Φεβρουαρίου 18, 2020

Θέατρο

Μετά την ανακοίνωση του Θεατρικού Οργανισμού «Ακροπόλ» ότι ματαιώνονται οι παραστάσεις του έργου «Θεσμοφοριάζουσες» εξαιτίας μικρής προσέλευσης του κοινού και οικονομικών ζημιών, ο συνθέτης – στιχουργός Διονύσης Τσακνής κάνει την δική του καταγγελία.

Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ” , παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές.

Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας.

Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν).

Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε».

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του:

«Όταν το αυτονόητο (να αμείβεσαι έστω και με συνθήκες μνημονίου) καταργείται, Όταν ο σεβασμός της εργασίας (χειρωνακτικής ή πνευματικής) μοιάζει για την ασύδοτη εργοδοσία, άγνωστη λέξη, Όταν η επιδειξιομανία του πλούτου, χλευάζει την οικονομική δυσπραγία του εργαζόμενου και κωφεύει στις δικαιολογημένες οχλήσεις και επιβεβλημένες αντιδράσεις, Όταν η επιχειρούμενη λογική του εκφοβισμού, (μην τύχει και δε βρεις αύριο δουλειά σε παρόμοιους πάτρονες) γίνεται καθεστώς, ΤΟΤΕ: Οφείλεις να αντιδράσεις με όσα μέσα σου δίνουν οι κουτσουρεμένοι -έστω νόμοι αυτού του κράτους, όχι μόνο σε κοινωνικό, αλλά και σε προσωπικό επίπεδο. Εκφράζοντας -θέλω να πιστεύω- το σύνολο των συναδέλφων του χώρου, (ηθοποιών, τεχνικών και υπολοίπων συντελεστών της παράστασης “ΘΕΣΜΟΦΟΡΙΑΖΟΥΣΕΣ” , παραγωγής του γνωστού πλέον στον καλλιτεχνικό χώρο, επιχειρηματία ονόματι ΦΑΝΗ ΚΙΡΚΙΝΕΖΟΥ) κατήγγειλα την σύμβασή μου με τον εν λόγω επιχειρηματία και προχώρησα σε απαγόρευση χρήσης της μουσικής μου για την συγκεκριμένη παράσταση, για αθέτηση όλων των συμβατικών του υποχρεώσεων.

Συμβατικές υποχρεώσεις, που εξ όσων καλά γνωρίζω, αθέτησε και συνεχίζει να αθετεί τόσο προς τους ηθοποιούς και τεχνικούς, όσο και προς τον μεταφραστή Κ. Γεωργουσόπουλο, το διασκευαστή Γ. Κιμούλη , τη χορογράφο Ε. Γεροδήμου και τους υπόλοιπους πρωταγωνιστές. Σε παρόμοιες ενέργειες, σαν τη δική μου προέβησαν ηθοποιοί της παράστασης όσο και ο σκηνοθέτης και πρωταγωνιστής Γ. Κιμούλης δείχνοντας έτσι ,πως μόνο με κοινούς αγώνες μπορούμε να διασφαλίσουμε την ποιότητα του καλλιτεχνικού μας έργου και αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας. Δεν προέχει η όποια οικονομική μου δικαίωση, για την απλήρωτη εργασία μου. (Με την κατάσταση δε των δικαστηρίων, μάλλον οι κληρονόμοι μου θα εισπράξουν). Αντιθέτως η ηθική, κοινωνική και πολιτική διάσταση, μέσω της δημοσιοποίησης της αθλιότητας, είναι αυτή, που με οδήγησε στο ύστατο όπλο που μου απέμεινε»

Μετά από την επιστολή-καταγγελία του συνθέτη Διονύση Τσακνή εναντίον της εταιρείας Ακροπόλ και του Θεοφάνη Κιρκινέζου αλλά και το Δελτίου Τύπου που εστάλη, ανακοινώνοντας το άδοξο κατέβασμα των «Θεσμοφοριαζουσών», ο Γιώργος Κιμούλης παίρνει θέση. «Μόνο θλίψη δημιουργεί η ανακοίνωση του εκπροσώπου της εταιρείας Ακροπόλ Α.Ε. Φάνη Κιρκινέζου...» δήλωσε στο onlytheater.gr.

Ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ επικαλέστηκε μικρή προσέλευση κοινού για το κατέβασμα της παράστασης, ενώ στο Δελτίο Τύπου που εκδόθηκε αναφέρεται ότι «όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού».

«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού .Η παράσταση σε διασκευή Γιώργου Κιμούλη και Πιτσιρίκου, έκανε πρεμιέρα στις 23 Ιούνιου στο Θέατρο Βράχων και η περιοδεία της περιελάμβανε 60 θέατρα σε όλη την Ελλάδα» έλεγε το δελτίο Τύπου

madata.gr

Θέατρο

Με ένα μεγάλο γκαλά όπερας την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου στο Ηρώδειο, η Εθνική Λυρική Σκηνή τιμά τη μνήμη της κορυφαίας Ελληνίδας υψίφωνου που σφράγισε με την παρουσία της τον κόσμο της όπερας

Η Μαρία Κάλλας, η μεγαλύτερη λυρική τραγουδίστρια του 20ου αιώνα με τη χαρισματική ικανότητα να διαβάζει πίσω από τις νότες και να πλάθει αριστοτεχνικά πειστικούς χαρακτήρες μεγάλης αμεσότητας, πραγματοποίησε τα πρώτα επαγγελματικά βήματά της στην Εθνική Λυρική Σκηνή, προτού ακολουθήσει μια αποθεωτική καριέρα στο εξωτερικό και στα σημαντικότερα λυρικά θέατρα του κόσμου.

Φέτος, συμπληρώνονται 37 χρόνια από το θάνατό της Μαρία Κάλλας και η ΕΛΣ αποτίνει έναν λυρικό φόρο τιμής στη «φωνή του αιώνα», όπου διάσημες άριες -σημαδεμένες για πάντα από τις ανεπανάληπτες ερμηνείες της- θα κατακλύσουν τις κερκίδες του ρωμαϊκού ωδείου με τη συμμετοχή λαμπρών Ελλήνων και ξένων μονωδών που διαπρέπουν στα μεγαλύτερα θέατρα του κόσμου.Η μουσική διεύθυνση της εκδήλωσης είναι του Λουκά Καρυτινού.  Τ

α οπερατικά διαμάντια θα ερμηνεύσουν οι διεθνούς φήμης μονωδοί (με αλφαβητική σειρά): Άρης Αργύρης, Αντρές Βεραμέντι, Δήμητρα Θεοδοσίου, Ντανιέλα Ντεσσί, Έλενα Ξανθουδάκη και Νίκολα Ουλιβιέρι.

Τα έσοδα της συγκεκριμένης εκδήλωσης θα δοθούν στην "Εταιρεία για το Κτήριο της Όπερας και της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας»", για την εκπόνηση μελέτης και τις εργασίες επισκευής και αποκατάστασης του ιστορικού κτηρίου της Πατησίων 61, όπου έζησε στα νεανικά της χρόνια η Μαρία Κάλλας και το οποίο πρόκειται να στεγάσει την Ακαδημία Λυρικής Τέχνης "Μαρία Κάλλας".

 Η προπώληση των εισιτηρίων ξεκίνησε στα ταμεία του θεάτρου Ολύμπια (Ακαδημίας 59) και στο www.nationalopera.gr, ενώ από τις 8 Σεπτεμβρίου θα πραγματοποιείται και από τα εκδοτήρια του Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς).

Πληροφορίες:

Gala Όπερας για την Ακαδημία Λυρικής Τέχνης «Μαρία Κάλλας»Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2014, 20:30.

Εισιτήρια: 100 ευρώ, 80 ευρώ, 50 ευρώ, 45 ευρώ, 35 ευρώ, 20 ευρώ, φοιτητικό και παιδικό 12 ευρώ.

Θέατρο

Μετά την περιοδεία τους σε όλη την Ελλάδα, όπου σκόρπισαν άφθονο γέλιο σε περισσότερες από 35 πόλεις, οι «Θεσμοφοριάζουσες» επιστρέφουν στην Αττική

Παραστάσεις θα δοθούν στον Κορυδαλλό (1/9), τον Πειραιά (2/9), τα Βριλήσσια (3/9), το Γαλάτσι (4/9), την Πετρούπολη (5/9), τη Νίκαια (7/9), την Ηλιούπολη (8/9), το Χαλάνδρι (9/9 και 10/9), το Αιγάλεω (12/9), το Μαρκόπουλο (14/9), τις Αχαρνές (15/9) και τη Νέα Σμύρνη (18/9).

Οι «Θεσμοφοριάζουσες» είναι μια από τις σημαντικότερες κωμωδίες του Αριστοφάνη, την οποία παρουσιάζει κατά το φετινό καλοκαίρι σε όλη την Ελλάδα ο Θεατρικός Οργανισμός Ακροπόλ. Τη διασκευή υπογράφουν ο Γιώργος Κιμούλης & ο Πιτσιρίκος, βασισμένη στη μετάφραση του Κ.Χ.Μύρη. Πρωταγωνιστούν οι Γιώργος Κιμούλης, Δημήτρης Πιατάς, Φαίη Ξυλά και Θανάσης Αλευράς.

Στις Θεσμοφοριάζουσες του Αριστοφάνη, όλα είναι... γυναίκα.
Άντρες μιλούν για τις γυναίκες, γυναίκες μιλούν για τις γυναίκες,
άντρες μιμούνται τις γυναίκες, άντρες ντύνονται γυναίκες,
άντρες εναντιώνονται στο γυναικείο κόσμο,
γυναίκες ελπίζουν σ' έναν κόσμο γυναικείο.

Στην Αθήνα του 5ου π.Χ. αιώνα, ο γνωστός ποιητής Ευριπίδης εξαιρετικά ανήσυχος,
επισκέπτεται έναν συγγενή του για να του ζητήσει να τον βοηθήσει. Κινδυνεύει η ζωή του. Όλες οι γυναίκες της πόλης, που σήμερα βρίσκονται μαζεμένες στη μεγάλη τους γιορτή, τα Θεσμοφόρια, είναι αποφασισμένες να βρουν έναν τρόπο να τον
καταστρέψουν, επειδή θεωρούν ότι τις δυσφημίζει στα έργα του.

Μοναδικός τρόπος για να αποτρέψει τον κίνδυνο αυτόν, είναι να στείλει στα Θεσμοφόρια έναν δικό του
άνθρωπο, ντυμένο γυναικεία, για να τον υπερασπίσει. Τη δύσκολη αυτή αποστολή αναλαμβάνει ο Συγγενής.

Ποιος είναι όμως αυτός ο Συγγενής; Πουθενά μέσα στο έργο δεν ακούγεται το όνομά
του. Σαν να μην έχει άλλη ταυτότητα εκτός της... συγγένειάς του. Ποιος είναι; Ένας
απλός συγγενής. Ναι. Αλλά ποιου; Του Ευριπίδη; Δικός μας; Όλων; Μήπως είμαστε εμείς οι ίδιοι;

 

Θέατρο

Μιούζικαλ με την Τάνια Τρύπη και Μέμο Μπεγνή το Σεπτέμβρη.Για όλες τις Δευτέρες του Σεπτέμβρη, η Τάνια Τρύπη και ο Μέμος Μπεγνής, επανέρχονται στο Χυτήριο και μας παρουσιάζουν μία μουσική παράσταση με τα ωραιότερα τραγούδια του διεθνούς και ελληνικού μουσικού θεάτρου.

Ένα πρόγραμμα με μουσικές επιλογές του Πάνου Αμαραντίδη, που θα μας μεταφέρει από το Broadway και το West End των γνωστών και δημοφιλών μιούζικαλ, στην Αθήνα των μεγάλων μουσικών παραστάσεων και των καλοκαιρινών κηποθεάτρων. Από το "Phantom of the opera", το "Chicago", την "Piaf", το "Cats" και πολλά άλλα, στην "Οδό ονείρων", την "Όμορφη πόλη" και τη "Στέλλα", όλα μοναδικά ερμηνευμένα από τον Μέμο Μπεγνή και την Τάνια Τρύπη με τη συνοδεία του Κωνσταντίνου Παγιάτη.

Από τη Δευτέρα 25 Αυγούστου και για όλες τις Δευτέρες του Σεπτέμβρη (μέχρι και 29/9) στον Πολυχώρο Χυτήριο
Ώρα Έναρξης: 10.00 μ.μ.
Είσοδος: 10€


ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΧΥΤΗΡΙΟ: Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός (στάση μετρό: Κεραμεικός)
τηλ.: 2103412313, 695 178782

Θέατρο

Δραματοποιημένη Νουβέλα του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα Διαρκεια : 120 '
Σκηνοθ.:Λ. Κιτσοπούλου

Ερμηνεύουν:

Ν. Καραθάνος, Έμ. Κολιανδρή, Μ. Καλλιμάνη, Β. Βολιώτη, Χρ. Σαπουντζής.

Σκην.-κοστ.: Έλλη Παπαγεωργακοπούλου. Μουσ.: Ν. Κυπουργός.
Η αντισυμβατική εκδοχή της Λένας Κιτσοπούλου πάνω στο κλασικό έργο σαρκάζει την υποκρισία και τα ταμπού.

Με τον Νίκο Καραθάνο στο ρόλο της Μάνας

Πού παίζεται
Πειραιώς 260(Χώρος Η΄)
On mapΠειραιώς 260,Ταύρος
Τηλ : 2109282900
Παραστάσεις : Mέχρι : 17/9/2014
Πληροφορίες : 15-17/9, 9 μ.μ.
Τιμη : € 20, 15, 10, 5. Προπώληση: εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών (Πανεπιστημίου 39, εντός στοάς), Παπασωτηρίου, Ιανός, Public, www.greekfestival.gr, 2103272000.

Θέατρο

Κατερίνα Λέχου και Τάσος Ιορδανίδης..Ο Λεβάν Τσουλάτζε στην Ελλάδα. Ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες θεάτρου στην Ευρώπη,  έρχεται πρώτη φορά στη χώρα μας για λογαριασμό του θεάτρου Άνεσις.

Ο Γεωργιανός Λεβάν Τσουλάτζε θα σκηνοθετήσει το αριστούργημα του Τένεσι Ουίλιαμς ''Λεωφορείο ο Πόθος'' με την Κατερίνα Λέχου στο ρόλο της Μπλάνς Ντιμπουά και τον Τάσο Ιορδανίδη στο Ρόλο του Στάνλεϋ' Κοβάλσκι, αφού αποδέχθηκε την πρόσκληση που του έγινε από την καλλιτεχνική διεύθυνση του θεάτρου. Οι πρόβες για το ανέβασμα της παράστασης «Λεωφορείο ο Πόθος» θα ξεκινήσουν τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου.
Ο Τσουλάτζε θεωρείται ο αναμορφωτής του Γεωργιανού θεάτρου. Οι δουλειές του έχουν ''ταξιδέψει'' και ''ταξιδεύουν'' στην Ιταλία, το Ισραήλ, τη Ρωσία και τη Μεγάλη Βρετανία. Οι σκηνοθεσίες του αφορούν κατά κύριο λόγο έργα κλασσικού ρεπερτορίου και διακρίνονται για την εμπεριστατωμένα καινούρια καλλιτεχνική του άποψη.
Οι  διεθνείς διακρίσεις του πολλές. Το 2012 για το σαιξπηρικό ''Όπως σας αρέσει'' που παίχτηκε στο Globe theatre στο Λονδίνο, βραβεύτηκε με το Award of Excellence.


Χαρακτηριστικά η εφημερίδα ''Guardian'',  τη συγκεκριμένη παράσταση τη βαθμολόγησε με άριστα και έγραψε:
 ''Αν όλες οι θεατρικές παραστάσεις πλησίαζαν στα πλαίσια αυτού που είδαμε, τότε η δουλειά του κριτικού θα ήταν η πιο εύκολη και ευχάριστη στο κόσμο ''.
Στο τέλος του έργου ένα κατάμεστο θέατρο αποθέωσε όρθιο για δεκαπέντε λεπτά τους θαυμάσιους ηθοποιούς του Λεβάν Τσουλάτζε.(Κάποιοι από τους θεατές ήταν όρθιοι και χειροκροτούσαν πριν καν φτάσουμε στο τέλος....)

Η σκηνοθεσία του Τσουλάτζε είναι βαθιά Τσεχωφική, περιβαλλόμενη από απόλυτη ανθρωπιά.

Το πλέον συναρπαστικό είναι ότι τα σαιξπηρικά νοήματα έβγαιναν με πλήρη καθαρότητα. Ακόμα και η πιο μελαγχολική και δύστροπη καρδιά δεν είχε άλλη επιλογή από το να υποκλιθεί στη μπαγκέτα του Τσουλάτζε....'' 


ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ: Κηφισίας 14, Αμπελόκηποι - Τηλ. 210-7707227

Θέατρο

«Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ» είναι το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο όλων των εποχών μετά τη Βίβλο. Την ίδια σαρωτική επιτυχία έχει και το ομώνυμο θεατρικό έργο όποτε και όπου ανέβει στο θέατρο.

Στο παρελθόν η παράσταση παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία σε  γνωστή αθηναϊκή σκηνή σε μετάφραση Βάσιας Παναγοπούλου - Δημήτρη Μοθωναίου και έτσι επιλέχθηκε να παρουσιαστεί εκ νέου στο θέατρο Χυτήριο τη φετινή σεζόν 2014-15 σε νέα σκηνοθετική προσέγγιση και με καινούριο cast.
Βασισμένο στο πασίγνωστο ημερολόγιο της έφηβης Γερμανοεβραίας από τη Φρανκφούρτη, το έργο των Φράνσες Γκούντριχ και Αλμπερτ Χάκετ παραμένει ένα έργο διαχρονικό που συγκινεί το κοινό κάθε ηλικίας.  Η πρώτη του έκδοση πραγματοποιήθηκε το 1947 στην Ολλανδία και το 1952 στην Αμερική. Από τότε μεταφράστηκε σε παραπάνω από 67 γλώσσες και έχει πουλήσει περισσότερα από 31 εκατομμύρια αντίτυπα.

Το θεατρικό έργο είναι ένα έργο - ντοκουμέντο, μια καταγραφή του απάνθρωπου φυλετικού κατατρεγμού. Ανέβηκε για πρώτη φορά στο Μπρόντγουεη το 1955 και αποτέλεσε κορυφαία στιγμή στην καριέρα των συγγραφέων του που τιμήθηκαν με βραβεία Tony, Pulitzer και το βραβείο της Ενωσης Θεατρικών Κριτικών Νέας Υόρκης.

Οι παραστάσεις του σε όλον τον κόσμο ήταν πάντοτε ένα μεγάλο καλλιτεχνικό γεγονός με τεράστια εμπορική επιτυχία. Στην Ελλάδα γνώρισε μεγάλη επιτυχία το 1955 με τον Κώστα Μουσούρη και τη νεαρή τότε Αντιγόνη Βαλάκου και το 1994 με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ και την Ελένη Κούρκουλα.

Το έργο απευθύνεται και στο μαθητικό – φοιτητικό κοινό, ενώ η διδασκαλία αποσπασμάτων στη λογοτεχνία του Γυμνασίου και η αναφορά στο πρόσωπο της Άννας Φρανκ στους μαθητές Λυκείου, αποτελεί ένα επιπλέον κίνητρο για τους εκπαιδευτικούς να έχουν ως προτεραιότητά τους την παρακολούθηση της συγκεκριμένης παράστασης.

Παράλληλα αποτελεί επιλογή κάθε οικογένειας που θέλει να παρακολουθήσει καλό θέατρο και ταυτόχρονα ένα έργο – σύμβολο. Το έργο είναι αδιαμφισβήτητα επίκαιρο και γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο στις μέρες μας δίνοντας μαθήματα ζωής.

Η παράσταση θα παρουσιαστεί στο αθηναϊκό κοινό από τον Οκτωβρίου 2014 μέχρι και τον Απρίλιο του 2015 στο θέατρο Χυτήριο (πρωινά για σχολεία και βραδινές παραστάσεις κάθε Παρασκευή και Σαββατοκύριακο).


ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοεν
Μετάφραση: Βάσια Παναγοπούλου/ Δημήτρης Μοθωναίος
Σκηνικά/ Κουστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Παραγωγή: Θέατρική Σκηνή Ανδρέας Βουτσινάς- Βάσια Παναγοπούλου
ΔΙΑΝΟΜΗ:
Oττό Φρανκ: Γιάννης Νταλιάνης
Ήντιθ Φρανκ: Κερασία Σαμαρά
Μάργκο Φρανκ: Μαρία Μοσχούρη
Μιπ Γκις: Μάρλεν Σαϊτη
Πήτερ Βαν Ντάαν: Δημήτρης Μαχαίρας
Πετρονέλα Βαν Ντάαν: Τζούλη Σούμα
Χέρμαν Βαν Ντάαν: Χάρης Σώζος
Κύριος Ντάσσελ: Σαράντος Γεωγλερής
Στο ρόλο της Άννα Φρανκ: η Σταυρούλα Μάκρα
 
Η Βάσια Παναγοπούλου και ο Αλέξανδρος Κοέν γράφουν για την Άννα Φρανκ
Με το βλέμμα στη νέα γενιά που παλεύει σε δύσκολες συγκυρίες και που η γνώση αποτελεί φωτεινό οδηγό, ανεβαίνει από τον Σεπτέμβριο και για τη χειμερινή θεατρική σεζόν 2014 - 2015 η ιστορία της Άννας Φρανκ στο Θέατρο Χυτήριο.

Με νέα προσέγγιση στις σελίδες του ημερολογίου που δόθηκαν στη δημοσιότητα μετά τον θάνατο του Όττο Φράνκ (πατέρα της Άννας).

Το ημερολόγιο της Άννας Φρανκ, παραμένει το πιο πολυδιαβασμένο βιβλίο μετά τη Βίβλο. Σήμερα που το αυγό του φιδιού έσκασε και δείχνει το αποτρόπαιο πρόσωπό του παντού, δεν αρκεί απλά να αναθεματίζουμε. Οφείλουμε να γνωρίζουμε ιστορία και τα εγκλήματα που διέπραξε ο ναζισμός ώστε η νέα γενιά να μάθει και οι μεγαλύτεροι να θυμηθούν τον αφανισμό όποιου υπήρξε «διαφορετικός». Η ιστορία της Άννας Φρανκ, είναι ένας ύμνος στη ζωή - κόντρα στο μαύρο. 
Βάσια Παναγοπούλου

Ένα από τα πιο συγκινητικά ντοκουμέντα των σκοτεινών χρόνων των διωγμών των Ναζί επιστρέφει στη σκηνή για να τοποθετήσει την ιστορία του παρελθόντος στις πραγματικές της διαστάσεις: το ξύπνημα της εφηβείας ενός κοριτσιού και παράλληλα η φρίκη του ναζισμού που βιομηχανοποίησε το θάνατο, επιβεβαιώνουν πως μονάχα οι ανιστόρητοι μπορεί να γοητεύονται από ολοκληρωτικές λογικές. Αυτή θα προσπαθήσει να είναι και η αισθητική κατεύθυνση της παράστασης αποφεύγοντας τον ανώδυνο δρόμο της ηθογραφίας.
Αλέξανδρος Κοέν

Θέατρο

Χαρισματικοί περφόρμερ από την Κίνα θα «καταλάβουν» το χώρο του Παλαιού Ελαιουργείου, για να παρουσιάσουν μια θεαματική αφήγηση που παντρεύει τη μουσική, το τραγούδι, την παντομίμα, τον χορό και τα ακροβατικά.

Πρόκειται για μια εξελιγμένη μορφή του παραδοσιακού κινεζικού θεάτρου, με φιγούρες που κόβουν την ανάσα και άψογο συντονισμό. Η βραδιά θα είναι αφιερωμένη στην αδελφοποίηση Ελευσίνας - Xicheng District of Beijing.

Πληροφορίες: Όπερα του Πεκίνου-Fenglei Bejing Opera Troupe, 10 Σεπτεμβρίου, Παλαιό Ελαιουργείο Ελευσίνας, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αισχυλείων.

Τιμές εισιτηρίων 12 ευρώ και 5 ευρώ το φοιτητικό.

Προπώληση εισιτηρίων: www.viva.gr,

Βιβλιοπωλεία Παπασωτηρίου (Στουρνάρη 35, Πολυτεχνείο, τtηλ.210 380982, Πανεπιστημίου 37 και Κοραή, τηλ.210 3253232),

Εμπορικό κέντρο «The Mall Athens», (Α. Παπανδρέου 35, Μαρούσι)

 Καταστήματα Seven Spots (Σε όλα τα παραρτήματα Ενδεικτικά:Πανόρμου 8, τΤηλ.210 6459897, Πατησίων 270, Τηλ: 210 2011284, Αχαρνών 335 Τηλ: 210 2116836,

Κεντρικά γραφεία Viva.gr Καποδιστρίου 2 και Λεωφόρος Κηφισίας, 15123 Μαρούσι, 2ος όροφος ακριβώς πάνω από το Super Market AB Βασιλόπουλος στα «Σίδερα Χαλανδρίου».

Τηλεφωνική εξυπηρέτηση: 13855 και 211 7700 000.

Θέατρο

Η Sara Baras, ανήκει στις καλλιτέχνιδες που συνέβαλαν δυναμικά στην ανανέωση του παραδοσιακού flamenco.Η διάσημη ισπανίδα χορεύτρια και χορογράφος θα επισκεφθεί για πρώτη φορά τη χώρα μας, με ένα χορευτικό υπερθέαμα, που αντλεί τη θεματική του από την ελληνική μυθολογία, τη «Μedusa».

Θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε την άρτια τεχνική της σε τρεις παραστάσεις: Στον υποβλητικό χώρο του Ηρωδείου, στις 15 Σεπτεμβρίου, η Sara Baras θα αφηγηθεί- με τον χορευτικό κώδικα του εκρηκτικού flamenco-την ιστορία της τρομαχτικής Μέδουσας.

H παράσταση της, με την υποστήριξη 40 έμπειρων συντελεστών, θα παρουσιαστεί επίσης στην Πάτρα, στις 13 Σεπτεμβρίου, στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του 33ου Φεστιβάλ Πάτρας 2014 και μετά στη Θεσσαλονίκη, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 17 Σεπτεμβρίου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Ελλάδα θα είναι ο πρώτος σταθμός στην παγκόσμια περιοδεία της Sara Baras. Η «Medusa» αποτελεί συμπαραγωγή των Φεστιβάλ της Μέριδα και της Περαλάντα, δύο σημαντικών διοργανώσεων με αναφορές στην Ελληνική μυθολογία και Ιστορία.
Σύμφωνα με κριτική της El Pais: «η δημοφιλέστερη σταρ της Ισπανίας Sara Baras είναι αλάνθαστη σε κάθε της παράσταση. Διαθέτει λαμπρή κίνηση και επιδεξιότητα ποδιών και σαγηνευτική σκηνική παρουσία».

Σκηνοθεσία, λιμπρέτο, χορογραφία, σχεδιασμός φωτισμών: Sara Baras. Μουσική: Keko Baldomero. Σκηνογραφία: Ras Artesanos, κοστούμια:Tοrres and Cosano, Ras Artesanos, Sara Baras.

Ειδικοί συνεργάτες:audio machine-Juan Carlos Vellido.

Eρμηνεύουν οι : Maria Jesús García – Rosario Pedraja, Carmen Camacho – Cristina Aldón, Tamara Macías – Daniel Saltares, David Martín – Alejandro Rodríguez, Raul Fernández – Manuel Ramírez, Sara Baras, Jose Serrano. Keko Baldomero – Andrés Martínez: κιθάρα. Ivo Cortés: τσέλο. Antonio Suárez - Manuel Muñoz «Pájaro»: κρουστά.

Πληροφορίες: «Medusa»: Ballet flamenco Sara Baras στο Ηρώδειο, 15 Σεπτεμβρίου, ώρα έναρξης:21:00.

Τιμές εισιτηρίων (ανά διάζωμα): 60 ευρώ, 50 ευρώ, 40 ευρώ, διακεκριμένη ζώνη:75 ευρώ.

Άνω διάζωμα!25 ευρώ, Ε΄ζώνη: 15 ευρώ (φοιτητικά, ανέργων, πολυτέκνων, ΑΜΕΑ).

Προπώληση εισιτηρίων: www.ticketservices.gr, Πανεπιστημίου 39 (Στοά Πεσμαζόγλου) και στα καταστήματα Public, σε όλη την Ελλάδα

www.elvaevents.gr , τηλ. 210-7234567. 13 Σεπτεμβρίου Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών και 17 Σεπτεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Θέατρο

Με τον Γιάννη Φέρτη ως βασιλιά Δαρείο, τον Άκη Σακελλαρίου στο ρόλο της Άτοσσας και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο ως Αγγελιαφόρο θα περιοδεύσουν ανά την Ελλάδα οι «Πέρσες» του Αισχύλου, η καλοκαιρινή παραγωγή του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη.

 Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά αντιπολεμικά κείμενα της παγκόσμιας δραματουργίας, οι Πέρσες θρηνούν για τις ατελείωτες συμφορές και τις στρατιές των νεκρών στη ναυμαχία της Σαλαμίνας.

Πρόκειται για μια τραγωδία γεμάτη συναισθηματική ένταση και ταυτόχρονα μια άμεση ιστορική μαρτυρία, καθώς ο ίδιος ο ποιητής υπήρξε θεατής της ναυμαχίας.

Η παράσταση θα περιοδεύσει σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 15-16/8 θα κάνει στάση στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή