάσσονταν τα χρήματα του Δημοσίου).

Ο σκηνοθέτης σημειώνει:
Μία από τις μεγάλες μου απορίες εδώ και πολλά χρόνια αποτελεί η ύπαρξη διάφορων λιστών διανομής του πλούτου ανά τον κόσμο. Πώς είναι δυνατόν 100 άνθρωποι να είναι πλουσιότεροι από τη μισή ανθρωπότητα… Τι κόσμος είναι αυτός; Το αν ο Πλούτος είναι τυφλός ή βλέπει πολύ καλά τί κάνει μοιάζει παντελώς αδιάφορο: οι πλούσιοι γίνονται όλο και πιο πλούσιοι, οι φτωχοί όλο και πιο φτωχοί. Από τον καιρό του Αριστοφάνη μέχρι σήμερα τα πράγματα μοιάζουν να μην έχουν αλλάξει καθόλου. Ο Πλούτος προφανώς είναι ακόμη ο πιο ισχυρός Θεός του πλανήτη, η κινητήρια δύναμη του κόσμου, ενώ διάφορα «οικονομικά συμφέροντα» καθορίζουν τα πάντα. Η Ελλάδα και η Σερβία (και με ευρύτερη έννοια και ολόκληρα τα Βαλκάνια), είναι οι δύο όψεις του νομίσματος στα ψιλά του Πλούτου. Ο ρόλος μας σε τούτη την επ’ άπειρον επίκαιρη παγκόσμια κωμωδία είναι πάντα ίδιος: κορώνα ή γράμματα για μας δεν υπάρχει διαφορά.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Nikita Milivojevic
Σκηνικά: Kenny MacLellan
Κοστούμια: Marina Medenica
Συνθέτης: Άγγελος Τριανταφύλλου
Φωτιστής: Αλέκος Αναστασίου
Χορογράφος: Amalia Bennett

Διανομή
Πλούτος Βασίλης Χαραλαμπόπουλος
Χρεμύλος Γιώργος Γάλλος
Καρίων Μανώλης Μαυροματάκης
Πενία Γαλήνη Χατζηπασχάλη
Ασκληπιός Γιάννης Κότσιφας
Βλεψίδημος Μάνος Βακούσης
Δίκαιος άνθρωπος-γυναίκα Χρεμύλου Κώστας Κορωναίος
Συκοφάντης-Ερμής Γιάννης Κότσιφας
Γυναίκα Μαρία Διακοπαναγιώτου
Κορυφαίος Χορού Nenad Maričić

& 9μελής χορός-μουσικών από την Κρατική Ορχήστρα Βελιγραδίου

Εκτός της Επιδαύρου και της Σερβίας η παράσταση θα παρουσιαστεί στην Ελευσίνα 2/9, στη Θεσσαλονίκη 6/9 και στο Ωδείο Ηρώδου Αττικού 10/9.

Εθνικό Θέατρο της Σερβίας
Στις αρχές του 19ου αιώνα, γεννήθηκε η ιδέα ενός θεάτρου ως θεσμού, που θα συνέβαλε στην καταπολέμηση τ​ου συντηρητισμού, του αναλφαβητισμού, θα ενίσχυε τη δημιουργία προοδευτικών ιδεών και την ανάπτυξη του εθνικού πολιτισμού. Ο πρίγκιπας Mihajlo, μαζί με το ​​Κρατικό ​Σ​υμβούλιο, αποφάσισε την ανέγερση του κτιρίου κοντά στην Stambol Gate – άλλοτε τουρκοκρατούμενη περιοχή.

Το 1868 ιδρύθηκε στο Βελιγράδι το Εθνικό Θέατρο της Σερβίας, που αποτελεί έως και σήμερα τον κορυφαίο θεατρικό οργανισμό της χώρας. ​Προβάλλει τ​ον πολιτισμό της Σερβίας στο εξωτερικό ​αποσπώντας διεθνείς διακρίσεις. Στη διάρκεια της πλούσιας ιστορίας του φιλοξένησε παραστάσεις με διάσημους ηθοποιούς, τραγουδιστές​ και χορευτές. Η σταθερή ποιότητα του ρεπερτορίου σε συνδυασμό ​ με την παράδοση και τη σύγχρονη προσέγγιση της θεατρικής τέχνης κα​θώς και το υψηλό επίπεδο των παραστάσεων αποτελεί το σήμα κατατεθέν του. Οι παραγωγές του Εθνικού Θεάτρου της Σερβίας ταξιδεύουν τον πολιτισμό της χώρας ​στο εσωτερικό και στο εξωτερικό στα καλύτερα ευρωπαϊκά θέατρα. ​Όπερα, Θέατρο και Χορός συνυπάρχουν κάτω από την ίδια στέγη. Διαθέτει δύο σκηνές και δίνει περίπου 70 παραστάσεις κάθε μήνα.

Ηλέκτρα του Σοφοκλή
20 & 21 Ιουλίου Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Η δεύτερη καλοκαιρινή παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου είναι η «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή που θα σκηνοθετήσει ο Θάνος Παπακωνσταντίνου στην πρώτη του δουλειά στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου.

Η Ηλέκτρα, έργο της όψιμης περιόδου του Σοφοκλή, (γράφτηκε πιθανότητα το 412 ή 411π.Χ.), δραματοποιεί ένα από τα πιο ζοφερά επεισόδια του μύθου των Ατρειδών: την εκδίκηση της Ηλέκτρας και του Ορέστη για τον φόνο του Αγαμέμνονα που διέπραξαν η Κλυταιμνήστρα και ο Αίγισθος. Κεντρική μορφή του δράματος, η Ηλέκτρα, διατηρεί ζωντανή την ανάμνηση του φόνου του πατέρα της παρακαλώντας τους θεούς να βοηθήσουν στην τιμωρία των δολοφόνων του. Η επιστροφή του αδελφού της, του εξόριστου Ορέστη, δρομολογεί το έργο της τιμωρίας που θα ολοκληρωθεί με την πράξη του διπλού φόνου.

Γραμμένη μέσα στη δίνη του καταστροφικού Πελοποννησιακού πολέμου, η Ηλέκτρα του Σοφοκλή φέρει έντονα τα σημάδια της «παθολογίας του πολέμου», μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους από τον θεϊκό λόγο στην ανθρώπινη πράξη.

Η Ηλέκτρα, πλάσμα απειλητικό και άγριο, «γεννά πολέμους». Μετουσιώνει τον θρήνο σε όργανο εκδίκησης. Ο θρήνος αντί να κατευνάζει τον πόνο της, επιτείνει την παραφορά του.

Συντελεστές:
Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς
Σκηνοθεσία: Θάνος Παπακωνσταντίνου
Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκη Ψυχογιού
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Μουσική: Δημήτρης Σκύλας
Χορογραφία: Χαρά Κότσαλη

Διανομή

Ηλέκτρα Αλεξία Καλτσίκη
Κλυταιμνήστρα Μαρία Ναυπλιώτου
Ορέστης Αλέξανδρος Μαυρόπουλος
Αίγισθος Χρήστος Λούλης
Χρυσόθεμις Ελένη Μολέσκη
Πυλάδης Μάριος Παναγιώτου
Παιδαγωγός Νίκος Χατζόπουλος

Χορός

Ασημίνα Αναστασοπούλου, Σοφία Αντωνίου, Ιωάννα Δερμετζίδου, Νάντια Κατσούρα, Ελένη Κουτσιούμπα, Κλεοπάτρα Μάρκου, Μαρία Μηνά, Τζωρτζίνα Παλαιοθεοδώρου, Νάνσυ Σιδέρη, Καλλιόπη Σίμου, Δανάη Τίκου, Μαρία Χάνου.

Η «Ηλέκτρα» θα παρουσιαστεί σε συνεργασία με το Υπουργείο Ναυτιλίας και τους αντίστοιχους Δήμους σε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (Μυτιλήνη 26/7, Λήμνο 30/7 και Αϊ Στράτη 1/8). Επίσης θα περιοδεύσει: Καβάλα 25/8, Θεσσαλονίκη 28/8, Πάτρα 4/9, Ελευσίνα 10/9, Βύρωνας 14/9, Παπάγου 19/9

Οι παραστάσεις του «Πλούτου» και της «Ηλέκτρας» στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Αγαμέμνων του Αισχύλου στο Εθνικό Θέατρο της Κίνας
Δεκέμβριος 2018

Το Εθνικό Θέατρο της Κίνας στο Πεκίνο και το Εθνικό μας Θέατρο συνεργάζονται σε ένα μεγάλης σημασίας θεατρικό πρόγραμμα, μια πρωτοβουλία που ενώνει δύο από τους αρχαιότερους πολιτισμούς του κόσμου και τις παραδόσεις τους ενώ ταυτόχρονα γεφυρώνει τη σύγχρονη θεατρική δημιουργία.

Η διμερής συνεργασία πραγματοποιείται με την υποστήριξη των Υπουργείων Πολιτισμού των δύο χωρών στο πλαίσιο του Πολιτιστικού Έτους Ελλάδας – Κίνας.

Τον Αγαμέμνονα του Αισχύλου, την πρώτη τραγωδία της Ορέστειας (458 π.Χ.) της μοναδικής σωζόμενης τριλογίας, θα σκηνοθετήσει ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής Στάθης Λιβαθινός στο Πεκίνο, στο Εθνικό Θέατρο της Κίνας στο πλαίσιο της διμερούς συνεργασίας των δύο θεάτρων.

Η τραγωδία πραγματεύεται την επάνοδο του στρατηλάτη των Ελλήνων στο Άργος, την υποδοχή του από τη γυναίκα του Κλυταιμνήστρα και τους πιστούς πολίτες του, τον φόνο του από την Κλυταιμνήστρα και τον εραστή της Αίγισθο. Ένας κύκλος αίματος που παραμένει ανοιχτός αναζητώντας την εκδίκηση.

Οι πρόβες θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο και η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα στα μέσα Δεκεμβρίου στο Εθνικό Θέατρο της Κίνας στο Πεκίνο.

Συντελεστές:
Σκηνοθεσία: Στάθης Λιβαθινός
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Μανωλοπούλου
Κίνηση: Μαριάννα Καβαλλιεράτου
Φωτισμοί: Αλέκος Αναστασίου
Έλληνες ηθοποιοί: Στεφανία Γουλιώτη, Αντιγόνη Φρυδά
Και δεκαπέντε ακόμη Κινέζοι ηθοποιοί

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή