Νοεμβρίου 17, 2018

Θέατρο

«Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» είναι το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο όλων των εποχών μετά τη Βίβλο. Την ίδια σαρωτική επιτυχία έχει και το ομώνυμο θεατρικό έργο όποτε και όπου ανέβει στο θέατρο.

Στο παρελθόν η παράσταση παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε  γνωστή αθηναϊκή σκηνή σε μετάφραση Βάσιας Παναγοπούλου - Δημήτρη Μοθωναίου και έτσι επιλέχθηκε να παρουσιαστεί εκ νέου στο θέατρο Χυτήριο τη φετινή σεζόν 2014-15 σε νέα σκηνοθετική προσέγγιση και με καινούριο cast.
Βασισμένο στο πασίγνωστο ημερολόγιο της έφηβης Γερμανοεβραίας από τη Φρανκφούρτη, το έργο των Φράνσες Γκούντριχ και Αλμπερτ Χάκετ παραμένει ένα έργο διαχρονικό που συγκινεί το κοινό κάθε ηλικίας.  Η πρώτη του έκδοση πραγματοποιήθηκε το 1947 στην Ολλανδία και το 1952 στην Αμερική. Από τότε μεταφράστηκε σε παραπάνω από 67 γλώσσες και έχει πουλήσει περισσότερα από 31 εκατομμύρια αντίτυπα.

Το θεατρικό έργο είναι ένα έργο - ντοκουμέντο, μια καταγραφή του απάνθρωπου φυλετικού κατατρεγμού. Ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεη το 1955 και αποτέλεσε κορυφαία στιγμή στην καριέρα των συγγραφέων του που τιμήθηκαν με βραβεία Tony, Pulitzer και το βραβείο της Ενωσης Θεατρικών Κριτικών Νέας Υόρκης.

Οι παραστάσεις του σε όλον τον κόσμο ήταν πάντοτε ένα μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός με τεράστια εμπορική επιτυχία. Στην Ελλάδα γνώρισε μεγάλη επιτυχία το 1955 με τον Κώστα Μουσούρη και τη νεαρή τότε Αντιγόνη Βαλάκου και το 1994 με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και την Ελένη Κούρκουλα.

Το έργο απευθύνεται και στο μαθητικό – φοιτητικό κοινό, ενώ η διδασκαλία αποσπασμάτων στη λογοτεχνία του Γυμνασίου και η αναφορά στο πρόσωπο της Άννας Φρανκ στους μαθητές Λυκείου, αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς να έχουν ως προτεραιότητά τους την παρακολούθηση της συγκεκριμένης παράστασης.

Παράλληλα αποτελεί επιλογή κάθε οικογένειας που θέλει να παρακολουθήσει καλό θέατρο και ταυτόχρονα ένα έργο – σύμβολο. Το έργο είναι αδιαμφισβήτητα επίκαιρο και γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο στις μέρες μας δίνοντας μαθήματα ζωής.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο αθηναϊκό κοινό από τον Οκτωβρίου 2014 μέχρι και τον Απρίλιο του 2015 στο θέατρο Χυτήριο (πρωινά για σχολεία και βραδινές παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σαββατοκύριακο).


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοεν
Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου/ Δημήτρης Μοθωναίος
Σκηνικά/ Κουστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παραγωγή: Θέατρική Σκηνή Ανδρέας Βουτσινάς- Βάσια Παναγοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Oττό Φρανκ: Γιάννης Νταλιάνης
Ήντιθ Φρανκ: Κερασία Σαμαρά
Μάργκο Φρανκ: Μαρία Μοσχούρη
Μιπ Γκις: Μάρλεν Σαϊτη
Πήτερ Βαν Ντάαν: Δημήτρης Μαχαίρας
Πετρονέλα Βαν Ντάαν: Τζούλη Σούμα
Χέρμαν Βαν Ντάαν: Χάρης Σώζος
Κύριος Ντάσσελ: Σαράντος Γεωγλερής
Στο ρόλο της Άννα Φρανκ: η Σταυρούλα Μάκρα
 
Η Βάσια Παναγοπούλου και ο Αλέξανδρος Κοέν γράφουν για την Άννα Φρανκ
Με το βλέμμα στη νέα γενιά που παλεύει σε δύσκολες συγκυρίες και που η γνώση αποτελεί φωτεινό οδηγό, ανεβαίνει από τον Σεπτέμβριο και για τη χειμερινή θεατρική σεζόν 2014 - 2015 η ιστορία της Άννας Φρανκ στο Θέατρο Χυτήριο.

Με νέα προσέγγιση στις σελίδες του ημερολογίου που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά τον θάνατο του Όττο Φράνκ (πατέρα της Άννας).

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, παραμένει το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο μετά τη Βίβλο. Σήμερα που το αυγό του φιδιού έσκασε και δείχνει το αποτρόπαιο πρόσωπό του παντού, δεν αρκεί απλά να αναθεματίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ιστορία και τα εγκλήματα που διέπραξε ο ναζισμός ώστε η νέα γενιά να μάθει και οι μεγαλύτεροι να θυμηθούν τον αφανισμό όποιου υπήρξε «διαφορετικός». Η ιστορία της Άννας Φρανκ, είναι ένας ύμνος στη ζωή - κόντρα στο μαύρο. 
Βάσια Παναγοπούλου

Ένα από τα πιο συγκινητικά ντοκουμέντα των σκοτεινών χρόνων των διωγμών των Ναζί επιστρέφει στη σκηνή για να τοποθετήσει την ιστορία του παρελθόντος στις πραγματικές της διαστάσεις: το ξύπνημα της εφηβείας ενός κοριτσιού και παράλληλα η φρίκη του ναζισμού που βιομηχανοποίησε το θάνατο, επιβεβαιώνουν πως μονάχα οι ανιστόρητοι μπορεί να γοητεύονται από ολοκληρωτικές λογικές. Αυτή θα προσπαθήσει να είναι και η αισθητική κατεύθυνση της παράστασης αποφεύγοντας τον ανώδυνο δρόμο της ηθογραφίας.
Αλέξανδρος Κοέν

Θέατρο

Χαρισματικοί περφόρμερ από την Κίνα θα «καταλάβουν» το χώρο του Παλαιού Ελαιουργείου, για να παρουσιάσουν μια θεαματική αφήγηση που παντρεύει τη μουσική, το τραγούδι, την παντομίμα, τον χορό και τα ακροβατικά.

Πρόκειται για μια εξελιγμένη μορφή του παραδοσιακού κινεζικού θεάτρου, με φιγούρες που κόβουν την ανάσα και άψογο συντονισμό. Η βραδιά θα είναι αφιερωμένη στην αδελφοποίηση Ελευσίνας - Xicheng District of Beijing.

Πληροφορίες: Όπερα του Πεκίνου-Fenglei Bejing Opera Troupe, 10 Σεπτεμβρίου, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αισχυλείων.

Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ και 5 ευρώ το φοιτητικό.

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr,

Βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου (Στουρνάρη 35, Πολυτεχνείο, τtηλ.210 380982, Πανεπιστημίου 37 και Κοραή, τηλ.210 3253232),

Εμπορικό κέντρο «The Mall Athens», (Α. Παπανδρέου 35, Μαρούσι)

 Καταστήματα Seven Spots (Σε όλα τα παραρτήματα Ενδεικτικά:Πανόρμου 8, τΤηλ.210 6459897, Πατησίων 270, Τηλ: 210 2011284, Αχαρνών 335 Τηλ: 210 2116836,

Κεντρικά γραφεία Viva.gr Καποδιστρίου 2 και Λεωφόρος Κηφισίας, 15123 Μαρούσι, 2ος όροφος ακριβώς πάνω από το Super Market AB Βασιλόπουλος στα «Σίδερα Χαλανδρίου».

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση: 13855 και 211 7700 000.

Θέατρο

Η Sara Baras, ανήκει στις καλλιτέχνιδες που συνέβαλαν δυναμικά στην ανανέωση του παραδοσιακού flamenco.Η διάσημη ισπανίδα χορεύτρια και χορογράφος θα επισκεφθεί για πρώτη φορά τη χώρα μας, με ένα χορευτικό υπερθέαμα, που αντλεί τη θεματική του από την ελληνική μυθολογία, τη «Μedusa».

Θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την άρτια τεχνική της σε τρεις παραστάσεις: Στον υποβλητικό χώρο του Ηρωδείου, στις 15 Σεπτεμβρίου, η Sara Baras θα αφηγηθεί- με τον χορευτικό κώδικα του εκρηκτικού flamenco-την ιστορία της τρομαχτικής Μέδουσας.

H παράσταση της, με την υποστήριξη 40 έμπειρων συντελεστών, θα παρουσιαστεί επίσης στην Πάτρα, στις 13 Σεπτεμβρίου, στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 33ου Φεστιβάλ Πάτρας 2014 και μετά στη Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 17 Σεπτεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα θα είναι ο πρώτος σταθμός στην παγκόσμια περιοδεία της Sara Baras. Η «Medusa» αποτελεί συμπαραγωγή των Φεστιβάλ της Μέριδα και της Περαλάντα, δύο σημαντικών διοργανώσεων με αναφορές στην Ελληνική μυθολογία και Ιστορία.
Σύμφωνα με κριτική της El Pais: «η δημοφιλέστερη σταρ της Ισπανίας Sara Baras είναι αλάνθαστη σε κάθε της παράσταση. Διαθέτει λαμπρή κίνηση και επιδεξιότητα ποδιών και σαγηνευτική σκηνική παρουσία».

Σκηνοθεσία, λιμπρέτο, χορογραφία, σχεδιασμός φωτισμών: Sara Baras. Μουσική: Keko Baldomero. Σκηνογραφία: Ras Artesanos, κοστούμια:Tοrres and Cosano, Ras Artesanos, Sara Baras.

Ειδικοί συνεργάτες:audio machine-Juan Carlos Vellido.

Eρμηνεύουν οι : Maria Jesús García – Rosario Pedraja, Carmen Camacho – Cristina Aldón, Tamara Macías – Daniel Saltares, David Martín – Alejandro Rodríguez, Raul Fernández – Manuel Ramírez, Sara Baras, Jose Serrano. Keko Baldomero – Andrés Martínez: κιθάρα. Ivo Cortés: τσέλο. Antonio Suárez - Manuel Muñoz «Pájaro»: κρουστά.

Πληροφορίες: «Medusa»: Ballet flamenco Sara Baras στο Ηρώδειο, 15 Σεπτεμβρίου, ώρα έναρξης:21:00.

Τιμές εισιτηρίων (ανά διάζωμα): 60 ευρώ, 50 ευρώ, 40 ευρώ, διακεκριμένη ζώνη:75 ευρώ.

Άνω διάζωμα!25 ευρώ, Ε΄ζώνη: 15 ευρώ (φοιτητικά, ανέργων, πολυτέκνων, ΑΜΕΑ).

Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr, Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου) και στα καταστήματα Public, σε όλη την Ελλάδα

www.elvaevents.gr , τηλ. 210-7234567. 13 Σεπτεμβρίου Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών και 17 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Θέατρο

Με τον Γιάννη Φέρτη ως βασιλιά Δαρείο, τον Άκη Σακελλαρίου στο ρόλο της Άτοσσας και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο ως Αγγελιαφόρο θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα οι «Πέρσες» του Αισχύλου, η καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.

 Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά αντιπολεμικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, οι Πέρσες θρηνούν για τις ατελείωτες συμφορές και τις στρατιές των νεκρών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Πρόκειται για μια τραγωδία γεμάτη συναισθηματική ένταση και ταυτόχρονα μια άμεση ιστορική μαρτυρία, καθώς ο ίδιος ο ποιητής υπήρξε θεατής της ναυμαχίας.

Η παράσταση θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 15-16/8 θα κάνει στάση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

Θέατρο

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933.

Η θεατρική προσαρμογή του Άρη Μπινιάρη στο (έξοχο ) μυθιστόρημα «Το Θείο Τραγί» Γιάννη Σκαρίμπα είναι «η ηλεκτρισμένη ερμηνεία ενός ‘αλήτικου’ αριστουργήματος, μπροστά σε ένα μικρόφωνο, συνοδεία ζωντανής μουσικής, σαν να πρόκειται για ροκ συναυλία», γράφαμε στην πρώτη παρουσίαση της παράστασης στο «Bios».

O νεαρός ηθοποιός και σκηνοθέτης Άρης Μπινιάρης μονολογεί, τραγουδά και… βελάζει, έχοντας γίνει ο ίδιος, ως απόλυτος περφόρμερ, ο αλητήριος ήρωας του σύντομου μυθιστορήματος του 1933, ο οποίος επιστρέφει στα πάτρια εδάφη για να γίνει σταβλάρχης στις υπηρεσίες της παλιάς του αγαπητικιάς κι έπειτα να την… οργώσει και να φύγει, αφήνοντας όμως πίσω το μόρτικο καρπό του στην κοιλιά της. Κάπως έτσι, το –εν πολλοίς αγνοημένο– «Θείο τραγί» ερμηνεύεται διονυσιακά και χοϊκά, σαν μια καταραμένη ροκ μπαλάντα.

Δείτε το, θα ανακαλύψετε ένα από τα πλέον παραγνωρισμένα αριστουργήματα του ελληνικού Μεσοπολέμου

(Πειραιώς 260, 25 και 26 Ιουλίου ).

Θέατρο

Η θεατρική επιτυχία συνεχίζεται για 8η χρονιά. Είστε από τους λίγους που δεν έχουν γνωρίσει ακόμα τον «CAVEMAN» ή από αυτούς που δε χορταίνουν να τον βλέπουν και 2η και 3η και… 8η φορά;

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης παίρνει τη σκυτάλη του Caveman κι έρχεται από τον Οκτώβριο στο θέατρο CORONET να σας συστήσει τη δική του εκδοχή.
Ο μοναδικός σύγχρονος «άνθρωπος των σπηλαίων», το έργο του Rob Becker, έχει δημιουργήσει απανταχού φανατικούς θαυμαστές. Πριν μερικά χρόνια υπολογίζονταν στα 10.000.000. Σήμερα δεν μπορούν να υπολογιστούν, αυξάνονται με ραγδαίο ρυθμό και η Cavemanomania έχει κατακτήσει όλο τον κόσμο.

Ο Γιώργος Παρτσαλάκης, ένας από τους πιο έμπειρους κωμικούς μας, είναι η εγγύηση για την επιτυχία και για τη νέα θεατρική περίοδο. Ο Caveman εξακολουθεί να κρατά την πρωτιά ως την μακροβιότερη σόλο κωμωδία στην ιστορία του Broadway, μια πρωτιά που την κατέκτησε και στη Αθήνα αλλά και σε κάθε πόλη που παίζεται. Τελικά, έχει αποδειχθεί ότι ο μοναδικός αντίπαλος του Caveman είναι ο ίδιος του ο εαυτός…

Σκηνοθεσία: Βλαδίμηρος Κυριακίδης
Στο ρόλο του Caveman ο Γιώργος Παρτσαλάκης

Θέατρο

Ο Γιάννης Μπέζος έχει κάνει σαφές ότι ό,τι επαναλαμβάνεται δεν τον αφορά. Πάντα θα κοντράρεται με το προβλέψιμο και το τετριμμένο. Ενώ φέτος, αποδεικνύει έμπρακτα ότι και η πολυπαγμοσύνη είναι στις αρμοδιότητες των ανήσυχων ανθρώπων. Τα "Παντρολογήματα" έχουν ήδη αγαπηθεί. Και συνεχίζουν..

 

Κύριε Μπέζο, μεταφράζετε, σκηνοθετείτε, πρωταγωνιστείτε. Προβλέψιμη η ερώτησή μου, αλλά θα 'θελα να μου περιγράψετε την εμπειρία σας.
Οταν περνούν τα χρόνια σου στη δουλειά αυτή, αποκτάς μια διάθεση για μια πιο συνολική αντιμετώπιση του αντιπάλου που ονομάζεται ''έργο''. Η εμπειρία μου ήταν αποκαλυπτική, διότι με κάνει να εργάζομαι πιο ελεύθερα και τολμηρά.

Τι σας οδήγησε στην επιλογή του συγκεκριμένου έργου;
Τα μεγάλα έργα δεν τα διαλέγεις. Σε διαλέγουν αυτά και σου ζητούν να τα συντροφέψεις.

Δεν είναι απελπιστικό να συμπεραίνουμε συνεχώς ότι " συνήθειες της εποχής εκείνης, απέχουν ελάχιστα από τις σημερινές. ";
Είναι δεδομένο οτι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν. Ο τρόπος ζωής αλλάζει και μας παρασύρει σε πλασματικές εικόνες των
ανθρώπων. Αν μας άλλαζε η Τέχνη, θα ήμασταν καλύτεροι, από την εποχή του Αισχύλου!!

Οι φίλοι του Γκόγκολ, ακόμη κι ο ίδιος, θεωρούσαν τα Παντρολογήματα και τους Παίχτες, απλές φάρσες. Μόνο ο κριτικός Μπελίνσκι διέκρινε την «καλλιτεχνική και πιστή αναπαράσταση των ηθών της μέσης κοινωνίας της Πετρούπολης».
Για να δεις πραγματικά τον πυρήνα του έργου σου, πρέπει να βρίσκεσαι σε μια απόσταση απ' αυτό. Όταν μεσολαβεί και η χρονική απόσταση, αρχίζεις να αντιλαμβάνεσαι και άλλες αξίες που ενδεχομένως δεν είχες κατα νου! Ετσι είναι οι μεγάλοι καλλιτέχνες [Γκόγκολ].

Έχω την εντύπωση ότι με τους περισσότερους από τους φετινούς σας συνεργάτες (Χρ. Λούλη, Κ. Λυπηρίδου, Σ. Κεκέ κ.α) συνεργάζεστε πρώτη φορά.
Ναι, είναι η πρώτη φορά. Ελπίζω να μην είναι και η τελευταία!

Ο κόσμος που σας είδε στο Ηρώδειο, στις 27 & 28 Ιουνίου, ενθουσιάστηκε. Εσείς τι έχετε να πείτε για εκείνο το διήμερο;
Η αγωνία η δική μου, είναι πάντα για τον τρόπο επικοινωνίας της σκηνής με την πλατεία. Οταν επιτυγχάνεται, είμαι
ικανοποιημένος. Οταν δεν επιτυγχάνεται, το θέατρο είναι άνευ αντικρύσματος. Στην παράστασή μας η επικοινωνία με το κοινό ήταν κάτι παραπάνω απο έντονη. Είμαι πολύ ευχαριστημένος.

Θα περιοδεύετε μέχρι τον Σεπτέμβρη. Ποια είναι τα μεγάλα οφέλη της περιοδείας για τον ηθοποιό;
Οι δυσκολίες που μας κάνουν καλύτερους. Η αλλαγή των χώρων. Οι διαφορετικές πόλεις. Το ρίσκο! Κυρίως το τελευταίο. Χωρίς αυτό δεν έχει ενδιαφέρον η δουλειά μας!

Διάβασα κάπου ότι "Σκοπός της είναι να σώσεις την ψυχή σου ". Αν ήταν να διευρύνετε αυτήν την πρόταση, τι άλλο θα λέγατε για τον σκοπό της τέχνης;
Να ''ενοχλήσει'', να συγκινήσει, να ανησυχήσει, να κάνει παρέα. Κι αυτό το τελευταίο, δεν είναι ευκαταφρόνητο, ούτε εύκολο.

Τα σχέδια για τον χειμώνα που έρχεται; Έστω και αν ακόμη αργεί..
Θα παρουσιάσουμε στο Θέατρο Βρετάνια την κωμωδία των Σακελλάριου-Γιαννακόπουλου,'' Ενας Ηρωας με παντόφλες'' απο τις 10 Οκτωβρίου.

Πείτε μου κάτι αισιόδοξο. Κάτι μέσα απ' το έργο, ας πούμε...
Να μπορούσε κάποιος να ακούσει τα γέλια των θεατών. Τον τρόπο που γελούν. Σίγουρα θα γέμιζε αισιοδοξία. Ότι τίποτα δεν χάθηκε. Είμαστε εδώ.

Κωμωδία με γκροτέσκα στοιχεία τα Παντρολογήματα (1842), σατιρίζουν τα ήθη της μικροαστικής κοινωνίας στην τσαρική Ρωσία του 19ου αιώνα. Ο Γιάννης Μπέζος μεταφράζει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί, πλαισιωμένος από τους Ναταλία Τσαλίκη, Χρήστο Λούλη και άλλους ταλαντούχους ηθοποιούς.

Επόμενοι πέντε σταθμοί της περιοδείας:

14/7/2014 Καστοριά Θέατρο Βουνού
15/7/2014 Κοζάνη Υπαίθριο Δημοτικό Θέατρο
16/7/2014 Γιάννενα Υπαίθριο θέατρο ΕΗΜ - Φρόντζου
17/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"
18/7/2014 Κέρκυρα Θέατρο Μον Ρεπό " Ρένα Βλαχοπούλου"

onlytheater.gr

Θέατρο

Με την παράσταση «Celebrating the Greek Connection», που ;έχει σήμερα Σάββατο στο Ηρώδειο , υπό το φως της Πανσελήνου και στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ολοκληρώνεται η περιοδεία της διάσημης ομάδας χορού Martha Graham Dance Company στην Ελλάδα.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη χορογραφία «Errand» (1947 & 2013) που βασίζεται στο μύθο του Θησέα, τη χορογραφία «Echo» (2014) του Έλληνα χορογράφου Αντώνη Φωνιαδάκη, μια ειδική παραγγελία για την Martha Graham Dance Company, καθώς και το έργο «Panorama» (1935) τη χορογραφία σήμα κατατεθέν της ομάδας, στην οποία θα συμμετάσχουν και σπουδαστές της δικής μας Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης (ΚΣΟΤ).

Με βαθιά αγάπη για τη χώρα μας και τον πολιτισμό της, η κορυφαία Μάρθα Γκράχαμ γοητευόταν από τους ήρωες και τις ηρωίδες του ελληνικού δράματος και πρόβαλε μέσα από τη δουλειά της την ελληνική μυθολογία. Η Κλυταιμνήστρα, ο Αγαμέμνονας, ο Ιάσονας, η Μήδεια, η Πηνελόπη, ο Οδυσσέας και οι ιστορίες τους αποτέλεσαν πρωταρχικό πυρήνα μελέτης για το έργο της, αλλά και το βασικό υλικό μιας μεγάλης και σημαντικής καλλιτεχνικής περιόδου της εμβληματικής χορεύτριας, χορογράφου και δασκάλας χορού, που χαρακτηρίστηκε από την ελληνική θεματολογία.

Το 1926, λίγα μόλις χρόνια μετά την άφιξή της στη Νέα Υόρκη, η Μάρθα Γκράχαμ ιδρύει την Martha Graham Dance Company. Την ίδια στιγμή δημιουργεί και ένα κέντρο χορού, το Martha Graham Center of Contemporary Dance όπου θα στεγάσει την ομάδα, ενώ παράλληλα ξεκινά να λειτουργεί στον ίδιο χώρο και το Martha Graham School of Contemporary Dance, το οποίο εξακολουθεί έως σήμερα να θεωρείται η πιο ιστορική και διεθνώς καταξιωμένη σχολή χορού της Αμερικής.

Σε όλα τα χρόνια των δραστηριοτήτων της, η ομάδα έχει μεταφέρει το έργο της Γκράχαμ σε περισσότερες από 50 χώρες, ενώ παραστάσεις της έχουν ανέβει στους σημαντικότερους χώρους πολιτισμού του πλανήτη. Αν και η ίδια η Μάρθα Γκράχαμ υπήρξε η πιο προβεβλημένη εκπρόσωπος της ομάδας, για την οποία χόρευε μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του '60, από τη Martha Graham Dance Company αναδείχτηκαν σπουδαίοι σύγχρονοι χορευτές και χορογράφοι όπως ο Μερς Κάνινγκχαμ, ο Πολ Τέιλορ, ο Μαρκ Μόρις, ο Έρικ Χόκινγκς.

Στις 181 χορογραφίες που η Γκράχαμ δημιούργησε για την ομάδα της συμμετείχαν κατά καιρούς διάσημες προσωπικότητες, μεταξύ των οποίων ο Μίκαελ Μπαρίσνικοφ, η Μαργκότ Φοντέιν, η Λάιζα Μινέλι, ο Ρούντολφ Νουρέγιεφ, η Μάγια Πλισέτσκαγια και η Κάθλιν Τέρνερ.

Σήμερα, η Martha Graham Dance Company διατηρώντας το ανήσυχο και ανατρεπτικό πνεύμα της μεγάλης Αμερικανίδας καλλιτέχνιδος κοιτάζει σταθερά προς το μέλλον. Η Τζάνετ Αϊλμπερ, καλλιτεχνική διευθύντρια της ομάδας, στοχεύει στη διάδοση του έργου της Γκράχαμ στις νεότερες γενιές με την εφαρμογή νέων προγραμμάτων που περιλαμβάνουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες, χρήση μέσων νέας τεχνολογίας, συνεργασίες με άλλους φορείς πολιτισμού.

Μια από τις βασικές κατευθύνσεις της ομάδας είναι πλέον και η συνεργασία της με καταξιωμένους και νέους χορογράφους για τη δημιουργία της δικής τους χορογραφικής εκδοχής έργων της Γκράχαμ.

Η παράσταση στο Ηρώδειο θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με τον ανθρωπιστικό οργανισμό Lifeline Hellas και τα έσοδα από τα εισιτήρια θα διατεθούν για την υποστήριξη της μονάδας εντατικής θεραπείας νεογνών στα τοπικά περιφερειακά νοσοκομεία Κρήτης, Πατρών, Λάρισας, Ιωαννίνων και Αλεξανδρούπολης. Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα και την παρουσία των Πρίγκιπα Αλέξανδρου και Πριγκίπισσας Αικατερίνης της Σερβίας.

Θέατρο

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι τις 4 Αυγούστου, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής θα μας παρουσιάζουν μία μουσική παράσταση με τα ωραιότερα τραγούδια του διεθνούς και ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Ένα πρόγραμμα με μουσικές επιλογές του Πάνου Αμαραντίδη, που θα μας μεταφέρει από το Broadway και το West End στην Ιερά Οδό, με στάσεις στη Montmartre, τη Via Veneto και τη Λεωφόρο Αλεξάνδρας των καλοκαιρινών κηποθεάτρων.

O Πάνος Αμαραντίδης προσθέτει στον υπότιτλο τη φράση "όχι μόνο", αφήνοντας για έκπληξη και απενοχοποιώντας τις περαιτέρω επιλογές του.

Από τη Δευτέρα 14 Ιουλίου και κάθε Δευτέρα μέχρι και τις 4 Αυγούστου
Ώρα Έναρξης: 10.00 μ.μ.
Είσοδος: 10€

Χυτήριο - Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός (στάση μετρό: Κεραμεικός)

Θέατρο

Τον εξεγερμένο Σωκράτη του ποιητή Κώστα Βάρναλη, στο καυστικό, «άφθαρτο» κείμενό του η «Αληθινή απολογία του Σωκράτη», θα ερμηνεύσει ο Σταμάτης Κραουνάκης, σε μια παράσταση με αριστοφανικούς ρυθμούς (από τις 10-19 Ιουλίου, εκτός Κυριακής 13/7) στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Με τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Ένκε Φεζολλάρι, τη συμμετοχή των παιδιών της Σπείρα-Σπείρα και την υποστήριξη των μουσικών συνθέσεων του Άρη Βλάχου, ο Κραουνάκης θα αναμετρηθεί με έναν ρόλο απαιτητικό αλλά συνάμα ταιριαστό με το σκηνικό του εκτόπισμα και την ψυχική του διάθεση-αφού φαίνεται να κρυφο-βράζει-όπως όλοι μας…

Πότε διαβάσατε την «Αληθινή απολογία του Σωκράτη» και πώς προέκυψε η επιλογή του κειμένου;Μικρός στο γυμνάσιο...και το καλοκαίρι του 2011 πάλι, είδα στο Ηράκλειο, ένα αυγουστιάτικο βράδυ, ότι παίζω τον Σωκράτη.

Μπήκα στο ίντερνετ, διάβασα πάλι το πρώτο κεφάλαιο και είπα θα το κάνω.Ποιο στοιχείο της σκηνοθετικής αντίληψης του Ένκε Φεζολλάρι σε αυτή την παράσταση ερέθισε τη δημιουργικότητά σας;Η λαϊκότητα του.

Έχει συνείδηση του λαϊκού θεάτρου, ξέρει το δρόμο,τη γειτονιά,μ’ έριξε στα βαθειά, μ’ ελευθέρωσε και εγώ του έδινα. Πάντα έχω ανάγκη κάποιος να μου πει ένα όχι...μην το κάνεις αυτό. Ήταν καλός σύμβουλος σ’ αυτό ο Ένκε.

Επίσης έστησε πολύ ωραία τα παιδιά, σαν χορό μαθητών, κατηγόρων, φίλων του φιλοσόφου. Ταιριάξαμε... Ο Σωκράτης του Βάρναλη  διαφέρει από την εικόνα του Πλατωνικού Σωκράτη;Ε, ναι. Αυτός εδώ είναι πολύ παλιόπαιδο,μέγας κοροϊδευτής, έτσι αυτοαποκαλείται και πολύ ερωτιάρης και βαθιά τραγικός- εννοείται...Τον πήρα εύκολα αγκαλιά.

Τον αγάπησα πολύ, τον ξέρω από χρόνια. Μεγάλο κείμενο. Μνημείο.Ίσως το σημαντικότερο της δημοτικής.Το κείμενο του Βάρναλη αποτελεί ένα ερέθισμα για να στοχαστούμε πάνω στις ρωγμές της δημοκρατίας;Μόνο; Νόμοι, λαός,δομές,μηχανισμοί,ψέμα,διαφθορά...όλα θίγονται σαν να γράφτηκε χτες.Κατά τη γνώμη σας, υπάρχει σήμερα δημοκρατία;Όπως το λέει κι ο Βάρναλης «μασκαρεμένη τυραννία».Αν εξαπολύατε το δικό σας «κατηγορώ», όπως ο Σωκράτης, ποιοι θα ήταν πρώτοι στη λίστα;Αν αρχίσει αυτή η επιθετική ονομαστική λίστα θα πιω τα κώνεια.

Μού είναι αρκετή η λάσπη, εξάλλου το κείμενο του φανερώνει τους αείποτε. Δεν υπάρχει λόγος να τους ονομάσουμε, είναι πασιφανείς. Δεν είναι; Περιγράφονται όλοι, λείπουν τα ονόματα μόνο. Το διαδραστικό στοιχείο, η έντονη σχέση με τον θεατή που χαρακτηρίζει αρκετές εμφανίσεις σας, στη νέα σας παράσταση τι μορφή παίρνει;Εδώ η παράσταση είναι στημένη αριστοφανικά, το κείμενο είναι αδυσώπητο και ξεκάθαρο. Δε σηκώνει και πολλά. Παρ’ όλα αυτά βρήκαμε κάποια σημεία που συνομιλώ με τους κατηγόρους- μια και το κοινό, είναι υποτίθεται οι κατήγοροι

.Η Σπείρα-Σπείρα θεωρείται δικό σας δημιούργημα. Ποιο είναι το όνειρό σας για τους νέους καλλιτέχνες που τη στελεχώνουν;Να μεγαλώνουμε, δοκιμαζόμενοι όλοι σε όλο και πιο δύσκολα. Αυτό κάναμε πάντα...Και δεν είναι δικό μου, είναι δικό μας δημιούργημα, εγώ απλά αποφάσισα να τους παραδοθώ εσαεί. Πώς συμμετέχουν τα παιδιά της Σπείρας στο «διάλογο» που ανοίγει ο Σωκράτης επί σκηνής;

Δεν είναι εύκολο να το περιγράψω...θα πρέπει να το δείτε

.Με ποιο τρόπο αποκτούν «φωνή» και οι μελλοντικές γενιές στην παράσταση;Υπάρχει ολόκληρο χωρίο, μελοποιημένο άλλωστε άριστα από τον συνθέτη Άρη Βλάχο… «οι μελλούμενες πολιτείες θα ξέρουν καλύτερα τη δουλειά τους: άμβωνας, θρανίο, εφημερίδα και κλομπ».Ο Σωκράτης του Βάρναλη θεωρεί αθώο το λαό;Καθόλου, τού σούρνει τα εξ αμάξης, αλλά με τρυφερότητα και βαθύτατο πόνο

.Η λαϊκοπόπ γκλαμουριά σε τι παραχώρησε τη θέση της, τώρα, στην περίοδο της κρίσης;Στην αναισθησία. Κατέβηκαν τα βρακιά, πώς να το πω... Πανικός στο ίσωμα. Απ’την άλλη, φάνηκαν και οι δυνατές σχέσεις, ύψωσαν ανάστημα δυνατό...

Πώς αντιστέκεστε στη σκοτεινιά που μας περικυκλώνει;

Με φως αντλούμενο από το τοπίο μας κι από την αισιόδοξη φύση μου. Βοηθούν κι οι αγγέλοι.Θυμάστε κάποια φράση-φυλαχτό του Μάνου Χατζιδάκι

;Διάλεξε εσύ το κοινό σου….

Σκηνοθεσία: Ένκε Φεζολλάρι.

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση, πιάνο: Άρης Βλάχος. Σύμβουλος δραματουργίας: Ναταλί Μινιώτη. Βοηθός σκηνοθέτη: Μαρίνα Κανελλοπούλου. Επιμέλεια σκηνικού χώρου και κοστουμιών: Ένκε Φεζολλάρι, Σταμάτης Κραουνάκης. Ήχος: Δημήτρης Μουρλάς. Φωτισμοί: Ένκε Φεζολλάρι. Χειρισμός φωτισμών: Δημήτρης Στίγκας. Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης.Σωκράτης: Σταμάτης Κραουνάκης.

 Σπείρα-Σπείρα: μαθητές και κατήγοροι: Αθηνά Αφαλίδου, Χρήστος Γεροντίδης , Αναστασία Έδεν, Τζέρομ Καλούτα, Σάκης Καραθανάσης , Χρήστος Μουστάκας, Κώστας Μπουγιώτης , Ελευθερία Σικινιώτη, Γιώργος Στιβανάκης

.Πληροφορίες: «Η αληθινή απολογία του Σωκράτη» από τις 10 -19 Ιουλίου-εκτός Κυριακής 13 Ιουλίου- στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, Αίθουσα: Θέατρο (η αίθουσα κλιματίζεται).

Διάρκεια: 80’.  

Τιμές εισιτηρίων: 16 ευρώ κανονικό,  12 ευρώ μειωμένο.

Μάνια Στάικου

https://www.clickatlife.gr

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή